Als mod kun jij alle posts wel even aanpassen. Bij voorbaat dankquote:Op zondag 29 september 2019 17:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Mensen we hebben gewoon sub tagjes op FOK! Hè het is CO2 niet co2, Co2 of CO2...
Ik denk dat dat inderdaad het hele probleem is.quote:Op zondag 29 september 2019 17:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit lijkt me de crux van de hele discussie. willen we onze welvaart opgeven om de planeet te redden?
Ik kan hem zelf beantwoorden met (voorlopig) een nee.
Met de nadruk op 'even'quote:Op zondag 29 september 2019 17:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als mod kun jij alle posts wel even aanpassen. Bij voorbaat dank
Nee je kiest er zelf voor feiten te ontkennen/verdraaien, mensen verdacht te maken, dingen kapot te willen maken.quote:Op zondag 29 september 2019 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mechanisme wordt beide kanten op gebruikt. Kip-ei-verhaald.
de vraag is of je uberhaupt wat kan veranderen aan de temperatuur van de planeet.quote:Op zondag 29 september 2019 17:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit lijkt me de crux van de hele discussie. willen we onze welvaart opgeven om de planeet te redden?
Dan mogen mensen jou terecht uitkotsen om die mening.quote:Op zondag 29 september 2019 17:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als individu? Of het menselijk ras als geheel?quote:Op zondag 29 september 2019 17:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
de vraag is of je uberhaupt wat kan veranderen aan de temperatuur van de planeet.
Dat is nu exact wat ik een paar post geleden zeg. Fijn dat je het zelf nog even bevestigt.quote:Op zondag 29 september 2019 17:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan mogen mensen jou terecht uitkotsen om die mening.
het zijn nog steeds theorieën. ik heb er zo mn twijfels bij.quote:Op zondag 29 september 2019 17:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als individu? Of het menselijk ras als geheel?
Want bij dat laatste is het antwoord wel ja.
Het is inmiddels wel interdisciplinair vastgesteld dat menselijk handelen een relatief direct en dramatisch effect gaat hebben op het klimaat.quote:Op zondag 29 september 2019 17:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
het zijn nog steeds theorieën. ik heb er zo mn twijfels bij.
Net als evolutiequote:Op zondag 29 september 2019 17:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
stel dat dat zo zou zijn wat moet er dan wel niet gebeuren? mag niemand meer een auto gebruiken? niemand meer vlees eten? wie gaat al die miljarden mensen in China en India ompraten?quote:Op zondag 29 september 2019 17:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel interdisciplinair vastgesteld dat menselijk handelen een relatief direct en dramatisch effect gaat hebben op het klimaat.
Vooral handig als je mobiel zit ja...quote:Op zondag 29 september 2019 17:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Mensen we hebben gewoon sub tagjes op FOK! Hè het is CO2 niet co2, Co2 of CO2...
Ja jij stelt eerder dat de wereld niet gered hoeft te worden voor jouw eigen korte termijn behoeftes.quote:Op zondag 29 september 2019 17:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is nu exact wat ik een paar post geleden zeg. Fijn dat je het zelf nog even bevestigt.
Jouw standpunten zijn geen voldongen feiten als evenmin die van mij dat zijn. Wat maakt het dan dat jij vindt dat ik uitgekotst mag worden? Zo een discussie ingaan brengt meer weerstand dat dat het toenadering oplevert.
Ik denk dat er zeker wel dingen zijn die overheden kunnen afdwingen of aansporen bij bedrijven waardoor de schade in te perken is zonder per se welvaart of vrijheid te vergallen.quote:Op zondag 29 september 2019 18:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
stel dat dat zo zou zijn wat moet er dan wel niet gebeuren? mag niemand meer een auto gebruiken? niemand meer vlees eten? wie gaat al die miljarden mensen in China en India ompraten?
Ik stel dat mijn invloed hierin niet duidelijkheid en ik daarom voorlopig geen noodzaak zie om bijvoorbeeld zonnepanelen op mijn dak te gooien. Dat jij dat wel doet maakt niet dat ik jou gelijk een dikke eikel vind. Dat het andersom blijkbaar wel zo werkt komt de discussie niet ten goede.quote:Op zondag 29 september 2019 18:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja jij stelt eerder dat de wereld niet gered hoeft te worden voor jouw eigen korte termijn behoeftes.
Het lijkt me toch niet moeilijk te begrijpen dat mensen je dan gewoon een dikke eikel vinden?
Het gaat niet zozeer om wat je doet maar om de gevolgen daarvan. Dat wanneer we niks doen de gevolgen slecht zijn daar is brede consensus over. Kun je allerlei uitvluchten gaan verzinnen maar dat maakt echt geen indruk.quote:Op zondag 29 september 2019 18:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik stel dat mijn invloed hierin niet duidelijkheid en ik daarom voorlopig geen noodzaak zie om bijvoorbeeld zonnepanelen op mijn dak te gooien. Dat jij dat wel doet maakt niet dat ik jou gelijk een dikke eikel vind. Dat het andersom blijkbaar wel zo werkt komt de discussie niet ten goede.
Er zijn ook genoeg wetenschappers die helemaal niet denken dat de temperatuurstijging door de mens komt (97% consensis is onzin) en zelfs dat de temperatuur op dit moment niet uitzonderlijk is. Dus om dan heel de wereld om te gaan bouwen (waar een aantal mensen veel geld aan verdienen, en de burger mag betalen) vind ik ombegrijpelijk.quote:Op zondag 29 september 2019 18:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat er zeker wel dingen zijn die overheden kunnen afdwingen of aansporen bij bedrijven waardoor de schade in te perken is zonder per se welvaart of vrijheid te vergallen.
Denk aan:
1. Kindsterftereductie in de 3e wereld
2. Investering in technologie om energiegebruik efficienter te maken of om co2 zelf op te gaan slaan
3. Carbon emission trading.
Wat de oplossingen ook zijn die het moeten worden... het helpt niet als.grote delen van de bevolking overtuigd is dat er sowieso niks aan de hand is. De wetenschappers hebben weinig twijfel maar de stemmers van de wereld hebben juist erg veel. Dan is de politieke wil om China en India onder druk te zetten ook zwakker.
Er zijn echt bar weinig serieuze relevante wetenschappers die er vraagtekens bij zetten.quote:Op zondag 29 september 2019 18:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg wetenschappers die helemaal niet denken dat de temperatuurstijging door de mens komt (97% consensis is onzin) en zelfs dat de temperatuur op dit moment niet uitzonderlijk is. Dus om dan heel de wereld om te gaan bouwen (waar een aantal mensen veel geld aan verdienen, en de burger mag betalen) vind ik ombegrijpelijk.
Wat is het percentage volgens jou dan ? Zelfs het rapport van de regering Trump - die toch echt niet links of pro-klimaat maatregelen is- verklaart herhaaldelijk en nadrukkelijk dat het overduidelijk door de mens komt.quote:Op zondag 29 september 2019 18:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg wetenschappers die helemaal niet denken dat de temperatuurstijging door de mens komt (97% consensis is onzin)
Joehoe. De temperatuur is niet uitzonderlijk. De temperatuursverandering daarentegen wel.quote:Op zondag 29 september 2019 18:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg wetenschappers die helemaal niet denken dat de temperatuurstijging door de mens komt (97% consensis is onzin) en zelfs dat de temperatuur op dit moment niet uitzonderlijk is. Dus om dan heel de wereld om te gaan bouwen (waar een aantal mensen veel geld aan verdienen, en de burger mag betalen) vind ik ombegrijpelijk.
Snap je dat het woord "theorie" in de omgangstaal iets heel anders us dan in de wetenschap?quote:Op zondag 29 september 2019 17:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nee maar er worden meer dingen gedaan om aan t klimaat te werken. Zoals het ombouwen van NL om van t gas af te gaan kost al miljarden. Dat is alleen NL.quote:Op zondag 29 september 2019 18:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn echt bar weinig serieuze relevante wetenschappers die er vraagtekens bij zetten.
Oh en de punten die ik noem hebben helemaal niks met de hele wereld ombouwen te maken.
hoeveel draagt de mens dan bij aan temperatuursverandering?quote:Op zondag 29 september 2019 18:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Joehoe. De temperatuur is niet uitzonderlijk. De temperatuursverandering daarentegen wel.
Dito voor CO2-gehalten.
Is blijkbaar een lastig onderscheid.
er zijn 100duizenden wetenschappers, lastig te meten.quote:Op zondag 29 september 2019 18:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wat is het percentage volgens jou dan ? Zelfs het rapport van de regering Trump - die toch echt niet links of pro-klimaat maatregelen is- verklaart herhaaldelijk en nadrukkelijk dat het overduidelijk door de mens komt.
vliegtuigen etc hebben bewezen dat ze veilig zijn. co2 als n soort termostaat gebruiken is nooit gebeurd.quote:Op zondag 29 september 2019 18:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Snap je dat het woord "theorie" in de omgangstaal iets heel anders us dan in de wetenschap?
We vertrouwen onze levens toe aan theorieën als we een vliegtuig instappen, een ziekenhuis, een auto, etc etc.
Het is hier laat en ik zit op mobiel. Ik ga morgen je filmpjes bekijken. Maar als ik kritiek heb en filmpjes als tegenreactie post ben je dan bereid om dat ook serieus te nemen?quote:Op zondag 29 september 2019 19:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nee maar er worden meer dingen gedaan om aan t klimaat te werken. Zoals het ombouwen van NL om van t gas af te gaan kost al miljarden. Dat is alleen NL.
luister wat hij zegt over mensen die niet zeggen dat co2 de oorzaak is van klimaatstijging; die krijgen geen subsidie. geeft je te denken.
er staan nog genoeg wetenschappers op internet die er vraagtekens bij zetten.
(aantal peer reviewed publicaties dat A zegt / totaal aantal peer reviewed publicaties) x 100.quote:Op zondag 29 september 2019 19:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
er zijn 100duizenden wetenschappers, lastig te meten.
De planeet Venus bestaat al een tijdje hoor.quote:Op zondag 29 september 2019 19:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
vliegtuigen etc hebben bewezen dat ze veilig zijn. co2 als n soort termostaat gebruiken is nooit gebeurd.
?quote:Op zondag 29 september 2019 19:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
co2 als n soort termostaat gebruiken is nooit gebeurd.
ja hoorquote:Op zondag 29 september 2019 19:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is hier laat en ik zit op mobiel. Ik ga morgen je filmpjes bekijken. Maar als ik kritiek heb en filmpjes als tegenreactie post ben je dan bereid om dat ook serieus te nemen?
weet niet of je cijfers kloppen, maar stel dat er een voorraad voor 100 jaar is... als de wereld dna op kernreactors overschakelt, dan zal al gauw de prijs omhoog gaan schieten, en dan schaarste, wie weet voor ellende daarom.quote:Op zondag 29 september 2019 17:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
per kw/h is het veel goedkoper en de uranium wat er in gaat kost niks en er zijn voorraden van meer dan 100 jaar. windmolens zijn helemaal niet rendabel, doodt vogels en heeft grote stukken land nodig. zonnepanelen hebben ook grote stukken land nodig en na 20 jaar kan je ze weer weggooien plus er zitten zware metalen in dus ook vervuilend.
er staat zoveel onzin op het internet. veriep je liever in serieuze wetenschap, die zijn werk oficieel op betrouwbare platforms publiceert, zodat de wetenschappelijke wereld het kan controleren.quote:Op zondag 29 september 2019 19:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
er staan nog genoeg wetenschappers op internet die er vraagtekens bij zetten.
Dat is ook wel een ding ja. Volgens mij is er hier nog een topic over geweest dat een gemeente wilde dat de tegels uit de tuin moesten en er gras in moest...quote:Op zondag 29 september 2019 19:19 schreef Gia het volgende:
Er zijn teveel mensen in verhouding tot bomen en planten. Als iedereen een klein oerwoudje maakt in zijn achtertuin, dan zou dat al een hele verbetering zijn.
Maar nee, bomen geven overlast. Kappen dus, en tegels erin.
Dom volk.
En nee, ik zeg niet dat het dan opgelost is, maar het is wel iets wat iedereen makkelijk kan doen.
En die heb jij natuurlijk allemaal gebookmarked en gelezen...quote:Op zondag 29 september 2019 21:34 schreef pokkerdepok het volgende:
er staat zoveel onzin op het internet. veriep je liever in serieuze wetenschap, die zijn werk oficieel op betrouwbare platforms publiceert, zodat de wetenschappelijke wereld het kan controleren.
quote:Op zondag 29 september 2019 21:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er staat zoveel onzin op het internet. veriep je liever in serieuze wetenschap, die zijn werk oficieel op betrouwbare platforms publiceert, zodat de wetenschappelijke wereld het kan controleren.
Lastig te meten omdat het er honderdduizenden zijn? Inferentiele statistiek zegt jou niets?quote:Op zondag 29 september 2019 19:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
er zijn 100duizenden wetenschappers, lastig te meten.
ik ben die statistieken niet tegen gekomen maar hoor t graag.quote:Op zondag 29 september 2019 21:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lastig te meten omdat het er honderdduizenden zijn? Inferentiele statistiek zegt jou niets?
quote:Op zondag 29 september 2019 21:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
ik ben die statistieken niet tegen gekomen maar hoor t graag.
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/quote:J. Cook, et al, "Consensus on consensus: a synthesis of consensus estimates on human-caused global warming," Environmental Research Letters Vol. 11 No. 4, (13 April 2016); DOI:10.1088/1748-9326/11/4/048002
Quotation from page 6: "The number of papers rejecting AGW [Anthropogenic, or human-caused, Global Warming] is a miniscule proportion of the published research, with the percentage slightly decreasing over time. Among papers expressing a position on AGW, an overwhelming percentage (97.2% based on self-ratings, 97.1% based on abstract ratings) endorses the scientific consensus on AGW.”
J. Cook, et al, "Quantifying the consensus on anthropogenic global warming in the scientific literature," Environmental Research Letters Vol. 8 No. 2, (15 May 2013); DOI:10.1088/1748-9326/8/2/024024
Quotation from page 3: "Among abstracts that expressed a position on AGW, 97.1% endorsed the scientific consensus. Among scientists who expressed a position on AGW in their abstract, 98.4% endorsed the consensus.”
W. R. L. Anderegg, “Expert Credibility in Climate Change,” Proceedings of the National Academy of Sciences Vol. 107 No. 27, 12107-12109 (21 June 2010); DOI: 10.1073/pnas.1003187107.
P. T. Doran & M. K. Zimmerman, "Examining the Scientific Consensus on Climate Change," Eos Transactions American Geophysical Union Vol. 90 Issue 3 (2009), 22; DOI: 10.1029/2009EO030002.
N. Oreskes, “Beyond the Ivory Tower: The Scientific Consensus on Climate Change,” Science Vol. 306 no. 5702, p. 1686 (3 December 2004); DOI: 10.1126/science.1103618.
is al weerlegdquote:Op zondag 29 september 2019 21:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
"serieuze wetenschap"quote:Op zondag 29 september 2019 21:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 september 2019 22:18 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
"serieuze wetenschap"![]()
Vers van de pers:
Zee warmt niet nóg sneller op, wetenschap schrapt geruchtmakende studie
Het wetenschapsblad Nature schrapt een alarmerend klimaatonderzoek dat beweerde dat de oceanen nog veel meer opwarmen dan het VN-klimaatpanel IPCC aanneemt. De wetenschappers die de studie uitvoerden, blijken een statistische fout te hebben gemaakt.
https://www.volkskrant.nl(...)nde-studie~b072f586/
Dat krijg je van die gretigheid om te publiceren wat het eigen gelijk bevestigt. Dan moet er een outsider aan te pas komen om door die alarmistische onzin heen te prikken.
Maar niet door de peers.quote:Op zondag 29 september 2019 22:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]![]()
Dit is juist een bevestiging van het zelfreinigend vermogen van de wetenschap als institutie. Dit verhaal is dus gecontroleerd.
ja allemaal lolquote:Op zondag 29 september 2019 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
En die heb jij natuurlijk allemaal gebookmarked en gelezen...
dat bedoel ik dus, weet niet of je dit laat zien om mn uitspraak te bevesigen of het tegenovergestelde....quote:
quote:In 2001, Scientific American took a random sample "of 30 of the 1,400 signatories claiming to hold a Ph.D. in a climate-related science."
Of the 26 we were able to identify in various databases, 11 said they still agreed with the petition — one was an active climate researcher, two others had relevant expertise, and eight signed based on an informal evaluation. Six said they would not sign the petition today, three did not remember any such petition, one had died, and five did not answer repeated messages. Crudely extrapolating, the petition supporters include a core of about 200 climate researchers – a respectable number, though rather a small fraction of the climatological community.[28]
Mensen zijn blijkbaar ook climategate vergeten. metingen die weggelaten zijn omdat het ze niet uit kwam.quote:Op zondag 29 september 2019 22:18 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
"serieuze wetenschap"![]()
Vers van de pers:
Zee warmt niet nóg sneller op, wetenschap schrapt geruchtmakende studie
Het wetenschapsblad Nature schrapt een alarmerend klimaatonderzoek dat beweerde dat de oceanen nog veel meer opwarmen dan het VN-klimaatpanel IPCC aanneemt. De wetenschappers die de studie uitvoerden, blijken een statistische fout te hebben gemaakt.
https://www.volkskrant.nl(...)nde-studie~b072f586/
Dat krijg je van die gretigheid om te publiceren wat het eigen gelijk bevestigt. Dan moet er een outsider aan te pas komen om door die alarmistische onzin heen te prikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |