abonnement Unibet Coolblue
pi_188889307
Grote zorgen Tweede Kamer na onderzoek salafistische moskeescholen

Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren zij zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid.



Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land' om zich te vestigen in een islamitisch land. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur en NRC Handelsblad naar salafistische instellingen die buiten het reguliere onderwijs vallen.

Geschokt
Zowel in de politiek als binnen de islamitische gemeenschap is onthutst gereageerd. Fractievoorzitter Gert-Jan Segers van de ChristenUnie en VVD-voorman Klaas Dijkhoff willen de wet laten aanpassen zodat de onderwijsinspectie na signalen ook kan ingrijpen in het informele onderwijs, waar het nu alleen reguliere scholen kan inspecteren.
Ook de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap reageert geschokt. Een sjeik, imam en islamdocent, actief in traditionele Marokkaanse moskeeën, noemen de salafistische lessen "afschuwelijk".

Nieuwsuur en NRC deden onderzoek naar tientallen onderwijscentra die salafistisch zijn of sterk door het salafisme worden beïnvloed, en bestudeerden het lesmateriaal voor verschillende leeftijdsgroepen. Docenten door het hele land verheerlijken een systeem waarbij straffen uit de sharia, de islamitische wetgeving, gelden.

Doden met een zwaard
Tijdens de lessen en uit de boeken leren kinderen welke groepen en soorten mensen 'vijanden' of 'ongelovigen' zijn, en gaat het over de doodstraf die onder anderen overspeligen, homoseksuelen, afvalligen of zogeheten 'tovenaars' verdienen. Kinderen krijgen hierbij invuloefeningen en multiple choice vragen. Ze moeten bijvoorbeeld kiezen welke straf de juiste is: a. zweepslagen, b. stenigen, c. doden met een zwaard.

Binnen het informele islamitische onderwijs wordt het salafisme, een fundamentalistische stroming binnen de islam, steeds invloedrijker. Nieuwsuur en NRC identificeerden minstens vijftig onderwijsplekken die salafistisch zijn of er sterk door worden beïnvloed. Hier volgen meer dan duizend kinderen 's avonds of in het weekend islamitische lessen.



Bedreigen
Said Bouharrou van de Raad van Marokkaanse Moskeeën maakt zich ernstige zorgen over de invloed van het salafisme binnen het islamonderwijs in Nederland, die ook hij ziet groeien. "Het is vijf voor twaalf", zegt hij. Volgens Bouharrou maken verschillende Marokkaans-Nederlandse imams zich zorgen maar durven zij zich niet altijd uit te spreken uit angst voor represailles.

Salafisten zouden meer gematigde imams bedreigen en onder druk zetten. Vorig jaar bleek uit onderzoek van Nieuwsuur en NRC dat tientallen islamitische organisaties in Nederland de afgelopen jaren financiering kregen of aanvroegen uit de Golfstaten.
Die geldstromen zijn omstreden vanwege de zorg dat hiermee het salafisme naar Nederlandse gebedshuizen wordt geëxporteerd. De Tweede Kamer vraagt al jaren om transparantie over de geldstromen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-moskeescholen.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188889338
Heeft Rutte al een reactie gegeven?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 11 september 2019 @ 01:55:24 #3
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188889340
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 01:53 schreef superniger het volgende:
Heeft Rutte al een reactie gegeven?
Yep, die was geschokt
pi_188889342
Een oud topic toch? Of is dit deel 2
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_188889343
Oepsss. Deel 2 dus :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_188889344
Wat ik niet begrijp is dat er hier uit geen enkele hoek weerstand tegen is. Ik bedoel Wilders of Baudet hoeven maar een scheet te laten of er komen honderden demonstranten op af, Pegida hetzelfde verhaal, als er ergens een feest is met als thema het wilde westen, dan komen er mafkezen zoals de Grauwe Eeuw op af, het Sinterklaasfeest roept overal weerstand op, van zowel voor als tegenstanders, als de G8 ergens bijeenkomt word de halve stad afgebroken door demonstranten uit alle hoeken en gaten van Europa, maar zodra er melding word gemaakt van dit soort scholen waar kinderen letterlijk word geleerd zich af te zetten tegen de westerse maatschappij en dat ongelovigen ter dood moeten worden veroordeeld, blijft het uit alle hoeken oorverdovend stil. Je zou toch mogen verwachten dat dit soort perverse religieuze fascisten uit alle lagen van de bevolking op weerstand kunnen rekenen, maar niks van dit alles. Echt verbazingwekkend.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188889346
geschokt :')

het is toch wel al lang duidelijk dat moslims totaal niet passen in een westerse samenleving...

hoe belachelijk naïef moet je zijn om te denken dat dit niet dagelijks kost is bij die lui.

De haat wordt er met de paplepel ingegoten
pi_188889351
Pff daar gaan we weer. Men wordt ook niet moe om miljoen keer dezelfde onderwerpen aan te halen.

Wie verricht zulke onzin onderzoeken? Mee ontslaan en mijn belastingcenten in wat anders stoppen.
  woensdag 11 september 2019 @ 03:13:23 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188889365
Je verwacht het allemaal niet
pi_188889391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:38 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Ik kan makkelijk allerlei Koranverzen posten die jouw uitspraken ontkrachten, het zou handig zijn als je de Koran had gelezen voordat je zulke uitspraken doet.
Zou je die dan niet eens doorgeven aan deze haatdocenten ipv aan een kaffer ? Je broeders corrigeren enzo zodat ze Islam niet zwart maken.

En zo niet - waarom niet ?
  woensdag 11 september 2019 @ 05:09:57 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188889397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 02:09 schreef Hathor het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er hier uit geen enkele hoek weerstand tegen is. Ik bedoel Wilders of Baudet hoeven maar een scheet te laten of er komen honderden demonstranten op af, Pegida hetzelfde verhaal, als er ergens een feest is met als thema het wilde westen, dan komen er mafkezen zoals de Grauwe Eeuw op af, het Sinterklaasfeest roept overal weerstand op, van zowel voor als tegenstanders, als de G8 ergens bijeenkomt word de halve stad afgebroken door demonstranten uit alle hoeken en gaten van Europa, maar zodra er melding word gemaakt van dit soort scholen waar kinderen letterlijk word geleerd zich af te zetten tegen de westerse maatschappij en dat ongelovigen ter dood moeten worden veroordeeld, blijft het uit alle hoeken oorverdovend stil. Je zou toch mogen verwachten dat dit soort perverse religieuze fascisten uit alle lagen van de bevolking op weerstand kunnen rekenen, maar niks van dit alles. Echt verbazingwekkend.
Wij, alle lagen van de bevolking, weten doorgaans niet bij welke moskeeën dit speelt.
pi_188889406
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 05:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wij, alle lagen van de bevolking, weten doorgaans niet bij welke moskeeën dit speelt.
Maar veel moslims weten dat wel of kunnen iig een well educated guess doen. Die zijn ook deel van onze bevolking, en volgens azzmy1993 vinden die dat de boodschap van deze "docenten" totaal niet strookt met de Koran.

Toch zie je ook die niet zich boos verzamelen voor de betreffende plekken om te protesteren tegen deze "ontering" van de Islam; terwijl een cartoon tot duizenden boze mannen leidt. Laat staan dat je ze ziet demonstreren omdat ze Nederland graag leefbaar willen houden.
  woensdag 11 september 2019 @ 05:44:55 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188889417
Ik vind het wel positief dat de salafisten niet in Nederland mogen blijven omdat wij slechte mensen zijn
Nou ben ik ook geen engel , dus dat klopt wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 11 september 2019 @ 05:56:13 #14
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_188889449
quote:
Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land
Nou zie ik me hier toch een oplossing!
pi_188889530
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 02:09 schreef Hathor het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er hier uit geen enkele hoek weerstand tegen is. Ik bedoel Wilders of Baudet hoeven maar een scheet te laten of er komen honderden demonstranten op af, Pegida hetzelfde verhaal, als er ergens een feest is met als thema het wilde westen, dan komen er mafkezen zoals de Grauwe Eeuw op af, het Sinterklaasfeest roept overal weerstand op, van zowel voor als tegenstanders, als de G8 ergens bijeenkomt word de halve stad afgebroken door demonstranten uit alle hoeken en gaten van Europa, maar zodra er melding word gemaakt van dit soort scholen waar kinderen letterlijk word geleerd zich af te zetten tegen de westerse maatschappij en dat ongelovigen ter dood moeten worden veroordeeld, blijft het uit alle hoeken oorverdovend stil. Je zou toch mogen verwachten dat dit soort perverse religieuze fascisten uit alle lagen van de bevolking op weerstand kunnen rekenen, maar niks van dit alles. Echt verbazingwekkend.
Inderdaad en ik vraag mij dan af: Hoe komt dat?
pi_188889653
Dus leerlingen leren dat, maar de scholen worden niet gesloten.

Logisch
pi_188889679
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 07:14 schreef opgebaarde het volgende:
Dus leerlingen leren dat, maar de scholen worden niet gesloten.

Logisch
Het zijn moskeescholen een soort zondagsscholen dus.
Geen idee of dat onder het kopje onderwijs valt.
Maar goed moskeeën sluiten waar dergelijke koranschooltjes gevestigd zijn lijkt mij een goed begin.
pi_188889681
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 07:14 schreef opgebaarde het volgende:
Dus leerlingen leren dat, maar de scholen worden niet gesloten.

Logisch
Het zijn weekend en avondscholen net zoals in de biblebelt ook nog extra geloofspropaganda op weekend onderwijs erin wordt gestampt.
  woensdag 11 september 2019 @ 08:19:44 #19
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188889988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 02:09 schreef Hathor het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er hier uit geen enkele hoek weerstand tegen is. Ik bedoel Wilders of Baudet hoeven maar een scheet te laten of er komen honderden demonstranten op af, Pegida hetzelfde verhaal, als er ergens een feest is met als thema het wilde westen, dan komen er mafkezen zoals de Grauwe Eeuw op af, het Sinterklaasfeest roept overal weerstand op, van zowel voor als tegenstanders, als de G8 ergens bijeenkomt word de halve stad afgebroken door demonstranten uit alle hoeken en gaten van Europa, maar zodra er melding word gemaakt van dit soort scholen waar kinderen letterlijk word geleerd zich af te zetten tegen de westerse maatschappij en dat ongelovigen ter dood moeten worden veroordeeld, blijft het uit alle hoeken oorverdovend stil. Je zou toch mogen verwachten dat dit soort perverse religieuze fascisten uit alle lagen van de bevolking op weerstand kunnen rekenen, maar niks van dit alles. Echt verbazingwekkend.
Vraag het Werkperd. Die vindt het geen probleem als van "zijn belastingcenten" kinderen deze haat bijgebracht wordt maar onderzoeken die dat voor het voetlicht brengen zijn de grote boosdoeners die onnodig geld kosten. Hoe het NRC precies profiteert van "zijn belastingcenten" verzuimt hij helaas toe te lichten
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 02:28 schreef Werkperd het volgende:
Pff daar gaan we weer. Men wordt ook niet moe om miljoen keer dezelfde onderwerpen aan te halen.

Wie verricht zulke onzin onderzoeken? Mee ontslaan en mijn belastingcenten in wat anders stoppen.


[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 11-09-2019 08:28:14 ]
  woensdag 11 september 2019 @ 08:32:00 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188890070
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 05:21 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar veel moslims weten dat wel of kunnen iig een well educated guess doen. Die zijn ook deel van onze bevolking, en volgens azzmy1993 vinden die dat de boodschap van deze "docenten" totaal niet strookt met de Koran.

Toch zie je ook die niet zich boos verzamelen voor de betreffende plekken om te protesteren tegen deze "ontering" van de Islam; terwijl een cartoon tot duizenden boze mannen leidt. Laat staan dat je ze ziet demonstreren omdat ze Nederland graag leefbaar willen houden.
Je beseft dat er vele moskeeën zijn die niet in een gebouw met een halve maan op het dak zijn gevestigd? Die zitten in woonhuizen of garageboxen en niemand die het weet. Ook de buur-moslims niet.
  woensdag 11 september 2019 @ 08:34:32 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188890103
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je beseft dat er vele moskeeën zijn die niet in een gebouw met een halve maan op het dak zijn gevestigd? Die zitten in woonhuizen of garageboxen en niemand die het weet. Ook de buur-moslims niet.
Ben je niet in de war met terreurcellen?
pi_188890119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 07:20 schreef Twinkel2018 het volgende:

[..]

Het zijn moskeescholen een soort zondagsscholen dus.
Geen idee of dat onder het kopje onderwijs valt.
Maar goed moskeeën sluiten waar dergelijke koranschooltjes gevestigd zijn lijkt mij een goed begin.
Je vraagt je af of er geen wet is die ervoor zorgt dat je je hele handel kan sluiten als je mensen en/of kinderen dit soort enge dingen aanleert.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188890124
quote:
Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land' om zich te vestigen in een islamitisch land
Neem aan dat deze lesstof op brede instemming kan rekenen op FOK!

Verder natuurlijk te absurd voor woorden. In het uiterste geval moeten deze scholen per direct gedwongen worden de deuren te sluiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188890197
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:36 schreef HSG het volgende:

[..]

Je vraagt je af of er geen wet is die ervoor zorgt dat je je hele handel kan sluiten als je mensen en/of kinderen dit soort enge dingen aanleert.
Geen idee of zo'n wet er is maar in het geval van niet dan moet zo'n wet er zo snel mogelijk komen.
pi_188890368
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 05:21 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar veel moslims weten dat wel of kunnen iig een well educated guess doen. Die zijn ook deel van onze bevolking, en volgens azzmy1993 vinden die dat de boodschap van deze "docenten" totaal niet strookt met de Koran.

Toch zie je ook die niet zich boos verzamelen voor de betreffende plekken om te protesteren tegen deze "ontering" van de Islam; terwijl een cartoon tot duizenden boze mannen leidt. Laat staan dat je ze ziet demonstreren omdat ze Nederland graag leefbaar willen houden.
Omdat je beter geen kritiek kunt hebben, dat kost je je levensgeluk.
  woensdag 11 september 2019 @ 09:09:16 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188890445
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:34 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met terreurcellen?
Nee. Vooral kleine groeperingen hebben geen eigen gebouw en hebben hun gebedshuis dus bij een van hun in huis. Meubels aan de kant, kleedje leggen, klaar.
  woensdag 11 september 2019 @ 09:10:37 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188890466
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neem aan dat deze lesstof op brede instemming kan rekenen op FOK!

Verder natuurlijk te absurd voor woorden. In het uiterste geval moeten deze scholen per direct gedwongen worden de deuren te sluiten.
Er is geen schoolgebouw. Gewoon kinderen die ergens bij elkaar komen, met een leraar erbij. Het is geen officieel onderwijs.
pi_188890809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 02:09 schreef Hathor het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er hier uit geen enkele hoek weerstand tegen is. Ik bedoel Wilders of Baudet hoeven maar een scheet te laten of er komen honderden demonstranten op af, Pegida hetzelfde verhaal, als er ergens een feest is met als thema het wilde westen, dan komen er mafkezen zoals de Grauwe Eeuw op af, het Sinterklaasfeest roept overal weerstand op, van zowel voor als tegenstanders, als de G8 ergens bijeenkomt word de halve stad afgebroken door demonstranten uit alle hoeken en gaten van Europa, maar zodra er melding word gemaakt van dit soort scholen waar kinderen letterlijk word geleerd zich af te zetten tegen de westerse maatschappij en dat ongelovigen ter dood moeten worden veroordeeld, blijft het uit alle hoeken oorverdovend stil. Je zou toch mogen verwachten dat dit soort perverse religieuze fascisten uit alle lagen van de bevolking op weerstand kunnen rekenen, maar niks van dit alles. Echt verbazingwekkend.
Dit.
Het meest verbazingwekkende vind ik nog wel dat Kamerleden stuk voor stuk "geschokt" zijn. Dan heb je totaal geen antenne in de maatschappij. Kwalijk als vertegenwoordiger van het volk.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_188891057
"grote zorgen"...
"geschokt"

ja ja , politiek den haag :')

been there done that... verandert er toch niets aan... maar we moeten dat allemaal even roepen

until next time
pi_188891092
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:46 schreef Frutsel het volgende:
"grote zorgen"...
"geschokt"

ja ja , politiek den haag :')

been there done that... verandert er toch niets aan... maar we moeten dat allemaal even roepen

until next time
Zolang we aan het Arabische olie-infuus zitten wordt er niets aan gedaan.
pi_188891140
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 05:44 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vind het wel positief dat de salafisten niet in Nederland mogen blijven omdat wij slechte mensen zijn
Nou ben ik ook geen engel , dus dat klopt wel
Het wordt wel tijd dat wij onze kinderen gaan leren wat voor een vlees wij in de kuip hebben, met dat boevenvolk der salafisten. Wanneer wordt het nederlands onderwijsprogramma aangepast?
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  woensdag 11 september 2019 @ 09:53:52 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188891198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:50 schreef Stance het volgende:

[..]

Het wordt wel tijd dat wij onze kinderen gaan leren wat voor een vlees wij in de kuip hebben, met dat boevenvolk der salafisten. Wanneer wordt het nederlands onderwijsprogramma aangepast?
ik ben er voor om dat volk naar hun beloofde land te laten emigreren , De Islamitische Staat met 1500 euro vertrekbonus tegen inlevering van het paspoort
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188891211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ben er voor om dat volk naar hun beloofde land te laten emigreren , de islamitische staat met 1500 euro vertrekbonus tegen inlevering van het paspoort
:Y ^O^ w/
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_188891393
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 02:28 schreef Werkperd het volgende:
Pff daar gaan we weer. Men wordt ook niet moe om miljoen keer dezelfde onderwerpen aan te halen.

Wie verricht zulke onzin onderzoeken? Mee ontslaan en mijn belastingcenten in wat anders stoppen.
Goh, wat een typische reactie. Dit had ik echt niet van jou verwacht!

_O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 11 september 2019 @ 10:23:19 #35
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188891548
De politiek reageert weer eens 'geschokt' maar keihard ingrijpen durven ze niet. Nederland wordt een heel eng land met al die honderden moslimkinderen op salafistische scholen/moskeeën die worden geleerd om bijvoorbeeld mensen als ik en mijn moeder te doden omdat wij 'ongelovigen zijn.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 11 september 2019 @ 10:24:08 #36
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188891560
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ben er voor om dat volk naar hun beloofde land te laten emigreren , De Islamitische Staat met 1500 euro vertrekbonus tegen inlevering van het paspoort
Lijkt mij ook gewenst
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_188891596
In de NPO serie 'Planeet Nigeria' die laatst werd uitgezonden, kon je nog mooi zien wat salafisme kan doen met een samenleving. Het noorden van Nigeria is helemaal opgevreten door dit achterlijke geloof.

Leerlingen waren van 's morgens vroeg tot 's avonds laat alleen maar bezig met het uit hun hoofd leren van de Koran, verder geen andere lesstof. Helemaal niks anders.
Tussendoor werden ze even naar buiten gestuurd om te bedelen.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 11 september 2019 @ 10:29:02 #38
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_188891616
Salafisme is kanker voor een vrije samenleving. Uitroeien graag.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_188891620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 02:09 schreef Hathor het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er hier uit geen enkele hoek weerstand tegen is. Ik bedoel Wilders of Baudet hoeven maar een scheet te laten of er komen honderden demonstranten op af, Pegida hetzelfde verhaal, als er ergens een feest is met als thema het wilde westen, dan komen er mafkezen zoals de Grauwe Eeuw op af, het Sinterklaasfeest roept overal weerstand op, van zowel voor als tegenstanders, als de G8 ergens bijeenkomt word de halve stad afgebroken door demonstranten uit alle hoeken en gaten van Europa, maar zodra er melding word gemaakt van dit soort scholen waar kinderen letterlijk word geleerd zich af te zetten tegen de westerse maatschappij en dat ongelovigen ter dood moeten worden veroordeeld, blijft het uit alle hoeken oorverdovend stil. Je zou toch mogen verwachten dat dit soort perverse religieuze fascisten uit alle lagen van de bevolking op weerstand kunnen rekenen, maar niks van dit alles. Echt verbazingwekkend.
Kritiek op buitenlanders/islam wordt al snel als racisme gezien dus links blijft thuis. 99.9% van alle conservatieve rechtse mensen zijn toetsenbord helden die hun zolderkamer niet af durven dus die blijven ook thuis. De rest zijn vvd stemmers die het wel best vinden zolang ze alle maatschappelijke kosten van het bedrijfsleven ongestoord kunnen overhevelen naar de burger.
pi_188891622
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:27 schreef Ronaldsen het volgende:
In de NPO serie 'Planeet Nigeria' die laatst werd uitgezonden, kon je nog mooi zien wat salafisme kan doen met een samenleving. Het noorden van Nigeria is helemaal opgevreten door dit achterlijke geloof.

Leerlingen waren van 's morgens vroeg tot 's avonds laat alleen maar bezig met het uit hun hoofd leren van de Koran, verder geen andere lesstof. Helemaal niks anders.
Tussendoor werden ze even naar buiten gestuurd om te bedelen.
pi_188891647
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ben er voor om dat volk naar hun beloofde land, de Islamitische Staat, te laten emigreren. Met 1500 euro vertrekbonus tegen inlevering van het Nederlandse paspoort.
Kleine aanvulling (en taalkundig wat orde op zaken gesteld).
pi_188891744
Een vrij en seculier land als Nederland is ook wel echt de ideale voedingsbodem voor salafistische praktijken.

Je ziet het recent nog aan allerlei naieve dwazen die ineens de burqa omarmen als een prachtig exotisch symbool van vrijheid.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188891771
Ik geloof dit soort verhalen niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188891858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:42 schreef Sigaartje het volgende:
Ik geloof dit soort verhalen niet.
Sja, ze lieten toch echt verborgen opnamen zien.
pi_188892419
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 02:09 schreef Hathor het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er hier uit geen enkele hoek weerstand tegen is. Ik bedoel Wilders of Baudet hoeven maar een scheet te laten of er komen honderden demonstranten op af, Pegida hetzelfde verhaal, als er ergens een feest is met als thema het wilde westen, dan komen er mafkezen zoals de Grauwe Eeuw op af, het Sinterklaasfeest roept overal weerstand op, van zowel voor als tegenstanders, als de G8 ergens bijeenkomt word de halve stad afgebroken door demonstranten uit alle hoeken en gaten van Europa, maar zodra er melding word gemaakt van dit soort scholen waar kinderen letterlijk word geleerd zich af te zetten tegen de westerse maatschappij en dat ongelovigen ter dood moeten worden veroordeeld, blijft het uit alle hoeken oorverdovend stil. Je zou toch mogen verwachten dat dit soort perverse religieuze fascisten uit alle lagen van de bevolking op weerstand kunnen rekenen, maar niks van dit alles. Echt verbazingwekkend.
Ik vind het altijd mooi om bij dit soort berichten even op de NOS facebook te kijken, daar zie je namelijk i.t.t. hier wie de islam aanhangt en/of een links gedachtegoed heeft en zich niet verschuilt achter een anonieme naam zoals hier. Enkele quotes:
(achternamen i.v.m. privacy weggelaten)

quote:
Saida Ik wil best bewijsvoering zien voor deze grove beschuldigingen. Lijkt me sterk, aangezien ze dergelijke zaken nooit vanuit de Islamitische bronnen zelf kunnen staven. ‘Onderzoeken’ hebben wel vaker aangetoond gebaseerd te zijn op klinkklare onzin.
quote:
Jay En in een gemiddeld Nederlands gezin leer je dat een racistische karikatuur normaal is. Verschil moet er wezen.
quote:
Nabigha Waar zijn alle duidelijke argumenten in dit artikel, als dit echt zo was dan had de inspectie die scholen toch allang gestolen, hier klopt niks van.
quote:
محمد الدريوش Hebben jullie weer niks om te schrijven dan is de islam altijd jullie plan B om wat lezers te kunnen krijgen of niet soms NOS
quote:
Pieter "Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur en NRC Handelsblad", altijd dingen groter maken dan dat ze zijn
quote:
Sara Donder toch op met jullie onzin! Schijterds!! Altijd maar onzin artikelen. Nos weet wel de debielen te vinden die in het artikel geloven!!!
quote:
Oum Issam Ahahah doe normaal hoor echt een NOS artikel dit weer
quote:
Mohammed Open de Koran en je zult zien dat dit in geen 1 Surah (hoofdstuk) staat vermeld.
quote:
Jousouf zijn allemaal leugens, lol... kunnen ze niks beter verzinnen...
quote:
Fatima Wat is een salafistische moskeeles? Nooit van gehoord.
quote:
Nienke Fleur Dit soort zooi krijg je wanneer je als land constant een groep buitensluit; dan creëer je een echo kamer waar extremistische ideologie genormaliseerd wordt. We hebben integratie van verschillende groepen nodig, en geen segregatie.
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat er nu ineens geen rechts extremisten de NOS propaganda noemen, of is de NOS enkel propaganda wanneer je de waarheid niet kunt verdragen?
quote:
Abdelmajid En daar is weer een bericht over het containerbegrip salafisme. Iets waar Nederlandse media goed in is. Alles generaliseren en onderbuik laten spreken aangaande moslims. Als morgen weer een witte gast een moskee binnenloopt om mensen neer te maaien. Dan zijn jullie de hoofdschuldige. #NLmoslimhaat
quote:
Ali Ja, wat had Nederland anders verwacht dan?
Zo is het!
zo denken moslims, al zeggen ze dat niet duidelijk in jullie gezicht!
quote:
Yamile Hebben jullie een soort grabbelton met islam onderwerpen? Sjongejonge
quote:
Siham Wat een leugens!!!! Iedereen in mijn omgeving heeft jaren op zo een school gezeten. En ook mijn kinderen. Er werd niet gesproken over negatieve dingen, laat staan wat er in het artikel staat.
Walgelijk Dit!!!
quote:
Abdullah NOS is veel en veel erger dan de salafistische scholen‼️‼️
Want volgens jullie is iedere moslim(a)een terrorist of een crimineel of mafia of ze horen op de brandstapel.
Blablabla van jullie altijd
quote:
Youssef You must kill & destroy those who worship another god (Exodus 22:20)
Quran: Be righteous & act justly towards those who worship another god (Quran 60:8)
Geciteerd zowel uit de bijbel als de koran, dit zijn dus feiten waar je niet om heen kunt, zoek het zelf op!!!!
quote:
Màjd Dat bestaat niet in islam,
Maar je hebt ook een enkele uitzondering, alhoewel dat wel een flinke minderheid blijkt te zijn:

quote:
Jassim dat heb ik ook op school geleerd, gelukkig heb ik de islam verlaten
quote:
Farida Het salafisme moet omstreden worden. Iedere tolerante moslim met enige kennis van het geloof hoort te weten dat het salafistische gedachtegoed geen reflectie is van Gods woord. Ik walg me oprecht aan de medemoslims die mijn mooie geloof uitdragen als een harde ideologie die haat predikt.
En lees nu eens enkele reacties terug van users hier die het ontkennen of over de bijbel beginnen. :+

Dit is maar een kleine greep uit de vele reacties daar, gisteren stonden er 1200+ nu iets van 770 en toen ik gisteren keek zag ik weer de standaard reacties over "witte Nederlandse pedofielen" etc. Die heeft de nos weer weggehaald.

Dat moslims hun geloof in bescherming nemen kan ik nog wel begrijpen, het is aan de ene kant eng dat er totaal geen kritiek op die ideologie gegeven kan worden. Natuurlijk kun je je ook afvragen of het niet allemaal 5e colonne opmerkingen zijn. Mooier voordoen dan dat het is terwijl de haat goed tiert achter de voordeur. Bij het neerslaan van die agent in die trouwstoet las ik zelfs een hoop reacties die het geweld goedpraatte omdat de politie racistisch jegens moslims.

De linksmens kan ik dan weer niet begrijpen, zelfs onderzoeken die niet uit het boekje van De Telegraaf of Geenstijl komen worden nooit geloofd als het om de islam gaat. Niet dat ze zelf ooit in een moskee zijn geweest of een islamitische school, of misschien zien ze het velen ontkennen en is het die groep die ze steeds op hun bruine ogen geloven. De linksmens redenatie is eigenlijk simpel samen te vatten, ik ben een man en zal nooit weten hoe het is om te bevallen, maar zou ik die gedachtegang aanhouden dan kan ik schreeuwend over straat roepen dat vrouwen zich aanstellen dat bevallingen helemaal geen pijn doen, het hysterie is en leugens! Dat is die linkse gedachtegang en tactiek in een notendop, zelf totaal niet weten wat er speelt of waar anderen last van hebben maar het past niet in hun straatje dus is het niet waar.
pi_188892500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vind het altijd mooi om bij dit soort berichten even op de NOS facebook te kijken, daar zie je namelijk i.t.t. hier wie de islam aanhangt en/of een links gedachtegoed heeft en zich niet verschuilt achter een anonieme naam zoals hier. Enkele quotes:
(achternamen i.v.m. privacy weggelaten)

Dat valt me ook altijd al op, het lijkt soms alsof er geen gematigde moslims bestaan. Je ziet het nu weer en laatst met dat burqa gezeik.

Toch heb ik ook wel islamitische collega's gehad die vrij normaal lijken zijn op de werkvloer, maar ook bij de zogenaamde gematigden is de religie nooit ver weg.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188892572
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:35 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat valt me ook altijd al op, het lijkt soms alsof er geen gematigde moslims bestaan. Je ziet het nu weer en laatst met dat burqa gezeik.

Toch heb ik ook wel islamitische collega's gehad die vrij normaal lijken zijn op de werkvloer, maar ook bij de zogenaamde gematigden is de religie nooit ver weg.
Die fatsoenlijke bestaan wel hoor, kijk maar naar Jassim en Farida in mijn post alhoewel Jassim oud moslim is. Ken zelf ook enkele oud moslims en ook dat zijn gewoon goede personen. De mensen die de islam aanhangen (begonnen op latere leeftijd) gaan niet meer met mij om, niet vanwege mij maar omdat ik niet "rein" was zei een oud Tunesische vriend ooit tegen me toen hij zich meer in de islam begon te verdiepen. Maar ik heb niet de indruk dat het een meerderheid is die gematigd of normaal is, als je alle cijfers en statistieken ziet kun je ook niet meer verkondigen dat het maar een hele kleine groep is. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de jongeren uit die cultuur, die niet naar de moskee gaan maar ook zwaar oververtegenwoordigd zijn in alle cijfers waarin ze laten blijken zich af te zetten tegen dit land en haar wetten.

Topje van de ijsberg dit.
pi_188892606
De meeste broeinesten van salafisme zijn trouwens niet te vinden in de Hofstad met zijn Schilderswijk, maar in Amsterdam. Maar liefst 9 van de 50 salafistische onderwijsinstellingen zitten in die 'lieve stad' Amsterdam.

quote:
'Sterke salafistische invloeden bij zeker negen onderwijsorganisaties in de stad'
Amsterdam telt zeker negen onderwijsorganisaties met sterke salafistische invloeden. Daar wordt kinderen onder meer geleerd zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid.

Dat blijkt uit onderzoek van NRC Handelsblad en Nieuwsuur. Zij identificeerden in Nederland vijftig onderwijsorganisaties met sterke salafistische invloeden, waarvan er dus negen in Amsterdam zitten.

Eerder waarschuwde de AIVD al over de toename van salafistische invloeden in het islamitisch onderwijs in Nederland. Burgemeester Halsema kondigde vorig jaar aan geen toenadering te zoeken met salafistische organisaties. Ze wil daar niet mee samenwerken.
https://www.at5.nl/artike(...)anisaties-in-de-stad
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188892665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De meeste broeinesten van salafisme zijn trouwens niet te vinden in de Hofstad met zijn Schilderswijk, maar in Amsterdam. Maar liefst 9 van de 50 salafistische onderwijsinstellingen zitten in die 'lieve stad' Amsterdam.
[..]

Niet mee samenwerken is heel wat anders dan de deur wagenwijd openzetten en met oogkleppen op, vingers in je oren LALALALALAL zingen, Femke :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_188892730
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De meeste broeinesten van salafisme zijn trouwens niet te vinden in de Hofstad met zijn Schilderswijk, maar in Amsterdam. Maar liefst 9 van de 50 salafistische onderwijsinstellingen zitten in die 'lieve stad' Amsterdam.
[..]

Hmm zou dat iets te maken kunnen hebben met de politieke opvatting van de burgemeester en het daarbij horende wegkijken en deugen. :+

Maar gelukkig hebben ze nu wel gender neutrale wc's in Amsterdam _O_
pi_188892784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er is geen stam met een hogere in-group favoritism dan deze kliek :r. In de VS hebben ze het bijna voor elkaar om kritiek op Israël gelijk te stellen aan anti-semitisme. (Wat in de praktijk natuurlijk al sinds jaar en dag geprobeerd wordt).
niet alleen VS ook hier in nederland is het bijna not done om israel te bekritiseren. zelfs wanneer de mensen die israel bekritiseren zelf joods zijn worden ze monddood gemaakt door de israel lobby recent nog, was onze minister daar een aandeel in.

ik krijg bv regelmatig hierop fok het verwijt dat ik anti semitisch zou zijn omdat ik bepaalde observaties maak omtrent israel en de israel lobby.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188892799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hmm zou dat iets te maken kunnen hebben met de politieke opvatting van de burgemeester en het daarbij horende wegkijken en deugen. :+

Maar gelukkig hebben ze nu wel gender neutrale wc's in Amsterdam _O_
Die 9 salafistische onderwijsinstellingen zijn natuurlijk niet allemaal naar Amsterdam gekomen sinds Halsema daar burgemeester is. Het zal dus vooral te maken hebben met het politieke klimaat van Amsterdam van de laatste decennia.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188892831
ff die nieuwsuur aflevering kijken :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188892855
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die 9 salafistische onderwijsinstellingen zijn natuurlijk niet allemaal naar Amsterdam gekomen sinds Halsema daar burgemeester is. Het zal dus vooral te maken hebben met het politieke klimaat van Amsterdam van de laatste decennia.
Natuurlijk, Femke kunnen we ook niet als schuldige aanwijzen. Maar nu weet ze het, eens zien hoe ze die scholen en radicale moslims gaat aanpakken. Want niet alleen de scholen moeten aangepakt worden, want dan krijgen ze het wel thuis geleerd of in de moskee, die moslims moeten aangepakt worden. Maar hoe pak je een gedachtegang aan vraag ik mij af, je kunt ze niet vastzetten.
pi_188892921
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die 9 salafistische onderwijsinstellingen zijn natuurlijk niet allemaal naar Amsterdam gekomen sinds Halsema daar burgemeester is. Het zal dus vooral te maken hebben met het politieke klimaat van Amsterdam van de laatste decennia.
Het gaat verdomme niet alleen om Amsterdam: er zijn 50 van die hersenspoelinstellingen in heel Nederland.
pi_188892988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:56 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Het gaat verdomme niet alleen om Amsterdam: er zijn 50 van die hersenspoelinstellingen in heel Nederland.
En Amsterdam heeft met afstand de meeste van die haatfabrieken. Negen van de 50....ruim 2x zoveel als elke andere stad in Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188893110
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En Amsterdam heeft met afstand de meeste van die haatfabrieken. Negen van de 50....ruim 2x zoveel als elke andere stad in Nederland.
Cohen had meer thee moeten gaan drinken.
  woensdag 11 september 2019 @ 12:07:08 #58
455560 Logic91
Always stay rational
pi_188893132
Ik heb het vaker gezegd en blijf het maar zeggen: de islam is kanker.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_188893219
"iemand feliciteren met kerst is erger dan iemand vermoorden"

_O- :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188893273
is ook standaard bij joden (de gojim zijn slaven en dieren van de superieure Jood) maar daar hoor je de laffe Kamer weer niet over

ik voel mij ook niet veiliger met een boerkaverbod
  woensdag 11 september 2019 @ 12:17:52 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188893316
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:07 schreef Logic91 het volgende:
Ik heb het vaker gezegd en blijf het maar zeggen: de islam is kanker.
ach het achterlijk geloof dat vast zit in de historie zal zich zelf vernietigen

als een idioot in een achterlijk boek neuzen zonder opleiding of kennis
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188893723
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:52 schreef Slayage het volgende:
ff die nieuwsuur aflevering kijken :P
Wat je net gezien hebt is trouwens maar de inleiding van het onderzoek. Vanavond komt deel 2 in Nieuwsuur. Het ergste hebben ze voor die aflevering bewaard.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188893743
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Vanavond komt deel 2 in Nieuwsuur.
klopt wordt ook gemeld.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188893792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vind het altijd mooi om bij dit soort berichten even op de NOS facebook te kijken, daar zie je namelijk i.t.t. hier wie de islam aanhangt en/of een links gedachtegoed heeft en zich niet verschuilt achter een anonieme naam zoals hier. Enkele quotes:
(achternamen i.v.m. privacy weggelaten)

https://blendle.com/i/kna(...)MS0xMTQwMjcifQ%3D%3D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 11 september 2019 @ 12:43:06 #65
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188893802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die 9 salafistische onderwijsinstellingen zijn natuurlijk niet allemaal naar Amsterdam gekomen sinds Halsema daar burgemeester is. Het zal dus vooral te maken hebben met het politieke klimaat van Amsterdam van de laatste decennia.
Tuurlijk, dit komt zeker ook door wanbestuur van de PvdA, niet enkel GroenLinks en Halsema.
pi_188893905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En Amsterdam heeft met afstand de meeste van die haatfabrieken. Negen van de 50....ruim 2x zoveel als elke andere stad in Nederland.
amsterdam is ook de grootste stad van het land met de grootste islamitische gemeenschap van het land. tevens een internationale luchthaven om de hoek waardoor distributie van boeken uit saudi arabie lekker makkelijk gaat :P

iets te makkelijk om meteen "links" de schuld te geven, niet?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188893921
quote:
ikmoet inloggen, kan je copy pasten? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 september 2019 @ 12:49:58 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188893930
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

amsterdam is ook de grootste stad van het land met de grootste islamitische gemeenschap van het land. tevens een internationale luchthaven om de hoek waardoor distributie van boeken uit saudi arabie lekker makkelijk gaat :P

Het gaat om boeken in de Nederlandsche taal, die hier in Nederland gedrukt zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188893942
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

amsterdam is ook de grootste stad van het land met de grootste islamitische gemeenschap van het land. tevens een internationale luchthaven om de hoek waardoor distributie van boeken uit saudi arabie lekker makkelijk gaat :P

iets te makkelijk om meteen "links" de schuld te geven, niet?
Je denkt serieus dat boeken per vliegtuig een land binnenkomen en dat als je verder verwijderd bent van Schiphol dat het dan logisch is dat er minder boeken zijn?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 11 september 2019 @ 12:51:07 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_188893949
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het gaat om boeken in de Nederlandsche taal, die hier in Nederland gedrukt zijn
:D _O-
pi_188893961
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het gaat om boeken in de Nederlandsche taal, die hier in Nederland gedrukt zijn
dat schiphol stuk is tong in cheek uiteraard :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188893967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat boeken per vliegtuig een land binnenkomen en dat als je verder verwijderd bent van Schiphol dat het dan logisch is dat er minder boeken zijn?
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188893999
Sinds jaar en dag dit. Dus niet schokkend. En we liggen in bed met de golfstaten en Saudie dus dat gejank van politici zou ik niet zo serieus nemen. Zolang die dollars hier in islamlectuur gepompt kan worden kan je verwachten.

In islamitische landen heb je een religieus ministerie die een patent heeft op wie mag doseren (vergunning) en welke islam men dus wilt dat onderwezen wordt. Dus worden die lui in Marokko of Turkije of Egypte kunstmatig weggedreven naar de zijkanten van de samenleving. Niet op institutioneel niveau getolereerd. Heel weinig.

In het Westen heb je dat niet, en dus hebben ze alle vrijheid hier. Heerlijk, nog beste landen ook qua welvaart en dan zo je rechten gewaarborgd. Maar wel de mond vol over koeffaar.

Salafisme moet je klein houden, individu mag salafist zijn maar niet niveau laten bereiken dat het zich institutionaliseert. Dus basisscholen met die leer, middelbare etc. Dan is het een kankergezwel wat snel zich uitbreid. Want als je meent dat je ongelovigen moet haten of niet eens maf feliciteren heb je hier geen moer te zoeken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_188894023
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O-
Gelukkig maar. Ik was even bang dat je het meende.
Maar serieus.....Amsterdam heeft natuurlijk niet vele malen meer moslims als Den Haag, Rotterdam of Utrecht. Dat is geen verklaring waarom ze veel meer salafistische onderwijsinstellingen hebben.

Er zullen wel meerdere redenen zijn daarvoor en de opstelling van de gemeenteraad over langere periode is 1 van die redenen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188894034
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

ikmoet inloggen, kan je copy pasten? :P
#3 Het wordt tijd dat je wijst naar de imam die je taal niet spreekt
Belgische moslims moeten vooral zichzelf en hun gemeenschap een spiegel voorhouden, schrijft Montasser Alde’emeh in een persoonlijke oproep.
MONTASSER ALDE’EMEH

Je ijvert voor verdraagzaamheid, maar je bent zelf onverdraagzaam.
Je ijvert voor liefde tussen volkeren, tussen mensen, maar je haat andersdenkenden.
Je streeft naar diversiteit in onze samenleving,maar wanneer iemand met dezelfde achtergrond toch nog anders is dan jij, dan ben je de eerste om hem af te breken.
Je beschuldigt anderen van racisme, terwijl je zelf dagelijks racistische opmerkingen maakt.
Je vraagt mensen om empathisch te zijn, maar je toont zelf geen empathie voor diegenen die het slachtoffer werden van het wangedrag van mensen uit je gemeenschap.
Neen, je zoekt naar uitvluchten en excuses voor hen. Zelfs voor de IS-strijders.
Waarom zoek je dan geen excuses voor de hooligans die het wangedrag van mensen binnen jouw gemeenschap niet meer kunnen verdragen, die hun afgrijzen uiten over de aanslagen in Brussel en Zaventem? Neen, jij wijst naar Syrië en Irak als het over die aanslagen gaat. Dat is totaal misplaatst, want aanslagen op onschuldige mensen kunnen op geen enkele manier gerelativeerd worden.
‘Als jongeren die naar onze scholen zijn geweest zich tussen hun medeburgers opblazen, dan heeft de gemeenschap waartoe die jongeren behoren gefaald.’
Je noemt niet-moslims ongelovigen, verklaart andersdenkende moslims afvallig en excommuniceert ze. Waarom heb ik dan bij jou geen protest gezien over de medemoslims die jullie geloof besmeuren? Maar je bent wel kwaad wanneer iemand een onnozel tekeningetje maakt van de profeet. Dan begin je vanuit je verontwaardiging zelf andere mensen te bespotten.
Als we vandaag vaststellen dat jongeren die naar onze scholen zijn geweest zich uiteindelijk tussen hun medeburgers opblazen, dan kunnen we alleen maar concluderen dat de gemeenschap waartoe die jongeren behoren – hun familie, de imams, de vertegenwoordigers – gefaald heeft. Niet de overheid.
Niet de overheid, die ervoor gezorgd heeft dat je gratis kunt studeren, dat er duizenden mensen – ook van jouw gemeenschap – in sociale woningen kunnen leven en uitkeringen krijgen. Van alle rechten en vrijheden kunnen genieten. En in veiligheid kunnen leven.
Het wordt tijd dat je jezelf een spiegel voorhoudt. Dat je je verantwoordelijkheid niet meer ontloopt. Dat je geen excuses meer zoekt voor je persoonlijke falen. Het wordt tijd dat je naar je eigen familie wijst, naar je eigen gemeenschap, naar de mensen die je vertegenwoordigen, naar de imams die je taal niet spreken. Het wordt tijd dat je jezelf eens in vraag stelt.
België heeft mij alle kansen gegeven. Als je dat niet erkent, dan was je al lang vertrokken. Waarom stel je jezelf de vraag niet waarom je België verkiest boven het land van je voorouders?
Ik weet waarom: omdat het hier verdomd goed is.
Kijk naar een land als Libanon, waar Palestijnen – ik ben zelf Palestijn – tientallen beroepen niet mogen uitoefenen, de Libanese nationaliteit niet krijgen en geen huis mogen kopen.
Of kijk naar Syrië, waar het eigen volk wordt afgeslacht.
Of laat het ons volledig op de spits drijven: kijk naar de IS-strijders, die andersdenkende moslims de keel oversnijden.
Is het dan zo slecht in België? Ik ben hier een vrij burger, blij dat ik hier mag leven. Toch ben ook ik even uit Brussel weggeweest. Mijn vader zag in Brussel hasj rokende jongeren op straat rondhangen. Hij zag jongemannen die in auto’s inbraken, portefeuilles pikten, halskettingen van vrouwen losrukten, brommers stalen en zelfs gewapende overvallen pleegden.
Hij wilde niet dat zijn kinderen daarmee geconfronteerd werden. Ik ben mijn vader dankbaar dat ik in een Vlaams dorpje kon opgroeien. Het is door zijn beslissing dat ik een universitaire studie kon beginnen en ze succesvol heb afgerond. Hij zette tien kinderen op de wereld en nam zijn verantwoordelijkheid als vader. Ik besloot later om terug te keren naar Brussel, als kind van deze samenleving. Ik heb geen religieuze gemeenschap nodig om me te vertegenwoordigen. Het wordt tijd dat je inziet dat ook jij die niet nodig hebt. Het wordt tijd dat jij als vrije burger een positieve bijdrage levert aan deze samenleving. Sta dus op en bescherm die samenleving die ons allen zo dierbaar is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188894099
quote:
De Tweede Kamer vraagt al jaren om transparantie over de geldstromen.
En wie houdt dat al een jaar of 10 tegen vanwege handelsbelangen?

Een of andere multinational kan marginaal meer verdienen en wij hebben de komende decennia daar nog de shit en de veel hogere kosten van. Typisch VVD, en D66 gaat ook niet vrijuit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188894226
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig maar. Ik was even bang dat je het meende.
Maar serieus.....Amsterdam heeft natuurlijk niet vele malen meer moslims als Den Haag, Rotterdam of Utrecht. Dat is geen verklaring waarom ze veel meer salafistische onderwijsinstellingen hebben.

Er zullen wel meerdere redenen zijn daarvoor en de opstelling van de gemeenteraad over langere periode is 1 van die redenen.
Opstelling van de gemeenteraad maakt zeker verschil. Grote salafistische school wilde niet lang geleden in rdam vestigen en Aboutaleb deed veel om dat te voorkomen. Als je Amsterdams bestuur en raad had had dat waarschijnlijk anders geweest.

Sowieso heeft Rotterdam geen grote salafi moskee. Opmerkelijk. Wel geprobeerd maar klein gebleven.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_188894297
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:05 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Opstelling van de gemeenteraad maakt zeker verschil. Grote salafistische school wilde niet lang geleden in rdam vestigen en Aboutaleb deed veel om dat te voorkomen. Als je Amsterdams bestuur en raad had had dat waarschijnlijk anders geweest.

Sowieso heeft Rotterdam geen grote salafi moskee. Opmerkelijk. Wel geprobeerd maar klein gebleven.
Klopt, en ze hebben wel de grootste moskee van Nederland (en Europa geloof ik) omdat er heel veel moslims in Rotterdam wonen. Maar dat is een gematigde moskee.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 11 september 2019 @ 13:11:05 #79
455560 Logic91
Always stay rational
pi_188894371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ach het achterlijk geloof dat vast zit in de historie zal zich zelf vernietigen

als een idioot in een achterlijk boek neuzen zonder opleiding of kennis
Ik ben het met je eens dat er geen grotere bedreiging bestaat voor de islam dan de religie zelf. Maar je onderschat de veerkracht van de religie. Het begon waarschijnlijk als een christelijke cultus (Nestoriaans christendom is een kandidaat, wordt nog onderzoek verricht) en moet je nu kijken hoeveel aanhangers er zijn. Na meer dan duizend jaar staat het fundament er nog.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_188894500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hij zette tien kinderen op de wereld en nam zijn verantwoordelijkheid als vader. Ik besloot later om terug te keren naar Brussel, als kind van deze samenleving.
Dus zelfs extreem-gematigde moslim Montasser maakt deel uit van de islamitische omvolkingsgolf. ;( Fok daar maar eens tegenop met hoogstens 3 kinderen per stel. (En die 3 is dan al in zeer uitzonderlijke gevallen.)
pi_188894528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 04:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zou je die dan niet eens doorgeven aan deze haatdocenten ipv aan een kaffer ? Je broeders corrigeren enzo zodat ze Islam niet zwart maken.

En zo niet - waarom niet ?
Nee, want ik reageerde op deze user:

quote:
4s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:36 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:

[..]

Dat is het juist WEL!

Men roept op tot het doden van niet islamisten.

Indien men onder doodsdreiging bekeerd mag men blijven leven.

De islam wil alle niet islamieten dood maken.

Stop met het ontkennen van dit feit!
Hij verspreidt nonsens over de Islam, en daar reageerde ik op. Zelfs die "haatdocenten" hebben niet opgeroepen tot zoiets. Ik heb gisteren om een bron gevraagd, maar niemand kon mij een bron geven voor het feit dat ze oproepen om "alle niet-moslims te doden".

Vandaag deel 2 van Nieuwsuur, laatste kans om met een bron te komen.
pi_188894551
Dit is o.a. de reden waarom men van een lastercampagne spreekt:

Vernietigende conclusie over promovendus Tilburg University: moskee eist dat hij doctorstitel inlevert
Het alarmerende onderzoek van een promovendus van Tilburg University over orthodoxe moslims in Nederland klopt niet en moet gerectificeerd worden. Dat is de conclusie van een externe commissie die onderzoek heeft gedaan naar het proefschrift, waarop de Iraans-Nederlandse socioloog Mohammed Nazar Soroush vorig jaar promoveerde. Over de inhoud van zijn proefschrift ontstonden al snel twijfels.
https://www.bd.nl/tilburg(...)l-inlevert~ad9f1514/
pi_188894612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:19 schreef azzmy1993 het volgende:
Dit is o.a. de reden waarom men van een lastercampagne spreekt:

Vernietigende conclusie over promovendus Tilburg University: moskee eist dat hij doctorstitel inlevert
Het alarmerende onderzoek van een promovendus van Tilburg University over orthodoxe moslims in Nederland klopt niet en moet gerectificeerd worden. Dat is de conclusie van een externe commissie die onderzoek heeft gedaan naar het proefschrift, waarop de Iraans-Nederlandse socioloog Mohammed Nazar Soroush vorig jaar promoveerde. Over de inhoud van zijn proefschrift ontstonden al snel twijfels.
https://www.bd.nl/tilburg(...)l-inlevert~ad9f1514/
Nou zeg, wat een weerlegging!!!
quote:
De zogeheten ‘Commissie Wetenschappelijke Integriteit’ constateert dat de onderzoeker ‘een groot aantal islamitische instellingen’ in zijn proefschrift zonder voldoende wetenschappelijke onderbouwing als salafistisch heeft bestempeld.
quote:
Het proefschrift leidde tot forse kritieken. Een van de klachten kwam van de Imam Malik Moskee in Leiden. Hij werd in het proefschrift neergezet als salafistisch. Die typering klopte niet volgens advocaat Royce de Vries, die in een brief aan de universiteit om een rectificatie vroeg. Volgens de raadsman hadden ook meerdere academici kritiek geuit op de werkwijze van Soroush.
Ga maar rustig slapen hoor mensen, niets aan de hand. Dit berust allemaal op een misverstand. Puur een sji'iet die een sektarische strijd tegen mainstream sunisme levert!
pi_188894631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

#3 Het wordt tijd dat je wijst naar de imam die je taal niet spreekt
Belgische moslims moeten vooral zichzelf en hun gemeenschap een spiegel voorhouden, schrijft Montasser Alde’emeh in een persoonlijke oproep.
MONTASSER ALDE’EMEH
mooi verwoord. samenvattend: "neem je eigen focking verantwoordelijkheid" ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 september 2019 @ 13:24:39 #85
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_188894643
Daar staat dat hij sommige instellingen salafistisch noemt terwijl ze het niet zijn, niet dat instellingen die dat wel zijn de dingen die hij noemt niet doen.
pi_188894652
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

mooi verwoord. samenvattend: "neem je eigen focking verantwoordelijkheid" ^O^
Wordt Montasser als zo ongeveer het vleesgeworden zelfreinigend vermogen binnen een islamitische gemeenschap niet behoorlijk uitgekost en heeft hij niet constante persoonsbeveiliging nodig?

[ Bericht 0% gewijzigd door van_Lamehuizen op 11-09-2019 13:35:29 ]
pi_188894670
quote:
11s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Word Montasser als zo ongeveer het vleesgeworden zelfreinigend vermogen binnen een islamitische gemeenschap niet behoorlijk uitgekost en heeft hij niet constante persoonsbeveiliging nodig?
geen idee, ik ken die gast niet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188894682
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

geen idee, ik ken die gast niet
Hoe kun je Montasser nou weer niet kennen als frequent nws poster. :')
pi_188894687
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou zeg, wat een weerlegging!!!
eerst had men het over
28 september 2018
Undercover in Nederland: ‘Salafisten sturen aan op een confrontatie met Nederland’
- De Volkskrant

Daarna:
27 februari 2019
Commissie oordeelt: fouten in omstreden proefschrift over salafisme
De universiteit neemt daarom maatregelen. Zo wordt de onderzoeker verzocht het proefschrift niet verder te verspreiden zonder toevoeging van het oordeel van de commissie. Ook moet hij een rectificatie plaatsen in het tijdschrift Current anthropology en in de nieuwsbrief van de American Anthropological Association.

De promotor die Soroush begeleidde, Ruben Gowricharn, mag van Tilburg University in de toekomst geen promoties meer begeleiden; hij verliest zijn promotierecht. Copromotor Jan Jaap de Ruiter krijgt een formele berisping.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-over-salafisme.html
pi_188894689
interview met 1 van de onderzoekers

https://www.nrc.nl/nieuws(...)hun-land-is-a3972919
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188894703
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe kun je Montasser nou weer niet kennen als frequent nws poster. :')
geen idee dude. :P

ff gegoogled, maar ik heb hem wel eens langs zien komen in de media, maar om te zeggen dat ik hem ken, zou te ver gaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188894711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat je net gezien hebt is trouwens maar de inleiding van het onderzoek. Vanavond komt deel 2 in Nieuwsuur. Het ergste hebben ze voor die aflevering bewaard.
Ben benieuwd..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188894850
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1171518644100055041

quote:
Ook wordt gewaarschuwd voor de tovenaars.
_O-

Oke, dit had ik toch niet zien aankomen, misschien vanavond toch maar even kijken.
pi_188894890
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1171518644100055041
[..]

_O-

Oke, dit had ik toch niet zien aankomen, misschien vanavond toch maar even kijken.
Of de herhaling van gisteren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188894906
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1171518644100055041
[..]

_O-

Oke, dit had ik toch niet zien aankomen, misschien vanavond toch maar even kijken.
Waarom denk je dat ik gisteren een foto postte van Willem-Alexander en Maxima met Saoedische officials?

Muree bin Ali bin Issa al-Asiri, who was found in possession of talismans, was executed in the southern Najran province in June 2012. A Saudi woman, Amina bin Salem Nasser, was executed for being convicted of practicing sorcery and witchcraft in December 2011 in the northern province of Jawf, and a Sudanese man (Abdul Hamid Bin Hussain Bin Moustafa al-Fakki) was executed in a car park in Medina for the same reason in September 20, 2011. In 2014, Mohammed bin Bakr al-Alawi was beheaded on 5 August for allegedly practicing black magic and sorcery.
https://en.wikipedia.org/(...)di_Arabia#Witchcraft
pi_188894936
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:17 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Nee, want ik reageerde op deze user:
[..]

Hij verspreidt nonsens over de Islam, en daar reageerde ik op. Zelfs die "haatdocenten" hebben niet opgeroepen tot zoiets. Ik heb gisteren om een bron gevraagd, maar niemand kon mij een bron geven voor het feit dat ze oproepen om "alle niet-moslims te doden".

Vandaag deel 2 van Nieuwsuur, laatste kans om met een bron te komen.
Lees dit eens voordat je een waarheidsspreker voor leugenaar uitmaakt.

https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/violence.aspx
pi_188894953
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:39 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:

[..]

Lees dit eens voordat je een waarheidsspreker voor leugenaar uitmaakt.

https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/violence.aspx
Heerlijke bron voor je Islamkennis.
pi_188894962
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:48 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Zolang we aan het Arabische olie-infuus zitten wordt er niets aan gedaan.
Dit dus. Veel salafisten worden door saudie Arabië gefinancierd maar dat kan zomaar want ze zouden maar eens de oliekraan dichtdraaien als we tegen hun beleid in gaan. Selectieve omgang met terreur noem ik dat. Iran is zogenaamd het grote kwaad daar heeft saudie Arabië goed voor gelobbiëd bij Trump en co, in ruil voor miljarden aan wapens.
  woensdag 11 september 2019 @ 13:41:36 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188894990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit dus. Veel salafisten worden door saudie Arabië gefinancierd maar dat kan zomaar want ze zouden maar eens de oliekraan dichtdraaien als we tegen hun beleid in gaan. Selectieve omgang met terreur noem ik dat. Iran is zogenaamd het grote kwaad daar heeft saudie Arabië goed voor gelobbiëd bij Trump en co, in ruil voor miljarden aan wapens.
gelukkig is er steeds minder behoeft aan olie

moet naar nul toe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188895015
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Klopt, en ze hebben wel de grootste moskee van Nederland (en Europa geloof ik) omdat er heel veel moslims in Rotterdam wonen. Maar dat is een gematigde moskee.
Ja, even was er een strijd en overname van salafisten (salafi moskeegangers met name). Maar snel recht gezet. Is al weer paar jaar geleden overigens.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_188895100
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:19 schreef the-eye het volgende:

[..]

Vraag het Werkperd. Die vindt het geen probleem als van "zijn belastingcenten" kinderen deze haat bijgebracht wordt maar onderzoeken die dat voor het voetlicht brengen zijn de grote boosdoeners die onnodig geld kosten. Hoe het NRC precies profiteert van "zijn belastingcenten" verzuimt hij helaas toe te lichten
[..]

Welke haat wordt er aan die kinderen bijgebracht dan?

De kleine blonde kinderen met blauwe ogen die opkijken naar hun haatdragende idool(Wilders) en in fractie van een seconde Hitler erin zien is natuurlijk geen probleem allemaal.
  woensdag 11 september 2019 @ 13:47:15 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188895114
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat schiphol stuk is tong in cheek uiteraard :P
waarom zou je Nederlandsche boeken uit Saudi-Arabie importeren

er zijn hier louche drukkerijen zat voor porno of zulke haat geschiften
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188895159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:46 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Welke haat wordt er aan die kinderen bijgebracht dan?

De kleine blonde kinderen met blauwe ogen die opkijken naar hun haatdragende idool(Wilders) en in fractie van een seconde Hitler erin zien is natuurlijk geen probleem allemaal.
Ga aub ergens anders lopen trollen :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 11 september 2019 @ 13:50:58 #104
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188895173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:46 schreef Werkperd het volgende:

[..]

De kleine blonde kinderen met blauwe ogen die opkijken naar hun haatdragende idool(Wilders) en
Zucht, komt er nou nooit een einde aan die klote onzin?! Wilders is geen racist maar een Islamcriticus. Het is niet voor niets dat procentueel meer mensen van Surinaamse en Antilliaanse afkomst op die man stemmen, dan blanken. Zijn huidskleur heeft niets te maken met de populariteit van zijn ideeën. Huidskleur heeft er geen fuck mee te maken.

Dus steek dat vieze, racistische gelul over blauwe ogen en blond haar even heel diep in je reet, alsjeblieft.
  woensdag 11 september 2019 @ 13:54:15 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188895227
En kinderen krijgen hier geen Wilders-les :').

Sterker nog, in het onderwijs worden zinnen als "Rutte heeft het gevaar wilders bevochten" oid als lesmatariaal gebruikt.

Wij indoctrineren onze kinderen niet vanaf de wieg met puur vergif.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_188895260
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef HeatWave het volgende:
En kinderen krijgen hier geen Wilders-les :').

Sterker nog, in het onderwijs worden zinnen als "Rutte heeft het gevaar wilders bevochten" oid als lesmatariaal gebruikt.

Wij indoctrineren onze kinderen niet vanaf de wieg met puur vergif.
Ik ken geen een land dat hun kinderen niet indoctrineert. En wat puur vergif is, daar verschillen de meningen over. Genoeg mensen die nationalisme puur vergif vinden.
  woensdag 11 september 2019 @ 13:56:40 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188895276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:55 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Ik ken geen een land dat hun kinderen niet indoctrineert. En wat puur vergif is, daar verschillen de meningen over. Genoeg mensen die nationalisme puur vergif vinden.
En daar is hier ook nauwelijks sprake van :'). We mogen de vlag niet eens buitenhangen wanneer we willen.

Religie is gif, pure verzonnen leugens.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_188895293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:55 schreef azzmy1993 het volgende:
Genoeg mensen die nationalisme puur vergif vinden.
Gelukkig overstijgt de ummah landsgrenzen zoals islam democratie overstijgt. _O_
pi_188895310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
gelukkig is er steeds minder behoeft aan olie
In welke wereld leef jij?
pi_188895350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We mogen de vlag niet eens buitenhangen wanneer we willen.
Waarom mag je de vlag niet buitenhangen in het "vrije Nederland"?
  woensdag 11 september 2019 @ 14:02:00 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188895383
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:00 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Waarom mag je de vlag niet buitenhangen in het "vrije Nederland"?
My bad, dat mag (tegenwoordig?) wel. Maar er is nauwelijks sprake van nationalisme hier. We hoeven het wilhelmus niet te zingen elke dag op school etc.

We waren altijd van, je doet maar waar je zin in hebt. Tot we werden geconfronteerd met mensen die dat zien als "we hebben schijt aan jullie wetten en jullie moeten dood" :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_188895448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:29 schreef Mani89 het volgende:
Salafisme is kanker voor een vrije samenleving. Uitroeien graag.
Klinkt vrij extreem. Maar dit is wel wat we moeten doen ja. Pure kanker voor je maatschappij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188895451
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zucht, komt er nou nooit een einde aan die klote onzin?! Wilders is geen racist maar een Islamcriticus. Het is niet voor niets dat procentueel meer mensen van Surinaamse en Antilliaanse afkomst op die man stemmen, dan blanken. Zijn huidskleur heeft niets te maken met de populariteit van zijn ideeën. Huidskleur heeft er geen fuck mee te maken.

Dus steek dat vieze, racistische gelul over blauwe ogen en blond haar even heel diep in je reet, alsjeblieft.
Wilders is een gestoorde gek die de jeugd vol pompt met haat. De Surinamers en Antilianen waar jij het over hebt zijn sowieso tijdens de Nederlandse kolonie jaren identiteitsloos geraakt. Dus die figuren kun je niet serieus nemen. Weldenkende mensen die stemmen niet op Wilders. Gemiddelde Wilders stemmer is een tokkie met een iq van een garnaal.
pi_188895475
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En daar is hier ook nauwelijks sprake van :'). We mogen de vlag niet eens buitenhangen wanneer we willen.

Religie is gif, pure verzonnen leugens.
Jouw manier van denken over andersdenkenden is ook gif. Wow, jij gif, zij gif, allemaal gif.

Ongefundeerde praatjes allemaal.
  woensdag 11 september 2019 @ 14:08:46 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188895476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:07 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wilders is een gestoorde gek die de jeugd vol pompt met haat. De Surinamers en Antilianen waar jij het over hebt zijn sowieso tijdens de Nederlandse kolonie jaren identiteitsloos geraakt. Dus die figuren kun je niet serieus nemen. Weldenkende mensen die stemmen niet op Wilders. Gemiddelde Wilders stemmer is een tokkie met een iq van een garnaal.
De jeugd :').

De jeugd is aan het feesten en zijn niet de hele dag bezig met "wilders les". Alleen gelovigen laten hun kinderen de hele tijd vergif lezen.

Weldenkende mensen stemmen niet op Wilders maar geloven wel in een spookje uit een eeuwenoud boek zeker? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 11 september 2019 @ 14:09:33 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188895489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:08 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Jouw manier van denken over andersdenkenden is ook gif. Wow, jij gif, zij gif, allemaal gif.

Ongefundeerde praatjes allemaal.
Ja, heel ongefundeerd in een topic waar het met beeld en geluid keihard bewezen word.

Doe toch eens normaal man :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_188895497
kunnen we gewoon in topic blijven. FFS.

wat heeft wilders hiermee te maken? :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 september 2019 @ 14:10:15 #118
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188895501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:46 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Welke haat wordt er aan die kinderen bijgebracht dan?

De kleine blonde kinderen met blauwe ogen die opkijken naar hun haatdragende idool(Wilders) en in fractie van een seconde Hitler erin zien is natuurlijk geen probleem allemaal.
Ja want kleine blonde kinderen weten wie Hitler is :')
Goddomme twee uur 's middags en dan al dronken :N
pi_188895508
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja want kleine blonde kinderen weten wie Hitler is :')
Je kinderen niet leren over het tijdloze perfecte voorbeeld van de Fuhrer.(Lebensraum zij met hem.) :')
pi_188895674
quote:
15s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je kinderen niet leren over het tijdloze perfecte voorbeeld van de Fuhrer.(Lebensraum zij met hem.) :')
Kunnen ze meteen de Mohammed Jugend leren herkennen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188895718
ik heb persoonlijk wel problemen met dat ze in het stuk van nieuwsuur, de salafisten omschrijven als "orthodox", iets wat ze feitelijk niet zijn, ze zijn immers een relatief nieuw stroming binnen de islam dat voortvloeit uit het wahabisme (Abd al-Wahhaab (1703 - 1792).

als je de term "orthodox" wilt gebruiken, gebruik je ze voor de mainstream islam, dat gestoeld is op de 4 rechtsscholen van de (sunni) islam.

tim winter verwoordt heel goed, waar de salafisten zich schuldig aan maken.


onderstaande stuk zijn de islamitische voorgangers aan het woord van het nieuwsuur stuk

Imams: ‘Zo onderwijs je de islam niet’

Interpretaties De onverdraagzame lessen van salafisten zijn ook binnen de islamitische gemeenschap omstreden.
...
In die boeken ligt de nadruk op het als ongelovig bestempelen van alles en iedereen die afwijkt van de leer. Salafisten weigeren heilige teksten te interpreteren. „Ze kijken niet naar hoe rechtsscholen die teksten uitleggen in een nieuwe context. Ze maken hun eigen islam”, zegt Said el Mokadmi.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188895883
Maar is dit alleen in Nederland zo?
pi_188895903
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:37 schreef Loekie1 het volgende:
Maar is dit alleen in Nederland zo?
maar is wat in nederland hoe?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188895954
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

maar is wat in nederland hoe?
Die islamitische weekendscholen.
pi_188895997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die islamitische weekendscholen.
stel je vraag duidelijk lieverd, want ik heb geen idee wat je vraag is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188896030
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

stel je vraag duidelijk lieverd, want ik heb geen idee wat je vraag is.
Of dat in Duitsland, Belgie en Engeland ook een probleem is. Wat voor basisschool heb jij gehad?
pi_188896040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Of dat in Duitsland, Belgie en Engeland ook een probleem is.
het salafistische curriculum onder sommige scholen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188896046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, heel ongefundeerd in een topic waar het met beeld en geluid keihard bewezen word.

Doe toch eens normaal man :').
Ja zo zijn er ook talloze voorbeelden waarbij journalisten simpelweg valse informatie overdroegen aan het publiek. Dit is gewoon weer een van de zoveelste poging tot zwartmakerij.

Voorbeeld:


Die slangenkop van Patrick Pouw zegt al genoeg.
pi_188896074
Gulenscholen moeten wel verboden worden.
pi_188896096
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja want kleine blonde kinderen weten wie Hitler is :')
Goddomme twee uur 's middags en dan al dronken :N
Je gaat mij niet vertellen dat een kind van 14 niet weet wie Hitler is.
  woensdag 11 september 2019 @ 14:56:17 #131
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188896131
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:23 schreef NoPicNic het volgende:
De politiek reageert weer eens 'geschokt' maar keihard ingrijpen durven ze niet. Nederland wordt een heel eng land met al die honderden moslimkinderen op salafistische scholen/moskeeën die worden geleerd om bijvoorbeeld mensen als ik en mijn moeder te doden omdat wij 'ongelovigen zijn.
Alles bij elkaar ga je toch echt richting de duizenden vrees ik. :{
  woensdag 11 september 2019 @ 14:56:34 #132
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188896140
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je gaat mij niet vertellen dat een kind van 14 niet weet wie Hitler is.
Bij kleine kinderen denk jij aan iemand van 14?
pi_188896259
Ik stel vast dat we een nagenoeg voltallige Tweede Kamer hebben die 'De islamisering van onze cultuur' niet heeft gelezen. Daar staat dit allemaal al in beschreven.

Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188896270
quote:
11s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wordt Montasser als zo ongeveer het vleesgeworden zelfreinigend vermogen binnen een islamitische gemeenschap niet behoorlijk uitgekost en heeft hij niet constante persoonsbeveiliging nodig?
https://eenvandaag.avrotr(...)ar-voor-samenleving/

Alhoewel voor wel iets andere redenen, hij zit indd constant ondergedoken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188896384
Ik denk dat niemand in de Tweede Kamer hiervan wakker heeft gelegen.
pi_188896523

Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188896592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:24 schreef HSG het volgende:
[ afbeelding ]
Ironisch genoeg gebruikt links deze logica dus ook om het 'intolerante' rechts te bestrijden. Antifa, bijvoorbeeld, gebruikt deze exacte gedachtegang als excuus voor hun geweld en dergelijke.

Wat een 'bedreiging' voor een tolerante samenleving is, ligt anders afhankelijk van wie je het vraagt. En dus is dit een vrij nutteloze statement, ondanks dat er wel een kern van waarheid in zit.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188896644
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:30 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ironisch genoeg gebruikt links deze logica dus ook om het 'intolerante' rechts te bestrijden. Antifa, bijvoorbeeld, gebruikt deze exacte gedachtegang als excuus voor hun geweld en dergelijke.

Wat een 'bedreiging' voor een tolerante samenleving is, ligt anders afhankelijk van wie je het vraagt. En dus is dit een vrij nutteloze statement, ondanks dat er wel een kern van waarheid in zit.
De kern is dat je als tolerante samenleving de intoleranten niet moet tolereren. Deze statement is dus niet nutteloos. We kunnen wel, waar deze topic over gaat, de andere kant op kijken maar je moet dit niet willen dat het kan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 11 september 2019 @ 15:35:54 #139
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188896665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:37 schreef Loekie1 het volgende:
Maar is dit alleen in Nederland zo?
Nope, paar jaar terug nog een "schokkende" in de woorden van onze politici docu met undercoverbeelden uit Denemarken waar in zogenaamd gematigde moskeeën preken gehouden werden waar je oren van gingen klapperen. Ging geloof ik ook een deel over die islamscholen waar lijfstraffen ed uitgedeeld werden en kinderen hetzelfde leerden als waar men het hier nu over heeft. dit is de intro van die aflevering. Ik kan de gehele aflevering zo snel even niet vinden.
  woensdag 11 september 2019 @ 15:39:39 #140
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188896718
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:52 schreef Werkperd het volgende:
Gulenscholen moeten wel verboden worden.
Waarom die wel?

Ik weet dat ik deze vraag eigenlijk niet moet stellen, want een normaal antwoord kan ik toch niet verwachten. Gezien je eerdere bijdragen op dit forum ben je of een troll, of een ultranationalistische grijze wolf die alleen maar Erdochan choed, Erdochan Beschte, Turkye noemer 1!!! kan schuimbekken. Ik hoop dat je het eerste bent, maar ik vrees dat je het tweede bent.
  woensdag 11 september 2019 @ 15:44:57 #141
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188896784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:39 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Waarom die wel?

Ik weet dat ik deze vraag eigenlijk niet moet stellen, want een normaal antwoord kan ik toch niet verwachten. Gezien je eerdere bijdragen op dit forum ben je of een troll, of een ultranationalistische grijze wolf die alleen maar Erdochan choed, Erdochan Beschte, Turkye noemer 1!!! kan schuimbekken. Ik hoop dat je het eerste bent, maar ik vrees dat je het tweede bent.
Erdogan Soeltan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 11 september 2019 @ 15:57:07 #142
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_188896914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:39 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Waarom die wel?

Ik weet dat ik deze vraag eigenlijk niet moet stellen, want een normaal antwoord kan ik toch niet verwachten. Gezien je eerdere bijdragen op dit forum ben je of een troll, of een ultranationalistische grijze wolf die alleen maar Erdochan choed, Erdochan Beschte, Turkye noemer 1!!! kan schuimbekken. Ik hoop dat je het eerste bent, maar ik vrees dat je het tweede bent.
lol dat je nu over de grijze wolven begint ....

https://www.ad.nl/waterwe(...)rgemeester~a5f835dc/

https://www.vlaardingen24(...)ijze-wolven039/22887

en dan nog wel het ergste ( gewoon ontkennen )

https://www.schiedamsnieu(...)s-van-grijze-wolven/

en dit terwijl burgers die klachten hebben over de gemeente en haar willen spreken , weg worden gezet met Te druk en geen tijd ... schrijf maar een brief , om vervolgens nooit meer wat te horen

en dit soort mensen binnen 1 week hadden ze een afspraak :-(

dus mijn ogen zijn allang geopend maar dat was bij mij al in de jaren 90
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 11 september 2019 @ 15:58:43 #143
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188896934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

lol dat je nu over de grijze wolven begint ....

https://www.ad.nl/waterwe(...)rgemeester~a5f835dc/

en dit terwijl burgers die klachten hebben over de gemeente en haar willen spreken , weg worden gezet met Te druk en geen tijd ... schrijf maar een brief , om vervolgens nooit meer wat te horen

en dit soort mensen binnen 1 week hadden ze een afspraak :-(

dus mijn ogen zijn allang geopend maar dat was bij mij al in de jaren 90
Misschien was werkperd er wel bij? _O-
pi_188897446
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:39 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Waarom die wel?

Ik weet dat ik deze vraag eigenlijk niet moet stellen, want een normaal antwoord kan ik toch niet verwachten. Gezien je eerdere bijdragen op dit forum ben je of een troll, of een ultranationalistische grijze wolf die alleen maar Erdochan choed, Erdochan Beschte, Turkye noemer 1!!! kan schuimbekken. Ik hoop dat je het eerste bent, maar ik vrees dat je het tweede bent.
En deze meneer noemt zich een realist. Verander ff je nicknaam aub want je leeft in een fantasiewereld.
pi_188897532
Media is gevaarlijker dan wat zij beweren over de islam en islamitische scholen. Media heeft de grootste invloed op publieke opinie en als de mens niet kritisch denkt dan vaart ie zo mee in dat anti-islam bootje.
  woensdag 11 september 2019 @ 16:47:32 #146
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188897559
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]

En deze meneer noemt zich een realist. Verander ff je nicknaam aub want je leeft in een fantasiewereld.
Maar nu heb je de vraag nog steeds niet beantwoord, waarom moeten Gulen scholen wel verboden worden?
  woensdag 11 september 2019 @ 16:48:08 #147
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_188897572
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]

En deze meneer noemt zich een realist. Verander ff je nicknaam aub want je leeft in een fantasiewereld.
Anders ga je even in op z'n vraag
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 11 september 2019 @ 16:54:23 #148
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_188897672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:45 schreef Werkperd het volgende:
Media is gevaarlijker dan wat zij beweren over de islam en islamitische scholen. Media heeft de grootste invloed op publieke opinie en als de mens niet kritisch denkt dan vaart ie zo mee in dat anti-islam bootje.
Ja precies. Het zou goed zijn als de media eens inzoomt op hoe vreedzaam die islam eigenlijk is :)
  woensdag 11 september 2019 @ 16:56:11 #149
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188897692
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:54 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja precies. Het zou goed zijn als de media eens inzoomt op hoe vreedzaam die islam eigenlijk is :)
Doen ze al met opsporing verzocht.
  woensdag 11 september 2019 @ 17:23:29 #150
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188898128
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Doen ze al met opsporing verzocht.
En vandaag natuurlijk met 9/11 herdenkingen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 11 september 2019 @ 17:33:19 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188898272
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:54 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja precies. Het zou goed zijn als de media eens inzoomt op hoe vreedzaam die islam eigenlijk is :)
ja kan ze een keer een steniging van een zwangere vrouw laten zien , hoe dat gaat, beetje inleven is wel nuttig

Handig zo een bloedput op het plein voor de moskee , voor tovenaars en waarzeggers te doden

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 11-09-2019 17:45:51 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188898369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:54 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja precies. Het zou goed zijn als de media eens inzoomt op hoe vreedzaam die islam eigenlijk is :)
Gisteren ging het over Salafistische onderwijsinstellingen, straks zijn alle andere Islamitische scholen aan de beurt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188898407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:45 schreef Werkperd het volgende:
Media is gevaarlijker dan wat zij beweren over de islam en islamitische scholen. Media heeft de grootste invloed op publieke opinie en als de mens niet kritisch denkt dan vaart ie zo mee in dat anti-islam bootje.
Ik zou zeggen dat bepaalde stromingen binnen de islam de publieke opinie ook niet echt positief beïnvloeden, wat jij?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188898416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dus steek dat vieze, racistische gelul over blauwe ogen en blond haar even heel diep in je reet, alsjeblieft.
Een van mijn beste vrienden is een Indo, stemt ook PVV en Wilders. Zijn dochter mag in geen enkel geval thuiskomen met een Marokkaan of Turk of een andere "zwarte" zoals hij dat altijd zo leuk zegt. Het is tuig zegt die, zelf heeft hij natuurlijk ook een flinke kleur. Het is een standaard dooddoener om stemmers op Wilders weg te zetten als blank en blond, want stel dat mensen eens beseffen dat ook genoeg mensen van "allochtone" afkomst slechte ervaringen hebben met groepen van islamitische afkomst. Het zijn tactieken om de publieke opinie te bespelen, hetzelfde zie je met het volledig negeren van oud moslims of moslims die waarschuwen voor de islam. Vrouwen die onderdrukt worden negeren ze ook stelselmatig, nee het idee moet gecreerd worden dat alleen blanke racistische mensen op Wilders stemmen, niet vanwege de vele slechte ervaringen en negatieve statistieken maar omdat ze bang voor een kleurtje zijn wordt er dan geopperd.

EDIT: Het door ons belastinggeld gesponserd haatblogje Joop.nl is inmiddels alweer bezig met schadebeperking: Duits onderzoek: 'Moslims hebben enorme hekel aan salafisten'

[ Bericht 10% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 11-09-2019 17:48:51 ]
pi_188898543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

EDIT: Het door ons belastinggeld gesponserd haatblogje Joop.nl is inmiddels alweer bezig met schadebeperking: Duits onderzoek: 'Moslims hebben enorme hekel aan salafisten'
Ben benieuwd met wat voor stukje Joop straks gaat komen als uit de uitzending van vanavond blijkt dat in alle andere Islamitische scholen ook van alles mis is.

En of de politiek wederom enorm geschokt gaat zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188898608
Over Duitsland gesproken...daar zijn in de afgelopen 24 uur op tientallen plaatsen invallen gedaan en zijn zeker 11 mensen opgepakt op verdenking van het doorsluizen van grote geldsommen naar IS in Syrie. Zo kennen we de religie van de vrede weer.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 11 september 2019 @ 18:03:55 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188898832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:


EDIT: Het door ons belastinggeld gesponserd haatblogje Joop.nl is inmiddels alweer bezig met schadebeperking: Duits onderzoek: 'Moslims hebben enorme hekel aan salafisten'
Maar Joop heeft dat onderzoek toch niet betaald? Of vind jij dat ze er niet naar mogen verwijzen omdat de inhoud je niet aan staat?

Ik zag net wat zinnen voorbij komen uit dat boekje Help, ik word volwassen.. Wat treurig dat dit voor 'lesmateriaal' door mag gaan. Een boekverbranding lijkt me op zn plek hier, die onvoorstelbare drek halen kinderen maar van internet.

Oplossing: geen bijzonder onderwijs meer.
pi_188898856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een van mijn beste vrienden is een Indo, stemt ook PVV en Wilders. Zijn dochter mag in geen enkel geval thuiskomen met een Marokkaan of Turk of een andere "zwarte" zoals hij dat altijd zo leuk zegt. Het is tuig zegt die, zelf heeft hij natuurlijk ook een flinke kleur. Het is een standaard dooddoener om stemmers op Wilders weg te zetten als blank en blond, want stel dat mensen eens beseffen dat ook genoeg mensen van "allochtone" afkomst slechte ervaringen hebben met groepen van islamitische afkomst. Het zijn tactieken om de publieke opinie te bespelen, hetzelfde zie je met het volledig negeren van oud moslims of moslims die waarschuwen voor de islam. Vrouwen die onderdrukt worden negeren ze ook stelselmatig, nee het idee moet gecreerd worden dat alleen blanke racistische mensen op Wilders stemmen, niet vanwege de vele slechte ervaringen en negatieve statistieken maar omdat ze bang voor een kleurtje zijn wordt er dan geopperd.

EDIT: Het door ons belastinggeld gesponserd haatblogje Joop.nl is inmiddels alweer bezig met schadebeperking: Duits onderzoek: 'Moslims hebben enorme hekel aan salafisten'
Beetje onderkenning van het probleem, in Nederland zijn 30.000 salafisten (and growing). Voor mij is de discussie ook helemaal niet om salafisme door andere moslims wordt getolereerd (vast niet) maar deze onderzoeken zeggen dus niks over 't groeiende probleem an sich.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188898940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
EDIT: Het door ons belastinggeld gesponserd haatblogje Joop.nl is inmiddels alweer bezig met schadebeperking: Duits onderzoek: 'Moslims hebben enorme hekel aan salafisten'
Prima. Maar wat DOEN die moslims er dan aan ? Ik zie ze nog steeds niet demonstreren of schuimbekkend op tv verklaren dat ze salafisten allemaal de moeder neuken.
pi_188898953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:55 schreef Hathor het volgende:
Over Duitsland gesproken...daar zijn in de afgelopen 24 uur op tientallen plaatsen invallen gedaan en zijn zeker 11 mensen opgepakt op verdenking van het doorsluizen van grote geldsommen naar IS in Syrie. Zo kennen we de religie van de vrede weer.
Ik hoorde zoiets al in de wandelgangen maar geen bron (gezocht dan), blijkbaar op de Hongaarse TV blijkt dat vele moslims hun vergoedingen/subsidie doorsluizen naar IS om een burgeroorlog te starten. Maar weet niet of het waar is, alhoewel het mij ook totaal niet zou verbazen.
pi_188899202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar Joop heeft dat onderzoek toch niet betaald? Of vind jij dat ze er niet naar mogen verwijzen omdat de inhoud je niet aan staat?
Allereerst wordt Joop met ons belastinggeld betaald, dus ook rechtse mensen betalen voor dat linkse haatblogje dus het is een beetje apart dat daar zoveel haat wordt gespuid tegen alles wat niet links of islamitisch is. Ten tweede kan ik dat onderzoek niet inzien, het is gewoon een verhaaltje en als je joop een beetje volgt weet je dat zodra de onderzoeken niet in hun hypocriete straatje passen ze massaal zeuren over dat het onderzoek niet is in te zien en dus onzin is.

Daarbij volgens die onderzoeken is 0,2% van de moslims salfistisch in Duitsland. Een klein beetje zelf logisch nadenken en eens een krant openslaan trek je al de conclusie dat de laatste jaren het aantal aanslagplegers, potentiële aanslagplegers en haatzaaiers al een heel stuk meer is dan die zogenaamde 0,2%.

'Aantal salafisten in Duitsland in vijf jaar tijd verdubbeld

Daarbij betwijfel ik of mensen gedachtes kunnen lezen, lijkt mij sterk, dus die aantallen zullen nog wel een stuk hoger zijn zoals er ook enkele hier zitten. Maar voor de bühne roepen dat je er geen bent en ze zetten weer een vinkje bij "gematigde moslim".

quote:
Ik zag net wat zinnen voorbij komen uit dat boekje Help, ik word volwassen.. Wat treurig dat dit voor 'lesmateriaal' door mag gaan. Een boekverbranding lijkt me op zn plek hier, die onvoorstelbare drek halen kinderen maar van internet.

Oplossing: geen bijzonder onderwijs meer.
Als je bijzonder onderwijs verbied dan preken ze het in de moskee, verbied je moskeeën dan gaan ze zich verzamelen bij iemand thuis om daar "onderwijs" te volgen. Dit los je niet op door bijzonder onderwijs te verbieden, het paard van Troje is inmiddels in het land, die mening veranderd niet, en dan kun je nog zoveel thee drinken als je wilt zodra je de deur uit bent lachen ze je uit en gaat het haatzaaien gewoon verder. Maar dat kwartje moet voor velen in dit land nog vallen.

[ Bericht 5% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 11-09-2019 18:22:27 ]
  woensdag 11 september 2019 @ 18:54:26 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188899859
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 11 september 2019 18:17 schreef J.A.R.V.I.S.

Allereerst wordt Joop met ons belastinggeld betaald, dus ook rechtse mensen betalen voor dat linkse haatblogje dus het is een beetje apart dat daar zoveel haat wordt gespuid tegen alles wat niet links of islamitisch is. Ten tweede kan ik dat onderzoek niet inzien, het is gewoon een verhaaltje en als je joop een beetje volgt weet je dat zodra de onderzoeken niet in hun hypocriete straatje passen ze massaal zeuren over dat het onderzoek niet is in te zien en dus onzin is.
Volgens mij klaag je nu vooral zelf omdat het onderzoek niet in je straatje past :')
pi_188899888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens mij klaag je nu vooral zelf omdat het onderzoek niet in je straatje past :')
Nee hoor, ik toon alleen de hypocrisie aan. Ik gebruik namelijk niet continue de opmerking "ik kan het onderzoek niet inzien dus onzin" als argument zodra een onderzoek mij niet aanstaat, dat is alleen gegeven aan bepaalde groepen.
pi_188900260
Nu blijkbaar ook ophef over een boekje, voor de mensen die eens de reacties eens willen lezen voordat de NOS de helft weer heeft verwijderd, zitten weer een paar pareltjes tussen van veelal onze islamitische en linkse vrienden:

https://www.facebook.com/(...)7uicJVg5lA&__tn__=-R

En natuurlijk een verdwaalde neger die weer zeurt over Zwarte Piet.

De ware aard gewoon open en bloot. :)
  woensdag 11 september 2019 @ 19:32:35 #165
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_188900521
Heb net de uitzending half bekeken. Er wilden geen afgevaardigden van deze 'onderwijsinstellingen' voor de camera. Er werd wel gezegd dat het gezien moest worden in de context :+ en ook het woord harmonie werd in de uitlatingen bebezigd O-)
  woensdag 11 september 2019 @ 19:36:12 #166
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188900579
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nu blijkbaar ook ophef over een boekje, voor de mensen die eens de reacties eens willen lezen voordat de NOS de helft weer heeft verwijderd, zitten weer een paar pareltjes tussen van veelal onze islamitische en linkse vrienden:

https://www.facebook.com/(...)7uicJVg5lA&__tn__=-R

En natuurlijk een verdwaalde neger die weer zeurt over Zwarte Piet.

De ware aard gewoon open en bloot. :)
Het ergste mankement van linksdenkers is dat ze hun fouten en tekortkomingen nooit zullen toegeven. Ze slaan linksaf, vinden moslims allemaal lief en dan nemen tunnelvisie en het ik-deug-gevoel het over. Daarna wordt het nog een wedstrijd wie het meest deugt en is het einde zoek. En zo zitten we dus in de rotzooi.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188900639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik hoorde zoiets al in de wandelgangen maar geen bron (gezocht dan), blijkbaar op de Hongaarse TV blijkt dat vele moslims hun vergoedingen/subsidie doorsluizen naar IS om een burgeroorlog te starten. Maar weet niet of het waar is, alhoewel het mij ook totaal niet zou verbazen.
Stond op NPO tekst pagina 127.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188900701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:36 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het ergste mankement van linksdenkers is dat ze hun fouten en tekortkomingen nooit zullen toegeven. Ze slaan linksaf, vinden moslims allemaal lief en dan nemen tunnelvisie en het ik-deug-gevoel het over. Daarna wordt het nog een wedstrijd wie het meest deugt en is het einde zoek. En zo zitten we dus in de rotzooi.
Ik denk dat dit de uitgelezen mogelijkheid is om als niet-salafistische moslim afstand te doen van dit soort stromingen. Ik ben ervan overtuigd dat er voor gematigde moslims een prima plek in deze maatschappij is, maar dat juist dat salafisme is niet alleen de tumor van de wereld maar ook de rotte plek van de islam. Het zou goed zijn dat nu juist ook de niet moslims beseffen dat het het wahabisme is wat tot extreem fundamentalistisch geweld leidt en tot ontwrichting van de samenleving en niet de moslim doe zijn uiterste best doet om zijn plek hier te vinden. Daarom is dat onderzoek van de afkeer van moslims tegen het salafisme een positief punt. De moslims beseffen veel meer welk gevaar er in deze extreme vorm van de islam schuilt dan bepaalde progressieven in dit land en dat vind ik een uitgangspunt. Zodat die gematigde moslim ook niet meer hoeft te vechten tegen een extreem vooroordeel.

Het is dan ook weer jammer dat er zoveel weerstand op deze uitzending komt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188900841
Even een flashback naar 2003;

Met de islamitische scholen blijkt niets aan de hand. De onderwijsinspectie heeft een streng onderzoek ingesteld, maar geen spoor van subversiviteit aangetroffen. De aantijgingen dat de koranscholen broeinesten van fundamentalisme zouden zijn, blijken – opnieuw – ongegrond.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188900898
quote:
4s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:51 schreef SpaceOddity het volgende:
Even een flashback naar 2003;

Met de islamitische scholen blijkt niets aan de hand. De onderwijsinspectie heeft een streng onderzoek ingesteld, maar geen spoor van subversiviteit aangetroffen. De aantijgingen dat de koranscholen broeinesten van fundamentalisme zouden zijn, blijken – opnieuw – ongegrond.
Dit is niet waar dit onderzoek over ging hè. Een door de overheid gesubsidieerde Koran school is van een andere order dan een salafistische weekend klasje wat in directe verbinding staat met de KSA.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188900997
Een zekere Turkse dictator zei ooit:

“Democratie is slechts de trein die wij nemen tot we op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten. Koepels onze helmen. Moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.”

U kunt dus weer rustig gaan slapen. En dadelijk weer GroenLinks stemmen, lieve meisjes! Want Jesse heeft toch zo'n leuke bos krullen!
pi_188901070
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat er voor gematigde moslims een prima plek in deze maatschappij is,
Die de wegen van mohammed en het sharia strafrecht verafschuwen zoals wij dat doen bedoel je?
pi_188901090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:36 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het ergste mankement van linksdenkers is dat ze hun fouten en tekortkomingen nooit zullen toegeven. Ze slaan linksaf, vinden moslims allemaal lief en dan nemen tunnelvisie en het ik-deug-gevoel het over. Daarna wordt het nog een wedstrijd wie het meest deugt en is het einde zoek. En zo zitten we dus in de rotzooi.
Ik vind het geestesziek als ik dit zien, en begin eraan te denken om eens een website in elkaar te flansen om zoiets in kaart te brengen. Je ziet daar werkelijk geen enkele moslim zeggen "dit is niet van deze tijd en hoort niet in dit land", nee werkelijk elke moslim begint over de bijbel, racistische Nederlanders, racistische NOS en Nieuwsuur, het standaard gezeik over Joden en dan de enkeling die ik nog het meeste kan waarderen die het gewoon toegeven. Ik las zelfs een reactie van een hoofddoekje die begon dat een 14 jarig buurmeisje die lag te zoenen met een jongen, en dan de opmerking "dit is het echte westen" gevolgd door een hoop kots smiley's .En de linkse rakkers daar sluiten daar volledig hun ogen voor, nee de aanval gaat vooral weer op rechts en de zogenaamde racisten, alsof ze het weigeren in te zien. Ziek in hun hoofd allemaal en het beangstigd mij dat zulke mensen in Nederland lopen. Dit los je niet meer op met een dialoog dit is een alsmaar groter wordende radicale groep in onze samenleving gesteund door de fascisten en NSB'ers van onze tijd genaamd links.

Maar met de Gay parade wel weer hypocriet vooraan staan en in elke discussie met een rechts persoon durven te beweren dat die alleen homo's beschermen omdat ze zo op moslims kunnen vitten, een ware schande vind ik het.
pi_188901096
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Stond op NPO tekst pagina 127.
Ah dank, zo eens even kijken, bleek het dus toch te kloppen. :)
pi_188901115
quote:
4s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:51 schreef SpaceOddity het volgende:
Even een flashback naar 2003;

Met de islamitische scholen blijkt niets aan de hand. De onderwijsinspectie heeft een streng onderzoek ingesteld, maar geen spoor van subversiviteit aangetroffen. De aantijgingen dat de koranscholen broeinesten van fundamentalisme zouden zijn, blijken – opnieuw – ongegrond.
13 jaar hebben ze erover gedaan voordat het kwartje viel, bij enkelen dan gezien de reacties overal op internet bij de meerderheid alsnog niet. En dat "dom" rechts had voor de zoveelste keer weer eens gelijk, zoals ze al die andere keren ook gelijk bleken te hebben.
  Redactie Sport woensdag 11 september 2019 @ 20:10:29 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188901214
Je verwacht het niet.

Religieus onderwijs moet afgeschaft worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188901266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik las zelfs een reactie van een hoofddoekje die begon dat een 14 jarig buurmeisje die lag te zoenen met een jongen, en dan de opmerking "dit is het echte westen" gevolgd door een hoop kots smiley's .En de linkse rakkers daar sluiten daar volledig hun ogen voor
Vriend, honderden zijn lekker gemaakt door letterlijke snuffvideos de halve wereld over gereisd vanuit het vrije westen om zich te voegen bij een organisatie die genocide pleegt, mensen foltert, onthooft, kruisigt, tot slaaf maakt, verhandelt, verkracht en ga zo maar door, allemaal gerechtvaardigd aan hand van islamitische theologische bronnen: de koran en betrouwbaar geachte hadith. Dit werd door "mainstream media", progressieven, experts en politici alike goedgepraat aan hand van de magische aantrekkingskracht die het woordje "kalifaat" op moslims zou hebben.

Als op dat punt niet alle alarmbellen bij je afgaan zal dat waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren. Geef het op man, berust erin dat deze mensen de werkelijkheid heel actief niet willen zien zelfs al speelt deze zich recht voor hun ogen af.
pi_188901276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je verwacht het niet.

Religieus onderwijs moet afgeschaft worden.
En wat hebben katholieken of hindoes precies te maken met islamitische avond/weekendschooltjes en al het vuil dat daar kinderen aangeleerd wordt?
pi_188901280
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Die de wegen van mohammed en het sharia strafrecht verafschuwen zoals wij dat doen bedoel je?
De moslim die zich aan de Nederlandse wet houdt ja. Grote groep moslims hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188901281
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De moslim die zich aan de Nederlandse wet houdt ja. Grote groep moslims hoor.
Wat voor trein was de democratie ook alweer? :') Denk je dat al die vuiligheid voor hen geen heilig goed is waar zij niets tegenin kunnen/willen brengen? Dat de profeet Mohammed voor hen geen tijdloos, perfect rolmodel is? Dat zij geen begrip hebben voor wat er op de redactie van Charlie Hebdo gebeurde? Dat die vuile ongelovigen hen niet op de ziel trapten?
  Redactie Sport woensdag 11 september 2019 @ 20:16:52 #181
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188901289
quote:
5s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En wat hebben katholieken of hindoes precies te maken met islamitische avond/weekendschooltjes en al het vuil dat daar kinderen aangeleerd wordt?
Ook dat is indoctrinatie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188901308
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat voor trein was de democratie ook alweer? :')
Heb je het nu over gematigde of radicaliserende? Of anders gezegd, vind je dat er voor moslims in Nederland geen plaats is?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188901326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Heb je het nu over gematigde of radicaliserende? Of anders gezegd, vind je dat er voor moslims in Nederland geen plaats is?
Ik denk dat islam in essentie een perfecte blauwdruk voor een welhaast letterlijke hel op aarde is en dat we maar naar de islamitische wereld en heilige geschriften hoeven te kijken om dat bevestigd te zien.
pi_188901339
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik denk dat islam in essentie een perfecte blauwdruk voor een welhaast letterlijke hel op aarde is en dat we maar naar de islamitische wereld en heilige geschriften hoeven te kijken om dat bevestigd te zien.
En als je naar christelijke geschriften kijkt? Staat daar een blauwdruk van een hemel? Of ook even alle christenen over een kam scheren en het land uit?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188901358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En als je naar christelijke geschriften kijkt? Staat daar een blauwdruk van een hemel? Of ook even alle christenen over een kam scheren en het land uit?
Ik ben een antitheist, ik verafschuw alle religie maar islam een flink beetje meer dan de rest en niet zomaar.
pi_188901377
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik ben een antitheist, ik verafschuw alle religie maar islam een flink beetje meer dan de rest en niet zomaar.
Maar het lukt je wel om een onderscheid te maken bij andere geloven tussen gematigd en extreem, maar elke moslim beoordeel je op basis van geweldadige Koran teksten? Dat is toch opmerkelijk?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188901408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar het lukt je wel om een onderscheid te maken bij andere geloven tussen gematigd en extreem, maar elke moslim beoordeel je op basis van geweldadige Koran teksten? Dat is toch opmerkelijk?
Is de koran niet het absolute woord van God en Mohammed niet een perfect tijdloos voorbeeld? Ik weet dat er enorm goede mensen zijn die zich moslim noemen en geheel op eigen initiatief slechts het goede putten uit dat geloof. Dat is echter op geen enkele manier een verdienste van islam want de vreselijkste ellende/ideeën liggen daar onweerlegbaar in besloten, compleet met mechanismen om juist die goede mensen die daarvan willen wijken uit te schakelen.
pi_188901434
Maar waarom durf je zulke uitspraak niet te doen over christenen? Er staan ook vrij heftige teksten in die Bijbel van ze hè.

PS ik heb ook een hekel aan religie en aan de Koran, maar ben blij dat er anno 2019 genoeg moslims zijn die helemaal niets op hebben met die geweldadige interpretatie die wel in het salafisme wordt benadrukt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188901471
-edit-
pi_188901485
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
PS ik heb ook een hekel aan religie en aan de Koran, maar ben blij dat er anno 2019 genoeg moslims zijn die helemaal niets op hebben met die geweldadige interpretatie die wel in het salafisme wordt benadrukt.
Waar zijn die dan ? Als je met een paar honderd man kan opdraven voor een paar Pegida gekkies kan dat ook tegen wat Salafisme gekkies die je geloof 100x erger besmeuren dan de heren met varkensmutsjes.
pi_188901534
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar waarom durf je zulke uitspraak niet te doen over christenen?
Op het moment dat christenen met vele duizenden tegelijk van over de hele wereld naar een nieuw uitgeroepen christelijke staat trekken om daar vanuit hun geloofsovertuiging genocide te plegen, te folteren en ga zo maar door zal ik me in exact dezelfde bewoordingen uitspreken over het christendom en de christenen.
pi_188901567
https://www.limburger.nl/(...)-tot-massamoordenaar

Dit zie je niet in samenhang met het christendom, het hinduisme of wicca. Niet in Nederland. _O-
pi_188901569
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Op het moment dat christenen met vele duizenden tegelijk van over de hele wereld naar een nieuw uitgeroepen christelijke staat trekken om daar vanuit hun geloofsovertuiging genocide te plegen, te folteren en ga zo maar door zal ik me in exact dezelfde bewoordingen uitspreken over het christendom en de christenen.
Duizenden moslims is nog steeds een marginaal percentage.

Op de vraag waar de gematigde moslim is... Kom je wel eens buiten? Spreek je wel eens een moslim? Of denk je echt dat elke moslim jouw als ongelovige kufr wil onthoofden?
Grote merendeel functioneert prima in de maatschappij man.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188901592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Duizenden moslims is nog steeds een marginaal percentage.

Op de vraag waar de gematigde moslim is... Kom je wel eens buiten? Spreek je wel eens een moslim? Of denk je echt dat elke moslim jouw als ongelovige kufr wil onthoofden?
Die vraag was van een ander. En nee, dat denk ik zeker niet. Maar als je mij vraagt welke moslim de profeet Mohammed, een krijgsheer met tal van vreselijke slachtpartijen op zijn naam, geen tijdloos perfect voorbeeld vindt, en moeite heeft met de aan zijn wegen ontleende moraliteit, dan moet ik jou toch echt een antwoord schuldig blijven.
pi_188901793
quote:
15s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:00 schreef Hoogslaper het volgende:
Een zekere Turkse dictator zei ooit:

“Democratie is slechts de trein die wij nemen tot we op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten. Koepels onze helmen. Moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.”

@Werkperd zal in z'n broekje komen als ie dit leest.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dit is niet waar dit onderzoek over ging hè. Een door de overheid gesubsidieerde Koran school is van een andere order dan een salafistische weekend klasje wat in directe verbinding staat met de KSA.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

13 jaar hebben ze erover gedaan voordat het kwartje viel, bij enkelen dan gezien de reacties overal op internet bij de meerderheid alsnog niet. En dat "dom" rechts had voor de zoveelste keer weer eens gelijk, zoals ze al die andere keren ook gelijk bleken te hebben.
Dat bericht uit 2003 is een heel mooi voorbeeld met wat er gebeurt als men de islam maar laat woekeren. De berichten op jouw Facebook link laten dit ook mooi zien.

De islam is een zieke patient, drager van een heel gevaarlijk en besmettelijk virus, te trots om zelf toe te geven dat er ook maar iets mis kan zijn met hemzelf. Zelfs nu zijn eigen lichaam langzaam maar zeker op word gegeten door een aggresieve en dodelijke kern. Alleen de patiënt zelf kan het proces stil zetten/ misschien omkeren.

Maar ja... Die trots.
En die overtuiging dat er niets mis kan zijn.
De angst voor schaamte als hij de trots aan de kant schuift...
De angst voor die groeiende aggresieve kern, die deze "zwakte" genadeloos zal af straffen...

Wij zijn gek dat wij heel passief deze zieke drager van een dodelijk en besmettelijk virus in ons midden laten lopen, hopend dat het "wel goed komt", terwijl je bijna geen andere conclusie kunt trekken dat die kans absurd klein is.

Wat heel sneu is voor de resterende cellen van de patiënt die niet schadelijk zijn.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 11 september 2019 @ 21:00:00 #196
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188901914
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar waarom durf je zulke uitspraak niet te doen over christenen?
Omdat het niet nodig is.

Als je publiekelijk christenen zou beledigen is er niet veel aan de hand. Die mensen negeren het gewoon. Links zou het trouwens aanmoedigen.

Maar bij moslims zal je inbox overspoelen met doodsbedreigingen en schiet links te hulp om de arme moslims bij te staan. Erg bizar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188901942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

en schiet links te hulp om de arme moslims bij te staan. Erg bizar.
Maar hoelang nog, zelfs op joop geloven ze er niet meer in:

https://joop.bnnvara.nl/n(...)hekel-aan-salafisten
pi_188902031
quote:
4s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

@:Werkperd zal in z'n broekje komen als ie dit leest.
[..]


[..]

Dat bericht uit 2003 is een heel mooi voorbeeld met wat er gebeurt als men de islam maar laat woekeren. De berichten op jouw Facebook link laten dit ook mooi zien.

De islam is een zieke patient, drager van een heel gevaarlijk en besmettelijk virus, te trots om zelf toe te geven dat er ook maar iets mis kan zijn met hemzelf. Zelfs nu zijn eigen lichaam langzaam maar zeker op word gegeten door een aggresieve en dodelijke kern. Alleen de patiënt zelf kan het proces stil zetten/ misschien omkeren.

Maar ja... Die trots.
En die overtuiging dat er niets mis kan zijn.
De angst voor schaamte als hij de trots aan de kant schuift...
De angst voor die groeiende aggresieve kern, die deze "zwakte" genadeloos zal af straffen...

Wij zijn gek dat wij heel passief deze zieke drager van een dodelijk en besmettelijk virus in ons midden laten lopen, hopend dat het "wel goed komt", terwijl je bijna geen andere conclusie kunt trekken dat die kans absurd klein is.

Wat heel sneu is voor de resterende cellen van de patiënt die niet schadelijk zijn.
Daarom vond ik dit juist het ultiem geschikte moment omdat men zich nu ook zonder enige zelfreflectie kan uitspreken tegen die idiote die de islam niet snappen zoals ze zelf zeggen.

Time will tell... Ik weet 't ook niet hoe dit zich uitvouwt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188902568
Het volgende deel met nieuwe onthullingen begint over een paar minuten op NPO2.
Een deel van de info is al bekend en er is al een nieuw topic over geopend in NWS.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188902653
Nu op Nieuwsuur
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188903324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu op Nieuwsuur
Ik bepaal anno 2019 lekker zelf wanneer ik wat bekijk :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 12 september 2019 @ 06:48:36 #203
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188905326
quote:
15s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:00 schreef Hoogslaper het volgende:

U kunt dus weer rustig gaan slapen. En dadelijk weer GroenLinks stemmen, lieve meisjes! Want Jesse heeft toch zo'n leuke bos krullen!
Jesse Klaver is het grootste probleem van de Nederlandse samenleving.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188905474
Toch raar dat de inspectie die teksten in die boeken door de vingers heeft gezien al die tijd. Plaatjes in die boeken zijn ook niet echt gezellig, sommige doen denken aan de plaatjes van het Wachttorengenootschap.
  donderdag 12 september 2019 @ 08:29:18 #205
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188905791
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:52 schreef Werkperd het volgende:
Gulenscholen moeten wel verboden worden.
@Werkperd ga je me nu nog uitleggen waarom Gülenscholen wel gesloten moeten worden?
  donderdag 12 september 2019 @ 08:42:25 #206
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188905895
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik bepaal anno 2019 lekker zelf wanneer ik wat bekijk :p
quote:
Vind je het niet interessant om te weten wat daar allemaal gebeurd? Of steek je liever je kop weer in het zand?

En dat is nou precies het probleem van jou en je geloofsgenoten. Uit het gelinkte artikel van jou even een qoute: "Daardoor is er ook geen sprake van een ‘verenigd front’ tegen de extremisten hoewel ze wel volop door niet-extremistische gelovigen bekritiseerd worden via boeken, preken, essays en videocolleges."

Misschien MOETEN jullie je eens verenigen ipv die idioten die jullie geloof zogenaamd te schande maken de hand boven het hoofd houden. Zie de situatie in Molenbeek, hoe kan die terrorist daar in godsnaam maandenlang rondlopen, dat kan alleen als er een grote basis is die hem helpt. Maar als iemand een cartoon over Mohammed maakt staat wel de gehele moslimwereld weer op zijn kop. Hoezo hypocriet? :')

En die bekritisering hoor ik echt helemaal niks van, misschien die boeken, essays en videocollege's eens naar een breder publiek verspreiden, laat zien dat je walgt van salafisten, ga de straat op! Maar nee, de enige mars die ik gezien heb was een mars MET IS-vlaggen en salafisten in Den Haag. Alles bij elkaar bekruipt mij het gevoel dat de meerderheid van de moslims het stiekem helemaal niet erg vind wat salafisten doen en preken. :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door RealistAtheist op 12-09-2019 10:03:35 ]
  donderdag 12 september 2019 @ 08:55:43 #207
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188905997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:42 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

[..]

Vind je het niet interessant om te weten wat daar allemaal gebeurd? Of steek je liever je kop weer in het zand?

En dat is nou precies het probleem van jou en je geloofsgenoten. Uit het gelinkte artikelen van jou even een qoute: "Daardoor is er ook geen sprake van een ‘verenigd front’ tegen de extremisten hoewel ze wel volop door niet-extremistische gelovigen bekritiseerd worden via boeken, preken, essays en videocolleges."

Misschien MOETEN jullie je eens verenigen ipv die idioten die jullie geloof zogenaamd te schande maken de hand boven het hoofd houden. Zie de situatie in Molenbeek, hoe kan die terrorist daar in godsnaam maandenlang rondlopen, dat kan alleen als er een grote basis is die hem helpt. Maar als iemand een cartoon over Mohammed maakt staat wel de gehele moslimwereld weer op zijn kop. Hoezo hypocriet? :')

En die bekritisering hoor ik echt helemaal niks van, misschien die boeken, essays en videocollege's eens naar een breder publiek verspreiden, laat zien dat je walgt van salafisten, ga de straat op! Maar nee, de enige mars die ik gezien heb was een mars MET IS-vlaggen en salafisten in Den Haag. Alles bij elkaar bekruipt mij het gevoel dat de meerderheid van de moslims het stiekem helemaal niet erg vind wat salafisten doen en preken. :{w
Het grootste probleem in Nederland zijn de salafisten, het 1 na de grootste zijn de andere moslims die hypocriet zijn en niet optreden in hun geloofsgemeenschap.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188906042
Ik snap de huidige ophef niet. Iedereen die zich een beetje verdiept in de islam komt te weten dat dit de theorieën conform Allah´s wet zijn.
  donderdag 12 september 2019 @ 09:12:04 #209
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188906130
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:01 schreef Idisrom het volgende:
Ik snap de huidige ophef niet. Iedereen die zich een beetje verdiept in de islam komt te weten dat dit de theorieën conform Allah´s wet zijn.
Het is inderdaad niet zo dat dit een enorme verrassing kan zijn nee. Zie mijn eerdere post over een soortgelijke docu in Denemarken jaaaaaren geleden.
pi_188906141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:12 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet zo dat dit een enorme verrassing kan zijn nee. Zie mijn eerdere post over een soortgelijke docu in Denemarken jaaaaaren geleden.
En er gebeurt helemaal niets, want stel je voor dat we die oliestaten tegen ons in het harnas jagen.
  donderdag 12 september 2019 @ 09:21:45 #211
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188906237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:01 schreef Idisrom het volgende:
Ik snap de huidige ophef niet. Iedereen die zich een beetje verdiept in de islam komt te weten dat dit de theorieën conform Allah´s wet zijn.
Klopt. De islam is gewoon een hele enge ideologie. Net als nationaal-socialisme, communisme en socialisme. Om maar niet te spreken over de griezelige Jesse-Klaver-ideologie en impotente Rob-Jetten-doctrine.

Maar dit terzijde.

De islam hoort niet in Nederland, de islam moet weg van hier.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188906252
quote:
11s.gif Op woensdag 11 september 2019 01:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Grote zorgen Tweede Kamer na onderzoek salafistische moskeescholen

Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren zij zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid.

[ afbeelding ]

Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land' om zich te vestigen in een islamitisch land. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur en NRC Handelsblad naar salafistische instellingen die buiten het reguliere onderwijs vallen.

Geschokt
Zowel in de politiek als binnen de islamitische gemeenschap is onthutst gereageerd. Fractievoorzitter Gert-Jan Segers van de ChristenUnie en VVD-voorman Klaas Dijkhoff willen de wet laten aanpassen zodat de onderwijsinspectie na signalen ook kan ingrijpen in het informele onderwijs, waar het nu alleen reguliere scholen kan inspecteren.
Ook de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap reageert geschokt. Een sjeik, imam en islamdocent, actief in traditionele Marokkaanse moskeeën, noemen de salafistische lessen "afschuwelijk".

Nieuwsuur en NRC deden onderzoek naar tientallen onderwijscentra die salafistisch zijn of sterk door het salafisme worden beïnvloed, en bestudeerden het lesmateriaal voor verschillende leeftijdsgroepen. Docenten door het hele land verheerlijken een systeem waarbij straffen uit de sharia, de islamitische wetgeving, gelden.

Doden met een zwaard
Tijdens de lessen en uit de boeken leren kinderen welke groepen en soorten mensen 'vijanden' of 'ongelovigen' zijn, en gaat het over de doodstraf die onder anderen overspeligen, homoseksuelen, afvalligen of zogeheten 'tovenaars' verdienen. Kinderen krijgen hierbij invuloefeningen en multiple choice vragen. Ze moeten bijvoorbeeld kiezen welke straf de juiste is: a. zweepslagen, b. stenigen, c. doden met een zwaard.

Binnen het informele islamitische onderwijs wordt het salafisme, een fundamentalistische stroming binnen de islam, steeds invloedrijker. Nieuwsuur en NRC identificeerden minstens vijftig onderwijsplekken die salafistisch zijn of er sterk door worden beïnvloed. Hier volgen meer dan duizend kinderen 's avonds of in het weekend islamitische lessen.

[ afbeelding ]

Bedreigen
Said Bouharrou van de Raad van Marokkaanse Moskeeën maakt zich ernstige zorgen over de invloed van het salafisme binnen het islamonderwijs in Nederland, die ook hij ziet groeien. "Het is vijf voor twaalf", zegt hij. Volgens Bouharrou maken verschillende Marokkaans-Nederlandse imams zich zorgen maar durven zij zich niet altijd uit te spreken uit angst voor represailles.

Salafisten zouden meer gematigde imams bedreigen en onder druk zetten. Vorig jaar bleek uit onderzoek van Nieuwsuur en NRC dat tientallen islamitische organisaties in Nederland de afgelopen jaren financiering kregen of aanvroegen uit de Golfstaten.
Die geldstromen zijn omstreden vanwege de zorg dat hiermee het salafisme naar Nederlandse gebedshuizen wordt geëxporteerd. De Tweede Kamer vraagt al jaren om transparantie over de geldstromen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-moskeescholen.html
Die foto's: zijn die nou in Ankara of in Casablanca gemaakt?
  donderdag 12 september 2019 @ 09:24:07 #213
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188906265
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:22 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Die foto's: zijn die nou in Ankara of in Casablanca gemaakt?
Op die foto's staan allemaal buitenlanders. Ik zie geen enkele Nederlander.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 12 september 2019 @ 09:24:17 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188906266
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:21 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Klopt. De islam is gewoon een hele enge ideologie. Net als nationaal-socialisme, communisme en socialisme. Om maar niet te spreken over de griezelige Jesse-Klaver-ideologie en impotente Rob-Jetten-doctrine.

Maar dit terzijde.

De islam hoort niet in Nederland, de islam moet weg van hier.
Er is voor Islam mensen slechts een leven in de bijstand mogelijk, als je niet mag samen werken met anderen
Zielig als ze wel naast anderen moeten wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188906270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:24 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Op die foto's staan allemaal buitenlanders. Ik zie geen enkele Nederlander.
Vandaar mijn vraag.
pi_188906282
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is voor Islam mensen slechts een leven in de bijstand mogelijk, als je niet mag samen werken met anderen
Dus zoeken ze de landen uit met de beste/hoogste uitkeringen- en toeslageninfusen waar ze aan kunnen hangen.
pi_188906425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:42 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

[..]

Vind je het niet interessant om te weten wat daar allemaal gebeurd? Of steek je liever je kop weer in het zand?

En dat is nou precies het probleem van jou en je geloofsgenoten. Uit het gelinkte artikelen van jou even een qoute: "Daardoor is er ook geen sprake van een ‘verenigd front’ tegen de extremisten hoewel ze wel volop door niet-extremistische gelovigen bekritiseerd worden via boeken, preken, essays en videocolleges."

Misschien MOETEN jullie je eens verenigen ipv die idioten die jullie geloof zogenaamd te schande maken de hand boven het hoofd houden. Zie de situatie in Molenbeek, hoe kan die terrorist daar in godsnaam maandenlang rondlopen, dat kan alleen als er een grote basis is die hem helpt. Maar als iemand een cartoon over Mohammed maakt staat wel de gehele moslimwereld weer op zijn kop. Hoezo hypocriet? :')

En die bekritisering hoor ik echt helemaal niks van, misschien die boeken, essays en videocollege's eens naar een breder publiek verspreiden, laat zien dat je walgt van salafisten, ga de straat op! Maar nee, de enige mars die ik gezien heb was een mars MET IS-vlaggen en salafisten in Den Haag. Alles bij elkaar bekruipt mij het gevoel dat de meerderheid van de moslims het stiekem helemaal niet erg vind wat salafisten doen en preken. :{w
Wat moeten ze doen dan? Voor een moskee demonstreren mag niet in Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 12 september 2019 @ 09:41:21 #218
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188906519
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat moeten ze doen dan? Voor een moskee demonstreren mag niet in Nederland.
Scherp ;)
pi_188908007
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:42 schreef RealistAtheist het volgende:

Alles bij elkaar bekruipt mij het gevoel dat de meerderheid van de moslims het stiekem helemaal niet erg vind wat salafisten doen en preken.
oh ja joh, de salafisten, die mij, een overtuigde praktiserende moslim, uitmaken voor ongelovige, die van binnen de islamitische gemeenschap, mijn religie proberen te kapen en vernietigen vind ik helemaal geweldig. niggah please :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188908073
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

oh ja joh, de salafisten, die mij, een overtuigde praktiserende moslim, uitmaken voor ongelovige, die van binnen de islamitische gemeenschap, mijn religie proberen te kapen en vernietigen vind ik helemaal geweldig. niggah please :')
Behoorde jij niet letterlijk tot één of andere malle bimbo sekte?
pi_188908167
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:55 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het grootste probleem in Nederland zijn de salafisten, het 1 na de grootste zijn de andere moslims die hypocriet zijn en niet optreden in hun geloofsgemeenschap.
wat versta jij persoonlijk onder "optreden" in deze context?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188908212
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Behoorde jij niet letterlijk tot één of andere malle bimbo sekte?
wellicht! definieer bimbo sekt :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 12 september 2019 @ 11:49:20 #223
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188908237
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

wellicht! definieer bimbo sekt :s)
Dat is Teenwolf met zijn Harun Yahya met botoxbimbos
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_188908253
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

wellicht! definieer bimbo sekt :s)
Een spiritueel/religieus leider omringd door zwaar opgemaakte ali-express Kim Kardashians schiet mij te binnen.
pi_188908277
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:49 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat is Teenwolf met zijn Harun Yahya met botoxbimbos
Ah, dank voor de verduidelijking. _O_

quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

wellicht! definieer bimbo sekt :s)
Excuus voor de verwarring. :D
  donderdag 12 september 2019 @ 11:51:14 #226
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188908293
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

oh ja joh, de salafisten, die mij, een overtuigde praktiserende moslim, uitmaken voor ongelovige, die van binnen de islamitische gemeenschap, mijn religie proberen te kapen en vernietigen vind ik helemaal geweldig. niggah please :')
Waar zeg ik dat alle moslims dat niet erg vinden? Er zullen best heel wat zijn die een hekel aan salafisten hebben. Ik zeg alleen dat ik het sterke vermoeden heb dat veel moslims de denkbeelden van salafisten stiekem helemaal niet zo erg vinden. Dat zullen ze niet zo snel uiten, maar de overgrote meerderheid is gewoon oerconservatief in hun opvattingen. Als je op een willekeurige "zwarte" school aan Marokkaantjes of Turkjes vraagt wat ze van homosexualiteit vinden dan kan ik je op een briefje geven dat dat antwoorden niet mals zullen zijn. Net zoals je kunt vragen aan de meisjes daar of ze ooit met een niet Turkse of Marokkaanse man zouden willen/mogen omgaan. Ook daar kan ik je het antwoord al wel op geven. "Nee!" Het wordt er al jong ingestampt. Ik vind de uitspraak van dhr. Hiddema dat integratie via het bed gaat dan ook een rake opmerking. Helaas leven de Turken/Marokkanen hier zo in hun eigen bubbeltje/wijkje/cultuurtje dat dat nooit gaat gebeuren.

Ik heb het zelf op mijn werk meerdere keren meegemaakt dat een op het oog heel normaal islamitsch persoon er bij diepere gesprekken toch wel enge conservatieve denkbeelden op nahield. En dat zijn dan nog de vrij hoogopgeleide mensen. :{
pi_188908340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:49 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat is Teenwolf met zijn Harun Yahya met botoxbimbos
:D

ah okay, nee ben geen onderdeel van die sekte :P ik weet niet wat ik van die vent moet vinden eerlijk gezegd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188908537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:51 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat alle moslims dat niet erg vinden? Er zullen best heel wat zijn die een hekel aan salafisten hebben. Ik zeg alleen dat ik het sterke vermoeden heb dat veel moslims de denkbeelden van salafisten stiekem helemaal niet zo erg vinden. Dat zullen ze niet zo snel uiten, maar de overgrote meerderheid is gewoon oerconservatief in hun opvattingen. Als je op een willekeurige "zwarte" school aan Marokkaantjes of Turkjes vraagt wat ze van homosexualiteit vinden dan kan ik je op een briefje geven dat dat antwoorden niet mals zullen zijn. Net zoals je kunt vragen aan de meisjes daar of ze ooit met een niet Turkse of Marokkaanse man zouden willen/mogen omgaan. Ook daar kan ik je het antwoord al wel op geven. "Nee!" Het wordt er al jong ingestampt. Ik vind de uitspraak van dhr. Hiddema dat integratie via het bed gaat dan ook een rake opmerking. Helaas leven de Turken/Marokkanen hier zo in hun eigen bubbeltje/wijkje/cultuurtje dat dat nooit gaat gebeuren.

Ik heb het zelf op mijn werk meerdere keren meegemaakt dat een op het oog heel normaal islamitsch persoon er bij diepere gesprekken toch wel enge conservatieve denkbeelden op nahield. En dat zijn dan nog de vrij hoogopgeleide mensen. :{
on a serious note. als jij (maar ik kan het ook breder trekken naar de gemiddelde fok user) in staat bent om enigszins normaal te reageren op mijn posts, dan kan ik ook enigszins normaal reageren, om zo een zinnige post wisseling te krijgen.
zo is deze post van je heel zinnig en kan ik op verschillende vlakken erop reageren maar kan ik bv. met die post van je hiervoor, helemaal niks, daarom heb ik ook alleen op het laatste stuk gereageerd.

heb op dit moment ff alleen andere prioriteiten. ill be back met een inhoudelijke reactie op deze zinnige post van je :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188909046
quote:
Imam Essalam Moskee op de wip na oproep aan moslims om te verhuizen
Imam Said Abarkan van de Rotterdamse Essalam Moskee moet duidelijk afstand nemen van de controversiële uitspraak dat moslims uit Nederland dienen te vertrekken, omdat ‘het niet ons land is’. Doet hij dat niet, dan kan de imam zelf vertrekken, aldus het bestuur van de grootste moskee van het land.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-verhuizen~a5bcaaad/
Moskeebestuur grijpt zelf in na berichten van Nieuwsuur.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188909366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Moskeebestuur grijpt zelf in na berichten van Nieuwsuur.
Dilemma. Moet domrechts nu gaan juichen of huilen nu de moslims blijven.
  donderdag 12 september 2019 @ 13:11:34 #231
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188909529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:55 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Dilemma. Moet domrechts nu gaan juichen of huilen nu de moslims blijven.
Jij strooit wel heel vaak met de term domrechts hè? Ik zie het in allerlei reacties van jou in allerlei topics terugkomen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door RealistAtheist op 12-09-2019 13:17:14 ]
  donderdag 12 september 2019 @ 13:16:35 #232
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188909611


[ Bericht 100% gewijzigd door RealistAtheist op 12-09-2019 13:17:01 ]
pi_188909844
De meeste die hier kritiek hebben op de Islam of met de media meelullen, hebben zelf geen eens kennis over de Islam. Mensen die hun gedachtegoed laten beïnvloeden door valse beweringen van de media kun je niet serieus nemen.

Het is ook grappig om te zien dat het aantal bekeerlingen met de dag stijgt terwijl de Islam volgens de algemene opinie die gevormd wordt door de media, slecht moet zijn.

Al deze leugens zorgen voor averechtse werking. Zien jullie dat niet in? Hoe meer de Islam onder druk wordt gezet, hoe meer verboden op gebied van geloofsuiting komen, hoe sterker het geloof zelf wordt.

De geliefde profeet en boodschapper van de Heer der werelden werd jarenlang onderdrukt omdat hij de mensen slechts aanriep tot het aanbidden van één God. Zijn dappere metgezellen werden jarenlang gemarteld, uit hun woonplaatsen verdreven, maar wie is er uiteindelijk geslaagd?

Daarom zeg ik, ook al valt het westen met hun terrorisme creatie moslimlanden binnen, ook al roeien ze moslims uit met bommen en machinegeweren, ook al pompen ze dmv media dag en nacht leugens over de islam, zij zullen niet welslagen.
  donderdag 12 september 2019 @ 13:34:38 #234
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188909884
@Werkperd, je bent er weer! ga je nu eindelijk een antwoord geven op de vraag?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:52 schreef Werkperd het volgende:
Gulenscholen moeten wel verboden worden.
Waarom moeten Gülenscholen wel verboden worden?
pi_188910050
Een religie met wel een ingang maar geen uitgang, is geen religie maar een gevangenis. Het probleem met de islam is dat iedereen die kritiek heeft, dwarsgezeten wordt in het lichtste geval en vermoord in het zwaarste geval. Waarbij ook de eigen geloofsgenoten niet ontzien worden. Daar zou wel eens wat meer aandacht voor mogen komen in de media.
  donderdag 12 september 2019 @ 13:55:09 #236
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188910120
@Werkperd, het is nu ongeveer 24uur geleden dat ik je gevraagd heb waarom Gülenscholen wel? En je geeft geen antwoord ondanks dat je intussen alweer her en der gepost hebt.

Ik kan niet anders concluderen dat mijn initiële conclusie over jou gewoon klopt:
"Gezien je eerdere bijdragen op dit forum ben je of een troll, of een ultranationalistische grijze wolf die alleen maar Erdochan choed, Erdochan Beschte, Turkye noemer 1!!! kan schuimbekken."

Met een Slayage valt nog te discussiëren maar jij bent echt gewoon een zielige loser. :')
pi_188910726
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 13:31 schreef Werkperd het volgende:
De meeste die hier kritiek hebben op de Islam of met de media meelullen, hebben zelf geen eens kennis over de Islam. Mensen die hun gedachtegoed laten beïnvloeden door valse beweringen van de media kun je niet serieus nemen.

Het is ook grappig om te zien dat het aantal bekeerlingen met de dag stijgt terwijl de Islam volgens de algemene opinie die gevormd wordt door de media, slecht moet zijn.

Al deze leugens zorgen voor averechtse werking. Zien jullie dat niet in? Hoe meer de Islam onder druk wordt gezet, hoe meer verboden op gebied van geloofsuiting komen, hoe sterker het geloof zelf wordt.

De geliefde profeet en boodschapper van de Heer der werelden werd jarenlang onderdrukt omdat hij de mensen slechts aanriep tot het aanbidden van één God. Zijn dappere metgezellen werden jarenlang gemarteld, uit hun woonplaatsen verdreven, maar wie is er uiteindelijk geslaagd?

Daarom zeg ik, ook al valt het westen met hun terrorisme creatie moslimlanden binnen, ook al roeien ze moslims uit met bommen en machinegeweren, ook al pompen ze dmv media dag en nacht leugens over de islam, zij zullen niet welslagen.
Staatspropaganda van NPO:

They want to extinguish the light of Allah with their mouths, but Allah refuses except to perfect His light, although the disbelievers dislike it.
9/32 Koran
  donderdag 12 september 2019 @ 14:42:17 #238
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188910780
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:38 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Staatspropaganda van NPO:

They want to extinguish the light of Allah with their mouths, but Allah refuses except to perfect His light, although the disbelievers dislike it.
9/32 Koran
Dit soort figuren :')
pi_188910784
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:42 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dit soort figuren :')
Jouw nickname dan :') realist my ass.
  donderdag 12 september 2019 @ 14:43:53 #240
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188910804
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:42 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Jouw nickname dan :') realist my ass.
Nee, als je gelooft in iemand die op een gevleugeld paard naar de maan gevlogen is om hem doormidden te hakken ben je een realist... :') :') :')
pi_188910817
Stoere taal van VVD en PVDA

https://www.nporadio1.nl/(...)kend-en-avondscholen

quote:
VVD wil interventieteam

De liberalen willen bovendien dat er een speciaal interventieteam wordt opgericht om salafisme tegen te gaan. "Er is hier sprake van geestelijke mishandeling en kindermishandeling. Je ziet dat er docenten uit Saudi-Arabië of Koeweit hier les komen geven. We moeten hier een grote groep mensen op zetten die dit oppakken en opsporen", aldus Dennis Wiersma.

Hij wil dat departementen van onder andere ministers Grapperhaus en Koolmees samenwerken zodat kennis en opsporing niet gefragmenteerd raakt.

Inspectie moet tik op de vingers krijgen

De onderwijsinspectie gaf aan geen reden te zien tot ingrijpen. "Je mag uitdragen dat homoseksualiteit vanuit jouw levensovertuiging niet mag, als je maar óók uitdraagt dat anderen daar anders tegenaan kijken en dat je daarmee moet samenleven", aldus de inspectie tegen Nieuwsuur en NRC.

Die reactie wekt de irritatie van VVD en PvdA, die eisen dat minister Slob de inspectie een tik op de vingers geeft. "Ik ben verbaasd over dit oordeel. Wij vinden dit niet oké en willen dat er wel wordt ingegrepen", zei Attje Kuiken, Kamerlid voor de PvdA in 1 op 1. "Dit is flauwekul en de minister moet ons echt geruststellen op dit punt", voegde de liberaal Wiersma toe.
pi_188910818
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:43 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Nee, als je gelooft in iemand die op een gevleugeld paard naar de maan gevlogen is om hem doormidden te hakken ben je een realist... :') :') :')
http://www.islamicbulleti(...)le_quran_science.pdf
  donderdag 12 september 2019 @ 14:48:39 #243
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188910838
quote:
Wat moet ik hier mee? Ik ga geen heel boekwerk doorlezen :')

En zeker geen boekwerk wat zogenaamd de wetenschap achter de koran moet aantonen :')
pi_188910849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:48 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Wat moet ik hier mee? Ik ga geen heel boekwerk doorlezen :')
Daarom moet je ook niet over zaken beginnen waar je geen verstand van hebt.
  donderdag 12 september 2019 @ 14:50:50 #245
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188910866
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:49 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Daarom moet je ook niet over zaken beginnen waar je geen verstand van hebt.
hier past maar 1 antwoord: :') :') :') :')
pi_188910893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:48 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

En zeker geen boekwerk wat zogenaamd de wetenschap achter de koran moet aantonen :')
Nee, stel je voor dat je iets nieuws leert, eng!!! Hahaha.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:01:10 #247
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188910992
Als ik iets nieuws wil leren heb ik wel interessantere boeken in mijn boekenkast. En als ik over sprookjes wil lezen koop ik wel iets van de gebroeders Grimm.
pi_188911002
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:01 schreef RealistAtheist het volgende:
Als ik iets nieuws wil leren heb ik wel interessantere boeken in mijn boekenkast. En als ik over sprookjes wil lezen koop ik wel iets van de gebroeders Grimm.
Doe dan niet net of je een expert ben, man man man.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:06:22 #249
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188911054
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:02 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Doe dan niet net of je een expert ben, man man man.
Huh? Ik heb nergens beweert dat ik een expert ben? En ook al zou ik dat gezegd hebben, is dat een voorwaarde om ergens over mee te mogen praten? Alsof jij zo'n expert ben over de Nederlandse samenleving (je bent toch geen afgestudeerd leraar maatschappijleer neem ik aan?) daar praat je toch ook over mee. Er zouden wel heel weinig discussies overblijven als we alleen ergens over mogen praten waar we een expert in zijn :{w
pi_188911069
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:06 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Huh? Ik heb nergens beweert dat ik een expert ben? En ook al zou ik dat gezegd hebben, is dat een voorwaarde om ergens over mee te mogen praten? Alsof jij zo'n expert ben over de Nederlandse samenleving (je bent toch geen afgestudeerd leraar maatschappijleer neem ik aan?) daar praat je toch ook over mee. Er zouden wel heel weinig discussies overblijven als we alleen ergens over mogen praten waar we een expert in zijn :{w
Nee, maar jij valt religieuze concepten aan terwijl je openlijk aangeeft dat je geen kennis hebt en ook niet geïnteresseerd bent in nieuwe kennis op te doen. Een beetje dom.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:10:48 #251
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188911119


[ Bericht 100% gewijzigd door RealistAtheist op 12-09-2019 15:12:58 ]
  donderdag 12 september 2019 @ 15:13:13 #252
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188911155
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:07 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Nee, maar jij valt religieuze concepten aan terwijl je openlijk aangeeft dat je geen kennis hebt en ook niet geïnteresseerd bent in nieuwe kennis op te doen. Een beetje dom.
Ik heb genoeg kennis over jullie religieuze concepten om te concluderen dat ik het een walgelijke, onderdrukkende, mensonterende & oorlogszuchtige bende vind. Meer kennis hoef ik niet te hebben.
pi_188911169
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:13 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik heb genoeg kennis over jullie religieuze concepten om te concluderen dat ik het een walgelijke, onderdrukkende, mensonterende & oorlogszuchtige bende vind. Meer kennis hoef ik niet te hebben.
2 miljard mensen denken hier anders over.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:16:31 #254
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188911197
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:14 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

2 miljard mensen denken hier anders over.
Dat is mooi voor die 2 miljard mensen (die grotendeels in de meest verschrikkelijke theocratiën wonen) maar hoe en waarom zou dat mijn mening veranderen? :?
pi_188911206
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:16 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dat is mooi voor die 2 miljard mensen (die grotendeels in de meest verschrikkelijke theocratiën wonen) maar hoe en waarom zou dat mijn mening veranderen? :?
De wereld telt niet zoveel theocratiën, dus ook daar heb je niets van begrepen.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:22:15 #256
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188911277
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:17 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

De wereld telt niet zoveel theocratiën, dus ook daar heb je niets van begrepen.
Ik tel er met SA, Iran, de 7 VAE en Brunei toch al 10. En als we dan nog even de landen erbij tellen die officieel geen theocratie zijn, maar waar moslims wel de dienst uitmaken zoals, Indonesië, Maleisië en nog een hele zwik Afrikaanse landen dan zijn dat er toch heel wat.

Maar dat heeft ook nog steeds niks te maken waarom het mijn mening zou moeten veranderen als 2 miljard mensen er anders over denken. Ik denk liever voor mezelf namelijk iets waar (streng) gelovigen vaak nogal moeite mee hebben.
pi_188911334
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:14 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

2 miljard mensen denken hier anders over.
Wie zijnd dat?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188911367
quote:
4s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wie zijnd dat?
De onderworpenen natuurlijk, wie anders?
pi_188911420
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

De onderworpenen natuurlijk, wie anders?
Wie? Je bedoeld de moslims?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188911504
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 13:48 schreef Loekie1 het volgende:
Een religie met wel een ingang maar geen uitgang, is geen religie maar een gevangenis. Het probleem met de islam is dat iedereen die kritiek heeft, dwarsgezeten wordt in het lichtste geval en vermoord in het zwaarste geval. Waarbij ook de eigen geloofsgenoten niet ontzien worden. Daar zou wel eens wat meer aandacht voor mogen komen in de media.
Huh, doe eens even nader toelichten aub..
  donderdag 12 september 2019 @ 15:40:39 #261
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188911525
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Huh, doe eens even nader toelichten aub..
Hey Werkperd, ga je al antwoord geven op de vraag waarom Gülenscholen wel dicht moeten?
pi_188911583
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:22 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik tel er met SA, Iran, de 7 VAE en Brunei toch al 10. En als we dan nog even de landen erbij tellen die officieel geen theocratie zijn, maar waar moslims wel de dienst uitmaken zoals, Indonesië, Maleisië en nog een hele zwik Afrikaanse landen dan zijn dat er toch heel wat.

Maar dat heeft ook nog steeds niks te maken waarom het mijn mening zou moeten veranderen als 2 miljard mensen er anders over denken. Ik denk liever voor mezelf namelijk iets waar (streng) gelovigen vaak nogal moeite mee hebben.
7 VAE, toe maar... zo kan ik het ook, ik tel 50 USA.

Er zijn ook gelovigen die voor zichzelf denken. Atheïsten hebben niet het alleenrecht.
pi_188911588
quote:
4s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:32 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wie? Je bedoeld de moslims?
Jazeker, Islam betekent Onderwerping. Ik vind moslims eigenlijk een veel te neutrale, abstracte benaming en denk dat dit de lading heel goed dekt.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:45:58 #264
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188911624
quote:
Wiersma noemt dat "enorm onrustbarend". "Dit staat haaks op alles wat we willen", zegt hij. "We kunnen nu niet langer wachten." Hij vindt dat de vrijheid van onderwijs ondergeschikt moet worden gemaakt aan het gelijkheidsbeginsel, dat bepaalt dat iedereen in Nederland in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden.
IEDEREEN MOET ZO DENKEN ALS WIJ EEINNZZ!!!!
  donderdag 12 september 2019 @ 15:49:28 #265
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188911702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:44 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

7 VAE, toe maar... zo kan ik het ook, ik tel 50 USA.

Er zijn ook gelovigen die voor zichzelf denken. Atheïsten hebben niet het alleenrecht.
Dan zijn het er 4, maar waarom pik je nou steeds dat stukje er uit? Waarom leg je niet uit waarom ik mijn mening moet veranderen omdat 2 miljard mensen er anders over denken (de schattingen lopen trouwens eerder uiteen van 1,6 tot 1,8 miljard maar goed). En als die andere 5 tot 6 miljard mensen er wel anders over denken zou je dan juist niet denken dat die 2 miljard misschien hun mening moeten bijstellen? :?
pi_188911719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:49 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dan zijn het er 4, maar waarom pik je nou steeds dat stukje er uit? Waarom leg je niet uit waarom ik mijn mening moet veranderen omdat 2 miljard mensen er anders over denken (de schattingen lopen trouwens eerder uiteen van 1,6 tot 1,8 miljard maar goed). En als die andere 5 tot 6 miljard mensen er wel anders over denken zou je dan juist niet denken dat die 2 miljard misschien hun mening moeten bijstellen? :?
Nee, VAE = 1 land.

En ze zijn geen theocratie.

En ik zei niet dat jij je mening MOET veranderen.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:52:04 #267
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188911749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:50 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Nee, VAE = 1 land.

En ze zijn geen theocratie.

En ik zei niet dat jij je mening MOET veranderen.
Nou dan heb ik je daarin verkeerd begrepen, dan blijf ik mooi geloven wat ik geloof en blijf jij mooi geloven wat jij gelooft. ^O^
pi_188911761
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:52 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Nou dan heb ik je daarin verkeerd begrepen, dan blijf ik mooi geloven wat ik geloof en blijf jij mooi geloven wat jij gelooft. ^O^
Idd, ik ga niemand dwingen om in de Islam geloven. Het moet wel oprecht zijn.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:53:27 #269
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188911773
^O^
pi_188911788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 13:31 schreef Werkperd het volgende:
De meeste die hier kritiek hebben op de Islam of met de media meelullen, hebben zelf geen eens kennis over de Islam. Mense...
Ik wilde hier helemaal niets over een mensonterende ideolgie weten die samenlevingen verkankert. Simpelweg omdat dat soort idioterie hier niet hoort. Maar intussen weet ik al meer dan genoeg om mijn oordeel klaar te hebben. :r

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:02 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Doe dan niet net of je een expert ben, man man man.
Niemand hoeft hier dan ook te doen alsof men een expert is, om aan te geven dat de islam hier niet past. Duh

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:14 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

2 miljard mensen denken hier anders over.
Okee, dus je bedoelde echt de moslims met deze 2 miljard mensen.

Welnu, het zijn er 1,8. Wel je basis(!) feiten op rij, eer voor je een andere denkt te kunnen beleren, ''expert''.

Dat maakt het dat, met een wereldbevolking van 7,5 miljard, er nog altijd 5,7 miljard mensen zijn die zich niet herkennen in deze ideologie (de meeste die dus het pure geluk hadden niet als moslim te wereld te komen).

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 12-09-2019 16:06:20 ]
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188911820
quote:
4s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:54 schreef SpaceOddity het volgende:

Okee, dus je bedoelde echt de moslims met deze 2 miljard mensen.

Welnu, het zijn er 1,8. Wel je basis(!) feiten op rij, eer voor je een andere denkt te kunnen beleren, ''expert''.

Ik heb het naar boven afgerond want 1,8 miljard werd in 2011 genoemd

zijn er bijna 1,8 miljard moslims in de wereld
https://www.trouw.nl/nieu(...)godsdienst~bfbd60c9/
pi_188911878
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 13:34 schreef RealistAtheist het volgende:
@:Werkperd, je bent er weer! ga je nu eindelijk een antwoord geven op de vraag?
[..]

Waarom moeten Gülenscholen wel verboden worden?
Ik neem jou niet al te serieus maar om even tijd te doden wil ik wel even reageren.

Simpelweg omdat de gulenbeweging een hiërarchische celstructuur heeft en grote invloed kan uitoefenen op het bestuur van een land. Het is niet toevallig dat deze gulenfiguren diep ingeworteld zaten in de overheid, politiek, openbare ministerie, hoge raad, het leger, universiteiten en noem maar op in Turkije.

Tevens is de organisatie door OIC opgenomen in zijn terrorisme lijst. Wereldwijd zijn talloze gulenscholen dichtgegooid door de overheid.

Voor het westen is het dichtgooien van deze scholen misschien niet zo interessant omdat Fethullah Gulen juist voor hun agenda werkt.
  donderdag 12 september 2019 @ 16:13:28 #273
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188912146
Formeel bestaat er in Nederland helemaal niet zoiets als een Gülenschool, hoe zou je hem wettelijk gezien dan kunnen sluiten? En voor de duidelijkheid ik heb net zo min iets met Gülen als met Erdogan ik vind ze beide even achterlijk. Maar die scholen die (in tegenstelling tot scholen als het Haga lyceum) nog nooit in opspraak zijn geweest en waar nooit dingen zijn geconstateerd die niet door de beugel kunnen volgens de onderwijsinspectie moeten van jou dus wel sluiten, en bijlessen waar jonge kinderen o.a. leren dat homo's en afvalligen dood moeten zijn geen probleem. Je laat weer duidelijk zien wat voor moreel kompas jij hebt. :W
pi_188912218
Samenvattend; gelovigen... :')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  donderdag 12 september 2019 @ 17:14:29 #275
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188913216
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:07 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Nee, maar jij valt religieuze concepten aan terwijl je openlijk aangeeft dat je geen kennis hebt en ook niet geïnteresseerd bent in nieuwe kennis op te doen. Een beetje dom.
Ik heb genoeg wetenschappelijke kennis om de overtuiging te hebben dat de islam een kwaadaardige onderdrukkende en haatzaaiende religie is. Jouw overtuigingen zijn gebaseerd op wankele aannames en duister geloof.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 12 september 2019 @ 18:55:09 #276
455560 Logic91
Always stay rational
pi_188914893
quote:
À posteriorikennis. Je leest simpelweg de wetenschappelijke feiten in de verzen nadat de wetenschap al is verricht. Je bent inductief aan het redeneren wat haaks staat op de bewering dat de koran wetenschappelijke kennis zou bevatten. Indien dit het geval zou zijn dan had het een zekere voorspellende waarde op basis waarvan accurate beweringen konden worden gedaan ten aanzien van de natuurlijke realiteit.

Natuurlijk is dat laatste niet het geval. :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_188916537
zoals belooft

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:51 schreef RealistAtheist het volgende:

Waar zeg ik dat alle moslims dat niet erg vinden? Er zullen best heel wat zijn die een hekel aan salafisten hebben. Ik zeg alleen dat ik het sterke vermoeden heb dat veel moslims de denkbeelden van salafisten stiekem helemaal niet zo erg vinden. Dat zullen ze niet zo snel uiten, maar de overgrote meerderheid is gewoon oerconservatief in hun opvattingen.

Als je op een willekeurige "zwarte" school aan Marokkaantjes of Turkjes vraagt wat ze van homosexualiteit vinden dan kan ik je op een briefje geven dat dat antwoorden niet mals zullen zijn. Net zoals je kunt vragen aan de meisjes daar of ze ooit met een niet Turkse of Marokkaanse man zouden willen/mogen omgaan. Ook daar kan ik je het antwoord al wel op geven. "Nee!" Het wordt er al jong ingestampt. Ik vind de uitspraak van dhr. Hiddema dat integratie via het bed gaat dan ook een rake opmerking. Helaas leven de Turken/Marokkanen hier zo in hun eigen bubbeltje/wijkje /cultuurtje dat dat nooit gaat gebeuren.
misschien is het handig om expliciet te maken wat mijn persoonlijke issue is met het salafisme. je zal het misschien niet zo interessant vinden wellicht, maar voor mij is het sterk van belang om mij af te zetten van de salafi doctrine.

mijn probleem is niet dat ze conservatief zijn, dat ben ik zelf ook. sterker nog, ik ben van mening dat een moslim per definitie conservatief dient te zijn. immers moslim betekent: "hij die zich onderwerpt aan God", hoe onderwerpt hij zich aan God? door Gods wetten te volgen en de profeet Mohammed als voorbeeld te nemen in zijn/haar leven. er dient in het dagelijkse leven van de moslim altijd een teruggrijpen naar de Koran (woord van God) en de traditie van de profeet te zijn. dit maakt de moslim per definitie conservatief. dat er genoeg moslims zijn die zich van God los en hypocriet gedragen is evident natuurlijk.

de twee punten die jij benoemt, homoseksualiteit en "het omgaan van een moslimvrouw met een niet turk of marokkaan", ik vertaal dat naar, het trouwen van een moslimvrouw met een niet moslim. daar is de islam duidelijk over, "absolute haram" (insert meme). mbt homoseksualiteit is de islam (bijbel) ook duidelijk over. zie volk van lot verhaal in bijbel dat ook in de koran terugkomt.
daarnaast is in islam, (volgens mij ook in het jodendom en christendom) elke vorm van seksueel gedrag tussen twee personen die niet getrouwd zijn met elkaar absolute haram. en aangezien in de islam twee mensen van dezelfde sexe niet kunnen trouwen is het standpunt klip en klaar.

de nashville verklaring bv. zal op veel punten door moslims gewoon onderschreven worden

de schisma tussen de mainstream moslims en de slafisten is niet eentje van theologie, immers die zijn identiek, echter is het een schisma van methodiek vooral. zoals in het filmpje die ik hierboven heb gepost duidelijk maakt. daar waar de mainstream moslims zich conformeren aan de corpus van de 4 traditionele rechtsscholen, die zich ondertussen 14 eeuwen hebben ontwikkeld hebben de salafisten hun eigen, rechtsschool gecreëerd, ze claimen dat 14 eeuwen islamitische ff terzijde kunnen schuiven en dat ze het kunnen doen met alleen de koran en de sunna van de profeet. dit wordt ook in het nieuwsuur stuk benoemd door een slafisme expert, hij zegt zoiets als, "ze interpreteren niet, maar nemen alles letterlijk". maar op het moment dat je dat dat doet, krijg je een vervorming van de religie zelf, je zou kunnen beargumenteren dat het dan feitelijk geen islam meer is. hoewel ik zo'n standpunt niet makkelijk zal innemen kunnen we zien wat de meest extreme variant van het salafisme in staat was om te doen, zie alle isis/ al qaida praktijken, die feitelijk salafistische organisatie zijn. de jihadistische variant. deze organisaties zijn op zo veel fronten onislamitisch. over het onislamitische karakter van isis zijn ondertussen ook vele boeken over geschreven door islamitische geleerden.

een ander issue van mij met de salafisten is dat ze zichzelf zien als "de echte moslims", ze claimen dat hun islam de enige juiste manier van islam is en dat de overige moslims in zeker zin dwalende zijn. terwijl de mainstream moslim nederig is. zijn standpunten verkondigt en zegt, "allahu alem" / "God weet het best". uit deze houding is ook de "takfiri ideologie" ontsprongen, het als afvallige verklaren van moslims. terwijl de mainstream islam standpunt is dat iman (het geloof) iets is dat in de harten van de moslims is en dat alleen God kan oordelen over het geloof of ongeloof van iemand. dat is niet iets waar mensen anderen een oordeel over mogen hebben.

zo ben ik zelf in het verleden ook als afvallige verklaard door een salafistische collega van mij. de directe aanleiding was dat ik op facebook, een post had gedeeld over verkiezingen in nederland. als ik me niet vergis, had ik gedeeld dat ik had gestemd of zou stemmen ofzo. hierop zegt hij, "het is alleen aan God om wetten uit te brengen en als jij meedoet aan het verkiezingsproces in nederland betekent dat, dat jij zegt dat ook mensen wetten mogen uitgeven en dat is shirk (polytheisme), dus jij bent geen moslim".

en voor de nederlandse maatschappij het belangrijkste punt is misschien, iets waar in het nieuwsuur stuk ook aandacht voor hadden, is dat ze nederland zien als een vijandige land, waar ze eigenlijk niets te zoeken hebben. je hebt zelf gezien hoe ze de kinderen indoctrineren om een vijandige houding aan te nemen tegenover nederland. hoe kan je verwachten van kinderen dat ze vervolgens op een fatsoenlijke manier deelnemen aan de nederlandse maatschappij? dat kan dus niet en dat is ook exact de bedoeling.

overigens is die salafist die mij uitmaakte voor ongelovige, ook daadwerkelijk vertrokken naar afghanistan, het land van zijn vader, "hicra" zoals dat in de reportage ook wordt benoemd, omdat "nederland een ongelovig land is waar je de ware islam niet kan belijden". geen idee of hij nog leeft of dat hij zichzelf misschien heeft opgeblazen of dat hij afghanistan ook niet islamitisch genoeg vond en maar is afgereisd naar isisistan.

quote:
Ik heb het zelf op mijn werk meerdere keren meegemaakt dat een op het oog heel normaal islamitsch persoon er bij diepere gesprekken toch wel enge conservatieve denkbeelden op nahield. En dat zijn dan nog de vrij hoogopgeleide mensen. :{
je insinueert het een en ander hier. ik kan het niet helemaal plaatsen.

kan een hoog opgeleid iemand geen conservatieve denkbeelden erop nahouden?

en is een persoon die conservatieve denkbeelden heeft niet normaal?

for that matter definieer "normaal"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188916569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 17:14 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik heb genoeg wetenschappelijke kennis om de overtuiging te hebben dat de islam een kwaadaardige onderdrukkende en haatzaaiende religie is.
wetenschappelijk zelfs, jeetje
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188916631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:52 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Nou dan heb ik je daarin verkeerd begrepen, dan blijf ik mooi geloven wat ik geloof en blijf jij mooi geloven wat jij gelooft. ^O^
zit jij nou de koran te citeren? _O-

https://quran.com/109
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188916667
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:52 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Idd, ik ga niemand dwingen om in de Islam geloven. Het moet wel oprecht zijn.
er is geen dwang in islam

https://quran.com/2/256
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188917129
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:28 schreef Slayage het volgende:
de schisma tussen de mainstream moslims en de slafisten is niet eentje van theologie, immers die zijn identiek, echter is het een schisma van methodiek vooral.
Dit kan een semantisch verschil zijn in termen (theologie vs methodiek) maar de salafistische theologie verschilt weldegelijk op fundamentele punten van traditionele soennitische theologie. Het is theologie omdat het geloofsleer is en als zodanig als vereiste geloofszaken wordt gedoseerd als iets “waar je als moslim in moet geloven”, en wat verschilt van traditionele soennitische theologie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_188917286
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:55 schreef Logic91 het volgende:

[..]

À posteriorikennis. Je leest simpelweg de wetenschappelijke feiten in de verzen nadat de wetenschap al is verricht. Je bent inductief aan het redeneren wat haaks staat op de bewering dat de koran wetenschappelijke kennis zou bevatten. Indien dit het geval zou zijn dan had het een zekere voorspellende waarde op basis waarvan accurate beweringen konden worden gedaan ten aanzien van de natuurlijke realiteit.

Natuurlijk is dat laatste niet het geval. :')
Je kan nog een stapje verder gaan: bijna al die wetenschappelijke ontdekkingen die "de Koran zouden onderschrijven" zijn niet gedaan door moslims, maar door joden, christenen, atheïsten etc. Dat zou dus betekenen dat die allemaal veel en veel beter dan moslims zijn als het op het begrijpen van de Koran aankomt

Anders en wat botter gezegd: als de Koran echt de waarheid bevat zijn moslims blijkbaar te dom om die te begrijpen en kunnen ze beter naar ongelovigen gaan luisteren.
pi_188918124
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

er is geen dwang in islam

https://quran.com/2/256
Waarom worden in vele moslimlanden afvalligen dan terechtgesteld?
  donderdag 12 september 2019 @ 22:08:52 #284
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_188918360
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

er is geen dwang in islam

https://quran.com/2/256
pi_188918488
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

zit jij nou de koran te citeren? _O-

https://quran.com/109
:D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188918569
Markouch bij Nieuwsuur was helder. Verbieden is de enige manier. Die man zal hoe dan ook (extra) beveiligd worden de komende tijd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 13 september 2019 @ 04:36:18 #287
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188920622
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

er is geen dwang in islam

https://quran.com/2/256
Dat is dus een leugen want de woorden van de verzonnen maangod Allah zijn niet van belang, Wel hoe gelovigen zich gedragen. En dat gedrag laat zien dat de islam een vreselijk stelsel is van intolerante, dwangmatige opvattingen. De islam is een politiek systeem met een religieus 'jasje', dat miljoenen ophitst tot een leven waarin men bereid is te moorden.

Het hoort niet thuis in het liberale Nederland en moet dus weg. Het liefst heel snel.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoPicNic op 13-09-2019 04:44:16 ]
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 13 september 2019 @ 07:23:50 #288
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188920841
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:14 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

2 miljard mensen denken hier anders over.
Ik heb op een christelijke school vroeger nooit geleerd om moslims te doden. Zoals nu bekend leren moslimkinderen om 'niet-gelovigen' wel te doden.

Daarom is de islam een walgelijke, onderdrukkende, mensonterende en haatzaaiende bende van religieuze gekken.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188920848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 07:23 schreef NoPicNic het volgende:
Ik heb op een christelijke school vroeger nooit geleerd om moslims te doden. Zoals nu bekend leren moslimkinderen om 'niet-gelovigen' wel te doden.
Dat wordt op geen enkele school geleerd.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 13 september 2019 @ 07:46:44 #290
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188920941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 07:26 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dat wordt op geen enkele school geleerd.
:)
Heb je eigenlijk wel dit topic - OP - gelezen.

Ach, zo komen we nergens met de moslims in dit land. Alle misstanden worden altijd ontkend.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188920980
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Jazeker, Islam betekent Onderwerping. Ik vind moslims eigenlijk een veel te neutrale, abstracte benaming en denk dat dit de lading heel goed dekt.
Ik dacht dat Islam 'overgave' betekent.

Voor de rest goed dat die scholen gesloten worden. Het is natuurlijk ook hartstikke zielig voor die kinderen dat ze opgeleid worden voor een wereld die niet bestaat.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_188920999
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:35 schreef Slayage het volgende:

[..]
er is geen dwang in islam
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_188921203
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 07:46 schreef NoPicNic het volgende:

:)
Heb je eigenlijk wel dit topic - OP - gelezen.

Ach, zo komen we nergens met de moslims in dit land. Alle misstanden worden altijd ontkend.
Heel goed gelezen ja. En ik ontken niet alle misstanden. Integendeel. Alleen dat wordt geleerd alle ongelovigen af te maken is onzin. Blijft staan dat er andere problematische zaken wel wordt geleerd.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_188923110
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

er is geen dwang in islam

https://quran.com/2/256
Zeg dat maar tegen de vrouwen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188924809
quote:
Oproep aan moskeescholen: ’Weiger inzage boeken’

Islamitische weekendscholen moeten voortaan weigeren om inzage te geven in de lesboeken. Die oproep doet de Haagse politicus Arnoud van Doorn van de islamitische Haagse Partij van de Eenheid.
Volgens Van Doorn, ex-PVV-Kamerlid die zich bekeerde tot de islam, moeten moskeebesturen instanties ’vriendelijk doch beslist de deur wijzen’ als ze komen informeren naar de gebruikte methoden. „Denk niet: we hebben niets te verbergen.”


Volgens Van Doorn, ex-PVV-Kamerlid die zich bekeerde tot de islam, moeten moskeebesturen instanties ’vriendelijk doch beslist de deur wijzen’ als ze komen informeren naar de gebruikte methoden. „Denk niet: we hebben niets te verbergen.”

Van Doorn verwacht dat de Nederlandse overheid de koranscholen wil muilkorven door hen te dwingen tot afspraken over het lesmateriaal. „Op die manier lever je als organisatie al je vrijheden en rechten in.” Hij ziet de aanval op het godsdienstonderwijs als symptoom van een ’strategie van verdeeldheid zaaien’ met als doel om ’de moslimgemeenschap intern te verdelen, tegen elkaar op te zetten en te verzwakken’.

De reportages in Nieuwsuur en NRC veroorzaken veel boze reacties in orthodox-islamitische hoek. Volgens de Hilversumse prediker Fouad el-Bouch staat er niets in de schoolboeken dat in strijd is met de islamitische wet. „Als die drieduizend tienermoedertjes die er jaarlijks als gevolg van een experiment in een kelderbox bijkomen deze richtlijnen hadden gevolgd, dan hadden ze nu een veel beter leven.” De imam en de islamdocent die in de reportage hun afschuw uitspreken over het salafistische lesmateriaal, krijgen de wind van voren in radicale kringen.

Het jihadistische platform Ahl as Sunnah Publicaties stelt ook dat de aanval op salafistische lesmaterialen onderdeel is van een campagne om de islam in Nederland te vernietigen. „De koeffaar (ongelovigen) zullen ons niet met rust laten totdat wij ook koeffaar worden zoals zij dat zijn.”
https://www.telegraaf.nl/(...)weiger-inzage-boeken
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 13 september 2019 @ 13:45:26 #296
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188925201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Desnoods sturen we mariniers op die scholen af om inzage te krijgen in dat fascistisch lesmateriaal.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188925953
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:15 schreef HSG het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de vrouwen.
En aan mannelijke ex-moslims.
pi_188926104
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Islamitische weekendscholen moeten voortaan weigeren om inzage te geven in de lesboeken. Die oproep doet de Haagse politicus Arnoud van Doorn van de islamitische Haagse Partij van de Eenheid.
Overigens is de auteur van dit lesmateriaal, Asma Claassen, natuurlijk betrokken bij de Rotterdamse islamitische politieke partij NIDA. Fijn hè, die islamitische politieke participatie? Je zou er haast de progressieve cabaret voorstelling van toneelgroep Erdogan door gaan missen! _O-
  vrijdag 13 september 2019 @ 17:51:56 #299
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188928949
..

[ Bericht 99% gewijzigd door NoPicNic op 13-09-2019 17:52:17 ]
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188934486
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En aan mannelijke ex-moslims.
Afgevallenen, vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188934488
En einde.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')