abonnement Unibet Coolblue
pi_188884138


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 11-09-2019 06:33:55 ]
  dinsdag 10 september 2019 @ 20:26:09 #2
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_188884868
Tegelijk met het bootje is ook de vlaggenboer van KOM volledig terugbetaald.
Het bootje voer wel wat gestadiger met zeer prompte betalingen, de vlag krijgt van mij geen wimpel vanwege de windstilte die er bijna elke maand wel weer was. Heel vaak een week of meer te laat.
Alles bij elkaar: toch weer twee succesverhalen. *O* En dat bij KOM.

[ Bericht 15% gewijzigd door crowd-fundi op 10-09-2019 20:35:21 ]
pi_188886345
KoM is bij mij hard op weg het platform met het hoogste rendement te worden - heb een paar mooie incentives ontvangen en tot op heden geen defaults (al gaat 1 project zeer moeizaam)
pi_188886617
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 22:04 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Kan weinig zien zonder account. Wat voor zekerheden zijn er bij october?
Zekerheden in de zin van garanties op terugbetaling van (een deel van) de lening zijn er niet. Dus geen pandrecht of hypotheekrecht. Wel heb je de zekerheid dat het management van October in alle leningen deelneemt en dat minimaal de helft van de lening wordt meegefinancierd door professionele partijen (tegen dezelfde voorwaarden). Ik zie daarin een aanmoediging voor het platform om voorzichtig te zijn. Bijgevolg baseer ik mijn beslissing om al dan niet te investeren bijna volledig op de risico-categorieën en mijn saldo in de wallet. Als ik deelneem, is dat steeds met ¤20,-. Alleen bij de risico-categorieën A en A+ kies ik soms voor ¤40,-. En sinds deze week ook bij een risico-categorie B+, met alleen A's als onderliggende sub-categorie.
pi_188888620
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:51 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Zekerheden in de zin van garanties op terugbetaling van (een deel van) de lening zijn er niet. Dus geen pandrecht of hypotheekrecht. Wel heb je de zekerheid dat het management van October in alle leningen deelneemt en dat minimaal de helft van de lening wordt meegefinancierd door professionele partijen (tegen dezelfde voorwaarden). Ik zie daarin een aanmoediging voor het platform om voorzichtig te zijn. Bijgevolg baseer ik mijn beslissing om al dan niet te investeren bijna volledig op de risico-categorieën en mijn saldo in de wallet. Als ik deelneem, is dat steeds met ¤20,-. Alleen bij de risico-categorieën A en A+ kies ik soms voor ¤40,-. En sinds deze week ook bij een risico-categorie B+, met alleen A's als onderliggende sub-categorie.
Grappig, bij dit platform kies ik juist weer enkel c's. Enkel leningen boven 6%. Ik heb namelijk niet het idee dat de C's van october een gelijkwaardig risico hebben dan de E'S van FNC (naar lager).
pi_188888841
Chinees restaurant in Vlissingen sluit, twee jaar geleden een project bij geldvoorelkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf zit in niet in het project, maar ik ben wel benieuwd wat er met de lening gaat gebeuren, conform voorwaarden zou lening opgeëist meten worden, maar is dat ook verstandig en gaat dat ook gebeuren?
pi_188888863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 00:04 schreef tnhb het volgende:
Chinees restaurant in Vlissingen sluit, twee jaar geleden een project bij geldvoorelkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf zit in niet in het project, maar ik ben wel benieuwd wat er met de lening gaat gebeuren, conform voorwaarden zou lening opgeëist meten worden, maar is dat ook verstandig en gaat dat ook gebeuren?
Is vorig jaar vervroegd afgelost na 15\60 termijnen.
pi_188888948
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 00:07 schreef zeeland6 het volgende:
Is vorig jaar vervroegd afgelost na 15\60 termijnen.
Aha, die info had ik niet, thanks!
pi_188889948
Volgens mij is deze, https://www.collincrowdfund.nl/acuut-zorggroep-senioren-bv, hier nog niet besproken.

Naast woonbegeleiding voor jongeren gaat hij zich nu ook richten op senioren in de vorm van zorgappartementen, vermoedelijk een groeimarkt. De twee panden waarin dit gaat gebeuren worden gehuurd zodat daarop geen hypotheekrecht wordt verkregen, wel is er een 2e hypotheek op een appartement ter waarde van iets meer dan de helft van het te lenen bedrag. Er wordt afgelost gedurende de looptijd.

Volgens mij zou dit wat kunnen zijn. Heeft iemand hier nog naar gekeken? Nog negatieve of positieve punten en eventueel een linkje?
pi_188889949
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 00:04 schreef tnhb het volgende:
Chinees restaurant in Vlissingen sluit, twee jaar geleden een project bij geldvoorelkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf zit in niet in het project, maar ik ben wel benieuwd wat er met de lening gaat gebeuren, conform voorwaarden zou lening opgeëist meten worden, maar is dat ook verstandig en gaat dat ook gebeuren?
Jammer maar helaas. We hebben daar nog heerlijk gegeten in het kader van de incentive.
Pecunia non olet
pi_188889981
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:09 schreef W1241302 het volgende:
Volgens mij is deze, https://www.collincrowdfund.nl/acuut-zorggroep-senioren-bv, hier nog niet besproken.

Naast woonbegeleiding voor jongeren gaat hij zich nu ook richten op senioren in de vorm van zorgappartementen, vermoedelijk een groeimarkt. De twee panden waarin dit gaat gebeuren worden gehuurd zodat daarop geen hypotheekrecht wordt verkregen, wel is er een 2e hypotheek op een appartement ter waarde van iets meer dan de helft van het te lenen bedrag. Er wordt afgelost gedurende de looptijd.

Volgens mij zou dit wat kunnen zijn. Heeft iemand hier nog naar gekeken? Nog negatieve of positieve punten en eventueel een linkje?
Uit het vorige topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:16 schreef quepos het volgende:

[..]

Onder de zekerheden lees ik het volgende, het lijkt mij een beetje dubbel, of zie ik het verkeerd? En die 400.000 zekerheid, is in mijn ogen maar een klein 370000 waard.

De ondernemer J. M. Hollewand verstrekt een persoonlijke borgtocht van ¤ 400.000,-. Deze heeft op dit moment materiële waarde grotendeels gerealiseerd middels de hypothecaire inschrijving op het woonhuis van de ondernemer;

Er wordt een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 400.000,- op het woonhuis van de ondernemer verkregen ten behoeve van de investeerders. Deze is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 547.000,- en een openstaande schuld d.d. 31-12-2018 van ¤ 508.411,64,- . Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 875.000,- op basis van een recente, onafhankelijke taxatie d.d. 16-07-2019.
pi_188890042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:18 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Uit het vorige topic:
[..]

Merci. Ik was vergeten dat die hier al besproken was.
pi_188891824
In mijn Collin stonden gisteren updates inzake Business Compleet & Melo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hetgeen te verwachten was, en inzake het kantoorpand te Breda ;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk een spoedig vervolg, met dan waarschijnlijk pech voor de 2e hypo gever, weten we straks in de praktijk de mogelijke "waarde" van een 2e hypo.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 11-09-2019 11:06:48 ]
pi_188892056
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2019 16:48 schreef Horsemen het volgende:
Ik zie dat de hier ongeveer een maand geleden besproken garagebox/bedrijfsunit bij Collin direct ook eerdaags online komt. Als iemand dit ziet dan graag hier even melden. Als ik op tijd ben wil ik hem namelijk meenemen. https://www.collincrowdfund.nl/installatietechniek-icma/
Binnen twee dagen een project met hypotheek definitief. Strakke planning of....
pi_188892401
Het mestproject staat online.
https://www.collincrowdfund.nl/mest-verwerking-nederland-bv/

Ik heb 'm in de gauwigheid meegenomen, het klinkt allemaal nobel en lijkt goed afgetimmerd met zekerheden. Als jullie nog valkuilen zien hoor ik het graag.
Pecunia non olet
pi_188892718
Lening 50k voor 2x 2e hypotheek voor educatief speelgoed op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/2hip-creations-b-v/
- woning ondernemer staat te koop: https://www.funda.nl/koop/oisterwijk/huis-40312048-brede-steeg-2/
- overwaarde bedrijfspand 500k, 1e hypotheek volgens bij investeerders ccf 1e project 2017

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 11-09-2019 11:55:54 ]
pi_188892819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:26 schreef obligataire het volgende:
Het mestproject staat online.
https://www.collincrowdfund.nl/mest-verwerking-nederland-bv/

Ik heb 'm in de gauwigheid meegenomen, het klinkt allemaal nobel en lijkt goed afgetimmerd met zekerheden. Als jullie nog valkuilen zien hoor ik het graag.
Je bent erg afhankelijk van externe ontwikkelingen. Actueel is de stikstofproblematiek. Dat leidt er toe dat boeren hun vee anders gaan voeren (minder stikstof) om de uitstoot te reduceren. Dat heeft gevolgen voor de mestverwerker (die minder omzet dreigt te krijgen). Als de veestapel wordt ingekrompen (waar we door het overheidsbeleid eigenlijk niet omheen kunnen), heeft dat ook gevolgen. De varkenssector staat er niet geweldig voor. Als je mestleveranciers omvallen heb je een heel dure installatie die staat te nietsen.
pi_188892977
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Binnen twee dagen een project met hypotheek definitief. Strakke planning of....
In een vergelijkbaar dossier heb ik gevraagd:


Beste Collin,

Kunnen jullie mij aangeven hoe/of het gelukt is om in zo'n korte tijd een 2e hypotheek te vestigen? Kan ik de notariële akte van inschrijving van u ontvangen?
Met vriendelijke groet,




Reactie:
Bedankt voor uw bericht.



Voordat de post live is gegaan is het hele traject bij de notaris in gang gezet. Bij het activeren van de lening worden de gelden naar de notaris overgemaakt. Zij zullen bij het vestigen van de hypotheek de gelden naar de klant overboeken.
pi_188893121
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:48 schreef djh77 het volgende:
Lening 50k voor 2x 2e hypotheek voor educatief speelgoed op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/2hip-creations-b-v/
- woning ondernemer staat te koop: https://www.funda.nl/koop/oisterwijk/huis-40312048-brede-steeg-2/
- overwaarde bedrijfspand 500k, 1e hypotheek volgens bij investeerders ccf 1e project 2017
Bij de bedrijfsnaam ging bij mij een belletje rinkelen. Eerdere lening: https://www.collincrowdfund.nl/2hip-creations/
pi_188893169
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:06 schreef optrandje het volgende:

[..]

Bij de bedrijfsnaam ging bij mij een belletje rinkelen. Eerdere lening: https://www.collincrowdfund.nl/2hip-creations/
Heel vreemd dat daar niets over vermeld staat in de pitch.
De cijfers zien er niet goed uit. Geen winst in 2018 en de winstcijfers 2017 worden voor het gemak maar weggelaten.
pi_188893617
30ml Amersfoort CC
pi_188893827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Jammer maar helaas. We hebben daar nog heerlijk gegeten in het kader van de incentive.
Wij ook.
We zijn er in het jaar na de opening nog twee keer geweest en toen was het wel heel erg rustig.
Dat het nu sluit verbaast me dan ook weer niet heel erg.
Gelukkig hadden we een 1e hypotheek als zekerheid, anders weet ik niet of we al ons geld teruggekregen zouden hebben.
Lang leve de goede zekerheden!
pi_188895094
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 00:04 schreef tnhb het volgende:
Chinees restaurant in Vlissingen sluit, twee jaar geleden een project bij geldvoorelkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat wel in dit project wat keurig is afgehandeld. Geweest ben ik er niet maar altijd jammer als het voor de ondernemer niet naar wens verloopt. Gevoelsmatig ga ik er vanuit dat deze mensen niet op een houtje hoeven te bijten. Ze hebben het pand te koop staan en gaan vermoedelijk naar het buitenland verhuizen maar mochten ze toch opnieuw met een plan voor een nieuwe uitdaging komen dan wil ik met de zelfde zekerheden wel weer mijn duit in het zakje doen.
pi_188895226
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:48 schreef djh77 het volgende:
Lening 50k voor 2x 2e hypotheek voor educatief speelgoed op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/2hip-creations-b-v/
- woning ondernemer staat te koop: https://www.funda.nl/koop/oisterwijk/huis-40312048-brede-steeg-2/
- overwaarde bedrijfspand 500k, 1e hypotheek volgens bij investeerders ccf 1e project 2017
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:06 schreef optrandje het volgende:

[..]

Bij de bedrijfsnaam ging bij mij een belletje rinkelen. Eerdere lening: https://www.collincrowdfund.nl/2hip-creations/
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:09 schreef Benger het volgende:

[..]

Heel vreemd dat daar niets over vermeld staat in de pitch.
De cijfers zien er niet goed uit. Geen winst in 2018 en de winstcijfers 2017 worden voor het gemak maar weggelaten.
Een slechte zaak inderdaad dat er geen verwijzing is naar het eerdere project. Ik zit in deze eerste lening welke nog tot einde 2022 loopt.

Ik heb sterkt de indruk dat het een race naar de bodem is aan de andere kant zien de zekerheden er, ook voor dit tweede project, op het oog niet slecht uit.
Twijfel...
pi_188895265
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Een slechte zaak inderdaad dat er geen verwijzing is naar het eerdere project. Ik zit in deze eerste lening welke nog tot einde 2022 loopt.

Ik heb sterkt de indruk dat het een race naar de bodem is aan de andere kant zien de zekerheden er, ook voor dit tweede project, op het oog niet slecht uit.
Twijfel...
Het lijkt mij ook dat er voldoende bezittingen zijn, echter een gebrek aan liquide middelen. Huis van 1,3 miljoen + bedrijfspand, maar geen geld op de bank. Dit kan een hele dure financieringsaanvraag zijn voor deze ondernemer
pi_188895584
SiG:

quote:
Spijkenissestraat 17 B
De aanvragers voor het project Spijkenissestraat 17 B te Rotterdam hebben SamenInGeld bericht dat zij het project zullen afnemen bij een gefund bedrag van ¤ 85.000,-. Dit betekent dat zij met iets meer dan 60% van de waarde in verhuurde staat genoegen zullen nemen.
Maar pas op, het zou zo maar kunnen dat de nu nog openstaande delen van de schijven later alsnog worden opgehaald.
pi_188895618
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:16 schreef Horsemen het volgende:
SiG:
[..]

Maar pas op, het zou zo maar kunnen dat de nu nog openstaande delen van de schijven later alsnog worden opgehaald.
Klopt! of dat 1 minuut voor de sluiting opeens schijven volgegooid worden. Hebben we vaker gezien bij SiG
pi_188895664
Berichtenbox collin crowdfund was al gespot. Nu communicatie.
-------------
Om u op de hoogte te houden van belangrijke ontwikkelingen in bedrijven waarin u heeft geïnvesteerd en waar op enig moment achterstanden zijn ontstaan, hebben wij u altijd per e-mail geïnformeerd. We vinden het van belang om u als investeerder een helder overzicht van uw berichten te bieden en u controle te geven over de berichten die u wel of niet in uw e-mail wilt ontvangen. Daarom introduceert Collin uw persoonlijke berichtenbox.

Als u een investering heeft waarbij een achterstand heeft opgetreden dan heeft u waarschijnlijk al gemerkt dat wij de afgelopen periode druk bezig zijn geweest deze berichtenbox voor u te vullen met de berichten die in het verleden aan u zijn verzonden.

Berichtenbox
In de desktopversie van uw ‘Mijn Collin’ treft u een nieuw menu-item ‘Berichten’ aan. Klikt u hierop, dan verschijnt er een overzicht waarin berichten staan over bedrijven waarin u heeft geïnvesteerd en ooit een update over hebt ontvangen. We nemen u graag kort mee in de functionaliteiten die de berichtenbox biedt:

• Het markeren van berichten als gelezen of ongelezen;
• Het verplaatsen van berichten naar uw persoonlijke archief, zodat u eenvoudig overzicht kunt bewaren;
• Filteren en zoeken op basis van datum, bedrijfsnaam, onderwerp en categorie.
• Updates kunt u ook vinden door uw investering te openen en te klikken op de knop ‘Updates’. Collin zal haar berichtgeving standaard naar uw persoonlijke berichtenbox sturen.

Om u controle te bieden over de berichten die u in uw e-mail ontvangt, kunt u nu uw e-mailalert instellingen ook wijzigen op uw mobiele internetbrowser en app. Voer hiervoor de volgende stappen uit:

• Navigeer in uw ‘Mijn Collin’ naar ‘Accountinstellingen’;
• Selecteer ‘E-mail alert instellingen’;
• Geef onderaan de pagina aan welke berichtcategorieën u in uw e-mail wenst te ontvangen en welke niet.
• De huidige standaard instelling is dat alle updates via Mijn Collin verlopen, maar voor stemrondes en de eerste achterstandsmelding blijft u per e-mail bericht van ons ontvangen.

Wijziging in stemronde bij een herziening
Waar u tot op heden werd gevraagd om uw stem uit te brengen middels een respons op het bericht met de keuze ‘eens’ of ‘oneens’, hebben wij het verwerken van de uitgebrachte stemmen geautomatiseerd. In de mail die u in het geval van een stemronde ontvangt kunt u stemmen door op de button ‘eens’ of ‘oneens’ te klikken. Uw stem wordt op dat moment bevestigd en automatisch verwerkt.
-----------
pi_188896098
Wat vinden jullie van dit FnC project?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
pi_188896603
Als een project in default gaat en niets meer betaald, stapelt dan de rente maandelijks door bovenop de vordering? Stijgt daardoor het getal van uitstaand vermogen op de jaaropgaaf?
pi_188896618
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:31 schreef samlood het volgende:
Als een project in default gaat en niets meer betaald, stapelt dan de rente maandelijks door bovenop de vordering? Stijgt daardoor het getal van uitstaand vermogen op de jaaropgaaf?
Nee, hoofdsom is de basis. Niet de rente.
pi_188896654
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:54 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van dit FnC project?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Lijkt me wel okay (in relatie tot lening/rente/omzet)
+winst (in relatie tot lening)
+ geen grote schulden op de balans
+ reden voor lening klinkt ok
- dalende omzet & winst (maar nog voldoende voor lening)
- dalend EV
pi_188896842
Nog 1,5 uur de tijd om 133.000 in te leggen in snap fitness
  woensdag 11 september 2019 @ 17:03:12 #35
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188897802
Heeft er iemand al inzage gehad in de nieuwe website van gve?
pi_188897825
quote:
18s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:03 schreef xzaz het volgende:
Heeft er iemand al inzage gehad in de nieuwe website van gve?
Nee, de planning is half september.
pi_188897870
Vraagje. Ik heb de SiG discussie begin van de maand niet helemaal gevolgd maar heeft iedereen nu alle betalingen van ± 1 september binnen? Ik mis namelijk nog 1 betaling.
pi_188898093
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:06 schreef Horsemen het volgende:
Vraagje. Ik heb de SiG discussie begin van de maand niet helemaal gevolgd maar heeft iedereen nu alle betalingen van ± 1 september binnen? Ik mis namelijk nog 1 betaling.
Mis ik ook (*z**l**n)
pi_188898131
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:21 schreef djh77 het volgende:

[..]

Mis ik ook (*z**l**n)
ja, klopt. Ik zal SiG eens een mailtje sturen.
pi_188900865
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

ja, klopt. Ik zal SiG eens een mailtje sturen.
Ik mis nog ons Moeniekje......Inzake de Aziëlaan.. :{
Pecunia non olet
pi_188901836
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:23 schreef Horsemen het volgende:
Ik zal SiG eens een mailtje sturen
Ik heb maandag te horen gekregen dat de mutatie dinsdag of woensdag te zien zou moeten zijn, dat is het dus niet ;-(
pi_188902063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:53 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik heb maandag te horen gekregen dat de mutatie dinsdag of woensdag te zien zou moeten zijn, dat is het dus niet ;-(
Aan mij is maandag gemeld de verwachting dat het maandag of dinsdag zichtbaar zou zijn ...
pi_188902554
Nog steeds problemen met de betaaldienstverlener. Gelukkig heeft mevrouw keurig op tijd betaald maar is het helaas nog niet goed verwerkt.
Gewoon nog "even" afwachten dus. Wat in het vat bij de betaaldienstverlener zit verzuurd niet :O
(Hoop ik dan maar :7)
pi_188904389
Bij mij zijn de kom betalingen weer met horten en stoten binnengekomen. De gebruikelijke probleemprojecten. En m*tr*pbo*ker is nu echt in het rijtje van achterstanden terecht gekomen. Op 34 maar liefst 8 probleemgevallen die niet meer goed gaan komen waarschijnlijk.
pi_188905941
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef Horsemen het volgende:
Een slechte zaak inderdaad dat er geen verwijzing is naar het eerdere project. Ik zit in deze eerste lening welke nog tot einde 2022 loopt.

Ik heb sterkt de indruk dat het een race naar de bodem is aan de andere kant zien de zekerheden er, ook voor dit tweede project, op het oog niet slecht uit.
Twijfel...
Link eerste project is toegevoegd aan de pitch
pi_188906032
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:11 schreef fok321 het volgende:

[..]

Aan mij is maandag gemeld de verwachting dat het maandag of dinsdag zichtbaar zou zijn ...
verrek , Azëlaan van Moniekje mis ik ook nog,
pi_188906097
quote:
12s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:00 schreef peterc het volgende:

[..]

verrek , Azëlaan van Moniekje mis ik ook nog,
Had na 12 dagen wel iets van communicatie vanuit samen in geld plaats kunnen vinden.
pi_188906733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Link eerste project is toegevoegd aan de pitch
Fijn dat Collin dit heeft toegevoegd. Naar ik begrepen heb gaan ze dit, indien van toepassing, er in de toekomst standaard bij vermelden.
pi_188906745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Had na 12 dagen wel iets van communicatie vanuit samen in geld plaats kunnen vinden.
Mee eens. Dat is precies de suggestie die ik ze gisteren ook gedaan heb.
pi_188907003
Over een half uur komt het bloemenproject van collin crowdfund online met 50% hypothecaire dekking.
pi_188907226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:28 schreef KrekelJapie het volgende:
Over een half uur komt het bloemenproject van collin crowdfund online met 50% hypothecaire dekking.
Ik laat deze vader/zoon constructie aan mij voorbij gaan.
pi_188907441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:46 schreef PON het volgende:

[..]

Ik laat deze vader/zoon constructie aan mij voorbij gaan.
Als mensen failliet gaan, ligt het nóóóóit aan zichzelf :r
Pecunia non olet
pi_188907489
Morgen bij FNC: Rijvaardigheidscentrum Herfinanciering.

Laat die ook lopen.
+ rente
- negatief EV
- dalend EV
- Ondernemer ca 63jr (schatting) , en dan een 5 jr lening ...
(hoewel ik wel vermoed dat er nog wat vaste activa in de onderneming zit die volledig is afgeschreven - de land rovers)
pi_188907856
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:46 schreef PON het volgende:

[..]

Ik laat deze vader/zoon constructie aan mij voorbij gaan.
Hij zit al vol...........toch heel snel gegaan.
Pecunia non olet
pi_188907951
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hij zit al vol...........toch heel snel gegaan.
Tja, ik heb hem laten lopen. Niet zo veel vertrouwen in een bedrijf met zoon als zetbaas van een faillerende vader. Gelukkig voor de leningnemers dat anderen er anders over denken.
pi_188908076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja, ik heb hem laten lopen. Niet zo veel vertrouwen in een bedrijf met zoon als zetbaas van een faillerende vader. Gelukkig voor de leningnemers dat anderen er anders over denken.
Ik kon niet helemaal afleiden of het een aandelentransactie is of een activa transactie. Onduidelijk verhaal wat dat betreft.
Erg veel vreemd vermogen, misschien 5% EV, was me niet duidelijk wie de eerste storting betaalt.
Over een half jaar moeten ze al 2 ton aftikken, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Omzet is dalende, met een eenzijdige focus op Rusland......


Dat appartementje ziet er wel keurig uit trouwens, dat was het enige waardoor ik nog een beetje twijfelde.
Pecunia non olet
pi_188908651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:32 schreef KrekelJapie het volgende:
30ml Amersfoort CC
Heb net even pitch gelezen van dit project. CC is vergeten te vermelden dat deze heer niet zo'n fijn verleden heeft. :X

https://joop.bnnvara.nl/n(...)r-mishandeling-vrouw

https://www.telegraaf.nl/(...)n-zware-mishandeling
pi_188908716
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:58 schreef zeeland6 het volgende:
Bij mij zijn de kom betalingen weer met horten en stoten binnengekomen. De gebruikelijke probleemprojecten. En m*tr*pbo*ker is nu echt in het rijtje van achterstanden terecht gekomen. Op 34 maar liefst 8 probleemgevallen die niet meer goed gaan komen waarschijnlijk.
Oeps, best veel uitval.

Hier komen de betalingen ook weer binnen. Hier 1 van de 21 projecten met een probleem (Roparo Master Tailors). Het blijkt wel dat het heel persoonlijk is hoe de ervaringen met KOM zijn, bij mij tot nu toe het platform met de minste problemen, al lopen de betalingen niet altijd conform betalingsschema.
pi_188908810
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Omzet is dalende, met een eenzijdige focus op Rusland......

En dat met een Russisch import verbod van Nederlandse bloemen enkele jaren geleden. Dit was onder het mom van beestjes in de bloemen maar waarschijnlijk had dit te maken met de houding van Nederland inzake het MH17 onderzoek. Volgens mij is dit verbod inmiddels opgeheven maar kan zo weer terugkomen gezien de ontwikkelingen van het onderzoek naar de schuldigen inzake MH17
pi_188909147
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb net even pitch gelezen van dit project. CC is vergeten te vermelden dat deze heer niet zo'n fijn verleden heeft. :X

https://joop.bnnvara.nl/n(...)r-mishandeling-vrouw

https://www.telegraaf.nl/(...)n-zware-mishandeling
Op dit moment zit er een Bagels & beans op die locatie (iig sinds 2014). Blijkbaar loopt het huurcontract af (?)
pi_188910139
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:40 schreef PON het volgende:

[..]

Op dit moment zit er een Bagels & beans op die locatie (iig sinds 2014). Blijkbaar loopt het huurcontract af (?)
Bagels & Beans zit toch op de andere hoek in de Arnhemsestraat (nr. 33)? In het pandje waar 30ml nu in komt (nr. 2) zat volgens mij een tostizaak.
pi_188910245
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik mis nog ons Moeniekje......Inzake de Aziëlaan.. :{
Staat nu in het wallet
pi_188910437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 13:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Bagels & Beans zit toch op de andere hoek in de Arnhemsestraat (nr. 33)? In het pandje waar 30ml nu in komt (nr. 2) zat volgens mij een tostizaak.
my bad - je hebt helemaal gelijk! (dus genoeg traffic zou je zeggen, maar ook redelijk wat concurrentie)
pi_188915915
quote:
Thanks meegenomen
pi_188916031
Dank
quote:
Dank je wel. Via de site direct is hij nog niet eens beschikbaar. Via jouw link wel. Bedankt ik heb m meegenomen.
pi_188916359
quote:
Dank ook namens mij. Heb wel even getwijveld omdat ik ook al in het Duiven-project van dezelfde BV zit, beide ontwikkelingsprojecten met de nodige onzekerheden. Het schetsplan spreekt me ook niet zo aan, 35 dementerende bejaarden die gezamelijk één woonkamer moeten delen lijkt me niet meer van deze tijd.
pi_188916435
Vanaf zaterdag nog een keer schoenen op A4F:
https://www.all4funding.n(...)choenmode-leeuwarden

Alles bij elkaar heb ik hier minder vertrouwen in dan in het schoenenproject van afgelopen zondag. Ik laat deze aan mij voorbijgaan.

CRE net wel meegenomen, ongeveer op 1/3 van het doelbedrag nu.
pi_188916556
Bedankt voor de link, had toevallig net nog gekeken op de site.

Valt me nu ook ineens op, tekst in mijn wallet, afgeloste projecten 0 (er zijn er inmiddels al 3 afgelost). Wordt echt tijd dat ze die informatie eens wat gaan verbeteren.
pi_188918699
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:23 schreef ETphonehome het volgende:
Vanaf zaterdag nog een keer schoenen op A4F:
https://www.all4funding.n(...)choenmode-leeuwarden

Alles bij elkaar heb ik hier minder vertrouwen in dan in het schoenenproject van afgelopen zondag. Ik laat deze aan mij voorbijgaan.

Ik neem deze bescheiden mee.
Pecunia non olet
pi_188919932
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:18 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

Dank ook namens mij. Heb wel even getwijveld omdat ik ook al in het Duiven-project van dezelfde BV zit, beide ontwikkelingsprojecten met de nodige onzekerheden. Het schetsplan spreekt me ook niet zo aan, 35 dementerende bejaarden die gezamelijk één woonkamer moeten delen lijkt me niet meer van deze tijd.
Is dat weer nieuw een looptijd van 18 maanden en een garantie rente voor 12 maanden ?
pi_188920657
Bij investeerders uit het 1e SiG project Kastanjelaan 1a Geleen is het saldo in de Wallet bijgewerkt.
pi_188920865
quote:
Bedankt. Meegenomen. Staat nu op 43%.
pi_188921033
Terugkoop FNC in algemene voorwaarden
quote:
De toevoeging van het Terugkooprecht aan de algemene voorwaarden zorgt ervoor dat het voor Funding Circle gemakkelijker wordt om leningen terug te kopen van onze investeerders, wanneer zou blijken dat er te kort zou zijn geschoten gedurende het verstrekkingsproces. Op het moment van terugkopen zullen de investeerders hun uitstaande inleg in de lening terugkrijgen.​

Er vinden verder geen wijzigingen plaats in processen of aan de Funding Circle service in het algemeen.

De gewijzigde algemene voorwaarden zullen automatisch worden toegepast. Je hebt tot vier weken na het versturen van deze mail om aan te geven niet akkoord te gaan met de nieuwe algemene voorwaarden van Funding Circle.*

Voor vragen kun je contact opnemen met het Investor Relations team.
pi_188921247
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 08:07 schreef djh77 het volgende:
Terugkoop FNC in algemene voorwaarden
[..]

Ik kan er wel een paar opnoemen...
Wel correct en nobel van FNC. ben benieuwd welke de eerste is.
pi_188921818
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 08:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik kan er wel een paar opnoemen...
Wel correct en nobel van FNC. ben benieuwd welke de eerste is.
Nooit te beroerd om te helpen, dus hierbij een voorzet...

Onderhoudsbedrijf Hefbruggen 100% default
Koeriersbedrijf Mercedes Sprinter 100% default

Beste FNC, zullen we afspreken dat alles boven de 75% default sowieso wordt teruggekocht? :Y
pi_188922042
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:48 schreef djh77 het volgende:
Lening 50k voor 2x 2e hypotheek voor educatief speelgoed op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/2hip-creations-b-v/
- woning ondernemer staat te koop: https://www.funda.nl/koop/oisterwijk/huis-40312048-brede-steeg-2/
- overwaarde bedrijfspand 500k, 1e hypotheek volgens bij investeerders ccf 1e project 2017
Staat open
pi_188922047
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Staat open
Ik heb hem (wederom) meegenomen.
pi_188922409
Zit hier iemand in het failliete Railpromo? Ik zie dat ik gister opeens een flink bedrag aan aflossing (geen rente) heb ontvangen bij Collin. Maar geen mail of bericht in de nieuwe berichtenbox. Wel een aangepast terugbetalschema.
pi_188923175
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 08:07 schreef djh77 het volgende:
Terugkoop FNC in algemene voorwaarden
Het klinkt meer als vervroegde aflossing zonder boete, of dat nu door de leningnemer gedaan wordt, of door FNC als ze zelf de lening onder betere voorwaarden kunnen herplaatsen... Mooi verwoord met hun voorbeeld, maar defaults terugkopen gaan ze natuurlijk niet doen. Door een roze bril bekeken kan het natuurlijk dat ze een lening terug opeisen als de voorwaarden door de leningnemer geschonden zijn, maar daarvoor hebben ze niet echt een terugkoop regeling van de investeerders nodig...
pi_188923337
Update HCF over restaurant in Breda

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188923639
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:39 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Nooit te beroerd om te helpen, dus hierbij een voorzet...

Onderhoudsbedrijf Hefbruggen 100% default
Koeriersbedrijf Mercedes Sprinter 100% default

Beste FNC, zullen we afspreken dat alles boven de 75% default sowieso wordt teruggekocht? :Y
Goed plan, ik hoop dat ze meelezen *O*
Pecunia non olet
pi_188923657
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb hem (wederom) meegenomen.
Ik ook maar het kon wel eens een heel kortlopend projectje worden, als die woning spoedig wordt verkocht?
Pecunia non olet
pi_188923716
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:21 schreef TechLight het volgende:

[..]

Het klinkt meer als vervroegde aflossing zonder boete, of dat nu door de leningnemer gedaan wordt, of door FNC als ze zelf de lening onder betere voorwaarden kunnen herplaatsen... Mooi verwoord met hun voorbeeld, maar defaults terugkopen gaan ze natuurlijk niet doen. Door een roze bril bekeken kan het natuurlijk dat ze een lening terug opeisen als de voorwaarden door de leningnemer geschonden zijn, maar daarvoor hebben ze niet echt een terugkoop regeling van de investeerders nodig...
wanneer zou blijken dat er te kort zou zijn geschoten gedurende het verstrekkingsproces. Op het moment van terugkopen zullen de investeerders hun uitstaande inleg in de lening terugkrijgen.​

Dit klinkt m.i. toch echt als een 'coulance' in het geval ze hebben zitten slapen op de afdeling ballotage van de firma FNC.....
Pecunia non olet
pi_188923837
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ook maar het kon wel eens een heel kortlopend projectje worden, als die woning spoedig wordt verkocht?
Als het bedrijf dan netjes de boete voor een vervroegde aflossing gaat betalen dan heb ik daar geen moeite mee. Bij Collin is dit meen ik 3 of 6 maanden. Er staat volgens mij nergens dat die boete niet van toepassing is bij een vervroegde aflossing dus… Of zijn deze voorwaarden anders bij een direct lening? Nee, dit is niet anders.
pi_188924111
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ook maar het kon wel eens een heel kortlopend projectje worden, als die woning spoedig wordt verkocht?
Ik denk dat de ondernemer zelf niet verwacht dat de woning snel verkocht wordt, anders had hij deze lening is aangegaan.
pi_188924192
Kleine printing lening Westknollendam kapitaal op maat
330.000 via rabo en komt nog 30.000 tekort.
pi_188924684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:36 schreef tuiniertje het volgende:
Update HCF over restaurant in Breda

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemd... de gw en inventaris staat te koop voor 40k
pi_188924795
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

wanneer zou blijken dat er te kort zou zijn geschoten gedurende het verstrekkingsproces. Op het moment van terugkopen zullen de investeerders hun uitstaande inleg in de lening terugkrijgen.​

Dit klinkt m.i. toch echt als een 'coulance' in het geval ze hebben zitten slapen op de afdeling ballotage van de firma FNC.....
Ja, ik snap je. Ik had het anders moeten verwoorden. Ik denk dat het marketingpraat is om het mooi te laten lijken, maar misschien anders wordt uitgevoerd dan je zo zou denken. Wat dat betreft is de tekst van de daadwerkelijke voorwaarden relevant en niet de marketing tekst.

Maar ik ben van nature een beetje achterdochtig met zulke dingen ;)

(er staat ook niets over de tot dan toe opgebouwde rentevergoeding O-) )
pi_188924887
Gaat iemand straks investeren in:
SIG - Rotterdam Lijnzaadstraat

Of komt er een boycot door de slechte administratie daar ;).
pi_188924994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:23 schreef Gijsbertus het volgende:
Gaat iemand straks investeren in:
SIG - Rotterdam Lijnzaadstraat

Of komt er een boycot door de slechte administratie daar ;).
Ik laat hem om een aantal reden lopen. Voor mij is de belangrijkste reden dat ik al veel te veel Rotterdamse projecten heb en dit is voor mijn spreiding niet goed. Verder ziet dit project er niet echt bijzonder uit om eventueel een uitzondering voor te maken. Mijn betalingen zijn overigens uiteindelijk allemaal netjes binnen gekomen.
pi_188925004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:23 schreef Gijsbertus het volgende:
Gaat iemand straks investeren in:
SIG - Rotterdam Lijnzaadstraat

Of komt er een boycot door de slechte administratie daar ;).
Ik zat klaar en heb meegenomen in 1A. Er is nog voldoende ruimte. Hij was nog niet besproken hier.
Heb de betalingen allemaal binnen.
pi_188925037
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik laat hem om een aantal reden lopen. Voor mij is de belangrijkste reden dat ik al veel te veel Rotterdamse projecten heb en dit is voor mijn spreiding niet goed. Verder ziet dit project er niet echt bijzonder uit om eventueel een uitzondering voor te maken.
Alleen een voordeel dat het een nieuwe ondernemer is.
pi_188925062
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:23 schreef Gijsbertus het volgende:
Gaat iemand straks investeren in:
SIG - Rotterdam Lijnzaadstraat

Of komt er een boycot door de slechte administratie daar ;).
Ik neem deze gewoon mee, grootste deel in 1A plus een hapje schijf 2.

Pluspunt is dat er een nieuwe partij bij betrokken is, goed voor de spreiding.

Vandaag op het nieuws: WOZ in Rotjeknor het hardst gestegen.
Pecunia non olet
pi_188925128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:17 schreef TechLight het volgende:

[..]

Ja, ik snap je. Ik had het anders moeten verwoorden. Ik denk dat het marketingpraat is om het mooi te laten lijken, maar misschien anders wordt uitgevoerd dan je zo zou denken. Wat dat betreft is de tekst van de daadwerkelijke voorwaarden relevant en niet de marketing tekst.

Maar ik ben van nature een beetje achterdochtig met zulke dingen ;)

(er staat ook niets over de tot dan toe opgebouwde rentevergoeding O-) )
Ik heb bij wijze van 'proef' meteen verzocht om terugstorting van het hefbruggendrama. Eens kijken wat de reactie zal zijn :7
Pecunia non olet
pi_188925249
Nog meer belastingmaatregelen vastgoedbeleggers
-------------------
Het kabinet overweegt ook de overdrachtsbelasting voor starters te schrappen. Dat scheelt bij de aankoop van een huis 2 procent op de koopsom. Beleggers zouden juist meer overdrachtsbelasting moeten gaan betalen.
-------------------
pi_188925263
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vandaag op het nieuws: WOZ in Rotjeknor het hardst gestegen.

Dat heb ik ook gelezen ja. Voor mij een bevestiging om hem te laten lopen.
pi_188925278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb bij wijze van 'proef' meteen verzocht om terugstorting van het hefbruggendrama. Eens kijken wat de reactie zal zijn :7
*)
pi_188925297
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:23 schreef Gijsbertus het volgende:
Gaat iemand straks investeren in:
SIG - Rotterdam Lijnzaadstraat

Of komt er een boycot door de slechte administratie daar ;).
Schijf 3 zit al vol.
pi_188925329
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Schijf 3 zit al vol.
Voor SiG (en dus alle investeerders) wel belangrijk dat het lekker door blijft lopen.
pi_188925429
bedrijf dat actief is in het naar de markt brengen van nieuwe producten, concepten en diensten vraagt 25.000 collin direct

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 13-09-2019 14:21:52 ]
pi_188925491
Investormatch schrijft in de nieuwsbrief over de samenwerking met Oneplanetcrowd:
---------------
Enkel positieve gevolgen
De lopende projecten van Investormatch blijven in beheer bij Investormatch, totdat de looptijd is verstreken. Wanneer je als investeerders bent aangesloten bij Investormatch ervaar je dus enkel positieve gevolgen met betrekking tot deze samenwerking.
---------------
Wat voor positieve gevolgen moet ik ervaren?
pi_188925560
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:10 schreef KrekelJapie het volgende:
Investormatch schrijft in de nieuwsbrief over de samenwerking met Oneplanetcrowd:
---------------
Enkel positieve gevolgen
De lopende projecten van Investormatch blijven in beheer bij Investormatch, totdat de looptijd is verstreken. Wanneer je als investeerders bent aangesloten bij Investormatch ervaar je dus enkel positieve gevolgen met betrekking tot deze samenwerking.
---------------
Wat voor positieve gevolgen moet ik ervaren?
Ik kan ook geen enkel voordeel ontdekken...
pi_188925572
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:04 schreef KrekelJapie het volgende:
bedrijf die actief is in het naar de markt brengen van nieuwe producten, concepten en diensten vraag 25.000 collin direct
Kan het nog vager? Geen idee wat meneer doet en ook weinig te vinden op het wereldwijde web.
pi_188925650
Vaag, vager, vaagst

[ Bericht 34% gewijzigd door KrekelJapie op 13-09-2019 15:00:06 ]
pi_188925684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Vond het ook erg vaag. Inmiddels 2 bedrijven gevonden van deze eigenaar:
https://we-mobile.nl/nl
https://acceleration.nl/
Als niet de moeite wordt genomen om relevante informatie te verstrekken, dan neem ik ook niet de moeite om er verder naar te kijken. :W
pi_188925915
Bedrijfspand afbouwen met 1e hypotheek op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/rt-afbouw/
pi_188926105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:47 schreef djh77 het volgende:
Bedrijfspand afbouwen met 1e hypotheek op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/rt-afbouw/
Sneu van het faillissement. Ziet er nu goed uit. Hoor graag als die open staat.
pi_188926154
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:23 schreef Gijsbertus het volgende:
Gaat iemand straks investeren in:
SIG - Rotterdam Lijnzaadstraat

Of komt er een boycot door de slechte administratie daar ;).
Ik heb een toezegging voor schijf 1a gedaan.
pi_188926408
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:47 schreef djh77 het volgende:
Bedrijfspand afbouwen met 1e hypotheek op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/rt-afbouw/
Ik denk dat het om dit adres gaat:
Bleekstraat 14 te Makkum
Niet getaxeerd?

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 13-09-2019 15:28:05 ]
pi_188928027
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Kleine printing lening Westknollendam kapitaal op maat
330.000 via rabo en komt nog 30.000 tekort.
Fantastische toelichting vanuit KoM in de V&A mbt de aard van de zekerheden, samengevat: borgstelling in welke vorm dan ook is vooral moreel, doordat de investeerders van KoM aan de laatste tiet hangen, Rabo heeft alle zekerheden.
Hebben ze me toch weer even laten lachen op vrijdagmiddag.
pi_188928251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:51 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Fantastische toelichting vanuit KoM in de V&A mbt de aard van de zekerheden, samengevat: borgstelling in welke vorm dan ook is vooral moreel, doordat de investeerders van KoM aan de laatste tiet hangen, Rabo heeft alle zekerheden.
Hebben ze me toch weer even laten lachen op vrijdagmiddag.
Mooi voorbij laten gaan dus
Geniet van het leven:):)
pi_188928818
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Schijf 3 zit al vol.
Inmiddels 1A ook vol.
pi_188929692
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:51 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Fantastische toelichting vanuit KoM in de V&A mbt de aard van de zekerheden, samengevat: borgstelling in welke vorm dan ook is vooral moreel, doordat de investeerders van KoM aan de laatste tiet hangen, Rabo heeft alle zekerheden.
Hebben ze me toch weer even laten lachen op vrijdagmiddag.
De intermediair denkt dat KoM na totstandkoming lening vinger aan de pols houdt...
quote:
Dit heeft tot gevolg dat de fiscus op eventuele zekerheden van derden voorrang heeft en zich toe kan eigenen. De bodemzaken moeten zich dan wel op de bodem van de onderneming bevinden. Zoals bij verschillende soorten financieringen en verpandingen, heeft de belastingdienst dus soms voorrang.

Dat betekent dat de financier graag de vinger aan de pols houdt bij de ondernemer, zoals deze dat hoort te doen bij eigenlijk alle financieringen.
pi_188930125
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:39 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Nooit te beroerd om te helpen, dus hierbij een voorzet...

Onderhoudsbedrijf Hefbruggen 100% default
Koeriersbedrijf Mercedes Sprinter 100% default

Beste FNC, zullen we afspreken dat alles boven de 75% default sowieso wordt teruggekocht? :Y
Hier nog een paar:
IJzervlechter Debiteurentermijn - 100% default
Extra Consultant IT bedrijf - alleen eerste termijn betaald
Personeelskosten Uitzendbureau - alleen 1e ste 2 termijnen betaald
pi_188941535
Ik sla deze even over, net iets te veel incidentjes rond dit ondernemersgezin geweest.
pi_188945549
Op A4F staat de 2e schoenenwinkel nu open.
Pecunia non olet
pi_188946311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:30 schreef escortmk2 het volgende:
Ik sla deze even over, net iets te veel incidentjes rond dit ondernemersgezin geweest.
kan je hier wat meer over vertellen??
Geniet van het leven:):)
pi_188947926
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:56 schreef prefix1 het volgende:

[..]

kan je hier wat meer over vertellen??
Google
pi_188948636
Pecunia non olet
pi_188948674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:30 schreef escortmk2 het volgende:
Ik sla deze even over, net iets te veel incidentjes rond dit ondernemersgezin geweest.
Zelfde...

Ook the oyster club en die andere toko ernaast destijds laten liggen. Je weet nooit wanneer er weer een granaatje of wat dan ook voor de deur gelegd wordt.
pi_188948927
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:30 schreef wilan het volgende:

[..]

Zelfde...

Ook the oyster club en die andere toko ernaast destijds laten liggen. Je weet nooit wanneer er weer een granaatje of wat dan ook voor de deur gelegd wordt.
Maar al met al bestaan die bedrijven nog steeds, toch?
Pecunia non olet
pi_188949019
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar al met al bestaan die bedrijven nog steeds, toch?
Klopt...

Maar voor mij een extra risico. Het verleden biedt geen garantie voor de toekomst toch.

Plus dat er toch iets crimineels aan dat hele zaakje heeft gezeten, en daar wil ik niet aan meehelpen met mijn investering.
pi_188955519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:08 schreef obligataire het volgende:
Op A4F staat de 2e schoenenwinkel nu open.
Hij loopt niet snel vol, op dit moment nog maar 15%.

Ik vind het zelf geen onaardig project. De solvabiliteit is uitstekend. Hij is zelfs 68% want ze tellen de fiscale oudedagsreserve (FOR) niet mee, maar dat moet m.i. wel.

Omzet stijgt gestaag, winst ook.

De zekerheden zijn niet sterk.

Al met al zie ik dit bedrijf nog niet zo gauw omvallen dus ik heb meegedaan. Op GvE of CCF had deze al lang vol gezeten denk ik.
Pecunia non olet
pi_188955599
Een van mijn eerste defaults bij fnc verwacht op korte termijn volledig afgelost te worden. Kunnen andere platformen echt een voorbeeld aan nemen.
quote:
Afgelopen maand hebben wij wederom een afdracht van de deurwaarder ontvangen. De lening zal binnenkort in zijn geheel zijn ingelost. Wij blijven dit opvolgen met de deurwaarder
pi_188955650
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 13:18 schreef djh77 het volgende:
Een van mijn eerste defaults bij fnc verwacht op korte termijn volledig afgelost te worden. Kunnen andere platformen echt een voorbeeld aan nemen.
[..]

Maar ergens is het ook wel geluk hebben natuurlijk
pi_188955755
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar ergens is het ook wel geluk hebben natuurlijk
Ik heb het idee dan andere platforms alleen maar in gesprek zijn, terwijl fnc een zakelijk traject opstart om zoveel mogelijk acties in te zetten om geld van de investeerder terug te halen.

FNC heeft al meer met recovery bereikt dan alle andere platformen bij elkaar.
pi_188955797
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 13:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dan andere platforms alleen maar in gesprek zijn, terwijl fnc een zakelijk traject opstart om zoveel mogelijk acties in te zetten om geld van de investeerder terug te halen.

FNC heeft al meer met recovery bereikt dan alle andere platformen bij elkaar.
FNC pakt het gewoon professioneel aan. Ik heb nog een aantal defaults lopen bij Lendico. Ook daar wordt ook daadwerkelijk geld binnen gehaald (alleen wordt je daar verder niet geïnformeerd).
pi_188956586
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 13:18 schreef djh77 het volgende:
Een van mijn eerste defaults bij fnc verwacht op korte termijn volledig afgelost te worden. Kunnen andere platformen echt een voorbeeld aan nemen.
[..]

Dat is goed te horen. Blijkbaar lukt het af en toe.

Zelf heb ik net 11 verhaaltjes door zitten lezen en er was er niet één waar concreet geld was binnengehaald of binnenkort te verwachten valt.
Inclusief een project waar de 1e hypotheekhouder het pand op de veiling heeft gegooid en ons eigen beslag waardeloos bleek.
Pecunia non olet
pi_188958265
Ik mis bij CCF nog > 8days overdue
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, zal morgen wel komen I guess and hope, aanvulling en nav onderstaand, alles in een keer ?

Zit net een beetje te googlen kom ik dit tegen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
&
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
&
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
& mededeling op facebook ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 31% gewijzigd door peterc op 15-09-2019 16:39:13 ]
pi_188958876
quote:
12s.gif Op zondag 15 september 2019 16:11 schreef peterc het volgende:
Ik mis bij CCF nog > 8days overdue
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, zal morgen wel komen I guess and hope, aanvulling en nav onderstaand, alles in een keer ?

Zekerheden etc.:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraagje: het kan toch niet dat een onderneming inclusief verpande inventaris en voorraad, zonder instemming van Collin zou zijn verkocht?
Pecunia non olet
pi_188958932
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zekerheden etc.:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraagje: het kan toch niet dat een onderneming inclusief verpande inventaris en voorraad, zonder instemming van Collin zou zijn verkocht?
Niet als er geen afspraak ligt waardoor de volledige lening na overname wordt afgelost.
pi_188959024
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 16:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Niet als er geen afspraak ligt waardoor de volledige lening na overname wordt afgelost.
Zo te zien zou hij ook vanuit privé en/of de andere onderneming de betalingen kunnen voortzetten.

Ik vraag me af of Collin überhaupt wel op de hoogte is maar dat horen we dan wel weer. Voorlopig maak ik me nog niet al te veel zorgen. Zo'n 80% is al afgelost.
Pecunia non olet
pi_188959115
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zo te zien zou hij ook vanuit privé en/of de andere onderneming de betalingen kunnen voortzetten.

Ik vraag me af of Collin überhaupt wel op de hoogte is maar dat horen we dan wel weer. Voorlopig maak ik me nog niet al te veel zorgen. Zo'n 80% is al afgelost.
Volgens mij moet Collin de hele lening opeisen na verkoop/einde verpanding.
pi_188959763
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is goed te horen. Blijkbaar lukt het af en toe.

Zelf heb ik net 11 verhaaltjes door zitten lezen en er was er niet één waar concreet geld was binnengehaald of binnenkort te verwachten valt.
Inclusief een project waar de 1e hypotheekhouder het pand op de veiling heeft gegooid en ons eigen beslag waardeloos bleek.
Wel goed van FNC, dat ze zelfs op zondag het overzicht "Kredietprojecten met openstaande terugbetalingen" versturen. Inhoudelijk is het echter met zeer veel projecten slecht gesteld en het meest valt te lezen:
- "De ondernemer heeft meerdere malen per mail betaaltoezeggingen gedaan, echter worden deze niet nagekomen."
- "Ondanks diverse contactpogingen zijn wij er niet in geslaagd om in contact te komen met de onderneemer."
- "Wij zullen in verband met de opgelopen achterstand de ondernemer negatief registeren bij het BKR. "
- "Wij blijven derhalve het formele incassoproces volgen met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen."

FNC zit er wel achteraan, maar van de 14 defaults (en de naar verwachting op korte termijn komende 5 defaults) komt tot op heden eigenlijk helemaal niets terug :(.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder99 op 15-09-2019 22:18:42 ]
pi_188963608
quote:
Niet voor mij om twee belangrijke redenen:
1.: uitzender
2.: hockeystick

All lijkt dat andere, hier slecht ontvangen, KoM project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het voorlopig goed te doen.
Anyway, bij CF geldt hetzelfde als met varen met onstuimig weer: je kan beter op de wal staan, en denken "ik had best een rondje kunnen gaan varen, als aan het varen zijn en denken: "stond ik maar op de wal".
pi_188971143
Projectenstroom bij FNC is wel opgedroogd nu.
de paar projecten die nog verschijnen zijn allemaal A of B'tjes.

de vraag is nu:
hebben ze hun acceptatiebeleid drastisch gewijzigd
en/of
brengen ze vrijwel alles onder bij wat institutionele beleggers?

In beide gevallen denk ik dat het wat mij betreft zo'n beetje over is bij FNC
pi_188971173
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:21 schreef bleyenburg het volgende:
Projectenstroom bij FNC is wel opgedroogd nu.
de paar projecten die nog verschijnen zijn allemaal A of B'tjes.

de vraag is nu:
hebben ze hun acceptatiebeleid drastisch gewijzigd
en/of
brengen ze vrijwel alles onder bij wat institutionele beleggers?

In beide gevallen denk ik dat het wat mij betreft zo'n beetje over is bij FNC
Ja, ook bij mij loopt het geïnvesteerde bedrag langzaam terug. Misschien komt het wel weer.
pi_188971283
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:21 schreef bleyenburg het volgende:
Projectenstroom bij FNC is wel opgedroogd nu.
de paar projecten die nog verschijnen zijn allemaal A of B'tjes.

de vraag is nu:
hebben ze hun acceptatiebeleid drastisch gewijzigd
en/of
brengen ze vrijwel alles onder bij wat institutionele beleggers?

In beide gevallen denk ik dat het wat mij betreft zo'n beetje over is bij FNC
Veel gaat naar institutionele beleggers.
pi_188971396
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Veel gaat naar institutionele beleggers.
[ afbeelding ]

Als ik naar die grafiek kijk, dan zie ik dat er gewoon te weinig projecten zijn. Een paar maanden terug waren er ruim voldoende projecten en ging een groot deel naar institutionele beleggers. In juli en augustus ging daar niets meer heen en nog is er te weinig voor crowdfunding. Voor ons wel positief dat crowdfunding voorrang krijgt trouwens.

Best wel een schokkend plaatje trouwens: juli was de slechtste maand op het plaatje. Het lijkt wel alsof FNC vrijwel tot stilstand is gekomen.
pi_188971419
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb bij wijze van 'proef' meteen verzocht om terugstorting van het hefbruggendrama. Eens kijken wat de reactie zal zijn :7
Helaas.... Geen terugkoop
quote:
Een wijziging in de algemene voorwaarden betreft ten alle tijden de toekomstige leencontracten die worden aangegaan en hebben geen terugwerkende kracht op bestaande leencontracten. Met betrekking tot de lening 'Hefbruggen' zal de situatie dan ook niet wijzigen
pi_188971445
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:41 schreef Benger het volgende:
institutionele beleggers. In juli en augustus ging daar niets meer heen en nog is er te weinig voor crowdfunding.
institutioneel juli/augustus geeft een vertekend beeld. Deze zijn nog niet bekend en na afloop van de Q (na september) bijgevoegd
pi_188971475
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

institutioneel juli/augustus geeft een vertekend beeld. Deze zijn nog niet bekend en na afloop van de Q (na september) bijgevoegd
Aha.

[ Bericht 2% gewijzigd door Benger op 16-09-2019 11:57:15 ]
pi_188971510
hovenier collin direct
pi_188971621
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Helaas.... Geen terugkoop
[..]

Zou jij de volgende vervolg vragen willen stellen:
Stel dat zon'n geval als de het hefbrug bedrijf zich in de toekomst voor doet zou dit dan een reden zijn om onder de nieuwe algemene voorwaarden de lening terug te kopen?
Zo nee zou u dan een ander voorbeeld kunnen geven waarbij de terugkoop wel van toepassing is?

Ben wel benieuwd wat daarop hun antwoord is.
pi_188971646
quote:
Hieraan wil ik wel meedoen. Dus als die open staat en iemand heeft het in de gaten graag een seintje,
pi_188971730
quote:
De zekerheden spreken mij aan. Echter ik kon geen geen internetsite vinden en geen recensies, alleen een facebookpagina waarop het meeste recente bericht van eind 2017 is. Heeft iemand nog iets anders gevonden?
pi_188972043
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 12:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hieraan wil ik wel meedoen. Dus als die open staat en iemand heeft het in de gaten graag een seintje,
Ik overweeg ook om hem mee te nemen maar de netto renteopbrengst van 4,8% is wel zéér laag voor de investeerders -O-
pi_188972112
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2019 12:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik overweeg ook om hem mee te nemen maar de netto renteopbrengst van 4,8% is wel zéér laag voor de investeerders -O-
Vemoedelelijk een eenvoudige zzp er die de boterham verdient met eenvoudig straatwerk en hovenierswerk, Woont ook in eenvoudig huis. https://www.google.com/ma(...)1.663022!4d5.3738836

Dus de tweede hypotheek op huis zal wel niet zo veel opbrengen als het mis gaat. De vraag is dus wel wat gaat hij kopen voor grond en wat voor een bebouwing staat er op of gaat hij erop zetten zodat de eerste hypotheek ook daadwerkelijk waarde heeft. Wat dat betreft is het geheel wel wat vaag.
pi_188972169
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 12:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De vraag is dus wel wat gaat hij kopen voor grond en wat voor een bebouwing staat er op of gaat hij erop zetten zodat de eerste hypotheek ook daadwerkelijk waarde heeft. Wat dat betreft is het geheel wel wat vaag.
De tekst zegt dat het gaat over een schuur. Voor mij is de rente te laag.
pi_188972411
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:16 schreef Horsemen het volgende:
SiG:
[..]

Maar pas op, het zou zo maar kunnen dat de nu nog openstaande delen van de schijven later alsnog worden opgehaald.
Hypotheekinschrijving Spijkenissestraat wordt ook naar beneden bijgesteld:
------------------
Aanvrager geeft aan dat het opgehaalde bedrag bij de notaris zal vastgelegd worden en er geen aanvullende funding binnen dit contract zal opgevraagd worden.Dit is dan het hypotheekbedrag.Om dit te tonen zijn schijf 1B, 2 en 3 nu verder dicht gezet.
------------------
Wat zou er logisch aan zijn om schijf 1b, 2 en 3 dicht te gooien? Risico voor schijf 1a veranderd er niet door.
pi_188972549
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 12:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hypotheekinschrijving Spijkenissestraat wordt ook naar beneden bijgesteld:
------------------
Aanvrager geeft aan dat het opgehaalde bedrag bij de notaris zal vastgelegd worden en er geen aanvullende funding binnen dit contract zal opgevraagd worden.Dit is dan het hypotheekbedrag.Om dit te tonen zijn schijf 1B, 2 en 3 nu verder dicht gezet.
------------------
Wat zou er logisch aan zijn om schijf 1b, 2 en 3 dicht te gooien? Risico voor schijf 1a veranderd er niet door.
Het logisch hieraan is dat de geldnemer minder rente hoeft af te tikken maar inderdaad geen voordeel voor investeerders in schijf 1. Wel voor investeerders in de overige schijven.
pi_188975021
Een nieuwe SiG:

Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Koggestraat 1 A en 3 A te Rotterdam. Dit project gaat live op 18 september 2019 om 16.00 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in dit 3-kamer appartement op de 1e verdieping, gelegen in de wijk Oud Mathenesse.

https://investeren.sameni(...)n-3-a-live-september
pi_188976099
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 06:11 schreef djh77 het volgende:
Betalingsproblemen klusjesman ivm
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas is de klusjesman de gemaakte afspraak niet nagekomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188976261
Het eerste fundingtraject van Lendahand wat wordt geannuleerd:
Ik had het nog wel aangedurfd, ook met de nieuwe informatie, jammer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 september 2019 @ 00:23:36 #157
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_188983538
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:40 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Wellicht wordt deze weer een "maatschappelijk" project.
Je had een vooruitziende blik. Project is nu aangekondigd bij maatschappelijke projecten. Voor investeerders misschien wat minder interessant, maar al een hele verbetering ten opzichte van het vorige maatschappelijke project. Dat project (nieuwbouw kerkelijk centrum in Woudenberg) is op Wvjg een stille dood gestorven. Uitlenen voor 0% bleek toch wat te gortig.
Nu dus een geringe vergoeding. Ik vind het daarbij ook wel mooi, dat het platform eveneens z'n aandeel levert. De beheervergoeding wordt gehalveerd naar 0,5%.
pi_188985618
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2019 13:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het logisch hieraan is dat de geldnemer minder rente hoeft af te tikken maar inderdaad geen voordeel voor investeerders in schijf 1. Wel voor investeerders in de overige schijven.
Ik zou in zo'n situatie schijf 1a, 2 en 3 gesloten hebben en schijf 1b open gezet tot een bedrag van de 85k. Dan kan je juist investeerders nog interesseren om te investeren tegen een lagere ltv. Het sluiten van 1b, 2 en 3 geeft inderdaad alleen een voordeel voor investeerders die reeds geïnvesteerd hebben.
pi_188986342
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:47 schreef djh77 het volgende:
Bedrijfspand afbouwen met 1e hypotheek op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/rt-afbouw/
Deze staat nu open.
Ik heb hem meegenomen.
pi_188986548
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze staat nu open.
Ik heb hem meegenomen.
Bedankt. Meegenomen.
pi_188986826
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze staat nu open.
Ik heb hem meegenomen.
Ik ook.
Pecunia non olet
pi_188986896
Best een mooi projectje voor 7%.
pi_188987142
Acuut staat nu ook open op collin.
Acuut niet meegenomen.


Heb RT wat groter meegenomen. Helder en overzichtelijk verhaal.
pi_188988221
Mogelijke maatregel tegen woningbeleggers:
-------------
Woonplicht
Op de koopmarkt wil het kabinet ook ingrijpen: gemeenten krijgen misschien de mogelijkheid om kopers te verplichten zelf in de woning te gaan wonen. Daarmee kunnen beleggers worden buitengesloten. Die kopen vaak bestaande huizen op om ze vervolgens voor veel geld te verhuren. Eerst wordt onderzocht of deze maatregel wel kan worden ingevoerd.
-------------
pi_188991747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 12:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Mogelijke maatregel tegen woningbeleggers:
-------------
Woonplicht
Op de koopmarkt wil het kabinet ook ingrijpen: gemeenten krijgen misschien de mogelijkheid om kopers te verplichten zelf in de woning te gaan wonen. Daarmee kunnen beleggers worden buitengesloten. Die kopen vaak bestaande huizen op om ze vervolgens voor veel geld te verhuren. Eerst wordt onderzocht of deze maatregel wel kan worden ingevoerd.
-------------
Anders gezegd, dat duurt dus nog wel ff, en vervolgens draait de wereld gewoon door, en blijft alles voorlopig zoals het was
pi_188992206
https://horecacrowdfunding.nl/projects/luster-n0l0nr9z

is hier verder eigenlijk amper besproken maar zit "natuurlijk" wel vol. Weet iemand of dit volledig via auto-invest is gegaan?
pi_188992541
Nieuwe Collin:

Capua Investment Group B.V.
Aankoop hotel
¤ 1.000.000 incl. deel Knab ¤ 1.400.000,-,
6,0% rente | 66 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/capua-investment-group-b-v/

Edit: Ik heb het project nog niet gelezen maar hierbij het linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevonden info:
https://www.openbareverkoop.nl/webcontent/bijlage/266747
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-118460.html
https://www.rodi.nl/regio/alkmaar/nieuws/35038/p-


De aankoopprijs van het pand in de huidig staat is (uit de pitch) ¤ 735.000,-

Ik denk dat de geboden rente van 6% voor mij in dit geval niet voldoende is om mee te doen.
Wat is hier de mening?

[ Bericht 31% gewijzigd door Horsemen op 17-09-2019 17:50:21 ]
pi_188992600
Dat Kaashotel hebben we eerder gezien, ik ga even zoeken.
pi_188992725
Crowdrealestate-Zevenaar zit twee uur na publieke openstelling boven de 100%.
Kort voor opening zat dit project op 70%. Snel project weer, heb hem overigens ook meegepakt een paar dagen geleden.
pi_188992782


[ Bericht 100% gewijzigd door Horsemen op 17-09-2019 17:30:46 (Dubbel) ]
pi_188992978
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 17:18 schreef Gustaf86 het volgende:
Dat Kaashotel hebben we eerder gezien, ik ga even zoeken.
Deze volgens mij
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 19:45 schreef djh77 het volgende:
Hotel Alkmaar op ccf/Knab
https://www.collincrowdfund.nl/capua-investment-group-b-v/
Met 1e hypotheek
pi_188993113
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2019 17:13 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin:

Capua Investment Group B.V.
Aankoop hotel
¤ 1.000.000 incl. deel Knab ¤ 1.400.000,-,
6,0% rente | 66 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/capua-investment-group-b-v/

Edit: Ik heb het project nog niet gelezen maar hierbij het linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevonden info:
https://www.openbareverkoop.nl/webcontent/bijlage/266747
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-118460.html
https://www.rodi.nl/regio/alkmaar/nieuws/35038/p-

De aankoopprijs van het pand in de huidig staat is (uit de pitch) ¤ 735.000,-

Ik denk dat de geboden rente van 6% voor mij in dit geval niet voldoende is om mee te doen.
Wat is hier de mening?
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 17:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze volgens mij
[..]

En inmiddels heeft Collin het project weer van haar site gehaald waar hij stond onder de "Toekomstige investeringskansen"

Heel bijzonder :?
pi_188995098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 17:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze volgens mij
[..]

Is dit niet exact dezelfde pitch als destijds?
Pecunia non olet
pi_188995434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is dit niet exact dezelfde pitch als destijds?
Ik heb ze niet een op een vergeleken maar daar lijkt het wel op. Is dit project vorige keer überhaupt wel opengegaan?
pi_188995643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 20:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb ze niet een op een vergeleken maar daar lijkt het wel op. Is dit project vorige keer überhaupt wel opengegaan?
Denk dat deze heel lang in de pijpleiding heeft gezeten
pi_188996481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 00:23 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Je had een vooruitziende blik. Project is nu aangekondigd bij maatschappelijke projecten. Voor investeerders misschien wat minder interessant, maar al een hele verbetering ten opzichte van het vorige maatschappelijke project. Dat project (nieuwbouw kerkelijk centrum in Woudenberg) is op Wvjg een stille dood gestorven. Uitlenen voor 0% bleek toch wat te gortig.
Nu dus een geringe vergoeding. Ik vind het daarbij ook wel mooi, dat het platform eveneens z'n aandeel levert. De beheervergoeding wordt gehalveerd naar 0,5%.
Zeker, ik sta er ook wel sympathiek tegenover. Helaas schiet de overheid dit soort projecten dan wel erg in de voet met die vrh belastingplannen.
Maak er dan maar een schenking van, zou ik bijna denken, 't is de administratieve rompslomp allemaal niet waard.
pi_189002785
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:42 schreef escortmk2 het volgende:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/luster-n0l0nr9z

is hier verder eigenlijk amper besproken maar zit "natuurlijk" wel vol. Weet iemand of dit volledig via auto-invest is gegaan?
Volgens mij zijn er ook bedragen van 250 euro geinvesteerd, waarbij auto-invest vanaf 500 is.
Wil je handmatig mee doen, moet je echt voor de launch van het project ingelogd op site zijn om een duit in het zakje te doen.
pi_189002829
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:29 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er ook bedragen van 250 euro geinvesteerd, waarbij auto-invest vanaf 500 is.
Wil je handmatig mee doen, moet je echt voor de launch van het project ingelogd op site zijn om een duit in het zakje te doen.
Dit zouden ook gehalveerde bedragen kunnen zijn als het project is overschreven met auto-invest.
pi_189002904
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:33 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Dit zouden ook gehalveerde bedragen kunnen zijn als het project is overschreven met auto-invest.
In dit geval denk ik het niet.
Bij de launch was er nog ongeveer 14k te investeren.
pi_189003474
Wie nog wat wil bijdragen aan https://www.collincrowdfund.nl/wijgergangs-totaal-tuinen/ moet snel zijn, bijna vol.
pi_189003553
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wie nog wat wil bijdragen aan https://www.collincrowdfund.nl/wijgergangs-totaal-tuinen/ moet snel zijn, bijna vol.
En vol. Was nog net op tijd voor het allerlaatste beetje
pi_189004164
FNC is volledig opgedroogd.
Geen lopende projecten en ook niks meer aangekondigd.
En wederom de website al 2 dagen niet bijgewerkt.
  woensdag 18 september 2019 @ 12:15:18 #183
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189005059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:11 schreef bleyenburg het volgende:
FNC is volledig opgedroogd.
Geen lopende projecten en ook niks meer aangekondigd.
En wederom de website al 2 dagen niet bijgewerkt.
Blog wel https://www.fundingcircle.com/nl/blog/centrale-rol-transparantie ook linked in.
pi_189005269
Stemming gve
quote:
De stemming is gesloten. 62% van de investeerders (gewogen) heeft gereageerd op het voorstel. Hiervan heeft 21% van de investeerders (gewogen) aangegeven niet akkoord te gaan met het voorstel. 79% van deze investeerders (gewogen) heeft wel akkoord gegeven op het voorstel.

Wij hebben de geldnemer laten weten dat wij, op basis van de uitslag van de stemronde, akkoord gaan met het voorstel tegen finale kwijting en haar verzoeken om het afgesproken bedrag op onze rekening over te maken. Wij zullen deze vervolgens naar rato verdelen onder de investeerders. U ontvangt hiervan apart bericht.
pi_189005482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:32 schreef djh77 het volgende:
Stemming gve
[..]

Ik zit er zelf (blijkbaar) gelukkig niet in maar over welk project gaat dit?
pi_189005656
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit er zelf (blijkbaar) gelukkig niet in maar over welk project gaat dit?
10334 | Rock’s and Lilies
Samen met de reeds ontvangen termijnen is dit circa 47% van de inleg
pi_189005683
Administratie belastingadvies op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/oculus-groep/
pi_189005702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:56 schreef djh77 het volgende:
Rock’s and Lilies
Oké, dat was badmode of zo iets geloof ik. Wel een flinke afboeking.
pi_189005711
Garage met 1e hypotheek op woonhuis op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/kyke-beheer-b-v/
pi_189005756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:59 schreef djh77 het volgende:
Garage met 1e hypotheek op woonhuis op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/kyke-beheer-b-v/
Pfff, de zekerheden zien er goed uit maar de rente gaat echt met een vliegende vaart omlaag. Nu nog maar netto 4,3% voor deze lening. Maar goed, is wel hoger dan SiG in schijf 1A.
pi_189006279
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Pfff, de zekerheden zien er goed uit maar de rente gaat echt met een vliegende vaart omlaag. Nu nog maar netto 4,3% voor deze lening. Maar goed, is wel hoger dan SiG in schijf 1A.
zekerheid 1e hypo op ;
https://www.funda.nl/koop(...)5-griffiersveld-105/
beetje rare indeling on the 1st floor, zal straks het project nog ff goed lezen
pi_189006384
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:32 schreef djh77 het volgende:
Stemming gve
[..]

Is er wel eens een stemming geweest waarbij de investeerders het voorstel succesvol hebben verworpen?
pi_189006393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:45 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Is er wel eens een stemming geweest waarbij de investeerders het voorstel succesvol hebben verworpen?
Niet dat ik weet.
pi_189006432
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.
Volgens mij niet, eea is ook niet te controleren?
pi_189006477
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:48 schreef impact9 het volgende:

[..]

eea is ook niet te controleren?
Hoe bedoel je?
pi_189006549
Bij dit soort stemmingen moeten we ervan uitgaan dat het platform eerlijk is, terwijl ze er zelf alle belang bij hebben om akkoord te gaan. Dat wringt natuurlijk.
pi_189006555
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Welke investeerder wat stemt.
pi_189006729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:56 schreef impact9 het volgende:

[..]

Welke investeerder wat stemt.
Dat is natuurlijk allemaal vrij eenvoudig op te lossen: gewoon een lijst op de website publiceren met 3 kolommen: investeerdersnummer - geïnvesteerd bedrag - stemkeuze.
Bij veel platforms staan de investeerdersnummers en de geïnvesteerde bedragen al in de originele leenovereenkomst, dus dan zou er een redelijk controleerbaar systeem zijn.

Ik zit in de testgroep voor de nieuwe website van GvE, zal dit als toevoeging meenemen.
pi_189006771
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:56 schreef impact9 het volgende:

[..]

Welke investeerder wat stemt.
Allereerst moet je er inderdaad bij dit soort stemmingen vanuit gaan dat het platform eerlijk is. Als je dit een keer zou willen controleren is dat in principe mogelijk. In het voorbeeld van vandaag gaat het om GvE. Je kunt dan met de directie van GvE contact opnemen en aangeven dat je graag inzagen in de stemming wil hebben. Ik ga er vanuit dat je dan op het kantoor in Veenendaal uitgenodigd zal worden en inzage zult krijgen in het verloop van de stemming. De data zal uiteraard wel geanonimiseerd zijn aangezien GvE geen combinatiegegevens (investeerdersnummer/geïnvesteerd bedrag) meer openbaar zal maken in het kader van de AVG.
pi_189006940
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2019 14:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Allereerst moet je er inderdaad bij dit soort stemmingen vanuit gaan dat het platform eerlijk is. Als je dit een keer zou willen controleren is dat in principe mogelijk. In het voorbeeld van vandaag gaat het om GvE. Je kunt dan met de directie van GvE contact opnemen en aangeven dat je graag inzagen in de stemming wil hebben. Ik ga er vanuit dat je dan op het kantoor in Veenendaal uitgenodigd zal worden en inzage zult krijgen in het verloop van de stemming. De data zal uiteraard wel geanonimiseerd zijn aangezien GvE geen combinatiegegevens (investeerdersnummer/geïnvesteerd bedrag) meer openbaar zal maken in het kader van de AVG.
Deze combinatiegegevens ( investeerdersnr / bedrag ) zijn gewoon te vinden in de getekende schuldbekentenis van Rocks & lillies. Investeerders weten dus van elkaar al welk nr hoeveel geïnvesteerd heeft.
Dat zal het probleem dus niet hoeven zijn. Of ze voor of tegen hebben gestemd lijkt me niet heel erg AVG gevoelige informatie.

Buiten dat weet ik niet of het zin heeft bij dit project, slechts 13% van het geïnvesteerde bedrag heeft tegen gestemd. Waarvan ik bijna de helft ben. Tenzij er uiteraard leden hier zijn die zich dan niet herkennen in het slechts kleine resterende percentage tegenstemmers.
pi_189007800
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 14:06 schreef ETphonehome het volgende:

[..]


Ik zit in de testgroep voor de nieuwe website van GvE, zal dit als toevoeging meenemen.
Bevalt de nieuwe site goed?

Lijkt het erop dat we volgende maand allemaal overgaan?
pi_189007836
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 15:35 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Bevalt de nieuwe site goed?

Lijkt het erop dat we volgende maand allemaal overgaan?
Het testen van de nieuwe site is nog niet van start gegaan. Dit zou ergens in September moeten gebeuren.
pi_189007859
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:45 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Is er wel eens een stemming geweest waarbij de investeerders het voorstel succesvol hebben verworpen?
Volgens mij een voorstel voor een vervroegde aflossing van vastgoed maar dan met lagere kosten. Na de stemming nooit meer iets over gehoord en dat project loopt nog steeds.
pi_189008699
Nieuwe SIG staat open. Met - Volgens mij - nieuwe leningnemer.
pi_189009459
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 15:39 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Het testen van de nieuwe site is nog niet van start gegaan. Dit zou ergens in September moeten gebeuren.
Ah, ik dacht dat het al van start was gegaan.
pi_189009746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:11 schreef bleyenburg het volgende:
FNC is volledig opgedroogd.
Geen lopende projecten en ook niks meer aangekondigd.
En wederom de website al 2 dagen niet bijgewerkt.
Ik denk dat ik wel weet waarom ze je website al 2 dagen niet bijgewerkt hebben: ze waren druk met mijn portefeuille aan het bijwerken: zie net dat ze mijn defaults weer bijgewerkt hebben, inmiddels meer dan de helft van mijn verwachte bruto rendement (ruim 15%) is verdampt aan defaults, er resteert nu nog een behaald rendement van ruim 7%. Toch wel triest hoor dat de kwaliteit van de leningen zo te wensen over laat. De dames/heren van Recovery moeten nu toch echt eens flink aan de bak en wat centjes terughalen, want die krap 80¤ die men tot nu toe heeft weten terug te halen staat in geen verhouding tot het default bedrag :(.

[ Bericht 4% gewijzigd door Crowdfunder99 op 18-09-2019 20:11:33 ]
pi_189010622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:31 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel weet waarom ze je website al 2 dagen niet bijgewerkt hebben: ze waren druk met mijn portefeuille aan het bijwerken: zie net dat ze mijn defaults weer bijgewerkt hebben, inmiddels meer dan de helft van mijn verwachte bruto rendement (ruim 15%) is verdampt aan defaults, er resteert nu nog een behaald rendement van ruim 7%. Toch wel triest hoor dat de kwaliteit van de leningen zo te wensen over laat. De dames/heren van Recovery moeten nu toch echt eens flink aan de bak en wat centjes terughalen, want die krap 80¤ die men tot nu toe heeft weten terug te halen staat in geen verhouding tot het default bedrag:(.
Ik zie dat het bij mij ook is bijgewerkt. Het is nu hoger dan vorige maand na het bijwerken.
Het verwachte bruto rendement is het rendement als iedereen netjes betaalt. De term verwacht rendement is misleidend, omdat er natuurlijk altijd defaults zijn. 7% is volgens mij best een net rendement.
pi_189011202
Volgens mij had deze firma een project bij of Collin of GvE als ik me goed herinner: https://www.faillissement(...)t-projecten-b-v.aspx

Net even gezocht is een project van KOM https://www.kapitaalopmaat.nl/De-Vest-Projecten

[ Bericht 14% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-09-2019 20:31:06 ]
pi_189011460
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Volgens mij had deze firma een project bij of Collin of GvE als ik me goed herinner: https://www.faillissement(...)t-projecten-b-v.aspx

Net even gezocht is een project van KOM https://www.kapitaalopmaat.nl/De-Vest-Projecten
Klopt. Ik zit hier ook in. Morgen maar eens naar kijken 😖 Volgens de KoM site 39 van de 50 termijnen voldaan. Geen zekerheden maar alleen h.a. dus dat zal wel afschrijven worden.
pi_189011547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt. Ik zit hier ook in. Morgen maar eens naar kijken 😖 Volgens de KoM site 39 van de 50 termijnen voldaan.
Ik zit er zelf niet in maar het viel me op toen ik de faillisementen van 18 september bekeek. Kon me herinneren de bedrijfsnaam in het verleden in een CF project gelezen te hebben.
pi_189011863
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zo te zien zou hij ook vanuit privé en/of de andere onderneming de betalingen kunnen voortzetten.

Ik vraag me af of Collin überhaupt wel op de hoogte is maar dat horen we dan wel weer. Voorlopig maak ik me nog niet al te veel zorgen. Zo'n 80% is al afgelost.
Ter info: Er staat nu een bericht over dit project in de berichtenbox van Collin.
pi_189011946
Zijn jullie op de hoogte dat HCN als maanden "aan het vechten is" met de betaalschema's en deze de afgelopen maanden al minimaal 3x zijn aangepast?

Het is (uiteraard afhankelijk van het geïnvesteerde bedrag) slechts een centen kwestie, maar als je je crowdfunding zakelijk doet en de openstaande vorderingen in je eigen administratie correct wilt laten aansluiten bij de gegevens van het platform wordt dat wel erg lastig zo niet onmogelijk. Er worden namelijk in de historie gewoon andere bedragen neergezet zodat er in eerste instantie onverklaarbare verschillen ontstaan.
pi_189012577
Hebben jullie ervaring met het annuleren van je investering bij zonnepanelendelen.nl? Ik was een aantal uur na de 24 uur en heb op mijn verzoek tot annuleren nog geen bevredigend antwoord gekregen. Alleen een wedervraag van Edwin Res dat het eigenlijk te laat zou zijn. Ook wordt er niet snel gereageerd op mijn mails. Best vervelend moet ik zeggen. Terwijl het project nog open staat en ik geen actieve mogelijkheid heb gehad te annuleren of actief de mogelijkheid om te bevestigen van de investering.
  woensdag 18 september 2019 @ 21:49:48 #215
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_189012826
Ook bij October zijn het niet altijd succesverhalen. Een Nederlands bedrijf lijkt in problemen bij de tweede betaling. Het probleem kan "om persoonlijke redenen niet snel" opgelost worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn overige projecten zijn allemaal bij. Maar dat zegt niets aangezien mijn eerste project daar nog maar een half jaar oud is.
pi_189018138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:31 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel weet waarom ze je website al 2 dagen niet bijgewerkt hebben: ze waren druk met mijn portefeuille aan het bijwerken: zie net dat ze mijn defaults weer bijgewerkt hebben, inmiddels meer dan de helft van mijn verwachte bruto rendement (ruim 15%) is verdampt aan defaults, er resteert nu nog een behaald rendement van ruim 7%. Toch wel triest hoor dat de kwaliteit van de leningen zo te wensen over laat. De dames/heren van Recovery moeten nu toch echt eens flink aan de bak en wat centjes terughalen, want die krap 80¤ die men tot nu toe heeft weten terug te halen staat in geen verhouding tot het default bedrag :(.
Een bruto rendement van ruim 15% betekent dat je waarschijnlijk vrij veel E-tjes hebt. De kans op default in die categorie is nu eenmaal vrij groot. Als je dan (zonder verdere defaults) op 7% netto rendement uitkomt, doe je het volgens mij helemaal niet zo slecht.
pi_189018279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 21:03 schreef tnhb het volgende:
Zijn jullie op de hoogte dat HCN als maanden "aan het vechten is" met de betaalschema's en deze de afgelopen maanden al minimaal 3x zijn aangepast?

Het is (uiteraard afhankelijk van het geïnvesteerde bedrag) slechts een centen kwestie, maar als je je crowdfunding zakelijk doet en de openstaande vorderingen in je eigen administratie correct wilt laten aansluiten bij de gegevens van het platform wordt dat wel erg lastig zo niet onmogelijk. Er worden namelijk in de historie gewoon andere bedragen neergezet zodat er in eerste instantie onverklaarbare verschillen ontstaan.
ehh, nee.
mijn eerste project is daar 4 jaar geleden gestart en sindsdien zijn er 60+ bij gekomen. HCN betaalt hierbij vrijwel altijd precies op de aangegeven datum uit, behalve als deze in het weekend of feestdag ligt, dan wordt het de dag erna.

misschien heeft het veranderde betaalschema te maken met een vertraging in de uitbetaling naar de ondernemer en dat het project daardoor wat later van start gaat dan aanvankelijk gedacht? Gaat het bij jou om meerdere projecten?
pi_189018652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:11 schreef bleyenburg het volgende:
FNC is volledig opgedroogd.
Geen lopende projecten en ook niks meer aangekondigd.
En wederom de website al 2 dagen niet bijgewerkt.
De CEO van Funding Circle NL stapt op per 1 oktober. Toeval of...?
https://www.fundwijzer.nl/ambitieuze-tolstoj-fan-verlaat-funding-circle-om-een-tijdje-niets-te-doen
pi_189018710
Mogelijk probleem bij Mexicaans restaurant (GVE) met 2e hypotheek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189019192
quote:
12s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:53 schreef escortmk2 het volgende:
Gaat het bij jou om meerdere projecten?
Alle projecten (een tiental), de verhouding aflossing/rente uit de anuiteit is afgelopen maanden diverse keren aangepast. Het is afrondings-centenwerk, maar ik kan steeds weer opnieuw gaan zoeken waarom de cijfermatige aansluiting niet klopt omdat ook ik een fout kan hebben gemaakt . Al verschillende keren naar gevraagd maar steeds niet echt een antwoord, waarschijnlijk moet ik niet lopen zeiken. Een (financiële) administratie hoort gewoon te kloppen en niet "op z'n horeca's" te worden afgedaan (ter info, ik heb jaren horecaondernemers als klant gehad, o.a. voor afrekensystemen ;-)
pi_189019343
VoorDeGroei

Financieringsbehoefte: ¤ 500.000,-
Rente per jaar: 7,0%
Looptijd lening: 2 jaar

Wij hebben weer een lening die voldoet aan onze kwaliteitseisen. Het betreft een lening aan HSA Vastgoed B.V. met uitstekende zekerheden. Deze lening wordt volledig onderhands geplaatst. U kunt vanaf nu in deze lening investeren.

De heer H.S. Anand heeft vanuit het familiebedrijf van zijn vader ruime ervaring opgedaan in projectontwikkeling. Samen met zijn vader ontwikkelt en verhuurt hij al jaren bedrijfshallen. Recent heeft H.S. Anand een voorlopig koopcontract getekend voor een perceel van 12.588m² in Gouderak, met als doel dit te ontwikkelen voor bebouwing. Op de bouwkavel rusten alle benodigde vergunningen van de gemeente om op deze grond bedrijfshallen te bouwen. De heer Anand heeft dit perceel aangeschaft voor een bedrag van ¤ 825.000,-. Dit komt overeen met een prijs van ¤ 66 per m².

De huidige eigenaren hebben in 2015 het perceel per veiling aangekocht voor ¤ 216.000,- als belegging. Uit het taxatierapport van augustus 2019, uitgevoerd door Cushman & Wakefield, blijkt dat de waarde van het perceel op ¤ 1,6 mln ligt indien het ontwikkeld gaat worden. De huidige eigenaren zijn grondbeleggers en zijn niet geïnteresseerd in ontwikkeling. HSA Vastgoed BV is een ontwikkelaar.

Nadat de kavel definitief is aangekocht door HSA Vastgoed B.V., zullen de werkzaamheden voor het bouwrijp maken snel aanvang nemen. De ondernemer is momenteel in gesprek met een aantal aannemers, die de bouw van de bedrijfshallen zullen uitvoeren. De aannemers nemen de benodigde voorfinanciering hiervan voor hun rekening.

De financiering die HSA Vastgoed B.V. vraagt van Voordegroei, is uitsluitend bedoeld voor de aankoop van de kavel. Zodra de bedrijfshallen worden verkocht, zal met de opbrengst de financiering van de grond volledig worden afgelost.

De totale financieringsbehoefte voor de aankoop van de grond en de totale projectontwikkeling is ¤ 5.600.000,-. De financiering hiervan zal voornamelijk uit bouwtermijnen en verkoopopbrengsten zijn. Daarom wordt er ook in drie fases gebouwd. Daarnaast verstrekt Anand senior ¤ 500.000,- middels een lening die is achtergesteld aan de lening van Voordegroei.

Om de plannen te realiseren, heeft HSA Vastgoed BV een aanvullende financieringsbehoefte van ¤ 500.000,-. Deze zal via Voordegroei worden verstrekt. De lening loopt 2 jaar en wordt op einddatum ineens volledig afgelost. HSA Vastgoed BV biedt investeerders een rente van 7,0 % op jaarbasis.


Voordegroei heeft deze lening beoordeeld met een “Uitstekend” en een bijbehorende A+-rating.

De lening kent een loan to value van 31%. Daarnaast zijn de volgende zekerheden aanwezig voor investeerders van Voordegroei:

1e hypotheek op de bebouwbare grond van 12.588m² op de Kattendijk 43/43a te Gouderak
Garantstelling voor rente en aflossing door de heer T.S. Anand
Achterstelling van de nog te verstrekken lening van T.S. Anand t.w.v. ¤ 500.000,- aan de lening van Voordegroei.
pi_189019411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:20 schreef Gijsbertus het volgende:
Kattendijk 43/43a te Gouderak
funda, dit plekje?
https://www.fundainbusine(...)117-kattendijk-43-a/
pi_189019659
quote:
Gebeld met voordegroei. Zat in 13 minuten vol.
pi_189020979
Mooie winst voor die grondbeleggers.
pi_189021163
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:09 schreef tnhb het volgende:

[..]

Alle projecten (een tiental), de verhouding aflossing/rente uit de anuiteit is afgelopen maanden diverse keren aangepast. Het is afrondings-centenwerk, maar ik kan steeds weer opnieuw gaan zoeken waarom de cijfermatige aansluiting niet klopt omdat ook ik een fout kan hebben gemaakt . Al verschillende keren naar gevraagd maar steeds niet echt een antwoord, waarschijnlijk moet ik niet lopen zeiken. Een (financiële) administratie hoort gewoon te kloppen en niet "op z'n horeca's" te worden afgedaan (ter info, ik heb jaren horecaondernemers als klant gehad, o.a. voor afrekensystemen ;-)
Ah, op die manier. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik die bedragen zo nooit nareken...
pi_189022813
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:42 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Een bruto rendement van ruim 15% betekent dat je waarschijnlijk vrij veel E-tjes hebt. De kans op default in die categorie is nu eenmaal vrij groot. Als je dan (zonder verdere defaults) op 7% netto rendement uitkomt, doe je het volgens mij helemaal niet zo slecht.
Klopt, ik zit vnl in D en E leningen en begrijp dat dat een hoger risico met zich mee brengt, maar ook kans op een hoger rendement. Echter, het blijft zuur te zien dat er best veel leningen "geklapt" zijn om voor mij dubieuze redenen (zelfs 2 leningen die nooit een cent betaalt hebben). Als het bedrijfsmatig tegen zit bij de ondernemingen heb ik er vrede mee (inherent aan het risico van crowdfunding), maar als het om andere redenen (vooropgezette oplichting, dubieuze ondernemers, slechte screening etc.) fout gaat heb ik er meer moeite mee. Dat soort ondernemingen brengt crowdfunding ernstig in diskrediet.
pi_189023217
Volgens nieuwe info is de testfase van de nieuwe website GVE in oktober 2019.
pi_189023241
Vervroegde aflossing bij LdH:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189023253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:53 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Klopt, ik zit vnl in D en E leningen en begrijp dat dat een hoger risico met zich mee brengt, maar ook kans op een hoger rendement. Echter, het blijft zuur te zien dat er best veel leningen "geklapt" zijn om voor mij dubieuze redenen (zelfs 2 leningen die nooit een cent betaalt hebben). Als het bedrijfsmatig tegen zit bij de ondernemingen heb ik er vrede mee (inherent aan het risico van crowdfunding), maar als het om andere redenen (vooropgezette oplichting, dubieuze ondernemers, slechte screening etc.) fout gaat heb ik er meer moeite mee. Dat soort ondernemingen brengt crowdfunding ernstig in diskrediet.
Dat is precies waarom ik nooit D en E leningen doe; zit veel te veel rommel tussen. Waarschijnlijk ook echt wel wat goede bedrijven die het even moeilijk hebben, maar ik ga er niet van uit dat ik die er tussenuit kan pikken. Ik heb altijd alleen A/B/C gedaan in een verhouding 70/20/10%. Netto rendement iets boven de 5%, daar ben ik tevreden mee.
Inmiddels anderhalf jaar niet meer geïnvesteerd, precies vanwege wat je schrijft; steeds meer naar oplichting riekende zaken, dubieuze ondernemers, slechte screening.
pi_189023330
Vernieuwde overeenkomst van geldlening en de introductie van een raamovereenkomst bij KoM:

quote:
Het is nu een jaar geleden dat Kapitaal Op Maat onder nieuw bestuur kwam. Met het nieuwe bestuur is er bredere kennis en expertise aan boord gekomen en in combinatie met de leerervaringen gedurende het afgelopen jaar heeft dit geleid tot de wens en noodzaak om de huidige contractstukken aan te passen. Het betreft een vernieuwde overeenkomst van geldlening, de introductie van een raamovereenkomst en de aangepaste gezamenlijke algemene voorwaarden. We noemen dit de gezamenlijke algemene voorwaarden omdat ze zijn opgesteld voor zowel de ondernemers als de investeerders. De ingangsdatum voor de nieuwe overeenkomsten is 20 september.

Wat betekent dit voor u?
Met de nieuwe overeenkomsten is Kapitaal op Maat nog beter in staat de belangen van investeerders te behartigen en wordt de slagkracht van de Stichting Zekerheden groter:

De Raamovereenkomst vormt de basis voor de rechtsverhouding tussen de Investeerder enerzijds en Kapitaal Op Maat en de Stichting Zekerheden anderzijds. De Raamovereenkomst geeft de belangrijkste regels weer (die doorlopend van toepassing zijn) ten aanzien van de Investeerder, diens Inschrijvingen en Geldleningsovereenkomsten.

Volgens de nieuwe Raamovereenkomst heeft de Stichting Zekerheden een permanent en onbetwist mandaat om namens de investeerders op te kunnen treden en adequaat en snel te kunnen handelen.

Op basis van de volmacht kan de Stichting Zekerheden de registratie van zekerheden op ieder gewenst moment actualiseren zonder dat ondernemer hiervoor gegevens hoeft aan te leveren.

Wat verwachten we van u?
Zodra u inlogt in uw account kunt u op vrijdag 20 september vanaf 12:00 uur 's middags onderaan bij “Mijn gegevens” al akkoord gaan met de nieuwe gezamenlijke algemene voorwaarden. Zodra u dit gedaan heeft ontvangt u een activatiemail met hierin een link naar een document waarin u akkoord kunt gaan met de raamovereenkomst. Zodra u een investering doet in een project gepubliceerd na 20 september is dit op basis van de nieuwe overeenkomst van geldlening. Alle nieuwe overeenkomsten zijn reeds in te zien via onze website

Voor vragen kunt u contact opnemen via investeerders@kapitaalopmaat.nl

Met vriendelijke groet,

Kapitaal Op Maat
Ik doe niets meer met KoM dus ga ook niet de moeite doen om de nieuwe overeenkomst door te lezen en laat staan te ondertekenen.
pi_189023652
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:32 schreef Horsemen het volgende:
Vernieuwde overeenkomst van geldlening en de introductie van een raamovereenkomst bij KoM:
[..]

Ik doe niets meer met KoM dus ga ook niet de moeite doen om de nieuwe overeenkomst door te lezen en laat staan te ondertekenen.
Ik ook niet.
Vreemd dat ze niet vermelden wat de consequenties zijn als je niet tekent. Ik neem aan dat je dan alleen geen nieuwe investeringen kunt doen.
pi_189023800
ook schandalig om rond 17:00 uur op de 19e te melden dat het de 20e in gaat.
tekenend weer voor deze club.
onbetrouwbaar
pi_189023865
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:00 schreef bleyenburg het volgende:
ook schandalig om rond 17:00 uur op de 19e te melden dat het de 20e in gaat.
tekenend weer voor deze club.
onbetrouwbaar
Investeerders die geen nieuwsbrief krijgen weten helemaal van niets
pi_189023890
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:27 schreef Horsemen het volgende:
Vervroegde aflossing bij LdH:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi. Dan heb ik nu mijn inleg bij ldh terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 19-09-2019 17:52:51 ]
pi_189024021
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:00 schreef bleyenburg het volgende:
ook schandalig om rond 17:00 uur op de 19e te melden dat het de 20e in gaat.
tekenend weer voor deze club.
onbetrouwbaar
En in de nieuwsbrief wordt helemaal niet ingegaan op de inhoud van de wijzigingen. Behalve dan dit: "Op basis van de volmacht kan de Stichting Zekerheden de registratie van zekerheden op ieder gewenst moment actualiseren zonder dat ondernemer hiervoor gegevens hoeft aan te leveren." Ik kan mij daar weinig bij voorstellen.
pi_189024225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:28 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Dat is precies waarom ik nooit D en E leningen doe; zit veel te veel rommel tussen. Waarschijnlijk ook echt wel wat goede bedrijven die het even moeilijk hebben, maar ik ga er niet van uit dat ik die er tussenuit kan pikken. Ik heb altijd alleen A/B/C gedaan in een verhouding 70/20/10%. Netto rendement iets boven de 5%, daar ben ik tevreden mee.
Inmiddels anderhalf jaar niet meer geïnvesteerd, precies vanwege wat je schrijft; steeds meer naar oplichting riekende zaken, dubieuze ondernemers, slechte screening.
Ik ben het niet eens met je opmerking dat er veel te veel rommel tussen de D en E zit. Het idee van de risicoklassen is dat, ondanks het hogere risico bij D en E er uiteindelijk toch een hoger netto rendement uit rolt. Ik heb de indruk dat dat in de praktijk ook lukt. Er zit meer rommel tussen de D en E, maar uiteindelijk weer niet zo veel meer dat het rendement op D en E leningen lager wordt dan van A, B en C.
pi_189025168
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Mooi. Dan heb ik nu mijn inleg bij ldh terug.
Een hele dikke terugbetaling idd
pi_189035722
Hebben de whitelabels van geldvooelkaar allemaal zo'n fijne rente?
--------------
Kredietbedrag:¤ 1.500.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Aflossingsvrij
Rente per jaar:26,8%
Looptijd:3 maanden
--------------
pi_189035738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:59 schreef djh77 het volgende:
Garage met 1e hypotheek op woonhuis op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/kyke-beheer-b-v/
staat open
pi_189035750
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

staat open
^O^
Ondanks de vrij lage rente met een extra inleg meegenomen.
pi_189035895
Obstacle run op ccf zonder al te veel zekerheden
https://www.collincrowdfund.nl/strong-viking2/
pi_189035960
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:17 schreef djh77 het volgende:
Obstacle run op ccf zonder al te veel zekerheden
https://www.collincrowdfund.nl/strong-viking2/
Ik zat hem net te lezen. Die laat ik dan weer lopen.

Als je die dan vergelijkt met het nu openstaande project is het renteverschil bruto maar een half procent (netto kan het verschil groter zijn). Geef mij dan maar Kyke Beheer met betere zekerheden als 1A bij SiG en een hogere (netto) rente vergoeding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 20-09-2019 10:29:31 ]
pi_189036268
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

^O^
Ondanks de vrij lage rente met een extra inleg meegenomen.
Idem, ook met een hogere inleg.🤠
Pecunia non olet
pi_189036502
quote:
Hebben de whitelabels van geldvooelkaar allemaal zo'n fijne rente?
--------------
Kredietbedrag:¤ 1.500.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Aflossingsvrij
Rente per jaar:26,8%
Looptijd:3 maanden
--------------
waar gaat dit over?
pi_189036519
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:05 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

waar gaat dit over?
Staat op homepagina geldvoorelkaar. Afgeschemd project whitelabel. Ze bieden 26,8% rente

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 20-09-2019 11:15:07 ]
pi_189036537
Beleggingspand geldvoorelkaar
Ik snap dit project niet zo. Het levert 1000 per jaar op tegen een eigen inleg van 85.000. Afgelost in de komende 5 jaar wordt er nauwelijks + het pand wordt na aankoop gelijk 26.000 minder waard.

[ Bericht 16% gewijzigd door KrekelJapie op 20-09-2019 11:23:40 ]
pi_189036698
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Hebben de whitelabels van geldvooelkaar allemaal zo'n fijne rente?
--------------
Kredietbedrag:¤ 1.500.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Aflossingsvrij
Rente per jaar:26,8%
Looptijd:3 maanden
--------------
Dit zijn afspraken tussen geldgever('s) en geldnemer. GvE bemoeit zich hier in principe niet mee. GvE doet alleen de administratieve en financiële afhandeling. Het zijn dus geen reguliere crowdfunding projecten.
pi_189036786
Uitkoop adviesbureau op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/revenu-assuranti%c3%abn/
pi_189036788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Beleggingspand geldvoorelkaar
Ik snap dit project niet zo. Het levert 1000 per jaar op tegen een eigen inleg van 85.000. Afgelost in de komende 5 jaar wordt er nauwelijks + het pand wordt na aankoop gelijk 26.000 minder waard.
Ik denk dat het om dit pand gaat: https://www.funda.nl/koop(...)40273596-florijn-15/

WOZ waarde
01-01-2015 176.000 euro
01-01-2016 182.000 euro
01-01-2017 184.000 euro
01-01-2018 191.000 euro

Het uitgangspunt voor de ondernemers zal de waardestijging op de lange termijn zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 20-09-2019 11:41:43 ]
pi_189037033
+ de huur zal waarschijnlijk jaarlijks stijgen.

Maar het houdt allemaal niet over (zeker met de plannen van het kabinet vanaf 2022 in het achterhoofd).
pi_189037129
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:50 schreef Red_arrow het volgende:

Maar het houdt allemaal niet over (zeker met de plannen van het kabinet vanaf 2022 in het achterhoofd).
Dat is zeker waar.

Gelukkig is dat niet direct mijn probleem. Ik zie een keurig en recent 3-kamerappartement met een reële waarde en voldoende eigen inbreng. Mijn verwachting is dat dit wel weer minimaal 125k gaat opleveren bij verkoop.
pi_189037410
Update A4F project:

Schli*hting: 8% rente, plus 3% vanaf moment inleg

Vorige week is het project Sc*lichting Schoenmode gepubliceerd. In een kleine week is er al bijna de helft van het benodigde bedrag gefund. Dit mooie project geeft 8% rente per jaar.

Om het proces van inschrijving nog wat te versnellen is in overleg met de ondernemers besloten om investeerders 3% rente op jaarbasis aan te bieden voor de periode van inleg tot aan de start van de lening. Deze rente geldt ook met terugwerkende kracht voor investeerders die al geld hebben gestort.
We hebben vertrouwen dat dit project vol komt, maar mocht het onverhoopt niet zo zijn, dan ontvangt u als nog deze 3% rente vanaf de datum van inleg tot de datum van terugstorting.
Deze rentepercentage ontvangt u op geen enkele spaarrekening! Hoe eerder u inlegt, hoe meer rente u ontvangt.

https://www.all4funding.n(...)te+vanaf+datum+inleg
pi_189038085
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is zeker waar.

Gelukkig is dat niet direct mijn probleem. Ik zie een keurig en recent 3-kamerappartement met een reële waarde en voldoende eigen inbreng. Mijn verwachting is dat dit wel weer minimaal 125k gaat opleveren bij verkoop.
correct, in basis een gedegen project, plus de kans op "rare" huurders, in een ons kent ons gemeenschap is ook minder

Opvallend de verkoopprocedure

VERKOOPPROCEDURE:
Wilt u in aanmerking komen voor deze woning, dan dient u vóór 17 juni 2019, 12.00 uur een inschrijfformulier in te leveren bij De Woningraat. Dit formulier is verkrijgbaar bij De Woningraat, Kapellestraat 19 te Oudewater of bij de servicepunten in Benschop en Lopik. Het formulier is ook te downloaden via de website van de woningbouwvereniging (www.dewoningraat.nl) de volgorde van toewijzing staat op het inschrijfformulier. Indien binnen 1 categorie meerdere inschrijvingen worden ontvangen, zal er geloot worden. De loting zal plaatsvinden in de week van 17 juni 2019, kandidaten ontvangen hiervoor een e-mail met de uitnodiging, indien van toepassing.
pi_189038232
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:08 schreef peterc het volgende:

[..]

correct, in basis een gedegen project, plus de kans op "rare" huurders, in een ons kent ons gemeenschap is ook minder

Opvallend de verkoopprocedure

VERKOOPPROCEDURE:
Wilt u in aanmerking komen voor deze woning, dan dient u vóór 17 juni 2019, 12.00 uur een inschrijfformulier in te leveren bij De Woningraat. Dit formulier is verkrijgbaar bij De Woningraat, Kapellestraat 19 te Oudewater of bij de servicepunten in Benschop en Lopik. Het formulier is ook te downloaden via de website van de woningbouwvereniging (www.dewoningraat.nl) de volgorde van toewijzing staat op het inschrijfformulier. Indien binnen 1 categorie meerdere inschrijvingen worden ontvangen, zal er geloot worden. De loting zal plaatsvinden in de week van 17 juni 2019, kandidaten ontvangen hiervoor een e-mail met de uitnodiging, indien van toepassing.
Zeker. We hebben eerder een woningbouwvereniging gezien die de stekker er uit trok toen ze doorhadden dat het pand zou worden omgezet in een beleggingspand
pi_189038368
Cateraar op collin direct +
Uitgeverij op collin direct
pi_189039672
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:32 schreef Horsemen het volgende:
Vernieuwde overeenkomst van geldlening en de introductie van een raamovereenkomst bij KoM:
[..]

Ik doe niets meer met KoM dus ga ook niet de moeite doen om de nieuwe overeenkomst door te lezen en laat staan te ondertekenen. :W
Het is zelfs niet meer mogelijk een reactie te bekijken/plaatsen zonder accepteren voorwaarden: :W
--------------
U dient akkoord te gaan met de Gezamenlijke Algemene Voorwaarden om een reactie plaatsen die door de ondernemer wordt beantwoord.
--------------
pi_189040875
Bij KOM zijn ze nu echt helemaal van het padje.
pi_189042503
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:23 schreef bleyenburg het volgende:
Bij KOM zijn ze nu echt helemaal van het padje.
Er is in ieder geval geen of geen kundige jurist aan te pas gekomen bij het doorvoeren van de nieuwe voorwaarden.
Waarom ken ik jou niet ergens van?
pi_189047430
De tarieven van KOM per 1/1/2020 zijn o.a. EUR 0.10 per transactie. Ik heb EUR 100 per project daar geïnvesteerd en mijn late betalers zorgen ervoor dat meer dan de helft van mijn transacties rond de twee euro zijn. Tien cent is gewoon 5% van die uitbetaling van twee euro
pi_189048016
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:11 schreef Gustaf86 het volgende:
De tarieven van KOM per 1/1/2020 zijn o.a. EUR 0.10 per transactie. Ik heb EUR 100 per project daar geïnvesteerd en mijn late betalers zorgen ervoor dat meer dan de helft van mijn transacties rond de twee euro zijn. Tien cent is gewoon 5% van die uitbetaling van twee euro
Nieuwe tarieven die gaan gelden voor projecten die al lopen en waar al fee voor betaald is ?
pi_189048121
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:34 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Nieuwe tarieven die gaan gelden voor projecten die al lopen en waar al fee voor betaald is ?
Zo lees ik het. Als jij de tarievenlijst anders leest dan ik hoor ik het heel graag.
pi_189048349
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:37 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Zo lees ik het. Als jij de tarievenlijst anders leest dan ik hoor ik het heel graag.
'Kapitaal op Maat behoudt het recht om de tarieven periodiek aan te passen.' Zou er inderdaad op kunnen duiden dat de tarieven ook voor de huidige projecten gaan gelden. Maar het zou wel heel dubieus zijn om eerst een fee vooraf te vragen en dat dan gedurende de looptijd te veranderen naar fee per betaling.
pi_189048447
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:44 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

'Kapitaal op Maat behoudt het recht om de tarieven periodiek aan te passen.' Zou er inderdaad op kunnen duiden dat de tarieven ook voor de huidige projecten gaan gelden. Maar het zou wel heel dubieus zijn om eerst een fee vooraf te vragen en dat dan gedurende de looptijd te veranderen naar fee per betaling.
Lijkt mij een goede vraag om aan KOM te stellen. Het zou niet netjes zijn om tijdens het spel de spelregels te veranderen, maar ja, het is wel KOM hè ?

Nog een wijziging:
"Zodra een Projectaanbod voor 75% is volgeschreven, zal de Investeerder op eerste verzoek van de Stichting Derdengelden het bedrag dat gelijk is aan het Investeringsbedrag binnen 3 dagen via een iDEAL-betaalverzoek overmaken op de bankrekening van de Stichting Derdengelden. Indien een Investeerder een Inschrijving doet nadat het Projectaanbod voor 75% is volgeschreven". Dit was eerst 90%. Bij projecten die moeizaam vollopen ben je dan langer je geld kwijt.
pi_189048517
Ik weet niet of deze link werkt: https://www.kapitaalopmaa(...)20per%201-1-2020.pdf

Als hij niet werkt, onder 'nieuws' staat het bericht over de nieuwe GAV. Als je klikt op de link onderaan ga je naar een nieuwe pagina met een kort artikel over de wijzigingen. Onderaan, boven de links naar de oude Algemene Voorwaarden staat een link naar de tarieven voor investeerders.

In het tarievenblad staat o.a.:

quote:
Transactiekosten* EUR 0,10 per transactie (max. EUR 2,50p.m.)

*Stichting Derdengelden Kapitaal op Maat voert geen inhoudelijk beheer uit ten aanzien van de Geldlening. De Stichting verzorgt slechts de maandelijkse incasso bij de Geldnemer en de uitbetaling aan de investeerders. Voor de verwerking hiervan brengt de Stichting maandelijks transactiekosten in rekening bij zowel de Geldnemer als de Investeerders. Het bedrag wordt ingehouden van de maandelijkse uitbetaling.
pi_189050623
Een project van 60mnd met een investering van E 100 zou E 6,- aan kosten gaan betekenen. Tegen E 0,90 nu.

Van het rendement wordt iets 30-35% ingehouden aan kosten. Ongekend in cf-land.

Edit: voor investeerders van bv. E 1000 per project worden de kosten lager. E 9,- nu, E 6,- straks

Mag toch hopen dat dit tarief enkel geldt voor projecten die na 1-1 starten, want voor bestaande projecten is het nog een veel groter deel van het nog uit te betalen rendement vanwege de annuïtaire opbouw van veruit de meeste leningen.

Edit: de nieuwe tariefstructuur lijkt me te horen bij de nieuwe raamovereenkomst per 1-1-20. In de oude voorwaarden wordt enkel een fee(percentage) vooraf genoemd (art. 4.3). De raamovereenkomst niet accepteren zou moeten voorkomen dat de transactiekosten in rekening worden gebracht.

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 21-09-2019 09:14:48 ]
  zaterdag 21 september 2019 @ 10:32:47 #266
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_189052152
Het maatschappelijk project van Wvjg gaat definitief door. Er is vanaf maandagavond 700000 te investeren voor 60 maanden tegen 2,5% netto. Ondanks de lage rente lijkt het me toch de moeite waard om er naar te kijken. Je krijgt altijd heel veel (relevante) informatie bij Wvjg.
pi_189052739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:32 schreef crowd-fundi het volgende:
Het maatschappelijk project van Wvjg gaat definitief door. Er is vanaf maandagavond 700000 te investeren voor 60 maanden tegen 2,5% netto. Ondanks de lage rente lijkt het me toch de moeite waard om er naar te kijken. Je krijgt altijd heel veel (relevante) informatie bij Wvjg.
Hou er rekening mee dat je vanaf 2022 1,77% belasting hierover gaat betalen? Blijft er meer over dan een spaarrekening maar toch.
pi_189070514
De 2-wekelijkse betaaloverzichten van GvE zijn weer binnen.
Het moet me toch echt van het hart dat ik het een onnodig tijdrovend systeem vind. Een maandsysteem zou me veel liever zijn. Telkens weer mis je bedragen omdat 28 dagen nu eenmaal geen volle maand zijn. En moet je de schema's weer handmatig aanpassen in excel |:(
Pecunia non olet
pi_189070867
Wel weer een pluim voor GOED B.V., netjes afgelost na 60 maanden en met 8,5% rente :)
Pecunia non olet
pi_189070878
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:17 schreef obligataire het volgende:
De 2-wekelijkse betaaloverzichten van GvE zijn weer binnen.
Het moet me toch echt van het hart dat ik het een onnodig tijdrovend systeem vind. Een maandsysteem zou me veel liever zijn. Telkens weer mis je bedragen omdat 28 dagen nu eenmaal geen volle maand zijn. En moet je de schema's weer handmatig aanpassen in excel |:(
Ik heb per project steeds alleen* een datum van de eerstvolgende betaling neergezet die gekleurd wordt als hij voorbij is (en ik bij betaling een maand verder zet). En daarnaast tel ik alleen de bedragen bij elkaar op zodat ik aan het eind weet of het klopt. In een andere tabel heb ik alle investeringen en betalingen (van alle projecten) op datum staan zodat ik mijn xirr kan uitrekenen.

Dat werkt ook best goed en uiteindelijk vrijwel even veel moeite als anders. Misschien kun je het betaalschema anders per project downloaden? Dat staat nu op de site overal op de juiste tweewekelijkse data, maar weet niet of dat ook handig importeerbaar/downloadbaar is.

Ben het overigens wel mee eens dat een maand-systeem beter zou passen, maar dus 2x per maand om het geld niet te lang te laten liggen. Ik denk echter dat dat voor sommige mensen ook weer niet fijn is. Als je 'pech' hebt dat je leningen in een bepaald deel van de maand vallen kan het zijn dat je structureel je geld laat krijgt. Nu varieert dat automatisch en middelt dat voor elke lening uit naar 1 week vertraging. Oke, als je voldoende spreiding hebt moet dat ook wel lukken bij 2x per maand betalen...

* ook een einddatum en wat andere gegevens, maar geen heel betaalschema
pi_189071682
Ik kopieer alle individuele betaalschema's 1 op 1 in mijn excel sheet. Deze is vanaf het begin altijd op volle maanden gebaseerd geweest. Dat laat zich, met circa 700 lopende projecten, niet eenvoudig aanpassen. Ook niet omdat andere platformen wél met maandafrekening of met losse betalingen werken.

Ik mis over september ruim 20 bedragen, dat kan komen doordat ze net buiten de 14 dagen vallen (maar wel binnen september), maar ook omdat er problemen zijn. Dat onderscheid is nu wat lastig te maken. Als het goed is trekt het in een lange maand met 3 betalingen, allemaal weer bij. Hopen we dan maar :)

[ Bericht 12% gewijzigd door obligataire op 22-09-2019 15:23:52 ]
Pecunia non olet
pi_189072107
CAN Ikigai Eindhoven in het PSV stadion

Het Oriental Green House in Eindhoven is een meer dan prima restaurant. Buffet, a la carte en Japans aan de bakplaat op 3 etages. Restaurant bestaat al vele jaren.

https://crowdaboutnow.nl/(...)F%2Fcrowdaboutnow.nl
pi_189072198
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:17 schreef obligataire het volgende:
De 2-wekelijkse betaaloverzichten van GvE zijn weer binnen.
Het moet me toch echt van het hart dat ik het een onnodig tijdrovend systeem vind. Een maandsysteem zou me veel liever zijn. Telkens weer mis je bedragen omdat 28 dagen nu eenmaal geen volle maand zijn. En moet je de schema's weer handmatig aanpassen in excel |:(
Ik heb er ook moeite mee qua administratieve verwerking. Best veel projecten hebben nu af en toe een maand waarin geen betaling is ingeboekt. Betaling 2x per maand kan overigens prima. Als een project maar altijd op een vaste dag wordt betaald. Betalingen kunnen dan bv. elke maand de 1e en 15e van de maand verricht worden ipv 1x per 2 weken. Scheelt gve op jaarbasis ook nog eens 2x bank kosten.
pi_189072239
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 15:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb er ook moeite mee qua administratieve verwerking. Best veel projecten hebben nu af en toe een maand waarin geen betaling is ingeboekt. Betaling 2x per maand kan overigens prima. Als een project maar altijd op een vaste dag wordt betaald. Betalingen kunnen dan bv. elke maand de 1e en 15e van de maand verricht worden ipv 1x per 2 weken. Scheelt gve op jaarbasis ook nog eens 2x bank kosten.
Dat is ook een aantrekkelijk idee.
Maar ik vermoed dat ze voor het huidige systeem gekozen hebben zodat ze dan altijd in het weekend kunnen verwerken ?
Pecunia non olet
pi_189073703
De investeerders die tijdens de voorinschrijving binnen het streefbedrag een deelname hebben gereserveerd voor de propositie "Transformatie Zevenaar" kunnen nu de betaling en investering afronden.
Pecunia non olet
pi_189074092
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 16:49 schreef obligataire het volgende:
De investeerders die tijdens de voorinschrijving binnen het streefbedrag een deelname hebben gereserveerd voor de propositie "Transformatie Zevenaar" kunnen nu de betaling en investering afronden.
gedaan, moest ik een IDIN traject door en daarna betalen, gedoe
pi_189077014
quote:
12s.gif Op zondag 22 september 2019 17:22 schreef peterc het volgende:

[..]

gedaan, moest ik een IDIN traject door en daarna betalen, gedoe
En het gedoe geeft een loophole voor investeerders die eventueel meer willen investeren als hun gereserveerde bedrag: na het betalen blijft de betaalknop actief (waarschijnlijk moet iemand de ID bewijzen / IDIN controleren om de investering af te ronden).
pi_189077218
quote:
12s.gif Op zondag 22 september 2019 15:38 schreef peterc het volgende:
CAN Ikigai Eindhoven in het PSV stadion

Het Oriental Green House in Eindhoven is een meer dan prima restaurant. Buffet, a la carte en Japans aan de bakplaat op 3 etages. Restaurant bestaat al vele jaren.

https://crowdaboutnow.nl/(...)F%2Fcrowdaboutnow.nl
3%? Gedurende 72 maanden? Dat klinkt niet als investeren...
pi_189077785
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:01 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

En het gedoe geeft een loophole voor investeerders die eventueel meer willen investeren als hun gereserveerde bedrag: na het betalen blijft de betaalknop actief (waarschijnlijk moet iemand de ID bewijzen / IDIN controleren om de investering af te ronden).
Niet alleen blijft de betaalknop actief, maar de website geeft ook aan dat mijn betaling niet geslaagd of nog niet verwerkt is, terwijl het bedrag wel degelijk is afgeschreven! :?
pi_189077913
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:43 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Niet alleen blijft de betaalknop actief, maar de website geeft ook aan dat mijn betaling niet geslaagd of nog niet verwerkt is, terwijl het bedrag wel degelijk is afgeschreven! :?
Hier idem. Heb een bericht via de site achter gelaten, zal morgen wel reactie op komen verwacht ik.
pi_189078167
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:01 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

En het gedoe geeft een loophole voor investeerders die eventueel meer willen investeren als hun gereserveerde bedrag: na het betalen blijft de betaalknop actief (waarschijnlijk moet iemand de ID bewijzen / IDIN controleren om de investering af te ronden).
Ah, vandaar. Die link had ik niet meteen gelegd. Ze zullen de status morgen wel gladstrijken neem ik aan. Ik had voor de zekerheid een mailtje gestuurd.
Pecunia non olet
pi_189079028
Al vele toezeggingen in de nieuwe APOC. Meer 1000-tallen dan 100'jes...
pi_189079776
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 21:49 schreef Jaco078 het volgende:
Al vele toezeggingen in de nieuwe APOC. Meer 1000-tallen dan 100'jes...
ik heb waarschijnlijk iets gemist. nieuwe apoc ?
pi_189081776
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 22:29 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

ik heb waarschijnlijk iets gemist. nieuwe apoc ?
Aanstaande maandag rond 16.00 uur zal het project voorgepubliceerd worden op Geldvoorelkaar.nl. Tot dat moment kunt via bovengenoemde link uw investering toezeggen.

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189082059
Wat is jullie mening over t nieuwe pandje van GvE.
Het lijkt wel of het annuïtaire gedeelte hier lager is dan bij andere?
Lijkt d'r ook wel op dat er maar weinig van de huur overblijft of zullen ze speculeren op waarde stijging en weer verkopen?
pi_189082065
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:40 schreef Ron1986 het volgende:
Wat is jullie mening over t nieuwe pandje van GvE.
Het lijkt wel of het annuïtaire gedeelte hier lager is dan bij andere?
Klopt, maar is wel een eigen inleg van 85.000. Zal met elkaar te maken hebben verwacht ik.

quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:40 schreef Ron1986 het volgende:
Lijkt d'r ook wel op dat er maar weinig van de huur overblijft of zullen ze speculeren op waarde stijging en weer verkopen?
Dat was inderdaad het beeld van het forum leden.
pi_189082183
Ik meen dat ik het adres van Benschop hier voorbij heb zien komen. Heeft iemand ook de WOZ waarde bekeken?

01-01-2018 191.000 euro
01-01-2017 184.000 euro
01-01-2016 182.000 euro
01-01-2015 176.000 euro
Pecunia non olet
pi_189082288
Hij staat nu open. Ik zou niet te lang wachten. Zit vol .

[ Bericht 25% gewijzigd door obligataire op 23-09-2019 10:13:01 ]
Pecunia non olet
pi_189082309
top gelukt een kleine bijdrage in t zakje gedeponeerd.
pi_189082331
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Beleggingspand geldvoorelkaar
Ik snap dit project niet zo. Het levert 1000 per jaar op tegen een eigen inleg van 85.000. Afgelost in de komende 5 jaar wordt er nauwelijks + het pand wordt na aankoop gelijk 26.000 minder waard.
Waarom zit dit project nu zo snel vol? Dit in tegenstelling tot eerdere projecten tegen 5 of 5,5%? Is dit project zoveel beter?
pi_189082337
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Waarom zit dit project nu zo snel vol? Dit in tegenstelling tot eerdere projecten tegen 5 of 5,5%? Is dit project zoveel beter?
Vermoed dat mensen zich blind staren op de LTV..
pi_189082348
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 09:03 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Aanstaande maandag rond 16.00 uur zal het project voorgepubliceerd worden op Geldvoorelkaar.nl. Tot dat moment kunt via bovengenoemde link uw investering toezeggen.

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij staat hij nu al open via de openbare site
pi_189082495
FNC: IT debiteuren staat open (wel al bijna weer vol)

En Vol (10:37)

[ Bericht 20% gewijzigd door PON op 23-09-2019 10:37:39 ]
pi_189082569
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:31 schreef PON het volgende:
FNC: IT debiteuren staat open (wel al bijna weer vol)
Ik houd eigenlijk nooit van projecten met een negatief eigen vermogen. Het bedrijf bestaat al sinds 1998 en dan toch nog een negatief eigen vermogen van ruim -¤60K op een balanstotaal van ¤75K. Daarnaast geen cijfers 2018. Toch voor de minimale inleg meegedaan, omdat ik het dan wel weer positief vind dat dit al een tweede financiering betreft en dat de vorige lening volledig is terugbetaald. Bovendien blijven IT'ers toch nodig.

En voor wat betreft APOC: Dit is een stuk relaxter investeren dan met het stressen bij de vorige lening!

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 23-09-2019 10:56:16 ]
pi_189083067
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 09:03 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Aanstaande maandag rond 16.00 uur zal het project voorgepubliceerd worden op Geldvoorelkaar.nl. Tot dat moment kunt via bovengenoemde link uw investering toezeggen.

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh juist ja. Waarom heb ik daar als investeerder in diverse apocs dan geen bericht van gehad, vraag ik me dan af.


Ik laat deze overigens lopen. Eerst maar eens de projecten aflossen. Ze zeggen dat project L wordt afgelost ruim binnen de looptijd. Dat is een maandje later......

[ Bericht 7% gewijzigd door zeeland6 op 23-09-2019 11:42:12 ]
pi_189083083
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:14 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Vermoed dat mensen zich blind staren op de LTV..
Is wel een belangrijke factor natuurlijk. Ik zie af en toe afgeleefde bedrijfspanden voorbij komen met een LTV van bijna 100%, geef mij dan maar dit jonge courante appartementje met 72% LTV dat normaliter wel te herfinancieren is einde looptijd.
Pecunia non olet
pi_189083132
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:37 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]Ik houd eigenlijk nooit van projecten met een negatief eigen vermogen. Het bedrijf bestaat al sinds 1998 en dan toch nog een negatief eigen vermogen van ruim -¤60K op een balanstotaal van ¤75K. Daarnaast geen cijfers 2018. Toch voor de minimale inleg meegedaan, omdat ik het dan wel weer positief vind dat dit al een tweede financiering betreft en dat de vorige lening volledig is terugbetaald. Bovendien blijven IT'ers toch nodig.
Zie het niet als kritiek maar ik raad je aan om deze te cancellen nu het nog kan.
Pecunia non olet
pi_189083221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Het is zelfs niet meer mogelijk een reactie te bekijken/plaatsen zonder accepteren voorwaarden: :W
--------------
U dient akkoord te gaan met de Gezamenlijke Algemene Voorwaarden om een reactie plaatsen die door de ondernemer wordt beantwoord.
--------------
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:23 schreef bleyenburg het volgende:
Bij KOM zijn ze nu echt helemaal van het padje.
Afgelopen vrijdag heb ik KoM een mail gestuurd m.b.t. het niet meer kunnen inzien van de “reacties” bij projecten waarin ik in het verleden geïnvesteerd heb zonder eerst de nieuwe voorwaarden te accepteren.

Ik heb hier binnen het uur een uitgebreide en inhoudelijke reactie op gekregen van Dhr. Lambert Kas*ing. Dhr. Kn*l (heeft de software ontwikkeling onder zijn beheer) gaat er deze week mee aan de gang en gaat kijken welke functionaliteiten er mogelijk niet werken.

Een snelle reactie dus vanuit KoM en ik ga er voor als nog vanuit dat ze dit op korte termijn netjes gaan oplossen zodat we de oude reactie weer kunnen inzien.
pi_189083285
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 10:07 schreef obligataire het volgende:
Hij staat nu open. Ik zou niet te lang wachten. Zit vol .
Helaas gemist :')
pi_189083342
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 09:03 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Aanstaande maandag rond 16.00 uur zal het project voorgepubliceerd worden op Geldvoorelkaar.nl. Tot dat moment kunt via bovengenoemde link uw investering toezeggen.

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij weer helemaal nieuw dat GvE ook gaat werken met voorinschrijvingen...
pi_189083392
De openstaande projecten bij SiG lopen momenteel ook maar heel moeizaam vol...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')