abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189022813
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:42 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Een bruto rendement van ruim 15% betekent dat je waarschijnlijk vrij veel E-tjes hebt. De kans op default in die categorie is nu eenmaal vrij groot. Als je dan (zonder verdere defaults) op 7% netto rendement uitkomt, doe je het volgens mij helemaal niet zo slecht.
Klopt, ik zit vnl in D en E leningen en begrijp dat dat een hoger risico met zich mee brengt, maar ook kans op een hoger rendement. Echter, het blijft zuur te zien dat er best veel leningen "geklapt" zijn om voor mij dubieuze redenen (zelfs 2 leningen die nooit een cent betaalt hebben). Als het bedrijfsmatig tegen zit bij de ondernemingen heb ik er vrede mee (inherent aan het risico van crowdfunding), maar als het om andere redenen (vooropgezette oplichting, dubieuze ondernemers, slechte screening etc.) fout gaat heb ik er meer moeite mee. Dat soort ondernemingen brengt crowdfunding ernstig in diskrediet.
pi_189023217
Volgens nieuwe info is de testfase van de nieuwe website GVE in oktober 2019.
pi_189023241
Vervroegde aflossing bij LdH:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189023253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:53 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Klopt, ik zit vnl in D en E leningen en begrijp dat dat een hoger risico met zich mee brengt, maar ook kans op een hoger rendement. Echter, het blijft zuur te zien dat er best veel leningen "geklapt" zijn om voor mij dubieuze redenen (zelfs 2 leningen die nooit een cent betaalt hebben). Als het bedrijfsmatig tegen zit bij de ondernemingen heb ik er vrede mee (inherent aan het risico van crowdfunding), maar als het om andere redenen (vooropgezette oplichting, dubieuze ondernemers, slechte screening etc.) fout gaat heb ik er meer moeite mee. Dat soort ondernemingen brengt crowdfunding ernstig in diskrediet.
Dat is precies waarom ik nooit D en E leningen doe; zit veel te veel rommel tussen. Waarschijnlijk ook echt wel wat goede bedrijven die het even moeilijk hebben, maar ik ga er niet van uit dat ik die er tussenuit kan pikken. Ik heb altijd alleen A/B/C gedaan in een verhouding 70/20/10%. Netto rendement iets boven de 5%, daar ben ik tevreden mee.
Inmiddels anderhalf jaar niet meer geīnvesteerd, precies vanwege wat je schrijft; steeds meer naar oplichting riekende zaken, dubieuze ondernemers, slechte screening.
pi_189023330
Vernieuwde overeenkomst van geldlening en de introductie van een raamovereenkomst bij KoM:

quote:
Het is nu een jaar geleden dat Kapitaal Op Maat onder nieuw bestuur kwam. Met het nieuwe bestuur is er bredere kennis en expertise aan boord gekomen en in combinatie met de leerervaringen gedurende het afgelopen jaar heeft dit geleid tot de wens en noodzaak om de huidige contractstukken aan te passen. Het betreft een vernieuwde overeenkomst van geldlening, de introductie van een raamovereenkomst en de aangepaste gezamenlijke algemene voorwaarden. We noemen dit de gezamenlijke algemene voorwaarden omdat ze zijn opgesteld voor zowel de ondernemers als de investeerders. De ingangsdatum voor de nieuwe overeenkomsten is 20 september.

Wat betekent dit voor u?
Met de nieuwe overeenkomsten is Kapitaal op Maat nog beter in staat de belangen van investeerders te behartigen en wordt de slagkracht van de Stichting Zekerheden groter:

De Raamovereenkomst vormt de basis voor de rechtsverhouding tussen de Investeerder enerzijds en Kapitaal Op Maat en de Stichting Zekerheden anderzijds. De Raamovereenkomst geeft de belangrijkste regels weer (die doorlopend van toepassing zijn) ten aanzien van de Investeerder, diens Inschrijvingen en Geldleningsovereenkomsten.

Volgens de nieuwe Raamovereenkomst heeft de Stichting Zekerheden een permanent en onbetwist mandaat om namens de investeerders op te kunnen treden en adequaat en snel te kunnen handelen.

Op basis van de volmacht kan de Stichting Zekerheden de registratie van zekerheden op ieder gewenst moment actualiseren zonder dat ondernemer hiervoor gegevens hoeft aan te leveren.

Wat verwachten we van u?
Zodra u inlogt in uw account kunt u op vrijdag 20 september vanaf 12:00 uur 's middags onderaan bij “Mijn gegevens” al akkoord gaan met de nieuwe gezamenlijke algemene voorwaarden. Zodra u dit gedaan heeft ontvangt u een activatiemail met hierin een link naar een document waarin u akkoord kunt gaan met de raamovereenkomst. Zodra u een investering doet in een project gepubliceerd na 20 september is dit op basis van de nieuwe overeenkomst van geldlening. Alle nieuwe overeenkomsten zijn reeds in te zien via onze website

Voor vragen kunt u contact opnemen via investeerders@kapitaalopmaat.nl

Met vriendelijke groet,

Kapitaal Op Maat
Ik doe niets meer met KoM dus ga ook niet de moeite doen om de nieuwe overeenkomst door te lezen en laat staan te ondertekenen.
pi_189023652
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:32 schreef Horsemen het volgende:
Vernieuwde overeenkomst van geldlening en de introductie van een raamovereenkomst bij KoM:
[..]

Ik doe niets meer met KoM dus ga ook niet de moeite doen om de nieuwe overeenkomst door te lezen en laat staan te ondertekenen.
Ik ook niet.
Vreemd dat ze niet vermelden wat de consequenties zijn als je niet tekent. Ik neem aan dat je dan alleen geen nieuwe investeringen kunt doen.
pi_189023800
ook schandalig om rond 17:00 uur op de 19e te melden dat het de 20e in gaat.
tekenend weer voor deze club.
onbetrouwbaar
pi_189023865
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:00 schreef bleyenburg het volgende:
onbetrouwbaar
Investeerders die geen nieuwsbrief krijgen weten helemaal van niets
pi_189023890
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:27 schreef Horsemen het volgende:
Vervroegde aflossing bij LdH:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi. Dan heb ik nu mijn inleg bij ldh terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 19-09-2019 17:52:51 ]
pi_189024021
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:00 schreef bleyenburg het volgende:
onbetrouwbaar
En in de nieuwsbrief wordt helemaal niet ingegaan op de inhoud van de wijzigingen. Behalve dan dit: "Op basis van de volmacht kan de Stichting Zekerheden de registratie van zekerheden op ieder gewenst moment actualiseren zonder dat ondernemer hiervoor gegevens hoeft aan te leveren." Ik kan mij daar weinig bij voorstellen.
pi_189024225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:28 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Dat is precies waarom ik nooit D en E leningen doe; zit veel te veel rommel tussen. Waarschijnlijk ook echt wel wat goede bedrijven die het even moeilijk hebben, maar ik ga er niet van uit dat ik die er tussenuit kan pikken. Ik heb altijd alleen A/B/C gedaan in een verhouding 70/20/10%. Netto rendement iets boven de 5%, daar ben ik tevreden mee.
Inmiddels anderhalf jaar niet meer geīnvesteerd, precies vanwege wat je schrijft; steeds meer naar oplichting riekende zaken, dubieuze ondernemers, slechte screening.
Ik ben het niet eens met je opmerking dat er veel te veel rommel tussen de D en E zit. Het idee van de risicoklassen is dat, ondanks het hogere risico bij D en E er uiteindelijk toch een hoger netto rendement uit rolt. Ik heb de indruk dat dat in de praktijk ook lukt. Er zit meer rommel tussen de D en E, maar uiteindelijk weer niet zo veel meer dat het rendement op D en E leningen lager wordt dan van A, B en C.
pi_189025168
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Mooi. Dan heb ik nu mijn inleg bij ldh terug.
Een hele dikke terugbetaling idd
pi_189035722
Hebben de whitelabels van geldvooelkaar allemaal zo'n fijne rente?
--------------
Kredietbedrag:¤ 1.500.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Aflossingsvrij
Rente per jaar:26,8%
Looptijd:3 maanden
--------------
pi_189035738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:59 schreef djh77 het volgende:
Garage met 1e hypotheek op woonhuis op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/kyke-beheer-b-v/
staat open
pi_189035750
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

staat open
^O^
Ondanks de vrij lage rente met een extra inleg meegenomen.
pi_189035895
Obstacle run op ccf zonder al te veel zekerheden
https://www.collincrowdfund.nl/strong-viking2/
pi_189035960
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:17 schreef djh77 het volgende:
Obstacle run op ccf zonder al te veel zekerheden
https://www.collincrowdfund.nl/strong-viking2/
Ik zat hem net te lezen. Die laat ik dan weer lopen.

Als je die dan vergelijkt met het nu openstaande project is het renteverschil bruto maar een half procent (netto kan het verschil groter zijn). Geef mij dan maar Kyke Beheer met betere zekerheden als 1A bij SiG en een hogere (netto) rente vergoeding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 20-09-2019 10:29:31 ]
pi_189036268
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

^O^
Ondanks de vrij lage rente met een extra inleg meegenomen.
Idem, ook met een hogere inleg.🤠
Pecunia non olet
pi_189036502
quote:
--------------
--------------
waar gaat dit over?
pi_189036519
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:05 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

waar gaat dit over?
Staat op homepagina geldvoorelkaar. Afgeschemd project whitelabel. Ze bieden 26,8% rente

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 20-09-2019 11:15:07 ]
pi_189036537
Beleggingspand geldvoorelkaar
Ik snap dit project niet zo. Het levert 1000 per jaar op tegen een eigen inleg van 85.000. Afgelost in de komende 5 jaar wordt er nauwelijks + het pand wordt na aankoop gelijk 26.000 minder waard.

[ Bericht 16% gewijzigd door KrekelJapie op 20-09-2019 11:23:40 ]
pi_189036698
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:59 schreef KrekelJapie het volgende:
--------------
--------------
Dit zijn afspraken tussen geldgever('s) en geldnemer. GvE bemoeit zich hier in principe niet mee. GvE doet alleen de administratieve en financiële afhandeling. Het zijn dus geen reguliere crowdfunding projecten.
pi_189036786
Uitkoop adviesbureau op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/revenu-assuranti%c3%abn/
pi_189036788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Beleggingspand geldvoorelkaar
Ik snap dit project niet zo. Het levert 1000 per jaar op tegen een eigen inleg van 85.000. Afgelost in de komende 5 jaar wordt er nauwelijks + het pand wordt na aankoop gelijk 26.000 minder waard.
Ik denk dat het om dit pand gaat: https://www.funda.nl/koop(...)40273596-florijn-15/

WOZ waarde
01-01-2015 176.000 euro
01-01-2016 182.000 euro
01-01-2017 184.000 euro
01-01-2018 191.000 euro

Het uitgangspunt voor de ondernemers zal de waardestijging op de lange termijn zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 20-09-2019 11:41:43 ]
pi_189037033
+ de huur zal waarschijnlijk jaarlijks stijgen.

Maar het houdt allemaal niet over (zeker met de plannen van het kabinet vanaf 2022 in het achterhoofd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')