Vermogen is in zijn algemeenheid bezittingen minus schulden. Dus met schulden houd je bij de toetsing aan het vrijgestelde bedrag, geen rekening.quote:Op maandag 9 september 2019 14:56 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de definitie is van bezittingen. Lang niet alle bezittingen staat gelijk aan vermogen.
Bij sparen lijken ze uit te gaan van wat ongeveer het rendement in een bepaald jaar is.quote:Op maandag 9 september 2019 14:52 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Bij een negatieve spaarrente zou er in theorie ook een negatieve belasting moeten zijn
Of in ieder geval zal het tarief nog verder zakken van 0,09 naar 0.
Let trouwens op dat ze deze regeling pas in 2022 willen laten starten.
Grote kans dat de rente dan weer heel anders is. Bijvoorbeeld weer 2 a 3%.
Dat is iets wat mij trouwens ergert aan deze hoezee stemming onder spaarders. Het lijkt nu allemaal wel erg leuk met een belastingtarief van 0.09 op sparen. Maar wanneer de rente gaat stijgen, gaat dit tarief net zo hard mee stijgen en kan daarmee nog hoger uitkomen dan het eerst was met zijn 4% als maatstaf!
Kan best interessant zijn voor sommigen, maar daar is dus een ander topic voor. Ik 'mocht' hier eerder ook niet over Estateguru praten, terwijl dat toch CF is, notabene van dezelfde vorm als waar het hier meestal over gaat (namelijk vastgoed). Een post over voorgestelde belastingregels af en toe specifiek voor CF is echt niet zo'n ramp, maar de hele verdere discussie hoort in een ander topic. Maar goed, ik zal daar dan ook niet meer verder op in gaan, want dat is ook off topicquote:Op maandag 9 september 2019 15:36 schreef dyna18 het volgende:
Dit gaat ook over CrowdFunding en is naar mijn idee niet off-topic. Ik vind het een interessante discussie, omdat deze op meerdere vlakken invloed gaat hebben op CF.
Sorry dat ik hier even op inhaak, maar dat heb ik dus nooit begrepen. Wat is nu het fundamentele verschil tussen estateguru, sameningeld en crowdrealestate waardoor de eerste hier niet past en de tweede wel? In mijn beleving gaan ze alle drie over investeringen in (per investering gescpecificeerd) vastgoed en is er één buitenlands platform, al biedt één van die andere twee ook zeer regelematig buitenlands vastgoed aan. Er is er één die auto invest aanbiedt, als dat niet past bij crowdfunding dan moet bijvoorbeeld ook hcn hier niet meer aan de orde komen, dat lijkt me niet wenselijk dus dat kenmerk kan het ook niet zijn.quote:Op maandag 9 september 2019 19:41 schreef TechLight het volgende:
Ik 'mocht' hier eerder ook niet over Estateguru praten
P2p gaat met name over de p2p platforms en dit topic gaat met name over de projecten op crowdfund platforms ( en dus veel minder over de platforms)quote:Op maandag 9 september 2019 20:02 schreef tnhb het volgende:
[..]
Sorry dat ik hier even op inhaak, maar dat heb ik dus nooit begrepen. Wat is nu het fundamentele verschil tussen estateguru, sameningeld en crowdrealestate waardoor de eerste hier niet past en de tweede wel? In mijn beleving gaan ze alle drie over investeringen in (per investering gescpecificeerd) vastgoed en is er één buitenlands platform, al biedt één van die andere twee ook zeer regelematig buitenlands vastgoed aan. Er is er één die auto invest aanbiedt, als dat niet past bij crowdfunding dan moet bijvoorbeeld ook hcn hier niet meer aan de orde komen, dat lijkt me niet wenselijk dus dat kenmerk kan het ook niet zijn.
Oftwel, kan iemand (bij voorkeur degene(n) die blijkbaar van mening was dat estateguru hier het niet paste, btw, misschien dan ook de openingpost laten aanpassen aan die mening?) ons nu eens helder uitleggen wat de objectieve criteria zijn? (in relatie tot bovenstaande)
Kan weinig zien zonder account. Wat voor zekerheden zijn er bij october?quote:Op maandag 9 september 2019 21:12 schreef Groepfunder het volgende:
Op October staat nu ook een lening open voor 24 mnd tegen 6,2%. Het betreft de pitch P2I. Het aardige is dat de lening in categorie B+ staat, maar de drie specifieke indicatoren wijzen alle drie een A aan. Ik vind dat bijzonder, maar het is niet de eerste keer dat de drie specifieke indicatoren moeilijk op te tellen zijn tot de eindscore van de analist. Hoe dat verder ook zij: omdat deze kortlopende leningen een relatief hoge rente biedt voor deze risico-categorie, noem ik hem hier toch even.
Een aantal (waaronder ikzelf) wel ja. Buyback garantie is geen absolute zekerheid. Veel van de loan originators zijn financieel zwak en de kans bestaat dat er een aantal omvallen zodra het economisch minder gaat. Meer over Mintos in het p2p topic.quote:Op maandag 9 september 2019 21:28 schreef xaban06 het volgende:
Zitten jullie ook in Mintos? Rentes van 10% en hoger met buyback garantie. Wat is het addertje?
Geen volgens mij. Ik vind de rente dan ook niet zo interessant. Maar ik begrijp de cijfers ook niet, de rekensom balanstotaal = Eigen vermogen + Vreemd vermogen gaat blijkbaar hier niet op. Wat zie ik over het hoofd?quote:Op maandag 9 september 2019 22:04 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Kan weinig zien zonder account. Wat voor zekerheden zijn er bij october?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | x ¤1.000 31/12/2016 31/12/2017 31/12/2018 Aantal maanden 12 12 12 Omzet 9.025 13.693 43.602 Omzetverandering N/A 51,72% 218,43% EBITDA Marge 15% - 20% 15% - 20% 5% - 10% Nettoresultaat 5 - 10 % 5 - 10 % 5 - 10 % Terugbetalingscapaciteit 5,08 1,37 1,47 Eigen vermogen 1.270 2.394 3.445 Balanstotaal 10.272 56.303 51.030 Netto Schuld / EBITDA 2,20* 0,22* 1,53* Netto Schuld / Eigen Vermogen 284,25% 21,43% 185,02% Eigen Vermogen / Balanstotaal 12,36 % 4,25 % 6,75 % Werkkapitaalbehoefte 284 1219 269 |
quote:Beste investeerders,
Aan het einde van de looptijd wil ik jullie bedanken voor het beschikbaar stellen van jullie geld voor mijn project ms Amber.
Ik vind crowdfunding de manier om een project te financieren , nu er geen verschil meer is tussen de banken onderling . En naar mijn mening geen enkele binding of ervaring hebben met het project .
De ING bank vertelde mij dat alle krediet aanvragen naar een en dezelfde afdeling gaan . Die dan beoordeeld worden door een persoon die op dat moment beschikbaar is . Bij crowdfunding maakt elke investeerder zijn eigen afweging,zonder een af vink lijstje zoals de banken hanteren .
Met vriendelijke groet Guus
Ik kreeg de update ook. Mijn eerste scheepje waar ik mijn geld weer op het droge heb.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:45 schreef djh77 het volgende:
Motorschip Robla (KoM) is netjes terugbetaald
[..]
quote:Met ingang van de nieuwe website presenteren wij Geldvoorelkaar24, een versnelde dienstverlening waarmee u binnen 24 uur uitsluitsel kunt krijgen over onze financieringsmogelijkheden voor uw relatie.
Binnen 24 uur duidelijkheid over de kredietaanvraag
Via een nieuw en efficiënt beoordelingsproces kunnen wij binnen 24 uur vaststellen of uw aanvraag is goedgekeurd en in aanmerking komt voor financiering via Geldvoorelkaar.nl. Geldvoorelkaar24 is bedoeld voor bestaande bedrijven met aanvragen tot ¤ 125.000, waarbij de gevraagde documentatie compleet is aangeleverd.
Snel en duidelijk; wel zo fijn voor uw klanten en relaties!
Mooi, weer een KOM project in de pocket!quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:45 schreef djh77 het volgende:
Motorschip Robla (KoM) is netjes terugbetaald
[..]
Veel te laag inderdaad. Op Funding Circle zou dit waarschijnlijk 15% zijn geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:50 schreef djh77 het volgende:
5,5% voor een bedrijfsauto. Pffff
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20073
En als zekerheid wordt de auto NIET in onderpand gegeven ????quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:50 schreef djh77 het volgende:
En als GVE de auto's wel in onderpand neemt vergeten ze de eigendomspapieren in te nemen. Als het mis dreigt te gaan wordt de auto verkocht en is de opbrengst al verdwenen. Dat heb i k al meegemaakt bij uitwinning van een andere pitch.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:02 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
En als zekerheid wordt de auto NIET in onderpand gegeven ????
quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:29 schreef bridgetofar het volgende:
[..]
En als GVE de auto's wel in onderpand neemt vergeten ze de eigendomspapieren in te nemen. Als het mis dreigt te gaan wordt de auto verkocht en is de opbrengst al verdwenen. Dat heb i k al meegemaakt bij uitwinning van een andere pitch.
Overigens is ook nu weer de halfmaandelijkse uitkering wel aangekondigd maar niet uitbetaald.
Ben ik dan een uitzondering? Staat bij mij keurig op de rekening.quote:Overigens is ook nu weer de halfmaandelijkse uitkering wel aangekondigd maar niet uitbetaald.
Je kunt het geld beter in Lender & Spender steken voor een betere spreiding...quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:50 schreef djh77 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |