abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188864358
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 14:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ligt eraan wat de definitie is van bezittingen. Lang niet alle bezittingen staat gelijk aan vermogen.
Vermogen is in zijn algemeenheid bezittingen minus schulden. Dus met schulden houd je bij de toetsing aan het vrijgestelde bedrag, geen rekening.
Pecunia non olet
pi_188864692
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 14:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Bij een negatieve spaarrente zou er in theorie ook een negatieve belasting moeten zijn ;)
Of in ieder geval zal het tarief nog verder zakken van 0,09 naar 0.

Let trouwens op dat ze deze regeling pas in 2022 willen laten starten.
Grote kans dat de rente dan weer heel anders is. Bijvoorbeeld weer 2 a 3%.
Dat is iets wat mij trouwens ergert aan deze hoezee stemming onder spaarders. Het lijkt nu allemaal wel erg leuk met een belastingtarief van 0.09 op sparen. Maar wanneer de rente gaat stijgen, gaat dit tarief net zo hard mee stijgen en kan daarmee nog hoger uitkomen dan het eerst was met zijn 4% als maatstaf!
Bij sparen lijken ze uit te gaan van wat ongeveer het rendement in een bepaald jaar is.

Ik vraag me af hoe dat bij beleggingen zit.
Is die 5,33% een soort langjarig gemiddelde of is dat ook steeds ongeveer het rendement in een bepaald jaar?
Als het dat laatste is, wat gaan ze dan doen in een jaar dat de beurskoersen 30% omlaag gaan?
pi_188865392
CBS langjarig gem
pi_188867284
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 15:36 schreef dyna18 het volgende:
Dit gaat ook over CrowdFunding en is naar mijn idee niet off-topic. Ik vind het een interessante discussie, omdat deze op meerdere vlakken invloed gaat hebben op CF.
Kan best interessant zijn voor sommigen, maar daar is dus een ander topic voor. Ik 'mocht' hier eerder ook niet over Estateguru praten, terwijl dat toch CF is, notabene van dezelfde vorm als waar het hier meestal over gaat (namelijk vastgoed). Een post over voorgestelde belastingregels af en toe specifiek voor CF is echt niet zo'n ramp, maar de hele verdere discussie hoort in een ander topic. Maar goed, ik zal daar dan ook niet meer verder op in gaan, want dat is ook off topic ;)
pi_188867643
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:41 schreef TechLight het volgende:
Ik 'mocht' hier eerder ook niet over Estateguru praten
Sorry dat ik hier even op inhaak, maar dat heb ik dus nooit begrepen. Wat is nu het fundamentele verschil tussen estateguru, sameningeld en crowdrealestate waardoor de eerste hier niet past en de tweede wel? In mijn beleving gaan ze alle drie over investeringen in (per investering gescpecificeerd) vastgoed en is er één buitenlands platform, al biedt één van die andere twee ook zeer regelematig buitenlands vastgoed aan. Er is er één die auto invest aanbiedt, als dat niet past bij crowdfunding dan moet bijvoorbeeld ook hcn hier niet meer aan de orde komen, dat lijkt me niet wenselijk dus dat kenmerk kan het ook niet zijn.

Oftwel, kan iemand (bij voorkeur degene(n) die blijkbaar van mening was dat estateguru hier het niet paste, btw, misschien dan ook de openingpost laten aanpassen aan die mening?) ons nu eens helder uitleggen wat de objectieve criteria zijn? (in relatie tot bovenstaande)
pi_188869342
Op October staat nu ook een lening open voor 24 mnd tegen 6,2%. Het betreft de pitch P2I. Het aardige is dat de lening in categorie B+ staat, maar de drie specifieke indicatoren wijzen alle drie een A aan. Ik vind dat bijzonder, maar het is niet de eerste keer dat de drie specifieke indicatoren moeilijk op te tellen zijn tot de eindscore van de analist. Hoe dat verder ook zij: omdat deze kortlopende leningen een relatief hoge rente biedt voor deze risico-categorie, noem ik hem hier toch even.
pi_188869841
Zitten jullie ook in Mintos? Rentes van 10% en hoger met buyback garantie. Wat is het addertje?
pi_188870285
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 20:02 schreef tnhb het volgende:

[..]

Sorry dat ik hier even op inhaak, maar dat heb ik dus nooit begrepen. Wat is nu het fundamentele verschil tussen estateguru, sameningeld en crowdrealestate waardoor de eerste hier niet past en de tweede wel? In mijn beleving gaan ze alle drie over investeringen in (per investering gescpecificeerd) vastgoed en is er één buitenlands platform, al biedt één van die andere twee ook zeer regelematig buitenlands vastgoed aan. Er is er één die auto invest aanbiedt, als dat niet past bij crowdfunding dan moet bijvoorbeeld ook hcn hier niet meer aan de orde komen, dat lijkt me niet wenselijk dus dat kenmerk kan het ook niet zijn.

Oftwel, kan iemand (bij voorkeur degene(n) die blijkbaar van mening was dat estateguru hier het niet paste, btw, misschien dan ook de openingpost laten aanpassen aan die mening?) ons nu eens helder uitleggen wat de objectieve criteria zijn? (in relatie tot bovenstaande)
P2p gaat met name over de p2p platforms en dit topic gaat met name over de projecten op crowdfund platforms ( en dus veel minder over de platforms)

Dat is iig mijn beeld ( daarom ook mijn voorkeur om de VRH apart te behandelen... Die discussie gaat medio 2020 verder spelen, als het voorstel in de 2de kamer wordt behandeld)
pi_188870960
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:12 schreef Groepfunder het volgende:
Op October staat nu ook een lening open voor 24 mnd tegen 6,2%. Het betreft de pitch P2I. Het aardige is dat de lening in categorie B+ staat, maar de drie specifieke indicatoren wijzen alle drie een A aan. Ik vind dat bijzonder, maar het is niet de eerste keer dat de drie specifieke indicatoren moeilijk op te tellen zijn tot de eindscore van de analist. Hoe dat verder ook zij: omdat deze kortlopende leningen een relatief hoge rente biedt voor deze risico-categorie, noem ik hem hier toch even.
Kan weinig zien zonder account. Wat voor zekerheden zijn er bij october?
pi_188871769
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:28 schreef xaban06 het volgende:
Zitten jullie ook in Mintos? Rentes van 10% en hoger met buyback garantie. Wat is het addertje?
Een aantal (waaronder ikzelf) wel ja. Buyback garantie is geen absolute zekerheid. Veel van de loan originators zijn financieel zwak en de kans bestaat dat er een aantal omvallen zodra het economisch minder gaat. Meer over Mintos in het p2p topic.
pi_188876101
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 22:04 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Kan weinig zien zonder account. Wat voor zekerheden zijn er bij october?
Geen volgens mij. Ik vind de rente dan ook niet zo interessant. Maar ik begrijp de cijfers ook niet, de rekensom balanstotaal = Eigen vermogen + Vreemd vermogen gaat blijkbaar hier niet op. Wat zie ik over het hoofd?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
x ¤1.000    31/12/2016    31/12/2017    31/12/2018
Aantal maanden    12    12    12
Omzet    9.025    13.693    43.602
Omzetverandering    N/A    51,72%    218,43%
EBITDA Marge    15% - 20%    15% - 20%    5% - 10%
Nettoresultaat    5 - 10 %    5 - 10 %    5 - 10 %
Terugbetalingscapaciteit    5,08    1,37    1,47
Eigen vermogen    1.270    2.394    3.445
Balanstotaal    10.272    56.303    51.030
Netto Schuld / EBITDA    2,20*    0,22*    1,53*
Netto Schuld / Eigen Vermogen    284,25%    21,43%    185,02%
Eigen Vermogen / Balanstotaal    12,36 %    4,25 %    6,75 %
Werkkapitaalbehoefte    284    1219    269

Edit: Als de schulden 1,8502 * 3445 = 6374 zijn, wat is dan de rest van het balanstotaal? Voorzieningen van 41mio?

[ Bericht 2% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 10-09-2019 11:04:40 ]
pi_188878025
Ik heb bij GvE een project welke al vanaf mei op; Overdracht gerechtsdeurwaarder staat,ik vind het vreemd dat er dan geen vervolg actie komt. Maar zal wel normaal bij onze vrienden van t bureau zijn..
pi_188879170
Om kwaliteit, professionaliteit en transparantie in de mkb financieringsmarkt te bevorderen, komt Stichting MKB Financiering met het keurmerk Erkend MKB Financier. Dit keurmerk ontvangt een mkb financier bij het voldoen aan de belangrijkste eisen op het gebied van verantwoord en passend financieren van mkb ondernemers en ZZP'ers. Stichting MKB Financiering heeft vandaag de eerste 11 financiers bekend gemaakt die het keurmerk hebben ontvangen.

Via microkrediet, crowdfunding, leasing, direct lending en factoring komt er steeds meer financiering beschikbaar voor het mkb. Voor ondernemers en adviseurs is het echter lastig om inzicht te krijgen in de kwaliteit en professionaliteit van deze aanbieders.

Stichting MKB Financiering (SMF) heeft om die reden het initiatief genomen om in overleg met ondernemersnetwerken, toezichthouders, banken en non-bancaire financiers een gedragscode op te stellen voor verantwoord en passend financieren. Deze Gedragscode MKB Financiers is op 3 april gepubliceerd, waarna de eerste financiers zich hebben gemeld voor een onafhankelijke audit. Financiers die voldoen aan de gedragscode en de audit positief afronden, ontvangen het keurmerk Erkend MKB Financier.

De afgelopen maanden is bij de eerste groep mkb financiers getoetst of zij voldoen aan de eisen in de gedragscode. De audit is uitgevoerd door Jaap Koelewijn als onafhankelijk expert en bestuurslid van SMF.

Jaap Koelewijn, deeltijd hoogleraar Corporate Finance aan Nyenrode en bestuurder Governance SMF die de audit heeft uitgevoerd: "Tijdens de uitgevoerde audits heb ik niet alleen gelet op de kwaliteit van de formele processen, maar ook op de intrinsieke motivatie om verantwoord te financieren. Ik was positief verrast over deze eerste groep van financiers die goed kijken naar de juiste manier om financiering in de financieringsmix op te nemen voor het mkb."

Tijdens de audit zijn de financiers onder andere getoetst op gehanteerde maximale rentetarieven, actieve transparantie over kosten en vergoedingen die betaald worden aan adviseurs, niet misleidende communicatie, passend en verantwoord financieren en het vragen van passende zekerheden.

Uiteindelijk ontvangen 11 organisaties als eerste het keurmerk. Dit zijn
• Boozt24
• Collin Crowdfund
• Dynamic Credit
• Fiduciam
• FundIQ
• Geldvoorelkaar
• NPEX
• October
• Qredit
• Voldaan.

Jaarlijks wordt gecontroleerd of de financiers nog voldoen aan de eisen van het keurmerk. Het bestuur van SMF zal toezien op naleving van de uitgangspunten. Op basis van ontwikkelingen in de markt kunnen de voorwaarden voor de gedragscode en bijbehorend keurmerk verder worden aangescherpt.
pi_188881472
Motorschip Robla (KoM) is netjes terugbetaald
quote:
Beste investeerders,
Aan het einde van de looptijd wil ik jullie bedanken voor het beschikbaar stellen van jullie geld voor mijn project ms Amber.

Ik vind crowdfunding de manier om een project te financieren , nu er geen verschil meer is tussen de banken onderling . En naar mijn mening geen enkele binding of ervaring hebben met het project .
De ING bank vertelde mij dat alle krediet aanvragen naar een en dezelfde afdeling gaan . Die dan beoordeeld worden door een persoon die op dat moment beschikbaar is . Bij crowdfunding maakt elke investeerder zijn eigen afweging,zonder een af vink lijstje zoals de banken hanteren .

Met vriendelijke groet Guus
pi_188881488
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:45 schreef djh77 het volgende:
[..]

Ik kreeg de update ook. Mijn eerste scheepje waar ik mijn geld weer op het droge heb.
pi_188881539
5,5% voor een bedrijfsauto. Pffff
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20073
pi_188881588
Gve gaat fnc en Collin direct achterna
quote:
Met ingang van de nieuwe website presenteren wij Geldvoorelkaar24, een versnelde dienstverlening waarmee u binnen 24 uur uitsluitsel kunt krijgen over onze financieringsmogelijkheden voor uw relatie.

Binnen 24 uur duidelijkheid over de kredietaanvraag
Via een nieuw en efficiënt beoordelingsproces kunnen wij binnen 24 uur vaststellen of uw aanvraag is goedgekeurd en in aanmerking komt voor financiering via Geldvoorelkaar.nl. Geldvoorelkaar24 is bedoeld voor bestaande bedrijven met aanvragen tot ¤ 125.000, waarbij de gevraagde documentatie compleet is aangeleverd.

Snel en duidelijk; wel zo fijn voor uw klanten en relaties!
pi_188881872
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:45 schreef djh77 het volgende:
[..]

Mooi, weer een KOM project in de pocket!
Zo zie je maar weer dat zo'n roeptoeter die hier op het forum toen der tijd Guus Admiraal zwart probeerde te maken terecht genegeerd is.
pi_188882081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:50 schreef djh77 het volgende:
Veel te laag inderdaad. Op Funding Circle zou dit waarschijnlijk 15% zijn geweest.
Ik denk dat ze beter de rente omhoog hadden kunnen gooien dan 10% korting te geven op een set barbiepoppen naar keuze.
pi_188882555
quote:
En als zekerheid wordt de auto NIET in onderpand gegeven ????
pi_188882945
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 18:02 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

En als zekerheid wordt de auto NIET in onderpand gegeven ????
En als GVE de auto's wel in onderpand neemt vergeten ze de eigendomspapieren in te nemen. Als het mis dreigt te gaan wordt de auto verkocht en is de opbrengst al verdwenen. Dat heb i k al meegemaakt bij uitwinning van een andere pitch.

Overigens is ook nu weer de halfmaandelijkse uitkering wel aangekondigd maar niet uitbetaald.
pi_188882964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 18:29 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

En als GVE de auto's wel in onderpand neemt vergeten ze de eigendomspapieren in te nemen. Als het mis dreigt te gaan wordt de auto verkocht en is de opbrengst al verdwenen. Dat heb i k al meegemaakt bij uitwinning van een andere pitch.

Overigens is ook nu weer de halfmaandelijkse uitkering wel aangekondigd maar niet uitbetaald.

dinsdag 10 september 2019 @ 18:35:17 #299
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_188883014
quote:
Ben ik dan een uitzondering? Staat bij mij keurig op de rekening.
pi_188883015
quote:
Je kunt het geld beter in Lender & Spender steken voor een betere spreiding...
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')