quote:Afgelopen maand hebben wij wederom een afdracht van de deurwaarder ontvangen. De lening zal binnenkort in zijn geheel zijn ingelost. Wij blijven dit opvolgen met de deurwaarder
Maar ergens is het ook wel geluk hebben natuurlijkquote:Op zondag 15 september 2019 13:18 schreef djh77 het volgende:
Een van mijn eerste defaults bij fnc verwacht op korte termijn volledig afgelost te worden. Kunnen andere platformen echt een voorbeeld aan nemen.
[..]
Ik heb het idee dan andere platforms alleen maar in gesprek zijn, terwijl fnc een zakelijk traject opstart om zoveel mogelijk acties in te zetten om geld van de investeerder terug te halen.quote:Op zondag 15 september 2019 13:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar ergens is het ook wel geluk hebben natuurlijk
FNC pakt het gewoon professioneel aan. Ik heb nog een aantal defaults lopen bij Lendico. Ook daar wordt ook daadwerkelijk geld binnen gehaald (alleen wordt je daar verder niet geïnformeerd).quote:Op zondag 15 september 2019 13:32 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dan andere platforms alleen maar in gesprek zijn, terwijl fnc een zakelijk traject opstart om zoveel mogelijk acties in te zetten om geld van de investeerder terug te halen.
FNC heeft al meer met recovery bereikt dan alle andere platformen bij elkaar.
Dat is goed te horen. Blijkbaar lukt het af en toe.quote:Op zondag 15 september 2019 13:18 schreef djh77 het volgende:
Een van mijn eerste defaults bij fnc verwacht op korte termijn volledig afgelost te worden. Kunnen andere platformen echt een voorbeeld aan nemen.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., zal morgen wel komen I guess and hope, aanvulling en nav onderstaand, alles in een keer ?
Zit net een beetje te googlen kom ik dit tegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. &SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. &SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. & mededeling op facebook ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door peterc op 15-09-2019 16:39:13 ]![]()
quote:Op zondag 15 september 2019 16:11 schreef peterc het volgende:
Ik mis bij CCF nog > 8days overdueZekerheden etc.:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., zal morgen wel komen I guess and hope, aanvulling en nav onderstaand, alles in een keer ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagje: het kan toch niet dat een onderneming inclusief verpande inventaris en voorraad, zonder instemming van Collin zou zijn verkocht?Pecunia non olet![]()
quote:Op zondag 15 september 2019 16:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zekerheden etc.:Niet als er geen afspraak ligt waardoor de volledige lening na overname wordt afgelost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagje: het kan toch niet dat een onderneming inclusief verpande inventaris en voorraad, zonder instemming van Collin zou zijn verkocht?![]()
Zo te zien zou hij ook vanuit privé en/of de andere onderneming de betalingen kunnen voortzetten.quote:Op zondag 15 september 2019 16:58 schreef djh77 het volgende:
[..]
Niet als er geen afspraak ligt waardoor de volledige lening na overname wordt afgelost.
Ik vraag me af of Collin überhaupt wel op de hoogte is maar dat horen we dan wel weer. Voorlopig maak ik me nog niet al te veel zorgen. Zo'n 80% is al afgelost.Pecunia non olet![]()
Volgens mij moet Collin de hele lening opeisen na verkoop/einde verpanding.quote:Op zondag 15 september 2019 17:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zo te zien zou hij ook vanuit privé en/of de andere onderneming de betalingen kunnen voortzetten.
Ik vraag me af of Collin überhaupt wel op de hoogte is maar dat horen we dan wel weer. Voorlopig maak ik me nog niet al te veel zorgen. Zo'n 80% is al afgelost.![]()
Wel goed van FNC, dat ze zelfs op zondag het overzicht "Kredietprojecten met openstaande terugbetalingen" versturen. Inhoudelijk is het echter met zeer veel projecten slecht gesteld en het meest valt te lezen:quote:Op zondag 15 september 2019 14:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat is goed te horen. Blijkbaar lukt het af en toe.
Zelf heb ik net 11 verhaaltjes door zitten lezen en er was er niet één waar concreet geld was binnengehaald of binnenkort te verwachten valt.
Inclusief een project waar de 1e hypotheekhouder het pand op de veiling heeft gegooid en ons eigen beslag waardeloos bleek.
- "De ondernemer heeft meerdere malen per mail betaaltoezeggingen gedaan, echter worden deze niet nagekomen."
- "Ondanks diverse contactpogingen zijn wij er niet in geslaagd om in contact te komen met de onderneemer."
- "Wij zullen in verband met de opgelopen achterstand de ondernemer negatief registeren bij het BKR. "
- "Wij blijven derhalve het formele incassoproces volgen met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen."
FNC zit er wel achteraan, maar van de 14 defaults (en de naar verwachting op korte termijn komende 5 defaults) komt tot op heden eigenlijk helemaal niets terug.
[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder99 op 15-09-2019 22:18:42 ]![]()
Niet voor mij om twee belangrijke redenen:quote:Op zaterdag 14 september 2019 22:28 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe van NL Investeert:
https://www.nlinvesteert.(...)766956d72a-538161661
1.: uitzender
2.: hockeystick
All lijkt dat andere, hier slecht ontvangen, KoM projectSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. het voorlopig goed te doen.
Anyway, bij CF geldt hetzelfde als met varen met onstuimig weer: je kan beter op de wal staan, en denken "ik had best een rondje kunnen gaan varen, als aan het varen zijn en denken: "stond ik maar op de wal".![]()
Projectenstroom bij FNC is wel opgedroogd nu.
de paar projecten die nog verschijnen zijn allemaal A of B'tjes.
de vraag is nu:
hebben ze hun acceptatiebeleid drastisch gewijzigd
en/of
brengen ze vrijwel alles onder bij wat institutionele beleggers?
In beide gevallen denk ik dat het wat mij betreft zo'n beetje over is bij FNC![]()
Ja, ook bij mij loopt het geïnvesteerde bedrag langzaam terug. Misschien komt het wel weer.quote:Op maandag 16 september 2019 11:21 schreef bleyenburg het volgende:
de vraag is nu:
en/of
In beide gevallen denk ik dat het wat mij betreft zo'n beetje over is bij FNC![]()
Veel gaat naar institutionele beleggers.quote:Op maandag 16 september 2019 11:21 schreef bleyenburg het volgende:
de vraag is nu:
en/of
![]()
Als ik naar die grafiek kijk, dan zie ik dat er gewoon te weinig projecten zijn. Een paar maanden terug waren er ruim voldoende projecten en ging een groot deel naar institutionele beleggers. In juli en augustus ging daar niets meer heen en nog is er te weinig voor crowdfunding. Voor ons wel positief dat crowdfunding voorrang krijgt trouwens.quote:Op maandag 16 september 2019 11:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Veel gaat naar institutionele beleggers.
[ afbeelding ]
Best wel een schokkend plaatje trouwens: juli was de slechtste maand op het plaatje. Het lijkt wel alsof FNC vrijwel tot stilstand is gekomen.![]()
Helaas.... Geen terugkoopquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb bij wijze van 'proef' meteen verzocht om terugstorting van het hefbruggendrama. Eens kijken wat de reactie zal zijnquote:Een wijziging in de algemene voorwaarden betreft ten alle tijden de toekomstige leencontracten die worden aangegaan en hebben geen terugwerkende kracht op bestaande leencontracten. Met betrekking tot de lening 'Hefbruggen' zal de situatie dan ook niet wijzigen![]()
institutioneel juli/augustus geeft een vertekend beeld. Deze zijn nog niet bekend en na afloop van de Q (na september) bijgevoegdquote:Op maandag 16 september 2019 11:41 schreef Benger het volgende:
institutionele beleggers. In juli en augustus ging daar niets meer heen en nog is er te weinig voor crowdfunding.![]()
Aha.quote:Op maandag 16 september 2019 11:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
institutioneel juli/augustus geeft een vertekend beeld. Deze zijn nog niet bekend en na afloop van de Q (na september) bijgevoegd
[ Bericht 2% gewijzigd door Benger op 16-09-2019 11:57:15 ]![]()
Zou jij de volgende vervolg vragen willen stellen:quote:
Stel dat zon'n geval als de het hefbrug bedrijf zich in de toekomst voor doet zou dit dan een reden zijn om onder de nieuwe algemene voorwaarden de lening terug te kopen?
Zo nee zou u dan een ander voorbeeld kunnen geven waarbij de terugkoop wel van toepassing is?
Ben wel benieuwd wat daarop hun antwoord is.![]()
Hieraan wil ik wel meedoen. Dus als die open staat en iemand heeft het in de gaten graag een seintje,quote:![]()
De zekerheden spreken mij aan. Echter ik kon geen geen internetsite vinden en geen recensies, alleen een facebookpagina waarop het meeste recente bericht van eind 2017 is. Heeft iemand nog iets anders gevonden?quote:![]()
Ik overweeg ook om hem mee te nemen maar de netto renteopbrengst van 4,8% is wel zéér laag voor de investeerdersquote:Op maandag 16 september 2019 12:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hieraan wil ik wel meedoen. Dus als die open staat en iemand heeft het in de gaten graag een seintje,![]()
![]()
Vemoedelelijk een eenvoudige zzp er die de boterham verdient met eenvoudig straatwerk en hovenierswerk, Woont ook in eenvoudig huis. https://www.google.com/ma(...)1.663022!4d5.3738836quote:Op maandag 16 september 2019 12:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik overweeg ook om hem mee te nemen maar de netto renteopbrengst van 4,8% is wel zéér laag voor de investeerders
Dus de tweede hypotheek op huis zal wel niet zo veel opbrengen als het mis gaat. De vraag is dus wel wat gaat hij kopen voor grond en wat voor een bebouwing staat er op of gaat hij erop zetten zodat de eerste hypotheek ook daadwerkelijk waarde heeft. Wat dat betreft is het geheel wel wat vaag.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: