Dat (en dat).quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat onbehagelijke gevoel zal meer komen vanuit de kennis van nu (hoewel er geen enkele aanwijzing is dat hij ook aan kinderen heeft gezeten trouwens).
Wat een vraagquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:57 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik dacht dat je er een van 7 en een peuter had. Doe je dat ook nog als ze 16 zijn?
Oh, sorry, was grappig bedoeld. Ik ben juist van het niet zo krampachtige, ondanks dat ik zelf misbruikt ben door mijn grootvader.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat (en dat).
Ik kan me werkelijk geen enkel onbehaaglijk gevoel herinneren toen het destijds op TV was; integendeel (en die kinderen maken nou ook niet een bepaald traumatische indruk op mij). Nu echter wordt het als 'not done' gezien (en dat bepaalt toch mede je beeld nu). Maar of je dát Cosby aan kunt rekenen en hem dáárom 'viespeuk' toe mag werpen?
Geen idee.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:57 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik dacht dat je er een van 7 en een peuter had. Doe je dat ook nog als ze 16 zijn?
Het sowieso alleen nog maar om een redelijk vermoeden. Dat is al genoeg om in het voordeel van de verdachten te werken.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ook zonder dat er een rechtszaak over zal komen (de 'verdachte' is immers niet meer onder ons), is onderzoek naar de aanleiding idd noodzakelijk. Het zou mij hoogstelijk verbazen als het bericht kwam dat ze het onderzoek naar het zedenmisdrijf staken omdat "het toch niet meer tot een rechtszaak komt tegen Martin".
Of het nou een redelijk vermoeden is, of hij heeft echt wat gedaan, het pleit die mannen niet vrij van dood door schuld, als vast komt te staan dat hij als gevolg van dat optreden overleden is.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:39 schreef HiZ het volgende:
Het sowieso alleen nog maar om een redelijk vermoeden. Dat is al genoeg om in het voordeel van de verdachten te werken.
Nee, dat is me even iets te makkelijk. Vermoedens kunnen evengoed ongegrond zijn en moeten daarom uitgezocht worden, willen ze ontlastend werken.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het sowieso alleen nog maar om een redelijk vermoeden. Dat is al genoeg om in het voordeel van de verdachten te werken.
Verstikking laat ook sporen achter, dit kunnen ze makkelijk zien.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Geen aneurysma, geen inwendige verwonding door "de val van zijn fiets" en ook geen hartaanval. (of zou dat allemaal nog kunnen blijken uit het toxicologisch onderzoek?)
Dan gaat mijn gedachte toch richting omgekomen door verstikking nadat het lucht uit zijn longen is geperst door de 300 kilo die bovenop hem heeft gelegen.
Toch fijn dat ze dit ook nog even belichten in het artikel:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ossierkast~a55e7600/
Ok thx, het zou dus alsnog uit het toxicologisch onderzoek kunnen blijken zodat ze het met grotere zekerheid naar buiten kunnen brengen, als verstkking de oorzaak is.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Verstikking laat ook sporen achter, dit kunnen ze makkelijk zien.
http://actioma.eu/2014/04/bewijs-en-verdediging-moordzakenquote:Vaak treden bij wurging of verstikking stipvormige kleine bloedinkjes op in met name de ogen, hersenen of maag en darmen. Lange tijd zijn deze bloedinkjes als klassieke verschijnselen van verwurging, verstikking en/of smoren aangemerkt. Pathologen zijn echter tegenwoordig terughoudender in het beoordelen daarvan. Meestal spreken zij erover in termen dat deze verschijnselen kunnen passen bij, maar niet bewijzend zijn voor de doodsoorzaak van wurging. Een relatief nieuw bewijs voor het vaststellen van wurging als doodsoorzaak is het aantreffen van thyreoglobuline in het bloed of urine van het slachtoffer. Thyreoglobuline is een hormoon dat door de schildklier wordt afgescheiden. De normale waarde bij een gemiddelde mens bedraagt ± 55 microgram. Maar uit medisch-wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat bij doden, die manueel gewurgd zijn, thyreoglobuline-concentraties van ± 250 tot 850 microgram gemeten zijn. Vanaf 2009 is deze toxicologische bewijsvoering door diverse rechterlijke colleges aanvaard.
Maar dit ging over bang zijn als je buiten normaal doet tegen een kind. Dat ouders dan met argusogen kijken of erger.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vrouw van een van mijn beste vrienden heeft ook haar vader van incest beschuldigd. Bleek later ook niet waar te zijn en een gevolg te zijn van psychische problematiek van haarzelf. Heeft verder nooit de pers gehaald (wel rechtszaak geweest).
Ik denk dus dat het toch vaker voorkomt dan je zou denken.
Om als man je daardoor beperkt te voelen is vers twee natuurlijk.
Oh ja joh? Dus iemand kan zo voor mij bang worden dat hij sterft en dan heb ik een moord gepleegd? Ik mag wel uitkijken. Of lukt dat alleen bij angsthazen die net een pedofiel zedenmisdrijf hebben gepleegd? En weten dat ze wellicht het verdere leven van een kind verwoest hebben....quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zou me niet verbazen als blijkt dat Martin letterlijk van angst is gestorven.
Maar zijn moordenaars zijn vrij en worden als helden vereerd.
Als je nu nog steeds over 'moordenaars' spreekt, ben je echt niet serieus te nemen. Je diskwalificeert jezelf volkomen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zou me niet verbazen als blijkt dat Martin letterlijk van angst is gestorven.
Maar zijn moordenaars zijn vrij en worden als helden vereerd.
Makkelijk.. Verdedig niemand maar het staat nog steeds niet vast dat het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.. Dat ze vijf man op een lijk hebben aangetroffen daarentegen. . .quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:36 schreef gombro het volgende:
Verdedigers van smeerlappen zijn voor mij smeerlappen. Fijna avond verder!
Dat eerste moet ik je gelijk in geven, dat staat inderdaad nog niet vast.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:40 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Makkelijk.. Verdedig niemand maar het staat nog steeds niet vast dat het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.. Dat ze vijf man op een lijk hebben aangetroffen daarentegen. . .
Dat het er vijf waren klopt inderdaad niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat eerste moet ik je gelijk in geven, dat staat inderdaad nog niet vast.
Voor zover ik had gelezen was de man bij aankomst van de politie nog niet overleden... maar dat kan inmiddels gewijzigd zijn. Als hij nog niet was overleden, hebben ze ook geen "vijf man op een lijk" aangetroffen.
https://nos.nl/artikel/22(...)enheid-bij-dood.htmlquote:Vier omstanders hielden de man vervolgens vast in afwachting van de komst van de politie. Bij aankomst bleek dat hij was overleden en werden de vier aangehouden. De vader van het meisje meldde zich vervolgens zelf bij de politie.
Pedofilie en kindermisbruik moet bestreden worden. Maar om te spreken over "verwoest" terwijl nog helemaal niet bekend is van welk zedenmisdrijf de dove man verdacht wordt? Hoe ernstig kán dit trouwens zijn in een openbare speeltuin onder toezicht van ouders.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 20:14 schreef gombro het volgende:
[..]
Oh ja joh? Dus iemand kan zo voor mij bang worden dat hij sterft en dan heb ik een moord gepleegd? Ik mag wel uitkijken. Of lukt dat alleen bij angsthazen die net een pedofiel zedenmisdrijf hebben gepleegd? En weten dat ze wellicht het verdere leven van een kind verwoest hebben....
Als iemand al is overleden, word je niet meer gereanimeerd lijkt me... Niet dat je er dan goed aan toe bent, maar iemand die is doodverklaard bij aankomst beginnen ze toch niet meer aan?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:03 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat het er vijf waren klopt inderdaad niet.
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)enheid-bij-dood.html
Ze hebben nog wel geprobeerd hem te reanimeren dacht ik.
Doodverklaren kan alleen worden gedaan door een bevoegd arts (of in het leger wanneer hoofd een romp minimaal 1 meter van elkaar zijn gescheiden).quote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als iemand al is overleden, word je niet meer gereanimeerd lijkt me... Niet dat je er dan goed aan toe bent, maar iemand die is doodverklaard bij aankomst beginnen ze toch niet meer aan?
Maar goed, ze hebben prins Friso toen ook meer dan een uur gereanimeerd, terwijl dat normaal maximaal 20 minuten is. Wellicht was die in andere omstandigheden ook als reeds overleden beschouwd.
Dank voor de info. Maar dan wordt dus pas achteraf door een bevoegd arts bepaald dat de persoon al was overleden op het tijdstip van arriveren van de politie?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Doodverklaren kan alleen worden gedaan door een bevoegd arts (of in het leger wanneer hoofd een romp minimaal 1 meter van elkaar zijn gescheiden).
Dus bij een ogenschijnlijk levenloos lichaam wordt in principe altijd gereanimeerd. Ook, of juist, als het hart niet meer klopt, kun je soms iemand nog reanimeren door hartmassage en mond-op-mondbeademing.
Dat je er ook nog serieus op ingaatquote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Pedofilie en kindermisbruik moet bestreden worden. Maar om te spreken over "verwoest" terwijl nog helemaal niet bekend is van welk zedenmisdrijf de dove man verdacht wordt? Hoe ernstig kán dit trouwens zijn in een openbare speeltuin onder toezicht van ouders.
Het is waarschijnlijker dat dit kind de rest van zijn leven moet doorbrengen in de wetenschap dat er ooit een dove man is vermoord omdat het op dat moment in een speeltuintje aanwezig was.
Het hysterische gedrag van ouders leidt veelal tot meer schade dan het zedenmisdrijf zelf, dat is vrij algemeen bekend.
Je vergeet een opmerkelijk stukje:quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:20 schreef IriYe het volgende:
“Volgens sommige omwonenden was het meisje al naakt. Toen de vader van het meisje verhaal kwam halen ontstond een worsteling met Martin, die amper kon praten. Daarop schoten vier mannen te hulp die in een tuin aan het speelveldje zaten. Alle vijf mannen (van 36, 38, 46 en 54 jaar uit Assen en een 27-jarige uit Kampen) werkten de grote Martin tegen de grond en hielden hem in bedwang. In de hoek van het speeltuintje lag Martin ruim twintig minuten lang te worstelen om aan zijn ‘burgerarrest’ te ontkomen. (…) De een hield zijn benen vast, de ander zijn armen, een derde zijn lichaam. Martin probeerde zich de hele t ijd te ontworstelen. Totdat hij niet meer bewoog.”
https://www.misdaadjourna(...)isje-4-was-al-naakt/
Ook de twee reacties onder het bericht zetten hem niet meteen op de brandstapel.quote:Dat is nogal wat. Lijkt me nogal relevant: of het klopt dat het meisje daar bloot rondliep. Ook gezien de rest van de actie vraag je je toch af wat voor volk dat is, die verdachten (want dat zijn het nog wel). En vooral wat er precies is gebeurd. Uit wat je er tot nu toe van kunt opmaken krijg je bepaald niet het idee dat ‘de verdachten’ het achterste van hun tong hebben laten zien.
Maar het politiebericht wel. Zedenmisdrijf. Basta. Deal with it.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:28 schreef Woelwater het volgende:
Ook de twee reacties onder het bericht zetten hem niet meteen op de brandstapel.
Ook niet.. Aanname, zo ingewikkeld is dat niet.. Als tien man beweren dat ze jou betrapt hebben met een kind zou jij ook opeens pedo zijn volgens je eigen kortzichtige denkwijze, of het nou waar is of niet..quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:46 schreef gombro het volgende:
[..]
Maar het politiebericht wel. Zedenmisdrijf. Basta. Deal with it.
quote:Over pedofilie
Een pedofiel is een volwassene met een seksuele aantrekking tot kinderen en dit wordt gezien als een geaardheid. Een pedofiel handelt niet naar zijn gevoelens. Iemand die dit wel doet, is een pedoseksueel en maakt zich schuldig aan kindermisbruik. Veel plegers van kindermisbruik hebben geen pedofiele gevoelens. Vaak is er sprake van een depressie of alcoholverslaving of dergelijke waardoor zij over de schreef gaan. Uit het rapport van de Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen Kinderen blijkt dat slechts 20 procent van de veroordeelde kindermisbruikers pedofiel is. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat veel kindermisbruik plaatsvindt binnen het gezin.
Niet relevant. Het politiebericht zegt dat Martin haar verkracht heeft en het kind daardoor getraumatiseerd is. Pedo dus. Burn him! Basta!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:07 schreef deedeetee het volgende:
https://www.libelle.nl/mensen/interviews-2/elises-zoon-pedofiel/
[..]
Jij spoort niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet relevant. Het politiebericht zegt dat Martin haar verkracht heeft en het kind daardoor getraumatiseerd is. Pedo dus. Burn him! Basta!
Weer zo’n smeerlap minder, prima![]()
Wat wilt dat zeggen? Dat de uitvaart plaats kan vinden? Ze zeggen erbij dat het onderzoek nog loopt?quote:
Dat de familie afscheid van hem kan nemen en een uitvaart kan regelen iddquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:22 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wat wilt dat zeggen? Dat de uitvaart plaats kan vinden? Ze zeggen erbij dat het onderzoek nog loopt?
Nog raar want hoe wil je een begraven of gecremeerd lichaam onderzoeken? Maar wellicht is het lichamelijke onderzoek klaar..quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat de familie afscheid van hem kan nemen en een uitvaart kan regelen idd
Werd?quote:Ondanks dat de man is overleden, wordt het gemelde zedendelict waarvan hij verdacht werd onderzocht.
Zie mijn edit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:24 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nog raar want hoe wil je een begraven of gecremeerd lichaam onderzoeken? Maar wellicht is het lichamelijke onderzoek klaar..
Och taalfouten in nieuws artikelen xD Ik lees er al standaard overheen, maar als je er op gaat letten dan is het bizar.quote:
Ja, werd. Strafvervolging stopt bij overlijden, dus na je dood ben je per definitie geen verdachte meer.quote:
Nee klopt, IK spoor nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:41 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Jij spoort niet.
Wat je doet is strafbaar, is dat doorgedrongen in je zaagselkop?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Het onderzoek was vanaf het begin al ondeugdelijk omdat de andere kant van het verhaal niet meer verteld kan worden. Iedereen in die buurt heeft kinderen, en die reageren zoals hier : "dood aan alle pedo's". Het is het OM, die 5 mannen en de rest van NL tegen die dode man die zichzelf niet meer kan verdedigen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:27 schreef ondeugend het volgende:
Samen met de bevindingen kan het onderzoek nog steeds plaatsvinden natuurlijk. Naast getuigenverslagen leggen etc.
Iig hebben ze het lichaam niet meer nodig of kunnen ze er niks meer mee
quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee klopt, IK spoor niet
Gast ik kan aangifte doen van je teksten. Dan ga je wel erg ver denk je niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wet heeft schijt aan sarcasme. En ik ook, ik ben gewoon slecht in het herkennen ervan. Maar dan nog is dit geen goede sarcasme."magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
Zijn kant van het verhaal valt niet meer te horen idd. Maar daarom hoef je het niet meer niet te onderzoeken. De vijf worden ook nog steeds verdacht van betrokkenheid bij zijn doodquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:29 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het onderzoek was vanaf het begin al ondeugdelijk omdat de andere kant van het verhaal niet meer verteld kan worden. Iedereen in die buurt heeft kinderen, en die reageren zoals hier : "dood aan alle pedo's". Het is het OM, die 5 mannen en de rest van NL tegen die dode man die zichzelf niet meer kan verdedigen.
Eens, al vind ik het vreemd dat er geen tekenen van geweld zijn. Ook als hij nog leefde zouden er tekenen van zijn aanhouding geweest zijn. Iedereen die 5 volwassen mannen bovenop zich krijgt, krijgt schade. Of het moet dusdanig proportioneel geweest zijn. Ik vraag het me af. Veel kindereigenaren zijn zeer fel tegen pedo's (of mensen die ze verdenken pedo zijnde) en dan is blijkbaar alles geoorloofd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zijn kant van het verhaal valt niet meer te horen idd. Maar daarom hoef je het niet meer niet te onderzoeken
Hey 't is goed met je. Anders lees je even ALLE posts hier, wellicht 'herken' je dan e.e.a.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:30 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Gast ik kan aangifte doen van je teksten. Dan ga je wel erg ver denk je niet?
De wet heeft schijt aan sarcasme. En ik ook, ik ben gewoon slecht in het herkennen ervan. Maar dan nog is dit geen goede sarcasme.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee klopt, IK spoor niet
Of jouw sarcasmeorgaan is stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Oproepen tot het doden van mensen zie ik hier zelden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Hey 't is goed met je. Anders lees je even ALLE posts hier, wellicht 'herken' je dan e.e.a.
Nee hoor, niks mis mee. Als je de parodie niet herkent, zeg dan niksquote:
Een ander woord voor ouder. Dat had jij er ook wel uitgehaald dacht ik.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:35 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Oproepen tot het doden van mensen doden zie ik hier zelden.
Toch raar dat ze het hier nog wel hadden over "wordt verdacht van.." terwijl hij toen al net zo dood was.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, werd. Strafvervolging stopt bij overlijden, dus na je dood ben je per definitie geen verdachte meer.
Inderdaad, zeer discutabel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Toch raar dat ze het hier nog wel hadden over "wordt verdacht van.." terwijl hij toen al net zo dood was.
https://www.dvhn.nl/drent(...)erkast-24772130.html
Ik snap best wat je bedoelt, maar het woord bestaat niet en dat heeft natuurlijk een reden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:36 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Een ander woord voor ouder. Dat had jij er ook wel uitgehaald dacht ik.
Vertel het eens.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik snap best wat je bedoelt, maar het woord bestaat niet en dat heeft natuurlijk een reden.
quote:
Zo zien ouders dat niet. Het is HUN kind. Mensen die dat betwijfelen zullen het bezuren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent eigenaar van een auto, een huis, een blik tomatensoep of een ding naar keuze. Niet van een kind.
Eh. Ik ben dus ouder en ik vind mijn kinderen inderdaad MIJN kinderen, net zoals ik MIJN ouders m’n ouders vind, maar niet zoals ik mijn auto mijn auto vind. Je kind is iets heel anders dan je “eigendom”.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:41 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Zo zien ouders dat niet. Het is HUN kind. Mensen die dat betwijfelen zullen het bezuren.
Ze behandelen hun kind natuurlijk niet als een product.
Het is dus wel je eigendom, maar je behandelt je kind niet als een artikel. Precies zoals ik dus al zei.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh. Ik ben dus ouder en ik vind mijn kinderen inderdaad MIJN kinderen, net zoals ik MIJN ouders m’n ouders vind, maar niet zoals ik mijn auto mijn auto vindt. Je kind is iets heel anders dan je “eigendom”.
Eh. Nee. Je kind is niet je eigendom. Het is je vlees en bloed en je verantwoordelijkheid, maar niet je bezit. Zodra je kind dat kan gaat het eigen beslissingen maken en zijn of haar eigen weg. Je kan dan niet “beslissen” over (of voor) je kind zoals je over je eigendom wel kan doen. Ik vind het echt iets heel anders.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:03 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is dus wel je eigendom, maar je behandelt je kind niet als een artikel. Precies zoals ik dus al zei.
Er is niets mis met die gedachte hoor, het is gewoon een constatering.
Klopt. Dit verhaal riekt van alle kanten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:10 schreef UitStraling het volgende:
De feiten, naakt kind in een speeltuin samen met gehandicapte man, vijf volwassen mannen die wat bier hadden gedronken en de gehandicapte man vervolgens hebben laten stikken.
Waren die mannen ook niet van Molukse afkomst las ik ergens?
Een soort eigendomsgevoel heeft een ouder wel. Loslaten is bijvoorbeeld bijzonder zwaar rond de autonome pubertijd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh. Nee. Je kind is niet je eigendom. Het is je vlees en bloed en je verantwoordelijkheid, maar niet je bezit. Zodra je kind dat kan gaat het eigen beslissingen maken en zijn of haar eigen weg. Je kan dan niet “beslissen” over (of voor) je kind zoals je over je eigendom wel kan doen. Ik vind het echt iets heel anders.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is just a duck.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Klopt. Dit verhaal riekt van alle kanten.
Inderdaad. De kans is wel heel klein dat het gebeurt is zoals het gepresenteerd wordt. Moet wel bizar toeval zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is just a duck.
Inderdaad. Als dat tenminste hier het geval was. Dan kan de patholoog het tijdstip van overlijden proberen zo goed mogelijk in te schatten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 00:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dank voor de info. Maar dan wordt dus pas achteraf door een bevoegd arts bepaald dat de persoon al was overleden op het tijdstip van arriveren van de politie?
Hoe betrouwbaar is dat?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Inderdaad. Als dat tenminste hier het geval was. Dan kan de patholoog het tijdstip van overlijden proberen zo goed mogelijk in te schatten.
Verandert dat de zaak?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:10 schreef UitStraling het volgende:
Waren die mannen ook niet van Molukse afkomst las ik ergens?
Geen idee. Ik denk dat verklaringen van omstanders en politie betrouwbaarder informatie opleveren dan een lijkschouwing achteraf.quote:
Wellicht. Misschien dat ze in die kringen nog wel een paar foefjes weten om iemand snel even dood te maken zonder veel sporen.quote:
Misschien ook wel niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wellicht. Misschien dat ze in die kringen nog wel een paar foefjes weten om iemand snel even dood te maken zonder veel sporen.
Nee, misschien niet. Maar feit blijft dat de dove man is overleden en dat de politie deze vijf "helden" aantroffen op het lijk van de overleden man. Of, als hij op dat moment nog niet dood was, op het stervende lichaam van het slachtoffer.quote:
Er stonden twee man te vliegeren met Molukse vechtvliegers, weet niet of je er dan zomaar vanuit kan gaan dat die personen twee Molukkers waren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wellicht. Misschien dat ze in die kringen nog wel een paar foefjes weten om iemand snel even dood te maken zonder veel sporen.
Alhoewel.. Als ik hier zoek naar Assen bij fighters staan er wel twee (hoogstwaarschijnlijk) Molukkers bij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ha! Die aggressiviteit kwam dus niet uit de lucht vallen.
Ja, dat lijkt me nogal logisch.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 19:18 schreef DoubleUU het volgende:
Als je iemand vanuit je burgerlijke stand staande houd, dan ben je ook verantwoordelijk voor diens gezondheid dunkt me zo. Iemand laten sterven zonder hulp te verlenen is ook strafbaar.
Nee hoor, die situatie is fundamenteel compleet anders. Dat je onder water na enkele minuten vanzelfsprekend verdrinkt, weet iedereen. Dat je in vuur vanzelfsprekend verbrandt ook. Je bent dus in gebreke als je dat laat gebeuren. Hier was het helemaal niet vanzelfsprekend dat de tuinman zou sterven door hem stevig vast te houden. Onzin dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Een extreem voorbeeld: stel dat je iemand betrapt op een mogelijk zedenmisdrijf midden in een zwembad. En je houdt de verdachte in het water vast tot de politie komt. Als die arriveert, dan blijkt de man per ongeluk verdronken.
In dit geval zullen meer mensen waarschijnlijk zeggen: ja, waarom heb je die man laten verdrinken? Dat is niet goed.
De situatie in de speeltuin is exact hetzelfde, maar dan zonder water. De verdachte is dood.
Niemand sterft door stevig vasthouden. Onzin dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:47 schreef gombro het volgende:
[..]
Nee hoor, die situatie is fundamenteel compleet anders. Dat je onder water na enkele minuten vanzelfsprekend verdrinkt, weet iedereen. Dat je in vuur vanzelfsprekend verbrandt ook. Je bent dus in gebreke als je dat laat gebeuren. Hier was het helemaal niet vanzelfsprekend dat de tuinman zou sterven door hem stevig vast te houden. Onzin dus.
Nee precies. En waar hij wel aan is overleden weet voorlopig dus alleen God. En jij natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Niemand sterft door stevig vasthouden. Onzin dus.
Nee, ik weet ook niet waaraan hij is overleden. Maar ik weet wel dat die vijf man iets te maken hebben met dat overlijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:49 schreef gombro het volgende:
[..]
Nee precies. En waar hij wel aan is overleden weet voorlopig dus alleen God. En jij natuurlijk.
Pas maar op met wat je zegt; straks heb ook jij een aangifte aan je broek wegens smaadquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 21:28 schreef deedeetee het volgende:
De tuinman is overleden aan pedofieliteit.
google kent t woord ook nog en ik dacht nog wel t juist uitgevonden te hebben
Kan ik die mensen niet eens kwalijk nemenquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 00:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Pas maar op met wat je zegt; straks heb ook jij een aangifte aan je broek wegens smaad
Precies dit.. Die vader roept iets waargenomen te hebben en de vier die erop af zijn gestormd zijn nemen dat aan als zijnde absoluut gebeurd. Het is wel heel heel vreemd dat er na zo'n lange tijd nog steeds geen eenduidig verhaal naar buiten is gekomen wát er dan gebeurd zou zijn..quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:09 schreef deedeetee het volgende:
Getuigen verklaringen in dergelijke dramatische omstandigheden zijn niet veel waard. De een roept iets en dan hebben 3 anderen dat - in hun herinnering - daadwerkelijk gezien....
Misschien hebben die programmamakers meer consideratie met het belang van een klein getraumatiseerd meisje dan jij....quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 11:04 schreef Woelwater het volgende:
normaal zijn programma's als Hart van Nederland er als de kippen bij om omstanders of buurtgenoten te interviewen maar in dit geval is het doodse stilte gebleven vanuit Assen.
Klopt, frappant is wel, en daar zijn wel mensen die daar, terecht m.i., verandering in willen brengen juridisch gezien, eigenaar van een huisdier bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent eigenaar van een auto, een huis, een blik tomatensoep of een ding naar keuze. Niet van een kind.
Nou, ik denk dat je de programmamakers echt teveel credits geeft.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 13:02 schreef gombro het volgende:
[..]
Misschien hebben die programmamakers meer consideratie met het belang van een klein getraumatiseerd meisje dan jij....
Eigenaardige is dat of niemand zag dat die man oiv / agv de uitgeoefende dwang / het geweld aan het creperen was of dat men het wel zag en dus niet daarnaar gehandeld heeft bijv. door na bewustzijnsverlies een reanimatie op te starten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:49 schreef DoubleUU het volgende:
Mensen begrijpen blijkbaar niet dat een aangerand meisje nog kan leven. Een moordenaar van een meisje van dezelfde leeftijd krijgt toch ook geen doodstraf? Die krijgt hooguit 10 jaar.
Deze 5 gasten hebben gezien dat hij stikte ofzo, en die hebben het laten gaan, onder het motto van : weer een pedo minder. Ik zet er 500 euro op.
En kans is groot dat de diagnose trauma helemaal niet gesteld is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je de programmamakers echt teveel credits geeft.
Kans is groter dat niemand met ze wilde praten.
Tja het blijft ook een raar verhaal. Met name omdat de overheidsinstanties enerzijds direct het verhaal afsluiten, maar verder totaal geen uitleg geven. Hij is niet mishandeld en heeft inderdaad een zedenmisdrijf gepleegd, echter zeggen we niet waar we dat op baseren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:10 schreef MadameMossel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)familie-overgedragen
De vrienden hebben nog steeds hun twijfels.
Precies. Het is pure, trol-achtige, speculatie. Zolang we niet weten wat het veronderstelde zedendelict precies inhoudt, valt er geen zinnig woord over te zeggen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:27 schreef r_one het volgende:
[..]
En kans is groot dat de diagnose trauma helemaal niet gesteld is.
Helemaal mee eens, ik vind het nog steeds een vaag verhaal. Ik denk dat ze hopen dat het dood bloed.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Tja het blijft ook een raar verhaal. Met name omdat de overheidsinstanties enerzijds direct het verhaal afsluiten, maar verder totaal geen uitleg geven. Hij is niet mishandeld en heeft inderdaad een zedenmisdrijf gepleegd, echter zeggen we niet waar we dat op baseren.
We zijn nu een week verder en er is nog geen filmpje van het incident opgedoken, terwijl normaal altijd iedereen direct met zijn telefoon klaar staat.
Het is dan ook nog niet afgesloten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Tja het blijft ook een raar verhaal. Met name omdat de overheidsinstanties enerzijds direct het verhaal afsluiten, maar verder totaal geen uitleg geven. Hij is niet mishandeld en heeft inderdaad een zedenmisdrijf gepleegd, echter zeggen we niet waar we dat op baseren.
We zijn nu een week verder en er is nog geen filmpje van het incident opgedoken, terwijl normaal altijd iedereen direct met zijn telefoon klaar staat.
Nee, dit is zo'n typisch kletsverhaal dat de politie ook graag ophangt. "Zorgvuldig onderzoek kost nu eenmaal tijd en het moet nauwkeurig enz."quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is dan ook nog niet afgesloten.
Het is eerder zo dat omdat iedereen antwoorden wilde ze een voorlopig idee hebben neergelegd. En tot nu toe lijkt het hier en hier op.
Gedegen onderzoek kost nu eenmaal tijd en een groot deel ervan is heel erg saai (nou ja, media wise dan). Gaat om kleine details duidelijk krijgen en vaak veel van hetzelfde herhalen. Controle op controle, vanuit elke hoek naar hetzelfde kijken e.d..
Het echte leven is geen film, geen doorlopende actie. Er zijn meestal geen spannende twists, geen mind-blowing bewijzen die alles veranderen. Vaker dan wie dan ook wil komt de waarheid niet eens boven, of is de waarheid gewoonweg dikke pech, samenloop van verschillende, op zichzelf niet spannende, omstandigheden.
Voor elke stap die zorgvuldig genomen wordt geld slow and right beats fast and wrong.
Dat bijt met de 'behoefte' van omstanders om te weten wat er gebeurd is. Wij willen vandaag zekerheid, maar die zekerheid kan vandaag niet gegeven worden.
Dat snelle en veel zorgt voor veel fouten. Zorgt voor meer verwarring, minder duidelijkheid.
Laat de mensen wiens werk dit is hun werk doen. Geef ze de tijd ervoor. Begrijp dat zorgvuldigheid tijd kost en ze daar ruimte voor moeten hebben.
Mwah, het lijkt me voor de vader van Martin toch wat prettiger als hij de moordenaars van zijn zoon gestraft ziet worden.. En voor velen trouwens, doofpot geeft het signaal af dat iedereen maar vogelvrij is bij een groep onbekenden die van alles kunnen verklaren als het slachtoffer het niet meer kan navertellen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
In je eigen woorden: aannames. Misschien is de vader wel blij dat die viezerik dood is. En geen kinderlevens meer kan verwoesten. Zou ik wel zijn. En zou jij ook moeten zijn. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat je een andere agenda hebt...quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:22 schreef Woelwater het volgende:
Mwah, het lijkt me voor de vader van Martin toch wat prettiger als hij de moordenaars van zijn zoon gestraft ziet worden..
Stel je voor, je kunt niet ademen, omdat ze je borstkas ingedrukt houden met hun gewicht. En je kunt niet roepen: "ik krijg geen lucht!"quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
Eigenaardige is dat of niemand zag dat die man oiv / agv de uitgeoefende dwang / het geweld aan het creperen was of dat men het wel zag en dus niet daarnaar gehandeld heeft bijv. door na bewustzijnsverlies een reanimatie op te starten.
Heb je een bron dat het om allochtonen zou gaan?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, dit is zo'n typisch kletsverhaal dat de politie ook graag ophangt. "Zorgvuldig onderzoek kost nu eenmaal tijd en het moet nauwkeurig enz."
In werkelijkheid gaat het echter allemaal zo traag als dikke stront door een dunne trechter, omdat er gewoon niet hard wordt gewerkt. Het onderzoek wordt uitgevoerd door mensen met een 32 uur baantje (max) en daar gaat zeker 60% tijd vanaf voor het invullen van rapporten, meewerken aan interne onderzoeken, afdelingsborrels, vergaderingen, en noem maar op.
Het gaat hier om een moordpartij (of doodslag of dood door schuld) op klaarlichte dag met vele getuigen, waaronder de politie zelf!
De gehele beoordeling en afhandeling van deze zaak had vorige week al afgerond kunnen zijn. Maar men gooit het op de lange baan, onder in de la en we zien wel. De zaak is beladen, want er zijn allochtonen bij betrokken, dus voor je het weet heb je weer een klacht over racisme aan je broek. De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
Ja, dat verhaal ken ik. In dit soort precaire zaken is de wil om een schuldige te hebben, van zowel de kant van de slachtoffers als de kant van politie/justitie, vaak bijzonder sterk. En dan wordt de zorgvuldigheid wel eens uit het oog verloren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 19:52 schreef the-eye het volgende:
Misschien enigszins off-topic maar wel interessant om even te lezen
https://www.trouw.nl/nieu(...)ing-krijgt~b8ada6ed/
What the f* is kinderen lastig vallenquote:Man valt kinderen lastig in wijken Peelo en Pittelo
Gisteren kregen wij informatie dat een man in de wijken Peelo en Pittelo kinderen lastig zou vallen.
Nou, ik ken gelukkg geen viespeuken die zich zulke vragen überhaupt moeten stellen. Voor normale mannen is die grens overduidelijk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 20:12 schreef Woelwater het volgende:
What the f* is kinderen lastig vallen![]()
Valt tegen kinderen praten ook (al) onder lastig vallen?
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:22 schreef gombro het volgende:
[..]
Nou, ik ken gelukkg geen viespeuken die zich zulke vragen überhaupt moeten stellen. Voor normale mannen is die grens overduidelijk.
Het antwoord op die vraag was de hele wereldgeschiedenis lang duidelijk: blijf met je gore rotpoten van kinderen af. Moeilijk?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:27 schreef capricia het volgende:
Ik ben vrouw en vind het een oprechte vraag.
??quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:39 schreef gombro het volgende:
[..]
Het antwoord op die vraag was de hele wereldgeschiedenis lang duidelijk. En nu opeens niet meer? Blijf met je poten van kinderen af. Moeilijk?
Interessant en ergens wel van toepassing. Het geeft maar weer eens aan dat in het kader van zedendelicten icm kinderen tunnelvisie snel op de loer ligtquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 19:52 schreef the-eye het volgende:
Misschien enigszins off-topic maar wel interessant om even te lezen
https://www.trouw.nl/nieu(...)ing-krijgt~b8ada6ed/
Dus zelfs met je eigen kind ben je nog niet gevrijwaard van dat soort walgelijke beschuldigingen.quote:Volgens Coupland, die in het dagelijkse leven bodyguard is en zijn vrije tijd actief is als dj, is het al de tweede keer in een paar jaar tijd dat hij vals wordt beschuldigd van kindermisbruik en zelfs pedofilie.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:37 schreef Woelwater het volgende:
Want aangesproken worden door een doofstom persoon zal voor een kind best wel eens als "lastig" ervaren kunnen zijn.
Nou ja, alleen maar beter als hij dat niet geweest is. Maar het is nieuw voor me dat een doofstom persoon ook geen geluid kan maken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe dan?
DoofSTOM, betekent dat hij niet kon horen en niet kon spreken.
Hij kan haar niet aangesproken hebben.
Het was trouwens nog even terugkomend op bericht #276quote:Doofstom was een term voor mensen die doof zijn en daarnaast niet of slecht verstaanbaar kunnen spreken.
Dat klopt ook weer niet. Een dove persoon kan wel geluiden maken, maar niet verstaanbaar praten.quote:Op zondag 1 september 2019 00:06 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nou ja, alleen maar beter als hij dat niet geweest is. Maar het is nieuw voor me dat een doofstom persoon ook geen geluid kan maken.
[..]
Het was trouwens nog even terugkomend op bericht #276
Hij kan haar niet gezegd hebben dat ze zich uit moest kleden.quote:Op zondag 1 september 2019 10:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat klopt ook weer niet. Een dove persoon kan wel geluiden maken, maar niet verstaanbaar praten.
Eigenlijk is ook een ouderwetse woord, vroeger werd doven ook als lager, dom, mentaal gestoorden aangezien. En doven waren in vorige eeuw ook al onderdrukt.
Maar goed. Deze discussie is al vele topics terug geweest.
Of je gebaart het.quote:Op zondag 1 september 2019 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij kan haar niet gezegd hebben dat ze zich uit moest kleden.
Dat zijn dan helpende handen. Practiserende pedo's hebben gore rotpoten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:42 schreef capricia het volgende:
Mijn man doet dat ook.
Is dat een probleem?
Zou jij geen pleister plakken? En het kind laten huilen?
Zucht.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, dit is zo'n typisch kletsverhaal dat de politie ook graag ophangt. "Zorgvuldig onderzoek kost nu eenmaal tijd en het moet nauwkeurig enz."
In werkelijkheid gaat het echter allemaal zo traag als dikke stront door een dunne trechter, omdat er gewoon niet hard wordt gewerkt. Het onderzoek wordt uitgevoerd door mensen met een 32 uur baantje (max) en daar gaat zeker 60% tijd vanaf voor het invullen van rapporten, meewerken aan interne onderzoeken, afdelingsborrels, vergaderingen, en noem maar op.
Het gaat hier om een moordpartij (of doodslag of dood door schuld) op klaarlichte dag met vele getuigen, waaronder de politie zelf!
De gehele beoordeling en afhandeling van deze zaak had vorige week al afgerond kunnen zijn. Maar men gooit het op de lange baan, onder in de la en we zien wel. De zaak is beladen, want er zijn allochtonen bij betrokken, dus voor je het weet heb je weer een klacht over racisme aan je broek. De doofpot, hoe toepasselijk, is hier voor iedereen het beste.
Op een enkele idioot hier en daar na is dat geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
??
Ik help kinderen heel vaak. Want ik ben vaak in speeltuintjes. Met mijn eigen kind.
Mijn man ook.
En dus help ik andere kinderen.
Ik til ze bijv van toestellen af. Als ze aan het huilen zijn. Ik help hun papa of mama zoeken als ze die kwijt zijn.
Mijn man doet dat ook.
Is dat een probleem?
Zou jij geen pleister plakken? En het kind laten huilen?
De rest hier is er ondertussen wel van overtuigd dat jij een andere agenda hebt...quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 19:11 schreef gombro het volgende:
In je eigen woorden: aannames. Misschien is de vader wel blij dat die viezerik dood is. En geen kinderlevens meer kan verwoesten. Zou ik wel zijn. En zou jij ook moeten zijn. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat je een andere agenda hebt...
Vaak leren doofstomme mensen wel een soort van te 'praten'. Onduidelijk, 'rare' klank. Het gaat niet soepeltjes iig.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe dan?
DoofSTOM, betekent dat hij niet kon horen en niet kon spreken.
Hij kan haar niet aangesproken hebben.
Ja, dat kun je blijven herhalen, maar het is gewoon bullshit.quote:Op zondag 1 september 2019 16:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zucht.
Nee dus.
Wat jij wil is eigenlijk een soort van volksgericht.
Wil je werkelijke feiten dan zal dat tijd kosten.
In dit geval was toch al duidelijk dat hij alleen maar zeehond klanken kon voortbrengen?quote:Op zondag 1 september 2019 17:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vaak leren doofstomme mensen wel een soort van te 'praten'. Onduidelijk, 'rare' klank. Het gaat niet soepeltjes iig.
Maar wel vaak een soort van vocalisatie met daarin begrijpbare dingen.
Doofstom is niet gelijk aan kan geen geluid maken en leren dat bepaalde geluiden om en nabij woorden maken.
Voor een kind idd vaak wat 'eng', want 'anders'. Maar het idee dat hij haar niet aangesproken kan hebben klopt niet.
Een uitgebreid gesprek zal niet aan de orde geweest zijn, maar vreemd klinkende woorden in combi met gebaren (inc aanraking) die wel duidelijk zijn is een prima mogelijkheid.
Doofstom betekend vooral niet achtelijk. Dat iemand niet kan communiceren.
Maar hij kan dat wel duidelijk hebben gemaakt. Geluiden, gebaren, aanraking.quote:Op zondag 1 september 2019 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij kan haar niet gezegd hebben dat ze zich uit moest kleden.
Misschien moet je solliciteren op een functie bij de brandweer in Amsterdam, jij lijkt me de uitgelezen persoon om de boel daar ff naar rechts te richten aangezien je het nogal goed weet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ja, ga ik doen.quote:Op zondag 1 september 2019 17:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet je solliciteren op een functie bij de brandweer in Amsterdam, jij lijkt me de uitgelezen persoon om de boel daar ff naar rechts te richten aangezien je het nogal goed weet.
Nope, dat is het echt niet.quote:Op zondag 1 september 2019 17:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, dat kun je blijven herhalen, maar het is gewoon bullshit.
Dat hij klonk als een zeehond is wat anders dan hier en daar een raar klinkend woord lukte wel.quote:Op zondag 1 september 2019 17:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
In dit geval was toch al duidelijk dat hij alleen maar zeehond klanken kon voortbrengen?
Ja, ja, herhaal het maar nóg een keer.quote:Op zondag 1 september 2019 17:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nope, dat is het echt niet.
Werkelijke waarheidsvinding en haast gaan niet samen. Herhaling, van vele kanten hetzelfde bekijken, dat hoort erbij. Het kost tijd.
Dingen uitzoeken kost tijd.
De vraag is wat wil je? Verwacht je werkelijk dat je elke stap in de media kan volgen? Ik kan je zo beloven dat je steen en been zou klagen als dat zo was.
Binnen een week of super gefrustreerd was of je interesse verloor omdat 'langdradig'.
Je hebt werkelijk geen idee. Leeft in een 'fantasie' wereld van continue geprikkeld worden. De werkelijkheid werkt anders.
Inc soms is er gewoon niet echt duidelijkheid. Waarbij vermeende dader is dood een nogal vertragende factor is. Een problematische factor is die de kans dat waarheid nooit meer echt boven tafel gaat komen. Het blijft hangen bij een grote waarschijnlijkheid.
Precies. Fuck de onschuldpresumptie.quote:Op zondag 1 september 2019 17:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
maar daar is ook een eenvoudige oplossing voor: alle vijf zwaar straffen.
Ik baseer me op de uitleg die eerder in de media is verschenen:quote:Op zondag 1 september 2019 17:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat hij klonk als een zeehond is wat anders dan hier en daar een raar klinkend woord lukte wel.
Daarnaast, nogmaals, zijn er meer manieren dan vocaliseren.
Zonder te willen zeggen dat dat hier gebeurd is (dat weet ik niet, onschuldige/schuldig is voor mij 50/50, ik heb werkelijk geen idee), stel je voor dat dat iemand wat klanken maakt, aan kleding rukt, wijst en doet.
Dat is echt wel duidelijk, kleed je uit.
Men gaat er nu al vanuit dat het kind zichzelf uitgekleed heeft (terwijl niet eens zeker is dat er kledingstukken uitgedaan waren). Misschien is dat niet zo, heeft de vermeende dader dat gedaan. Misschien heeft de vermeende dader dat anders afgedwongen/gestimuleerd.
Misschien heeft de vermeende dader juist wel gebaard niet te ontkleden en werd dat verkeerd opgevat.
Het kan echt alle kanten op, schuldig, onschuldig, helemaal niemand hier kan er wat zinnigs over zeggen.
We hebben behalve een berg suggestie enkel summiere info van justitie. Die veeeeel meer weet dan wij.
Voor dit moment ga ik daar vooral op af en hoop dat ze zaken duidelijker kunnen krijgen. Heb geduld daarin (wat makkelijk is voor mij, is ben niet direct betrokken).
quote:ASSEN - Familie van de zaterdag onder verdachte omstandigheden in een Assens speeltuintje overleden Martin (32) zegt dat hij al sinds z’n vijfde gepest werd met zijn totale doofheid en verbale onkunde. „ Hij klonk als een zeehond. Dan zeg ik het natuurlijk heel cru, maar het was wel echt zo”, vertelt een neef in de deuropening. „Ik beheers gebarentaal en heb altijd gewerkt met doven.”
Totale onzin. Mensen zoals ik komen nooit in de buurt van mensen zoals Holleeder.quote:Op zondag 1 september 2019 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Fuck de onschuldpresumptie.
Ze pakken jou en Willem Holleeder op op verdenking van criminele afrekeningen. Jij en Willem ontkennen allebei, en wijzen naar elkaar. Eenvoudige oplossing: gewoon allebei 30 jaar cel. Goede oplossing toch? De dader zit dan zeker vast.
Dan ga je het lichaam onderzoeken en de doods oorzaak uitzoeken.quote:Op zondag 1 september 2019 17:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, ja, herhaal het maar nóg een keer.
Een dove man komt in een speeltuintje, waar hij (al dan niet terecht) wordt beschuldigd van onzedelijk gedrag. Vijf mannen springen er opaf, werken hem naar de grond. Als de gewaarschuwde politie arriveert, blijkt de man te zijn overleden, of althans niet meer tot leven te wekken.
Hoe ingewikkeld kan dit zijn? Ja, als de vijf elkaar blijven indekken, dan zal het misschien lastig worden precies die kerel eruit te pikken die het meest verantwoordelijk is voor zijn dood. Dat is het enige probleem, maar daar is ook een eenvoudige oplossing voor: alle vijf zwaar straffen.
Daar staat heel precies niets over slecht verstaanbare woorden hier en daar en/of andere manieren om dingen duidelijk te maken.quote:Op zondag 1 september 2019 17:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik baseer me op de uitleg die eerder in de media is verschenen:
[..]
Waar, Staat, Dat, Dan, voor de zoveelste keer. En nu niet aankomen met dat initiele bericht dat er aanwijzingen zijn etc.quote:Op zondag 1 september 2019 19:07 schreef gombro het volgende:
Grappig hoe eloquent de progressieve kameraden hiero de nadruk op de doofstomheid van die lieve en zielige tuinman proberen te leggen. Het accent ligt op PEDOFIEL ZEDENMISDRIJF, stelletje politiserende huichelaars! Kan jullie niks schelen wat er met dat meisje gebeurd is he? Ja, politiek maakt je hart immuun voor kinderleed ...
Heb je een bewijs dat 32 jarige dove man een zedenmisdrijf heeft gepleegd?quote:Op zondag 1 september 2019 19:07 schreef gombro het volgende:
Grappig hoe eloquent de progressieve kameraden hiero de nadruk op de doofstomheid van die lieve en zielige tuinman proberen te leggen. Het accent ligt op PEDOFIEL ZEDENMISDRIJF, stelletje politiserende huichelaars! Kan jullie niks schelen wat er met dat meisje gebeurd is he? Ja, politiek maakt je hart immuun voor kinderleed ...
Dan was de kwestie allang opgelost. Dus waarom zijn politie hiermee nog steeds bezig?quote:Op zondag 1 september 2019 19:17 schreef gombro het volgende:
[..]
De politie heeft een bewijs. Flink wat geloofwaardiger dan alle linkse griezels hier.
Waarom zijn politie hiermee nog bezig? Nou Achmed of Humphrey, politie zijn nog bezig omdat politie graag wil goed werk leveren.quote:Op zondag 1 september 2019 19:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dus waarom zijn politie hiermee nog steeds bezig?
Zolang het nog niet bewezen is hij integendeel onschuldig. Dus het is aan de politie om een bewijzen te verzamelen en aan rechter te overtuigen.quote:Op zondag 1 september 2019 19:27 schreef gombro het volgende:
[..]
Waarom zijn politie hiermee nog bezig? Nou Achmed of Humphrey, poltie zijn nog bezig omdat politie graag wil goed werk leveren.
Zwaar geweld is ook niet nodig. Als je iemands halsslagader vier minuutjes rustig indrukt, is hij er ook geweest.quote:Op zondag 1 september 2019 18:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dan ga je het lichaam onderzoeken en de doods oorzaak uitzoeken.
Dat de uitkomst daarvan jou niet bevalt maakt helemaal niets uit als we het over zorgvuldigheid hebben.
Er zijn geen tekenen van (zwaar) geweld. Dat wil jij niet aannemen, maar jij hebt geen autopsie gedaan.
Heb je wel door dat jij die onderzoeker(s!!!!!) beschuldigd van een ernstig misdrijf???? Door te zeggen dat wat onderzocht is niet waar is?
Zwaar overdreven. Het meisje is de hele kwestie vermoedelijk al lang vergeten. Zo teer is een kinderbrein niet, hoor. Laten we, bijvoorbeeld, veronderstellen dat die man zijn blote piemel heeft laten zien. Dan weet een vierjarige meisje dat een week later echt niet meer. Behalve als de ouders er een halszaak van maken.quote:Op zondag 1 september 2019 19:07 schreef gombro het volgende:
Zelden zo'n expliciet geponeerde stompzinnige tokkie-uitspraak op Fok gelezen... En dat zegt wat!quote:Op zondag 1 september 2019 20:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Laten we, bijvoorbeeld, veronderstellen dat die man zijn blote piemel heeft laten zien. Dan weet een vierjarige meisje dat een week later echt niet meer.
Je leest je eigen posts niet terug?quote:Op zondag 1 september 2019 20:05 schreef gombro het volgende:
[..]
Zelden zo'n expliciet geponeerde stupiditeit op Fok gelezen... En dat zegt wat!
Het is wel opvallend dat je de zin erná weglaat. Terwijl dat nu juist de crux is van mijn opmerking.quote:Op zondag 1 september 2019 20:05 schreef gombro het volgende:
[..]
Zelden zo'n expliciet geponeerde stompzinnige tokkie-uitspraak op Fok gelezen... En dat zegt wat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |