Dus je mag iemand aanspreken, maar dan stopt het. Waarom zou je dan iemand aanspreken?quote:Een buschauffeur van de vervoersmaatschappij Arriva heeft maandag een vrouw met een nikab uit een bus in het Limburgse Stein laten zetten. De chauffeur in kwestie belde de politie toen de vrouw weigerde uit te stappen, zo bevestigt Arriva dinsdag in gesprek met NU.nl na berichtgeving van De Telegraaf. Het is voor zover bekend de eerste keer dat zo'n incident heeft plaatsgevonden.
De politie is ter plaatse gekomen en heeft de vrouw uit de bus begeleid. De chauffeur weigerde verder te rijden met de vrouw en zette het voertuig stil.
Arriva bevestigt dat het incident heeft plaatsgevonden. Dit is "niet conform de richtlijnen", aldus een woordvoerder. Zo legt voorzitter Pedro Peters van de branchevereniging OV-NL uit dat chauffeurs wél iemand mogen aanspreken op het dragen van een nikab, maar de draagsters niet formeel de toegang mogen weigeren.
Ook het ov mag niet stilgelegd worden, wat dus in dit geval wel is gebeurd. Peters legt uit dat de richtlijnen omschrijven dat chauffeurs zelf een professionele inschatting moeten maken en altijd de-escalerend te werk moeten gaan. Hangt er een discussie in de lucht, wordt confrontatie afgeraden.
Omdat je gefrustreerd bent dat Geertje eindelijk een wet erdoor heeft weten te drukken, en niemand die serieus neemt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ezet.html?redirect=1
[..]
Dus je mag iemand aanspreken, maar dan stopt het. Waarom zou je dan iemand aanspreken?
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:06 schreef Ciclon het volgende:
Die buschauffeur verdiend een standbeeld of de Nobelprijs van de gelijkwaardigheid.
Nou inderdaad!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Hathor het volgende:
Je zal maar in die bus zitten op weg naar een afspraak.
Dit dus, als die nikab weet dat er na het aanspreken niets gaat gebeuren dan zal ze je gewoon negerenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Dus je mag iemand aanspreken, maar dan stopt het. Waarom zou je dan iemand aanspreken?
Omdat zo’n beta-buschauffeur die thuis niks te zeggen heeft eindelijk eens het gevoel heeft dat hij iemand op d’r plek kan zetten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Hathor het volgende:
Lekker slim (not) om hem op de foto te zetten. 100% dat die foto onder de Marokkanen nu gedeeld wordt om hem te bedreigen.quote:
Deze buschauffeur schrikt daar niet meer van hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lekker slim (not) om hem op de foto te zetten. 100% dat die foto onder de Marokkanen nu gedeeld wordt om hem te bedreigen.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lekker slim (not) om hem op de foto te zetten. 100% dat die foto onder de Marokkanen nu gedeeld wordt om hem te bedreigen.
[..]
Nee, ik doel specifiek op het verkeerde deel. (PVV scoort ook altijd hoog daar)quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een chauffeur weigert (terecht) een volledig bedekt persoon, en jij vind meteen alle Limburgers vies?
Ga me nou niet vertellen dat jij Fred Teeven niet herkent?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Precies, de meesten denken dat iedere klant alle tijd van de wereld heeft. Terwijl slechts de rijke mannen alle tijd van de wereld hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Hathor het volgende:
Joh, wat gek. Je handelt tegens bedrijfspolicy in. Logisch dat je dan niet gebacked wordt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:29 schreef daNpy het volgende:
Fijn dat je als medewerker weer totaal niet wordt ge-backupped door je werkgever. Typisch NL dit
Dat ga je krijgen met zulk soort halfslachtige regeltjes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:29 schreef daNpy het volgende:
Fijn dat je als medewerker weer totaal niet wordt ge-backupped door je werkgever. Typisch NL dit
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Joh, wat gek. Je handelt tegens bedrijfspolicy in. Logisch dat je dan niet gebacked wordt.
Haha, nice, niet herkend iddquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:25 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Dat is Fred Teeven in een Connexxion bus. Niet echt relevant.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:29 schreef daNpy het volgende:
Fijn dat je als medewerker weer totaal niet wordt ge-backupped door je werkgever. Typisch NSB dit
Lijkt mij ook ja. De buschauffeur heeft zelf het recht om iemand te weigeren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:34 schreef Montagui het volgende:
Volgens mij gaat wet altijd nog boven bedrijfsrichtlijnen.
"We nemen het mee in onze afweging, die wet."quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:34 schreef Montagui het volgende:
Flikker toch op. Nee is nee. Als dat escaleert dan laat je degenen die het doen escaleren maar neerknuppelen.quote:altijd de-escalerend te werk moeten gaan
quote:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ongeacht wat je van deze specifieke wet vindt; het invoeren en naleven van regelgeving werkt toch gewoon niet goed zo? We hebben een nieuwe wet, maar we handhaven niet echt. We hebben een nieuwe wet, maar het is niet iedereen duidelijk waar deze wel en niet geldt want we hebben geen moeite gestoken in voorlichting. We hebben een nieuwe wet, en je mag een overtreder van de wet aanspreken maar verder niets, waardoor er niet echt consquenties zijn. Etc. Doe het dan maar helemaal niet, of doe het wel en handhaaf dan ook.
Vreemd, dat dacht ik dus ook altijd, maar het lijkt nu wel alsof het Nederlands Wetboek volledig optioneel is, ofzo. ''Boerkaverbod, ach dat vinden wij onzin, gaan we niets mee doen.''quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:34 schreef Montagui het volgende:
Hij maakt een inschatting. Fout of goed is allemaal makkelijk lullen vanuit je luie stoel onder het genot van een kop koffie. Ontslag nou nee.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:12 schreef Hamzoef het volgende:
Hopelijk wordt de chauffeur ontslagen wegens werkweigering.
Hier gaat het toch gewoon mis? Dit is een bewuste middelvinger naar de wet en dat moet kei hard de kop in worden gedrukt anders wordt deze op korte termijn weer herzien als we er zo halfbakken mee om gaan. Die buschauffeur is een held en Arriva moet zich schamen dat ze hem niet steunen in zijn weloverwogen keuze om de wet na te leven.quote:De chauffeur in kwestie belde de politie toen de vrouw weigerde uit te stappen, zo bevestigt Arriva dinsdag in gesprek met NU.nl na berichtgeving van De Telegraaf.
Joh, wat gek. En als je als bedrijf nou beslist dat kinderen neuken legaal is, gaat dat dan ook boven de Nederlandse wet?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Joh, wat gek. Je handelt tegens bedrijfspolicy in. Logisch dat je dan niet gebacked wordt.
Let een beetje op je woordgebruik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
[..]
Vreemd, dat dacht ik dus ook altijd, maar het lijkt nu wel alsof het Nederlands Wetboek volledig optioneel is, ofzo. ''Boerkaverbod, ach dat vinden wij onzin, gaan we niets mee doen.''
Er is godverdomme een verbod in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Belgie, Oostenrijk... al onze buren hebben al jaren een verbod, behalve wij. Nu volgen we eindelijk de rest van Europa en dan roept zo'n stelletje fucking debielen dat het allemaal niet zo nodig is.
Fucked up kutmensen in dit land.
Dat staat in de wet inderdaad, op straat mag je het gewoon dragen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Ixnay het volgende:
Dus eigenlijk mag je het nog steeds dragen.
In Engeland is de boerka juist niet verboden. Daarom verhuizen Nederlandse boerkadraagsters juist daarheen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
[..]
Vreemd, dat dacht ik dus ook altijd, maar het lijkt nu wel alsof het Nederlands Wetboek volledig optioneel is, ofzo. ''Boerkaverbod, ach dat vinden wij onzin, gaan we niets mee doen.''
Er is godverdomme een verbod in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Belgie, Oostenrijk... al onze buren hebben al jaren een verbod, behalve wij. Nu volgen we eindelijk de rest van Europa en dan roept zo'n stelletje fucking debielen dat het allemaal niet zo nodig is.
Fucked up kutmensen in dit land.
Klopt, het was Denemarken die ik miste, niet Engeland.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
In Engeland is de boerka juist niet verboden. Daarom verhuizen Nederlandse boerkadraagsters juist daarheen.
Wat een hoop drama dan over een wet die praktisch helemaal geen wet is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat staat in de wet inderdaad, op straat mag je het gewoon dragen.
En dat de chauffeur dan naar de rechter stapt. Dan staat Arriva daar voor de rechter "weliswaar handelde onze chauffeur volgens de wet, maar onze bedrijfspolicy heeft die wet ongeldig verklaard." Ik verheug me er nu al op.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:12 schreef Hamzoef het volgende:
Hopelijk wordt de chauffeur ontslagen wegens werkweigering.
Maar dat is het wel. Er staat ook vrij duidelijk waar het niet mag.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat een hoop drama dan over een wet die praktisch helemaal geen wet is.
[..]
In de trein precies hetzelfde hoor. Zie zelden nog conducteurs een boete geven aan bepaalde lieden. Aangezien de conducteur geen slag voor zijn kop of nog erger wil wordt er altijd maar gezegd dat ze beter moeten opletten en bij de volgende halte kunnen inchecken. Ja, koekkoek, dat geloof je toch niet. Die gasten weten precies hoe het werkt. Welkom in Nederland anno 2019quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:56 schreef Cherni het volgende:
Het komt erop neer dat je vogelvrij bent als chauffeur en maar beter iedereen gratis kan laten meereizen, laten eten in je bus etc. want goed kun je het toch nooit doen als je al in een moment een beslissing neemt. Lekker laten gaan allemaal, dan kom je in iedergeval veilig thuis na je werk en hebt ook geen problemen met je werkgever en al die bedweters die vanachter een bureau alleen maar bezig zijn om vooral niet negatief in de media terecht te komen.
Hoeveel seconden van een leven brengt een moslima in zo'n gebouw door? Wat een drama zeg om heel even een paar seconden een lap stof weg te halen, om hem de rest van de 365 dagen per jaar weer om te doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is het wel. Er staat ook vrij duidelijk waar het niet mag.
Gelachen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er is geen toleranter land dan wij.
Ik denk dat ik 'Er is geen toleranter land dan wij.' letterlijk nam.quote:
Of die chauffeur nu in deze specifieke situatie goed of fout gehandeld heeft dan behoor je als werkgever achter je personeel te staan. Dat los je intern op door een goed gesprek te voeren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef Ringo het volgende:
“We zeggen dat het niet mag, maar we vinden het een zaak voor anderen om te bepalen of het mag.”
Die buschauffeur verdiend een standbeeld of de Nobelprijs van de gelijkwaardigheid.
Laten we vooral maar niet te lang stilstaan bij deze langzaam groeiende vorm van islamisering van onze Westerse maatschappij..quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wanneer is ons landje eindelijk goed genoeg voor hun? Als we ze in het Arabisch aanspreken in de bus of in het gemeentekantoor?
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef Ixnay het volgende:
Wanneer is ons landje eindelijk goed genoeg voor hun? Als we ze in het Arabisch aanspreken in de bus of in het gemeentekantoor?
Laten we dan ook niet te lang stilstaan bij de rechtse orde, Krijg je gratis en kado.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we vooral maar niet te lang stilstaan bij deze langzaam groeiende vorm van islamisering van onze Westerse maatschappij..
Bedrijven en overheden die de wetgeving als menukaart zien en zelf denken te kunnen bepalen welke wetten ze wel en welke ze niet gaan handhavenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:02 schreef Ringo het volgende:
Is dit de participatiemaatschappij 2.0?
“De wet is ook maar een mening.”
Ik ookquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:21 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik woon in de gemeente Steingoede zaak dit.
Heeft niets met rechts of links te maken, maar mensen die schijt hebben aan onze normen en waarden en zelfs onze wetten, niets brengen maar alleen maar komen halen (volledig aan het uitkeringen- en toeslageninfuus zitten, daar zijn we wel dan wel weer goed genoeg voor) moeten gewoon aanpassen of ophoepelen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Laten we dan ook niet te lang stilstaan bij de rechtse orde, Krijg je gratis en kado.
Oe, Urmond hier.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik ook
Even zwaaien naar elkaar
Je zou helemaal knettergek worden als alle wetten daadwerkelijk tot in de puntjes gehandhaafd werden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:23 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Bedrijven en overheden die de wetgeving als menukaart zien en zelf denken te kunnen bepalen welke wetten ze wel en welke ze niet gaan handhaven
Vorige week toevallig gekeken naar een woning vlak bij de Aldi maar na het burgernet melding van gister dacht ik doe maar nietquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat is een steenworp van mij vandaan, woon naast het winkel centrum.
Deze wet is echter behoorlijk duidelijk en geeft weinig ruimte voor interpretatie. Dat instanties/bedrijven dit zelf zo doen nu zou eigenlijk zwaar beboet moeten worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:27 schreef manny het volgende:
[..]
Je zou helemaal knettergek worden als alle wetten daadwerkelijk tot in de puntjes gehandhaafd werden.
[..]
[..]
Arnoud van Doornquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://twitter.com/ArnoudvDoorn
^ dat is de held die het dacht te moeten melden bij Arriva, waarop Arriva haar standpunt innam.
begrijp me goed: ik ben voor het verbod.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze wet is echter behoorlijk duidelijk en geeft weinig ruimte voor interpretatie. Dat instanties/bedrijven dit zelf zo doen nu zou eigenlijk zwaar beboet moeten worden.
Ja dat wilde ik dus zeggen, hoezo de wet niet gewoon opvolgen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:36 schreef SpecialK het volgende:
Arriva chauffeur volgt de wet. Krijgt vervolgens geen steun van bedrijf.
Waarom zou anders de PVV in Limburg zo groot zijn?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:37 schreef hollandia02 het volgende:
Wat ik mij wel afvraag waarom in fucking Stein mensen rondlopen met salafistische ideeën en dus een Niqab dragen.
Ik heb even een kleine aanpassing gedaan in mijn post die je misschien kan waarderen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik dus zeggen, hoezo de wet niet gewoon opvolgen?
Omdat bedrijven alleen geld voelen, zolang ze dus geen boete krijgen wegens het niet opvolgen van de wet, zullen ze doorgaan. Nu dreigen ze namelijk geld te verliezen van gesluierde vrouwen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:36 schreef SpecialK het volgende:
Arriva chauffeur volgt de wet. Krijgt vervolgens geen steun van bedrijf.
Zie er regelmatig een groepje van 3 door het winkelcentrum slenteren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:37 schreef hollandia02 het volgende:
Wat ik mij wel afvraag waarom in fucking Stein mensen rondlopen met salafistische ideeën en dus een Niqab dragen.
Overdrijf niet zo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:06 schreef Ciclon het volgende:
Limburg hè.quote:
Arriva wil niet negatief in het nieuws komen. Dan schuif je het maar af op de chauffeur die in een moment opname een besluit neemt. Bovendien is het nog maar de vraag of Arriva wel zijn beleid omtrent die wet wel aan haar werknemers duidelijk heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik dus zeggen, hoezo de wet niet gewoon opvolgen?
In Geleen (steenworp van stein) zijn ook al terroristen opgepakt. Is hier in Limburg ook gewoon een ellende met bepaald volk, niet voor niets is de PVV hier zo groot.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:37 schreef hollandia02 het volgende:
Ga toch weg, Limburgers zijn gewoon zeer discriminerend, ook naar Hollanders overigens.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
In Geleen (steenworp van stein) zijn ook al terroristen opgepakt. Is hier in Limburg ook gewoon een ellende met bepaald volk, niet voor niets is de PVV hier zo groot.
quote:Goede chauffeur
Volgens de woordvoerder heeft Arriva hem en alle collega's opnieuw gewezen op de richtlijnen en heeft het voorval geen verdere gevolgen voor de chauffeur.
"Het is een hele goede chauffeur met veel ervaring. Het is een ingewikkelde wet, wat mag wel en wat mag niet. Dit is een communicatieprobleem geweest."
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ga toch weg, Limburgers zijn gewoon zeer discriminerend, ook naar Hollanders overigens.
Ach man ga toch weg, zeer gastvrij hier naar iedereen. Stikt ook altijd van de Belgen en Duitsers hier, mensen die zoiets roepen zijn nog nooit in Limburg geweest of hebben eens iemand "plat" horen praten en zijn daardoor aangeslagen. Ooit in het begin van mijn ICT carrière begonnen op een helpdesk, praatte gewoon ABN maar kan niks doen aan de zachte G, krijg je zo'n hoog Hollandse trut aan de lijn met continue: "ik versta u niet", het accent vond ze storend en weigerde geholpen te worden door mij. Leer mij niets over de haat en irritatie van enkelen boven de rivieren over de Limburgers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ga toch weg, Limburgers zijn gewoon zeer discriminerend, ook naar Hollanders overigens.
Hoe kom je erbij dat ik een Limburger ben?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Limburg hè.
Nog even en ze gaan bij de paus bidden om een heiligverklaring.
Nog nooit in Limburg geweest zeker? Ik wel, altijd zeiken over Hollandse collega's.quote:
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Er zullen heus wel veel fatsoenlijke mensen tussen zitten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar laat ik eens spreken in de woorden die jij misschien begrijpt, niet alle Limburgers over één kam scheren vanwege een slechte ervaring met een enkeling, ook dat is discriminatie!
De ironie zie je dus niet. Daar kijk ik niet van op!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nog nooit in Limburg geweest zeker? Ik wel, altijd zeiken over Hollandse collega's.
Omdat je ernstig overdrijft.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:56 schreef Ciclon het volgende:
Hoe kom je erbij dat ik een Limburger ben?
Moet eerlijk zeggen dat ik een jaartje in Venlo heb gewoond en dit herken. Er heerst daar bovendien een idee dat "de hollanders" al het geld afpakken en daar in de Randstad leuke dingen voor doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nog nooit in Limburg geweest zeker? Ik wel, altijd zeiken over Hollandse collega's.
Blijkbaar niet dus. Ik ben een ekte Hollander. Mijn verste voorouder omstreeks 1200, was, jawel, ook een Hollander. Muhahahahahaquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat je ernstig overdrijft.
Zó on-Hollands.
Precies dit. Een beetje dezelfde rancune die je in Groningen ziet m.b.t. aardgas.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:00 schreef manny het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik een jaartje in Venlo heb gewoond en dit herken. Er heerst daar bovendien een idee dat "de hollanders" al het geld afpakken en daar in de Randstad leuke dingen voor doen.
Leuk om te zien.
Ik woon al mijn gehele leven in Zuid-Limburg, en nog nooit heb ik ooit een discussie gehoord of gevoerd over dat de Hollanders geld afpakken. Ook heb ik jaren in de detachering gezeten, en geregeld in Midden en Noord Nederland gewerkt, als Limburger ben je daar aangeschoten wild met de dagelijks kut opmerkingen. Zo zijn er van beide kanten wel wat te zeggen over de negatieve ervaringen. Je hoort het wel vaak van Belgen over die kut Hollanders, en die bedoelen vooral die boven de rivieren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:00 schreef manny het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik een jaartje in Venlo heb gewoond en dit herken. Er heerst daar bovendien een idee dat "de hollanders" al het geld afpakken en daar in de Randstad leuke dingen voor doen.
Leuk om te zien.
Ik lees hier uit dat je fel tegen discriminatie bent.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Tja die vismuilen komen er ook als meeuwen in. Vreten zich vol, schijten de boel onder en vertrekken weer.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:00 schreef manny het volgende:
[..]
Leuk om te zien.
Appels met peren vergelijken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik lees hier uit dat je fel tegen discriminatie bent.
Vind ik mooi om te lezen, want dat ben ik ook.
Dan zul je ongetwijfeld net zoals ik een uitgesproken mening hebben over hoe super discriminerend moslims zelf zijn in bijvoorbeeld Saoedi Arabië, en ook hoe je nooit echt iemand van de grotendeels rest van de moslims over deze schrijnende verhalen wat betreft discriminatie door moslims nóóit hoort, toch?
Jouw zieltje stort al ineen als iemand je favoriete dictator of je collectief gedragen onzichtbare pedofiele en moordlustige vriendje belachelijk maakt. Als jouw huis en die van al je buren in de stijgers staan, om maar niet in te storten, zodat de baten van het gas eronder zouden gaan naar Geert Wilders en zijn vrienden zou je je emoties dan ook beschrijven als rancune?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Precies dit. Een beetje dezelfde rancune die je in Groningen ziet m.b.t. aardgas.
Hij volgt de wet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Calimero Noordeling gespot.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jouw zieltje stort al ineen als iemand je favoriete dictator of je collectief gedragen onzichtbare pedofiele en moordlustige vriendje belachelijk maakt. Als jouw huis en die van al je buren in de stijgers staan, om maar niet in te storten, zodat de baten van het gas eronder zouden gaan naar Geert Wilders en zijn vrienden zou je je emoties dan ook beschrijven als rancune?
Hele economie loopt vast als die boerkas niet naar hun werk kunnen door alle razzia's.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:15 schreef maryen65 het volgende:
Hoezo is die wet niet te handhaven dan? Laatst een vent met bivakmuts op en die moest mee naar het bureau. Dus hoezo kun je een burkaverbod niet handhaven? Omdat het zielige moslimvrouwtjes zijn?
Dit vat het wel eigenlijk weer prima samen. Typische uitkomst van het Nederlands polderen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ongeacht wat je van deze specifieke wet vindt; het invoeren en naleven van regelgeving werkt toch gewoon niet goed zo? We hebben een nieuwe wet, maar we handhaven niet echt. We hebben een nieuwe wet, maar het is niet iedereen duidelijk waar deze wel en niet geldt want we hebben geen moeite gestoken in voorlichting. We hebben een nieuwe wet, en je mag een overtreder van de wet aanspreken maar verder niets, waardoor er niet echt consquenties zijn. Etc. Doe het dan maar helemaal niet, of doe het wel en handhaaf dan ook.
Zou ook een mogelijkheid zijn geweest. Mogelijk dat hij dat achteraf ook wel zelf bedacht. Maar het blijven mensen die mogelijk dagelijks met probleem gevallen te maken krijgen en om altijd op het juiste moment de juiste beslissing te nemen valt niet altijd mee. Vaak zijn het momenten die plotseling op je afkomen. En heb je die dag eerder al een hoop ellende gehad kan dat de situatie beïnvloeden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hij had ook de politie kunnen inlichten maar wel gewoon de route afrijden en de volgende halte vrouw/man uit de man de bus laten halen.
Doen ze toch wel vaker met onruststokers volgens mij?
iemand die te hard rijdt houd jij ook aan of iemand die aan het appen is op de fiets?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:32 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
[..]
Dit vat het wel eigenlijk weer prima samen. Typische uitkomst van het Nederlands polderen.
Zionistje ff dimmen, ff voor alle duidelijkheid het zijn toch echter de zionisten die aan het pikje van een baby zitten te zuigen na een besnijdenis?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jouw zieltje stort al ineen als iemand je favoriete dictator of je collectief gedragen onzichtbare pedofiele en moordlustige vriendje belachelijk maakt. Als jouw huis en die van al je buren in de stijgers staan, om maar niet in te storten, zodat de baten van het gas eronder zouden gaan naar Geert Wilders en zijn vrienden zou je je emoties dan ook beschrijven als rancune?
quote:Femmes for Freedom doet aangifte tegen Nida voor betalen boerkaboetes
Vrouwenrechtenorganisatie Femmes for Freedom (FfF) heeft bij het Openbaar Ministerie in Den Haag aangifte gedaan tegen verschillende islamitische organisaties, waaronder de politieke partij Nida. Door hun optreden rond de invoering van het gedeeltelijk verbod op de nikab zouden zij zich schuldig hebben gemaakt aan opruiing, vindt aangeefster Shirin Musa.
https://www.ad.nl/rotterd(...)erkaboetes~a16e1363/
Een Steinse chauffeur van Arrivaquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:34 schreef Knip het volgende:
Een stoere buschauffeur uit Stein
Wilde er graag voor zijn passagiers zijn
Onder zijn werk verstond hij ook
Het weren van vrouwen verkleed als spook
En zo bleef het voor reizigers op zijn bus fijn
Man man manquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:40 schreef Knudde het volgende:
[..]
Zionistje ff dimmen, ff voor alle duidelijkheid het zijn toch echter de zionisten die aan het pikje van een baby zitten te zuigen na een besnijdenis?
dat is alleen als je een abonnement hebtquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Op teletekst staat overigens dat de vrouw weigerde haar gezicht vrij te maken.
Dan voldoe je toch ook gewoon niet aan je identificatie plicht die door Arriva is opgesteld bij het checken van de OV chipkaart?
Kijk wat iemand draagt moet hij zelf weten. Maar je moet je wel identificeren als daar om gevraagd word. Werk je daar niet aan mee dan moet je de wet maar handhaven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Dan voldoe je toch ook gewoon niet aan je identificatie plicht die door Arriva is opgesteld bij het checken van de OV chipkaart?
Owwww dat is volgens jou dan weer ''appels en peren vergelijken''.quote:
Bivakmuts op zetten en erachteraan lopen. Kijken of daar ook zo makkelijk over gedaan wordt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:39 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Zie er regelmatig een groepje van 3 door het winkelcentrum slenteren.
Dus moslims zijn het meest te vergelijken met zionisten. Dat verklaart wel waarom het MO zo'n trieste teringzooi is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:40 schreef Knudde het volgende:
[..]
Zionistje ff dimmen, ff voor alle duidelijkheid het zijn toch echter de zionisten die aan het pikje van een baby zitten te zuigen na een besnijdenis?
Om dat mens een plezier te doen, want die geilt daarop.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Klinkt als typisch Nederlands gedoogbeleid.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Denk dat je dan op je lazer zou krijgen van de popo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:36 schreef NoPicNic het volgende:
Als ik mede-passagier was geweest en zag zo'n achterlijk wijf zitten dan had ik 1-1-2 gebeld.
Nooit iets van gemerkt, 15 jaar in Limburg gewoond.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Uiteraard betrekt Nida racisme problematiek uit de jaren 50 erbij, en een stukje feminismequote:Nida wordt verweten zich als politieke partij te verweren tegen een democratisch tot stand gekomen wet. Is dat niet wat alle oppositiepartijen doen? Anders zouden we in de VS nog steeds achterin de bus zitten en mochten vrouwen in Nederland nog steeds niet stemmen.”
Klopt, die lul die op Twitter (uiteraard, Twitter) Arriva hierop attendeerde is inderdaad een gore NSBer.quote:
Hij volgt toch gewoon de wet.. echt zielig dit weerquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:41 schreef Tengano het volgende:
Dit betekent dus automatisch dat geen enkele andere buschauffeur nog zo'n verbod gaat aanhouden. Je zou wel gek zijn als je ziet dat je collega zo een zeeper heeft gehaald.
Omdat in Limburg armzalige mensen wonen. Zowel financieel als mentaal is het daar armoede troef.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Waarom zou anders de PVV in Limburg zo groot zijn?
ik denk juist dat ze het vaker gaan doen al is handhaving de taak niet van een bus chauffeurquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:41 schreef Tengano het volgende:
Dit betekent dus automatisch dat geen enkele andere buschauffeur nog zo'n verbod gaat aanhouden. Je zou wel gek zijn als je ziet dat je collega zo een zeeper heeft gehaald.
Ook.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:42 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Klopt, die lul die op Twitter (uiteraard, Twitter) Arriva hierop attendeerde is inderdaad een gore NSBer.
Beetje Marokko in het klein dus.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat in Limburg armzalige mensen wonen. Zowel financieel als mentaal is het daar armoede troef.
Ik hoor hele andere verhalen, nota bene van (ex) Limburgers zelf. Die zijn allemaal naar de Randstad gevlucht.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nooit iets van gemerkt, 15 jaar in Limburg gewoond.
Als je weet dat je zoveel gezeik over je heen krijgt? Echt?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk juist dat ze het vaker gaan doen al is handhaving de taak niet van een bus chauffeur
Daarom stemmen ze in Marokko ook PVV.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:43 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Beetje Marokko in het klein dus.
Dat lijkt me ontzettend vreemd!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarom stemmen ze in Marokko ook PVV.
Die zuigduim van jou zal wel flink zijn.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hoor hele andere verhalen, nota bene van (ex) Limburgers zelf. Die zijn allemaal naar de Randstad gevlucht.
[..]
Zuigduimen zijn in de praktijk juist smaller. Zo'n intellectueel als jij zou dat moeten weten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Die zuigduim van jou zal wel flink zijn.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Arriva bevestigt dat het incident heeft plaatsgevonden. Dit is "niet conform de richtlijnen", aldus een woordvoerder. Zo legt voorzitter Pedro Peters van de branchevereniging OV-NL uit dat chauffeurs wél iemand mogen aanspreken op het dragen van een nikab, maar de draagsters niet formeel de toegang mogen weigeren.
Ook het ov mag niet stilgelegd worden, wat dus in dit geval wel is gebeurd. Peters legt uit dat de richtlijnen omschrijven dat chauffeurs zelf een professionele inschatting moeten maken en altijd de-escalerend te werk moeten gaan. Hangt er een discussie in de lucht, wordt confrontatie afgeraden.
My first words.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:36 schreef SpecialK het volgende:
Arriva chauffeur volgt de wet. Wordt vervolgens door Arriva onder de bus gegooid.
Fout, je hoef je gezicht niet te laten zien voor identificatie, dat hoeft alleen wanneer een ambtenaar (bvk agent) met redenen omkleedt, daarom vraagt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:
De hoeveelheid nonsens moet ergens vandaan komen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zuigduimen zijn in de praktijk juist smaller. Zo'n intellectueel als jij zou dat moeten weten.
Natuurlijk niet, er staat niet voor niets een foto op je ID.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Fout, je hoef je gezicht niet te laten zien voor identificatie, dat hoeft alleen wanneer een ambtenaar (bvk agent) met redenen omkleedt, daarom vraagt.
Het overhandigen van een IDentificatiebewijs is voldoende om jezelf kenbaar te maken.
Heb je daar een bron voor ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Fout, je hoef je gezicht niet te laten zien voor identificatie, dat hoeft alleen wanneer een ambtenaar (bvk agent) met redenen omkleedt, daarom vraagt.
Het overhandigen van een IDentificatiebewijs is voldoende om jezelf kenbaar te maken.
Das buiten op straat mss zo, maar sinds 1 augustus hoor je geen gezichtsbedekkende kleding te dragen in het openbaar vervoer of openbare ruimtes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar op wie moet je dan boos zijn - de provocerende moslima of de gezagstrouwe buschauffeur ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me niet echt lastig.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar op wie moet je dan boos zijn - de provocerende moslima of de gezagstrouwe buschauffeur ?
Oprecht lastig
Je moet een ID bij je hebben en dat op verzoek aan een daartoe gerechtigde ambtenaar - die wetten handhaaft - tonen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, er staat niet voor niets een foto op je ID.
Niet ?quote:
En dat moet je dan handhaven waarbij je werkgever je als chauffeur onder/voor/achter de bus gooit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:07 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Das buiten op straat mss zo, maar sinds 1 augustus hoor je geen gezichtsbedekkende kleding te dragen in het openbaar vervoer of openbare ruimtes.
Maar daar staat ook een foto op. Hoe kan een controleur verifiëren dat jij de abonnementshouder bent als je je gezicht niet laat zien ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je moet een ID bij je hebben en dat op verzoek aan een daartoe gerechtigde ambtenaar - die wetten handhaaft - tonen.
Zie https://www.rijksoverheid(...)-identificatieplicht
De slager mag niet vragen naar jouw ID, laat staan dat je dat hoeft te tonen en al helemaal niet om je daarbij te ontkleden. Bij het OV is je abbo, je bewijs om vervoerd te worden.
Bij twijfel of een persoonlijke OV-kaart ook werkelijk van jou is mogen ze toch vragen om je te identificeren? Een persoonlijke OV-kaart is alleen in combinatie met een geldige identificatie een geldig vervoersbewijs.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je moet een ID bij je hebben en dat op verzoek aan een daartoe gerechtigde ambtenaar - die wetten handhaaft - tonen.
Zie https://www.rijksoverheid(...)-identificatieplicht
De slager mag niet vragen naar jouw ID, laat staan dat je dat hoeft te tonen en al helemaal niet om je daarbij te ontkleden. Bij het OV is je abbo, je bewijs om vervoerd te worden.
Laat de rest van goede ideeën om gratis te reizen maar komen.....omdat Arriva vindt dat je volgens protocol vervoerd moet worden ondanks je gezichtsbedekkende kleding.
Kortom misdaad mag wanneer je er maar geen last van hebt ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Niet ?
De moslima is de veroorzaakster. Die weet dondersgoed dat ze niet mee mag maar probeert het toch en weigert vervolgens op normale wijze de bus te verlaten.
Maar de buschauffeur is degene die er voor kiest niet weg te rijden. Waar ik in de praktijk toch echt meer last van heb dan de aanwezigheid van een boerkababe.
Niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:14 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar daar staat ook een foto op. Hoe kan een controleur verifiëren dat jij de abonnementshouder bent als je je gezicht niet laat zien ?
Nee, ik vraag op wie ik boos moet worden. Niet wie in de cel hoortquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kortom misdaad mag wanneer je er maar geen last van hebt ?
Rare wereld.
Verwarrend en zorgwekkend!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dat moet je dan handhaven waarbij je werkgever je als chauffeur onder/voor/achter de bus gooit.
Op allebei, die relimuts breekt bewust de regels, maar die chauffeur mag er blijkbaar alleen maar iets van zeggen, maar haar eruit flikkeren mag dan weer niet, fijn zulk soort vage regelgeving. Maar als die chauffeur vervolgens weigert om verder te rijden, is iedereen daar de dupe van, en dat lijkt me dan het meest zinloze van allemaal. Dat die moslima niet uitstapt kan ik nog wel begrijpen, zou ik ook niet doen als er toch niet gehandhaafd word.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar op wie moet je dan boos zijn - de provocerende moslima of de gezagstrouwe buschauffeur ?
Oprecht lastig
Die foto is er alleen om in geval dat, om desgewenst zelf aan te kunnen tonen dat het jouw persoonlijke abonnement is, die foto is er niet voor de busmaatschappij om jou te identificeren. Accent verschilletje, ik bedoel maar.....quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij twijfel of een persoonlijke OV-kaart ook werkelijk van jou is mogen ze toch vragen om je te identificeren? Een persoonlijke OV-kaart is alleen in combinatie met een geldige identificatie een geldig vervoersbewijs.
een chauffeur is geen handhaverquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dat moet je dan handhaven waarbij je werkgever je als chauffeur onder/voor/achter de bus gooit.
Is het nou zo moeilijk om niet te denken in 'waar ik last van heb'?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Niet ?
De moslima is de veroorzaakster. Die weet dondersgoed dat ze niet mee mag maar probeert het toch en weigert vervolgens op normale wijze de bus te verlaten.
Maar de buschauffeur is degene die er voor kiest niet weg te rijden. Waar ik in de praktijk toch echt meer last van heb dan de aanwezigheid van een boerkababe.
Dus op wie moet ik nu boos worden over het drie kwartier later op mijn bestemming aankomen ?
Op die moslima, die zou ik in voorkomende gevallen aansprakelijk stellen voor mijn vertraging en consequenties die dat heeft.... mits Arriva jou als "reiziger" niet ook uit de bus gooit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:15 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, ik vraag op wie ik boos moet worden. Niet wie in de cel hoort
Als je je aan de wet houdt, hoef je je ook niet te ontkleden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:12 schreef Vallon het volgende:
De slager mag niet vragen naar jouw ID, laat staan dat je dat hoeft te tonen en al helemaal niet om je daarbij te ontkleden.
Gewoon met medepassagiers die nikabvrouw uit de bus zetten. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:36 schreef NoPicNic het volgende:
Als ik mede-passagier was geweest en zag zo'n achterlijk wijf zitten dan had ik 1-1-2 gebeld.
Ja, maar als ze dat niet kunnen is er identificatie nodig, nietwaar?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die foto is er alleen om in geval dat, om desgewenst zelf aan te kunnen tonen dat het jouw persoonlijke abonnement is, die foto is er niet voor de busmaatschappij om jou te identificeren. Accent verschilletje, ik bedoel maar.....
het was sws niet mijn idee voordat er iemand boos gaat worden.
Omdat niet verder rijden totaal zinloos is. Je kan de politie gaan zitten bellen maar die zullen haar ook niet uit die bus halen. Nu is iedereen de dupe, vanwege dat religieuze kankergezwel, maar nog het meest vanwege de stompzinnige koppigheid van de chauffeur.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:18 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om niet te denken in 'waar ik last van heb'?
Ik vind dat dus niet moeilijk. Buschauffeur volgt wetgeving, staat in zijn recht, waarom moet ik dan in hemelsnaam boos worden op de buschauffeur?
Bingo.... maar hij is wel burger en mag net als de rest in de bus... dan een burgerarrest doen.... waarbij je dan NIET de kleding mag verwijderen.quote:
Dat mag weer niet... iets met geweld etc.etc.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:20 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Gewoon met medepassagiers die nikabvrouw uit de bus zetten. Probleem opgelost.
Die chauffeur hoeft voorlopig zijn bier niet meer zelf te betalen in zijn stamkroeg hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je weet dat je zoveel gezeik over je heen krijgt? Echt?
Huh? Ze is toch uit de bus gezet?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat niet verder rijden totaal zinloos is. Je kan de politie gaan zitten bellen maar die zullen haar ook niet uit die bus halen. Nu is iedereen de dupe, vanwege dat religieuze kankergezwel, maar nog het meest vanwege de stompzinnige koppigheid van de chauffeur.
Je moet ook wel een übertokkie zijn om dat echt te doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat mag weer niet... iets met geweld etc.etc.
ik vond het een prima actie van hem verder hoor, ik weet niet of het nou zo verstandig is om een burgerarrest te gaan doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bingo.... maar hij is wel burger en mag net als de rest in de bus... dan een burgerarrest doen.... waarbij je dan NIET de kleding mag verwijderen.
Dan houdt je haar aan en bel je de politie indien zij in de bus haar gezicht niet wilt laten zien.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar als ze dat niet kunnen is er identificatie nodig, nietwaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 20-08-2019 18:43:33 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
De dame in kwestie is wel degelijk uit de bus verwijderd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat niet verder rijden totaal zinloos is. Je kan de politie gaan zitten bellen maar die zullen haar ook niet uit die bus halen.
De politie heeft haar dus wel uit de bus gehaald.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat niet verder rijden totaal zinloos is. Je kan de politie gaan zitten bellen maar die zullen haar ook niet uit die bus halen. Nu is iedereen de dupe, vanwege dat religieuze kankergezwel, maar nog het meest vanwege de stompzinnige koppigheid van de chauffeur.
En z'n recht op WW en beveiliging ? Hij heeft zich niet gehouden aan de opdrachten van de werkgever, was ten tijde van dienst niet in gevaar; wat reden kan zijn voor een zelf veroorzaakt ontslag....quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die chauffeur hoeft voorlopig zijn bier niet meer zelf te betalen in zijn stamkroeg hoor.
Je maakt een onterechte link naar religie die hier totaal niet aan de orde is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:33 schreef Harvest89 het volgende:
Goede zaak.
Mooi om te zien dat het beleid gehandhaafd wordt.
Nu hetzelfde doen met hoofddoekjes graag.
Arriva heeft al aangegeven dat hij niet ontslagen wordt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:33 schreef Vallon het volgende:
En z'n recht op WW en beveiliging ? Hij heeft zich niet gehouden aan de opdrachten van de werkgever, was ten tijde van dienst niet in gevaar; wat reden kan zijn voor een zelf veroorzaakt ontslag....
Op wat voor manier zitten hoofddoekjes jou in de weg?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:33 schreef Harvest89 het volgende:
Goede zaak.
Mooi om te zien dat het beleid gehandhaafd wordt.
Nu hetzelfde doen met hoofddoekjes graag.
Boeiend?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:34 schreef Hathor het volgende:
Ok ze is dus wel uit de bus gehaald, leuk....en hoelang heeft die bus daar eerst voor stil moeten staan?
Mooi... maar bij z'n volgend functioneringsgesprek mag hij in z'n POP zeggen dat hij de bus voortaan niet meer zal stilzetten. Ik ben erg cynisch naar boterende-leidinggevenden die en-publique letterlijk achter hun personeel staan met hun risicomijdende publieksprotocollen. Natuurlijk verzaakt de wetgever hier ook in de werkbare uitvoering.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Arriva heeft al aangegeven dat hij niet ontslagen wordt.
Ik vind het wel een fijn idee dat iemand zijn bivakmuts niet mag ophouden in openbare gebouwen etc.quote:
Eigenlijk niet. Als hij wel ontslagen zou worden en hij zou het aanvechten, zou een rechter er zich over moeten buigen. Dat zou een geinig precedent kunnen schapen.quote:
Nuance.... de chauffeur is ten tijde allereerst in dienst van de werkgever die expliciet een "protocol" heeft uitgevaardigd. Hij is daarna pas, ook burger die net als iedereen anderen mag wijzen op de wet. en zo nodig actie nemen. De werkgever mag de chauffeur NIET opdragen de wet te overtreden maar HIJ heeft niet de taakstelling de wet te handhaven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:43 schreef kurk_droog het volgende:
Dus de ov bedrijven hebben samen besloten om niet actief te handhaven, de buschauffeur volgt toch gewoon de wetgeving en staat in zijn recht of ben ik nou gek? Die werkgever heeft gewoon de wet te volgen.
Jij.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb zo'n vermoeden dat ik, als ik mijn katholiciteit op bepaalde wijze (Spaans) zou willen uitdrukken, ook de bus niet in kom.
[ afbeelding ]
Terechte actie; nikaabs, burka's en andere gezichtsbedekkende kleding hebben niets te zoeken in het publieke domein.
Zou mij zeker boeien als ik in die bus zou zitten ja.quote:
Wat is precies het verschil tussen deze katholieke dress-code en de niqaab?quote:
De kleurquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil tussen deze katholieke dress-code en de niqaab?
Omdat blijkbaar niemand het gaat handhaven. En hoeveel vrouwen lopen er nou rond met zon ding.quote:
Die wet was er al toch?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind het wel een fijn idee dat iemand zijn bivakmuts niet mag ophouden in openbare gebouwen etc.
En die geldt nu ook voor dat menshatende kledingstuk dat nikab heet.quote:
Met het verschil dat niemand het gaat handhaven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En die geldt nu ook voor dat menshatende kledingstuk dat nikab heet.
Geen idee of het wat voorstelt maar de ontstaansgeschiedenis van een gezichtsbedekkend kledingstuk speelt hier geen enkele rol.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, hoor.quote:
Irrelevant. Als ik mij beroep op religieuze vrijheid en zo'n ding aan wil trekken, en het publieke domein inga, moet ik niet raar opkijken als men daar vraagtekens bij zet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geen idee of het wat voorstelt maar de ontstaansgeschiedenis van een gezichtsbedekkend kledingstuk speelt hier geen enkele rol.
ook handig om de discussie niet ergens naartoe te trekken waar we sws lang over zullen uitjouwen.
Volgens het artikel is de wet gisteren gehandhaafd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met het verschil dat niemand het gaat handhaven.
Egoïst.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zou mij zeker boeien als ik in die bus zou zitten ja.
Welke wet was dat dan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Was toch al verboden om met zon muts over straat te gaan?
In het artikel staat ook dat de buschauffeur mag vragen of ze het afdoet maar haar er niet mag uitzetten of haar te stoppen met rijden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens het artikel is de wet gisteren gehandhaafd.
Nee, die wet was er niet.quote:
Geen ideequote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke wet was dat dan?
En toch is precies dat gisteren gebeurd. Ik noem het een precedent.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In het artikel staat ook dat de buschauffeur mag vragen of ze het afdoet maar haar er niet mag uitzetten of haar te stoppen met rijden.
Bivakmutsen gaan ze wel handhaven. Burqa's niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, die wet was er niet.
Je mocht formeel ook met een integraalhelm, carnavalsmaskers (wordt straks, 2020 wel interessant in Limburg) of disfunctioneel mondkapjes de bus in. Dat alles mag nu niet meer.
Zal vast wel iemand komen die dat ter meerdere glorie gaat proberen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bivakmutsen gaan ze wel handhaven. Burqa's niet.
Bellen achter het stuur mag ook niet, dus hij zal wel moeten stoppen. Waarom zou hij zich niet aan de wet mogen houden?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In het artikel staat ook dat de buschauffeur mag vragen of ze het afdoet maar haar er niet mag uitzetten of haar te stoppen met rijden.
En dat is hypocriet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toch is precies dat gisteren gebeurd. Ik noem het een precedent.
Volgens de afspraken die de busmaatschappijen hebben gemaakt heeft hij niet volgens de regels gehandeld.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:03 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Bellen achter het stuur mag ook niet, dus hij zal wel moeten stoppen. Waarom zou hij zich niet aan de wet mogen houden?
Dat mag niet, gelijkheidsbeginsel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wetgeving staat altijd nog ver boven een of ander huisregel-A4tje.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens de afspraken die de busmaatschappijen hebben gemaakt heeft hij niet volgens de regels gehandeld.
heb het artikel gelezen?
Mobilofoon ? Handsfree ? Alarmknop ? ... zit ook allemaal in de bus en vaak kan de meldkamer zelfs meekijken (wat sws wordt opgenomen) met camera's.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:03 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Bellen achter het stuur mag ook niet, dus hij zal wel moeten stoppen. Waarom zou hij zich niet aan de wet mogen houden?
Zelfs de politie heeft aangegeven hier geen prioriteit aan te geven....quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:04 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wetgeving staat altijd nog ver boven een of ander huisregel-A4tje.
Je mist het punt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mobilofoon ? Handsfree ? Alarmknop ? ... zit ook allemaal in de bus en vaak kan de meldkamer zelfs meekijken (wat sws wordt opgenomen) met camera's.
Het leverde een vertraging op van ongeveer 20 minuten. Ik zou het als passagier er graag voor over hebben zodat de chauffeur zijn statement kon maken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij mist het punt dat het een kansloze wet is waar niemand behalve ene Piet in een lijnbus gehoor aan geeft :pquote:
Dat geeft wel aan hoe racistisch de NL politie is. Maargoed als ik van een flat spring, doe jij het dan ook? Als de politie gerechtigheid laat varen, betekent dat niet dat we dat allemaal moeten gaan doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zelfs de politie heeft aangegeven hier geen prioriteit aan te geven....
Welk danquote:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:06 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan hoe racistisch de NL politie is. Maargoed als ik van een flat spring, doe jij het dan ook? Als de politie gerechtigheid laat varen, betekent dat niet dat we dat allemaal moeten gaan doen.
Je zegt net zelf dat je het ook wel fijn vindt dat mensen met bivakmutsen de boel ook afzetten...Dus je vindt het alleen kansloos bij moslima's?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij mist het punt dat het een kansloze wet is waar niemand behalve ene Piet in een lijnbus gehoor aan geeft :p
Dat is jammer; maar je kan de chauffeur nu eenmaal niet verwijten dat hij zich netjes aan de wet houdt. Hoe fokking irritant dat ook is als je daadwerkelijk in zijn bus zit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zelfs de politie heeft aangegeven hier geen prioriteit aan te geven....
Heeft die gedaan en uiteindelijk heeft die te horen gekregen van zijn werkgever dat die volgens hun regels niet goed heeft gehandeld.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Welk dan?
Ik ging er even vanuit dat jij wilde vertellen dat de chauffeur wel moet stoppen om bericht te kunnen doen van een wetsovertreding.
Maar wel om bivakmutsen. Hoe hypocriet kan je zijn joh.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Ik maak mij niet druk hoor om die burqa's.
Waar heb ik dat gezegd ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:07 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat je het ook wel fijn vindt dat mensen met bivakmutsen de boel ook afzetten...Dus je vindt het alleen kansloos bij moslima's?
Heb ik ook nergens gedaan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat is jammer; maar je kan de chauffeur nu eenmaal niet verwijten dat hij zich netjes aan de wet houdt. Hoe fokking irritant dat ook is als je daadwerkelijk in zijn bus zit.
Waar heb ik dat gedaan dan? Lees anders even terug.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:08 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Maar wel om bivakmutsen. Hoe hypocriet kan je zijn joh.
Zijn werkgever kan dat dus ook niet. Ook al schrijven ze op 100 papiertjes dat je de wet moet negerenquote:
Maar wel om helmen en bivakmutsen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Ik maak mij niet druk hoor om die burqa's.
En katholieke puntmutsen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar wel om helmen en bivakmutsen?
Ook niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar wel om helmen en bivakmutsen?
Oke dat zei je niet. Hypocriet ben je wel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gedaan dan? Lees anders even terug.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:10 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Oke dat zei je niet. Hypocriet ben je wel.
Je mag zelf een burgerarrest doen of melding maken van een onvertreding 0900-TUIG. Het handhaven van de wet is sws voorbehouden aan de politie en soortgelijke ambtenaren in functie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:06 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan hoe racistisch de NL politie is. Maargoed als ik van een flat spring, doe jij het dan ook? Als de politie gerechtigheid laat varen, betekent dat niet dat we dat allemaal moeten gaan doen.
Lees jezelf eens terug. Voor jou is er niets normaler dan politie die de wet niet handhaaft..quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Hoe dat? Wat is dit voor gesprek joh?
Ik heb toch nergens gezegd wat ik van de burqa vind. Dat ben jij allemaal voor mij aan het invullen. En mij dan ook nog hypocriet noemen... Wat is dat voor stijl?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:13 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Lees jezelf eens terug. Voor jou is er niets normaler dan politie die de wet niet handhaaft..
Wat is er kansloos aan om iemand aan te kunnen kijken? Ook nog eens om iets wat niet eens bestaat...
Ja allemaal leuk. Als je brandweerman bent en alles om je heen fikt af, dan hoor je gewoon ontslag te nemen en iets te zoeken wat je wel kan. Zo geldt het ook voor die agenten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je mag zelf een burgerarrest doen of melding maken van een onvertreding 0900-TUIG. Het handhaven van de wet is sws voorbehouden aan de politie en soortgelijke ambtenaren in functie.
Enne je generaliseert behoorlijk...... ook in & bij de politie zitten allerlei mensen die hun stinkende best doen het zo plezierig mogelijk te laten verlopen. Ze moeten dan, laat staan bij het OM, daarvoor wel het gereedschap hebben die hier wat ontbreekt.
Nah ik ben wel klaar met jequote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb toch nergens gezegd wat ik van de burqa vind. Dat ben jij allemaal voor mij aan het invullen. En mij dan ook nog hypocriet noemen... Wat is dat voor stijl?
Ik zeg alleen dat ik de wet kansloos vind. Lees voordat je op zon toon begint.
Ik leg je geen woorden in de mond, ik stel een vraag.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ook niet.
Het zou echt fijn zijn als jullie mij geen woorden in de mond proberen te leggen.
Ze zegt ook eigenlijk niets, dat is het bijzondere ervan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik leg je geen woorden in de mond, ik stel een vraag.
Je moet ervan uitgaan dat een chauffeur op dat moment nu eenmaal een beslissing neemt. En als die chauffeur op dat moment de bus niet verder rijd dan zal hij daar een reden voor hebben(Mogelijk veiligheid). Zolang hij daar een verklaring voor heeft moet hij beschermt worden door zijn organisatie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mobilofoon ? Handsfree ? Alarmknop ? ... zit ook allemaal in de bus en vaak kan de meldkamer zelfs meekijken (wat sws wordt opgenomen) met camera's.
Ja maak ik mij ook niet druk om. Al is het in de meeste gevallen zo dat mensen die een zaak binnenstappen met een bivakmuts een bepaald doel hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik leg je geen woorden in de mond, ik stel een vraag.
je was toch klaar?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:21 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ze zegt ook eigenlijk niets, dat is het bijzondere ervan.
Niets. Beide wandelend onkruid.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met jou ja, niet over jou.quote:
Ja, die hebben het koud.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Al is het in de meeste gevallen zo dat mensen die een zaak binnenstappen met een bivakmuts een bepaald doel hebben.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, die hebben het koud.
Ik heb door hoe jij je best doet om zoveel mogelijk aanslagen per minuut te halen zonder ooit ergens een mening of argument over hoeft te vormen. Noem mij maar simpel, noem ik jou lui.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je door hoe simpel je nu overkomt?
Waarom draag je anders een bivakmuts? Ik bedoel, als je niet herkend wil worden, kun je beter een boerka of niqaab aantrekken, Daar gaat niemand iets van zeggen, namelijk.quote:
Er zit een verschil tussen actief en passief.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:13 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Lees jezelf eens terug. Voor jou is er niets normaler dan politie die de wet niet handhaaft..
Wat is er kansloos aan om iemand aan te kunnen kijken? Ook nog eens om iets wat niet eens bestaat...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf zou ik volstaan met vragen of de dame haar kledingstuk wil verwijderen. Zo nee.... afsluiten en zeggen dat zij in overtreding is en naar de chauffeur lopen om dat te melden. Reken er maar op dat na verloop van tijd, als iedereen dat doet, ze gek worden op de meldkamer."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen actief en passief.
Als JIJ ze belt moeten ze komen of iig dat optekenen wanneer ze zeggen dat ze niet zullen komen.
10:1 dat ze komen, indien mensen beschikbaar zijn.Wel de omgedraaide wereld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf zou ik volstaan met vragen of de dame haar kledingstuk wil verwijderen. Zo nee.... afsluiten en zeggen dat zij in overtreding is en naar de chauffeur lopen om dat te melden. Reken er maar op dat na verloop van tijd, als iedereen dat doet, ze gek worden op de meldkamer."magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |