Fout, je hoef je gezicht niet te laten zien voor identificatie, dat hoeft alleen wanneer een ambtenaar (bvk agent) met redenen omkleedt, daarom vraagt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Op teletekst staat overigens dat de vrouw weigerde haar gezicht vrij te maken.
Dan voldoe je toch ook gewoon niet aan je identificatie plicht die door Arriva is opgesteld bij het checken van de OV chipkaart?
De hoeveelheid nonsens moet ergens vandaan komen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zuigduimen zijn in de praktijk juist smaller. Zo'n intellectueel als jij zou dat moeten weten.
Natuurlijk niet, er staat niet voor niets een foto op je ID.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Fout, je hoef je gezicht niet te laten zien voor identificatie, dat hoeft alleen wanneer een ambtenaar (bvk agent) met redenen omkleedt, daarom vraagt.
Het overhandigen van een IDentificatiebewijs is voldoende om jezelf kenbaar te maken.
Heb je daar een bron voor ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Fout, je hoef je gezicht niet te laten zien voor identificatie, dat hoeft alleen wanneer een ambtenaar (bvk agent) met redenen omkleedt, daarom vraagt.
Het overhandigen van een IDentificatiebewijs is voldoende om jezelf kenbaar te maken.
Das buiten op straat mss zo, maar sinds 1 augustus hoor je geen gezichtsbedekkende kleding te dragen in het openbaar vervoer of openbare ruimtes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar op wie moet je dan boos zijn - de provocerende moslima of de gezagstrouwe buschauffeur ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Hathor het volgende:
Je zal maar in die bus zitten op weg naar een afspraak.
Lijkt me niet echt lastig.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar op wie moet je dan boos zijn - de provocerende moslima of de gezagstrouwe buschauffeur ?
Oprecht lastig
Je moet een ID bij je hebben en dat op verzoek aan een daartoe gerechtigde ambtenaar - die wetten handhaaft - tonen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, er staat niet voor niets een foto op je ID.
Niet ?quote:
En dat moet je dan handhaven waarbij je werkgever je als chauffeur onder/voor/achter de bus gooit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:07 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Das buiten op straat mss zo, maar sinds 1 augustus hoor je geen gezichtsbedekkende kleding te dragen in het openbaar vervoer of openbare ruimtes.
Maar daar staat ook een foto op. Hoe kan een controleur verifiëren dat jij de abonnementshouder bent als je je gezicht niet laat zien ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je moet een ID bij je hebben en dat op verzoek aan een daartoe gerechtigde ambtenaar - die wetten handhaaft - tonen.
Zie https://www.rijksoverheid(...)-identificatieplicht
De slager mag niet vragen naar jouw ID, laat staan dat je dat hoeft te tonen en al helemaal niet om je daarbij te ontkleden. Bij het OV is je abbo, je bewijs om vervoerd te worden.
Bij twijfel of een persoonlijke OV-kaart ook werkelijk van jou is mogen ze toch vragen om je te identificeren? Een persoonlijke OV-kaart is alleen in combinatie met een geldige identificatie een geldig vervoersbewijs.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je moet een ID bij je hebben en dat op verzoek aan een daartoe gerechtigde ambtenaar - die wetten handhaaft - tonen.
Zie https://www.rijksoverheid(...)-identificatieplicht
De slager mag niet vragen naar jouw ID, laat staan dat je dat hoeft te tonen en al helemaal niet om je daarbij te ontkleden. Bij het OV is je abbo, je bewijs om vervoerd te worden.
Laat de rest van goede ideeën om gratis te reizen maar komen.....omdat Arriva vindt dat je volgens protocol vervoerd moet worden ondanks je gezichtsbedekkende kleding.
Kortom misdaad mag wanneer je er maar geen last van hebt ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Niet ?
De moslima is de veroorzaakster. Die weet dondersgoed dat ze niet mee mag maar probeert het toch en weigert vervolgens op normale wijze de bus te verlaten.
Maar de buschauffeur is degene die er voor kiest niet weg te rijden. Waar ik in de praktijk toch echt meer last van heb dan de aanwezigheid van een boerkababe.
Niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:14 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar daar staat ook een foto op. Hoe kan een controleur verifiëren dat jij de abonnementshouder bent als je je gezicht niet laat zien ?
Nee, ik vraag op wie ik boos moet worden. Niet wie in de cel hoortquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kortom misdaad mag wanneer je er maar geen last van hebt ?
Rare wereld.
Verwarrend en zorgwekkend!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dat moet je dan handhaven waarbij je werkgever je als chauffeur onder/voor/achter de bus gooit.
Op allebei, die relimuts breekt bewust de regels, maar die chauffeur mag er blijkbaar alleen maar iets van zeggen, maar haar eruit flikkeren mag dan weer niet, fijn zulk soort vage regelgeving. Maar als die chauffeur vervolgens weigert om verder te rijden, is iedereen daar de dupe van, en dat lijkt me dan het meest zinloze van allemaal. Dat die moslima niet uitstapt kan ik nog wel begrijpen, zou ik ook niet doen als er toch niet gehandhaafd word.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar op wie moet je dan boos zijn - de provocerende moslima of de gezagstrouwe buschauffeur ?
Oprecht lastig
Die foto is er alleen om in geval dat, om desgewenst zelf aan te kunnen tonen dat het jouw persoonlijke abonnement is, die foto is er niet voor de busmaatschappij om jou te identificeren. Accent verschilletje, ik bedoel maar.....quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij twijfel of een persoonlijke OV-kaart ook werkelijk van jou is mogen ze toch vragen om je te identificeren? Een persoonlijke OV-kaart is alleen in combinatie met een geldige identificatie een geldig vervoersbewijs.
een chauffeur is geen handhaverquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dat moet je dan handhaven waarbij je werkgever je als chauffeur onder/voor/achter de bus gooit.
Is het nou zo moeilijk om niet te denken in 'waar ik last van heb'?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Niet ?
De moslima is de veroorzaakster. Die weet dondersgoed dat ze niet mee mag maar probeert het toch en weigert vervolgens op normale wijze de bus te verlaten.
Maar de buschauffeur is degene die er voor kiest niet weg te rijden. Waar ik in de praktijk toch echt meer last van heb dan de aanwezigheid van een boerkababe.
Dus op wie moet ik nu boos worden over het drie kwartier later op mijn bestemming aankomen ?
Op die moslima, die zou ik in voorkomende gevallen aansprakelijk stellen voor mijn vertraging en consequenties die dat heeft.... mits Arriva jou als "reiziger" niet ook uit de bus gooit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:15 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, ik vraag op wie ik boos moet worden. Niet wie in de cel hoort
Als je je aan de wet houdt, hoef je je ook niet te ontkleden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:12 schreef Vallon het volgende:
De slager mag niet vragen naar jouw ID, laat staan dat je dat hoeft te tonen en al helemaal niet om je daarbij te ontkleden.
Gewoon met medepassagiers die nikabvrouw uit de bus zetten. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:36 schreef NoPicNic het volgende:
Als ik mede-passagier was geweest en zag zo'n achterlijk wijf zitten dan had ik 1-1-2 gebeld.
Ja, maar als ze dat niet kunnen is er identificatie nodig, nietwaar?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die foto is er alleen om in geval dat, om desgewenst zelf aan te kunnen tonen dat het jouw persoonlijke abonnement is, die foto is er niet voor de busmaatschappij om jou te identificeren. Accent verschilletje, ik bedoel maar.....
het was sws niet mijn idee voordat er iemand boos gaat worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |