Dus je mag iemand aanspreken, maar dan stopt het. Waarom zou je dan iemand aanspreken?quote:Een buschauffeur van de vervoersmaatschappij Arriva heeft maandag een vrouw met een nikab uit een bus in het Limburgse Stein laten zetten. De chauffeur in kwestie belde de politie toen de vrouw weigerde uit te stappen, zo bevestigt Arriva dinsdag in gesprek met NU.nl na berichtgeving van De Telegraaf. Het is voor zover bekend de eerste keer dat zo'n incident heeft plaatsgevonden.
De politie is ter plaatse gekomen en heeft de vrouw uit de bus begeleid. De chauffeur weigerde verder te rijden met de vrouw en zette het voertuig stil.
Arriva bevestigt dat het incident heeft plaatsgevonden. Dit is "niet conform de richtlijnen", aldus een woordvoerder. Zo legt voorzitter Pedro Peters van de branchevereniging OV-NL uit dat chauffeurs wél iemand mogen aanspreken op het dragen van een nikab, maar de draagsters niet formeel de toegang mogen weigeren.
Ook het ov mag niet stilgelegd worden, wat dus in dit geval wel is gebeurd. Peters legt uit dat de richtlijnen omschrijven dat chauffeurs zelf een professionele inschatting moeten maken en altijd de-escalerend te werk moeten gaan. Hangt er een discussie in de lucht, wordt confrontatie afgeraden.
Omdat je gefrustreerd bent dat Geertje eindelijk een wet erdoor heeft weten te drukken, en niemand die serieus neemt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ezet.html?redirect=1
[..]
Dus je mag iemand aanspreken, maar dan stopt het. Waarom zou je dan iemand aanspreken?
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:06 schreef Ciclon het volgende:
Die buschauffeur verdiend een standbeeld of de Nobelprijs van de gelijkwaardigheid.
Nou inderdaad!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Hathor het volgende:
Je zal maar in die bus zitten op weg naar een afspraak.
Dit dus, als die nikab weet dat er na het aanspreken niets gaat gebeuren dan zal ze je gewoon negerenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Dus je mag iemand aanspreken, maar dan stopt het. Waarom zou je dan iemand aanspreken?
Omdat zo’n beta-buschauffeur die thuis niks te zeggen heeft eindelijk eens het gevoel heeft dat hij iemand op d’r plek kan zetten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Hathor het volgende:
Lekker slim (not) om hem op de foto te zetten. 100% dat die foto onder de Marokkanen nu gedeeld wordt om hem te bedreigen.quote:
Deze buschauffeur schrikt daar niet meer van hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lekker slim (not) om hem op de foto te zetten. 100% dat die foto onder de Marokkanen nu gedeeld wordt om hem te bedreigen.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lekker slim (not) om hem op de foto te zetten. 100% dat die foto onder de Marokkanen nu gedeeld wordt om hem te bedreigen.
[..]
Nee, ik doel specifiek op het verkeerde deel. (PVV scoort ook altijd hoog daar)quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een chauffeur weigert (terecht) een volledig bedekt persoon, en jij vind meteen alle Limburgers vies?
Ga me nou niet vertellen dat jij Fred Teeven niet herkent?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Precies, de meesten denken dat iedere klant alle tijd van de wereld heeft. Terwijl slechts de rijke mannen alle tijd van de wereld hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Hathor het volgende:
Joh, wat gek. Je handelt tegens bedrijfspolicy in. Logisch dat je dan niet gebacked wordt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:29 schreef daNpy het volgende:
Fijn dat je als medewerker weer totaal niet wordt ge-backupped door je werkgever. Typisch NL dit
Dat ga je krijgen met zulk soort halfslachtige regeltjes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:29 schreef daNpy het volgende:
Fijn dat je als medewerker weer totaal niet wordt ge-backupped door je werkgever. Typisch NL dit
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Joh, wat gek. Je handelt tegens bedrijfspolicy in. Logisch dat je dan niet gebacked wordt.
Haha, nice, niet herkend iddquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:25 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Dat is Fred Teeven in een Connexxion bus. Niet echt relevant.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:29 schreef daNpy het volgende:
Fijn dat je als medewerker weer totaal niet wordt ge-backupped door je werkgever. Typisch NSB dit
Lijkt mij ook ja. De buschauffeur heeft zelf het recht om iemand te weigeren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:34 schreef Montagui het volgende:
Volgens mij gaat wet altijd nog boven bedrijfsrichtlijnen.
"We nemen het mee in onze afweging, die wet."quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:34 schreef Montagui het volgende:
Flikker toch op. Nee is nee. Als dat escaleert dan laat je degenen die het doen escaleren maar neerknuppelen.quote:altijd de-escalerend te werk moeten gaan
quote:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ongeacht wat je van deze specifieke wet vindt; het invoeren en naleven van regelgeving werkt toch gewoon niet goed zo? We hebben een nieuwe wet, maar we handhaven niet echt. We hebben een nieuwe wet, maar het is niet iedereen duidelijk waar deze wel en niet geldt want we hebben geen moeite gestoken in voorlichting. We hebben een nieuwe wet, en je mag een overtreder van de wet aanspreken maar verder niets, waardoor er niet echt consquenties zijn. Etc. Doe het dan maar helemaal niet, of doe het wel en handhaaf dan ook.
Vreemd, dat dacht ik dus ook altijd, maar het lijkt nu wel alsof het Nederlands Wetboek volledig optioneel is, ofzo. ''Boerkaverbod, ach dat vinden wij onzin, gaan we niets mee doen.''quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:34 schreef Montagui het volgende:
Hij maakt een inschatting. Fout of goed is allemaal makkelijk lullen vanuit je luie stoel onder het genot van een kop koffie. Ontslag nou nee.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:12 schreef Hamzoef het volgende:
Hopelijk wordt de chauffeur ontslagen wegens werkweigering.
Hier gaat het toch gewoon mis? Dit is een bewuste middelvinger naar de wet en dat moet kei hard de kop in worden gedrukt anders wordt deze op korte termijn weer herzien als we er zo halfbakken mee om gaan. Die buschauffeur is een held en Arriva moet zich schamen dat ze hem niet steunen in zijn weloverwogen keuze om de wet na te leven.quote:De chauffeur in kwestie belde de politie toen de vrouw weigerde uit te stappen, zo bevestigt Arriva dinsdag in gesprek met NU.nl na berichtgeving van De Telegraaf.
Joh, wat gek. En als je als bedrijf nou beslist dat kinderen neuken legaal is, gaat dat dan ook boven de Nederlandse wet?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Joh, wat gek. Je handelt tegens bedrijfspolicy in. Logisch dat je dan niet gebacked wordt.
Let een beetje op je woordgebruik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
[..]
Vreemd, dat dacht ik dus ook altijd, maar het lijkt nu wel alsof het Nederlands Wetboek volledig optioneel is, ofzo. ''Boerkaverbod, ach dat vinden wij onzin, gaan we niets mee doen.''
Er is godverdomme een verbod in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Belgie, Oostenrijk... al onze buren hebben al jaren een verbod, behalve wij. Nu volgen we eindelijk de rest van Europa en dan roept zo'n stelletje fucking debielen dat het allemaal niet zo nodig is.
Fucked up kutmensen in dit land.
Dat staat in de wet inderdaad, op straat mag je het gewoon dragen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:13 schreef Ixnay het volgende:
Dus eigenlijk mag je het nog steeds dragen.
In Engeland is de boerka juist niet verboden. Daarom verhuizen Nederlandse boerkadraagsters juist daarheen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
[..]
Vreemd, dat dacht ik dus ook altijd, maar het lijkt nu wel alsof het Nederlands Wetboek volledig optioneel is, ofzo. ''Boerkaverbod, ach dat vinden wij onzin, gaan we niets mee doen.''
Er is godverdomme een verbod in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Belgie, Oostenrijk... al onze buren hebben al jaren een verbod, behalve wij. Nu volgen we eindelijk de rest van Europa en dan roept zo'n stelletje fucking debielen dat het allemaal niet zo nodig is.
Fucked up kutmensen in dit land.
Klopt, het was Denemarken die ik miste, niet Engeland.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
In Engeland is de boerka juist niet verboden. Daarom verhuizen Nederlandse boerkadraagsters juist daarheen.
Wat een hoop drama dan over een wet die praktisch helemaal geen wet is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat staat in de wet inderdaad, op straat mag je het gewoon dragen.
En dat de chauffeur dan naar de rechter stapt. Dan staat Arriva daar voor de rechter "weliswaar handelde onze chauffeur volgens de wet, maar onze bedrijfspolicy heeft die wet ongeldig verklaard." Ik verheug me er nu al op.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:12 schreef Hamzoef het volgende:
Hopelijk wordt de chauffeur ontslagen wegens werkweigering.
Maar dat is het wel. Er staat ook vrij duidelijk waar het niet mag.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat een hoop drama dan over een wet die praktisch helemaal geen wet is.
[..]
In de trein precies hetzelfde hoor. Zie zelden nog conducteurs een boete geven aan bepaalde lieden. Aangezien de conducteur geen slag voor zijn kop of nog erger wil wordt er altijd maar gezegd dat ze beter moeten opletten en bij de volgende halte kunnen inchecken. Ja, koekkoek, dat geloof je toch niet. Die gasten weten precies hoe het werkt. Welkom in Nederland anno 2019quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:56 schreef Cherni het volgende:
Het komt erop neer dat je vogelvrij bent als chauffeur en maar beter iedereen gratis kan laten meereizen, laten eten in je bus etc. want goed kun je het toch nooit doen als je al in een moment een beslissing neemt. Lekker laten gaan allemaal, dan kom je in iedergeval veilig thuis na je werk en hebt ook geen problemen met je werkgever en al die bedweters die vanachter een bureau alleen maar bezig zijn om vooral niet negatief in de media terecht te komen.
Hoeveel seconden van een leven brengt een moslima in zo'n gebouw door? Wat een drama zeg om heel even een paar seconden een lap stof weg te halen, om hem de rest van de 365 dagen per jaar weer om te doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is het wel. Er staat ook vrij duidelijk waar het niet mag.
Gelachen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er is geen toleranter land dan wij.
Ik denk dat ik 'Er is geen toleranter land dan wij.' letterlijk nam.quote:
Of die chauffeur nu in deze specifieke situatie goed of fout gehandeld heeft dan behoor je als werkgever achter je personeel te staan. Dat los je intern op door een goed gesprek te voeren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef Ringo het volgende:
“We zeggen dat het niet mag, maar we vinden het een zaak voor anderen om te bepalen of het mag.”
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:06 schreef Ciclon het volgende:
Die buschauffeur verdiend een standbeeld of de Nobelprijs van de gelijkwaardigheid.
Laten we vooral maar niet te lang stilstaan bij deze langzaam groeiende vorm van islamisering van onze Westerse maatschappij..quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wanneer is ons landje eindelijk goed genoeg voor hun? Als we ze in het Arabisch aanspreken in de bus of in het gemeentekantoor?
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef Ixnay het volgende:
Wanneer is ons landje eindelijk goed genoeg voor hun? Als we ze in het Arabisch aanspreken in de bus of in het gemeentekantoor?
Laten we dan ook niet te lang stilstaan bij de rechtse orde, Krijg je gratis en kado.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we vooral maar niet te lang stilstaan bij deze langzaam groeiende vorm van islamisering van onze Westerse maatschappij..
Bedrijven en overheden die de wetgeving als menukaart zien en zelf denken te kunnen bepalen welke wetten ze wel en welke ze niet gaan handhavenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:02 schreef Ringo het volgende:
Is dit de participatiemaatschappij 2.0?
“De wet is ook maar een mening.”
Ik ookquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:21 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik woon in de gemeente Steingoede zaak dit.
Heeft niets met rechts of links te maken, maar mensen die schijt hebben aan onze normen en waarden en zelfs onze wetten, niets brengen maar alleen maar komen halen (volledig aan het uitkeringen- en toeslageninfuus zitten, daar zijn we wel dan wel weer goed genoeg voor) moeten gewoon aanpassen of ophoepelen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Laten we dan ook niet te lang stilstaan bij de rechtse orde, Krijg je gratis en kado.
Oe, Urmond hier.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik ook
Even zwaaien naar elkaar
Je zou helemaal knettergek worden als alle wetten daadwerkelijk tot in de puntjes gehandhaafd werden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:23 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Bedrijven en overheden die de wetgeving als menukaart zien en zelf denken te kunnen bepalen welke wetten ze wel en welke ze niet gaan handhaven
Vorige week toevallig gekeken naar een woning vlak bij de Aldi maar na het burgernet melding van gister dacht ik doe maar nietquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat is een steenworp van mij vandaan, woon naast het winkel centrum.
Deze wet is echter behoorlijk duidelijk en geeft weinig ruimte voor interpretatie. Dat instanties/bedrijven dit zelf zo doen nu zou eigenlijk zwaar beboet moeten worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:27 schreef manny het volgende:
[..]
Je zou helemaal knettergek worden als alle wetten daadwerkelijk tot in de puntjes gehandhaafd werden.
[..]
[..]
Arnoud van Doornquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://twitter.com/ArnoudvDoorn
^ dat is de held die het dacht te moeten melden bij Arriva, waarop Arriva haar standpunt innam.
begrijp me goed: ik ben voor het verbod.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze wet is echter behoorlijk duidelijk en geeft weinig ruimte voor interpretatie. Dat instanties/bedrijven dit zelf zo doen nu zou eigenlijk zwaar beboet moeten worden.
Ja dat wilde ik dus zeggen, hoezo de wet niet gewoon opvolgen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:36 schreef SpecialK het volgende:
Arriva chauffeur volgt de wet. Krijgt vervolgens geen steun van bedrijf.
Waarom zou anders de PVV in Limburg zo groot zijn?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:37 schreef hollandia02 het volgende:
Wat ik mij wel afvraag waarom in fucking Stein mensen rondlopen met salafistische ideeën en dus een Niqab dragen.
Ik heb even een kleine aanpassing gedaan in mijn post die je misschien kan waarderen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik dus zeggen, hoezo de wet niet gewoon opvolgen?
Omdat bedrijven alleen geld voelen, zolang ze dus geen boete krijgen wegens het niet opvolgen van de wet, zullen ze doorgaan. Nu dreigen ze namelijk geld te verliezen van gesluierde vrouwen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:36 schreef SpecialK het volgende:
Arriva chauffeur volgt de wet. Krijgt vervolgens geen steun van bedrijf.
Zie er regelmatig een groepje van 3 door het winkelcentrum slenteren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:37 schreef hollandia02 het volgende:
Wat ik mij wel afvraag waarom in fucking Stein mensen rondlopen met salafistische ideeën en dus een Niqab dragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |