Nuance.... de chauffeur is ten tijde allereerst in dienst van de werkgever die expliciet een "protocol" heeft uitgevaardigd. Hij is daarna pas, ook burger die net als iedereen anderen mag wijzen op de wet. en zo nodig actie nemen. De werkgever mag de chauffeur NIET opdragen de wet te overtreden maar HIJ heeft niet de taakstelling de wet te handhaven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:43 schreef kurk_droog het volgende:
Dus de ov bedrijven hebben samen besloten om niet actief te handhaven, de buschauffeur volgt toch gewoon de wetgeving en staat in zijn recht of ben ik nou gek? Die werkgever heeft gewoon de wet te volgen.
Jij.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb zo'n vermoeden dat ik, als ik mijn katholiciteit op bepaalde wijze (Spaans) zou willen uitdrukken, ook de bus niet in kom.
[ afbeelding ]
Terechte actie; nikaabs, burka's en andere gezichtsbedekkende kleding hebben niets te zoeken in het publieke domein.
Zou mij zeker boeien als ik in die bus zou zitten ja.quote:
Wat is precies het verschil tussen deze katholieke dress-code en de niqaab?quote:
De kleurquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil tussen deze katholieke dress-code en de niqaab?
Omdat blijkbaar niemand het gaat handhaven. En hoeveel vrouwen lopen er nou rond met zon ding.quote:
Die wet was er al toch?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind het wel een fijn idee dat iemand zijn bivakmuts niet mag ophouden in openbare gebouwen etc.
En die geldt nu ook voor dat menshatende kledingstuk dat nikab heet.quote:
Met het verschil dat niemand het gaat handhaven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En die geldt nu ook voor dat menshatende kledingstuk dat nikab heet.
Geen idee of het wat voorstelt maar de ontstaansgeschiedenis van een gezichtsbedekkend kledingstuk speelt hier geen enkele rol.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil tussen deze katholieke dress-code en de niqaab?
Nee, hoor.quote:
Irrelevant. Als ik mij beroep op religieuze vrijheid en zo'n ding aan wil trekken, en het publieke domein inga, moet ik niet raar opkijken als men daar vraagtekens bij zet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geen idee of het wat voorstelt maar de ontstaansgeschiedenis van een gezichtsbedekkend kledingstuk speelt hier geen enkele rol.
ook handig om de discussie niet ergens naartoe te trekken waar we sws lang over zullen uitjouwen.
Volgens het artikel is de wet gisteren gehandhaafd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met het verschil dat niemand het gaat handhaven.
Egoïst.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zou mij zeker boeien als ik in die bus zou zitten ja.
Welke wet was dat dan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Was toch al verboden om met zon muts over straat te gaan?
In het artikel staat ook dat de buschauffeur mag vragen of ze het afdoet maar haar er niet mag uitzetten of haar te stoppen met rijden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens het artikel is de wet gisteren gehandhaafd.
Nee, die wet was er niet.quote:
Geen ideequote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke wet was dat dan?
En toch is precies dat gisteren gebeurd. Ik noem het een precedent.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In het artikel staat ook dat de buschauffeur mag vragen of ze het afdoet maar haar er niet mag uitzetten of haar te stoppen met rijden.
Bivakmutsen gaan ze wel handhaven. Burqa's niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, die wet was er niet.
Je mocht formeel ook met een integraalhelm, carnavalsmaskers (wordt straks, 2020 wel interessant in Limburg) of disfunctioneel mondkapjes de bus in. Dat alles mag nu niet meer.
Zal vast wel iemand komen die dat ter meerdere glorie gaat proberen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bivakmutsen gaan ze wel handhaven. Burqa's niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |