abonnement Unibet Coolblue
pi_188512704
De gemeente Amsterdam kondigde deze maand 27 straatnamen aan in een nieuwe wijk op IJburg. Die vernoemd zullen worden naar onafhankelijkheidsstrijders die tegen de Nederlandse koloniale overheersing vochten. Zowel mannen en vrouwen die vroeger tegen Nederland streden krijgen een straatnaam.

Twee derde van deze straten zal vernoemd worden naar mensen die in Suriname en op de Antillen tegen de Nederlandse kolonisator vochten, één derde naar personen uit Indonesië, in de koloniale tijd “Nederlands-Indië” genoemd. Achter de tien gekozen Indonesische namen gaat bij nadere inspectie een koloniale mindset schuil, die een gebrek aan representatie en machtsstructuren in stand houdt, aldus historicus Marjolein van Pagee.

Op een paar namen na heeft de gemeentelijk Commissie Naamgeving Openbare Ruimte (CNOR) voor de selectie Indonesische namen het advies van Oostindie gevolgd. Zeven namen uit zijn ‘top tien’ zijn overgenomen, drie zijn afgevallen – Sjahrir, Hatta en Poetiray – en twee namen die niet door Oostindie waren gemarkeerd zijn alsnog gekozen (Pattimura en Diponegoro).

Het eerste wat opvalt: de selectie namen uit het vroegere Nederlands-Indië staat bij lange na niet in verhouding tot de werkelijke omvang van deze voormalige kolonie. Nederlands-Indië was het grootste gebied ooit langdurig gekoloniseerd door Nederland, een gebied ook waar de grootste winsten zijn gemaakt. Waaronder op de Noord-Molukken en de Molukken. Dat de meerderheid van de straten Surinaamse en Antilliaanse namen dragen wekt de onterechte indruk dat dit de belangrijkste kolonies van Nederland geweest waren, terwijl het veeleer een kwestie is van gebrek aan Indonesische representatie. Waarom is bijvoorbeeld Soekarno de meest anti-koloniale en anti-imperialistisch overgeslagen? Zo vraagt historicus Marjolein van Pagee zich af.

Ze schrijft er een uitgebreid opiniestuk over in ‘Zo antikoloniaal zijn de nieuwe Amsterdamse straatnamen niet’ (Oneworld).

Amsterdam krijgt 27 ‘antikoloniale’ straatnamen. Maar de Indonesische selectie komt vooral Nederland goed uit en niet-witte critici zijn genegeerd, schrijft van Pagee. “Wit, links Nederland toont hiermee juist haar koloniale gezicht.”

Lees nu: ‘Zo antikoloniaal zijn de nieuwe Amsterdamse straatnamen niet’

Bron: http://www.tifamagazine.c(...)ijder-pattimura-ook/
West-Melanesia
pi_188512713
Haha AchJa, ergens mag ik je wel.
West-Melanesia
pi_188512721
Amsterdam. Dit boeit niemand, behalve de Amsterdammers zelf.
U MAD?
pi_188512769
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:05 schreef Oceanier het volgende:

Ik zie het al meteen aan de opmaak van de site. Erg amateuristisch. Ik begrijp dat je een fanboy bent van alles wat met Nederland, de staat of het leger te maken heeft en dat de Nederlandse staat natuurlijk nooit wat fouts kan doen in jouw ogen. Maar we zeiden dat we nog steeds zitten te wachten op een onafhankelijke bron. Geen sites die nederlandseleger.nl, demariniersvanholland.com heten of oranjebovensoldaten.nl.
Alleen bronnen die goedgekeurd zijn door Oceanier mogen gebruikt worden. Ergo, ponckeprinceniseenheld.nl, ponckeprincendemessias.com etc... :')

quote:
Nee, kom eens met een serieuze website.
Heb je jezelf nou al eens ingelezen in die kerel of wat?
pi_188512832
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alleen bronnen die goedgekeurd zijn door Oceanier mogen gebruikt worden. Ergo, ponckeprinceniseenheld.nl, ponckeprincendemessias.com etc... :')
[..]

Heb je jezelf nou al eens ingelezen in die kerel of wat?
:')
West-Melanesia
pi_188512837
Amsterdam waar ligt dat :?
Ik zwaai naar dieren.
pi_188512893
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen?

https://www.nederlandsekr(...)van-poncke-princen-2
Toch grappig dat zo'n figuur niet alleen een landverrader was maar ook een viespeuk en een fysieke en morele lafbek. Ik neem het toch met een korreltje zout. Het blijven verhalen met een bepaalde agenda. Zo'n groot wereldje is het niet meer, de Indiëgangers en zo. Ik had ook nog nooit van Poncke Princen gehoord totdat mijn oma (geboren in Buitenzorg) er ooit over begon. Dat mensen die hem in zijn jeugd gekend hadden hem al een misselijk en achterbaks mannetje vonden. Maar dat was dus ook maar van horen zeggen.

Ik was toen jong en links en vond ook dat alle strijd tegen kolonialisme goed was, dus ik kon er weinig mee. Maar ik moet er wel altijd aan denken als de naam van Princen valt. Ik denk dat de man zelf niet eens het belangrijkste was, er zijn er wel meer gedeserteerd. Het is meer dat hij symboliseert hoe er in Nederland met de Indische geschiedenis wordt omgegaan. Het veroordelen van de Nederlandse oorlogsmisdaden, het verzwijgen van de Indonesische. De dweepzucht voor alles wat anti-koloniaal was, terwijl 'onze jongens' slechts met onverschilligheid of openlijke vijandigheid werden verwelkomd.

Voor de weldenkende, progressieve 'socialen' was het natuurlijk een held, en waren alle KNIL-militairen per definitie oorlogsmisdadigers. Altijd makkelijk lullen achteraf. De KNIL-militairen lachten er achteraf om met hun voormalige vijanden, die begrepen dat er van beide kanten oorlogsmisdaden waren, dat guerrilla-oorlog vrijwel altijd hand in hand gaat met excessen.

Alleen de brave Hollandse burgermannen die nooit in Indië waren geweest, die het nooit hebben willen begrijpen, die zouden het liefst nog alle militairen aan de schandpaal nagelen maar wel dwepen met de verraders en collaborateurs. Zoals die chick die boos is dat er geen straat naar Soekarno is genoemd.

Die KNIL-militairen zijn door Nederland op een onmogelijke missie gestuurd, en toen ze terugkwamen wou Nederland niks meer van hen weten. Ze hadden beter kunnen deserteren en hun landgenoten kunnen vermoorden, dan zouden ze nu in de progressieve intellectuele kringen verheerlijkt worden.
pi_188512894
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat weet jij ondertussen van hem?
Ik ben Menke de Groot, samen met kapitein der infanterie bd. Ton van Steenoven, de maker van deze website. Naast de website www.nederlandsekrijgsmacht.nl, met veel informatie over (de geschiedenis van) de militaire stand, heb ik ook een aantal boekjes/hand-outs geschreven voor veteranendagen. Dat zijn onder meer de volgende, die u hier tevens kunt lezen of downloaden:

Bron: www.nederlandsekrijgsmacht.nl


:')
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 22:22:32 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188512950
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:19 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Toch grappig dat zo'n figuur niet alleen een landverrader was maar ook een viespeuk en een fysieke en morele lafbek. Ik neem het toch met een korreltje zout. Het blijven verhalen met een bepaalde agenda. Zo'n groot wereldje is het niet meer, de Indiëgangers en zo. Ik had ook nog nooit van Poncke Princen gehoord totdat mijn oma (geboren in Buitenzorg) er ooit over begon. Dat mensen die hem in zijn jeugd gekend hadden hem al een misselijk en achterbaks mannetje vonden. Maar dat was dus ook maar van horen zeggen.

Ik was toen jong en links en vond ook dat alle strijd tegen kolonialisme goed was, dus ik kon er weinig mee. Maar ik moet er wel altijd aan denken als de naam van Princen valt. Ik denk dat de man zelf niet eens het belangrijkste was, er zijn er wel meer gedeserteerd. Het is meer dat hij symboliseert hoe er in Nederland met de Indische geschiedenis wordt omgegaan. Het veroordelen van de Nederlandse oorlogsmisdaden, het verzwijgen van de Indonesische. De dweepzucht voor alles wat anti-koloniaal was, terwijl 'onze jongens' slechts met onverschilligheid of openlijke vijandigheid werden verwelkomd.

Voor de weldenkende, progressieve 'socialen' was het natuurlijk een held, en waren alle KNIL-militairen per definitie oorlogsmisdadigers. Altijd makkelijk lullen achteraf. De KNIL-militairen lachten er achteraf om met hun voormalige vijanden, die begrepen dat er van beide kanten oorlogsmisdaden waren, dat guerrilla-oorlog vrijwel altijd hand in hand gaat met excessen.

Alleen de brave Hollandse burgermannen die nooit in Indië waren geweest, die het nooit hebben willen begrijpen, die zouden het liefst nog alle militairen aan de schandpaal nagelen maar wel dwepen met de verraders en collaborateurs. Zoals die chick die boos is dat er geen straat naar Soekarno is genoemd.

Die KNIL-militairen zijn door Nederland op een onmogelijke missie gestuurd, en toen ze terugkwamen wou Nederland niks meer van hen weten. Ze hadden beter kunnen deserteren en hun landgenoten kunnen vermoorden, dan zouden ze nu in de progressieve intellectuele kringen verheerlijkt worden.
knil militairen waren overwegend locals

niet gestuurd iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:23:00 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188512958
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik ben Menke de Groot, samen met kapitein der infanterie bd. Ton van Steenoven, de maker van deze website. Naast de website www.nederlandsekrijgsmacht.nl, met veel informatie over (de geschiedenis van) de militaire stand, heb ik ook een aantal boekjes/hand-outs geschreven voor veteranendagen. Dat zijn onder meer de volgende, die u hier tevens kunt lezen of downloaden:

Bron: www.nederlandsekrijgsmacht.nl

:')
Daar vroeg ik niet naar slimpie... :')
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 22:23:13 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188512964
was ook geen onmogelijke missie maar dat ff terzijde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188512998
Ik vraag me altijd af wat voor kleine mensen met het idee komen om dit soort straatnamen te pushen en wat voor soort gepeupel daar dan ook 'waarde' aan hecht.
Conscience do cost.
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:25:23 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513004
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:23 schreef sp3c het volgende:
was ook geen onmogelijke missie maar dat ff terzijde
De missies waren ook prima op track, todat de internationale gemeenschap zich er een beetje tegenaan begon te bemoeien.
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:32:33 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188513132
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:25 schreef ems. het volgende:
Ik vraag me altijd af wat voor kleine mensen met het idee komen om dit soort straatnamen te pushen en wat voor soort gepeupel daar dan ook 'waarde' aan hecht.
Ik vraag me mee af wie zich zo kunnen lopen opwinden over zoiets als dit
pi_188513134
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:19 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Toch grappig dat zo'n figuur niet alleen een landverrader was maar ook een viespeuk en een fysieke en morele lafbek. I
Laf ? Nee hoor....
Men loopt niet zomaar over.
Dat is een eigen morele keuze maken tegen de heersende opvatting in . En wetend wat de straffen kunnen zijn.
Fysiek laf ? Ook niet... Hij ging toch aan de andere kant vechten ?

Nu is de Nederlandse bevolking met hem eens dat het een foute oorlog is/was.
Zijn die miljoenen Nederlanders landverraders? Of een beetje landverraders ?
pi_188513144
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vraag me mee af wie zich zo kunnen lopen opwinden over zoiets als dit
Dat komt op hetzelfde neer.
Conscience do cost.
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:34:22 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188513163
Maargoed ik vind het wel prima. Ik had werkelijk nog nooit van al die mensen gehoord. Dus weer een mooi stukje geschiedenisles.
pi_188513166
De KNIL militairen die op missie waren gestuurd zijn idd zwaar in de steek gelaten. Met ernstige consequenties in Nederland als gevolg. Het was de zoveelste grove fout van de Nederlandse regering.
West-Melanesia
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:36:21 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188513202
quote:
Achter de tien gekozen Indonesische namen gaat bij nadere inspectie een koloniale mindset schuil, die een gebrek aan representatie en machtsstructuren in stand houdt, aldus historicus Marjolein van Pagee.
Hahahahaha
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 22:38:17 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513236
KNIL militairen waren gewoon vrijwilligers, die wisten wat er fout kon gaan

Nederland heeft er verder weinig last van ,,, paar treinkapingen hier en daar maar dat is ook prima opgelost ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 22:39:07 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513249
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

De missies waren ook prima op track, todat de internationale gemeenschap zich er een beetje tegenaan begon te bemoeien.
bedrijfsleven vooral

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:25 schreef ems. het volgende:
Ik vraag me altijd af wat voor kleine mensen met het idee komen om dit soort straatnamen te pushen en wat voor soort gepeupel daar dan ook 'waarde' aan hecht.
ik vind het wel mooi eingelijk :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188513270
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

De missies waren ook prima op track, todat de internationale gemeenschap zich er een beetje tegenaan begon te bemoeien.
Politiek onmogelijke missie inderdaad. Aan de inzet heeft het niet gelegen.

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Laf ? Nee hoor....
Men loopt niet zomaar over.
Dat is een eigen morele keuze maken tegen de heersende opvatting in . En wetend wat de straffen kunnen zijn.
Fysiek laf ? Ook niet... Hij ging toch aan de andere kant vechten ?

Nu is de Nederlandse bevolking met hem eens dat het een foute oorlog is/was.
Zijn die miljoenen Nederlanders landverraders? Of een beetje landverraders ?
De Nederlandse bevolking weet over het algemeen helemaal niks van niks en heeft geen enkele basis om ook maar het begin van een mening te vormen, als men er al een mening over heeft. Alleen maar wat opgewarmde propaganda. De Hollandse burgerman heeft tevens geen flauw benul wat voor gewelddaden er zijn gepleegd en nu nog worden gepleegd zodat hij comfortabel kan slapen in zijn vinex-hut. Het is een ernstige zaak, maar een domme mening uit onwetendheid is absoluut niet hetzelfde als verraad. Dus het antwoord is nee.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 22:43:09 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513321
mja als je zegt dat KNIL militairen op een onmogelijke missie gestuurd werden weet je zelf ook niks

de dienstplichtigen (en OVW) dienden bij de Expeditionaire Macht, niet bij het KNIL en aan het einde van de rit hebben ze gewoon gewonnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:49:52 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513396
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:32 schreef Bluesdude het volgende:

Laf ? Nee hoor....
Men loopt niet zomaar over.
Dat is een eigen morele keuze maken tegen de heersende opvatting in . En wetend wat de straffen kunnen zijn.
Net zoals de andere duizenden Indië-weigeraars had hij gewoon kunnen deserteren en was er weinig aan de hand geweest.

quote:
Fysiek laf ? Ook niet... Hij ging toch aan de andere kant vechten ?
En hier zit het probleem, gewoon deserteren was er niet bij want dat had me niet zoveel geboeid maar hij ging willens en wetens tegen de Nederlanders vechten, dat maakt het verhaal een stuk anders. Want waarom hoor je alleen verhalen over Poncke Princen en hoor je nooit wat over die andere duizenden die gedeserteerd zijn?

quote:
Nu is de Nederlandse bevolking met hem eens dat het een foute oorlog is/was.
Zijn die miljoenen Nederlanders landverraders? Of een beetje landverraders ?
Een guerilla vechten en slachtoffers maken onder je eigen landgenoten onder dekking van je Nederlandse uiterlijk maakt je wel degelijk een landverrader.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 22:51:17 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513412
die gast is sowieso een landverrader, dat gaf hij zelf ook gewoon toe
daarna werd hij Indonesier en werd hij daar een landverrader

geen straat voor deze gast _O-

de manier waarop maakt hem een lafaard
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188513524
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net zoals de andere duizenden Indië-weigeraars had hij gewoon kunnen deserteren en was er weinig aan de hand geweest.
Dat zou mijn keuze geweest zijn .... maar dan ben je toch ook een zgn landverrader ?
pi_188513546
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:43 schreef sp3c het volgende:
mja als je zegt dat KNIL militairen op een onmogelijke missie gestuurd werden weet je zelf ook niks

de dienstplichtigen (en OVW) dienden bij de Expeditionaire Macht, niet bij het KNIL en aan het einde van de rit hebben ze gewoon gewonnen
De Amerikanen hebben in Vietnam ook niet militair verloren, alleen de politieke wil was er niet om door te gaan. En dan hebben we het nog over de wereldmacht VS. Laat staan Nederland in 1949 met de politieke tegenstand van beide grote wereldmachten.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:00:49 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513552
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:59 schreef Bluesdude het volgende:

Dat zou mijn keuze geweest zijn .... maar dan ben je toch ook een zgn landverrader ?
In het geval van beroepsmilitairen ja maar dienstplichtigen? Dat vind ik toch van een andere categorie.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:03:46 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513597
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:51 schreef sp3c het volgende:
die gast is sowieso een landverrader, dat gaf hij zelf ook gewoon toe
daarna werd hij Indonesier en werd hij daar een landverrader

geen straat voor deze gast _O-

de manier waarop maakt hem een lafaard
Precies.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:04:29 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513612
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:00 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben in Vietnam ook niet militair verloren, alleen de politieke wil was er niet om door te gaan. En dan hebben we het nog over de wereldmacht VS. Laat staan Nederland in 1949 met de politieke tegenstand van beide grote wereldmachten.
bereikten hun doelen ook niet

Nederland had na Kraai in principe gewonnen, land was bezet, baasje was gevangen, daarna is besloten de boel on our terms, over te dragen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:05:53 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513632
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies.
was gewoon zijn dingetje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:07:09 #33
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_188513645
Maar de kern van het verhaal is dus dat de straatnamen niet 'woke' genoeg zijn o.i.d.?
pi_188513651
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:43 schreef sp3c het volgende:
mja als je zegt dat KNIL militairen op een onmogelijke missie gestuurd werden weet je zelf ook niks

Die oorlog viel niet te winnen door het KNIL, die finaal in de vernieling lag najaar 1945
Dat was sowieso een onmogelijke missie. Daarom werden er vanuit Nederland meer dan 120.000 soldaten gestuurd en wie weigerde kon 4-6 jaar gevangenis krijgen terwijl NSB-ers, oostfrontstrijders alweer vrij rondliepen of sommigen in Indie meevochten.

Maar die oorlog viel nooit te winnen voor Nederland.
Men vocht niet tegen een boosaardig leger... men vocht tegen een volk die het zelfbeschikkingsrecht opeiste. En de geest was uit de fles. Dat verzet viel niet meer te stoppen
Nog zoveel jaren vechten, nog meer mensen sturen, nog meer geld over de balk gooien

Het was ook een immorele oorlogsmotief voor Nederland
Nederland wilde een dictatuur vestigen daar en de Indonesiërs die wilden zelf eigen baas zjn. Logisch toch..
Natuurlijk druppelde het door in de Nederlanse publieke opinie dat een ander volk willen knechten toch niet zo hoogstaand was en dat leidde in Nederland tot verzet.... maar meer dan dit tot oorlogsmoeheid bij de bevolking.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:08:39 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:10:12 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513681
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:05 schreef sp3c het volgende:

was gewoon zijn dingetje
En daarom kent iedereen hem ook. Als je iemand hier vraagt om 1 van de andere duizenden weigeraars op te noemen zal er wel niet veel respons komen...
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:10:54 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513692
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die oorlog viel niet te winnen door het KNIL, die finaal in de vernieling lag najaar 1945
Dat was sowieso een onmogelijke missie. Daarom werden er vanuit Nederland meer dan 120.000 soldaten gestuurd en wie weigerde kon 4-6 jaar gevangenis krijgen terwijl NSB-ers, oostfrontstrijders alweer vrij rondliepen of sommigen in Indie meevochten.

Maar die oorlog viel nooit te winnen voor Nederland.
Men vocht niet tegen een boosaardig leger... men vocht tegen een volk die het zelfbeschikkingsrecht opeiste. En de geest was uit de fles. Dat verzet viel niet meer te stoppen
Nog zoveel jaren vechten, nog meer mensen sturen, nog meer geld over de balk gooien

Het was ook een immorele oorlogsmotief voor Nederland
Nederland wilde een dictatuur vestigen daar en de Indonesiërs die wilden zelf eigen baas zjn. Logisch toch..
Natuurlijk druppelde het door in de Nederlanse publieke opinie dat een ander volk willen knechten toch niet zo hoogstaand was en dat leidde in Nederland tot verzet.... maar meer dan dit tot oorlogsmoeheid bij de bevolking.
men vocht tegen een behoorlijk boosaardig leger

fucking nazi's waren er niets bij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:11:36 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513699
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die oorlog viel niet te winnen door het KNIL, die finaal in de vernieling lag najaar 1945
Dat was sowieso een onmogelijke missie. Daarom werden er vanuit Nederland meer dan 120.000 soldaten gestuurd en wie weigerde kon 4-6 jaar gevangenis krijgen terwijl NSB-ers, oostfrontstrijders alweer vrij rondliepen of sommigen in Indie meevochten.

Maar die oorlog viel nooit te winnen voor Nederland.
Men vocht niet tegen een boosaardig leger... men vocht tegen een volk die het zelfbeschikkingsrecht opeiste. En de geest was uit de fles. Dat verzet viel niet meer te stoppen
Nog zoveel jaren vechten, nog meer mensen sturen, nog meer geld over de balk gooien

Het was ook een immorele oorlogsmotief voor Nederland
Nederland wilde een dictatuur vestigen daar en de Indonesiërs die wilden zelf eigen baas zjn. Logisch toch..
Natuurlijk druppelde het door in de Nederlanse publieke opinie dat een ander volk willen knechten toch niet zo hoogstaand was en dat leidde in Nederland tot verzet.... maar meer dan dit tot oorlogsmoeheid bij de bevolking.
Zoals sp3c al zei, we waren klaar na Kraai. Als de internationale gemeenschap en dan vnl de VS zich er niet mee bemoeid had was het hele circus vandaag de dag nog steeds van ons geweest.
pi_188513706
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:43 schreef sp3c het volgende:
mja als je zegt dat KNIL militairen op een onmogelijke missie gestuurd werden weet je zelf ook niks

de dienstplichtigen (en OVW) dienden bij de Expeditionaire Macht, niet bij het KNIL en aan het einde van de rit hebben ze gewoon gewonnen
We weten dat de RMS geen onmogelijke missie was, en dat het een grote leugen is dat Nederland de Molukse KNIL-militairen naar Nederland had gehaald omdat ze anders overlopen werden op Ambon. Dat is niets nieuws onder de zon.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:12:58 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513710
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

We weten dat de RMS geen onmogelijke missie was, en dat het een grote leugen is dat Nederland de Molukse KNIL-militairen naar Nederland had gehaald omdat ze anders overlopen werden op Ambon. Dat is niets nieuws onder de zon.
mja dat was hun keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188513753
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:38 schreef sp3c het volgende:
KNIL militairen waren gewoon vrijwilligers, die wisten wat er fout kon gaan

Nederland heeft er verder weinig last van ,,, paar treinkapingen hier en daar maar dat is ook prima opgelost ^O^
Die KNIL militairen zijn inderdaad verraden door de Nederlandse staat.
Gelukkig maar dat Nederland weinig last had van de treinkapingen, die vallen natuurlijk in het niet vergeleken met misdaden van de Nederlandse regering.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:15:56 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513768
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:15 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Die KNIL militairen zijn inderdaad verraden door de Nederlandse staat.
Gelukkig maar dat Nederland weinig last had van de treinkapingen, die vallen natuurlijk in het niet vergeleken met misdaden van de Nederlandse regering.
mogelijk ... blijft hun keuze om naar Nederland te vertrekken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188513772
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals sp3c al zei, we waren klaar na Kraai. Als de internationale gemeenschap en dan vnl de VS zich er niet mee bemoeid had was het hele circus vandaag de dag nog steeds van ons geweest.
Je bedoelt dat er nog steeds een Nederlandse dictatuur was ?
Want een democratie met algemeen kiesrecht zou betekenen dat de Indonesiers een Indonesische regering kiezen die de onafhankelijkheid uitroept..
pi_188513780
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

mja dat was hun keuze
Maar Nederland is laf
West-Melanesia
pi_188513795
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

mogelijk ... blijft hun keuze om naar Nederland te vertrekken
Je kan het geen keuze noemen, dat is te makkelijk
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:17:21 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513798
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er nog steeds een Nederlandse dictatuur was ?
Want een democratie mett algemeen kiesrecht zou betekenen dat de Indonesiers een Indonesische regering kiezen die de onafhankelijkheid uitroept..
leg dat maar uit op Ambon of Bali of Atjeh of nieuw Guinnea

daar is echt niets democratisch aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:17:39 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513804
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je kan het geen keuze noemen, dat is te makkelijk
kan wel

blijven of weggaan

Mollukkers kozen weggaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188513817
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

kan wel

blijven of weggaan
Nee want dan kreeg je mensen zoals jou, die de Molukkers dan verraders zouden noemen net als Poncke.
West-Melanesia
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:19:08 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513829
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er nog steeds een Nederlandse dictatuur was ?
Want een democratie met algemeen kiesrecht zou betekenen dat de Indonesiers een Indonesische regering kiezen die de onafhankelijkheid uitroept..
We zouden iig vrij weinig van Soeharto te horen hebben gekregen...
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:19:20 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513832
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee want dan kreeg je mensen zoals jou, die de Molukkers dan verraders zouden noemen net als Poncke.
gelijk weer jijbakken

doe ik niet aan mee member :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:20:14 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513846
sterker nog ik vind die mollukkers die bleven dapperder dan diegenen die weggingen

just sayin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188513861
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

We zouden iig vrij weinig van Soeharto te horen hebben gekregen...
Misschien was hij tot generaal opgeklommen in het KNIL en onderdrukte hij de opstanden dan net zo bruut .... of hij pleegde een staatsgreep ... en hoe moordzuchtig zou dat geweest kunnen zijn ?
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:21:31 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513871
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

gelijk weer jijbakken

doe ik niet aan mee member :)
Is toch zo. Als de Molukkers zich zouden keren tegen het Nederlands gezag, zou je gewoon verraders hebben geroepn. Doe je toch ook bij Poncke? Ze konden het dus nooit goed doen. Dus dat houdt in dat een keuze soms eigenlijk helemaal geen keuze is.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:22:54 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513880
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Is toch zo. Als de Molukkers zich zouden keren tegen het Nederlands gezag, zou je gewoon verraders hebben geroepn. Doe je toch ook bij Poncke? Ze konden het dus nooit goed doen. Dus dat houdt in dat een keuze soms eigenlijk helemaal geen keuze is.
nee was daar geen Nederlands gezag meer op dat moment en het dienstorder hield die optie specifiek open (vraag maar aan je opa of je het mag lezen) dus mij om het even
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:23:46 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513906
en vertel je opa dan niet over je liefde voor Poncke Princen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188513921
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:20 schreef sp3c het volgende:
sterker nog ik vind die mollukkers die bleven dapperder dan diegenen die weggingen

just sayin
Nee hoor, degene die weggingen waren degene die gewapend naar Ambon wilden maar werden tegengehouden. Degene die bleven gaven zich over. Het is maar net wat je dapper vind.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:26:15 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513949
ja hoor, die vind ik absoluut dapperder

ik snap het verder wel, je hebt vrouw en kinderen enzo en de vijand is niet leuk enzo, tuurlijk ... maar het blijft de weg van de minste weerstand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:26:16 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513950
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:21 schreef Bluesdude het volgende:

Misschien was hij tot generaal opgeklommen in het KNIL en onderdrukte hij de opstanden dan net zo bruut .... of hij pleegde een staatsgreep ... en hoe moordzuchtig zou dat geweest kunnen zijn ?
Of misschien zou hij zich gewoon lekker tam gehouden hebben en was die hele genocide niet gebeurd.

Anyway, het is er iig niet beter op geworden nadat Nederland gedwongen zijn biezen heeft gepakt. Als we gebleven waren had Oceanier ook een stuk minder te zeiken gehad en hoefden er geen treinen gekaapt te worden.
pi_188513958
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee was daar geen Nederlands gezag meer op dat moment en het dienstorder hield die optie specifiek open (vraag maar aan je opa of je het mag lezen) dus mij om het even
Pas bij aankomst in Nederland werden de Molukse militairen onslagen uit het KNIL. De soldaten stonden wel degelijk onder Nederlands gezag, het KNIL was niet van Italie ofzo. Je bent niet goed op de hoogte van de optie die open werd gehouden, welke opties er waren en welke opties en daarna kwamen.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:27:12 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513969
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:26 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Pas bij aankomst in Nederland werden de Molukse militairen onslagen uit het KNIL. De soldaten stonden wel degelijk onder Nederlands gezag, het KNIL was niet van Italie ofzo. Je bent niet goed op de hoogte van de optie die open werd gehouden, welke opties er waren en welke opties en daarna kwamen.
nou en, mijn opa werd onderweg ontslagen

dat was gewoon bekend voor ze op het schip stapten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:27:13 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513970
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:26 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Pas bij aankomst in Nederland werden de Molukse militairen onslagen uit het KNIL. De soldaten stonden wel degelijk onder Nederlands gezag, het KNIL was niet van Italie ofzo. Je bent niet goed op de hoogte van de optie die open werd gehouden, welke opties er waren en welke opties en daarna kwamen.
Of de boot op of blijven, ze mochten zelf kiezen.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:28:01 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188513984
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:26 schreef sp3c het volgende:
ja hoor, die vind ik absoluut dapperder

ik snap het verder wel, je hebt vrouw en kinderen enzo en de vijand is niet leuk enzo, tuurlijk ... maar het blijft de weg van de minste weerstand
De meeste weerstand, degene die opgeeft is nog altijd degene die kiest voor de minste weerstand
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:28:42 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188513993
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De meeste weerstand, degene die opgeeft is nog altijd degene die kiest voor de minste weerstand
ze hebben het opgegeven toen ze op de boot stapten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188513997
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en, mijn opa werd onderweg ontslagen

dat was gewoon bekend voor ze op het schip stapten
Jouw opa is niet mijn opa. Ik weet niet op welk schip hij zat, maar zeker niet tussen de Ambonezen
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:29:36 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514008
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jouw opa is niet mijn opa. Ik weet niet op welk schip hij zat, maar zeker niet tussen de Ambonezen
statendam meen ik uit mijn hoofd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:29:55 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514013
nee statendam was een ander verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188514017
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze hebben het opgegeven toen ze op de boot stapten
Nee degene die achterbleven hebben het opgegeven, wapens op de grond, handen omhoog en vrijwillig de TNI ingegaan. Je hebt de geschiedenis niet helemaal juist bestudeerd.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:30:41 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514026
hoe dan ook, ze waren beiden onderdeel van hetzelfde leger en ze wisten beiden dat ze ontslagen zouden worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:31:21 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514036
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee degene die achterbleven hebben het opgegeven, wapens op de grond, handen omhoog en vrijwillig de TNI ingegaan. Je hebt de geschiedenis niet helemaal juist bestudeerd.
shit was gewoon afgelopen voor die gasten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188514049
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:30 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook, ze waren beiden onderdeel van hetzelfde leger en ze wisten beiden dat ze ontslagen zouden worden
Nee dat kregen de Molukkers pas te horen na aankomst in Nederland, dat wordt gewoon in elke documentaire over Molukkers ook beweerd hoor, niet alleen op papier of in de geschiedenisboeken.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:32:39 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514055
das rijkelijk naief

je neemt dienst in een demobiliserend leger en je verwacht dat je in dienst mag blijven?
geloof ik niets van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188514056
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

shit was gewoon afgelopen voor die gasten
Je moet wel bij de feiten blijven, anders lijkt het alsof je Nederlandse fouten goed probeert te praten. Oh sjit..
West-Melanesia
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:32:50 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188514058
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

En daarom kent iedereen hem ook. Als je iemand hier vraagt om 1 van de andere duizenden weigeraars op te noemen zal er wel niet veel respons komen...
Tijd voor wat straatnamen :+
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:33:08 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514068
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee degene die achterbleven hebben het opgegeven, wapens op de grond, handen omhoog en vrijwillig de TNI ingegaan. Je hebt de geschiedenis niet helemaal juist bestudeerd.
Krijgen we dit weer, heb je nog steeds niks geleerd van wat er tot in den treure in de Treinkaping topics besproken is?
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:34:08 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:34:25 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514088
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je moet wel bij de feiten blijven, anders lijkt het alsof je Nederlandse fouten goed probeert te praten. Oh sjit..
ik moet helemaal niets

het expeditionaire leger werd ontslagen, dat was bekend, dat was vanaf 1947 aan de gang, als je daar dan dienst neemt dan moet je snappen dat je ontslagen gaat worden

dat je dan je papieren in Rotterdam krijgt veranderd daar niet zo heel veel aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188514092
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:32 schreef sp3c het volgende:
das rijkelijk naief

je neemt dienst in een demobiliserend leger en je verwacht dat je in dienst mag blijven?
geloof ik niets van
Niemand doet zoiets. De Molukkers zaten al jaren in dat leger.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:34:56 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514098
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:34 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niemand doet zoiets. De Molukkers zaten al jaren in dat leger.
KNIL

ander leger
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188514103
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik moet helemaal niets

het expeditionaire leger werd ontslagen, dat was bekend, dat was vanaf 1947 aan de gang, als je daar dan dienst neemt dan moet je snappen dat je ontslagen gaat worden

dat je dan je papieren in Rotterdam krijgt veranderd daar niet zo heel veel aan
Ja want alle Ambonezen uit dat leger die namen na 1947 pas dienst?
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:35:35 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514107
ik denk dat jij je moet inlezen vriend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188514125
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:35 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat jij je moet inlezen vriend
Je hebt de feiten niet helemaal op een rij
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:36:47 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514129
welles :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:37:50 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:39:18 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188514166
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee degene die achterbleven hebben het opgegeven, wapens op de grond, handen omhoog en vrijwillig de TNI ingegaan. Je hebt de geschiedenis niet helemaal juist bestudeerd.
Voor iemand die Poncke Princen niet kent een boude uitspraak.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:41:16 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514182
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je hebt de feiten niet helemaal op een rij
quote:
Ambonezen zoals Molukkers toen genoemd werden, komen overal in Nederlands-Indië te werken als ambtenaar, onderwijzer, hulppredikant of als militair van het Koninklijk Nederlands Indisch Leger (KNIL). Binnen het KNIL hebben Molukkers lange tijd een bevoorrechte positie. In de Tweede Wereldoorlog vechten Molukkers mee tegen de Japanners. Ook tijdens de dekolonisatiestrijd daarna melden veel jonge Molukkers zich aan bij het KNIL.

Na de souvereiniteitsoverdracht wordt het KNIL opgeheven. De Molukse militairen krijgen de keus tussen demobilisatie of overgaan naar het nieuwe Indonesische leger. Sommigen kiezen voor het laatste, anderen willen geen keuze maken.
pi_188514186
De Molukkers zijn bij aankomst in Nederland ontslagen. Ik snap dat jullie verblind zijn door jullie liefde voor de staat. Maar de geschiedenis ontkennen gaat helaas niet. Een beetje het toppunt van uiterste triestheid.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:43:25 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514201
maar niemand probeert dat te ontkennen joh, lees nu gewoon ff wat er staat ipv er vanalles bij te verzinnen iedere keer

het hele ding werd ontslagen, de Molukkers dus ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188514205
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:41 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

Niet echt uitgebreid, kan je geen uitgebreidere omschrijving geven. Er ontbreekt nogal wat cruciale gedetailleerde informatie omtrent dat hele ontslaggebeuren
West-Melanesia
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:44:26 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514211
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:41 schreef Oceanier het volgende:
De Molukkers zijn bij aankomst in Nederland ontslagen. Ik snap dat jullie verblind zijn door jullie liefde voor de staat. Maar de geschiedenis ontkennen gaat helaas niet. Een beetje het toppunt van uiterste triestheid.
Hiero:
quote:
Na de souvereiniteitsoverdracht wordt het KNIL opgeheven. De Molukse militairen krijgen de keus tussen demobilisatie of overgaan naar het nieuwe Indonesische leger. Sommigen kiezen voor het laatste, anderen willen geen keuze maken.
Wat denk je wat "demobilisatie" betekent?
pi_188514219
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:43 schreef sp3c het volgende:
maar niemand probeert dat te ontkennen joh, lees nu gewoon ff wat er staat ipv er vanalles bij te verzinnen iedere keer

het hele ding werd ontslagen, de Molukkers dus ook
Ja maar er ontbreekt nogal van alles in je info, nogal logisch dat het dan goed uitpakt voor Nederland.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:45:34 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514225
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja maar er ontbreekt nogal van alles in je info, nogal logisch dat het dan goed uitpakt voor Nederland.
het hele ding pakte niet goed uit voor Nederland, daar doet ook niemand geheimzinnig over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:45:58 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514229
ook niet zo goed voor de Molukkers maar zoals gezegd ... hun keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:47:36 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514252
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:43 schreef Oceanier het volgende:

Niet echt uitgebreid, kan je geen uitgebreidere omschrijving geven. Er ontbreekt nogal wat cruciale gedetailleerde informatie omtrent dat hele ontslaggebeuren
Ah, de aandacht afleiden, eerst een grote broek aantrekken over de OVW en de 7 december divisie om er vervolgens op gewezen te worden dat de Molukkers daar weinig mee te maken hadden omdat die in het KNIL zaten en nu ga je janken over dat ontslag verhaal... _O- _O- _O-

Echt joh, het KNIL werd opgeheven, de Ambonezen konden kiezen tussen blijven en gedemobiliseerd worden. Wat dachten ze dan? Dat demobiliseren betekende dat ze instructeur gingen worden op de KMS ofzo?
pi_188514275
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hiero:
[..]

Wat denk je wat "demobilisatie" betekent?
Ja maar dit is een snel kort samengevat verhaaltje waarbij nogal wat cruciale informatie ontbreekt. Als dit de info is die jij tot je beschikking hebt, dan snap ik wel dat Nederland bijna onschuldig overkomt.

Maar ook zit ik nog te wachten op een onafhankelijke bron betreft Poncke. Lekker makkelijk elke vluchten of van onderwerp veranderen in de hoop dat het andere maar vergeten wordt. Poncke, we waren nog niet klaar met hem.
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:49:35 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514284
helemaal klaar met Poncke

terug naar demobilisatie, iedereen wist wat dat betekende
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:50:19 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514293
niet instructeur op de KMS
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188514304
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah, de aandacht afleiden, eerst een grote broek aantrekken over de OVW en de 7 december divisie om er vervolgens op gewezen te worden dat de Molukkers daar weinig mee te maken hadden omdat die in het KNIL zaten en nu ga je janken over dat ontslag verhaal... _O- _O- _O-

Echt joh, het KNIL werd opgeheven, de Ambonezen konden kiezen tussen blijven en gedemobiliseerd worden. Wat dachten ze dan? Dat demobiliseren betekende dat ze instructeur gingen worden op de KMS ofzo?
Ik snap het, je bent niet op de hoogte van het complete verhaal. Je kent alleen een korte samenvatting. Maar ja, dan moet je ook met je billen op de blaren zitten wanneer je tegenover iemand komt te staan die wel weet hoe de vork in de steel zit en die wel weet welke cruciale informatie er ontbreekt
West-Melanesia
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:52:31 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514321
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:49 schreef Oceanier het volgende:

Ja maar dit is een snel kort samengevat verhaaltje waarbij nogal wat cruciale informatie ontbreekt. Als dit de info is die jij tot je beschikking hebt, dan snap ik wel dat Nederland bijna onschuldig overkomt.

Maar ook zit ik nog te wachten op een onafhankelijke bron betreft Poncke. Lekker makkelijk elke vluchten of van onderwerp veranderen in de hoop dat het andere maar vergeten wordt. Poncke, we waren nog niet klaar met hem.
Bronnen posten is nu een keer aan jou, ik heb dat al ettelijke malen gedaan. Dat heb ik jou in je hele pohi nog niet zien doen... Behalve een shtiload aan persoonlijk gezwam en meningen heb ik nog geen enkele bron voorbij zien komen van jou.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:53:11 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514332
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik snap het, je bent niet op de hoogte van het complete verhaal. Je kent alleen een korte samenvatting. Maar ja, dan moet je ook met je billen op de blaren zitten wanneer je tegenover iemand komt te staan die wel weet hoe de vork in de steel zit en die wel weet welke cruciale informatie er ontbreekt
Kom nou maar gewoon met wat bronnen ipv gezeik dat de bronnen niet deugen.
pi_188514336
Nee we waren nog niet klaar met Poncke. Denk je nou echt dat je van me af komt met die oranjebovensoldaten.nl website. Je hebt wel je lolbroek aan getrokken sp3c om de misdadige leiders van de Nederlandse staat te verdedigen, zo fel als een kat haha miauw.
West-Melanesia
pi_188514348
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bronnen posten is nu een keer aan jou, ik heb dat al ettelijke malen gedaan. Dat heb ik jou in je hele pohi nog niet zien doen... Behalve een shtiload aan persoonlijk gezwam en meningen heb ik nog geen enkele bron voorbij zien komen van jou.
Hey hey hey, een onafhankelijke bron over Poncke aub. Het is geven en nemen.
West-Melanesia
pi_188514352
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kom nou maar gewoon met wat bronnen ipv gezeik dat de bronnen niet deugen.
Poncke
West-Melanesia
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:54:42 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514357
sowieso klaar met Poncke, valt niets meer over te zeggen

terug naar demobilisatie, de Molukkers hebben dienst genomen in een leger dat al sinds 1947 (voor Kraai) aan het demobiliseren was ... dan verwacht je geen lange dienst meer of je bent heel erg naief
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:55:01 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514363
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:50 schreef sp3c het volgende:
niet instructeur op de KMS
Alhoewel ik wel wat verhalen ken van lui die oud KNIL militairen als instructeur hadden op de KMS... Dat was iig niet best voor je... :D
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:55:48 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:56:46 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514377
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:53 schreef Oceanier het volgende:
Nee we waren nog niet klaar met Poncke. Denk je nou echt dat je van me af komt met die oranjebovensoldaten.nl website. Je hebt wel je lolbroek aan getrokken sp3c om de misdadige leiders van de Nederlandse staat te verdedigen, zo fel als een kat haha miauw.
Kom zelf nou eens met iets...
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:58:02 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514391
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alhoewel ik wel wat verhalen ken van lui die oud KNIL militairen als instructeur hadden op de KMS... Dat was iig niet best voor je... :D
ik had bij het ijshockey altijd zo'n figuur als scheidsrechter ... 1 meter hoog maar geen grappen met die gast

gaf wel iedereen eerste hulp als er wat was :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:58:55 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514405
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:54 schreef sp3c het volgende:
sowieso klaar met Poncke, valt niets meer over te zeggen

terug naar demobilisatie, de Molukkers hebben dienst genomen in een leger dat al sinds 1947 (voor Kraai) aan het demobiliseren was ... dan verwacht je geen lange dienst meer of je bent heel erg naief
Als je de gemiddelde 17 jarige vroeger de keus had gegeven of dienstplichtig bij de klaverbladdivisie op de Noord Duitse laagvlakte of dienst nemen bij een ehd die aan het demobiliseren is dan wist het gros wel wat ze hadden moeten kiezen... :')
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 00:01:57 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514427
en terecht

ik snap het ook prima, eigenlijk is oorlog voeren ook gewoon niet leuk, zeker niet als het verplicht is
feit blijft dat die gasten er (uitzonderingen mbt overijverige sergeanten daar gelaten) in volledige vrijheid zelf op het schip zijn gestapt en dat mag nu 70 jaar later ook wel een keer gezegd worden lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 00:04:41 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188514445
en die paar die onterecht onder dwang het schip op zijn gejaagd mogen wmb de staat best aanklagen voor wat centen maar de rest moet echt een keer ophouden met zeuren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:07:40 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514464
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:01 schreef sp3c het volgende:
en terecht

ik snap het ook prima, eigenlijk is oorlog voeren ook gewoon niet leuk, zeker niet als het verplicht is
feit blijft dat die gasten er (uitzonderingen mbt overijverige sergeanten daar gelaten) in volledige vrijheid zelf op het schip zijn gestapt en dat mag nu 70 jaar later ook wel een keer gezegd worden lijkt me
Precies.
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:08:05 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514485
Het heeft geen zin. Bij aankomst in Nederland werden de Molukse militairen ontslagen. Als je alleen daarover al een discussie wilt voeren, dan heeft het totaal geen zin om verder te discussiëren
West-Melanesia
pi_188514533
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:01 schreef sp3c het volgende:
en terecht

ik snap het ook prima, eigenlijk is oorlog voeren ook gewoon niet leuk, zeker niet als het verplicht is
feit blijft dat die gasten er (uitzonderingen mbt overijverige sergeanten daar gelaten) in volledige vrijheid zelf op het schip zijn gestapt en dat mag nu 70 jaar later ook wel een keer gezegd worden lijkt me
Volledige vrijheid nog wel. Je spant daadwerkelijk de kroon.

Je mag kiezen, of dood voor het vuurpeloton, of dood door de haaien. Je kiest er zelf voor, en je hebt volledige vrijheid om te kiezen. Wat een verknipte kijk op de realiteit heb jij.
West-Melanesia
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:23:39 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188514545
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:12 schreef Oceanier het volgende:
Het heeft geen zin. Bij aankomst in Nederland werden de Molukse militairen ontslagen. Als je alleen daarover al een discussie wilt voeren, dan heeft het totaal geen zin om verder te discussiëren
En ze wisten dat ze zouden worden ontslagen. Waar maak je je druk om?
pi_188514549
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En ze wisten dat ze zouden worden ontslagen. Waar maak je je druk om?
Weer fout.
West-Melanesia
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:35:52 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514642
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:12 schreef Oceanier het volgende:
Het heeft geen zin. Bij aankomst in Nederland werden de Molukse militairen ontslagen. Als je alleen daarover al een discussie wilt voeren, dan heeft het totaal geen zin om verder te discussiëren
Nog steeds geen blauwkleurige klikbare tekst?

We moeten alles maar weer eens aannemen omdat eoa Fok! kloon het zegt?
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:36:52 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514652
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Volledige vrijheid nog wel. Je spant daadwerkelijk de kroon.

Je mag kiezen, of dood voor het vuurpeloton, of dood door de haaien. Je kiest er zelf voor, en je hebt volledige vrijheid om te kiezen.
Bron?
pi_188514721
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nog steeds geen blauwkleurige klikbare tekst?

We moeten alles maar weer eens aannemen omdat eoa Fok! kloon het zegt?
Het stikt van de bronnen. Volgens mij moest ik ook eerst zoeken naar bronnen over Poncke, voordat je uren later zelf met een bron kwam. Maar over Poncke zijn misdaden is niet echt veel te vinden. Hoe kan het dat er over het ontslag van Molukkers bij aankomst in Rotterdam wel veel te vinden is op het internet? Er zijn zelfs documentaires over op tv geweest. Een beetje kinderachtig om het ontslag van de Molukse soldaten te ontkennen.
West-Melanesia
pi_188514736
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bron?
Oh je bent een beetje traag van begrip. Dat geeft niets. Dit was maar een voorbeeld van een keuze dat je eigenlijk geen keuze mag noemen.
West-Melanesia
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:50:29 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188514758
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:46 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het stikt van de bronnen. Volgens mij moest ik ook eerst zoeken naar bronnen over Poncke, voordat je uren later zelf met een bron kwam. Maar over Poncke zijn misdaden is niet echt veel te vinden. Hoe kan het dat er over het ontslag van Molukkers bij aankomst in Rotterdam wel veel te vinden is op het internet? Er zijn zelfs documentaires over op tv geweest. Een beetje kinderachtig om het ontslag van de Molukse soldaten te ontkennen.
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:47 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oh je bent een beetje traag van begrip. Dat geeft niets. Dit was maar een voorbeeld van een keuze dat je eigenlijk geen keuze mag noemen.
Grote broek, geen daden. _O-
pi_188514784
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:50 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

Grote broek, geen daden. _O-
Oh krijgen we dat weer. Ik kan me gelijk niet halen dus ik ga maar vervelend en kinderachtig doen...
West-Melanesia
  maandag 19 augustus 2019 @ 01:36:42 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 augustus 2019 @ 01:39:11 #126
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188515038
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:46 schreef Oceanier het volgende:

Een beetje kinderachtig om het ontslag van de Molukse soldaten te ontkennen.
Er is in het hele topic niemand die het ontkent, behalve jij.
pi_188515239
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 01:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is in het hele topic niemand die het ontkent, behalve jij.
Jullie weten dondersgoed van dat ontslag in Rotterdam. Een beetje trollen qua boot, welke boot het wel wist, welke boot niet, wat wel of niet verteld werd. Feit is dat op het moment dat de Molukse soldaten in Rotterdam aankwamen, de soldaten toen pas na aankomst in Rotterdam te horen kregen dat ze daar in Rotterdam werden ontslagen. En dat kwam keihard aan aangezien er nog van alles gaande was en de soldaten totaal niet op de hoogte waren van demobilisatie in Rotterdam. Dat de soldaten van de latere boten het inmiddels wel wisten kwam ook voor hun als een mokerslag aan.

Kortom, het ontslag in Rotterdam kwam keihard aan bij de Molukse soldaten, van de eerste boot, tot de laatste boot die nog onderweg was.

Maar goed, een onverwacht ontslag komt altijd hard aan, zelfs de trollenkoning weet dat.
West-Melanesia
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 04:52:35 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188515268
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Volledige vrijheid nog wel. Je spant daadwerkelijk de kroon.

Je mag kiezen, of dood voor het vuurpeloton, of dood door de haaien. Je kiest er zelf voor, en je hebt volledige vrijheid om te kiezen. Wat een verknipte kijk op de realiteit heb jij.
hoeveel achterblijvers zijn er uiteindelijk geexecuteerd dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188518708
Terug ontopic ?
Ik hoorde een tijd terug op de radio iemand die zoiets zei dat hij vaak door de coentunnel reed, Hij weet dat de man niet deugt, maar het voordeel van dit soort naamgeving is wel dat er een stukje geschiedenis naar voren wordt geschoven in de openbare ruimte.
Er zit wel wat in, in dit argument, maar dat geldt ook voor straatnamen als Soekarnostraat.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 12:13:38 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188518725
niks mis mee

we zijn hoe dan ook verbonden met elkaar

al zou ik niet voor Soekarno gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:50:50 #131
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188519276
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er nog steeds een Nederlandse dictatuur was ?
Want een democratie met algemeen kiesrecht zou betekenen dat de Indonesiers een Indonesische regering kiezen die de onafhankelijkheid uitroept..
Ik ben het volledig met je eens dat het goed is Nederland daar weg is hoor, ik ben niet zo van het kolonialisme. Maar ik denk dat veel Indonesische volkeren liever onder een Nederlandse dictatuur zouden leven dan onder de Javaanse dictatuur die er sinds de Nederlandse terugtrekking tot aan vandaag dag dag heerst. :{
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:27:10 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188520481
Vraagt iemand zich nog af waarom de Gemeente Amsterdam het zo nodig vindt om inhoud te geven achter een straatnaam die discussies opwerpt.......

Wanneer je kujkt naar de voorwaarden voor namen... zie hier kan je je afvragen hoe wen waarom de voorgestelde namen dan in aanmerking komen. Ik pak er een aantal uit:
• 2. Een voor vernoeming voorgedragen persoon moet blijk hebben gegeven van bijzondere verdiensten voor de Amsterdamse samenleving of de samenleving in bredere zin.
• 3. Bij persoonsvernoemingen verdient het toekennen van namen van vrouwen en andere ondervertegenwoordigde groepen uit de samenleving de voorkeur. Diversiteit staat hierbij voorop.
• 5. Omdat naamgeving voor (zeer) lange termijn geldt, moet worden gewaakt voor modieuze naamgeving en moet terughoudendheid worden betracht bij naamgeving op grond van actualiteiten.
• 8. Namen moeten goed uitspreekbaar en niet te moeilijk te schrijven zijn.

Maar goed ik snap waarom ze dat doen, want het biedt witte boze mannen de gelegenheid een duur optrekje te kopen en daarbij de gestreden strijd te steunen. Onlangs vroeg ik nog een kennis hoe die het in z'n hoofd haalde om de Sumatrakade te koloniseren, of het graaien niet genoeg was geweest. Desgevraagd zei hij dat door de (aan)koop van het appartement (¤1M+), hij daarmee de buurt een kwaliteitsimpuls gaf.

Terug naar de grondslag voor het nieuwe deugdenken..... citaat Halsema: "Wij willen dat Amsterdam ieders stad wordt. Waarvan we de geschiedenis delen, onderzoeken en dan berouwen,” zei Halsema (tijden KetiKoti 01jul19) bij het nationaal slavernijmonument in het Oosterpark. “Een stad van gelijkwaardige en werkelijk vrije mensen.

Kortom het lijkt meer een aanbesteding op een soort van schuld inlossen opdat je als Amsterdammer niet zult vergeten hoe je voorvaderen, de wereld maakten en veroverden.
Ik ga benieuwd zijn hoeveel geslachtofferde nazaten een betaalbaar plekje gaan vinden in die nieuwe policor wereld, te meer omdat volgens Halsema in het verleden veel "Surinamers en Antillianen" in Amsterdam uit stadswijken werden geweerd.
Wrs kwamen die dan allemaal in mijn wijk wonen omdat de grachtengordels moesten worden vrijgemaakt voor "beter" publiek.

Het blijft een stadsklucht.... links lullen en rechts vullen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188520993
quote:
11s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:27 schreef Vallon het volgende:

Kortom het lijkt meer een aanbesteding op een soort van schuld inlossen opdat je als Amsterdammer niet zult vergeten hoe je voorvaderen, de wereld maakten en veroverden.
Prima toch.... de geschiedenis doorvertellen ? En niet de bullshit verbloemen met Rembrandt en geweldige zeehelden.
Dat "schuld" in de zin van erfzonde is jouw gevoel. Niet van Halsema.

quote:
Het blijft een stadsklucht.... links lullen en rechts vullen.
Prima toch. dat is beter dan rechts lullen en rechts vullen. VVD-style
pi_188521054
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:13 schreef sp3c het volgende:
niks mis mee

we zijn hoe dan ook verbonden met elkaar

al zou ik niet voor Soekarno gaan
Ik kies met jou niet voor Soekarno.... ook niet voor JPCoen in straatnamen, tunnelnamen ed.
Er zijn andere Indonesische namen te vinden die niet zo zwaar beladen zijn en toch een stukje geschiedenis highlighten.
Het Sjahrirplein zou een mooie naam zijn .... genoemd naar Soetan Sjahrir
Ook de Raden Salehstraat is een stukje geschiedenis in de openbare ruimte exposeren.
  maandag 19 augustus 2019 @ 15:18:13 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188521200
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik kies met jou niet voor Soekarno.... ook niet voor JPCoen in straatnamen, tunnelnamen ed.
Er zijn andere Indonesische namen te vinden die niet zo zwaar beladen zijn en toch een stukje geschiedenis highlighten.
Het Sjahrirplein zou een mooie naam zijn .... genoemd naar Soetan Sjahrir
Ook de Raden Salehstraat is een stukje geschiedenis in de openbare ruimte exposeren.
Dat kan toch niemand spellen (zie punt 8 richtlijnen).
Maak er Babi Pangangpad van of zo als het indonesisch moet zijn. Of gewoon neutrale namen als Klavertjevierhof en Fokkerplein.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 15:21:31 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188521248
die zijn nog makkelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 augustus 2019 @ 15:24:26 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188521292
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:03 schreef Bluesdude het volgende:
Prima toch.... de geschiedenis doorvertellen ? En niet de bullshit verbloemen met Rembrandt en geweldige zeehelden.
Dat "schuld" in de zin van erfzonde is jouw gevoel. Niet van Halsema.
Dat lijkt prima waarbij je dan voorbijgaat dat mensen die daar nu alvast een (meestal dure) "aankoop" doen nog niet weten met welke naam ze worden opgescheept.
Natuurlijk en de associatie van een "naam" iets wat iedereen zelf bepaalt.

Daarom vind ik het jammer dat een gemeente op grond van een politieke-wind een statement denkt te moeten maken door namen te selecteren die mensen niet "vergeten en berouwen". Juist daardoor creëer je een splitsing in je bevolking omdat er mensen zijn die een naam associëren.

Juist in deze tijden zou het een unicum zijn wanneer mensen zelf hun eigen straatnaam kunnen aanduiden. Gewoon, door inloggen op je overheidspagina en dan jouw postcode voorzien van "een" naam. Maar goed, dat wordt dan een zooitje en wil je dat allemaal niet... hanteer dan het woordenboek van zelfstandige namen en wanneer je wilt groeperen kan dat prima in categorieën.

NB: Zelf wil ik bvk niet wonen in een straat die a) ingewikkeld is te schrijven en b) opzettelijk met die intentie een expliciete betekenis krijgt. Namen uit het verleden zijn gedane zaken maar ga die zelfde fout niet maken in -en voor een toekomst.

Verder snap ik niet die "intrinsieke" behoefte van historisch slachtofferschap waarbij telkens weer excuses, betekenis en spijt moet worden uitgesproken aan een verleden dat nu eenmaal onveranderlijk zal blijven. Kennelijke de moderne versie zoals in woestijnlanden die leven op wraakvetes waarbij één van hun verre voorvaderen, ooit een schalks kijkende dame schaarde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188521400
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat kan toch niemand spellen (zie punt 8 richtlijnen).
Tuurlijk wel.. Dit zijn geen moeilijke namen Even wennen
Munirpad.... bestaat in Den Haag, kan er nog wel een paar bij elders

quote:
Maak er Babi Pangangpad van of zo als het indonesisch moet zijn.
Kan ook ... Rendanghof, Nasigorengtunnel , Gadogadolaan
pi_188521482
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 04:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jullie weten dondersgoed van dat ontslag in Rotterdam. Een beetje trollen qua boot, welke boot het wel wist, welke boot niet, wat wel of niet verteld werd. Feit is dat op het moment dat de Molukse soldaten in Rotterdam aankwamen, de soldaten toen pas na aankomst in Rotterdam te horen kregen dat ze daar in Rotterdam werden ontslagen. En dat kwam keihard aan aangezien er nog van alles gaande was en de soldaten totaal niet op de hoogte waren van demobilisatie in Rotterdam. Dat de soldaten van de latere boten het inmiddels wel wisten kwam ook voor hun als een mokerslag aan.

Kortom, het ontslag in Rotterdam kwam keihard aan bij de Molukse soldaten, van de eerste boot, tot de laatste boot die nog onderweg was.

Maar goed, een onverwacht ontslag komt altijd hard aan, zelfs de trollenkoning weet dat.
Ja, leg het leed van de Molukkers eens naast de Armenen tijdens de Armeense genocide of de Joden tijdens de holocaust.

Ik denk dat menig Jood graag had geruild, die holocaust was geen pretje, maar lang niet zo erg als dat onverwachte ontslag.
  Redactie Frontpage maandag 19 augustus 2019 @ 15:41:56 #140
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188521520
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:33 schreef Bluesdude het volgende:
Kan ook ... Rendanghof, Nasigorengtunnel , Gadogadolaan
Even het grappen en grollen daargelaten zijn zulke namen voor het gros van de mensen wel een stuk herkenbaarder en beter te onthouden dan een vrijheidsstrijder uit Indonesië waar waarschijnlijk heden ten dage 99% van de bevolking nog nooit van heeft gehoord.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 15:45:58 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188521585
de Perponcher kent toch ook niemand?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 augustus 2019 @ 15:49:33 #142
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188521622
Als je nou toch eens iets met Nederlands Indie wil doen, kun je dan niet een wijkje met namen van omgekomen KNIL soldaten doen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_188521716
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:49 schreef nixxx het volgende:
Als je nou toch eens iets met Nederlands Indie wil doen, kun je dan niet een wijkje met namen van omgekomen KNIL soldaten doen?
Best wel een idee
De Jacob van Helsdingenboulevard.
Willem Meelhuysenstraat
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 16:03:57 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188521792
hoeft niet of of te zijn natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:41:49 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188522235
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.. Dit zijn geen moeilijke namen Even wennen
Munirpad.... bestaat in Den Haag, kan er nog wel een paar bij elders

Den Haag bakt er ook niet veel van.
Is dat uitgesproken Muunier of Moenier of wat?

Het is gewoon te ingewikkeld, vooral als je niet weet waar de naam vandaan komt en wat voor transcriptie gebruikt werd.
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:42:44 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188522249
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Best wel een idee
De Jacob van Helsdingenboulevard.
Willem Meelhuysenstraat
Dat zijn goed uitspreekbare namen, daar kun je wat mee.
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:46:16 #147
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188522293
Schandalig. Communisten, opstandige slaven, vijanden van Nederland.

Alsof een standbeeld van die terroristen Che Guevara en Nelson Mandela nog niet er genoeg was.

Maar nee hoor, weg met ons? Oikofobie? White guilt? Hoe kom je erbij. :')
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 16:48:57 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188522319
niet zo aanstellen joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:51:55 #149
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188522361
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Prima toch.... de geschiedenis doorvertellen ? En niet de bullshit verbloemen met Rembrandt en geweldige zeehelden.
Dat "schuld" in de zin van erfzonde is jouw gevoel. Niet van Halsema.
Geschiedenis doorvertellen, sure. Kom maar op met die Adolf Hitlerstraat en het Seys Inquartplantsoen. Die zijn immers ook deel van onze vaderlandse geschiedenis.

Of misschien moeten we alleen de delen van de geschiedenis eren waar we trots op zijn, zoals inderdaad onze schilders en zeehelden. En niet een paar sneue slaven.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 16:55:33 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188522402
de tweede wereldoorlog vind ik dan meer iets voor de moffen zelf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 augustus 2019 @ 17:03:14 #151
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188522496
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:03 schreef sp3c het volgende:
hoeft niet of of te zijn natuurlijk
Wel symbolisch om het te mixen idd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 17:05:17 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188522519
dat zou wel het mooiste zijn idd :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188522550
In het kader van de geschiedenis doorvertellen, lijken mij de volgende straatnamen voor Amsterdam beter:
- Cor van Hout boulevard
- Liquidatieplein
- Mieremet steeg
- Klaas Bruinsma boulevard
- Holleeder Allee
- Endstra laan
- Mocro Maffia straat
- enz
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 17:10:44 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188522594
haha jaaaaaaaaa lachen man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188523315
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Schandalig. Communisten, opstandige slaven, vijanden van Nederland.

Alsof een standbeeld van die terroristen Che Guevara en Nelson Mandela nog niet er genoeg was.

Maar nee hoor, weg met ons? Oikofobie? White guilt? Hoe kom je erbij. :')
weg met jou .... is wel waar wat mij betreft
pi_188523383
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Geschiedenis doorvertellen, sure. Kom maar op met die Adolf Hitlerstraat en het Seys Inquartplantsoen. Die zijn immers ook deel van onze vaderlandse geschiedenis.
Zeker zijn die heren deel van onze geschiedenis, maar dat nazideel kun je ook aanstippen door andere namen te kiezen.
Een straat ed vernoemen naar iemand heeft ook het karakter van eenpersoonsverheerlijking of eerbetoon .... daar moet je mee uitkijken
quote:
Of misschien moeten we alleen de delen van de geschiedenis eren waar we trots op zijn, zoals inderdaad onze schilders en zeehelden. En niet een paar sneue slaven.
Een paar sneue slaven.... ach god ..... wat een bagatellisatie van een deel van de geschiedenis is dat.
Alleen doorvertellen waar "we" trots op kunnen zijn ? Dat is een nationalistische geschiedvervalsing ... En reken mij dan niet bij jouw versie van "we" .
  maandag 19 augustus 2019 @ 18:42:02 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188523843
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker zijn die heren deel van onze geschiedenis, maar dat nazideel kun je ook aanstippen door andere namen te kiezen.
Een straat ed vernoemen naar iemand heeft ook het karakter van eenpersoonsverheerlijking of eerbetoon .... daar moet je mee uitkijken
[..]

Een paar sneue slaven.... ach god ..... wat een bagatellisatie van een deel van de geschiedenis is dat.
Alleen doorvertellen waar "we" trots op kunnen zijn ? Dat is een nationalistische geschiedvervalsing ... En reken mij dan niet bij jouw versie van "we" .
Ik ben helemaal geen fan dat je door straten te vernoemen, je daarmee iets moet vertellen of qua verleden aanduiden. Laten we namen voorbehouden aan lokale speelveldjes of stadions die naar gelang keuze zo weer kunnen worden veranderd.

Wanneer je dan een geschiedenis wilt/moet vertellen moet je ook bereid zijn de inktzwarte bladzijden daarin te noemen. Zoals we in dit topic al voorbij hebben zien komen.

Ik weet te weinig van geschiedenis omtrent de hier te bezigen namen maar weet zeker dat niet iedereen het met die "geschiedeniswaarde" het eens is of kan zijn. Het is kennelijk maar net de vraag of je daar volgens "de rechters" de winnaar of verliezer was.

Natuurlijk snap ik dat mensen vooral "hun" zienswijze van een goed uitkomend heldenepos willen laten afglanzen wat ik in dit verband - objectief geschiedenis vertellen - dan incorrect vind verlopen. Het feit dat je in een bepaalde straat woont moet en mag niets zeggen noch iets anders aanduiden dan een plaatslocatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188523979
Waarom niet gewoon het bedrijfsleven laten betalen voor een straatnaam?

De Ziggoweg of de T-Mobilestraat, INGplein
Ben je mooi meteen van het gezeur af en verdien je er ook nog wat aan :7
  maandag 19 augustus 2019 @ 18:56:27 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188524110
De Vader Aardbei Pisgoot, ik ben voor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188550536
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, leg het leed van de Molukkers eens naast de Armenen tijdens de Armeense genocide of de Joden tijdens de holocaust.

Ik denk dat menig Jood graag had geruild, die holocaust was geen pretje, maar lang niet zo erg als dat onverwachte ontslag.
Wat een fantastische opmerking.

Leg het leed van de joden en Armenen eens naast het leed van de Chinezen.

Ik denk dat menig Chinees graag had geruild, die Mao Zedong was geen pretje, maar lang niet zo erg als de holocaust of Armeens genocide.
West-Melanesia
pi_188550541
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 04:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoeveel achterblijvers zijn er uiteindelijk geexecuteerd dan?
Bij een situatie waarin de keuzes zo slecht uitpakken spreekt men ook wel ervan dat er eigenlijk geen sprake van een keuze is.

Het vuurpeleton en de haaien was maar een voorbeeld. Of je nou kiest voor de haaien of het vuurpeleton, het vooruitzicht is niet bepaald positief of gunstig.
West-Melanesia
pi_188550556
Wees trots dat wij vroeger heerste en geen arme sloebers of slaven waren.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 04:38:32 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188550568
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 02:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Bij een situatie waarin de keuzes zo slecht uitpakken spreekt men ook wel ervan dat er eigenlijk geen sprake van een keuze is.

Het vuurpeleton en de haaien was maar een voorbeeld. Of je nou kiest voor de haaien of het vuurpeleton, het vooruitzicht is niet bepaald positief of gunstig.
hoeveel?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188550846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 04:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoeveel?
Hoeveel wat
West-Melanesia
pi_188550853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 03:32 schreef Sjemmert het volgende:
Wees trots dat wij vroeger heerste en geen arme sloebers of slaven waren.
Trots nog wel. Jij moet naar de psychiater
West-Melanesia
  woensdag 21 augustus 2019 @ 08:36:25 #166
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188551319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 07:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Trots nog wel. Jij moet naar de psychiater
Dan mag jij mee. De hele kwestie gaat al pagina's, in de kern, over de trots van de Ambonezen. Dat is de ellende anno 2019, dat je je door trots niet in je lot kunt schikken.
Jij zat immers niet bij de KNIL en bent niet op een boot naar hier gekomen.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 08:47:10 #167
484754 Substart
don't lose your cool
pi_188551439
Kan Amsterdam niet net als Hong Kong gescheiden worden van Nederland. Ik schaam me kapot voor dat idiote vrijstaatje. Echt alles aan dat dat stukje ellende heeft niets met Nederland meer te maken. wat wordt het volgende punt het zwarte uit het zebra pad halen?
Blijf eerlijk dat duurt het langst
pi_188551552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 07:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Trots nog wel. Jij moet naar de psychiater
V.O.C.

Meest waardevolle bedrijf dat ooit bestaan heeft.

pi_188552241
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 07:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Trots nog wel. Jij moet naar de psychiater
Bizar dat jij zegt dat anderen naar de psychiater moeten. Als er één iemand een obsessie heeft en ongezond bezig is ben jij het wel. Alles draait bij jou uiteindelijk om de Molukkers. Kijk je postgeschiedenis er maar op na.
pi_188552849
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan mag jij mee. De hele kwestie gaat al pagina's, in de kern, over de trots van de Ambonezen. Dat is de ellende anno 2019, dat je je door trots niet in je lot kunt schikken.
Jij zat immers niet bij de KNIL en bent niet op een boot naar hier gekomen.
Waarom praat je dan over Ambonezen.
West-Melanesia
  woensdag 21 augustus 2019 @ 10:36:57 #171
3542 Gia
User under construction
pi_188552913
't Is ook nooit goed.
pi_188552965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bizar dat jij zegt dat anderen naar de psychiater moeten. Als er één iemand een obsessie heeft en ongezond bezig is ben jij het wel. Alles draait bij jou uiteindelijk om de Molukkers. Kijk je postgeschiedenis er maar op na.
Kom je er nu pas achter dat ik deze account alleen heb aangemaakt om de Molukkers te verdedigen? Dacht je nou echt dat ik een account heb aangemaakt om thee te gaan drinken met een paar Nederland-huillies. Huilen om treinkapers huilen om Molukse wijken huilen om straatnamen. Ik ben gekomen om je tranen met tuiten te laten huilen.
West-Melanesia
pi_188552990
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

V.O.C.

Meest waardevolle bedrijf dat ooit bestaan heeft.

[ afbeelding ]
Ongelofelijk veel winst gemaakt, en tegelijkertijd ongelofelijk controversieel.

Wordt trouwens ook wel de real maffia genoemd. De praktijken en winsten van de Siciliaanse maffia vallen hierbij in het niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Oceanier op 21-08-2019 10:48:06 ]
West-Melanesia
pi_188553364
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kom je er nu pas achter dat ik deze account alleen heb aangemaakt om de Molukkers te verdedigen? Dacht je nou echt dat ik een account heb aangemaakt om thee te gaan drinken met een paar Nederland-huillies. Huilen om treinkapers huilen om Molukse wijken huilen om straatnamen. Ik ben gekomen om je tranen met tuiten te laten huilen.
Wat een stoere rapteksten heb je toch.
pi_188553440
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een stoere rapteksten heb je toch.
Rapteksten. Wat vind je van die straatnamen dan? Mooi gebaar he richting Indonesië, Suriname en de Antillen? Nederland veranderd in een positieve zin, en dan kom jij hier binnen met zo’n negatieve instelling en offtopic. Nergens voor nodig jongen. Wees trots en blij op de nieuwe Nederlandse straatnamen.
West-Melanesia
pi_188553530
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Rapteksten. Wat vind je van die straatnamen dan? Mooi gebaar he richting Indonesië, Suriname en de Antillen? Nederland veranderd in een positieve zin, en dan kom jij hier binnen met zo’n negatieve instelling en offtopic. Nergens voor nodig jongen. Wees trots en blij op de nieuwe Nederlandse straatnamen.
Het is politiek correct geneuzel waar slechts een heel klein groepje mensen op zit te wachten.

(de zin: ''Nederland veranderd in een positieve zin'', doet trouwens pijn aan mijn ogen)
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 12:15:07 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188554270
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 07:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hoeveel wat
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 04:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoeveel achterblijvers zijn er uiteindelijk geexecuteerd dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 12:19:28 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188554326
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is politiek correct geneuzel waar slechts een heel klein groepje mensen op zit te wachten.

(de zin: ''Nederland veranderd in een positieve zin'', doet trouwens pijn aan mijn ogen)
vorige deel vond hij het nog iets negatiefs

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je vind het leuk he dat topics met een negatief tintje over Nederland uit de hand lopen. Wat vind je van de straatnamen btw?
weet niet hoe serieus je deze draaikont moet nemen hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188554710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

vorige deel vond hij het nog iets negatiefs
[..]

weet niet hoe serieus je deze draaikont moet nemen hoor
Ja als je nog nooit van context gehoord hebt, ken ik verder niks aan doen. Ze zoeken btw nog stratenmakers in Amsterdam, je bent nogal goed in straatje passen schijnt
West-Melanesia
pi_188554721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:15 schreef sp3c het volgende:

[..]


[..]

Geen idee? Is niet echt relevant
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 13:04:07 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188554985
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja als je nog nooit van context gehoord hebt, ken ik verder niks aan doen. Ze zoeken btw nog stratenmakers in Amsterdam, je bent nogal goed in straatje passen schijnt
ow jeutje

gelijk weer boos hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 13:05:37 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188555008
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Geen idee? Is niet echt relevant
ja naja het was jouw claim he, ik geloof er ook niet zo in

dan blijft het dus de eigen (begrijpelijke) keuze van die jongens om naar Nederland te vertrekken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188555590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow jeutje

gelijk weer boos hoor _O-
Boos? Omdat je straatje past?
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 13:39:28 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188555610
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:38 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Boos? Omdat je straatje past?
welk straatje?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188555616
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja naja het was jouw claim he, ik geloof er ook niet zo in

dan blijft het dus de eigen (begrijpelijke) keuze van die jongens om naar Nederland te vertrekken
Weer fout. De keuze was Ambon, dat werd tegengehouden door Nederland
West-Melanesia
pi_188555630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat niet?
Niet past?
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 13:40:54 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188555638
nee de keuze was blijven of mee naar NL
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 13:48:33 #188
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188555788
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Waarom praat je dan over Ambonezen.
Omdat jij het daarover hebt. Al een paar pagina's lang.
pi_188555898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat jij het daarover hebt. Al een paar pagina's lang.
Het topic ging over straatnamen, waarom begon je dan over Ambonezen en hun peniskokers.
West-Melanesia
pi_188555907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:40 schreef sp3c het volgende:
nee de keuze was blijven of mee naar NL
Nee die keuze gaven de Hollanders. Overgeven TNI of naar Holland. De Ambonezen wilden naar Ambon
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 14:17:31 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188556309
precies

is ook wel begrijpelijk en zolang ze niet terg kunnen of durven of willen zijn ze van harte welkom natuurlijk

maar het blijft een keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188556409
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kom je er nu pas achter dat ik deze account alleen heb aangemaakt om de Molukkers te verdedigen? Dacht je nou echt dat ik een account heb aangemaakt om thee te gaan drinken met een paar Nederland-huillies. Huilen om treinkapers huilen om Molukse wijken huilen om straatnamen. Ik ben gekomen om je tranen met tuiten te laten huilen.
Elke post zit je volgens mij te trillen van woede terwijl je aan het typen bent, en dan kom jij hier om anderen "tranen met tuiten te laten huilen" _O- . Niemand ligt wakker van Molukkers, draaien prima mee in de samenleving. Je bent boos om de historie maar dat boeit de meeste mensen gewoon niet tot nauwelijks.
pi_188556983
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:23 schreef Defcon55 het volgende:

[..]

Elke post zit je volgens mij te trillen van woede terwijl je aan het typen bent, en dan kom jij hier om anderen "tranen met tuiten te laten huilen" _O- . Niemand ligt wakker van Molukkers, draaien prima mee in de samenleving. Je bent boos om de historie maar dat boeit de meeste mensen gewoon niet tot nauwelijks.
Nee hoor. Ik was bezig met straatnamen en ik kom hier allemaal boze mensen tegen die boos zijn om een straatnaam en boos zijn om de historie. Je moet het verleden laten rusten
West-Melanesia
pi_188556990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:17 schreef sp3c het volgende:
precies

is ook wel begrijpelijk en zolang ze niet terg kunnen of durven of willen zijn ze van harte welkom natuurlijk

maar het blijft een keuze
Welke keuze? Ze wilden naar Ambon
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 15:05:43 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188556996
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Welke keuze? Ze wilden naar Ambon
de keuze voor Nederland natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188557019
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

de keuze voor Nederland natuurlijk
De Molukkers kozen voor Ambon
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 15:11:12 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188557047
leeuwendeel ging toch liever naar NL hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188557068
Nope, er waren na Ambon ook nog andere locaties die ze als tweede en derde keus gekozen hadden. Maar geen Nederland
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 15:15:27 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188557087
wel hoor, dat ze zelf graag andere keuzemogelijkheden hadden gezie snap ik maar die waren er niet

wat Nederland betreft was de keuze meekomen/blijven

meesten gingen mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188557135
Dus ze werden voor het blok gezet. Hun keuze was namelijk Ambon.
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 15:26:10 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188557216
ja pech he?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188557285
Empathisch gezien, qua inlevingsvermogen, niet alleen pech, maar verschrikkelijk.
West-Melanesia
pi_188558748
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:11 schreef sp3c het volgende:
leeuwendeel ging toch liever naar NL hoor
Nee, Nederland zou maar tijdelijk zijn. De Nederlandse regering heeft de Molukkers beloofd dat ze naar Ambon konden terugkeren. Dat is dus de ereschuld waar de Molukkers het over hebben, en terecht.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:36:50 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188558967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, Nederland zou maar tijdelijk zijn. De Nederlandse regering heeft de Molukkers beloofd dat ze naar Ambon konden terugkeren. Dat is dus de ereschuld waar de Molukkers het over hebben, en terecht.
Nee, dat is de helft van het verhaal.
De bedoeling was dat ze een eigen republiek kregen waar ze heen konden, maar die is er nooit gekomen. Terugkeren naar Ambon (of gewoon niet naar Nederland gaan) is bij mij weten nooit een probleem geweest.

Ja, ereschuld, maar wat doe je eraan als Nederland? Het was een belofte die nooit ingelost zou kunnen worden (weten we achteraf).
pi_188559459
Je zou er maar wonen. 20000 kan je zo van de waarde van je woning aftrekken dan.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 18:13:26 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188559568
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:06 schreef kurk_droog het volgende:
Je zou er maar wonen. 20000 kan je zo van de waarde van je woning aftrekken dan.
het is een nieuwe wijk toch?

als wat jij zegt
waar is betekend dat hele goedkope huizen *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:20:10 #207
3542 Gia
User under construction
pi_188559679
Ik heb geen probleem met die straatnamen. Wij hebben hier een prachtige zeeheldenbuurt. Ook mooi.
pi_188559937
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, Nederland zou maar tijdelijk zijn. De Nederlandse regering heeft de Molukkers beloofd dat ze naar Ambon konden terugkeren. Dat is dus de ereschuld waar de Molukkers het over hebben, en terecht.
Helemaal correct. Uiteraard terecht.
West-Melanesia
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 18:39:21 #209
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188559997
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, Nederland zou maar tijdelijk zijn. De Nederlandse regering heeft de Molukkers beloofd dat ze naar Ambon konden terugkeren. Dat is dus de ereschuld waar de Molukkers het over hebben, en terecht.
De regering heeft toentertijd een belofte gemaakt die ze niet na konden komen. Dat gaat nu al helemaal niet meer lukken, wat is het alternatief dan?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 18:41:21 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188560042
volgens mij is zelfs die 'beloftje' niet zo stellig gedan als we zijn gaan geloven met zijn allen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188560050
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De regering heeft toentertijd een belofte gemaakt die ze niet na konden komen. Dat gaat nu al helemaal niet meer lukken, wat is het alternatief dan?
Het alternatief is niet zeiken over de Molukse wijken, die de regering speciaal voor hen gebouwd heeft.
West-Melanesia
pi_188560115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:41 schreef sp3c het volgende:
volgens mij is zelfs die 'beloftje' niet zo stellig gedan als we zijn gaan geloven met zijn allen
De geschiedenisboeken zijn niet volgens jou geschreven.
West-Melanesia
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 18:46:56 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188560129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:41 schreef sp3c het volgende:
volgens mij is zelfs die 'beloftje' niet zo stellig gedan als we zijn gaan geloven met zijn allen
Ik vermoed dat er wel toezeggingen zijn gedaan, wellicht dat dat een eigen leven is gaan leiden, maar her komt niet uit de lucht vallen natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het alternatief is niet zeiken over de Molukse wijken, die de regering speciaal voor hen gebouwd heeft.
Dit is simpelweg geen optie meer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188560329
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:

Ik vermoed dat er wel toezeggingen zijn gedaan, wellicht dat dat een eigen leven is gaan leiden, maar her komt niet uit de lucht vallen natuurlijk
Klopt, een paar jochies bestormen niet zomaar gewapend een trein.

quote:
Dit is simpelweg geen optie meer.
De Molukse wijken zijn gewoon gebouwd voor ze. Het heeft gewoon voor de Molukse wijkhaters geen zin om te blijven zeiken, en het is raar.
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 19:01:25 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188560339
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vermoed dat er wel toezeggingen zijn gedaan, wellicht dat dat een eigen leven is gaan leiden, maar her komt niet uit de lucht vallen natuurlijk.
als je er een heel land aan op gaat knopen dan moet het toch wat meer zijn dan vage toezeggingen die nauwelijks terug te vinden zijn imo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 19:04:04 #216
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188560389
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt, een paar jochies bestormen niet zomaar gewapend een trein.
[..]

De Molukse wijken zijn gewoon gebouwd voor ze. Het heeft gewoon voor de Molukse wijkhaters geen zin om te blijven zeiken, en het is raar.
Die kapers liggen precies daar waar ze horen te liggen, tussen de wormen. Als er iets is geweest wat slecht is geweest voor "de molukse zaak" is dat het wel.

En nee, het heeft geen hol te maken met haat. Dat is een stropop argument en als je "tegenstanders" zo zwart wit weg zet krijg je nooit iets gedaan. Het is simpelweg niet meer van deze tijd en het werkt segregatie in de hand.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188560438
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je er een heel land aan op gaat knopen dan moet het toch wat meer zijn dan vage toezeggingen die nauwelijks terug te vinden zijn imo
Doordat Nederland de keuze van de Ambonezen richting Ambon tegenhielden, heeft dat de TNI idd enorm in het zadel geholpen de Zuid-Molukse eilanden te annexeren.
West-Melanesia
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 19:08:28 #218
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188560467
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je er een heel land aan op gaat knopen dan moet het toch wat meer zijn dan vage toezeggingen die nauwelijks terug te vinden zijn imo
Dat ben ik met je eens, ik heb me er niet in zoverre in verdiept dat ik daar antwoord op kan geven, maar zelfs al was dat zwart op wit terug te vinden is het "eigen wijken" argument gewoon bullshit. Dat kan helemaal niet (meer)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188560496
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die kapers liggen precies daar waar ze horen te liggen, tussen de wormen. Als er iets is geweest wat slecht is geweest voor "de molukse zaak" is dat het wel.

En nee, het heeft geen hol te maken met haat. Dat is een stropop argument en als je "tegenstanders" zo zwart wit weg zet krijg je nooit iets gedaan. Het is simpelweg niet meer van deze tijd en het werkt segregatie in de hand.
De kapers die moorden hebben gepleegd leven gewoon nog. Wat ze deden was logisch, Nederland mag blij zijn dat het maar bij een paar kapingen is gebleven.

En ja, Molukse wijken zijn zeker wel van deze tijd. Vorige week is de leegstaande bekladde woning van de Molukse wijk in Sittard gewoon weer toegewezen aan Molukkers.

Dat het segregatie in de hand werkt is dus gebaseerd op leugens en een fabeltje
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 19:09:51 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188560499
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, ik heb me er niet in zoverre in verdiept dat ik daar antwoord op kan geven, maar zelfs al was dat zwart op wit terug te vinden is het "eigen wijken" argument gewoon bullshit. Dat kan helemaal niet (meer)
ow die wijken boeien me geen reet eerlijk gezegd

zolang ze die huizen kunnen vullen met betalende Molukse klanten vind ik het allemaal prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188560566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, ik heb me er niet in zoverre in verdiept dat ik daar antwoord op kan geven, maar zelfs al was dat zwart op wit terug te vinden is het "eigen wijken" argument gewoon bullshit. Dat kan helemaal niet (meer)
Ik denk dat hij die belofte bedoelde
West-Melanesia
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 19:14:09 #222
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188560585
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De kapers die moorden hebben gepleegd leven gewoon nog. Wat ze deden was logisch, Nederland mag blij zijn dat het maar bij een paar kapingen is gebleven.

En ja, Molukse wijken zijn zeker wel van deze tijd. Vorige week is de leegstaande bekladde woning van de Molukse wijk in Sittard gewoon weer toegewezen aan Molukkers.

Dat het segregatie in de hand werkt is dus gebaseerd op leugens en een fabeltje
Ik zie niet in hoe het eerste deel van je betoog staaft dat het segregatie niet in de hand zou werken. Ik en velen anderen hebben daar een andere mening over.

En volgens mij zijn er toch echt een aantal dood hoor. Niks logisch aan, hoe krijg je het uit je vingers man. Je verheerlijkt terrorisme.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188560596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow die wijken boeien me geen reet eerlijk gezegd

zolang ze die huizen kunnen vullen met betalende Molukse klanten vind ik het allemaal prima
Je mening boeit ook niet, het gaat om de wijkhaters die steeds huilen. Dat is erg raar
West-Melanesia
pi_188560619
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe het eerste deel van je betoog staaft dat het segregatie niet in de hand zou werken. Ik en velen anderen hebben daar een andere mening over.

En volgens mij zijn er toch echt een aantal dood hoor. Niks logisch aan, hoe krijg je het uit je vingers man. Je verheerlijkt terrorisme.
Ik heb geen bewijzen gezien dat een Molukse wijk segregatie in de hand werkt. Waar dat op is gebaseerd, lijkt eerder op lucht.

Verder verheerlijk ik geen terrorisme. De kapingen zijn Nederlands eigen schuld. De kapers die vast hebben gezeten zijn al jaren vrij en leven gewoon nog.
West-Melanesia
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 19:17:39 #225
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188560640
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik heb geen bewijzen gezien dat een Molukse wijk segregatie in de hand werkt. Waar is op is gebaseerd, lijkt eerder op lucht.

Verder verheerlijk ik geen terrorisme. De kapingen zijn Nederlands eigen schuld. De kapera die vast hebben gezeten zijn al jaren vrij en leven gewoon nog.
Ja man. Die machinist die een kogel door z'n achterhoofdje kreeg. Helemaal z'n eigen schuld (of die van z'n regering dus helemaal goed joh)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188560667
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja man. Die machinist die een kogel door z'n achterhoofdje kreeg. Helemaal z'n eigen schuld (of die van z'n regering dus helemaal goed joh)
Natuurlijk, de regering had het kunnen voorkomen. Die zak geld van de marshallplan heeft dus helaas ook zo z’n consequenties gehad, dat zie je toch. Molukkers zijn hun land kwijtgeraakt, en jullie alleen een machinist.
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 19:21:39 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188560697
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:14 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je mening boeit ook niet, het gaat om de wijkhaters die steeds huilen. Dat is erg raar
jij bent erg raar _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188560715
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij bent erg raar _O-
Jij ook _O-
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 19:22:50 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188560725
nee ik niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188560758
Wel
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 19:28:18 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188560835
nee ik niet

maar laat ik het anders zeggen, je bent wel echt een heel erg bijzonder ventje met die rare wij tegen zij houding van je hoor
doet me denken aan Belgen tijdens een voetbaltoernooi ... dan zijn ze er helemaal van overtuigd dat wij met onze extreme Belgiehaat bezig zijn terwijl we eigenlijk zitten te hopen dat de Duitsers er snel uitvliegen _O-

nagenoeg iedereen heeft in Nederlandeen bepaalde sympathie voor de Molukse zaak, dat zie je op FOK! ook maar dat ebt iedere keer weg naarmate jij meer posts plaatst

ik vind dat wel fascinerend, wat dat betreft slaag je wel in je opzet om 'ons' te doen huilen van het lachen iedere keer :Y _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188560926
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:28 schreef sp3c het volgende:
nee ik niet

maar laat ik het anders zeggen, je bent wel echt een heel erg bijzonder ventje met die rare wij tegen zij houding van je

nagenoeg iedereen heeft in Nederlandeen bepaalde sympathie voor de Molukse zaak, dat zie je op FOK! ook maar dat ebt iedere keer weg naarmate jij meer posts plaatst

ik vind dat wel fascinerend, wat dat betreft slaag je wel in je opzet om 'ons' te doen huilen van het lachen iedere keer :Y _O_
Ik denk dat je in de war bent met een andere website. Dat iedereen in Nederland symphatie heeft voor de zaak klopt bijna.

Het is maar een klein groepje o.a. op fok die voornamelijk geen manieren hebben geleerd, en ook niet weten hoe een discussie aan te gaan.

Nou neem ik hen dat laatste niet kwalijk, want een discussie voeren is zo makkelijk nog niet.
West-Melanesia
pi_188560960
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Natuurlijk, de regering had het kunnen voorkomen. Die zak geld van de marshallplan heeft dus helaas ook zo z’n consequenties gehad, dat zie je toch. Molukkers zijn hun land kwijtgeraakt, en jullie alleen een machinist.
Volgens mij ben jij ergens wat hersencellen kwijt
pi_188561081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:34 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij ergens wat hersencellen kwijt
Aha, zie post 232 aan sp3c. Jij bent dus 1 van dat kleine groepje die geen manieren heeft geleerd
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 19:59:57 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188561264
jij bent de aanvoerder van dat groepje he

het is constant jouw toon die de muziek maakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188561372
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:28 schreef sp3c het volgende:
nee ik niet

maar laat ik het anders zeggen, je bent wel echt een heel erg bijzonder ventje met die rare wij tegen zij houding van je hoor
doet me denken aan Belgen tijdens een voetbaltoernooi ... dan zijn ze er helemaal van overtuigd dat wij met onze extreme Belgiehaat bezig zijn terwijl we eigenlijk zitten te hopen dat de Duitsers er snel uitvliegen _O-

nagenoeg iedereen heeft in Nederlandeen bepaalde sympathie voor de Molukse zaak, dat zie je op FOK! ook maar dat ebt iedere keer weg naarmate jij meer posts plaatst

ik vind dat wel fascinerend, wat dat betreft slaag je wel in je opzet om 'ons' te doen huilen van het lachen iedere keer :Y _O_
Dit is wat mij betreft wel de spijker op zijn kop. Ik heb sympathie voor de Molukse zaak en ook voor de keuze van Poncke.

Maar na het doorlezen van het hele topic ben ik overgelopen naar de andere kant. Ik ben inmiddels zelfs bereid om Ocanier een spreekwoordelijk sigaretje aan te bieden.
pi_188561374
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Aha, zie post 232 aan sp3c. Jij bent dus 1 van dat kleine groepje die geen manieren heeft geleerd
Geen manieren!!
Het goedpraten van wat die terroristen hebben gedaan noem ik geen manieren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 20:33:59 #238
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188561730
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Natuurlijk, de regering had het kunnen voorkomen. Die zak geld van de marshallplan heeft dus helaas ook zo z’n consequenties gehad, dat zie je toch. Molukkers zijn hun land kwijtgeraakt, en jullie alleen een machinist.
Ik hoop dat je je beseft dat jouw houding compleet averechts werkt. Die sympathie is tanende oa door feitenloos gebrul door figuren als jij. Op het moment dat je een kaping en bijbehorende slachtoffers gaat goedpraten, want dat is wat je doet, doe je gewoon niet meer mee.

Niet-meer-mee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188561843
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:59 schreef sp3c het volgende:
jij bent de aanvoerder van dat groepje he

het is constant jouw toon die de muziek maakt
Ik neem het niet zo serieus aangezien ik denk dat we met een 15 jarige te maken hebben. Tenminste, dat hoop ik voor Ocanier.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 20:46:42 #240
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188561984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik neem het niet zo serieus aangezien ik denk dat we met een 15 jarige te maken hebben. Tenminste, dat hoop ik voor Ocanier.
Ik gebruik de term eigenlijk nooit, maar dit lijkt gewoon op iemand die Nederland haat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188562131
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik gebruik de term eigenlijk nooit, maar dit lijkt gewoon op iemand die Nederland haat.
Gezien de Molukse geschiedenis kan ik daar niet eens van opkijken. Ik ben pro Moluks, over het algemeen vriendelijke christelijke mensen. Vind het ook tragisch, die toestand toen met die gijzelingen en treinkapingen. Maar een paar rotte appels heb je altijd. Zou zo alle Marokkaanse en andere analfabete uitvreters willen inruilen voor Molukkers.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 20:55:25 #242
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188562173
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Gezien de Molukse geschiedenis kan ik daar niet eens van opkijken. Ik ben pro Moluks, over het algemeen vriendelijke christelijke mensen. Vind het ook tragisch, die toestand toen met die gijzelingen en treinkapingen. Maar een paar rotte appels heb je altijd. Zou zo alle Marokkaanse en andere analfabete uitvreters willen inruilen voor Molukkers.
Ze zijn als een voetveeg behandeld, maar dat is gelukkig voor het grootste deel verleden tijd. Nu nog krampachtig vasthouden aan het verleden gaat niet meer werken. Jezelf willen afzonderen in ''Molukse'' wijken ook niet. Daarmee hou je die cirkel louter in stand.

Men kan wel eeuwig boos in hun eigen bubbel blijven hangen, maar daar wint geen enkele partij iets mee. Hoe zien ze dat voor zich dan.. we nemen bijvoorbeeld als peildatum 100 jaar van nu. Nog steeds Molukse wijken? Nog steeds : Nederland is kut want...
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188562200
Wie wilt nou aan de Poetiray wonen ? :D :{
pi_188562255
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ze zijn als een voetveeg behandeld, maar dat is gelukkig voor het grootste deel verleden tijd. Nu nog krampachtig vasthouden aan het verleden gaat niet meer werken. Jezelf willen afzonderen in ''Molukse'' wijken ook niet. Daarmee hou je die cirkel louter in stand.

Men kan wel eeuwig boos in hun eigen bubbel blijven hangen, maar daar wint geen enkele partij iets mee. Hoe zien ze dat voor zich dan.. we nemen bijvoorbeeld als peildatum 100 jaar van nu. Nog steeds Molukse wijken? Nog steeds : Nederland is kut want...
Dat klopt. Maar ik ga er vanuit dat Oceanier nog jong is en soms heb je het nodig voor de ontwikkeling van je identiteit om je af te zetten tegen een 'vijand'
pi_188562315
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik ga er vanuit dat Oceanier nog jong is en soms heb je het nodig voor de ontwikkeling van je identiteit om je af te zetten tegen een 'vijand'
Molukkers hebben altijd 2 gezichten gehad natuurlijk.
Wij zijn ook ruw behandeld door de Duitsers maar dat betekende niet dat we als volk erg ruw deden tegen de Duitsers die niets aan de oorlog konden doen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 21:05:16 #246
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188562371
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik ga er vanuit dat Oceanier nog jong is en soms heb je het nodig voor de ontwikkeling van je identiteit om je af te zetten tegen een 'vijand'
Ah zo. Dat ''hoop'' ik dan maar.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Molukkers hebben altijd 2 gezichten gehad natuurlijk.
Wij zijn ook ruw behandeld door de Duitsers maar dat betekende niet dat we als volk erg ruw deden tegen de Duitsers die niets aan de oorlog konden doen.
Nou.. zat veteranen/ouderen die DLD en alles wat ermee te maken had als de dood negeerden hoor. Opa van een maatje van me reed rustig via België om, zolang hij maar niet naar die ''klotemoffen'' hoefde.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188562400
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ah zo. Dat ''hoop'' ik dan maar.
[..]

Nou.. zat veteranen/ouderen die DLD en alles wat ermee te maken had als de dood negeerden hoor. Opa van een maatje van me reed rustig via België om, zolang hij maar niet naar die ''klotemoffen'' hoefde.
Ja goed, maar die hebben dan ook de oorlog bewust meegemaakt.
pi_188562401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Molukkers hebben altijd 2 gezichten gehad natuurlijk.
Wij zijn ook ruw behandeld door de Duitsers maar dat betekende niet dat we als volk erg ruw deden tegen de Duitsers die niets aan de oorlog konden doen.
De generatie die de oorlog heeft meegemaakt en die erna staan denk ik anders tegenover Duitsers als de huidige generatie.
pi_188564634
Zozo ik heb met de waarheid blijkbaar de diep nationalistische gevoelige snaar geraakt. 1 Nederlands slachtoffer en de kleine harde witte kern van fok kruipt uit z'n schulp. Waarom zitten jullie nog steeds met iets uit het verleden, de treinkaping is al 40 jaar geleden gebeurd. Die hebben de meeste van jullie niet eens meegemaakt.. Tijd om je erover heen te zetten. Of geldt dat niet voor Nederlanders?
West-Melanesia
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:52:59 #250
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188564728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:49 schreef Oceanier het volgende:
Zozo ik heb met de waarheid blijkbaar de diep nationalistische gevoelige snaar geraakt. 1 Nederlands slachtoffer en de kleine harde witte kern van fok kruipt uit z'n schulp. Waarom zitten jullie nog steeds met iets uit het verleden, de treinkaping is al 40 jaar geleden gebeurd. Die hebben de meeste van jullie niet eens meegemaakt.. Tijd om je erover heen te zetten. Of geldt dat niet voor Nederlanders?
Weinig witte Nederlanders liggen wakker van wat hun witte voorouders hebben gedaan Michael.

Ze zijn er niet bijgeweest.

Net als dat jij niet bij die treinkaping was.
pi_188564740
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ze zijn als een voetveeg behandeld, maar dat is gelukkig voor het grootste deel verleden tijd. Nu nog krampachtig vasthouden aan het verleden gaat niet meer werken. Jezelf willen afzonderen in ''Molukse'' wijken ook niet. Daarmee hou je die cirkel louter in stand.

Men kan wel eeuwig boos in hun eigen bubbel blijven hangen, maar daar wint geen enkele partij iets mee. Hoe zien ze dat voor zich dan.. we nemen bijvoorbeeld als peildatum 100 jaar van nu. Nog steeds Molukse wijken? Nog steeds : Nederland is kut want...
Tijd om je erover heen te zetten dat anno 2019 woningen in de Molukse wijk nog steeds naar Molukkers gaan. Je kan wel boos blijven, maar je schiet er niks mee op. De Molukse wijk is nou eenmaal anno 2019 onderdeel van de Nederlandse samenleving en alle schietpartijen en tussen politie en bewoners en ongeregeldheden zijn meer dan 40 jaar geleden. Vroeger kwam je als blanke amper een aantal wijken in, postbodes konden daar geen post bezorgen, politiebureau's werden door 100 man bewapend met automatische geweren aangevallen om gearresteerde maten te bevrijden.

Conclusie is dus dat de Molukse woonwijken er alleen maar op vooruit zijn gegaan.

Dus welke cirkel heb je het eigenlijk over?
West-Melanesia
pi_188564777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Weinig witte Nederlanders liggen wakker van wat hun witte voorouders hebben gedaan Michael.

Ze zijn er niet bijgeweest.

Net als dat jij niet bij die treinkaping was.
Ja ik zie het, dit topic gaat over straatnamen en men begint over Ambonezen in peniskokers en treinkapers en vraagt zich af waarom ik daarop reageer. Ze liggen idd niet wakker ervan maar niet heus.

De treinkaping is verleden tijd, zet je eroverheen.
West-Melanesia
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:01:33 #253
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188564915
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja ik zie het, dit topic gaat over straatnamen en men begint over Ambonezen in peniskokers en treinkapers en vraagt zich af waarom ik daarop reageer. Ze liggen idd niet wakker ervan maar niet heus.

De treinkaping is verleden tijd, zet je eroverheen.
Die straatnamen zijn een goed idee.

Geen enkele Nederlander doe je er pijn mee, ze weten niet eens wie die antikolonialen zijn. Het zal ze een rotzorg zijn.

Mensen met een minderwaardigheidscomplex zoals jij worden er gelukkig van daarentegen.

Het heeft alleen maar voordelen. En we hebben minder gezeik over onze zeecriminelen waar we onze welvaart voor een belangrijk deel aan te danken hebben.
pi_188565014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Die straatnamen zijn een goed idee.

Geen enkele Nederlander doe je er pijn mee, ze weten niet eens wie die antikolonialen zijn. Het zal ze een rotzorg zijn.

Mensen met een minderwaardigheidscomplex zoals jij worden er gelukkig van daarentegen.

Het heeft alleen maar voordelen. En we hebben minder gezeik over onze zeecriminelen waar we onze welvaart voor een belangrijk deel aan te danken hebben.
Die straatnamen boeien me niet echt. Waarom heb ik een minderwaardigheidscomplex. Omdat er een dode machinist een Nederlander was?
West-Melanesia
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:08:45 #255
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188565086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:05 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Die straatnamen boeien me niet echt. Waarom heb ik een minderwaardigheidscomplex.
Altijd je geklaag en gezever over blanke mensen en wat hun voorouders gedaan hebben met jouw voorouders.

Wat kunnen wij hieraan doen?
Jullie terugbetalen ofzo? Of moeten wij op plantages gaan werken om te compenseren wat de opa van mijn opa heeft gedaan?

Wat is je oplossing?
Wat kan het witte Nederlandse volk doen waardoor jij niet meer boos bent op ons?
pi_188565264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:08 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Altijd je geklaag en gezever over blanke mensen en wat hun voorouders gedaan hebben met jouw voorouders.

Wat kunnen wij hieraan doen?
Jullie terugbetalen ofzo? Of moeten wij op plantages gaan werken om te compenseren wat de opa van mijn opa heeft gedaan?

Wat is je oplossing?
Wat kan het witte Nederlandse volk doen waardoor jij niet meer boos bent op ons?
Ik was met fatsoenlijke mensen in gesprek over straatnamen. Als je dat gezeur en geklaag en gezever niet wilt hebben, moet je de mensen aanspreken die de treinkaping erbij hebben gehaald en begonnen over Ambonezen in peniskokers die de Hollanders moeten bedanken, in een topic dat gaat over straatnamen. Altijd die verwijzing naar de treinkapers, moet ik jou terugbetalen voor de vermoorde passagiers en machinist?
West-Melanesia
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:24:35 #257
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188565423
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik was met fatsoenlijke mensen in gesprek over straatnamen. Als je dat gezeur en geklaag en gezever niet wilt hebben, moet je de mensen aanspreken die de treinkaping erbij hebben gehaald en begonnen over Ambonezen in peniskokers die de Hollanders moeten bedanken, in een topic dat gaat over straatnamen. Altijd die verwijzing naar de treinkapers, moet ik jou terugbetalen voor de vermoorde passagiers en machinist?
Je zegt dat die straatnamen je niet boeien.

Waarom open je er dan een topic over?
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 23:25:41 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188565441
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Je zegt dat die straatnamen je niet boeien.

Waarom open je er dan een topic over?
hij dacht dat het Nederland in een negatief daglicht zou stellen ofzo zei hij

nu het weinig mensen wat kan schelen kan het hem ineens zelf ook minder schelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:32:36 #259
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188565571
1. Laat die straatnamen er komen.

2. Vervang die zwarte piet meteen door iets neutraals dat niet herinnert aan ons verleden. Het is namelijk echt geen toeval dat wij een een witte rijke baas, met gekleurde knechtjes hebben en nog eens op een boot die uit de koloniale tijd stamt. Vervang dat hele feest, een kind interesseert dat geen hol na 1 jaar.

3. Vertel diezelfde kinderen op school eerlijk in de geschiedenisles wat er vroeger allemaal in Nederlands-Indië gebeurd is door de Nederlanders. Gewoon de waarheid zoals die is en ga het niet mooier maken, we zijn geen Erdogan.

Dat is het minste dat we kunnen doen.

Maar de Nederlanders anno 2019 zijn 0,0 verantwoordelijk voor het koloniale verleden van Nederland en dat laten we ons ook niet aanpraten.
pi_188565665
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Je zegt dat die straatnamen je niet boeien.

Waarom open je er dan een topic over?
Omdat ik benieuwd ben wat anderen ervan vinden? Ben jij van de keuringsdienst ofzo?
West-Melanesia
pi_188565673
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij dacht dat het Nederland in een negatief daglicht zou stellen ofzo zei hij

nu het weinig mensen wat kan schelen kan het hem ineens zelf ook minder schelen
Ja nu brabbel je maar wat
West-Melanesia
pi_188565727
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:32 schreef Ixnay het volgende:
Maar de Nederlanders anno 2019 zijn 0,0 verantwoordelijk voor het koloniale verleden van Nederland en dat laten we ons ook niet aanpraten.
Fout. Niemand in dit topic praat Nederlanders anno 2019 wat aan. Wat je eigenlijk bedoelt is het volgende....Laat de treinkaping en Ambonese peniskokers in een topic dat over straatnamen gaat erbuiten, dan krijg je ook niet de wind van voren. Zo simpel is het.
West-Melanesia
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:42:03 #263
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188565768
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:37 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Omdat ik benieuwd ben wat anderen ervan vinden? Ben jij van de keuringsdienst ofzo?
Heel logisch. Het interesseert jou zelf helemaal niets, maar wat anderen ervan vinden ben jij benieuwd naar.
pi_188565807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Heel logisch. Het interesseert jou zelf helemaal niets, maar wat anderen ervan vinden ben jij benieuwd naar.
Ja en ik hou van discussies? Boeie?

Maar heb je het gelezen? Niet de treinkaping en Ambonese peniskokers in een topic dat over straatnamen gaat erbij brengen, dan krijg je ook niet de wind van voren Carla. Als je dat nou eens duidelijk maakt aan die harde kern huilies hier, dan krijgen ze ook niet te maken met de rage van Oceanier.
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 23:48:55 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188565913
die rage van oceanier is juist lachen man _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188565954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:48 schreef sp3c het volgende:
die rage van oceanier is juist lachen man _O-
Wahaha ik wist dat je op dat woordje zou reageren. Wat ben ik toch goed!

Maargoed, de wind van vore. Eige schuld
West-Melanesia
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 23:54:20 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188566015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wahaha ik wist dat je op dat woordje zou reageren. Wat ben ik toch goed!

Maargoed, de wind van vore. Eige schuld
dat lag ook wel voor de hand hoor _O-

geen idee waar ik schuld aan heb verder maar er komt vast iets leuks :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188566061
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:43 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja en ik hou van discussies? Boeie?

Maar heb je het gelezen? Niet de treinkaping en Ambonese peniskokers in een topic dat over straatnamen gaat erbij brengen, dan krijg je ook niet de wind van voren Carla. Als je dat nou eens duidelijk maakt aan die harde kern huilies hier, dan krijgen ze ook niet te maken met de rage van Oceanier.
Je houdt van discussies alleen je kan er niks van want je moet je gelijk hebben
pi_195781113
Het is nog niet genoeg:

quote:
Amsterdam wil meer diversiteit in nieuwe straatnamen

De gemeente Amsterdam wil dat de grote verscheidenheid aan identiteiten en culturen in de stad meer gaat terugkomen in nieuwe straatnamen. Ook krijgen bewoners invloed op de naamkeuze. De afgelopen jaren is de historische achtergrond van de namen van straten onderzocht, waaruit blijkt dat de verscheidenheid van de Amsterdamse bevolking ‘niet genoeg’ terugkomt op de naambordjes.


Dus is de straatnaamgeving aan verandering toe, vindt het college van b&w. Om ervoor te zorgen dat iedereen zich kan herkennen in de openbare ruimte, wil de gemeente de collectie diverser maken met namen die aansluiten bij de vele culturen en identiteiten die Amsterdam herbergt.

Bewoners van de stad kunnen daar − onder het mom van: hoe meer participatie, hoe rijker het scala aan namen − meer dan voorheen aan bijdragen. Er komt een online platform waar alle informatie over nieuwe en bestaande straatnamen te vinden is en waar Amsterdammers suggesties kunnen indienen.

‘Diversiteit staat voorop,’ aldus de gemeente. Namen van vrouwen en andere ondervertegenwoordigde groepen hebben de voorkeur. Er wordt onder meer gekeken naar geslacht, herkomst, religie, beperking, geaardheid en politieke voorkeur. Als twee namen even geschikt zijn, krijgen personen uit ondervertegenwoordigde groepen voorrang.
https://www.ad.nl/amsterd(...)traatnamen~a78727bd/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 11:07:57 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195781556
klinkt prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:10:55 #271
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195781594
Kun je op de kolonisatie-is-slecht-staat 10 gaan wonen, cool toch.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 11:12:07 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195781612
beter Kromowidjojostraat dan Appelstraat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:15:12 #273
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195781653
Of de uvuvwevwevwe onyetenyevwe ugwemubwem ossas straat.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:15:26 #274
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195781658
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is nog niet genoeg:
[..]

Ik lees; vage baantjes voor vrindjes.

Amsterdam staat de komende jaren voor een enorme uitdaging; minder inkomsten vanwege corona en (deels) ingeklapte economie, terwijl de straten en kades in de grachten storten. Geld naar dit soort zaken is in deze context momenteel gewoon gestoord.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195781707
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er wordt onder meer gekeken naar geslacht, herkomst, religie, beperking, geaardheid en politieke voorkeur. Als twee namen even geschikt zijn, krijgen personen uit ondervertegenwoordigde groepen voorrang.
Kijk, dat is dus discriminatie.

Ik dacht dat links ooit wilde dat er niet gekeken zou worden naar het soort persoonlijke eigenschappen als hierboven. Geslacht, herkomst, religie, beperking, geaardheid en politieke voorkeur moest er niet toe doen.

En wat betekend politieke voorkeur in deze dan exact? Wat komt door de ballotagecommissie van het extreem linkse stadsbestuur?

quote:
83s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:07 schreef sp3c het volgende:
klinkt prima
Nee, dat klinkt het totaal niet. Het klinkt uberranzig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195781732
Die Amerikanen waren nog niet zo gek met hun genummerde straten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_195781775
nergens voor nodig, dat gedoe met de straatnamen.
Als je op de website postcode.nl zoekt op Airfryer dan kom je al terecht op Pier Afrika.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:23:16 #278
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195781778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kijk, dat is dus discriminatie.

Ik dacht dat links ooit wilde dat er niet gekeken zou worden naar het soort persoonlijke eigenschappen als hierboven. Geslacht, herkomst, religie, beperking, geaardheid en politieke voorkeur moest er niet toe doen.

En wat betekend politieke voorkeur in deze dan exact? Wat komt door de ballotagecommissie van het extreem linkse stadsbestuur?
[..]

Nee, dat klinkt het totaal niet. Het klinkt uberranzig.
En die vraag is natuurlijk ook; wie komen er in deze commissie? Wordt het weer een allegaartje met Wekkers en Lucassens?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195781824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:15 schreef nixxx het volgende:
Of de uvuvwevwevwe onyetenyevwe ugwemubwem ossas straat.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:27:23 #280
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195781844
quote:
9s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:26 schreef Aether het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zal wel in Wales zijn. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195781932
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 11:33:55 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195781971
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kijk, dat is dus discriminatie.

Ik dacht dat links ooit wilde dat er niet gekeken zou worden naar het soort persoonlijke eigenschappen als hierboven. Geslacht, herkomst, religie, beperking, geaardheid en politieke voorkeur moest er niet toe doen.

En wat betekend politieke voorkeur in deze dan exact? Wat komt door de ballotagecommissie van het extreem linkse stadsbestuur?
discriminatie van wie dan?

zeeheldenstraten?

quote:
[..]

Nee, dat klinkt het totaal niet. Het klinkt uberranzig.
nee klinkt prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195782041
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_195782127
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

discriminatie van wie dan?

zeeheldenstraten?
[..]

nee klinkt prima
Onderscheid maken op basis van geslacht en politieke voorkeur is zo'n beetje artikel 1... :')

Maar nu het allemaal verpakt wordt in een diversiteitsverpakking is het allemaal opeens prima. Positieve discriminatie is ook gewoon discriminatie.

We hadden volgens mij afgesproken niet te kijken naar die rommelredenen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195783916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Onderscheid maken op basis van geslacht en politieke voorkeur is zo'n beetje artikel 1... :')

Maar nu het allemaal verpakt wordt in een diversiteitsverpakking is het allemaal opeens prima. Positieve discriminatie is ook gewoon discriminatie.

We hadden volgens mij afgesproken niet te kijken naar die rommelredenen.
We hebben het over Amsterdam. Die doen niets anders dan onderscheid maken op politiek gebied.
Zoals heel strenge coronamaatregelen hebben, geen demonstraties meer toestaan maar wel tienduizenden BLM demonstranten toestaan omdat 'de burgemeester dat heel belangrijk vind'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195784038



Laat dit soort onzin maar lekker in Amsterdam gebeuren.
Zie nog eens deze straat ontstaan in die achterlijke kutstad
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:32:38 #287
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 13:58:34 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195784550
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Onderscheid maken op basis van geslacht en politieke voorkeur is zo'n beetje artikel 1... :')

Maar nu het allemaal verpakt wordt in een diversiteitsverpakking is het allemaal opeens prima. Positieve discriminatie is ook gewoon discriminatie.

We hadden volgens mij afgesproken niet te kijken naar die rommelredenen.
het is ook geen positieve discriminatie

gewoon een paar richtlijnen voor de naamgeving van nieuwe straten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195787757
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is ook geen positieve discriminatie

gewoon een paar richtlijnen voor de naamgeving van nieuwe straten
Wat is dit dan?

Er wordt onder meer gekeken naar geslacht, herkomst, religie, beperking, geaardheid en politieke voorkeur. Als twee namen even geschikt zijn, krijgen personen uit ondervertegenwoordigde groepen voorrang.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 16:03:18 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195787902
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:58 schreef Red_85 het volgende:
gewoon een paar richtlijnen voor de naamgeving van nieuwe straten
gewoon een paar richtlijnen voor de naamgeving van nieuwe straten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195787980
quote:
83s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon een paar richtlijnen voor de naamgeving van nieuwe straten
Die recht ingaan tegen artikel 1 van de grondwet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 16:07:11 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195788008
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die recht ingaan tegen artikel 1 van de grondwet.
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195788036
quote:
83s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol
Er wordt dus onderscheid gemaakt op geslacht, herkomst, religie, beperking, geaardheid en politieke voorkeur en bij gelijke geschiktheid op basis daarvan gekozen.

De pure definitie. Snap werkelijk niet dat hier mensen zijn die het goed praten.
Zal wel weer een stukje kronkel zijn in het inclusiviteitsgelul van de laatste tijd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195788192
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die recht ingaan tegen artikel 1 van de grondwet.
Nee hoor. De namen om wie het gaat zullen zich niet in Nederland bevinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 16:33:34 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195788692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er wordt dus onderscheid gemaakt op geslacht, herkomst, religie, beperking, geaardheid en politieke voorkeur en bij gelijke geschiktheid op basis daarvan gekozen.

De pure definitie. Snap werkelijk niet dat hier mensen zijn die het goed praten.
Zal wel weer een stukje kronkel zijn in het inclusiviteitsgelul van de laatste tijd.
het gaat hier niet om mensen he?

het gaat om straten die een naam moeten hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 17:53:06 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195790153
Over 30 jaar heb je in Amsterdam straten die genoemd zijn naar Taliban-commandanten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')