Toch raar, als het nu voor de snelste ronde was of niet, waarom naar binnen gaan als je meer dan 10 seconden voorsprong hebt en daarbij de gok neemt dan je Hamilton wel even in haalt.quote:Op maandag 1 juli 2019 00:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar enkel voor de snelste ronde was hij wel later gestopt, nu moest hij nog een eindje door op die rode
twitter:JensonButton twitterde op maandag 01-07-2019 om 05:23:43Massive congratulations to Honda for their first win in the hybrid era and their first win since we won together back in 2006! Omedetō. What an epic race for @maxverstappen3 👏🏽hasn’t put a foot wrong all year and… https://t.co/bXIsOsrPvV reageer retweet
twitter:JensonButton twitterde op maandag 01-07-2019 om 01:24:16So proud of this man, Tanabe san used to be my engine engineer 15 years ago! Great to see him leading the charge with Honda 👏🏽 https://t.co/TwkaKD6Vq0 reageer retweet
zelf zegt hij dat ze hem beter iets eerder binnen hadden moeten halen dan had hij Bottas nog kunnen pakkenquote:Op maandag 1 juli 2019 08:31 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Toch raar, als het nu voor de snelste ronde was of niet, waarom naar binnen gaan als je meer dan 10 seconden voorsprong hebt en daarbij de gok neemt dan je Hamilton wel even in haalt.
Heb nog geen commentaren gelezen, maar kan me ook voorstellen dat ze hadden gedacht dat de banden het niet zouden halen gezien het snelheidsverschil met Max.. Alleen lag dat meer aan Max dan aan Vettel, bleek later, die was echt op de brommer op dat moment..quote:Op maandag 1 juli 2019 08:31 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Toch raar, als het nu voor de snelste ronde was of niet, waarom naar binnen gaan als je meer dan 10 seconden voorsprong hebt en daarbij de gok neemt dan je Hamilton wel even in haalt.
Ik had toch het idee dat hij bij de start zijn voet niet helemaal goed had staan.quote:Op maandag 1 juli 2019 08:48 schreef beantherio het volgende:
twitter:JensonButton twitterde op maandag 01-07-2019 om 05:23:43Massive congratulations to Honda for their first win in the hybrid era and their first win since we won together back in 2006! Omedetō. What an epic race for @:maxverstappen3 👏🏽hasn’t put a foot wrong all year and… https://t.co/bXIsOsrPvV reageer retweet
twitter:JensonButton twitterde op maandag 01-07-2019 om 01:24:16So proud of this man, Tanabe san used to be my engine engineer 15 years ago! Great to see him leading the charge with Honda 👏🏽 https://t.co/TwkaKD6Vq0 reageer retweet
Scherp.quote:Op maandag 1 juli 2019 08:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik had toch het idee dat hij bij de start zijn voet niet helemaal goed had staan.
Handkoppeling.quote:Op maandag 1 juli 2019 08:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik had toch het idee dat hij bij de start zijn voet niet helemaal goed had staan.
ik vind zijn analyses altijd wel leuk om te lezentwitter:SportmphMark twitterde op maandag 01-07-2019 om 08:18:45A thriller of a race and a fantastic, timely, almost pre-ordained drive from @Max33Verstappen. But he only won it because of almost stalling at the start. Read how come. https://t.co/uzH06zSofs reageer retweet
Eens!quote:Op maandag 1 juli 2019 09:01 schreef Tarado het volgende:
ik vind zijn analyses altijd wel leuk om te lezentwitter:SportmphMark twitterde op maandag 01-07-2019 om 08:18:45A thriller of a race and a fantastic, timely, almost pre-ordained drive from @:Max33Verstappen. But he only won it because of almost stalling at the start. Read how come. https://t.co/uzH06zSofs reageer retweet
quote:Op maandag 1 juli 2019 09:01 schreef Tarado het volgende:
ik vind zijn analyses altijd wel leuk om te lezentwitter:SportmphMark twitterde op maandag 01-07-2019 om 08:18:45A thriller of a race and a fantastic, timely, almost pre-ordained drive from @:Max33Verstappen. But he only won it because of almost stalling at the start. Read how come. https://t.co/uzH06zSofs reageer retweet
Hij kan het mooi omschrijven idd.quote:Saving his energy for a lap, Verstappen relaunched his attack on the 68th lap, slicing up the inside of Turn Three to take the lead – only for Leclerc to switch to the inside and get the tow up to Turn Four, where he was able to get back ahead. At much the same time Vettel on his new softs was within DRS range of Hamilton’s fourth place and all over the Mercedes like a rash.
Dat rechte stuk is niet recht.quote:Op maandag 1 juli 2019 09:45 schreef nils7 het volgende:
Turn 3... ze noemen dat heel de tijd zo maar waar is Turn 2 dan?
Maar tussen 3 en 4 ook niet en 4 noemen ze ook geen 5.quote:Op maandag 1 juli 2019 09:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat rechte stuk is niet recht..
quote:Op maandag 1 juli 2019 09:45 schreef nils7 het volgende:
Turn 3... ze noemen dat heel de tijd zo maar waar is Turn 2 dan?
iig geen kandidaat om uit de agenda te halen.quote:Op maandag 1 juli 2019 09:59 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ben nog aan het nagenieten, da's lang geleden. Wat een mooie race.
Niet normaal. Wat een heldenrit.quote:Op maandag 1 juli 2019 09:59 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ben nog aan het nagenieten, da's lang geleden. Wat een mooie race.
Mode11genot.quote:Op maandag 1 juli 2019 11:02 schreef DrMarten het volgende:
Ik vraag me wel af wat ze nu met die motor hebben gedaan. Hebben ze hem maximaal open geschroefd met het idee van de dood of de gladiolen of is dit iets wat we vaker kunnen verwachten?
Die hebben de laatste 20 ronden of zo in max power mode geredenquote:Op maandag 1 juli 2019 11:02 schreef DrMarten het volgende:
Ik vraag me wel af wat ze nu met die motor hebben gedaan. Hebben ze hem maximaal open geschroefd met het idee van de dood of de gladiolen of is dit iets wat we vaker kunnen verwachten?
Op zich wel positief dat het vermogen er is. Als ze dat max vermogen ook betrouwbaar krijgen ziet het er goed uitquote:Op maandag 1 juli 2019 11:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die hebben de laatste 20 ronden of zo in max power mode geredenZullen ze denk ik niet vaak zo kunnen doen.
quote:
twitter:HondaRacingF1 twitterde op zondag 30-06-2019 om 17:45:46"Engine mode 11" 📻VTEC just kicked in 😉#PoweredByHonda https://t.co/rxSK3oV1UI reageer retweet
was ook wel de race om het te riskeren omdat de Mercs duidelijk hun enginemode de andere kant op hadden gedraaidquote:
maar Marko zei dat ze dan met een nieuwe upgraded versie komenquote:Op maandag 1 juli 2019 11:23 schreef Lionheaad het volgende:
Mercedes kon de hogere power modes niet inschakelen vanwege de hoogte en vooral warmte.
Duidelijk een probleem et de koeling.
Motor van Verstappen moet nog tot Monza meegaan denk ik.
Daar zullen ze wel een nieuwe erin schroeven en de gridstraf pakken.
Op Monza kunnen ze toch niet tegen Mercedes en Ferrari op qua vermogen.
We hebben het wel over de heldenrit van Max, maar kijk die Sainz dan ff zeg. Nog niet opgevallen na al het tumult.quote:
gewoon een kut ontwerp, dusquote:Op maandag 1 juli 2019 11:23 schreef Lionheaad het volgende:
Mercedes kon de hogere power modes niet inschakelen vanwege de hoogte en vooral warmte.
Duidelijk een probleem et de koeling.
Motor van Verstappen moet nog tot Monza meegaan denk ik.
Daar zullen ze wel een nieuwe erin schroeven en de gridstraf pakken.
Op Monza kunnen ze toch niet tegen Mercedes en Ferrari op qua vermogen.
Ook een prima race gereden.quote:Op maandag 1 juli 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hebben het wel over de heldenrit van Max, maar kijk die Sainz dan ff zeg. Nog niet opgevallen na al het tumult.
De onaangekondigde updates van Newey deden zelfs een glimlach op Max zn gezicht toveren toen ie m tegen de muur parkeerde.quote:Op maandag 1 juli 2019 11:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook een prima race gereden.
Verschil is natuurlijk dat je normaal gesproken zo ronde de plek uitkomt waar je hoort, terwijl Max vanuit een poepstart de race zelf won.
Want eerlijk is eerlijk, de RB was tot nu toe de 3e auto op de baan.
Even de criticasters keihard oop hun plek zettenquote:Op maandag 1 juli 2019 11:02 schreef DrMarten het volgende:
Ik vraag me wel af wat ze nu met die motor hebben gedaan. Hebben ze hem maximaal open geschroefd met het idee van de dood of de gladiolen of is dit iets wat we vaker kunnen verwachten?
Ah, u was er ook.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
Was leuk in de Ziggo Dome. Niet verwacht eigenlijk! Je merkte dat er voornamelijk echt F1 publiek zat, de pogingen van de DJ's om de mensen in feeststemming te krijgen lukte niet of nauwelijks.
pas na afloop in alle euforie natuurlijk veel gehos, ook wel begrijpelijk.
weer geen fok! meetquote:Op maandag 1 juli 2019 12:13 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ah, u was er ook.
Het was geen dart publiek nee
Wat ook opvallend. Wat Max deed gisteren, sloeg weer eens positief nergens op natuurlijk.quote:Op maandag 1 juli 2019 11:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook een prima race gereden.
Verschil is natuurlijk dat je normaal gesproken zo ronde de plek uitkomt waar je hoort, terwijl Max vanuit een poepstart de race zelf won.
Want eerlijk is eerlijk, de RB was tot nu toe de 3e auto op de baan.
Dat gelul met die kutdj's in NL moeten we ook gewoon een keer mee stoppen. Dat is een hele specifieke muzieksmaak.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
Was leuk in de Ziggo Dome. Niet verwacht eigenlijk! Je merkte dat er voornamelijk echt F1 publiek zat, de pogingen van de DJ's om de mensen in feeststemming te krijgen lukte niet of nauwelijks.
pas na afloop in alle euforie natuurlijk veel gehos, ook wel begrijpelijk.
Sainz jr heeft daar echt pech mee. Niet de eerste keer dat hij niet onverdienstelijk rijd maar ondergesneeuwd word door wat anders.quote:Op maandag 1 juli 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hebben het wel over de heldenrit van Max, maar kijk die Sainz dan ff zeg. Nog niet opgevallen na al het tumult.
Fail 3quote:
Een kutontwerp dat tot nu toe op 8 van de 9 circuits de winnende auto was...quote:
Dat weet Mercedes ook wel. Als je een winnende auto kan maken op pak m beet 15 van de 20 banen, dan maak je een auto die op die 15 banen wint. Niet de overige 5, die boeien minder.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:22 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Een kutontwerp dat tot nu toe op 8 van de 9 circuits de winnende auto was...
yup. En dan ook nog Rick en Niels van Veronica. totaal geen timing en feeling met het publiek. vond het tenenkrommend....quote:Op maandag 1 juli 2019 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat gelul met die kutdj's in NL moeten we ook gewoon een keer mee stoppen. Dat is een hele specifieke muzieksmaak.
Overal waar je ter wereld komt, wordt gewoon muziek gedraaid. Niks alleen dj dance.
omgekeerde van RB zeg maar.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:24 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat weet Mercedes ook wel. Als je een winnende auto kan maken op pak m beet 15 van de 20 banen, dan maak je een auto die op die 15 banen wint. Niet de overige 5, die boeien minder.
Nouja die Norris is ook geen pannenkoek. En de grootste schade heeft Sainz zichzelf aangedaan anders zat die nu gewoon in de RB.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:22 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Sainz jr heeft daar echt pech mee. Niet de eerste keer dat hij niet onverdienstelijk rijd maar ondergesneeuwd word door wat anders.
Precies, dat is nu net wat Mercedes al jaren goed doet.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:24 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat weet Mercedes ook wel. Als je een winnende auto kan maken op pak m beet 15 van de 20 banen, dan maak je een auto die op die 15 banen wint. Niet de overige 5, die boeien minder.
Als ze bij Ferrari niet keer op keer zo hard falen zou de dominantie van Mercedes ook een stuk minder zijn gok ik.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan moet je over twee weken nog eens kijken.
ze hadden dan ook de hittegolf pech, anders had er wel beter uitgezienquote:Op maandag 1 juli 2019 12:24 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat weet Mercedes ook wel. Als je een winnende auto kan maken op pak m beet 15 van de 20 banen, dan maak je een auto die op die 15 banen wint. Niet de overige 5, die boeien minder.
Turn 2 is er omdat het voor de MotoGP wél een bocht is, aldus Brundle....quote:Op maandag 1 juli 2019 09:45 schreef nils7 het volgende:
Turn 3... ze noemen dat heel de tijd zo maar waar is Turn 2 dan?
Tja, true. Maar hij is goed genoeg om het alsnog te redden. Misschien niet als 1e maar als 2e rijder bij een topteam. De toekomst zal het uitwijzen alleen zit geen enkel team op dat gekloot van Sainz Sr te wachten dat Jr met zich mee brengt.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:25 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nouja die Norris is ook geen pannenkoek. En de grootste schade heeft Sainz zichzelf aangedaan anders zat die nu gewoon in de RB.
Hitte in combinatie met de hoogte van Spielberg, btw. Alleen hitte is al een probleem voor Mercedes door het ontwerp maar als je dan ook nog te maken hebt met ijlere lucht dan word het erg lastig.quote:
110 zuidquote:Op maandag 1 juli 2019 12:19 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
weer geen fok! meetwelk vak zat/stond je?
Maxico.quote:Op maandag 1 juli 2019 13:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hitte in combinatie met de hoogte van Spielberg, btw. Alleen hitte is al een probleem voor Mercedes door het ontwerp maar als je dan ook nog te maken hebt met ijlere lucht dan word het erg lastig.
Belooft wat voor Mexico
Tegen die tijd is Hamilton toch al binnen.quote:
We shall see. Maar dat zou inderdaad zomaar kunnen, Austin waar het vaak heel erg warm is kan ook nog heel interessant worden.quote:
rara waar zat ikquote:
Ik hoop dat jij je een beetje gedragen hebtquote:Op maandag 1 juli 2019 13:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
rara waar zat ikwel rij en stoel? straks heb ik naast je gezeten
Qua budget zitten ze gelijk toch?quote:Op maandag 1 juli 2019 12:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Als ze bij Ferrari niet keer op keer zo hard falen zou de dominantie van Mercedes ook een stuk minder zijn gok ik.
de rust zelvequote:Op maandag 1 juli 2019 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij je een beetje gedragen hebt
Vooral leuk dat bij '2019 Austrian Grand Prix results' in zijn stuk Gasly in een Toro Rosso wordt gezet i.p.v. Red Bull. Zo voelde het gisteren wel.quote:Op maandag 1 juli 2019 09:25 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[..]
Hij kan het mooi omschrijven idd.
Ferrari met 50 jaar F1 ervaring niet? Wat een bullshit.quote:Op maandag 1 juli 2019 14:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Qua budget zitten ze gelijk toch?
Maar Mercedes neemt als groot merk veel knowhow mee.
Dat had ik nog niet eens gezien.quote:Op maandag 1 juli 2019 14:23 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Vooral leuk dat bij '2019 Austrian Grand Prix results' in zijn stuk Gasly in een Toro Rosso wordt gezet i.p.v. Red Bull. Zo voelde het gisteren wel.
Ah ik wist niet dat ik je beledigde met mijn domme posting. Excuses en dank voor je heldere argumenten, fijn om tot een ander inzicht te komen.quote:Op maandag 1 juli 2019 14:23 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ferrari met 50 jaar F1 ervaring niet? Wat een bullshit.
Dat gebrek aan beter zal het vooral zijn. Kvyat hebben ze al een keer uit Red Bull gezet, dus kans is klein dat hij terug komt. En met Albon willen ze niet de fout maken die ze met Gasly gemaakt hebben door hem te snel al te promoveren. Dus zolang Gasly P6 kan behouden laten ze hem waarschijnlijk zitten tot het einde van het jaar.quote:Op maandag 1 juli 2019 14:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Denk dat ze bij gebrek aan beter Gasly het seizoen gewoon de kans geven.
Mits hij 6e in de stand blijf. Als hij ingehaald wordt door een Mclaren o.i.d. dan is het einde oefening.
Haal de Hulk.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:02 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Dat gebrek aan beter zal het vooral zijn. Kvyat hebben ze al een keer uit Red Bull gezet, dus kans is klein dat hij terug komt. En met Albon willen ze niet de fout maken die ze met Gasly gemaakt hebben door hem te snel al te promoveren. Dus zolang Gasly P6 kan behouden laten ze hem waarschijnlijk zitten tot het einde van het jaar.
Wel vraag ik me af wat hun plan daarna is, want Albon na 1 jaartje in in die Red Bull drukken is ook weer vragen om problemen.
Die is te oud voor RB denk ik, genoeg andere jonge talenten die ze zelf kunnen opleiden, dus ze zouden wel gek zijn.quote:
Voor een jaartje zou het prima kunnen. Er zijn geruchten dat Renault hem in 2020 laat gaan. Dan zou het Red Bull de tijd geven om Albon nog een jaartje te trainen voordat ze die in 2021 dan in de RB stoppen. En hij kan zich behoorlijk goed meten aan Ricciardo momenteel.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:16 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Die is te oud voor RB denk ik, genoeg andere jonge talenten die ze zelf kunnen opleiden, dus ze zouden wel gek zijn.
Tja, die jonge talenten blijken nog niet rijp genoeg. Hulk voor een jaartje kan dan prima.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:16 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Die is te oud voor RB denk ik, genoeg andere jonge talenten die ze zelf kunnen opleiden, dus ze zouden wel gek zijn.
Denk niet dat Hulkenberg daar zelf dan op zit te wachten, want waar sta je na dat jaar? Ik denk dat hij prima bij Renault zit, en dat Renault dat ook wel ziet.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:19 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Voor een jaartje zou het prima kunnen. Er zijn geruchten dat Renault hem in 2020 laat gaan. Dan zou het Red Bull de tijd geven om Albon nog een jaartje te trainen voordat ze die in 2021 dan in de RB stoppen. En hij kan zich behoorlijk goed meten aan Ricciardo momenteel.
En de pairing van Hulk met Verstappen is vanuit marketing oogpunt volgens mij ook best aardig
Ik gok dat volgend jaar Ocon daar rijdt.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:21 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Denk niet dat Hulkenberg daar zelf dan op zit te wachten, want waar sta je na dat jaar? Ik denk dat hij prima bij Renault zit, en dat Renault dat ook wel ziet.
Cyril heeft al meerdere keren laten doorschemeren dat hij Ocon wilt binnenhengelen. Ze willen bij Renault graag een Fransoos hebben en Ric zit op een 3 jaar contract. Dus dat kost Hulk mogelijk zijn stoeltje aan het eind van het jaar.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:21 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij prima bij Renault zit, en dat Renault dat ook wel ziet.
dat is zo'n kut joch.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:22 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik gok dat volgend jaar Ocon daar rijdt.
hij is behoorlijk grijs geworden, het laatste jaar, veel kopzorgen?quote:Op maandag 1 juli 2019 16:25 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Cyril heeft al meerdere keren laten doorschemeren dat hij Ocon wilt binnenhengelen. Ze willen bij Renault graag een Fransoos hebben en Ric zit op een 3 jaar contract. Dus dat kost Hulk mogelijk zijn stoeltje aan het eind van het jaar.
Red Bull is dan een prima optie voor een jaar, me dunkt.
Daarom past hij goed bij Renault.quote:
Zeker, Coole gast en een erg goede coureur. Maar die blijft nog wel even bij Mclaren, hopelijk zet Mclaren de lijn ook door. Laten er maar meer teams strijden voor het podium.quote:Ik vind Lando Norris wel een coole gast, die mag van mij blijven en naar RB
en Fastest Lap.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:42 schreef AnneX het volgende:
Komop...er zijn pas 9 races geweest en nu al stoeltjes verdelen![]()
Even nagenieten: 2 ferrari’s en 1 mercedes ingehaald en 1 merc voorgeblevenén gewonnen.
![]()
En dat vanuit kansloze positie.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:42 schreef AnneX het volgende:
Komop...er zijn pas 9 races geweest en nu al stoeltjes verdelen![]()
Even nagenieten: 2 ferrari’s en 1 mercedes ingehaald en 1 merc voorgeblevenén gewonnen.
![]()
Uh que?quote:Op maandag 1 juli 2019 16:56 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)straf-in-oostenrijk/
Slechte start heeft Max gered.
quote:
quote:Verstappen kwam slecht weg en viel terug naar de zevende plek alvorens zijn inhaalsprint richting de finish begon. Net als Kevin Magnussen stond hij verder naar voren op de grid dan gebruikelijk was. Het verschil was nihil, maar wel essentieel voor het oordeel of dit wel of niet toegestaan was. Michael Masi, de betreffende race-directeur van de FIA: "Er is een positiesensor onder elke wagen geïnstalleerd. Kevin rolde iets naar voren, dus de sensor was buiten de startbox gekomen."
Omdat de wagen van Verstappen stil bleef staan bij de startsequentie gaf de sensor geen signaal door. Op de beelden leek hij daarentegen wel even ver naar voren te staan als Magnussen, maar omdat hij terugviel van de tweede naar de zevende plek zag de wedstrijdleiding er nog weinig reden toe om het nader te bekijken. Van een verkregen voordeel in de race was immers geen sprake.
Verzonnen artikelen.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:56 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)straf-in-oostenrijk/
Slechte start heeft Max gered.
Er staat letterlijk in dat Magnussen te ver naar voren rolde, wat overigens al voor de start gebeurde, want hij had geen jumpstart maar stond stil op de verkeerde plek (dus deze anekdote klopt al niet).quote:Op maandag 1 juli 2019 17:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
GPUpdate is normaal niet echt van het fake news, maar kan het mis hebben.
in het artikel staat dat de wedstrijdleiding er naar gekeken heeft, maar door de slechte start van Max geen reden tot straf had. Helaas staat er geen bron bij.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Er staat letterlijk in dat Magnussen te ver naar voren rolde, wat overigens al voor de start gebeurde, want hij had geen jumpstart maar stond stil op de verkeerde plek (dus deze anekdote klopt al niet).
Max staat ook stil en daarna 0.1s stil ofzo met die stall, al rolt de wagen en blijft hij uberhaupt niet compleet stilstaan...
'Op beelden lijkt Max naar voren te staan'. Ok, nul relevantie, want wat doen beelden er toe. Plus, de wedstrijdleiding zegt letterlijk dat er geen reden tot nader onderzoek was ergens.
GP Update: MaX hEeFt gEWoNnEn eN dOoR oOg vAn dE NaAlD mEt z'N SleChTe StaRT!
Vind het gewoon onzinnige artikelen van zo'n site, dat je ze plaatst is verder prima, maar ik snap niet wat GP update nou wil...
Amus meldt het ook gewoon.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Er staat letterlijk in dat Magnussen te ver naar voren rolde, wat overigens al voor de start gebeurde, want hij had geen jumpstart maar stond stil op de verkeerde plek (dus deze anekdote klopt al niet).
Max staat ook stil en daarna 0.1s stil ofzo met die stall, al rolt de wagen en blijft hij uberhaupt niet compleet stilstaan...
'Op beelden lijkt Max naar voren te staan'. Ok, nul relevantie, want wat doen beelden er toe. Plus, de wedstrijdleiding zegt letterlijk dat er geen reden tot nader onderzoek was ergens.
GP Update: MaX hEeFt gEWoNnEn eN dOoR oOg vAn dE NaAlD mEt z'N SleChTe StaRT!
Vind het gewoon onzinnige artikelen van zo'n site, dat je ze plaatst is verder prima, maar ik snap niet wat GP update nou wil...
Veel straffen hebben het uitgangspunt dat het pas bestraft wordt als je er voordeel uit haalt. Dit dus ook.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:22 schreef DeeBee het volgende:
Dat zou een nog matiger verhaal zijn, hoe kan de straf(maat) nou afhangen van de kwaliteit van je start. Magnussen had toch ook nul voordeel en geen betere start? Maar die krijgt dan wel een straf?
Volgens mij worden er in die artikelen wat dingen verkeerd geinterpreteerd (en al die sites schrijven elkaar netjes over, dat maakt weinig uit...).
En hoe haalde Magnussen er voordeel uit dan?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Veel straffen hebben het uitgangspunt dat het pas bestraft wordt als je er voordeel uit haalt. Dit dus ook.
En maar mee zingen dat ze van duitsenbloed zijn bahquote:Op maandag 1 juli 2019 17:32 schreef Zipportal het volgende:
Vooral dat volk bij het Volkslied.KOTSEN.
Al vaker gehoord maar dit is echt onzin. Denk je echt dat de team bazen verstandelijk beperkt zijn ?quote:Op maandag 1 juli 2019 18:02 schreef Faraday01 het volgende:
De meeste talentvolle coureurs zullen als ze slim zijn passen voor een stoeltje bij Red bull op dit moment. Als je net zo weggereden wordt als Gasly is dat carrière zelfmoord. En met Max in combinatie met een lastig te besturen Red bull auto loop je dat risico. Daarom zal het of Gasly of een ervaren coureur worden als tweede rijder.
Magnussen scheen door te rollen, Verstappen stond stilquote:Op maandag 1 juli 2019 17:22 schreef DeeBee het volgende:
Dat zou een nog matiger verhaal zijn, hoe kan de straf(maat) nou afhangen van de kwaliteit van je start. Magnussen had toch ook nul voordeel en geen betere start? Maar die krijgt dan wel een straf?
Volgens mij worden er in die artikelen wat dingen verkeerd geinterpreteerd (en al die sites schrijven elkaar netjes over, dat maakt weinig uit...).
Elke coureur die zichzelf WK-kansen toedicht zal onherroepelijk van Max moeten winnen (& de rest uiteraard) als je dat in dezelfde auto niet durft dan heb je als coureur bij Mercedes of Ferrari net zo min kans en ben je dus niet goed genoeg voor een stoeltje bij RBR, Ferrari of Mercedes.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:02 schreef Faraday01 het volgende:
De meeste talentvolle coureurs zullen als ze slim zijn passen voor een stoeltje bij Red bull op dit moment. Als je net zo weggereden wordt als Gasly is dat carrière zelfmoord. En met Max in combinatie met een lastig te besturen Red bull auto loop je dat risico. Daarom zal het of Gasly of een ervaren coureur worden als tweede rijder.
Leaving track and gaining advantage is anders toch behoorlijk bekend. In andere woorden zodra je er geen voordeel van hebt wordt het niet bestraft. Maar ik ben het met je eens. FIA moet dit gewoon bestraffen. Dergelijke jurering hoort niet thuis in de F1. Hou de regels gewoon helder en transparant en leef ze na.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:42 schreef DeeBee het volgende:
[..]
En hoe haalde Magnussen er voordeel uit dan?
Nou lijkt mij dit sowieso niet echt de 'regel', maar de FIA maakt het zichzelf weer onnodig lastig. Dus als Max 2 plekken verliest is het wel voordeel? Of geen plek wint maar er wel sneller door kan aanvallen in latere bochten? Hoe moeilijk kan het zijn: verkeerd staan hoort gewoon een straf te zijn en het is echt de eerste keer dat ik hoor dat ze ook zouden kijken of je ook echt voordeel uit je start haalt...
Eigenlijk wel mee eens. Vaak zag je vooral vorig jaar dat teams ook het spel speelden door bijv. na een pitstop de tweede coureur op een bepaalde positie te krijgen om een tegenstander op te kunnen houden. Met een coureur als Gasly die op een ronde ligt kan Red Bull dat nauwelijks en moet Verstappen het steeds in zijn eentje opknappen.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:10 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Al vaker gehoord maar dit is echt onzin. Denk je echt dat de team bazen verstandelijk beperkt zijn ?
Als je net zo weggereden wordt als Gasly verdien je het niet om in de F1 te zitten
Gasly was een move van RBR omdat RIC ineens wegging en ze prima vinden om de focus op Max te hebben
Heerlijk zo'n tegenstander voor Max in de toekomst. Niets lachende RIC, maar gewoon een vieze vuile killer als tegenstander.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Heb het niet bijgehouden, maar zijn deze genotsbeelden al gedeeld? Hoezo precies andersom
geniale beeldenquote:Op maandag 1 juli 2019 18:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Heb het niet bijgehouden, maar zijn deze genotsbeelden al gedeeld? Hoezo precies andersom
Heb je hier ook bronnen bij?quote:Op maandag 1 juli 2019 18:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
geniale beelden
hadden ze toen al bonje die 2
trouwens
niemand heeft in korte tijd zoveel vijanden gemaakt als max verstappen ...net als zijn vader soms helemaal knettergek...
zelfs wijlen nike lauda zei ooit dat max helemaal gestoord is....
De bron is doodquote:Op maandag 1 juli 2019 18:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Heb je hier ook bronnen bij?
Precies andersom kun je niet echt oordelen zonder de beeld van dat incident.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Heb het niet bijgehouden, maar zijn deze genotsbeelden al gedeeld? Hoezo precies andersom
Prachtig hoe 20 jaar na dato mensen hier nog steeds over vallen.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:03 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Nabestaanden ook dood? RIP aan de nabestaanden
Max zei al dat als het andersom was geweest ze precies zo gereageerd zouden hebben. "It's all part of the game."quote:Op maandag 1 juli 2019 18:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Heb het niet bijgehouden, maar zijn deze genotsbeelden al gedeeld? Hoezo precies andersom
14quote:Op maandag 1 juli 2019 19:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Prachtig hoe 20 jaar na dato mensen hier nog steeds over vallen..
Ken je klassiekers!
Qua reacties he, LEC ook, what happened? Nothingquote:Op maandag 1 juli 2019 19:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Precies andersom kun je niet echt oordelen zonder de beeld van dat incident.
En wat zei opa Frans de dag daarna op de regionale tv? Niet alleen Niki's oren zijn ernstig verbrand bij die crash, maar ook zijn hersenen. Ja, zo'n opa kan je als pr-afdeling wel gebruiken.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
geniale beelden
hadden ze toen al bonje die 2
trouwens
niemand heeft in korte tijd zoveel vijanden gemaakt als max verstappen ...net als zijn vader soms helemaal knettergek...
zelfs wijlen nike lauda zei ooit dat max helemaal gestoord is....
Als je te vroeg instapt bij een topteam kan dat meteen einde carrière zijn. Niet iedereen komt als een komeet zoals Verstappen of Leclerc, er zijn ook rijders die gebaat zijn bij eerst een aantal jaar meters maken voordat ze de stap zetten naar de top3.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Elke coureur die zichzelf WK-kansen toedicht zal onherroepelijk van Max moeten winnen (& de rest uiteraard) als je dat in dezelfde auto niet durft dan heb je als coureur bij Mercedes of Ferrari net zo min kans en ben je dus niet goed genoeg voor een stoeltje bij RBR, Ferrari of Mercedes.
In een YouTube item met Leclerc vorige week werd 'm gevraagd naar de strijd tussen deze twee.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n tegenstander voor Max in de toekomst. Niets lachende RIC, maar gewoon een vieze vuile killer als tegenstander.
Jij zat noord?quote:Op maandag 1 juli 2019 13:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
rara waar zat ikwelke rij en stoel? straks heb ik naast je gezeten
Gisteren gaf ie bv. geen handje.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In een YouTube item met Leclerc vorige week werd 'm gevraagd naar de strijd tussen deze twee.
Maar die strijdbijl is al lang geleden begraven, en die twee kunnen het prima vinden met elkaar tegenwoordig.
Ze deelden bijvoorbeeld ook het vliegtuig terug vanuit Oostenrijk.
Die enorme voortdurende rivaliteit is toch vooral iets wat de media ervan wil maken.
Dat gezegd hebbende; dit is een geweldige foto:
[ afbeelding ]
Ongeacht of je een Leclerc of Verstappen fan bent; dit voelt als de aftrap van dé nieuwe generatie voor de komende 15-20 jaar.
Ieder z'n meug.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:52 schreef Antonov89 het volgende:
Gvd, je zou maar tussen dit volk staan zeg![]()
[ afbeelding ]
En er dan ook nog fors voor betalen
Holland fansquote:Op maandag 1 juli 2019 17:32 schreef Zipportal het volgende:
Vooral dat volk bij het Volkslied.KOTSEN.
Het is ook niet mijn ding maar echt sneu zien ze er niet uit. Die mensen hebben het naar hun zin. Steekt dat jou?quote:
Steekt het jou dat ik een afwijkende mening tov jou heb?quote:Op maandag 1 juli 2019 20:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Het is ook niet mijn ding maar echt sneu zien ze er niet uit. Die mensen hebben het naar hun zin. Steekt dat jou?
Zegt genoeg over het slag volkquote:Op maandag 1 juli 2019 20:18 schreef de_boswachter het volgende:
En dan sta je in de fucking Ziggo Dome ga je staan filmen met je mobiel
Man man man man.
Die twee zullen elkaar geen verjaardagskaart sturen inderdaad, maar dat geldt voor wel meer coureurs tov Magnussen.quote:Op maandag 1 juli 2019 20:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gisteren gaf ie bv. geen handje.
Niets mis mee, maar zodra de adreline is gezakt moeten ze wel normaal doen ja
Alleen Hulkenberg en Magnussen kunnen elkaars bloed wel drinken toch?
quote:Op maandag 1 juli 2019 20:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die twee zullen elkaar geen verjaardagskaart sturen inderdaad, maar dat geldt voor wel meer coureurs tov Magnussen.
Hij heeft wel een bepaalde reputatie op de grid...
Ha, zat jij ook in de Ziggo domequote:Op maandag 1 juli 2019 20:22 schreef BroesWillems het volgende:
Kan die onzin over hoe iemand een race kijkt niet achterwege? Laat iedereen lekker doen wat ze willen, je hoeft er niet tussen te staan.
Lekker makkelijk zeiken op Ziggo en bijbehorende fansquote:
Nee, lekker in m'n achtertuin, onder de overkapping, met een pilsje en een BBQ.quote:
quote:
Dit inderdaad. Gewoon lekker laten kijken, dankzij de mensen die in de Ziggo dome zitten en naar Oostenrijk gaan, krijgen we wel weer een F1 race in Nederlandquote:Op maandag 1 juli 2019 20:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, lekker in m'n achtertuin, onder de overkapping, met een pilsje en een BBQ.
Het is gewoon kinderachtig.
Beetje zoals voetbal kijken in de kroeg. Of naar zo een hal gaan om Darts te kijken. Je moet er van houden, maar waarom oordelen erover. ieder zijn ding.quote:Op maandag 1 juli 2019 20:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, lekker in m'n achtertuin, onder de overkapping, met een pilsje en een BBQ.
Het is gewoon kinderachtig.
https://www.gptoday.net/n(...)tuig-terug-naar-huisquote:Op maandag 1 juli 2019 18:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
geniale beelden
hadden ze toen al bonje die 2
trouwens
niemand heeft in korte tijd zoveel vijanden gemaakt als max verstappen ...net als zijn vader soms helemaal knettergek...
zelfs wijlen nike lauda zei ooit dat max helemaal gestoord is....
Dat heeft Ricciardo ook wel natuurlijk, je karakter buiten de baan zegt verder niet zoveel over je karakter op de baan.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n tegenstander voor Max in de toekomst. Niets lachende RIC, maar gewoon een vieze vuile killer als tegenstander.
doe niet zo domquote:Op maandag 1 juli 2019 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.gptoday.net/n(...)tuig-terug-naar-huis
Jammer joh..
Anders lees het nog een keer en dan vooral het stuk waar Max zelf zegt hoe het zit.quote:Op maandag 1 juli 2019 21:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
doe niet zo dom
die vlucht was al een week geleden geregeld waarschijnlijk
ze zijn niets anders dan collegaas die elkaar blijven tegen komen niets meer dan dat...
JIj snapt het spel van F! nog niet blijkbaarquote:Op maandag 1 juli 2019 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Anders lees het nog een keer en dan vooral het stuk waar Max zelf zegt hoe het zit.
Bijna vergeten door die under investigation wat debiel lang duurde!!quote:Op maandag 1 juli 2019 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kubica is geen DOTD door een trollactie van bijv. een reddit, maar door een technisch mankement
https://www.gptoday.net/n(...)ca-driver-of-the-day
Ik ook, vooral het feit dat Leclerc zelf ook een risico neemt en dus medeschuldig is. Ik denk dat hij dat niet gedaan had als dit voor P5 was geweest.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier kan ik me een heel eind in vinden:
Ik wil in dat witte huis rechts achter die dikke wonenquote:Op maandag 1 juli 2019 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier kan ik me een heel eind in vinden:
Precies,quote:Op maandag 1 juli 2019 21:00 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Gewoon lekker laten kijken, dankzij de mensen die in de Ziggo dome zitten en naar Oostenrijk gaan, krijgen we wel weer een F1 race in Nederland
Leest lastig weg tussen alle reclame door.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Column Martin Brundle: https://www.skysports.com(...)future-arrives-early
Dit emailde ik aan een vriend hierover (die nav de YT zei dat hij het ermee eens was dat "hard but fair" racen idd moet kunnen):quote:Op maandag 1 juli 2019 22:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik ook, vooral het feit dat Leclerc zelf ook een risico neemt en dus medeschuldig is. Ik denk dat hij dat niet gedaan had als dit voor P5 was geweest.
Serieuze vraag:quote:Op maandag 1 juli 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit emailde ik aan een vriend hierover (die nav de YT zei dat hij het ermee eens was dat "hard but fair" racen idd moet kunnen):
Daarnaast ook het stuk dat de verdedigende coureur 'm sneller laat staan want én geen grindbak/muur/whatever dus weinig te verliezen én de fantastische bijkomende kans dat de aanvallende coureur een straf krijgt ivm "he pushed me off the track!!!!" (schwalbe zou dat in het voetbal heten).
De verdediger neemt dan idd het risico niet en lift zodra hij ziet verslagen te zijn. De aanvaller dicteert niks. Maar als hij een een gecontroleerde cleane actie maakt kan de verdediger niets anders dan liften. Hij wil nl. niet in de muur of in het grind komen, want dan benadeelt hij zichzelf nogal. Bij een uitloopstrook loopt de verdediger geen risico en kan over de boardradio gaan blaten dat hij vd track afgeduwd is.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieuze vraag:
als er geen uitloopstrook lag of zelfs een muur stond. Dan moet een Charles, terwijl ze gelijk liggen, ook uitwijken.
Dus de aanvaller dicteert?
Oneens.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De verdediger neemt dan idd het risico niet en lift. De aanvaller dicteert niks. Maar als hij een een gecontroleerde cleane actie maakt kan de verdediger niets anders dan liften. Hij wil nl. niet in de muur of in het grind komen, want dan benadeelt hij zichzelf nogal. Bij een uitloopstrook loopt de verdediger geen risico en kan over de boardradio gaan blaten dat hij vd track afgeduwd is.
Bij een kamikaze-actie verdient de aanvaller uiteraard wel straf.
Kijk de YT en lees de column van Brundle
Wat Karun Chandhok gisteren al zei dus.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit emailde ik aan een vriend hierover (die nav de YT zei dat hij het ermee eens was dat "hard but fair" racen idd moet kunnen):
Daarnaast ook het stuk dat de verdedigende coureur 'm sneller laat staan want én geen grindbak/muur/whatever dus weinig te verliezen én de fantastische bijkomende kans dat de aanvallende coureur een straf krijgt ivm "he pushed me off the track!!!!" (schwalbe zou dat in het voetbal heten).
twitter:karunchandhok twitterde op zondag 30-06-2019 om 19:06:03Here’s my view... Back in the day, the driver on the outside would have to back out and realise when he’s been beaten. Now, they can keep going, knowing that they can use the asphalt run off and then hope that the argument about “being squeezed off” wins in the stewards room.... https://t.co/ScFqmn1idV reageer retweet
quote:Op maandag 1 juli 2019 23:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat Karun Chandhok gisteren al zei dus.twitter:karunchandhok twitterde op zondag 30-06-2019 om 19:06:03Here’s my view... Back in the day, the driver on the outside would have to back out and realise when he’s been beaten. Now, they can keep going, knowing that they can use the asphalt run off and then hope that the argument about “being squeezed off” wins in the stewards room.... https://t.co/ScFqmn1idV reageer retweet
Je zag Raikkonen dan ook even remmen nadat ie ingehaald werd door Norris op een zelfde manier.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De verdediger neemt dan idd het risico niet en lift zodra hij ziet verslagen te zijn. De aanvaller dicteert niks. Maar als hij een een gecontroleerde cleane actie maakt kan de verdediger niets anders dan liften. Hij wil nl. niet in de muur of in het grind komen, want dan benadeelt hij zichzelf nogal. Bij een uitloopstrook loopt de verdediger geen risico en kan over de boardradio gaan blaten dat hij vd track afgeduwd is.
Bij een kamikaze-actie verdient de aanvaller uiteraard wel straf.
Kijk de YT en lees de column van Brundle
Kees is geen domme jongen. Ik kan me hier eigenlijk ook prima in vinden wat hij zegtquote:Kees van de Grint heeft samen met Allard Kalff in het wekelijkse RTL GP Slipstream teruggeblikt op de Grand Prix van Oostenrijk. Van de Grint geeft daags na de GP op de Red Bull Ring aan dat hij vindt dat Max Verstappen eigenlijk beter heeft gepresteerd dan de RB15 op dit moment daadwerkelijk is. Om die reden uit de bandenspecialist ook lichte kritiek op Christian Horner en Adrian Newey.
'Deze overwinning is een overwinning die op het conto komt van Verstappen', laat Van de Grint weten, die daarna vervolgt op serieuze toon: 'Natuurlijk moeten mensen blij zijn met de zege, maar dan zie ik na afloop Newey en Horner rondlopen alsof ze de hele wereld verslagen hebben.
Dat heeft Verstappen gedaan, dat heeft niet de combinatie Red Bull-Honda gedaan.'
De tafelgenoot van Kalff is van mening dat een Formule 1-wagen net zo goed is als de tweede rijder. Bij Red Bull Racing is dat Pierre Gasly. 'In de kwalificatie neemt Max hem op dit Mickey Mouse-baantje acht tienden af en in de race is hij in zijn snelste ronde 1,3 seconde sneller. Die jongen (Gasly, red.) wordt op een ronde gereden. Dat zegt ook iets over de auto. De discussie over hoe goed is Red Bull is nog niet gesloten.’
Sorry hoor maar ik vind van de Grint veel te vaak heel raar uithalen. Ook nu weer: als Max geen goede auto heeft rijdt ie ook achteraan. Autosport is een teamsport en je hebt alle componenten (coureur, team, auto, motor, banden) nodig om succesvol te zijn. Max kan niet op water lopen.quote:Op maandag 1 juli 2019 23:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Kees is geen domme jongen. Ik kan me hier eigenlijk ook prima in vinden wat hij zegt
Max haalde op pure kracht van de motor vettel bottas en leclerc inquote:Op maandag 1 juli 2019 23:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Kees is geen domme jongen. Ik kan me hier eigenlijk ook prima in vinden wat hij zegt
Mee eensquote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik vind van de Grint veel te vaak heel raar uithalen. Ook nu weer: als Max geen goede auto heeft rijdt ie ook achteraan. Autosport is een teamsport en je hebt alle componenten (coureur, team, auto, motor, banden) nodig om succesvol te zijn. Max kan niet op water lopen.
Het is meer dan dat:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Max haalde op pure kracht van de motor vettel bottas en leclerc in
Maar het lag niet aan de motor
Wat een gek
Zonder DRS geen kans. Dus niet waar.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Max haalde op pure kracht van de motor vettel bottas en leclerc in
Maar het lag niet aan de motor
Wat een gek
Remmen hoeft niet eensquote:Op maandag 1 juli 2019 23:42 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Je zag Raikkonen dan ook even remmen nadat ie ingehaald werd door Norris op een zelfde manier.
Dat is imho hoe het hoort
Tuurlijk kan hij racen en gebruikte hij drs goed, maar punt van die kerel is dat de auto zo goed was als gasly reed. Dat is ook niet waar. Het was party mode tot het eind en verstappen deed ermee eat hij kon. En won.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is meer dan dat:
- grip van je banden
- exit snelheid, hoe kom je de bocht uit
- opladen van je batterij in voorgaande ronden zodat je alle energie vrij kan laten bij de inhaalpoging
- slipstream en DRS
- laat remmen zonder blokkeren
- gat dichtgooien
Klopt, toen ik hoorde "you have full power to the end" of iets van die strekking (Olav hoorde het weer eens niet) wist ik meteen "ze offeren die Honda op, alles of niets".quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Tuurlijk kan hij racen en gebruikte hij drs goed, maar punt van die kerel is dat de auto zo goed was als gasly reed. Dat is ook niet waar. Het was party mode tot het eind en verstappen deed ermee eat hij kon. En won.
Uhm.... goeie.... moet ik ff opzoekenquote:Op maandag 1 juli 2019 22:26 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
Insert Twilight zone music: welk stoel nummer?
Degene met het initiatief dicteert, en dat was Verstappen/de aanvaller hier aangezien hij met meer snelheid al aan de binnenkant in het gat gedoken is dat Leclerc hem geeft, controle heeft en op een normale lijn rijdt. Aan Leclerc om adequaat te reageren.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieuze vraag:
als er geen uitloopstrook lag of zelfs een muur stond. Dan moet een Charles, terwijl ze gelijk liggen, ook uitwijken.
Dus de aanvaller dicteert?
Ik voel een awkward momentje aankomen.quote:[b]Op dinsdag 2 juli 2019 08:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Weet wel dat er achter mij iemand zat die dacht heel grappig te zijn, maar het uiteraard niet was
De essentie is dat Leclerc niet verdedigde. Het was z’n eigen schuld dat-ie op een plek terecht kwam waar de baan ophield. Daarom zou een penalty ook onterecht zijn: Leclerc heeft de ontstane situatie zelf gecreëerd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Degene met het initiatief dicteert, en dat was Verstappen/de aanvaller hier aangezien hij met meer snelheid al aan de binnenkant in het gat gedoken is dat Leclerc hem geeft, controle heeft en op een normale lijn rijdt. Aan Leclerc om adequaat te reageren.
Vettel heeft 18 punten voor op Leclerc. Als Ferrari niet zo belachelijk Vettel de hand boven het hoofd had gehouden, had Leclerc gewoon in punten boven Vettel gestaan.quote:
Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
Serieuze vraag:
als er geen uitloopstrook lag of zelfs een muur stond. Dan moet een Charles, terwijl ze gelijk liggen, ook uitwijken.
Dus de aanvaller dicteert?
daar in heeft Leclerc weinig keuze. Als hij de bocht zo neemt dat max hem er niet naast kan zetten, dan weet hij ook dat max vervolgens de bocht met veel meer snelheid uit komt (Leclerc verliest snelheid omdat hij de bocht verkeerd aansnijdt) dan komt max er dus na de bocht hard voorbij. Net als Leclerc er bij de eerste aanval hard voorbij kon door een betere lijn in de bocht.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken.
Er is wel een verschil. Dani Ric komt nog laterquote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:30 schreef BroesWillems het volgende:
Het is Ricciardo zijn 'signature' move. Laat en diep en remmen, van binnen kant naar de buiten kant van de bocht uit laten lopen en degene die je inhaalt heeft geen kans van insturen meer.
Als hij het doet is het de overtake van het jaar, als Verstappen het doet is het een controverse.
Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:46 schreef dop het volgende:
[..]
daar in heeft Leclerc weinig keuze. Als hij de bocht zo neemt dat max hem er niet naast kan zetten, dan weet hij ook dat max vervolgens de bocht met veel meer snelheid uit komt (Leclerc verliest snelheid omdat hij de bocht verkeerd aansnijdt) dan komt max er dus na de bocht hard voorbij.
dat was ik dan niet, serieuze discussies met mijn zusje en de mensen naast mij over de racequote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Uhm.... goeie.... moet ik ff opzoeken
Welke rij en stoel zat u dan?
Weet wel dat er achter mij iemand zat die dacht heel grappig te zijn, maar het uiteraard niet was
Ik zat bij de trap sowieso
Je zou zeggen dat Leclerc:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”.
Waarom niet de binnenkant afdekken en daarna met overtake + hybride boost proberen voor te blijven? Met een beetje geluk hou je ‘m er lang genoeg voor om ook bij de bocht erna weer de binnenkant te verdedigen. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar ik vind het raar om te zeggen dat Leclerc het niet eens had moeten proberen.
Hij had van alles kunnen (en moeten) doen. Maar hij liet zich als een mak schaap van de weg rijden en hoopte vervolgens op een penalty.quote:
Daar heeft de FIA natuurlijk zelf voor gezorgd de laatste tijd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij had van alles kunnen (en moeten) doen. Maar hij liet zich als een mak schaap van de weg rijden en hoopte vervolgens op een penalty.
Da’s geen racen natuurlijk.
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclercquote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daar heeft de FIA natuurlijk zelf voor gezorgd de laatste tijd.
and gaining an advantage. Dat was bij Leclerc niet echt het geval.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclerc
Sterk hoor.quote:Op maandag 1 juli 2019 23:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat Karun Chandhok gisteren al zei dus.twitter:karunchandhok twitterde op zondag 30-06-2019 om 19:06:03Here’s my view... Back in the day, the driver on the outside would have to back out and realise when he’s been beaten. Now, they can keep going, knowing that they can use the asphalt run off and then hope that the argument about “being squeezed off” wins in the stewards room.... https://t.co/ScFqmn1idV reageer retweet
Leclerc maakte dan ook geen fout en werd door de positie die Max innam naar buiten gedwongen. Net ff een andere situatie, of ja, een totaal andere.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclerc
Ditquote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, toen ik hoorde "you have full power to the end" of iets van die strekking (Olav hoorde het weer eens niet) wist ik meteen "ze offeren die Honda op, alles of niets".
Maar... je moet wel wat doen met je kansen en dan is zo'n auto voor hem als een rode lap op een stier, hij gaat ervoor.
Had Max niet eerst die McLaren en de Alfa Romeo verschalkt en die stabiele rondetijden gereden, dan was hij nooit in de positie geweest om te doen wat hij heeft gedaan. En op dat moment stond z'n motor nog niet op standje 11
Die vechtlust... daarvoor kijk ik naar F1 races... wie het ook is...
Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief. Wil niet zeggen dat die andere rijder een fout maakt, maar dat staat los van elkaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken.
Leclerc laat ruimte.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief. Wil niet zeggen dat die andere rijder een fout maakt, maar beide staan los van elkaar.
Vak 110 rij 11 zat ikquote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
dat was ik dan niet, serieuze discussies met mijn zusje en de mensen naast mij over de race![]()
En nu gaat het echt eng worden, ik zat ook bij de trap...... eerste ring rij 12 of 13 volgens mij
dan heb ik je gezien, kan niet andersquote:
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 10:58 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
dan heb ik je gezien, kan niet andersWij zaten op de eerste rij precies boven de opgang naar het vak. ideale plekken met rooster om eten en drinken te plaatsen en je benen te strekken
Quote van Brundle uit dit artikel https://www.skysports.com(...)future-arrives-earlyquote:Ensuring your rival cannot get on the throttle before you is a core skill in successful overtaking, and if we legislate ourselves into a position where only clean, polite passes are allowed then we have no spectacle or gladiatorial edge.
The cars and tracks are sanitised enough, let's not wrap the drivers totally in cotton wool too. It's a race, and that was one hell of a race.
quote:If the assailant arrives front brakes locked up and out of control, and/or forgets to turn the steering wheel and skittles his rival into the outer reaches then that's a different scenario.
wij zijn de saaiheid zelve tijdens sport gebeurtenissen. Analyseren vooral met hier en daar een voorzichtige juichbewegingquote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:00 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dan was je inderdaad niet de vervelende vent achter mij... leek mij al stug toen je zei dat je met een dame was, want achter mij zaten stuk of 4 heren...
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
wij zijn de saaiheid zelve tijdens sport gebeurtenissen. Analyseren vooral met hier en daar een voorzichtige juichbeweging![]()
Mocht er een volgende keer komen dan voorzie ik een Fok! meet in de maak
Ach, dat zie je bij MotoGP ook.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:09 schreef mikieu het volgende:
Het voetbalpubliek op onze tribune was wel beschamend. De hele tijd fakkels in het gras gooien waardoor zelfs de brandweer moest komen.. echt heel stoer hoor.
Waarom is dat voetbalpubliek? Ook bij het voetbal zijn er maar enkele gekken die dat doen, die komen blijkbaar ook naar Max.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:09 schreef mikieu het volgende:
Het voetbalpubliek op onze tribune was wel beschamend. De hele tijd fakkels in het gras gooien waardoor zelfs de brandweer moest komen.. echt heel stoer hoor.
De keuze van Leclerc was de buitenkant verdedigen. Gezien hem dat al een keer succesvol was gelukt ook een logische keuze. Nu kwam max er ook maar nipt voor. Ik denk dat in deze bocht dat je het met de binnenkant verdedigen je het je tegenstander makkelijker zou hebben gemaakt. Ik zeg daar mee niet dat dit voor elke bocht of elke situatie zo is.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”.
Waarom niet de binnenkant afdekken en daarna met overtake + hybride boost proberen voor te blijven? Met een beetje geluk hou je ‘m er lang genoeg voor om ook bij de bocht erna weer de binnenkant te verdedigen. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar ik vind het raar om te zeggen dat Leclerc het niet eens had moeten proberen.
Dat zegt ook niemand.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief.
vond ik ook een vreemde opmerkingquote:Op dinsdag 2 juli 2019 10:42 schreef tja77 het volgende:
Leclerc gaf na de race ook al aan, dat Max er toch wel voorbij was gegaan. Maar daarmee gooide hij z’n eigen ruiten ook meteen in. Waarmee laat je je gas dan niet los, als Max er al voorbij is? Dit riekt naar penalty aansmeren als je weet dat je toch geklopt bent.
Leclerc lijnde zich op om achterlangs te kruisen, maar Max deed het gewoon heel goed en liet Leclerc kansloos. Dat er dan nog asfalt over is en ie zich toch in een ruimte probeert te beuken waarop ie het recht al verloren hadquote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:25 schreef dop het volgende:
[..]
De keuze van Leclerc was de buitenkant verdedigen. Gezien hem dat al een keer succesvol was gelukt ook een logische keuze. Nu kwam max er ook maar nipt voor. Ik denk dat in deze bocht dat je het met de binnenkant verdedigen je het je tegenstander makkelijker zou hebben gemaakt. Ik zeg daar mee niet dat dit voor elke bocht of elke situatie zo is.
Laat dat alsof maar weg, er is een hele generatie nieuwere F1 kijkers die inderdaad niet beter weten. Vroeger (zonder DRS) kon je bijna niet anders inhalen dan hoe Max dat nu doet, want dan had je niet de power om er op een rechte stuk (zonder DRS) voorbij te vliegen, dus je moest wel dit soort acties doen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.
Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.
Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
Er zijn natuurlijk ook ferrari fans en de een of andere max-anti die in zulke gevallen last hebben van subjectiviteitquote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.
Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.
Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
Of ze kijken erg gekleurd of ze hebben inderdaad de tijden dat er echt ingehaald werd volledig gemist.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.
Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.
Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
Precies dit. Vroegah, toen er nog gras lag naast die witte lijn en kerbstones, gingen ze van hun gas af als ze zagen dat de bocht voor de ander was. Dan was de taktiek je bochtensnelheid op te offeren om dan de switchback te doen en eerder op je gas te kunnen om hem de volgende bocht op dezelfde wijze weer voorbij te gaan. Tegenwoordig is de taktiek om lekker te blijven zitten, van de baan geduwt te worden (het liefst met een beetje contact) en vervolgens je plek via de stewards terug te krijgen. En dat is doodzonde van de mooie autosport.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 13:43 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Of ze kijken erg gekleurd of ze hebben inderdaad de tijden dat er echt ingehaald werd volledig gemist.
Maar echt, wat wil je dan zien? Alleen achter elkaar aan rijden en DRS overtakes op het rechte stuk? Ik zie Max heel graag winnen, maar ik zou er direct vrede mee hebben als hij in dezelfde situatie in de positie van Leclerc zou zitten. Zulke gevechten maken de sport.
74%?!!quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max officieel alsnog DOTD:
https://www.formula1.com/(...)F0Cb7H1F0oDskOs.html
Niks mis mee.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hakkinen vind er ook wat van:
https://www.gptoday.net/e(...)n-s-overtake-a-shame
Is er nog een artikel van Villeneuve ergens? Tot nu toe is iedereen het er wel over eens dat dit gewoon moet kunnen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hakkinen vind er ook wat van:
https://www.gptoday.net/e(...)n-s-overtake-a-shame
Standje 11 he! De anderen kunnen maar tot 10.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef THEFXR het volgende:
had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek
Vettel deed vlak daarvoor hetzelfde bij Max, maar die koos toen, terecht, eieren voor zijn geld. Zegmaar wat onze vriend de kerk ook had moeten doenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:37 schreef Tarado het volgende:
het deed mij een beetje aan deze denken op Vettel, toen ook geen straf, al zeggen ze dat de regels evolueren
[youtube][
Tom Coronel vond het toch discutabel, na de race in de Ziggo uitzending? En als ik mij goed herinner was Doornnos enigszins gereserveerd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:33 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Is er nog een artikel van Villeneuve ergens? Tot nu toe is iedereen het er wel over eens dat dit gewoon moet kunnen.
Wat een eensgezindheid.
Ja. Artikel daarover staat in dit topic.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Standje 11 he! De anderen kunnen maar tot 10.
Ben nu ook wel benieuwd of Verstappen en Leclerc samen terug zijn gevlogen naar Monaco zoals vooraf afgesproken.
Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tom Coronel vond het toch discutabel, na de race in de Ziggo uitzending? En als ik mij goed herinner was Doornnos enigszins gereserveerd.
En ik dacht dat Di Resta en Rosberg ook twijfels hadden, maar ik heb alleen koppen van berichten gelezen
Di Resta zei in het commentaar al dat het een goeie move was van Maxquote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf.
Rosberg vond het ook geen straf volgens mij. Di Resta weet ik niet.
Ik heb het Hamilton ook vaak genoeg zien doen. Zowel voor inhalen als verdedigen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:37 schreef Tarado het volgende:
het deed mij een beetje aan deze denken op Vettel, toen ook geen straf, al zeggen ze dat de regels evolueren
[youtube][
Helderquote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf.
Rosberg vond het ook geen straf volgens mij. Di Resta weet ik niet.
Net teruggeken van Rosberg, vond het toch een straf, maar zou willen dat het geen straf is omdat hij dit bij racen hoort vinden.quote:
En dat wordt zelden bestraft, tenzij fysiek contact. Dat vind ik vreemdquote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het Hamilton ook vaak genoeg zien doen. Zowel voor inhalen als verdedigen.
Er is ook een quote van Martin Brundle, "Don't go around the outside of Hamilton", omdat de kans groot was dat je van je gas af moest (of van de baan geduwd werd) als je hem buitenom probeerde in te halen.
Het wordt imho alleen bestraft als je bewust naar buiten stuurt (crowding another driver off the track), niet als je een 'vloeiende' lijn door de bocht neemt (mits je op de apex gelijk of voor op de buitenste auto ligt).quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dat wordt zelden bestraft, tenzij fysiek contact. Dat vind ik vreemd
Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...quote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:07 schreef Mani89 het volgende:
Lekenvraag: waarom kon Max hier de Mercedessen wel kloppen tewijl hij normaal gesproken kansloos is?
+ nieuwere banden dan de rest van het veldquote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:11 schreef gbm het volgende:
[..]
Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...
Er is een streep door zijn naam. Handig moment.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef THEFXR het volgende:
@:firefly mijn super Honda expert, waar ben je?
had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek
Of je spelt het goedquote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef THEFXR het volgende:
@Fir3fly mijn super Honda expert, waar ben je?
had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek
Kom op nou Mani, jij bent toch geen leek. Jij mag je zelf een expert noemenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:07 schreef Mani89 het volgende:
Lekenvraag: waarom kon Max hier de Mercedessen wel kloppen tewijl hij normaal gesproken kansloos is?
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:11 schreef gbm het volgende:
[..]
Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...
Bedankt voor de inzichten.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
+ nieuwere banden dan de rest van het veld
+ aero updates op z’n wagen die goed werkten
+ de Honda-motor vol open kunnen zetten (“mode 11”) omdat ze nu al weten dat ze sowieso meer motoren gaan gebruiken dan toegestaan
Het gaat niet om de rook, dat is juist wel tof. Maar om het feit dat je ze bewust in het gras gooit voordat ie uit is zodat die medewerkers moeten blussen, tot zover door dat de brandweer moest komen..quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ach, dat zie je bij MotoGP ook.
Ik praat het niet goed, maar rook hoort er wel een beetje bij.
Sorry, ik ken alleen Max Verstappen, en Jos. En Heinz-Harald Frentzen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Kom op nou Mani, jij bent toch geen leek. Jij mag je zelf een expert noemen
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Net teruggeken van Rosberg, vond het toch een straf, maar zou willen dat het geen straf is omdat hij dit bij racen hoort vinden.
Maar zn argumentatie slaat kant nog wal vind ik : "hij verdient een penalty want hij rijd een andere lijn als de rondes daarvoor." Dat lijkt me logisch bij een inhaal actie.
Dat kan hij wel zeggen, maar als de stewards zo inconsequent zijn en hun beslissing zo totaal niet onderbouwen dan is er wel alle ruimte of van allerlei dingen mee te laten spelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Masi over het straffen in de F1 in het algemeen en het niet straffen van Max afgelopen race in het bijzonder:
https://www.motorsport.co(...)reater-good/4487191/
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
Klopt, totaal niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Ricciardo en Raikonen hadden een identieke actie (zelfde bocht, zelfde situatie) in 2017 die ook niet bestraft werd.
Hamilton was daar helemaal niet bij.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton was daar helemaal niet bij.
Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton was daar helemaal niet bij.
Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Dat is ook echt weer zo'n lagere school argument. Heel overtuigend voor het studiopubliek van ziggo, maar het slaat natuurlijk nergens op. Zonder regels kun je niet racen, dat regels af en toe overtreden worden hoort ook bij echt racen en dat er straffen kunnen volgen dus ook, helemaal. Dat de regels voor iedereen hetzelfde zijn is zelfs essentieel voor racen zoals voor elke sport.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.
Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?
Wederom Rosberg die aan de binnenkant zit maar de bocht neemt alsof ie aan de buitenkant zit, compleet voorbij de Apex. Wederom niet dezelfde situatie
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.
Klopt, het enige verschil is dat Leclerc zich niet gewonnen gaf maar de weg houdt dan een keer op...quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
Mercedes op 1 en 2.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wat verwachten we van Silverstone? De RB was niet heel best hier afgelopen jaren, en aantal bochten zijn volgas geworden helaas dus verwacht meer van Ferrari.
C1, C2 en C3 banden worden gebruikt, Oostenrijk ging Max best op de C2 band (Hard in Oostenrijk, Medium in GB)
Totaal niet vergelijkbaar, Max stuurde voluit en kon de bocht halen. Rosberg stuurde niet en kon de bocht ook niet meer halen. Sterker nog, hij maakte contact voor de bocht.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
[..]
Goed voorbeeld, exact dezelfde move.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
quote:
Niet helemaal, aangezien Norris veelmeer de binnenkant pakt.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Goed voorbeeld, exact dezelfde move.
Uit het reglement:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
waarom er geen wagenbreedte ruimte gelaten hoefde te worden
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.quote:20.3 Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Klopt, geldt voor de verdedigende partij. Op YouTube stond dat gezemel ook al in diverse comments maar die hebben de regels niet begrepen...quote:Op woensdag 3 juli 2019 00:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit het reglement:
[..]
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.
Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
En daarbij gaat het om "the approach to the corner" en dus niet om de bocht zelf.quote:Op woensdag 3 juli 2019 00:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit het reglement:
[..]
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.
Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
Ja, anders moet je straks nog schriftelijk aanvragen of je mag inhalenquote:Op woensdag 3 juli 2019 01:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En daarbij gaat het om "the approach to the corner" en dus niet om de bocht zelf.
Dat precedent was er al aangezien het de afgelopen jaren al regelmatig is voorgekomen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 00:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Advocaat van de duivel:
Niemand begrijpt de regels, ook de stewards niet. Maar ze scheppen nu wel een precedent en dat is best wel wat waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |