De verdediger neemt dan idd het risico niet en lift zodra hij ziet verslagen te zijn. De aanvaller dicteert niks. Maar als hij een een gecontroleerde cleane actie maakt kan de verdediger niets anders dan liften. Hij wil nl. niet in de muur of in het grind komen, want dan benadeelt hij zichzelf nogal. Bij een uitloopstrook loopt de verdediger geen risico en kan over de boardradio gaan blaten dat hij vd track afgeduwd is.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieuze vraag:
als er geen uitloopstrook lag of zelfs een muur stond. Dan moet een Charles, terwijl ze gelijk liggen, ook uitwijken.
Dus de aanvaller dicteert?
Oneens.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De verdediger neemt dan idd het risico niet en lift. De aanvaller dicteert niks. Maar als hij een een gecontroleerde cleane actie maakt kan de verdediger niets anders dan liften. Hij wil nl. niet in de muur of in het grind komen, want dan benadeelt hij zichzelf nogal. Bij een uitloopstrook loopt de verdediger geen risico en kan over de boardradio gaan blaten dat hij vd track afgeduwd is.
Bij een kamikaze-actie verdient de aanvaller uiteraard wel straf.
Kijk de YT en lees de column van Brundle
Wat Karun Chandhok gisteren al zei dus.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit emailde ik aan een vriend hierover (die nav de YT zei dat hij het ermee eens was dat "hard but fair" racen idd moet kunnen):
Daarnaast ook het stuk dat de verdedigende coureur 'm sneller laat staan want én geen grindbak/muur/whatever dus weinig te verliezen én de fantastische bijkomende kans dat de aanvallende coureur een straf krijgt ivm "he pushed me off the track!!!!" (schwalbe zou dat in het voetbal heten).
twitter:karunchandhok twitterde op zondag 30-06-2019 om 19:06:03Here’s my view... Back in the day, the driver on the outside would have to back out and realise when he’s been beaten. Now, they can keep going, knowing that they can use the asphalt run off and then hope that the argument about “being squeezed off” wins in the stewards room.... https://t.co/ScFqmn1idV reageer retweet
quote:Op maandag 1 juli 2019 23:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat Karun Chandhok gisteren al zei dus.twitter:karunchandhok twitterde op zondag 30-06-2019 om 19:06:03Here’s my view... Back in the day, the driver on the outside would have to back out and realise when he’s been beaten. Now, they can keep going, knowing that they can use the asphalt run off and then hope that the argument about “being squeezed off” wins in the stewards room.... https://t.co/ScFqmn1idV reageer retweet
Je zag Raikkonen dan ook even remmen nadat ie ingehaald werd door Norris op een zelfde manier.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De verdediger neemt dan idd het risico niet en lift zodra hij ziet verslagen te zijn. De aanvaller dicteert niks. Maar als hij een een gecontroleerde cleane actie maakt kan de verdediger niets anders dan liften. Hij wil nl. niet in de muur of in het grind komen, want dan benadeelt hij zichzelf nogal. Bij een uitloopstrook loopt de verdediger geen risico en kan over de boardradio gaan blaten dat hij vd track afgeduwd is.
Bij een kamikaze-actie verdient de aanvaller uiteraard wel straf.
Kijk de YT en lees de column van Brundle
Kees is geen domme jongen. Ik kan me hier eigenlijk ook prima in vinden wat hij zegtquote:Kees van de Grint heeft samen met Allard Kalff in het wekelijkse RTL GP Slipstream teruggeblikt op de Grand Prix van Oostenrijk. Van de Grint geeft daags na de GP op de Red Bull Ring aan dat hij vindt dat Max Verstappen eigenlijk beter heeft gepresteerd dan de RB15 op dit moment daadwerkelijk is. Om die reden uit de bandenspecialist ook lichte kritiek op Christian Horner en Adrian Newey.
'Deze overwinning is een overwinning die op het conto komt van Verstappen', laat Van de Grint weten, die daarna vervolgt op serieuze toon: 'Natuurlijk moeten mensen blij zijn met de zege, maar dan zie ik na afloop Newey en Horner rondlopen alsof ze de hele wereld verslagen hebben.
Dat heeft Verstappen gedaan, dat heeft niet de combinatie Red Bull-Honda gedaan.'
De tafelgenoot van Kalff is van mening dat een Formule 1-wagen net zo goed is als de tweede rijder. Bij Red Bull Racing is dat Pierre Gasly. 'In de kwalificatie neemt Max hem op dit Mickey Mouse-baantje acht tienden af en in de race is hij in zijn snelste ronde 1,3 seconde sneller. Die jongen (Gasly, red.) wordt op een ronde gereden. Dat zegt ook iets over de auto. De discussie over hoe goed is Red Bull is nog niet gesloten.’
Sorry hoor maar ik vind van de Grint veel te vaak heel raar uithalen. Ook nu weer: als Max geen goede auto heeft rijdt ie ook achteraan. Autosport is een teamsport en je hebt alle componenten (coureur, team, auto, motor, banden) nodig om succesvol te zijn. Max kan niet op water lopen.quote:Op maandag 1 juli 2019 23:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Kees is geen domme jongen. Ik kan me hier eigenlijk ook prima in vinden wat hij zegt
Max haalde op pure kracht van de motor vettel bottas en leclerc inquote:Op maandag 1 juli 2019 23:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Kees is geen domme jongen. Ik kan me hier eigenlijk ook prima in vinden wat hij zegt
Mee eensquote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik vind van de Grint veel te vaak heel raar uithalen. Ook nu weer: als Max geen goede auto heeft rijdt ie ook achteraan. Autosport is een teamsport en je hebt alle componenten (coureur, team, auto, motor, banden) nodig om succesvol te zijn. Max kan niet op water lopen.
Het is meer dan dat:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Max haalde op pure kracht van de motor vettel bottas en leclerc in
Maar het lag niet aan de motor
Wat een gek
Zonder DRS geen kans. Dus niet waar.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Max haalde op pure kracht van de motor vettel bottas en leclerc in
Maar het lag niet aan de motor
Wat een gek
Remmen hoeft niet eensquote:Op maandag 1 juli 2019 23:42 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Je zag Raikkonen dan ook even remmen nadat ie ingehaald werd door Norris op een zelfde manier.
Dat is imho hoe het hoort
Tuurlijk kan hij racen en gebruikte hij drs goed, maar punt van die kerel is dat de auto zo goed was als gasly reed. Dat is ook niet waar. Het was party mode tot het eind en verstappen deed ermee eat hij kon. En won.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is meer dan dat:
- grip van je banden
- exit snelheid, hoe kom je de bocht uit
- opladen van je batterij in voorgaande ronden zodat je alle energie vrij kan laten bij de inhaalpoging
- slipstream en DRS
- laat remmen zonder blokkeren
- gat dichtgooien
Klopt, toen ik hoorde "you have full power to the end" of iets van die strekking (Olav hoorde het weer eens niet) wist ik meteen "ze offeren die Honda op, alles of niets".quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Tuurlijk kan hij racen en gebruikte hij drs goed, maar punt van die kerel is dat de auto zo goed was als gasly reed. Dat is ook niet waar. Het was party mode tot het eind en verstappen deed ermee eat hij kon. En won.
Uhm.... goeie.... moet ik ff opzoekenquote:Op maandag 1 juli 2019 22:26 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
Insert Twilight zone music: welk stoel nummer?
Degene met het initiatief dicteert, en dat was Verstappen/de aanvaller hier aangezien hij met meer snelheid al aan de binnenkant in het gat gedoken is dat Leclerc hem geeft, controle heeft en op een normale lijn rijdt. Aan Leclerc om adequaat te reageren.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieuze vraag:
als er geen uitloopstrook lag of zelfs een muur stond. Dan moet een Charles, terwijl ze gelijk liggen, ook uitwijken.
Dus de aanvaller dicteert?
Ik voel een awkward momentje aankomen.quote:[b]Op dinsdag 2 juli 2019 08:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Weet wel dat er achter mij iemand zat die dacht heel grappig te zijn, maar het uiteraard niet was
De essentie is dat Leclerc niet verdedigde. Het was z’n eigen schuld dat-ie op een plek terecht kwam waar de baan ophield. Daarom zou een penalty ook onterecht zijn: Leclerc heeft de ontstane situatie zelf gecreëerd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Degene met het initiatief dicteert, en dat was Verstappen/de aanvaller hier aangezien hij met meer snelheid al aan de binnenkant in het gat gedoken is dat Leclerc hem geeft, controle heeft en op een normale lijn rijdt. Aan Leclerc om adequaat te reageren.
Vettel heeft 18 punten voor op Leclerc. Als Ferrari niet zo belachelijk Vettel de hand boven het hoofd had gehouden, had Leclerc gewoon in punten boven Vettel gestaan.quote:
Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
Serieuze vraag:
als er geen uitloopstrook lag of zelfs een muur stond. Dan moet een Charles, terwijl ze gelijk liggen, ook uitwijken.
Dus de aanvaller dicteert?
daar in heeft Leclerc weinig keuze. Als hij de bocht zo neemt dat max hem er niet naast kan zetten, dan weet hij ook dat max vervolgens de bocht met veel meer snelheid uit komt (Leclerc verliest snelheid omdat hij de bocht verkeerd aansnijdt) dan komt max er dus na de bocht hard voorbij. Net als Leclerc er bij de eerste aanval hard voorbij kon door een betere lijn in de bocht.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken.
Er is wel een verschil. Dani Ric komt nog laterquote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:30 schreef BroesWillems het volgende:
Het is Ricciardo zijn 'signature' move. Laat en diep en remmen, van binnen kant naar de buiten kant van de bocht uit laten lopen en degene die je inhaalt heeft geen kans van insturen meer.
Als hij het doet is het de overtake van het jaar, als Verstappen het doet is het een controverse.
Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:46 schreef dop het volgende:
[..]
daar in heeft Leclerc weinig keuze. Als hij de bocht zo neemt dat max hem er niet naast kan zetten, dan weet hij ook dat max vervolgens de bocht met veel meer snelheid uit komt (Leclerc verliest snelheid omdat hij de bocht verkeerd aansnijdt) dan komt max er dus na de bocht hard voorbij.
dat was ik dan niet, serieuze discussies met mijn zusje en de mensen naast mij over de racequote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Uhm.... goeie.... moet ik ff opzoeken
Welke rij en stoel zat u dan?
Weet wel dat er achter mij iemand zat die dacht heel grappig te zijn, maar het uiteraard niet was
Ik zat bij de trap sowieso
Je zou zeggen dat Leclerc:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”.
Waarom niet de binnenkant afdekken en daarna met overtake + hybride boost proberen voor te blijven? Met een beetje geluk hou je ‘m er lang genoeg voor om ook bij de bocht erna weer de binnenkant te verdedigen. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar ik vind het raar om te zeggen dat Leclerc het niet eens had moeten proberen.
Hij had van alles kunnen (en moeten) doen. Maar hij liet zich als een mak schaap van de weg rijden en hoopte vervolgens op een penalty.quote:
Daar heeft de FIA natuurlijk zelf voor gezorgd de laatste tijd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij had van alles kunnen (en moeten) doen. Maar hij liet zich als een mak schaap van de weg rijden en hoopte vervolgens op een penalty.
Da’s geen racen natuurlijk.
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclercquote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daar heeft de FIA natuurlijk zelf voor gezorgd de laatste tijd.
and gaining an advantage. Dat was bij Leclerc niet echt het geval.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclerc
Sterk hoor.quote:Op maandag 1 juli 2019 23:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat Karun Chandhok gisteren al zei dus.twitter:karunchandhok twitterde op zondag 30-06-2019 om 19:06:03Here’s my view... Back in the day, the driver on the outside would have to back out and realise when he’s been beaten. Now, they can keep going, knowing that they can use the asphalt run off and then hope that the argument about “being squeezed off” wins in the stewards room.... https://t.co/ScFqmn1idV reageer retweet
Leclerc maakte dan ook geen fout en werd door de positie die Max innam naar buiten gedwongen. Net ff een andere situatie, of ja, een totaal andere.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclerc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |