Ditquote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, toen ik hoorde "you have full power to the end" of iets van die strekking (Olav hoorde het weer eens niet) wist ik meteen "ze offeren die Honda op, alles of niets".
Maar... je moet wel wat doen met je kansen en dan is zo'n auto voor hem als een rode lap op een stier, hij gaat ervoor.
Had Max niet eerst die McLaren en de Alfa Romeo verschalkt en die stabiele rondetijden gereden, dan was hij nooit in de positie geweest om te doen wat hij heeft gedaan. En op dat moment stond z'n motor nog niet op standje 11
Die vechtlust... daarvoor kijk ik naar F1 races... wie het ook is...
Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief. Wil niet zeggen dat die andere rijder een fout maakt, maar dat staat los van elkaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken.
Leclerc laat ruimte.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief. Wil niet zeggen dat die andere rijder een fout maakt, maar beide staan los van elkaar.
Vak 110 rij 11 zat ikquote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
dat was ik dan niet, serieuze discussies met mijn zusje en de mensen naast mij over de race![]()
En nu gaat het echt eng worden, ik zat ook bij de trap...... eerste ring rij 12 of 13 volgens mij
dan heb ik je gezien, kan niet andersquote:
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 10:58 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
dan heb ik je gezien, kan niet andersWij zaten op de eerste rij precies boven de opgang naar het vak. ideale plekken met rooster om eten en drinken te plaatsen en je benen te strekken
Quote van Brundle uit dit artikel https://www.skysports.com(...)future-arrives-earlyquote:Ensuring your rival cannot get on the throttle before you is a core skill in successful overtaking, and if we legislate ourselves into a position where only clean, polite passes are allowed then we have no spectacle or gladiatorial edge.
The cars and tracks are sanitised enough, let's not wrap the drivers totally in cotton wool too. It's a race, and that was one hell of a race.
quote:If the assailant arrives front brakes locked up and out of control, and/or forgets to turn the steering wheel and skittles his rival into the outer reaches then that's a different scenario.
wij zijn de saaiheid zelve tijdens sport gebeurtenissen. Analyseren vooral met hier en daar een voorzichtige juichbewegingquote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:00 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dan was je inderdaad niet de vervelende vent achter mij... leek mij al stug toen je zei dat je met een dame was, want achter mij zaten stuk of 4 heren...
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
wij zijn de saaiheid zelve tijdens sport gebeurtenissen. Analyseren vooral met hier en daar een voorzichtige juichbeweging![]()
Mocht er een volgende keer komen dan voorzie ik een Fok! meet in de maak
Ach, dat zie je bij MotoGP ook.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:09 schreef mikieu het volgende:
Het voetbalpubliek op onze tribune was wel beschamend. De hele tijd fakkels in het gras gooien waardoor zelfs de brandweer moest komen.. echt heel stoer hoor.
Waarom is dat voetbalpubliek? Ook bij het voetbal zijn er maar enkele gekken die dat doen, die komen blijkbaar ook naar Max.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:09 schreef mikieu het volgende:
Het voetbalpubliek op onze tribune was wel beschamend. De hele tijd fakkels in het gras gooien waardoor zelfs de brandweer moest komen.. echt heel stoer hoor.
De keuze van Leclerc was de buitenkant verdedigen. Gezien hem dat al een keer succesvol was gelukt ook een logische keuze. Nu kwam max er ook maar nipt voor. Ik denk dat in deze bocht dat je het met de binnenkant verdedigen je het je tegenstander makkelijker zou hebben gemaakt. Ik zeg daar mee niet dat dit voor elke bocht of elke situatie zo is.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”.
Waarom niet de binnenkant afdekken en daarna met overtake + hybride boost proberen voor te blijven? Met een beetje geluk hou je ‘m er lang genoeg voor om ook bij de bocht erna weer de binnenkant te verdedigen. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar ik vind het raar om te zeggen dat Leclerc het niet eens had moeten proberen.
Dat zegt ook niemand.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief.
vond ik ook een vreemde opmerkingquote:Op dinsdag 2 juli 2019 10:42 schreef tja77 het volgende:
Leclerc gaf na de race ook al aan, dat Max er toch wel voorbij was gegaan. Maar daarmee gooide hij z’n eigen ruiten ook meteen in. Waarmee laat je je gas dan niet los, als Max er al voorbij is? Dit riekt naar penalty aansmeren als je weet dat je toch geklopt bent.
Leclerc lijnde zich op om achterlangs te kruisen, maar Max deed het gewoon heel goed en liet Leclerc kansloos. Dat er dan nog asfalt over is en ie zich toch in een ruimte probeert te beuken waarop ie het recht al verloren hadquote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:25 schreef dop het volgende:
[..]
De keuze van Leclerc was de buitenkant verdedigen. Gezien hem dat al een keer succesvol was gelukt ook een logische keuze. Nu kwam max er ook maar nipt voor. Ik denk dat in deze bocht dat je het met de binnenkant verdedigen je het je tegenstander makkelijker zou hebben gemaakt. Ik zeg daar mee niet dat dit voor elke bocht of elke situatie zo is.
Laat dat alsof maar weg, er is een hele generatie nieuwere F1 kijkers die inderdaad niet beter weten. Vroeger (zonder DRS) kon je bijna niet anders inhalen dan hoe Max dat nu doet, want dan had je niet de power om er op een rechte stuk (zonder DRS) voorbij te vliegen, dus je moest wel dit soort acties doen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.
Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.
Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
Er zijn natuurlijk ook ferrari fans en de een of andere max-anti die in zulke gevallen last hebben van subjectiviteitquote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.
Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.
Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
Of ze kijken erg gekleurd of ze hebben inderdaad de tijden dat er echt ingehaald werd volledig gemist.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.
Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.
Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
Precies dit. Vroegah, toen er nog gras lag naast die witte lijn en kerbstones, gingen ze van hun gas af als ze zagen dat de bocht voor de ander was. Dan was de taktiek je bochtensnelheid op te offeren om dan de switchback te doen en eerder op je gas te kunnen om hem de volgende bocht op dezelfde wijze weer voorbij te gaan. Tegenwoordig is de taktiek om lekker te blijven zitten, van de baan geduwt te worden (het liefst met een beetje contact) en vervolgens je plek via de stewards terug te krijgen. En dat is doodzonde van de mooie autosport.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 13:43 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Of ze kijken erg gekleurd of ze hebben inderdaad de tijden dat er echt ingehaald werd volledig gemist.
Maar echt, wat wil je dan zien? Alleen achter elkaar aan rijden en DRS overtakes op het rechte stuk? Ik zie Max heel graag winnen, maar ik zou er direct vrede mee hebben als hij in dezelfde situatie in de positie van Leclerc zou zitten. Zulke gevechten maken de sport.
74%?!!quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max officieel alsnog DOTD:
https://www.formula1.com/(...)F0Cb7H1F0oDskOs.html
Niks mis mee.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hakkinen vind er ook wat van:
https://www.gptoday.net/e(...)n-s-overtake-a-shame
Is er nog een artikel van Villeneuve ergens? Tot nu toe is iedereen het er wel over eens dat dit gewoon moet kunnen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hakkinen vind er ook wat van:
https://www.gptoday.net/e(...)n-s-overtake-a-shame
Standje 11 he! De anderen kunnen maar tot 10.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef THEFXR het volgende:
had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek
Vettel deed vlak daarvoor hetzelfde bij Max, maar die koos toen, terecht, eieren voor zijn geld. Zegmaar wat onze vriend de kerk ook had moeten doenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:37 schreef Tarado het volgende:
het deed mij een beetje aan deze denken op Vettel, toen ook geen straf, al zeggen ze dat de regels evolueren
[youtube][
Tom Coronel vond het toch discutabel, na de race in de Ziggo uitzending? En als ik mij goed herinner was Doornnos enigszins gereserveerd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:33 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Is er nog een artikel van Villeneuve ergens? Tot nu toe is iedereen het er wel over eens dat dit gewoon moet kunnen.
Wat een eensgezindheid.
Ja. Artikel daarover staat in dit topic.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Standje 11 he! De anderen kunnen maar tot 10.
Ben nu ook wel benieuwd of Verstappen en Leclerc samen terug zijn gevlogen naar Monaco zoals vooraf afgesproken.
Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tom Coronel vond het toch discutabel, na de race in de Ziggo uitzending? En als ik mij goed herinner was Doornnos enigszins gereserveerd.
En ik dacht dat Di Resta en Rosberg ook twijfels hadden, maar ik heb alleen koppen van berichten gelezen
Di Resta zei in het commentaar al dat het een goeie move was van Maxquote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf.
Rosberg vond het ook geen straf volgens mij. Di Resta weet ik niet.
Ik heb het Hamilton ook vaak genoeg zien doen. Zowel voor inhalen als verdedigen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:37 schreef Tarado het volgende:
het deed mij een beetje aan deze denken op Vettel, toen ook geen straf, al zeggen ze dat de regels evolueren
[youtube][
Helderquote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf.
Rosberg vond het ook geen straf volgens mij. Di Resta weet ik niet.
Net teruggeken van Rosberg, vond het toch een straf, maar zou willen dat het geen straf is omdat hij dit bij racen hoort vinden.quote:
En dat wordt zelden bestraft, tenzij fysiek contact. Dat vind ik vreemdquote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het Hamilton ook vaak genoeg zien doen. Zowel voor inhalen als verdedigen.
Er is ook een quote van Martin Brundle, "Don't go around the outside of Hamilton", omdat de kans groot was dat je van je gas af moest (of van de baan geduwd werd) als je hem buitenom probeerde in te halen.
Het wordt imho alleen bestraft als je bewust naar buiten stuurt (crowding another driver off the track), niet als je een 'vloeiende' lijn door de bocht neemt (mits je op de apex gelijk of voor op de buitenste auto ligt).quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dat wordt zelden bestraft, tenzij fysiek contact. Dat vind ik vreemd
Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...quote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:07 schreef Mani89 het volgende:
Lekenvraag: waarom kon Max hier de Mercedessen wel kloppen tewijl hij normaal gesproken kansloos is?
+ nieuwere banden dan de rest van het veldquote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:11 schreef gbm het volgende:
[..]
Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...
Er is een streep door zijn naam. Handig moment.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef THEFXR het volgende:
@:firefly mijn super Honda expert, waar ben je?
had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek
Of je spelt het goedquote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef THEFXR het volgende:
@Fir3fly mijn super Honda expert, waar ben je?
had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek
Kom op nou Mani, jij bent toch geen leek. Jij mag je zelf een expert noemenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:07 schreef Mani89 het volgende:
Lekenvraag: waarom kon Max hier de Mercedessen wel kloppen tewijl hij normaal gesproken kansloos is?
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:11 schreef gbm het volgende:
[..]
Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...
Bedankt voor de inzichten.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
+ nieuwere banden dan de rest van het veld
+ aero updates op z’n wagen die goed werkten
+ de Honda-motor vol open kunnen zetten (“mode 11”) omdat ze nu al weten dat ze sowieso meer motoren gaan gebruiken dan toegestaan
Het gaat niet om de rook, dat is juist wel tof. Maar om het feit dat je ze bewust in het gras gooit voordat ie uit is zodat die medewerkers moeten blussen, tot zover door dat de brandweer moest komen..quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ach, dat zie je bij MotoGP ook.
Ik praat het niet goed, maar rook hoort er wel een beetje bij.
Sorry, ik ken alleen Max Verstappen, en Jos. En Heinz-Harald Frentzen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Kom op nou Mani, jij bent toch geen leek. Jij mag je zelf een expert noemen
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Net teruggeken van Rosberg, vond het toch een straf, maar zou willen dat het geen straf is omdat hij dit bij racen hoort vinden.
Maar zn argumentatie slaat kant nog wal vind ik : "hij verdient een penalty want hij rijd een andere lijn als de rondes daarvoor." Dat lijkt me logisch bij een inhaal actie.
Dat kan hij wel zeggen, maar als de stewards zo inconsequent zijn en hun beslissing zo totaal niet onderbouwen dan is er wel alle ruimte of van allerlei dingen mee te laten spelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Masi over het straffen in de F1 in het algemeen en het niet straffen van Max afgelopen race in het bijzonder:
https://www.motorsport.co(...)reater-good/4487191/
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
Klopt, totaal niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Ricciardo en Raikonen hadden een identieke actie (zelfde bocht, zelfde situatie) in 2017 die ook niet bestraft werd.
Hamilton was daar helemaal niet bij.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton was daar helemaal niet bij.
Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton was daar helemaal niet bij.
Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Dat is ook echt weer zo'n lagere school argument. Heel overtuigend voor het studiopubliek van ziggo, maar het slaat natuurlijk nergens op. Zonder regels kun je niet racen, dat regels af en toe overtreden worden hoort ook bij echt racen en dat er straffen kunnen volgen dus ook, helemaal. Dat de regels voor iedereen hetzelfde zijn is zelfs essentieel voor racen zoals voor elke sport.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.
Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?
Wederom Rosberg die aan de binnenkant zit maar de bocht neemt alsof ie aan de buitenkant zit, compleet voorbij de Apex. Wederom niet dezelfde situatie
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.
Klopt, het enige verschil is dat Leclerc zich niet gewonnen gaf maar de weg houdt dan een keer op...quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
Mercedes op 1 en 2.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wat verwachten we van Silverstone? De RB was niet heel best hier afgelopen jaren, en aantal bochten zijn volgas geworden helaas dus verwacht meer van Ferrari.
C1, C2 en C3 banden worden gebruikt, Oostenrijk ging Max best op de C2 band (Hard in Oostenrijk, Medium in GB)
Totaal niet vergelijkbaar, Max stuurde voluit en kon de bocht halen. Rosberg stuurde niet en kon de bocht ook niet meer halen. Sterker nog, hij maakte contact voor de bocht.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
[..]
Goed voorbeeld, exact dezelfde move.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
quote:
Niet helemaal, aangezien Norris veelmeer de binnenkant pakt.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Goed voorbeeld, exact dezelfde move.
Uit het reglement:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
waarom er geen wagenbreedte ruimte gelaten hoefde te worden
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.quote:20.3 Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Klopt, geldt voor de verdedigende partij. Op YouTube stond dat gezemel ook al in diverse comments maar die hebben de regels niet begrepen...quote:Op woensdag 3 juli 2019 00:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit het reglement:
[..]
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.
Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
En daarbij gaat het om "the approach to the corner" en dus niet om de bocht zelf.quote:Op woensdag 3 juli 2019 00:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit het reglement:
[..]
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.
Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
Ja, anders moet je straks nog schriftelijk aanvragen of je mag inhalenquote:Op woensdag 3 juli 2019 01:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En daarbij gaat het om "the approach to the corner" en dus niet om de bocht zelf.
Dat precedent was er al aangezien het de afgelopen jaren al regelmatig is voorgekomen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 00:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Advocaat van de duivel:
Niemand begrijpt de regels, ook de stewards niet. Maar ze scheppen nu wel een precedent en dat is best wel wat waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |