abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2019 @ 10:42:56 #201
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_187712443
Leclerc gaf na de race ook al aan, dat Max er toch wel voorbij was gegaan. Maar daarmee gooide hij z’n eigen ruiten ook meteen in. Waarmee laat je je gas dan niet los, als Max er al voorbij is? Dit riekt naar penalty aansmeren als je weet dat je toch geklopt bent.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juli 2019 @ 10:46:55 #202
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187712487
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 00:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, toen ik hoorde "you have full power to the end" of iets van die strekking (Olav hoorde het weer eens niet) wist ik meteen "ze offeren die Honda op, alles of niets".

Maar... je moet wel wat doen met je kansen en dan is zo'n auto voor hem als een rode lap op een stier, hij gaat ervoor.

Had Max niet eerst die McLaren en de Alfa Romeo verschalkt en die stabiele rondetijden gereden, dan was hij nooit in de positie geweest om te doen wat hij heeft gedaan. En op dat moment stond z'n motor nog niet op standje 11 ;)

Die vechtlust... daarvoor kijk ik naar F1 races... wie het ook is...
Dit _O_

F1 is saai geworden sinds iedereen zo berekenend is gaan (moeten) rijden. Je ziet wat er gebeurt als je een coureur echt het maximale uit een auto laat halen. Heerlijk.
pi_187712521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken.
Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief. Wil niet zeggen dat die andere rijder een fout maakt, maar dat staat los van elkaar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juli 2019 @ 10:52:06 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187712551
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief. Wil niet zeggen dat die andere rijder een fout maakt, maar beide staan los van elkaar.
Leclerc laat ruimte.
Max pakt die ruimte.

Leclerc kan niet meer op een normale manier insturen en moet de bocht ruim nemen. Als daar een muur had gestaan had hij gelift en was het meteen klaar. Nu kon hij met 2 wielen buiten de baan gaan rijden en weer de baan op te knallen, terwijl hij heel goed wist dat Max daar zat.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 10:57:25 #205
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_187712605
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 09:37 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dat was ik dan niet, serieuze discussies met mijn zusje en de mensen naast mij over de race :P

En nu gaat het echt eng worden, ik zat ook bij de trap...... eerste ring rij 12 of 13 volgens mij
Vak 110 rij 11 zat ik
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_187712621
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:57 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Vak 110 rij 11 zat ik
dan heb ik je gezien, kan niet anders _O- Wij zaten op de eerste rij precies boven de opgang naar het vak. ideale plekken met rooster om eten en drinken te plaatsen en je benen te strekken
Hooray for boobies!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:00:23 #207
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_187712638
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:58 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dan heb ik je gezien, kan niet anders _O- Wij zaten op de eerste rij precies boven de opgang naar het vak. ideale plekken met rooster om eten en drinken te plaatsen en je benen te strekken
_O-

Dan was je inderdaad niet de vervelende vent achter mij... leek mij al stug toen je zei dat je met een dame was, want achter mij zaten stuk of 4 heren...
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juli 2019 @ 11:00:35 #208
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187712643
quote:
Ensuring your rival cannot get on the throttle before you is a core skill in successful overtaking, and if we legislate ourselves into a position where only clean, polite passes are allowed then we have no spectacle or gladiatorial edge.

The cars and tracks are sanitised enough, let's not wrap the drivers totally in cotton wool too. It's a race, and that was one hell of a race.
Quote van Brundle uit dit artikel https://www.skysports.com(...)future-arrives-early

Helemaal mee eens _O_

Hij zegt ook meteen dat het geen vrijbrief is natuurlijk

quote:
If the assailant arrives front brakes locked up and out of control, and/or forgets to turn the steering wheel and skittles his rival into the outer reaches then that's a different scenario.
pi_187712666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:00 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

_O-

Dan was je inderdaad niet de vervelende vent achter mij... leek mij al stug toen je zei dat je met een dame was, want achter mij zaten stuk of 4 heren...
wij zijn de saaiheid zelve tijdens sport gebeurtenissen. Analyseren vooral met hier en daar een voorzichtige juichbeweging 8-)

Mocht er een volgende keer komen dan voorzie ik een Fok! meet in de maak :P
Hooray for boobies!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:05:50 #210
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_187712700
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:02 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

wij zijn de saaiheid zelve tijdens sport gebeurtenissen. Analyseren vooral met hier en daar een voorzichtige juichbeweging 8-)

Mocht er een volgende keer komen dan voorzie ik een Fok! meet in de maak :P
^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_187712736
Het voetbalpubliek op onze tribune was wel beschamend. De hele tijd fakkels in het gras gooien waardoor zelfs de brandweer moest komen.. echt heel stoer hoor.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:14:07 #212
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_187712784
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:09 schreef mikieu het volgende:
Het voetbalpubliek op onze tribune was wel beschamend. De hele tijd fakkels in het gras gooien waardoor zelfs de brandweer moest komen.. echt heel stoer hoor.
Ach, dat zie je bij MotoGP ook.
Ik praat het niet goed, maar rook hoort er wel een beetje bij.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:16:21 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187712816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:09 schreef mikieu het volgende:
Het voetbalpubliek op onze tribune was wel beschamend. De hele tijd fakkels in het gras gooien waardoor zelfs de brandweer moest komen.. echt heel stoer hoor.
Waarom is dat voetbalpubliek? Ook bij het voetbal zijn er maar enkele gekken die dat doen, die komen blijkbaar ook naar Max.
pi_187712921
ik noem het feestpubliek... beetje zuipen, beetje gek doen en als het mee zit ook nog iets van het evenement mee krijgen maar dat is geen must. En daar hoort dan ook vuurwerk bij
Hooray for boobies!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:25:53 #215
545 dop
:copyright: dop
pi_187712930
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 09:31 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”.

Waarom niet de binnenkant afdekken en daarna met overtake + hybride boost proberen voor te blijven? Met een beetje geluk hou je ‘m er lang genoeg voor om ook bij de bocht erna weer de binnenkant te verdedigen. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar ik vind het raar om te zeggen dat Leclerc het niet eens had moeten proberen.
De keuze van Leclerc was de buitenkant verdedigen. Gezien hem dat al een keer succesvol was gelukt ook een logische keuze. Nu kwam max er ook maar nipt voor. Ik denk dat in deze bocht dat je het met de binnenkant verdedigen je het je tegenstander makkelijker zou hebben gemaakt. Ik zeg daar mee niet dat dit voor elke bocht of elke situatie zo is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:37:51 #216
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187713070
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:49 schreef opgebaarde het volgende:

Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief.
Dat zegt ook niemand.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:41:09 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187713098
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:42 schreef tja77 het volgende:
Leclerc gaf na de race ook al aan, dat Max er toch wel voorbij was gegaan. Maar daarmee gooide hij z’n eigen ruiten ook meteen in. Waarmee laat je je gas dan niet los, als Max er al voorbij is? Dit riekt naar penalty aansmeren als je weet dat je toch geklopt bent.
vond ik ook een vreemde opmerking
pi_187713669
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.

Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.

Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
pi_187713710
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:25 schreef dop het volgende:

[..]

De keuze van Leclerc was de buitenkant verdedigen. Gezien hem dat al een keer succesvol was gelukt ook een logische keuze. Nu kwam max er ook maar nipt voor. Ik denk dat in deze bocht dat je het met de binnenkant verdedigen je het je tegenstander makkelijker zou hebben gemaakt. Ik zeg daar mee niet dat dit voor elke bocht of elke situatie zo is.
Leclerc lijnde zich op om achterlangs te kruisen, maar Max deed het gewoon heel goed en liet Leclerc kansloos. Dat er dan nog asfalt over is en ie zich toch in een ruimte probeert te beuken waarop ie het recht al verloren had
.. Tja..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juli 2019 @ 12:43:52 #220
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187713796
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.

Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.

Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
Laat dat alsof maar weg, er is een hele generatie nieuwere F1 kijkers die inderdaad niet beter weten. Vroeger (zonder DRS) kon je bijna niet anders inhalen dan hoe Max dat nu doet, want dan had je niet de power om er op een rechte stuk (zonder DRS) voorbij te vliegen, dus je moest wel dit soort acties doen.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 12:44:34 #221
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187713808
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.

Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.

Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
Er zijn natuurlijk ook ferrari fans en de een of andere max-anti die in zulke gevallen last hebben van subjectiviteit
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 2 juli 2019 @ 13:43:48 #222
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_187714515
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen.

Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet.

Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten..
Of ze kijken erg gekleurd of ze hebben inderdaad de tijden dat er echt ingehaald werd volledig gemist.

Maar echt, wat wil je dan zien? Alleen achter elkaar aan rijden en DRS overtakes op het rechte stuk? Ik zie Max heel graag winnen, maar ik zou er direct vrede mee hebben als hij in dezelfde situatie in de positie van Leclerc zou zitten. Zulke gevechten maken de sport.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:32:36 #223
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187715162
And so is the past
pi_187715165
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 13:43 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Of ze kijken erg gekleurd of ze hebben inderdaad de tijden dat er echt ingehaald werd volledig gemist.

Maar echt, wat wil je dan zien? Alleen achter elkaar aan rijden en DRS overtakes op het rechte stuk? Ik zie Max heel graag winnen, maar ik zou er direct vrede mee hebben als hij in dezelfde situatie in de positie van Leclerc zou zitten. Zulke gevechten maken de sport.
Precies dit. Vroegah, toen er nog gras lag naast die witte lijn en kerbstones, gingen ze van hun gas af als ze zagen dat de bocht voor de ander was. Dan was de taktiek je bochtensnelheid op te offeren om dan de switchback te doen en eerder op je gas te kunnen om hem de volgende bocht op dezelfde wijze weer voorbij te gaan. Tegenwoordig is de taktiek om lekker te blijven zitten, van de baan geduwt te worden (het liefst met een beetje contact) en vervolgens je plek via de stewards terug te krijgen. En dat is doodzonde van de mooie autosport.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:10:16 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187715578
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187715594
quote:
74%?!!

Bizar. En terecht natuurlijk. Maar zo'n hoog percentage is echt uitzonderlijk volgens mij
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:18:46 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187715678
Hakkinen vind er ook wat van:
https://www.gptoday.net/e(...)n-s-overtake-a-shame

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-07-2019 15:31:18 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:27:10 #228
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187715771
quote:
Niks mis mee.
And so is the past
pi_187715806
quote:
nee
pi_187715854
quote:
Is er nog een artikel van Villeneuve ergens? Tot nu toe is iedereen het er wel over eens dat dit gewoon moet kunnen.

Wat een eensgezindheid. :)
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:37:10 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187715889
het deed mij een beetje aan deze denken op Vettel, toen ook geen straf, al zeggen ze dat de regels evolueren

[youtube][
pi_187715892
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef THEFXR het volgende:
had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek
Standje 11 he! De anderen kunnen maar tot 10.

Ben nu ook wel benieuwd of Verstappen en Leclerc samen terug zijn gevlogen naar Monaco zoals vooraf afgesproken.

:D
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_187715978
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:37 schreef Tarado het volgende:
het deed mij een beetje aan deze denken op Vettel, toen ook geen straf, al zeggen ze dat de regels evolueren

[youtube][
Vettel deed vlak daarvoor hetzelfde bij Max, maar die koos toen, terecht, eieren voor zijn geld. Zegmaar wat onze vriend de kerk ook had moeten doen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187716542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:33 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Is er nog een artikel van Villeneuve ergens? Tot nu toe is iedereen het er wel over eens dat dit gewoon moet kunnen.

Wat een eensgezindheid. :)
Tom Coronel vond het toch discutabel, na de race in de Ziggo uitzending? En als ik mij goed herinner was Doornnos enigszins gereserveerd.

En ik dacht dat Di Resta en Rosberg ook twijfels hadden, maar ik heb alleen koppen van berichten gelezen
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:53:58 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187716644
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Standje 11 he! De anderen kunnen maar tot 10.

Ben nu ook wel benieuwd of Verstappen en Leclerc samen terug zijn gevlogen naar Monaco zoals vooraf afgesproken.

:D
Ja. Artikel daarover staat in dit topic.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187716658
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Tom Coronel vond het toch discutabel, na de race in de Ziggo uitzending? En als ik mij goed herinner was Doornnos enigszins gereserveerd.

En ik dacht dat Di Resta en Rosberg ook twijfels hadden, maar ik heb alleen koppen van berichten gelezen
Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf.

Rosberg vond het ook geen straf volgens mij. Di Resta weet ik niet.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:58:00 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187716703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:55 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf.

Rosberg vond het ook geen straf volgens mij. Di Resta weet ik niet.
Di Resta zei in het commentaar al dat het een goeie move was van Max
pi_187716788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:37 schreef Tarado het volgende:
het deed mij een beetje aan deze denken op Vettel, toen ook geen straf, al zeggen ze dat de regels evolueren

[youtube][
Ik heb het Hamilton ook vaak genoeg zien doen. Zowel voor inhalen als verdedigen.

Er is ook een quote van Martin Brundle, "Don't go around the outside of Hamilton", omdat de kans groot was dat je van je gas af moest (of van de baan geduwd werd) als je hem buitenom probeerde in te halen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187716908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:55 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf.

Rosberg vond het ook geen straf volgens mij. Di Resta weet ik niet.
Helder
pi_187716955
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Helder
Net teruggeken van Rosberg, vond het toch een straf, maar zou willen dat het geen straf is omdat hij dit bij racen hoort vinden.
Maar zn argumentatie slaat kant nog wal vind ik : "hij verdient een penalty want hij rijd een andere lijn als de rondes daarvoor." Dat lijkt me logisch bij een inhaal actie.
pi_187717345
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:02 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb het Hamilton ook vaak genoeg zien doen. Zowel voor inhalen als verdedigen.

Er is ook een quote van Martin Brundle, "Don't go around the outside of Hamilton", omdat de kans groot was dat je van je gas af moest (of van de baan geduwd werd) als je hem buitenom probeerde in te halen.
En dat wordt zelden bestraft, tenzij fysiek contact. Dat vind ik vreemd
  dinsdag 2 juli 2019 @ 17:46:43 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187717494
Masi over het straffen in de F1 in het algemeen en het niet straffen van Max afgelopen race in het bijzonder:
https://www.motorsport.co(...)reater-good/4487191/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187717667
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_187717834
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En dat wordt zelden bestraft, tenzij fysiek contact. Dat vind ik vreemd
Het wordt imho alleen bestraft als je bewust naar buiten stuurt (crowding another driver off the track), niet als je een 'vloeiende' lijn door de bocht neemt (mits je op de apex gelijk of voor op de buitenste auto ligt).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:07:13 #245
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187717871
Lekenvraag: waarom kon Max hier de Mercedessen wel kloppen tewijl hij normaal gesproken kansloos is?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:11:31 #246
8783 gbm
Estd. 2001
pi_187717984
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:07 schreef Mani89 het volgende:
Lekenvraag: waarom kon Max hier de Mercedessen wel kloppen tewijl hij normaal gesproken kansloos is?
Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:34:31 #247
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_187718400
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:11 schreef gbm het volgende:

[..]

Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...
+ nieuwere banden dan de rest van het veld
+ aero updates op z’n wagen die goed werkten
+ de Honda-motor vol open kunnen zetten (“mode 11”) omdat ze nu al weten dat ze sowieso meer motoren gaan gebruiken dan toegestaan
pi_187718765
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef THEFXR het volgende:
@:firefly mijn super Honda expert, waar ben je?
had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek
Er is een streep door zijn naam. Handig moment. :P
pi_187719523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef THEFXR het volgende:
@Fir3fly mijn super Honda expert, waar ben je?
had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek
Of je spelt het goed :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187720119
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:07 schreef Mani89 het volgende:
Lekenvraag: waarom kon Max hier de Mercedessen wel kloppen tewijl hij normaal gesproken kansloos is?
Kom op nou Mani, jij bent toch geen leek. Jij mag je zelf een expert noemen
  dinsdag 2 juli 2019 @ 20:02:53 #251
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187720129
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:11 schreef gbm het volgende:

[..]

Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

+ nieuwere banden dan de rest van het veld
+ aero updates op z’n wagen die goed werkten
+ de Honda-motor vol open kunnen zetten (“mode 11”) omdat ze nu al weten dat ze sowieso meer motoren gaan gebruiken dan toegestaan
Bedankt voor de inzichten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_187720130
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ach, dat zie je bij MotoGP ook.
Ik praat het niet goed, maar rook hoort er wel een beetje bij.
Het gaat niet om de rook, dat is juist wel tof. Maar om het feit dat je ze bewust in het gras gooit voordat ie uit is zodat die medewerkers moeten blussen, tot zover door dat de brandweer moest komen..

Gewoon exact hetzelfde volk wat je veelal in de stadions ziet.

Zelf zuipen we ook genoeg, maken we er een feest van, maar zijn andere niet tot last.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 20:03:59 #253
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187720140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:02 schreef opreis het volgende:

[..]

Kom op nou Mani, jij bent toch geen leek. Jij mag je zelf een expert noemen
Sorry, ik ken alleen Max Verstappen, en Jos. En Heinz-Harald Frentzen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_187720251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:13 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Net teruggeken van Rosberg, vond het toch een straf, maar zou willen dat het geen straf is omdat hij dit bij racen hoort vinden.
Maar zn argumentatie slaat kant nog wal vind ik : "hij verdient een penalty want hij rijd een andere lijn als de rondes daarvoor." Dat lijkt me logisch bij een inhaal actie.
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Masi over het straffen in de F1 in het algemeen en het niet straffen van Max afgelopen race in het bijzonder:
https://www.motorsport.co(...)reater-good/4487191/
Dat kan hij wel zeggen, maar als de stewards zo inconsequent zijn en hun beslissing zo totaal niet onderbouwen dan is er wel alle ruimte of van allerlei dingen mee te laten spelen.

Het is namelijk ongeacht de uitkomst een waardeloze beslissing. De motivering is geen motivering. Het is net zoiets als een voetbalscheidsrechter die zegt er was een duel in het strafschopgebied en geen van beide partijen was grotendeels schuldig. Dat kan ook niet, ook de VAR en zelfs de scheids moeten kunnen aangeven of de bal gespeeld werd en of dat voor het contact was of daarna.

Dat het een race-incident was hadden we allemaal wel gezien, het was namelijk een incident tijdens een race. Ze moeten duidelijk maken waarom het hier geen geval van crowding was, waarom er geen wagenbreedte ruimte gelaten hoefde te worden, waarom Leclerc geen recht had op 'racing room' zoals Hamilton dat wel toekomt.

Voor deze motivering volstaat de alleroppervlakkigste beoordeling, alsof ze er niet echt naar gekeken hebben, of geen idee hebben waarop te letten en dus maar weer de makkelijkste weg hebben gekozen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187720673
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Ricciardo en Raikonen hadden een identieke actie (zelfde bocht, zelfde situatie) in 2017 die ook niet bestraft werd.
pi_187720756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:

[..]

Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Ricciardo en Raikonen hadden een identieke actie (zelfde bocht, zelfde situatie) in 2017 die ook niet bestraft werd.
Klopt, totaal niet vergelijkbaar.

Rosberg stuurde rechtdoor tot aan de witte lijn, nog voor de curbs überhaupt beginnen.


pi_187720912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:

[..]

Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Hamilton was daar helemaal niet bij.

Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juli 2019 @ 20:52:32 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187720946
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hamilton was daar helemaal niet bij.

Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_187721005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hamilton was daar helemaal niet bij.

Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?
Wederom Rosberg die aan de binnenkant zit maar de bocht neemt alsof ie aan de buitenkant zit, compleet voorbij de Apex. Wederom niet dezelfde situatie
pi_187721020
Weltschmerz leeft in zijn eigen wereld. Die is niet voor rede vatbaar. Niet alleen wat betreft de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187721212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.
Dat is ook echt weer zo'n lagere school argument. Heel overtuigend voor het studiopubliek van ziggo, maar het slaat natuurlijk nergens op. Zonder regels kun je niet racen, dat regels af en toe overtreden worden hoort ook bij echt racen en dat er straffen kunnen volgen dus ook, helemaal. Dat de regels voor iedereen hetzelfde zijn is zelfs essentieel voor racen zoals voor elke sport.

Ik vind het prima dat het toegelaten wordt, maar dan moet je elders een grens trekken. Het maakt mij eigenlijk niet uit waar de grens getrokken wordt, het gaat mij erom dat die eindelijk eens een keer getrokken wordt en dan ook geldt voor Hamilton en ook geldt wanneer het een anticlimax betekent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187721287
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?
Wederom Rosberg die aan de binnenkant zit maar de bocht neemt alsof ie aan de buitenkant zit, compleet voorbij de Apex. Wederom niet dezelfde situatie
Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187721374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
pi_187721490
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:

[..]

Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
Klopt, het enige verschil is dat Leclerc zich niet gewonnen gaf maar de weg houdt dan een keer op...

Max en Rosberg 2016 op Hockenheim is inderdaad niet vergelijkbaar, Rosberg stuurde daar een heel stuk rechtdoor en haalde zelf de haarspeld maar amper.
pi_187721655
Wat verwachten we van Silverstone? De RB was niet heel best hier afgelopen jaren, en aantal bochten zijn volgas geworden helaas dus verwacht meer van Ferrari.

C1, C2 en C3 banden worden gebruikt, Oostenrijk ging Max best op de C2 band (Hard in Oostenrijk, Medium in GB)
pi_187721784
Zolang je een normale racelijn neemt en je er daadwerkelijk naast zit, mag je die ander ernaast drukken.

Het mag alleen niet als je na een verdedigende actie terug naar er racelijn wil. Of als je Express op een abnormale stuurt om die ander eraf te rijden.
.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:36:44 #267
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_187721802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wat verwachten we van Silverstone? De RB was niet heel best hier afgelopen jaren, en aantal bochten zijn volgas geworden helaas dus verwacht meer van Ferrari.

C1, C2 en C3 banden worden gebruikt, Oostenrijk ging Max best op de C2 band (Hard in Oostenrijk, Medium in GB)
Mercedes op 1 en 2.
Ferrari daarachter, Max daar weer vlak achter.
pi_187721965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
[..]


Totaal niet vergelijkbaar, Max stuurde voluit en kon de bocht halen. Rosberg stuurde niet en kon de bocht ook niet meer halen. Sterker nog, hij maakte contact voor de bocht.

Zelfs je geliefde Vettel is er niet voor bestraft toen Verstappen hem in China inhaalde en Vettel terug kruiste. Daarna drukte Vettel Verstappen op het gras. En gelukkig maar, dat is racen, dat willen we zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2019 21:55:12 ]
pi_187722111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:

[..]

Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
Goed voorbeeld, exact dezelfde move. :)
pi_187722147
Maar, @Weltschmerz , even los van dit ene moment, ben ik serieus benieuwd of je genoten hebt van deze race. :)
pi_187722461
Ik vond het wel genieten :)
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juli 2019 @ 22:19:23 #272
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187722507
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:16 schreef Antonov89 het volgende:
Ik vond het wel genieten :)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187725182
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:56 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Goed voorbeeld, exact dezelfde move. :)
Niet helemaal, aangezien Norris veelmeer de binnenkant pakt.
De bazenactie van Max was juist zo exceptioneel omdat hij bewust de bocht later instuurt dan de ronde ervoor, om Leclerc zijn wil op te leggen en te voorkomen dat hij weer met meer tractie uit de bocht zou komen.
Leclerc had daar zijn verlies moeten nemen.
Het gelul dat Max het een rondje later nog eens had moeten proberen en er dan toch wel langs zou zijn is goedkoop. Hij had nog twee kansen, mogelijk met een achterblijver die als stoorzender zou fungeren, en het snelheidsverschil was niet dermate dat Max er al voor T3 voorbij zou raken. Kortom, Max deed het noodzakelijke om te winnen. Briljant.
Oordeel van de stewards is dan ook volstrekt irrelevant. Als hijndit niet zo had gedaan was de kans groot dat hij tweede zou zijn geworden.
  woensdag 3 juli 2019 @ 00:41:00 #274
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_187725489
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

waarom er geen wagenbreedte ruimte gelaten hoefde te worden
Uit het reglement:

quote:
20.3 Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.

Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
pi_187725540
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2019 00:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Uit het reglement:
[..]

Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.

Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
Klopt, geldt voor de verdedigende partij. Op YouTube stond dat gezemel ook al in diverse comments maar die hebben de regels niet begrepen...
  woensdag 3 juli 2019 @ 00:50:12 #276
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187725584
Advocaat van de duivel:

Niemand begrijpt de regels, ook de stewards niet. Maar ze scheppen nu wel een precedent en dat is best wel wat waard.
And so is the past
pi_187725772
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2019 00:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Uit het reglement:
[..]

Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.

Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
En daarbij gaat het om "the approach to the corner" en dus niet om de bocht zelf.
pi_187725847
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 01:05 schreef Gehrman het volgende:

[..]

En daarbij gaat het om "the approach to the corner" en dus niet om de bocht zelf.
Ja, anders moet je straks nog schriftelijk aanvragen of je mag inhalen :P

Heb in de 90’s wel acties gezien die een stuk ruiger waren en dat noemden we “racen”.

Soms ook dik over de rand maar dat zijn dan ook weer herinneringen ;)
pi_187726639
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2019 00:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Advocaat van de duivel:

Niemand begrijpt de regels, ook de stewards niet. Maar ze scheppen nu wel een precedent en dat is best wel wat waard.
Dat precedent was er al aangezien het de afgelopen jaren al regelmatig is voorgekomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187726690
Butthurt Weltschmerz maakt deze zege nog mooier, genot deze nabeschouwing.

Ook leuk dat er wederom diep wordt ingegaan op het komische blunderen qua pitstops en tactiek bij Ferrari!
Jack does it in real time...
pi_187727090
Als we op de persoon gaan spelen dan is het hoog tijd om dit topic te sluiten. Tot over een week :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')