Hmm. En waar vind je die denk je? En ben jij nu daar nu actief naar op zoek?quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:29 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Zo een met dikke tieten bevalt mij wel
Een huisvrouw met benefits? Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:30 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zoek je een partner of een huisvrouw met benefits?
Secondlove.nlquote:Op donderdag 27 juni 2019 12:35 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Hmm. En waar vind je die denk je? En ben jij nu daar nu actief naar op zoek?
Die zijn over het algemeen wel geïnfecteerd met de feministische/mannelijke eigenschappen die Nederlandse dames ook hebben en dat is juist iets wat niet gezocht wordt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:53 schreef Cryptocoryne het volgende:
Waarom naar het buitenland? Buitenlandse dames genoeg in eigen land.
Is nog een heel verhaal gewordenquote:Op donderdag 27 juni 2019 15:00 schreef BaksteenMongool het volgende:
Ik denk dat dit topic wel te beantwoorden is voor mij (uit mijn perspectief). Ik heb zelf uitsluitend relaties gehad met buitenlandse vrouwen. Wel Nederlandse vrouwen gedate maar daar knapte ik persoonlijk vrij snel op af. Waarom? dat leg ik graag even uit met wat praktijkvoorbeelden:
Situatie 1: Ik was op een date met een vrouw in een café, daar vertelde het betreffende meisje dat zij een man zocht die wel ambitie moet hebben. Waarna zij in de zin daarna noemt dat ze van HBO naar MBO3(!) is gegaan omdat ze HBO 'te moeilijk vond. (afknapper: Iets eisen bij een vent maar zelf precies het tegenovergestelde doen)
Situatie 2: Weer een date met een Nederlandse vrouw, een leuk cafeetje opgezocht en daar op zich gezellig gepraat. Het meisje ging er wel goed op door te vertellen dat erg onafhankelijk is en graag haar eigen geld wil verdienen/verdiend. Helemaal prima voor mij. Echter toen de rekening kwam heb ik die (moeten) betalen. Dat vind ik helemaal prima normaal gesproken tenzij iemand een behoorlijke tijd van de avond vult met het vertellen hoe zelfstandig en feministisch ze wel niet is. (afknapper: Je anders voor doen dan je eigenlijk bent)
Situatie 3: Bij een cafeetje was ik aan de praat geraakt met een Nederlands meisje met een Israëlische moeder, meisje was verder volledig in Nederland opgegroeid en dus gewoon heel Nederlands. Ik toonde interesse in Israël en zei dat ik daar graag heen wilde. Waarop haar antwoord was: 'Dat zeg je alleen maar omdat ik daar deels vandaan kom!'. Heb het gesprek toen afgekapt en 2 maanden later zat ik, jawel, in Israël. (Goeie vakantie trouwens!) (Afknapper: Zeer achterdochtig en wantrouwend tijdens een normaal gesprek)
Mijn eerste vriendin was een Arubaan die net in Nederland was komen wonen voor haar studie, uiteindelijk 2 jaar een relatie mee gehad en dat was tot circa 3 maanden voor het einde erg leuk. Flirten en dates waren leuk.
Daarna een halfjaar met een Turkse gehad toen ik een semester in Polen zat. Ook zij was erg leuk en vooral heel lief. Ze vond het heerlijk om af en toe voor mij te koken en kwam ook wel eens een blikje drinken brengen als ik aan het studeren was uit eigen initiatief![]()
Ik heb toch het gevoel dat bij Nederlandse meiden het flirten vooral van de man af moet komen en hij erg veel moeite voor moet doen zonder geflirt terug te krijgen in het begin. Maar het moet wel leuk blijven voor beide en dat merk ik niet echt in NL. Daarnaast krijg ik het idee dat een relatie met een Nederlands meisje ook vooral een constante onderhandeling is over de rollen die worden aangenomen door beide. Zie onderstaand voorbeeld:
De Arubaanse/Turkse kookten graag voor mij en waren daar ook een beetje trots op. (Vooral de Turkse) complimentjes (gemeend!) over het lekkere eten werden goed gewaardeerd. Ook dat ik daarna de afwas deed uit eigen initiatief kon op een bedankje rekenen.
Bij Nederlandse stellen zie ik toch heel vaak iets in de zin van: ik kook nu wel maar dan doe jij het morgen!! En complimentjes kunnen er al helemaal niet van af. Mijn vermoeden is doordat dit komt omdat vrouwen koken hier zien als iets anti-feministisch (correct me if I am wrong)
Om het allemaal maar even samen te vatten vind ik dat buitenlandse vrouwen zorgzamer, rustiger, liever en vrouwelijker zijn dan Nederlandse vrouwen in het algemeen. Dit zijn voor mij persoonlijke eigenschappen die ik zeer kan waarderen. Onderhandelen en strijden doe ik wel op mijn (toekomstige) werk.
Dit is slechts mijn persoonlijke mening gebaseerd op mijn ervaringen.
Zie niet hoe die praktijkvoobeelden nou typisch iets zijn voor de Nederlandse vrouw?quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:00 schreef BaksteenMongool het volgende:
Ik denk dat dit topic wel te beantwoorden is voor mij (uit mijn perspectief). Ik heb zelf uitsluitend relaties gehad met buitenlandse vrouwen. Wel Nederlandse vrouwen gedate maar daar knapte ik persoonlijk vrij snel op af. Waarom? dat leg ik graag even uit met wat praktijkvoorbeelden:
Situatie 1: Ik was op een date met een vrouw in een café, daar vertelde het betreffende meisje dat zij een man zocht die wel ambitie moet hebben. Waarna zij in de zin daarna noemt dat ze van HBO naar MBO3(!) is gegaan omdat ze HBO 'te moeilijk vond. (afknapper: Iets eisen bij een vent maar zelf precies het tegenovergestelde doen)
Situatie 2: Weer een date met een Nederlandse vrouw, een leuk cafeetje opgezocht en daar op zich gezellig gepraat. Het meisje ging er wel goed op door te vertellen dat erg onafhankelijk is en graag haar eigen geld wil verdienen/verdiend. Helemaal prima voor mij. Echter toen de rekening kwam heb ik die (moeten) betalen. Dat vind ik helemaal prima normaal gesproken tenzij iemand een behoorlijke tijd van de avond vult met het vertellen hoe zelfstandig en feministisch ze wel niet is. (afknapper: Je anders voor doen dan je eigenlijk bent)
Situatie 3: Bij een cafeetje was ik aan de praat geraakt met een Nederlands meisje met een Israëlische moeder, meisje was verder volledig in Nederland opgegroeid en dus gewoon heel Nederlands. Ik toonde interesse in Israël en zei dat ik daar graag heen wilde. Waarop haar antwoord was: 'Dat zeg je alleen maar omdat ik daar deels vandaan kom!'. Heb het gesprek toen afgekapt en 2 maanden later zat ik, jawel, in Israël. (Goeie vakantie trouwens!) (Afknapper: Zeer achterdochtig en wantrouwend tijdens een normaal gesprek)
Mijn eerste vriendin was een Arubaan die net in Nederland was komen wonen voor haar studie, uiteindelijk 2 jaar een relatie mee gehad en dat was tot circa 3 maanden voor het einde erg leuk. Flirten en dates waren leuk.
Daarna een halfjaar met een Turkse gehad toen ik een semester in Polen zat. Ook zij was erg leuk en vooral heel lief. Ze vond het heerlijk om af en toe voor mij te koken en kwam ook wel eens een blikje drinken brengen als ik aan het studeren was uit eigen initiatief![]()
Ik heb toch het gevoel dat bij Nederlandse meiden het flirten vooral van de man af moet komen en hij erg veel moeite voor moet doen zonder geflirt terug te krijgen in het begin. Maar het moet wel leuk blijven voor beide en dat merk ik niet echt in NL. Daarnaast krijg ik het idee dat een relatie met een Nederlands meisje ook vooral een constante onderhandeling is over de rollen die worden aangenomen door beide. Zie onderstaand voorbeeld:
De Arubaanse/Turkse kookten graag voor mij en waren daar ook een beetje trots op. (Vooral de Turkse) complimentjes (gemeend!) over het lekkere eten werden goed gewaardeerd. Ook dat ik daarna de afwas deed uit eigen initiatief kon op een bedankje rekenen.
Bij Nederlandse stellen zie ik toch heel vaak iets in de zin van: ik kook nu wel maar dan doe jij het morgen!! En complimentjes kunnen er al helemaal niet van af. Mijn vermoeden is doordat dit komt omdat vrouwen koken hier zien als iets anti-feministisch (correct me if I am wrong)
Om het allemaal maar even samen te vatten vind ik dat buitenlandse vrouwen zorgzamer, rustiger, liever en vrouwelijker zijn dan Nederlandse vrouwen in het algemeen. Dit zijn voor mij persoonlijke eigenschappen die ik zeer kan waarderen. Onderhandelen en strijden doe ik wel op mijn (toekomstige) werk.
Dit is slechts mijn persoonlijke mening gebaseerd op mijn ervaringen.
De praktijkvoorbeelden geven aan dat ik een trend zie bij Nederlandse vrouwen van achterdochtigheid en het voordoen als heel onafhankelijk en zelfstandig maar dat niet zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zie niet hoe die praktijkvoobeelden nou typisch iets zijn voor de Nederlandse vrouw?
Bv het niet betalen bij de date? Heb je het voorgesteld om te splitten of ben je er zelf automatisch van uit gegaan dat jij hoorde te betalen en hebt zonder wat te zeggen de rekeking betaald?
Het verhaal van de half Israelische zegt ook niks over de typisch Nederlandse vrouw.
Het stuk over koken heeft denk ik meer te maken met de gelijkheid tussen man en vrouw waar vrouwen uit bepaalde andere landen zich meer als verzorgende zien en niet zozeer als gelijke partners. En dit was in Nederland nog niet zo heel lang geleden ook zo. Man werkte en de vrouw deed het huishouden en de kinderen opvoeden.
Zijn 3 voorbeelden van toevallige dames waarmee het niet klikte. Niks trend van de Nederlandse vrouwquote:Op donderdag 27 juni 2019 15:31 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
De praktijkvoorbeelden geven aan dat ik een trend zie bij Nederlandse vrouwen van achterdochtigheid en het voordoen als heel onafhankelijk en zelfstandig maar dat niet zijn.
Over het niet betalen van die date: dat heb ik niet gedaan, maar als je echt onafhankelijk bent en dat graag benadrukt zou je dat uit eigen beweging wel voorstellen lijkt mij. Ik wil best betalen op een eerste date maar niet als ik naar een verhaal heb moeten luisteren over hoe zelfstandig ze wel niet is enzovoorts.
Dat het inderdaad cultuur verschillen zijn bij het koken ben ik wel met je eens alleen slaan wij daar in Nederland wel erg mee door. heb toch het idee dat het koken voor je partner (zeker als vrouw) hier als vrouwonvriendelijke en bedreigend gezien wordt. Je moest eens weten wat voor stront ik over mij heen krijg als ik in Nederland al enkel durf te zeggen dat ik het leuk vind als een vrouw voor mij kookt![]()
Ik wil graag een vrouw die een beetje zorgzaam is, die lief en begrijpend is en ja ook graag voor mij kookt. Dat wil verder niet zeggen dat ze een huisvrouw moet worden of dat ik niks in het huishouden wil doen (zie afwas voorbeeld) maar ik heb gewoon geen zin in die constante onderhandelingen.
Die praktijkvoorbeelden geven een trend aan die ik persoonlijk ervaar, heb dit ooit met vrienden besproken en die geven aan zich er wel in te kunnen vinden dus het is niet alleen bij mij zo. Daarnaast ga ik natuurlijk niet alle situaties uitschrijven de post werd al lang genoegquote:Op donderdag 27 juni 2019 15:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn 3 voorbeelden van toevallige dames waarmee het niet klikte. Niks trend van de Nederlandse vrouw![]()
Als je zelf niet aangeeft dat je wilt dat de date meebetaald kan je haar daarna er ook niet op afvallen toch? Al is het wel zo dat veel Nederlandse vrouwen idd verwachten dat je de eerste date betaald. Maar dat zal met vrouwen uit landen waarbij de gelijkheid niet zo vansprekend is natuurlijk niet anders zijn. En onderhandelen in de relatie over wie wat doet lijt mij idd nogal irritant. Denk dat het meestal van zelf gaat.
Maar prima dat je voorkeur hebt voor een wat meer zorgzamer type die het meer vanzelfsprekend vind om een verzorgende rol op haar te nemen. Ben het alleen niet zo eens met je praktijk voorbeelden dat dat een typische Nederlandse trend is.
Nou hoop dat dit niet typisch is voor de Nederlandse vrouw want echt positief is het nietquote:Op donderdag 27 juni 2019 15:39 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Die praktijkvoorbeelden geven een trend aan die ik persoonlijk ervaar, heb dit ooit met vrienden besproken en die geven aan zich er wel in te kunnen vinden dus het is niet alleen bij mij zo. Daarnaast ga ik natuurlijk niet alle situaties uitschrijven de post werd al lang genoeg
In principe kun je het ook niet oneens of eens zijn met mijn voorbeelden aangezien dit gebeurd is, je kunt het er hoogstens niet mee eens zijn dat dit een trend is.
Het zal je verbazen maar de Turkse heeft al haar dates zelf betaald, ook uit zichzelf, ze wilde niet dat ik betaalde.
De Arubaan heb ik alleen de eerste date betaald en daarna ieder de helft iedere keer.
Dat ik mij aangetrokken voel tot een zorgzamer type heb je wel gelijk in haha
Je slaat met deze post inderdaad de spijker op de kop! (tenminste voor mij)quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou hoop dat dit niet typisch is voor de Nederlandse vrouw want echt positief is het niet![]()
En denk idd dat de Nederlandse vrouw over het algemeen niet heel zorgzaam meer is. Tenminste niet vanuit haar positie als vrouw. Wat veel mannen volgens mij ook waarderen als ze liever een vrouw uit een andere regio willen is de uiterlijke verzorging. Het vrouwelijk aankleden en moeite doen voor de manDat doet de Nederlandse vrouw over het algemeen ook niet echt.
Ik als vrouw vind dat natuurlijk een prima ontwikkelingquote:Op donderdag 27 juni 2019 15:46 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Je slaat met deze post inderdaad de spijker op de kop! (tenminste voor mij)
We zijn het min of meer al eens dat Nederlandse vrouwen niet (meer) zorgzaam zijn. Daarnaast speelt bij mij ook de irritatie dat de man alle moeite moet doen en daar maar mondjesmaat tot amper voor 'beloond' wordt. Het aankleden speelt ook wel, alleen meer op latere leeftijden (30+) daar heb ik nu nog geen last van als student zijnde.
Dat dat soort mannen bestaan daar is geen twijfel over. Persoonlijk vind ik ze heel irritant omdat ze mij min of meer ook in een kwaad daglicht stellen omdat alle mannen die durven te beweren een wat zorgzamer type te willen over een kam worden geschoren.quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik als vrouw vind dat natuurlijk een prima ontwikkelingIk ben van nature wel een zorgzaam type maar het moet niet eenzijdig worden en al zeker niet worden verwacht omdat ik een vrouw ben
![]()
Verwacht aan de andere kant ook niet dat je alle dates betaald. Heb vaak genoeg zelf ook dates betaald en wil altijd mee betalen. Dit wordt dan geweigerd en ga er ook niet over doordrammen op een eerste date![]()
Aan de andere kant zie ik vaak dat mannen die graag een zeer zorgzame vrouw willen als niet heel zelfverzekerd in het leven. De typisch nederlandse vrouw is vaak te dominant en zelfstandig voor ze. Ik denk dat veel van deze mannen het fijn vinden als hun partner afhankelijk van ze is en dat ze op zon manier hun ego gestreeld zien worden.
Met je laatste wens spreek je jezelf wel wat tegenquote:Op donderdag 27 juni 2019 15:59 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Dat dat soort mannen bestaan daar is geen twijfel over. Persoonlijk vind ik ze heel irritant omdat ze mij min of meer ook in een kwaad daglicht stellen omdat alle mannen die durven te beweren een wat zorgzamer type te willen over een kam worden geschoren.
Ik ben overigens niet tegen de ontwikkeling dat vrouwen steeds onafhankelijker worden, ik ben zelfs voor. Vrouwen moeten net als mannen hun leven 100% kunnen inrichten zoals ze dat zelf willen. Echter, hoop ik dat er nog minimaal 1 zorgzamer type over blijft voor mij![]()
Al heb ik daar wel mijn twijfels over al.....
Ik wil verder ook gewoon dat een vrouw gaat werken en iets van ambitie daarin toont en zich ontwikkeld op andere gebieden (sport, politiek of iets anders) waardoor ze een sterke eigen mening krijgt.
Maar als ik eerlijk ben wil ik graag kinderen en 40 uur blijven werken. Dat willen nog veel mannen wel en daar kunnen we omheen draaien maar dat betekent toch dat een vrouw 1 a 2 dagen minder zou moeten gaan werken. Daar heb ik bij een wat zorgzamer type ook gewoon wat meer kans op. Uiteraard compenseer ik haar hier natuurlijk gewoon voor.
Dat zou ik ook wel doen als ze het echt wilt maar ik zou het wel jammer vinden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met je laatste wens spreek je jezelf wel wat tegenJe vindt ook dat vrouwen hun leven voor 100% zelf moeten kunnen inrichten maar jij wilt ook 40 uur blijven werken en gaat er dus van uit dat zij dan wel parttime gaat werken. Je wilt haar er zelfs wel voor compenseren
![]()
Waarom doe jij niet ook water bij de wijn zodat jullie bv samen 32 uur werken?
In Europa zijn wij hier geloof ik zelfs koploper in.quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:04 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Er werken toch enooorm veel vrouwen parttime?
Nee absoluut niet maar als ze bv een carriere in iets wilt maken of financieel zelfstandig wil zijn is dat zo wel lastiger met parttime werk natuurlijkquote:Op donderdag 27 juni 2019 16:04 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel doen als ze het echt wilt maar ik zou het wel jammer vinden.
Ik denk niet dat ik mijzelf tegen spreek, ik vind dat vrouwen hun leven 100% zelf moeten kunnen indelen en dat zou ook kunnen betekenen dat een vrouw er zelf voor kiest om 24 uur te gaan werken. Vind dat zoiets hedendaags een beetje een naar reactie oproept. Alsof een vrouw haar onafhankelijkheid en de vooruitgang in de vrouwenrechten zwaar beschadigd als ze hier voor kiest.
Daar komt het uiteindelijk wel op neer jaquote:Op donderdag 27 juni 2019 16:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee absoluut niet maar als ze bv een carriere in iets wilt maken of financieel zelfstandig wil zijn is dat zo wel lastiger met parttime werk natuurlijk![]()
Als ze dat zelf allemaal prima vindt en geen 'dromen' aan haar voorbij ziet gaan heb je de juiste te pakken natuurlijk
Dit vind ik een rare zin. We hebben het niet over eens iets aparts eten met het avondeten.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:13 schreef LeesFoknl het volgende:
Veel mannen hebben geen zin, of niet meer, in een Nederlandse partner, en zijn op zoek naar iets anders.
Daar komt de klassieker uit Thailand/Filipijnen weer hoorquote:Op donderdag 27 juni 2019 16:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit vind ik een rare zin. We hebben het niet over eens iets aparts eten met het avondeten.
Net alsof er binnen alle Nederlandse vrouwen niet ontzettend veel diversiteit is en keuze genoeg! Een vrouw van ver weg halen brengt allerlei obstakels en problemen met zich mee.
Ik zie vaak mannen van boven de 30 die in Nederland kansloos waren zijn een vrouw uit het buitenland halen. Vaak een uit Zuid-Oost Azië. Voor die vrouwen zijn ze 'rijk' en door allerlei cultuurverschillen hebben die vrouwen vaak niet meteen in de gaten dat ze een relatief kansloos figuur aan de haak geslagen hebben.
Al snel volgen er kinderen, één of twee. Wat je dan ziet is dat de schoonmoeder uit Thailand mag overkomen. Die loopt dan altijd braaf vijf passen achter het stelletje. De vader zie je nooit. Ik heb daar wel eens naar gevraagd en toen werd gezegd dat die in Thailand was gebleven en het prima vond dat hij zijn vrouw, dochter en kleinkind praktisch nooit meer zag, maakt ze helemaal niks uit die Thaise mannen. Raar.
Na vijf jaar of zo gaat het mis. Of die Thaise vrouw vertrekt met haar moeder en kind weer naar Thailand samen met de helft van het vermogen. Als er minder vermogen is dan kiezen ze voor verblijf in Nederland met uitkering en alimentatie. Dat doen ze meestal dan in de Randstad, waar meerdere landgenoten van ze wonen.
Ik vertel wat ik hier zie. Een man met een Duitse vrouw valt niet eens op.quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:33 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Daar komt de klassieker uit Thailand/Filipijnen weer hoor![]()
De wereld staat niet stil he? dat dit gangbaar was in de jaren 90 en misschien nog begin 2000 is dat tegenwoordig echt niet meer zo. De meeste buitenlandse partners komen gewoon uit EU landen. Het merendeel wel uit het oosten maar in Polen bijvoorbeeld gaat de economie als een trein en die vrouwen hoeven hier echt niet voor de poen te komen.
Ja maar het bied meer voordelen dan er een importeren. Het lijkt me voor die vrouwen wel eenzaam, zit je dan in een land waar je geen hond kent behalve je vent.quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Die zijn over het algemeen wel geïnfecteerd met de feministische/mannelijke eigenschappen die Nederlandse dames ook hebben en dat is juist iets wat niet gezocht wordt.
Dat komt omdat die witte mannen niet weten te feesten.quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:14 schreef murp het volgende:
Wat ik vaak zie bij mensen die een vrouw uit het buitenland heeft gehaald dat als er een feestje is de “buitenlandse” vrouwen voornamelijk aan het geesten zijn terwijl de witte mannen als lotgenoten naast elkaar zitten en elkaar aankijken van wat doe ik hier.
Ik hoop wel trouwens dat dit een uitzondering is van mijn ervaring
Wat is buitenlands? Mooi toch!quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:23 schreef Tinkepink het volgende:
Mag het andersom ook? Ik heb een buitenlandse man: eentje die nog echt man is en zijn zelfrespect niet hoeft te halen uit het uithangen van de lompe macho, maar trots is op ons beider successen, waarmee je een fatsoenlijk gesprek kunt voeren en niet vast zit in cultureel opgelegde rolpatronen.
Denk vooral een volgzame vrouw. Die doet wat de man wil en het leven een beetje makkelijker maakt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:21 schreef N.icka het volgende:
Waarom willen mannen eigenlijk een zorgzame vrouw? Je kan toch wel voor jezelf zorgen?
Omdat het fijn is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:21 schreef N.icka het volgende:
Waarom willen mannen eigenlijk een zorgzame vrouw? Je kan toch wel voor jezelf zorgen?
Evolutiequote:Op donderdag 27 juni 2019 19:21 schreef N.icka het volgende:
Waarom willen mannen eigenlijk een zorgzame vrouw?
Het is toch een blijk van waardering als iemand je leven makkelijker wil maken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:21 schreef N.icka het volgende:
Wanneer vrouwen deze vragen stellen dan zijn ze vaak geen zorgzame vrouwenquote:Op donderdag 27 juni 2019 19:21 schreef N.icka het volgende:
Omdat hun partner en eventueel kinderen voor de meeste mannen hun enige bron van tederheid zijn, geld verdienen kunnen ( en moeten, gezien het percentage werkschuwe Nederlandse vrouwen ) we zelf wel.quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:21 schreef N.icka het volgende:
Huh. Dan heb je wel een heel arm leven denk ik. Als man heb je toch ook familie en vrienden? Of bedoel je wat anders?quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Omdat hun partner en eventueel kinderen voor de meeste mannen hun enige bron van tederheid zijn, geld verdienen kunnen ( en moeten, gezien het percentage werkschuwe Nederlandse vrouwen ) we zelf wel.
Als je het verschil tussen vrienden, familie en een levenspartner niet snapt dan krijg ik het ook niet uitgelegd denk ikquote:Op donderdag 27 juni 2019 20:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Huh. Dan heb je wel een heel arm leven denk ik. Als man heb je toch ook familie en vrienden? Of bedoel je wat anders?
Tuurlijk snap ik dat wel (hoewel je ook kinderen noemt).quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Als je het verschil tussen vrienden, familie en een levenspartner niet snapt dan krijg ik het ook niet uitgelegd denk ik
Mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Tuurlijk snap ik dat wel (hoewel je ook kinderen noemt).
Maar ik snap niet waarom die levenspartner dan per se enorm zorgzaam moet zijn omdat je als man meestal geen tederheid kent. En geldt dat voor vrouwen dan niet ook?
Ja no shit. Maar ieder mens heeft behoefte aan genegenheid, een zorgzame partner. Man of vrouw.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde.
Zijn gezin is zijn thuis.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Huh. Dan heb je wel een heel arm leven denk ik. Als man heb je toch ook familie en vrienden? Of bedoel je wat anders?
Ik denk dat bovenstaande op de meeste Nederlandse vrouwen nog steeds gewoon van toepassing is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:35 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Zijn gezin is zijn thuis.
Een zorgzame vrouw zorgt dat het thuis op rolletjes loopt terwijl de man brood op de plank brengt.
Kinderen verzorgd, huis netjes (natuurlijk ook met hulp van de man, maar de vrouw is de spil)
Wat ook niet per se betekent dat de vrouw niet mag werken of in de keuken hoort te blijven. Ook niet dat ze gehoorzaam alles doet wat de man verlangt.
Gewoon dat het voor háár gezin zorgt.
Ik zal niet ontkennen dat er natuurlijk zulke Nederlandse vrouwen bestaan. Maar de meesten zijn het toch niet. Ze gaan veel meer hun eigen gang, houden minder rekening met behoeften van het gezin.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat bovenstaande op de meeste Nederlandse vrouwen nog steeds gewoon van toepassing is.
Zodra de rekening komt of er fulltime gewerkt moet worden schiet de gemiddelde Nederlandse vrouw spontaan terug in de tijd richting 1800.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:39 schreef Samzz het volgende:
Overigens kan ik me ook heel goed voorstellen dat vrouwen het meer 50/50 willen. En mannen ook graag wat vaker thuis zijn ipv te werken.
Maakt een vrouw toch niet opeens niet zorgzaam of zo.
Ik krijg een beetje t idee dat een aantal mannen terug wil naar 1920 of zo?
Ik weet niet of wat jij beweert waar is. Ik weet ook niet of het verkeerd is nog steeds je eigen ding te doen, naast een gezin.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:40 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat er natuurlijk zulke Nederlandse vrouwen bestaan. Maar de meesten zijn het toch niet. Ze gaan veel meer hun eigen gang, houden minder rekening met behoeften van het gezin.
Alleen al dat sommige vrouwen in dit topic niet snappen wat een zorgzame vrouw is zegt veel.
Maar, er zijn natuurlijk ook mannen die zich daar niet druk om maken.
Onzin. Genoeg vrouwen die fulltime werken (ik ben daar één van, vorige week zelfs nog t etentje betaald, val niet van je stoel). Maar meestal gaat dat fulltime werken niet meer zodra er kinderen komen en er toch verwacht wordt dat de vrouw er voor ze is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Zodra de rekening komt of er fulltime gewerkt moet worden schiet de gemiddelde Nederlandse vrouw spontaan terug in de tijd richting 1800.
Hahahaquote:Op donderdag 27 juni 2019 20:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Zodra de rekening komt of er fulltime gewerkt moet worden schiet de gemiddelde Nederlandse vrouw spontaan terug in de tijd richting 1800.
"genoeg"quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Onzin. Genoeg vrouwen die fulltime werken (ik ben daar één van, vorige week zelfs nog t etentje betaald, val niet van je stoel). Maar meestal gaat dat fulltime werken niet meer zodra er kinderen komen en er toch verwacht wordt dat de vrouw er voor ze is.
Daar heb je vast een bron voor? Want dat is inderdaad wel heel veel.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:51 schreef Grems het volgende:
[..]
"genoeg"
60-70% parttime, ook voordat er kinderen in het spel zijn.
Lekker toch, 2 daagjes vrij in de week.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:51 schreef Grems het volgende:
[..]
"genoeg"
60-70% parttime, ook voordat er kinderen in het spel zijn.
Je snapt het nog steeds niet?quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:50 schreef Samzz het volgende:
En dan nog wat anders, in het buitenland gaat t niet veel anders zijn/worden? Die vrouwen zijn/worden ook zelfstandiger, komen voor zichzelf op.
Er zijn weinig landen waar vrouwen minder zelfstandig en onafhankelijk zijn dan Nederland.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:50 schreef Samzz het volgende:
En dan nog wat anders, in het buitenland gaat t niet veel anders zijn/worden? Die vrouwen zijn/worden ook zelfstandiger, komen voor zichzelf op.
Dat zijn mannen die een Nederlandse vrouw niet aan kunnenquote:Op donderdag 27 juni 2019 20:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Er zijn weinig landen waar vrouwen minder zelfstandig en onafhankelijk zijn dan Nederland.
De fantasie dat vrouwen in het buitenland volgzame slaven zijn bestaat vooral bij mannen die er nog nooit geweest zijn en zure Nederlandse vrouwen.
Ik heb idd helemaal niet het idee dat buitenlandse vrouwen volgzame slaven zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Er zijn weinig landen waar vrouwen minder zelfstandig en onafhankelijk zijn dan Nederland.
De fantasie dat vrouwen in het buitenland volgzame slaven zijn bestaat vooral bij mannen die er nog nooit geweest zijn en zure Nederlandse vrouwen.
Zijn ze ook niet.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb idd helemaal niet het idee dat buitenlandse vrouwen volgzame slaven zijn.
Mijn idee in mijn eerste post in dit topic.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:56 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Zijn ze ook niet.
Alleen denken sommige Nederlandse mannen van wel.
https://www.scp.nl/Public(...)n_op_de_arbeidsmarktquote:Op donderdag 27 juni 2019 20:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daar heb je vast een bron voor? Want dat is inderdaad wel heel veel.
Dat gaat met mijn telefoon niet, dus ik geloof je maar.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:57 schreef Grems het volgende:
[..]
https://www.scp.nl/Public(...)n_op_de_arbeidsmarkt
PDF downloaden, pagina 14.
Zorgzaam betekent niet hetzelfde als gehoorzaam.quote:
quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat gaat met mijn telefoon niet, dus ik geloof je maar.
Ik ben echt verbaasd dat zo veel vrouwen parttime werken. Ik dacht dat het aantal minder zou zijn (vooral omdat al mijn vriendinnen wel fulltime of meer werken).
Ja zoals ik zei, ik kan me niet voorstellen dat de meeste vrouwen met een gezin deze niet als prioriteit hebben. Ik neem aan dat het gezin voor de man ook prioriteit heeft.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:01 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Zorgzaam betekent niet hetzelfde als gehoorzaam.
Zorgzame vrouwen kunnen net zo goed zelfstandig zijn en voor zichzelf opkomen. Ze zorgen voor hun gezin, de behoeften van hun gezin heeft prioriteit.
Is toch normaal?quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben echt verbaasd dat zo veel vrouwen parttime werken. Ik dacht dat het aantal minder zou zijn (vooral omdat al mijn vriendinnen wel fulltime of meer werken).
Zeker erg lekker en als het financieel kan ook vooral doen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:53 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Lekker toch, 2 daagjes vrij in de week.Fulltime is veel.
Dat laatste snap ik ja. Maar volgens de bron van Grems werken vrouwen ook voor de kinderen meer parttime. En waarom dat logisch is snap ik niet.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:15 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Is toch normaal?
Vrouwen werken eenmaal vaker parttime. Maar je ziet wel dat relatief gezien vrouwen meer fulltime gaan werken. Maar als kinderen op de wereld komen werken vrouwen vaker parttime in plaats van mannen.
Omdat, daar komt ie, Nederlandse vrouwen net zoals vrouwen overal liever andere dingen doen met hun tijd. Mannen ook wel, maar ja Nederlandse vrouwen houden nogal vast aan rolpatronen anno 1920 als het om partnerselectie gaat.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik ja. Maar volgens de bron van Grems werken vrouwen ook voor de kinderen meer parttime. En waarom dat logisch is snap ik niet.
Met name onder middelbaar opgeleiden is het verschil groter. Het is ook een beetje een kip of een ei kwestie, want als verzorgende IG oid is het dienstverband in vacatures ook heel vaak deeltijd. En ook als het wel mogelijk is: als een van de weinigen fulltime werken in een parttime cultuur is ook niet alles.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jawel hoor! In sommige culturen moeten vrouwen de man wel verzorgen en heeft de man het voor het zeggen. In best wat landen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:56 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Zijn ze ook niet.
Alleen denken sommige Nederlandse mannen van wel.
In die landen hebben mannen ook weer een plicht ten opzichte van vrouwen en de vraag is of de gemiddelde halfslappe Nederlandse man hier nog aan kan voldoen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:04 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Jawel hoor! In sommige culturen moeten vrouwen de man wel verzorgen en heeft de man het voor het zeggen. In best wat landen.
Ik vind Chia haar uitleg meer plausibel.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:21 schreef Grems het volgende:
[..]
Omdat, daar komt ie, Nederlandse vrouwen net zoals vrouwen overal liever andere dingen doen met hun tijd. Mannen ook wel, maar ja Nederlandse vrouwen houden nogal vast aan rolpatronen anno 1920 als het om partnerselectie gaat.
Waar niets mis mee is, tenzij een man het doet.
Dat heb ik ook altijd als dingen mij beter uitkomen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind Chia haar uitleg meer plausibel.
Dat komt inderdaad voor in patriarchische samenlevingen. Dat is Nederland niet. En we hadden het over Nederland.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:04 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Jawel hoor! In sommige culturen moeten vrouwen de man wel verzorgen en heeft de man het voor het zeggen. In best wat landen.
Wat vind je niet logisch aan haar uitleg, danquote:Op donderdag 27 juni 2019 22:23 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd als dingen mij beter uitkomen.
Dat is ook zo! Financiële plicht.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
In die landen hebben mannen ook weer een plicht ten opzichte van vrouwen en de vraag is of de gemiddelde halfslappe Nederlandse man hier nog aan kan voldoen.
De discussie gaat er toch om dat sommige mannen zulke vrouwen willen en dus naar landen gaan waar dat het geval is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:25 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Dat komt inderdaad voor in patriarchische samenlevingen. Dat is Nederland niet. En we hadden het over Nederland.
Daarnaast is een cultuur zoals China en India anders dan Nederland. Man-vrouw verhouding is ook anders dan in Nederland. En deze discussie ging over Nederland.
Dat ook, maar ook de andere traditionele mannelijke plichtenquote:Op donderdag 27 juni 2019 22:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Dat is ook zo! Financiële plicht.
Nee, we hadden het over buitenlandse vrouwen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:25 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Dat komt inderdaad voor in patriarchische samenlevingen. Dat is Nederland niet. En we hadden het over Nederland.
Daarnaast is een cultuur zoals China en India anders dan Nederland. Man-vrouw verhouding is ook anders dan in Nederland. En deze discussie ging over Nederland.
Maar zodra die vrouwen die cultuur verlaten (door buiten die cultuur te trouwen bv) houden ze daar snel mee op en het komt dan vaker voor dat ze naar de andere kant doorschieten.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:04 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Omdat mijn uitleg strookt met andere cijfers, zoals het feit dat vrouwen actief kiezen voor minder stressvolle, sociale baantjes in landen waar ze veel vrijheid en een breed sociaal vangnet hebben t.o.v. bijvoorbeeld landen zoals Iran, India en Rusland.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat vind je niet logisch aan haar uitleg, dan?
En waarom is jouw uitleg wel waarheid?
Weet ik niet, het is zulke mensen toch met de paplepel ingegoten om man te verzorgen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Maar zodra die vrouwen die cultuur verlaten (door buiten die cultuur te trouwen bv) houden ze daar snel mee op en het komt dan vaker voor dat ze naar de andere kant doorschieten.
Daarin kan je als Nederlandse man beter kiezen voor bv een poolse of zelfs thaise. Omdat de vrouwen uit die landen ook echt hun eigen mannetje staan en niet onder dwang 'zorgzaam' moeten zijn is de kans groter dat iemand ook echt zelf een bepaalde verdeling wil in het leven ipv bang is voor de gevolgen.
Extremen maken de kans groot dat het niet zo blijft als er andere mogelijkheden zijn.
Ik kan iedere man die een vrouw in het buitenland zoekt dan ook aanraden een vrouw te zoeken die binnen de mogelijkheden zelf wat van haar leven maakt. Mag maken.
De kans is dan een stuk groter dat zo'n vrouw je als verrijking ziet ipv als ontsnappings route.
Ik zie anders maar bar weinig mannen die een buitenlandse vrouw zoeken naar bv Afghanistan kijken omdat de vrouw daar netjes moet luisteren. Opgevoed is met wee de vrouw die niet slaafs is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:30 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
De discussie gaat er toch om dat sommige mannen zulke vrouwen willen en dus naar landen gaan waar dat het geval is.
Afghanistan.. Het is niet dat er geen andere landen zijn waar het zo is, in een Thailand is dit ook het geval hoor. Of van die Oostblok landjes. Is ze met de paplepel ingegoten. Zelfde geldt voor landen in Afrika!quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik zie anders maar bar weinig mannen die een buitenlandse vrouw zoeken naar bv Afghanistan kijken omdat de vrouw daar netjes moet luisteren. Opgevoed is met wee de vrouw die niet slaafs is.
Vrouwen halen uit landen waar ze wel moeten luisteren naar de man is ook niet simpel. Daar gaat de jonge vrouw (of zelfs meisje) direct van vader naar door de vader geregelde echtgenoot.
Andere cultuur en daardoor ook andere mentaliteit kan, maar wel alleen als de vrouwen in die cultuur de kans hebben hun eigen leven te bepalen.
Zorg alleen als man (of vrouw) dat je de cultuur, mentaliteit en hoe de potientiele partner erin staat kent. Zorg dat je weet dat het je bevalt en je de valkuilen/mindere dingen kent. Weet dat die valkuilen/mindere kanten (alles kent voor en nadelen) niet te groot zijn, de positieve zaken overheersen.
Alleen als er een zekere vrije keuze is. Hoe groter de 'dwang' hoe groter de kans dat als dat wegvalt iemand iig tijdelijk naar een ander uiterste over gaat of iig anders kiest.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Weet ik niet, het is zulke mensen toch met de paplepel ingegoten om man te verzorgen.
Ja, maar buitenlandse vrouwen die door een Nederlandse man wordt gekozen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over buitenlandse vrouwen.
Sekstoeristenquote:Op donderdag 27 juni 2019 22:58 schreef capricia het volgende:
Ik heb een tante van in de 60. Haar man is overleden. De kinderen zijn het huis uit. Het is de zus van mijn vader. Dat gezin telde 16 kinderen. Dus er is een grote familie aan die kant.
Zij is met vriendinnen meerdere malen op vakantie geweest in Afrika. En heeft nu een vriend in Gambia. Deze jongen is 30.
Eens in de zoveel tijd komt hij hier heen. En neemt zij hem mee naar allerlei familie-feesten (die er veel zijn, alleen al meer dan 1 verjaardag per maand).
Hij is de enige gekleurde op zo’n familie-feest. En komt duidelijk uit een heel andere cultuur.
Het is een mooie en aardige jongen. Ook best wel macho. Mannelijk en hoffelijke enzo. Maar er zit ook iets heel onderdanigs in naar haar.
Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Maar je voelt dat het niet gelijkwaardig is. Als een soort olifant in de kamer.
Ik vind het heel vreemd om te zien. Maar het gaat me in wezen niet aan. Ik weet dat zij, door middel van hun relatie, een half dorp daar onderhoudt. Inclusief zijn familie.
Beiden halen kennelijk genoeg positiefs uit de relatie om hem voort te zetten. Voor haar zal het aandacht en sex zijn van een mooie man. Voor hem geld.
Ik moest er vooral even aan wennen.
Zielig voor zo’n jongen, maar ja, is met het doel: money.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:58 schreef capricia het volgende:
Ik heb een tante van in de 60. Haar man is overleden. De kinderen zijn het huis uit. Het is de zus van mijn vader. Dat gezin telde 16 kinderen. Dus er is een grote familie aan die kant.
Zij is met vriendinnen meerdere malen op vakantie geweest in Afrika. En heeft nu een vriend in Gambia. Deze jongen is 30.
Eens in de zoveel tijd komt hij hier heen. En neemt zij hem mee naar allerlei familie-feesten (die er veel zijn, alleen al meer dan 1 verjaardag per maand).
Hij is de enige gekleurde op zo’n familie-feest. En komt duidelijk uit een heel andere cultuur.
Het is een mooie en aardige jongen. Ook best wel macho. Mannelijk en hoffelijke enzo. Maar er zit ook iets heel onderdanigs in naar haar.
Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Maar je voelt dat het niet gelijkwaardig is. Als een soort olifant in de kamer.
Ik vind het heel vreemd om te zien. Maar het gaat me in wezen niet aan. Ik weet dat zij, door middel van hun relatie, een half dorp daar onderhoudt. Inclusief zijn familie.
Beiden halen kennelijk genoeg positiefs uit de relatie om hem voort te zetten. Voor haar zal het aandacht en sex zijn van een mooie man. Voor hem geld.
Ik moest er vooral even aan wennen.
Oostblok vergis je je in. Het communisme heeft enkele bij effecten die (onbedoeld) gunstig zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:48 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Afghanistan.. Het is niet dat er geen andere landen zijn waar het zo is, in een Thailand is dit ook het geval hoor. Of van die Oostblok landjes. Is ze met de paplepel ingegoten. Zelfde geldt voor landen in Afrika!
Super herkenbaar.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb lang geleden een relatie gehad met een Rus. Hij vond de vrouwen in zijn omgeving materialistisch en berekenend en had daarom een voorkeur voor vrouwen uit West-Europa.
Ik viel op mijn beurt voor hem omdat ik hem verschrikkelijk romantisch vond. Hollandse mannen zijn ofwel erg nuchter of ze hebben een oppervlakkig beeld van romantiek. Ik wou een poëet, iemand de de diepte van mijn emoties begreep. Alles aan mijn Rus was groots en meeslepend. Maar op den duur ontdekte ik dat we elkaar niet echt kenden. Het cultuurverschil was groot. Ik heb onderschat hoe belangrijk een gedeelde taal en tradities zijn om elkaar werkelijk te begrijpen.
[..]
Zou jij er wat van zeggen?quote:
Het exotische, dat wat verschillend is, is natuurlijk ook wat aantrekt. Ik snap het helemaal: Italiaanse mannen zijn donkerder, hebben mooie bruine ogen, tonen gemakkelijk hun affectie en zijn complimenteus. Ze zijn zo anders de Nederlandse mannen. En daarmee vormen ze een leuke fantasie, maar een relatie zou bij mij stuklopen op te sterk afwijkende normen en waarden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Super herkenbaar.
Heb een heel goede Italiaanse vriend. Ken hem echt al jaren. Ga daar eens/twee keer per jaar heen. Heel romantisch persoon. Zou zo voor hem kunnen vallen (maar ik ben al getrouwd en hou gewoon van mijn man). Altijd eindeloos kletsen, drankje erbij. Er wordt heerlijk traditioneel Italiaans gekookt voor mij. De hele familie rukt uit als ik er ben. Voel me echt vereerd en verwend daar.
Maar de ziel, hoe iemand de wereld in kijkt, het besef van tijd/familie, van wat de wereld om je heen betekent, dat is zo anders. Ieder jaar weer besef ik hoe anders die cultuur en tradities zijn.
En dit is gewoon Europa.
Kun je nagaan met een Rus (wat ook redelijk Europees is) of een Aziaat (wat gewoon compleet niet overeenkomt).
Dat elkaar nooit helemaal begrijpen klopt. En daarom zijn mannen die kansloos zijn op de Nederlandse relatiemarkt nog wel eens succesvol in ZO-Azië. Die vrouwen daar kunnen helemaal niet zien hoe sociaal onhandig en algeheel zwak ze zijn. Daar komen ze pas achter na een paar jaar in Nederland en dan is het meestal ook afgelopen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb lang geleden een relatie gehad met een Rus. Hij vond de vrouwen in zijn omgeving materialistisch en berekenend en had daarom een voorkeur voor vrouwen uit West-Europa.
Ik viel op mijn beurt voor hem omdat ik hem verschrikkelijk romantisch vond. Hollandse mannen zijn ofwel erg nuchter of ze hebben een oppervlakkig beeld van romantiek. Ik wou een poëet, iemand de de diepte van mijn emoties begreep. Alles aan mijn Rus was groots en meeslepend. Maar op den duur ontdekte ik dat we elkaar niet echt kenden. Het cultuurverschil was groot. Ik heb onderschat hoe belangrijk een gedeelde taal en tradities zijn om elkaar werkelijk te begrijpen.
Inmiddels ben ik alweer vele jaren samen met een nuchtere Hollander, die bij nader inzien toch niet zo nuchter bleek te zijn als ik dacht omdat stille wateren diepe gronden hebben. En ik waardeer juist de afwezigheid van opsmuk en het grootse gebaar. Soms ligt het probleem niet bij de ander die bijvoorbeeld niet zorgzaam genoeg is, maar bij jezelf omdat je nog niet weet wat goed is voor je.
De hele levensinstelling is anders. Het is idd geen Russische (getergd door het lotquote:Op donderdag 27 juni 2019 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het exotische, dat wat verschillend is, is natuurlijk ook wat aantrekt. Ik snap het helemaal: Italiaanse mannen zijn donkerder, hebben mooie bruine ogen, tonen gemakkelijk hun affectie en zijn complimenteus. Ze zijn zo anders de Nederlandse mannen. En daarmee vormen ze een leuke fantasie, maar een relatie zou bij mij stuklopen op te sterk afwijkende normen en waarden.
Ik neem aan dat je mijn stuk al gelezen hebt of wil je dat ik het nog specificeer?quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
De hele levensinstelling is anders. Het is idd geen Russische (getergd door het lot) poëtische ziel. Meer een dolce vita.
Maar de hele perceptie van plaats en tijd en belangrijkheid van zaken is anders. En tradities.
Alles gaat via tradities. En daar kun je geen vragen over stellen.
Nee. Dat zal nooit wat worden.
Maar even terug komend op de mannen die een buitenlandse vrouw hebben of overwegen.. hoe beleven zij dit?
Waarom zien mensen die import bruidjes altijd als sociaal incapabelen?quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja maar het bied meer voordelen dan er een importeren. Het lijkt me voor die vrouwen wel eenzaam, zit je dan in een land waar je geen hond kent behalve je vent.
Omdat ze net als jij hun anekdotisch bewijs veralgemeniseren.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Waarom zien mensen die import bruidjes altijd als sociaal incapabelen?![]()
Ik geef alleen een trend aan op basis van persoonlijke ervaringen, dat staat ook her en der in mijn posts beschreven. Oftewel ik veralgemniseer niks, ik spot alleen een trend in mijn omgeving.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat ze net als jij hun anekdotisch bewijs veralgemeniseren.
Je noemt een aantal beperkte observaties een trend. Dat ís veralgemeniseren.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:46 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ik geef alleen een trend aan op basis van persoonlijke ervaringen, dat staat ook her en der in mijn posts beschreven. Oftewel ik veralgemniseer niks, ik spot alleen een trend in mijn omgeving.
Jup dat bevalt mij ook compleet nietquote:Op donderdag 27 juni 2019 14:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Die zijn over het algemeen wel geïnfecteerd met de feministische/mannelijke eigenschappen die Nederlandse dames ook hebben en dat is juist iets wat niet gezocht wordt.
Omdat ik persoonlijk het woord “importbruidjes” vind staan voor iemand die je kennelijk niet gelijkwaardig aan jezelf acht.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Als ik een vrouw uit Oost-Europa zou halen die gewoon partime gaat werken kan die hier gewoon een sociaal leven opbouwen hoor. Mensen die een vriendin uit het buitenland halen zijn niet allemaal 45+ vies en dik en geilend op thaise/filipijnse jonge dames.![]()
Jij kent geen mannen die een zorgzame vrouw willen omdat je dat als man tegenwoordig niet meer kunt zeggen zonder afgemaakt te worden door een stel feministen. Mannen hebben geen zin om op een verjaardag dit te zeggen en vervolgens met alle aanwezigen een halfuur een kruisverhoor te houden. Ik spreek uit ervaring van mijzelf en vrienden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je noemt een aantal beperkte observaties een trend. Dat ís veralgemeniseren.
En hé, ik begrijp het, ik doe het zelf ook. Het is alleen wat merkwaardig als je anderen er dan om veroordeelt. Zo herken ik jouw schets van vrouwen totaal niet. Ik ken trouwens ook geen mannen die een 'zorgzame' vrouw willen, In mijn omgeving willen mannen een lekker wijf met intellect. Je kunt altijd nog een huishoudster huren of eten bestellen.
Ik nam even de term over van diegene waar ik op reageerde, had je zelf ook wel kunnen weten aangezien ik daarna gewoon weer over vrouwen spreek.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat ik persoonlijk het woord “importbruidjes” vind staan voor iemand die je kennelijk niet gelijkwaardig aan jezelf acht.
Tenzij jij jezelf ook in verkleinwoorden duidt.
Que? Is dat een vrouw die té of alleen maar zorgzaam is of zo?quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
k ken trouwens ook geen mannen die een 'zorgzame' vrouw willen
Ik heb op FvD gestemd en het werk van Jordan Peterson gelezen en kan je garanderen dat de mannen in mijn omgeving zich niet genoodzaakt voelen om een sociaal wenselijk verhaal op te hangen tegen mij. Het heeft mijzelf vooral verbaasd dat mannen veel meer dan ik vroeger dacht vallen op intellect.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:55 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Jij kent geen mannen die een zorgzame vrouw willen omdat je dat als man tegenwoordig niet meer kunt zeggen zonder afgemaakt te worden door een stel feministen. Mannen hebben geen zin om op een verjaardag dit te zeggen en vervolgens met alle aanwezigen een halfuur een kruisverhoor te houden. Ik spreek uit ervaring van mijzelf en vrienden.
Ik zeg niet dat het tegenover elkaar staat. Het staat alleen niet hoog op het prioriteitenlijstje. Het is super natuurlijk als iemand boodschappen haalt, de was doet en voor je kookt. Zo iemand zou ik ook wel willen! Ik plof na een lange dag werken op de bank, krijg een kop koffie aangereikt en m'n voeten worden gemasseerd.quote:Daarnaast maak je de fout die velen hier maken. Waarom staat een zorgzame vrouw tegenover een intelligent lekker wijf? dat staat het helemaal niet.
Lijkt mij niks aan zo'n man.. Leuk juist als hij van een lieve meid houdt vind ik.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
In mijn omgeving willen mannen een lekker wijf met intellect. Je kunt immers altijd nog een huishoudster erbij nemen of eten bestellen.
Die vergelijking tussen Nederlandse en bijvoorbeeld Indiaase of Iranese vrouwen kun je natuurlijk niet maken. Wanneer je weet dat je veel vrijheden hebt en je een sociaal vangnet hebt en dat je in een land woont waar een minimum inkomen bestaat, waarom zou je dan niet kiezen voor de baan waar je het gelukkigst van wordt? Als je geen andere keus hebt, dan moet je wel voor zo veel mogelijk werken gaan. Die vrouwen gaan dat in Nederland waarschijnlijk ook willen (fulltime werken) dus dat gaat denk ik ook deels ten koste van het zorgzame dat door de Nederlandse heren gewenst is (als dat al echt gewenst is).quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Omdat mijn uitleg strookt met andere cijfers, zoals het feit dat vrouwen actief kiezen voor minder stressvolle, sociale baantjes in landen waar ze veel vrijheid en een breed sociaal vangnet hebben t.o.v. bijvoorbeeld landen zoals Iran, India en Rusland.
Dacht dat het alleen bij ons zo was (technisch bedrijf): heel veel mannen werken vier dagen + een dag thuis. De meeste vrouwen fulltime.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Op het bedrijf waar ik werk is het trouwens omgekeerd, de vrouwen werken fulltime (40 uur) en de mannen parttime (32 uur). Maar dat is toeval.
Daarnaast is het in nederland gemiddeld nog steeds zo (hoe oneerlijk ook) dat vrouwen minder verdienen (ze verdienen het wel, ze krijgen het alleen niet als loon), hierdoor wordt denk ik in een relatie sneller gekozen dat "de vrouw maar thuis blijft" omdat dit financieel aantrekkelijker is. met name als er kinderen in het spel komen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die vergelijking tussen Nederlandse en bijvoorbeeld Indiaase of Iranese vrouwen kun je natuurlijk niet maken. Wanneer je weet dat je veel vrijheden hebt en je een sociaal vangnet hebt en dat je in een land woont waar een minimum inkomen bestaat, waarom zou je dan niet kiezen voor de baan waar je het gelukkigst van wordt? Als je geen andere keus hebt, dan moet je wel voor zo veel mogelijk werken gaan. Die vrouwen gaan dat in Nederland waarschijnlijk ook willen (fulltime werken) dus dat gaat denk ik ook deels ten koste van het zorgzame dat door de Nederlandse heren gewenst is (als dat al echt gewenst is).
Persoonlijk heb ik ook liever een stressloze baan waar ik veel met mensen in contact kom, de meeste mensen varen niet zo goed op stress, dus waarom zoiets opzoeken? En zoals Chia al zei, klopt het denk ik ook. Veel banen die door vrouwen worden ingevuld (verzorgende, kinderdagverblijf, administratie) zijn parttime banen. Dus dat veel vrouwen parttime werken is best verklaarbaar.
Op het bedrijf waar ik werk is het trouwens omgekeerd, de vrouwen werken fulltime (40 uur) en de mannen parttime (32 uur). Maar dat is toeval.
Bij een vriend van me werkt het ook zo, zijn vrouw heeft een veel beter betaalde baan, zij werkt fulltime. Hij werkt parttime en doet daarbij wat meer in het huishouden.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:59 schreef Delain1987 het volgende:
[..]
Daarnaast is het in nederland gemiddeld nog steeds zo (hoe oneerlijk ook) dat vrouwen minder verdienen (ze verdienen het wel, ze krijgen het alleen niet als loon), hierdoor wordt denk ik in een relatie sneller gekozen dat "de vrouw maar thuis blijft" omdat dit financieel aantrekkelijker is. met name als er kinderen in het spel komen.
Had destijds een collega die minder ging werken (zelfs voordat ze kinderen hadden) omdat de vrouw meer verdiende als hij deed.
Oh, ben je nu weer man? Jij wisselt steeds sneller van geslacht dan anderen van onderbroekquote:Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Jup dat bevalt mij ook compleet niet
Boefjequote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:46 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde Filippijnse ook wel meer arbeidsethos heeft dan een vrouw in NL, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten. Als ik man was en een vrouw zocht, zou ik het wel weten.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:15 schreef piere het volgende:
Zo'n lekker klein lief onderdanig verzorgend indootje![]()
Ja duh, het stikt hier van de oostblokkers, die maken hier gemakkelijk contact, maar een vrouw die hier niemand kent en de taal niet spreekt vind ik sneu voor die dame. Jij maakt er sociaal incapabel van.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Als ik een vrouw uit Oost-Europa zou halen die gewoon partime gaat werken kan die hier gewoon een sociaal leven opbouwen hoor. Mensen die een vriendin uit het buitenland halen zijn niet allemaal 45+ vies en dik en geilend op thaise/filipijnse jonge dames.![]()
Nou dat valt reuze mee hoor, weet niet waar jij woont maar in Nijmegen en omgeving zijn het er niet zo heel veel hoor.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:28 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja duh, het stikt hier van de oostblokkers, die maken hier gemakkelijk contact, maar een vrouw die hier niemand kent en de taal niet spreekt vind ik sneu voor die dame. Jij maakt er sociaal incapabel van.
In Brabant protesteren we tegen Polen hotels. En nee ik heb mijn vrouwen tot nu gewoon in Nederland gevonden.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:57 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Nou dat valt reuze mee hoor, weet niet waar jij woont maar in Nijmegen en omgeving zijn het er niet zo heel veel hoor.
Daarnaast kan iemand toch gewoon de taal gaan leren? dat moet iedereen die voor een liefde naar het buitenland verhuisd ook mannen en Nederlanders die naar het buitenland verhuizen. Dat jij impliceert dat die vrouwen hier niks hebben of niks kunnen opbouwen geeft wel degelijk aan dat je ze sociaal incompetabel vindt. Vermoedelijk komt dat door je negatieve associatie met het halen van een partner uit het buitenland.
Omdat er in Brabant op enkele plekken tegen zogenaamde Polen hotels wordt geprotesteerd is dat natuurlijk in heel Nederland ook zoquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:01 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
In Brabant protesteren we tegen Polen hotels. En nee ik heb mijn vrouwen tot nu gewoon in Nederland gevonden.
Maar goed, geloof gerust dat die dames niet eenzaam zijn hier. Ik heb nergens iets gezegd over sociaal incapabel zijn. Dat maak jij ervan.
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:20 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Omdat er in Brabant op enkele plekken tegen zogenaamde Polen hotels wordt geprotesteerd is dat natuurlijk in heel Nederland ook zo![]()
Daarnaast komen die vrouwen met een heel ander perspectief naar Nederland dan die arbeidsmigranten die hard moeten werken voor minimumloon.
Jij stelt wel degelijk dat Oost-Europese vrouwen het onvermogen hebben om een sociale kring op te bouwen buiten het gezin in Nederland en daardoor geef je dus wel degelijk aan dat ze sociaal incompetabele zijn (tenminste in NL)
quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja maar het bied meer voordelen dan er een importeren. Het lijkt me voor die vrouwen wel eenzaam, zit je dan in een land waar je geen hond kent behalve je vent.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:28 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja duh, het stikt hier van de oostblokkers, die maken hier gemakkelijk contact, maar een vrouw die hier niemand kent en de taal niet spreekt vind ik sneu voor die dame. Jij maakt er sociaal incapabel van.
Bij de 2 bovenstaande posts laat je wel blijken dat je er totaal niet in gelooft dat Oost-Europese vrouwen bij machte zijn zelf ook een sociale kring op te bouwen buiten het gezin om. Dat bedoel ik met sociaal incapabel. Ik denk dat je de hedendaags Oost-Europese vrouw aardig onderschat. Voor de poen hoeven zij hier echt niet meer te komen over het algemeen.quote:
Ik heb nergens gezegd dat ze geen sociale kring kunnen opbouwen. Maar dat zal ongetwijfeld niet op dag 1 al het geval zijn. Die vrouwen moeten hier helemaal opnieuw beginnen. Maar kennelijk snap je niet wat ik wel zeg. Ik zeg dat ik denk dat het best lastig zal zijn voor die vrouwen om een nieuw leven op te bouwen in een ander land. Dat is over het algemeen bij iedereen zo. Of dacht jij dat ze even een blik vriendinnen open kan trekken ofzo?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:29 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bij de 2 bovenstaande posts laat je wel blijken dat je er totaal niet in gelooft dat Oost-Europese vrouwen bij machte zijn zelf ook een sociale kring op te bouwen buiten het gezin om. Dat bedoel ik met sociaal incapabel. Ik denk dat je de hedendaags Oost-Europese vrouw aardig onderschat. Voor de poen hoeven zij hier echt niet meer te komen over het algemeen.
Daarnaast moet iedereen die naar het buitenland verhuist een nieuw sociale kring opbouwen en velen lukt dit prima, waarom zouden vrouwen uit Oost-Europa dit dan niet kunnen?
Natuurlijk is het voor iedereen zo dat zoiets lastig is maar doorgaans lukt dat bij verreweg de meeste mensen wel. Jij laat toch duidelijk zien dat je er geen vertrouwen in hebt dat zij dit ook kunnen terwijl het tegendeel waar is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:33 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ze geen sociale kring kunnen opbouwen. Maar dat zal ongetwijfeld niet op dag 1 al het geval zijn. Die vrouwen moeten hier helemaal opnieuw beginnen. Maar kennelijk snap je niet wat ik wel zeg. Ik zeg dat ik denk dat het best lastig zal zijn voor die vrouwen om een nieuw leven op te bouwen in een ander land. Dat is over het algemeen bij iedereen zo. Of dacht jij dat ze even een blik vriendinnen open kan trekken ofzo?
Mijn ervaring is dat afkomst weliswaar een bepaalde richting geeft, maar dat het toch altijd om de persoon zelf gaat. Je hebt in Nederland dus ook vrouwen die niet typisch Nederlands zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:13 schreef LeesFoknl het volgende:
Veel mannen hebben geen zin, of niet meer, in een Nederlandse partner, en zijn op zoek naar iets anders.
Welke landen zijn dan interessant en waarom natuurlijk.
Waaruit af te leiden is of dat "buiten" land voor iemand interessant is.
Graag hier geen vrouwen die negatief over mannen schrijven die een voorkeur hebben of hebben gekregen in de loop der tijd naar een niet Nederlandse vrouw. Om welke reden dan ook, dat is niet het thema.
Echter ook mannen, als je hier reageert, svp niet negatief over de Nederlandse vrouw praten of over eventuele negatieve ervaringen met hen.
Graag onderbouwd met persoonlijke ervaringen of ideeën over het land cq de vrouwen van dat land, maar ook graag met wat meer wetenschappeljk materiaal zoals bv. rapporten of statistieken.
Sorry maar dat blijkt uit geen van mijn posts. En nu ben ik wel klaar met dat oeverloze gezeur van jou.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:40 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Natuurlijk is het voor iedereen zo dat zoiets lastig is maar doorgaans lukt dat bij verreweg de meeste mensen wel. Jij laat toch duidelijk zien dat je er geen vertrouwen in hebt dat zij dit ook kunnen terwijl het tegendeel waar is.
Ik praat heel vaak met mijn Russische vriendin over politiek (niet zo gek aangezien ik in de politiek zit). En dit zou volgens jou fout zijn omdat...?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:49 schreef Harlekien het volgende:
Owja, nooit tegen een Russiche of Oekraïnse vrouw over politiek praten.
Tipje van de sluier.
Oeverloze gezeur nog welquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:45 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Sorry maar dat blijkt uit geen van mijn posts. En nu ben ik wel klaar met dat oeverloze gezeur van jou.
Heb met een Oekrainse ook wel eens over de oorlog daar gepraat. Kon gewoon en heeft verderquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik praat heel vaak met mijn Russische vriendin over politiek (niet zo gek aangezien ik in de politiek zit). En dit zou volgens jou fout zijn omdat...?
Ja dat is dan jouw probleem, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik denk dat ze het niet kunnen. Dat is een aanname van jou. Je kunt ook nergens quoten dat ik dat heb gezegd. Dus dat is iets wat je helemaal zelf verzint.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:49 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Oeverloze gezeur nog wel![]()
Prima dat je het niet met mij eens bent maar ik haal gewoon iets aan wat je zelf zegt.
Maar nog een fijn weekend he
Dat je het niet expliciet 'sociaal incapabel' opschrijft wil niet daadwerkelijk zeggen dat het niet in een verdekte manier opgeschreven is en dat heb je wel degelijk gedaan hoor. Maar mocht je niet zo denken dan is dat alleen maar mooi hoor.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:51 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja dat is dan jouw probleem, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik denk dat ze het niet kunnen. Dat is een aanname van jou. Je kunt ook nergens quoten dat ik dat heb gezegd. Dus dat is iets wat je helemaal zelf verzint.
Het gemiddelde is niet voor niets gedaald tot 3 keer per maand.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 00:49 schreef -marz- het volgende:
Maar ik zie om me heen ook wel veel "tss hoezo dat kan hij toch zelf?" onder (Nederlandse) vrouwen. Ik vraag me dan altijd af wat voor seks zulke vrouwen hebben, het komt zo egoïstisch en liefdeloos over zoals ze over hun man praten.
Zo lang je niet aan mansplaining gaat doen en gewoon open bent lijkt mij ook dat er geen probleem is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:50 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Heb met een Oekrainse ook wel eens over de oorlog daar gepraat. Kon gewoon en heeft verder
niks aan mijn kansen bij haar af gedaan
Die kringverjaardagen zijn in het buitenland een bron van vermaak overigens.quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:12 schreef Fancy2 het volgende:
Dat komt omdat die witte mannen niet weten te feesten.
Zij kennen alleen de kringverjaardagen.
Ikzelf zou ook wel een buitenlandse man willen
Dan doen ze het waarschijnlijk alleen 2x per maand voor haar eisprong omdat ze een kind wil moet. Die luie kuthufter moet wel haar wens voor 3 kinderen in vervulling laten gaan voor haar 38e.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gemiddelde is niet voor niets gedaald tot 3 keer per maand.
Om over de kwaliteit niet te spreken. Gemiddelde vrijpartij was 23 minuten ofzo, incl. voor- en naspel (de daad zelf iets van 2-3 minuten).
En dit zijn gemiddelden inclusief de mensen die wel een goed seksleven hebben. Kun je nagaan wat voor ellende het gemiddelde seksleven is van een uitgeblust stel.
Slimme vrouw heeft hij. Scheelt hen beide wachttijd. Ga jij maar lekker buiten de rij staan en wachten op je plassende vrouw om vervolgens alsnog achteraan in de rij te gaan staan.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:37 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik zag laatst zo'n vrouw haar man commanderen in de Ikea dat hij alvast in die eterij in de rij moest gaan staan terwijl zij ging plassen. Die man keek om zich heen zo van "I'm forever fucked" waarschijnlijk had hij haar net bezwangerd.
Wat ik eerder al schreef: je hebt in ieder land alle soorten vrouwen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:37 schreef -marz- het volgende:
Dan doen ze het waarschijnlijk alleen 2x per maand voor haar eisprong omdat ze een kind wil moet. Die luie kuthufter moet wel haar wens voor 3 kinderen in vervulling laten gaan voor haar 38e.
Ik zag laatst zo'n vrouw haar man commanderen in de Ikea dat hij alvast in die eterij in de rij moest gaan staan terwijl zij ging plassen. Die man keek om zich heen zo van "I'm forever fucked" waarschijnlijk had hij haar net bezwangerd.
Maar ik hoorde dat indo vrouwen zulke neigingen ook wel kunnen hebben? Die eeuwige loyaliteit aan hun familie zou ik persoonlijk ook wel moeite mee hebben denk ik.
Het gaat volgens mij om het commanderen...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:58 schreef DjVero het volgende:
[..]
Slimme vrouw heeft hij. Scheelt hen beide wachttijd. Ga jij maar lekker buiten de rij staan en wachten op je plassende vrouw om vervolgens alsnog achteraan in de rij te gaan staan.
Moet dan alles aan elkaar gevraagd worden ofzo? Als zij zegt "ga alvast in de rij staan, dan ga ik even naar het toilet", dan is dat toch prima?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij om het commanderen...
Gisteren een Nederlands echtpaar naast mij inchecken in een hotel. Die vrouw zeer dominant tegen receptioniste praten. Haar man stond twee stappen achter haar slap te hangen, terwijl de vrouw alles zelf besliste.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik eerder al schreef: je hebt in ieder land alle soorten vrouwen.
Overigens, als je je zo door je vrouw op je kop laat zitten, dan ben je daar ook zelf schuldig aan. Wat een lulletje rozenwater ben je als je je zo laat behandelen.
In dat verband: ik kreeg gisteren van een vrouw die ik zakelijk ken serieus de vraag of ik van mijn nieuwe vriendin toestemming kreeg om nog steeds een maand op wintersport te gaan. Die was compleet verbaast om te horen dat ik daar geen toestemming voor vraag, alleen overleg heb over de data.
Bleef zelfs nog een beetje pruttelen dat dat bij haar toch anders ging. En haar kerel is niet eens een slappe zak.
Bijzonder wel.
Tsja, ik was er niet bij, dus ik weet niet meer dan wat er staat.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:20 schreef DjVero het volgende:
Moet dan alles aan elkaar gevraagd worden ofzo? Als zij zegt "ga alvast in de rij staan, dan ga ik even naar het toilet", dan is dat toch prima?
Dat willen de meeste vrouwen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:29 schreef Fancy2 het volgende:
Gisteren een Nederlands echtpaar naast mij inchecken in een hotel. Die vrouw zeer dominant tegen receptioniste praten. Haar man stond twee stappen achter haar slap te hangen, terwijl de vrouw alles zelf besliste.
Ik dacht toen: Duidelijk wie de broek in huis aan heeft.
Daarom wil ik ook liever een buitenlandse man. Ik hou niet van die slappe houding van de meeste Nederlandse mannen. Ik wil op mijn plaats gezet worden wanneer ik weer eens bazig doe.
Eerste alinea: dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat willen de meeste vrouwen.
Het is tegen het zere been van velen, maar feitelijk is een goede relatie een relatie tussen een man die zijn mannelijke rol pakt en een vrouw die haar vrouwelijke rol pakt. Dat kan allemaal prima vanuit gelijkwaardigheid en respect
Ja dat zeg ik.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die vergelijking tussen Nederlandse en bijvoorbeeld Indiaase of Iranese vrouwen kun je natuurlijk niet maken. Wanneer je weet dat je veel vrijheden hebt en je een sociaal vangnet hebt en dat je in een land woont waar een minimum inkomen bestaat, waarom zou je dan niet kiezen voor de baan waar je het gelukkigst van wordt? Als je geen andere keus hebt, dan moet je wel voor zo veel mogelijk werken gaan.
Bijzonder dat je in het eerste deel van je post wel in staat bent de juiste conclusie te trekken, namelijk dat vrouwen, als ze de kans krijgen, kiezen voor relaxed maar dat het aantal uren wat ze werken, meestal parttime, komt omdat werkgevers in die sectoren toevallig lijken te geilen op moeilijke roosters.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
En zoals Chia al zei, klopt het denk ik ook. Veel banen die door vrouwen worden ingevuld (verzorgende, kinderdagverblijf, administratie) zijn parttime banen. Dus dat veel vrouwen parttime werken is best verklaarbaar.
Leg eens uit waarom mannen nog werk hebben als vrouwen exact dezelfde prestaties leveren voor minder geld?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:59 schreef Delain1987 het volgende:
[..]
Daarnaast is het in nederland gemiddeld nog steeds zo (hoe oneerlijk ook) dat vrouwen minder verdienen (ze verdienen het wel, ze krijgen het alleen niet als loon), hierdoor wordt denk ik in een relatie sneller gekozen dat "de vrouw maar thuis blijft" omdat dit financieel aantrekkelijker is. met name als er kinderen in het spel komen.
Had destijds een collega die minder ging werken (zelfs voordat ze kinderen hadden) omdat de vrouw meer verdiende als hij deed.
En (mocht het er ooit van komen) ik zou hetzelfde doen als ik minder zou verdienen als mijn partner
Je bent toch geen klein kind? Werk gewoon zelfstandig aan je karakter.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:29 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook liever een buitenlandse man. Ik hou niet van die slappe houding van de meeste Nederlandse mannen. Ik wil op mijn plaats gezet worden wanneer ik weer eens bazig doe.
🙄quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je bent toch geen klein kind? Werk gewoon zelfstandig aan je karakter.
Daarnaast vind ik het behoorlijk beschamend als de één van het stel de ander op z’n plaats zet.
Ja iddquote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:20 schreef DjVero het volgende:
[..]
Moet dan alles aan elkaar gevraagd worden ofzo? Als zij zegt "ga alvast in de rij staan, dan ga ik even naar het toilet", dan is dat toch prima?
Hahaa. Dat vind ik pas lulletje rozenwater achtig.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:58 schreef DjVero het volgende:
[..]
Slimme vrouw heeft hij. Scheelt hen beide wachttijd. Ga jij maar lekker buiten de rij staan en wachten op je plassende vrouw om vervolgens alsnog achteraan in de rij te gaan staan.
Dat was mijn gedachte eigenlijk ook. Ik zal mijn man nooit corrigeren. En hij mij ook niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je bent toch geen klein kind? Werk gewoon zelfstandig aan je karakter.
Daarnaast vind ik het behoorlijk beschamend als de één van het stel de ander op z’n plaats zet.
Hij mag mij wel corrigeren hoor. Ik denk namelijk niet dat ik altijd gelijk heb en als ik te bazig ben en hem daarmee in verlegenheid breng mag hij dat gerust zeggen. Natuurlijk niet wanneer iedereen ook zit te luisteren. Mag wel met respect onder vier ogen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat was mijn gedachte eigenlijk ook. Ik zal mijn man nooit corrigeren. En hij mij ook niet.
Wat raar.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:38 schreef Tinkepink het volgende:
Dat was mijn gedachte eigenlijk ook. Ik zal mijn man nooit corrigeren. En hij mij ook niet.
Nee man, als ik iets zie wat me niet aanstaat zeg ik er iets van, wat ze met mijn commentaar of advies doet moet ze zelf weten. Als ze er niks mee doet zeg ik er nog een keer iets van als ik het de moeite waard vind. Andersom ook en we zien dat niet als een correctie, meer als een verbeterpuntje in de relatie.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat raar.
Juist jouw partner kan dingen van jou zien die jezelf niet ziet. Dus een partner kan door jou te corrigeren jou laten groeien.
Dat kan allemaal respectvol. Het is niet zo dat een correctie meteen gelijk staat als top-down, zoals je een kind toespreekt.
Tsja, ik zie correctie niet als iets negatiefs.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee man, als ik iets zie wat me niet aanstaat zeg ik er iets van, wat ze met mijn commentaar of advies doet moet ze zelf weten. Als ze er niks mee doet zeg ik er nog een keer iets van als ik het de moeite waard vind. Andersom ook en we zien dat niet als een correctie, meer als een verbeterpuntje in de relatie.
Wat is correctie in jouw ogen ehquote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, ik zie correctie niet als iets negatiefs.
Ja. Meer zo. Een kind, een hond of zelfs een ondergeschikte kun je corrigeren. Natuurlijk wijzen we elkaar wel af en toe op zaken die we anders zouden kunnen doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee man, als ik iets zie wat me niet aanstaat zeg ik er iets van, wat ze met mijn commentaar of advies doet moet ze zelf weten. Als ze er niks mee doet zeg ik er nog een keer iets van als ik het de moeite waard vind. Andersom ook en we zien dat niet als een correctie, meer als een verbeterpuntje in de relatie.
Nog steeds een correctie, maar het is gewoon nuttig als je het op de juiste manier doet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:08 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat is correctie in jouw ogen eh
Weet niet waar je op doeltquote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog steeds een correctie, maar het is gewoon nuttig als je het op de juiste manier doet.
Wat is er toch mis met je partner corrigeren als die een keer zich misdraagt?
In wat voor zin misdraagt jouw partner zich? Heb jij de rol van de vader van je partner overgenomen ofzo?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog steeds een correctie, maar het is gewoon nuttig als je het op de juiste manier doet.
Wat is er toch mis met je partner corrigeren als die een keer zich misdraagt?
En dan allemaal redenen verzinnen waarom die vrouwen 'beter' zijn terwijl ze eigenlijk gewoon massaal worden gemeden door Nederlandse vrouwen omdat ze een beetje eng zijn en waarschijnlijk stinken.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 01:13 schreef Cockwhale het volgende:
Incel topic. Specifiek vrouwen uit 3e wereldlanden halen
Jij hebt dat nog nooit gehad in jouw relaties dat de ander iets doet dat je een keer daar wat van wil zeggen? Altijd maar de lieve vrede bewaren?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 04:23 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
In wat voor zin misdraagt jouw partner zich? Heb jij de rol van de vader van je partner overgenomen ofzo?
Hangt ervan af wat ze doet. Maar over het algemeen hoef ik niet ergens iets van te zeggen, ze is volwassen dus ze weet zelf wel wat doet.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt dat nog nooit gehad in jouw relaties dat de ander iets doet dat je een keer daar wat van wil zeggen? Altijd maar de lieve vrede bewaren?
Suit yourself.
Want de enige manier waarop je daar iets van kan zeggen is corrigeren?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt dat nog nooit gehad in jouw relaties dat de ander iets doet dat je een keer daar wat van wil zeggen? Altijd maar de lieve vrede bewaren?
Suit yourself.
Ik zit me nu dus af te vragen wat voor gedrag een correctie waard is. Hier vragen we alleen of de ander iets niet meer wil doen omdat ik of zij het vervelend/niet prettig oid vind. Maar ik zie dat niet als corrigeren ofzo.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Want de enige manier waarop je daar iets van kan zeggen is corrigeren?
Tja ik denk dat VEM's woordenschat misschien wat beperkt is en dat hij elke vorm van iets zeggen over gedrag van de ander gewoon schaart onder corrigeren.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik zit me nu dus af te vragen wat voor gedrag een correctie waard is. Hier vragen we alleen of de ander iets niet meer wil doen omdat ik of zij het vervelend/niet prettig oid vind. Maar ik zie dat niet als corrigeren ofzo.
Waar heb je mij horen zeggen dat je iemand continu moet corrigeren?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Hangt ervan af wat ze doet. Maar over het algemeen hoef ik niet ergens iets van te zeggen, ze is volwassen dus ze weet zelf wel wat doet.
Nee, zodra je er iets van zegt is dat een vorm van corrigeren.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Want de enige manier waarop je daar iets van kan zeggen is corrigeren?
Wat voor gedrag heb je het dan over dat gecorrigeerd moet worden?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar heb je mij horen zeggen dat je iemand continu moet corrigeren?
Ik snap alleen niet waarom men valt over het woord, wat nu eenmaal een enorm brede betekenis heeft.
Ga terug naar het begin van de discussie, dan zie je een voorbeeld wat iemand genoemd heeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik zit me nu dus af te vragen wat voor gedrag een correctie waard is. Hier vragen we alleen of de ander iets niet meer wil doen omdat ik of zij het vervelend/niet prettig oid vind. Maar ik zie dat niet als corrigeren ofzo.
Net als al die neerlandici die woordenboeken volschrijven...quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Tja ik denk dat VEM's woordenschat misschien wat beperkt is en dat hij elke vorm van iets zeggen over gedrag van de ander gewoon schaart onder corrigeren.
Dat kan toch vanalles zijn? Mij viel op dat mensen hier over het woord corrigeren vallen wat iemand gebruikte.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Wat voor gedrag heb je het dan over dat gecorrigeerd moet worden?
Een vrouw die tegen haar man zegt alvast in de rij te gaan staan? Bedoel je dat voorbeeld?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ga terug naar het begin van de discussie, dan zie je een voorbeeld wat iemand genoemd heeft.
Als dat in de commando vorm gaat lijkt het mij heel normaal dat je aangeeft dat ze dat niet op die manier moet doen. Het patroon doorbreken voordat het er is.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:35 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Een vrouw die tegen haar man zegt alvast in de rij te gaan staan? Bedoel je dat voorbeeld?
Ik zie niet in wat daar gecorrigeerd aan moet worden.
Tja wij vragen gewoon of de ander iets niet meer wil doen of anders wil doen.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan toch vanalles zijn? Mij viel op dat mensen hier over het woord corrigeren vallen wat iemand gebruikte.
En dat woord betekent ook ‘verbeteren’, ‘bijsturen’, ‘herstellen’, ‘rectificeren’, enz.
Het staat ook voor ‘afstraffen’ en ‘berispen’, maar dat heeft vooral te maken met de vorm en niet met het corrigeren an sich.
Oh, nou ja, ik zeg mijn vrouw ook wel eens iets te doen maar volgens mij vat ze dat niet als een commando op. En het gaat hier om wat een buitenstaander die de man en vrouw in kwestie niet eens kent ziet.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als dat in de commando vorm gaat lijkt het mij heel normaal dat je aangeeft dat ze dat niet op die manier moet doen. Het patroon doorbreken voordat het er is.
En dat valt dus gewoon onder het begrip corrigeren.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:39 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Tja wij vragen gewoon of de ander iets niet meer wil doen of anders wil doen.
Wij zijn er allemaal niet bij geweest. Soms kun je aan de lichaamstaal veel afzien. En als ik mij niet vergis stond daar ook iets over bij in dat voorbeeld.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:41 schreef Cryptocoryne het volgende:
Oh, nou ja, ik zeg mijn vrouw ook wel eens iets te doen maar volgens mij vat ze dat niet als een commando op. En het gaat hier om wat een buitenstaander die de man en vrouw in kwestie niet eens kent ziet.
Bij corrigeren denk ik aan honden vervelend gedrag afleren.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dat valt dus gewoon onder het begrip corrigeren.
Eerlijk gezegd heb ik het gedrag van andere stellen nooit zo goed geobserveerd.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wij zijn er allemaal niet bij geweest. Soms kun je aan de lichaamstaal veel afzien. En als ik mij niet vergis stond daar ook iets over bij in dat voorbeeld.
Vaak zie je dan iets in de reactie van de partner op wat gezegd wordt.
Het is overigens bepaald niet ongebruikelijk dat er in relaties op een ongezonde manier wordt gecommuniceerd. Veel relaties zijn scheef. Vaak ziet een buitenstaander dat makkelijker dan mensen die dichtbij staan.
Dat snap ik. En jij bent duidelijk niet de enige. Daarom leg ik ook gewoon uit hoe ik het zie. Het heeft kennelijk een nare bijsmaak dat woord, maar dat is onnodig vind ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:56 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Bij corrigeren denk ik aan honden vervelend gedrag afleren.
Vragen of de ander iets alsjeblieft niet meer wil doen omdat het vervelend is valt voor mij gewoon onder vragen, de ander mag zelf bepalen wat ze op die vraag antwoord.
Ik doe dat tegenwoordig vaak. Ik heb een huwelijk/relatie van ruim 20 jaar verkloot (dat doe je natuurlijk samen, maar ik ben alleen echt bezig geweest met mijn aandeel daarin) en dat heeft mij doen besluiten om mij meer te verdiepen daarin. Dan ga je met die wetenschap ook wat meer zien er daarop letten.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:59 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik het gedrag van andere stellen nooit zo goed geobserveerd.
Nou als jij hem in vol publiek in verlegenheid brengt, dan vind ik dat hij dat ook publiekelijk mag zeggen tegen jou. Jij mag m afbranden tussen het volk maar hij moet je onder 4 ogen daar iets van zeggen? Nah.. Zo werkt het nietquote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:04 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Hij mag mij wel corrigeren hoor. Ik denk namelijk niet dat ik altijd gelijk heb en als ik te bazig ben en hem daarmee in verlegenheid breng mag hij dat gerust zeggen. Natuurlijk niet wanneer iedereen ook zit te luisteren. Mag wel met respect onder vier ogen.
Die manier van denken creëert alleen maar problemen.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 11:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou als jij hem in vol publiek in verlegenheid brengt, dan vind ik dat hij dat ook publiekelijk mag zeggen tegen jou. Jij mag m afbranden tussen het volk maar hij moet je onder 4 ogen daar iets van zeggen? Nah.. Zo werkt het niet
En waarom is het wel ok als jij bazig doet tegen hem? Is dat niet het begin van het einde dan?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 13:56 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Die manier van denken creëert alleen maar problemen.
Afbranden zou ik nooit, bazig doen misschien af en toe onbewust. Hij mag mij subtiel een waarschuwende blik geven, maar tegen mij uitvallen waar anderen bij zijn is het begin van het einde.
Dat is bij haar juist “een dingetje” begrijp ik en vindt ze het oke hierop gecorrigeerd te worden.quote:Op zondag 30 juni 2019 01:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En waarom is het wel ok als jij bazig doet tegen hem? Is dat niet het begin van het einde dan?
Ik ben niet te trots om toe te geven dat ik min-punten heb. En als ik mijn relatie duurzaam kan maken door het bespreekbaar te maken met mijn vriend, dan mag hij me erop wijzen.quote:Op zondag 30 juni 2019 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is bij haar juist “een dingetje” begrijp ik en vindt ze het oke hierop gecorrigeerd te worden.
Het gaat om de woordkeuze en de framing. Bespreekbaar maken is natuurlijk iets anders dan corrigeren. En er is mi niets mis met je kwetsbaar opstellen, zolang er maar sprake is van wederkerigheid en gelijkwaardigheid. Ik zelf hou niet zo van machtsongelijkheid op basis van man/vrouw beginselen.quote:Op zondag 30 juni 2019 09:05 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Ik ben niet te trots om toe te geven dat ik min-punten heb. En als ik mijn relatie duurzaam kan maken door het bespreekbaar te maken met mijn vriend, dan mag hij me erop wijzen.
Als ik daarmee niet feministisch overkom in de ogen van de dames, mij een zorg.
Dus je struikelt over het woord corrigeren, begrijp ik. Zoals boven al eerder is gezegd kan dat woord veel betekenen en niet altijd wat jij dus ervan denkt.quote:Op zondag 30 juni 2019 09:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het gaat om de woordkeuze en de framing. Bespreekbaar maken is natuurlijk iets anders dan corrigeren. En er is mi niets mis met je kwetsbaar opstellen, zolang er maar sprake is van wederkerigheid en gelijkwaardigheid. Ik zelf hou niet zo van machtsongelijkheid op basis van man/vrouw beginselen.
Tja. Ik ben een echte vrouwelijke vrouw en mijn man een echte man. Toch ben ik de grote kostwinner en mijn man neemt het leeuwendeel van de verzorging van de kinderen op zich. Ben het zo beu dat dit de “natuurlijke” rolverdeling is in de ogen van Nederlanders (ja, het is hier zo veel meer extremer dan in de rest van Europa. Hoe ik dat weet? Ik woon niet in Nederland en mijn mannis een buitenlander en mijn voorgaande partner ook) . Het maakt je echt niet minder vrouwelijk als je beter betaalt wordt dan je man en echt niet minder mannelijk als je het leuk vindt om veel met de kinderen te doen.quote:Op zondag 30 juni 2019 09:18 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Dus je struikelt over het woord corrigeren, begrijp ik. Zoals boven al eerder is gezegd kan dat woord veel betekenen en niet altijd wat jij dus ervan denkt.
Maar goed, zolang je maar begrijpt welke corrigeren ik bedoelde ondertussen.
Dat ik hem de ruimte geef om mij te kunnen corrigeren, ahum!, zegt niet dat hij meer macht heeft hoor. Het zegt alleen dat ik luister naar wat hij wel of niet leuk vindt. En daar rekening mee houd.
Het moet natuurlijk van beide kanten komen, anders is zo'n relatie gedoemd te mislukken.
Maar je aan je vrouwelijke rol houden = verzorgend zijn en hij aan zijn mannelijke = de grote kostwinner, is geen machtsongelijkheid.
In mijn ogen is het niets anders dan het huishouden/thuis/gezin goed samen bestieren in ieder zijn/haar rol.
En ja, ik ben zelfstandig en voorstander van de echte feminisme, namelijk gelijke rechten voor man en vrouw.
De lichaamstaal is ook maar net wat een ander er in wil zien, dus als die user erin ziet dat die man vervolgens als een lulletje rozenwater in de rij ging staan, dan is dat mogelijk waarschijnlijk de interpretatie van die user.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wij zijn er allemaal niet bij geweest. Soms kun je aan de lichaamstaal veel afzien. En als ik mij niet vergis stond daar ook iets over bij in dat voorbeeld.
Het is overigens bepaald niet ongebruikelijk dat er in relaties op een ongezonde manier wordt gecommuniceerd. Veel relaties zijn scheef. Vaak ziet een buitenstaander dat makkelijker dan mensen die dichtbij staan.
Het is natuurlijk anders bij ieder gezin omdat iedere omstandigheid anders is. Als een man wegens gezondheidsproblemen of iets anders niet de grote kostwinner kan zijn maakt hem dat idd niet minder mannelijk. Maar daar ging ik ook niet over.quote:Op zondag 30 juni 2019 09:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Tja. Ik ben een echte vrouwelijke vrouw en mijn man een echte man. Toch ben ik de grote kostwinner en mijn man neemt het leeuwendeel van de verzorging van de kinderen op zich. Ben het zo beu dat dit de “natuurlijke” rolverdeling is in de ogen van Nederlanders (ja, het is hier zo veel meer extremer dan in de rest van Europa. Hoe ik dat weet? Ik woon niet in Nederland en mijn mannis een buitenlander en mijn voorgaande partner ook) . Het maakt je echt niet minder vrouwelijk als je beter betaalt wordt dan je man en echt niet minder mannelijk als je het leuk vindt om veel met de kinderen te doen.
Ik heb moeite met je woordkeus (corrigeren) en het feit dat je er van uit gaat dat de man de grote kostwinnaar moet zijn (je maakt de woorden vet), tenzij ziekte of een andere reden. Er hoeft geen reden te zijn om meer of minder te verdienen dan je partner.quote:Op zondag 30 juni 2019 10:00 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk anders bij ieder gezin omdat iedere omstandigheid anders is. Als een man wegens gezondheidsproblemen of iets anders niet de grote kostwinner kan zijn maakt hem dat idd niet minder mannelijk. Maar daar ging ik ook niet over.
Ik ging over de relatie/omgang tussen twee mensen die een relatie hebben. Of liever, hoe ik mijn relatie zou doen. En daar hebben jullie nogal kritiek over.
Ik maak het vet om te benadrukken dat vrouwen in die relatie ook gewoon kunnen werken. Maar omdat zij het verzorgende deel op zich neemt kan zij niet de grote zijn.quote:Op zondag 30 juni 2019 10:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb moeite met je woordkeus (corrigeren) en het feit dat je er van uit gaat dat de man de grote kostwinnaar moet zijn (je maakt de woorden vet), tenzij ziekte of een andere reden. Er hoeft geen reden te zijn om meer of minder te verdienen dan je partner.
Hoe je leeft is natuurlijk helemaal aan jezelf, ik heb alleen wat moeite met de manier waarop je bepaalde - voor jou vanzelfsprekendheden - verwoord, die als je het mondiaal en met oog voor de geschiedenis bekijkt, helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn.
Hoezo moeten daar nou weer gezondheidsredenen of "iets anders" voor zijn?quote:Op zondag 30 juni 2019 10:00 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk anders bij ieder gezin omdat iedere omstandigheid anders is. Als een man wegens gezondheidsproblemen of iets anders niet de grote kostwinner kan zijn maakt hem dat idd niet minder mannelijk. Maar daar ging ik ook niet over.
Ik ging over de relatie/omgang tussen twee mensen die een relatie hebben. Of liever, hoe ik mijn relatie zou doen. En daar hebben jullie nogal kritiek over.
Ik ook niet eerlijk gezegd. Maar in de praktijk moet ik me zeer regelmatig verantwoorden voor de keuzes die wij maken als gezin, is het lastiger om promotie te maken (ondanks dat ik bewijsbaar beter ben in mijn werk), ging men er bij sollicitaties van uit dat ik wel voor de kinderen zou zorgen, vinden vriendinnen het lastig dat ik niet parttime werk, wordt mijn man weggezet als zwak et cetera et cetera.quote:Op zondag 30 juni 2019 10:17 schreef Fancy2 het volgende:
Alles onder een vergrootglas zetten om maar een foutje te vinden waarom mijn ideeën niet deugen in de ogen van de dames
Ik heb geen zin in een discussie erover.
Ik heb geen zin om mijn ideeën omtrent mijn relatie met vriend/man te verdedigen (en daar gaat dit topic ook niet over) maar als je in je situatie op werkgebied en/of vrienden/ familie kring niet goed wordt behandeld mag je van mij wel erover praten.quote:Op zondag 30 juni 2019 10:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook niet eerlijk gezegd. Maar in de praktijk moet ik me zeer regelmatig verantwoorden voor de keuzes die wij maken als gezin, is het lastiger om promotie te maken (ondanks dat ik bewijsbaar beter ben in mijn werk), ging men er bij sollicitaties van uit dat ik wel voor de kinderen zou zorgen, vinden vriendinnen het lastig dat ik niet parttime werk, wordt mijn man weggezet als zwak et cetera et cetera.
Jij hebt geen zin om hier op een forum over verder te praten. Ik - en vele anderen- worden er in het dagelijks leven toe gedwongen. Dat is voor mij de reden dat ik keer op online een ander geluid wil laten horen.
Als man wil ik zeggen dat ik jaloers ben op jouw man. Mevrouw investeerdertje en meneer investeerdertje werken mij gelijk aantal uren nagenoeg even veel (mevrouw is iets jonger, werkt iets minder lang al dus komt om dat soort redenen lager uit). Maar mevrouw kan om gezondheidsredenen niet voltijd werken. Graag zou ik met haar ruilen (zonder de gezondheidsredenen 😅) of zou ik het verschil tussen onze uren willen middelen.quote:Op zondag 30 juni 2019 10:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook niet eerlijk gezegd. Maar in de praktijk moet ik me zeer regelmatig verantwoorden voor de keuzes die wij maken als gezin, is het lastiger om promotie te maken (ondanks dat ik bewijsbaar beter ben in mijn werk), ging men er bij sollicitaties van uit dat ik wel voor de kinderen zou zorgen, vinden vriendinnen het lastig dat ik niet parttime werk, wordt mijn man weggezet als zwak et cetera et cetera.
Jij hebt geen zin om hier op een forum over verder te praten. Ik - en vele anderen- worden er in het dagelijks leven toe gedwongen. Dat is voor mij de reden dat ik keer op online een ander geluid wil laten horen.
Lees de openingspost eens, daar staat precies dat dat niet ]de bedoeling is van het topic. Dat verhaal kennen we wel, zeker in Fok. Het gaat hier om landen, culturen die het meest geschikt zijn en natuurlijk waarom..quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:31 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
De praktijkvoorbeelden geven aan dat ik een trend zie bij Nederlandse vrouwen van achterdochtigheid en het voordoen als heel onafhankelijk en zelfstandig maar dat niet zijn.
Over het niet betalen van die date: dat heb ik niet gedaan, maar als je echt onafhankelijk bent en dat graag benadrukt zou je dat uit eigen beweging wel voorstellen lijkt mij. Ik wil best betalen op een eerste date maar niet als ik naar een verhaal heb moeten luisteren over hoe zelfstandig ze wel niet is enzovoorts.
Dat het inderdaad cultuur verschillen zijn bij het koken ben ik wel met je eens alleen slaan wij daar in Nederland wel erg mee door. heb toch het idee dat het koken voor je partner (zeker als vrouw) hier als vrouwonvriendelijke en bedreigend gezien wordt. Je moest eens weten wat voor stront ik over mij heen krijg als ik in Nederland al enkel durf te zeggen dat ik het leuk vind als een vrouw voor mij kookt![]()
Ik wil graag een vrouw die een beetje zorgzaam is, die lief en begrijpend is en ja ook graag voor mij kookt. Dat wil verder niet zeggen dat ze een huisvrouw moet worden of dat ik niks in het huishouden wil doen (zie afwas voorbeeld) maar ik heb gewoon geen zin in die constante onderhandelingen.
Het topic is bedoeld voor mensen die voor zichzelf besloten hebben een buitenlandse partner te zoeken IN het buitenland. WAT de motivatie daarvoor is, hoe zielig ook wat iemand denkt of overkomen is of denkt overkomen te zijn is dus niet van belang.quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:31 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Als dat je opvalt, ja. Ik zie het vaak niet zo snel bij random mensen hoor, dan ben je toch bezig met jezelf ofzo. Maar ik zie het weleens in mijn omgeving bij familie. Een stel waarvan ze continue op elkaar aan het fitten zijn. Dat is wel gênant of zo. Om echt de kleinste dingen allerlei irritaties en ruzietjes, en dat proberen ze niet eens te verbloemen ofzo, heel raar. Maar ja, dat kan ook zoveel redenen hebben. Soms denk ik weleens dat mensen niet voor elkaar gemaakt zijn en niet uit elkaar durven, maar wie ben ik? Kan ook zijn dat zulke mensen dat wel gezonde relaties vinden ofzo..quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, als je je goed verdiept in het land, cultuur en geloof, hun waarden en normen, dan weet je dat de kans op deze ervaringen met vrouwen van daar groter is dan vrouwen uit sommige andere landen. Dat zijn de dingen die ik bedoel, ... welk land wel en welk land liever niet, en waarom.quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit vind ik een rare zin. We hebben het niet over eens iets aparts eten met het avondeten.
Net alsof er binnen alle Nederlandse vrouwen niet ontzettend veel diversiteit is en keuze genoeg! Een vrouw van ver weg halen brengt allerlei obstakels en problemen met zich mee.
Ik zie vaak mannen van boven de 30 die in Nederland kansloos waren zijn een vrouw uit het buitenland halen. Vaak een uit Zuid-Oost Azië. Voor die vrouwen zijn ze 'rijk' en door allerlei cultuurverschillen hebben die vrouwen vaak niet meteen in de gaten dat ze een relatief kansloos figuur aan de haak geslagen hebben.
Al snel volgen er kinderen, één of twee. Wat je dan ziet is dat de schoonmoeder uit Thailand mag overkomen. Die loopt dan altijd braaf vijf passen achter het stelletje. De vader zie je nooit. Ik heb daar wel eens naar gevraagd en toen werd gezegd dat die in Thailand was gebleven en het prima vond dat hij zijn vrouw, dochter en kleinkind praktisch nooit meer zag, maakt ze helemaal niks uit die Thaise mannen. Raar.
Na vijf jaar of zo gaat het mis. Of die Thaise vrouw vertrekt met haar moeder en kind weer naar Thailand samen met de helft van het vermogen. Als er minder vermogen is dan kiezen ze voor verblijf in Nederland met uitkering en alimentatie. Dat doen ze meestal dan in de Randstad, waar meerdere landgenoten van ze wonen.
Precies ook mijn ervaring. En verder, veel eten, maar nauwelijks drank. Verhouding vrouw - man zo 8 op 1. Je moet het zo zien, de vrouwen meestal van een land of toch een bepaalde deel (meerdere landen) van de wereld, hebben dan een uitje onder hun landgenoten. Kunnen in hun taal spreken, en over onderwerpen die zij meteen herkennen en die wij vaak nooit ons echt kunnen inbeelden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:14 schreef murp het volgende:
Wat ik vaak zie bij mensen die een vrouw uit het buitenland heeft gehaald dat als er een feestje is de “buitenlandse” vrouwen voornamelijk aan het geesten zijn terwijl de witte mannen als lotgenoten naast elkaar zitten en elkaar aankijken van wat doe ik hier.
Ik hoop wel trouwens dat dit een uitzondering is van mijn ervaring
Zeker Tinkepink, en ik zag ook Fancy2. Tuurlijk mogen jullie dat. En dat gebeurt toch ook veel. Vrouwen met niet West Europese mannen. Misschien dat jullie daarover een topic moeten starten, want dat is toch anders dan mannen die een vrouw zoeken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:23 schreef Tinkepink het volgende:
Mag het andersom ook? Ik heb een buitenlandse man: eentje die nog echt man is en zijn zelfrespect niet hoeft te halen uit het uithangen van de lompe macho, maar trots is op ons beider successen, waarmee je een fatsoenlijk gesprek kunt voeren en niet vast zit in cultureel opgelegde rolpatronen.
Dat klopt, maar is typisch Nederlands, zou zelfs zeggen Hollands. Is al een stuk minder naarmate je zuidelijker gaat. Sommigen noemen het eerlijk, oprecht enz. anderen lomp. Zeker bij bv de Aziaten die net heel erg letten op het niet kwetsen van gevoelens (kan daar ook gevaarlijk zijn !!) en dus om de hete brei heen praten.quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:12 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Vrouw hier. Ik zit in een relatie met een mede-Europeaan. Als ik mijn vriend met Nederlandse mannen vergelijk dan vind ik dat Nederlandse mannen nogal zeer direct zijn. Soms zo direct dat het alle romantiek wegneemt. Ik heb daardoor al vaak tweede dates en zelfs een beginnende relatie afgekapt omdat de man/jongen in kwestie nogal snel met de deur in huis valt. Onderdeel van het daten/naar een relatie toe groeien voor mij is dat je iemand beetje bij beetje leert kennen ipv. alle kaarten meteen op tafel te gooien. Ik bedoel je kent elkaar maar pas een paar uur, dan lijkt het me wel zo normaal om niet alles op de man af te vragen, maar daar hebben veel Nederlanders nogal een broertje dood aan. Ook heb ik het idee dat kleine dingen meer gewaardeerd worden, zoals het maken van een fruitschaaltje of eerder opstaan om iemand te kunnen ophalen van het treinstation. Dat soort dingen worden hier niet met een dankjewel of wat lief beantwoord. Ik merk bij mezelf dat ik meer geneigd ben om dat soort kleine dingen te doen als ik merk dat het gewaardeerd wordt.
Over dat laatste kan alleen hij oordelen. Maar toch begrijpen jullie iets niet. Zorgzaam zijn is niet gehoorzamen. Geloof je dat mensen, vrouwen, die in zo een hard land opgroeien doetjes zijn, gehoorzamen. Ik geloof dus dat zij meestal de broek aan hebben, het dus thuis voor het zeggen hebben.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:21 schreef Samzz het volgende:
Ik heb het idee dat met zorgzaam vooral gehoorzaam bedoeld wordt. Iemand die precies doet dat haar verteld wordt, die al het huishouden doet, boodschappen e.d..
Ik vond vooral From Russia with Love heel interessant om te zien. Bevestigde voor mij heel erg het stereotype man dat naar zo'n vrouw op zoek gaat.
Anywho, als een man een vrouw uit het buitenland wil halen, dan moet hij dat lekker doen. Zelfde geldt voor een vrouw.
Mijn vriend is Nederlands. En volgens mij 'verzorg' ik hem goed genoeg.
Ja! En andersom,van de man wordt ook zorgzaamheid verwacht. Hij is degene die moet werken, kostwinnaar zijn, zodat het gezin kan overleven, leven, het beter krijgt, het schoolgeld enz.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:35 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Zijn gezin is zijn thuis.
Een zorgzame vrouw zorgt dat het thuis op rolletjes loopt terwijl de man brood op de plank brengt.
Kinderen verzorgd, huis netjes (natuurlijk ook met hulp van de man, maar de vrouw is de spil)
Wat ook niet per se betekent dat de vrouw niet mag werken of in de keuken hoort te blijven. Ook niet dat ze gehoorzaam alles doet wat de man verlangt.
Gewoon dat het voor haar gezin zorgt.
Het gaat er niet om hoe het in het buitenland het gaat worden. Maar om wat iemand zoekt in een relatie. Als jij of je man dat niet zoekt, is prima. Laat anderen ook leven zoals zij dat willen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:50 schreef Samzz het volgende:
Het is wat men onder zorgen verstaat. En dat kan ver uit elkaar liggen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja zoals ik zei, ik kan me niet voorstellen dat de meeste vrouwen met een gezin deze niet als prioriteit hebben. Ik neem aan dat het gezin voor de man ook prioriteit heeft.
Ik denk niet dat Nederlandse vrouwen daarin anders zijn dan Russische, Poolse of Thaise vrouwen.
Dit is precies wat ik bedoel. Verdiep je, ga erheen, meerdere malen enz. Ga ook in Nederland om met de mensen van de regio waar je interesse in hebt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zorg alleen als man (of vrouw) dat je de cultuur, mentaliteit en hoe de potientiele partner erin staat kent. Zorg dat je weet dat het je bevalt en je de valkuilen/mindere dingen kent. Weet dat die valkuilen/mindere kanten (alles kent voor en nadelen) niet te groot zijn, de positieve zaken overheersen.
Ja, het Madonna - hoer gedoe.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:55 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Jij kent geen mannen die een zorgzame vrouw willen omdat je dat als man tegenwoordig niet meer kunt zeggen zonder afgemaakt te worden door een stel feministen. Mannen hebben geen zin om op een verjaardag dit te zeggen en vervolgens met alle aanwezigen een halfuur een kruisverhoor te houden. Ik spreek uit ervaring van mijzelf en vrienden.
Daarnaast maak je de fout die velen hier maken. Waarom staat een zorgzame vrouw tegenover een intelligent lekker wijf? dat staat het helemaal niet.
In Thailand wel wat idd, maar dan moet je haar familie wel onderhouden.quote:Op maandag 1 juli 2019 00:27 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ja, het Madonna - hoer gedoe.
Veel Aziatische hoertjes zijn zorgzame madonna's.
Willen, na het spel, je de teennagels knippen. Of toch minstens je je sokken aantrekken.
Serieus !!
.
Ja, dat klopt. En in een mate die iemand die niet bekend is met de Filipijnen zich niet kan voorstellen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:46 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde Filippijnse ook wel meer arbeidsethos heeft dan een vrouw in NL, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten. Als ik man was en een vrouw zocht, zou ik het wel weten.
Wat is dat nou Guapoo? Je zegt maar wat, denk ik. Beetje lol trappen, beetje trollen?.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:49 schreef Guapoo het volgende:
Zo'n Thaise ding, die vouw je in alle hoeken en standen en doet alles wat je haar vraagt. Als je zegt dat ze moet slikken dan doet ze dat braaf.
Gwapu, toch?quote:Op maandag 1 juli 2019 01:05 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Wat is dat nou Guapoo? Je zegt maar wat, denk ik. Beetje lol trappen, beetje trollen?.
Ik denk dat omdat Guapoo knappe, mooie man betekent in het Filipijns. Die naam kies je niet zomaar toevallig, dus ....
![]()
![]()
Zo is het exact !!quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:55 schreef ToT het volgende:
Ik ben getrouwd met een super lieve Filipijnse dame en we hebben een baby.
Er zijn grote verschillen tussen dames in de grote steden daar en van het platteland; Stadse dames zijn vaak wat meer ontwikkeld, maar zijn ook meer van de dure schoentjes en tasjes en dergelijke en slaan vaak liever een rijke westerling aan de haak. (Hoewel daar natuurlijk ook wel eenvoudigere dames zijn.)
Op het platteland is de ontwikkeling vaak wat minder, maar is men ook een stuk eenvoudiger en kom je minder golddiggers tegen die puur op een sugardaddy uit zijn. Die zijn daar uiteraard ook wel, maar wel een stuk minder.
De kans is aanwezig dat ze proberen dat je hun familie moet onderhouden, maar daar valt veel meer een mouw aan aan te passen dan bij bijvoorbeeld dames uit Thailand. Filipijnse dames zijn sneller geneigd zelf een eerlijke boterham te verdienen, te delen in de kosten van het levensonderhoud hier en van wat ze overhouden wat geld naar eigen familie te sturen.
Hou er wel rekening mee dat de familie altijd zal blijven proberen om meer geld te krijgen, tenzij je iemand hebt die zelf van een rijke familie af komt.
Trouwens, wie denkt dat Filipijnse dames volgzaam en onderdanig zijn, komt er bedrogen uit!Ze zijn vaak wel bescheiden, maar ze laten zich niet de kaas van het brood eten.
Denk sowieso veel buitenlandse mensen uit armere landen wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:46 schreef Lokasenna het volgende:
Waar mijn vrouw vandaan komt is een gemiddeld maandloon voor een 40-urige werkweek iets van $60,-.quote:Op maandag 1 juli 2019 00:55 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. En in een mate die iemand die niet bekend is met de Filipijnen zich niet kan voorstellen.
Want een serveerster verdient 4 euro voor 12 uren (plus beetje fooi. Iemand die sardientjes schoon maakt is een visafslag verdient 6-7 euro per dag (als er werk is !!) en de chefmonteur 10-11 euro per dag (Dus 10-12 uren zijn hier normaal als werkdag). Geen pensioen, bij ziekte jammer dan, werkloosheid uiteraard ook niks).
Komen die mensen hier en gaan poetsen (hun diploma's zijn niets waard hier). verdienen ze 10 euro, dus een dik dagloon van daar, per uur !!!
Ik ken vrouwen die 70 zijn en die meer dan 60 uur per week poetsen. Die kunnen dat gewoon niet laten liggen, dat geld. Dat geld is zoveel waard daar, die laten hele generaties neefjes en nichtjes studeren in de Filipijnen. Dit is dus vaak een strijdpunt in relaties van met Nederlandse mannen met Filipijnse vrouwen. En dat geldt ook bij Thaise vrouwen. Je trouwt altijd OOK met de familie. Bijna altijd blijft een vrouw voor haar familie zorgen, dor geld te sturen. Zelfs als daar van die luie donders tussen zitten die de hele dag niets doen.
Overigens, een negatief gevolg hiervan is dat bv artsen zich laten omscholen !! tot verpleger, en dan in de USA in de verpleging gaan werken, om daar dus het tienvoudige te verdienen van hun baan als arts in de Filipijnen. Of leraar Engels, gaat naar Korea, koks, kindermeisje, bouwvakarbeiders, it"ers enz.
Ja, hier komt het nadeel van het voordeel om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:57 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Nou dat valt reuze mee hoor, weet niet waar jij woont maar in Nijmegen en omgeving zijn het er niet zo heel veel hoor.
Daarnaast kan iemand toch gewoon de taal gaan leren? dat moet iedereen die voor een liefde naar het buitenland verhuisd ook mannen en Nederlanders die naar het buitenland verhuizen. Dat jij impliceert dat die vrouwen hier niks hebben of niks kunnen opbouwen geeft wel degelijk aan dat je ze sociaal incompetabel vindt. Vermoedelijk komt dat door je negatieve associatie met het halen van een partner uit het buitenland.
quote:Op zaterdag 29 juni 2019 08:58 schreef ems. het volgende:
[..]
En dan allemaal redenen verzinnen waarom die vrouwen 'beter' zijn terwijl ze eigenlijk gewoon massaal worden gemeden door Nederlandse vrouwen omdat ze een beetje eng zijn en waarschijnlijk stinken.
Het is de toon die de muziek maakt.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:35 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Een vrouw die tegen haar man zegt alvast in de rij te gaan staan? Bedoel je dat voorbeeld?
Ik zie niet in wat daar gecorrigeerd aan moet worden.
Juist, we zijn gelijk. Ook voor de wet, uiteraard.quote:Op zondag 30 juni 2019 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb te doen met mannen die geacht worden kostwinner te zijn. Mannen moeten zoveel. Wees stoer, huil niet, verdien de kost, presteer altijd in bed. Beklemmend, lijkt me. En wat een verantwoordelijkheid is het om alleen de kost te verdienen. Wat als je ziek wordt of je werk niet meer leuk vindt? Wat als je meer tijd voor andere zaken zou willen hebben? Je mist bijvoorbeeld als je kinderen hebt een aanzienlijk deel van hun opgroeien. Dat begint al meteen na hun geboorte.
Ik gun mannen hun emancipatieslag. Prima als je kostwinner wíl zijn, maar wat zou het fijn zijn als mannen meer keuzevrijheid hierin hadden. Ik denk dat mannen de komende eeuw mannen gebruik gaan maken van de verworvenheden van vrouwen, zoals parttime werken.
Ik grijp dit aan om toch weer even terug te gaan naar het onderwerp.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, voor gelijke rechten voor vrouwen is men hard bezig. Nu ook nog graag gelijke rechten voor mannen.quote:Op zondag 30 juni 2019 09:18 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
En ja, ik ben zelfstandig en voorstander van de echte feminisme, namelijk gelijke rechten voor man en vrouw.
Dat begrijp ik nou niet Tinkepink. Ik zou antwoorden, wie denk jij dat je bent dat ik mij zou moeten verantwoorden. Dat begrijp ik dus echt niet. Toespelingen, vragen, suggestieve vragen, dat werkt niet bij mij. Ik heb het dus niet over wetten, verkeersregels en dergelijke.quote:Op zondag 30 juni 2019 10:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook niet eerlijk gezegd. Maar in de praktijk moet ik me zeer regelmatig verantwoorden voor de keuzes die wij maken als gezin, is
Uiteraard, als ze arm zijn. Da"s Aziatisch.quote:Op maandag 1 juli 2019 00:55 schreef ToT het volgende:
[..]
In Thailand wel wat idd, maar dan moet je haar familie wel onderhouden.
Dit zijn weer andere Aziaten.quote:Op zondag 30 juni 2019 22:28 schreef PurplePie het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom ik zoveel Nederlandse mannen met Asians in een relatie zie (Chinese, Japanse of Koreaanse vrouwen). Dat groepje is ontzettend racistisch, behalve als de man in kwestie knap, lief en tegelijkertijd extreem succesvol is. Dan worden ze gelijk geaccepteerd. Je zal nooit een Asian met een lelijke of middelmatige man/loser zien rondlopen. Dus geen knappe kerel die kassawerk doet oid. Hij moet knap en extreem succesvol zijn. Dus iets van arts/advocaat of bankier zijn en bovendien bovengemiddelde looks, terwijl de vrouw in kwestie op een gremlin lijkt.
Aan de andere kant snap ik die aantrekkingskracht niet zo. Ik vind die vrouwen vaak erg lelijk en heel vlak/robotachtig. Weinig persoonlijkheid en vaak arrogant. Daarbij komt dat Chinese, Japanse en Koreaanse mannen 9 vd 10 keer voor de eigen soort vrouw kiezen! Je ziet ze bíjna nooit met vrouwen van een andere afkomst.
Ik ken wat woorden, maar in hoe je het schrijft heb ik me nooit geïnteresseerd. Ik had een boekje waarin ik woorden opschreef die ik tegenkwam maar die schreef ik zo als ik ze hoorde.quote:
60 dollar is (gemiddelde koers) nog geen 3000 peso. Dat is 125 peso per dag. Dus iets meer dan 2 euro. Verschrikkelijk, maar ik weet het. Denk dat dit buiten Manila is, daar wordt iets meer betaald. Je hebt in de Filipijnen twee officiele minimumlonen, een voor Metro Manila, een voor de rest van de Filipijnen, Manila ong. 6 euro. Maar vaak wordt dat minimumloon niet betaald, of men moet opleiding betalen, of werkkleding of de kassa klopt niet, 6 weken gratis op proef, enz.quote:Op maandag 1 juli 2019 01:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Waar mijn vrouw vandaan komt is een gemiddeld maandloon voor een 40-urige werkweek iets van $60,-.
Mijn man is niet Nederlands, maar wel degelijk west-Europees.quote:Op zondag 30 juni 2019 23:10 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Zeker Tinkepink, en ik zag ook Fancy2. Tuurlijk mogen jullie dat. En dat gebeurt toch ook veel. Vrouwen met niet West Europese mannen. Misschien dat jullie daarover een topic moeten starten, want dat is toch anders dan mannen die een vrouw zoeken.
Wat ik tot nu toe mis zijn ook de westerse vrouwen die op zoek zijn naar een vrouw als partner. Komt ook veel meer voor dan vroeger.
Er zijn meerdere manieren om een mannelijke of vrouwelijke rol te pakken. Wel is het zo dat de rolverdeling zoals jullie deze gekozen hebben in de praktijk gemiddeld gezien niet zo goed uitpakt.quote:Op zondag 30 juni 2019 09:55 schreef Tinkepink het volgende:
Tja. Ik ben een echte vrouwelijke vrouw en mijn man een echte man. Toch ben ik de grote kostwinner en mijn man neemt het leeuwendeel van de verzorging van de kinderen op zich. Ben het zo beu dat dit de “natuurlijke” rolverdeling is in de ogen van Nederlanders (ja, het is hier zo veel meer extremer dan in de rest van Europa. Hoe ik dat weet? Ik woon niet in Nederland en mijn mannis een buitenlander en mijn voorgaande partner ook) . Het maakt je echt niet minder vrouwelijk als je beter betaalt wordt dan je man en echt niet minder mannelijk als je het leuk vindt om veel met de kinderen te doen.
Kassa klopt niet; idd, kasverschil moet je zelf betalen. Een vriendin van mijn vrouw had een aantal keren dat er 150 - 200 peso kasverschil was, en dat was meer dan ze per dag verdiende. Dan zat ze die dagen dus feitelijk te betalen voor haar dag aan werk.quote:Op maandag 1 juli 2019 03:04 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
60 dollar is (gemiddelde koers) nog geen 3000 peso. Dat is 125 peso per dag. Dus iets meer dan 2 euro. Verschrikkelijk, maar ik weet het. Denk dat dit buiten Manila is, daar wordt iets meer betaald. Je hebt in de Filipijnen twee officiele minimumlonen, een voor Metro Manila, een voor de rest van de Filipijnen, Manila ong. 6 euro. Maar vaak wordt dat minimumloon niet betaald, of men moet opleiding betalen, of werkkleding of de kassa klopt niet, 6 weken gratis op proef, enz.
In de bar wel eens meiden die liepen dan stage. Liepen dan met een mandje met chocolade, zakjes chips, en mochten alleen de fooien houden.
Ligt eraan waar en welk werk men doet maar dit is erg weinig.
Ja, dat zeg ik elders in een post ook.quote:Op zondag 30 juni 2019 23:44 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoe het in het buitenland het gaat worden. Maar om wat iemand zoekt in een relatie. Als jij of je man dat niet zoekt, is prima. Laat anderen ook leven zoals zij dat willen.
Ik weet niet wat je met je posts probeert te bereiken, maar ik reageer gewoon precies op wat er gevraagd wordt hoor. Ik heb besloten om een buitenlandse vrouw te zoeken en daar geef ik gewoon redenen voor. Daarnaast geef ik aan waarom met de voorbeelden en van waar is gewoon nog niet duidelijk.quote:Op zondag 30 juni 2019 22:20 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Het topic is bedoeld voor mensen die voor zichzelf besloten hebben een buitenlandse partner te zoeken IN het buitenland. WAT de motivatie daarvoor is, hoe zielig ook wat iemand denkt of overkomen is of denkt overkomen te zijn is dus niet van belang.
Het uitgangspunt is ... er IS besloten dat ............... En dan, .... van waar, en waarom.
Daten Fancy2?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:29 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Gisteren een Nederlands echtpaar naast mij inchecken in een hotel. Die vrouw zeer dominant tegen receptioniste praten. Haar man stond twee stappen achter haar slap te hangen, terwijl de vrouw alles zelf besliste.
Ik dacht toen: Duidelijk wie de broek in huis aan heeft.
Waarom zou je geen Nederlandse vrouw willen / kunnen vinden?quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:13 schreef LeesFoknl het volgende:
Welke landen zijn dan interessant en waarom natuurlijk.
Waaruit af te leiden is of dat "buiten" land voor iemand interessant is.
Graag hier geen vrouwen die negatief over mannen schrijven die een voorkeur hebben of hebben gekregen in de loop der tijd naar een niet Nederlandse vrouw. Om welke reden dan ook, dat is niet het thema.
Echter ook mannen, als je hier reageert, svp niet negatief over de Nederlandse vrouw praten of over eventuele negatieve ervaringen met hen.
Graag onderbouwd met persoonlijke ervaringen of ideeën over het land cq de vrouwen van dat land, maar ook graag met wat meer wetenschappeljk materiaal zoals bv. rapporten of statistieken.
Haha, dat doe ik wel evenquote:Op maandag 1 juli 2019 09:37 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Eerst even testen: wie gaat in het hotel inchecken?
Wat is een benchong?quote:Op maandag 1 juli 2019 12:05 schreef Vimbavimba het volgende:
Je moet als man wel uitkijken of het geen benchong is
Ik weet niet op wat voor suffe feestjes jij terecht bent gekomen, maar de feestjes van het werk van mijn vrouw (Thaise) waren wel echt zeer leuke feestjes. Het is ook maar net wat je er zelf van maakt natuurlijk. Ja, sommige mannen zitten maar een beetje voor zich uit te staren aan de zijkant, maar ik heb toch het idee bij hen dat het wat contactgestoorde mannetjes zijn, zoals toch het stereotype man met Aziatische vrouw is. Of mannen die bepalen hoeveel hun vrouw wel of niet mag drinken. Die zitten er ook tussen, waar ik een bloedhekel aan heb!quote:Op zondag 30 juni 2019 22:49 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Precies ook mijn ervaring. En verder, veel eten, maar nauwelijks drank. Verhouding vrouw - man zo 8 op 1. Je moet het zo zien, de vrouwen meestal van een land of toch een bepaalde deel (meerdere landen) van de wereld, hebben dan een uitje onder hun landgenoten. Kunnen in hun taal spreken, en over onderwerpen die zij meteen herkennen en die wij vaak nooit ons echt kunnen inbeelden.
De mannen daarentegen zijn meer lotgenoten die toevallig een vrouw hebben uit hetzelfde land. Verder hebben ze vaak weinig meer gesprekstof. Mannen die vaak elkaar eigenlijk miets te vertellen hebben. Daarom zie je ook vaak, de mannen van deze vrouwen blijven thuis, komen niet meer mee na een aantal keren mee geweest te zijn. Of een kleine groep mannen waaronder het beter klikt blijft komen, en zitten dan ook bij elkaar.
Ook opvallend is dat op deze feestjes de mannen heel goed verzorgd worden maar niet echt welkom zijn bij, tussen de vrouwen. Die willen onder zich zijn, en die man stoort dan gewoon. Dus dan merk je, de kamer wordt leger en leger, uiteindelijk zitten de mannen alleen en de vrouwen zitten gepropt in de keuken. Ga je als mannen dan gezellig buurten bij de vrouwen in de keuken, binnen 30 minuten zitten de vrouwen in de kamer. Leuk, als je dat weet lekker beetje plagen.
Overigens, dit is niet persé naar de mannen zo bedoeld. Ook als West Europese vrouwen erbij zijn zullen ze hetzelfde meemaken. Ze willen onder zich zijn, hun taal spreken, hun humor, vaak een speciale muziek en daarop dansen. Daar zijn wij dan gewoon pottekijkers.
Zelfs als ze geboren en getogen zijn in nederland?quote:Op maandag 1 juli 2019 11:51 schreef Gruj0 het volgende:
Valt mij op dat best veel mannelijke Fok!kers een Aziatisch liefje hebben.
Niets mis met Aziaten en zelf ook wel vaker door hen benaderd, maar ik heb toch liever geen Aziaat gewoon om de reden dat veel Aziatische vrouwen op zoek zijn naar een beter leven in het Westen en daar alles voor bereid zijn te doen.
Komt er op neer dat je zo geen echte liefde hebt, geen echte intimiteit ervaart, niks. Komt over als een (mogelijk eenzijdig) verstandshuwelijk. Ik zou daar niet gelukkig van worden. Mss bevredigend voor een korte termijn, maar niet op een lange.
Dit hoeft trouwens niet zo te zijn maar is wel mijn mening.
Op vakantiequote:Op maandag 1 juli 2019 07:51 schreef VEM2012 het volgende:
Dit topic heeft een aparte wending genomen... Ik vraag mij af waar TS heen wil na het opsommen van een hoop vooroordelen...
Die gaan hier in de omgeving meestal met andere Aziaten, mensen uit eigen land.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:32 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Zelfs als ze geboren en getogen zijn in nederland?
IK vroeg naar redenen waarom je aan een bepaald land denkt, om voor een partner te kijken.quote:Op maandag 1 juli 2019 09:30 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met je posts probeert te bereiken, maar ik reageer gewoon precies op wat er gevraagd wordt hoor. Ik heb besloten om een buitenlandse vrouw te zoeken en daar geef ik gewoon redenen voor. Daarnaast geef ik aan waarom met de voorbeelden en van waar is gewoon nog niet duidelijk.
Het zou je sieren als je mensen die een buitenlandse partner prefereren boven een Nederlandse partner gewoon in hun waarde laat
Ja, die filmpjes kennen we ook al, die worden ook contstant erbij gehaald. Maar het gaat hier niet of het juist is of iemand een buitenlandse vrouw wil, en wat voor man dat is. Het gaat om het land en waarom dat land.quote:Op maandag 1 juli 2019 14:27 schreef ToT het volgende:
Voor dit topic is het trouwens wel geinig om op Youtube te zoeken naar Filipijnse bruid, of Exotische liefde en dat soort dingen.
Je ziet al je vooroordelen meteen bevestigd, maar in de afgelopen 10 jaar of zo is er sowieso HEEL veel veranderd, nu vrijwel iedereen daar internet heeft enzo. De mentaliteit is in diverse Aziatische landen behoorlijk verwesterd.
Doekoesquote:Op maandag 1 juli 2019 14:27 schreef ToT het volgende:
Voor dit topic is het trouwens wel geinig om op Youtube te zoeken naar Filipijnse bruid, of Exotische liefde en dat soort dingen.
Je ziet al je vooroordelen meteen bevestigd, maar in de afgelopen 10 jaar of zo is er sowieso HEEL veel veranderd, nu vrijwel iedereen daar internet heeft enzo. De mentaliteit is in diverse Aziatische landen behoorlijk verwesterd.
De karaktereigenschappen van die man bepalen toch juist welk land dan de beste mogelijkheden heeft?quote:Op maandag 1 juli 2019 14:33 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ja, die filmpjes kennen we ook al, die worden ook contstant erbij gehaald. Maar het gaat hier niet of het juist is of iemand een buitenlandse vrouw wil, en wat voor man dat is. Het gaat om het land en waarom dat land.
Dit zijn natuurlijk wel de voorbeelden die eruit gepikt zijn om zulke vooroordelen te bevestigen natuurlijk. Kijk dan ook eens naar Heartbound: A Different Kind of Love Story (2018) - IMDbquote:Op maandag 1 juli 2019 14:27 schreef ToT het volgende:
Weet je wat ik een loser vind? Iemand die als iets niet helemaal loopt zoals verwacht gaat janken, denken dat het aan anderen ligt en geen seconde in de spiegel kijkt.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:57 schreef LeesFoknl het volgende:
Wat deze overbekende filmpjes betreft. Van deze losers die een vrouw zoeken.
Losers? Waarom? Omdat ze ook graag een relatie willen. Ook graag een familie willen? En dan komt het, in ieder geval iets doen. In tegenstelling tot velen, ook hier aanwezig, die alleen maar klagen en het beter weten. Deze steken hun nek uit en proberen, doen tenminste. En veel andere met veel meer kwaliteiten, meer begaafd en beter uiterlijk, die blijven hun hele leven of vaak toch heel veel jaren zitten, wachten, dromen, maar NIET durven, niet doen!
En dát is een zekere garantie voor géén succes.
Je weet niet hoe een koe een haas vangt, en op ieder potje past een dekseltje. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en in het donker zijn alle katten grauw.
Kortom, laat die mensen óók hún gang gaan. Daar hebben jullie toch geen last van. En die meiden daar, die hoef je echt niet te beschermen, tenminste niet tegen zulke mannen. Die hebben in een oogopslag genoeg gezien, nl. welk vlees ze in de kuip hebben. Die leren al heel vroeg het inschatten van mensen in twee categorieën nl. diegenen waar je bang voor moet zijn, en de "goeden".
Jammer genoeg is er over maar een land echt informatie gekomen; de Filipijnen. Had graag iets over andere landen gelezen, van mensen die dat land, de cultuur en de mensen daar kennen.
Pa-alam
![]()
![]()
Er waren toch best wat serieuze antwoorden. Ik kon wat mijn antwoord betreft er misschien dieper op ingaan, maar dat zou ten koste van mijn privacy gaan. Als je wat over het land in kwestie wil weten, kun je nog altijd DM'en.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:57 schreef LeesFoknl het volgende:
Jammer genoeg is er over maar een land echt informatie gekomen; de Filipijnen. Had graag iets over andere landen gelezen, van mensen die dat land, de cultuur en de mensen daar kennen.
Pa-alam
![]()
![]()
Na deze opmerking van jou heb ik in ieder geval geen hoge pet op van jou.quote:Op maandag 1 juli 2019 20:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet je wat ik een loser vind? Iemand die als iets niet helemaal loopt zoals verwacht gaat janken, denken dat het aan anderen ligt en geen seconde in de spiegel kijkt.
Jij had de verwachting een leuke opsomming van vooroordelen over landen te krijgen. Gelukkig waren de bijdragen echter serieuzer.
Als je goed had opgelet was de teneur van de ervaringsdeskundigen dat je op basis van afkomst helemaal niet zo heel duidelijk een beeld hebt van de ander.
Maar dat ging jou wellicht boven jouw pet.
Je opent een topic, krijgt veel serieuze antwoorden en toch ga je als een whiny little bitch zeiken over de gegeven antwoorden.quote:Op maandag 1 juli 2019 21:43 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Na deze opmerking van jou heb ik in ieder geval geen hoge pet op van jou.
Ik vraag om feiten en jij schrijft gewoon dat ik vooroordelen wil horen.
En verder schrijf je .... Weet je wat ik een loser vind? Iemand die als iets niet helemaal loopt zoals verwacht gaat janken, denken dat het aan anderen ligt en geen seconde in de spiegel kijkt.........
Bedoel je daar mij mee? Ik heb echt het idee dat je een beetje in de war bent.
Je bedoelt dat de mannen die aan importvrouwen doen, voornamelijk eenrichtingsverkeer hanteren?quote:Op zondag 14 juli 2019 09:01 schreef stokj het volgende:
Men zou er rekening mee moeten houden dat sommige dames ook een cultuur en geloof hebben waarvan zij er op staan dat je die accepteert en je aanpast.
Maar niet iedereen is zo natuurlijk.
Ja maar misschien maakt dat niet uit als je een importvrouw bent want hier regelt de man alles.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:03 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de mannen die aan importvrouwen doen, voornamelijk eenrichtingsverkeer hanteren?
Zou wel iets uit moeten maken, zeker wanneer je kinderen met je vrouw neemt. Zegt deels toch iets over hun afkomst, cultuur. Maakt deel van hen uit. Maar sommige mensen boeit dat tegenwoordig allemaal niet.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:06 schreef stokj het volgende:
[..]
Ja maar misschien maakt dat niet uit als je een importvrouw bent want hier regelt de man alles.
Precies. Van beide kanten wat meegeven ook qua normen en waarden. Maar helaas denken veel mensen hier niet meer aan.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:08 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zou wel iets uit moeten maken, zeker wanneer je kinderen met je vrouw neemt. Zegt deels toch iets over hun afkomst, cultuur. Maakt deel van hen uit. Maar sommige mensen boeit dat tegenwoordig allemaal niet.
Dat komt omdat de Aziatische vrouwen liever een witte man hebben dan iemand van hun eigen afkomst. Daar zijn verschillende onderzoeken naar gedaan, google maar op Okcupid statistieken.quote:Op maandag 1 juli 2019 11:51 schreef Gruj0 het volgende:
Valt mij op dat best veel mannelijke Fok!kers een Aziatisch liefje hebben.
Niets mis met Aziaten en zelf ook wel vaker door hen benaderd, maar ik heb toch liever geen Aziaat gewoon om de reden dat veel Aziatische vrouwen op zoek zijn naar een beter leven in het Westen en daar alles voor bereid zijn te doen.
Komt er op neer dat je zo geen echte liefde hebt, geen echte intimiteit ervaart, niks. Komt over als een (mogelijk eenzijdig) verstandshuwelijk. Ik zou daar niet gelukkig van worden. Mss bevredigend voor een korte termijn, maar niet op een lange.
Dit hoeft trouwens niet zo te zijn maar is wel mijn mening.
Die zelfhaat zal ik nooit begrijpen. De blanke man is echt niet zo perfect, maar net als iedere andere man.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:39 schreef Biemm92 het volgende:
[..]
Dat komt omdat de Aziatische vrouwen liever een witte man hebben dan iemand van hun eigen afkomst. Daar zijn verschillende onderzoeken naar gedaan, google maar op Okcupid statistieken.
Ik denk dat zelfhaat heel sterk is bij Aziaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |