Ja, maar buitenlandse vrouwen die door een Nederlandse man wordt gekozen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over buitenlandse vrouwen.
Sekstoeristenquote:Op donderdag 27 juni 2019 22:58 schreef capricia het volgende:
Ik heb een tante van in de 60. Haar man is overleden. De kinderen zijn het huis uit. Het is de zus van mijn vader. Dat gezin telde 16 kinderen. Dus er is een grote familie aan die kant.
Zij is met vriendinnen meerdere malen op vakantie geweest in Afrika. En heeft nu een vriend in Gambia. Deze jongen is 30.
Eens in de zoveel tijd komt hij hier heen. En neemt zij hem mee naar allerlei familie-feesten (die er veel zijn, alleen al meer dan 1 verjaardag per maand).
Hij is de enige gekleurde op zo’n familie-feest. En komt duidelijk uit een heel andere cultuur.
Het is een mooie en aardige jongen. Ook best wel macho. Mannelijk en hoffelijke enzo. Maar er zit ook iets heel onderdanigs in naar haar.
Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Maar je voelt dat het niet gelijkwaardig is. Als een soort olifant in de kamer.
Ik vind het heel vreemd om te zien. Maar het gaat me in wezen niet aan. Ik weet dat zij, door middel van hun relatie, een half dorp daar onderhoudt. Inclusief zijn familie.
Beiden halen kennelijk genoeg positiefs uit de relatie om hem voort te zetten. Voor haar zal het aandacht en sex zijn van een mooie man. Voor hem geld.
Ik moest er vooral even aan wennen.
Zielig voor zo’n jongen, maar ja, is met het doel: money.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:58 schreef capricia het volgende:
Ik heb een tante van in de 60. Haar man is overleden. De kinderen zijn het huis uit. Het is de zus van mijn vader. Dat gezin telde 16 kinderen. Dus er is een grote familie aan die kant.
Zij is met vriendinnen meerdere malen op vakantie geweest in Afrika. En heeft nu een vriend in Gambia. Deze jongen is 30.
Eens in de zoveel tijd komt hij hier heen. En neemt zij hem mee naar allerlei familie-feesten (die er veel zijn, alleen al meer dan 1 verjaardag per maand).
Hij is de enige gekleurde op zo’n familie-feest. En komt duidelijk uit een heel andere cultuur.
Het is een mooie en aardige jongen. Ook best wel macho. Mannelijk en hoffelijke enzo. Maar er zit ook iets heel onderdanigs in naar haar.
Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Maar je voelt dat het niet gelijkwaardig is. Als een soort olifant in de kamer.
Ik vind het heel vreemd om te zien. Maar het gaat me in wezen niet aan. Ik weet dat zij, door middel van hun relatie, een half dorp daar onderhoudt. Inclusief zijn familie.
Beiden halen kennelijk genoeg positiefs uit de relatie om hem voort te zetten. Voor haar zal het aandacht en sex zijn van een mooie man. Voor hem geld.
Ik moest er vooral even aan wennen.
Oostblok vergis je je in. Het communisme heeft enkele bij effecten die (onbedoeld) gunstig zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:48 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Afghanistan.. Het is niet dat er geen andere landen zijn waar het zo is, in een Thailand is dit ook het geval hoor. Of van die Oostblok landjes. Is ze met de paplepel ingegoten. Zelfde geldt voor landen in Afrika!
Super herkenbaar.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb lang geleden een relatie gehad met een Rus. Hij vond de vrouwen in zijn omgeving materialistisch en berekenend en had daarom een voorkeur voor vrouwen uit West-Europa.
Ik viel op mijn beurt voor hem omdat ik hem verschrikkelijk romantisch vond. Hollandse mannen zijn ofwel erg nuchter of ze hebben een oppervlakkig beeld van romantiek. Ik wou een poëet, iemand de de diepte van mijn emoties begreep. Alles aan mijn Rus was groots en meeslepend. Maar op den duur ontdekte ik dat we elkaar niet echt kenden. Het cultuurverschil was groot. Ik heb onderschat hoe belangrijk een gedeelde taal en tradities zijn om elkaar werkelijk te begrijpen.
[..]
Zou jij er wat van zeggen?quote:
Het exotische, dat wat verschillend is, is natuurlijk ook wat aantrekt. Ik snap het helemaal: Italiaanse mannen zijn donkerder, hebben mooie bruine ogen, tonen gemakkelijk hun affectie en zijn complimenteus. Ze zijn zo anders de Nederlandse mannen. En daarmee vormen ze een leuke fantasie, maar een relatie zou bij mij stuklopen op te sterk afwijkende normen en waarden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Super herkenbaar.
Heb een heel goede Italiaanse vriend. Ken hem echt al jaren. Ga daar eens/twee keer per jaar heen. Heel romantisch persoon. Zou zo voor hem kunnen vallen (maar ik ben al getrouwd en hou gewoon van mijn man). Altijd eindeloos kletsen, drankje erbij. Er wordt heerlijk traditioneel Italiaans gekookt voor mij. De hele familie rukt uit als ik er ben. Voel me echt vereerd en verwend daar.
Maar de ziel, hoe iemand de wereld in kijkt, het besef van tijd/familie, van wat de wereld om je heen betekent, dat is zo anders. Ieder jaar weer besef ik hoe anders die cultuur en tradities zijn.
En dit is gewoon Europa.
Kun je nagaan met een Rus (wat ook redelijk Europees is) of een Aziaat (wat gewoon compleet niet overeenkomt).
Dat elkaar nooit helemaal begrijpen klopt. En daarom zijn mannen die kansloos zijn op de Nederlandse relatiemarkt nog wel eens succesvol in ZO-Azië. Die vrouwen daar kunnen helemaal niet zien hoe sociaal onhandig en algeheel zwak ze zijn. Daar komen ze pas achter na een paar jaar in Nederland en dan is het meestal ook afgelopen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb lang geleden een relatie gehad met een Rus. Hij vond de vrouwen in zijn omgeving materialistisch en berekenend en had daarom een voorkeur voor vrouwen uit West-Europa.
Ik viel op mijn beurt voor hem omdat ik hem verschrikkelijk romantisch vond. Hollandse mannen zijn ofwel erg nuchter of ze hebben een oppervlakkig beeld van romantiek. Ik wou een poëet, iemand de de diepte van mijn emoties begreep. Alles aan mijn Rus was groots en meeslepend. Maar op den duur ontdekte ik dat we elkaar niet echt kenden. Het cultuurverschil was groot. Ik heb onderschat hoe belangrijk een gedeelde taal en tradities zijn om elkaar werkelijk te begrijpen.
Inmiddels ben ik alweer vele jaren samen met een nuchtere Hollander, die bij nader inzien toch niet zo nuchter bleek te zijn als ik dacht omdat stille wateren diepe gronden hebben. En ik waardeer juist de afwezigheid van opsmuk en het grootse gebaar. Soms ligt het probleem niet bij de ander die bijvoorbeeld niet zorgzaam genoeg is, maar bij jezelf omdat je nog niet weet wat goed is voor je.
De hele levensinstelling is anders. Het is idd geen Russische (getergd door het lotquote:Op donderdag 27 juni 2019 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het exotische, dat wat verschillend is, is natuurlijk ook wat aantrekt. Ik snap het helemaal: Italiaanse mannen zijn donkerder, hebben mooie bruine ogen, tonen gemakkelijk hun affectie en zijn complimenteus. Ze zijn zo anders de Nederlandse mannen. En daarmee vormen ze een leuke fantasie, maar een relatie zou bij mij stuklopen op te sterk afwijkende normen en waarden.
Ik neem aan dat je mijn stuk al gelezen hebt of wil je dat ik het nog specificeer?quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
De hele levensinstelling is anders. Het is idd geen Russische (getergd door het lot) poëtische ziel. Meer een dolce vita.
Maar de hele perceptie van plaats en tijd en belangrijkheid van zaken is anders. En tradities.
Alles gaat via tradities. En daar kun je geen vragen over stellen.
Nee. Dat zal nooit wat worden.
Maar even terug komend op de mannen die een buitenlandse vrouw hebben of overwegen.. hoe beleven zij dit?
Waarom zien mensen die import bruidjes altijd als sociaal incapabelen?quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja maar het bied meer voordelen dan er een importeren. Het lijkt me voor die vrouwen wel eenzaam, zit je dan in een land waar je geen hond kent behalve je vent.
Omdat ze net als jij hun anekdotisch bewijs veralgemeniseren.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Waarom zien mensen die import bruidjes altijd als sociaal incapabelen?![]()
Ik geef alleen een trend aan op basis van persoonlijke ervaringen, dat staat ook her en der in mijn posts beschreven. Oftewel ik veralgemniseer niks, ik spot alleen een trend in mijn omgeving.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat ze net als jij hun anekdotisch bewijs veralgemeniseren.
Je noemt een aantal beperkte observaties een trend. Dat ís veralgemeniseren.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:46 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ik geef alleen een trend aan op basis van persoonlijke ervaringen, dat staat ook her en der in mijn posts beschreven. Oftewel ik veralgemniseer niks, ik spot alleen een trend in mijn omgeving.
Jup dat bevalt mij ook compleet nietquote:Op donderdag 27 juni 2019 14:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Die zijn over het algemeen wel geïnfecteerd met de feministische/mannelijke eigenschappen die Nederlandse dames ook hebben en dat is juist iets wat niet gezocht wordt.
Omdat ik persoonlijk het woord “importbruidjes” vind staan voor iemand die je kennelijk niet gelijkwaardig aan jezelf acht.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Waarom zien mensen die import bruidjes altijd als sociaal incapabelen?![]()
Als ik een vrouw uit Oost-Europa zou halen die gewoon partime gaat werken kan die hier gewoon een sociaal leven opbouwen hoor. Mensen die een vriendin uit het buitenland halen zijn niet allemaal 45+ vies en dik en geilend op thaise/filipijnse jonge dames.![]()
Jij kent geen mannen die een zorgzame vrouw willen omdat je dat als man tegenwoordig niet meer kunt zeggen zonder afgemaakt te worden door een stel feministen. Mannen hebben geen zin om op een verjaardag dit te zeggen en vervolgens met alle aanwezigen een halfuur een kruisverhoor te houden. Ik spreek uit ervaring van mijzelf en vrienden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je noemt een aantal beperkte observaties een trend. Dat ís veralgemeniseren.
En hé, ik begrijp het, ik doe het zelf ook. Het is alleen wat merkwaardig als je anderen er dan om veroordeelt. Zo herken ik jouw schets van vrouwen totaal niet. Ik ken trouwens ook geen mannen die een 'zorgzame' vrouw willen, In mijn omgeving willen mannen een lekker wijf met intellect. Je kunt altijd nog een huishoudster huren of eten bestellen.
Ik nam even de term over van diegene waar ik op reageerde, had je zelf ook wel kunnen weten aangezien ik daarna gewoon weer over vrouwen spreek.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat ik persoonlijk het woord “importbruidjes” vind staan voor iemand die je kennelijk niet gelijkwaardig aan jezelf acht.
Tenzij jij jezelf ook in verkleinwoorden duidt.
Que? Is dat een vrouw die té of alleen maar zorgzaam is of zo?quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
k ken trouwens ook geen mannen die een 'zorgzame' vrouw willen
Ik heb op FvD gestemd en het werk van Jordan Peterson gelezen en kan je garanderen dat de mannen in mijn omgeving zich niet genoodzaakt voelen om een sociaal wenselijk verhaal op te hangen tegen mij. Het heeft mijzelf vooral verbaasd dat mannen veel meer dan ik vroeger dacht vallen op intellect.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:55 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Jij kent geen mannen die een zorgzame vrouw willen omdat je dat als man tegenwoordig niet meer kunt zeggen zonder afgemaakt te worden door een stel feministen. Mannen hebben geen zin om op een verjaardag dit te zeggen en vervolgens met alle aanwezigen een halfuur een kruisverhoor te houden. Ik spreek uit ervaring van mijzelf en vrienden.
Ik zeg niet dat het tegenover elkaar staat. Het staat alleen niet hoog op het prioriteitenlijstje. Het is super natuurlijk als iemand boodschappen haalt, de was doet en voor je kookt. Zo iemand zou ik ook wel willen! Ik plof na een lange dag werken op de bank, krijg een kop koffie aangereikt en m'n voeten worden gemasseerd.quote:Daarnaast maak je de fout die velen hier maken. Waarom staat een zorgzame vrouw tegenover een intelligent lekker wijf? dat staat het helemaal niet.
Lijkt mij niks aan zo'n man.. Leuk juist als hij van een lieve meid houdt vind ik.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
In mijn omgeving willen mannen een lekker wijf met intellect. Je kunt immers altijd nog een huishoudster erbij nemen of eten bestellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |