abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187640014
Ik heb lang geleden een relatie gehad met een Rus. Hij vond de vrouwen in zijn omgeving materialistisch en berekenend en had daarom een voorkeur voor vrouwen uit West-Europa.

Ik viel op mijn beurt voor hem omdat ik hem verschrikkelijk romantisch vond. Hollandse mannen zijn ofwel erg nuchter of ze hebben een oppervlakkig beeld van romantiek. Ik wou een poëet, iemand de de diepte van mijn emoties begreep. Alles aan mijn Rus was groots en meeslepend. Maar op den duur ontdekte ik dat we elkaar niet echt kenden. Het cultuurverschil was groot. Ik heb onderschat hoe belangrijk een gedeelde taal en tradities zijn om elkaar werkelijk te begrijpen.

Inmiddels ben ik alweer vele jaren samen met een nuchtere Hollander, die bij nader inzien toch niet zo nuchter bleek te zijn als ik dacht omdat stille wateren diepe gronden hebben. En ik waardeer juist de afwezigheid van opsmuk en het grootse gebaar. Soms ligt het probleem niet bij de ander die bijvoorbeeld niet zorgzaam genoeg is, maar bij jezelf omdat je nog niet weet wat goed is voor je.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187640056
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, we hadden het over buitenlandse vrouwen.
Ja, maar buitenlandse vrouwen die door een Nederlandse man wordt gekozen.

Dus niet man en vrouw in het buitenland.
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:02:32 #103
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187640080
Zijn die sites waar je Russische bruiden kunt kopen legit trouwens? Geen interesse, maar schiet me nu te binnen.
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:02:46 #104
451005 Grems
Clown World
pi_187640084
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:58 schreef capricia het volgende:
Ik heb een tante van in de 60. Haar man is overleden. De kinderen zijn het huis uit. Het is de zus van mijn vader. Dat gezin telde 16 kinderen. Dus er is een grote familie aan die kant.

Zij is met vriendinnen meerdere malen op vakantie geweest in Afrika. En heeft nu een vriend in Gambia. Deze jongen is 30.

Eens in de zoveel tijd komt hij hier heen. En neemt zij hem mee naar allerlei familie-feesten (die er veel zijn, alleen al meer dan 1 verjaardag per maand).
Hij is de enige gekleurde op zo’n familie-feest. En komt duidelijk uit een heel andere cultuur.
Het is een mooie en aardige jongen. Ook best wel macho. Mannelijk en hoffelijke enzo. Maar er zit ook iets heel onderdanigs in naar haar.
Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Maar je voelt dat het niet gelijkwaardig is. Als een soort olifant in de kamer.

Ik vind het heel vreemd om te zien. Maar het gaat me in wezen niet aan. Ik weet dat zij, door middel van hun relatie, een half dorp daar onderhoudt. Inclusief zijn familie.

Beiden halen kennelijk genoeg positiefs uit de relatie om hem voort te zetten. Voor haar zal het aandacht en sex zijn van een mooie man. Voor hem geld.

Ik moest er vooral even aan wennen. :)

Sekstoeristen :r :r :r
pi_187640132
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:58 schreef capricia het volgende:
Ik heb een tante van in de 60. Haar man is overleden. De kinderen zijn het huis uit. Het is de zus van mijn vader. Dat gezin telde 16 kinderen. Dus er is een grote familie aan die kant.

Zij is met vriendinnen meerdere malen op vakantie geweest in Afrika. En heeft nu een vriend in Gambia. Deze jongen is 30.

Eens in de zoveel tijd komt hij hier heen. En neemt zij hem mee naar allerlei familie-feesten (die er veel zijn, alleen al meer dan 1 verjaardag per maand).
Hij is de enige gekleurde op zo’n familie-feest. En komt duidelijk uit een heel andere cultuur.
Het is een mooie en aardige jongen. Ook best wel macho. Mannelijk en hoffelijke enzo. Maar er zit ook iets heel onderdanigs in naar haar.
Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Maar je voelt dat het niet gelijkwaardig is. Als een soort olifant in de kamer.

Ik vind het heel vreemd om te zien. Maar het gaat me in wezen niet aan. Ik weet dat zij, door middel van hun relatie, een half dorp daar onderhoudt. Inclusief zijn familie.

Beiden halen kennelijk genoeg positiefs uit de relatie om hem voort te zetten. Voor haar zal het aandacht en sex zijn van een mooie man. Voor hem geld.

Ik moest er vooral even aan wennen. :)

Zielig voor zo’n jongen, maar ja, is met het doel: money.
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:12:01 #106
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187640246
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:48 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Afghanistan.. Het is niet dat er geen andere landen zijn waar het zo is, in een Thailand is dit ook het geval hoor. Of van die Oostblok landjes. Is ze met de paplepel ingegoten. Zelfde geldt voor landen in Afrika!
Oostblok vergis je je in. Het communisme heeft enkele bij effecten die (onbedoeld) gunstig zijn.
Vrouwen zijn daar van oudsher gewend om voor zichzelf te zorgen. Werken, studeren, zorg voor jezelf. Rusland kent zelfs bijna een 50/50 verdeling in werk. Nederland kent een schamele 20/80 verdeling (in de top zelfs maar 90/10, waar Rusland hetzelfde blijft).

In Thailand geld hetzelfde. Heel erg veel vrouwen die werken (ook in top functie's, scoort hoger op de ranglijst dan Nederland). Wie kan studeert om beter werk te kunnen doen.
Veel van die vrouwen willen ook echt bijdragen aan de financieen. En natuurlijk is het fijn als je niet uit pure noodzaak minstens 10 uur per dag hoeft te ploeteren voor een appel en een ei. Maar die vrouwen hebben meer eigen keuze.

Verwacht geen huishoudster met benefits. Die vraagt hoe hoog als jij zegt spring.
Zoek in de BDSM sfeer als je dat wil. Verder hebben vrouwen over de hele wereld een eigen wil, eigen dromen en verlangens.
Soms anders dan bij iemand die hier groot is gebracht en misschien past dat perfect bij jou (niet persoonlijk). Maar slaafs gaat nooit goed.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 23:12:07 #107
236264 crew  capricia
pi_187640250
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb lang geleden een relatie gehad met een Rus. Hij vond de vrouwen in zijn omgeving materialistisch en berekenend en had daarom een voorkeur voor vrouwen uit West-Europa.

Ik viel op mijn beurt voor hem omdat ik hem verschrikkelijk romantisch vond. Hollandse mannen zijn ofwel erg nuchter of ze hebben een oppervlakkig beeld van romantiek. Ik wou een poëet, iemand de de diepte van mijn emoties begreep. Alles aan mijn Rus was groots en meeslepend. Maar op den duur ontdekte ik dat we elkaar niet echt kenden. Het cultuurverschil was groot. Ik heb onderschat hoe belangrijk een gedeelde taal en tradities zijn om elkaar werkelijk te begrijpen.

[..]
Super herkenbaar.
Heb een heel goede Italiaanse vriend. Ken hem echt al jaren. Ga daar eens/twee keer per jaar heen. Heel romantisch persoon. Zou zo voor hem kunnen vallen (maar ik ben al getrouwd en hou gewoon van mijn man). Altijd eindeloos kletsen, drankje erbij. Er wordt heerlijk traditioneel Italiaans gekookt voor mij. De hele familie rukt uit als ik er ben. Voel me echt vereerd en verwend daar.
Maar de ziel, hoe iemand de wereld in kijkt, het besef van tijd/familie, van wat de wereld om je heen betekent, dat is zo anders. Ieder jaar weer besef ik hoe anders die cultuur en tradities zijn.
En dit is gewoon Europa.
Kun je nagaan met een Rus (wat ook redelijk Europees is) of een Aziaat (wat gewoon compleet niet overeenkomt).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 23:16:14 #108
236264 crew  capricia
pi_187640324
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:02 schreef Grems het volgende:

[..]

Sekstoeristen :r :r :r
Zou jij er wat van zeggen?
Ze halen er kennelijk iets uit wat ze beiden graag willen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187640354
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Super herkenbaar.
Heb een heel goede Italiaanse vriend. Ken hem echt al jaren. Ga daar eens/twee keer per jaar heen. Heel romantisch persoon. Zou zo voor hem kunnen vallen (maar ik ben al getrouwd en hou gewoon van mijn man). Altijd eindeloos kletsen, drankje erbij. Er wordt heerlijk traditioneel Italiaans gekookt voor mij. De hele familie rukt uit als ik er ben. Voel me echt vereerd en verwend daar.
Maar de ziel, hoe iemand de wereld in kijkt, het besef van tijd/familie, van wat de wereld om je heen betekent, dat is zo anders. Ieder jaar weer besef ik hoe anders die cultuur en tradities zijn.
En dit is gewoon Europa.
Kun je nagaan met een Rus (wat ook redelijk Europees is) of een Aziaat (wat gewoon compleet niet overeenkomt).
Het exotische, dat wat verschillend is, is natuurlijk ook wat aantrekt. Ik snap het helemaal: Italiaanse mannen zijn donkerder, hebben mooie bruine ogen, tonen gemakkelijk hun affectie en zijn complimenteus. Ze zijn zo anders de Nederlandse mannen. En daarmee vormen ze een leuke fantasie, maar een relatie zou bij mij stuklopen op te sterk afwijkende normen en waarden.
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:25:37 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187640506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:59 schreef Claudia_x het volgende:

Inmiddels ben ik alweer vele jaren samen met een nuchtere Hollander, die bij nader inzien toch niet zo nuchter bleek te zijn als ik dacht omdat stille wateren diepe gronden hebben. En ik waardeer juist de afwezigheid van opsmuk en het grootse gebaar. Soms ligt het probleem niet bij de ander die bijvoorbeeld niet zorgzaam genoeg is, maar bij jezelf omdat je nog niet weet wat goed is voor je.
Dat elkaar nooit helemaal begrijpen klopt. En daarom zijn mannen die kansloos zijn op de Nederlandse relatiemarkt nog wel eens succesvol in ZO-Azië. Die vrouwen daar kunnen helemaal niet zien hoe sociaal onhandig en algeheel zwak ze zijn. Daar komen ze pas achter na een paar jaar in Nederland en dan is het meestal ook afgelopen.
The End Times are wild
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 23:25:57 #111
236264 crew  capricia
pi_187640511
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het exotische, dat wat verschillend is, is natuurlijk ook wat aantrekt. Ik snap het helemaal: Italiaanse mannen zijn donkerder, hebben mooie bruine ogen, tonen gemakkelijk hun affectie en zijn complimenteus. Ze zijn zo anders de Nederlandse mannen. En daarmee vormen ze een leuke fantasie, maar een relatie zou bij mij stuklopen op te sterk afwijkende normen en waarden.
De hele levensinstelling is anders. Het is idd geen Russische (getergd door het lot :) ) poëtische ziel. Meer een dolce vita.
Maar de hele perceptie van plaats en tijd en belangrijkheid van zaken is anders. En tradities.
Alles gaat via tradities. En daar kun je geen vragen over stellen.
Nee. Dat zal nooit wat worden.

Maar even terug komend op de mannen die een buitenlandse vrouw hebben of overwegen.. hoe beleven zij dit?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187640682
Voor mij is het vooral omdat ik niet match met Nederlandse vrouwen. Qua mentaliteit bedoel ik dan.

Ik heb nu een Ecuadoriaanse, dat past beter bij mijn doen en laten, ik heb hiervoor een Russische gehad en dat botste ook continu, qua seks was ze perfect maar qua karakter was het een klotewijf :')

Dus ik denk dat een goede relatie het beste werkt met iemand van vergelijkbare afkomst. Althans voor mij.
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:41:29 #113
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187640752
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]

De hele levensinstelling is anders. Het is idd geen Russische (getergd door het lot :) ) poëtische ziel. Meer een dolce vita.
Maar de hele perceptie van plaats en tijd en belangrijkheid van zaken is anders. En tradities.
Alles gaat via tradities. En daar kun je geen vragen over stellen.
Nee. Dat zal nooit wat worden.

Maar even terug komend op de mannen die een buitenlandse vrouw hebben of overwegen.. hoe beleven zij dit?
Ik neem aan dat je mijn stuk al gelezen hebt of wil je dat ik het nog specificeer?
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:43:27 #114
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187640783
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:02 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja maar het bied meer voordelen dan er een importeren. Het lijkt me voor die vrouwen wel eenzaam, zit je dan in een land waar je geen hond kent behalve je vent.
Waarom zien mensen die import bruidjes altijd als sociaal incapabelen? :')

Als ik een vrouw uit Oost-Europa zou halen die gewoon partime gaat werken kan die hier gewoon een sociaal leven opbouwen hoor. Mensen die een vriendin uit het buitenland halen zijn niet allemaal 45+ vies en dik en geilend op thaise/filipijnse jonge dames. :') :')
pi_187640807
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:43 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Omdat ze net als jij hun anekdotisch bewijs veralgemeniseren.
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:46:37 #116
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187640826
quote:
3s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat ze net als jij hun anekdotisch bewijs veralgemeniseren.
Ik geef alleen een trend aan op basis van persoonlijke ervaringen, dat staat ook her en der in mijn posts beschreven. Oftewel ik veralgemniseer niks, ik spot alleen een trend in mijn omgeving.
pi_187640908
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:46 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Ik geef alleen een trend aan op basis van persoonlijke ervaringen, dat staat ook her en der in mijn posts beschreven. Oftewel ik veralgemniseer niks, ik spot alleen een trend in mijn omgeving.
Je noemt een aantal beperkte observaties een trend. Dat ís veralgemeniseren.

En hé, ik begrijp het, ik doe het zelf ook. Het is alleen wat merkwaardig als je anderen er dan om veroordeelt. Zo herken ik jouw schets van Nederlandse vrouwen totaal niet als ik naar de vrouwen in mijn omgeving kijk. Ik ken trouwens ook geen mannen die een 'zorgzame' vrouw willen, In mijn omgeving willen mannen een lekker wijf met intellect. Je kunt immers altijd nog een huishoudster erbij nemen of eten bestellen.
pi_187640909
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 14:43 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Die zijn over het algemeen wel geïnfecteerd met de feministische/mannelijke eigenschappen die Nederlandse dames ook hebben en dat is juist iets wat niet gezocht wordt.
Jup dat bevalt mij ook compleet niet
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 23:53:45 #119
236264 crew  capricia
pi_187640928
quote:

[..]

Als ik een vrouw uit Oost-Europa zou halen die gewoon partime gaat werken kan die hier gewoon een sociaal leven opbouwen hoor. Mensen die een vriendin uit het buitenland halen zijn niet allemaal 45+ vies en dik en geilend op thaise/filipijnse jonge dames. :') :')
Omdat ik persoonlijk het woord “importbruidjes” vind staan voor iemand die je kennelijk niet gelijkwaardig aan jezelf acht.
Tenzij jij jezelf ook in verkleinwoorden duidt.

De dames zullen sociaal niet incapabel zijn. De heren wellicht wat meer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:55:14 #120
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187640954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je noemt een aantal beperkte observaties een trend. Dat ís veralgemeniseren.

En hé, ik begrijp het, ik doe het zelf ook. Het is alleen wat merkwaardig als je anderen er dan om veroordeelt. Zo herken ik jouw schets van vrouwen totaal niet. Ik ken trouwens ook geen mannen die een 'zorgzame' vrouw willen, In mijn omgeving willen mannen een lekker wijf met intellect. Je kunt altijd nog een huishoudster huren of eten bestellen.
Jij kent geen mannen die een zorgzame vrouw willen omdat je dat als man tegenwoordig niet meer kunt zeggen zonder afgemaakt te worden door een stel feministen. Mannen hebben geen zin om op een verjaardag dit te zeggen en vervolgens met alle aanwezigen een halfuur een kruisverhoor te houden. Ik spreek uit ervaring van mijzelf en vrienden.

Daarnaast maak je de fout die velen hier maken. Waarom staat een zorgzame vrouw tegenover een intelligent lekker wijf? dat staat het helemaal niet.
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:56:15 #121
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187640969
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat ik persoonlijk het woord “importbruidjes” vind staan voor iemand die je kennelijk niet gelijkwaardig aan jezelf acht.
Tenzij jij jezelf ook in verkleinwoorden duidt.
Ik nam even de term over van diegene waar ik op reageerde, had je zelf ook wel kunnen weten aangezien ik daarna gewoon weer over vrouwen spreek. :')
pi_187640979
quote:
k ken trouwens ook geen mannen die een 'zorgzame' vrouw willen
Que? Is dat een vrouw die té of alleen maar zorgzaam is of zo?
pi_187641162
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:55 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Jij kent geen mannen die een zorgzame vrouw willen omdat je dat als man tegenwoordig niet meer kunt zeggen zonder afgemaakt te worden door een stel feministen. Mannen hebben geen zin om op een verjaardag dit te zeggen en vervolgens met alle aanwezigen een halfuur een kruisverhoor te houden. Ik spreek uit ervaring van mijzelf en vrienden.
Ik heb op FvD gestemd en het werk van Jordan Peterson gelezen en kan je garanderen dat de mannen in mijn omgeving zich niet genoodzaakt voelen om een sociaal wenselijk verhaal op te hangen tegen mij. Het heeft mijzelf vooral verbaasd dat mannen veel meer dan ik vroeger dacht vallen op intellect.

quote:
Daarnaast maak je de fout die velen hier maken. Waarom staat een zorgzame vrouw tegenover een intelligent lekker wijf? dat staat het helemaal niet.
Ik zeg niet dat het tegenover elkaar staat. Het staat alleen niet hoog op het prioriteitenlijstje. Het is super natuurlijk als iemand boodschappen haalt, de was doet en voor je kookt. Zo iemand zou ik ook wel willen! Ik plof na een lange dag werken op de bank, krijg een kop koffie aangereikt en m'n voeten worden gemasseerd. O+ Alleen is dat niet realistisch en past het bovendien niet in het complete plaatje van wat ik in een man zoek. Ik wil namelijk óók iemand die werkt en samen met mij voor de kinderen zorgt. Zo iemand houdt geen uren in de dag of puf meer over om ook nog 'zorgzaam' te zijn. (Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat zorgzaam voor mij iets heel anders betekent, zoals elkaar steunen tijdens moeilijke tijden en op elkaar kunnen rekenen.)

En zo gaat de afweging bij de mannen in mijn omgeving ook. Ze voelen zich aangetrokken tot intelligente vrouwen, die intelligente vrouwen hebben vaak ambities en een baan, en bovendien willen die mannen zelf niet de ontwikkelingen van hun kinderen te erg missen. Dan ontstaat er al gauw een rolverdeling van beiden 4 dagen werken en huishoudelijke taken verdelen en uitbesteden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 28-06-2019 00:20:56 ]
pi_187641204
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2019 00:16:11 ]
pi_187641536
quote:

In mijn omgeving willen mannen een lekker wijf met intellect. Je kunt immers altijd nog een huishoudster erbij nemen of eten bestellen.
Lijkt mij niks aan zo'n man.. Leuk juist als hij van een lieve meid houdt vind ik.

Ik werk maar ben ook van het gezellig maken thuis, eten maken wat hij lekker vindt en hem zien genieten, vragen hoe zijn dag was en hij doet dan mijn voeten masseren ofzo. Maar ik ben niet onderdanig, integendeel zou ik zeggen. Als je beiden aandacht hebt voor elkaar is een zorgzame vrouw niet onderdanig.

Maar ik zie om me heen ook wel veel "tss hoezo dat kan hij toch zelf?" onder (Nederlandse) vrouwen. Ik vraag me dan altijd af wat voor seks zulke vrouwen hebben, het komt zo egoïstisch en liefdeloos over zoals ze over hun man praten.
Springfield's looking pretty dusty today
  vrijdag 28 juni 2019 @ 08:26:22 #126
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187643407
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:36 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat mijn uitleg strookt met andere cijfers, zoals het feit dat vrouwen actief kiezen voor minder stressvolle, sociale baantjes in landen waar ze veel vrijheid en een breed sociaal vangnet hebben t.o.v. bijvoorbeeld landen zoals Iran, India en Rusland.
Die vergelijking tussen Nederlandse en bijvoorbeeld Indiaase of Iranese vrouwen kun je natuurlijk niet maken. Wanneer je weet dat je veel vrijheden hebt en je een sociaal vangnet hebt en dat je in een land woont waar een minimum inkomen bestaat, waarom zou je dan niet kiezen voor de baan waar je het gelukkigst van wordt? Als je geen andere keus hebt, dan moet je wel voor zo veel mogelijk werken gaan. Die vrouwen gaan dat in Nederland waarschijnlijk ook willen (fulltime werken) dus dat gaat denk ik ook deels ten koste van het zorgzame dat door de Nederlandse heren gewenst is (als dat al echt gewenst is).

Persoonlijk heb ik ook liever een stressloze baan waar ik veel met mensen in contact kom, de meeste mensen varen niet zo goed op stress, dus waarom zoiets opzoeken? En zoals Chia al zei, klopt het denk ik ook. Veel banen die door vrouwen worden ingevuld (verzorgende, kinderdagverblijf, administratie) zijn parttime banen. Dus dat veel vrouwen parttime werken is best verklaarbaar.

Op het bedrijf waar ik werk is het trouwens omgekeerd, de vrouwen werken fulltime (40 uur) en de mannen parttime (32 uur) :'). Maar dat is toeval.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 28 juni 2019 @ 08:48:32 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187643548
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Op het bedrijf waar ik werk is het trouwens omgekeerd, de vrouwen werken fulltime (40 uur) en de mannen parttime (32 uur) :'). Maar dat is toeval.
Dacht dat het alleen bij ons zo was (technisch bedrijf): heel veel mannen werken vier dagen + een dag thuis. De meeste vrouwen fulltime.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 08:59:55 #128
483689 Delain1987
Eenvoudige boerenlul
pi_187643643
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Die vergelijking tussen Nederlandse en bijvoorbeeld Indiaase of Iranese vrouwen kun je natuurlijk niet maken. Wanneer je weet dat je veel vrijheden hebt en je een sociaal vangnet hebt en dat je in een land woont waar een minimum inkomen bestaat, waarom zou je dan niet kiezen voor de baan waar je het gelukkigst van wordt? Als je geen andere keus hebt, dan moet je wel voor zo veel mogelijk werken gaan. Die vrouwen gaan dat in Nederland waarschijnlijk ook willen (fulltime werken) dus dat gaat denk ik ook deels ten koste van het zorgzame dat door de Nederlandse heren gewenst is (als dat al echt gewenst is).

Persoonlijk heb ik ook liever een stressloze baan waar ik veel met mensen in contact kom, de meeste mensen varen niet zo goed op stress, dus waarom zoiets opzoeken? En zoals Chia al zei, klopt het denk ik ook. Veel banen die door vrouwen worden ingevuld (verzorgende, kinderdagverblijf, administratie) zijn parttime banen. Dus dat veel vrouwen parttime werken is best verklaarbaar.

Daarnaast is het in nederland gemiddeld nog steeds zo (hoe oneerlijk ook) dat vrouwen minder verdienen (ze verdienen het wel, ze krijgen het alleen niet als loon), hierdoor wordt denk ik in een relatie sneller gekozen dat "de vrouw maar thuis blijft" omdat dit financieel aantrekkelijker is. met name als er kinderen in het spel komen.
Had destijds een collega die minder ging werken (zelfs voordat ze kinderen hadden) omdat de vrouw meer verdiende als hij deed.
En (mocht het er ooit van komen) ik zou hetzelfde doen als ik minder zou verdienen als mijn partner
Normal is not the norm, it's just a uniform
  vrijdag 28 juni 2019 @ 09:02:07 #129
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187643660
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:59 schreef Delain1987 het volgende:

[..]

Daarnaast is het in nederland gemiddeld nog steeds zo (hoe oneerlijk ook) dat vrouwen minder verdienen (ze verdienen het wel, ze krijgen het alleen niet als loon), hierdoor wordt denk ik in een relatie sneller gekozen dat "de vrouw maar thuis blijft" omdat dit financieel aantrekkelijker is. met name als er kinderen in het spel komen.
Had destijds een collega die minder ging werken (zelfs voordat ze kinderen hadden) omdat de vrouw meer verdiende als hij deed.
Bij een vriend van me werkt het ook zo, zijn vrouw heeft een veel beter betaalde baan, zij werkt fulltime. Hij werkt parttime en doet daarbij wat meer in het huishouden.

De keuze om de bestbetaalde baan fulltime aan te houden gewoon logisch. En meestal is het de baan van de man inderdaad.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 28 juni 2019 @ 09:15:14 #130
27929 piere
doe mij maar bier
pi_187643756
Zo'n lekker klein lief onderdanig verzorgend indootje :P ^O^
fok you ja!
pi_187644021
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Naregenkomtzon het volgende:

[..]

Jup dat bevalt mij ook compleet niet
Oh, ben je nu weer man? Jij wisselt steeds sneller van geslacht dan anderen van onderbroek
pi_187644084
Ik denk dat de gemiddelde Filippijnse ook wel meer arbeidsethos heeft dan een vrouw in NL, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten. Als ik man was en een vrouw zocht, zou ik het wel weten.
pi_187644222
Ik ben getrouwd met een super lieve Filipijnse dame en we hebben een baby. :)
Er zijn grote verschillen tussen dames in de grote steden daar en van het platteland; Stadse dames zijn vaak wat meer ontwikkeld, maar zijn ook meer van de dure schoentjes en tasjes en dergelijke en slaan vaak liever een rijke westerling aan de haak. (Hoewel daar natuurlijk ook wel eenvoudigere dames zijn.)
Op het platteland is de ontwikkeling vaak wat minder, maar is men ook een stuk eenvoudiger en kom je minder golddiggers tegen die puur op een sugardaddy uit zijn. Die zijn daar uiteraard ook wel, maar wel een stuk minder.
De kans is aanwezig dat ze proberen dat je hun familie moet onderhouden, maar daar valt veel meer een mouw aan aan te passen dan bij bijvoorbeeld dames uit Thailand. Filipijnse dames zijn sneller geneigd zelf een eerlijke boterham te verdienen, te delen in de kosten van het levensonderhoud hier en van wat ze overhouden wat geld naar eigen familie te sturen.
Hou er wel rekening mee dat de familie altijd zal blijven proberen om meer geld te krijgen, tenzij je iemand hebt die zelf van een rijke familie af komt.

Trouwens, wie denkt dat Filipijnse dames volgzaam en onderdanig zijn, komt er bedrogen uit! _O- Ze zijn vaak wel bescheiden, maar ze laten zich niet de kaas van het brood eten. :P
  vrijdag 28 juni 2019 @ 09:57:42 #134
27929 piere
doe mij maar bier
pi_187644257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:46 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde Filippijnse ook wel meer arbeidsethos heeft dan een vrouw in NL, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten. Als ik man was en een vrouw zocht, zou ik het wel weten.
Boefje ~O>
fok you ja!
pi_187644260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:15 schreef piere het volgende:
Zo'n lekker klein lief onderdanig verzorgend indootje :P ^O^
_O_
pi_187644610
quote:

[..]

Ja duh, het stikt hier van de oostblokkers, die maken hier gemakkelijk contact, maar een vrouw die hier niemand kent en de taal niet spreekt vind ik sneu voor die dame. Jij maakt er sociaal incapabel van.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 10:48:56 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_187644818
voorkeur voor een thaise transgender _O_
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 28 juni 2019 @ 10:57:07 #138
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187644886
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:28 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja duh, het stikt hier van de oostblokkers, die maken hier gemakkelijk contact, maar een vrouw die hier niemand kent en de taal niet spreekt vind ik sneu voor die dame. Jij maakt er sociaal incapabel van.
Nou dat valt reuze mee hoor, weet niet waar jij woont maar in Nijmegen en omgeving zijn het er niet zo heel veel hoor.

Daarnaast kan iemand toch gewoon de taal gaan leren? dat moet iedereen die voor een liefde naar het buitenland verhuisd ook mannen en Nederlanders die naar het buitenland verhuizen. Dat jij impliceert dat die vrouwen hier niks hebben of niks kunnen opbouwen geeft wel degelijk aan dat je ze sociaal incompetabel vindt. Vermoedelijk komt dat door je negatieve associatie met het halen van een partner uit het buitenland.
pi_187646391
Haha, lachen topic dit.

Zelf trouwens een tijdje wat met een Russische chick gehad.
Ik vind Russische vrouwen vaak wat diepgaander, wat minder oppervlakkig.
Maar zou een vertekend beeld kunnen zijn, maar als voorbeeld:
Toen we elkaar net ontmoeten en we kregen 'iets' stuurde ze me een uitgebreid lief berichtje met dat ze me veel geluk toewenste en hoopte dat ik mijn dromen zou bereiken. Dit was op mijn verjaardag. Ik vond het wel verfrissend in plaats van "Van harte gefeliciteerd lieverd, kus kus".

Ze stak meer energie in de relatie, vond ik wel fijn. De uiteindelijk afstand heeft ons de nek om gedaan. Nog steeds een zwak voor haar.

Oostblok vrouwen O+

Nu trouwens gewoon een Hollandse chick, no stress
pi_187646410
Zo'n Thaise ding, die vouw je in alle hoeken en standen en doet alles wat je haar vraagt. Als je zegt dat ze moet slikken dan doet ze dat braaf.
pi_187646417
Owja, nooit tegen een Russiche of Oekraïnse vrouw over politiek praten.

Tipje van de sluier.
pi_187646552
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:57 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Nou dat valt reuze mee hoor, weet niet waar jij woont maar in Nijmegen en omgeving zijn het er niet zo heel veel hoor.

Daarnaast kan iemand toch gewoon de taal gaan leren? dat moet iedereen die voor een liefde naar het buitenland verhuisd ook mannen en Nederlanders die naar het buitenland verhuizen. Dat jij impliceert dat die vrouwen hier niks hebben of niks kunnen opbouwen geeft wel degelijk aan dat je ze sociaal incompetabel vindt. Vermoedelijk komt dat door je negatieve associatie met het halen van een partner uit het buitenland.
In Brabant protesteren we tegen Polen hotels. En nee ik heb mijn vrouwen tot nu gewoon in Nederland gevonden.
Maar goed, geloof gerust dat die dames niet eenzaam zijn hier. Ik heb nergens iets gezegd over sociaal incapabel zijn. Dat maak jij ervan.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 13:20:13 #143
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187646751
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In Brabant protesteren we tegen Polen hotels. En nee ik heb mijn vrouwen tot nu gewoon in Nederland gevonden.
Maar goed, geloof gerust dat die dames niet eenzaam zijn hier. Ik heb nergens iets gezegd over sociaal incapabel zijn. Dat maak jij ervan.
Omdat er in Brabant op enkele plekken tegen zogenaamde Polen hotels wordt geprotesteerd is dat natuurlijk in heel Nederland ook zo :')
Daarnaast komen die vrouwen met een heel ander perspectief naar Nederland dan die arbeidsmigranten die hard moeten werken voor minimumloon.

Jij stelt wel degelijk dat Oost-Europese vrouwen het onvermogen hebben om een sociale kring op te bouwen buiten het gezin in Nederland en daardoor geef je dus wel degelijk aan dat ze sociaal incompetabele zijn (tenminste in NL)
pi_187646774
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:20 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Omdat er in Brabant op enkele plekken tegen zogenaamde Polen hotels wordt geprotesteerd is dat natuurlijk in heel Nederland ook zo :')
Daarnaast komen die vrouwen met een heel ander perspectief naar Nederland dan die arbeidsmigranten die hard moeten werken voor minimumloon.

Jij stelt wel degelijk dat Oost-Europese vrouwen het onvermogen hebben om een sociale kring op te bouwen buiten het gezin in Nederland en daardoor geef je dus wel degelijk aan dat ze sociaal incompetabele zijn (tenminste in NL)
Waar zeg ik dat?
  vrijdag 28 juni 2019 @ 13:29:36 #145
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187646833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:02 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja maar het bied meer voordelen dan er een importeren. Het lijkt me voor die vrouwen wel eenzaam, zit je dan in een land waar je geen hond kent behalve je vent.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:28 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:21 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Bij de 2 bovenstaande posts laat je wel blijken dat je er totaal niet in gelooft dat Oost-Europese vrouwen bij machte zijn zelf ook een sociale kring op te bouwen buiten het gezin om. Dat bedoel ik met sociaal incapabel. Ik denk dat je de hedendaags Oost-Europese vrouw aardig onderschat. Voor de poen hoeven zij hier echt niet meer te komen over het algemeen.

Daarnaast moet iedereen die naar het buitenland verhuist een nieuw sociale kring opbouwen en velen lukt dit prima, waarom zouden vrouwen uit Oost-Europa dit dan niet kunnen?
pi_187646878
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:29 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

[..]

[..]

Bij de 2 bovenstaande posts laat je wel blijken dat je er totaal niet in gelooft dat Oost-Europese vrouwen bij machte zijn zelf ook een sociale kring op te bouwen buiten het gezin om. Dat bedoel ik met sociaal incapabel. Ik denk dat je de hedendaags Oost-Europese vrouw aardig onderschat. Voor de poen hoeven zij hier echt niet meer te komen over het algemeen.

Daarnaast moet iedereen die naar het buitenland verhuist een nieuw sociale kring opbouwen en velen lukt dit prima, waarom zouden vrouwen uit Oost-Europa dit dan niet kunnen?
Ik heb nergens gezegd dat ze geen sociale kring kunnen opbouwen. Maar dat zal ongetwijfeld niet op dag 1 al het geval zijn. Die vrouwen moeten hier helemaal opnieuw beginnen. Maar kennelijk snap je niet wat ik wel zeg. Ik zeg dat ik denk dat het best lastig zal zijn voor die vrouwen om een nieuw leven op te bouwen in een ander land. Dat is over het algemeen bij iedereen zo. Of dacht jij dat ze even een blik vriendinnen open kan trekken ofzo?
  vrijdag 28 juni 2019 @ 13:40:32 #147
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187646968
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:33 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ze geen sociale kring kunnen opbouwen. Maar dat zal ongetwijfeld niet op dag 1 al het geval zijn. Die vrouwen moeten hier helemaal opnieuw beginnen. Maar kennelijk snap je niet wat ik wel zeg. Ik zeg dat ik denk dat het best lastig zal zijn voor die vrouwen om een nieuw leven op te bouwen in een ander land. Dat is over het algemeen bij iedereen zo. Of dacht jij dat ze even een blik vriendinnen open kan trekken ofzo?
Natuurlijk is het voor iedereen zo dat zoiets lastig is maar doorgaans lukt dat bij verreweg de meeste mensen wel. Jij laat toch duidelijk zien dat je er geen vertrouwen in hebt dat zij dit ook kunnen terwijl het tegendeel waar is.
pi_187646991
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:13 schreef LeesFoknl het volgende:
Veel mannen hebben geen zin, of niet meer, in een Nederlandse partner, en zijn op zoek naar iets anders.
Welke landen zijn dan interessant en waarom natuurlijk.
Waaruit af te leiden is of dat "buiten" land voor iemand interessant is.

Graag hier geen vrouwen die negatief over mannen schrijven die een voorkeur hebben of hebben gekregen in de loop der tijd naar een niet Nederlandse vrouw. Om welke reden dan ook, dat is niet het thema.
Echter ook mannen, als je hier reageert, svp niet negatief over de Nederlandse vrouw praten of over eventuele negatieve ervaringen met hen.

Graag onderbouwd met persoonlijke ervaringen of ideeën over het land cq de vrouwen van dat land, maar ook graag met wat meer wetenschappeljk materiaal zoals bv. rapporten of statistieken.
Mijn ervaring is dat afkomst weliswaar een bepaalde richting geeft, maar dat het toch altijd om de persoon zelf gaat. Je hebt in Nederland dus ook vrouwen die niet typisch Nederlands zijn.

Ik denk dat het ook even goed is om mee te geven dat ook de Nederlandse man zijn typische kenmerken heeft. En die zijn net als bij de vrouwen deels wenselijk en deels niet zo wenselijk (en dat is bovendien nog heel subjectief ook.

Persoonlijk zou ik nooit bewust op zoek gaan naar een partner uit het buitenland. Want laten we wel zijn, er zijn gewoon nadelen. B.v. communicatie. Het is al lastig genoeg om goed te communiceren, maar als je elkaars taal niet spreekt of slechts beperkt gaat er veel 'lost in translation'. Daarnaast is de kans dat je elkaar niet begrijpt vanwege een andere culturele achtergrond ook iets wat je geregeld mee zal maken. Naast communicatie is er ook zoiets als verwachtingen bij de ander. Weten wat de ander wil. Deels is dat goed te maken door veel te praten, maar bepaalde verwachtingen zijn bij de ander wellicht zo vanzelfsprekend dat ze geen seconde zal denken dat het handig is omdat te zeggen. En de ander heeft no clue, dus die kan er ook niet naar vragen.

Kortom: het is eigenlijk vragen om problemen.

En toch heb ik momenteel (en ook in het verleden) een vriendin uit het buitenland (huidige vriendin is Russisch). Die ik overigens gewoon in Nederland ben tegengekomen, aangezien ze hier haar bedrijf is gestart. En gelukkig spreken we beiden uitstekend Engels (zij nog iets beter, maar goed, ze heeft dan ook jaren in de VS gewoond).

Bovendien moet je jezelf ook de vraag stellen of jij wel de persoon bent voor een buitenlandse partner. Als je een buitenlandse partner wil omdat ze zo zorgzaam is en lekker voor je kookt dan ben je aan het vragen om problemen als jij daar niet wat tegenover wil stellen. Want vrouwen die heel erg de vrouwelijke rol pakken verwachten dat jij de mannelijke rol pakt. Dus je zorgt voor een goed inkomen. Voor veiligheid. Je bent een gentleman (en o, wat is dat voor Nederlandse mannen een uitdaging, want horkerigheid is de standaard). En dit werkt ook door in de slaapkamer.

Eigenlijk geldt dat voor iedere relatie. Als je wat wil eisen moet je wat te bieden hebben.

In mijn beleving is de zoektocht buiten Nederland toch vaak ingegeven door teleurstellingen op datagebied alhier en die teleurstellingen kunnen niet zelden verklaard worden door wat jezelf te bieden hebt. Als je voor de buitenlandse partners vooral een zak geld te bieden hebt raad ik je aan deze weg nooit te kiezen. Want dan krijg je een heel zakelijke overeenkomst met geld aan de ene zijde en seks aan de andere zijde. Lijkt mij verschrikkelijk.
pi_187647025
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:40 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Natuurlijk is het voor iedereen zo dat zoiets lastig is maar doorgaans lukt dat bij verreweg de meeste mensen wel. Jij laat toch duidelijk zien dat je er geen vertrouwen in hebt dat zij dit ook kunnen terwijl het tegendeel waar is.
Sorry maar dat blijkt uit geen van mijn posts. En nu ben ik wel klaar met dat oeverloze gezeur van jou.
pi_187647058
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:49 schreef Harlekien het volgende:
Owja, nooit tegen een Russiche of Oekraïnse vrouw over politiek praten.

Tipje van de sluier.
Ik praat heel vaak met mijn Russische vriendin over politiek (niet zo gek aangezien ik in de politiek zit). En dit zou volgens jou fout zijn omdat...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')