Die vergelijking tussen Nederlandse en bijvoorbeeld Indiaase of Iranese vrouwen kun je natuurlijk niet maken. Wanneer je weet dat je veel vrijheden hebt en je een sociaal vangnet hebt en dat je in een land woont waar een minimum inkomen bestaat, waarom zou je dan niet kiezen voor de baan waar je het gelukkigst van wordt? Als je geen andere keus hebt, dan moet je wel voor zo veel mogelijk werken gaan. Die vrouwen gaan dat in Nederland waarschijnlijk ook willen (fulltime werken) dus dat gaat denk ik ook deels ten koste van het zorgzame dat door de Nederlandse heren gewenst is (als dat al echt gewenst is).quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Omdat mijn uitleg strookt met andere cijfers, zoals het feit dat vrouwen actief kiezen voor minder stressvolle, sociale baantjes in landen waar ze veel vrijheid en een breed sociaal vangnet hebben t.o.v. bijvoorbeeld landen zoals Iran, India en Rusland.
Dacht dat het alleen bij ons zo was (technisch bedrijf): heel veel mannen werken vier dagen + een dag thuis. De meeste vrouwen fulltime.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Op het bedrijf waar ik werk is het trouwens omgekeerd, de vrouwen werken fulltime (40 uur) en de mannen parttime (32 uur). Maar dat is toeval.
Daarnaast is het in nederland gemiddeld nog steeds zo (hoe oneerlijk ook) dat vrouwen minder verdienen (ze verdienen het wel, ze krijgen het alleen niet als loon), hierdoor wordt denk ik in een relatie sneller gekozen dat "de vrouw maar thuis blijft" omdat dit financieel aantrekkelijker is. met name als er kinderen in het spel komen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die vergelijking tussen Nederlandse en bijvoorbeeld Indiaase of Iranese vrouwen kun je natuurlijk niet maken. Wanneer je weet dat je veel vrijheden hebt en je een sociaal vangnet hebt en dat je in een land woont waar een minimum inkomen bestaat, waarom zou je dan niet kiezen voor de baan waar je het gelukkigst van wordt? Als je geen andere keus hebt, dan moet je wel voor zo veel mogelijk werken gaan. Die vrouwen gaan dat in Nederland waarschijnlijk ook willen (fulltime werken) dus dat gaat denk ik ook deels ten koste van het zorgzame dat door de Nederlandse heren gewenst is (als dat al echt gewenst is).
Persoonlijk heb ik ook liever een stressloze baan waar ik veel met mensen in contact kom, de meeste mensen varen niet zo goed op stress, dus waarom zoiets opzoeken? En zoals Chia al zei, klopt het denk ik ook. Veel banen die door vrouwen worden ingevuld (verzorgende, kinderdagverblijf, administratie) zijn parttime banen. Dus dat veel vrouwen parttime werken is best verklaarbaar.
Op het bedrijf waar ik werk is het trouwens omgekeerd, de vrouwen werken fulltime (40 uur) en de mannen parttime (32 uur). Maar dat is toeval.
Bij een vriend van me werkt het ook zo, zijn vrouw heeft een veel beter betaalde baan, zij werkt fulltime. Hij werkt parttime en doet daarbij wat meer in het huishouden.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:59 schreef Delain1987 het volgende:
[..]
Daarnaast is het in nederland gemiddeld nog steeds zo (hoe oneerlijk ook) dat vrouwen minder verdienen (ze verdienen het wel, ze krijgen het alleen niet als loon), hierdoor wordt denk ik in een relatie sneller gekozen dat "de vrouw maar thuis blijft" omdat dit financieel aantrekkelijker is. met name als er kinderen in het spel komen.
Had destijds een collega die minder ging werken (zelfs voordat ze kinderen hadden) omdat de vrouw meer verdiende als hij deed.
Oh, ben je nu weer man? Jij wisselt steeds sneller van geslacht dan anderen van onderbroekquote:Op donderdag 27 juni 2019 23:52 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Jup dat bevalt mij ook compleet niet
Boefjequote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:46 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde Filippijnse ook wel meer arbeidsethos heeft dan een vrouw in NL, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten. Als ik man was en een vrouw zocht, zou ik het wel weten.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:15 schreef piere het volgende:
Zo'n lekker klein lief onderdanig verzorgend indootje![]()
Ja duh, het stikt hier van de oostblokkers, die maken hier gemakkelijk contact, maar een vrouw die hier niemand kent en de taal niet spreekt vind ik sneu voor die dame. Jij maakt er sociaal incapabel van.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Waarom zien mensen die import bruidjes altijd als sociaal incapabelen?![]()
Als ik een vrouw uit Oost-Europa zou halen die gewoon partime gaat werken kan die hier gewoon een sociaal leven opbouwen hoor. Mensen die een vriendin uit het buitenland halen zijn niet allemaal 45+ vies en dik en geilend op thaise/filipijnse jonge dames.![]()
Nou dat valt reuze mee hoor, weet niet waar jij woont maar in Nijmegen en omgeving zijn het er niet zo heel veel hoor.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:28 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja duh, het stikt hier van de oostblokkers, die maken hier gemakkelijk contact, maar een vrouw die hier niemand kent en de taal niet spreekt vind ik sneu voor die dame. Jij maakt er sociaal incapabel van.
In Brabant protesteren we tegen Polen hotels. En nee ik heb mijn vrouwen tot nu gewoon in Nederland gevonden.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:57 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Nou dat valt reuze mee hoor, weet niet waar jij woont maar in Nijmegen en omgeving zijn het er niet zo heel veel hoor.
Daarnaast kan iemand toch gewoon de taal gaan leren? dat moet iedereen die voor een liefde naar het buitenland verhuisd ook mannen en Nederlanders die naar het buitenland verhuizen. Dat jij impliceert dat die vrouwen hier niks hebben of niks kunnen opbouwen geeft wel degelijk aan dat je ze sociaal incompetabel vindt. Vermoedelijk komt dat door je negatieve associatie met het halen van een partner uit het buitenland.
Omdat er in Brabant op enkele plekken tegen zogenaamde Polen hotels wordt geprotesteerd is dat natuurlijk in heel Nederland ook zoquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:01 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
In Brabant protesteren we tegen Polen hotels. En nee ik heb mijn vrouwen tot nu gewoon in Nederland gevonden.
Maar goed, geloof gerust dat die dames niet eenzaam zijn hier. Ik heb nergens iets gezegd over sociaal incapabel zijn. Dat maak jij ervan.
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:20 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Omdat er in Brabant op enkele plekken tegen zogenaamde Polen hotels wordt geprotesteerd is dat natuurlijk in heel Nederland ook zo![]()
Daarnaast komen die vrouwen met een heel ander perspectief naar Nederland dan die arbeidsmigranten die hard moeten werken voor minimumloon.
Jij stelt wel degelijk dat Oost-Europese vrouwen het onvermogen hebben om een sociale kring op te bouwen buiten het gezin in Nederland en daardoor geef je dus wel degelijk aan dat ze sociaal incompetabele zijn (tenminste in NL)
quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja maar het bied meer voordelen dan er een importeren. Het lijkt me voor die vrouwen wel eenzaam, zit je dan in een land waar je geen hond kent behalve je vent.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:28 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja duh, het stikt hier van de oostblokkers, die maken hier gemakkelijk contact, maar een vrouw die hier niemand kent en de taal niet spreekt vind ik sneu voor die dame. Jij maakt er sociaal incapabel van.
Bij de 2 bovenstaande posts laat je wel blijken dat je er totaal niet in gelooft dat Oost-Europese vrouwen bij machte zijn zelf ook een sociale kring op te bouwen buiten het gezin om. Dat bedoel ik met sociaal incapabel. Ik denk dat je de hedendaags Oost-Europese vrouw aardig onderschat. Voor de poen hoeven zij hier echt niet meer te komen over het algemeen.quote:
Ik heb nergens gezegd dat ze geen sociale kring kunnen opbouwen. Maar dat zal ongetwijfeld niet op dag 1 al het geval zijn. Die vrouwen moeten hier helemaal opnieuw beginnen. Maar kennelijk snap je niet wat ik wel zeg. Ik zeg dat ik denk dat het best lastig zal zijn voor die vrouwen om een nieuw leven op te bouwen in een ander land. Dat is over het algemeen bij iedereen zo. Of dacht jij dat ze even een blik vriendinnen open kan trekken ofzo?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:29 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bij de 2 bovenstaande posts laat je wel blijken dat je er totaal niet in gelooft dat Oost-Europese vrouwen bij machte zijn zelf ook een sociale kring op te bouwen buiten het gezin om. Dat bedoel ik met sociaal incapabel. Ik denk dat je de hedendaags Oost-Europese vrouw aardig onderschat. Voor de poen hoeven zij hier echt niet meer te komen over het algemeen.
Daarnaast moet iedereen die naar het buitenland verhuist een nieuw sociale kring opbouwen en velen lukt dit prima, waarom zouden vrouwen uit Oost-Europa dit dan niet kunnen?
Natuurlijk is het voor iedereen zo dat zoiets lastig is maar doorgaans lukt dat bij verreweg de meeste mensen wel. Jij laat toch duidelijk zien dat je er geen vertrouwen in hebt dat zij dit ook kunnen terwijl het tegendeel waar is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:33 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ze geen sociale kring kunnen opbouwen. Maar dat zal ongetwijfeld niet op dag 1 al het geval zijn. Die vrouwen moeten hier helemaal opnieuw beginnen. Maar kennelijk snap je niet wat ik wel zeg. Ik zeg dat ik denk dat het best lastig zal zijn voor die vrouwen om een nieuw leven op te bouwen in een ander land. Dat is over het algemeen bij iedereen zo. Of dacht jij dat ze even een blik vriendinnen open kan trekken ofzo?
Mijn ervaring is dat afkomst weliswaar een bepaalde richting geeft, maar dat het toch altijd om de persoon zelf gaat. Je hebt in Nederland dus ook vrouwen die niet typisch Nederlands zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:13 schreef LeesFoknl het volgende:
Veel mannen hebben geen zin, of niet meer, in een Nederlandse partner, en zijn op zoek naar iets anders.
Welke landen zijn dan interessant en waarom natuurlijk.
Waaruit af te leiden is of dat "buiten" land voor iemand interessant is.
Graag hier geen vrouwen die negatief over mannen schrijven die een voorkeur hebben of hebben gekregen in de loop der tijd naar een niet Nederlandse vrouw. Om welke reden dan ook, dat is niet het thema.
Echter ook mannen, als je hier reageert, svp niet negatief over de Nederlandse vrouw praten of over eventuele negatieve ervaringen met hen.
Graag onderbouwd met persoonlijke ervaringen of ideeën over het land cq de vrouwen van dat land, maar ook graag met wat meer wetenschappeljk materiaal zoals bv. rapporten of statistieken.
Sorry maar dat blijkt uit geen van mijn posts. En nu ben ik wel klaar met dat oeverloze gezeur van jou.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:40 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Natuurlijk is het voor iedereen zo dat zoiets lastig is maar doorgaans lukt dat bij verreweg de meeste mensen wel. Jij laat toch duidelijk zien dat je er geen vertrouwen in hebt dat zij dit ook kunnen terwijl het tegendeel waar is.
Ik praat heel vaak met mijn Russische vriendin over politiek (niet zo gek aangezien ik in de politiek zit). En dit zou volgens jou fout zijn omdat...?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:49 schreef Harlekien het volgende:
Owja, nooit tegen een Russiche of Oekraïnse vrouw over politiek praten.
Tipje van de sluier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |