Oeverloze gezeur nog welquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:45 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Sorry maar dat blijkt uit geen van mijn posts. En nu ben ik wel klaar met dat oeverloze gezeur van jou.
Heb met een Oekrainse ook wel eens over de oorlog daar gepraat. Kon gewoon en heeft verderquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik praat heel vaak met mijn Russische vriendin over politiek (niet zo gek aangezien ik in de politiek zit). En dit zou volgens jou fout zijn omdat...?
Ja dat is dan jouw probleem, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik denk dat ze het niet kunnen. Dat is een aanname van jou. Je kunt ook nergens quoten dat ik dat heb gezegd. Dus dat is iets wat je helemaal zelf verzint.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:49 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Oeverloze gezeur nog wel![]()
Prima dat je het niet met mij eens bent maar ik haal gewoon iets aan wat je zelf zegt.
Maar nog een fijn weekend he
Dat je het niet expliciet 'sociaal incapabel' opschrijft wil niet daadwerkelijk zeggen dat het niet in een verdekte manier opgeschreven is en dat heb je wel degelijk gedaan hoor. Maar mocht je niet zo denken dan is dat alleen maar mooi hoor.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:51 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja dat is dan jouw probleem, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik denk dat ze het niet kunnen. Dat is een aanname van jou. Je kunt ook nergens quoten dat ik dat heb gezegd. Dus dat is iets wat je helemaal zelf verzint.
Het gemiddelde is niet voor niets gedaald tot 3 keer per maand.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 00:49 schreef -marz- het volgende:
Maar ik zie om me heen ook wel veel "tss hoezo dat kan hij toch zelf?" onder (Nederlandse) vrouwen. Ik vraag me dan altijd af wat voor seks zulke vrouwen hebben, het komt zo egoïstisch en liefdeloos over zoals ze over hun man praten.
Zo lang je niet aan mansplaining gaat doen en gewoon open bent lijkt mij ook dat er geen probleem is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:50 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Heb met een Oekrainse ook wel eens over de oorlog daar gepraat. Kon gewoon en heeft verder
niks aan mijn kansen bij haar af gedaan
Die kringverjaardagen zijn in het buitenland een bron van vermaak overigens.quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:12 schreef Fancy2 het volgende:
Dat komt omdat die witte mannen niet weten te feesten.
Zij kennen alleen de kringverjaardagen.
Ikzelf zou ook wel een buitenlandse man willen
Dan doen ze het waarschijnlijk alleen 2x per maand voor haar eisprong omdat ze een kind wil moet. Die luie kuthufter moet wel haar wens voor 3 kinderen in vervulling laten gaan voor haar 38e.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gemiddelde is niet voor niets gedaald tot 3 keer per maand.
Om over de kwaliteit niet te spreken. Gemiddelde vrijpartij was 23 minuten ofzo, incl. voor- en naspel (de daad zelf iets van 2-3 minuten).
En dit zijn gemiddelden inclusief de mensen die wel een goed seksleven hebben. Kun je nagaan wat voor ellende het gemiddelde seksleven is van een uitgeblust stel.
Slimme vrouw heeft hij. Scheelt hen beide wachttijd. Ga jij maar lekker buiten de rij staan en wachten op je plassende vrouw om vervolgens alsnog achteraan in de rij te gaan staan.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:37 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik zag laatst zo'n vrouw haar man commanderen in de Ikea dat hij alvast in die eterij in de rij moest gaan staan terwijl zij ging plassen. Die man keek om zich heen zo van "I'm forever fucked" waarschijnlijk had hij haar net bezwangerd.
Wat ik eerder al schreef: je hebt in ieder land alle soorten vrouwen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:37 schreef -marz- het volgende:
Dan doen ze het waarschijnlijk alleen 2x per maand voor haar eisprong omdat ze een kind wil moet. Die luie kuthufter moet wel haar wens voor 3 kinderen in vervulling laten gaan voor haar 38e.
Ik zag laatst zo'n vrouw haar man commanderen in de Ikea dat hij alvast in die eterij in de rij moest gaan staan terwijl zij ging plassen. Die man keek om zich heen zo van "I'm forever fucked" waarschijnlijk had hij haar net bezwangerd.
Maar ik hoorde dat indo vrouwen zulke neigingen ook wel kunnen hebben? Die eeuwige loyaliteit aan hun familie zou ik persoonlijk ook wel moeite mee hebben denk ik.
Het gaat volgens mij om het commanderen...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:58 schreef DjVero het volgende:
[..]
Slimme vrouw heeft hij. Scheelt hen beide wachttijd. Ga jij maar lekker buiten de rij staan en wachten op je plassende vrouw om vervolgens alsnog achteraan in de rij te gaan staan.
Moet dan alles aan elkaar gevraagd worden ofzo? Als zij zegt "ga alvast in de rij staan, dan ga ik even naar het toilet", dan is dat toch prima?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij om het commanderen...
Gisteren een Nederlands echtpaar naast mij inchecken in een hotel. Die vrouw zeer dominant tegen receptioniste praten. Haar man stond twee stappen achter haar slap te hangen, terwijl de vrouw alles zelf besliste.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik eerder al schreef: je hebt in ieder land alle soorten vrouwen.
Overigens, als je je zo door je vrouw op je kop laat zitten, dan ben je daar ook zelf schuldig aan. Wat een lulletje rozenwater ben je als je je zo laat behandelen.
In dat verband: ik kreeg gisteren van een vrouw die ik zakelijk ken serieus de vraag of ik van mijn nieuwe vriendin toestemming kreeg om nog steeds een maand op wintersport te gaan. Die was compleet verbaast om te horen dat ik daar geen toestemming voor vraag, alleen overleg heb over de data.
Bleef zelfs nog een beetje pruttelen dat dat bij haar toch anders ging. En haar kerel is niet eens een slappe zak.
Bijzonder wel.
Tsja, ik was er niet bij, dus ik weet niet meer dan wat er staat.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:20 schreef DjVero het volgende:
Moet dan alles aan elkaar gevraagd worden ofzo? Als zij zegt "ga alvast in de rij staan, dan ga ik even naar het toilet", dan is dat toch prima?
Dat willen de meeste vrouwen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:29 schreef Fancy2 het volgende:
Gisteren een Nederlands echtpaar naast mij inchecken in een hotel. Die vrouw zeer dominant tegen receptioniste praten. Haar man stond twee stappen achter haar slap te hangen, terwijl de vrouw alles zelf besliste.
Ik dacht toen: Duidelijk wie de broek in huis aan heeft.
Daarom wil ik ook liever een buitenlandse man. Ik hou niet van die slappe houding van de meeste Nederlandse mannen. Ik wil op mijn plaats gezet worden wanneer ik weer eens bazig doe.
Eerste alinea: dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat willen de meeste vrouwen.
Het is tegen het zere been van velen, maar feitelijk is een goede relatie een relatie tussen een man die zijn mannelijke rol pakt en een vrouw die haar vrouwelijke rol pakt. Dat kan allemaal prima vanuit gelijkwaardigheid en respect
Ja dat zeg ik.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die vergelijking tussen Nederlandse en bijvoorbeeld Indiaase of Iranese vrouwen kun je natuurlijk niet maken. Wanneer je weet dat je veel vrijheden hebt en je een sociaal vangnet hebt en dat je in een land woont waar een minimum inkomen bestaat, waarom zou je dan niet kiezen voor de baan waar je het gelukkigst van wordt? Als je geen andere keus hebt, dan moet je wel voor zo veel mogelijk werken gaan.
Bijzonder dat je in het eerste deel van je post wel in staat bent de juiste conclusie te trekken, namelijk dat vrouwen, als ze de kans krijgen, kiezen voor relaxed maar dat het aantal uren wat ze werken, meestal parttime, komt omdat werkgevers in die sectoren toevallig lijken te geilen op moeilijke roosters.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
En zoals Chia al zei, klopt het denk ik ook. Veel banen die door vrouwen worden ingevuld (verzorgende, kinderdagverblijf, administratie) zijn parttime banen. Dus dat veel vrouwen parttime werken is best verklaarbaar.
Leg eens uit waarom mannen nog werk hebben als vrouwen exact dezelfde prestaties leveren voor minder geld?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:59 schreef Delain1987 het volgende:
[..]
Daarnaast is het in nederland gemiddeld nog steeds zo (hoe oneerlijk ook) dat vrouwen minder verdienen (ze verdienen het wel, ze krijgen het alleen niet als loon), hierdoor wordt denk ik in een relatie sneller gekozen dat "de vrouw maar thuis blijft" omdat dit financieel aantrekkelijker is. met name als er kinderen in het spel komen.
Had destijds een collega die minder ging werken (zelfs voordat ze kinderen hadden) omdat de vrouw meer verdiende als hij deed.
En (mocht het er ooit van komen) ik zou hetzelfde doen als ik minder zou verdienen als mijn partner
Je bent toch geen klein kind? Werk gewoon zelfstandig aan je karakter.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:29 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook liever een buitenlandse man. Ik hou niet van die slappe houding van de meeste Nederlandse mannen. Ik wil op mijn plaats gezet worden wanneer ik weer eens bazig doe.
🙄quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je bent toch geen klein kind? Werk gewoon zelfstandig aan je karakter.
Daarnaast vind ik het behoorlijk beschamend als de één van het stel de ander op z’n plaats zet.
Ja iddquote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:20 schreef DjVero het volgende:
[..]
Moet dan alles aan elkaar gevraagd worden ofzo? Als zij zegt "ga alvast in de rij staan, dan ga ik even naar het toilet", dan is dat toch prima?
Hahaa. Dat vind ik pas lulletje rozenwater achtig.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:58 schreef DjVero het volgende:
[..]
Slimme vrouw heeft hij. Scheelt hen beide wachttijd. Ga jij maar lekker buiten de rij staan en wachten op je plassende vrouw om vervolgens alsnog achteraan in de rij te gaan staan.
Dat was mijn gedachte eigenlijk ook. Ik zal mijn man nooit corrigeren. En hij mij ook niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je bent toch geen klein kind? Werk gewoon zelfstandig aan je karakter.
Daarnaast vind ik het behoorlijk beschamend als de één van het stel de ander op z’n plaats zet.
Hij mag mij wel corrigeren hoor. Ik denk namelijk niet dat ik altijd gelijk heb en als ik te bazig ben en hem daarmee in verlegenheid breng mag hij dat gerust zeggen. Natuurlijk niet wanneer iedereen ook zit te luisteren. Mag wel met respect onder vier ogen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat was mijn gedachte eigenlijk ook. Ik zal mijn man nooit corrigeren. En hij mij ook niet.
Wat raar.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:38 schreef Tinkepink het volgende:
Dat was mijn gedachte eigenlijk ook. Ik zal mijn man nooit corrigeren. En hij mij ook niet.
Nee man, als ik iets zie wat me niet aanstaat zeg ik er iets van, wat ze met mijn commentaar of advies doet moet ze zelf weten. Als ze er niks mee doet zeg ik er nog een keer iets van als ik het de moeite waard vind. Andersom ook en we zien dat niet als een correctie, meer als een verbeterpuntje in de relatie.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat raar.
Juist jouw partner kan dingen van jou zien die jezelf niet ziet. Dus een partner kan door jou te corrigeren jou laten groeien.
Dat kan allemaal respectvol. Het is niet zo dat een correctie meteen gelijk staat als top-down, zoals je een kind toespreekt.
Tsja, ik zie correctie niet als iets negatiefs.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee man, als ik iets zie wat me niet aanstaat zeg ik er iets van, wat ze met mijn commentaar of advies doet moet ze zelf weten. Als ze er niks mee doet zeg ik er nog een keer iets van als ik het de moeite waard vind. Andersom ook en we zien dat niet als een correctie, meer als een verbeterpuntje in de relatie.
Wat is correctie in jouw ogen ehquote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, ik zie correctie niet als iets negatiefs.
Ja. Meer zo. Een kind, een hond of zelfs een ondergeschikte kun je corrigeren. Natuurlijk wijzen we elkaar wel af en toe op zaken die we anders zouden kunnen doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee man, als ik iets zie wat me niet aanstaat zeg ik er iets van, wat ze met mijn commentaar of advies doet moet ze zelf weten. Als ze er niks mee doet zeg ik er nog een keer iets van als ik het de moeite waard vind. Andersom ook en we zien dat niet als een correctie, meer als een verbeterpuntje in de relatie.
Nog steeds een correctie, maar het is gewoon nuttig als je het op de juiste manier doet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:08 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat is correctie in jouw ogen eh
Weet niet waar je op doeltquote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog steeds een correctie, maar het is gewoon nuttig als je het op de juiste manier doet.
Wat is er toch mis met je partner corrigeren als die een keer zich misdraagt?
In wat voor zin misdraagt jouw partner zich? Heb jij de rol van de vader van je partner overgenomen ofzo?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog steeds een correctie, maar het is gewoon nuttig als je het op de juiste manier doet.
Wat is er toch mis met je partner corrigeren als die een keer zich misdraagt?
En dan allemaal redenen verzinnen waarom die vrouwen 'beter' zijn terwijl ze eigenlijk gewoon massaal worden gemeden door Nederlandse vrouwen omdat ze een beetje eng zijn en waarschijnlijk stinken.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 01:13 schreef Cockwhale het volgende:
Incel topic. Specifiek vrouwen uit 3e wereldlanden halen
Jij hebt dat nog nooit gehad in jouw relaties dat de ander iets doet dat je een keer daar wat van wil zeggen? Altijd maar de lieve vrede bewaren?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 04:23 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
In wat voor zin misdraagt jouw partner zich? Heb jij de rol van de vader van je partner overgenomen ofzo?
Hangt ervan af wat ze doet. Maar over het algemeen hoef ik niet ergens iets van te zeggen, ze is volwassen dus ze weet zelf wel wat doet.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt dat nog nooit gehad in jouw relaties dat de ander iets doet dat je een keer daar wat van wil zeggen? Altijd maar de lieve vrede bewaren?
Suit yourself.
Want de enige manier waarop je daar iets van kan zeggen is corrigeren?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt dat nog nooit gehad in jouw relaties dat de ander iets doet dat je een keer daar wat van wil zeggen? Altijd maar de lieve vrede bewaren?
Suit yourself.
Ik zit me nu dus af te vragen wat voor gedrag een correctie waard is. Hier vragen we alleen of de ander iets niet meer wil doen omdat ik of zij het vervelend/niet prettig oid vind. Maar ik zie dat niet als corrigeren ofzo.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Want de enige manier waarop je daar iets van kan zeggen is corrigeren?
Tja ik denk dat VEM's woordenschat misschien wat beperkt is en dat hij elke vorm van iets zeggen over gedrag van de ander gewoon schaart onder corrigeren.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik zit me nu dus af te vragen wat voor gedrag een correctie waard is. Hier vragen we alleen of de ander iets niet meer wil doen omdat ik of zij het vervelend/niet prettig oid vind. Maar ik zie dat niet als corrigeren ofzo.
Waar heb je mij horen zeggen dat je iemand continu moet corrigeren?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Hangt ervan af wat ze doet. Maar over het algemeen hoef ik niet ergens iets van te zeggen, ze is volwassen dus ze weet zelf wel wat doet.
Nee, zodra je er iets van zegt is dat een vorm van corrigeren.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Want de enige manier waarop je daar iets van kan zeggen is corrigeren?
Wat voor gedrag heb je het dan over dat gecorrigeerd moet worden?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar heb je mij horen zeggen dat je iemand continu moet corrigeren?
Ik snap alleen niet waarom men valt over het woord, wat nu eenmaal een enorm brede betekenis heeft.
Ga terug naar het begin van de discussie, dan zie je een voorbeeld wat iemand genoemd heeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik zit me nu dus af te vragen wat voor gedrag een correctie waard is. Hier vragen we alleen of de ander iets niet meer wil doen omdat ik of zij het vervelend/niet prettig oid vind. Maar ik zie dat niet als corrigeren ofzo.
Net als al die neerlandici die woordenboeken volschrijven...quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Tja ik denk dat VEM's woordenschat misschien wat beperkt is en dat hij elke vorm van iets zeggen over gedrag van de ander gewoon schaart onder corrigeren.
Dat kan toch vanalles zijn? Mij viel op dat mensen hier over het woord corrigeren vallen wat iemand gebruikte.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Wat voor gedrag heb je het dan over dat gecorrigeerd moet worden?
Een vrouw die tegen haar man zegt alvast in de rij te gaan staan? Bedoel je dat voorbeeld?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ga terug naar het begin van de discussie, dan zie je een voorbeeld wat iemand genoemd heeft.
Als dat in de commando vorm gaat lijkt het mij heel normaal dat je aangeeft dat ze dat niet op die manier moet doen. Het patroon doorbreken voordat het er is.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:35 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Een vrouw die tegen haar man zegt alvast in de rij te gaan staan? Bedoel je dat voorbeeld?
Ik zie niet in wat daar gecorrigeerd aan moet worden.
Tja wij vragen gewoon of de ander iets niet meer wil doen of anders wil doen.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan toch vanalles zijn? Mij viel op dat mensen hier over het woord corrigeren vallen wat iemand gebruikte.
En dat woord betekent ook ‘verbeteren’, ‘bijsturen’, ‘herstellen’, ‘rectificeren’, enz.
Het staat ook voor ‘afstraffen’ en ‘berispen’, maar dat heeft vooral te maken met de vorm en niet met het corrigeren an sich.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |