abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juli 2019 @ 01:39:58 #251
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_187692923
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 08:58 schreef ems. het volgende:

[..]

En dan allemaal redenen verzinnen waarom die vrouwen 'beter' zijn terwijl ze eigenlijk gewoon massaal worden gemeden door Nederlandse vrouwen omdat ze een beetje eng zijn en waarschijnlijk stinken.
_O- _O- _O-

JIj bent pas echt eng !!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 1 juli 2019 @ 01:44:42 #252
450228 LeesFoknl
pi_187692947
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 09:35 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Een vrouw die tegen haar man zegt alvast in de rij te gaan staan? Bedoel je dat voorbeeld?
Ik zie niet in wat daar gecorrigeerd aan moet worden.
Het is de toon die de muziek maakt.

Dezelfde zin kan heel anders overkomen door een andere intonatie.

Onderdeel van Nederlands leren.
  maandag 1 juli 2019 @ 02:03:16 #253
450228 LeesFoknl
pi_187692974
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb te doen met mannen die geacht worden kostwinner te zijn. Mannen moeten zoveel. Wees stoer, huil niet, verdien de kost, presteer altijd in bed. Beklemmend, lijkt me. En wat een verantwoordelijkheid is het om alleen de kost te verdienen. Wat als je ziek wordt of je werk niet meer leuk vindt? Wat als je meer tijd voor andere zaken zou willen hebben? Je mist bijvoorbeeld als je kinderen hebt een aanzienlijk deel van hun opgroeien. Dat begint al meteen na hun geboorte.

Ik gun mannen hun emancipatieslag. Prima als je kostwinner wíl zijn, maar wat zou het fijn zijn als mannen meer keuzevrijheid hierin hadden. Ik denk dat mannen de komende eeuw mannen gebruik gaan maken van de verworvenheden van vrouwen, zoals parttime werken.
Juist, we zijn gelijk. Ook voor de wet, uiteraard.
Maar hoeveel dagen ouderschapsverlof krijgen mannen in Nederland als er een kindje geboren is, en hoeveel de vrouwen?
Zo wordt hier gelijkheid uitgelegd.

En vergelijk dat eens met Duitsland, waar de vrouw een jaar ouderschapsverlof krijgt en de man 3 maanden. (Die ze dan binnen 2 jaren na de geboorte moeten hebben "opgesoupeerd). Beter ja, maar de vrouw nog altijd 4 x zoveel als de man.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 01-07-2019 03:06:39 ]
  maandag 1 juli 2019 @ 02:11:47 #254
450228 LeesFoknl
pi_187692992
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 09:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wij zijn er allemaal niet bij geweest. Soms kun je aan de lichaamstaal veel afzien. En als ik mij niet vergis stond daar ook iets over bij in dat voorbeeld.
Ik grijp dit aan om toch weer even terug te gaan naar het onderwerp.
Lichaamstaal, de ook de mimiek, gebaren, zijn in andere culturen anders dan hier. ook dat bemoeilijkt het samenleven. Zo kijkt men in Azie niet iemand in de ogen. ook toont men zijn interesse, zegt hallo, moedigt het andere geslacht aan, door de wenkbrauwen een paar maal op te trekken. Wijzen met vinger of voet doet men niet, dat doe je met de neus iemand of iets aan te duiden.

Daar zijn boeken over geschreven en er zal tegenwoordig beslist veel in het internet over te vinden zijn.Hoe meer je weet van het land, de cultuur, de mensen, de taal, hoe groter je kansen op een fijne relatie. En dat geldt zeker ook als je je wilt voorbereiden om iemand uit een bepaald land te gaan "zoeken". Boeren, (boertjes laten) , is geaccepteerd en een uiting , compliment voor het eten.

[ Bericht 11% gewijzigd door LeesFoknl op 01-07-2019 03:11:50 ]
  maandag 1 juli 2019 @ 02:16:13 #255
450228 LeesFoknl
pi_187693006
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 09:18 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

En ja, ik ben zelfstandig en voorstander van de echte feminisme, namelijk gelijke rechten voor man en vrouw.
Ja, voor gelijke rechten voor vrouwen is men hard bezig. Nu ook nog graag gelijke rechten voor mannen.
  maandag 1 juli 2019 @ 02:20:55 #256
450228 LeesFoknl
pi_187693018
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 10:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ook niet eerlijk gezegd. Maar in de praktijk moet ik me zeer regelmatig verantwoorden voor de keuzes die wij maken als gezin, is
Dat begrijp ik nou niet Tinkepink. Ik zou antwoorden, wie denk jij dat je bent dat ik mij zou moeten verantwoorden. Dat begrijp ik dus echt niet. Toespelingen, vragen, suggestieve vragen, dat werkt niet bij mij. Ik heb het dus niet over wetten, verkeersregels en dergelijke.
  maandag 1 juli 2019 @ 02:33:56 #257
450228 LeesFoknl
pi_187693044
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2019 00:55 schreef ToT het volgende:

[..]

In Thailand wel wat idd, maar dan moet je haar familie wel onderhouden.
Uiteraard, als ze arm zijn. Da"s Aziatisch.
  maandag 1 juli 2019 @ 02:37:18 #258
450228 LeesFoknl
pi_187693055
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 22:28 schreef PurplePie het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom ik zoveel Nederlandse mannen met Asians in een relatie zie (Chinese, Japanse of Koreaanse vrouwen). Dat groepje is ontzettend racistisch, behalve als de man in kwestie knap, lief en tegelijkertijd extreem succesvol is. Dan worden ze gelijk geaccepteerd. Je zal nooit een Asian met een lelijke of middelmatige man/loser zien rondlopen. Dus geen knappe kerel die kassawerk doet oid. Hij moet knap en extreem succesvol zijn. Dus iets van arts/advocaat of bankier zijn en bovendien bovengemiddelde looks, terwijl de vrouw in kwestie op een gremlin lijkt.

Aan de andere kant snap ik die aantrekkingskracht niet zo. Ik vind die vrouwen vaak erg lelijk en heel vlak/robotachtig. Weinig persoonlijkheid en vaak arrogant. Daarbij komt dat Chinese, Japanse en Koreaanse mannen 9 vd 10 keer voor de eigen soort vrouw kiezen! Je ziet ze bíjna nooit met vrouwen van een andere afkomst.
Dit zijn weer andere Aziaten.
Overigens, het klopt niet helemaal.
In alle 3 door jou genoemde landen trouwt men maar wat graag met Filipina's. Al eens een documentaire gezien over singles in die landen?
  maandag 1 juli 2019 @ 02:43:17 #259
450228 LeesFoknl
pi_187693067
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2019 01:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Gwapu, toch?
Ik ken wat woorden, maar in hoe je het schrijft heb ik me nooit geïnteresseerd. Ik had een boekje waarin ik woorden opschreef die ik tegenkwam maar die schreef ik zo als ik ze hoorde.
  maandag 1 juli 2019 @ 03:04:12 #260
450228 LeesFoknl
pi_187693119
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2019 01:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Waar mijn vrouw vandaan komt is een gemiddeld maandloon voor een 40-urige werkweek iets van $60,-.
60 dollar is (gemiddelde koers) nog geen 3000 peso. Dat is 125 peso per dag. Dus iets meer dan 2 euro. Verschrikkelijk, maar ik weet het. Denk dat dit buiten Manila is, daar wordt iets meer betaald. Je hebt in de Filipijnen twee officiele minimumlonen, een voor Metro Manila, een voor de rest van de Filipijnen, Manila ong. 6 euro. Maar vaak wordt dat minimumloon niet betaald, of men moet opleiding betalen, of werkkleding of de kassa klopt niet, 6 weken gratis op proef, enz.
In de bar wel eens meiden die liepen dan stage. Liepen dan met een mandje met chocolade, zakjes chips, en mochten alleen de fooien houden.

Ligt eraan waar en welk werk men doet maar dit is erg weinig.
  maandag 1 juli 2019 @ 06:29:20 #261
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187693325
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:10 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Zeker Tinkepink, en ik zag ook Fancy2. Tuurlijk mogen jullie dat. En dat gebeurt toch ook veel. Vrouwen met niet West Europese mannen. Misschien dat jullie daarover een topic moeten starten, want dat is toch anders dan mannen die een vrouw zoeken.
Wat ik tot nu toe mis zijn ook de westerse vrouwen die op zoek zijn naar een vrouw als partner. Komt ook veel meer voor dan vroeger.

Mijn man is niet Nederlands, maar wel degelijk west-Europees.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_187693569
Dit topic heeft een aparte wending genomen... Ik vraag mij af waar TS heen wil na het opsommen van een hoop vooroordelen...
pi_187693594
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 09:55 schreef Tinkepink het volgende:

Tja. Ik ben een echte vrouwelijke vrouw en mijn man een echte man. Toch ben ik de grote kostwinner en mijn man neemt het leeuwendeel van de verzorging van de kinderen op zich. Ben het zo beu dat dit de “natuurlijke” rolverdeling is in de ogen van Nederlanders (ja, het is hier zo veel meer extremer dan in de rest van Europa. Hoe ik dat weet? Ik woon niet in Nederland en mijn mannis een buitenlander en mijn voorgaande partner ook) . Het maakt je echt niet minder vrouwelijk als je beter betaalt wordt dan je man en echt niet minder mannelijk als je het leuk vindt om veel met de kinderen te doen.
Er zijn meerdere manieren om een mannelijke of vrouwelijke rol te pakken. Wel is het zo dat de rolverdeling zoals jullie deze gekozen hebben in de praktijk gemiddeld gezien niet zo goed uitpakt.

En echt niet alleen in Nederland.
pi_187693864
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 03:04 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

60 dollar is (gemiddelde koers) nog geen 3000 peso. Dat is 125 peso per dag. Dus iets meer dan 2 euro. Verschrikkelijk, maar ik weet het. Denk dat dit buiten Manila is, daar wordt iets meer betaald. Je hebt in de Filipijnen twee officiele minimumlonen, een voor Metro Manila, een voor de rest van de Filipijnen, Manila ong. 6 euro. Maar vaak wordt dat minimumloon niet betaald, of men moet opleiding betalen, of werkkleding of de kassa klopt niet, 6 weken gratis op proef, enz.
In de bar wel eens meiden die liepen dan stage. Liepen dan met een mandje met chocolade, zakjes chips, en mochten alleen de fooien houden.

Ligt eraan waar en welk werk men doet maar dit is erg weinig.
Kassa klopt niet; idd, kasverschil moet je zelf betalen. Een vriendin van mijn vrouw had een aantal keren dat er 150 - 200 peso kasverschil was, en dat was meer dan ze per dag verdiende. Dan zat ze die dagen dus feitelijk te betalen voor haar dag aan werk.
Wat stage betreft; o.a. als leraar moet je meestal je eerste jaarloon aan je leidinggevende afstaan om werkervaring op te mogen doen. Pas na een jaar aan werkervaring mag je je loon houden.
In dat eerste jaar moet je ook alle materialen die je gebruikt zelf betalen en als er schoolkinderen zijn die te arm zijn om pennen en schriften e.d. te kopen, moet je die ook voor hen aanschaffen van je eigen geld.
(Mijn vrouw was lerares daar.)
  maandag 1 juli 2019 @ 08:53:43 #265
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187693890
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:44 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoe het in het buitenland het gaat worden. Maar om wat iemand zoekt in een relatie. Als jij of je man dat niet zoekt, is prima. Laat anderen ook leven zoals zij dat willen.
Ja, dat zeg ik elders in een post ook.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 1 juli 2019 @ 09:30:28 #266
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187694185
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 22:20 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Het topic is bedoeld voor mensen die voor zichzelf besloten hebben een buitenlandse partner te zoeken IN het buitenland. WAT de motivatie daarvoor is, hoe zielig ook wat iemand denkt of overkomen is of denkt overkomen te zijn is dus niet van belang.
Het uitgangspunt is ... er IS besloten dat ............... En dan, .... van waar, en waarom.
Ik weet niet wat je met je posts probeert te bereiken, maar ik reageer gewoon precies op wat er gevraagd wordt hoor. Ik heb besloten om een buitenlandse vrouw te zoeken en daar geef ik gewoon redenen voor. Daarnaast geef ik aan waarom met de voorbeelden en van waar is gewoon nog niet duidelijk.

Maar jij bent precies een van die personen waar ik nogal braakneigingen van krijg. Gelijk een ander omlaag halen met de argumenten dat iemand zielig is of in Nederland geen vrouw kan krijgen. Hoe bekrompen kun je zijn :')

De wereld is groter dan Nederland tegenwoordig, mensen studeren, wonen en werken in het buitenland zijn die mensen dan ook allemaal sneu en zielig dat ze hier in Nederland geen baan/huis/studie kunnen vinden/halen? :')

Het zou je sieren als je mensen die een buitenlandse partner prefereren boven een Nederlandse partner gewoon in hun waarde laat :{w
  maandag 1 juli 2019 @ 09:33:54 #267
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187694221
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 15:29 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Gisteren een Nederlands echtpaar naast mij inchecken in een hotel. Die vrouw zeer dominant tegen receptioniste praten. Haar man stond twee stappen achter haar slap te hangen, terwijl de vrouw alles zelf besliste.
Ik dacht toen: Duidelijk wie de broek in huis aan heeft.

Daarom wil ik ook liever een buitenlandse man. Ik hou niet van die slappe houding van de meeste Nederlandse mannen. Ik wil op mijn plaats gezet worden wanneer ik weer eens bazig doe.
Daten Fancy2? :P
pi_187694238
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:13 schreef LeesFoknl het volgende:
Veel mannen hebben geen zin, of niet meer, in een Nederlandse partner, en zijn op zoek naar iets anders.
Welke landen zijn dan interessant en waarom natuurlijk.
Waaruit af te leiden is of dat "buiten" land voor iemand interessant is.

Graag hier geen vrouwen die negatief over mannen schrijven die een voorkeur hebben of hebben gekregen in de loop der tijd naar een niet Nederlandse vrouw. Om welke reden dan ook, dat is niet het thema.
Echter ook mannen, als je hier reageert, svp niet negatief over de Nederlandse vrouw praten of over eventuele negatieve ervaringen met hen.

Graag onderbouwd met persoonlijke ervaringen of ideeën over het land cq de vrouwen van dat land, maar ook graag met wat meer wetenschappeljk materiaal zoals bv. rapporten of statistieken.
Waarom zou je geen Nederlandse vrouw willen / kunnen vinden?
Enige dat in de buurt komt zijn Scandinavische vrouwen (wel originele, niet zo'n aangespoeld geval uit Zweden).
pi_187694255
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 09:33 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Daten Fancy2? :P
Eerst even testen: wie gaat in het hotel inchecken?
  maandag 1 juli 2019 @ 11:35:30 #270
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187695778
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2019 09:37 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Eerst even testen: wie gaat in het hotel inchecken?
Haha, dat doe ik wel even :P
pi_187695976
Valt mij op dat best veel mannelijke Fok!kers een Aziatisch liefje hebben.

Niets mis met Aziaten en zelf ook wel vaker door hen benaderd, maar ik heb toch liever geen Aziaat gewoon om de reden dat veel Aziatische vrouwen op zoek zijn naar een beter leven in het Westen en daar alles voor bereid zijn te doen.

Komt er op neer dat je zo geen echte liefde hebt, geen echte intimiteit ervaart, niks. Komt over als een (mogelijk eenzijdig) verstandshuwelijk. Ik zou daar niet gelukkig van worden. Mss bevredigend voor een korte termijn, maar niet op een lange.

Dit hoeft trouwens niet zo te zijn maar is wel mijn mening.
pi_187696226
Je moet als man wel uitkijken of het geen benchong is
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_187696258
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:05 schreef Vimbavimba het volgende:
Je moet als man wel uitkijken of het geen benchong is
Wat is een benchong?
pi_187696543
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 22:49 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Precies ook mijn ervaring. En verder, veel eten, maar nauwelijks drank. Verhouding vrouw - man zo 8 op 1. Je moet het zo zien, de vrouwen meestal van een land of toch een bepaalde deel (meerdere landen) van de wereld, hebben dan een uitje onder hun landgenoten. Kunnen in hun taal spreken, en over onderwerpen die zij meteen herkennen en die wij vaak nooit ons echt kunnen inbeelden.
De mannen daarentegen zijn meer lotgenoten die toevallig een vrouw hebben uit hetzelfde land. Verder hebben ze vaak weinig meer gesprekstof. Mannen die vaak elkaar eigenlijk miets te vertellen hebben. Daarom zie je ook vaak, de mannen van deze vrouwen blijven thuis, komen niet meer mee na een aantal keren mee geweest te zijn. Of een kleine groep mannen waaronder het beter klikt blijft komen, en zitten dan ook bij elkaar.

Ook opvallend is dat op deze feestjes de mannen heel goed verzorgd worden maar niet echt welkom zijn bij, tussen de vrouwen. Die willen onder zich zijn, en die man stoort dan gewoon. Dus dan merk je, de kamer wordt leger en leger, uiteindelijk zitten de mannen alleen en de vrouwen zitten gepropt in de keuken. Ga je als mannen dan gezellig buurten bij de vrouwen in de keuken, binnen 30 minuten zitten de vrouwen in de kamer. Leuk, als je dat weet lekker beetje plagen.

Overigens, dit is niet persé naar de mannen zo bedoeld. Ook als West Europese vrouwen erbij zijn zullen ze hetzelfde meemaken. Ze willen onder zich zijn, hun taal spreken, hun humor, vaak een speciale muziek en daarop dansen. Daar zijn wij dan gewoon pottekijkers.
Ik weet niet op wat voor suffe feestjes jij terecht bent gekomen, maar de feestjes van het werk van mijn vrouw (Thaise) waren wel echt zeer leuke feestjes. Het is ook maar net wat je er zelf van maakt natuurlijk. Ja, sommige mannen zitten maar een beetje voor zich uit te staren aan de zijkant, maar ik heb toch het idee bij hen dat het wat contactgestoorde mannetjes zijn, zoals toch het stereotype man met Aziatische vrouw is. Of mannen die bepalen hoeveel hun vrouw wel of niet mag drinken. Die zitten er ook tussen, waar ik een bloedhekel aan heb!

Maar het merendeel van de mensen die ik heb ontmoet zijn gewoon leuke, gezellige mensen. En dat die vrouwen onderling lopen te ouwehoeren is toch logisch? Als jij op een feestje komt, zoek je toch ook (eerst) de mensen op die je kent? Vaak is het ook nog zo dat als er dan een onbekende bij komt je die persoon een beetje - onbewust - negeert.

Kortom, een feestje maak of breek je zelf, of dat nou met buitenlandse of Nederlandse vrouwen/mannen is. :)
pi_187696764
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:06 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat is een benchong?
man verkleed als vrouw in Indonesië
FOK! is net een groot tijdschrift
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')