abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:28:32 #201
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187481143
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:27 schreef galatea het volgende:

[..]

Talentvolle vrouwen krijgen juist met veel vooroordelen te maken.
Bron?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:29:57 #202
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187481165
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben uit de ICT afgezwaaid omdat ik de sausagefest zat was.
En weer valt er een puzzelstukje op zijn plek. _O-
pi_187481168
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Bron?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gewoon-niet-a1588213

Talentvolle vrouwen worden naar ik aanneem sowieso met rode loper en alle egards ontvangen, nu krijg je echter dat ook vrouwen die minder goed zijn dan de mannelijke kandidaten voorrang krijgen.

Heb je hier nog een bron voor?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:31:10 #204
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481181
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lees ik het weer....
Jep. Jij denkt dat het niet is toegestaan dus wat de TU hier doet? En waar baseer je je dan op?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:31:40 #205
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187481187
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:30 schreef galatea het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)gewoon-niet-a1588213

Talentvolle vrouwen worden naar ik aanneem sowieso met rode loper en alle egards ontvangen, nu krijg je echter dat ook vrouwen die minder goed zijn dan de mannelijke kandidaten voorrang krijgen.

Heb je hier nog een bron voor?
Die bron van jou heeft niets te maken met de TU Eindhoven.

En nee, ik heb geen bron, maar omdat ze zo erg om vrouwen verlegen zitten lijkt het mij LOGISCH en REDELIJK dat ze zitten te springen om talentvolle vrouwen. Ik bedoel, voordat je een zak geld neerlegt en mannen gaat weren heb je eerst al het mogelijke gedaan.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:31:45 #206
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481188
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vermoed niet dat hier iemand op de vingers getikt gaat worden. Nogmaals, objectief gerechtvaardigde discriminatie is gewoon toegestaan.

Anders zou je ook geen minderjarigen kunnen weigeren bij een discotheek, om maar iets te noemen.
minderjarigen dien je te weigeren op basis van de horeca-wet.
Dus die discotheken volgen gewoon de wet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187481197
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:25 schreef galatea het volgende:

[..]

Klopt maar juist om dit recht te trekken zul je een poosje vrouwen het voordeel moeten geven. Daarnaast zijn mannen niet uitgesloten he? Mannen kunnen na 6 maanden ook gewoon solliciteren. Vrouwen krijgen even een voorkeur, juist om het beeld dat mannen beter zijn te doorbreken. Als dat dan gelijk is getrokken dan zijn we er.
Je gaat er nooit komen want het aantal welwillende geschikte vrouwen ligt onder de 10%.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:32:46 #208
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481202
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:48 schreef capricia het volgende:
Ik lees veel boosheid hier. Maar helaas weinig ideeën hoe het dan wel moet.

De TU/e staat onderaan de lijst van Universiteiten met aantal vrouwelijke docenten en onderzoekers en wil dit al jaren van 12 naar 20% hebben. Dat staat ook in hun beleidsplan.

Hoe kunnen ze dat dan het beste doen?
Hoezo is het nodig om dit te veranderen dan? Laten we dat eerst vragen. Iedereen heeft dezelfde kansen. Beta-studies zijn nou eenmaal minder populair bij vrouwen dan bij mannen.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:33:56 #209
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187481216
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:31 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Het is sowieso een paardenlul vergelijking.

''Je mag geen moslims uitsluiten van een functie in je bedrijf!''

''Haha, je mag toch ook mensen verbieden om te blowen achter het stuur, dat is net zo goed discriminatie.''
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:34:09 #210
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_187481217
Wat ik hier nou zo gek vind is dat er vaak gezegd wordt dat je mensen als individu moet beoordelen en niet op (vermeende) eigenschappen van de groep. Er zijn ook mensen die zeggen dat er eigenlijk geen verschillen zijn tussen groepen op basis van eigenschappen.

Hoe kun je dat dan rijmen als je ook zegt dat diverse teams beter presteren? Dan zeg je toch iets inconsistents?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_187481220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep. Jij denkt dat het niet is toegestaan dus wat de TU hier doet? En waar baseer je je dan op?
Artikel 1 grondwet.

Ik reageer op je "objectief te rectificeren" dat is contradictio in terminus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:36:08 #212
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is sowieso een paardenlul vergelijking.

''Je mag geen moslims uitsluiten van een functie in je bedrijf!''

''Haha, je mag toch ook mensen verbieden om te blowen achter het stuur, dat is net zo goed discriminatie.''
Vaak dringt het bij mensen die het met het beleid van de TU eens zijn niet door dat dit een vorm van discriminatie is..
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:36:13 #213
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_187481237
Even kijkend naar afgelopen (soortgelijke) zaken, om te zien hoe rechtsgeldig dit is:

https://www.sg.uu.nl/arti(...)-de-rechter-oordeelt

Drie voorbeeldzaken in de bron, met name zaak 2 en 3 zijn interessant:

2) Gaat over mannendiscriminate bij de uni van Groningen. Een solliciterende man werd in het gelijk gesteld, gezien hij geen mogelijkheid had om te solliciteren.
3) Een man kon naar eigen zeggen niet op een bepaalde functie solliciteren bij de TU Delft, maar i.v.m. de vrouwenachterstand kreeg de TU Delft toch gelijk.

Beetje tegenstrijdig allemaal. Weet nog steeds niet of de TU Eindhoven een eventuele zaak zou kunnen winnen of verliezen. De maatregelen van Eindhoven gaan immers veel verder t.o.v. Delft, maar omdat er een veel ernstigere vrouwentekort is t.o.v. Groningen kreeg Delft toch gelijk?

Grappig genoeg hebben de maatregelen van de TU Delft schijnbaar amper effect gehad, verwacht niet dat dit bij de TU/e veel zal helpen. Er zijn immers (voorlopig) nog te weinig meiden/vrouwen geïnteresseerd in techniek. Dit probleem los je niet op de TU's zelf op.
pi_187481240
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:25 schreef galatea het volgende:

[..]

Klopt maar juist om dit recht te trekken zul je een poosje vrouwen het voordeel moeten geven. Daarnaast zijn mannen niet uitgesloten he? Mannen kunnen na 6 maanden ook gewoon solliciteren. Vrouwen krijgen even een voorkeur, juist om het beeld dat mannen beter zijn te doorbreken. Als dat dan gelijk is getrokken dan zijn we er.
Gelijktrekken? Op de FP staat nu net een artikel bericht wat mijn punt een beetje gaat onderbouwen:

quote:
Vrouwen willen vaker minder uren werken dan mannen
Vrouwen geven iets vaker aan minder uren te willen werken dan mannen, zowel bij voltijders (35 uur of meer) als bij deeltijders. Dit verschil is het grootst bij de voltijdswerkenden. Van alle vrouwen die in het eerste kwartaal van 2019 voltijds werkten, wil 14 procent minder uren werken. Bij de mannen is dat 8 procent. Verder is het aandeel dat minder uren wil werken onder de voltijders groter dan onder de deeltijders, namelijk 9 en 5 procent.
Als je het gelijk wil trekken moet het aanbod ook gelijk zijn, en dat aanbod is niet gelijk. Vele vrouwen kiezen nog voor een part time carrière als huisvrouw of levensgenieter waar hun man lekker 40 uur per week maakt. Je kan wel overal een afspiegeling willen van 50/50 maar als het aanbod er niet is dan houd het op? Als er voor zo'n functie 300 mannen solliciteren en maar 5 vrouwen, is het dan gerechtvaardigd om vooral te focussen op de vrouwen omdat ze meer vrouwen willen?

En al jaren gaat het over gelijke kansen voor vrouwen, al jaren worden quota's opgesteld om meer vrouwen te trekken. Waarom alleen bij zulke banen? Al eens gekeken in de bouw hoeveel vrouwen er rondlopen? Of bij de vuilophaal diensten? Ik heb vakantiewerk gedaan bij de NedCar in Born in een heel ver verleden. Mannen stonden aan de lijn het zware werk te doen, en vrouwen in de lakstraat het lichte werk te doen. Waarom mogen mannen geen licht werk doen? En waarom hoor je nooit iemand over het feit dat de basisscholen al gedomineerd worden door vrouwen, waar zijn de mannen quota's zodat de kinderen in de klas ook een mannelijke opvoeding genieten?

Ze zijn te ver aan het doorslaan, dat ze nu de regel maken dat vrouwen evenveel kans en recht hebben op een functie zal ik volledig ondersteunen. Dat is immers gelijkheid, en op den duur zal het in de toekomst in veel functies gelijk zijn getrokken. Maar van de één op de andere dag moeten de gevolgen van duizenden jaren westerse cultuur gelijkgetrokken worden. Veel vrouwen van wat oudere leeftijd hebben nog oude opvattingen waarbij de man werkt en de vrouw thuisblijft. Zo zijn ook vele generaties opgevoed die nu de werkvloer domineren. Daar dient het eerst te veranderen waardoor vrouwen ook sneller kiezen voor bijvoorbeeld technische opleidingen of mannen kapper worden. Maar niet nu maar een inhaalslag maken waarbij kwaliteit ondergeschikt is aan het geslacht.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:36:49 #215
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187481243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:34 schreef nixxx het volgende:
Wat ik hier nou zo gek vind is dat er vaak gezegd wordt dat je mensen als individu moet beoordelen en niet op (vermeende) eigenschappen van de groep. Er zijn ook mensen die zeggen dat er eigenlijk geen verschillen zijn tussen groepen op basis van eigenschappen.

Hoe kun je dat dan rijmen als je ook zegt dat diverse teams beter presteren? Dan zeg je toch iets inconsistents?
Is ook raar, aan de ene kant wordt (met name vanuit Zweedse academia) beweerd dat er voornamelijk sprake is van Nurture en vrijwel geen Nature, ergo mannen en vrouwen zijn bijna exact gelijk en eventuele verschillen zijn allemaal sociale constructies van het blanke koloniale patriarchale systeem dat meisjes dwingt met poppen te spelen en jongens met hijskranen...

...maaaaaaar een diversere werkvloer is wel super goed want vrouwen erbij hebben is super belangrijk want die kunnen zoveel dingen die mannen niet kunnen blijkbaar.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:40:36 #216
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_187481269
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:44 schreef Basp1 het volgende:
Gaan alle lagere scholen met gemiddeld 86% vrouwen dan de komende tig jaar alleen nog maar mannen aannemen? _O-
Dat vraag ik mij ook af. Overigens wordt dit vanzelf rechtgetrokken het aantal vrouwen wat zich aanmeldt voor technische studies is de afgelopen 10 jaar enorm toegenomen.
Dan krijg je vanzelf ook meer aanbod.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:41:38 #217
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:36 schreef Schroevendraaier het volgende:
Even kijkend naar afgelopen (soortgelijke) zaken, om te zien hoe rechtsgeldig dit is:

Drie voorbeeldzaken in de bron, met name zaak 2 en 3 zijn interessant:

2) Gaat over mannendiscriminate bij de uni van Groningen. Een solliciterende man werd in het gelijk gesteld, gezien hij geen mogelijkheid had om te solliciteren.
3) Een man kon naar eigen zeggen niet op een bepaalde functie solliciteren bij de TU Delft, maar i.v.m. de vrouwenachterstand kreeg de TU Delft toch gelijk.

Beetje tegenstrijdig allemaal. Weet nog steeds niet of de TU Eindhoven een eventuele zaak zou kunnen winnen of verliezen. De maatregelen van Eindhoven gaan immers veel verder t.o.v. Delft, maar omdat er een veel ernstigere vrouwentekort is t.o.v. Groningen kreeg Delft toch gelijk?

Grappig genoeg hebben de maatregelen van de TU Delft schijnbaar amper effect gehad, verwacht niet dat dit bij de TU/e veel zal helpen. Er zijn immers (voorlopig) nog te weinig meiden/vrouwen geïnteresseerd in techniek. Dit probleem los je niet op de TU's zelf op.
ABSURD. Het college van de rechten van de mens (eerder een adviesorgaan) deelt mee dat discrimineren mag bij een erge achterstand van een bepaalde groep waardoor je die groep mag voortrekken. IN welke manier worden vrouwen in Nederland gediscrimineerd? Ik neem dat groepje sowieso niet serieus. Die gast had gewoon naar de rechter moeten gaan, die doet alleen uitspraken op basis van de wetgeving.
pi_187481278
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Bron

Ik ben benieuwd of ze hun doelstelling hiermee gaan halen. Vind het wel een heel dapper besluit van de TU.
Ik begrijp dat veel mannen (en ook hier op fok) er zwaar op tegen zullen zijn. Maar we moeten die kloof toch ergens een beetje gaan dichten. Een diverser personeelsbestand functioneert nu eenmaal beter.

Eens kijken wat de resultaten over anderhalf jaar zijn. Interessante testcase dit.
De conclusie zal eenduidig zijn. Mannen zijn fysiek en mentaal sterker dan vrouwen. Zo heeft de evolutie het nu eenmaal bepaald. Natuurlijk zullen er een paar briljante vrouwelijke uitzonderingen bestaan, maar het zal nooit een gemiddelde worden.

Dat zien we toch ook al decennia lang in het zakelijke bestuursleven, waar eenzelfde discussie wordt gevoerd. Men roept het al tientallen jaren, terwijl de praktijk toch steeds dezelfde uitkomst laat zien.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:42:08 #219
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481284
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

De conclusie zal eenduidig zijn. Mannen zijn fysiek en mentaal sterker dan vrouwen. Zo heeft de evolutie het nu eenmaal bepaald. Natuurlijk zullen er een paar briljante vrouwelijke uitzonderingen bestaan, maar het zal nooit een gemiddelde worden.

Oh discriminatie!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:42:14 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481286
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Artikel 1 grondwet.

Ik reageer op je "objectief te rectificeren" dat is contradictio in terminus.
De grondwet doet er hier niet toe.

En objectief gerechtvaardigd is helemaal geen contradictio in terminus, hoe kom je erbij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:44:03 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_187481304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

En weer valt er een puzzelstukje op zijn plek. _O-
Dat de beste mensen kunnen kiezen waar ze werken? Inderdaad :7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187481307
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Is ook raar, aan de ene kant wordt (met name vanuit Zweedse academia) beweerd dat er voornamelijk sprake is van Nurture en vrijwel geen Nature, ergo mannen en vrouwen zijn bijna exact gelijk en eventuele verschillen zijn allemaal sociale constructies van het blanke koloniale patriarchale systeem dat meisjes dwingt met poppen te spelen en jongens met hijskranen...

...maaaaaaar een diversere werkvloer is wel super goed want vrouwen erbij hebben is super belangrijk want die kunnen zoveel dingen die mannen niet kunnen blijkbaar.
Alsof nurture maar genegeerd moet worden? Ik geloof niet zo in het idee dat de verschillen tussen mannen en vrouwen een social construct zijn. Maar zelfs als je er van uit gaat dan is het niet echt wijs om de resultaten van dit construct te negeren.

En ja er gaat ook talent verloren als vrouwen niet in de wetenschap blijven puur omdat ze niet in een puur mannelijke omgeving willen werken.
pi_187481311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Gelijktrekken? Op de FP staat nu net een artikel bericht wat mijn punt een beetje gaat onderbouwen:
[..]

Als je het gelijk wil trekken moet het aanbod ook gelijk zijn, en dat aanbod is niet gelijk. Vele vrouwen kiezen nog voor een part time carrière als huisvrouw of levensgenieter waar hun man lekker 40 uur per week maakt. Je kan wel overal een afspiegeling willen van 50/50 maar als het aanbod er niet is dan houd het op? Als er voor zo'n functie 300 mannen solliciteren en maar 5 vrouwen, is het dan gerechtvaardigd om vooral te focussen op de vrouwen omdat ze meer vrouwen willen?

En al jaren gaat het over gelijke kansen voor vrouwen, al jaren worden quota's opgesteld om meer vrouwen te trekken. Waarom alleen bij zulke banen? Al eens gekeken in de bouw hoeveel vrouwen er rondlopen? Of bij de vuilophaal diensten? Ik heb vakantiewerk gedaan bij de NedCar in Born in een heel ver verleden. Mannen stonden aan de lijn het zware werk te doen, en vrouwen in de lakstraat het lichte werk te doen. Waarom mogen mannen geen licht werk doen? En waarom hoor je nooit iemand over het feit dat de basisscholen al gedomineerd worden door vrouwen, waar zijn de mannen quota's zodat de kinderen in de klas ook een mannelijke opvoeding genieten?

Ze zijn te ver aan het doorslaan, dat ze nu de regel maken dat vrouwen evenveel kans en recht hebben op een functie zal ik volledig ondersteunen. Dat is immers gelijkheid, en op den duur zal het in de toekomst in veel functies gelijk zijn getrokken. Maar van de één op de andere dag moeten de gevolgen van duizenden jaren westerse cultuur gelijkgetrokken worden. Veel vrouwen van wat oudere leeftijd hebben nog oude opvattingen waarbij de man werkt en de vrouw thuisblijft. Zo zijn ook vele generaties opgevoed die nu de werkvloer domineren. Daar dient het eerst te veranderen waardoor vrouwen ook sneller kiezen voor bijvoorbeeld technische opleidingen of mannen kapper worden. Maar niet nu maar een inhaalslag maken waarbij kwaliteit ondergeschikt is aan het geslacht.
Op mijn technische faculteit waar al jaren de verhoudingen tussen mannen en vrouwen gelijk zijn. Zijn er nog steeds maar twee vrouwelijke hoogleraren. Dat ligt echt aan de Nederlandse cultuur. Dat verschil heeft geen biologische oorzaak. Kijk maar naar andere Europese landen waar er meer vrouwelijke hoogleraren zijn. De huidige Nederlandse cultuur waarin vrouwen nog steeds in een moederrol worden geduwd draagt daar niet aan bij. Zoals ik in de twee artikelen die ik postte al aantoonde. Juist die cultuur moeten we veranderen en dat moet actief gedaan worden. Ook in de bouw mag er een omslag plaatsvinden. Net als dat ik pleit voor meer meesters in het basisonderwijs. Gelijke kansen voor vrouwen zijn er nog niet. Dat maar 11 procent van de vaders ouderschapsverlof opneemt terwijl dit gewoon wettelijk geregeld is, zegt ook wel iets.
pi_187481319
quote:

De TU/e staat onderaan de lijst van Universiteiten met aantal vrouwelijke docenten en onderzoekers en wil dit al jaren van 12 naar 20% hebben. Dat staat ook in hun beleidsplan.

Waarom moet er per se iets gedaan worden? Worden vrouwen stelselmatig genegeerd in het sollicitatieproces?
pi_187481322
quote:

[..]

Dat zien we toch ook al decennia lang in het zakelijke bestuursleven, waar eenzelfde discussie wordt gevoerd. Men roept het al tientallen jaren, terwijl de praktijk toch steeds dezelfde uitkomst laat zien.
mentaal sterker? Pardon, jonge vrouwen zijn gemiddeld hoger op geleid dan mannen momenteel.
pi_187481339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:45 schreef galatea het volgende:

[..]

mentaal sterker? Pardon, jonge vrouwen zijn gemiddeld hoger op geleid dan mannen momenteel.
Mentaal sterker heeft niets met opleidingsniveau te maken.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:46:35 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_187481340
quote:

[..]

Ik bench minstens het drievoudige van mijn baas, brb even baas worden. :7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187481342
Ik dacht al, dit zal weer zo´n onderwerp zijn waar Ghislaine Plag weer op klaarkomt. Dat programma van haar op Radio 1 is zo voorspelbaar in de onderwerpen. :r
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:46:39 #229
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481343
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:31 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Staat er in die wetgeving dat minderjarigen niet een discotheek in mogen?
En dan nog, blijft het discriminatie.

Ik kan je zo nog wat andere uitspraken aangeven waarin bijvoorbeeld leeftijdsdiscriminatie gemaakt wordt, en de verweerder dat ook gewoon ruiterlijk toegeeft, maar volgens met succes argumenteert dat die discriminatie objectief te rechtvaardigen is.

Mijn punt is dan ook, discriminatie is niet per definitie verboden, dus het zou zomaar kunnen dat dit mag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187481346
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die bron van jou heeft niets te maken met de TU Eindhoven.

En nee, ik heb geen bron, maar omdat ze zo erg om vrouwen verlegen zitten lijkt het mij LOGISCH en REDELIJK dat ze zitten te springen om talentvolle vrouwen. Ik bedoel, voordat je een zak geld neerlegt en mannen gaat weren heb je eerst al het mogelijke gedaan.
Die bron gaat ook op voor Eindhoven. Dat de universiteitsraad dit wil betekent niet dat de sollicitatiecommissies hun eigen bias hebben overwonnen. Vrouwen worden nog steeds minder beoordeeld, enkel door hun vrouw zijn. Dat zal moeten veranderen.
pi_187481353
quote:

[..]

Dan moeten we maar snel jonge vrouwen gaan weigeren bij universiteiten en hbo's om het aantal gelijk te trekken?

Maar volgens mij bedoeld Elzies wat anders met "mentaal" .
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:48:18 #232
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481359
quote:

[..]

komt omdat vrouwen makkelijkere studies doen (sociale wetenschappen, rechten enz.)
pi_187481360
Schaf s.v.p. de brede programmering op Radio 1 af. !!!!!!
pi_187481361
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:46 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Mentaal sterker heeft niets met opleidingsniveau te maken.
Dus jij vindt gewoon dat mannen mentaal sterker zijn en dat is dan maar even zo?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:49:14 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481366
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ABSURD. Het college van de rechten van de mens (eerder een adviesorgaan) deelt mee dat discrimineren mag bij een erge achterstand van een bepaalde groep waardoor je die groep mag voortrekken. IN welke manier worden vrouwen in Nederland gediscrimineerd? Ik neem dat groepje sowieso niet serieus. Die gast had gewoon naar de rechter moeten gaan, die doet alleen uitspraken op basis van de wetgeving.
Die neemt ook oordelen van dit soort colleges mee in zijn uitspraak hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:49:45 #236
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481372
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Staat er in die wetgeving dat minderjarigen niet een discotheek in mogen?
En dan nog, blijft het discriminatie.

Ik kan je zo nog wat andere uitspraken aangeven waarin bijvoorbeeld leeftijdsdiscriminatie gemaakt wordt, en de verweerder dat ook gewoon ruiterlijk toegeeft, maar volgens met succes argumenteert dat die discriminatie objectief te rechtvaardigen is.

Mijn punt is dan ook, discriminatie is niet per definitie verboden, dus het zou zomaar kunnen dat dit mag.
discriminatie is per definitie verboden, zelfs de horeca mag niet discrimineren. Wel mogen ze een deurbeleid hanteren dat je vanaf 18 jaar pas in de kroeg mag omdat als het druk is de barman niet iedereen kan controleren.
pi_187481374
quote:

[..]

Ik heb het in deze casus over gemiddelden. Dan kun je dit verschil niet ontkennen.
pi_187481375
Hoop wel voor de vrouwen dat er niet binnenkort een grote oorlog uitbreekt. De laatste 2 oorlogen zijn alleen maar mannen hun dood in gestuurd, moeten we immers toch ook eens gelijk gaan trekken dan. :+
pi_187481383
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

komt omdat vrouwen makkelijkere studies doen (sociale wetenschappen, rechten enz.)
Dat er misschien een paar mannen zijn die een 'moeilijkere' studie doen, betekent niet dat er niet meer hoogopgeleide vrouwen dan mannen zijn.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:50:44 #240
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

discriminatie is per definitie verboden, zelfs de horeca mag niet discrimineren. Wel mogen ze een deurbeleid hanteren dat je vanaf 18 jaar pas in de kroeg mag omdat als het druk is de barman niet iedereen kan controleren.
En dat is ook discriminatie. Alleen, objectief te rechtvaardigen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187481393
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoop wel voor de vrouwen dat er niet binnenkort een grote oorlog uitbreekt. De laatste 2 oorlogen zijn alleen maar mannen hun dood in gestuurd, moeten we immers toch ook eens gelijk gaan trekken dan. :+
Je weet dat de militaire oproep plicht allang gelijk getrokken is voor beide seksen?
pi_187481403
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Ze hebben het altijd over de joden maar de mannen van nu hebben het ook heel zwaar ;(!
Nou nou nou die vergelijking gaat mank
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_187481405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb het in deze casus over gemiddelden. Dan kun je dit verschil niet ontkennen.
Heb je uberhaubt een bron voor deze mening? Waarom zouden mannen mentaal sterken zijn dan vrouwen. Waaruit blijkt dat?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:53:56 #244
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:50 schreef galatea het volgende:

[..]

Dat er misschien een paar mannen zijn die een 'moeilijkere' studie doen, betekent niet dat er niet meer hoogopgeleide vrouwen dan mannen zijn.
de definitie van hoogopgeleid zegt tegenwoordig weinig meer. Je kan sociale wetenschappen inderdaad wegzetten onder hoogopgeleid maar dat betekent niet dat het ook maar enigzins moeilijk is. Maar dat is een discussie voor een andere keer.
pi_187481425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:48 schreef galatea het volgende:

[..]

Dus jij vindt gewoon dat mannen mentaal sterker zijn en dat is dan maar even zo?
Beweer ik dat? Ik zeg alleen dat je opmerking over opleidingsniveau kant noch wal raakt als het over mentaliteit gaat.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:55:01 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_187481430
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:44 schreef galatea het volgende:
Dat ligt echt aan de Nederlandse cultuur. Dat verschil heeft geen biologische oorzaak. Kijk maar naar andere Europese landen waar er meer vrouwelijke hoogleraren zijn. De huidige Nederlandse cultuur waarin vrouwen nog steeds in een moederrol worden geduwd draagt daar niet aan bij.
Dat is inderdaad een ding. Nederland doet het internationaal op dit gebied erg slecht. We zijn echt een uitzondering in de universitaire wereld. Nou heeft Nederland verhoudingsgewijs ook veel meer parttime werkende vrouwen, dus dat verklaart het wel een beetje. Maar er is weinig reden waarom parttimers in de academische wereld niet door zouden kunnen groeien, en het feit dat verhoudingsgewijs veel meer vrouwen parttime werken dan mannen is een uiting van een discriminatoire cultuur.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:55:04 #247
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En dat is ook discriminatie. Alleen, objectief te rechtvaardigen.
volgens jou beredenatie is het ook discriminatie dat 12 jarigen geen alcohol mogen kopen
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:57:28 #248
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_187481452
quote:

Ik denk niet dat dit op de TU's zelf op te lossen is. De TU Delft heeft schijnbaar iets soortgelijks gedaan (wel minder extreem), maar het had amper effect gehad:
Hoewel het op de TU/e een stuk verder gaat, verwacht ik niet dat zij het veel beter zullen doen. Reden: er zijn immers (voorlopig) nog te weinig technische vrouwen in de arbeidsmarkt.

Dit denk niet dat dit op korte termijn op te lossen is, wel op lange termijn:

- Focus op middelbare-/basisscholen. Meiden moeten namelijk al een beta lijst kiezen voordat ze überhaupt naar de uni's kijken. Dit gebeurd nog te weinig. Er lijken weliswaar (gestaag) meer meiden te studeren op de TU, maar het kost natuurlijk tijd totdat je dit in de arbeidsmarkt terug ziet. Hoe kun je anders de verhouding mannelijke/vrouwelijke werknemers gelijk stellen als er geen vrouwen beschikbaar zijn?

- Evenementen/commissies speciaal voor vrouwen. Er is hier bijvoorbeeld een "Meiscie" op de TU, helpt bijvoorbeeld om te zorgen dat vrouwen zich eventueel niet alleen erin voelen. Zorgt ervoor dat ze eerder blijven.

- Evenementen waarbij meiden kennis kunnen maken met vrouwelijke alumni/rolmodellen.
pi_187481473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een ding. Nederland doet het internationaal op dit gebied erg slecht. We zijn echt een uitzondering in de universitaire wereld. Nou heeft Nederland verhoudingsgewijs ook veel meer parttime werkende vrouwen, dus dat verklaart het wel een beetje. Maar er is weinig reden waarom parttimers in de academische wereld niet door zouden kunnen groeien, en het feit dat verhoudingsgewijs veel meer vrouwen parttime werken dan mannen is een uiting van een discriminatoire cultuur.
Misschien willen veel vrouwen wel helemaal niet fulltime werken en is het gewoon eigen keus.
Niet iedereen wil zich blijkbaar aan de idealistische deugcultuur van carrière maken conformeren.
pi_187481484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Misschien is het grootste deel van de mensen (inclusief de vrouwen) wel erg tevreden met deze "discriminatoire cultuur".
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:01:13 #251
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:00 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Misschien willen veel vrouwen wel helemaal niet fulltime werken en is het gewoon eigen keus.
Niet iedereen wil zich blijkbaar aan de idealistische deugcultuur van carrière maken conformeren.
De vrouw moet en zal fulltime gaan werken.
Vroeger kon je als man met een modaal inkomen je gezin onderhouden tegenwoordig niet meer. Nu werken vrouwen meer en oh-oh wat zijn we er mee opgeschoten :') 8)7 En aan de man wordt nooit gevraagd of die huisman wil worden!!!!! :(
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:05:10 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

volgens jou beredenatie is het ook discriminatie dat 12 jarigen geen alcohol mogen kopen
Als je de grondwet heel puur zou nemen zou zo een wet dus strijdig zijn met de grondwet omdat er onderscheid wordt gemaakt op basis van leeftijd.

Uiteraard is dat onzin, en dat brengt mij nogmaals bij mijn punt: Er mag in wetgeving gewoon onderscheid gemaakt worden. Dat mag ook door bedrijven of mensen gedaan worden.

Zoals in een horeca zaak. Nergens in de wet staat dat 16 jarigen discotheken niet in mogen, toch leggen discotheken die beperkingen toch op. Soms zelf 21+. Dat is onderscheid op basis van leeftijd, maar dat is niet verboden.

Nogmaals, genoeg rechtszaken te vinden waarin de rechter zelf zegt: Dit is discriminatie, maar deze discriminatie is objectief gerechtvaardigd en dus toegestaan.

Vraag is of dat hier ook het geval is. Als je dat met zekerheid wilt weten zal je een rechtszaak moeten beginnen tegen de TU. Ik vermoed van wel, ook kijkende naar de interpretatie van Europese wetgeving door het CRVM. En ja, dat soort uitspraken worden door rechters meegewogen in hun uitspraak.

Wel met de kanttekening dat wetgeving is veranderd en er nog geen jurisprudentie ligt van het Europese Hof van Justitie. Hier heeft CVRM dus zelf moeten interpreteren, maar dat hebben ze wel onderbouwd gedaan. Als je echt zekerheid wilt hebben zal er nogmaals echt geprocedeerd moeten worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187481523
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:52 schreef galatea het volgende:

[..]

Heb je uberhaubt een bron voor deze mening? Waarom zouden mannen mentaal sterken zijn dan vrouwen. Waaruit blijkt dat?
Dat baseer ik op de gemiddelde posities die mannen aan de top van bijvoorbeeld het bedrijfsleven innemen. Maar ook in de politiek of de wetenschappen. Ze zijn simpelweg oververtegenwoordigd ten opzichte van vrouwen.

Roepen dat iets niet evenredig is met elkaar is iets anders dan de mentale kracht om iets daadwerkelijk te kunnen veranderen.

Heb niks tegen dit initiatief hoor, maar het zal de uitkomst niet veranderen. Over drie jaar heb je weer een vergelijkbare topic over dit onderwerp waarbij we met zijn allen roepen dat er nu toch echt iets moet worden veranderd.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:06:09 #254
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187481524
quote:

De beste persoon voor het werk aannemen en stoppen met blindstaren naar irrelevante factoren. Als zou blijken dat Latino lesbiennes 90% van de posities bij TU/e innemen omdat ze gewoon bijzonder gekwalificeerd zijn dan zou ik jou er niet over horen. Hooguit kan je kijken of er in het proces gediscrimineerd wordt. Is dat niet zo dan is er wat mij betreft geen probleem.

Soms moet je je afvragen of je wel echt een probleem aan het oplossen bent of een probleem aan het creeeren bent.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_187481527
Elk zichzelf respecterende vrouw mijdt die universiteit als de pest, en mannen worden niet meer aangenomen. De kwaliteit zal dus bedroevend slecht worden.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_187481538
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Meer mannen voor de klas. Daar ben ik een groot voorstander van.
Nee dan gaan een hoop ouders denken dat er een pedofiel wordt aangenomen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_187481546
quote:

Wat is het percentage mensen met een houten been? Hoe kan dat beter?
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_187481548
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee dan gaan een hoop ouders denken dat er een pedofiel wordt aangenomen.
Spreek voor jezelf idioot.
pi_187481555
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Meer mannen voor de klas. Daar ben ik een groot voorstander van.
Voor de klas?

Mannen mogen ook wel een tijdje achterin de klas, gezien hun maatschappelijke positie.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:09:57 #260
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481572
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:08 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Voor de klas?

Mannen mogen ook wel een tijdje achterin de klas, gezien hun maatschappelijke positie.
ja dan komt dan tenminste overeen hoe ze worden achtergesteld door heel sjw nederland :')
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:10:48 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_187481584
quote:

[..]

quote:

[..]

De vrouwen die oprecht niet willen zijn niet relevant hier. Dit is natuurlijk een drogreden, kun je voor elk beleid wel zeggen (en is ook meermaals gebruikt om misstanden goed te praten). Misschien vinden mensen het ook wel best in de bijstand, betekent niet dat je het UWV op moet doeken. Al was het maar 10% die oprecht weer productief willen worden, die moet je helpen.

In dit geval is het heel veel meer dan 10%.
pi_187481591
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:07 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Wat is het percentage mensen met een houten been? Hoe kan dat beter?
:D _O_
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_187481641
Ik vraag me dan af waar ze die vrouwen met technische kennis vandaan gaan halen. Er zijn maar zeer weinig studentes te vinden in natuurkunde en engineering op de TU in Eindhoven, dus dat betekent dat ze a) veel buitenlandse vrouwelijke onderzoekers moeten zien te krijgen of b) veel vrouwelijke sociale wetenschappers moeten aannemen. A wordt nogal lastig aangezien de TU de concurrentie moet aangaan met andere technische universiteiten in Europa en die zullen waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aanlopen. B lijkt me ook niet helemaal realistisch gezien het onderzoeksveld van de universiteit. Je heb als technische universiteit hooguit een handvol sociale wetenschappers nodig.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_187481687
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

De betekenis van discriminatie is 'het maken van onderscheid'. Dus tuurlijk is het discriminatie.
Maar anno 2019 koppelen we het woord discriminatie al direct aan eng, illegaal, boeh niet doen.

Dat 12 jarigen niet mogen drinken is gewoon discriminatie waar we met zn allen blij om moeten zijn. Discriminatie dat alleen vrouwen ergens op mogen solliciteren m.i. niet. Dit geval is helemaal bizar, lijkt mij dat men gewoon blij moet zijn moet goede kandidaten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_187481698
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:15 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Ik vraag me dan af waar ze die vrouwen met technische kennis vandaan gaan halen. Er zijn maar zeer weinig studentes te vinden in natuurkunde en engineering op de TU in Eindhoven, dus dat betekent dat ze a) veel buitenlandse vrouwelijke onderzoekers moeten zien te krijgen of b) veel vrouwelijke sociale wetenschappers moeten aannemen. A wordt nogal lastig aangezien de TU de concurrentie moet aangaan met andere technische universiteiten in Europa en die zullen waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aanlopen. B lijkt me ook niet helemaal realistisch gezien het onderzoeksveld van de universiteit. Je heb als technische universiteit hooguit een handvol sociale wetenschappers nodig.
Idee is dat vrouwelijke hoogleraren hiermee het voortouw nemen. Trekt meer studentes aan.
Beetje kutter op korte termijn, goed op lange termijn
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:21:41 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_187481700
quote:
1. Dit geldt in principe maar voor anderhalf jaar. Het is een korte punctuated equilibrium. Een structureel tekort is minder een probleem, het is niet alsof morgen ineens de hele Natuurkunde faculteit vrouw moet zijn, hooguit over anderhalf jaar drie tot vijf extra.
2. Het is ook niet dat het per se een vrouw moet zijn, als na een half jaar zoeken nog steeds geen geschikte vrouw gevonden is mogen ze een man aannemen, ik gok dat dit vaker wel dan niet zal gebeuren.
pi_187481701
quote:

Waarom moet het van 12% naar 20%? Is er voldoende vrouwelijk talent om dit voornemen te realiseren?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187481709
En half jaartje vacature open voor zon functie is niet veel.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:22:32 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481715
quote:
Kan me ook niet voorstellen dat dit beleid echt zoden aan de dijk gaat zetten, tenzij ze bereid zijn om in te leveren op kwaliteit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187481739
Het feit dat een goede mix van mannen en vrouwen voor betere prestaties zorgt op de langere termijn betekent nog niet dat je het dan geforceerd moet doorvoeren. Helemaal als je daarvoor discriminerende, gesubsidieerde en kwaliteitsverlagende maatregelen nodig hebt om dat doel te bereiken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:25:45 #271
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_187481744
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:21 schreef speknek het volgende:

[..]

1. Dit geldt in principe maar voor anderhalf jaar. Het is een korte punctuated equilibrium. Een structureel tekort is minder een probleem, het is niet alsof morgen ineens de hele Natuurkunde faculteit vrouw moet zijn, hooguit over anderhalf jaar drie tot vijf extra.
2. Het is ook niet dat het per se een vrouw moet zijn, als na een half jaar zoeken nog steeds geen geschikte vrouw gevonden is mogen ze een man aannemen, ik gok dat dit vaker wel dan niet zal gebeuren.
Wat betreft jouw tweede punt: na een half jaar moet de sollicitatiecommissie alsnog minimaal één vrouwelijke kandidaat en één mannelijke kandidaat voordragen. Dus als er simpelweg geen vrouw te vinden is, dan blijft de vacature open staan.
pi_187481747
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

De vrouw moet en zal fulltime gaan werken.
Vroeger kon je als man met een modaal inkomen je gezin onderhouden tegenwoordig niet meer. Nu werken vrouwen meer en oh-oh wat zijn we er mee opgeschoten :') 8)7 En aan de man wordt nooit gevraagd of die huisman wil worden!!!!! :(
De norm is nu ook drie keer per jaar op vakantie en wekelijks uit eten
Mensen zijn niet gelukkiger geworden, maar uitgaven zijn gewoon verhoogd
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:29:12 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_187481779
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:25 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Wat betreft jouw tweede punt: na een half jaar moet de sollicitatiecommissie alsnog minimaal één vrouwelijke kandidaat en één mannelijke kandidaat voordragen. Dus als er simpelweg geen vrouw te vinden is, dan blijft de vacature open staan.
Ja ik ben dus een beetje bang dat er excuusvrouwen voor niks helemaal uit het buitenland gehaald worden en hoop gegeven worden, alleen maar om de man aan te kunnen nemen, dat lijkt me eerder ontmoedigend.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:30:36 #274
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_187481795
Om even tegengas te geven. Binnen ons bedrijf komen geen vrouwen en moslims werken. Dat is nu eenmaal ons beleid. Wij willlen vrijuit over voetbal en vrouwen kunnen praten zonder dat de kans bestaat dat er iemand begint te klagen.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:33:39 #275
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187481835
quote:

Maar de TU/e heeft ook het laagste aantal vrouwelijke studenten van alle Nederlandse universiteiten. Het is geen geheim dat technische universiteiten vooral jongens aantrekken en dan is het toch ook enigzins logisch dat de universitaire staf ook meer mannen bevat. In 2015 trok de TU/e bijvoorbeeld nog 79 jongens en 21 meiden aan per 100 starters.

Waarom zou je dan streven naar 50%? Of 35% (want dat willen ze, niet 20% maar 35%)? Dan geef je vrouwen toch een impliciet voordeel omdat ze vrouw zijn?

De TU/e zegt nu tegen 80% van zijn eigen studenten dat ze niet geïnteresseerd in ze zijn. Lekker dan. Het is niet zo dat je misstanden en scheve situaties recht kan zetten met andere misstanden en scheve situaties.
Antifa
pi_187481873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:25 schreef Adames het volgende:

[..]

De norm is nu ook drie keer per jaar op vakantie en wekelijks uit eten
Mensen zijn niet gelukkiger geworden, maar uitgaven zijn gewoon verhoogd
Wat een bullshit. Vroeger kon je met je modale salaris een huis kopen en je gezin onderhouden. Dat is tegenwoordig onmogelijk.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:38:45 #277
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_187481896
Dan zou ik er ook gewoon bijzetten wat je precies wilt, net getrimde innie is een pré bijv.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_187481921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:30 schreef mossad_agent het volgende:
Om even tegengas te geven. Binnen ons bedrijf komen geen vrouwen en moslims werken. Dat is nu eenmaal ons beleid. Wij willlen vrijuit over voetbal en vrouwen kunnen praten zonder dat de kans bestaat dat er iemand begint te klagen.
Over eigen personeelsbeleid kunnen gaan is mij een kostbaar goed. Met een goed uitgekiende vacature- en sollicitatieprocedure pik je de linkse softies met hun tolerantie- en diversiteitsgezwam eruit, de buitenlanders herken je aan hun achternaam en uiterlijk.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187481932
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Zelfs voor die tijdsspanne vind ik het plan nogal ambitieus. Als er nauwelijks al Bachelor en Master studentes zijn wordt die spoeling op hogere niveaus nog dunner. Zoiets strekt zich daardoor makkelijk over meer dan tien jaar (als ik de studiejaren van een phd-student reken die daarna nog verder in de wetenschap gaat). Sterker nog, hebben we het over professoren, dan hebben we het over generaties. Anderhalf jaar tot vijf jaar is wat dat betreft te kort.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:42:15 #280
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187481933
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vermoed niet dat hier iemand op de vingers getikt gaat worden. Nogmaals, objectief gerechtvaardigde discriminatie is gewoon toegestaan.

Anders zou je ook geen minderjarigen kunnen weigeren bij een discotheek, om maar iets te noemen.
Nee hier sla je de plank mis, mensen van een bepaalde leeftijd weigeren maakt dat je iedereen van die leeftijd weigert en dus geen onderscheid maakt op ras, geslacht, geloof of etniciteit, wat hier dus wel gebeurt en niet te vergelijken ia.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187481935
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat baseer ik op de gemiddelde posities die mannen aan de top van bijvoorbeeld het bedrijfsleven innemen. Maar ook in de politiek of de wetenschappen. Ze zijn simpelweg oververtegenwoordigd ten opzichte van vrouwen.

Roepen dat iets niet evenredig is met elkaar is iets anders dan de mentale kracht om iets daadwerkelijk te kunnen veranderen.

Heb niks tegen dit initiatief hoor, maar het zal de uitkomst niet veranderen. Over drie jaar heb je weer een vergelijkbare topic over dit onderwerp waarbij we met zijn allen roepen dat er nu toch echt iets moet worden veranderd.
Maar dat komt dus doordat dit al eeuwenlang de cultuur is, Dat verander je niet een twee drie. Als je altijd in dezelfde rol wordt geduwd is het lastig om hieruit te breken. Dat mannen altijd in hogere posities zitten heeft meer te maken met het fysieke dan het mentale verschil. Mannen en vrouwen hersenen verschillen evenveel als mannen en vrouwen hersenen onderling.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:43:34 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481944
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee hier sla je de plank mis, mensen van een bepaalde leeftijd weigeren maakt dat je iedereen van die leeftijd weigert en dus geen onderscheid maakt op ras, geslacht, geloof of etniciteit, wat hier dus wel gebeurt en niet te vergelijken ia.
Je maakt dan onderscheid op basis van leeftijd ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:45:10 #283
459912 FlippingCoin
pi_187481957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je maakt dan onderscheid op basis van leeftijd ;)
Ja en dan behandel je dus iedereen in een bepaalde positie gelijk. Je zegt tegen jongeren kom maar terug als je ouder bent, iets compleet anders dan zeggen ik serveer geen zwarten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:47:14 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481983
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en dan behandel je dus iedereen in een bepaalde positie gelijk. Je zegt tegen jongeren kom maar terug als je ouder bent, iets compleet anders dan zeggen ik serveer geen zwarten.
Maar het is nog steeds onderscheid maken tussen twee mensen op basis van leeftijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187482019
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dan zeg je gewoon tegen die zwarten, als je wit blank bent kom je maar terug
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:52:26 #286
459912 FlippingCoin
pi_187482044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar het is nog steeds onderscheid maken tussen twee mensen op basis van leeftijd.
Ja precies en toch behandel je iedereen in een gelijke positie gelijk wat je met dit geval niet hebt.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:53:19 #287
459912 FlippingCoin
pi_187482056
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:49 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dan zeg je gewoon tegen die zwarten, als je wit blank bent kom je maar terug
Ala je dat zou doen is discriminatie ineens niet meer zo mooi waarschijnlijk.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:55:02 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187482072
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies en toch behandel je iedereen in een gelijke positie gelijk wat je met dit geval niet hebt.
Nee, want iemand van 15 die verder gelijk is aan iemand van 18 mag niet naar binnen.

Anders kan je hier ook wel opperen dat er van gelijke gevallen geen sprake is, de een is een man en de ander een vrouw.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:55:13 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187482074
Ander nieuws:

quote:
EU-hof verwerpt Duitse tolplannen als discriminerend

In 2015 stemde het Duitse parlement in met een tolheffing op autosnelwegen. Het plan kwam uit de koker van de Beierse CSU. De Europese Commissie vond het oneerlijk dat Duitse automobilisten via een verlaging van de wegenbelasting zouden worden gecompenseerd, waardoor alleen buitenlandse weggebruikers zouden betalen.

Een nieuw Duits voorstel, waarin ruimte kwam voor verschillende tarieven voor buitenlanders, kon wel op instemming rekenen van de Europese Commissie, maar niet van een aantal buurlanden.

Nederland sloot zich in 2017 aan bij de rechtszaak die Oostenrijk had aangespannen tegen het Duitse plan. Minister Van Nieuwenhuizen stelde toen dat de plannen discriminerend zijn voor niet-Duitse automobilisten. Daar is het hof het mee eens.
Dit plan was toch een stuk minder ingrijpend dan dat van de TU/e:
- iedereen betaalde in principe tol
- enkel de gebruikers van de wegen hoefden daadwerkelijk te betalen

Het enige heikele punt was dat de wegenbelasting omlaag zou gaan en dat enkel Duitsers daarvan profiteerden. Maar, het zijn dan ook gewoon Duitse wegen. Nou, dat mag dus al niet.

Het zou bizar zijn als dit TU/e-voorstel het eventueel zou halen bij het hof. Vooral de 0%-kans om als man aangenomen te worden gaat veel te ver.
Antifa
pi_187482082
Toen ik nog in de VS werkte als postdoc, toen heb ik samen met een collega postdoc (man, Chinees) gesolliciteerd op een baan als universitair docent, op dezelfde afdeling. We kwamen (ondanks een prima CV) niet door de selectie. Uiteindelijk hebben ze toen een dame uit Australië ingevlogen, die er niet veel van bakte. Met de jaren is dat er niet veel beter op geworden.

Dit had een waarschuwing moeten zijn. Ga niet in de academische wereld werken, want de feminazi's hebben het voor het zeggen.

Enfin, we zijn nu tien jaar verder, en ik zie de ene na de andere universiteit elkaar nadoen, waarbij men uit een heel klein vijvertje vrouwelijk talent aan het vissen is, en (blanke) mannen het nakijken hebben.

Mijn mooiste avontuur was een sollicitatie in Japan bij een universiteit op een eiland. Sta je daar als Nederlander voor een commissie van vijf oude Japanse mannen, die een reden moeten zien te vinden waarom die grootneus met z'n grote bek ondanks een beter CV minder geschikt is dan de Japanner die ze op het oog hebben. Een goede tweede was het verzoek om een "diversity statement" bij de University of California (zowel Davis als Berkeley), waarbij de heren en dames Nazis uiteindelijk voor een kandidaat uit eigen kring kozen.

Moraal van dit verhaal: als je iets in je mars hebt, ga dan niet in de academische wereld werken. Je wordt gefucked.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:56:54 #291
459912 FlippingCoin
pi_187482089
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, want iemand van 15 die verder gelijk is aan iemand van 18 mag niet naar binnen.

Anders kan je hier ook wel opperen dat er van gelijke gevallen geen sprake is, de een is een man en de ander een vrouw.
Dat ia kolser natuurlijk maar op basis van jouw stelling is discriminatie gewoon toegestaan? Ik mag kinderen weigeren nou mijn klanten hebben het ook niet zo op Marokkanen die weiger ik ook maar, allemaal prima?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:58:06 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187482103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:55 schreef Lyrebird het volgende:

Moraal van dit verhaal: als je iets in je mars hebt, ga dan niet in de academische wereld werken. Je wordt gefucked.
Dat lijkt me sowieso een gegeven ja :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:58:18 #293
459912 FlippingCoin
pi_187482105
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:55 schreef Lyrebird het volgende:
Toen ik nog in de VS werkte als postdoc, toen heb ik samen met een collega postdoc (man, Chinees) gesolliciteerd op een baan als universitair docent, op dezelfde afdeling. We kwamen (ondanks een prima CV) niet door de selectie. Uiteindelijk hebben ze toen een dame uit Australië ingevlogen, die er niet veel van bakte. Met de jaren is dat er niet veel beter op geworden.

Dit had een waarschuwing moeten zijn. Ga niet in de academische wereld werken, want de feminazi's hebben het voor het zeggen.

Enfin, we zijn nu tien jaar verder, en ik zie de ene na de andere universiteit elkaar nadoen, waarbij men uit een heel klein vijvertje vrouwelijk talent aan het vissen is, en (blanke) mannen het nakijken hebben.

Mijn mooiste avontuur was een sollicitatie in Japan bij een universiteit op een eiland. Sta je daar als Nederlander voor een commissie van vijf oude Japanse mannen, die een reden moeten zien te vinden waarom die grootneus met z'n grote bek ondanks een beter CV minder geschikt is dan de Japanner die ze op het oog hebben. Een goede tweede was het verzoek om een "diversity statement" bij de University of California (zowel Davis als Berkeley), waarbij de heren en dames Nazis uiteindelijk voor een kandidaat uit eigen kring kozen.

@capricia hier de uitwerking van je mooie plan. Het gaat om mensen niet om cijfers. :{

Dat je hier achter kan staan zeg bah.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:01:00 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187482127
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat ia kolser natuurlijk maar op basis van jouw stelling is discriminatie gewoon toegestaan? Ik mag kinderen weigeren nou mijn klanten hebben het ook niet zo op Marokkanen die weiger ik ook maar, allemaal prima?
Lees mijn eerdere posts nog eens na. Ten eerste heb ik als burger of bedrijf helemaal niks met de grondwet te maken.

Ten tweede, ja, discriminatie binnen onze (en Europese) wetgeving kan prima toegestaan zijn, zolang het objectief te rechtvaardigen is. Dat is met leeftijdsdiscriminatie inderdaad vaak veel makkelijker dan met geslacht of ras.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:01:58 #295
459912 FlippingCoin
pi_187482138
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere posts nog eens na. Ten eerste heb ik als burger of bedrijf helemaal niks met de grondwet te maken.

Ten tweede, ja, discriminatie binnen onze (en Europese) wetgeving kan prima toegestaan zijn, zolang het objectief te rechtvaardigen is. Dat is met leeftijdsdiscriminatie inderdaad vaak veel makkelijker dan met geslacht of ras.
Objectief te rechtvaarigen, wat bedoel je daar nou daadwerkelijk mee?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:03:01 #296
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187482154
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Objectief te rechtvaarigen, wat bedoel je daar nou daadwerkelijk mee?
https://www.awvn.nl/objectieve-rechtvaardiging/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187482173
quote:

Gewoon niet?

Neem gewoon degene aan die het beste is.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:05:22 #298
286575 Roces18
Chef de party
pi_187482177
Komt omdat ze zich moreel superieur vinden t.o.v. mensen die dit niet oke vinden.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:06:16 #299
459912 FlippingCoin
pi_187482190
quote:
En het zwaarwegende doel van de TUE is vrouwen de wetenschap in krijgen die dat niet willen of zo en geschikte kandidaten ergens anders heen te laten gaan?

Ik vraag mij af hoe men zou reageren als ze deze constructie omgekeerd in het basisonderwijs zouden praktiseren.
pi_187482196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:42 schreef galatea het volgende:

[..]

Maar dat komt dus doordat dit al eeuwenlang de cultuur is, Dat verander je niet een twee drie. Als je altijd in dezelfde rol wordt geduwd is het lastig om hieruit te breken. Dat mannen altijd in hogere posities zitten heeft meer te maken met het fysieke dan het mentale verschil. Mannen en vrouwen hersenen verschillen evenveel als mannen en vrouwen hersenen onderling.
Weet niet of het puur cultuur is of toch genetisch. Sinds mensenheugenis was de positie tussen man en vrouw helder. Man nam initiatief en was de kostwinner, vrouw baarde kinderen en was de stille achterliggende kracht van het gezinsleven.

Het is juist onze cultuur van de afgelopen decennia die huisvrouwen transformeerde naar een maatschappelijk tweeverdienersmodel. Maar heeft het in essentie nu zoveel opgeleverd? De economie transformeerde mee en is nu geheel ingesteld op tweeverdieners.

De werkdruk is veel groter geworden in combinatie met een gezinsleven. De opvoedingsproblemen zijn veel meer een issue geworden. Dus je kunt jezelf de vraag stellen of die eerdere rol van man als kostwinner en vrouw als huisvrouw wel zoveel slechter was. Bovendien worden we in deze multiculturele samenleving steeds vaker geconfronteerd met culturen waarin die rol nog bepaald is.

Ik besef dat ik met bovenstaande nu een hele ouderwetse indruk afgeef over de vrouw (zo ben ik niet, hoor :) ) maar ik stel me weleens oprecht die vraag. Ik ben zelf opgegroeid met een ouderwetse huismoeder en dat heeft mij veel positieve vruchten in de opvoeding gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')