abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187481339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:45 schreef galatea het volgende:

[..]

mentaal sterker? Pardon, jonge vrouwen zijn gemiddeld hoger op geleid dan mannen momenteel.
Mentaal sterker heeft niets met opleidingsniveau te maken.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:46:35 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_187481340
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

De conclusie zal eenduidig zijn. Mannen zijn fysiek en mentaal sterker dan vrouwen. Zo heeft de evolutie het nu eenmaal bepaald. Natuurlijk zullen er een paar briljante vrouwelijke uitzonderingen bestaan, maar het zal nooit een gemiddelde worden.

Dat zien we toch ook al decennia lang in het zakelijke bestuursleven, waar eenzelfde discussie wordt gevoerd. Men roept het al tientallen jaren, terwijl de praktijk toch steeds dezelfde uitkomst laat zien.
Ik bench minstens het drievoudige van mijn baas, brb even baas worden. :7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187481342
Ik dacht al, dit zal weer zo´n onderwerp zijn waar Ghislaine Plag weer op klaarkomt. Dat programma van haar op Radio 1 is zo voorspelbaar in de onderwerpen. :r
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:46:39 #229
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481343
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:31 schreef Roces18 het volgende:

[..]

minderjarigen dien je te weigeren op basis van de horeca-wet.
Dus die discotheken volgen gewoon de wet.
Staat er in die wetgeving dat minderjarigen niet een discotheek in mogen?
En dan nog, blijft het discriminatie.

Ik kan je zo nog wat andere uitspraken aangeven waarin bijvoorbeeld leeftijdsdiscriminatie gemaakt wordt, en de verweerder dat ook gewoon ruiterlijk toegeeft, maar volgens met succes argumenteert dat die discriminatie objectief te rechtvaardigen is.

Mijn punt is dan ook, discriminatie is niet per definitie verboden, dus het zou zomaar kunnen dat dit mag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187481346
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die bron van jou heeft niets te maken met de TU Eindhoven.

En nee, ik heb geen bron, maar omdat ze zo erg om vrouwen verlegen zitten lijkt het mij LOGISCH en REDELIJK dat ze zitten te springen om talentvolle vrouwen. Ik bedoel, voordat je een zak geld neerlegt en mannen gaat weren heb je eerst al het mogelijke gedaan.
Die bron gaat ook op voor Eindhoven. Dat de universiteitsraad dit wil betekent niet dat de sollicitatiecommissies hun eigen bias hebben overwonnen. Vrouwen worden nog steeds minder beoordeeld, enkel door hun vrouw zijn. Dat zal moeten veranderen.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_187481353
quote:

[..]

mentaal sterker? Pardon, jonge vrouwen zijn gemiddeld hoger op geleid dan mannen momenteel.
Dan moeten we maar snel jonge vrouwen gaan weigeren bij universiteiten en hbo's om het aantal gelijk te trekken?

Maar volgens mij bedoeld Elzies wat anders met "mentaal" .
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:48:18 #232
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481359
quote:

[..]

komt omdat vrouwen makkelijkere studies doen (sociale wetenschappen, rechten enz.)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187481360
Schaf s.v.p. de brede programmering op Radio 1 af. !!!!!!
pi_187481361
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:46 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Mentaal sterker heeft niets met opleidingsniveau te maken.
Dus jij vindt gewoon dat mannen mentaal sterker zijn en dat is dan maar even zo?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:49:14 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481366
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ABSURD. Het college van de rechten van de mens (eerder een adviesorgaan) deelt mee dat discrimineren mag bij een erge achterstand van een bepaalde groep waardoor je die groep mag voortrekken. IN welke manier worden vrouwen in Nederland gediscrimineerd? Ik neem dat groepje sowieso niet serieus. Die gast had gewoon naar de rechter moeten gaan, die doet alleen uitspraken op basis van de wetgeving.
Die neemt ook oordelen van dit soort colleges mee in zijn uitspraak hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:49:45 #236
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481372
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Staat er in die wetgeving dat minderjarigen niet een discotheek in mogen?
En dan nog, blijft het discriminatie.

Ik kan je zo nog wat andere uitspraken aangeven waarin bijvoorbeeld leeftijdsdiscriminatie gemaakt wordt, en de verweerder dat ook gewoon ruiterlijk toegeeft, maar volgens met succes argumenteert dat die discriminatie objectief te rechtvaardigen is.

Mijn punt is dan ook, discriminatie is niet per definitie verboden, dus het zou zomaar kunnen dat dit mag.
discriminatie is per definitie verboden, zelfs de horeca mag niet discrimineren. Wel mogen ze een deurbeleid hanteren dat je vanaf 18 jaar pas in de kroeg mag omdat als het druk is de barman niet iedereen kan controleren.
pi_187481374
quote:

[..]

Ik heb het in deze casus over gemiddelden. Dan kun je dit verschil niet ontkennen.
pi_187481375
Hoop wel voor de vrouwen dat er niet binnenkort een grote oorlog uitbreekt. De laatste 2 oorlogen zijn alleen maar mannen hun dood in gestuurd, moeten we immers toch ook eens gelijk gaan trekken dan. :+
pi_187481383
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

komt omdat vrouwen makkelijkere studies doen (sociale wetenschappen, rechten enz.)
Dat er misschien een paar mannen zijn die een 'moeilijkere' studie doen, betekent niet dat er niet meer hoogopgeleide vrouwen dan mannen zijn.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:50:44 #240
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

discriminatie is per definitie verboden, zelfs de horeca mag niet discrimineren. Wel mogen ze een deurbeleid hanteren dat je vanaf 18 jaar pas in de kroeg mag omdat als het druk is de barman niet iedereen kan controleren.
En dat is ook discriminatie. Alleen, objectief te rechtvaardigen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187481393
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoop wel voor de vrouwen dat er niet binnenkort een grote oorlog uitbreekt. De laatste 2 oorlogen zijn alleen maar mannen hun dood in gestuurd, moeten we immers toch ook eens gelijk gaan trekken dan. :+
Je weet dat de militaire oproep plicht allang gelijk getrokken is voor beide seksen?
pi_187481403
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Ze hebben het altijd over de joden maar de mannen van nu hebben het ook heel zwaar ;(!
Nou nou nou die vergelijking gaat mank
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_187481405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb het in deze casus over gemiddelden. Dan kun je dit verschil niet ontkennen.
Heb je uberhaubt een bron voor deze mening? Waarom zouden mannen mentaal sterken zijn dan vrouwen. Waaruit blijkt dat?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:53:56 #244
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:50 schreef galatea het volgende:

[..]

Dat er misschien een paar mannen zijn die een 'moeilijkere' studie doen, betekent niet dat er niet meer hoogopgeleide vrouwen dan mannen zijn.
de definitie van hoogopgeleid zegt tegenwoordig weinig meer. Je kan sociale wetenschappen inderdaad wegzetten onder hoogopgeleid maar dat betekent niet dat het ook maar enigzins moeilijk is. Maar dat is een discussie voor een andere keer.
pi_187481425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:48 schreef galatea het volgende:

[..]

Dus jij vindt gewoon dat mannen mentaal sterker zijn en dat is dan maar even zo?
Beweer ik dat? Ik zeg alleen dat je opmerking over opleidingsniveau kant noch wal raakt als het over mentaliteit gaat.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:55:01 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_187481430
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:44 schreef galatea het volgende:
Dat ligt echt aan de Nederlandse cultuur. Dat verschil heeft geen biologische oorzaak. Kijk maar naar andere Europese landen waar er meer vrouwelijke hoogleraren zijn. De huidige Nederlandse cultuur waarin vrouwen nog steeds in een moederrol worden geduwd draagt daar niet aan bij.
Dat is inderdaad een ding. Nederland doet het internationaal op dit gebied erg slecht. We zijn echt een uitzondering in de universitaire wereld. Nou heeft Nederland verhoudingsgewijs ook veel meer parttime werkende vrouwen, dus dat verklaart het wel een beetje. Maar er is weinig reden waarom parttimers in de academische wereld niet door zouden kunnen groeien, en het feit dat verhoudingsgewijs veel meer vrouwen parttime werken dan mannen is een uiting van een discriminatoire cultuur.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:55:04 #247
286575 Roces18
Chef de party
pi_187481432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En dat is ook discriminatie. Alleen, objectief te rechtvaardigen.
volgens jou beredenatie is het ook discriminatie dat 12 jarigen geen alcohol mogen kopen
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:57:28 #248
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_187481452
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:48 schreef capricia het volgende:
Ik lees veel boosheid hier. Maar helaas weinig ideeën hoe het dan wel moet.

De TU/e staat onderaan de lijst van Universiteiten met aantal vrouwelijke docenten en onderzoekers en wil dit al jaren van 12 naar 20% hebben. Dat staat ook in hun beleidsplan.

Hoe kunnen ze dat dan het beste doen?
Ik denk niet dat dit op de TU's zelf op te lossen is. De TU Delft heeft schijnbaar iets soortgelijks gedaan (wel minder extreem), maar het had amper effect gehad:
https://www.sg.uu.nl/arti(...)-de-rechter-oordeelt
Hoewel het op de TU/e een stuk verder gaat, verwacht ik niet dat zij het veel beter zullen doen. Reden: er zijn immers (voorlopig) nog te weinig technische vrouwen in de arbeidsmarkt.

Dit denk niet dat dit op korte termijn op te lossen is, wel op lange termijn:

- Focus op middelbare-/basisscholen. Meiden moeten namelijk al een beta lijst kiezen voordat ze überhaupt naar de uni's kijken. Dit gebeurd nog te weinig. Er lijken weliswaar (gestaag) meer meiden te studeren op de TU, maar het kost natuurlijk tijd totdat je dit in de arbeidsmarkt terug ziet. Hoe kun je anders de verhouding mannelijke/vrouwelijke werknemers gelijk stellen als er geen vrouwen beschikbaar zijn?

- Evenementen/commissies speciaal voor vrouwen. Er is hier bijvoorbeeld een "Meiscie" op de TU, helpt bijvoorbeeld om te zorgen dat vrouwen zich eventueel niet alleen erin voelen. Zorgt ervoor dat ze eerder blijven.

- Evenementen waarbij meiden kennis kunnen maken met vrouwelijke alumni/rolmodellen.
pi_187481473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een ding. Nederland doet het internationaal op dit gebied erg slecht. We zijn echt een uitzondering in de universitaire wereld. Nou heeft Nederland verhoudingsgewijs ook veel meer parttime werkende vrouwen, dus dat verklaart het wel een beetje. Maar er is weinig reden waarom parttimers in de academische wereld niet door zouden kunnen groeien, en het feit dat verhoudingsgewijs veel meer vrouwen parttime werken dan mannen is een uiting van een discriminatoire cultuur.
Misschien willen veel vrouwen wel helemaal niet fulltime werken en is het gewoon eigen keus.
Niet iedereen wil zich blijkbaar aan de idealistische deugcultuur van carrière maken conformeren.
pi_187481484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Misschien is het grootste deel van de mensen (inclusief de vrouwen) wel erg tevreden met deze "discriminatoire cultuur".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')