Nee.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:11 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Het gaat geen discriminatie tegen, het VEROORZAAKT discriminatie.
Ik vind het nog steeds geen doel. Het klinkt als een middel om een doel te bereiken. Wat is de achterliggende gedachte? Wáárom is het beter?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Laten we er geen semantische discussie van maken, ik zal mezelf verbeteren:
Een betere balans tussen mannen en vrouwen op de werkvloer kan prima een legitiem doel zijn.
Je zal altijd opleidingen houden waar de meerderheid man is of waar de meerderheid vrouw is. Is dat nou zo'n probleem?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dus een vicieuze cirkel: je hebt meer rolmodellen nodig die meisjes laten zien dat een keuze voor een technische studie ook een optie is. Een universiteit vol met voornamelijk mannelijk personeel en mannelijke studenten is daarvoor niet bevorderlijk. Dus kiezen ze daar nog steeds minder voor, en blijft die vijver kleiner.
Verwacht geen logica in deze discussie.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon onzin dat ziet iedereen
Ik heb de bron nog niet in twijfel getrokken, het is alleen irrelevant wanneer je het over universiteiten hebt. Je merkt het nota bene zelf op.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Geen dank, als je dit geen goede bron vindt is dat een goede indicatie van de oprechtheid van je vraag.
Het doel in deze is een betere balans tussen man een vrouw op de werkvloer. Dat kan jij (en ik overigens ook) niet belangrijk vinden, deze TU wel. Waarom de TU dat beter vindt staat in de OP: Gemengde teams zijn creatiever en bereiken meer dan homogene teams.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds geen doel. Het klinkt als een middel om een doel te bereiken. Wat is de achterliggende gedachte? Wáárom is het beter?
En waarom is het beter dan mensen die voor de klas staan met de beste kwalificaties, ongeacht geslacht? Waar vind ik dat de meerderheid van de studenten beter leert als er om het college een ander geslacht voor de klas staat?
Dit is toch gewoon onzin dat ziet iedereen
Oh, sweet irony.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[ afbeelding ]
Behalve de blanke mannen nu dan, want vroeger hadden blanke mannen het veeeeeeeeel makkelijker.
Man man manhet kan bijna niet treuriger. Het wordt echt tijd dat er eens schoon schip gemaakt wordt in Nederland.
Jonkheer Baudet klaagt nu al over de feminisering van het onderwijs en dan heeft ie het dus over (basis)scholen waar het gros van de docenten vrouw is.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:27 schreef Linkse_krijger het volgende:
Je zal altijd opleidingen houden waar de meerderheid man is of waar de meerderheid vrouw is. Is dat nou zo'n probleem?
Is dat niet het Grondwetsartikel dat al sinds Fortuyn door nieuwrechts wordt beschimpt?quote:
1. Je moet ook niet op ze wachten, maar ze werven. Zelfoverschatting/onderschatting.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 07:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hier hebben ze twee jaar lang voor een positie geadverteerd, totdat er een reactie van een vrouw kwam. Toen mocht de sollicitatieronde pas beginnen. De vrouw viel als eerste af, vanwege haar CV.
Feminazi's. Wie houden we hier voor de gek?
Prima, maar dat doe je niet door anderen dan maar weg te sturen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:35 schreef speknek het volgende:
Je moet ook niet op ze wachten, maar ze werven.
Maar het draait wel productie en haalt wel geld binnen. Je vroeg of ze beter gingen presteren. Evident, ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:31 schreef Takadanobaba het volgende:
[..]
Ik heb de bron nog niet in twijfel getrokken, het is alleen irrelevant wanneer je het over universiteiten hebt. Je merkt het nota bene zelf op.
"Goed, een universiteit is geen for profit"
Vooropgesteld, ik ben het niet helemaal eens met dit beleid. Straks in de raad zal ik er ook wel wat noten over kraken. Inderdaad, als je een hele goede kandidaat heb moet je die gewoon aan kunnen nemen. Tegelijkertijd kan dat ook, alleen moet je dan een hele specifieke vacature schrijven en een half jaar open laten staan, en ik zie nu al dat daar misbruik van gemaakt gaat worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima, maar dat doe je niet door anderen dan maar weg te sturen.
Gezien de jarenlange overvloed van links mensen en linkse meningen op dit forum ga ik het komende half jaar alleen nog maar in discussies met gelijkgestemden en mensen met een rechtse mening.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Is dat niet het Grondwetsartikel dat al sinds Fortuyn door nieuwrechts wordt beschimpt?
Ik ben ook niet voor het stimuleren van meer vrouwen in de techniek, maar dit is op basis van het uitsluiten van mannen. Dat is totaal de verkeerde weg.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jonkheer Baudet klaagt nu al over de feminisering van het onderwijs en dan heeft ie het dus over (basis)scholen waar het gros van de docenten vrouw is.
Ergens wringt daar dus een maatschoen.
Maar als het gaat om werkplekken waar, zeg, 95% man is, dan is er volgens zulke lui ineens geen probleem. “Want wat maakt het nou uit welk geslacht iemand heeft?”
Het is een radicale strategie, dat zeker. We zullen zien of ze effectief is.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:40 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ik ben ook niet voor het stimuleren van meer vrouwen in de techniek, maar dit is op basis van het uitsluiten van mannen. Dat is totaal de verkeerde weg.
Ik vermoed niet dat hier iemand op de vingers getikt gaat worden. Nogmaals, objectief gerechtvaardigde discriminatie is gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:38 schreef Roces18 het volgende:
'positieve discriminatie' is ook discriminatie. In de grondwet staat dat iedereen gelijke kansen hoort te krijgen . Dus dit gaat tegen onze grondwet in ook al is het nu zo populair om dit te doen. Ik kan niet wachten op de eerste man die ze voor de rechter sleept die vervolgens de TU op de vingers tikt.
Maar het onderwijs zit ook vol halve zolen
Ok Hans.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gezien de jarenlange overvloed van links mensen en linkse meningen op dit forum ga ik het komende half jaar alleen nog maar in discussies met gelijkgestemden en mensen met een rechtse mening.
I.t.t. de TU Eindhoven doe ik dat niet op basis van mening of politieke voorkeur maar meer vanwege het feit dat bleek in de laatste 10 jaar dat elke discussie, en werkelijk elke discussie, de linkse mening de foutieve mening was. Een opsomming wil ik wel eens maken maar ik zou de komende weken ook nog graag wat werk verricht krijgen.
Wat bedoelde je zelf dan met die kanttekening? Een universiteit werkt heel anders dan een normaal bedrijf, dus ik weet niet of je de resultaten van dit onderzoek daarop door zou willen trekken. Daarnaast draait het niet om puur geld verdienen, maar ook om goed onderzoek en onderwijs te bieden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar het draait wel productie en haalt wel geld binnen. Je vroeg of ze beter gingen presteren. Evident, ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |