abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:14:29 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_187480221
Prima, ik werk er al. Graag meer jonge vrouwen om mij heen *D.

Alle gekheid op een stokje, ik vind het een beetje raar dat je na een half jaar de vacature open mag stellen voor mannen, maar dat je dan alsnog evenveel vrouwen uit moet nodigen voor de sollicitatie. Op dat moment zou je al tot de conclusie gekomen moeten zijn dat je een vrouw niet aan gaat nemen, en nodig je dus vrouwen voor niks uit om op gesprek te komen.

Of ze moeten werkelijk denken dat er mensen zijn die de vacature expres een half jaar open laten staan voordat ze gericht naar een man gaan zoeken. Je hebt ze er wel tussenzitten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 juni 2019 @ 07:15:25 #102
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187480226
Moet je eens aan de allochtonen bij de politie vragen hoe zij denken over voorkeurs-discriminatie.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187480242
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:09 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Nee, geforceerde discriminatie werkt slechter. Het enige wat het bewijst, is dat vrouwen kennelijk slechter zijn in het onderwijzen dan mannen, anders was zo'n maatregel ook niet nodig.
Niet per se slechter. Het kan ook dat er gewoon niet zoveel vrouwen deze ambitie hebben. Of dat er voor deze vrouwen elders betere opties zijn zoals iemand al eerder aangaf in dit topic.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:20:38 #104
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187480257
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:09 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Nee, geforceerde discriminatie werkt slechter. Het enige wat het bewijst, is dat vrouwen kennelijk slechter zijn in het onderwijzen dan mannen, anders was zo'n maatregel ook niet nodig.

Daarnaast is dit pure discriminatie en hoop ik dat ze hoge boetes gaan krijgen. Dit gaat rechtstreeks in tegen artikel 1 en 2 van de mensenrechten.

Iedereen dient gelijk een gelijke kans te krijgen.
Discriminatie is niet altijd strafbaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187480291
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Discriminatie is niet altijd strafbaar.
Verbreken van de grondwet en de mensenrechten ook niet?
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_187480312
Vrouwen klagen dat ze lager betaald krijgen terwijl ze gelijke competenties hebben.

Als dat zo is, waarom zouden werkgevers dan niet sowieso bij voorkeur vrouwen aannemen? Bedrijven doen er in het algemeen toch juist alles aan om loonkosten te drukken?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:33:48 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_187480325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:26 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Niet als het het doel heeft bestaande discriminatie tegen te gaan. Het Europese hof heeft in het geval van de TU Delft het goedgekeurd. Iets soortgelijks is bij de Universiteit van Groningen juist dan weer afgekeurd omdat zij geen extreem scheve verdeling hadden. Het is een case by case situatie. De TUe gooit duidelijk de knuppel in het hoenderhok, wat overigens bij sommige faculteiten ook wel hard nodig was, het moet gezegd. Ze hebben al eerder een boete van het rijk gehad (of er was mee gedreigd) wegens vrouwendiscriminatie. Bij andere faculteiten dan weer niet, dus het is misschien ook wel een beetje marketing.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187480329
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Bron
Ik begrijp dat veel mannen (en ook hier op fok) er zwaar op tegen zullen zijn. Maar we moeten die kloof toch ergens een beetje gaan dichten. Een diverser personeelsbestand functioneert nu eenmaal beter.
Bron dat de kwaliteit op universiteiten omhoog gaat met meer vrouwen? Je doet wel heel makkelijk deze aanname, en redeneert dan wat moet dat moet.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:36:35 #109
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187480335
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Bron

Ik ben benieuwd of ze hun doelstelling hiermee gaan halen. Vind het wel een heel dapper besluit van de TU.
Ik begrijp dat veel mannen (en ook hier op fok) er zwaar op tegen zullen zijn. Maar we moeten die kloof toch ergens een beetje gaan dichten. Een diverser personeelsbestand functioneert nu eenmaal beter.

Eens kijken wat de resultaten over anderhalf jaar zijn. Interessante testcase dit.
:') :')
Waarom ben jij zo geworden?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:42:14 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187480377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:26 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Dat is niet altijd het geval met discriminatie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187480391
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 06:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Discriminatie geldt niet voor meerderheden die door de tijd heen in het voordeel zijn geweest.
Dus omdat jij bij een "groep" hoort die historisch in het voordeel is geweest mag jij als individu worden benadeeld ondanks dat je als individu nooit profijt hebt gehad van dat voordeel?

Het is werkelijk waar een schande dat je tegenwoordig institutioneel op basis van geslacht/pigment beoordeeld mag worden. Hoe kun je dit als mens niet inzien?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:44:56 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_187480399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:34 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Bron dat de kwaliteit op universiteiten omhoog gaat met meer vrouwen? Je doet wel heel makkelijk deze aanname, en redeneert dan wat moet dat moet.
quote:
The value-in-diversity perspective argues that a diverse workforce, relative to a homogeneous one, is generally beneficial for business, including but not limited to corporate profits and earnings. This is in contrast to other accounts that view diversity as either nonconsequential to business success or actually detrimental by creating conflict, undermining cohesion, and thus decreasing productivity. Using data from the 1996 to 1997 National Organizations Survey, a national sample of for-profit business organizations, this article tests eight hypotheses derived from the value-in-diversity thesis. The results support seven of these hypotheses: racial diversity is associated with increased sales revenue, more customers, greater market share, and greater relative profits. Gender diversity is associated with increased sales revenue, more customers, and greater relative profits. I discuss the implications of these findings relative to alternative views of diversity in the workplace
Herring, C. (2009). Does diversity pay?: Race, gender, and the business case for diversity. American Sociological Review, 74(2), 208-224.

¯\_(ツ)_/¯.

Er zijn ook onderzoeken dat het creativiteit verbetert, wat voor een universiteit belangrijk is.
Goed, een universiteit is geen for profit, maar een ideëel instituut die de samenleving probeert beter te maken, wat eh, nog meer reden is.
pi_187480407
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet als het het doel heeft bestaande discriminatie tegen te gaan. Het Europese hof heeft in het geval van de TU Delft het goedgekeurd. Iets soortgelijks is bij de Universiteit van Groningen juist dan weer afgekeurd omdat zij geen extreem scheve verdeling hadden. Het is een case by case situatie. De TUe gooit duidelijk de knuppel in het hoenderhok, wat overigens bij sommige faculteiten ook wel hard nodig was, het moet gezegd. Ze hebben al eerder een boete van het rijk gehad (of er was mee gedreigd) wegens vrouwendiscriminatie. Bij andere faculteiten dan weer niet, dus het is misschien ook wel een beetje marketing.
Is er aantoonbaar gemaakt dat er bestaande discriminatie tegen vrouwen was? Of is dat enkel gezien in de uiteindelijke verhoudingen qua leraren?
pi_187480438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:43 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Dus omdat jij bij een "groep" hoort die historisch in het voordeel is geweest mag jij als individu worden benadeeld ondanks dat je als individu nooit profijt hebt gehad van dat voordeel?

Het is werkelijk waar een schande dat je tegenwoordig institutioneel op basis van geslacht/pigment beoordeeld mag worden. Hoe kun je dit als mens niet inzien?
Men streeft via deze weg de twee groepen te balanceren binnen een werkomgeving met mensen met dezelfde kwaliteiten. Dat is geen discriminatie.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:50:42 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187480441
De kwaaie kerels in dit topic. Je verwacht het niet hè!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:51:58 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187480447
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:46 schreef Murdera het volgende:

[..]

Is er aantoonbaar gemaakt dat er bestaande discriminatie tegen vrouwen was? Of is dat enkel gezien in de uiteindelijke verhoudingen qua leraren?
In feite is dat niet eens nodig. Discriminatie is toegestaan als het objectief gerechtvaardigd is, een van de eisen daarvoor is dat het een legitiem doel moet dienen.

Diversificatie kan prima een legitiem doel zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187480452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Men streeft via deze weg de twee groepen te balanceren binnen een werkomgeving met mensen met dezelfde kwaliteiten. Dat is geen discriminatie.
Individuen afwijzen op basis van geslacht/pigment is per definitie discriminatie. Bij het voortrekken van iemand benadeel je automatisch ook een ander persoon. Waarom is dit zo moeilijk om in te zien?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:53:30 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187480455
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:50 schreef maryen65 het volgende:
Als blanke man ben je in deze tijd mooi de lul
Nou inderdaad. Ze hebben het altijd over de joden maar de mannen van nu hebben het ook heel zwaar ;(!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:55:44 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187480472
Het doel van een sollicitatieprocedure is om uiteindelijk de beste kandidaat aan te nemen. Ik heb niet het idee dat je dat doet door de helft bij voorbaat al af te wijzen op een niet-relevant kenmerk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:57:03 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187480480
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:44 schreef Basp1 het volgende:
Gaan alle lagere scholen met gemiddeld 86% vrouwen dan de komende tig jaar alleen nog maar mannen aannemen? _O-
Of de vuilophaaldienst, de bouw of alle andere zware en vieze beroepen?
The End Times are wild
pi_187480481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:14 schreef speknek het volgende:
Prima, ik werk er al. Graag meer jonge vrouwen om mij heen *D.

Alle gekheid op een stokje, ik vind het een beetje raar dat je na een half jaar de vacature open mag stellen voor mannen, maar dat je dan alsnog evenveel vrouwen uit moet nodigen voor de sollicitatie. Op dat moment zou je al tot de conclusie gekomen moeten zijn dat je een vrouw niet aan gaat nemen, en nodig je dus vrouwen voor niks uit om op gesprek te komen.

Of ze moeten werkelijk denken dat er mensen zijn die de vacature expres een half jaar open laten staan voordat ze gericht naar een man gaan zoeken. Je hebt ze er wel tussenzitten.
Hier hebben ze twee jaar lang voor een positie geadverteerd, totdat er een reactie van een vrouw kwam. Toen mocht de sollicitatieronde pas beginnen. De vrouw viel als eerste af, vanwege haar CV.

Feminazi's. Wie houden we hier voor de gek?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:57:37 #122
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187480486
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:55 schreef Janneke141 het volgende:
Het doel van een sollicitatieprocedure is om uiteindelijk de beste kandidaat aan te nemen. Ik heb niet het idee dat je dat doet door de helft bij voorbaat al af te wijzen op een niet-relevant kenmerk.
Dat komt omdat jouw definitie van beste kandidaat op andere criteria gestoeld is dan die van de TU ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187480489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:53 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Individuen afwijzen op basis van geslacht/pigment is per definitie discriminatie. Bij het voortrekken van iemand benadeel je automatisch ook een ander persoon. Waarom is dit zo moeilijk om in te zien?
Als men een team met rond de 50% mannen en 50% vrouwen wil die er voor gekwalificeerd is voor de functie dan wordt geen van beide groepen gediscrimineerd.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:58:26 #124
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187480494
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In feite is dat niet eens nodig. Discriminatie is toegestaan als het objectief gerechtvaardigd is, een van de eisen daarvoor is dat het een legitiem doel moet dienen.

Gek genoeg hoeven baantjes als vuilnisman of putjesschepper nooit gediversiveerd te worden.
Opvallend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:58:40 #125
346939 Janneke141
pi_187480496
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als men een team met rond de 50% mannen en 50% vrouwen wil die er voor gekwalificeerd is voor de functie dan wordt geen van beide groepen gediscrimineerd.
Wel individuen.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:58:59 #126
346939 Janneke141
pi_187480502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:58 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gek genoeg hoeven baantjes als vuilnisman of putjesschepper nooit gediversiveerd te worden.
Opvallend.
Of basisschooljuf.
pi_187480532
quote:

[..]

Dan moet je wel aantonen dat vrouwen zo anders zijn in lesgeven dat het daadwerkelijk diversificatie is.
Of is dat het hele punt niet?
pi_187480549
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:31 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb het lang geleden ergens gelezen, maar Aziatische studenten worden wel geweerd. Weet niet met welke constructies.
Waarom worden ze geweerd? Als ze hard werken, nooit lastig zijn heb ik die 10x liever.
FOK! is net een groot tijdschrift
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:03:12 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187480553
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:58 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Opvallend.
Jep. Zie je vaak bij fysiek zwaardere banen.

Schoonmaakwerk kent dan opeens weer veel meer vrouwen.

Maar ook bij fysiek lichter werk zie je soms alleen maar mannen, zoals piloot. Terwijl het gros van de stewardessen dan weer vrouw is.

Raar hoe dat soms loopt :)

En opzich ook helemaal geen probleem in mijn ogen. Maar als je als instituut er waarde aan hecht dat er meer balans is tussen man en vrouw en je kunt dat onderbouwen, dan zijn dit soort maatregelen wettelijk toegestaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187480554
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wel individuen.
Nee, want als die individuen echt willen en ze zijn gekwalificeerd dan vallen ze in de categorie mannen of in de categorie vrouwen.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:04:56 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187480563
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:01 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dan moet je wel aantonen dat vrouwen zo anders zijn in lesgeven dat het daadwerkelijk diversificatie is.
Of is dat het hele punt niet?
Ik weet niet wat het punt is van de TU. Ik zie ze voornamelijk benoemen dat teams beter functioneren als er meer balans is tussen man en vrouw. Of dat hun enige argument is en hoe ze dat onderbouwen weet ik niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187480566
Vorige week had ik een weekje vrij, lekker de stad in geweest. Twee dingen vielen mij op, het stikt daar van de vrouwen (met en zonder hoofddoek) en veel allochtone mannen. Wanneer gaan ze dat eens gelijktrekken? Het is niet voor niets dat vrouwen ouder worden dan mannen, ze werken gewoon minder, minder stress, veel meer vrije tijd. En veel vrouwen tekenen ervoor. De man die alles maar moet blijven betalen, en zelden de mogelijkheid heeft om met zijn tieten te schudden waardoor hij ook maar 16 uurtjes hoeft te werken terwijl de rest van de week één groot winkelfestijn is wordt nog verder achtergesteld.

En het manvolk wat zich meer identificeert als vrouw praat deze vorm van discriminatie maar goed. De linkse vorm van diversiteit, vrouwen, allochtonen, mensen die zich niet als beide genders identificeren. Dat is de juiste afspiegeling van de maatschappij in de bekrompen gedachtengang van de linksmensch. Diversiteit is ook een groep samenstellen met verschillende meningen, maar daar zul je ze nooit over horen.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 08:05:15 #133
5428 crew  miss_sly
pi_187480567
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Als je visvijver voor 70-80% uit mannen bestaat, moet je ook helemaal niet willen dat 50% van je werknemers vrouwen zijn. Maar blijkbaar schiet de opgedrongen diversiteit zelfs 'een afspiegeling zijn van de mensen binnen het vakgebied' voorbij.

Een eerlijkere manier zou zijn om eerst het aandeel vrouwen in de visvijver te vergroten.
Dat is dus een vicieuze cirkel: je hebt meer rolmodellen nodig die meisjes laten zien dat een keuze voor een technische studie ook een optie is. Een universiteit vol met voornamelijk mannelijk personeel en mannelijke studenten is daarvoor niet bevorderlijk. Dus kiezen ze daar nog steeds minder voor, en blijft die vijver kleiner.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:06:35 #134
346939 Janneke141
pi_187480573
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nee, want als die individuen echt willen en ze zijn gekwalificeerd dan vallen ze in de categorie mannen of in de categorie vrouwen.
Nee dus, want mijn gekwalificeerde en gewillige broer gaat het eerste half jaar niet worden uitgenodigd, en ik mogelijk wel.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 08:07:52 #135
5428 crew  miss_sly
pi_187480580
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of basisschooljuf.
Zeker wel! Er is een enorme vraag naar mannelijke leerkrachten in het onderwijs.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187480605
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Het gaat geen discriminatie tegen, het VEROORZAAKT discriminatie.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_187480613
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is dus een vicieuze cirkel: je hebt meer rolmodellen nodig die meisjes laten zien dat een keuze voor een technische studie ook een optie is. Een universiteit vol met voornamelijk mannelijk personeel en mannelijke studenten is daarvoor niet bevorderlijk. Dus kiezen ze daar nog steeds minder voor, en blijft die vijver kleiner.
Dat is inderdaad de motivatie voor de feminazi's. Maar in de praktijk werkt het zo niet.

Studenten zijn niet gek. Een baan in de wetenschap is afzien voor een hongerloon. Als jij een Master of een PhD in de techniek hebt, dan ga je als consultant aan de slag. Hoger salaris, minder stress. Met meer vrouwelijke rolmodellen zullen meisjes nog steeds voor het geld en de zekerheid kiezen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:14:00 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187480623
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:22 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit vinden vrouwen serieus fijn om te horen?

''Ja we willen de beste kandidaten natuurlijk. En om ervoor te zorgen dat jij als vrouw ook een kans maakt, gaan we ervoor zorgen dat mannen niet kunnen reageren''.

Want ja, anders maak je natuurlijk geen schijn van kans. Face it, je bent maar een vrouw.
Als student ga je je keuze natuurlijk ook heroverwegen.

Wil je een studie doen en begeleid worden door de beste persoon die de TU kon vinden, of wil ga je een studie doen op een universiteit die leraren/professoren heeft gekozen op basis van geslachtskenmerken :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:15:36 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187480630
Ik hoop in ieder geval dat de rechter hier gehakt van maakt. Diversiteit stimuleren is prima. Maar dit is gewoon discriminatie van het zuiverste water.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:16:51 #140
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187480637
quote:

[..]

Diversificatie is een verzonnen hipsterwoord en geen doel.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_187480639
En nóg zijn er mensen die dit goed praten. _O-
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:18:03 #142
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187480643
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of de vuilophaaldienst, de bouw of alle andere zware en vieze beroepen?
Zo werkt dat niet he!
pi_187480646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:16 schreef Scrummie2.0 het volgende:
En nóg zijn er mensen die dit goed praten. _O-
Die had ik je allemaal al op een presenteerblaadje kunnen aangeven nog voordat dit topic werd geopend. Die schreeuwers vind je in werkelijk elk topic waar geschopt kan worden tegen de blanke man. Je kan daardoor ook beter met een muur discussiëren want hun mening veranderen doen ze toch nooit, ze gaan alleen harder schreeuwen of komen weer met de "standaard" aanvallen op de persoon.

En dat volk is hetzelfde soort volk wat zo'n regels opstelt.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:19:58 #144
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187480652
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus niet als er bij 50 arbeidsplaatsen 50 mannen en 10 vrouwen beschikbaar zijn. Dan worden er dus 25 mannen afgewezen en 15 niet-competente vrouwen aangenomen want "vrouw".
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:20:40 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187480654
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:06 schreef Janneke141 het volgende:
Nee dus, want mijn gekwalificeerde en gewillige broer gaat het eerste half jaar niet worden uitgenodigd, en ik mogelijk wel.
Dan neem ik aan dat jij ook ʼgekwalificeerd en gewilligʼ bent. En anders wel een heleboel andere vrouwen. Waarom zouden ze anders solliciteren? Dus wat is eigenlijk het probleem?
pi_187480658
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:44 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Herring, C. (2009). Does diversity pay?: Race, gender, and the business case for diversity. American Sociological Review, 74(2), 208-224.

¯\_(ツ)_/¯.

Er zijn ook onderzoeken dat het creativiteit verbetert, wat voor een universiteit belangrijk is.
Goed, een universiteit is geen for profit, maar een ideëel instituut die de samenleving probeert beter te maken, wat eh, nog meer reden is.
Man, ik vraag om een bron, je komt er met een aan waarvan je zelf al aangeeft dat ie niet relevant is, en geeft vervolgens je mening. Bedankt voor je bijdrage.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:22:10 #147
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187480660
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat jij ook ʼgekwalificeerd en gewilligʼ bent. En anders wel een heleboel andere vrouwen. Waarom zouden ze anders solliciteren? Dus wat is eigenlijk het probleem?
Gewillig zijn of solliciteren maakt je nog niet de beste kandidaat. Je geslacht dus ook niet.
pi_187480666
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ze zijn er niet.

Als jij de papieren hebt om vrouwelijk hoogleraar aan de TU/E te zijn, dan zit je daar al lang, of je werkt op een universiteit die veel hoger gerankt staat. Dit is zo'n dom plan, dat je er wel bijna academicus voor moet zijn, om het te bedenken. Men vist allemaal in dezelfde vijver voor hetzelfde minuscule groepje vrouwelijk talent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 18-06-2019 08:29:00 ]
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:25:06 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187480677
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Diversificatie is een verzonnen hipsterwoord en geen doel.
Laten we er geen semantische discussie van maken, ik zal mezelf verbeteren:

Een betere balans tussen mannen en vrouwen op de werkvloer kan prima een legitiem doel zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:25:44 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_187480685
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:21 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Man, ik vraag om een bron, je komt er met een aan waarvan je zelf al aangeeft dat ie niet relevant is, en geeft vervolgens je mening. Bedankt voor je bijdrage.
Geen dank, als je dit geen goede bron vindt is dat een goede indicatie van de oprechtheid van je vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')