Dat vind ik ook een zeer redelijke oplossing, mocht je echt een vorm van affirmative action willen. Zolang er maar niet met quota gewerkt wordt, want dan ben je wel verplicht om de lat lager te leggen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 01:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb ooit ergens een goed filmpje gezien van een redelijke verdediging van het herberekenen van scores voor admissions. Maar de insteek daar was niet raciaal zoals het nu is maar op basis van leefomstandigheden. Zoals in de ghetto leven.
Als jij SAT van 1300 kan halen in een kutbuurt op een kutschool met een bijbaantje dan is het wat mij betreft niet volledig onredelijk om dat als indrukwekkender te achten dan een rijkeluiskindje die 1400 haalt.
Dat zou wat mij betreft de enige vorm van affirmative action zijn die enigszins acceptabel is. Zolang de factoren maar transparant zijn en er geen onzin bij zit.
Opgeslagen, thanks!quote:Op dinsdag 18 juni 2019 01:18 schreef SpecialK het volgende:
Was eff zoeken op mijn mobiel maar voila :p
Idd. Quotas zijn dodelijk voor het zoeken van kwaliteit. Adversity scores (met redelijke en relevante factoren) zijn een manier om iemands scores binnen het licht van daadwerkelijk aanwijsbare tegenslag te plaatsen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 01:15 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een zeer redelijke oplossing, mocht je echt een vorm van affirmative action willen. Zolang er maar niet met quota gewerkt wordt, want dan ben je wel verplicht om de lat lager te leggen.
Ik denk dat vooral je laatste alinea de grootste drempel zal zijn in deze tijdgeest.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 01:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Idd. Quotas zijn dodelijk voor het zoeken van kwaliteit. Adversity scores (met redelijke en relevante scores) zijn een manier om iemands scores binnen het licht van daadwerkelijk aanwijsbare tegenslag te plaatsen.
De truuk is om daarna ook situaties te accepteren waarin zelfs na het herscoren je alleen maar blanke en aziatische mannen overhoudt om daar dan vervolgens vrede mee te hebben en te stoppen met gerotzooi aan de uitkomst.
Ik hoop dat ze in de bouw of voor welke lage/zware kutjob ook met dit soort onzin komen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:30 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat je deze trend wel vaker zult gaan zien. Dit soort maatregelen.
Kun je boos op mij worden. Begrijp ik helemaal.
Ik hoef hier ook helemaal niet achter te staan. Ik weet ook niet of dit de beste manier is om meer vrouwen daar te krijgen.
Maar reken er maar op dat als andere, zachtere, maatregelen niet helpen, meer en meer bedrijven en instellingen dit soort maatregelen zullen gaan nemen.
Het is een proces wat loopt.
Je kunt er van alles van vinden, maar er is geen enkele noodzaak om je op een dergelijke wijze uit te drukken.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Als het een fulltime baan is, dan haken die kutten wel af.
Als je dat goed aanpakt, kan dat best heel eerlijk zijn. Je kan een paar jaar onderzoeken hoe de combinatie van adversity score en SAT uitpakt op succes (gemeten via cijfers op de uni, succes op de banenmarkt, of zoiets), en dan je applicantenpool daarop beoordelen. Dat lijkt me een prima toevoeging. Ik weet alleen niet hoe goed de onderbouwing nu is, volgens mij is ie nogal zwak.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 01:18 schreef SpecialK het volgende:
Was eff zoeken op mijn mobiel maar voila :p
Op zich interessant maar tenzij je met formulieren en vooraf gedefinieerde opties gaat werken vrees ik dat je uit cv's en zo vrij makkelijk het geslacht kunt achterhalen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 06:28 schreef Montagui het volgende:
Wil je dan toch proberen iets te doen aan de 'quota', dan lijkt me een proef met anoniem solliciteren eerlijker en minder discriminerend.
Discriminatie geldt niet voor meerderheden die door de tijd heen in het voordeel zijn geweest.quote:
Amerika draait op de H1V, en dat is al decennia zoquote:Op dinsdag 18 juni 2019 06:56 schreef Twiitch het volgende:
Amerikaanse toestanden. In de toekomst gaan ze ook de toelatingseisen voor autochtonen verhogen en voor allochtonen verlagen. Let maar op.
Op de wat?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 07:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Amerika draait op de H1V, en dat is al decennia zo
Laat me raden... die mentoren zijn mannen?quote:Naast sollicitatievoordeel, krijgen de vrouwen een ton voor onderzoek en een mentor toegewezen.
Als je gaat selecteren op geslacht in plaats van kwaliteit moet er wel een soort van vangnet achter zitten natuurlijk. Kunnen ze ook mooi naar de mentor wijzen mocht het verkeerd gaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 07:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Laat me raden... die mentoren zijn mannen?
Nee, geforceerde discriminatie werkt slechter. Het enige wat het bewijst, is dat vrouwen kennelijk slechter zijn in het onderwijzen dan mannen, anders was zo'n maatregel ook niet nodig.quote:Op maandag 17 juni 2019 23:39 schreef capricia het volgende:
Een diverser personeelsbestand functioneert nu eenmaal beter.
De ironie en knulligheid spat af van deze maatregel. Dat de mentor misschien wel de schuld krijgt als het mis gaat had ik nog niet eens aan gedachtquote:Op dinsdag 18 juni 2019 07:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als je gaat selecteren op geslacht in plaats van kwaliteit moet er wel een soort van vangnet achter zitten natuurlijk. Kunnen ze ook mooi naar de mentor wijzen mocht het verkeerd gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |