Misschien zich er bij neerleggen dat er verschillen tussen mannen en vrouwen zijn wat interesses betreft en dat er met 12% wellicht niks mis is?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:48 schreef capricia het volgende:
Ik lees veel boosheid hier. Maar helaas weinig ideeën hoe het dan wel moet.
De TU/e staat onderaan de lijst van Universiteiten met aantal vrouwelijke docenten en onderzoekers en wil dit al jaren van 12 naar 20% hebben. Dat staat ook in hun beleidsplan.
Hoe kunnen ze dat dan het beste doen?
In deze tijdgeest? Nee hoor.quote:Op maandag 17 juni 2019 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Bron
Ik ben benieuwd of ze hun doelstelling hiermee gaan halen. Vind het wel een heel dapper besluit van de TU.
Als je selecterend op kwaliteit tot een divers personeelsbestand komt waarschijnlijk wel, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is als je op diversiteit gaat selecteren. En welke kloof hebben we het precies over?quote:Ik begrijp dat veel mannen (en ook hier op fok) er zwaar op tegen zullen zijn. Maar we moeten die kloof toch ergens een beetje gaan dichten. Een diverser personeelsbestand functioneert nu eenmaal beter.
De wetenschappelijke resultaten? Of doen die er niet toe?quote:Eens kijken wat de resultaten over anderhalf jaar zijn. Interessante testcase dit.
Misschien is het wel gewoon een zinloze doelstelling. Het is niet zo dat vrouwen daar actief tegengewerkt worden. Dus is er geen probleem.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:48 schreef capricia het volgende:
De TU/e staat onderaan de lijst van Universiteiten met aantal vrouwelijke docenten en onderzoekers en wil dit al jaren van 12 naar 20% hebben. Dat staat ook in hun beleidsplan.
.. je breekt je kop van de domheid, wat nou "objectief" dit is pure politiek dat snap je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 07:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In feite is dat niet eens nodig. Discriminatie is toegestaan als het objectief gerechtvaardigd is, een van de eisen daarvoor is dat het een legitiem doel moet dienen.
Diversificatie kan prima een legitiem doel zijn.
Misschien niet voor de vrouwen zelf. (Ik geloof ook niet dat ze gediscrimineerd worden), maar misschien is het wel goed voor sommige vrouwelijke studenten. Of voor de erg goede net-afgestudeerde studente die kan kiezen voor een baan bij een bank of aan een universiteit waar ze de enige vrouw in de groep zal zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien is het wel gewoon een zinloze doelstelling. Het is niet zo dat vrouwen daar actief tegengewerkt worden. Dus is er geen probleem.
alleen meer homo's en allochtonenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:44 schreef Haushofer het volgende:
Hoe zit het met travestieten? Krijgen die ook een streepje voor?
Dat zijn niet de argumenten die ze aanvoeren. Daarom denk ik dat dit ook gewoon toegestaan is in onze rechtsstaat, ongeacht wat ik er zelf van vind.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
.. je breekt je kop van de domheid, wat nou "objectief" dit is pure politiek dat snap je zelf ook wel.
Positieve discriminatie is een rookgordijn om discriminatie te verbergen. Denk er maar over na, als er één groep positief gediscrimineerd wordt zal een andere groep altijd negatief gediscrimineerd worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:38 schreef Roces18 het volgende:
'positieve discriminatie' is ook discriminatie. In de grondwet staat dat iedereen gelijke kansen hoort te krijgen . Dus dit gaat tegen onze grondwet in ook al is het nu zo populair om dit te doen. Ik kan niet wachten op de eerste man die ze voor de rechter sleept die vervolgens de TU op de vingers tikt.
Maar het onderwijs zit ook vol halve zolen
Oke, dan vind ik een marketingcampagne opzetten om meer vrouwen te lokken wel prima.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:12 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Misschien niet voor de vrouwen zelf. (Ik geloof ook niet dat ze gediscrimineerd worden), maar misschien is het wel goed voor sommige vrouwelijke studenten. Of voor de erg goede net-afgestudeerde studente die kan kiezen voor een baan bij een bank of aan een universiteit waar ze de enige vrouw in de groep zal zijn.
Dus draaien we het maar om zodat minderwaardige cv's van vrouwen hoger worden beoordeeld dan mannen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:15 schreef galatea het volgende:
Zolang hetzelfde cv van een man hoger wordt beoordeeld dan dat van een vrouw, zijn dit soort maatregelen helaas wel gepast.
https://openaccess.leiden(...)-2015.pdf?sequence=1
Ik werk ook in de ICT, ook bij ons bijna geen vrouwen. Een enkeling, wat alleen maar voor een hoop drama en zeik zorgt want jaloezie tegenover andere vrouwen die ook toevallig goed kunnen opschieten met de meerderheid mannen op de werkplek.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:21 schreef Metalfreak het volgende:
Ga eens kijken op die studies daar, daar is 90% van de mensen vrouw. Gek he, dat dat ook minder geschikte vrouwen aflevert? Je zou maar man zijn die graag als wetenschapper bij de TU/e zou willen werken... Je wordt bij deze meteen buitenspel gezet.
Ik werk in de ICT, daar kom je vrijwel geen vrouw tegen, simpelweg omdat die er niet zijn! Ik ken geen enkele werkgever die bewust vrouwen buitenspel houdt en de vrouwen die ik tegengekomen ben in deze sector, worden gewoon prima gewaardeerd en doen hun werk echt meer dan prima. Stel, we zouden zo'n quotum ook in de ICT invoeren, dan heb je simpelweg gewoon nooit genoeg beschikbaar personeel omdat vrouwen vaak andere interesses hebben. En dat is ook niet erg, waarom moet dat toch altijd als iets negatiefs gezien worden?
Laten we man en paard noemen, dat het een slavendrijver is (/was) komt door de haantjescultuur in het hogere management.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 05:42 schreef Lyrebird het volgende:
Vrouwen zijn niet gek, en gaan niet voor een hongerloon bij een slavendrijver werken (de TU/E). Ik heb de afgelopen jaren een aantal vrouwelijke promovendi en Master studenten begeleid, en die gaan de consultancy in. Je tikt 38 uur af, je krijgt vorstelijk betaald en je hoeft je geen zorgen te maken of je onderzoeksvoorstellen door anderen gejat worden. Of dat je volgend jaar nog wel een baan hebt.
Lees ik het weer....quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vermoed niet dat hier iemand op de vingers getikt gaat worden. Nogmaals, objectief gerechtvaardigde discriminatie is gewoon toegestaan.
Anders zou je ook geen minderjarigen kunnen weigeren bij een discotheek, om maar iets te noemen.
Helemaal eens. Een jodenvrij personeelsbestand functioneert ook beter. Tijd om joden te gaan weren.quote:Op maandag 17 juni 2019 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Bron
Ik ben benieuwd of ze hun doelstelling hiermee gaan halen. Vind het wel een heel dapper besluit van de TU.
Ik begrijp dat veel mannen (en ook hier op fok) er zwaar op tegen zullen zijn. Maar we moeten die kloof toch ergens een beetje gaan dichten. Een diverser personeelsbestand functioneert nu eenmaal beter.
Eens kijken wat de resultaten over anderhalf jaar zijn. Interessante testcase dit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben uit de ICT afgezwaaid omdat ik de sausagefest zat was.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:21 schreef Metalfreak het volgende:
Ga eens kijken op die studies daar, daar is 90% van de mensen vrouw. Gek he, dat dat ook minder geschikte vrouwen aflevert? Je zou maar man zijn die graag als wetenschapper bij de TU/e zou willen werken... Je wordt bij deze meteen buitenspel gezet.
Ik werk in de ICT, daar kom je vrijwel geen vrouw tegen, simpelweg omdat die er niet zijn! Ik ken geen enkele werkgever die bewust vrouwen buitenspel houdt en de vrouwen die ik tegengekomen ben in deze sector, worden gewoon prima gewaardeerd en doen hun werk echt meer dan prima. Stel, we zouden zo'n quotum ook in de ICT invoeren, dan heb je simpelweg gewoon nooit genoeg beschikbaar personeel omdat vrouwen vaak andere interesses hebben. En dat is ook niet erg, waarom moet dat toch altijd als iets negatiefs gezien worden?
Klopt maar juist om dit recht te trekken zul je een poosje vrouwen het voordeel moeten geven. Daarnaast zijn mannen niet uitgesloten he? Mannen kunnen na 6 maanden ook gewoon solliciteren. Vrouwen krijgen even een voorkeur, juist om het beeld dat mannen beter zijn te doorbreken. Als dat dan gelijk is getrokken dan zijn we er.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dus draaien we het maar om zodat minderwaardige cv's van vrouwen hoger worden beoordeeld dan mannen.
Als dat het probleem is dan moeten ze hun "recruiter" aanspreken.
En denk nu eens zelf na over wat je zegt, bij gelijkwaardige cv's wordt de man aangenomen. Dat is niet goed, dat geef ik toe. Maar het zijn wel gelijkwaardige cv's en de man die wordt aangenomen voldoet aan de eisen van deze functie en was één van de twee meest geschikte kandidaten. Nu worden alleen maar vrouwen aangenomen, niet in het geval van gelijkheid kiezen voor de vrouw maar alleen vrouwen. Dat er vrouwen zullen worden aangenomen die minder geschikt zijn voor de functie dan een man is het grote verschil met de eerdere vorm van "discriminatie". Een man wat een veel beter CV heeft wordt afgewezen ten voordele van de vrouw met minder CV.
En dit alles omdat vroeger mannen een voordeel hadden, omdat vorige generaties een andere cultuur en opvatting hadden waarbij mannen werkten en vrouwen thuis zaten. Daarvoor moet de huidige generatie mannen bloeden, die ook net zo hard geleerd hebben, net zo hard hun best gedaan hebben als vrouw en alleen maar omdat ze met een lul geboren zijn.
Lees ik het weer....quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vermoed niet dat hier iemand op de vingers getikt gaat worden. Nogmaals, objectief gerechtvaardigde discriminatie is gewoon toegestaan.
Anders zou je ook geen minderjarigen kunnen weigeren bij een discotheek, om maar iets te noemen.
Er moet helemaal niets.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:48 schreef capricia het volgende:
Talentvolle vrouwen krijgen juist met veel vooroordelen te maken.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik snap best dat ze meer vrouwen willen, maar wat is dit een armoede zeg. Talentvolle vrouwen worden naar ik aanneem sowieso met rode loper en alle egards ontvangen, nu krijg je echter dat ook vrouwen die minder goed zijn dan de mannelijke kandidaten voorrang krijgen.
Ik denk niet dat het verlies in kwaliteit opweegt tegen de eventuele, zeer minimale voordelen van een diversere werkvloer. Ik weet het eigenlijk wel zeker.
Ach dat artikel komt achter enkele jaren weer, waar we, zoals we ook al hebben kunnen roepen na de diversiteit quota's bij de politie, weer in koor tegen een doofstomme kliek roepen "told you so".quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik snap best dat ze meer vrouwen willen, maar wat is dit een armoede zeg. Talentvolle vrouwen worden naar ik aanneem sowieso met rode loper en alle egards ontvangen, nu krijg je echter dat ook vrouwen die minder goed zijn dan de mannelijke kandidaten voorrang krijgen.
Ik denk niet dat het verlies in kwaliteit opweegt tegen de eventuele, zeer minimale voordelen van een diversere werkvloer. Ik weet het eigenlijk wel zeker.
''Dapper''.quote:Op maandag 17 juni 2019 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het wel een heel dapper besluit van de TU.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |