abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187481873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:25 schreef Adames het volgende:

[..]

De norm is nu ook drie keer per jaar op vakantie en wekelijks uit eten
Mensen zijn niet gelukkiger geworden, maar uitgaven zijn gewoon verhoogd
Wat een bullshit. Vroeger kon je met je modale salaris een huis kopen en je gezin onderhouden. Dat is tegenwoordig onmogelijk.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:38:45 #277
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_187481896
Dan zou ik er ook gewoon bijzetten wat je precies wilt, net getrimde innie is een pré bijv.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_187481921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:30 schreef mossad_agent het volgende:
Om even tegengas te geven. Binnen ons bedrijf komen geen vrouwen en moslims werken. Dat is nu eenmaal ons beleid. Wij willlen vrijuit over voetbal en vrouwen kunnen praten zonder dat de kans bestaat dat er iemand begint te klagen.
Over eigen personeelsbeleid kunnen gaan is mij een kostbaar goed. Met een goed uitgekiende vacature- en sollicitatieprocedure pik je de linkse softies met hun tolerantie- en diversiteitsgezwam eruit, de buitenlanders herken je aan hun achternaam en uiterlijk.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187481932
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:21 schreef speknek het volgende:

[..]

1. Dit geldt in principe maar voor anderhalf jaar. Het is een korte punctuated equilibrium. Een structureel tekort is minder een probleem, het is niet alsof morgen ineens de hele Natuurkunde faculteit vrouw moet zijn, hooguit over anderhalf jaar drie tot vijf extra.
2. Het is ook niet dat het per se een vrouw moet zijn, als na een half jaar zoeken nog steeds geen geschikte vrouw gevonden is mogen ze een man aannemen, ik gok dat dit vaker wel dan niet zal gebeuren.
Zelfs voor die tijdsspanne vind ik het plan nogal ambitieus. Als er nauwelijks al Bachelor en Master studentes zijn wordt die spoeling op hogere niveaus nog dunner. Zoiets strekt zich daardoor makkelijk over meer dan tien jaar (als ik de studiejaren van een phd-student reken die daarna nog verder in de wetenschap gaat). Sterker nog, hebben we het over professoren, dan hebben we het over generaties. Anderhalf jaar tot vijf jaar is wat dat betreft te kort.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:42:15 #280
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187481933
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vermoed niet dat hier iemand op de vingers getikt gaat worden. Nogmaals, objectief gerechtvaardigde discriminatie is gewoon toegestaan.

Anders zou je ook geen minderjarigen kunnen weigeren bij een discotheek, om maar iets te noemen.
Nee hier sla je de plank mis, mensen van een bepaalde leeftijd weigeren maakt dat je iedereen van die leeftijd weigert en dus geen onderscheid maakt op ras, geslacht, geloof of etniciteit, wat hier dus wel gebeurt en niet te vergelijken ia.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187481935
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat baseer ik op de gemiddelde posities die mannen aan de top van bijvoorbeeld het bedrijfsleven innemen. Maar ook in de politiek of de wetenschappen. Ze zijn simpelweg oververtegenwoordigd ten opzichte van vrouwen.

Roepen dat iets niet evenredig is met elkaar is iets anders dan de mentale kracht om iets daadwerkelijk te kunnen veranderen.

Heb niks tegen dit initiatief hoor, maar het zal de uitkomst niet veranderen. Over drie jaar heb je weer een vergelijkbare topic over dit onderwerp waarbij we met zijn allen roepen dat er nu toch echt iets moet worden veranderd.
Maar dat komt dus doordat dit al eeuwenlang de cultuur is, Dat verander je niet een twee drie. Als je altijd in dezelfde rol wordt geduwd is het lastig om hieruit te breken. Dat mannen altijd in hogere posities zitten heeft meer te maken met het fysieke dan het mentale verschil. Mannen en vrouwen hersenen verschillen evenveel als mannen en vrouwen hersenen onderling.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:43:34 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481944
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee hier sla je de plank mis, mensen van een bepaalde leeftijd weigeren maakt dat je iedereen van die leeftijd weigert en dus geen onderscheid maakt op ras, geslacht, geloof of etniciteit, wat hier dus wel gebeurt en niet te vergelijken ia.
Je maakt dan onderscheid op basis van leeftijd ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:45:10 #283
459912 FlippingCoin
pi_187481957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je maakt dan onderscheid op basis van leeftijd ;)
Ja en dan behandel je dus iedereen in een bepaalde positie gelijk. Je zegt tegen jongeren kom maar terug als je ouder bent, iets compleet anders dan zeggen ik serveer geen zwarten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:47:14 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187481983
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en dan behandel je dus iedereen in een bepaalde positie gelijk. Je zegt tegen jongeren kom maar terug als je ouder bent, iets compleet anders dan zeggen ik serveer geen zwarten.
Maar het is nog steeds onderscheid maken tussen twee mensen op basis van leeftijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187482019
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dan zeg je gewoon tegen die zwarten, als je wit blank bent kom je maar terug
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:52:26 #286
459912 FlippingCoin
pi_187482044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar het is nog steeds onderscheid maken tussen twee mensen op basis van leeftijd.
Ja precies en toch behandel je iedereen in een gelijke positie gelijk wat je met dit geval niet hebt.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:53:19 #287
459912 FlippingCoin
pi_187482056
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:49 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dan zeg je gewoon tegen die zwarten, als je wit blank bent kom je maar terug
Ala je dat zou doen is discriminatie ineens niet meer zo mooi waarschijnlijk.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:55:02 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187482072
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies en toch behandel je iedereen in een gelijke positie gelijk wat je met dit geval niet hebt.
Nee, want iemand van 15 die verder gelijk is aan iemand van 18 mag niet naar binnen.

Anders kan je hier ook wel opperen dat er van gelijke gevallen geen sprake is, de een is een man en de ander een vrouw.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:55:13 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187482074
Ander nieuws:

quote:
EU-hof verwerpt Duitse tolplannen als discriminerend

In 2015 stemde het Duitse parlement in met een tolheffing op autosnelwegen. Het plan kwam uit de koker van de Beierse CSU. De Europese Commissie vond het oneerlijk dat Duitse automobilisten via een verlaging van de wegenbelasting zouden worden gecompenseerd, waardoor alleen buitenlandse weggebruikers zouden betalen.

Een nieuw Duits voorstel, waarin ruimte kwam voor verschillende tarieven voor buitenlanders, kon wel op instemming rekenen van de Europese Commissie, maar niet van een aantal buurlanden.

Nederland sloot zich in 2017 aan bij de rechtszaak die Oostenrijk had aangespannen tegen het Duitse plan. Minister Van Nieuwenhuizen stelde toen dat de plannen discriminerend zijn voor niet-Duitse automobilisten. Daar is het hof het mee eens.
Dit plan was toch een stuk minder ingrijpend dan dat van de TU/e:
- iedereen betaalde in principe tol
- enkel de gebruikers van de wegen hoefden daadwerkelijk te betalen

Het enige heikele punt was dat de wegenbelasting omlaag zou gaan en dat enkel Duitsers daarvan profiteerden. Maar, het zijn dan ook gewoon Duitse wegen. Nou, dat mag dus al niet.

Het zou bizar zijn als dit TU/e-voorstel het eventueel zou halen bij het hof. Vooral de 0%-kans om als man aangenomen te worden gaat veel te ver.
Antifa
pi_187482082
Toen ik nog in de VS werkte als postdoc, toen heb ik samen met een collega postdoc (man, Chinees) gesolliciteerd op een baan als universitair docent, op dezelfde afdeling. We kwamen (ondanks een prima CV) niet door de selectie. Uiteindelijk hebben ze toen een dame uit Australië ingevlogen, die er niet veel van bakte. Met de jaren is dat er niet veel beter op geworden.

Dit had een waarschuwing moeten zijn. Ga niet in de academische wereld werken, want de feminazi's hebben het voor het zeggen.

Enfin, we zijn nu tien jaar verder, en ik zie de ene na de andere universiteit elkaar nadoen, waarbij men uit een heel klein vijvertje vrouwelijk talent aan het vissen is, en (blanke) mannen het nakijken hebben.

Mijn mooiste avontuur was een sollicitatie in Japan bij een universiteit op een eiland. Sta je daar als Nederlander voor een commissie van vijf oude Japanse mannen, die een reden moeten zien te vinden waarom die grootneus met z'n grote bek ondanks een beter CV minder geschikt is dan de Japanner die ze op het oog hebben. Een goede tweede was het verzoek om een "diversity statement" bij de University of California (zowel Davis als Berkeley), waarbij de heren en dames Nazis uiteindelijk voor een kandidaat uit eigen kring kozen.

Moraal van dit verhaal: als je iets in je mars hebt, ga dan niet in de academische wereld werken. Je wordt gefucked.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:56:54 #291
459912 FlippingCoin
pi_187482089
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, want iemand van 15 die verder gelijk is aan iemand van 18 mag niet naar binnen.

Anders kan je hier ook wel opperen dat er van gelijke gevallen geen sprake is, de een is een man en de ander een vrouw.
Dat ia kolser natuurlijk maar op basis van jouw stelling is discriminatie gewoon toegestaan? Ik mag kinderen weigeren nou mijn klanten hebben het ook niet zo op Marokkanen die weiger ik ook maar, allemaal prima?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:58:06 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187482103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:55 schreef Lyrebird het volgende:

Moraal van dit verhaal: als je iets in je mars hebt, ga dan niet in de academische wereld werken. Je wordt gefucked.
Dat lijkt me sowieso een gegeven ja :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:58:18 #293
459912 FlippingCoin
pi_187482105
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:55 schreef Lyrebird het volgende:
Toen ik nog in de VS werkte als postdoc, toen heb ik samen met een collega postdoc (man, Chinees) gesolliciteerd op een baan als universitair docent, op dezelfde afdeling. We kwamen (ondanks een prima CV) niet door de selectie. Uiteindelijk hebben ze toen een dame uit Australië ingevlogen, die er niet veel van bakte. Met de jaren is dat er niet veel beter op geworden.

Dit had een waarschuwing moeten zijn. Ga niet in de academische wereld werken, want de feminazi's hebben het voor het zeggen.

Enfin, we zijn nu tien jaar verder, en ik zie de ene na de andere universiteit elkaar nadoen, waarbij men uit een heel klein vijvertje vrouwelijk talent aan het vissen is, en (blanke) mannen het nakijken hebben.

Mijn mooiste avontuur was een sollicitatie in Japan bij een universiteit op een eiland. Sta je daar als Nederlander voor een commissie van vijf oude Japanse mannen, die een reden moeten zien te vinden waarom die grootneus met z'n grote bek ondanks een beter CV minder geschikt is dan de Japanner die ze op het oog hebben. Een goede tweede was het verzoek om een "diversity statement" bij de University of California (zowel Davis als Berkeley), waarbij de heren en dames Nazis uiteindelijk voor een kandidaat uit eigen kring kozen.

@capricia hier de uitwerking van je mooie plan. Het gaat om mensen niet om cijfers. :{

Dat je hier achter kan staan zeg bah.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:01:00 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187482127
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat ia kolser natuurlijk maar op basis van jouw stelling is discriminatie gewoon toegestaan? Ik mag kinderen weigeren nou mijn klanten hebben het ook niet zo op Marokkanen die weiger ik ook maar, allemaal prima?
Lees mijn eerdere posts nog eens na. Ten eerste heb ik als burger of bedrijf helemaal niks met de grondwet te maken.

Ten tweede, ja, discriminatie binnen onze (en Europese) wetgeving kan prima toegestaan zijn, zolang het objectief te rechtvaardigen is. Dat is met leeftijdsdiscriminatie inderdaad vaak veel makkelijker dan met geslacht of ras.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:01:58 #295
459912 FlippingCoin
pi_187482138
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere posts nog eens na. Ten eerste heb ik als burger of bedrijf helemaal niks met de grondwet te maken.

Ten tweede, ja, discriminatie binnen onze (en Europese) wetgeving kan prima toegestaan zijn, zolang het objectief te rechtvaardigen is. Dat is met leeftijdsdiscriminatie inderdaad vaak veel makkelijker dan met geslacht of ras.
Objectief te rechtvaarigen, wat bedoel je daar nou daadwerkelijk mee?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:03:01 #296
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187482154
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Objectief te rechtvaarigen, wat bedoel je daar nou daadwerkelijk mee?
https://www.awvn.nl/objectieve-rechtvaardiging/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187482173
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:48 schreef capricia het volgende:
Ik lees veel boosheid hier. Maar helaas weinig ideeën hoe het dan wel moet.

De TU/e staat onderaan de lijst van Universiteiten met aantal vrouwelijke docenten en onderzoekers en wil dit al jaren van 12 naar 20% hebben. Dat staat ook in hun beleidsplan.

Hoe kunnen ze dat dan het beste doen?
Gewoon niet?

Neem gewoon degene aan die het beste is.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:05:22 #298
286575 Roces18
Chef de party
pi_187482177
Komt omdat ze zich moreel superieur vinden t.o.v. mensen die dit niet oke vinden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:06:16 #299
459912 FlippingCoin
pi_187482190
quote:
En het zwaarwegende doel van de TUE is vrouwen de wetenschap in krijgen die dat niet willen of zo en geschikte kandidaten ergens anders heen te laten gaan?

Ik vraag mij af hoe men zou reageren als ze deze constructie omgekeerd in het basisonderwijs zouden praktiseren.
pi_187482196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:42 schreef galatea het volgende:

[..]

Maar dat komt dus doordat dit al eeuwenlang de cultuur is, Dat verander je niet een twee drie. Als je altijd in dezelfde rol wordt geduwd is het lastig om hieruit te breken. Dat mannen altijd in hogere posities zitten heeft meer te maken met het fysieke dan het mentale verschil. Mannen en vrouwen hersenen verschillen evenveel als mannen en vrouwen hersenen onderling.
Weet niet of het puur cultuur is of toch genetisch. Sinds mensenheugenis was de positie tussen man en vrouw helder. Man nam initiatief en was de kostwinner, vrouw baarde kinderen en was de stille achterliggende kracht van het gezinsleven.

Het is juist onze cultuur van de afgelopen decennia die huisvrouwen transformeerde naar een maatschappelijk tweeverdienersmodel. Maar heeft het in essentie nu zoveel opgeleverd? De economie transformeerde mee en is nu geheel ingesteld op tweeverdieners.

De werkdruk is veel groter geworden in combinatie met een gezinsleven. De opvoedingsproblemen zijn veel meer een issue geworden. Dus je kunt jezelf de vraag stellen of die eerdere rol van man als kostwinner en vrouw als huisvrouw wel zoveel slechter was. Bovendien worden we in deze multiculturele samenleving steeds vaker geconfronteerd met culturen waarin die rol nog bepaald is.

Ik besef dat ik met bovenstaande nu een hele ouderwetse indruk afgeef over de vrouw (zo ben ik niet, hoor :) ) maar ik stel me weleens oprecht die vraag. Ik ben zelf opgegroeid met een ouderwetse huismoeder en dat heeft mij veel positieve vruchten in de opvoeding gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')