abonnement Unibet Coolblue
pi_187416483
Dieetmethoden ... Ik heb gefaald met elke methode die er is. Resultaat 44 jaar, 128 kg. Veel verkeerde eetpatronen en slechte gewoontes, waarvan roken er gelukkig niet meer één is, maar wel te weinig bewegen en te weinig slapen. Ik heb dit ervaren als hevig uit balans zijn, terwijl ik wel heel sterk geloof dat de natuur (en dus de mens) het best gedijt als het in balans is.

Onvrede over mezelf en mijn gedrag heeft me vorige week doen inzien dat ik mijn levenswijze (alweer) moet veranderen; bewegen; verstandig eten en balans. Ik heb al vaker op dit punt gestaan en al vaker ervan overtuigd geweest dat ik 'nu een ander mens ben'. Maar na verloop van tijd is balans bij mij altijd een wankel evenwicht gebleken die uiteindelijk doorsloeg.

Mijn hernieuwde motivatie om te veranderen kan verklaard worden door een goede mindset, maar mijn mindset is net zo grillig als mijn schommelende gewicht. Ik moet het vinden in evenwicht, lichaam en geest moeten op één lijn liggen. Ik denk dit evenwicht te hebben gevonden en deze week ontdekte ik dat die intermittent fasting heet.

Na een aantal dagen aanpassen aan het ritme:
• slaap ik nu zo'n 7 á 8 uur per nacht
• drink om 7 uur koffie, de rest van de dag water,
• om 12.30 uur yoghurt met muesli, noten, een cracker met ham, fruit, komkommer,
• om 14.30 uur twee plakjes roggebrood met kaas
• om 16.00 uur een appel
• om 18.00 uur maaltijd met vlees, vis of een ei. met meer groente en minder zetmeelproducten dan voorheen,
• tussen 19.00 en 21.00 uur koffie, wat fruit of noten en thee.
(In het weekend (vrijdag en zaterdagavond) nog een paar glazen wijn of speciaalbiertjes en/of een stukje camembert of tapenade of iets dergelijks)
(de opsomming is een gemiddelde dag, de rest van de dagen varieert qua voeding maar komt overeen)

Nu ik éénmaal dit ritme volg merk ik dat ik helemaal geen hongergevoel heb 's ochtends of dat ik in het verloop van de ochtend lusteloos of kortaangebonden word. In feite voel ik me juist verkwikt en voel me zelfs helderder en scherper dan voorheen. Tot vorige week wist ik niet dat dit in de literatuur intermittent fasting heet en dat er al heel veel over gezegd is. Maar ik ervaar nu zelf (en misschien wel voor het eerst) hoe balans in lichaam en geest voelt.

^O^
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187416494
Intermittent fasting kan heel goed helpen. Makkelijk vol te houden. Ik zou wel maximaal eten tot 20:30
pi_187416504
Goed bezig.

Uiteindelijk is het afvallen een som van calorieën die je inneemt versus calorieën die je verbrandt. Bij mij heeft het erg geholpen om mijn eten af te wegen. Ik weet precies wat ik nodig heb om elke week een halve kilo af te vallen. Dit geeft mij veel houvast. Een extra boterham of schep rijst/pasta is voor mij snel gepakt als ik niets bijhoud.

Een dieet wat goed vol te houden is, is voor mij de sleutel !
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187416756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:13 schreef DeLoet het volgende:
Goed bezig.

Uiteindelijk is het afvallen een som van calorieën die je inneemt versus calorieën die je verbrandt. Bij mij heeft het erg geholpen om mijn eten af te wegen. Ik weet precies wat ik nodig heb om elke week een halve kilo af te vallen. Dit geeft mij veel houvast. Een extra boterham of schep rijst/pasta is voor mij snel gepakt als ik niets bijhoud.

Een dieet wat goed vol te houden is, is voor mij de sleutel !
Klopt.
Ik denk ook dat je lichaam wordt beheerst door processen die niet volledig begrepen wordt of die niet in eenvoudige regeltjes te vangen zijn, zoals 'ontbijt is de belangrijkst maaltijd van de dag'. Ik probeer nu heel secuur te luisteren naar mijn lichaam en ik merk dat ik prima zonder ontbijt kan.
Ik denk ook dat er genoeg valkuilen voor mij op de loer liggen. Misschien is mijn gevoel dat ik nu 'het ei van Columbus' denk te hebben gevonden wel een valkuil ... We zullen zien.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:42:06 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187416788
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:10 schreef Vlad_Benet het volgende:
. Ik moet het vinden in evenwicht, lichaam en geest moeten op één lijn liggen. Ik denk dit evenwicht te hebben gevonden en deze week ontdekte ik dat die intermittent fasting heet.
\Ik ken intermittent fasting vooral als x periode niet eten en dan eten in x tijdsbestek.

Jij eet gedurende dag diverse kleine dingen, zou dit zelf niet onder IF gooien.
pi_187416844
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

\Ik ken intermittent fasting vooral als x periode niet eten en dan eten in x tijdsbestek.

Jij eet gedurende dag diverse kleine dingen, zou dit zelf niet onder IF gooien.
Hij vast in principe ongeveer 16 uur en eet in een window van ongeveer 8 uur. Dit is wel degelijk IF.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187416906
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:42 schreef Cue_ het volgende:
\Ik ken intermittent fasting vooral als x periode niet eten en dan eten in x tijdsbestek.

Jij eet gedurende dag diverse kleine dingen, zou dit zelf niet onder IF gooien.
Wat ik begrepen heb van het begrip 'intermittent fasting' is dat je dit 2 om 5 dagen kunt doen, de dagen om en om, 16 om 8 uur, 20 om 4 uur. Ik denk dat 'intermittent fasting' een container begrip is voor een eetpatroon waarin je het lichaam de tijd geeft om processen uit te voeren, waarvoor het geen tijd heeft als het constant aan het verteren is.

Ik wil niet zo strikt zijn, maar globaal eet ik zo'n 8 uur en vast zo'n 16 uur.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:01:21 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187416973
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:46 schreef DeLoet het volgende:

Hij vast in principe ongeveer 16 uur en eet in een window van ongeveer 8 uur. Dit is wel degelijk IF.
Aah ja, hij begint wat later met eten idd. Slaat het ontbijt over als het ware.
pi_187417080
Ik denk dat je IF vooral niet moet zien als een dieetmethode maar meer als een levenswijze. Je eettijden passen prima bij IF, maar waar het uiteindelijk om draait is een calorie tekort. Dit kan je creëren door meer calorieën te verbranden of minder calorieën te eten, of een combinatie daarvan. Als IF jou daarbij helpt, vooral doorgaan, maar het valt of staat bij je calorie inname en je calorie verbranding.

Ps. ik zie dat je in het weekend wijntjes drinkt en van kaasjes houdt. Wellicht kan het je helpen door eens op een dergelijke avond bij te houden wat je allemaal drinkt en eet en later het aantal calorieën daarvan uit te rekenen, Gegarandeerd dat je schrikt.
pi_187417189
Zolang je niet beweegt zal het lang duren voor je resultaat zal zien.
pi_187417243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:11 schreef SausDip het volgende:
Ik denk dat je IF vooral niet moet zien als een dieetmethode maar meer als een levenswijze.
Dit probeer ik ook. Voorheen heb ik me altijd doelen in de toekomst gesteld, zoals: 20 kg afvallen, die ene blouse of broek weer aankunnen, als in slow motion met gespierd en gebruind lichaam over het strand rennen. Maar ik begin nu in te zien dat ik het doel nù al beleef; een gezond leefpatroon ... Alle voordelen komen op den duur wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:11 schreef SausDip het volgende:
maar waar het uiteindelijk om draait is een calorie tekort
Ik probeer nu gezonde keuzes te maken en ga weer naar de sportschool. In werkelijkheid voel ik me op dit moment mentaal zo senang dat ik geen enkele trek heb in suikers in wat voor vorm dan ook (mijn zwakte).

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:11 schreef SausDip het volgende:
Ps. ik zie dat je in het weekend wijntjes drinkt en van kaasjes houdt. Wellicht kan het je helpen door eens op een dergelijke avond bij te houden wat je allemaal drinkt en eet en later het aantal calorieën daarvan uit te rekenen, Gegarandeerd dat je schrikt.
Ik zal vanavond de calorieën eens optellen ;)
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187417271
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:19 schreef Fushia2 het volgende:
Zolang je niet beweegt zal het lang duren voor je resultaat zal zien.
Klopt. Ik sport er nu ook drie dagen in de week bij en beweeg over het geheel ook meer, zoals wandelingen in de pauze, even een stukje fietsen 's avonds.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:29:09 #13
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187417316
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:11 schreef Tailless het volgende:
Intermittent fasting kan heel goed helpen. Makkelijk vol te houden. Ik zou wel maximaal eten tot 20:30
Waarom zou je na 20:30 niet meer eten eigenlijk?
pi_187417354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:29 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Waarom zou je na 20:30 niet meer eten eigenlijk?
Om je 16 uur fast te doen
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:33:54 #15
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187417416
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:31 schreef Tailless het volgende:

[..]

Om je 16 uur fast te doen
Ah oke !

Maar je weet wel dat het helemaal niets uitmaakt op welke tijdstippen je eet, he? Als het gaat om vet verliezen (of juist aankomen).
pi_187417426
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:31 schreef Tailless het volgende:

[..]

Om je 16 uur fast te doen
Ik probeer niet om zo strikt te zijn. De ene dag zal het 16-8 zijn, de volgende 17-7 of 15-9.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187417484
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:33 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ah oke !

Maar je weet wel dat het helemaal niets uitmaakt op welke tijdstippen je eet, he? Als het gaat om vet verliezen (of juist aankomen).
Voor je lichaam wel. Je wilt namelijk bepaalde verbrandingen die pas komen bij x aantal uur lege maag. Ik ben zelf meer een fan van 2/5 2 dagen een 24 uur vast
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:38:28 #18
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187417503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:34 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Ik probeer niet om zo strikt te zijn. De ene dag zal het 16-8 zijn, de volgende 17-7 of 15-9.
Hoe werkt dit dieet nou? Want je eet toch wel gewoon overdag? Ah een paar uurtjes achter elkaar eet je dan niets zeg maar?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:44:33 #19
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187417606
IF kan ook best handig zijn bij mensen die in een dieetperiode zijn waarin ze relatief weinig kcal mogen nemen.... dan kun je iets meer concentreren over bv 2 maaltijden ipv het te spreiden over kleinere maaltijden.

Er zijn zelfs hevige IF-ers die alles op één maaltijd op een dag gooien. En dan ook echt helemaal losgaan.

Ik zou op zich ook wel alles op bv het middag- en avondeten willen gooien, maar ik kan structureel mijn ontbijt niet overslaan als ik om 6 uur opsta en pas om 12 uur op werk ga lunchen.

In het weekend kan ik weleens incidenteel 's ochtends wachten, vaak ben ik dan net iets later wachten en kan ik het ontbijt overslaan en een grotere brunch nemen. Of avondeten. Of als ik een feestje heb, wat meer biertjes oid :+

Verder blijft het allemaal een kwestie van kcal in vs kcal out. IF is een tool wat je daarbij kunt helpen om dat voor elkaar te krijgen maar is uiteindelijk niet de oorzaak van waardoor je afvalt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187417675
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:38 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Hoe werkt dit dieet nou? Want je eet toch wel gewoon overdag? Ah een paar uurtjes achter elkaar eet je dan niets zeg maar?
Globaal eet ik van 12.00 tot 20.00 uur. Daarna 16 uur vasten. Min of meer eet ik ruim voldoende, maar maak wel gezondere keuzes, dus minder koolhydraten en de koolhydraten die ik wel eet zijn diegenen die minder snel verteren, wat meer eiwitten en groenten. Maar eigenlijk heb ik geen moment echt trek. Tussen 20.00 uur en 12.00 uur de volgende dag eet ik niets. De literatuur zegt hierover dat dit het moment is waarop je lichaam met allerlei andere processen aan de slag gaat met de energie die je gedurende je eet-raam hebt opgeslagen, zoals cel opbouw, opruimen van afvalstoffen e.d.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187418992
Ik begrijp daadwerkelijk niet hoe mensen zo zwaar kunnen worden. Ik besluit me een avondje vol te proppen en nu zit mijn keel dicht. Dus ook al wil ik 100 kilo worden, gaat dat me nooit lukken...
Niet doen
  vrijdag 14 juni 2019 @ 13:20:09 #22
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187419048
Het is niet erg, jij snapt wel meer niet.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187419118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 13:16 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik begrijp daadwerkelijk niet hoe mensen zo zwaar kunnen worden. Ik besluit me een avondje vol te proppen en nu zit mijn keel dicht. Dus ook al wil ik 100 kilo worden, gaat dat me nooit lukken...
Kwestie van hormonale schommelingen, ontregelde suikerspiegel, beloningssysteem in je hersenen en problemen niet onder ogen zien. En om de schuld ergens anders neer te leggen; sluwe marketing trucjes die consumenten heel geraffineerd weten te verleiden.
:Y
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  vrijdag 14 juni 2019 @ 14:49:44 #24
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187420039
Wel bijhouden hoeveel (kcal) je eet he, da's belangrijker dan wat je eet en wanneer je dat dan zoal doet
pi_187420286
Trouwens tip als je Savonds een wijntje gaat doen verplaats he vast tijden dan. Heb je nog steeds je vasten

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2019 15:08:27 ]
pi_187420417
Ik doe het nu een jaar of 2, en ook ik merk dat ik nooit beter in m'n vel heb gezeten dan nu :) goed bezig TS! ^O^
pi_187433015
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:49 schreef hugecooll het volgende:
Wel bijhouden hoeveel (kcal) je eet he, da's belangrijker dan wat je eet en wanneer je dat dan zoal doet
Een paar toastjes met camembert en een halve fles wijn, totaal zo'n 600 kcal. Daarmee zit ik gisteren op om en nabij 2500 kcal. Dat vind ik voor 2 dagen in de week acceptabel. Drie keer sporten in de week erbij, plus meer bewegen over het geheel van de week. Hier kan ik mee leven ^O^
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187433204
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 15:20 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik doe het nu een jaar of 2, en ook ik merk dat ik nooit beter in m'n vel heb gezeten dan nu :) goed bezig TS! ^O^
Bedankt :s)
Ik voel me er echt goed bij. Afgelopen week voelde ik me energieker, helderder, vrolijker en evenwichtiger. Het is bijna een high. Een paar weken geleden was ik constant lui en humeurig.

En het gekke is dat dit me geen enkele moeite kost. Evolutionair zal dit ongetwijfeld te verklaren zijn, dat geloof ik wel.

Zoals gezegd, ik heb al vaak gefaald met calorieën tellen, lijstjes en afgemeten porties. Maar 's ochtends mis ik het eten totaal niet en wat ik dan eet tussen 12 en 20 uur is ruim voldoende om me voldaan te voelen. Ik heb nu voor het eerst het gevoel echt een evenwicht te hebben gevonden.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187433302
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:49 schreef hugecooll het volgende:
Wel bijhouden hoeveel (kcal) je eet he, da's belangrijker dan wat je eet en wanneer je dat dan zoal doet
Een paar toastjes met camembert en een halve fles wijn, totaal zo'n 600 kcal. Daarmee zit ik gisteren op om en nabij 2500 kcal. Dat vind ik voor 2 dagen in de week acceptabel. Drie keer sporten in de week erbij, plus meer bewegen over het geheel van de week. Hier kan ik mee leven ^O^
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 15:08 schreef Tailless het volgende:
Trouwens tip als je Savonds een wijntje gaat doen verplaats he vast tijden dan. Heb je nog steeds je vasten
Ik zou dat kunnen doen, maar ik vraag me wel af of het veel uitmaakt. Als ik de hele week hetzelfde schema volg met twee keer een 'uitschieter' in de avond?

Ik wil geen slaaf worden van schema's en doctrines, ik wil puur mijn gevoel volgen en ik denk dat met dit voedingspatroon te kunnen.

Wat denk jij?
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187433490
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:19 schreef Fushia2 het volgende:
Zolang je niet beweegt zal het lang duren voor je resultaat zal zien.
Onzin. Grootste effect behaal je door aanpassing van eetgewoontes.
Bewegen is vooral goed voor je gewrichten, spieren en bloedsomloop. Niet om af te vallen.
Simpel gezegd een glas cola heeft 110 kcal. Om die eraf te sporten ben je 20 minuten of meer bezig, als je die gewoon niet drinkt hoeft het er dus ook niet af

@Vlad_Benet goed bezig
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_187433553
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:11 schreef SausDip het volgende:
Ik denk dat je IF vooral niet moet zien als een dieetmethode maar meer als een levenswijze. Je eettijden passen prima bij IF, maar waar het uiteindelijk om draait is een calorie tekort. Dit kan je creëren door meer calorieën te verbranden of minder calorieën te eten, of een combinatie daarvan. Als IF jou daarbij helpt, vooral doorgaan, maar het valt of staat bij je calorie inname en je calorie verbranding.

Ps. ik zie dat je in het weekend wijntjes drinkt en van kaasjes houdt. Wellicht kan het je helpen door eens op een dergelijke avond bij te houden wat je allemaal drinkt en eet en later het aantal calorieën daarvan uit te rekenen, Gegarandeerd dat je schrikt.
Dit. Ga vooral wel calorieen tellen. Download myfitnesspal of iets wat erop lijkt en log alles wat je eet. En weeg dat voor de grap maar eens. Want je eet zo 200 gram camembert en dat is 600kcal. Ongeveer een derde van wat je totaal mag eten als je wilt afvallen met jouw gewicht.

Daarnaast bewegen. Niet om af re vallen, maar om te zorgen dat jenstraks minder snel weer aankomt.

Ga elke dag een half uur bewegen, minstens.
Whatever...
pi_187433821
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 11:47 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Een paar toastjes met camembert en een halve fles wijn, totaal zo'n 600 kcal. Daarmee zit ik gisteren op om en nabij 2500 kcal. Dat vind ik voor 2 dagen in de week acceptabel. Drie keer sporten in de week erbij, plus meer bewegen over het geheel van de week. Hier kan ik mee leven ^O^
[..]

Ik zou dat kunnen doen, maar ik vraag me wel af of het veel uitmaakt. Als ik de hele week hetzelfde schema volg met twee keer een 'uitschieter' in de avond?

Ik wil geen slaaf worden van schema's en doctrines, ik wil puur mijn gevoel volgen en ik denk dat met dit voedingspatroon te kunnen.

Wat denk jij?
Nouja als je creatief met tijden omgaat ben je geen slaaf he. Zorgt er gewoon voor dat nog wel vast :p
pi_187434333
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 11:41 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Bedankt :s)
Ik voel me er echt goed bij. Afgelopen week voelde ik me energieker, helderder, vrolijker en evenwichtiger. Het is bijna een high. Een paar weken geleden was ik constant lui en humeurig.

En het gekke is dat dit me geen enkele moeite kost. Evolutionair zal dit ongetwijfeld te verklaren zijn, dat geloof ik wel.

Zoals gezegd, ik heb al vaak gefaald met calorieën tellen, lijstjes en afgemeten porties. Maar 's ochtends mis ik het eten totaal niet en wat ik dan eet tussen 12 en 20 uur is ruim voldoende om me voldaan te voelen. Ik heb nu voor het eerst het gevoel echt een evenwicht te hebben gevonden.
Mooi! Let wel op; na een paar weken is de leukigheid eraf en mort het overgaan in een gewoonte. Je zult het zo moeten inrichten dat ie het de rest van je leven kunt volhouden.

Pak elke optie om te bewegen. Dus neem altijd de trap. Ga lopend even brood halen, pak de fiets naar het bezorgpunt en lat pakketjes daar bezorgen. Doe elke dag wat klusjes extra in huis. Keertje extra stofzuigen maakt niet alleen wat extra beweging, met wat mazzel ben je blij mrt een net huis.
Whatever...
  Admin zaterdag 15 juni 2019 @ 13:23:31 #34
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_187434423
https://vimeo.com/170735109


Ik vond deze documentaire een eye-opener
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_187434704
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:27 schreef Tailless het volgende:

[..]

Nouja als je creatief met tijden omgaat ben je geen slaaf he. Zorgt er gewoon voor dat nog wel vast :p
Vast en zeker ^O^
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187436833
600 kcal voor een avondje borrelen is zeker beschaafd. Als je met jouw stats 5x in de week 1900kcal en 2x per week 2500 kcal eet en drinkt en 3x sport dan zal je zeker als je verder ook nog actief bent flink afvallen.
pi_187437088
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 15:48 schreef SausDip het volgende:
600 kcal voor een avondje borrelen is zeker beschaafd. Als je met jouw stats 5x in de week 1900kcal en 2x per week 2500 kcal eet en drinkt en 3x sport dan zal je zeker als je verder ook nog actief bent flink afvallen.
Daar ga ik ook van uit. Ik hoef niet voor een bepaalde tijd een X-aantal kilo's te verliezen. Het doel is een gezondere levensstijl, dus wat dat betreft heb ik mijn doel al bereikt *O*
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187446019
@TS. Misschien IF ook combineren met Keto?

Deze (overthetop) IF/Keto prediker heeft ook interessante videos:
https://www.youtube.com/user/TheTdelauer

https://www.nerdfitness.c(...)ntermittent-fasting/


quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:44 schreef LuNaTiC het volgende:


Verder blijft het allemaal een kwestie van kcal in vs kcal out. IF is een tool wat je daarbij kunt helpen om dat voor elkaar te krijgen maar is uiteindelijk niet de oorzaak van waardoor je afvalt.
Volgens mij is de kracht van IF dat je vet verbrand zonder spiermassaverlies. Dit door insuline en bijbehorende effecten sterk te verminderen. IF was dan ook initieel bedoeld om diabetespatienten te helpen. Dat je met insulinebeperking ook flink afvalt is mooi meegenomen.

Als je dan ook nog eens keto doet waarbij je primair vet verbrand... https://www.nerdfitness.c(...)t-or-ketogenic-diet/

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:38 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Hoe werkt dit dieet nou? Want je eet toch wel gewoon overdag? Ah een paar uurtjes achter elkaar eet je dan niets zeg maar?
pi_187465150
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:58 schreef athlonkmf het volgende:
@:TS. Misschien IF ook combineren met Keto?

Deze (overthetop) IF/Keto prediker heeft ook interessante videos:
https://www.youtube.com/user/TheTdelauer

https://www.nerdfitness.c(...)ntermittent-fasting/
[..]

Volgens mij is de kracht van IF dat je vet verbrand zonder spiermassaverlies. Dit door insuline en bijbehorende effecten sterk te verminderen. IF was dan ook initieel bedoeld om diabetespatienten te helpen. Dat je met insulinebeperking ook flink afvalt is mooi meegenomen.

Als je dan ook nog eens keto doet waarbij je primair vet verbrand... https://www.nerdfitness.c(...)t-or-ketogenic-diet/
[..]

Ik heb het één en 't ander even snel doorgekeken. Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Wat ik er even zo snel uit opmaak is dat je een keto-dieet ook in periodes van 6-8 weken kunt doen. Alsof het een dieet is binnen een 'dieet' (hoewel ik IF meer een levenswijze vind.)

Het klinkt allemaal zeer interessant en intuïtief lijkt mij zo'n dieet ook wel te kloppen. Ik geloof heel sterk dat we een product van evolutie zijn en dat processen in ons lichaam miljoenen jaren zijn terug te voeren. De hoeveel koolhydraten zijn echt een product van de laatste paar decennia.

Bedankt, ik ga me erin verdiepen.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187465670
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:16 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Ik heb het één en 't ander even snel doorgekeken. Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Wat ik er even zo snel uit opmaak is dat je een keto-dieet ook in periodes van 6-8 weken kunt doen. Alsof het een dieet is binnen een 'dieet' (hoewel ik IF meer een levenswijze vind.)

Het klinkt allemaal zeer interessant en intuïtief lijkt mij zo'n dieet ook wel te kloppen. Ik geloof heel sterk dat we een product van evolutie zijn en dat processen in ons lichaam miljoenen jaren zijn terug te voeren. De hoeveel koolhydraten zijn echt een product van de laatste paar decennia.

Bedankt, ik ga me erin verdiepen.
IF en keto zijn beide een levensstijl. Samen zijn ze een killercombo tegen lichaamsvet en ook heel populair onder sporters. Die vind je vaak in groepen genaamd leangains.

Het valt niet mee om in ketose te komen voor een keto-dieet, maar met IF is dat een makkie. Er zijn er ook bij die ook nog eens extra puur eten gaan doen en dan ook paleo of whole30 meenemen. Dan ga je helemaal terug naar de basis.

Koolhydraten (vooral in de vorm van suiker) zijn dan ook heel goedkoop om te produceren/gebruiken en hebben een verslavend effect. Maar ik ga niet prediken hoe slecht of nodig ze zijn. Dat mag ieder voor zich weten.

Kritisch bij zijn is belangrijk. Ik vind die video's wel leuk en heb zelf ook goede resultaten geboekt.

Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk is het een kwestie van het vinden van een goede balans.

Een paar keer ook 48-uur vasten geprobeerd, maar dat was meer een test om te kijken of ik dat qua wilskracht aan kan. Aan de andere kant heb ik ook flink zitten bingen tijdens AllYouCanEat sushi+softijs feestjes :P
Maar 99% van de tijd doe ik het "goed". Standaard 16/8 IF. Bijna altijd lowcarb, maar schroom ook niet om wat uitschieters te doen dus. Positief en negatief.
  maandag 17 juni 2019 @ 10:02:01 #41
80382 manny
30 is best veel
pi_187465813
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 11:47 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Drie keer sporten in de week erbij, plus meer bewegen over het geheel van de week. Hier kan ik mee leven ^O^
[..]

Dikke (mindset) vooruitgang zijn ook de kleine beweegmomenten. Trap ipv lift. Naar de volgende bushalte lopen ipv 10 minuten staan te wachten. Kleine wandeling in de pauze op werk. 's avonds nog even een rondje lopen of in de ochtend paar kleine oefeningetjes doen.

Bijna instant gratification en elke keer een klein vinkje "succes".
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 17 juni 2019 @ 10:02:23 #42
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187465817
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:58 schreef athlonkmf het volgende:
@:TS. Misschien IF ook combineren met Keto?

Deze (overthetop) IF/Keto prediker heeft ook interessante videos:
https://www.youtube.com/user/TheTdelauer

https://www.nerdfitness.c(...)ntermittent-fasting/
[..]

Volgens mij is de kracht van IF dat je vet verbrand zonder spiermassaverlies. Dit door insuline en bijbehorende effecten sterk te verminderen. IF was dan ook initieel bedoeld om diabetespatienten te helpen. Dat je met insulinebeperking ook flink afvalt is mooi meegenomen.

Als je dan ook nog eens keto doet waarbij je primair vet verbrand... https://www.nerdfitness.c(...)t-or-ketogenic-diet/
[..]

Nouja volgens mij is dat allemaal niet in kannen en kruiken, er kan nog veel onderzoek naar worden gedaan.

In dit artikel is het e.e.a. wel mooi samengevat, inclusief links naar wetenschappelijk onderzoek:

https://www.healthline.co(...)ting-muscle#section4

Het is niet per se zo dat je je lean mass behoudt, en het is mogelijk dat het juist moeilijker is om extra spiermassa te kweken bij IF, net zoals bij elk ander dieet. Simpelweg omdat je minder eet, dus minder calorieën binnen krijgt en dat het moeilijker is om aan je eiwitten te komen.

Over keto ben ik niet superenthousiast, ik weet dat mensen er goede resultaten mee boeken, en als zij dit als levensstijl weten vol te houden, zeg ik: more power to you.

Ik geloof er echter niet in om bepaalde voedingsstoffen en/of -middelen compleet uit je dieet te schrappen, ik geloof er meer in om 'een goede relatie' met voedsel op te bouwen en dat betekent dus dat je eigenlijk alles wel kan en mag eten zolang het in je macro's past.

Dus ik doe dan ook aan flexible dieting / IIFYM. Het geeft mij veel vrijheid om te eten wat ik wil en zodoende ook goed vol te houden.

Maar sowieso is het belangrijkste bij elk 'dieet' wat je ook doet: je moet het kunnen volhouden. Ik denk dat er naast de succesvolle gevallen van een keto-dieet er veel meer mensen zijn die uiteindelijk toch weer terugvallen in oude gewoontes en weer gaan jojo-en. Met zoveel dieten natuurlijk overigens, maar goed. Keto is natuurlijk ook niets nieuws, maar een koolhydraat-arm gerecycled dieet a la Atkins in een nieuw jasje met misschien wat extra theorie erbij.

Zonde om sommige dingen compleet te moeten schrappen terwijl het niet nodig is om resultaat te boeken. Maar to each his own!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187466055
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:02 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Nouja volgens mij is dat allemaal niet in kannen en kruiken, er kan nog veel onderzoek naar worden gedaan.

In dit artikel is het e.e.a. wel mooi samengevat, inclusief links naar wetenschappelijk onderzoek:

https://www.healthline.co(...)ting-muscle#section4

Het is niet per se zo dat je je lean mass behoudt, en het is mogelijk dat het juist moeilijker is om extra spiermassa te kweken bij IF, net zoals bij elk ander dieet. Simpelweg omdat je minder eet, dus minder calorieën binnen krijgt en dat het moeilijker is om aan je eiwitten te komen.
Het is zeker geen one-size-fits-all. Maar je kan bepaalde effecten wel mooi combineren en dat heb ik dus ook gedaan met goed resultaat.

Bv: voor m'n C25K-training is ketose/fat adapted bereiken wel heel effectief gebleken. Unlimited energy baby! Kan in principe doorgaan met joggen/rennen zonder dat energie op is.

Om extra spiermassa te kweken is die 200% human growth hormone boost wel handig geweest. Trainen na een 16-48 uur vasten dus.

Het feit dat cardio na vasten terwijl je in ketose je lichaam ook nog eens enkel lichaamsvet kan verbranden is niet mis.

Zo heb ik dus een combinatie gedaan van eerst een uurtje cardio om daarna een half uur gewichten te doen.

Win-win-win-win.

quote:
Over keto ben ik niet superenthousiast, ik weet dat mensen er goede resultaten mee boeken, en als zij dit als levensstijl weten vol te houden, zeg ik: more power to you.
Combineren met BBQ als hobby kom je heel ver :P

quote:
Ik geloof er echter niet in om bepaalde voedingsstoffen en/of -middelen compleet uit je dieet te schrappen, ik geloof er meer in om 'een goede relatie' met voedsel op te bouwen en dat betekent dus dat je eigenlijk alles wel kan en mag eten zolang het in je macro's past.

Dus ik doe dan ook aan flexible dieting / IIFYM. Het geeft mij veel vrijheid om te eten wat ik wil en zodoende ook goed vol te houden.

Maar sowieso is het belangrijkste bij elk 'dieet' wat je ook doet: je moet het kunnen volhouden. Ik denk dat er naast de succesvolle gevallen van een keto-dieet er veel meer mensen zijn die uiteindelijk toch weer terugvallen in oude gewoontes en weer gaan jojo-en. Met zoveel dieten natuurlijk overigens, maar goed. Keto is natuurlijk ook niets nieuws, maar een koolhydraat-arm gerecycled dieet a la Atkins in een nieuw jasje met misschien wat extra theorie erbij.

Zonde om sommige dingen compleet te moeten schrappen terwijl het niet nodig is om resultaat te boeken. Maar to each his own!
Uiteraard. Daarom is het vinden van een balans ook belangrijk. Dat is met alles zo.
pi_187466315
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:02 schreef manny het volgende:

[..]

Dikke (mindset) vooruitgang zijn ook de kleine beweegmomenten. Trap ipv lift. Naar de volgende bushalte lopen ipv 10 minuten staan te wachten. Kleine wandeling in de pauze op werk. 's avonds nog even een rondje lopen of in de ochtend paar kleine oefeningetjes doen.

Bijna instant gratification en elke keer een klein vinkje "succes".
Zoals ik al zei: mindset was bij mij net zo grillig als mijn schommelende gewicht. Met dit voedingspatroon voel ik me (misschien wel voor het eerst) evenwichtiger, energieker en helderder van geest. Ik was liever lui dan moe, maar nu is de trap, een wandeling of de fiets ineens een optie die ik intuïtief verkies boven het gemak.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  maandag 17 juni 2019 @ 10:46:55 #45
80382 manny
30 is best veel
pi_187466374
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:41 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: mindset was bij mij net zo grillig als mijn schommelende gewicht. Met dit voedingspatroon voel ik me (misschien wel voor het eerst) evenwichtiger, energieker en helderder van geest. Ik was liever lui dan moe, maar nu is de trap, een wandeling of de fiets ineens een optie die ik intuïtief verkies boven het gemak.
top. lekker.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187466474
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Het is niet per se zo dat je je lean mass behoudt, en het is mogelijk dat het juist moeilijker is om extra spiermassa te kweken bij IF, net zoals bij elk ander dieet. Simpelweg omdat je minder eet, dus minder calorieën binnen krijgt en dat het moeilijker is om aan je eiwitten te komen.
Ik heb drastisch gesneden in koolhydraten en bewust extra eiwitten toegevoegd. Over het geheel eet ik niet minder dan ik voel nodig te hebben. Ik heb geen moment het gevoel dat ik honger heb. Daarnaast heb ik sneller dan voorheen het gevoel verzadigd te zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Over keto ben ik niet superenthousiast, ik weet dat mensen er goede resultaten mee boeken, en als zij dit als levensstijl weten vol te houden, zeg ik: more power to you.

Ik geloof er echter niet in om bepaalde voedingsstoffen en/of -middelen compleet uit je dieet te schrappen, ik geloof er meer in om 'een goede relatie' met voedsel op te bouwen en dat betekent dus dat je eigenlijk alles wel kan en mag eten zolang het in je macro's past.

Dus ik doe dan ook aan flexible dieting / IIFYM. Het geeft mij veel vrijheid om te eten wat ik wil en zodoende ook goed vol te houden.
Ik zie de nut van bepaalde schema's als je erop gebrand bent om een bepaalde doel te bereiken. Mijn doel is nu om een gezond voedingspatroon te volgen. Gewichtsverlies is op dit moment even een tweede plan, maar wel een logisch gevolg van dit patroon. Ik probeer heel goed naar mijn lichaam te luisteren of ik evenwichtig in mijn (te slappe) vel zit. En ik heb serieus op dit moment nergens het gevoel dat ik mezelf fysiek forceer of dat ik mezelf geestelijk moet dwingen.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  maandag 17 juni 2019 @ 11:15:07 #47
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187466651
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:57 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Ik heb drastisch gesneden in koolhydraten en bewust extra eiwitten toegevoegd. Over het geheel eet ik niet minder dan ik voel nodig te hebben. Ik heb geen moment het gevoel dat ik honger heb. Daarnaast heb ik sneller dan voorheen het gevoel verzadigd te zijn.
Genoeg eiwitten eten is in elk geval een hele goede zet, dus doe dat vooral. Het tweede gedeelte kán een valkuil zijn. Ik ben in 8 maanden zo'n 30 kg kwijtgeraakt met heel veel sporten en veel minder eten. Ik deed het eigenlijk hetzelfde, ik at niet minder dan ik dacht/voelde nodig te hebben. Dus als ik 's avonds geen honger at na het sporten (wat vaak zo was) at ik heel weinig of vaak ook helemaal niets.

Na die 30 kg schakelde ik de hulp in van een personal trainer omdat ik vermoedde dat ik op het gebied van voeding en krachttraining nog veel voortgang kon boeken. Het eerste wat hij zei na mijn intake is dat ik veels te weinig at. In mijn geval was het ook nog eens zo dat ik veels te weinig eiwitten daardoor at, als ik het zo hoor is dat bij jou niet het geval en dat scheelt al wel een slok op een borrel.

Je kunt en mag vaak meer eten dan je denkt. Het risico als je al (veels) te weinig eet (ondanks dat je geen honger bent) is dat je op een gegeven moment steeds moeilijker afvalt omdat je al op een laag kcal aantal eet. Afvallen doe je door in een negatieve energiebalans te zitten (minder calorieën binnenkrijgen dan er uitgaat) en als je op een gegeven moment stilstaat zul je dat aantal steeds naar beneden moeten bijstellen totdat je op een niveau komt dat het bijna niet meer te doen is.

Eerste wat mijn personal trainer dus deed is om eerst een tijd op mijn onderhoud te gaan eten en toen mijn gewicht stabiel bleef (niet afvallen/niet aankomen), ging hij in langzame stapjes mijn kcal aantal naar beneden bijstellen. Toen viel ik weer af in een goed tempo en kon ik eigenlijk heel veel eten.

Mijn grootste fout was toen dus mijn gebrek aan kennis en daardoor deed ik teveel op gevoel. Ja ik viel wel af, en veel, in korte tijd, maar als ik had geweten wat ik nu weet had ik het heel anders gedaan.

Ik zeg overigens niet dat je het slecht doet want ik weet heel veel informatie niet van je, maar ik denk dat het de meest gemaakte fout is bij mensen die willen afvallen. Ik heb er naast veel vetmassa ook wel wat spiermassa op ingeleverd in die tijd. Nu alweer een jaar bezig met die personal trainer en m'n progressie gaat lekker maar had het nog beter kunnen doen.

quote:
Ik zie de nut van bepaalde schema's als je erop gebrand bent om een bepaalde doel te bereiken. Mijn doel is nu om een gezond voedingspatroon te volgen. Gewichtsverlies is op dit moment even een tweede plan, maar wel een logisch gevolg van dit patroon. Ik probeer heel goed naar mijn lichaam te luisteren of ik evenwichtig in mijn (te slappe) vel zit. En ik heb serieus op dit moment nergens het gevoel dat ik mezelf fysiek forceer of dat ik mezelf geestelijk moet dwingen.
Dat klinkt in elk geval positief. Goed voedingspatroon is idd de basis, gewichtsverlies is een bijkomend maar logisch gevolg daarvan. Lekker volhouden zou ik zeggen. Al kan ik er niet genoeg op hameren, genoeg eiwitten en als je ook nog je lichaam mooi wil vormen, qua spiermassa/definitie, krachttraining erbij.

Ik vind krachttraining geen reet aan (ga liever een uurtje kickboksen) maar zie wel steeds meer de vruchten van.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187467088
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Genoeg eiwitten eten is in elk geval een hele goede zet, dus doe dat vooral. Het tweede gedeelte kán een valkuil zijn. Ik ben in 8 maanden zo'n 30 kg kwijtgeraakt met heel veel sporten en veel minder eten. Ik deed het eigenlijk hetzelfde, ik at niet minder dan ik dacht/voelde nodig te hebben. Dus als ik 's avonds geen honger at na het sporten (wat vaak zo was) at ik heel weinig of vaak ook helemaal niets.

Na die 30 kg schakelde ik de hulp in van een personal trainer omdat ik vermoedde dat ik op het gebied van voeding en krachttraining nog veel voortgang kon boeken. Het eerste wat hij zei na mijn intake is dat ik veels te weinig at. In mijn geval was het ook nog eens zo dat ik veels te weinig eiwitten daardoor at, als ik het zo hoor is dat bij jou niet het geval en dat scheelt al wel een slok op een borrel.

Je kunt en mag vaak meer eten dan je denkt. Het risico als je al (veels) te weinig eet (ondanks dat je geen honger bent) is dat je op een gegeven moment steeds moeilijker afvalt omdat je al op een laag kcal aantal eet. Afvallen doe je door in een negatieve energiebalans te zitten (minder calorieën binnenkrijgen dan er uitgaat) en als je op een gegeven moment stilstaat zul je dat aantal steeds naar beneden moeten bijstellen totdat je op een niveau komt dat het bijna niet meer te doen is.

Eerste wat mijn personal trainer dus deed is om eerst een tijd op mijn onderhoud te gaan eten en toen mijn gewicht stabiel bleef (niet afvallen/niet aankomen), ging hij in langzame stapjes mijn kcal aantal naar beneden bijstellen. Toen viel ik weer af in een goed tempo en kon ik eigenlijk heel veel eten.

Mijn grootste fout was toen dus mijn gebrek aan kennis en daardoor deed ik teveel op gevoel. Ja ik viel wel af, en veel, in korte tijd, maar als ik had geweten wat ik nu weet had ik het heel anders gedaan.

Ik zeg overigens niet dat je het slecht doet want ik weet heel veel informatie niet van je, maar ik denk dat het de meest gemaakte fout is bij mensen die willen afvallen. Ik heb er naast veel vetmassa ook wel wat spiermassa op ingeleverd in die tijd. Nu alweer een jaar bezig met die personal trainer en m'n progressie gaat lekker maar had het nog beter kunnen doen.
[..]

Dat klinkt in elk geval positief. Goed voedingspatroon is idd de basis, gewichtsverlies is een bijkomend maar logisch gevolg daarvan. Lekker volhouden zou ik zeggen. Al kan ik er niet genoeg op hameren, genoeg eiwitten en als je ook nog je lichaam mooi wil vormen, qua spiermassa/definitie, krachttraining erbij.

Ik vind krachttraining geen reet aan (ga liever een uurtje kickboksen) maar zie wel steeds meer de vruchten van.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik weet dat ik absoluut te weinig weet wat de uitwerking van mijn huidige eetpatroon zal zijn over een langere periode en wellicht is het verstandig om daarin een diëtist te raadplegen.
Kickboksen of iets dergelijks vind ik ook een interessante optie, omdat dit ook een beroep doet op het trainen van reflexen.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  maandag 17 juni 2019 @ 11:57:15 #49
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187467289
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:45 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik weet dat ik absoluut te weinig weet wat de uitwerking van mijn huidige eetpatroon zal zijn over een langere periode en wellicht is het verstandig om daarin een diëtist te raadplegen.
Kickboksen of iets dergelijks vind ik ook een interessante optie, omdat dit ook een beroep doet op het trainen van reflexen.
Ik kan kickboksen van harte aanraden als sport, het is een absolute calorieënkiller (toen ik wat zwaarder woog tikte ik na een uur regelmatig 1000 kcal aan (volgens mijn fitbit dan). Je hartslag is constant hoog. Verder een goede mix van kracht (maar dan wel met eigen lichaam), cardio, interval, balans reflexen. En je leert ook nog wat zelfverdediging, goed voor je zelfvertrouwen,

Als je het interessant vindt over wat ik hierboven allemaal schreef over (te) weinig eten, en hoe je dit voor jezelf makkelijk kunt berekenen, kan ik nog wel wat extra linkjes en video's posten van mijn eigen personal trainer waar ie dat heel helder uitlegt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187467357
aan de andere kant moet je ook beseffen dat IF, Keto, paleo en <insertnewcoolterm> niet mainstream is.
Ik ben zelf nogal moe van al die discussies met personal trainers/dietisten die de klassieke adviezen uitgeven. Soms vraag ik me af of dietisten wellicht verplicht zijn om 6 kleine maaltijden per dag te adviseren in combinatie met voedselpiramide/schijf van vijf.

(ik ben ook niet overtuigd dat een overschot aan calorieen nodig is voor extra spiermassa. ik kies er zelf voor om te geloven dat bouwstoffen op het juiste moment op de juiste plek belangrijker is. Oftewel (simpel gezien), vlak na het sporten de vast te breken zodat de voedingsstoffen direct voor spieropbouw wordt gebruikt. Voor het warm houden mag m'n lichaamsvet gebruikt worden. )
pi_187568256
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:41 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: mindset was bij mij net zo grillig als mijn schommelende gewicht. Met dit voedingspatroon voel ik me (misschien wel voor het eerst) evenwichtiger, energieker en helderder van geest. Ik was liever lui dan moe, maar nu is de trap, een wandeling of de fiets ineens een optie die ik intuïtief verkies boven het gemak.
Ik herken dit. Als ik IF toepas en koolhydraten verlaag heb ik (na de omschakelfase) veel meer energie en zin om (actieve) dingen te ondernemen, ook bijv 's avonds na een werkdag nog.
Het is dan geen 'moeten want gezond' meer maar meer een 'wat zal ik eens gaan doen want ik heb nog energie'.

Ik denk zelf ook dat kcal in vs kcal out belangrijk is, maar een dergelijke fysieke én mindset is wel heel nuttig om structureel aan meer kcal out dan kcal in te komen.
pi_187593202
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:05 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Ik herken dit. Als ik IF toepas en koolhydraten verlaag heb ik (na de omschakelfase) veel meer energie en zin om (actieve) dingen te ondernemen, ook bijv 's avonds na een werkdag nog.
Het is dan geen 'moeten want gezond' meer maar meer een 'wat zal ik eens gaan doen want ik heb nog energie'.
Dit telt voor mij ook.
quote:
Ik denk zelf ook dat kcal in vs kcal out belangrijk is, maar een dergelijke fysieke én mindset is wel heel nuttig om structureel aan meer kcal out dan kcal in te komen.
Calorie in/uit is zeker belangrijk. Suiker heeft bij mij altijd een hongergevoel opgeroepen, wat wetenschappelijk ook te verklaren is. Maar nu ik suiker/koolhydraten tot een minimum heb beperkt, merk ik heel natuurlijk wanneer ik brandstof nodig heb. Daarin maak ik vervolgens de gezonde keuzes. Ik ben geen calorieën aan het tellen, maar ik denk dat mijn lichaam vanzelf ergens een gezond evenwicht, qua gewicht, zal vinden.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187597681
Vasten is sowieso gezond.

"mag je ook water"

Neen, dan vast je niet

;(
pi_187612238
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:43 schreef Fushia2 het volgende:
Vasten is sowieso gezond.

"mag je ook water"

Neen, dan vast je niet

;(
De meesten zullen zeggen dat water niets uitmaakt en volgens mij ook niet.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187612254
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:43 schreef Fushia2 het volgende:
Vasten is sowieso gezond.

"mag je ook water"

Neen, dan vast je niet

;(
We zijn hier niet religieus aan het vasten
  woensdag 26 juni 2019 @ 09:17:19 #56
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187612462
echte bazen doen toch alleen aan watervasten

https://www.youtube.com/results?search_query=water+fast
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187612989
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 09:17 schreef LuNaTiC het volgende:
echte bazen doen toch alleen aan watervasten

https://www.youtube.com/results?search_query=water+fast
Er zijn vele manieren van vasten en van geen enkele methode is te zeggen of deze optimaal is. Voor mij is een 18/6 op dit moment heel geschikt. Ik voel me er fantastisch bij en het maakt me heel bewust van wat ik eet. Dat maakt mij ook een echte baas :Y
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187618637
Leuk om te zien dat het wat populairder wordt. Zelf wissel ik door allerlei varianten heen, maar minimaal 16/8.

Wat vaker 16/8 nu omdat ik wat meer spierkracht probeer op te bouwen, alhoewel dat met 20/4 en OMAD ook prima gaat met een juiste planning.

Het volgende doel is een paar keer per jaar wat langer vasten.
pi_187625576
Interessant dat meer mensen ook aan IF doen, in het weekend of op thuiswerkdagen kan ik dit prima volhouden. Maar op dagen dat ik naar kantoor ga vind ik het toch wel fijn om te ontbijten. Anders heb je zo'n grote lunch in de middag.
BlaBlaBla
pi_187627542
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 23:52 schreef Soldier2000 het volgende:
Interessant dat meer mensen ook aan IF doen, in het weekend of op thuiswerkdagen kan ik dit prima volhouden. Maar op dagen dat ik naar kantoor ga vind ik het toch wel fijn om te ontbijten. Anders heb je zo'n grote lunch in de middag.
Die grote lunch vind ik niet zo bewaarlijk, ik vind het gewoon lastig om tot 12 uur op een lege maag daarop te wachten (omdat ik om 6 uur al opsta). :P

Toch ga ik komende maandag ook eens een serieuze poging wagen om IF te doen en mn ontbijt over te slaan. Merk toch dat ik verdeeld over de hele dag honger heb en dingen snaai die ik me eigenlijk niet kan veroorloven in mn huidige kcal-schema. Als ik ontbijt kan skippen, dan heb ik die ruimte wat meer.

Wordt wel pittig, aan de andere kant heb ik nu vaak vanaf een uur of 10 toch ook alweer honger :+

In mn eerste afvalperiode deed ik juist meer IF door het avondeten te skippen. Na het kickboksen had ik vaak geen honger meer. Of at ik echt iets heel lichts. Na krachttrainen kom ik daar toch niet meer mee weg, merk ik.

In de weekenden (behalve als ik zaterdagochtend ga sporten, dan moet ik echt wel goed eteb van tevoren) lukt het me vrij makkelijk om ontbijt en lunch te combineren, al ben ik dan vaak ook wel 1-2 uur later uit bed...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187627790
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:05 schreef Vlad_Benet het volgende:

Calorie in/uit is zeker belangrijk. Suiker heeft bij mij altijd een hongergevoel opgeroepen, wat wetenschappelijk ook te verklaren is. Maar nu ik suiker/koolhydraten tot een minimum heb beperkt, merk ik heel natuurlijk wanneer ik brandstof nodig heb. Daarin maak ik vervolgens de gezonde keuzes. Ik ben geen calorieën aan het tellen, maar ik denk dat mijn lichaam vanzelf ergens een gezond evenwicht, qua gewicht, zal vinden.
Er zijn maar weinig mensen die zonder calorieen tellen goed kunnen inschatten hoeveel ze eten. Als je eet op hongergevoel zul je, zeker als je al te dik bent én sport heel snel te veel eten.

Ben ook wel benieuwd of je inmiddels al wat vet kwijt bent (dus meer dan de eerste 3-4 kilo aan water, wat glycogeen en eventueel wat darminhoud). P.S. een kilo vet kost je 7700 kcal, een kilo eiwit + aanhangend water iets van 2000. Dus pas op dat je niet gaat jojo-en.
Whatever...
pi_187631372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig mensen die zonder calorieen tellen goed kunnen inschatten hoeveel ze eten. Als je eet op hongergevoel zul je, zeker als je al te dik bent én sport heel snel te veel eten.

Ben ook wel benieuwd of je inmiddels al wat vet kwijt bent (dus meer dan de eerste 3-4 kilo aan water, wat glycogeen en eventueel wat darminhoud). P.S. een kilo vet kost je 7700 kcal, een kilo eiwit + aanhangend water iets van 2000. Dus pas op dat je niet gaat jojo-en.
Ik ben in 20 dagen 7,3 kg afgevallen en ik schat zelf ook in dat de eerste 3 á 4 kg vocht e.d. is geweest. De enkele koolhydraten die ik nog eet komen uit daags een paar crackers en 's avonds pasta of aardappelen (hoewel ik deze hoeveelheden ook drastisch heb teruggebracht). Verder eet ik yoghurt, kwark, noten, groenten, vlees (amper worst o.i.d.), vis, fruit, champignons, eieren en koffie en water. Twee avonden in de week laat ik de teugels iets vieren met een paar glazen wijn of een paar speciaalbiertjes. Dit pas ik in mijn IF schema door later te beginnen met eten. Gemiddeld per dag zit ik op of onder 2000 kcal (inschatting van een dieet-expert). Ik heb zittend werk, mijn kacheltje ronkt tevreden op deze hoeveelheid calorieën.

Al deze tijd heb ik nog geen moment honger gehad. Ik heb mezelf al afgevraagd of dit het effect van motivatie is. Ik weet hoe sterk motivatie kan zijn; ik heb mezelf vaak genoeg bij het nekvel gepakt en daarna dingen bereikt die ik daarvoor niet voor mogelijk hield. Dit is anders; nu voel ik echt alsof mijn lichaam in evenwicht is, alsof het nu, op de brandstof die het krijgt, optimaal draait. Ik heb in korte tijd ook heel veel inzicht gekregen in hoe spijsvertering werkt en hoe verleidingen werken (lees suiker en sluwe marketing), dit heeft ook geholpen om te duiden wat ik werkelijk voel.

En of dat ik vet kwijt ben; mijn riem trek ik twee gaatjes strakker, een oude blouse pas ik weer, ik zie het in de spiegel in mijn gezicht. Mijn huid ziet er ook veel gezonder uit en wat rode en schilferende plekjes zijn verdwenen.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187631492
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:28 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Die grote lunch vind ik niet zo bewaarlijk, ik vind het gewoon lastig om tot 12 uur op een lege maag daarop te wachten (omdat ik om 6 uur al opsta). :P

Toch ga ik komende maandag ook eens een serieuze poging wagen om IF te doen en mn ontbijt over te slaan. Merk toch dat ik verdeeld over de hele dag honger heb en dingen snaai die ik me eigenlijk niet kan veroorloven in mn huidige kcal-schema. Als ik ontbijt kan skippen, dan heb ik die ruimte wat meer.

Wordt wel pittig, aan de andere kant heb ik nu vaak vanaf een uur of 10 toch ook alweer honger :+

In mn eerste afvalperiode deed ik juist meer IF door het avondeten te skippen. Na het kickboksen had ik vaak geen honger meer. Of at ik echt iets heel lichts. Na krachttrainen kom ik daar toch niet meer mee weg, merk ik.

In de weekenden (behalve als ik zaterdagochtend ga sporten, dan moet ik echt wel goed eteb van tevoren) lukt het me vrij makkelijk om ontbijt en lunch te combineren, al ben ik dan vaak ook wel 1-2 uur later uit bed...
Mijn ervaring is, door suiker zoveel mogelijk uit te bannen, dat ik 's ochtends na het opstaan even een hol gevoel in mijn maag heb. Na twee bakjes koffie en de rest van de ochtend water red ik het fluitend tot de middag. Ik lunch dan pas om 13.00 uur. Suiker en koolhydraten zorgen voor die pieken en die gapende honger erna. En bij mij zijn die pieken nooit zo helder geweest dan de mentale scherpte die ik nu voel wanneer ik vast.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187631626
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:10 schreef Glad_Janus het volgende:
Leuk om te zien dat het wat populairder wordt. Zelf wissel ik door allerlei varianten heen, maar minimaal 16/8.

Wat vaker 16/8 nu omdat ik wat meer spierkracht probeer op te bouwen, alhoewel dat met 20/4 en OMAD ook prima gaat met een juiste planning.

Het volgende doel is een paar keer per jaar wat langer vasten.
Ik doe ook ongeveer 16/8 18/6.
Ik ben ook heel benieuwd wat langer vasten, bijvoorbeeld 3 of 5 dagen, mentaal met me zou doen. Dit is compleet onontgonnen gebied voor mij. Dit is ook een doel voor mij, maar ik wil dit wel heel goed voorbereiden. Zo vraag ik me af of je in aanloop eerst volledig keto moet gaan of is het dan juist wel voordelig om wat brandstof in je spieren opgeslagen te hebben?
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187632034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 14:14 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Ik ben in 20 dagen 7,3 kg afgevallen en ik schat zelf ook in dat de eerste 3 á 4 kg vocht e.d. is geweest. De enkele koolhydraten die ik nog eet komen uit daags een paar crackers en 's avonds pasta of aardappelen (hoewel ik deze hoeveelheden ook drastisch heb teruggebracht). Verder eet ik yoghurt, kwark, noten, groenten, vlees (amper worst o.i.d.), vis, fruit, champignons, eieren en koffie en water. Twee avonden in de week laat ik de teugels iets vieren met een paar glazen wijn of een paar speciaalbiertjes. Dit pas ik in mijn IF schema door later te beginnen met eten. Gemiddeld per dag zit ik op of onder 2000 kcal (inschatting van een dieet-expert). Ik heb zittend werk, mijn kacheltje ronkt tevreden op deze hoeveelheid calorieën.

Al deze tijd heb ik nog geen moment honger gehad. Ik heb mezelf al afgevraagd of dit het effect van motivatie is. Ik weet hoe sterk motivatie kan zijn; ik heb mezelf vaak genoeg bij het nekvel gepakt en daarna dingen bereikt die ik daarvoor niet voor mogelijk hield. Dit is anders; nu voel ik echt alsof mijn lichaam in evenwicht is, alsof het nu, op de brandstof die het krijgt, optimaal draait. Ik heb in korte tijd ook heel veel inzicht gekregen in hoe spijsvertering werkt en hoe verleidingen werken (lees suiker en sluwe marketing), dit heeft ook geholpen om te duiden wat ik werkelijk voel.

En of dat ik vet kwijt ben; mijn riem trek ik twee gaatjes strakker, een oude blouse pas ik weer, ik zie het in de spiegel in mijn gezicht. Mijn huid ziet er ook veel gezonder uit en wat rode en schilferende plekjes zijn verdwenen.
Dat klinkt goed, nu nog een maand of 10 volhouden en je bent 30-35 kilo kwijt....
Whatever...
pi_187632247
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 14:24 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Mijn ervaring is, door suiker zoveel mogelijk uit te bannen, dat ik 's ochtends na het opstaan even een hol gevoel in mijn maag heb. Na twee bakjes koffie en de rest van de ochtend water red ik het fluitend tot de middag. Ik lunch dan pas om 13.00 uur. Suiker en koolhydraten zorgen voor die pieken en die gapende honger erna. En bij mij zijn die pieken nooit zo helder geweest dan de mentale scherpte die ik nu voel wanneer ik vast.
Ik ben - vooralsnog - niet van plan koolhydraten en suikers uit mn voeding te schrappen. Omdat ik het simpelweg te lekker vind, ik denk dat ik het niet nodig heb, en omdat ik niet denk dat het voor mezelf een langdurig / duurzaam dieet is. En ik vind dat je je onnodig beperkt, en ik me liever focus op een gezonde relatie met eten waar er geen plek is voor ‘goed of slecht’.

Neemt natuurlijk niet weg dat als het voor jou wel werkt en het vol te houden is voor je, dan moet je het vooral blijven doen uiteraard.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187715091
Ik kijk nu onderstaand filmpje, wat me toch wel aan het denken zet op het gebied van "een calorie is en calorie". Ik zit zelf ook in het kamp "afvallen draait uiteindelijk om kcals in vs kcals uit', maar veel van wat hij zegt herken ik toch ook in mijn eigen situatie, namelijk dat ik met een ketogeen dieet in combinatie met IF zeer makkelijk afval (inmiddels 6 kg, met een nog steeds dalend gewicht) ondanks dat ik zeker zoveel calorieën eet als voorheen (toen ik de hele dag door kleine maaltijden at met veel kh), nu veel minder cardio doe en regelmatig uitschieters in kcal naar boven heb waar ik niet actief voor compenseer, maar die er desondanks niet toe leiden dat ik weer aankom. Waar ik het voorheen altijd koud had, heb ik het nu standaard warm, alsof mijn lijf continu op standje 'hoog' staat. Het beste van alles vind ik dat ik stabiele energie heb, zonder dips, met zin om dingen te ondernemen. Slanker worden is niet meer perse nodig maar wel mooi meegenomen.

pi_187715870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:27 schreef littlemindy het volgende:
Ik kijk nu onderstaand filmpje, wat me toch wel aan het denken zet op het gebied van "een calorie is en calorie". Ik zit zelf ook in het kamp "afvallen draait uiteindelijk om kcals in vs kcals uit', maar veel van wat hij zegt herken ik toch ook in mijn eigen situatie
Stukje van "if you eat a piece of wood, you should have eaten 10.000 calories." is wel lachen. Jouw lichaam kan er niets mee.

(ik zit trouwens al een maand of twee in een plateau. Gewicht gaat niet omlaag, maar lichaamsvet wel. Al die "spataderen" die opeens tevoorschijn kwamen op m'n benen en armen...)
pi_187716597
Calorie in, calorie out is een veel te versimpeld model wat totaal niet rekening houdt met verschillende hormonale gevolgen van het type voeding wat je consumeert. Maar het grootste gedeelte van de mensen gelooft nog steeds dat het klopt omdat het toch op één of andere manier diep ingebakken zit bij iedereen.

Calorieën tellen en sporten (cardio) is voorlopig nog wel het huidige dogma. Je compleet vol stampen met suiker en koolhydraten en je dan 's avonds helemaal de getver in hardlopen om een beetje op gelijk gewicht te blijven. Uiteindelijk is dat niet vol te houden en maar afvragen waarom het gros van de mensen overgewicht heeft.

Je zit op het goede spoor met J. Fung. Hij heeft pas een nieuw boek uitgebracht wat ik van harte kan bevelen, The Longevity Solution.
pi_187716613
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 14:36 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Ik doe ook ongeveer 16/8 18/6.
Ik ben ook heel benieuwd wat langer vasten, bijvoorbeeld 3 of 5 dagen, mentaal met me zou doen. Dit is compleet onontgonnen gebied voor mij. Dit is ook een doel voor mij, maar ik wil dit wel heel goed voorbereiden. Zo vraag ik me af of je in aanloop eerst volledig keto moet gaan of is het dan juist wel voordelig om wat brandstof in je spieren opgeslagen te hebben?
Ik zou inderdaad de 2/3 dagen ervoor strikt keto eten, vooral om geen spiermassa te verliezen.
pi_187749349
Een beker yoghurt met muesli, noten en aardbeien na een vast van 18 uur. Ik heb eten nog nooit zo gewaardeerd als ik dit de laatste tijd doe. Hier kan geen reep chocolonely tegenop. *O*
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_187817432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:35 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Stukje van "if you eat a piece of wood, you should have eaten 10.000 calories." is wel lachen. Jouw lichaam kan er niets mee.

(ik zit trouwens al een maand of twee in een plateau. Gewicht gaat niet omlaag, maar lichaamsvet wel. Al die "spataderen" die opeens tevoorschijn kwamen op m'n benen en armen...)
Ja, zitten leuke stukjes tussen.
Vetpercentage is wat telt toch? Niet zozeer je gewicht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:51 schreef Glad_Janus het volgende:
Je zit op het goede spoor met J. Fung. Hij heeft pas een nieuw boek uitgebracht wat ik van harte kan bevelen, The Longevity Solution.
Dank voor de tip, ik wil inderdaad wel meer van hem zien/lezen. :)
pi_187818232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:51 schreef Glad_Janus het volgende:
Calorie in, calorie out is een veel te versimpeld model wat totaal niet rekening houdt met verschillende hormonale gevolgen van het type voeding wat je consumeert. Maar het grootste gedeelte van de mensen gelooft nog steeds dat het klopt omdat het toch op één of andere manier diep ingebakken zit bij iedereen.

Calorieën tellen en sporten (cardio) is voorlopig nog wel het huidige dogma. Je compleet vol stampen met suiker en koolhydraten en je dan 's avonds helemaal de getver in hardlopen om een beetje op gelijk gewicht te blijven. Uiteindelijk is dat niet vol te houden en maar afvragen waarom het gros van de mensen overgewicht heeft.

Je zit op het goede spoor met J. Fung. Hij heeft pas een nieuw boek uitgebracht wat ik van harte kan bevelen, The Longevity Solution.
Het werkt voor veel mensen prima.

Die gesponsorde dokter van YouTube vertelt ook niet alles. Bijvoorbeeld dat sporten ook je insulineniveau naar beneden brengt, groeihormoon aanmaakt en daarmee zorgt voor meer calorieverbrandende spieren, of in ieder geval minder spierverlies.

Daarnaast spreekt hij zichzelf tegen, dat mensen met een gastric bypass zo goed als vasten. Dan kun je dus ook net zo goed crashen.

Het is zeker niet allemaal onzin, maar ik proef hierin dit filmpje ook een boek dat verkocht moet worden en een ‘influencer’ die zijn businessmodel werkend wil houden.
Whatever...
pi_187819012
Volgens mij werkt het niet zo prima.

https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen

Met loze woorden als 'gesponsord' en 'businessmodel' iemands mening afkraken helpt ook niet echt.

Als nefroloog hoef je je inkomen niet uit wat boekverkopen te halen.
pi_187820032
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:27 schreef Glad_Janus het volgende:
Volgens mij werkt het niet zo prima.

https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen

Met loze woorden als 'gesponsord' en 'businessmodel' iemands mening afkraken helpt ook niet echt.

Als nefroloog hoef je je inkomen niet uit wat boekverkopen te halen.
Ik zeg niet dat hij volledig uit zijn nek lult. Maar het is wel een klassieke drogreden om deze 'dokter' te geloven omdat hij een dokter is. Ik geef aan dat ook hij geen compleet verhaal vertelt en in zijn eigen straatje praat. Ik wijs je op een paar inconsistenties in het verhaal.

Daarnaast zeg ik dat hij ook niet geheel onbevooroordeeld lijkt te zijn vanwege een eigen te verkopen boek, ontken je dat?

Toevallig ken ik ook een paar experts op dit gebied en die geven aan dat dit heel complex is en ik heb daar ook de wetenschappelijke literatuur bij gezien. Ons lichaam is zo ongeveer gebouwd om zich voort te planten en om te eten om in leven te blijven. Het is echt heel ingewikkeld. Dat hormonen zeer belanfgrijk zijn; absoluut aangetoond. Maar vasten is zeker niet de enige en gouden oplossing zoals hie rgepresenteerd. Koop mijn boek; neem een abonnement op mijn 'low-fee' community en als vanzelf word je dunner. Right.

Daarnaast worden er bijna dagelijks nieuwe dingen gevonden rondom metabolisme/homeostase. De directe innervatie van de ingewanden, onderdelen van het microbioom die zowel metabolisme als immuunsysteem moduleren. Er is heel veel nog onbekend.

Vasten is wel van bekend dat het positieve effecten kan hebben. Maar dat het de 'silver bullet' is? Ik geloof dat niet. Caloriebeperking, het is bekend dat het positieve effecten heeft, maar geen silver bullet is, zelfde geldt voor lichaamsbeweging, ook soorten voedsel, zelfde verhaal.

Voorlopig gaat het om het combineren van diverse zaken en dan kun je prima vet verliezen en dit vast houden. Uiteindelijk is gedrag het belangrijkste vermoed ik zo. Een gezonde levensstijl aannemen dus.
Whatever...
pi_187821216
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:17 schreef Spanky78 het volgende:

Daarnaast zeg ik dat hij ook niet geheel onbevooroordeeld lijkt te zijn vanwege een eigen te verkopen boek, ontken je dat?

In een hoop interviews en op zijn site heeft ie aangegeven dat het boek een compilatie Is van de gratis te lezen blogartikelen en gratis te bekijken video’s.
De “community” is een ondersteunend ding waar mensen om adviezen en kant en klare plannen kunnen krijgen blijkbaar. Hij heeft z’n eigen praktijk waar ie geld mee kan verdienen.

En ik durf wel te stellen dat 99% van de if-ers de informatie wel ergens anders vandaan kunnen halen.

Tuurlijk, met sporten kan je ook insulinegevoeligheid verhogen. Heeft alleen weinig nut als de insulineniveau constant hoog blijft met 6 maaltijden per dag. En simpelweg “meer bewegen, minder eten” heeft niet veel geholpen (The Biggest Loser-kandidaten worden ook vaak gebruikt als voorbeelden.)

[ Bericht 2% gewijzigd door athlonkmf op 09-07-2019 08:55:25 ]
pi_187821460
Voor mij werkt het al ben ik nog steeds fan van 2/5 maar dat is lastiger met een vriendin die 16/8 doet
pi_187825115
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:21 schreef Tailless het volgende:
Voor mij werkt het al ben ik nog steeds fan van 2/5 maar dat is lastiger met een vriendin die 16/8 doet
Wat let je om 2/ 5x(16:8) te doen?
pi_187825950
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:03 schreef athlonkmf het volgende:
aan de andere kant moet je ook beseffen dat IF, Keto, paleo en <insertnewcoolterm> niet mainstream is.
Ik ben zelf nogal moe van al die discussies met personal trainers/dietisten die de klassieke adviezen uitgeven. Soms vraag ik me af of dietisten wellicht verplicht zijn om 6 kleine maaltijden per dag te adviseren in combinatie met voedselpiramide/schijf van vijf.

(ik ben ook niet overtuigd dat een overschot aan calorieen nodig is voor extra spiermassa. ik kies er zelf voor om te geloven dat bouwstoffen op het juiste moment op de juiste plek belangrijker is. Oftewel (simpel gezien), vlak na het sporten de vast te breken zodat de voedingsstoffen direct voor spieropbouw wordt gebruikt. Voor het warm houden mag m'n lichaamsvet gebruikt worden. )
Waar baseer je die overtuiging op? Je lichaam kan geen spiermassa bouwen uit lucht. Het heeft brandstof in de vorm van een calorieoverschot nodig. Daarnaast duurt muscle protein synthesis 36 - 48 uur na een workout. Gedurende die periode dien jij je lichaam te voorzien van voldoende eiwitten en brandstof om spiermassa te bouwen. Niet alleen vlak na een workout.
pi_187826285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waar baseer je die overtuiging op? Je lichaam kan geen spiermassa bouwen uit lucht. Het heeft brandstof in de vorm van een calorieoverschot nodig. Daarnaast duurt muscle protein synthesis 36 - 48 uur na een workout. Gedurende die periode dien jij je lichaam te voorzien van voldoende eiwitten en brandstof om spiermassa te bouwen. Niet alleen vlak na een workout.
Het is geen overtuiging. Het is een twijfeltrekking op de "bulking==gaining"-theorie.

Spiermassa-opbouw : heeft motivatie (beweging), energie (calorieen?) en bouwstenen (eiwit, cholesterol) nodig.
Energie: bij keto+if is je lichaam al met een omweg energie aan het verbruiken.
En kijk eens wat er voor moois op die sixpack zit. Zolang je niet op een 5% lichaamsvet zit, heeft je lichaam dan constant een surplus aan energie.

Waarom zal je lichaam dan de eiwitten die je inneemt gebruiken voor energie ipv deze te gebruiken voor spieropbouw, wat nou juist zo handig is bij een vasten-periode zodat je meer kans hebt op een succesvolle jacht?

Zonder boven maintenance eten ben ik toch constant sterker geworden. Kracht kan komen uit coordinatie, maar vooral uit spieropbouw. Dus waar komen die cellen vandaan die de extra 50kg benchpress mogelijk maken als ik altijd maintenance of onder maintenance zit? Extra spiermassa zal immers niet mogelijk zijn als er geen surplus is.
pi_187826328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:49 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Het is geen overtuiging. Het is een twijfeltrekking op de "bulking==gaining"-theorie.

Spiermassa-opbouw : heeft motivatie (beweging), energie (calorieen?) en bouwstenen (eiwit, cholesterol) nodig.
Energie: bij keto+if is je lichaam al met een omweg energie aan het verbruiken.
En kijk eens wat er voor moois op die sixpack zit. Zolang je niet op een 5% lichaamsvet zit, heeft je lichaam dan constant een surplus aan energie.

Waarom zal je lichaam dan de eiwitten die je inneemt gebruiken voor energie ipv deze te gebruiken voor spieropbouw, wat nou juist zo handig is bij een vasten-periode zodat je meer kans hebt op een succesvolle jacht?
De vraag is: heb je hier ook wetenschappelijk bewijs voor?

Want je doet een aanname cq stelt een hypothese die wellicht klopt, welllicht niet. Maar totdat je dat met ‘feiten’ kunt onderbouwen is het niet zo veel waard.

Het kan overigens best waar zijn. Ook ik doe af en toe een soort vasten. Ik vermoed dat dit onderdeel is van de natuurlijke menselijke natuur. Maar ik doe andere zaken ook. Dus ik let op macro’s, zorg voor krachttraining en cardio, en eet behoorlijk gezond.

Ben alleen zeer allergisch voor de ‘silver bullet’ en een religieuze houding richting dit soort zaken.

Het is razend ingewikkeld en dan kom je er niet uit met alleen bedenken hoe het zou kunnen werken.
Whatever...
pi_187826366
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De vraag is: heb je hier ook wetenschappelijk bewijs voor?

Want je doet een aanname cq stelt een hypothese die wellicht klopt, welllicht niet. Maar totdat je dat met ‘feiten’ kunt onderbouwen is het niet zo veel waard.

Het kan overigens best waar zijn. Ook ik doe af en toe een soort vasten. Ik vermoed dat dit onderdeel is van de natuurlijke menselijke natuur. Maar ik doe andere zaken ook. Dus ik let op macro’s, zorg voor krachttraining en cardio, en eet behoorlijk gezond.

Ben alleen zeer allergisch voor de ‘silver bullet’ en een religieuze houding richting dit soort zaken.

Het is razend ingewikkeld en dan kom je er niet uit met alleen bedenken hoe het zou kunnen werken.

Daarom zeg ik dat het een twijfel is op bulk=gain en niet een visie: cut=gain'.
Ik onderbouw niks, want het is geen stelling van mij.

En zelfs al zal het niet mogelijk zijn om gain te hebben zonder een surplus: als je geen loss hebt is het al prima.

Deze vent zegt het ook in andere woorden. Je kan ook aankomen met keto (en dus ook IF en whatever dieet/levensstijl/silver bullet):

Je moet wel beseffen dat IF zoals gebracht door Jason Fung niet is bedoeld om af te vallen, maar om z'n diabetespatienten te behandelen. Dat het blijkbaar ook goed helpt met afvallen is mooi meegenomen. Of komt het inderdaad door de verandering in hormoonhuishouding?

Geen idee. Maar ik hoef ook niet te weten hoe een tv werkt om te kunnen genieten van een film.

En het mooie is, je hoeft niet veel op te offeren/betalen.
Het kost weinig moeite.
Slecht voor de gezondheid is het ook niet.
Dus even een weekje aankijken.
Het kost niets. Hell, je gaat zelfs geld besparen.
Is het niets, dan ga je verder met waar je mee bezig bent.

Het grote verschil met andere dieten/levensstijl/sporten is: je kan zonder inspanning snel zien of het effect heeft. Een betere proefperiode is er niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door athlonkmf op 09-07-2019 11:07:46 ]
pi_187831403
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:53 schreef Spanky78 het volgende:
Ben alleen zeer allergisch voor de ‘silver bullet’ en een religieuze houding richting dit soort zaken.

Het is razend ingewikkeld en dan kom je er niet uit met alleen bedenken hoe het zou kunnen werken.

Niemand heeft het toch over een "silver bullet" of een religieuze houding? Ik niet in elk geval. Fungs interviews interpreteer ik ook niet zo, vind hem juist nogal genuanceerd mbt het al dan niet adviseren om te vasten, gezien dat helemaal afhangt van de betreffende persoon en diens doelen.

Het punt is dat de vaak gehoorde -en mijns inziens juist stellige, starre visie- dat "gewicht verliezen uiteindelijk om kcals in vs kcals uit draait, en dat hoe je dat doet niks uitmaakt", eens ter discussie wordt gesteld, en dat vind ik alleen maar inzichtgevend.
pi_187854148
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De vraag is: heb je hier ook wetenschappelijk bewijs voor?

Niet helemaal volledig hetzelfde, maar wel relevant. Vooral in de comments zijn er mensen die hetzelfde als ik ervaar: met deficit toch spiermassagroei+vetverbranding.
(maar dat wilt niet automatisch zeggen dat een surplus niet MEER spiermassa kan aanmaken. Maar wat zeker is, is dat een surplus vettoename zal betekenen. De verhouding is simpelweg minder mooi)



(en ja, deze vent zit veel te promoten)

[ Bericht 6% gewijzigd door athlonkmf op 10-07-2019 22:32:31 ]
pi_188200447
Ik ben zelf veel (25kg)afgevallen met de snake diet in zeer korte tijd.

Ik had altijd ontiegelijk veel honger, iets wat ik nauwelijks begreep gezien mijn overgewicht, totdat ik een video van de snake diet tegenkwam over leptin resistance.

Leptin is een hormoon dat vrijkomt uit je vetcellen en belandt uiteindelijk in je hersenen. Hoe meer vet je hebt, hoe meer leptin er vrij komt. Je hersenen zien de leptine en passen daarop je stofwisseling en je honger gevoel aan.

Als je langdurig te dik ben dan ziet je hersenen de leptin niet meer, net zoals je insuline resistent kan worden in een later stadium. Hierdoor denkt je hersenen dat je aan het verhongeren ben en verlaagd je stofwisseling en verhoogd tegelijkertijd je honger gevoel in een wanhopige poging om je leven te redden terwijl je eigenlijk een fatass bent.

Hoe herstel je dit proces zodat je geen honger meer hebt?

Langdurige methode is de keto diet volgen. Alleen groente met vlees, zero carbs.

Kortste methode, Snake diet.

Snake diet is 72 uur fasten waarbij je absoluut niets eet en alleen snake juice drinkt. Snake juice is per 2 liter water

-1 theelepel baking soda
-1 theelepel kalium chloride
-1/2 theelepel himalaya pinksalt

Als een emmer kalium chloride bestellen teveel moeite is, dan kan je ook

-1 theelepel baking soda
-1 theelepel losalt nemen

Losalt bestaat voor 33% uit normaal zout en 66% uit kalium chloride.

Snake juice zorgt ervoor dat je zout gehalte op pijl blijft en je geen trillende spieren of krampen krijgt terwijl je aan 't fasten bent. Een soort ziekenhuis infuus dus. Bij het drinken van normaal water en het gebrek aan eten, pis je namelijk al je zout eruit waardoor je aan het eind van de dag staat te shaken.

Hiermee dwing je je lichaam in volledige ketosis.

Na een minimale fast van 72 uur (of langer als je je goed voelt) doe je een refeed van maximaal 500 calorieën waarbij je de koolhydraten tot een absolute minimum beperkt. Groente en vlees op een 4:1 ratio. Mineralen inname is cruciaal. Daarna ga je weer door met 72 uur fasten, tot het moment dat je lichaam niet meer kan en vanaf dat moment ga je terug naar 48uurs fasten. Als 48 uur niet meer lukt ga je terug naar 24 uur. Tegen die tijd ben je al een kilo of 50 kwijt zonder naar de fitness te hoeven gaan.

Eens in de zoveel tijd neem je 2x per dag de volgende 'shot' voor je nieren en lever :

-2 eetlepels apple cider vinegar, voeg hier
-1/2 theelepel baking soda aan toe. Laat het uit borrelen en drink het dan op.

Hierna

-4 eetlepels citroen sap, mix dit met water.

Dit werkt uitstekend tegen nierstenen.

Het lijkt heel erg zwaar, niet meer eten..maar na 48 uur heb je niet eens honger meer. Je wilt niet eens meer eten.

7 kilo per week afvallen met de snake diet is geen uitzondering. Goodluck.

[ Bericht 1% gewijzigd door Suncatcher op 30-07-2019 09:30:22 ]
pi_188200545
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:22 schreef Suncatcher het volgende:
Ik ben zelf veel (25kg)afgevallen met de snake diet in zeer korte tijd.

Kortste methode, Snake diet.

Snake diet is 72 uur fasten waarbij je absoluut niets eet en alleen snake juice drinkt. Snake juice is per 2 liter water

Gewoon een intermittent fasting met wat extra electrolytes dus.
pi_188200547
Belangrijkste met afvallen is documentatie. Weet wat je eet, wordt een lopende rekenmachine met koolhydraat / eiwit / vet.

Eiwit / vet is goed voor ketosis.

Sta elke dag op de weegschaal voor die dopamine shot, voel de blijheid van progressie. Neem foto's zodat je ziet dat je lichaam aan het veranderen is, ook in de dagen dat je lichaam water vasthoudt waardoor het lijkt alsof je niet afvalt. Structuur is cruciaal.
pi_188200558
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Gewoon een intermittent fasting met wat extra electrolytes dus.
Ja en nee. Intermittent fasten is vaak 16/8, het is een fucking grap vergeleken met de snake diet.
pi_188200664
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:36 schreef Suncatcher het volgende:

[..]

Ja en nee. Intermittent fasten is vaak 16/8,
intermittent fasting is intermittent fasting. De lengte van het vasten wordt niet bepaald.
16/8, 20/4, OMAD, 36/2. 5:2, 72. Dat is allemaal intermittent fasting. Voor het gemak is voor de meeste "populaire" verhouding wel een coole naamgeving verzonnen.

Zolang er geplande periodes zijn van feast na een fast, dan is het intermittent.

Het is ook discutabel welke tijdsbestekken "het beste" zijn. Zeker omdat IF voor zoveel doelen geschikt is.
Beheersen van insuline: 16/8 ruim voldoende.
Ketosis: na 24-48 wel voldoende.
Vetverbranding: vanaf 16.
HGH verhogen: optimaal na 20. Na 48 valt het rendement mee.
Autophagy: optimaal rond de 24-48. Na 48 valt het rendement mee.

Lang vasten is ook een manier. Maar er zijn echter wel makkelijkere routes om het doel te bereiken.
Voor ketose 16/8 icm keto en wat sporten is veel makkelijker dan 48+ uur vasten.
HGH heb je niet veel aan als je niet op de piek gaat trainen. En het is zonde om dan de HGH niet te benutten door na het trainen je vasten niet te breken.

sowieso wordt voor vasten van meer dan 20 uur elektrolytes aangeraden. Water met een snufje zout is al voldoende. Je mag dat ook best ElectroJuice noemen als je het cool wilt laten klinken.

quote:
het is een fucking grap vergeleken met de snake diet.
Het is geen wedstrijd...

Vind je dat wel leuk, dan kan je hier wedstrijdjes doen: https://www.reddit.com/r/fasting/
En dan is 72 wel een fucking grap vergeleken met degene die minimaal 30 dagen vasten.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:22:39 #90
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_188200970
16 uur eten en dan 8 uur vasten is best vol te houden. Of zetten jullie midden in de nacht een wekkertje om wat te eten.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:24:20 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188200999
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:22 schreef borbit het volgende:
16 uur eten en dan 8 uur vasten is best vol te houden. Of zetten jullie midden in de nacht een wekkertje om wat te eten.
Meestal wordt andersom bedoelt, 16 uur vasten, 8 uur eten.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:29:56 #92
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_188201056
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:24 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Meestal wordt andersom bedoelt, 16 uur vasten, 8 uur eten.
Ja maar ontbijt is lekker en avondeten ook. Dus 16 uur eten 8 uur vasten lijkt mij beter.
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 10:32:34 #93
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188201087
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:29 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja maar ontbijt is lekker en avondeten ook. Dus 16 uur eten 8 uur vasten lijkt mij beter.
:')
F.K.A. SuperwormJim
pi_188201746
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:29 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja maar ontbijt is lekker en avondeten ook. Dus 16 uur eten 8 uur vasten lijkt mij beter.
Dat heeft geen zin. Die vast periode is te klein.
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 11:55:19 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188202004
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin. Die vast periode is te klein.
Hoeveel uur is dan goed genoeg om veel af te vallen ? #noobhier
  dinsdag 30 juli 2019 @ 12:01:48 #96
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_188202081
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:55 schreef Momo... het volgende:

[..]

Hoeveel uur is dan goed genoeg om veel af te vallen ? #noobhier
De tijd heeft niet zoveel met het afvallen te maken. Daarbij gaat het nog steeds om minder calorieën binnen te krijgen dan je verbrandt.

Je kunt wel 16:8 IF doen maar als je binnen die 8 uur dat je eet nog steeds meer calorieën consumeert dan je verbrandt val je niet af.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188202273
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 12:01 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

De tijd heeft niet zoveel met het afvallen te maken. Daarbij gaat het nog steeds om minder calorieën binnen te krijgen dan je verbrandt.

Je kunt wel 16:8 IF doen maar als je binnen die 8 uur dat je eet nog steeds meer calorieën consumeert dan je verbrandt val je niet af.
Alles wordt hier op een hoop gegooid. Terwijl veel zaken wel met elkaar tr maken hebben is het een niet gelijk aan het ander.

Zo heeft sporten net zo goed invloed op allerlei hormonen. En het eten van voldoende vezels heeft heel andere effecten op het microbioom maar daar is nog heel weinig van bekend. Wel dat het microbioom je endocriene systeem ook beïnvloedt.

Calorieen en hormonen zijn niet hetzelfde maar hebben wel met elkaar te maken.

Kortom; zeer complex en veel is nauwelijks goed bewezen en ook afhankelijk van persoonlijke lcjaamsstatus.
Whatever...
pi_188206919
https://player.fm/series/fasting-talk

Super interessante podcast over vasten / intermittent fasting. ^O^

Wat regelmatig ingaat op het verschil in resultaat tussen elke dag een calorie deficit (wat leidt tot verlaging basaal metabolisme waardoor je uiteindelijk plateaut) en periodiek vasten waarbij je vasten afwisselt met eetmomenten die juist boven je kcal behoefte uitkomen (en die je metabolisme opschroeven, net als wat vasten (géén kcal deficit maar vasten!) ook doet. Win-win dus.

"Het gaat om de kcal en maakt niet uit wanneer je die eet" is vanuit dat oogpunt een veel te simplistisch concept.

Het gaat uiteindelijk wel om de kcal, maar de timing van eten/vasten en de macro's die je eet blijkt een hele grote invloed te hebben op je kcal output, veel meer dan sporten dat heeft.
pi_188346515
Heb me ook ingelezen in Intermittent fasten en afgelopen week begonnen. Interessant. Waar ik nog wel een vraag over heb voor de 16/8 variant

Ik hoor into sommige filmpjes zeggenschap dat mensen hun ontbijt overslaan, dit daarna niet meer 'inhalen' en daardoor afvallen.

Maar bij IF is het toch zo dat je juist wel hetzelfde aantal calorieën blijft eten? Kortom - dat ontbijt, bijvoorbeeld havermout, eet je dan toch later, of als tussendoortje in de middag? Het gaat toch puur om het verschuiven van je eetttijden (dichter op elkaar), uiteraard binnen de calorieën marge.

Verder werkt voor mij het schema perfect als ik om 18.30 mijn laaste diner eet, en dan 10.30 ontbijt met kwark of volkorenbrood en 13.00 gewoon lunch. En dan weer om 18.00 mijn laatste maaltijd.

Tips welkom :)
Love is in the air!
pi_188346519
Edit. Dubbel.
Love is in the air!
pi_188390362
Er zijn volgens mij wel wat isocaloric studies te vinden. Even snel voor je gezocht.

https://www.cell.com/cell-metabolism/fulltext/S1550-4131(18)30253-5#secsectitle0035

In muizen:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30792482
pi_188392412
https://fittestbody.nl/complete-gids-voor-intermittent-fasting/

De ze gids stelt heel sterk dat je door IF in principe niet meer vet verbrand dan een normaal diet, echter dat het een techniek is je diet in te passen.

Ik vraag me af hoe jullie daarnaar kijken. In veel artikelen lees ik namelijk wel dat IF in de uren dat je vast een positieve werking kan hebben op je vetverbranding, omdat je juist na 12 uur je vet reserves gaat aanspreken (verlaging insuline) , waar je anders zou gaan eten.

Vooropgesteld dat je in je food window niet meer dan normaal moet eten natuurlijk.

Hoe kijken jullie hier tegengaan?
Love is in the air!
pi_188402284
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 16:23 schreef Landgeld het volgende:
https://fittestbody.nl/complete-gids-voor-intermittent-fasting/

De ze gids stelt heel sterk dat je door IF in principe niet meer vet verbrand dan een normaal diet, echter dat het een techniek is je diet in te passen.

Ik vraag me af hoe jullie daarnaar kijken. In veel artikelen lees ik namelijk wel dat IF in de uren dat je vast een positieve werking kan hebben op je vetverbranding, omdat je juist na 12 uur je vet reserves gaat aanspreken (verlaging insuline) , waar je anders zou gaan eten.

Vooropgesteld dat je in je food window niet meer dan normaal moet eten natuurlijk.

Hoe kijken jullie hier tegengaan?
quote:
concludeerde dat IF hetzelfde effect heeft op jouw lichaamsgewicht en jouw lichaamscompositie (verhouding tussen vetmassa en spiermassa) als een “normaal dieet” met een calorietekort.
Omgekeerd kun je zeggen dat met GEEN calorietekort, maar WEL IF je dus wel degelijk afvalt. Dus afvallen zonder dieet.
Het is maar hoe je dieet definieert. En EOL maakt het geen flikker uit. Als het doel maar gehaald wordt. En het blijkt dus gewoon een enorme cheat. Want de buffing effect is stackable. Oftewel, als je IF+Keto+CICO (calories in/calories out) dan verdriedubbel je het afvaleffect dus, als dat je doel is. Lijkt me een goede deal.

Ik vind het belangrijkste verschillen met een calorietekort veel interessanter: insulinebeheersing en autophagy. Dat krijg je met een normaal calorietekort dieet niet voor elkaar.
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 08:28:09 #104
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188402450
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 07:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]


[..]

Omgekeerd kun je zeggen dat met GEEN calorietekort, maar WEL IF je dus wel degelijk afvalt.
Nee. IF is geen middel om de natuurwetten te omzeilen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_188402513
Hoe gaat het nu met jou @Vlad_Benet ?

Je kan met IF wel uit een bepaald patroon komen, waarbij je eet omdat je anders 'instort' bijvoorbeeld.

Vasten kan wel goed werken om je metabool systeem aan te zetten tot het gebruiken van een andere brandstof dan kant en klare glucose.

Misschien is het op die manier toch anders dan wanneer je dezelfde calorieën eet maar dan in een ander patroon.

Voor de bewustwording is het sowieso goed als je er bewust mee bezig gaat.
What's the name of the game?
pi_188402542
Ik ben dankzij keto (met IF) van een suikerverslaving die richting insulineresistentie ging afgekomen.

Dat is toch wel een omkeerpunt in mijn leven geweest qua hoeveelheden troep en alcohol naar binnen werken en elk jaar gestaag dikker worden.

Ik weet niet of ik specifiek keto / paleo aan anderen zou aanraden. Je hebt met behoorlijk wat implicaties/bij-effecten te maken. Maar (tijdelijk) afkicken van een koolhydraatgebaseerd eetpatroon kan wel veel goeds voor je doen, en dan is IF misschien wel beter dan een calorie-restrictief dieet.
What's the name of the game?
pi_188403225
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2019 08:28 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Nee. IF is geen middel om de natuurwetten te omzeilen.
Uiteindelijk is het bedoeling om meer te verbranden dan op te slaan ja.
pi_188409264
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 07:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]


[..]

Omgekeerd kun je zeggen dat met GEEN calorietekort, maar WEL IF je dus wel degelijk afvalt. Dus afvallen zonder dieet.
Inderdaad. Dus die FAQ op die website is onjuist?

Thanks...
Love is in the air!
pi_188409548
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:24 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Inderdaad. Dus die FAQ op die website is onjuist?

Thanks...
Onvolledig. Je moet de Engelse tekst erbij lezen. En dan is het duidelijk dat bij het onderzoek de IF ook een calorietekort hebben. Maar dan niet door gelijkmatig de maaltijden te verminderen maar door een complete maaltijd over te slaan en die gemiste calorieën niet volledig bij te vullen in de eetmomenten
pi_188433051
Ik doe aan 16-17 uur fasting windows.
Merk dat ik niet persé honger heb op het einde, wel slapjes wordt.

Herkent iemand dat?
Love is in the air!
pi_188442618
Is het volgens jullie mogelijk om een Vitamine c bruistablet met water te nemen tijdens de fast? Er zit niks qua voedingsstoffen in, maar zijn wel 4 tot 8 calorieën.

https://www.myfitnesspal.(...)t-380491579?v2=false
Love is in the air!
pi_188444181
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:04 schreef Landgeld het volgende:
Is het volgens jullie mogelijk om een Vitamine c bruistablet met water te nemen tijdens de fast? Er zit niks qua voedingsstoffen in, maar zijn wel 4 tot 8 calorieën.

https://www.myfitnesspal.(...)t-380491579?v2=false
Er zijn mensen die menen dat onder de 50calorien het vasten niet breekt. Er zijn mensen die mensen dat een zoetje al een insulinerespons geven.

Beste oplossing: gewoon wachten op je feeding window om je vitamines in te nemen.
pi_188454080
Lijkt me inderdaad het beste.

Nog fasters hiee?
Love is in the air!
pi_188813826
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 08:38 schreef -marz- het volgende:
Hoe gaat het nu met jou @:Vlad_Benet ?

Je kan met IF wel uit een bepaald patroon komen, waarbij je eet omdat je anders 'instort' bijvoorbeeld.

Vasten kan wel goed werken om je metabool systeem aan te zetten tot het gebruiken van een andere brandstof dan kant en klare glucose.

Misschien is het op die manier toch anders dan wanneer je dezelfde calorieën eet maar dan in een ander patroon.

Voor de bewustwording is het sowieso goed als je er bewust mee bezig gaat.
Hoi -marz-,
Het gaat heel goed. Dank je. Ondertussen ben ik 17 kg afgevallen. Sport regelmatig en wandel veel. Ik voel me nog steeds heel evenwichtig met dit eetpatroon en verbaas mezelf nog steeds met het gemak waarmee ik snoep, suiker en koolhydraten weersta.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_188813900
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 08:43 schreef -marz- het volgende:
Ik ben dankzij keto (met IF) van een suikerverslaving die richting insulineresistentie ging afgekomen.

Dat is toch wel een omkeerpunt in mijn leven geweest qua hoeveelheden troep en alcohol naar binnen werken en elk jaar gestaag dikker worden.

Ik weet niet of ik specifiek keto / paleo aan anderen zou aanraden. Je hebt met behoorlijk wat implicaties/bij-effecten te maken. Maar (tijdelijk) afkicken van een koolhydraatgebaseerd eetpatroon kan wel veel goeds voor je doen, en dan is IF misschien wel beter dan een calorie-restrictief dieet.
Ik denk dat ik ook op de rand van diabetes balanceerde als ik een aantal symptomen en ongemakken voor de geest haal. Ik ervaar IF ook als een revolutie in mijn leven. Ik krijg dagelijks nog wel wat (minimaal) koolhydraten binnen, maar hou hierbij de glycemische index in gedachten. Ik eet dagelijks ruim voldoende en doe niet aan calorieën tellen en toch val ik gestaag af. Het gaat prima zo ^O^
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  Moderator zaterdag 7 september 2019 @ 07:47:06 #116
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188828300
Alweer een paar weekjes 18/6 hier. Helpt bij mij enorm tegen een opgeblazen gevoel, darmklachten en zo.

Heeft voor mij dus niets te maken met afvallen/aankomen, maar meer met dat ik mn maag en darmen iedere dag een tijdje echt met rust laat en niet continu voedsel laat verwerken.
F.K.A. SuperwormJim
pi_188968716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:05 schreef Vlad_Benet het volgende:
Een beker yoghurt met muesli, noten en aardbeien na een vast van 18 uur. Ik heb eten nog nooit zo gewaardeerd als ik dit de laatste tijd doe. Hier kan geen reep chocolonely tegenop. *O*
Dit inderdaad :D en de eerste kop koffie in de ochtend niet te vergeten
Love is in the air!
pi_188968734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:05 schreef Vlad_Benet het volgende:
Een beker yoghurt met muesli, noten en aardbeien na een vast van 18 uur. Ik heb eten nog nooit zo gewaardeerd als ik dit de laatste tijd doe. Hier kan geen reep chocolonely tegenop. *O*
Dit inderdaad :D en de eerste kop koffie in de ochtend niet te vergeten
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:35 schreef Suncatcher het volgende:
Belangrijkste met afvallen is documentatie. Weet wat je eet, wordt een lopende rekenmachine met koolhydraat / eiwit / vet.

Eiwit / vet is goed voor ketosis.

Sta elke dag op de weegschaal voor die dopamine shot, voel de blijheid van progressie. Neem foto's zodat je ziet dat je lichaam aan het veranderen is, ook in de dagen dat je lichaam water vasthoudt waardoor het lijkt alsof je niet afvalt. Structuur is cruciaal.
Goede tips!
Love is in the air!
pi_189038730
Ik doe sinds deze week ook IF (16:8). Maar ik heb de neiging om na 16 uur vasten mijn hele lunch er doorheen te eten. Wanneer ik eerst kwark eet ben ik even verzadigd en kan ik het beter verdelen merk ik.

Nu, na 5 dagen, lijkt het steeds makkelijker te worden. Hebben jullie dat ook? Of komt er nog een "terugval"? :).
pi_189094102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:04 schreef grhpr het volgende:
Ik doe sinds deze week ook IF (16:8). Maar ik heb de neiging om na 16 uur vasten mijn hele lunch er doorheen te eten. Wanneer ik eerst kwark eet ben ik even verzadigd en kan ik het beter verdelen merk ik.

Nu, na 5 dagen, lijkt het steeds makkelijker te worden. Hebben jullie dat ook? Of komt er nog een "terugval"? :).
Ik vast nu sinds mei periodiek en ik heb geen enkele terugval gehad. Mede omdat ik twee avonden in de week een paar biertjes, wijn, kaasje, stukje worst e.d. wil nuttigen. Chips, snacks e.d. blijf ik verre van, altijd. En ik probeer altijd een vasttijd van minimaal 16 uur aan te houden. Door de week vast ik altijd zo'n 19 tot 22 uur per dag.

Wat betreft het 'zo snel mogelijk het eten er doorheen jassen': Geef het even tijd. Je lichaam went snel aan dit eetritme.

De eerste paar weken toen ik begon met IF leek ik er wel high van; zo scherp en helder voelde ik me (ik heb mezelf dan ook een hele lange periode volgestouwd met suiker en koolhydraten? Is dit iets wat je herkent?

Nog steeds voel ik me scherp, helder en energiek, maar nu is het normaal. Dit was overigens wel iets wat ik van te voren vreesde; dat als alles eenmaal 'normaal' zou zijn ik zou vervallen in oud gedrag. Maar dat is totaal niet aan de orde, omdat ik 's ochtends niet eet is mijn insulinepeil normaal en denk ik niet eens aan eten tot rond het middaguur.

Succes! ^O^
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_189097111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 08:00 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Ik vast nu sinds mei periodiek en ik heb geen enkele terugval gehad. Mede omdat ik twee avonden in de week een paar biertjes, wijn, kaasje, stukje worst e.d. wil nuttigen. Chips, snacks e.d. blijf ik verre van, altijd. En ik probeer altijd een vasttijd van minimaal 16 uur aan te houden. Door de week vast ik altijd zo'n 19 tot 22 uur per dag.

Wat betreft het 'zo snel mogelijk het eten er doorheen jassen': Geef het even tijd. Je lichaam went snel aan dit eetritme.

De eerste paar weken toen ik begon met IF leek ik er wel high van; zo scherp en helder voelde ik me (ik heb mezelf dan ook een hele lange periode volgestouwd met suiker en koolhydraten? Is dit iets wat je herkent?

Nog steeds voel ik me scherp, helder en energiek, maar nu is het normaal. Dit was overigens wel iets wat ik van te voren vreesde; dat als alles eenmaal 'normaal' zou zijn ik zou vervallen in oud gedrag. Maar dat is totaal niet aan de orde, omdat ik 's ochtends niet eet is mijn insulinepeil normaal en denk ik niet eens aan eten tot rond het middaguur.

Succes! ^O^
Het gaat me nog steeds goed af, ik probeer inderdaad na mijn 16 uur vasten rustig aan te gaan eten. Wat ik wel heb, is dat, wanneer ik wat gegeten heb, ik me na een uur een beetje slap begin te voelen. Mogelijk stijgt dan mijn insulinepeil?
Verder eet ik bijna geen suiker (tussen de 10 en 50 gram per dag).
pi_189099591
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 12:52 schreef grhpr het volgende:

[..]

Het gaat me nog steeds goed af, ik probeer inderdaad na mijn 16 uur vasten rustig aan te gaan eten. Wat ik wel heb, is dat, wanneer ik wat gegeten heb, ik me na een uur een beetje slap begin te voelen. Mogelijk stijgt dan mijn insulinepeil?
Verder eet ik bijna geen suiker (tussen de 10 en 50 gram per dag).
Waarschijnlijk een suikerdip. Als je suiker en koolhydraten in de gaten houdt dan vlakt dat gevoel na verloop van tijd ook wel af. 50 gram is best nog veel; 12,5 suikerklontjes. Als je die suikers voornamelijk uit fruit en groente met veel vezels haalt wil het nog wel, omdat je lichaam ze dan minder snel opneemt. In ieder geval veel minder dan het Nederlands gemiddelde van 102 gram per dag.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 19:45:17 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189103415
Vind het wel interessant alleen ben ik iemand die drie keer in de week in de ochtend sport. Jammer eigenlijk...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189104506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 19:45 schreef Renesite het volgende:
Vind het wel interessant alleen ben ik iemand die drie keer in de week in de ochtend sport. Jammer eigenlijk...
En dat is een probleem?
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 20:50:15 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189104641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 20:44 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En dat is een probleem?
Hongerig sporten, of erna hongerklop?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189105286
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 20:50 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hongerig sporten, of erna hongerklop?
Als je IF+keto doet en dus fat adapted ben, heb je altijd genoeg energie om te sporten. Honger of man met de hamer kom je dan niet meer tegen. Het enige wat je nog tegenhoudt is je conditie.
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 21:56:06 #127
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_189105781
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 20:50 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hongerig sporten, of erna hongerklop?
Ik sport altijd smorgens, op een nuchtere maag.
Dat je geen energie zou hebben, is puur mentaal. Je lichaam heeft genoeg energie om nuchter voluit te gaan in de gym.

Het is even wennen, dat wel. Voor je geest dan.
F.K.A. SuperwormJim
pi_189119324
Doe nu 18:6, dat gaat mij beter af dan 16:8. Ik eet twee maaltijden totaal. Meestal ontbijt en lunch ik, somehow lukt het me beter om juist het diner te skippen en het laatste stuk van mijn fast te slapen. Voor het ontbijt en de lunch maak ik ook veel makkelijker de juiste keuzes. De namiddag en avond waren altijd mijn valkuilen voor blijven dooreten als ik eenmaal begon, en het blijkt voor mij dus makkelijker om juist die periode helemaal niet te eten ipv een beetje. In de avond ben ik nu ook veel alerter dan voorheen wanneer ik wel at.
Ik combineer het met low carb: 20-30 g kh per dag.
pi_189126371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:26 schreef littlemindy het volgende:
Doe nu 18:6, dat gaat mij beter af dan 16:8. Ik eet twee maaltijden totaal. Meestal ontbijt en lunch ik, somehow lukt het me beter om juist het diner te skippen en het laatste stuk van mijn fast te slapen. Voor het ontbijt en de lunch maak ik ook veel makkelijker de juiste keuzes. De namiddag en avond waren altijd mijn valkuilen voor blijven dooreten als ik eenmaal begon, en het blijkt voor mij dus makkelijker om juist die periode helemaal niet te eten ipv een beetje. In de avond ben ik nu ook veel alerter dan voorheen wanneer ik wel at.
Ik combineer het met low carb: 20-30 g kh per dag.
Interessant. Ik doe en ervaar min of meer hetzelfde, maar dan door het ontbijt over te slaan. Voorheen als ik meteen 's ochtends at dan was ik niet meer te stoppen en had voor 10 uur mijn lunch al op en liep rond het middaguur voor de nodige snacks naar de winkel.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_189129324
Ai, betrap me erop dat mijn 2e IF week niet zo lekker gaat. Gisteravond zelfs, door een paar zelfgemaakte koekjes van de kids op te eten, mijn fast 'gebroken'.
En ik was eergisteren niet sterk waardoor ik een kroket heb gegeten.

Voelt niet goed, dus alle zeilen weer bijzetten.
Nog steeds wat last van een dip in de namiddag (wanneer het eten 'inkickt' ofzo)?!
pi_189130353
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:46 schreef grhpr het volgende:
Ai, betrap me erop dat mijn 2e IF week niet zo lekker gaat. Gisteravond zelfs, door een paar zelfgemaakte koekjes van de kids op te eten, mijn fast 'gebroken'.
En ik was eergisteren niet sterk waardoor ik een kroket heb gegeten.

Voelt niet goed, dus alle zeilen weer bijzetten.
Nog steeds wat last van een dip in de namiddag (wanneer het eten 'inkickt' ofzo)?!
Ik ken het. Wat mij heeft geholpen is het zoveel mogelijk beperken van suiker en koolhydraten. Ook het begrijpen van onderliggende dynamieken van mijn spijsvertering heeft enorm geholpen te begrijpen wat ik voel. Dus wat doet insulline, wat doen je lever en andere klieren maar ook hoe geraffineerd gaat de voedselindustrie.
Na een paar maand ben je volledig gewend aan dit eetpatroon.

Hou vol.
Succes.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_189135638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:21 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Interessant. Ik doe en ervaar min of meer hetzelfde, maar dan door het ontbijt over te slaan. Voorheen als ik meteen 's ochtends at dan was ik niet meer te stoppen en had voor 10 uur mijn lunch al op en liep rond het middaguur voor de nodige snacks naar de winkel.
Herkenbaar. Voor mij maakt het verschil het minimale aantal koolhydraten. Eet ik die wel, dan ben de rest van de dag niet meer te stoppen als ik eenmaal begin en zou ik ook niet makkelijk het diner kunnen skippen. Nu begin ik de dag 'verzadigd' en blijf dat ook in de tijd dat ik het meest onder druk sta (werk). Dat vind ik fijn, geen holle maag gevoel. 's Avonds heb ik een licht hongergevoel tussen grofweg 17-19 uur, maar geen suikerdip / "ik MOET iets eten" gevoel, en ik kan dan vrij makkelijk afleiding zoeken in activiteiten die me ontspannen. Het enige lastige aan dit schema is sociale eetgelegenheden in de avond, maar die heb ik vrij weinig dus op die momenten kies ik er meestal voor IF te skippen en gewoonweg een dagje 3x te eten.
pi_189135818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:18 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Herkenbaar. Voor mij maakt het verschil het minimale aantal koolhydraten. Eet ik die wel, dan ben de rest van de dag niet meer te stoppen als ik eenmaal begin en zou ik ook niet makkelijk het diner kunnen skippen. Nu begin ik de dag 'verzadigd' en blijf dat ook in de tijd dat ik het meest onder druk sta (werk). Dat vind ik fijn, geen holle maag gevoel. 's Avonds heb ik een licht hongergevoel tussen grofweg 17-19 uur, maar geen suikerdip / "ik MOET iets eten" gevoel, en ik kan dan vrij makkelijk afleiding zoeken in activiteiten die me ontspannen. Het enige lastige aan dit schema is sociale eetgelegenheden in de avond, maar die heb ik vrij weinig dus op die momenten kies ik er meestal voor IF te skippen en gewoonweg een dagje 3x te eten.
Wat eet je zo op de ochtend?
Love is in the air!
pi_189135929
Meestal eieren met spek en avocado, en/of (uitgelekte) volvette griekse yoghurt met noten.

Meestal eet ik 2 maaltijden van zo'n 1100 kcal beide, eerste rond 7:00 en de tweede om 13:00 uur.
pi_189225053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:32 schreef littlemindy het volgende:
Meestal eieren met spek en avocado, en/of (uitgelekte) volvette griekse yoghurt met noten.

Meestal eet ik 2 maaltijden van zo'n 1100 kcal beide, eerste rond 7:00 en de tweede om 13:00 uur.
Interessant.

En wat als je uitgaat en een paar biertjes of wijntjes drinkt op de late avond?

Vind ik het lastigst met if.
Love is in the air!
pi_189225068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:00 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Ik ken het. Wat mij heeft geholpen is het zoveel mogelijk beperken van suiker en koolhydraten. Ook het begrijpen van onderliggende dynamieken van mijn spijsvertering heeft enorm geholpen te begrijpen wat ik voel. Dus wat doet insulline, wat doen je lever en andere klieren maar ook hoe geraffineerd gaat de voedselindustrie.
Na een paar maand ben je volledig gewend aan dit eetpatroon.

Hou vol.
Succes.
Heb je hierover specifieke boeken gelezen?

Ik neem ook minder koolhydraten tegenwoordig.
Love is in the air!
pi_189225152
is dat vasten? Zo eet ik al jaren
pi_189231226
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:25 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Interessant.

En wat als je uitgaat en een paar biertjes of wijntjes drinkt op de late avond?

Vind ik het lastigst met if.
Als ik uitga dan maak ik een uitzondering en eet/drink ik wel, maar bij mij is uitgaan niet iets wat wekelijks voorkomt. Ben ook geen grote drinker dus alcohol blijft sowieso binnen de perken. Met eten probeer ik de carbs laag te houden, wat het makkelijker maakt om het vasten daarna weer op te pakken.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 15:05:20 #139
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_189347059
Mag je kauwgom eten tijdens het vasten?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 15:09:19 #140
9859 crew  Karina
Woman
pi_189347132
Bij Pauw was er afgelopen maandag een item over vasten:
https://www.bnnvara.nl/pauw/videos/520384

quote:
Hoe gezond is vasten? Jezelf uithongeren op gepaste momenten om er fitter en gezonder van te worden is een dieet-hype en zou gezondheidsvoordelen met zich meebrengen. Antoinette Hertsenberg, presentator van 'Dokters van morgen' was zelf proefkonijn en vertelt bij PAUW over deze trend.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 15:12:49 #141
9859 crew  Karina
Woman
pi_189347190
quote:
6s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:33 schreef Salvad0R het volgende:
is dat vasten? Zo eet ik al jaren
Nou ik zat dit een beetje te lezen en ik eigenlijk ook, ik eet 's avonds na het avondeten over het algemeen niets meer, eerste wat ik weer eet (of eigenlijk drink) is 's morgens een glas ontbijdrank, in de loop van de ochtend fruit en dan om een uur of 12 lunch.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_189347281
"Jezelf uithongeren", iemand op de redactie had zijn mening al gevormd _O-

quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 15:05 schreef Anonymousz het volgende:
Mag je kauwgom eten tijdens het vasten?
De meningen zijn een beetje verdeeld hierover, suikervrij zou moeten kunnen denk ik. Zeker als je voor de rest gezond bent. Als ik kort vast heb ik nooit de neiging om kauwgom te kauwen.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 18:00:48 #143
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_189349328
Vroeger deed ik het alleen in het weekend (soort van :') )

8 uur vasten en 16 uur eten _O-

Sinds januari

Drink 2.5 L water per dag

eet elke dag fruit

Eet 3x per dag (ontbijt/lunch/maaltijd)

1x per week snacken

Sport 3x keer (soms 2x) in de week

Na het maaltijd niks meer eten


+5 kilo afgevallen in 10 maanden


Vanaf maandag ga ik 16 of 18 uur vasten :@
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  woensdag 9 oktober 2019 @ 20:53:54 #144
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189352351
Intermittent fasting is een mooi woord voor een dieetprobleem en jezelf verhongeren.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 20:54:06 #145
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_189352357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:53 schreef Mikeytt het volgende:
Intermittent fasting is een mooi woord voor een dieetprobleem en jezelf verhongeren.
manmanman :N :|W
F.K.A. SuperwormJim
pi_189359406
quote:
15s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:54 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

manmanman :N :|W
Dat is zo'n beetje de reactie die ik van iedereen krijg die ik vertel dat ik aan IF doe :')
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:29:39 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_189364654
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 15:12 schreef Karina het volgende:

[..]

Nou ik zat dit een beetje te lezen en ik eigenlijk ook, ik eet 's avonds na het avondeten over het algemeen niets meer, eerste wat ik weer eet (of eigenlijk drink) is 's morgens een glas ontbijdrank, in de loop van de ochtend fruit en dan om een uur of 12 lunch.
In fruit en ontbijtdrank zitten ook calorieën dus dan is het geen vasten ;)
disclaimer
pi_189368901
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:53 schreef Mikeytt het volgende:
Intermittent fasting is een mooi woord voor een dieetprobleem en jezelf verhongeren.
Niet iedereen doet aan IF om af te vallen. Het heeft ook andere voordelen. Daarbij is IF geen garantie voor gewichtsverlies.
pi_189372579
Als ik thuiswerk heb ik geen enkel probleem om 16uur niets te eten. Maar als ik naar kantoor ga is dat toch wel lastiger. Ik eet in de ochtend normaal 500gram kwark + noten, dat verplaatsen naar kantoor in de middag is lastig. Hoe doen jullie dat.
BlaBlaBla
  donderdag 10 oktober 2019 @ 22:28:04 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_189373053
Waarom is dat lastig?
disclaimer
pi_189376899
Bezig met mijn 24 uur fast.
Heerlijk.
Love is in the air!
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:17:38 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_189377020
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken? :+

Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet :+
disclaimer
pi_189377263
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Als ik thuiswerk heb ik geen enkel probleem om 16uur niets te eten. Maar als ik naar kantoor ga is dat toch wel lastiger. Ik eet in de ochtend normaal 500gram kwark + noten, dat verplaatsen naar kantoor in de middag is lastig. Hoe doen jullie dat.
Grappig, ik heb juist dat als ik thuiswerk ik veel meer verleidingen om me heen heb en het lastiger vind om niet te gaan snaaien (en dat terwijl onze kasten nou niet per se vol ligt met ongezonde snacks e.d.)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken? :+

Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet :+
Hoe strict en met welk doel pas je precies IF toe?

Ik zelf doe het vooral doordeweeks maar puur voor het opsparen van mij kcal zodat ik een grotere lunch en avondeten kan doen.

In het weekend is dat eigenlijk niet anders... ik houd dan dus zeker 's avonds al niet echt meer rekening mee.

(je kunt je dan ook nog afvragen natuurlijk hoezeer ik nog wel écht bezig ben met IF, true.)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:08:33 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_189377281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:06 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Grappig, ik heb juist dat als ik thuiswerk ik veel meer verleidingen om me heen heb en het lastiger vind om niet te gaan snaaien (en dat terwijl onze kasten nou niet per se vol ligt met ongezonde snacks e.d.)
Ja exact dit. Op het werk gaat alles flawless, thuis not so much :')
Gelukkig ben ik 4/7 dagen op mn werk :P
disclaimer
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:10:05 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_189377292
Ik pas het doordeweeks strikt toe, en mijn doelen zijn afvallen zonder honger en gesnaai afleren :P

Ik tel er dus meestal óók calorieën bij.
disclaimer
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:12:35 #156
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189377308
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken? :+

Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet :+
Dit moet m.i. gewoon kunnen.

Ik eet al 1,5 jaar "one-meal-a-day". Als ik in het weekend wat gedronken heb met vrienden dan maak ik een globale schatting hoeveel kcal dit ongeveer is geweest en daar pas ik mijn maandag en dinsdag maaltijd op aan. Vaak eet ik in die twee dagen dan 500kcal minder.

Het hoeft ook allemaal niet perfect te kloppen natuurlijk. Je moet ook wel gewoon kunnen leven en je sociale leven moet er bij mij niet onder gaan lijden..
pi_189377322
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken? :+

Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet :+
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik pas het doordeweeks strikt toe, en mijn doelen zijn afvallen zonder honger en gesnaai afleren :P

Ik tel er dus meestal óók calorieën bij.
Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.

Sowieso als je dagelijks al op je kcal let is het helemaal niet verkeerd om af en toe eens een hoge dag te hebben in bijv het weekend. Gemiddeld gezien val je echt nog wel af als je de rest van de 'lage dagen' qua kcal eet in een negatieve energiebalans.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:57:53 #158
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189377682
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

[..]

Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.

Sowieso als je dagelijks al op je kcal let is het helemaal niet verkeerd om af en toe eens een hoge dag te hebben in bijv het weekend. Gemiddeld gezien val je echt nog wel af als je de rest van de 'lage dagen' qua kcal eet in een negatieve energiebalans.
Sowieos is een junkdag/cheatday m.i. goed om af en toe in te plannen. Ik doe het één keer in de twee weken. Geeft je lekker een mentale opkikker met al die carbs :7
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:14:59 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_189377970
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]


[..]

Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.

Sowieso als je dagelijks al op je kcal let is het helemaal niet verkeerd om af en toe eens een hoge dag te hebben in bijv het weekend. Gemiddeld gezien val je echt nog wel af als je de rest van de 'lage dagen' qua kcal eet in een negatieve energiebalans.
Nou ja, wat ik van IF heb begrepen is dat het vasten ook je verbranding kan boosten, en dat het dus wel degelijk relevant is om langere aaneengesloten tijden niét te eten.
Als het me alleen om calorie deficit zou gaan hoef ik alleen te tellen, dat trucje ken ik al, maar het gaat me dus echt om het IF principe.
Merk je bijvoorbeeld verschil tussen 5/7 dagen IF en 2/7 géén IF met dezelfde calorie-intake versus 7/7 IF met dezelfde intake?
disclaimer
pi_189378032
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou ja, wat ik van IF heb begrepen is dat het vasten ook je verbranding kan boosten, en dat het dus wel degelijk relevant is om langere aaneengesloten tijden niét te eten.
Als het me alleen om calorie deficit zou gaan hoef ik alleen te tellen, dat trucje ken ik al, maar het gaat me dus echt om het IF principe.
Merk je bijvoorbeeld verschil tussen 5/7 dagen IF en 2/7 géén IF met dezelfde calorie-intake versus 7/7 IF met dezelfde intake?
Daar let ik te weinig op om een echt goed antwoord op te geven. Zoals gezegd is het voor mij echt een manier om mijn calorieën op te sparen voor twee grotere maaltijden later op de dag.

Sowieso laat het weekend zich moeilijker vergelijken omdat ik dan een stuk later opsta en het makkelijker is om niet te eten en een grotere lunch/brunch te nemen. Of eet ik juist wel iets meer in de ochtend en middag omdat ik dan 's avonds een festival heb waar ik niets meer eet.

In die zin ben ik dan ook niet een goede ambassadeur voor het échte IF :+

(maar je geeft dan wel nog meer antwoord op mijn vraag zoals ik hem bedoelde, blijkbaar is je doel dus om wel echt meer te halen uit de verregaandere theorie achter IF dan dat ik alleen doe om mijn calorieën te sparen. Daar kunnen andere mensen in dit topic wel een beter antwoord op geven).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189465529
Ik ben sinds vorige week begonnen met IF. Ben begonnen met 16/8 dit ging me super goed af vorige week en deze week pak ik 17/7. Na het avondeten +- 18:30 - 19:00 drink ik alleen nog een bakje koffie en dan de volgende dag om 12 uur lunch. Volgende week hoop ik naar 18/6 te gaan. Dit wordt alleen wat lastiger omdat heel het kantoor om 12 uur luncht en ik geen zin heb om alleen te eten.

Aan mijn eet patroon heb ik voor nu nog niets veranderd. Ik eet smiddags nog 2 boterhammen en savonds aardappels of pasta oid. Ik wil dit de komende tijd ook aan pakken als ik wat gewend ben aan het IF. Tussendoor eet ik veel fruit en het weekend pak ik savonds wel gewoon een biertje en verschuif ik de vast een uurtje.

De reden dat ik begonnen ben, ik merkte dat ik steeds meer hongergevoel kreeg, steeds meer at en dus ook aan kwam. Met 1.60 weeg ik nu 66 kilo en dat vind ik echt veel te veel. Ik sport verder niet fanatiek en ben ik ook niet van plan. Ik wandel elke dag minimaal een uur met de hondjes en in het weekend loop ik vaan 15-20 km in de ochtend. Afgelopen zondag voor het eerst gewandeld in de fast, dit ging verbazingwekkend goed. Ik was 9u gestart met lopen en kreeg rond half 12 wel een licht gevoel in mijn hoofd, dus heb iets eerder wat gegeten.

Positieve dingen: Ben ruim een kilo afgevallen. Ik voel me fit, ik heb geen honger gevoel meer. En wat ik totaal niet had verwacht, ik slaap veel beter.
pi_189465606
Klinkt positief. Staar je alleen niet blind op de resultaten na een weekje. Wat voor soort methode of dieet je ook gebruikt, het is niet gek dat je na een week veel afvalt. Vaak is het vooral vocht, puur vet (en dat is de massa die je natuurlijk echt kwijt wilt) zal het niet zijn.

En over verloop van tijd wil je ook oppassen dat je niet teveel spiermassa kwijtraakt. Daarom blijft zeker genoeg eten wel aan te raden, met vooral veel aandacht voor genoeg eiwitten (klinkt alsof dat nu nogal ontbreekt). Mooiste zou zijn aangevuld met genoeg beweging, helemaal perfect zou iets van krachttraining zijn, maar dat is geheel aan jezelf.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189468402
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef SQ het volgende:
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken? :+

Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet :+
Deze zag je van mijlenver aankomen maar alcohol laten staan maakt gewichtsverlies echt makkelijker.

Ik drink sinds 2,5 maand geen alcohol en het is waar dat je de kilo's als het ware van je af ziet vallen waar je loopt.

Ook omdat je minder snel in een happy-go-lucky-zero-fucks-are-given-staat geraakt als je wekenlang achter elkaar compleet nuchter bent. Het is wel saai.

Ik deed niet aan IF maar door toeval (een maagdarminfectie) nu wel, omdat ik merk dat het met mijn maag veel beter gaat als ik maar een paar uur per dag eet en verder niet. Maar als ik 's morgens meteen allemaal dingen moet doen krijg ik wel honger.

Sowieso heb ik snel stress als ik dingen moet doen, krijg je ook honger en trek in suiker van. Dat is eigenlijk het moeilijkst aan gezond(er) leven vind ik, minder stress hebben.
What's the name of the game?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:27:09 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_189468942
:D ik weet dat alcohol niet goed combineert met afvallen, maar dat was de vraag dan ook niet ;)
disclaimer
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:21:49 #165
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_189472202
Sinds maandag begonnen met if (18/6)


Het gaat tot nu toe prima
Ik ben ruim een halve kilo afvallen
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_189515311
Vandaag 20 uur gefast. Heerlijk die maaltijden daarna.

Iemand trouwens weet hoeveel calorieën aangeraden worden in de eerste voeding? Bij mij is dat al bijna 1000. Misschien teveel voor in een keer?
Love is in the air!
pi_189547309
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 14:37 schreef Landgeld het volgende:
Vandaag 20 uur gefast. Heerlijk die maaltijden daarna.

Iemand trouwens weet hoeveel calorieën aangeraden worden in de eerste voeding? Bij mij is dat al bijna 1000. Misschien teveel voor in een keer?
Als je de juiste voeding neemt maakt dat, volgens mij, niet zoveel uit. Je lichaam geeft wel aan wanneer het verzadigd is. Rustig eten is wel aan te raden, denk ik.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_189548027
Wat zijn de gezondheidsvoordelen? Wat geeft het jullie allemaal? Om af te vallen hoef ik het niet te doen, maar ben benieuwd naar de andere gezondheidsvoordelen.

En trouwens, zijn er mensen hier die wel eens een 72 hour water fast gedaan hebben? :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189548473
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:10 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zijn de gezondheidsvoordelen? Wat geeft het jullie allemaal? Om af te vallen hoef ik het niet te doen, maar ben benieuwd naar de andere gezondheidsvoordelen.

En trouwens, zijn er mensen hier die wel eens een 72 hour water fast gedaan hebben? :P
Ik doe het 4/5 dagen per week zonder intentie om af te vallen. Ik voel me energieker in de ochtend waar ik vroeger wel een vol gevoel had van een groot ontbijt en kan meer van m’n lunch genieten. Ook na 7/8u eten in de avond is echt niet goed voor je aangezien dat vaak toch junk is.
pi_189549652
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:10 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zijn de gezondheidsvoordelen? Wat geeft het jullie allemaal? Om af te vallen hoef ik het niet te doen, maar ben benieuwd naar de andere gezondheidsvoordelen.

En trouwens, zijn er mensen hier die wel eens een 72 hour water fast gedaan hebben? :P
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6257056/
Dit is wel een interessant artikel over autophagy, een proces in je lichaam die dode en beschadigde cellen recyclet als je vast.
pi_189694355
5 maanden verder en 25 kilogram afgeschud zonder een centje pijn.
Daags eet ik globaal tussen 13:00 en 18:00 uur. In het weekend wat hapjes en drankjes, de teugels wat laten vieren. En maandag veer ik als vanzelf weer terug in mijn IF routine. Eten is weinig anders meer dan voeding. Het is geen beloning en geen troost ... Eten lost niks op. Uit ervaring kan ik zeggen dat IF het meest gemakkelijke dieet is.
^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlad_Benet op 30-10-2019 11:27:18 ]
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_189694824
Ik zit al maanden in een plateau. Nou ja, joojoot rond een plateau.
Wat volgens mij vooral waterweight is.
Lichaamscompositie verandert duidelijk. Meer spieren, aders die tevoorschijn komen (dacht eerst dat ik slagaders begon te krijgen), vetcellen worden kleiner, maar vocht eromheen.
Heb wel heel wat minder (cardio)beweging dan in de zomer. Wellicht dat dat ook een oorzaak heeft.

Ben nu bezig met een cyclus van 48h+20/4+OMAD fasts om te zien of ik dit kan doorbreken.
pi_189695173
Ik doe een tijdje één keer per week 24 uur vasten en merk dat het lichaam er goed op reageert. Meer dan één keer per week vindt mijn lichaam niet tof omdat ik er dan slapper van wordt. Overigens doe ik dit niet om af te vallen maar om de gezondheidsvoordelen. Ik merk al dat mijn lichaam minder suikerbehoeftes heeft voor de rest van de week en dat ik wat meer mentale scherpte krijg. Wat opvalt is dat de laatste 2 uur van het vasten mijn lichaamstemperatuur omhoog gaat en mijn hartslag iets omhoog. Weet iemand waar dit door kan komen?
One man's trash, another man's treasure.
  woensdag 13 november 2019 @ 10:51:07 #174
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189920692
Ik probeer dit (16:8) nu een week of 3 en het bevalt me goed. De 2 grootste problemen zijn avondjes uit en dan lekker aan het speciaalbier gaan, en de combinatie met 's avonds sporten en dan eigenlijk niet meer kunnen eten daarna.
Gisteren mezelf helemaal kapotgereden tijdens een spinles en daarna dus ziekelijke honger. Wat is dan wijsheid.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_189920717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik probeer dit (16:8) nu een week of 3 en het bevalt me goed. De 2 grootste problemen zijn avondjes uit en dan lekker aan het speciaalbier gaan, en de combinatie met 's avonds sporten en dan eigenlijk niet meer kunnen eten daarna.
Gisteren mezelf helemaal kapotgereden tijdens een spinles en daarna dus ziekelijke honger. Wat is dan wijsheid.
Ik pas m'n tijden gewoon op zoiets aan en neem dan bijv 1 biertje ipv gelijk 5+
  woensdag 13 november 2019 @ 10:56:19 #176
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189920767
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:52 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ik pas m'n tijden gewoon op zoiets aan en neem dan bijv 1 biertje ipv gelijk 5+
Wat zou dan leidend zijn, je 8 uur eetmoment of je 16 uur fast? Neem aan die laatste toch? Dus ja zou prima op de dag van 12-21:30 kunnen eten, maar dan daarna 16 uur vasten?
Denk trouwens dat ik dat niet ga doen, want dan moet ik ook bewust mn lunch met collega's afslaan.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_189920791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:56 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wat zou dan leidend zijn, je 8 uur eetmoment of je 16 uur fast? Neem aan die laatste toch? Dus ja zou prima op de dag van 12-21:30 kunnen eten, maar dan daarna 16 uur vasten?
Denk trouwens dat ik dat niet ga doen, want dan moet ik ook bewust mn lunch met collega's afslaan.
Soms doe ik het niet allemaal al te streng, een keertje 13 uur is ook prima ;)
pi_189920819
Nice, ik heb nu gewoon een atletisch vetpercentage (5-13%). En totaal geen zin meer in suiker, alcohol of andere troep.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189920838
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:00 schreef Discombobulate het volgende:
Nice, ik heb nu gewoon een atletisch vetpercentage (5-13%). En totaal geen zin meer in suiker, alcohol of andere troep.
Hoe meet je zoiets? Mijn weegschaal geeft al jaren 30% aan ondanks 15 kg verschil _O-
pi_189921221
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:02 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Hoe meet je zoiets? Mijn weegschaal geeft al jaren 30% aan ondanks 15 kg verschil _O-
Online :P

Moet je wel zo'n meetlint hebben en dan je nek-, heup- en middelomtrek meten. En dan invoeren samen met gewicht en lengte.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189921574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Online :P

Moet je wel zo'n meetlint hebben en dan je nek-, heup- en middelomtrek meten. En dan invoeren samen met gewicht en lengte.
Oh thanks kan ik ook wel eens proberen ^O^
pi_189921858
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:18 schreef Vlad_Benet het volgende:
5 maanden verder en 25 kilogram afgeschud zonder een centje pijn.
Daags eet ik globaal tussen 13:00 en 18:00 uur. In het weekend wat hapjes en drankjes, de teugels wat laten vieren. En maandag veer ik als vanzelf weer terug in mijn IF routine. Eten is weinig anders meer dan voeding. Het is geen beloning en geen troost ... Eten lost niks op. Uit ervaring kan ik zeggen dat IF het meest gemakkelijke dieet is.
^O^
Wat fijn!
What's the name of the game?
  woensdag 13 november 2019 @ 13:12:37 #183
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_189922698
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:18 schreef Vlad_Benet het volgende:
5 maanden verder en 25 kilogram afgeschud zonder een centje pijn.
Daags eet ik globaal tussen 13:00 en 18:00 uur. In het weekend wat hapjes en drankjes, de teugels wat laten vieren. En maandag veer ik als vanzelf weer terug in mijn IF routine. Eten is weinig anders meer dan voeding. Het is geen beloning en geen troost ... Eten lost niks op. Uit ervaring kan ik zeggen dat IF het meest gemakkelijke dieet is.
^O^
25 :o
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  woensdag 13 november 2019 @ 13:14:15 #184
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_189922727
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:02 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Hoe meet je zoiets? Mijn weegschaal geeft al jaren 30% aan ondanks 15 kg verschil _O-
Weegschaal geeft altijd meer aan

Gewoon online doen


Volgens de weegschaal heb ik een vetpercentage van 26% maar online 21%
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_189923962
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:14 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

Weegschaal geeft altijd meer aan

Gewoon online doen


Volgens de weegschaal heb ik een vetpercentage van 26% maar online 21%
Ik ga het straks thuis proberen :7 ben benieuwd
  woensdag 13 november 2019 @ 15:47:03 #186
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_189924861
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:37 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ik ga het straks thuis proberen :7 ben benieuwd
Laat het ons weten ^O^
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  woensdag 13 november 2019 @ 16:12:43 #187
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189925173
Mijn vriendin heeft intermittent fasting geprobeerd maar vind 'het' niet snel genoeg gaan

Nu wil ze het Cambridge dieet gaan volgen. Ik zeg; normaal eten en een beetje bewegen is gezonder en op lange termijn geeft het ook een beter resultaat. Maar ze wil er toch mee doorzetten... vinden jullie dit een goed plan (ervaringen?) en hoe kan ik haar hier het best in begeleiden?
pi_189925552
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:47 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

Laat het ons weten ^O^
21% :7 stuk beter dan 30
pi_189925580
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:12 schreef mossad_agent het volgende:
Mijn vriendin heeft intermittent fasting geprobeerd maar vind 'het' niet snel genoeg gaan

Nu wil ze het Cambridge dieet gaan volgen. Ik zeg; normaal eten en een beetje bewegen is gezonder en op lange termijn geeft het ook een beter resultaat. Maar ze wil er toch mee doorzetten... vinden jullie dit een goed plan (ervaringen?) en hoe kan ik haar hier het best in begeleiden?
Vooral een makkelijke manier om mensen geld afhandig te maken zo te zien. Dat kan je beter investeren in voeding van hoge kwaliteit. De benodigde kennis kan je makkelijk zelf opdoen.
  woensdag 13 november 2019 @ 17:18:35 #190
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_189926030
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:39 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

21% :7 stuk beter dan 30
^O^
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_189926772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:12 schreef mossad_agent het volgende:
Mijn vriendin heeft intermittent fasting geprobeerd maar vind 'het' niet snel genoeg gaan


Dan moet ze het combineren met keto.
pi_189934350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:12 schreef mossad_agent het volgende:
Mijn vriendin heeft intermittent fasting geprobeerd maar vind 'het' niet snel genoeg gaan

Nu wil ze het Cambridge dieet gaan volgen. Ik zeg; normaal eten en een beetje bewegen is gezonder en op lange termijn geeft het ook een beter resultaat. Maar ze wil er toch mee doorzetten... vinden jullie dit een goed plan (ervaringen?) en hoe kan ik haar hier het best in begeleiden?
Een diet gaat niet werken als je je lifestyle niet structureel langzaam gaat aanpassen :). Misschien op korte termijn maar je Jo joot weer volledig terug. Kortom niet slim.

Kilo's komen er niet in één keer aan. Je kan dus ook niet verwachten dat ze er één keer volledig afgaan. Afhankelijk van gewicht kan dit soms wel een half jaar duren. Geduld en lange termijn focus essentieel.

Verder zou ik me eerst maar eens goed inlezen, inspiratie opdoen o YouTube etc. Ten eerste is IF geen diet. Het is een andere manier van eten. Google eens op dr. Berg op YouTube. Erg interessante informatie.

Ten tweede hangt het er met IF natuurlijk volledig vanaf hoeveel en wat je eet. En ook hoeveel je beweegt...

Wat verwacht ze?
Welke vorm van IF doet ze?
Wat eet ze in het food window?
Drinkt ze bijvoorbeeld nog alcohol en eet ze suiker?
Trackt ze haar calorieën al?

Hoe bekender if wordt hoe meer grenzen ook vervagen. Las laatst ook een artikel dat sprak over If als een diet, dat je het ontbijt moest overslaan en in feed window alles kan eten. Onzin.

Wat tips.... :

- Ga focussen op gezonde lifestyle en daarin verbeteren. Hier is voor zoveel mensen nog zoveel te winnen, los van IF. Dan komt afvallen daarna vanzelf. Ter voorbeeld: drink geen alcohol meer of minder aanzienlijk, en skip suikers, chips, koekjes en drink alleen water, thee en koffie;
- Start met dagelijks 16:8 IF;
- Pas je calorieën per dag aan op je streefdoel. Track je calorieën voor een tijdje met een app, zodat je niet over je grens gaat. Dit is misschien wel het belangrijkste. Weet wat je eet;
- Beweeg veel, liefst krachttraining en high intensity
- Eet keto. Dus geen tot zeer weinig koolhydraten (skip brood, aardappelen, rijst, havermout etc.)
- Doe dit voor tenminste drie maanden;
- Houd progressie wekelijks bij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Landgeld op 14-11-2019 09:13:45 ]
Love is in the air!
pi_189934452
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:18 schreef Vlad_Benet het volgende:
5 maanden verder en 25 kilogram afgeschud zonder een centje pijn.
Daags eet ik globaal tussen 13:00 en 18:00 uur. In het weekend wat hapjes en drankjes, de teugels wat laten vieren. En maandag veer ik als vanzelf weer terug in mijn IF routine. Eten is weinig anders meer dan voeding. Het is geen beloning en geen troost ... Eten lost niks op. Uit ervaring kan ik zeggen dat IF het meest gemakkelijke dieet is.
^O^
.

Mooi hoor.

Track je ook calorieën? Uiteindelijk helpt if niet als je natuurlijk nog teveel eet.

En hoe ga je bijvoorbeeld om met alcohol?
Love is in the air!
pi_189934464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik probeer dit (16:8) nu een week of 3 en het bevalt me goed. De 2 grootste problemen zijn avondjes uit en dan lekker aan het speciaalbier gaan, en de combinatie met 's avonds sporten en dan eigenlijk niet meer kunnen eten daarna.
Gisteren mezelf helemaal kapotgereden tijdens een spinles en daarna dus ziekelijke honger. Wat is dan wijsheid.
Alcohol inderdaad voor mij ook een uitdaging met vrienden....

Grootste valkuil. Ik drink niet veel maar alcohol is sowieso niet goed...
Love is in the air!
  donderdag 14 november 2019 @ 09:59:51 #195
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189934939
Bedankt voor de antwoorden.

Mijn vriendin eet tussen 12.00 en 20.00 uur. Daarbij let ze erg op haar voeding en snoept niet. Ook drinkt ze geen alcohol. Dus qua calorien zit het wel goed in mijn optiek. Voorheen heeft ze gewoon erg veel suiker gegeten, koekjes, chocolade etc.
Gisterenavond hebben we een goed gesprek gehad en zij ziet nu ook in dat IF beter is dan een crashdieet en ze zal hier voorlopig gewoon nog mee doorgaan.
pi_189935814
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:59 schreef mossad_agent het volgende:
Daarbij let ze erg op haar voeding en snoept niet. Ook drinkt ze geen alcohol. Dus qua calorien zit het wel goed in mijn optiek.
Dit is de vraag. Track eens drie dagen alles wat je eet. Erg leerzaam. En zie je gelijk verhouding koolhydraten versus eiwitten en vetten.
Love is in the air!
pi_189936274
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dit is de vraag. Track eens drie dagen alles wat je eet. Erg leerzaam. En zie je gelijk verhouding koolhydraten versus eiwitten en vetten.
Koolhydraten doen het hem echt bij mij. Zolang ik die zoveel mogelijk vermijd kan ik voor de rest alles eten.
pi_189936520
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:55 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Koolhydraten doen het hem echt bij mij. Zolang ik die zoveel mogelijk vermijd kan ik voor de rest alles eten.
Idd

Wat eet je veel als alternatief van koolhydraten ?
Love is in the air!
pi_189937153
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:12 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Idd

Wat eet je veel als alternatief van koolhydraten ?
Wat ik veel eet is eieren, veeeeeel groente, veel vlees. Vaak soep (zonder vermicelli) en veel salades (daar kun je eindeloos mee variëren). Het is niet dat ik specifiek de koolhydraten 'vervang'. Als ik wel koolhydraten eet, dan in de vorm van knäckebröd en roggebrood enzo, maar dat eet ik zeer zelden.
pi_189939209
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:02 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Wat ik veel eet is eieren, veeeeeel groente, veel vlees. Vaak soep (zonder vermicelli) en veel salades (daar kun je eindeloos mee variëren). Het is niet dat ik specifiek de koolhydraten 'vervang'. Als ik wel koolhydraten eet, dan in de vorm van knäckebröd en roggebrood enzo, maar dat eet ik zeer zelden.
Interessant. Maak je alle salades zelf? En wat voor vlees bijvoorbeeld?
Love is in the air!
pi_189940083
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:22 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Interessant. Maak je alle salades zelf? En wat voor vlees bijvoorbeeld?
Ja over het algemeen wel. Basis van spinazie, snijbiet, geraspte wortels. Qua vlees eet ik veel gerookte kip momenteel, carpaccio, entrecote met uien en champignons. Oja en bacon :@
pi_189941701
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:21 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ja over het algemeen wel. Basis van spinazie, snijbiet, geraspte wortels. Qua vlees eet ik veel gerookte kip momenteel, carpaccio, entrecote met uien en champignons. Oja en bacon :@
En hoeveel alcohol drink je nog?
Love is in the air!
pi_189943013
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:19 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En hoeveel alcohol drink je nog?
Helemaal niet, maar dat heb ik nooit echt gedaan.
pi_190002256
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

.

Mooi hoor.

Track je ook calorieën? Uiteindelijk helpt if niet als je natuurlijk nog teveel eet.

En hoe ga je bijvoorbeeld om met alcohol?
Je kunt amper stellen dat ik teveel eet als ik 25 kg in een half jaar verloren ben. Ik hou niet exact bij hoeveel calorieën ik binnenkrijg, maar wat ik weet van een hele rits diëten, zit ik wel goed.
Door de week drink ik niets anders dan koffie, thee en water. Vrijdagavond, zaterdag en zondag overdag nuttig ik een tiental alcoholica (speciaalbier en rode wijn) en wat worst, pinda's/noten of wat franse kaassoorten. Door de week heb ik een eetvenster van zo'n 2 tot 5 uur en zaterdag en zondag zo'n 8 uur.
De wekelijkse inname van alcohol en snacks komt daarmee op zo'n 2500 kCal die ik compenseer met fitness, cardio en veel wandelen (60/70 km per week).
De eerste weken verloor ik meerdere kilo's, nu nog een pond of een paar ons per week, maar ik val nog steeds af. Verder ben ik gezonder dan ooit, dus ergens zal ik het wel goed doen.
^O^
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_190003725
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:49 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Je kunt amper stellen dat ik teveel eet als ik 25 kg in een half jaar verloren ben. Ik hou niet exact bij hoeveel calorieën ik binnenkrijg, maar wat ik weet van een hele rits diëten, zit ik wel goed.
Door de week drink ik niets anders dan koffie, thee en water. Vrijdagavond, zaterdag en zondag overdag nuttig ik een tiental alcoholica (speciaalbier en rode wijn) en wat worst, pinda's/noten of wat franse kaassoorten. Door de week heb ik een eetvenster van zo'n 2 tot 5 uur en zaterdag en zondag zo'n 8 uur.
De wekelijkse inname van alcohol en snacks komt daarmee op zo'n 2500 kCal die ik compenseer met fitness, cardio en veel wandelen (60/70 km per week).
De eerste weken verloor ik meerdere kilo's, nu nog een pond of een paar ons per week, maar ik val nog steeds af. Verder ben ik gezonder dan ooit, dus ergens zal ik het wel goed doen.
^O^
Voor iemand die ergens hierboven beweert dat eten weinig anders dan voeding is verstouw je aardig wat rotzooi gedurende 40% van de week. Gaat het je alleen om het getal op de weegschaal?
What's the name of the game?
pi_190005765
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:15 schreef -marz- het volgende:

[..]

Voor iemand die ergens hierboven beweert dat eten weinig anders dan voeding is verstouw je aardig wat rotzooi gedurende 40% van de week. Gaat het je alleen om het getal op de weegschaal?
40% van de week klopt natuurlijk niet. Wat de reguliere maaltijden betreft doe ik geen concessies. Maar ja, tussen vrijdag 17:00 uur en zondag 17:00 uur nuttig ik een aantal eenheden alcohol en wat snacks. Mijn doel, voordat ik begon met IF, was een gezonde relatie met voeding krijgen. Maar om dit evenwicht vast te kunnen houden, sta ik mezelf in het weekend wat toe. Dit houdt het leven ook leuk. Ik zie geen enkel probleem hierin vergeleken met de roofbouw die ik ooit hiervoor op mijn lichaam pleegde. :Y
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_190010450
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:15 schreef -marz- het volgende:

[..]

Voor iemand die ergens hierboven beweert dat eten weinig anders dan voeding is verstouw je aardig wat rotzooi gedurende 40% van de week. Gaat het je alleen om het getal op de weegschaal?
Wat is er mis met 10 glazen alcohol in het weekend en wat snacks zoals kaas etc.?

Laatste is ook nog goed voor keto diet (vet).
Love is in the air!
pi_190013100
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 15:12 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

40% van de week klopt natuurlijk niet. Wat de reguliere maaltijden betreft doe ik geen concessies. Maar ja, tussen vrijdag 17:00 uur en zondag 17:00 uur nuttig ik een aantal eenheden alcohol en wat snacks. Mijn doel, voordat ik begon met IF, was een gezonde relatie met voeding krijgen. Maar om dit evenwicht vast te kunnen houden, sta ik mezelf in het weekend wat toe. Dit houdt het leven ook leuk. Ik zie geen enkel probleem hierin vergeleken met de roofbouw die ik ooit hiervoor op mijn lichaam pleegde. :Y
Ik snap het best als je zegt dat je van ver bent gekomen.

Alsnog verbaasde het me dat je eerder nog zei dat je eten nu puur als voeding beschouwt, om nu vervolgens te zeggen dat je wekelijks alcohol en snacks nuttigt om "het leven leuk te houden." Moet je allemaal zelf weten, maar je lijkt dus juist afhankelijk van bepaald voedsel/alcohol te zijn. Je gaat er zelfs voor compenseren met sporten zodat je dit kan eten/drinken zonder dat je aankomt.

Ik vind dat best krom. Als je gezond wil zijn en niet verslaafd aan bepaald voedsel en drank of bepaalde gewoontes, en je gunt jezelf/je lichaam dat, dan is dat niet gebonden aan slechts bepaalde dagen/tijden. Ik dacht dat IF daar meer over gaat eigenlijk ipv een zoveelste dieet met bijbehorende regels en uitzonderingen.
What's the name of the game?
pi_190016893
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 22:37 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik snap het best als je zegt dat je van ver bent gekomen.

Alsnog verbaasde het me dat je eerder nog zei dat je eten nu puur als voeding beschouwt, om nu vervolgens te zeggen dat je wekelijks alcohol en snacks nuttigt om "het leven leuk te houden." Moet je allemaal zelf weten, maar je lijkt dus juist afhankelijk van bepaald voedsel/alcohol te zijn. Je gaat er zelfs voor compenseren met sporten zodat je dit kan eten/drinken zonder dat je aankomt.

Ik vind dat best krom. Als je gezond wil zijn en niet verslaafd aan bepaald voedsel en drank of bepaalde gewoontes, en je gunt jezelf/je lichaam dat, dan is dat niet gebonden aan slechts bepaalde dagen/tijden. Ik dacht dat IF daar meer over gaat eigenlijk ipv een zoveelste dieet met bijbehorende regels en uitzonderingen.
Tja, zo kun je het ook zien.
Naast wat ik in voorgaande posts zeg, geloof ik ook heel sterk dat je alles met mate moet doen ... Zelfs mate zelf. ;)
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:09:21 #211
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_190030085
Ik heb ook in jou schuitje gezeten en ik weet hoe moeilijk en frustrerend het kan zijn om amper af te vallen.

Wat bij mij de doorslag gaf was dat ik meer ging bewegen en dat de focus niet meer ging liggen op afvallen maar op gezonder leven. Bewegen zodat ik me fitter voel, ipv dat ik slanker word.
Ik begon met veel te wandelen in de natuur. Je kunt dit uren doen zonder echt moe te worden.
Later ging ik hardlopen waar ik in eerste instantie een hekel aan had.
Het werd pas leuk toen ik een hardloop app ging gebruiken en daar mijn progressie kon bijhouden. Het werd een wedstrijd tegen me zelf. De drang om sneller en beter te worden ten opzichte van mijzelf, niet ten opzichte van anderen.

Qua eten eet ik gewoon 3 keer per dag. Nog steeds frites, vlees, brood, etc. Dit mag ik echter alleen als ik die dag ook beweeg. Anders eet ik gewoon gezond.
Nu ongeveer 1.5 jaar later ben ik ruim 10 kilo kwijt, nog steeds wel dikker dan gemiddeld maar geen papzak meer. Daarnaast ben ik inmiddels topfit en kan ik genieten van de stomverbaasde gezichten van mensen als ik mee doe met een hardloopwedstrijd en vaak net bovengemiddeld scoor. Dat verwachten ze niet van mijn formaat zeg maar _O-

Uiteindelijk gaat er om dat je je lekker voelt in je vel maar het moet ook leefbaar zijn.
Als je je ongelukkig voelt bij je dieet dan ga je het waarschijnlijk ook niet volhouden.
Het hoeft ook allemaal niet zo rigoureus stapsgewijs ga je vanzelf wel meer op je voeding letten om je sportprestaties op te krikken. Dat lijkt me gezonder dan per direct een heel ander dieet aan te meten.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 27 december 2021 @ 15:48:36 #212
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202841046
Bumpje

Doorbreek ik mijn fasting als ik af en toe een smintje nuttig? :o
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 15:52:15 #213
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_202841121
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 15:48 schreef GwaiLow het volgende:
Bumpje

Doorbreek ik mijn fasting als ik af en toe een smintje nuttig? :o
Zitten er calorieën in? Ja.
Zitten er geen calorieën in? Nee.

De vraag is vervolgens: hoe erg is t als je het vasten doorbreekt met een smintje? Hangt ervan af wat je probeert te bereiken met IF.
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 27 december 2021 @ 16:17:31 #214
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202841704
quote:
99s.gif Op maandag 27 december 2021 15:52 schreef SwJ het volgende:

[..]
Zitten er calorieën in? Ja.
Zitten er geen calorieën in? Nee.

De vraag is vervolgens: hoe erg is t als je het vasten doorbreekt met een smintje? Hangt ervan af wat je probeert te bereiken met IF.
Ja, dat is natuurlijk waar. Lees dat veel mensen ook ''gewoon'' suikervrije kauwgom eten. En daar zitten ook iets van 3 calorieën in. Alleen het schijnt dat je met hem kauwen van die kauwom al veel meer calorieën verbrand. Dus nah, denk dat ik daar wel mee kan leven.
  dinsdag 28 december 2021 @ 11:15:47 #215
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202860751
Ik ben nu voor het eerst begonnen met een periode van vasten. Zit nu op 41 uur zonder calorieën. Mijn oorspronkelijke plan was om dit 96 uur vol te houden, maar daar twijfel ik nu toch een beetje aan. Ondanks dat het me tot nu toe relatief makkelijk af gaat, vind ik het ook wel erg saai O+. Aan de andere kant, zolang ik het niet enorm zwaar heb (lees: enorme trek) is het ook wel zonde om er eerder mee op te houden. Hm, toch nog maar even doorzetten dus. Op z'n minst 72 uur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')