abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189940083
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:22 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Interessant. Maak je alle salades zelf? En wat voor vlees bijvoorbeeld?
Ja over het algemeen wel. Basis van spinazie, snijbiet, geraspte wortels. Qua vlees eet ik veel gerookte kip momenteel, carpaccio, entrecote met uien en champignons. Oja en bacon :@
pi_189941701
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:21 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ja over het algemeen wel. Basis van spinazie, snijbiet, geraspte wortels. Qua vlees eet ik veel gerookte kip momenteel, carpaccio, entrecote met uien en champignons. Oja en bacon :@
En hoeveel alcohol drink je nog?
Love is in the air!
pi_189943013
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:19 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En hoeveel alcohol drink je nog?
Helemaal niet, maar dat heb ik nooit echt gedaan.
pi_190002256
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

.

Mooi hoor.

Track je ook calorieën? Uiteindelijk helpt if niet als je natuurlijk nog teveel eet.

En hoe ga je bijvoorbeeld om met alcohol?
Je kunt amper stellen dat ik teveel eet als ik 25 kg in een half jaar verloren ben. Ik hou niet exact bij hoeveel calorieën ik binnenkrijg, maar wat ik weet van een hele rits diëten, zit ik wel goed.
Door de week drink ik niets anders dan koffie, thee en water. Vrijdagavond, zaterdag en zondag overdag nuttig ik een tiental alcoholica (speciaalbier en rode wijn) en wat worst, pinda's/noten of wat franse kaassoorten. Door de week heb ik een eetvenster van zo'n 2 tot 5 uur en zaterdag en zondag zo'n 8 uur.
De wekelijkse inname van alcohol en snacks komt daarmee op zo'n 2500 kCal die ik compenseer met fitness, cardio en veel wandelen (60/70 km per week).
De eerste weken verloor ik meerdere kilo's, nu nog een pond of een paar ons per week, maar ik val nog steeds af. Verder ben ik gezonder dan ooit, dus ergens zal ik het wel goed doen.
^O^
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_190003725
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:49 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

Je kunt amper stellen dat ik teveel eet als ik 25 kg in een half jaar verloren ben. Ik hou niet exact bij hoeveel calorieën ik binnenkrijg, maar wat ik weet van een hele rits diëten, zit ik wel goed.
Door de week drink ik niets anders dan koffie, thee en water. Vrijdagavond, zaterdag en zondag overdag nuttig ik een tiental alcoholica (speciaalbier en rode wijn) en wat worst, pinda's/noten of wat franse kaassoorten. Door de week heb ik een eetvenster van zo'n 2 tot 5 uur en zaterdag en zondag zo'n 8 uur.
De wekelijkse inname van alcohol en snacks komt daarmee op zo'n 2500 kCal die ik compenseer met fitness, cardio en veel wandelen (60/70 km per week).
De eerste weken verloor ik meerdere kilo's, nu nog een pond of een paar ons per week, maar ik val nog steeds af. Verder ben ik gezonder dan ooit, dus ergens zal ik het wel goed doen.
^O^
Voor iemand die ergens hierboven beweert dat eten weinig anders dan voeding is verstouw je aardig wat rotzooi gedurende 40% van de week. Gaat het je alleen om het getal op de weegschaal?
Springfield's looking pretty dusty today
pi_190005765
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:15 schreef -marz- het volgende:

[..]

Voor iemand die ergens hierboven beweert dat eten weinig anders dan voeding is verstouw je aardig wat rotzooi gedurende 40% van de week. Gaat het je alleen om het getal op de weegschaal?
40% van de week klopt natuurlijk niet. Wat de reguliere maaltijden betreft doe ik geen concessies. Maar ja, tussen vrijdag 17:00 uur en zondag 17:00 uur nuttig ik een aantal eenheden alcohol en wat snacks. Mijn doel, voordat ik begon met IF, was een gezonde relatie met voeding krijgen. Maar om dit evenwicht vast te kunnen houden, sta ik mezelf in het weekend wat toe. Dit houdt het leven ook leuk. Ik zie geen enkel probleem hierin vergeleken met de roofbouw die ik ooit hiervoor op mijn lichaam pleegde. :Y
pi_190010450
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:15 schreef -marz- het volgende:

[..]

Wat is er mis met 10 glazen alcohol in het weekend en wat snacks zoals kaas etc.?

Laatste is ook nog goed voor keto diet (vet).
Love is in the air!
pi_190013100
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 15:12 schreef Vlad_Benet het volgende:

[..]

40% van de week klopt natuurlijk niet. Wat de reguliere maaltijden betreft doe ik geen concessies. Maar ja, tussen vrijdag 17:00 uur en zondag 17:00 uur nuttig ik een aantal eenheden alcohol en wat snacks. Mijn doel, voordat ik begon met IF, was een gezonde relatie met voeding krijgen. Maar om dit evenwicht vast te kunnen houden, sta ik mezelf in het weekend wat toe. Dit houdt het leven ook leuk. Ik zie geen enkel probleem hierin vergeleken met de roofbouw die ik ooit hiervoor op mijn lichaam pleegde. :Y
Ik snap het best als je zegt dat je van ver bent gekomen.

Alsnog verbaasde het me dat je eerder nog zei dat je eten nu puur als voeding beschouwt, om nu vervolgens te zeggen dat je wekelijks alcohol en snacks nuttigt om "het leven leuk te houden." Moet je allemaal zelf weten, maar je lijkt dus juist afhankelijk van bepaald voedsel/alcohol te zijn. Je gaat er zelfs voor compenseren met sporten zodat je dit kan eten/drinken zonder dat je aankomt.

Ik vind dat best krom. Als je gezond wil zijn en niet verslaafd aan bepaald voedsel en drank of bepaalde gewoontes, en je gunt jezelf/je lichaam dat, dan is dat niet gebonden aan slechts bepaalde dagen/tijden. Ik dacht dat IF daar meer over gaat eigenlijk ipv een zoveelste dieet met bijbehorende regels en uitzonderingen.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_190016893
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 22:37 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik snap het best als je zegt dat je van ver bent gekomen.

Alsnog verbaasde het me dat je eerder nog zei dat je eten nu puur als voeding beschouwt, om nu vervolgens te zeggen dat je wekelijks alcohol en snacks nuttigt om "het leven leuk te houden." Moet je allemaal zelf weten, maar je lijkt dus juist afhankelijk van bepaald voedsel/alcohol te zijn. Je gaat er zelfs voor compenseren met sporten zodat je dit kan eten/drinken zonder dat je aankomt.

Ik vind dat best krom. Als je gezond wil zijn en niet verslaafd aan bepaald voedsel en drank of bepaalde gewoontes, en je gunt jezelf/je lichaam dat, dan is dat niet gebonden aan slechts bepaalde dagen/tijden. Ik dacht dat IF daar meer over gaat eigenlijk ipv een zoveelste dieet met bijbehorende regels en uitzonderingen.
Tja, zo kun je het ook zien.
Naast wat ik in voorgaande posts zeg, geloof ik ook heel sterk dat je alles met mate moet doen ... Zelfs mate zelf. ;)
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:09:21 #211
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_190030085
Ik heb ook in jou schuitje gezeten en ik weet hoe moeilijk en frustrerend het kan zijn om amper af te vallen.

Wat bij mij de doorslag gaf was dat ik meer ging bewegen en dat de focus niet meer ging liggen op afvallen maar op gezonder leven. Bewegen zodat ik me fitter voel, ipv dat ik slanker word.
Ik begon met veel te wandelen in de natuur. Je kunt dit uren doen zonder echt moe te worden.
Later ging ik hardlopen waar ik in eerste instantie een hekel aan had.
Het werd pas leuk toen ik een hardloop app ging gebruiken en daar mijn progressie kon bijhouden. Het werd een wedstrijd tegen me zelf. De drang om sneller en beter te worden ten opzichte van mijzelf, niet ten opzichte van anderen.

Qua eten eet ik gewoon 3 keer per dag. Nog steeds frites, vlees, brood, etc. Dit mag ik echter alleen als ik die dag ook beweeg. Anders eet ik gewoon gezond.
Nu ongeveer 1.5 jaar later ben ik ruim 10 kilo kwijt, nog steeds wel dikker dan gemiddeld maar geen papzak meer. Daarnaast ben ik inmiddels topfit en kan ik genieten van de stomverbaasde gezichten van mensen als ik mee doe met een hardloopwedstrijd en vaak net bovengemiddeld scoor. Dat verwachten ze niet van mijn formaat zeg maar _O-

Uiteindelijk gaat er om dat je je lekker voelt in je vel maar het moet ook leefbaar zijn.
Als je je ongelukkig voelt bij je dieet dan ga je het waarschijnlijk ook niet volhouden.
Het hoeft ook allemaal niet zo rigoureus stapsgewijs ga je vanzelf wel meer op je voeding letten om je sportprestaties op te krikken. Dat lijkt me gezonder dan per direct een heel ander dieet aan te meten.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 27 december 2021 @ 15:48:36 #212
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202841046
Bumpje

Doorbreek ik mijn fasting als ik af en toe een smintje nuttig? :o
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 15:52:15 #213
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_202841121
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 15:48 schreef GwaiLow het volgende:
Bumpje

Doorbreek ik mijn fasting als ik af en toe een smintje nuttig? :o
Zitten er calorieën in? Ja.
Zitten er geen calorieën in? Nee.

De vraag is vervolgens: hoe erg is t als je het vasten doorbreekt met een smintje? Hangt ervan af wat je probeert te bereiken met IF.
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 27 december 2021 @ 16:17:31 #214
179002 GwaiLow
pi_202841704
quote:
99s.gif Op maandag 27 december 2021 15:52 schreef SwJ het volgende:

[..]
Zitten er calorieën in? Ja.
Zitten er geen calorieën in? Nee.

De vraag is vervolgens: hoe erg is t als je het vasten doorbreekt met een smintje? Hangt ervan af wat je probeert te bereiken met IF.
Ja, dat is natuurlijk waar. Lees dat veel mensen ook ''gewoon'' suikervrije kauwgom eten. En daar zitten ook iets van 3 calorieën in. Alleen het schijnt dat je met hem kauwen van die kauwom al veel meer calorieën verbrand. Dus nah, denk dat ik daar wel mee kan leven.
  dinsdag 28 december 2021 @ 11:15:47 #215
179002 GwaiLow
pi_202860751
Ik ben nu voor het eerst begonnen met een periode van vasten. Zit nu op 41 uur zonder calorieën. Mijn oorspronkelijke plan was om dit 96 uur vol te houden, maar daar twijfel ik nu toch een beetje aan. Ondanks dat het me tot nu toe relatief makkelijk af gaat, vind ik het ook wel erg saai O+. Aan de andere kant, zolang ik het niet enorm zwaar heb (lees: enorme trek) is het ook wel zonde om er eerder mee op te houden. Hm, toch nog maar even doorzetten dus. Op z'n minst 72 uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')