abonnement Unibet Coolblue
pi_187373508
klik op de TT voor vorige delen *O*

Foto's:

Zie hier de foto's van Memmel en Johan.
Zie hier de foto's van iamredleader en Tinuviel.
Zie hier de foto's van cloarie.
Zie hier de foto's van leonieke en Phille.
Zie hier de foto's van TARAraboemdijee en freecell.
Zie hier en hierde foto's van Diaan73 en Peaceman. (scroll door het topic voor alle foto's!)
Zie hier de foto's van Pluisje en Rickmans.
Zie hier de foto's van Sjimz.
Zie hier en hier de foto's van Fannetje.
Zie hier de foto's van Levitation.
Zie hier de foto's van J-Net.
Zie hier de foto's van Pure-Poison.
Zie hier de foto's van Rekkie.
Zie hier de foto's van Tessie.
Zie hier de foto's van Rewimo.
Zie hier de foto's van IJzercookie.
Zie hier de foto's van Mickeys.
Zie hier de foto's van avotar
Zie hier en hier de foto's van Motorbloempje
Zie hier de foto's van Maggiorana
Zie hier de foto's van Tha_Flash
Zie hier de foto's van Vlindur
Zie hier de foto's van progje
Zie hier de foto's van soohr
Zie hier de foto's van JufMariska
Zie hier de foto's van Chanty en Dirty harry
Zie hier de foto's van Suuzs
Zie hier de foto's van speknek
Zie hier de foto's van MissBliss en Re
Zie hier de foto's van Martine1984
Zie hier de foto's van Lienzz
Zie hier en hier de foto's van Stormqueen en bleiblei
Zie hier en hier de foto's van ClintOosthout

Trouw linkjes:

Kleding
9lover.com
anastasi.nl
atelierdiagonal.es
blacktie.nl
bruidsmode-marieke.nl (tweedehands bruidsmode)
chameleonbride.co.uk
china-eshop.net
idoido.nl
kennethpool.com
kleinfeldbridal.com
linearaffaelli.be
lindsayfleming.com (Celtic & Medieval Bridal Designers)
littleflowers.nl voor bruidskinderen
pronovias.com
manuelmota.es
newstyling.nl
peterlangner.it
rembo-styling.com
sanpatrick.com
sinceritybridal.com
whiteone.es

Taarten
backstage-bakery.nl
taartjetaart.com
caribbeansoulfood.nl
http://www.irenes-suikercreaties.nl/

Fotografen:
Grotografie
Sara Letschert
Mon et Mine
2 Rings
www.dedagvanjullieleven.nl
www.fotonijkamp.nl
www.debruiloften.nl
www.arnohoogwerf.nl
www.mercarra.nl
www.remcovandesanden.nl
www.yourweddingphotos.eu
www.timcorbeel.com
www.bjornfrins.nl
www.jordyhuijbregts.com
www.lerafotografie.nl
Antoine Pütz

Weddingplanners
conamore.it (voor als je een weddingplanner in Italië nodig hebt)

Van alles op 1 site
designyourwedding.nl
perfectetrouwdag.nl
theperfectwedding.nl
theknot.com
trouweninderegio.nl
weddingstylemagazine.com

Ringen
gabre.nl
ihr-trauring-juwelier.de (betaalbare trouwringen)
trendjuwelier.nl
specialetrouwringen.nl
atlantistrouwringen.nl
artobject.nl
Zuni.nl

Bedankjes
hetoriginelekado.nl
kleinkadootje.nl
bedankjes.nl

Locaties
rederijthor.nl

Kaartjes
trouwpost.nl
kaartje2go.nl
trouwkaarten.nl

Vergeet Wiki. Gebruik de reeksenknop onderaan het topic voor een nieuw deel in deze reeks.

Post hier je verhalen, foto's, vragen en meer!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_187373535
Ik heb de data uit 2017 maar uit de OP gehaald, neem aan dat iedereen inmiddels gelukkig getrouwd is :+

De locatie weet van mijn zorgen omtrent het eten ja. Het zal wel goedkomen.

Mijn mantra de komende dagen :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:35:02 #3
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_187376370
Voor ons nog 100 dagen (nou ja eigenlijk morgen: 100 dagen en 18 uur) :o

Is zo’n enveloppendoos handig? En hoe maak je die nou een beetje niet-corny?

Kwam erachter dat wel echt iedereen verwachtingen heeft over wat ‘normaal’ is, wat je moet doen op je bruiloft etc. Zo vond een vriendin het ‘raar’ dat wij geen receptie houden na de ceremonie “want dan krijg je geen cadeaus”. Wij trouwen om 3 uur, gaan daarna foto’s maken terwijl onze daggasten kunnen borrelen bij de avondlocatie. Vond ik wel een mooie oplossing. Daarna eten we wat en zijn de rest van de mensen welkom voor het feest. Nooit in me opgekomen om daar ook nog een receptie in te proppen, vond ik onhandig. Plus: alsof ik het erg vind als we geen cadeaus krijgen :’).

Of de verwachting dat je per se in een hotel moet overnachten op je huwelijksdag. We hebben echt moeten uitleggen aan vrienden dat wij het juist fijn vinden om na zo’n lange intense dag in ons eigen bed te kruipen. We gaan 2 dagen later op reis dus dan slaap ik 2 weken lang in een vreemd bed :+

Het viel mij in ieder geval op hoeveel mensen een idee hebben van bruiloften. Wij hebben zelf nog nooit een bruiloft meegemaakt (als daggasten, alleen 1x als avondgast) dus voor ons is eigenlijk praktisch nieuw en vonden wij dit soort ‘verwachtingen’ bijzonder.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 17:54 schreef Syrena het volgende:
Ik heb de data uit 2017 maar uit de OP gehaald, neem aan dat iedereen inmiddels gelukkig getrouwd is :+

De locatie weet van mijn zorgen omtrent het eten ja. Het zal wel goedkomen.

Mijn mantra de komende dagen :')
Sowieso: het ook alleen maar gezond om niet teveel te eten ;) Maar komt vast goed, niet teveel over stressen :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_187376564
Mensen hebben wel meer ideeën over dingen. Lekker doen waar jij je zelf prettig bij voelt.

Wij sliepen wel in een hotel.. En vrienden sliepen in ons huis die wij vertrouwde dat er geen teringzooi gemaakt zou worden ;)

Verder vind ik recepties echt verschrikkelijk.. Voelt voor mij altijd een beetje als ja ik wil wel een cadeautje van je maar ik vind je niet leuk genoeg om op ons feest te komen..

Afgelopen weekend hadden wij een bruiloft die had zelf een doos ingepakt met mooi papier en dat was de enveloppe doos. Onze feest locatie had een leuk oud klein vaatje wat ze gebruikte bij bruiloften als enveloppe doos.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:56:34 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_187376793
Wij gebruiken een simpele houten kist en een kort lint met de letters C A R D S eraan, als enveloppen doos.

Wij doen ook geen typische bruilofts routine. Vragen ook niet om cadeaus. Een huwelijksreis donatie als ze echt willen, maar dat ze er bij zijn is voor ons genoeg. Zeker voor de paar Nederlanders die naar Engeland hier reizen om erbij te kunnen zijn. En een paar Engelsen van onze online game groep die ook zeker 4 uur moeten reizen om erbij te kunnen zijn.

Wij hebben onze ceremonie om 12.30 en daarna een korte pauze (1,5 uur) voor foto's, drankje, canapes, spelletjes voor de kinderen op het grasveld van het hotel en een confetti foto moment. En heel misschien een drone groeps foto moment. (Als het hotel toestemming geeft voor 5 minuten!) ;)

Daarna een 3 gangen diner met twee of drie speeches en afsluitend de bruidstaart en koffie/thee. Daarna is het klaar. Wie wilt blijven, mag met ons naar een pub verderop aan het strand komen. Wie naar huis/hotel wil, mag lekker weg! :D Niets geen dansvloer of avond feestje voor ons. Lekker relaxen!
pi_187376873
Wij zijn afgelopen zaterdag getrouwd! *O* ^) *O*

Owh jongens wat is trouwen ontzettend geweldig! Het was van het begin tot het einde genieten, van elkaar, van alle bijzondere momenten en van alle gasten die met ons mee genoten! *;

Ik heb volgens mij iedereen die er was en zelf nog niet getrouwd is, minstens drie maal aangeraden ook te trouwen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik het niet kan laten nog een paar fotootjes te plaatsen als ik meer mooie plaatjes heb maar hierboven een kleine preview :)
pi_187377232
Enveloppendoos: ik heb een doos van mijn werk meegebietst, die ga ik bekleden met hartjeskaftpapier en beplakken met de trouwkaarten die over zijn. En dan mag de verloofde er een gleuf in maken, want ik snij me geheid in mijn vingers.

Denk dat ik als back-up morgen maar een houten kistje haal bij de Action :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_187377381
We hebben geen gastenboek trouwens. En geen bedankjes. Omdat we te lam waren om dat te regelen en ook omdat we zelf nooit weten wat je moet schrijven in zo'n boek. En die bedankjes, tenzij goed over nagedacht, liggen toch maar stof te vangen bij mensen.

Ik had nog een mok met de kop van onze kat erop bedacht, maar werd te prijzig :+

Nog steeds geen ceremoniemuziek. En de openingsdans ook nog niet.

We matchen super wat betreft knopen doorhakken en zaken regelen, dus denk dat we donderdagnacht nog gauw een cdtje staan te branden :') #teamlammetak
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:38:51 #9
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_187377738
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mensen hebben wel meer ideeën over dingen. Lekker doen waar jij je zelf prettig bij voelt.

Ja dat doen we sowieso hoor, ik probeer me zo min mogelijk aan te trekken van verwachtingen van anderen :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wij zijn afgelopen zaterdag getrouwd! *O* ^) *O*

Owh jongens wat is trouwen ontzettend geweldig! Het was van het begin tot het einde genieten, van elkaar, van alle bijzondere momenten en van alle gasten die met ons mee genoten! *;

Ik heb volgens mij iedereen die er was en zelf nog niet getrouwd is, minstens drie maal aangeraden ook te trouwen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik het niet kan laten nog een paar fotootjes te plaatsen als ik meer mooie plaatjes heb maar hierboven een kleine preview :)
Wat leuk!! Gefeliciteerd :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:22 schreef Syrena het volgende:
We hebben geen gastenboek trouwens. En geen bedankjes. Omdat we te lam waren om dat te regelen en ook omdat we zelf nooit weten wat je moet schrijven in zo'n boek. En die bedankjes, tenzij goed over nagedacht, liggen toch maar stof te vangen bij mensen.

Ik had nog een mok met de kop van onze kat erop bedacht, maar werd te prijzig :+

Nog steeds geen ceremoniemuziek. En de openingsdans ook nog niet.

We matchen super wat betreft knopen doorhakken en zaken regelen, dus denk dat we donderdagnacht nog gauw een cdtje staan te branden :') #teamlammetak
Oja, ook zoiets. Wij hebben nu een ‘bucketlist’ gastenboek want daar hebben we nog iets aan :’) En als bedankjes hebben we bloemenzaad voor bijen omdat we iets nuttigs wilde hebben :+ (niet dat iedereen dit gebruikt maar dan strooien ze het maar ergens buiten, helpt ook mee :P )

Herkenbaar trouwens ;)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_187377776
Mijn vader had een houten huisje gemaakt voor de enveloppen met onze namen erop

Edit zoiets
https://www.google.com/se(...)imgrc=p2cTfrfyAQgD4M
  dinsdag 11 juni 2019 @ 22:29:02 #11
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_187378875
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:22 schreef Syrena het volgende:
We hebben geen gastenboek trouwens. En geen bedankjes. Omdat we te lam waren om dat te regelen en ook omdat we zelf nooit weten wat je moet schrijven in zo'n boek. En die bedankjes, tenzij goed over nagedacht, liggen toch maar stof te vangen bij mensen.
Ons bedankje zal waarschijnlijk bij hun naambordje liggen tijdens het diner ofzo. Aangezien ik Nederlands ben en in Engeland woon en trouw. Doen we van stroopwafels en een koekjesvorm een hart uitsnijden. In plastic en een stickertje erop met bedankt, onze namen en de datum! :D O+

Zoals deze!
https://www.google.com/se(...)imgrc=QJfogemtSb8JBM:

...en de restjes eten wij op...! :6

En wij doen helemaal geen eerste dans :o Geen zin in, geen tijd voor. Misschien een leuk grap dansje 's avonds in de pub als de ciders erdoor gaan! _O-
  dinsdag 11 juni 2019 @ 22:48:05 #12
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_187379405
Voor onze gasten stonden weckpotten met de ingrediënten om koekjes te bakken klaar: bedankt dat jullie er waren, bak deze koekjes en vier ons feestje thuis nog een keer! c_/ (Zelf gemaakt)
Met daarbij papieren tasjes beschilderd door onze zoon. :D

De eerste foto’s van zelf gebakken koekjes zijn al binnen O+

Voor de enveloppen hadden we op aanraden van de locatie toch maar iets gemaakt en dat was inderdaad erg handig en stond ook gezellig.
Een oude vintage koffer, gleuf er in en de randen beplakt met een passend kanten randje. Paste prachtig bij onze vintage sfeer ^)

Openings dans was een speech op achtergrond muziek van mijn man met aansluitend het liedje waarvan 1 zin bovenaan onze uitnodiging stond: one love, one heart let’s get together and feel all right; uit one love/people get ready, bob Marley. Daar hebben we lekker op mee gedeind samen daarna.

Ons gastenboek was een polaroid camera, zonder een hokje en gekke accessoires erbij. Zijn echt hele leuke foto’s geworden. Mensen konden in het het kleine vakje op de foto nog iets schrijven. Aanrader wel om het zo te doen!

[ Bericht 15% gewijzigd door Zo-is-dat op 11-06-2019 22:59:55 ]
  dinsdag 11 juni 2019 @ 23:02:32 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187379827
Ons gastenboek waren elpee platen. En ikea heeft daar hele mooie lijsten voor dus deze hangen nu in huis :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187380037
Ons gastenboek was een tuinbankje, dat nu een mooie plek in onze tuin heeft.

En bedankjes waren eigen gebrouwen bier O+ ook veel leuke reacties op gekregen.
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:04:54 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187383506
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wij zijn afgelopen zaterdag getrouwd! *O* ^) *O*

Owh jongens wat is trouwen ontzettend geweldig! Het was van het begin tot het einde genieten, van elkaar, van alle bijzondere momenten en van alle gasten die met ons mee genoten! *;

Ik heb volgens mij iedereen die er was en zelf nog niet getrouwd is, minstens drie maal aangeraden ook te trouwen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik het niet kan laten nog een paar fotootjes te plaatsen als ik meer mooie plaatjes heb maar hierboven een kleine preview :)
Gefeliciteerd! Wat een leuke foto!
in de haak.
pi_187384110
Dju, ik had eerder moeten vragen naar ideeën hier :o wat leuk en origineel allemaal!

Volgens mij is een bruiloft zoiets dat je de 2e keer beter doet _O- (grapje uiteraard!)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_187384918
Ons gastenboek was een filmcamera met een ouderwetse kinderpoppenkast met rode gordijntjes als decor. Hilarisch om al die veel te grote hoofden tussen die gordijntjes te zien verschijnen. En het is een dierbare herinnering aan mensen die nu niet meer leven, zo fijn om nog leuke beelden van hen te hebben.
pi_187385263
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:19 schreef Jentin het volgende:
Ons gastenboek was een filmcamera met een ouderwetse kinderpoppenkast met rode gordijntjes als decor. Hilarisch om al die veel te grote hoofden tussen die gordijntjes te zien verschijnen. En het is een dierbare herinnering aan mensen die nu niet meer leven, zo fijn om nog leuke beelden van hen te hebben.
Ohhh wat tof! Heel leuk idee O+
  donderdag 13 juni 2019 @ 14:31:32 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187404809
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wij zijn afgelopen zaterdag getrouwd! *O* ^) *O*

Owh jongens wat is trouwen ontzettend geweldig! Het was van het begin tot het einde genieten, van elkaar, van alle bijzondere momenten en van alle gasten die met ons mee genoten! *;

Ik heb volgens mij iedereen die er was en zelf nog niet getrouwd is, minstens drie maal aangeraden ook te trouwen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik het niet kan laten nog een paar fotootjes te plaatsen als ik meer mooie plaatjes heb maar hierboven een kleine preview :)
Gefeliciteerd *O*.
Wat een toffe foto O+.
KuikenGuppy
  donderdag 13 juni 2019 @ 14:33:23 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187404834
Vraagje hè.
Wij sturen de daggasten een andere uitnodiging dan de overige gasten.
Maar hoe doe je zoiets op de trouw website, maak je daar een aparte pagina voor de daggasten? Ik wil er wel graag alle relevante info op zetten.
KuikenGuppy
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 juni 2019 @ 14:36:57 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187404892
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 14:33 schreef Burdie het volgende:
Vraagje hè.
Wij sturen de daggasten een andere uitnodiging dan de overige gasten.
Maar hoe doe je zoiets op de trouw website, maak je daar een aparte pagina voor de daggasten? Ik wil er wel graag alle relevante info op zetten.
een QR code op de kaart van de daggasten?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 13 juni 2019 @ 14:55:29 #22
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_187405239
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 14:33 schreef Burdie het volgende:
Vraagje hè.
Wij sturen de daggasten een andere uitnodiging dan de overige gasten.
Maar hoe doe je zoiets op de trouw website, maak je daar een aparte pagina voor de daggasten? Ik wil er wel graag alle relevante info op zetten.
Nu heb ik zelf de website in eigen hosting + ontwerp ik zelf dus ik weet niet of je hier heel veel aan hebt maar ik heb 2 (bijna) identieke pagina's. Een pagina voor daggasten en een pagina voor de rest. Ze lijken als 2 druppels water alleen staat bij de daggasten het volledige programma en de rest heeft alleen de ceremonie + het feest. In de uitnodiging staat de link van óf de ene óf de andere pagina. Bedacht me alleen dat we m'n schoonmoeder wel moeten aangeven die link niet met mensen te delen omdat ze de halve wereld aan het uitnodigen is voor de ceremonie (want openbaar) :')
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 13 juni 2019 @ 15:04:50 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187405359
Ik heb ook een eigen wordpress draaien, dus kan alles zelf indelen. Eigenlijk neig ik er naar gewoon twee pagina's te maken en dat je vanuit de pagina met het programma doorklikt naar het programma voor de daggasten. Alleen onze families zijn daggast, en zij hebben als "extra" nog een diner, overnachting, ontbijt en koffie de volgende dag.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:17:01 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187481660
Wij hebben donkerpaarse enveloppen voor het drukwerk. Wat zouden jullie doen, witte etiketten er op plakken voor de adressen, of een witte stift kopen en de adressen met wit schrijven?
De save the date kaartjes gaan deze week de deur uit, vind het ineens heel spannend want dan gaan de gasten ook op onze website kijken en daar staat al heel veel informatie, terwijl we tot nu toe bijna alles nog geheim hebben gehouden. Leuk spannend, dat wel O+.
KuikenGuppy
pi_187485587
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:17 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben donkerpaarse enveloppen voor het drukwerk. Wat zouden jullie doen, witte etiketten er op plakken voor de adressen, of een witte stift kopen en de adressen met wit schrijven?
De save the date kaartjes gaan deze week de deur uit, vind het ineens heel spannend want dan gaan de gasten ook op onze website kijken en daar staat al heel veel informatie, terwijl we tot nu toe bijna alles nog geheim hebben gehouden. Leuk spannend, dat wel O+.
Mits net geschreven, lijkt witte stift mij erg mooi! Hangt natuurlijk af hoeveel je moet schrijven. Ik heb met mijn ceremoniemeester er 120-130 geschreven, dat was prima te doen.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 18:59:34 #26
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_187489645
Witte stift, lijkt me tof!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 21:59:58 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187492576
Het waren 9 kaarten geloof ik :D. Alleen voor de daggasten, 1 kaart per gezin. Ik heb witte stift geprobeerd maar dat werd niet mooi. Etiketten wel, dus die zitten er nu op, en ze zijn onderweg :o *O*.
KuikenGuppy
  donderdag 20 juni 2019 @ 11:15:46 #28
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_187517546
Ik kwam viewmasters tegen met persoonlijke foto's. Ik had gelijk ideeën om er 2 te bestellen voor tijdens het feest waarbij mensen onze oude foto's konden bekijken (van onze jeugd en toen we net samen waren, 4 jaar geleden) en dan eindigend bij een foto die we net na het vraag-moment samen hebben gemaakt. Wij zijn trouwens van de leeftijd (32) dat we hiermee zijn opgegroeid :+ vandaar dat ik het leuk vond.

Maar nu bedacht ik me net of gasten daar überhaupt wel geïnteresseerd in zijn, of dat ik de enige ben die het leuk gaat vinden :') Wat vinden jullie?



[ Bericht 12% gewijzigd door Yesse op 20-06-2019 11:26:09 (Was de vraag aan jullie vergeten :+) ]
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_187531967
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:15 schreef Yesse het volgende:
Ik kwam viewmasters tegen met persoonlijke foto's. Ik had gelijk ideeën om er 2 te bestellen voor tijdens het feest waarbij mensen onze oude foto's konden bekijken (van onze jeugd en toen we net samen waren, 4 jaar geleden) en dan eindigend bij een foto die we net na het vraag-moment samen hebben gemaakt. Wij zijn trouwens van de leeftijd (32) dat we hiermee zijn opgegroeid :+ vandaar dat ik het leuk vond.

Maar nu bedacht ik me net of gasten daar überhaupt wel geïnteresseerd in zijn, of dat ik de enige ben die het leuk gaat vinden :') Wat vinden jullie?

Ik vind het een leuk idee! Ik denk wel dat gasten die jullie als kind gekend hebben (ouder(s), broers of zussen of vrienden die je al heel lang kent het leuker vinden dan eventuele vrienden die je uitnodigt die je als volwassenen kent

[ afbeelding ]
pi_187533066
Trouwen :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 21 juni 2019 @ 10:59:42 #31
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187533432
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:15 schreef Yesse het volgende:
Ik kwam viewmasters tegen met persoonlijke foto's. Ik had gelijk ideeën om er 2 te bestellen voor tijdens het feest waarbij mensen onze oude foto's konden bekijken (van onze jeugd en toen we net samen waren, 4 jaar geleden) en dan eindigend bij een foto die we net na het vraag-moment samen hebben gemaakt. Wij zijn trouwens van de leeftijd (32) dat we hiermee zijn opgegroeid :+ vandaar dat ik het leuk vond.

Maar nu bedacht ik me net of gasten daar überhaupt wel geïnteresseerd in zijn, of dat ik de enige ben die het leuk gaat vinden :') Wat vinden jullie?

[ afbeelding ]
zeker leuk!
in de haak.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 11:09:38 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187533611
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 17:54 schreef Syrena het volgende:
Ik heb de data uit 2017 maar uit de OP gehaald, neem aan dat iedereen inmiddels gelukkig getrouwd is :+

De locatie weet van mijn zorgen omtrent het eten ja. Het zal wel goedkomen.

Mijn mantra de komende dagen :')
Hoe was jullie trouwdag, Syrena?
in de haak.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 11:12:18 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187533661
Leuk idee wel juist, Yesse!

Wij hebben over anderhalve week een meeting met de band en volgende week gaat mijn lief voor een pak op stap.
KuikenGuppy
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:21:49 #34
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_187536872
Dan ga ik het maar gewoon doen :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 11:09 schreef trui het volgende:

[..]

Hoe was jullie trouwdag, Syrena?
Ik ben ook benieuwd!
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_187536966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 11:09 schreef trui het volgende:

[..]

Hoe was jullie trouwdag, Syrena?
Voorbij voor ik het wist :o
Iedereen vond het een topfeestje *O* Er was genoeg eten, mijn gehandicapte oom + vriendin zijn veilig heen en teruggekomen met de taxi O+ Paar last minute afzeggers uiteraard.

Het was een hele fijne dag, maar de dag van m'n leven, nou nee, mijn man O+ was dat met me eens. Ik had gewoon teveel stress van dingen vantevoren, en in het middelpunt staan is dus écht niks voor ons :') nou ja, dat weten we nu.

Ik had 's avonds ook steeds het idee dat ik op het feest van iemand anders was, heel raar.
Misschien te weinig wijn gehad :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:34:16 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187536994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:31 schreef Syrena het volgende:
Misschien te weinig wijn gehad :+
:D
Ik was van plan één wijntje te doen en verder water te drinken, om geen ordinaire dronken bruid te worden :'). Maar dat is wat jou betreft een afrader dus? :7.
Gefeliciteerd trouwens, jullie hadden prachtig weer :Y O+.
KuikenGuppy
pi_187537084
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D
Ik was van plan één wijntje te doen en verder water te drinken, om geen ordinaire dronken bruid te worden :'). Maar dat is wat jou betreft een afrader dus? :7.
Gefeliciteerd trouwens, jullie hadden prachtig weer :Y O+.
Ik had er 2 op, voor de rest veel cola en spa, veel gedanst!
Drie was mss beter geweest :+

Ja het weer was super, onze locatie heeft een buitenstuk met loungemeubilair, dus daar zat zowat iedereen. Ik heb ze naar binnen gejaagd voor een toespraakje dat we hadden voor de 2 dames die ons gekoppeld hebben en de openingsdans.

En daarna spurtte iedereen weer naar buiten, op wat die-hard dansers na.

Was wel grappig, ik had op de kaart "trek je dansschoenen aan" staan, en er stonden inderdaad her en der schoenendozen en tassen met extra schoenen O+
Ik had zelf ook gympen mee, stonden nog leuk onder de jurk ook.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 21 juni 2019 @ 20:39:58 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187541185
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:42 schreef Syrena het volgende:

[..]

veel gedanst!

Ik had zelf ook gympen mee, stonden nog leuk onder de jurk ook.
fotootje misschien? :)
in de haak.
pi_187563248
Ik ben sinds een maand verloofd en dat betekent dat ik (we) nu druk bezig zijn met de voorbereidingen voor het trouwfeest. Twijfel alleen nog sterk of ik enkel een fotograaf moet inhuren of toch ook een videograaf? Is er iemand hier die er ook voor gekozen heeft geen videograaf in te huren? En wat waren de redenen hiervoor?
pi_187563826
Alweer, maghrebijnse?
  woensdag 3 juli 2019 @ 20:20:54 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187736816
Wij hadden vandaag de kennismaking met onze band. Was zó fijn! Ze snapten precies wat wij willen van de avond, en wat onze insteek is, echt super leuk! Ik heb er nu nog meer zin in.
Heb vanavond ook nog allerlei linten en strikken besteld in "onze" kleuren (voor op de auto's, corsages, decoraties etc.)
Alles begint een beetje op z'n plek te vallen en vorm te krijgen O+.
KuikenGuppy
pi_187754309
Zo, eerste gesprek gehad. Dit gaat het niet worden. Zaal is echt heel donker, het tapijt is zwart. Betreft een Van der Valk hotel. Volgende week gaan we een kijkje nemen bij andere locaties.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mahra op 04-07-2019 19:56:32 ]
pi_187800921
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 14:12 schreef Crumpette het volgende:
Alweer, maghrebijnse?
Helaas verkeert ze weer in een psychose.

Na alle “verlovingen” en “zwangerschappen” is het weer raak.

Ik hoop dat ze op tijd de hulp krijgt die ze nodig heeft. ;(
  maandag 8 juli 2019 @ 21:43:11 #44
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_187820627
WHOAAA. Nog maar 2 maanden en een paar dagen! :o Komt wel erg snel dichtbij! Nog aardig wat dingetjes te doen! Maar komt allemaal goed!!! Hoop ik! :D

Deze week kan ik vrij weinig doen. Drie 12 uur diensten en de overige 4 dagen ben ik terug in NL voor mijn broers bruiloft a.s. vrijdag! Maar volgende week weer even hard er tegen aan met de huwelijksplanning!

Hebben gelukkig onze huwelijksreis besloten! (Met maar klein een beetje ruzie........ :@ _O- Meneer wou persé iets doen wat ik allereerst echt helemaal niet leuk vind en voor dat geld het ook totaal niet waard vond....). En nu hebben we uiteindelijk samen besloten voor een 4 daagse trip naar IJsland! :D

Oh, en eind volgende week mag ik ook eindelijk met de folium zuur en vitamientjes beginnen....WHOOO :D :o :@
  dinsdag 9 juli 2019 @ 08:55:43 #45
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_187825125
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:43 schreef Bienelientjee het volgende:
WHOAAA. Nog maar 2 maanden en een paar dagen! :o Komt wel erg snel dichtbij! Nog aardig wat dingetjes te doen! Maar komt allemaal goed!!! Hoop ik! :D

Deze week kan ik vrij weinig doen. Drie 12 uur diensten en de overige 4 dagen ben ik terug in NL voor mijn broers bruiloft a.s. vrijdag! Maar volgende week weer even hard er tegen aan met de huwelijksplanning!

Hebben gelukkig onze huwelijksreis besloten! (Met maar klein een beetje ruzie........ :@ _O- Meneer wou persé iets doen wat ik allereerst echt helemaal niet leuk vind en voor dat geld het ook totaal niet waard vond....). En nu hebben we uiteindelijk samen besloten voor een 4 daagse trip naar IJsland! :D

Oh, en eind volgende week mag ik ook eindelijk met de folium zuur en vitamientjes beginnen....WHOOO :D :o :@
*O* Wat staat er nog op je lijstje dan? Wij mogen nog 10 extra dagen wachten na jullie huwelijk maar ik merk dat iedereen 'naar de vorderingen' vraagt en ik daar echt het idee door heb dat ik essentiële dingen mis ofzo :')

Ik moet nog bloemen regelen, mijn bedankjes afmaken (wacht nog op wat zakjes die we nodig hebben) en wat laatste afspraken met leveranciers maar daar staan alle data voor ingepland :+

Wat leuk dat je broer ook gaat trouwen! Voor je ouders vast mooi dat jullie gelukkig zijn.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 9 juli 2019 @ 14:32:03 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187829204
Wat hebben jullie voor bedankjes?
KuikenGuppy
pi_187832342
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 14:32 schreef Burdie het volgende:
Wat hebben jullie voor bedankjes?
Wij willen geurkaarsen als bedankjes uitdelen ( nog niet besteld want bruiloft is pas volgend jaar mei/juni).

https://www.cottonbird.nl/trouwkaarten/geurkaars.asp
pi_187832377
Mijn verlovingsfoto's zijn zoooo mooi! Oh, ben er zo blij mee.
pi_187836280
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:08 schreef McBrokkie het volgende:

[..]

Helaas verkeert ze weer in een psychose.

Na alle “verlovingen” en “zwangerschappen” is het weer raak.

Ik hoop dat ze op tijd de hulp krijgt die ze nodig heeft. ;(
Jeetje dat is ook geen manier van leven op zo een wijze.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:59:58 #50
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_187836683
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 08:55 schreef Yesse het volgende:

[..]

*O* Wat staat er nog op je lijstje dan? Wij mogen nog 10 extra dagen wachten na jullie huwelijk maar ik merk dat iedereen 'naar de vorderingen' vraagt en ik daar echt het idee door heb dat ik essentiële dingen mis ofzo :')

Ik moet nog bloemen regelen, mijn bedankjes afmaken (wacht nog op wat zakjes die we nodig hebben) en wat laatste afspraken met leveranciers maar daar staan alle data voor ingepland :+

Wat leuk dat je broer ook gaat trouwen! Voor je ouders vast mooi dat jullie gelukkig zijn.
Helaas is alleen mijn moeder er nog. Maar inderdaad! Twee bruiloften in korte tijd! :o

Hier ook, constant diezelfde vraag. :{w Pffff. En het zijn nog wel aardig wat dingetjes. Maar gelukkig geen uiterst belangrijke dingen!! Voor ons ook nog de bloemen uitkiezen. Heb al wel iemand geboekt staan en een idee qua kleuren. En heb de vazen en de lantaarntjes en alles. Moet alleen nog besluiten welk type bloemen.

Voor de rest afwachten op alle RSVP's. Volgende week eens achter aan. Zodat ik ook de tafel indeling kan gaan maken. En de naambordjes voor aan tafel met menu keuze kan schrijven. Dan nog het afronden van mijn jurk (schoenen kopen en de kleinere details, een ketting enzo). Laatste cadeautjes voor het jongste bruidsmeisje en vriendlief zijn moeder kopen.

En de muzieklijst afronden. Wij hebben simpelweg een Spotify afspeellijst op de achtergrond aan staan.

Op de 29e heb ik een uitprobeersel met mijn haar en make up stylist.

En de laatste betalingen staan ingepland, maar de grootste zijn gelukkig nu al gedaan.

Dat zijn grotendeels de belangrijkste stukken. Verder waarschijnlijk nog wat kleinere details die ik mis. (Activiteiten zakjes voor de kinderen afmaken bv. )

En in de twee/drie dagen ervoor moet ik mijn bedankjes maken. (Hartjesvorm van koekjes, een stroopwafel. In een zakje. Mijn Nederlandse tintje op de bruiloft ;) ) Als het te warm is, smelt de caramel er aan de zijkant uit! _O-

Heb simpelweg gewoon weinig tijd gehad door mijn werk. Maar volgende week er even keihard tegen aan! :D Kan waarschijnlijk de helft, of zeker 1/3 van mijn to do list volgende week afmaken!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 22:04:49 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187836787
Fijn altijd, todo lijstjes afwerken 8-).
Leuk die stroopwafeltjes, Biene!
KuikenGuppy
pi_187839760
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:40 schreef stokj het volgende:

[..]

Jeetje dat is ook geen manier van leven op zo een wijze.
Is het ook niet, brada.

Om ontopic te blijven: mocht ik ooit trouwen, dan kom ik hier voor inspiratie. :)

Beperkt aantal gasten: alleen directe familie en onze eigen vrienden. Dat zal max. 70 man zijn. Dresscode: waar je je prettig in voelt (ik ga niemand opleggen wat te dragen). Véél eten en muziek en dansen.
  woensdag 10 juli 2019 @ 06:38:23 #53
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_187841142
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 14:32 schreef Burdie het volgende:
Wat hebben jullie voor bedankjes?
Wij hebben in bulk bloemenzaadjes gekocht voor een bloem die in trek is bij bijen (we wilden die ook een steuntje in de rug geven) en in een pot en de volle grond te zaaien is. Die gaan we verdelen naar de zakjes en dat zit in een envelopje. Enige nadeel is dat men het pas in de lente kan gebruiken maar hopelijk denken ze er aan en kunnen ze nog even terugdenken aan toen :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_187841329
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 00:12 schreef McBrokkie het volgende:

[..]

Is het ook niet, brada.

Om ontopic te blijven: mocht ik ooit trouwen, dan kom ik hier voor inspiratie. :)

Beperkt aantal gasten: alleen directe familie en onze eigen vrienden. Dat zal max. 70 man zijn. Dresscode: waar je je prettig in voelt (ik ga niemand opleggen wat te dragen). Véél eten en muziek en dansen.
Ja brada je hebt gelijk.

Als ik ooit trouw wil ik het klein houden en alleen directe familie. Maar dat zal bij mij heel weinig zijn _O- _O- _O-
pi_187850001
Dit is me een gave trouwlocatie... keuzes, keuzes...

  vrijdag 12 juli 2019 @ 17:52:10 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187885763
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 07:39 schreef stokj het volgende:

[..]

Ja brada je hebt gelijk.

Als ik ooit trouw wil ik het klein houden en alleen directe familie. Maar dat zal bij mij heel weinig zijn _O- _O- _O-
Wij hebben er ook niet veel mensen bij. Wel de mensen die we er echt bij willen en dat is het belangrijkste ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 12 juli 2019 @ 17:52:56 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187885776
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:00 schreef Mahra het volgende:
Dit is me een gave trouwlocatie... keuzes, keuzes...[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik had bij dé locatie meteen het "ja dit is 'm" gevoel.
Net als bij de jurk trouwens. Heb zin om m'n jurk weer te passen O+.
KuikenGuppy
pi_187885790
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben er ook niet veel mensen bij. Wel de mensen die we er echt bij willen en dat is het belangrijkste ;).
Ja zo hoort dat ook. Bij mij verwacht iedereen op werk (bijna het hele gebouw kent mij) dat ik hen uitnodig. Maar ik ben van plan om niemand van werk uit te nodigen en alleen de directe naaste (weinige) familie. Maarja, eerst een vrouwtje vinden die met mij wilt trouwen _O- _O- _O-
pi_187886826
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik had bij dé locatie meteen het "ja dit is 'm" gevoel.
Net als bij de jurk trouwens. Heb zin om m'n jurk weer te passen O+.
Oh, fijn dat je het gelijk al wel wist! Wanneer is jouw grote dag?

Ik heb morgen weer twee ‘bezichtigingen ’ en gesprekken. Zal wel foto’s plaatsen van de locaties, ben benieuwd of iemand het zal herkennen...
pi_187894597
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:45 schreef Mahra het volgende:

[..]

Oh, fijn dat je het gelijk al wel wist! Wanneer is jouw grote dag?

Ik heb morgen weer twee ‘bezichtigingen ’ en gesprekken. Zal wel foto’s plaatsen van de locaties, ben benieuwd of iemand het zal herkennen...
Ja gaan jullie serieus trouwen? Leuk voor jullie en uiteraard beter dan wat je hiervoor had. :)
pi_187896245
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 02:56 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja gaan jullie serieus trouwen? Leuk voor jullie en uiteraard beter dan wat je hiervoor had. :)
We zijn inmiddels al ruim een maand verloofd, dus ja het gaat echt gebeuren. Dankjewel!
pi_187902680
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik had bij dé locatie meteen het "ja dit is 'm" gevoel.
Net als bij de jurk trouwens. Heb zin om m'n jurk weer te passen O+.
Ik begrijp dat gevoel! We zagen het en wisten het gelijk! We hebben nu een locatie en datum! Zo leuk dit en zooo happy nu.
  zondag 14 juli 2019 @ 11:29:08 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187912927
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:20 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik begrijp dat gevoel! We zagen het en wisten het gelijk! We hebben nu een locatie en datum! Zo leuk dit en zooo happy nu.
Fijn :).
Wij trouwen op 11 oktober.
Volgende week weer m'n jurk passen *O*.
KuikenGuppy
pi_187913112
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 11:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Fijn :).
Wij trouwen op 11 oktober.
Volgende week weer m'n jurk passen *O*.
Oh, spannend! Beginnen de zenuwen al?

Wij trouwen pas 6 juni, dus dat duurt nog wel even.
  zondag 14 juli 2019 @ 12:02:14 #65
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_187913280
Iemand hier al begonnen (of mensen die nog meelezen die al getrouwd zijn) met een draaiboek? Ik vraag me af hoe precies deze moet zijn. Ik heb nu alle grove dingen die gebeuren met een timeframe. Maar voor de videograaf (die slechts tot en met de ceremonie blijft) heb ik niet meer dan wanneer hij in welk huis is voor de voorbereiding, wanneer ik word opgehaald en wanneer we vertrekken naar de ceremonie. Dus dat is niet heel uitgebreid. Moet dat? En zo ja: wat zet je er dan op :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  zondag 14 juli 2019 @ 13:41:27 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187914833
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2019 12:02 schreef Yesse het volgende:
Iemand hier al begonnen (of mensen die nog meelezen die al getrouwd zijn) met een draaiboek? Ik vraag me af hoe precies deze moet zijn. Ik heb nu alle grove dingen die gebeuren met een timeframe. Maar voor de videograaf (die slechts tot en met de ceremonie blijft) heb ik niet meer dan wanneer hij in welk huis is voor de voorbereiding, wanneer ik word opgehaald en wanneer we vertrekken naar de ceremonie. Dus dat is niet heel uitgebreid. Moet dat? En zo ja: wat zet je er dan op :+
Zo'n draaiboek maak je zo precies als je zelf nodig vindt.
Werk je met een ceremoniemeester? Dan is het handig als hij/zij daar ook iets over te zeggen heeft :+.
Wij hebben geen ceremoniemeester, ik heb daarom een super uitgebreid draaiboek met echt alle details en tijdstippen er in. Zo kan ik ook niks vergeten te regelen. Vanuit onze locatie is er iemand die daar alles draaiend houdt, en bij de dingen daar omheen vragen we het aan specifieke personen. Bijv. dat er iemand is die de bloemen ophaalt, iemand die zorgt dat het huis netjes achtergelaten wordt en goed is afgesloten nadat iedereen is vertrokken naar de locatie (en daar schrijf ik dus bijv bij welke deuren op slot moeten zijn, dat ze op de kat moeten letten, dat het na vertrek niet aan het huis zichtbaar mag zijn dat we die dag trouwen), etc.

In jouw geval met de videograaf lijkt het me voldoende te noteren hoe laat hij waar is, wie hem waar ontvangt en waar hij met evt vragen terecht kan.
KuikenGuppy
pi_187931531
Hebben jullie statafels? Mijn verloofde wenst statafels en ik wil dat absoluut niet, omdat ik dat lelijk vind.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 14:16:50 #68
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_187951105
Vandaag eindelijk eens een dagje vrij en aan mijn To-Do lijst werken.

Heb mijn tafelplan lay-out in elkaar geknutseld! :') Dus we kunnen dit weekend alle namen gaan sorteren en een officieel tafel plan maken.

Heb de helft van mijn gasten die nog geen RSVP gestuurd hadden, om hun menu keuze gevraagd. Want OMG, waarom doet iedereen dat altijd op het laatste moment of vergeet het gewoon compleet! :')

En zojuist mijn "amuletje" besteld. Voor aan mijn boeket. Met "Dad, walk with me today".

Pew pew! Op naar de volgende!
pi_187952391
Zo, zaal hebben we, fotograaf ook ( althans op het oog), catering is geregeld... en band gisteren gesproken, waar ik een goed gevoel over had en waarvan ik denk dat dit het wordt.

Nu nog visagiste, 4 stoffen uitzoeken en 4 jurken laten naaien.... en de hennafeest regelen. Oh en eens zien wanneer we voor de 2 wetten ( Nederlandse en nog een ander land) gaan trouwen. Moet dat ook maar eens doen, is dat weer gedaan.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 09:58:10 #70
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188231788
Mannen........wie snapt ze?! :')

Het is 7 weken tot de bruiloft. En wat bedenkt hij ineens? Laten we de badkamer eruit slopen. En ook zonder aankondiging kom ik na een 12 uur dienst thuis en de halve badkamer ligt er al uit, tegels en al........ Ja, die moet hoognodig gebeuren, want het is nog van de vorige bewoners en in een belabberde staat. Maar echt? Moet dat NU?>! -O-

Wat trouwen betreft, eindelijk alle RSVP's terug! De laatste moest ik zelf om vragen en ze hebben afgezegd. Kon je dat 7 weken geleden niet toen je de uitnodiging kreeg? :{w

En mijn haar/make up stylist ontmoet afgelopen maandag! Ik ben blij met haar! O+
pi_188232550
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Mannen........wie snapt ze?! :')

Het is 7 weken tot de bruiloft. En wat bedenkt hij ineens? Laten we de badkamer eruit slopen. En ook zonder aankondiging kom ik na een 12 uur dienst thuis en de halve badkamer ligt er al uit, tegels en al........ Ja, die moet hoognodig gebeuren, want het is nog van de vorige bewoners en in een belabberde staat. Maar echt? Moet dat NU?>! -O-

Wat trouwen betreft, eindelijk alle RSVP's terug! De laatste moest ik zelf om vragen en ze hebben afgezegd. Kon je dat 7 weken geleden niet toen je de uitnodiging kreeg? :{w

En mijn haar/make up stylist ontmoet afgelopen maandag! Ik ben blij met haar! O+
Heb je straks met je bruiloft wel een mooie nieuwe badkamer ^O^ Of hebben jullie nog veel te doen voor de bruiloft?

Wij trouwen ook over 7 weken maar hebben net de uitnodigingen er uit gestuurd :+ Wat voor haarstijl ga je doen? Wij zijn uitgekomen op een vlecht die aan de achterkant samenkomt. Ook heel blij mee al moet je niet meer op pinterest kijken ofzo want dan zie je nog 10 stijlen die je leuk vindt (in mijn geval dan :D )
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 1 augustus 2019 @ 11:51:45 #72
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188232966
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:14 schreef Yesse het volgende:

[..]

Heb je straks met je bruiloft wel een mooie nieuwe badkamer ^O^ Of hebben jullie nog veel te doen voor de bruiloft?

Wij trouwen ook over 7 weken maar hebben net de uitnodigingen er uit gestuurd :+ Wat voor haarstijl ga je doen? Wij zijn uitgekomen op een vlecht die aan de achterkant samenkomt. Ook heel blij mee al moet je niet meer op pinterest kijken ofzo want dan zie je nog 10 stijlen die je leuk vindt (in mijn geval dan :D )
Hebben nog wel aardig wat dingetjes te doen ja. En ik werk twee weekenden in de maand. Dus er is niet heel veel tijd over om dingen samen te doen. En nu de stress van een badkamer verbouwing er nog eens bovenop. Ik ben ook echt moe de laatste tijd! Helpt ook niet dat mijn lichaam stipt om 5.30 wakker is. Terwijl ik er pas om 7 uur uit moet op een werkdag.

Mijn haar wordt zoiets als dit, met misschien nog iets van een decoratie erin :D :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanmiddag mijn jurk weer aan *O*

Hopelijk doen je RSVPs er niet te lang over _O- Ik moest echt voor de helft ervan er ZELF achter aan wou ik ze voor de deadline binnen hebben!
pi_188233772
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:51 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Hebben nog wel aardig wat dingetjes te doen ja. En ik werk twee weekenden in de maand. Dus er is niet heel veel tijd over om dingen samen te doen. En nu de stress van een badkamer verbouwing er nog eens bovenop. Ik ben ook echt moe de laatste tijd! Helpt ook niet dat mijn lichaam stipt om 5.30 wakker is. Terwijl ik er pas om 7 uur uit moet op een werkdag.

Mijn haar wordt zoiets als dit, met misschien nog iets van een decoratie erin :D :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanmiddag mijn jurk weer aan *O*

Hopelijk doen je RSVPs er niet te lang over _O- Ik moest echt voor de helft ervan er ZELF achter aan wou ik ze voor de deadline binnen hebben!
Dan is het wel jammer dat je nog zoveel moet doen. Wij zijn volgens mij helemaal klaar behalve dingen die niet eerder kunnen. Maar krijg ook constant de vraag of we het niet druk hebben dus wellicht vergeten we gewoon alles :') _O- Waar moet je je nog mee bezig houden?

We moeten 2 weken van te voren de aantallen doorgeven aan de locatie dus dat moet goedkomen binnen die 5 weken en anders bellen we de mensen die het niet hebben doorgegeven even. Dan hebben we hooguit 20 mensen om te bellen en dat is nog hoog ingeschat :+ We hebben gelukkig niet ál te veel mensen.

Leuk haar! Ik wilde in eerste instantie ook los haar met krullen maar omdat ik een open rug heb en een sluier was dat zonde. Inmiddels op zoiets uitgekomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Yesse op 01-08-2019 13:11:06 ]
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:19:34 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188234072
Wow, mooi O+.
Hier is het nog 10 weken (komt snel dichtbij zeg :X). Voor mijn gevoel moeten we echt nog heel veel doen, maar ik heb op zich wel het idee dat alles onder controle is.
Ik hoop dat we vanavond tijd hebben om de proefdrukken van onze uitnodigingen te bestellen. Had ze eigenlijk al de deur uit willen doen maar soit... :P.
Haar ben ik ook nog niet over uit. Make-up ga ik denk ik zelf doen.
Wij moeten nog regelen:
- fotograaf
- trouwvervoer
- inhoud kerkdienst
- pepermuntjes voor tijdens de kerkdienst
- uitnodigingen versturen
- RSVP's
- menu kiezen & voorproeven
- menukaarten drukken
- ander drukwerk (liturgieën, kaartjes voor de daggasten)
- kindermeisje (er komen veel mensen met kinderen, dus ik wil iemand die met ze gaat kleuren, knutselen, minidisco, spelen, etc.)
- schoenen
- kapper
- proefkapsel
- proefmakeup
- huwelijksreis
- bedankjes
- bedankjes daggasten
- welkomsttasjes voor op de hotelkamers
- div aankleding/decoraties maken
- lunch
- kamerindeling
- tafelschikking
- kleding van onze kinderen

En dan vergeet ik vast nog het een en ander :+ Ik heb iig nog een flinke to-do lijst.
KuikenGuppy
pi_188235709
Omg burd :o dat is nog best een hoop :o
  donderdag 1 augustus 2019 @ 15:17:20 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188236185
Alles is onder controle :+.
KuikenGuppy
  donderdag 1 augustus 2019 @ 15:20:59 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188236245
Voor de duidelijkheid, we zijn aan vrijwel al deze dingen wel al begonnen, bijv de fotograaf moeten we alleen nog van te voren de dag mee doorspreken, de kerkdienst is grotendeels voorbereid, de uitnodigingen zijn in proefdruk-fase, menu hebben we gekozen maar nog niet definitief, etc.
KuikenGuppy
pi_188236327
Ja ok dan klinkt het al heel anders. Ik kreeg al plaatsvervangende bruiloftstress flashbacks van je lijst :')
  donderdag 1 augustus 2019 @ 15:39:13 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188236557
Ik had van te voren niet gedacht dat het zoveel werk was hoor :'). Vind het wel super leuk om te doen, het wordt echt ónze dag, helemaal zoals het zelf willen O+.
KuikenGuppy
pi_188236575
Echt he :') nooit meer. Bij mijn tweede huwelijk elope ik gewoon. :P
  donderdag 1 augustus 2019 @ 15:46:55 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188236684
Haha! Kan ook idd :+.
Ik hou er van om te organiseren dus ik doe het op al mijn toekomstige huwelijken gewoon steeds weer groots :P.
KuikenGuppy
  donderdag 1 augustus 2019 @ 17:30:38 #82
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188238278
En ik dacht dat ik nog veel te doen had :o
  donderdag 1 augustus 2019 @ 17:45:19 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188238502
Wat moet jij nog doen dan, Biene?
Het zijn allemaal afrondende dingen hier hoor, maar wel allemaal nog openstaande punten ja :'). Voor mijn gevoel hebben we nog plenty tijd (en ik kan er dagelijks mee bezig zijn, dat scheelt misschien ook?).
KuikenGuppy
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:34:32 #84
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188247451
Ik ben ook fan van organiseren inderdaad maar omdat ik een hoop tijd heb zijn alle zaken inmiddels wel geregeld en we hebben alleen een stadhuis ceremonie dus daar hoeft ook niet echt iets geregeld te worden. Ik moet alleen ons welkomstbord nog afmaken. :)
Overigens heb ik met veel dingen die samen besloten moesten worden gewoon gezegd; kijk eens mee, dit zijn de opties welke doen we. 2 minuten later waren we er dan wel uit :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:35:36 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188297054
Zo, ben door jullie toch een (klein) beetje in de stress geschoten :'). Maar wel weer een aantal punten van het lijstje af kunnen strepen. De uitnodigingen zijn eindelijk besteld, dus die kunnen we hopelijk morgen versturen.
Trouwringen zijn uitgezocht (met ogen dicht betalen en nooit meer aan denken :X), afspraak met de fotograaf, bloemen en versiering uitbesteed, gaat lekker zo :).
KuikenGuppy
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:56:21 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188297308
Hebben jullie trouwens je aanstaande nog iets cadeau gedaan op de bruiloft? (Behalve jezelf :+).
KuikenGuppy
  maandag 5 augustus 2019 @ 14:35:05 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_188297859
Neen.
in de haak.
  maandag 5 augustus 2019 @ 14:41:27 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188297953
Nee. Geen cadeau.

Ik mis trouwens gegraveerde pennen voor de getuigen op je lijstje :+ ;)
pi_188298010
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:41 schreef amaranta het volgende:
Nee. Geen cadeau.

Ik mis trouwens gegraveerde pennen voor de getuigen op je lijstje :+ ;)
Gegraveerde pennen, nooit ook maar aan gedacht om dat te regelen, ben ik nu slecht?

En ook mijn vrouw niks kado gedaan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:25:45 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188298607
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:44 schreef Karstman het volgende:

[..]

Gegraveerde pennen, nooit ook maar aan gedacht om dat te regelen, ben ik nu slecht?

En ook mijn vrouw niks kado gedaan.
Ja, je huwelijk zal mislukken als je de standaard pen van het gemeentehuis gebruikt. ;(

Haha, nee hoor. Ik vond het gewoon wel een leuk detail toen wij trouwden.
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:36:18 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_188298808
Hier voorzichtig ook eens aanhaken en volgen :) Benieuwd naar alle "rompslomp" die er bij komt kijken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:57:20 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188299246
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:41 schreef amaranta het volgende:
Nee. Geen cadeau.

Ik mis trouwens gegraveerde pennen voor de getuigen op je lijstje :+ ;)
Wij hebben geen getuigen, dat deel hebben we 6 jaar geleden al gedaan :D.
KuikenGuppy
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:08:13 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188299464
Net even creatief gedaan en een enveloppendoos in elkaar geknutseld O+. Ben best blij met het resultaat!
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 augustus 2019 @ 16:44:14 #94
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_188300111
Nog even mee spieken, 4 oktober trouwen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_188300142
Wat vinden jullie, kun je als gast in driedelig pak naar een bruiloft?
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:49:21 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_188300193
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat vinden jullie, kun je als gast in driedelig pak naar een bruiloft?
Wat is de dresscode?
disclaimer
pi_188300233
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat is de dresscode?
Is er niet. Ik ben daggast, een van mijn beste vrienden

Familie is redelijk boers. Sommigen gaan bijvoorbeeld met sweater waaronder directe familie.
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:52:59 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188300245
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat vinden jullie, kun je als gast in driedelig pak naar een bruiloft?
Kan prima
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:53:10 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_188300249
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:52 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Is er niet. Ik ben daggast, een van mijn beste vrienden

Familie is redelijk boers. Sommigen gaan bijvoorbeeld met sweater waaronder directe familie.
Ik zou vragen wat die beste vriend zelf draagt, en daar net iets underdressen. Je wil de bruidegom niet outshinen lijkt me ;)
disclaimer
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:31:03 #100
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188305286
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat vinden jullie, kun je als gast in driedelig pak naar een bruiloft?
Op een enkeling na waren al mijn mannelijke dag gasten in pak. Ik vond het in zekere zin wel een gaaf iets.. O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188305536
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Op een enkeling na waren al mijn mannelijke dag gasten in pak. Ik vond het in zekere zin wel een gaaf iets.. O+
Drie delig ook ?
pi_188305637
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou vragen wat die beste vriend zelf draagt, en daar net iets underdressen. Je wil de bruidegom niet outshinen lijkt me ;)
Nee, precies. Ik doe ook iets minder qua overhemd en stropdas.

Had eerst een overhemd met gouden knopen, en stropdas met speciale stof dat doe ik maar niet.

Mijn vraag was meer of driedelig dus met gilet niet to much is.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:53:55 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188305866
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:43 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Nee, precies. Ik doe ook iets minder qua overhemd en stropdas.

Had eerst een overhemd met gouden knopen, en stropdas met speciale stof dat doe ik maar niet.

Mijn vraag was meer of driedelig dus met gilet niet to much is.
Mijn man had geen gilet bij ons trouwen dus hem zou je out shinen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:59:12 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_188306030
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:43 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Nee, precies. Ik doe ook iets minder qua overhemd en stropdas.

Had eerst een overhemd met gouden knopen, en stropdas met speciale stof dat doe ik maar niet.

Mijn vraag was meer of driedelig dus met gilet niet to much is.
Op zich niet als de bruidegom het ook draagt. Echter, als ze geen dresscode hanteren zul je wel de enige zijn. Als je daar geen problemen mee hebt, vooral doen toch ;)
disclaimer
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:10:55 #105
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188310052
Waarom dan niet gewoon het gilet en de das weglaten? Dan ben je wel netjes maar waarschijnlijk niet overdressed..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:17:02 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188310116
Geen dresscode vind ik een tikje vreemd, of ligt dat aan mij?
KuikenGuppy
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:56:06 #107
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188310606
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:17 schreef Burdie het volgende:
Geen dresscode vind ik een tikje vreemd, of ligt dat aan mij?
Wij hebben ook geen dresscode. Ik wil mensen niet verplichten om iets te moeten kopen speciaal voor onze bruiloft. Op onze website heb ik wel een klein verhaaltje zodat mensen netjes komen maar bijv. een nette spijkerbroek ofzo vind ik echt geen probleem (net als de jurklengte of kleuren).
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_188310636
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Mijn man had geen gilet bij ons trouwen dus hem zou je out shinen :P
Bij ons ook :D

Hij had veel vrienden die normaal wel in 3delig pak zouden komen, die hebben zich allemaal underdressed.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:14:34 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_188310882
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:56 schreef Yesse het volgende:

[..]

Op onze website heb ik wel een klein verhaaltje zodat mensen netjes komen .
Dan heb je dus een dresscode :P
disclaimer
pi_188310903
Wij hadden als dress code: something old, something new, something borrowed, something blue. Meer als knipoog om mensen te stimuleren eens in de kast van een zus of bij de kringloop te kijken. Aan iedereen met vragen door gegeven dat het belangrijkste was dat ze zichzelf prettig zouden voelen in hun kleding. En als ze eventueel aan iets van de dress code zouden voldoen dat heel leuk zou zijn.

Het belangrijkste vonden wij dat iedereen zich op zijn best voelde op ons feest! O+
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:26:50 #111
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188311011
Op onze kaart stond als dresscode feestelijk. Leek me duidelijk genoeg.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:30:11 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_188311059
Onze "smart casual" bleek te ingewikkeld voor mensen, heb wel 40 keer de vraag gekregen wat ze dan aan moesten (En in 2013 was er allang Google!)

Ik denk dat we op ons 10 year anniversary feestje gewoon white tie er op zetten :6
disclaimer
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:51:21 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188311378
Onze gasten hebben al reuze moeite met tenue de Ville, dus misschien ligt het gewoon aan de mensheid in het algemeen, SQ :+.
KuikenGuppy
pi_188311473
Ik ben nog nooit op een bruiloft met dresscode geweest en op die van ons had ik het best leuk gevonden als men wat moeite had gedaan. Een deel had ook echt feestelijke kleding aan, maar ik weet dat dat voor een deel van de gasten gewoon er niet in zat, die komen naar elk feestje in spijkerbroek met trui. De enige concessie op dat gebied die ik een oom ooit heb zien doen was dat hij, na aandringen van zijn vrouw, dunne nette sokken over zijn geitenwollen sokken aantrok in zijn ‘nette’ schoenen.
Ik vind het erg jammer, maar je raakt eraan gewend, en ik ben daardoor zelf op ieder familiefeestje de paradijsvogel met mijn jurken enzo. So be it.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:25:20 #115
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188311716
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan heb je dus een dresscode :P
Is 'trek iets feestelijks' aan al een dresscode joh :o Nou dan hebben we toch een dresscode :+

Volgens mij is het een kwestie van zo min mogeijk druk om maken. Maar dat is volgens mij met alles :P
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:35:00 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_188311821
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:25 schreef Yesse het volgende:

[..]

Is 'trek iets feestelijks' aan al een dresscode joh :o Nou dan hebben we toch een dresscode :+

Volgens mij is het een kwestie van zo min mogeijk druk om maken. Maar dat is volgens mij met alles :P
Iedere vorm van guidance op kleding is natuurlijk een dresscode ;)
En verder, over druk maken... het ligt er maar aan wat je zelf belangrijk vindt natuurlijk. Een vriendin van me vond het heel belangrijk dat iedereen een hoedje droeg. Ik vond het heel belangrijk dat er geen kinderen bij zouden zijn.
disclaimer
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:35:03 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188311822
Ik vergelijk altijd Nederlandse en Spaanse bruiloften, dat is nou eenmaal mijn referentie kader.
Maar ik heb écht nog nooit op een Spaanse bruiloft iemand in (nette) jeans gezien.
Alle mannen gaan in pak en vrijwel alle vrouwen in een nette jurk. Dus geen h&m maar echt gala.
Je gaat op zn zondags.

Edit: ik kom net op een Spaans forum terecht waar bruidjes dus praten over spijkerbroeken en de strekking is indd dat het not done is.

[ Bericht 18% gewijzigd door amaranta op 06-08-2019 11:42:21 ]
pi_188311927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Bij ons ook :D

Hij had veel vrienden die normaal wel in 3delig pak zouden komen, die hebben zich allemaal underdressed.
Waarom zou je als bruidegom niet 3delig gaan?
pi_188311978
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:44 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Waarom zou je als bruidegom niet 3delig gaan?
Waarom wel?
Al gaat een bruidegom in een jurk. Gewoon aantrekken wat je zelf mooi vindt toch?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:51:30 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188312010
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waarom wel?
Al gaat een bruidegom in een jurk. Gewoon aantrekken wat je zelf mooi vindt toch?
Ik zou iets aandoen waarmee ik iedereen *sowieso* outshine ipv gasten te vragen om te underdressen, maar ook dat is ieders persoonlijke keuze ;).
KuikenGuppy
pi_188312048
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou iets aandoen waarmee ik iedereen *sowieso* outshine ipv gasten te vragen om te underdressen, maar ook dat is ieders persoonlijke keuze ;).
Is ook niet gevraagd, ze hadden gerust 3delig mogen komen. Iedereen moest zich gewoon fijn voelen.
pi_188312103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waarom wel?
Al gaat een bruidegom in een jurk. Gewoon aantrekken wat je zelf mooi vindt toch?
Ja prima, zelf weten.

Ik vind dat je op die ene dag best wat meer moeite mag doen als man, zeker als bruidegom. Een pak met stropdas heb je vaak aan, dan doe je dus geen extra moeite. Mijn vrouw ziet mij zo vaak in pak, dan wilde ik gewoon wat speciaals doen.

Daarnaast denk ik dat het over het algemeen er gewoon veel toffer uit ziet als de mannen als dag gast minimaal in pak komen.

Ik snap best dat als je alleen avondgast of iets verder van het bruidspaar af staat dat een colbert met nette broek/schoenen voldoet.
Wanneer je bijvoorbeeld als broer/vader/close-friend van de bruidegom niet eens de moeite kunt doen om netjes te kleden vind ik dat gewoon pauper.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:00:07 #123
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_188312123
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:58 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ja prima, zelf weten.

Ik vind dat je op die ene dag best wat meer moeite mag doen als man, zeker als bruidegom. Een pak met stropdas heb je vaak aan, dan doe je dus geen extra moeite. Mijn vrouw ziet mij zo vaak in pak, dan wilde ik gewoon wat speciaals doen.

Daarnaast denk ik dat het over het algemeen er gewoon veel toffer uit ziet als de mannen als dag gast minimaal in pak komen.

Ik snap best dat als je alleen avondgast of iets verder van het bruidspaar af staat dat een colbert met nette broek/schoenen voldoet.
Wanneer je bijvoorbeeld als broer/vader/close-friend van de bruidegom niet eens de moeite kunt doen om netjes te kleden vind ik dat gewoon pauper.
Misschien even beseffen dat jij een ander referentiekader hebt dan de gemiddelde Nederlander? Ik zie mijn vriend echt niet regelmatig in pak hoor, en ik denk dat heel veel mannen alleen incidenteel een pak dragen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_188312135
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:00 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Misschien even beseffen dat jij een ander referentiekader hebt dan de gemiddelde Nederlander? Ik zie mijn vriend echt niet regelmatig in pak hoor, en ik denk dat heel veel mannen alleen incidenteel een pak dragen.
Ik heb het in 12 jaar nog nooit gezien :D
En zelfs op de bruiloft had ie geen stropdas.
Ieder zijn eigen referentiekader :Y en wat je überhaupt mooi/fijn vindt op zo'n dag.
pi_188312167
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:35 schreef amaranta het volgende:
Ik vergelijk altijd Nederlandse en Spaanse bruiloften, dat is nou eenmaal mijn referentie kader.
Maar ik heb écht nog nooit op een Spaanse bruiloft iemand in (nette) jeans gezien.
Alle mannen gaan in pak en vrijwel alle vrouwen in een nette jurk. Dus geen h&m maar echt gala.
Je gaat op zn zondags.

Edit: ik kom net op een Spaans forum terecht waar bruidjes dus praten over spijkerbroeken en de strekking is indd dat het not done is.
Dat geloof ik direct. Ik heb ook veel werk in het buitenland gedaan, bijvoorbeeld China en Afrika. Daar moet je echt niet aankomen met minder dan pak + gilet. De bruidegom is daar sowieso veel beter gekleed, dan 3delig.

Dat zal in landen in Zuid-Europa ook wel zo zijn.
pi_188312232
Wij hadden geen dress code. Het gross van de mannen was in pak sommige twee delig andere drie delig. Sommige in een nette spijkerbroek met overhemd.. En echt ik vond het allemaal prima.

Een oom van mij had aan wat hij altijd aan heeft maar dat had hij ook bij de bruiloft van zijn dochter. Het maakte me ook allemaal niks uit. We hadden het vooral gewoon heel erg leuk en gezellig. En dat is mij meer waard dan welk drie delig pak dan ook.

Wij hadden 4 getuigen waarvan er drie in 3-delig waren en een in 2-delig. En dat bedenk ik mij echt nu pas. Ze zagen er iig allemaal netjes uit ^O^

Mijn man was ook in drie-delig en was natuurlijk de knapste van allemaal :Y
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:25:12 #127
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188312398
Uiteindelijk moet de bruidegom zich er prettig in voelen. Als dat zonder gilet of stropdas is dan hoezee want zijn dag toch?
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:25:39 #128
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_188313179
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:00 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Misschien even beseffen dat jij een ander referentiekader hebt dan de gemiddelde Nederlander? Ik zie mijn vriend echt niet regelmatig in pak hoor, en ik denk dat heel veel mannen alleen incidenteel een pak dragen.
Hier nog 1. Heb in de accountancy gewerkt dus collega’s in pak maar al te vaak. Mijn man altijd in (gekleurde) jeans en t shirt. Bij bruiloften van anderen nettere broek en blouse. Bij onze eigen bruiloft was hij in 3 delig. Eerste en laatste keer denk ik. Wij hadden wel n eenvoudige dresscode zodat mensen wat moeite zouden doen. Maar bij de borrel zijn collega’s gewoon in trui, prima voor anderhalf uur hoef je niets nieuws te kopen. En 1 van zijn ooms had z’n nette klompen aan, dus die had voor zijn doen ook z’n best gedaan. Daggasten vond ik t belangrijkst en die hadden stuk voor stuk hun best gedaan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_188314658
Naar wie hebben jullie de save the date kaarten gestuurd? Wij moeten er ook langzaam maar zeker over na gaan denken wat we daarmee willen, maar ik heb nog geen idee :)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:09:13 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188315102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:40 schreef Puala het volgende:
Naar wie hebben jullie de save the date kaarten gestuurd? Wij moeten er ook langzaam maar zeker over na gaan denken wat we daarmee willen, maar ik heb nog geen idee :)
Naar de daggasten.
KuikenGuppy
pi_188315200
Niet iedereen die we er echt echt bij wilde hebben wisten het toch wel. En eigenlijk waren al onze vrienden en kennissen wel op de hoogte van de datum. We hadden twee afmeldingen. Een hoogzwangere en een stel wat al heel lang een reis naar Amerika gepland had staan.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:51:49 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188331039
De uitnodigingen liggen klaar en gaan vanmiddag met de post mee, zo leuk :D *O*.
KuikenGuppy
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:57:50 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188331151
Mijn to-do lijst is ook met de helft geslonken intussen, helemaal fijn :).
KuikenGuppy
pi_188331387
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:51 schreef Burdie het volgende:
De uitnodigingen liggen klaar en gaan vanmiddag met de post mee, zo leuk :D *O*.
Hoera *O* wij bleken er te weinig postzegels op geplakt te hebben, zowat iedereen kreeg een naheffing
  woensdag 7 augustus 2019 @ 15:14:06 #135
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188331454
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:10 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Hoera *O* wij bleken er te weinig postzegels op geplakt te hebben, zowat iedereen kreeg een naheffing
:o Ik heb wel voor de zekerheid alle enveloppen gewogen. Ik weet van mijn tijd bij de post dat 21 gram nog kan/mag en dat waren ze gelukkig allemaal. Ik weet alleen niet meer zeker of ik een postzegel bij mijn schoonouders erop heb geplakt :+ Maar die zijn nu nog op vakantie :p
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_188331528
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:14 schreef Yesse het volgende:

[..]

:o Ik heb wel voor de zekerheid alle enveloppen gewogen. Ik weet van mijn tijd bij de post dat 21 gram nog kan/mag en dat waren ze gelukkig allemaal. Ik weet alleen niet meer zeker of ik een postzegel bij mijn schoonouders erop heb geplakt :+ Maar die zijn nu nog op vakantie :p
De proefversie kregen we in een envelop met 1 zegel erop toegestuurd, dus ik heb er nooit bij nagedacht dat ik zou moeten gaan wegen. Dat ‘oh jee’ moment kwam pas toen ik de kaart voor het buitenland ging laten frankeren, toen zat de rest al in de brievenbus. Twee ontvangers hebben toen de kaart als ‘geweigerd’ teruggestuurd omdat ze die naheffing niet wilden betalen, de rest heeft grotendeels de naheffing genegeerd.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 15:20:39 #137
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188331574
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

De proefversie kregen we in een envelop met 1 zegel erop toegestuurd, dus ik heb er nooit bij nagedacht dat ik zou moeten gaan wegen. Dat ‘oh jee’ moment kwam pas toen ik de kaart voor het buitenland ging laten frankeren, toen zat de rest al in de brievenbus. Twee ontvangers hebben toen de kaart als ‘geweigerd’ teruggestuurd omdat ze die naheffing niet wilden betalen, de rest heeft grotendeels de naheffing genegeerd.
Balen zeg. Wel ook stom dat de leverancier hier geen rekening mee heeft gehouden qua even een waarschuwing. Ik heb al mijn uitnodigingen zelf gemaakt en de enveloppen hadden een was-zegel dus dat was nog wel even spannend.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_188331717
Die van ons was precies 21 gram maar toch kregen veel een naheffing
pi_188331858
Bij ons waren de kaarten precies 1 gram teveel. Toch maar het risico niet genomen en een extra postzegel op geplakt.
pi_188333456
Ik ben met mijn hele doos gevulde enveloppen naar de postbalie gegaan, omdat ze inderdaad 21 gram wogen :( De mevrouw daar heeft ook gewogen, ook 21 gram, ik kreeg gewoon een paar vellen zegels 1 mee. Met hartje erop O+ Ter plekke alles geplakt en meteen gepost, geen naheffing gekregen. Of niemand durfde dat te vertellen :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_188374477
Hoe zit het trouwens met de regels van het dragen van corsages? Draagt de familie van de bruidegom de steel naar beneden en de familie van vrouwen de steel naar boven? Of is het alleen de bruidegom die de steel naar beneden draagt. :?
pi_188374509
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 13:14 schreef koekii het volgende:
Hoe zit het trouwens met de regels van het dragen van corsages? Draagt de familie van de bruidegom de steel naar beneden en de familie van vrouwen de steel naar boven? Of is het alleen de bruidegom die de steel naar beneden draagt. :?
Die weet ik!

Vrouwen steel naar boven, heren steel naar beneden. Ongeacht de familie. Officieel hoort de corsage bij vrouwen ook hoger te zitten dan bij de mannen :+
Gek? kan je dat eten?
pi_188437032
Ik kom me even melden hier. We gaan begin December trouwen. We houden het wat kleinschalig met een ceremonie in het park met alleen directe familie en een feest voor vrienden en familie bij ons thuis. Ik ga volgende week jurken passen, heb er zin in! Dit weekend gaan de save the dates de deur uit, nu eerst nog de laatste beslissingen maken over de gastenlijst... lastig!
Nu ga ik even dit topic en de vorige topics doorlezen voor inspiratie.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 14 augustus 2019 @ 07:36:07 #144
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_188437337
Zo gisteren de ringen opgehaald. Hopelijk is m'n pak er komende dagen 😎
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:52:18 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188438020
Leuk dodo, gefeliciteerd! *O*
KuikenGuppy
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:53:40 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188438041
Ik heb lastminute besloten van kapper te willen switchen omdat mijn kapper niet aan huis wil komen en ik het liefst gewoon thuis alle voorbereidingen doe :'). Voel me soms een klein beetje bridezilla ;).
KuikenGuppy
pi_188439794
Nog 5 weken en een beetje *O* Onze mensen beginnen te 'rsvp'en'. Tot nu toe ziet het er uit alsof we een mooie groep krijgen. Vooral leuk om te zien dat er ook nog mensen zijn die ook naar de ceremonie komen ondanks we geen receptie hebben na de bruiloft :)

quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:53 schreef Burdie het volgende:
Ik heb lastminute besloten van kapper te willen switchen omdat mijn kapper niet aan huis wil komen en ik het liefst gewoon thuis alle voorbereidingen doe :'). Voel me soms een klein beetje bridezilla ;).
Je moet je er goed bij voelen toch? Daarom heb ik ook gekozen voor iemand die naar huis komt. Ook omdat ik het leuk vind om van de voorbereidingen foto's te hebben.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 14 augustus 2019 @ 11:55:00 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188440814
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:58 schreef Yesse het volgende:
Nog 5 weken en een beetje *O* Onze mensen beginnen te 'rsvp'en'. Tot nu toe ziet het er uit alsof we een mooie groep krijgen. Vooral leuk om te zien dat er ook nog mensen zijn die ook naar de ceremonie komen ondanks we geen receptie hebben na de bruiloft :)
Leuk is dat he?! Hoe ziet jullie programma er uit? Wat komt er na de ceremonie? Ik zou er wel vanuit gaan dat mensen je, ondanks dat er geen receptie is, toch na afloop willen feliciteren. Al is het maar kort. En voor je 't weet staat er dan alsnog een felicitatierij :X :').

quote:
Je moet je er goed bij voelen toch? Daarom heb ik ook gekozen voor iemand die naar huis komt. Ook omdat ik het leuk vind om van de voorbereidingen foto's te hebben.
Inderdaad. Ik heb veel vertrouwen in mijn eigen kapper, maar baalde echt toen ze zei dat ze niet aan huis wilde komen... Mijn zussen komen speciaal eerder naar ons huis toe om ons samen op te tutten, en ik wil eigenlijk gewoon om 9 uur naar boven gaan, om als bruid weer beneden te komen O+. Als ik nog naar de kapper toe moet, komt het ook in de planning niet lekker uit. En ik wil niet met mijn bruidskapsel over straat, dat mensen het al zien.
Nadat ik er een halve nacht van had wakker gelegen, toch maar besloten om iemand anders te zoeken die wel aan huis wil komen.
KuikenGuppy
pi_188442008
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Leuk is dat he?! Hoe ziet jullie programma er uit? Wat komt er na de ceremonie? Ik zou er wel vanuit gaan dat mensen je, ondanks dat er geen receptie is, toch na afloop willen feliciteren. Al is het maar kort. En voor je 't weet staat er dan alsnog een felicitatierij :X :').
[..]
Na de ceremonie is er een kwartiertje ingeruimd voor feliciteren en dan hebben de ceremoniemeesters de opdracht om iedereen de trappen op te roepen voor een groepsfoto en kunnen wij daarna er tussenuit sneaken voor de foto's en zien we de rest 's avonds.
quote:
Inderdaad. Ik heb veel vertrouwen in mijn eigen kapper, maar baalde echt toen ze zei dat ze niet aan huis wilde komen... Mijn zussen komen speciaal eerder naar ons huis toe om ons samen op te tutten, en ik wil eigenlijk gewoon om 9 uur naar boven gaan, om als bruid weer beneden te komen O+. Als ik nog naar de kapper toe moet, komt het ook in de planning niet lekker uit. En ik wil niet met mijn bruidskapsel over straat, dat mensen het al zien.
Nadat ik er een halve nacht van had wakker gelegen, toch maar besloten om iemand anders te zoeken die wel aan huis wil komen.
En uiteindelijk gaat het vooral om relaxed zijn natuurlijk :) Ik ga naar mijn ouders dus mijn haar was sowieso wel geheim gebleven maar ik vond het idee om gewoon thuis de voorbereidingen te doen en niet te hoeven stressen heel fijn. Hele programma staat ook in het teken van 'no-stress' haha
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_188442162
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:18 schreef Yesse het volgende:

[..]

Na de ceremonie is er een kwartiertje ingeruimd voor feliciteren en dan hebben de ceremoniemeesters de opdracht om iedereen de trappen op te roepen voor een groepsfoto en kunnen wij daarna er tussenuit sneaken voor de foto's en zien we de rest 's avonds.

Een kwartier is heel heel kort, daar red je eigenlijk alleen directe familie in.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 14 augustus 2019 @ 13:47:03 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188442393
Six. en ik willen ook trouwen. Maar dan wel op een low-key manier.

Gewoon iets van 30-40 man uitnodigen voor een gecaterde housewarming volgend op onze verbouwing. Foodtruck voor het huis op de oprit, achtertuin leuk aankleden en de slaapkamer leegtrekken, zodat de hele verdieping een dikke party kan worden.

Vlak voor de BBQ in de hens gaat: dearly beloved.... we have gathered here for a housewarming... AND a wedding.

Ring wil hij niet. En ik ben ook niet zo een sieradenmensch al vind ik zelf een trouwring wel wat hebben. Ik wil wel een leuke jurk en hij wil wel een leuk pak. En we willen dit strikt geheim houden. :7

Dus zo hadden we dat laatst bedacht. Maar eerst een baby maken en de badkamer op zolder verbouwen, dus dat is 10k die eerst voor andere doeleinden gereserveerd is. Dus dit jaar wordt een beetje lastig :P . Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.
Resistance is futile.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 13:53:20 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188442471
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:26 schreef Karstman het volgende:

[..]

Een kwartier is heel heel kort, daar red je eigenlijk alleen directe familie in.
Dit! Ik neem aan dat zij er vanuit gaat dat dit alleen voor mensen is die later niet nog op het feest komen en dat de familie later feliciteert, maar als je aansluitend meteen familiefoto's gaat maken, wil iedereen toch eerst feliciteren.
KuikenGuppy
pi_188442521
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:26 schreef Karstman het volgende:

[..]

Een kwartier is heel heel kort, daar red je eigenlijk alleen directe familie in.
Dan feliciteren we niet :+. Ik zie iedereen die avond gewoon. Daarnaast hebben we nu eenmaal niet meer tijd omdat we op het stadhuis trouwen en we zowel voor als na ons een huwelijk hebben. Ik laat wellicht de BABS voor het einde even aangeven dat er geen tijd is voor officieel feliciteren en dat we iedereen uitnodigen voor de gezamenlijke foto's. Daar is het nu eenmaal een stadhuis-huwelijk voor.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit! Ik neem aan dat zij er vanuit gaat dat dit alleen voor mensen is die later niet nog op het feest komen en dat de familie later feliciteert, maar als je aansluitend meteen familiefoto's gaat maken, wil iedereen toch eerst feliciteren.
We gaan niet familiefoto's maken maar foto's met álle gasten bij het stadhuis.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_188442550
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:47 schreef Seven. het volgende:
Six. en ik willen ook trouwen. Maar dan wel op een low-key manier.

Gewoon iets van 30-40 man uitnodigen voor een gecaterde housewarming volgend op onze verbouwing. Foodtruck voor het huis op de oprit, achtertuin leuk aankleden en de slaapkamer leegtrekken, zodat de hele verdieping een dikke party kan worden.

Vlak voor de BBQ in de hens gaat: dearly beloved.... we have gathered here for a housewarming... AND a wedding.

Ring wil hij niet. En ik ben ook niet zo een sieradenmensch al vind ik zelf een trouwring wel wat hebben. Ik wil wel een leuke jurk en hij wil wel een leuk pak. En we willen dit strikt geheim houden. :7

Dus zo hadden we dat laatst bedacht. Maar eerst een baby maken en de badkamer op zolder verbouwen, dus dat is 10k die eerst voor andere doeleinden gereserveerd is. Dus dit jaar wordt een beetje lastig :P . Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.
Wat tof!! Je kunt nu je hebt besloten dat jullie het willen wel alvast nadenken over hoe je het ongeveer wil en wat inspiratie op doen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_188447798
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:47 schreef Seven. het volgende:
Six. en ik willen ook trouwen. Maar dan wel op een low-key manier.

Gewoon iets van 30-40 man uitnodigen voor een gecaterde housewarming volgend op onze verbouwing. Foodtruck voor het huis op de oprit, achtertuin leuk aankleden en de slaapkamer leegtrekken, zodat de hele verdieping een dikke party kan worden.

Vlak voor de BBQ in de hens gaat: dearly beloved.... we have gathered here for a housewarming... AND a wedding.

Ring wil hij niet. En ik ben ook niet zo een sieradenmensch al vind ik zelf een trouwring wel wat hebben. Ik wil wel een leuke jurk en hij wil wel een leuk pak. En we willen dit strikt geheim houden. :7

Dus zo hadden we dat laatst bedacht. Maar eerst een baby maken en de badkamer op zolder verbouwen, dus dat is 10k die eerst voor andere doeleinden gereserveerd is. Dus dit jaar wordt een beetje lastig :P . Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.
Ik vind het hartstikke leuk klinken en denk eigenlijk: wil je wel wachten om hier 2.000 euro aan uit te kunnen geven? Als er kinderen komen, moet je sowieso juridisch alles goed geregeld hebben. Een goedkope trouwerij is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te doen. De tuin leuk aankleden kunnen jullie vast met een klein budget. Dan zit je alleen nog met het eten. Hoeft echt geen 2.000 euro te kosten.

Oh ja, je wou ook nog een pak en een jurk. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je zulke dingen de moeite van het wachten waard vindt. Ik zou het wel weten. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:47:30 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188448011
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het hartstikke leuk klinken en denk eigenlijk: wil je wel wachten om hier 2.000 euro aan uit te kunnen geven? Als er kinderen komen, moet je sowieso juridisch alles goed geregeld hebben. Een goedkope trouwerij is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te doen. De tuin leuk aankleden kunnen jullie vast met een klein budget. Dan zit je alleen nog met het eten. Hoeft echt geen 2.000 euro te kosten.

Oh ja, je wou ook nog een pak en een jurk. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je zulke dingen de moeite van het wachten waard vindt. Ik zou het wel weten. O+
Ik ken idd een stel die dit zo heeft gedaan. Gemeentehuis met een klein cluppie, daarna thuis een feestje vieren met gewoon zelf cola inschenken en zo, en een zelfgebakken stuk taart. Kostte weinig meer dan een feestje zoals bij een verjaardag.

Zelf was ik overigens ook liever getrouwd vóór er kinderen kwamen, maar die kwamen eerder dan het aanzoek ;).
KuikenGuppy
pi_188448102
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ken idd een stel die dit zo heeft gedaan. Gemeentehuis met een klein cluppie, daarna thuis een feestje vieren met gewoon zelf cola inschenken en zo, en een zelfgebakken stuk taart. Kostte weinig meer dan een feestje zoals bij een verjaardag.

Zelf was ik overigens ook liever getrouwd vóór er kinderen kwamen, maar die kwamen eerder dan het aanzoek ;).
Ik heb benedenburen gehad die het zo deden. Hij was muzikant en ze hebben met vrienden en familie de hele avond in hun kleine appartement muziek gemaakt, gedronken en gelachen. Ik heb altijd gedacht: zo zou het moeten zijn, een bruiloft, gewoon een fijn samenzijn met de leuke, lieve mensen in je leven. De rest is allemaal opsmuk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:58:27 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188448224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb benedenburen gehad die het zo deden. Hij was muzikant en ze hebben met vrienden en familie de hele avond in hun kleine appartement muziek gemaakt, gedronken en gelachen. Ik heb altijd gedacht: zo zou het moeten zijn, een bruiloft, gewoon een fijn samenzijn met de leuke, lieve mensen in je leven. De rest is allemaal opsmuk.
In mijn studententijd deden sommige vrienden het ook zo idd. Student, dus geen geld, maar wel verliefd en willen trouwen. Op de bakfiets naar het gemeentehuis, daarna picknicken in het park en in het buurthuis dansen terwijl je studievrienden een zelf geïmproviseerde bar bemanden. O+.
KuikenGuppy
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:28:51 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188448854
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:47 schreef Burdie het volgende:

[..]
Zelf was ik overigens ook liever getrouwd vóór er kinderen kwamen, maar die kwamen eerder dan het aanzoek ;).
Dat was ook mijn vroegere ideaalplaatje maar uiteindelijk was O 2,5 jaar toen we trouwden. Hij kan het zich nog steeds herinneren O+ en hij is zo onderdeel van onze 3 éénheid dat ik het niet anders gewild zou hebben achteraf gezien.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:00:42 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188449657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het hartstikke leuk klinken en denk eigenlijk: wil je wel wachten om hier 2.000 euro aan uit te kunnen geven? Als er kinderen komen, moet je sowieso juridisch alles goed geregeld hebben. Een goedkope trouwerij is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te doen. De tuin leuk aankleden kunnen jullie vast met een klein budget. Dan zit je alleen nog met het eten. Hoeft echt geen 2.000 euro te kosten.

Oh ja, je wou ook nog een pak en een jurk. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je zulke dingen de moeite van het wachten waard vindt. Ik zou het wel weten. O+
Wat eigenlijk het aller allertofst zou zijn is als we dan ook nog de komst van onze kleine aan kunnen kondigen :7 . Hmm, misschien toch maar weer eens in overleg met Six. O+
Resistance is futile.
pi_188488222
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:47 schreef Seven. het volgende:
Six. en ik willen ook trouwen. Maar dan wel op een low-key manier.

Gewoon iets van 30-40 man uitnodigen voor een gecaterde housewarming volgend op onze verbouwing. Foodtruck voor het huis op de oprit, achtertuin leuk aankleden en de slaapkamer leegtrekken, zodat de hele verdieping een dikke party kan worden.

Vlak voor de BBQ in de hens gaat: dearly beloved.... we have gathered here for a housewarming... AND a wedding.

Ring wil hij niet. En ik ben ook niet zo een sieradenmensch al vind ik zelf een trouwring wel wat hebben. Ik wil wel een leuke jurk en hij wil wel een leuk pak. En we willen dit strikt geheim houden. :7

Dus zo hadden we dat laatst bedacht. Maar eerst een baby maken en de badkamer op zolder verbouwen, dus dat is 10k die eerst voor andere doeleinden gereserveerd is. Dus dit jaar wordt een beetje lastig :P . Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.
Wat klinkt dat heerlijk seven! Dat is ook hoe wij het ongeveer voor ogen hadden oorspronkelijk. Al is het geen verrassing voor de gasten. Wij hebben een gecaterde BBQ in de tuin, heb er zo’n zin in! We hebben toch wat meer vrienden die we echt wel uit wilden nodigen, dus het budget is ook een beetje opgeblazen, maar al met al toch redelijk low key 👍
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:51:13 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188488945
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat eigenlijk het aller allertofst zou zijn is als we dan ook nog de komst van onze kleine aan kunnen kondigen :7 . Hmm, misschien toch maar weer eens in overleg met Six. O+
Vergeet de rozenblaadjes en engeltjes met harpjes niet.
KuikenGuppy
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:55:26 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188488981
Zo leuk dat de RSVP's nu langzaam binnendruppelen :D.
Ik heb donderdag ook ons welkomstbord met de hand geschilderd, is best goed gelukt.
KuikenGuppy
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:00:32 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188489038
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vergeet de rozenblaadjes en engeltjes met harpjes niet.
Lekker zoet, doet het altijd goed bij Six. :+
Resistance is futile.
pi_188500737
Vraagje voor degenen die al hun RSVPs terug gekregen hebben: welk percentage komt er ongeveer?
Ik was van mening dat als we 80 mensen uitnodigen, dat we dan ook plek moeten hebben voor 80 mensen, maar man was druk gasten aan het toevoegen onder het mom ‘ze komen toch niet allemaal’...🤦♀

Nu de save the dates verstuurd zijn hebben we al van 3 mensen gehoord (waarvan hij zei dat die toch niet zouden komen), dat ze komen.... zul je altijd zien. Maakt mij niet uit, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar ik moet er wel om lachen na mijn man’s stellige uiteenzetting 😂.
  zondag 18 augustus 2019 @ 08:35:01 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188500791
Ik probeer Six. te bewegen om in ondertrouw te gaan met me :7 . Ik denk dan, dan kunnen we evt een herfst/winter bruiloftje doen als er idd een kleine komt :)
Resistance is futile.
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:29:36 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188501207
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:24 schreef dodoria het volgende:
Vraagje voor degenen die al hun RSVPs terug gekregen hebben: welk percentage komt er ongeveer?
Ik was van mening dat als we 80 mensen uitnodigen, dat we dan ook plek moeten hebben voor 80 mensen, maar man was druk gasten aan het toevoegen onder het mom ‘ze komen toch niet allemaal’...🤦♀

Nu de save the dates verstuurd zijn hebben we al van 3 mensen gehoord (waarvan hij zei dat die toch niet zouden komen), dat ze komen.... zul je altijd zien. Maakt mij niet uit, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar ik moet er wel om lachen na mijn man’s stellige uiteenzetting 😂.
Wij hebben de helft nu terug, en zitten op een gemiddelde van 85% die komt. Ik weet natuurlijk niet wat dat zegt over de eindelijke opkomst ;).
Ik weet sowieso dat alle daggasten er bij zijn (wij hebben ook alleen maar de daggasten een save the date kaart gestuurd). Van de rest reken ik op ongeveer de helft.
KuikenGuppy
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:35:00 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_188501269
Bij ons kwamen uiteindelijk 2 of 3 stellen niet, op 120 gasten. Dus ik zou er wel rekening mee houden ja :D
disclaimer
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:38:03 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188501312
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
Bij ons kwamen uiteindelijk 2 of 3 stellen niet, op 120 gasten. Dus ik zou er wel rekening mee houden ja :D
Haha weet je nog dat ik zei dat wij het klein zouden houden? We hebben uiteindelijk toch nog 80 mensen uitgenodigd :').
KuikenGuppy
pi_188501535
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:24 schreef dodoria het volgende:
Vraagje voor degenen die al hun RSVPs terug gekregen hebben: welk percentage komt er ongeveer?
Ik was van mening dat als we 80 mensen uitnodigen, dat we dan ook plek moeten hebben voor 80 mensen, maar man was druk gasten aan het toevoegen onder het mom ‘ze komen toch niet allemaal’...🤦♀

Nu de save the dates verstuurd zijn hebben we al van 3 mensen gehoord (waarvan hij zei dat die toch niet zouden komen), dat ze komen.... zul je altijd zien. Maakt mij niet uit, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar ik moet er wel om lachen na mijn man’s stellige uiteenzetting 😂.
Ja hier hetzelfde 😂 uiteindelijk ca. 8 afzeggers. Ik heb het eten gewoon voor 100 personen gehouden, maar dat kwam ook omdat ik de hele tijd bang was dat er niet genoeg was.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_188501571
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:24 schreef dodoria het volgende:
Vraagje voor degenen die al hun RSVPs terug gekregen hebben: welk percentage komt er ongeveer?
Ik was van mening dat als we 80 mensen uitnodigen, dat we dan ook plek moeten hebben voor 80 mensen, maar man was druk gasten aan het toevoegen onder het mom ‘ze komen toch niet allemaal’...🤦♀

Nu de save the dates verstuurd zijn hebben we al van 3 mensen gehoord (waarvan hij zei dat die toch niet zouden komen), dat ze komen.... zul je altijd zien. Maakt mij niet uit, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar ik moet er wel om lachen na mijn man’s stellige uiteenzetting 😂.
Wij hadden uiteindelijk maar de helft van de uitgenodigde gasten, dus 25 van de 50
pi_188501703
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:35 schreef Seven. het volgende:
Ik probeer Six. te bewegen om in ondertrouw te gaan met me :7 . Ik denk dan, dan kunnen we evt een herfst/winter bruiloftje doen als er idd een kleine komt :)
Echt ondertrouw is er niet meer
pi_188501818
Hier ook maar een paar afzeggers van de 90 man
pi_188502008
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
Bij ons kwamen uiteindelijk 2 of 3 stellen niet, op 120 gasten. Dus ik zou er wel rekening mee houden ja :D
😂😂😂 dat wordt een gezellig feest dan bij ons. Gelukkig hebben we een grote tuin 👍
pi_188502015
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:01 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Wij hadden uiteindelijk maar de helft van de uitgenodigde gasten, dus 25 van de 50
Oh dat biedt perspectief!
  zondag 18 augustus 2019 @ 11:32:25 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188502671
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:35 schreef Seven. het volgende:
Ik probeer Six. te bewegen om in ondertrouw te gaan met me :7 . Ik denk dan, dan kunnen we evt een herfst/winter bruiloftje doen als er idd een kleine komt :)
Heb je al een datum dan? Die moet je bij ondertrouw doorgeven, en wie de getuigen zijn.
KuikenGuppy
  zondag 18 augustus 2019 @ 11:56:07 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188502989
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb je al een datum dan? Die moet je bij ondertrouw doorgeven, en wie de getuigen zijn.
Nope, hebben we niet, best goed om te weten :+ . Misschien moeten we dan gewoon fictieve datum doorgeven :P , dus wel even peilen hoe lang van tevoren je de buitengewoon ambtenaar van tevoren al moet vastleggen. De getuigen kunnen we natuurlijk niet van tevoren inlichten, dus die moeten we dan op hoop van zegen doorgeven. En wat ik ook wel graag wil is om zijn dochters ook te laten tekenen trouwens (als soort van onofficiele getuigen), maar de dames zijn nog geen 18. Ik zal de opties tzt wel voorleggen.

Trouwens, voor 2000 euro gaan we het denk ik toch niet helemaal redden. Op vrijdag of zaterdag trouwen kost in Apeldoorn iets van 600-750 euro.
Resistance is futile.
pi_188503104
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nope, hebben we niet, best goed om te weten :+ . Misschien moeten we dan gewoon fictieve datum doorgeven :P , dus wel even peilen hoe lang van tevoren je de buitengewoon ambtenaar van tevoren al moet vastleggen. De getuigen kunnen we natuurlijk niet van tevoren inlichten, dus die moeten we dan op hoop van zegen doorgeven. En wat ik ook wel graag wil is om zijn dochters ook te laten tekenen trouwens (als soort van onofficiele getuigen), maar de dames zijn nog geen 18. Ik zal de opties tzt wel voorleggen.

Trouwens, voor 2000 euro gaan we het denk ik toch niet helemaal redden. Op vrijdag of zaterdag trouwen kost in Apeldoorn iets van 600-750 euro.
Mijn dochters mochten ook "tekenen"

Vonden ze heel leuk. Jongste mijn nog niet schrijven maar sprak de legendarische worden de o is gewoon een rondje. En de i een streepje met een puntje dat kan toch iedereen schrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 18-08-2019 13:00:15 ]
  zondag 18 augustus 2019 @ 12:57:48 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188503834
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nope, hebben we niet, best goed om te weten :+ . Misschien moeten we dan gewoon fictieve datum doorgeven :P , dus wel even peilen hoe lang van tevoren je de buitengewoon ambtenaar van tevoren al moet vastleggen. De getuigen kunnen we natuurlijk niet van tevoren inlichten, dus die moeten we dan op hoop van zegen doorgeven. En wat ik ook wel graag wil is om zijn dochters ook te laten tekenen trouwens (als soort van onofficiele getuigen), maar de dames zijn nog geen 18. Ik zal de opties tzt wel voorleggen.

Trouwens, voor 2000 euro gaan we het denk ik toch niet helemaal redden. Op vrijdag of zaterdag trouwen kost in Apeldoorn iets van 600-750 euro.
Je moet van de getuigen een kopie id-bewijs inleveren. En de datum (+locatie!) staat vast als je in ondertrouw gaat.
KuikenGuppy
  zondag 18 augustus 2019 @ 16:22:41 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188506758
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je moet van de getuigen een kopie id-bewijs inleveren. En de datum (+locatie!) staat vast als je in ondertrouw gaat.
Moeten we nog even een list verzinnen! Thanks :)
Resistance is futile.
  zondag 18 augustus 2019 @ 16:23:26 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188506775
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:04 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Mijn dochters mochten ook "tekenen"

Vonden ze heel leuk. Jongste mijn nog niet schrijven maar sprak de legendarische worden de o is gewoon een rondje. En de i een streepje met een puntje dat kan toch iedereen schrijven.
O+ leuk O+
Resistance is futile.
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:05:53 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188508530
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

O+ leuk O+
Wil je nou in je eigen tuin trouwen? Dan moet je even bij je gemeente informeren of dat wel mag.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:30:58 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188508874
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wil je nou in je eigen tuin trouwen? Dan moet je even bij je gemeente informeren of dat wel mag.
Dat mag in Apeldoorn ^O^
Resistance is futile.
pi_188510695
@Seven, je kunt ook een KatjaSchuurmannetje doen. Dan ga je niet in ondertrouw voor de wet, maar voor waar jullie in geloven. Vrienden, familie, liefde, vriendschap. Een diepere verbinding. Gewoon omdat het goed voelt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 18 augustus 2019 @ 21:17:27 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188511686
quote:
6s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
@:Seven, je kunt ook een KatjaSchuurmannetje doen. Dan ga je niet in ondertrouw voor de wet, maar voor waar jullie in geloven. Vrienden, familie, liefde, vriendschap. Een diepere verbinding. Gewoon omdat het goed voelt.
Haha, lekker zweverig. Voeren we een ritueeltje uit inplaats van geloften uitspreken!
Resistance is futile.
  zondag 18 augustus 2019 @ 21:23:45 #186
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_188511821
quote:
6s.gif Op zondag 18 augustus 2019 21:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, lekker zweverig. Voeren we een ritueeltje uit inplaats van geloften uitspreken!
Ondertrouw kan tot 2 weken van te voren, dus daar zou ik me nu niet druk over maken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:14:12 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188512795
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 21:23 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ondertrouw kan tot 2 weken van te voren, dus daar zou ik me nu niet druk over maken.
Helder. We gaan eerst maar eens kijken hoe het gaat met zwanger raken, en sowieso spelen er wat andere dingen dus heel erg gebrand om dit snel te doen ben ik ook weer niet ;)
Resistance is futile.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:48:42 #188
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188542093
Pff, nog maar 3,5 week te gaan!

Afgelopen weekend alle naam bordjes en het tafel plan afgemaakt en uitgeprint. ^O^
En onze beloftes uitgekozen (Kan me eigenlijk geen bruiloft in NL herinneren met veel tekst, maar hier in Engeland zeg je toch wel een hoop zinnen!).
Vandaag dan wat cadeautjes voor de moeders besteld en onze ring drager. ^O^

Ligt het aan mij of streep je iets van je To Do lijst af, om vervolgens er gewoon weer iets op te zetten wat je tot nu toe gewoon vergeten was! _O- :'( :D
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:26:23 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188542922
Bij ons leest en dominee hele epistels voor, wij zelf denk ik minder :').
Onze to-do lijst krimpt wel, en volgens mij heb ik alles er op staan. Vandaag de kapper geregeld, volgende week ga ik voor een proefkapsel, zin in O+.
Ben wel benieuwd wat jullie voor de moeders besteld hebben?

[ Bericht 4% gewijzigd door Burdie op 20-08-2019 21:35:26 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:12:02 #190
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188543834
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:26 schreef Burdie het volgende:
Bij ons leest en dominee hele epistels voor, wij zelf denk ik minder :').
Omdat to-do lijst krimpt wel, volgens mij heb ik alles er op staan. Vandaag de kapper geregeld, volgende week ga ik voor een proefkapsel, zin in O+.
Ben wel benieuwd wat jullie voor de moeders besteld hebben?
Voor mijn moeder een klein sieraden doosje met Mother of the Bride en de datum erop. En een gepersonaliseerde ketting met de geboorte stenen en letters van ons 4 als gezin. En een klein flesje gin liqueur. En een Yankee candle Wedding day als opvullertje.

Voor zijn moeder heb ik nog niet veel. Ook die Yankee candle en een andere mini liqueur. En een ingelijst stukje tekst met gepersonaliseerd silhouette van ons 4, waarin de tekst haar bedankt voor het opvoeden van haar zoon, mijn toekomstige man. Beetje cliche tekst, maar ze zal er om huilen! :D Misschien doe ik nog een voucher voor een mooie bos bloemen ofzo achteraf? (Mijn schoonouders hebben zowat 75% van de bruiloft/huwelijksreis betaald, maar vind het moeilijk om cadeautjes te verzinnen om mijn dankbaarheid te tonen)

Morgen eens langs de winkel voor wat goedkope opvullertjes.

En morgen hopelijk mijn jurk weer aanpassen, hopelijk heeft ze alle aanpassingen afgerond!
pi_188544259
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:26 schreef Burdie het volgende:
Bij ons leest en dominee hele epistels voor, wij zelf denk ik minder :').
Omdat to-do lijst krimpt wel, volgens mij heb ik alles er op staan. Vandaag de kapper geregeld, volgende week ga ik voor een proefkapsel, zin in O+.
Ben wel benieuwd wat jullie voor de moeders besteld hebben?
Niks? :P
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:34:59 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188545916
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Niks? :P
Sorry, het was een vraag aan Bienelientje, die aangaf iets voor de moeders besteld te hebben :+.
KuikenGuppy
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:12:21 #193
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188559549
Jurk weer aan gehad! :D Hij is bijna af! Moet nog ietsje verder ingenomen worden. En wat kleinere details om verder af te ronden en weg te werken! Mijn hersenen spelen altijd een gemeen spelletje met mij. Was het wel de goede jurk? Heb je goed gekozen achteraf gezien? Maar je hebt een traantje gepikt in deze jurk, dus moet wel goed wezen toch?! Maar wat als? Stomme kop van mij! o|O Zeker omdat je nooit echt het geheel voor je ziet. Haar en make up en jurk en bloemen. Zie het altijd apart van elkaar, maar nooit echt samen.

De jurk is heel simpel, maar ook compleet aangepast. Haat mijn onzekerheid....!
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:21:05 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188560689
Nou Biene, ik vind dat wel herkenbaar hoor :@. Bij het uitzoeken van de jurk hadden ze "mijn" jurk alleen in drie maten te klein. Hij kon ook niet dicht, maar ik vond het wel meteen dé jurk. En ik leek er super slank in. Toen ik 3 maanden later de jurk in mijn eigen maat aan kreeg, voelde ik me kolossaal.
KuikenGuppy
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:03:59 #195
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_188563599
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Jurk weer aan gehad! :D Hij is bijna af! Moet nog ietsje verder ingenomen worden. En wat kleinere details om verder af te ronden en weg te werken! Mijn hersenen spelen altijd een gemeen spelletje met mij. Was het wel de goede jurk? Heb je goed gekozen achteraf gezien? Maar je hebt een traantje gepikt in deze jurk, dus moet wel goed wezen toch?! Maar wat als? Stomme kop van mij! o|O Zeker omdat je nooit echt het geheel voor je ziet. Haar en make up en jurk en bloemen. Zie het altijd apart van elkaar, maar nooit echt samen.

De jurk is heel simpel, maar ook compleet aangepast. Haat mijn onzekerheid....!
Herkenbaar, mijn jurk is voor mij van scratch gemaakt. De eerste keer dat ik m aanhad dacht ik is dit t dan. Op m’n trouwdag voelde ik me er geweldig in.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 05:23:49 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188597977
Ja hoi! Ik mag me hier sinds gister ook melden .. *;

Nog niks staat vast.. we mogen nu gaan bedenken hoe of wat.. wat wel zo is is dat het de 2e keer is voor ons beiden en dat hij wil trouwen en ik een bruiloft :+

Dus. Nog genoeg uit te zoeken en bedenken.. Ik lees graag mee voor inspiratie O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 06:34:03 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_188598004
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 05:23 schreef Barreltje het volgende:
Ja hoi! Ik mag me hier sinds gister ook melden .. *;

Nog niks staat vast.. we mogen nu gaan bedenken hoe of wat.. wat wel zo is is dat het de 2e keer is voor ons beiden en dat hij wil trouwen en ik een bruiloft :+

Dus. Nog genoeg uit te zoeken en bedenken.. Ik lees graag mee voor inspiratie O+
Ah wat leuk barrel! Gefeliciteerd!
disclaimer
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:53:28 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188598416
Gefeliciteerd Barreltje! Vertel alles, was het een romantisch aanzoek? ;) Hebben jullie een termijn in gedachten? Leuk hoor *O*.
KuikenGuppy
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:31:13 #199
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188601811
Tnx!

was het een verrassing ? nee :)
(8> is al een aantal keer weg geweest en op een eerdere trip had hij een zwarte diamant gekocht. die lag al een tijdje in een doosje te wachten om er een verlovingsring van te laten maken. deze keer heeft hij er 4 kleinere diamanten bij gekocht. dus het zat wel een beetje in de lijn der verwachting dat het ooit zo komen.

het aanzoek?
och. het was typisch. een aantal jaar terug ben ik een vriendin in NewYork op gaan zoeken. toen ik terug kwam had hij een "verkering-ring" gekocht .. kneuzing als (8> is gaf hij me die snel-snel op de achterbank van de taxi. hij is er geen ster in.
hij had de eerdere keren al bedacht dat hij en aanzoek wilde doen. maar dan kwam hij thuis, was er weer iets en ging het aanzoek verloren in de dagelijkse sleur.. dus nu had hij op de basis een ring gekocht .. en die vrot ie me in de hand terwijl we de bagage in de auto aan het stoppen zijn. " ik kan nu even niet op een knie vanwege z'n niersteen maar, ik wil met je trouwen , hier " :+ de arme vent.. O+

dus. vanmiddag eens naar de juwelier om te kijken wat die voor ons kan betekenen..

verder begint het idee een beetje te worden dat we met z'n tweeën ergens op een tropisch eiland gaan trouwen en dat we dan bij terugkomst een feest geven.. dus. maar eens uitzoeken hoe en wat mbt trouwen op tropische eilanden :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:38:23 #200
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188604717
Leuk! Welkom Barreltje!

Ik vandaag weer extra in de stress geschoten. British Airways staken in September. Zag het al gebeuren. Godzijdank (nog) niet op de 17e, wanneer wij met ze vliegen voor onze huwelijksreis..... Voorlopig gelukkig nog niets gehoord. ;( Boeit mij niet als we daar een dagje extra vast komen te zitten. Zolang we er maar heen kunnen.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:52:46 #201
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188605583
Vandaag ook even naar de juwelier geweest en zij was fantastisch!!
Ring besteld hij wordt super gaaf O+

(8> Nam 3 jaar geleden een zwarte diamant mee deze keer 4 "kleinere".. de juwelier maakt er een super mooie ring van..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:54:04 #202
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188605600
Oeh bienelientje! Dat is allemaal wel wat spannend.. gaan jullie ruim van tevoren die kant op? Is de boot evt een optie ( begrijp ik het goed dat je naar de UK gaat om te trouwen? )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:56:41 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188605648
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:54 schreef Barreltje het volgende:
Oeh bienelientje! Dat is allemaal wel wat spannend.. gaan jullie ruim van tevoren die kant op? Is de boot evt een optie ( begrijp ik het goed dat je naar de UK gaat om te trouwen? )
Huwelijksreis is meestal na de bruiloft, toch?
KuikenGuppy
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:58:50 #204
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188605694
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Huwelijksreis is meestal na de bruiloft, toch?
Als ik het zo lees woont ze in de UK toch?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 18:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Pff, nog maar 3,5 week te gaan!

Afgelopen weekend alle naam bordjes en het tafel plan afgemaakt en uitgeprint. ^O^
En onze beloftes uitgekozen (Kan me eigenlijk geen bruiloft in NL herinneren met veel tekst, maar hier in Engeland zeg je toch wel een hoop zinnen!).
Vandaag dan wat cadeautjes voor de moeders besteld en onze ring drager. ^O^

Ligt het aan mij of streep je iets van je To Do lijst af, om vervolgens er gewoon weer iets op te zetten wat je tot nu toe gewoon vergeten was! _O- :'( :D
:@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:50:40 #205
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188606684
Ja, ik leef in de UK ;)
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:27:59 #206
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188607538
Wat kost zo'n bruiloft eigenlijk veel zeg.. :o

Een grove inschatting incl 10 dagen huwelijksreis waarin we dus ook trouwen komt op zo'n 12k..manmanman
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:41:13 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188607874
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Ja, ik leef in de UK ;)
Oh echt! Wist ik niet. Ik heb bijna 5 jaar in Northampton gewoond maar na het referendum gauw vertrokken. Ga je trouwen in de UK? Ik vond mijn eerste bruiloft zo gek, dat je zelf voor je drank betaalt enzo :+
Resistance is futile.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:42:24 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188607907
Ja belachelijk eigenlijk hè :').
KuikenGuppy
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:45:35 #209
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188607977
Zodra mensen het woord bruiloft horen. SCHIET de prijs omhoog.

Wij hebben bv. een hotel restaurant geboekt, voor zowel de ceremonie EN het diner. Maar omdat we er een ceremonie in houden, komt er ineens 300 bovenop de prijs van de huur van dat restaurant? Waarom? Who knows? Maar ze kunnen het vragen.

Wij hebben daarom ook gewoon geen avond gedeelte. We gaan gewoon naar een Engelse pub nabij aan het strand. Hopelijk is het nog niet al te druk om 18.00 uur. Ze hebben een pool tafel. Iedereen kan zijn eigen drank halen. Mensen kunnen gratis het strand op 's avonds. Lekker relaxen met z'n allen!

quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 20:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh echt! Wist ik niet. Ik heb bijna 5 jaar in Northampton gewoond maar na het referendum gauw vertrokken. Ga je trouwen in de UK? Ik vond mijn eerste bruiloft zo gek, dat je zelf voor je drank betaalt enzo :+
Ja, al 3,5 jaar woon ik hier nu! :o Qua zelf betalen. Het verschilt. Ik heb Engelse bruiloften meegemaakt waar dat inderdaad moest. Maar bv. in het hoge noorden was het vele malen goedkoper dan hier in het zuiden. Ik heb hier ook een bruiloft mee gemaakt waar we helemaal niet hoefden te betalen (maar het bruidspaar had een VOLLE portomonnee) :D

Wij bieden een aantal drankjes aan. (Wijn en water aan tafel, een Pimms tussen de ceremonie en het diner, champagne tijdens de toast) Maar het is gewoon ook duur om een onbeperkte bar te hebben. :o
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:46:16 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188607991
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 20:27 schreef Barreltje het volgende:
Wat kost zo'n bruiloft eigenlijk veel zeg.. :o

Een grove inschatting incl 10 dagen huwelijksreis waarin we dus ook trouwen komt op zo'n 12k..manmanman
Poh, dat zijn beste bedragen. Dubbel genieten dus ;)
Resistance is futile.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:00:48 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188608270
Ik denk dat wij ver boven de 12k uit komen :').
KuikenGuppy
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:02:47 #212
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188608313
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:00 schreef Burdie het volgende:
Ik denk dat wij ver boven de 12k uit komen :').
Uit nieuwsgierigheid .. hoe ziet jullie verdeling er uit?

De verloving ring en de kleding zijn bij ons wel buiten het budget gelaten eigenlijk..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:05:42 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188608380
hier is het budget
Ringen - 1000
Huwelijksceremonie - 2000
Huwelijksreis - 4000
Administratie- 1000
Feest - 4000

Ghehe dat zal gaandeweg wel veranderen.. :@ :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:28:30 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188608809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:02 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid .. hoe ziet jullie verdeling er uit?

De verloving ring en de kleding zijn bij ons wel buiten het budget gelaten eigenlijk..
730 euro voor het trouwen
500 euro voor outfits
1270-1770 euro voor catering en aankleding
35 gasten

Max 2500 eurootjes

Geen ringen, receptie, huwelijksreis, bloemen, trouwauto's en dat soort dingen :D
Resistance is futile.
pi_188608812
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:05 schreef Barreltje het volgende:
hier is het budget
Ringen - 1000
Huwelijksceremonie - 2000
Huwelijksreis - 4000
Administratie- 1000
Feest - 4000

Ghehe dat zal gaandeweg wel veranderen.. :@ :+
Geinig om eens te lezen zo. Wat valt er onder administratie? Ik vind je budget voor huwelijksceremonie best laag (zit daar ook de jurk in?) en voor feest weer behoorlijk hoog.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:31:03 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188608850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 20:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Zodra mensen het woord bruiloft horen. SCHIET de prijs omhoog.

Wij hebben bv. een hotel restaurant geboekt, voor zowel de ceremonie EN het diner. Maar omdat we er een ceremonie in houden, komt er ineens 300 bovenop de prijs van de huur van dat restaurant? Waarom? Who knows? Maar ze kunnen het vragen.

Wij hebben daarom ook gewoon geen avond gedeelte. We gaan gewoon naar een Engelse pub nabij aan het strand. Hopelijk is het nog niet al te druk om 18.00 uur. Ze hebben een pool tafel. Iedereen kan zijn eigen drank halen. Mensen kunnen gratis het strand op 's avonds. Lekker relaxen met z'n allen!
[..]

Ja, al 3,5 jaar woon ik hier nu! :o Qua zelf betalen. Het verschilt. Ik heb Engelse bruiloften meegemaakt waar dat inderdaad moest. Maar bv. in het hoge noorden was het vele malen goedkoper dan hier in het zuiden. Ik heb hier ook een bruiloft mee gemaakt waar we helemaal niet hoefden te betalen (maar het bruidspaar had een VOLLE portomonnee) :D

Wij bieden een aantal drankjes aan. (Wijn en water aan tafel, een Pimms tussen de ceremonie en het diner, champagne tijdens de toast) Maar het is gewoon ook duur om een onbeperkte bar te hebben. :o
Pimms! _O_ Briljant! :9
***
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:34:12 #217
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188608924
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Pimms! _O_ Briljant! :9
Beste zomerse drankje waar ik als Nederlander nooit van gehoord had! _O_ Beter dan Sangria!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:35:18 #218
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188608944
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geinig om eens te lezen zo. Wat valt er onder administratie? Ik vind je budget voor huwelijksceremonie best laag (zit daar ook de jurk in?) en voor feest weer behoorlijk hoog.
Huwelijkse voorwaarden , trouw kaartjes,evt leges omdat we het in het buitenland willen doen..

En het feest: 5 EUR P.p. per uur aan drank en dat zelfde bedrag aan hapjes.. 28 volwassenen , 12 kinderen 5 uur lang feest. 1000 aan aankleding van de lokaties en 1000 EUR aan entertainment (dj oid)

En voor de ceremonie ga ik even uit dat het daar incl een fotograaf is voor 2 uur oid.. het is enigszins gebaseerd op een website voor trouwen in het uitenland
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188608973
Ik heb het laatst terug gevonden maar ben het weer kwijt.
Ringen waren hier wel prijzig.
Jurk dan weer niet

Ik mis wel de fotograaf bij barreltje
Edit we waren tegelijk aan het typen
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:45:46 #220
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188609134
Oh Ik heb zo'n zin in het passen van een jurk! En ik heb ook al een zaakje op het oog waar ik laatst langs reed in Dordrecht.. totaal niet in de buurt maar het zag er zo tof uit.. O+

En de jurk betaal ik zelf.. die komt niet uit ons gezamenlijke budget..dus die staat er niet bij. Ik ben wel reuze benieuwd wat het uiteindelijke budget wordt :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:47:38 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188609180
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:34 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Beste zomerse drankje waar ik als Nederlander nooit van gehoord had! _O_ Beter dan Sangria!
Zéker! Idd mijn favoriete drankje op snikhete dagen. :Y Leerde het zo’n 20 jaar geleden van mijn toenmalige, Britse, baas kennen. Pure liefde.
***
pi_188609199
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:45 schreef Barreltje het volgende:
Oh Ik heb zo'n zin in het passen van een jurk! En ik heb ook al een zaakje op het oog waar ik laatst langs reed in Dordrecht.. totaal niet in de buurt maar het zag er zo tof uit.. O+

En de jurk betaal ik zelf.. die komt niet uit ons gezamenlijke budget..dus die staat er niet bij. Ik ben wel reuze benieuwd wat het uiteindelijke budget wordt :+
Zelfs ik heb zin in het passen van een jurk - en ik ga helemaal niet trouwen! :+

Leuk hoor, gefeliciteerd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188611136
Bienelientje, Ik weet even niet meer wanneer je precies gaat trouwen, maar is het voor of na 31 oktober? En moeten er veel gasten uit het buitenland komen?


Hier zijn de drank en het eten het duurste onderdeel van het hele gebeuren. Maar ik vind het persoonlijk niet prettig om gasten zelf te laten betalen voor zoiets. Kosten zijn ongeveer als volgt:
Eten 2000
Drank 1500
Spullen huur (tafels, stoelen, etc): 1200
Lokatie huur: 30 (😂)
Kosten ceremonie: 300
Lunch na de ceremonie: 1000
Taart: 50 (een kleintje)
Fotograaf: ?
Decoratie incl bloemen: 200
Kleding (bruidspaar + 3 kinderen): 750
Slaapplaatsen buitenlandse gasten: gratis! Onze buurman gaat speciaal voor ons een weekendje weg, zodat mijn familie in zijn huis kan slapen.

Het is toch een hoop geld, voor eigenlijk iets onzinnigs als een contractuele verbinding 😂. En dat nadat we net een verbouwing achter de rug hebben die veel duurder is uitgevallen dan begroot (dus daar is one hele huwelijksbudget aan op gegaan). En ik ben tot na de bruiloft met onbetaald verlof.... we moeten het geld voor de bruiloft dus even uit andere potjes halen... 😬...

[ Bericht 0% gewijzigd door dodoria op 24-08-2019 23:32:38 ]
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:45:22 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188611503
Heb jij geen trouwjurk dodoria?
KuikenGuppy
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:51:07 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188611588
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:02 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid .. hoe ziet jullie verdeling er uit?

De verloving ring en de kleding zijn bij ons wel buiten het budget gelaten eigenlijk..
Heb geen idee eigenlijk :@.
Locatie is iets van 6k, jurk+pak 5? Ringen 4k, fotograaf, band, diner en drankjes zijn bij elkaar ook zeker 4k, dan heb je nog kleding van onze kinderen, boeket, corsages, drukwerk, kapper, make-up, cadeautjes, bedankjes, dominee, muziek in de kerk, decoraties, nagels en ik vergeet vast nog een aantal dingen.
Wij hadden gehoopt voor max 10k klaar te zijn. Faal :').
KuikenGuppy
pi_188612272
:o Zulke bedragen voor slechts een dag. Ik als arme student kan het me nog maar moeilijk voorstellen, zo’n bedrag voor zoiets uit te geven. Maar als je een ton aan spaargeld op de bank hebt (om maar een bedrag te noemen), dan is twintig duizend wel te doen natuurlijk! :o
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_188612761
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:42 schreef margaretha_01 het volgende:
:o Zulke bedragen voor slechts een dag. Ik als arme student kan het me nog maar moeilijk voorstellen, zo’n bedrag voor zoiets uit te geven. Maar als je een ton aan spaargeld op de bank hebt (om maar een bedrag te noemen), dan is twintig duizend wel te doen natuurlijk! :o
Zoveel is ook niet nodig hoor ;) ik vond dat je er gaandeweg ingroeit, helaas groei je ook in de bizarre prijzen mee. Ik vond het ineens echt heel normaal om t over offertes te hebben die ik anders als idioot van tafel had geschoven. Wij zijn verloofd in december, getrouwd in augustus. Vanaf eind januari wisten we locatie en hoe we t wilden en vanaf toen zijn we volop gaan sparen. Al met al kostte de hele dag rond de 11k, ex kleding en huwelijksreis. Huwelijksreis was nog een kleine 2000 denk ik. Alles hebben we bij elkaar gespaard in die maanden. Dat was ff keuzes maken maar ik zou t zo weer doen. Geen seconde het idee gehad dat ik echt iets gemist heb door dat sparen. Daarnaast krijg je ook een boel geld cadeau! Ik denk dat wij bijna 5k cadeau kregen. Daarvan zijn we dit jaar maar op vakantie gegaan :9
I only drink Champagne on two occasions, when I am in love and when I am not.
pi_188612986
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:45 schreef Burdie het volgende:
Heb jij geen trouwjurk dodoria?
Ja. Ik had een lading trouwjurken besteld om thuis te passen (die dus nog niet op maat gemaakt waren) en op het laatste moment zag ik nog een advertentie voorbij komen online van een hele goedkope jurk. Ik dacht dat dat niks kon zijn voor die prijs, maar uiteindelijk vond ik de super goedkope jurk mooier dan alle andere jurken die ik gepast heb. Uit eindelijk heb ik nu dus een jurk van ¤50 😂😂😂.

Deze is het geworden:https://www.asos.com/club(...)g-dress/prd/11481877

[ Bericht 12% gewijzigd door dodoria op 25-08-2019 03:02:10 ]
  zondag 25 augustus 2019 @ 07:20:01 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188613586
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:00 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ja. Ik had een lading trouwjurken besteld om thuis te passen (die dus nog niet op maat gemaakt waren) en op het laatste moment zag ik nog een advertentie voorbij komen online van een hele goedkope jurk. Ik dacht dat dat niks kon zijn voor die prijs, maar uiteindelijk vond ik de super goedkope jurk mooier dan alle andere jurken die ik gepast heb. Uit eindelijk heb ik nu dus een jurk van ¤50 😂😂😂.

Deze is het geworden:https://www.asos.com/club(...)g-dress/prd/11481877

Oh, prachtig!
Resistance is futile.
  zondag 25 augustus 2019 @ 07:53:50 #230
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188613641
Huwelijksreis heb ik niet meegenomen in het budget. Dat is gewoon de vakantie die we normaal ook zouden doen :+ enige verschil is dat we hem nu 2 dagen na het trouwen beginnen. Bij ons is het feest/locatie het duurst. Vanwege diner voor 20 daggasten, onbeperkt drank en de hapjes die we gekozen hebben. Ik denk toch bijna de helft van het totaal.. Maar dat ligt ook aan het aantal personen die je uitnodigt.

Nu hadden we niet echt een “budget” maar hebben we meer gekeken naar wat werd aangeboden door verschillende leveranciers en wat ons schappelijk leek met wat we ervoor terug kregen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  zondag 25 augustus 2019 @ 07:59:37 #231
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188613670
Ik vind het wel fijn om een inschatting te maken. Dan weten we wat we moeten sparen en wanneer we kunnen trouwen.. we hebben net de badkamer laten verbouwen dus de spaar is nagenoeg leeg :+

En de huwelijksreis..tsjah. omdat we in het buitenland willen trouwen is dat toch al wat duurder.. Ik vind 2000 EUR P.p. ( voor 10 dagen) toch niet de normale prijs voor een vakantie.. dus dat is dan wel extra.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 25 augustus 2019 @ 08:00:06 #232
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188613675
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:00 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ja. Ik had een lading trouwjurken besteld om thuis te passen (die dus nog niet op maat gemaakt waren) en op het laatste moment zag ik nog een advertentie voorbij komen online van een hele goedkope jurk. Ik dacht dat dat niks kon zijn voor die prijs, maar uiteindelijk vond ik de super goedkope jurk mooier dan alle andere jurken die ik gepast heb. Uit eindelijk heb ik nu dus een jurk van ¤50 😂😂😂.

Deze is het geworden:https://www.asos.com/club(...)g-dress/prd/11481877

Wat een mooie simpele chique jurk! O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 25 augustus 2019 @ 08:01:30 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188613679
Ik ging net even zoeken en ik ben er achter gekomen dat mn smaak voor deze keer blijkbaar "boho" is.. :P

Ach wel ja. Dan heb ik een hokje om mee naar een winkel te gaan. ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188613776
Dankjewel seven en barreltje!
  zondag 25 augustus 2019 @ 08:34:07 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_188613797
Ik vind het gaaf dat je na 3 kinderen, waarvan de laatste zeer recent, gewoon zo'n jurk kunt dragen O+ scheelt een kwakkeboel knaken ook :D

Barrel, hoeveel dagen ben je nu verloofd? Klinkt alsof je de hele bruiloft al geregeld hebt joh :D lekker voortvarend wel *O*
disclaimer
  zondag 25 augustus 2019 @ 08:54:59 #236
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188613897
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het gaaf dat je na 3 kinderen, waarvan de laatste zeer recent, gewoon zo'n jurk kunt dragen O+ scheelt een kwakkeboel knaken ook :D

Barrel, hoeveel dagen ben je nu verloofd? Klinkt alsof je de hele bruiloft al geregeld hebt joh :D lekker voortvarend wel *O*
Ik heb het natuurlijk al een keer eerder gedaan :7

Maar goed. Al een tijdje aan het dromen over "Wat als" en als de vraag dan komt dan mag ik helemaal los ja. O-)

Ik ben wellicht een beetje over-enthousiast oO<
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:04:34 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_188613971
Leuk toch O+
disclaimer
pi_188614028
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:00 schreef dodoria het volgende:

Ja. Ik had een lading trouwjurken besteld om thuis te passen (die dus nog niet op maat gemaakt waren) en op het laatste moment zag ik nog een advertentie voorbij komen online van een hele goedkope jurk. Ik dacht dat dat niks kon zijn voor die prijs, maar uiteindelijk vond ik de super goedkope jurk mooier dan alle andere jurken die ik gepast heb. Uit eindelijk heb ik nu dus een jurk van ¤50 😂😂😂.

Deze is het geworden:https://www.asos.com/club(...)g-dress/prd/11481877

Oh, dat lijkt me een jurk die je alleen met een slank figuur kan dragen, maar dan staat hij vast ook fantastisch _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188614578
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het gaaf dat je na 3 kinderen, waarvan de laatste zeer recent, gewoon zo'n jurk kunt dragen O+ scheelt een kwakkeboel knaken ook :D

Nawwww, thanks! Ik ga er helemaal van blozen... Ik heb het geluk dat mijn lichaam snel terugveert na een zwangerschap. (En een baby met veel allergieën, waardoor ik bijna niks mag eten helpt ook mee).
Hij staat op zich erg mooi vind ik zelf, maar ik ga toch voor mijn zelfvertrouwen er corrigerend ondergoed onder dragen hoor! En Ik denk dat mijn schoenen en sluier duurder zullen zijn dan de jurk 😂
pi_188614622
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik heb het natuurlijk al een keer eerder gedaan :7

Maar goed. Al een tijdje aan het dromen over "Wat als" en als de vraag dan komt dan mag ik helemaal los ja. O-)

Ik ben wellicht een beetje over-enthousiast oO<
Oh heerlijk! En als je het voor een tweede keer doet kun je al die ideën van hoe het ‘zou moeten’ ook makkelijker loslaten. Het wordt gewoon helemaal jullie feestje!
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:32:06 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188614714
Erg mooi hoor dodo!
Trouwschoenen zijn idd ook heel duur. Ik heb maar gewoon witte ballerina's gekocht (wel van een goed merk van echt leer en ze zitten lekker). Die waren in de aanbieding een paar tientjes, scheelt toch weer ¤100 :+ :').
KuikenGuppy
pi_188615853
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:00 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ja. Ik had een lading trouwjurken besteld om thuis te passen (die dus nog niet op maat gemaakt waren) en op het laatste moment zag ik nog een advertentie voorbij komen online van een hele goedkope jurk. Ik dacht dat dat niks kon zijn voor die prijs, maar uiteindelijk vond ik de super goedkope jurk mooier dan alle andere jurken die ik gepast heb. Uit eindelijk heb ik nu dus een jurk van ¤50 😂😂😂.

Deze is het geworden:https://www.asos.com/club(...)g-dress/prd/11481877

Heel mooi! O+ Ik zou 'em haast vast kopen voor 'als ik ooit ga trouwen'. Ik ben ertoe in staat. En dat terwijl mijn lief al langer dan 15 jaar niet wil trouwen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188619833
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:22 schreef Claudia_x het volgende:

Heel mooi! O+ Ik zou 'em haast vast kopen voor 'als ik ooit ga trouwen'. Ik ben ertoe in staat. En dat terwijl mijn lief al langer dan 15 jaar niet wil trouwen. :+
Nou, hij is tijdloos en kan voor alle leeftijden, dus... :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:21:00 #244
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188624031
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:27 schreef dodoria het volgende:
Bienelientje, Ik weet even niet meer wanneer je precies gaat trouwen, maar is het voor of na 31 oktober? En moeten er veel gasten uit het buitenland komen?
Over 3 weken! :o

Dus geen gedoe met mogelijke Brexit gezeik _O-
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:59:04 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188624766
Ik zou het liefst trouwen in een mooie jumpsuit die ik ook gewoon aan kan naar kantoor, en dan moment supreme een overrok of cape/sleep achtig ding of zo waardoor het ineens een mooi trouwding is.
Resistance is futile.
pi_188624976
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:21 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Over 3 weken! :o

Dus geen gedoe met mogelijke Brexit gezeik _O-
Oh gelukkig!
pi_188625012
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 17:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, hij is tijdloos en kan voor alle leeftijden, dus... :+
Dan kan ik hem nog bewaren voor een volgende bruiloft 😂
pi_188625284
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:11 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dan kan ik hem nog bewaren voor een volgende bruiloft 😂
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:35:24 #249
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188625435
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:09 schreef dodoria het volgende:

[..]

Oh gelukkig!
Ben allang blij dat onze huwelijksreis niet verstoord wordt door British Airways. Piepte hem wel even gister toen ik de titels las, STAKEN IN SEPTEMBER :'(
pi_188627566
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:35 schreef Bienelientjee het volgende:

Ben allang blij dat onze huwelijksreis niet verstoord wordt door British Airways. Piepte hem wel even gister toen ik de titels las, STAKEN IN SEPTEMBER :'(
Ja, dat is schrikken! :o Maar dus niet gelijk met jullie bruiloft. Phew.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 26 augustus 2019 @ 10:24:21 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188630108
Heeft iemand hier een leuke/creatieve invulling gegeven aan het gastenboek? Ik wilde polaroids doen, maar die zijn duuuuuuur :X.
KuikenGuppy
  maandag 26 augustus 2019 @ 10:37:56 #252
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188630216
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 10:24 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier een leuke/creatieve invulling gegeven aan het gastenboek? Ik wilde polaroids doen, maar die zijn duuuuuuur :X.
Wij hadden een nichtje van mijn man onze gasten op foto laten vast leggen. Daarbij een fotoboek gekocht en onze gasten zelf een stukje erbij laten schrijven. Later hebben we die foto erbij geplakt.. ^)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 26 augustus 2019 @ 10:40:41 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188630238
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 10:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Wij hadden een nichtje van mijn man onze gasten op foto laten vast leggen. Daarbij een fotoboek gekocht en onze gasten zelf een stukje erbij laten schrijven. Later hebben we die foto erbij geplakt.. ^)
Daar neig ik nu ook naar :)
KuikenGuppy
  maandag 26 augustus 2019 @ 10:48:31 #254
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188630311
Een collega had een boom waar alle gaten met hun vinger afdruk een blad op maakten.. vond ik een super tof idee ^O^

Beetje dit idee:
https://www.jjshouse.com/(...)AQYASABEgJd3fD_BwE#/
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 26 augustus 2019 @ 10:53:44 #255
403253 Meke
after all this time? always.
pi_188630357
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 10:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Wij hadden een nichtje van mijn man onze gasten op foto laten vast leggen. Daarbij een fotoboek gekocht en onze gasten zelf een stukje erbij laten schrijven. Later hebben we die foto erbij geplakt.. ^)
Ik heb het ook wel eens gehad (als gast), dat ze met zo'n fotoprinter ter plekke geprint werden, zodat de gasten er ook omheen/doorheen konden schrijven ;) Volgens mij zijn die (zeker in vergelijking met polaroids :P ) niet zo duur!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_188630503
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 10:48 schreef Barreltje het volgende:
Een collega had een boom waar alle gaten met hun vinger afdruk een blad op maakten.. vond ik een super tof idee ^O^

Beetje dit idee:
https://www.jjshouse.com/(...)AQYASABEgJd3fD_BwE#/
Dat hadden wij ook aangeschaft en vervolgens niet gebruikt, en dus helemaal geen gastenboek
  maandag 26 augustus 2019 @ 12:22:47 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188631651
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 10:48 schreef Barreltje het volgende:
Een collega had een boom waar alle gaten met hun vinger afdruk een blad op maakten.. vond ik een super tof idee ^O^

Beetje dit idee:
https://www.jjshouse.com/(...)AQYASABEgJd3fD_BwE#/
Wij zijn nogal van de privacy, dus voor ons misschien een beetje gek om iedereen om een vingerafdruk te vragen :P.
KuikenGuppy
  maandag 26 augustus 2019 @ 12:25:46 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188631690
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2019 10:53 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik heb het ook wel eens gehad (als gast), dat ze met zo'n fotoprinter ter plekke geprint werden, zodat de gasten er ook omheen/doorheen konden schrijven ;) Volgens mij zijn die (zeker in vergelijking met polaroids :P ) niet zo duur!
Daar zat ik ook nog naar te kijken idd.
KuikenGuppy
  maandag 26 augustus 2019 @ 14:58:24 #259
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188633599
Wij hebben een photobooth voor de lol, maar die zijn nog prijziger als je dit puur als gastenboek wil gebruiken (ik ben gewoon gek op die dingen). Maar als gastenboek hebben wij een "bucketlist". Zelf de blaadjes geprint waarop mensen hun naam kunnen achterlaten + een tip voor een goed restaurant/een leuke vakantiebestemming of activiteit die we samen kunnen doen. We hebben een kleine "bucket" waar die briefjes dan weer in kunnen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:13:53 #260
342418 VKV
Plausibel
pi_188666206
Ik meld me hier ook aan (om ideetjes te pikken :P ).

M'n vriend en ik zijn al sinds 2015 verloofd maar door allerlei omstandigheden (aankoop huis, krijgen van een kindje) komt het er steeds niet van om te trouwen. Bovendien hadden we er nou ook weer niet zo'n superhaast mee, we zijn gelukkig met elkaar zo als het nu is.

Maarja mevrouw Hormoon hier heeft nu toch wel steeds meer moeite met het feit dat ons zoontje wel de achternaam van mijn vriend heeft en ik dus niet. En dat vind ik echt niet leuk. Dus het onderwerp trouwen onlangs maar weer eens ter sprake gebracht, aangezien er het komende jaar geen grote financiële opgaven verwacht worden, en nu zijn we het serieus aan het oppakken.

Aanstaande donderdag gaan we de tweede optie voor een trouwlocatie bekijken. Zo'n mooie boerderij met grote tuin waar je het hele feest op één locatie kan houden. Lekker in de natuur O+

En we willen het liefst volgend jaar augustus gaan trouwen.

Ik krijg het wel een beetje benauwd van de to do lijstjes voor een bruiloft die op internet circuleren. Wat veel dingen!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:38:31 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188666593
VKV wat leuk! Je hebt nog even dus om je te oriënteren ;).
Het is wel veel werk ja, haha! Ik vond (vind) het wel super leuk om te doen. Ik heb de to-do lijstjes van internet eigenlijk alleen gebruikt ter inspiratie, er staan toch op alle lijstjes dingen die je zelf misschien niet wilt of anders wilt of die niet van toepassing zijn.
Heb je al wel een idee van hoe jullie willen dat de dag er ongeveer uit gaat zien?

Ik kom net terug van m'n proefkapsel. Compleet iets anders geworden dan ik in gedachten had, maar zo mooi! O+.

Muziek voor in de kerk is nu geregeld, en we hebben gisteren artikelen ingeslagen voor o.a. de welkomst-tasjes op de hotelkamers en pepermuntjes voor de kerkdienst. Het is nu echt grotendeels geregeld.

Kanniewachten!!!

Hoe is het met de andere bijna-bruiden hier? O+
KuikenGuppy
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:30:54 #262
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188667449
VKV gefeliciteerd!
voor jullie dus een grote bruiloft?

en Burdie, wat hebben jullie toch een boel extra dingetjes zeg! :o pepermuntjes.. ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:03:49 #263
342418 VKV
Plausibel
pi_188668064
Ons idee is nu om een deel van de bruiloft met een beperkte groep mensen te doen en het feest met een wat grotere groep.
De dag zou dan bestaan uit aanvang, ceremonie, taart/borrel, diner (dit alles met ca. 30 personen) en dan 's avonds een feest met ca. 50-70 personen. Het feest wordt dan geen puur dansfestijn maar een beetje een "kroeg/café"-setting. Dus je kan als je wil dansen maar je kan ook lekker chillen in een van de zithoekjes. Dit omdat wij zelf helemaal geen mensen zijn die naar dansfeesten zouden gaan, maar we willen de dag natuurlijk wel heel feestelijk afsluiten.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:23:08 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188668487
Kijk daar hou ik van VKV, de bruiloft invullen zoals het bij je past ipv zoals het 'hoort'. Ik hou niet (meer :')) van laat doorfeesten, dus wij eindigen de dag na het diner. Het wordt wel een diner-dansant, tussen het eten door wordt er gedanst op muziek van een toffe band. En alle daggasten kunnen blijven slapen, dus geen gedoe met oppas en vroeg naar huis en alles.
Ik ben alleen erg benieuwd hoe de avond er uit gaat zien na het diner, we hebben daar geen invulling voor bedacht. Mensen kunnen naar bed, of nog even napraten, in het café gaan zitten of juist buiten bij de vuurkorf... Maar dat kan ook heel awkward uitpakken :'). In dat geval ga ik gewoon met een grote fles champagne in de jacuzzi liggen met mijn kersverse echtgenoot :7.
KuikenGuppy
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:23:40 #265
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188668495
wat leuk! en heerlijk doen wat je zelf het leukst vind!

wij denken nu eigenlijk ook meer aan een borrel dan aan een feest .. ach, we hebben nog geen datum, dus er kan nog van alles veranderen..

jullie zijn er trouwens wel vroeg bij zeg! een jaar van tevoren een lokatie.. of is dat normal tegenwoordig? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:25:03 #266
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188668515
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:23 schreef Burdie het volgende:
Kijk daar hou ik van VKV, de bruiloft invullen zoals het bij je past ipv zoals het 'hoort'. Ik hou niet (meer :')) van laat doorfeesten, dus wij eindigen de dag na het diner. Het wordt wel een diner-dansant, tussen het eten door wordt er gedanst op muziek van een toffe band. En alle daggasten kunnen blijven slapen, dus geen gedoe met oppas en vroeg naar huis en alles.
oeh een diner dansant! dat is ook een leuk concept! O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:26:32 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188668549
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:23 schreef Barreltje het volgende:
wat leuk! en heerlijk doen wat je zelf het leukst vind!

wij denken nu eigenlijk ook meer aan een borrel dan aan een feest .. ach, we hebben nog geen datum, dus er kan nog van alles veranderen..

jullie zijn er trouwens wel vroeg bij zeg! een jaar van tevoren een lokatie.. of is dat normal tegenwoordig? :o
Vergis je niet hoe snel alles al vol zit, vooral in de zomer.
KuikenGuppy
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:29:39 #268
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188668606
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vergis je niet hoe snel alles al vol zit, vooral in de zomer.
ik weet al wel waar ik de borrel wil.. binnenkort maar eens informeren dan of ze volgend jaar nog beschikbaarheid hebben.. enige " nadeel" van die lokatie is dat ze open blijven voor andere mensen... dat vind ik toch wel een dingetje. maar dat is wellicht afhankelijk van het aantal mensen die er op de borrel komen...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:36:25 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188668728
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:29 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik weet al wel waar ik de borrel wil.. binnenkort maar eens informeren dan of ze volgend jaar nog beschikbaarheid hebben.. enige " nadeel" van die lokatie is dat ze open blijven voor andere mensen... dat vind ik toch wel een dingetje. maar dat is wellicht afhankelijk van het aantal mensen die er op de borrel komen...
Ik snap je gevoel daarbij, lijkt mij ook minder prettig. Op de datum van onze bruiloft was er ook al één hotelkamer door iemand onder optie genomen op onze locatie. Verder hebben we alles afgehuurd, maar het is dus mogelijk dat er één kamer tussen zit met onbekenden. Toch een iets minder fijn idee, maar ja...
KuikenGuppy
pi_188668736
Wij hadden onze locatie bijna 1,5jaar van te voren besproken. Als je in de lente/zomer wil trouwen kan het heel snel vol zitten.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:38:49 #271
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188668770
voor ons gaat het om een feest/ borrel op een lokatie die niet bekend staat als trouw lokatie.. dus ik maak me minder zorgen eigenlijk :)

ik kreeg een appje van de juwelier om morgen naar de setting van mijn ring te komen kijken *O* zo leuk!!!

en verder is het ook super leuk om het aan iedereen te vertellen want iedereen reageert zo blij *O* ^) *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:03:49 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188708279
Net een tijdje bedankjes in elkaar zitten zetten, er moeten alleen nog kaartjes aan en dan kan er weer wat worden afgevinkt. Nog exact 6 weken vandaag *O*.

Hoe is het bij jullie qua voorbereidingen/zenuwen @Bienelientjee en @Yesse?
KuikenGuppy
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:35:14 #273
342418 VKV
Plausibel
pi_188708815
We zijn gisteren op de locatie wezen kijken en ik zie mezelf daar wel trouwen, en m'n vriend denkt er net zo over. In de buurt eigenlijk geen vergelijkbare locaties. We laten nu een offerte opmaken en dan beslissen we of het definitief op deze locatie doen.

Oh ja, we dachten dus ook ruim op tijd te zijn maar onze gewilde datum is al bezet :')
Gelukkig zijn we niet heel per se aan die datum gebonden dus we kunnen o.a. een week eerder wel daar terecht. Ons leek de vrijdag in ieder geval een mooie trouwdag omdat iedereen de volgende dag dan kan uitslapen :P
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:36:12 #274
342418 VKV
Plausibel
pi_188708833
Het lijkt mij ook superleuk om het aan iedereen te vertellen trouwens! :D
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:39:42 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188708897
Leuk hè als je zo'n klik hebt met een locatie :D.
KuikenGuppy
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:40:57 #276
342418 VKV
Plausibel
pi_188708918
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:39 schreef Burdie het volgende:
Leuk hè als je zo'n klik hebt met een locatie :D.
Ja, echt heel bijzonder, stond gewoon met een brok in m'n keel op de plek waar dan de ceremonie wordt gehouden O+
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:42:37 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188708952
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:40 schreef VKV het volgende:

[..]

Ja, echt heel bijzonder, stond gewoon met een brok in m'n keel op de plek waar dan de ceremonie wordt gehouden O+
Mooi O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:05:37 #278
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188710841
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:03 schreef Burdie het volgende:
Net een tijdje bedankjes in elkaar zitten zetten, er moeten alleen nog kaartjes aan en dan kan er weer wat worden afgevinkt. Nog exact 6 weken vandaag *O*.

Hoe is het bij jullie qua voorbereidingen/zenuwen @:Bienelientjee en @:Yesse?
Wij nog 3 weken *O* maar geen zenuwen, onze to-do list is sinds vanmorgen echt af (we hebben vanmorgen onze taart/cupcakes geproefd en vastgelegd). Nu alleen nog het gesprek met de trouwambtenaar maar daarvoor moeten we wachten op de ambtenaar zelf :+. Vooral zin in de dag zelf (en de vakantie erna). Jullie to-do list wordt nu ook steeds leger denk ik?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:31:43 #279
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188711123
VKV wat leuk dat de lokaties zo goed bevalt! En gelukkig dat jullie een weekje eerder ook prima vinden ^O^
En burdie,ik ben zoo benieuwd naar foto's van al jullie extraatjes.. :@

Omg! Net een appje van de juwelier.. de verlovingsring is af.. dus meteen op gaan halen natuurlijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vind em zo geweldig!! O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188712984
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:31 schreef Barreltje het volgende:
VKV wat leuk dat de lokaties zo goed bevalt! En gelukkig dat jullie een weekje eerder ook prima vinden ^O^
En burdie,ik ben zoo benieuwd naar foto's van al jullie extraatjes.. :@

Omg! Net een appje van de juwelier.. de verlovingsring is af.. dus meteen op gaan halen natuurlijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vind em zo geweldig!! O+
Heel erg mooi O+
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:16:42 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188713235
Erg mooi, Barreltje!

Wij hebben niet super veel extraatjes hoor, ik maak wel veel zelf. Foto's komen wel sowieso pas na de bruiloft.
KuikenGuppy
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:28:40 #282
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188713397
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:03 schreef Burdie het volgende:

Hoe is het bij jullie qua voorbereidingen/zenuwen @:Bienelientjee en @:Yesse?
Ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig voor het trouwen zelf. Maar meer gestressed of ik alles af krijg, en of ik wel of niet ziek zou kunnen worden.... _O-
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:39:49 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188713566
Komt vast goed :Y.
KuikenGuppy
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:55:35 #284
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188713768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:28 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig voor het trouwen zelf. Maar meer gestressed of ik alles af krijg, en of ik wel of niet ziek zou kunnen worden.... _O-
Ooooh ja het ziek worden. Dat is zoiets waar je geen controle op hebt. Voor het afkrijgen zou ik me geen zorgen maken. Prioriteit geven op wat echt nodig is en de rest is leuk als het af komt ;) Niemand die door heeft dat er iets mist.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:50:41 #285
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188718150
O+ Stomme stress bal dat ik ben.

Vriendlief heeft vandaag zijn vrijgezellen feest. Hij gaat zo dronken worden _O- En hij weet niet dat zijn Best Man mij wat vragen gesteld heeft, waar die op moet antwoorden! :D

En ik doe vandaag helemaal niets. Even ontspannen. Flesje wijn halen en wat lekker eten. Misschien een bad nemen. Echt niets. Enige wat ik zal doen is door het huis zoeken naar de dingen die we moeten meenemen op ons huwelijksreis en in een hoekje klaarleggen.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:21:28 #286
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188718430
Oh, en rondlopen op mijn bruidsschoenen natuurlijk :D
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:58:30 #287
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_188718810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:03 schreef VKV het volgende:
Ons idee is nu om een deel van de bruiloft met een beperkte groep mensen te doen en het feest met een wat grotere groep.
De dag zou dan bestaan uit aanvang, ceremonie, taart/borrel, diner (dit alles met ca. 30 personen) en dan 's avonds een feest met ca. 50-70 personen. Het feest wordt dan geen puur dansfestijn maar een beetje een "kroeg/café"-setting. Dus je kan als je wil dansen maar je kan ook lekker chillen in een van de zithoekjes. Dit omdat wij zelf helemaal geen mensen zijn die naar dansfeesten zouden gaan, maar we willen de dag natuurlijk wel heel feestelijk afsluiten.
Dat klinkt als een goede oplossing!
Wij hebben ook nagedacht voer een vergelijkbare opzet. We twijfelen zelf nog over de invulling van de avond; wij vinden de meeste "populaire" muziek maar niks dus ga je dan een dj inhuren die je heel veel beperkingen oplegt qua wat te draaien, of maak je zelf een playlist (maar dat voelt dan weer zo kaal ofzo), vraag je vrienden, of toch een band?
Zo veel opties en keuzes als je gaat trouwen..

Gelukkig zitten wij nog in de oriëntatiefase en ligt er nog helemaal niets vast dus we hebben nog even :)
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:59:20 #288
342418 VKV
Plausibel
pi_188720170
@Barreltje: Wauw wat een prachtige ring! O+

Ohh ik ben zo benieuwd naar de foto's van degenen die binnenkort gaan trouwen :D Potverdikkie, sinds ik in m'n hoofd gehaald heb dat het toch echt moet gaan gebeuren kan ik ook nog maar over één ding praten (en denken). Zit continu te zoeken naar foto's op Pinterest, filmpjes te kijken op Youtube etc.

@Tha_Bartman: Goeie, hoe je het doet met muziek. Heb ik -uiteraard- ook al over na zitten denken :')
Nu ben ik zelf nog nooit op een bruiloft geweest dus begin met een leeg kladblok. Heb begrepen dat als er op het feest zelf weer wat "nieuwe" gasten bij komen, je eerst felicitaties enzo doet en dan het echte feest los kan barsten. Dus wat ik nu globaal in m'n hoofd heb is beginnen met een beetje chille UB40-achtige muziek. Dan kan iedereen elkaar gewoon goed verstaan en lekker bijpraten.
Dan rond een uur of 10 toch wel een beetje de beat erin gaan gooien dus al wat meer dansmuziek. En dan rond een uur of 11, als iedereen al wat drankjes achterover heeft gegooid en er toch geen zinnig gesprek meer mogelijk is, lijkt het me stiekem wel tof om van die foute après ski polonaise heisasa te draaien. Want ik wil wel polonaise lopen op het feest :D
  woensdag 4 september 2019 @ 09:28:17 #289
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188782087
Ik heb een complete breakdown gehad op werk gister. Een collega was hondsbrutaal tegen me en ik kon het gewoon allemaal niet meer aan. ***wijf! Al mijn trouw stress en spanning explodeerde in 1x. Heb de hele dag lopen janken op werk. -O- En nu heb ik een verstopte neus door het huilen en weer stomme angst dat ik ziek ga worden.

Wat er ook gebeurd, trouwen gebeurd toch wel. Ik weet dat ik niet zo stom moet doen. Zucht....ben er even helemaal klaar mee.

Ben zelfs door de stress een paar kilo's kwijt.. Maar niet op de plek waar ik het kwijt zou willen natuurlijk! :{w
  donderdag 5 september 2019 @ 10:48:49 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188797874
Adem in, adem uit, het komt goed Biene!
Lastig die stress :*.
Maak je je ergens concreet druk om, of is het gewoon zenuwen voor de grote dag? En hoe gaat het nu?
KuikenGuppy
  donderdag 5 september 2019 @ 13:23:08 #291
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188799745
Het is denk ik vooral alle emotie die zich de laatste tijd heeft opgebouwd. En voornamelijk of ik er wel leuk uit ga zien en of ik niet ziek ga worden op voorhand. 8)7 Ja, stom, want trouwen gebeurd toch wel. En ik mis toch mijn vader enorm die er niet meer bij kan zijn. En wetende dat mijn broertje er liever niet eens bij had willen zijn (na wat flinke discussies).

En daar bovenop de rest van de stress. Heb ik aan alles gedacht? Gaat alles goed werken? Enz, enz. En ergens ook een beetje spanning omdat we hierna voor een baby gaan proberen. British Airways gooide er nog even wat extra spanning op. En nog wat andere persoonlijke dingen.

Werd me gewoon allemaal even te veel. ^)

Voel me gelukkig veel beter vandaag O+ Vanmiddag mijn haren verven (en ja ook daar spanning om) :')
  donderdag 5 september 2019 @ 13:50:37 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188800129
Vergeet niet ook te genieten ;).
Ik snap het wel een beetje, maar heb gelukkig nergens last van. Er zijn wel twee dingen die me dwars zitten, namelijk dat de inhoud van de kerkdienst nog niet rond is, en dat de schoonfamilie maar steeds niet rsvp't }:|.
KuikenGuppy
pi_188800346
Ik had voor de bruiloft ook best wat spanningen of alles wel goed zou gaan. Of mijn vervelende kies niet precies dan zou opspelen en of alles met onze redelijk strakke planning wel los zou lopen.
Ik heb mijn uiterste best gedaan om geen strepen te krijgen van de zon enz.

Anyhow de week voor de bruiloft ben ik op Texel en moest best veel fietsen. Factor 50 honderd keer opgesmeerd en ja hoor de hals van mijn shirt.. Knalrood.. Nou dat werd bij mij dus heel bruin en tada het zag er echt niet uit.

Gelukkig heeft degene die mijn haar en make-up deed het weg kunnen werken met make-up althans zo goed mogelijk.

Mijn tijdsplanning liep echt compleet overhoop.. Waardoor we de eerste fotoshoot moesten inkorten.. Tipje ga niet naar een gebied met zwart zand voor de ceremonie.. Zwart zand geeft af aan witte jurken :+

Zo waren er gasten die aangegeven hadden dat ze zouden komen maar niet zijn geweest.

Maar eerlijk gezegd heeft het mij allemaal aan mijn reet geroest en dat doet het nu nog. Want echt het is zo fantastisch fijn mooi en leuk dat heel de wereld je gestolen kan worden die dag.

Als je bang bent op ziek te worden ontspan, was regelmatig he handen, eet gezond en slaap genoeg.

Het is allemaal ook verrekte spannend ook. Maar ik hoop dat het je een beetje helpt om te beseffen dat die dag toch wel ontzettend gaaf gaat zijn. Ik ben alleen niet zo goed met het uiten/schrijven :+
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 september 2019 @ 15:46:02 #294
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_188801633
Nog precies een maand voordat ik ga trouwen :o
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_188802467
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:23 schreef Bienelientjee het volgende:
Het is denk ik vooral alle emotie die zich de laatste tijd heeft opgebouwd. En voornamelijk of ik er wel leuk uit ga zien en of ik niet ziek ga worden op voorhand. 8)7 Ja, stom, want trouwen gebeurd toch wel. En ik mis toch mijn vader enorm die er niet meer bij kan zijn. En wetende dat mijn broertje er liever niet eens bij had willen zijn (na wat flinke discussies).

En daar bovenop de rest van de stress. Heb ik aan alles gedacht? Gaat alles goed werken? Enz, enz. En ergens ook een beetje spanning omdat we hierna voor een baby gaan proberen. British Airways gooide er nog even wat extra spanning op. En nog wat andere persoonlijke dingen.

Werd me gewoon allemaal even te veel. ^)

Voel me gelukkig veel beter vandaag O+ Vanmiddag mijn haren verven (en ja ook daar spanning om) :')
Fijn dat het weer beter gaat. Komt allemaal wel goed. Adem in adem uit! Alles is maar relatief, je trouwt met de persoon waar je van houdt en dat is het belangrijkste en het leukste *O*

Morgen mijn jurk ophalen *O* Bij ons heeft de BABS nog niet gebeld en is de videograaf héél traag met reageren. Ik moet hem 2 weken van te voren uiterlijk aanbetalen, maar hij heeft nog steeds de factuur niet gestuurd :') Gisteren zou hij het 's avonds gelijk opsturen maar ook dat heeft hij verzuimd :+ Nouja, we gaan het zien hoe hij op en na de bruiloft is. Een van mijn beste vrienden (daggast) weet nog niet of hij op tijd de trein uit Londen kan pakken. Ik hoop natuurlijk dat hij op tijd aanwezig kan zijn maar anders ga ik me er maar niet druk om maken. Ben ook trots op hem dat hij überhaupt de kans krijgt om vanuit zijn werk daar te mogen zijn :)

Ik hou rekening met een handjevol mensen die aangeeft dat ze komen maar er uit eindelijk niet (kunnen) zijn.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 5 september 2019 @ 17:28:00 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188803249
Hier geeft maar een handje vol mensen aan of ze komen, de traagheid van de RSVP's is me echt een doorn in het oog :').
KuikenGuppy
pi_188806641
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 17:28 schreef Burdie het volgende:
Hier geeft maar een handje vol mensen aan of ze komen, de traagheid van de RSVP's is me echt een doorn in het oog :').
Oh wat vervelend zeg! Wij hebben via mijn schoonouders en zelf direct aanschrijven wel iedereen redelijk snel ontvangen. Is dat nog een idee voor jullie? Wij zijn 3 weken van te voren echt gaan vragen en daarvoor vroeg mijn schoonmoeder aan alle familie of ze kwamen en werden ze daardoor getriggerd :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 5 september 2019 @ 22:46:43 #298
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188807702
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 17:28 schreef Burdie het volgende:
Hier geeft maar een handje vol mensen aan of ze komen, de traagheid van de RSVP's is me echt een doorn in het oog :').
Ik had zelfs iemand die, na het versturen van de Save the Date, was verhuisd. En dus niet mij verteld had dat zijn adres gewijzigd was! 8)7 Uitnodiging was dus nooit aangekomen!

Bedankt voor alle steun. Ik weet dat mijn stress eigenlijk nergens op slaat. Toch hakt het er hard in op bepaalde momenten. Maar het komt goed! Voorlopig staat er ook zon en 18/20 graden. Dus hopelijk blijft dat ook zo! O+

En mijn nieuwe haarkleur is heel mooi! :D Vorige keer was het zooo donker. Maar het is een hele mooie kleur bruin
  donderdag 5 september 2019 @ 22:59:40 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188807943
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:21 schreef Yesse het volgende:

[..]

Oh wat vervelend zeg! Wij hebben via mijn schoonouders en zelf direct aanschrijven wel iedereen redelijk snel ontvangen. Is dat nog een idee voor jullie? Wij zijn 3 weken van te voren echt gaan vragen en daarvoor vroeg mijn schoonmoeder aan alle familie of ze kwamen en werden ze daardoor getriggerd :+
Bijna alle familie heeft nu gereageerd (mijn aanstaande echtgenoot heeft ze er even in de familie app vriendelijk aan herinnerd en aangezien het nog geen minuut werk is om je voorkeuren aan te geven, deden ze dat braaf). Het gaat nu vooral nog om collega's van mijn lief, buren en wat oude buren (waar ik ook geen telefoonnummers van heb).
Naja, komt wel goed :+.
Wij hebben vanavond eindelijk de inhoud van de kerkdienst gekozen, opluchting! *O*. We zingen alleen maar lievelingsliedjes, zo blij mee O+.
KuikenGuppy
pi_188808845
Als mensen niet rsvp’en voor de aangegeven datum betekent dat toch dat ze niet komen? Of zijn er mensen die niet rsvp’en en dan toch komen? Ik was eigenlijk niet van plan om achter de rsvp’s aan te gaan, graag of niet hoor...
  vrijdag 6 september 2019 @ 06:30:27 #301
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_188809994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:52 schreef dodoria het volgende:
Als mensen niet rsvp’en voor de aangegeven datum betekent dat toch dat ze niet komen? Of zijn er mensen die niet rsvp’en en dan toch komen? Ik was eigenlijk niet van plan om achter de rsvp’s aan te gaan, graag of niet hoor...
Er waren er bij ons genoeg die niets hadden doorgegeven maar na de check wel komen. Kwestie van vergeten of “dat komt nog wel een keer”. Nu hebben wij echt vooral vrienden en familie uitgenodigd en geen kennissen of collega’s. De mensen die neigen naar kennissen zijn ook juist de gene die het minst reageren merkte ik. Sommigen twijfelen misschien wat langer en vergeten het dan door te geven wellicht.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')