. Maar wel weer een aantal punten van het lijstje af kunnen strepen. De uitnodigingen zijn eindelijk besteld, dus die kunnen we hopelijk morgen versturen.
. Maar wel weer een aantal punten van het lijstje af kunnen strepen. De uitnodigingen zijn eindelijk besteld, dus die kunnen we hopelijk morgen versturen.  ), afspraak met de fotograaf, bloemen en versiering uitbesteed, gaat lekker zo
), afspraak met de fotograaf, bloemen en versiering uitbesteed, gaat lekker zo  .
.

Gegraveerde pennen, nooit ook maar aan gedacht om dat te regelen, ben ik nu slecht?quote:Op maandag 5 augustus 2019 14:41 schreef amaranta het volgende:
Nee. Geen cadeau.
Ik mis trouwens gegraveerde pennen voor de getuigen op je lijstje

Ja, je huwelijk zal mislukken als je de standaard pen van het gemeentehuis gebruikt.quote:Op maandag 5 augustus 2019 14:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
Gegraveerde pennen, nooit ook maar aan gedacht om dat te regelen, ben ik nu slecht?
En ook mijn vrouw niks kado gedaan.

Benieuwd naar alle "rompslomp" die er bij komt kijken.
 Benieuwd naar alle "rompslomp" die er bij komt kijken.

Wij hebben geen getuigen, dat deel hebben we 6 jaar geleden al gedaanquote:Op maandag 5 augustus 2019 14:41 schreef amaranta het volgende:
Nee. Geen cadeau.
Ik mis trouwens gegraveerde pennen voor de getuigen op je lijstje
 .
.

Wat is de dresscode?quote:Op maandag 5 augustus 2019 16:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat vinden jullie, kun je als gast in driedelig pak naar een bruiloft?

Is er niet. Ik ben daggast, een van mijn beste vriendenquote:

Kan primaquote:Op maandag 5 augustus 2019 16:46 schreef Vjenne12345 het volgende:

Ik zou vragen wat die beste vriend zelf draagt, en daar net iets underdressen. Je wil de bruidegom niet outshinen lijkt mequote:Op maandag 5 augustus 2019 16:52 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Is er niet. Ik ben daggast, een van mijn beste vrienden
Familie is redelijk boers. Sommigen gaan bijvoorbeeld met sweater waaronder directe familie.

Op een enkeling na waren al mijn mannelijke dag gasten in pak. Ik vond het in zekere zin wel een gaaf iets..quote:Op maandag 5 augustus 2019 16:46 schreef Vjenne12345 het volgende:

Drie delig ook ?quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Op een enkeling na waren al mijn mannelijke dag gasten in pak. Ik vond het in zekere zin wel een gaaf iets..

Nee, precies. Ik doe ook iets minder qua overhemd en stropdas.quote:Op maandag 5 augustus 2019 16:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou vragen wat die beste vriend zelf draagt, en daar net iets underdressen. Je wil de bruidegom niet outshinen lijkt me

Mijn man had geen gilet bij ons trouwen dus hem zou je out shinenquote:Op maandag 5 augustus 2019 21:43 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nee, precies. Ik doe ook iets minder qua overhemd en stropdas.
Had eerst een overhemd met gouden knopen, en stropdas met speciale stof dat doe ik maar niet.
Mijn vraag was meer of driedelig dus met gilet niet to much is.

Op zich niet als de bruidegom het ook draagt. Echter, als ze geen dresscode hanteren zul je wel de enige zijn. Als je daar geen problemen mee hebt, vooral doen tochquote:Op maandag 5 augustus 2019 21:43 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nee, precies. Ik doe ook iets minder qua overhemd en stropdas.
Had eerst een overhemd met gouden knopen, en stropdas met speciale stof dat doe ik maar niet.
Mijn vraag was meer of driedelig dus met gilet niet to much is.

Wij hebben ook geen dresscode. Ik wil mensen niet verplichten om iets te moeten kopen speciaal voor onze bruiloft. Op onze website heb ik wel een klein verhaaltje zodat mensen netjes komen maar bijv. een nette spijkerbroek ofzo vind ik echt geen probleem (net als de jurklengte of kleuren).quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:17 schreef Burdie het volgende:
Geen dresscode vind ik een tikje vreemd, of ligt dat aan mij?

Bij ons ookquote:Op maandag 5 augustus 2019 21:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn man had geen gilet bij ons trouwen dus hem zou je out shinen

Dan heb je dus een dresscodequote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:56 schreef Yesse het volgende:
[..]
Op onze website heb ik wel een klein verhaaltje zodat mensen netjes komen .

Is 'trek iets feestelijks' aan al een dresscode johquote:
 Nou dan hebben we toch een dresscode
 Nou dan hebben we toch een dresscode  

Iedere vorm van guidance op kleding is natuurlijk een dresscodequote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:25 schreef Yesse het volgende:
[..]
Is 'trek iets feestelijks' aan al een dresscode johNou dan hebben we toch een dresscode

Volgens mij is het een kwestie van zo min mogeijk druk om maken. Maar dat is volgens mij met alles

Waarom zou je als bruidegom niet 3delig gaan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bij ons ook
Hij had veel vrienden die normaal wel in 3delig pak zouden komen, die hebben zich allemaal underdressed.

Waarom wel?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:44 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Waarom zou je als bruidegom niet 3delig gaan?

Ik zou iets aandoen waarmee ik iedereen *sowieso* outshine ipv gasten te vragen om te underdressen, maar ook dat is ieders persoonlijke keuzequote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarom wel?
Al gaat een bruidegom in een jurk. Gewoon aantrekken wat je zelf mooi vindt toch?
 .
.

Is ook niet gevraagd, ze hadden gerust 3delig mogen komen. Iedereen moest zich gewoon fijn voelen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou iets aandoen waarmee ik iedereen *sowieso* outshine ipv gasten te vragen om te underdressen, maar ook dat is ieders persoonlijke keuze.

Ja prima, zelf weten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarom wel?
Al gaat een bruidegom in een jurk. Gewoon aantrekken wat je zelf mooi vindt toch?

Misschien even beseffen dat jij een ander referentiekader hebt dan de gemiddelde Nederlander? Ik zie mijn vriend echt niet regelmatig in pak hoor, en ik denk dat heel veel mannen alleen incidenteel een pak dragen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja prima, zelf weten.
Ik vind dat je op die ene dag best wat meer moeite mag doen als man, zeker als bruidegom. Een pak met stropdas heb je vaak aan, dan doe je dus geen extra moeite. Mijn vrouw ziet mij zo vaak in pak, dan wilde ik gewoon wat speciaals doen.
Daarnaast denk ik dat het over het algemeen er gewoon veel toffer uit ziet als de mannen als dag gast minimaal in pak komen.
Ik snap best dat als je alleen avondgast of iets verder van het bruidspaar af staat dat een colbert met nette broek/schoenen voldoet.
Wanneer je bijvoorbeeld als broer/vader/close-friend van de bruidegom niet eens de moeite kunt doen om netjes te kleden vind ik dat gewoon pauper.

Ik heb het in 12 jaar nog nooit gezienquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Misschien even beseffen dat jij een ander referentiekader hebt dan de gemiddelde Nederlander? Ik zie mijn vriend echt niet regelmatig in pak hoor, en ik denk dat heel veel mannen alleen incidenteel een pak dragen.

en wat je überhaupt mooi/fijn vindt op zo'n dag.
 en wat je überhaupt mooi/fijn vindt op zo'n dag.

Dat geloof ik direct. Ik heb ook veel werk in het buitenland gedaan, bijvoorbeeld China en Afrika. Daar moet je echt niet aankomen met minder dan pak + gilet. De bruidegom is daar sowieso veel beter gekleed, dan 3delig.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:35 schreef amaranta het volgende:
Ik vergelijk altijd Nederlandse en Spaanse bruiloften, dat is nou eenmaal mijn referentie kader.
Maar ik heb écht nog nooit op een Spaanse bruiloft iemand in (nette) jeans gezien.
Alle mannen gaan in pak en vrijwel alle vrouwen in een nette jurk. Dus geen h&m maar echt gala.
Je gaat op zn zondags.
Edit: ik kom net op een Spaans forum terecht waar bruidjes dus praten over spijkerbroeken en de strekking is indd dat het not done is.

Hier nog 1. Heb in de accountancy gewerkt dus collega’s in pak maar al te vaak. Mijn man altijd in (gekleurde) jeans en t shirt. Bij bruiloften van anderen nettere broek en blouse. Bij onze eigen bruiloft was hij in 3 delig. Eerste en laatste keer denk ik. Wij hadden wel n eenvoudige dresscode zodat mensen wat moeite zouden doen. Maar bij de borrel zijn collega’s gewoon in trui, prima voor anderhalf uur hoef je niets nieuws te kopen. En 1 van zijn ooms had z’n nette klompen aan, dus die had voor zijn doen ook z’n best gedaan. Daggasten vond ik t belangrijkst en die hadden stuk voor stuk hun best gedaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Misschien even beseffen dat jij een ander referentiekader hebt dan de gemiddelde Nederlander? Ik zie mijn vriend echt niet regelmatig in pak hoor, en ik denk dat heel veel mannen alleen incidenteel een pak dragen.

Naar de daggasten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:40 schreef Puala het volgende:
Naar wie hebben jullie de save the date kaarten gestuurd? Wij moeten er ook langzaam maar zeker over na gaan denken wat we daarmee willen, maar ik heb nog geen idee

Hoeraquote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:51 schreef Burdie het volgende:
De uitnodigingen liggen klaar en gaan vanmiddag met de post mee, zo leuk
.
 wij bleken er te weinig postzegels op geplakt te hebben, zowat iedereen kreeg een naheffing
 wij bleken er te weinig postzegels op geplakt te hebben, zowat iedereen kreeg een naheffing

quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hoerawij bleken er te weinig postzegels op geplakt te hebben, zowat iedereen kreeg een naheffing
 Ik heb wel voor de zekerheid alle enveloppen gewogen. Ik weet van mijn tijd bij de post dat 21 gram nog kan/mag en dat waren ze gelukkig allemaal. Ik weet alleen niet meer zeker of ik een postzegel bij mijn schoonouders erop heb geplakt
 Ik heb wel voor de zekerheid alle enveloppen gewogen. Ik weet van mijn tijd bij de post dat 21 gram nog kan/mag en dat waren ze gelukkig allemaal. Ik weet alleen niet meer zeker of ik een postzegel bij mijn schoonouders erop heb geplakt  Maar die zijn nu nog op vakantie :p
 Maar die zijn nu nog op vakantie :p

De proefversie kregen we in een envelop met 1 zegel erop toegestuurd, dus ik heb er nooit bij nagedacht dat ik zou moeten gaan wegen. Dat ‘oh jee’ moment kwam pas toen ik de kaart voor het buitenland ging laten frankeren, toen zat de rest al in de brievenbus. Twee ontvangers hebben toen de kaart als ‘geweigerd’ teruggestuurd omdat ze die naheffing niet wilden betalen, de rest heeft grotendeels de naheffing genegeerd.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:14 schreef Yesse het volgende:
[..]Ik heb wel voor de zekerheid alle enveloppen gewogen. Ik weet van mijn tijd bij de post dat 21 gram nog kan/mag en dat waren ze gelukkig allemaal. Ik weet alleen niet meer zeker of ik een postzegel bij mijn schoonouders erop heb geplakt
Maar die zijn nu nog op vakantie :p

Balen zeg. Wel ook stom dat de leverancier hier geen rekening mee heeft gehouden qua even een waarschuwing. Ik heb al mijn uitnodigingen zelf gemaakt en de enveloppen hadden een was-zegel dus dat was nog wel even spannend.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De proefversie kregen we in een envelop met 1 zegel erop toegestuurd, dus ik heb er nooit bij nagedacht dat ik zou moeten gaan wegen. Dat ‘oh jee’ moment kwam pas toen ik de kaart voor het buitenland ging laten frankeren, toen zat de rest al in de brievenbus. Twee ontvangers hebben toen de kaart als ‘geweigerd’ teruggestuurd omdat ze die naheffing niet wilden betalen, de rest heeft grotendeels de naheffing genegeerd.

De mevrouw daar heeft ook gewogen, ook 21 gram, ik kreeg gewoon een paar vellen zegels 1 mee. Met hartje erop
 De mevrouw daar heeft ook gewogen, ook 21 gram, ik kreeg gewoon een paar vellen zegels 1 mee. Met hartje erop   Ter plekke alles geplakt en meteen gepost, geen naheffing gekregen. Of niemand durfde dat te vertellen
 Ter plekke alles geplakt en meteen gepost, geen naheffing gekregen. Of niemand durfde dat te vertellen   

Die weet ik!quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 13:14 schreef koekii het volgende:
Hoe zit het trouwens met de regels van het dragen van corsages? Draagt de familie van de bruidegom de steel naar beneden en de familie van vrouwen de steel naar boven? Of is het alleen de bruidegom die de steel naar beneden draagt.

Onze mensen beginnen te 'rsvp'en'. Tot nu toe ziet het er uit alsof we een mooie groep krijgen. Vooral leuk om te zien dat er ook nog mensen zijn die ook naar de ceremonie komen ondanks we geen receptie hebben na de bruiloft
 Onze mensen beginnen te 'rsvp'en'. Tot nu toe ziet het er uit alsof we een mooie groep krijgen. Vooral leuk om te zien dat er ook nog mensen zijn die ook naar de ceremonie komen ondanks we geen receptie hebben na de bruiloft  
 Je moet je er goed bij voelen toch? Daarom heb ik ook gekozen voor iemand die naar huis komt. Ook omdat ik het leuk vind om van de voorbereidingen foto's te hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:53 schreef Burdie het volgende:
Ik heb lastminute besloten van kapper te willen switchen omdat mijn kapper niet aan huis wil komen en ik het liefst gewoon thuis alle voorbereidingen doe. Voel me soms een klein beetje bridezilla
.

Leuk is dat he?! Hoe ziet jullie programma er uit? Wat komt er na de ceremonie? Ik zou er wel vanuit gaan dat mensen je, ondanks dat er geen receptie is, toch na afloop willen feliciteren. Al is het maar kort. En voor je 't weet staat er dan alsnog een felicitatierijquote:Op woensdag 14 augustus 2019 10:58 schreef Yesse het volgende:
Nog 5 weken en een beetjeOnze mensen beginnen te 'rsvp'en'. Tot nu toe ziet het er uit alsof we een mooie groep krijgen. Vooral leuk om te zien dat er ook nog mensen zijn die ook naar de ceremonie komen ondanks we geen receptie hebben na de bruiloft

.
. Inderdaad. Ik heb veel vertrouwen in mijn eigen kapper, maar baalde echt toen ze zei dat ze niet aan huis wilde komen... Mijn zussen komen speciaal eerder naar ons huis toe om ons samen op te tutten, en ik wil eigenlijk gewoon om 9 uur naar boven gaan, om als bruid weer beneden te komenquote:Je moet je er goed bij voelen toch? Daarom heb ik ook gekozen voor iemand die naar huis komt. Ook omdat ik het leuk vind om van de voorbereidingen foto's te hebben.
 . Als ik nog naar de kapper toe moet, komt het ook in de planning niet lekker uit. En ik wil niet met mijn bruidskapsel over straat, dat mensen het al zien.
. Als ik nog naar de kapper toe moet, komt het ook in de planning niet lekker uit. En ik wil niet met mijn bruidskapsel over straat, dat mensen het al zien. 

Na de ceremonie is er een kwartiertje ingeruimd voor feliciteren en dan hebben de ceremoniemeesters de opdracht om iedereen de trappen op te roepen voor een groepsfoto en kunnen wij daarna er tussenuit sneaken voor de foto's en zien we de rest 's avonds.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Leuk is dat he?! Hoe ziet jullie programma er uit? Wat komt er na de ceremonie? Ik zou er wel vanuit gaan dat mensen je, ondanks dat er geen receptie is, toch na afloop willen feliciteren. Al is het maar kort. En voor je 't weet staat er dan alsnog een felicitatierij
.
[..]
En uiteindelijk gaat het vooral om relaxed zijn natuurlijkquote:Inderdaad. Ik heb veel vertrouwen in mijn eigen kapper, maar baalde echt toen ze zei dat ze niet aan huis wilde komen... Mijn zussen komen speciaal eerder naar ons huis toe om ons samen op te tutten, en ik wil eigenlijk gewoon om 9 uur naar boven gaan, om als bruid weer beneden te komen. Als ik nog naar de kapper toe moet, komt het ook in de planning niet lekker uit. En ik wil niet met mijn bruidskapsel over straat, dat mensen het al zien.
Nadat ik er een halve nacht van had wakker gelegen, toch maar besloten om iemand anders te zoeken die wel aan huis wil komen.
 Ik ga naar mijn ouders dus mijn haar was sowieso wel geheim gebleven maar ik vond het idee om gewoon thuis de voorbereidingen te doen en niet te hoeven stressen heel fijn. Hele programma staat ook in het teken van 'no-stress' haha
 Ik ga naar mijn ouders dus mijn haar was sowieso wel geheim gebleven maar ik vond het idee om gewoon thuis de voorbereidingen te doen en niet te hoeven stressen heel fijn. Hele programma staat ook in het teken van 'no-stress' haha

Een kwartier is heel heel kort, daar red je eigenlijk alleen directe familie in.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:18 schreef Yesse het volgende:
[..]
Na de ceremonie is er een kwartiertje ingeruimd voor feliciteren en dan hebben de ceremoniemeesters de opdracht om iedereen de trappen op te roepen voor een groepsfoto en kunnen wij daarna er tussenuit sneaken voor de foto's en zien we de rest 's avonds.

. Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.
 . Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.

Dit! Ik neem aan dat zij er vanuit gaat dat dit alleen voor mensen is die later niet nog op het feest komen en dat de familie later feliciteert, maar als je aansluitend meteen familiefoto's gaat maken, wil iedereen toch eerst feliciteren.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:26 schreef Karstman het volgende:
[..]
Een kwartier is heel heel kort, daar red je eigenlijk alleen directe familie in.

Dan feliciteren we nietquote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:26 schreef Karstman het volgende:
[..]
Een kwartier is heel heel kort, daar red je eigenlijk alleen directe familie in.
 . Ik zie iedereen die avond gewoon. Daarnaast hebben we nu eenmaal niet meer tijd omdat we op het stadhuis trouwen en we zowel voor als na ons een huwelijk hebben. Ik laat wellicht de BABS voor het einde even aangeven dat er geen tijd is voor officieel feliciteren en dat we iedereen uitnodigen voor de gezamenlijke foto's. Daar is het nu eenmaal een stadhuis-huwelijk voor.
. Ik zie iedereen die avond gewoon. Daarnaast hebben we nu eenmaal niet meer tijd omdat we op het stadhuis trouwen en we zowel voor als na ons een huwelijk hebben. Ik laat wellicht de BABS voor het einde even aangeven dat er geen tijd is voor officieel feliciteren en dat we iedereen uitnodigen voor de gezamenlijke foto's. Daar is het nu eenmaal een stadhuis-huwelijk voor.We gaan niet familiefoto's maken maar foto's met álle gasten bij het stadhuis.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit! Ik neem aan dat zij er vanuit gaat dat dit alleen voor mensen is die later niet nog op het feest komen en dat de familie later feliciteert, maar als je aansluitend meteen familiefoto's gaat maken, wil iedereen toch eerst feliciteren.

Wat tof!! Je kunt nu je hebt besloten dat jullie het willen wel alvast nadenken over hoe je het ongeveer wil en wat inspiratie op doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:47 schreef Seven. het volgende:
Six. en ik willen ook trouwen. Maar dan wel op een low-key manier.
Gewoon iets van 30-40 man uitnodigen voor een gecaterde housewarming volgend op onze verbouwing. Foodtruck voor het huis op de oprit, achtertuin leuk aankleden en de slaapkamer leegtrekken, zodat de hele verdieping een dikke party kan worden.
Vlak voor de BBQ in de hens gaat: dearly beloved.... we have gathered here for a housewarming... AND a wedding.
Ring wil hij niet. En ik ben ook niet zo een sieradenmensch al vind ik zelf een trouwring wel wat hebben. Ik wil wel een leuke jurk en hij wil wel een leuk pak. En we willen dit strikt geheim houden.
Dus zo hadden we dat laatst bedacht. Maar eerst een baby maken en de badkamer op zolder verbouwen, dus dat is 10k die eerst voor andere doeleinden gereserveerd is. Dus dit jaar wordt een beetje lastig. Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.

Ik vind het hartstikke leuk klinken en denk eigenlijk: wil je wel wachten om hier 2.000 euro aan uit te kunnen geven? Als er kinderen komen, moet je sowieso juridisch alles goed geregeld hebben. Een goedkope trouwerij is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te doen. De tuin leuk aankleden kunnen jullie vast met een klein budget. Dan zit je alleen nog met het eten. Hoeft echt geen 2.000 euro te kosten.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:47 schreef Seven. het volgende:
Six. en ik willen ook trouwen. Maar dan wel op een low-key manier.
Gewoon iets van 30-40 man uitnodigen voor een gecaterde housewarming volgend op onze verbouwing. Foodtruck voor het huis op de oprit, achtertuin leuk aankleden en de slaapkamer leegtrekken, zodat de hele verdieping een dikke party kan worden.
Vlak voor de BBQ in de hens gaat: dearly beloved.... we have gathered here for a housewarming... AND a wedding.
Ring wil hij niet. En ik ben ook niet zo een sieradenmensch al vind ik zelf een trouwring wel wat hebben. Ik wil wel een leuke jurk en hij wil wel een leuk pak. En we willen dit strikt geheim houden.
Dus zo hadden we dat laatst bedacht. Maar eerst een baby maken en de badkamer op zolder verbouwen, dus dat is 10k die eerst voor andere doeleinden gereserveerd is. Dus dit jaar wordt een beetje lastig. Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.

Ik ken idd een stel die dit zo heeft gedaan. Gemeentehuis met een klein cluppie, daarna thuis een feestje vieren met gewoon zelf cola inschenken en zo, en een zelfgebakken stuk taart. Kostte weinig meer dan een feestje zoals bij een verjaardag.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het hartstikke leuk klinken en denk eigenlijk: wil je wel wachten om hier 2.000 euro aan uit te kunnen geven? Als er kinderen komen, moet je sowieso juridisch alles goed geregeld hebben. Een goedkope trouwerij is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te doen. De tuin leuk aankleden kunnen jullie vast met een klein budget. Dan zit je alleen nog met het eten. Hoeft echt geen 2.000 euro te kosten.
Oh ja, je wou ook nog een pak en een jurk. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je zulke dingen de moeite van het wachten waard vindt. Ik zou het wel weten.
 .
.

Ik heb benedenburen gehad die het zo deden. Hij was muzikant en ze hebben met vrienden en familie de hele avond in hun kleine appartement muziek gemaakt, gedronken en gelachen. Ik heb altijd gedacht: zo zou het moeten zijn, een bruiloft, gewoon een fijn samenzijn met de leuke, lieve mensen in je leven. De rest is allemaal opsmuk.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ken idd een stel die dit zo heeft gedaan. Gemeentehuis met een klein cluppie, daarna thuis een feestje vieren met gewoon zelf cola inschenken en zo, en een zelfgebakken stuk taart. Kostte weinig meer dan een feestje zoals bij een verjaardag.
Zelf was ik overigens ook liever getrouwd vóór er kinderen kwamen, maar die kwamen eerder dan het aanzoek.

In mijn studententijd deden sommige vrienden het ook zo idd. Student, dus geen geld, maar wel verliefd en willen trouwen. Op de bakfiets naar het gemeentehuis, daarna picknicken in het park en in het buurthuis dansen terwijl je studievrienden een zelf geïmproviseerde bar bemanden.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb benedenburen gehad die het zo deden. Hij was muzikant en ze hebben met vrienden en familie de hele avond in hun kleine appartement muziek gemaakt, gedronken en gelachen. Ik heb altijd gedacht: zo zou het moeten zijn, een bruiloft, gewoon een fijn samenzijn met de leuke, lieve mensen in je leven. De rest is allemaal opsmuk.
 .
.

Dat was ook mijn vroegere ideaalplaatje maar uiteindelijk was O 2,5 jaar toen we trouwden. Hij kan het zich nog steeds herinnerenquote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zelf was ik overigens ook liever getrouwd vóór er kinderen kwamen, maar die kwamen eerder dan het aanzoek.
 en hij is zo onderdeel van onze 3 éénheid dat ik het niet anders gewild zou hebben achteraf gezien.
  en hij is zo onderdeel van onze 3 éénheid dat ik het niet anders gewild zou hebben achteraf gezien.

Wat eigenlijk het aller allertofst zou zijn is als we dan ook nog de komst van onze kleine aan kunnen kondigenquote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het hartstikke leuk klinken en denk eigenlijk: wil je wel wachten om hier 2.000 euro aan uit te kunnen geven? Als er kinderen komen, moet je sowieso juridisch alles goed geregeld hebben. Een goedkope trouwerij is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te doen. De tuin leuk aankleden kunnen jullie vast met een klein budget. Dan zit je alleen nog met het eten. Hoeft echt geen 2.000 euro te kosten.
Oh ja, je wou ook nog een pak en een jurk. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je zulke dingen de moeite van het wachten waard vindt. Ik zou het wel weten.
 . Hmm, misschien toch maar weer eens in overleg met Six.
 . Hmm, misschien toch maar weer eens in overleg met Six.  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |