Oh echt! Wist ik niet. Ik heb bijna 5 jaar in Northampton gewoond maar na het referendum gauw vertrokken. Ga je trouwen in de UK? Ik vond mijn eerste bruiloft zo gek, dat je zelf voor je drank betaalt enzoquote:

Ja, al 3,5 jaar woon ik hier nu!quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh echt! Wist ik niet. Ik heb bijna 5 jaar in Northampton gewoond maar na het referendum gauw vertrokken. Ga je trouwen in de UK? Ik vond mijn eerste bruiloft zo gek, dat je zelf voor je drank betaalt enzo
 Qua zelf betalen. Het verschilt. Ik heb Engelse bruiloften meegemaakt waar dat inderdaad moest. Maar bv. in het hoge noorden was het vele malen goedkoper dan hier in het zuiden. Ik heb hier ook een bruiloft mee gemaakt waar we helemaal niet hoefden te betalen (maar het bruidspaar had een VOLLE portomonnee)
 Qua zelf betalen. Het verschilt. Ik heb Engelse bruiloften meegemaakt waar dat inderdaad moest. Maar bv. in het hoge noorden was het vele malen goedkoper dan hier in het zuiden. Ik heb hier ook een bruiloft mee gemaakt waar we helemaal niet hoefden te betalen (maar het bruidspaar had een VOLLE portomonnee)   

Poh, dat zijn beste bedragen. Dubbel genieten dusquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:27 schreef Barreltje het volgende:
Wat kost zo'n bruiloft eigenlijk veel zeg..
Een grove inschatting incl 10 dagen huwelijksreis waarin we dus ook trouwen komt op zo'n 12k..manmanman

Uit nieuwsgierigheid .. hoe ziet jullie verdeling er uit?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:00 schreef Burdie het volgende:
Ik denk dat wij ver boven de 12k uit komen.

730 euro voor het trouwenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid .. hoe ziet jullie verdeling er uit?
De verloving ring en de kleding zijn bij ons wel buiten het budget gelaten eigenlijk..

Geinig om eens te lezen zo. Wat valt er onder administratie? Ik vind je budget voor huwelijksceremonie best laag (zit daar ook de jurk in?) en voor feest weer behoorlijk hoog.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:05 schreef Barreltje het volgende:
hier is het budget
Ringen - 1000
Huwelijksceremonie - 2000
Huwelijksreis - 4000
Administratie- 1000
Feest - 4000
Ghehe dat zal gaandeweg wel veranderen..

Pimms!quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Zodra mensen het woord bruiloft horen. SCHIET de prijs omhoog.
Wij hebben bv. een hotel restaurant geboekt, voor zowel de ceremonie EN het diner. Maar omdat we er een ceremonie in houden, komt er ineens 300 bovenop de prijs van de huur van dat restaurant? Waarom? Who knows? Maar ze kunnen het vragen.
Wij hebben daarom ook gewoon geen avond gedeelte. We gaan gewoon naar een Engelse pub nabij aan het strand. Hopelijk is het nog niet al te druk om 18.00 uur. Ze hebben een pool tafel. Iedereen kan zijn eigen drank halen. Mensen kunnen gratis het strand op 's avonds. Lekker relaxen met z'n allen!
[..]
Ja, al 3,5 jaar woon ik hier nu!Qua zelf betalen. Het verschilt. Ik heb Engelse bruiloften meegemaakt waar dat inderdaad moest. Maar bv. in het hoge noorden was het vele malen goedkoper dan hier in het zuiden. Ik heb hier ook een bruiloft mee gemaakt waar we helemaal niet hoefden te betalen (maar het bruidspaar had een VOLLE portomonnee)

Wij bieden een aantal drankjes aan. (Wijn en water aan tafel, een Pimms tussen de ceremonie en het diner, champagne tijdens de toast) Maar het is gewoon ook duur om een onbeperkte bar te hebben.
 Briljant!
 Briljant!  

Huwelijkse voorwaarden , trouw kaartjes,evt leges omdat we het in het buitenland willen doen..quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geinig om eens te lezen zo. Wat valt er onder administratie? Ik vind je budget voor huwelijksceremonie best laag (zit daar ook de jurk in?) en voor feest weer behoorlijk hoog.

Zéker! Idd mijn favoriete drankje op snikhete dagen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:34 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Beste zomerse drankje waar ik als Nederlander nooit van gehoord had!Beter dan Sangria!
 Leerde het zo’n 20 jaar geleden van mijn toenmalige, Britse, baas kennen. Pure liefde.
 Leerde het zo’n 20 jaar geleden van mijn toenmalige, Britse, baas kennen. Pure liefde.

Zelfs ik heb zin in het passen van een jurk - en ik ga helemaal niet trouwen!quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:45 schreef Barreltje het volgende:
Oh Ik heb zo'n zin in het passen van een jurk! En ik heb ook al een zaakje op het oog waar ik laatst langs reed in Dordrecht.. totaal niet in de buurt maar het zag er zo tof uit..
En de jurk betaal ik zelf.. die komt niet uit ons gezamenlijke budget..dus die staat er niet bij. Ik ben wel reuze benieuwd wat het uiteindelijke budget wordt

Heb geen idee eigenlijkquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid .. hoe ziet jullie verdeling er uit?
De verloving ring en de kleding zijn bij ons wel buiten het budget gelaten eigenlijk..
 .
.  .
.

Zulke bedragen voor slechts een dag. Ik als arme student kan het me nog maar moeilijk voorstellen, zo’n bedrag voor zoiets uit te geven. Maar als je een ton aan spaargeld op de bank hebt (om maar een bedrag te noemen), dan is twintig duizend wel te doen natuurlijk!
 Zulke bedragen voor slechts een dag. Ik als arme student kan het me nog maar moeilijk voorstellen, zo’n bedrag voor zoiets uit te geven. Maar als je een ton aan spaargeld op de bank hebt (om maar een bedrag te noemen), dan is twintig duizend wel te doen natuurlijk!  

Zoveel is ook niet nodig hoorquote:Op zondag 25 augustus 2019 00:42 schreef margaretha_01 het volgende:
 ik vond dat je er gaandeweg ingroeit, helaas groei je ook in de bizarre prijzen mee. Ik vond het ineens echt heel normaal om t over offertes te hebben die ik anders als idioot van tafel had geschoven. Wij zijn verloofd in december, getrouwd in augustus. Vanaf eind januari wisten we locatie en hoe we t wilden en vanaf toen zijn we volop gaan sparen. Al met al kostte de hele dag rond de 11k, ex kleding en huwelijksreis. Huwelijksreis was nog een kleine 2000 denk ik. Alles hebben we bij elkaar gespaard in die maanden. Dat was ff keuzes maken maar ik zou t zo weer doen. Geen seconde het idee gehad dat ik echt iets gemist heb door dat sparen. Daarnaast krijg je ook een boel geld cadeau! Ik denk dat wij bijna 5k cadeau kregen. Daarvan zijn we dit jaar maar op vakantie gegaan
  ik vond dat je er gaandeweg ingroeit, helaas groei je ook in de bizarre prijzen mee. Ik vond het ineens echt heel normaal om t over offertes te hebben die ik anders als idioot van tafel had geschoven. Wij zijn verloofd in december, getrouwd in augustus. Vanaf eind januari wisten we locatie en hoe we t wilden en vanaf toen zijn we volop gaan sparen. Al met al kostte de hele dag rond de 11k, ex kleding en huwelijksreis. Huwelijksreis was nog een kleine 2000 denk ik. Alles hebben we bij elkaar gespaard in die maanden. Dat was ff keuzes maken maar ik zou t zo weer doen. Geen seconde het idee gehad dat ik echt iets gemist heb door dat sparen. Daarnaast krijg je ook een boel geld cadeau! Ik denk dat wij bijna 5k cadeau kregen. Daarvan zijn we dit jaar maar op vakantie gegaan   

Ja. Ik had een lading trouwjurken besteld om thuis te passen (die dus nog niet op maat gemaakt waren) en op het laatste moment zag ik nog een advertentie voorbij komen online van een hele goedkope jurk. Ik dacht dat dat niks kon zijn voor die prijs, maar uiteindelijk vond ik de super goedkope jurk mooier dan alle andere jurken die ik gepast heb. Uit eindelijk heb ik nu dus een jurk van ¤50 😂😂😂.quote:

Oh, prachtig!quote:Op zondag 25 augustus 2019 02:00 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ja. Ik had een lading trouwjurken besteld om thuis te passen (die dus nog niet op maat gemaakt waren) en op het laatste moment zag ik nog een advertentie voorbij komen online van een hele goedkope jurk. Ik dacht dat dat niks kon zijn voor die prijs, maar uiteindelijk vond ik de super goedkope jurk mooier dan alle andere jurken die ik gepast heb. Uit eindelijk heb ik nu dus een jurk van ¤50 😂😂😂.
Deze is het geworden:https://www.asos.com/club(...)g-dress/prd/11481877

enige verschil is dat we hem nu 2 dagen na het trouwen beginnen. Bij ons is het feest/locatie het duurst. Vanwege diner voor 20 daggasten, onbeperkt drank en de hapjes die we gekozen hebben. Ik denk toch bijna de helft van het totaal.. Maar dat ligt ook aan het aantal personen die je uitnodigt.
 enige verschil is dat we hem nu 2 dagen na het trouwen beginnen. Bij ons is het feest/locatie het duurst. Vanwege diner voor 20 daggasten, onbeperkt drank en de hapjes die we gekozen hebben. Ik denk toch bijna de helft van het totaal.. Maar dat ligt ook aan het aantal personen die je uitnodigt.  

Wat een mooie simpele chique jurk!quote:Op zondag 25 augustus 2019 02:00 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ja. Ik had een lading trouwjurken besteld om thuis te passen (die dus nog niet op maat gemaakt waren) en op het laatste moment zag ik nog een advertentie voorbij komen online van een hele goedkope jurk. Ik dacht dat dat niks kon zijn voor die prijs, maar uiteindelijk vond ik de super goedkope jurk mooier dan alle andere jurken die ik gepast heb. Uit eindelijk heb ik nu dus een jurk van ¤50 😂😂😂.

scheelt een kwakkeboel knaken ook
 scheelt een kwakkeboel knaken ook  
  lekker voortvarend wel
 lekker voortvarend wel  

Ik heb het natuurlijk al een keer eerder gedaanquote:Op zondag 25 augustus 2019 08:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het gaaf dat je na 3 kinderen, waarvan de laatste zeer recent, gewoon zo'n jurk kunt dragenscheelt een kwakkeboel knaken ook

Barrel, hoeveel dagen ben je nu verloofd? Klinkt alsof je de hele bruiloft al geregeld hebt johlekker voortvarend wel

Oh, dat lijkt me een jurk die je alleen met een slank figuur kan dragen, maar dan staat hij vast ook fantastischquote:Op zondag 25 augustus 2019 02:00 schreef dodoria het volgende:

Nawwww, thanks! Ik ga er helemaal van blozen... Ik heb het geluk dat mijn lichaam snel terugveert na een zwangerschap. (En een baby met veel allergieën, waardoor ik bijna niks mag eten helpt ook mee).quote:Op zondag 25 augustus 2019 08:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het gaaf dat je na 3 kinderen, waarvan de laatste zeer recent, gewoon zo'n jurk kunt dragenscheelt een kwakkeboel knaken ook

Oh heerlijk! En als je het voor een tweede keer doet kun je al die ideën van hoe het ‘zou moeten’ ook makkelijker loslaten. Het wordt gewoon helemaal jullie feestje!quote:Op zondag 25 augustus 2019 08:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk al een keer eerder gedaan
Maar goed. Al een tijdje aan het dromen over "Wat als" en als de vraag dan komt dan mag ik helemaal los ja.
Ik ben wellicht een beetje over-enthousiast

Heel mooi!quote:Op zondag 25 augustus 2019 02:00 schreef dodoria het volgende:
[..]
 Ik zou 'em haast vast kopen voor 'als ik ooit ga trouwen'. Ik ben ertoe in staat. En dat terwijl mijn lief al langer dan 15 jaar niet wil trouwen.
 Ik zou 'em haast vast kopen voor 'als ik ooit ga trouwen'. Ik ben ertoe in staat. En dat terwijl mijn lief al langer dan 15 jaar niet wil trouwen.  

Nou, hij is tijdloos en kan voor alle leeftijden, dus...quote:Op zondag 25 augustus 2019 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Heel mooi!Ik zou 'em haast vast kopen voor 'als ik ooit ga trouwen'. Ik ben ertoe in staat. En dat terwijl mijn lief al langer dan 15 jaar niet wil trouwen.

Over 3 weken!quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 23:27 schreef dodoria het volgende:
Bienelientje, Ik weet even niet meer wanneer je precies gaat trouwen, maar is het voor of na 31 oktober? En moeten er veel gasten uit het buitenland komen?

Oh gelukkig!quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:21 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Over 3 weken!
Dus geen gedoe met mogelijke Brexit gezeik

Dan kan ik hem nog bewaren voor een volgende bruiloft 😂quote:Op zondag 25 augustus 2019 17:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, hij is tijdloos en kan voor alle leeftijden, dus...

quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:11 schreef dodoria het volgende:
[..]
Dan kan ik hem nog bewaren voor een volgende bruiloft 😂

Ben allang blij dat onze huwelijksreis niet verstoord wordt door British Airways. Piepte hem wel even gister toen ik de titels las, STAKEN IN SEPTEMBERquote:

Ja, dat is schrikken!quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:35 schreef Bienelientjee het volgende:
Ben allang blij dat onze huwelijksreis niet verstoord wordt door British Airways. Piepte hem wel even gister toen ik de titels las, STAKEN IN SEPTEMBER
 Maar dus niet gelijk met jullie bruiloft. Phew.
 Maar dus niet gelijk met jullie bruiloft. Phew.

Wij hadden een nichtje van mijn man onze gasten op foto laten vast leggen. Daarbij een fotoboek gekocht en onze gasten zelf een stukje erbij laten schrijven. Later hebben we die foto erbij geplakt..quote:Op maandag 26 augustus 2019 10:24 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier een leuke/creatieve invulling gegeven aan het gastenboek? Ik wilde polaroids doen, maar die zijn duuuuuuur.

Daar neig ik nu ook naarquote:Op maandag 26 augustus 2019 10:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wij hadden een nichtje van mijn man onze gasten op foto laten vast leggen. Daarbij een fotoboek gekocht en onze gasten zelf een stukje erbij laten schrijven. Later hebben we die foto erbij geplakt..

Ik heb het ook wel eens gehad (als gast), dat ze met zo'n fotoprinter ter plekke geprint werden, zodat de gasten er ook omheen/doorheen konden schrijvenquote:Op maandag 26 augustus 2019 10:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wij hadden een nichtje van mijn man onze gasten op foto laten vast leggen. Daarbij een fotoboek gekocht en onze gasten zelf een stukje erbij laten schrijven. Later hebben we die foto erbij geplakt..
 Volgens mij zijn die (zeker in vergelijking met polaroids
 Volgens mij zijn die (zeker in vergelijking met polaroids  ) niet zo duur!
 ) niet zo duur!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |