Gelukkig niet nee, dan zou een normaal gesprek helemaal niet meer mogelijk zijnquote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Fok! is dan ook echt geen representatieve afspiegeling van de maatschappij...
Gaan we hier nu ook een PVV of Islam discussie van maken?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:30 schreef john2406 het volgende:
Ik heb het idee dat het gros hier is voor een partij, ik kan mij vergissen maar als ik goed lees denk ik dat toch echt wel.
Ik niet hoor, maar als je wil? Ik begin er niet over.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gaan we hier nu ook een PVV of Islam discussie van maken?
Staken veroorzaakt altijd ernstige overlast. Zelfs als de metaal staakt lijden toeleveranciers etc. enorme schade. En dan noem je het nog een alvast goed begin.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Minder makkelijk maken om het in te zetten, verboden als het een onevenredige overlast veroorzaakt voor mensen die geen partij zijn in het conflict, strafbaar maken als het onterecht en te lang ingezet wordt.
Dat lijkt me alvast een goed begin.....
Kortom de arbeiders compleet machteloos maken en elk protest de nek omdraaien...quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Minder makkelijk maken om het in te zetten, verboden als het een onevenredige overlast veroorzaakt voor mensen die geen partij zijn in het conflict, strafbaar maken als het onterecht en te lang ingezet wordt.
Dat lijkt me alvast een goed begin.....
Ik snap je punten, en ik snap ook dat het heel vervelend is voor mensen die afhankelijk zijn van het OV... maar stakingen zijn nu juist effectief als drukmiddel juist als je mensen overlast veroorzaakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Minder makkelijk maken om het in te zetten, verboden als het een onevenredige overlast veroorzaakt voor mensen die geen partij zijn in het conflict, strafbaar maken als het onterecht en te lang ingezet wordt.
Dat lijkt me alvast een goed begin.....
Hee, wij zijn het een keer eensquote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom de arbeiders compleet machteloos maken en elk protest de nek omdraaien...
Toch is het bizar om te zien hoe in relatief korte tijd iedereen zo geindoctrineerd is dat ze als makke schapen achter de werkgever(s) aanhobbelen en er totaal geen inlevingsvermogen meer bestaat. Nee, als IK er last van heb dient het verboden te worden...
Is al lang aan de gang in NL.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom de arbeiders compleet machteloos maken en elk protest de nek omdraaien...
Toch is het bizar om te zien hoe in relatief korte tijd iedereen zo geindoctrineerd is dat ze als makke schapen achter de werkgever(s) aanhobbelen en er totaal geen inlevingsvermogen meer bestaat. Nee, als IK er last van heb dient het verboden te worden...
Ik denk inderdaad dat het probleem is dat de vakbonden totaal geen inlevingsvermogen hebben.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom de arbeiders compleet machteloos maken en elk protest de nek omdraaien...
Toch is het bizar om te zien hoe in relatief korte tijd iedereen zo geindoctrineerd is dat ze als makke schapen achter de werkgever(s) aanhobbelen en er totaal geen inlevingsvermogen meer bestaat. Nee, als IK er last van heb dient het verboden te worden...
Staken is dan ook het laatste redmiddel he. Als al het andere mislukt is blijft staken over. En "het hele land" moet zich realiseren dat juist de werkgever de schuldige is, niet de stakers.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het probleem is dat de vakbonden totaal geen inlevingsvermogen hebben.
In plaats van dat ze zich afvragen hoe ze de werkgevers kunnen raken, lijken ze zich er vooral op te richten hoe ze het hele land kunnen treiteren. Daarbij zouden ze zich toch kunnen realiseren dat je daarmee geen sympathie kweekt.
Heb je eigenlijk überhaupt een idee waar de staking over gaat?quote:Op zondag 26 mei 2019 00:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Staken is dan ook het laatste redmiddel he. Als al het andere mislukt is blijft staken over. En "het hele land" moet zich realiseren dat juist de werkgever de schuldige is, niet de stakers.
Nu moet ik hierin gelijk geven, dat ik soms mijn twijfels heb bij landelijke vakbonden die in vele branches werkzaam zijn en vooral afhankelijk van het aantal leden (FNV, bijvoorbeeld)quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het probleem is dat de vakbonden totaal geen inlevingsvermogen hebben.
In plaats van dat ze zich afvragen hoe ze de werkgevers kunnen raken, lijken ze zich er vooral op te richten hoe ze het hele land kunnen treiteren. Daarbij zouden ze zich toch kunnen realiseren dat je daarmee geen sympathie kweekt.
Yup. En ik reageerde op de opmerking van karr-1 die staken in zijn algemeen zo'n beetje wil verbieden en strafbaar wil stellen. Derhalve is mijn reactie meer algemeen dan specifiek voor deze staking.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Heb je eigenlijk überhaupt een idee waar de staking over gaat?
Maar ook in dit geval, waar de staking zich tegen de wetgever richt, is de werkgever de schuldige dus moet het hele land boeten?quote:Op zondag 26 mei 2019 00:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup. En ik reageerde op de opmerking van karr-1 die staken in zijn algemeen zo'n beetje wil verbieden en strafbaar wil stellen. Derhalve is mijn reactie meer algemeen dan specifiek voor deze staking.
Tsja, dat heb je soms met stakingen. Ik kan me er verder niet zo druk om maken.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Maar ook in dit geval, waar de staking zich tegen de wetgever richt, is de werkgever de schuldige dus moet het hele land boeten?
Wat op zich een begrijpelijke reactie is als JIJ er geen last van hebt, het plaatst alleen je eerdere reactie (#157) natuurlijk wel in een andere context.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, dat heb je soms met stakingen. Ik kan me er verder niet zo druk om maken.
Je reacties zijn zo verzuurd dat het die indruk gaat geven. Het valt mij gewoon op als het om staken en pensioenen gaat je compleet in de stuip schiet. En dat in iedere draad als het om dit onderwerp gaat. En dan te bedenken dat je mij ooit vertelde zelf geen gebruik maakt van het OV. Alsof je daadwerkelijk zo begaan bent met een ander. Ik geloof er helaas niets van.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja echt, ik ben ontzettend jaloers, dat zal het zijn
Ik zeg dat ik me er niet druk om maak, dat ik er geen last van heb verzin je zelf voor het gemak.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat op zich een begrijpelijke reactie is als JIJ er geen last van hebt, het plaatst alleen je eerdere reactie (#157) natuurlijk wel in een andere context.
Maar heb ik gelijk of heb ik gelijk?quote:Op zondag 26 mei 2019 00:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik me er niet druk om maak, dat ik er geen last van heb verzin je zelf voor het gemak.
Iedereen die de weg op moet krijgt hier last van dus ook ik. Ik maak me er alleen niet druk om, misschien neem ik wel vrij.quote:
Ik vind het altijd tegenstrijdig als bedrijven, gemeenten of organisaties een kort geding aanspannen omdat de veiligheid of overlast of schade wordt veroorzaakt. Immers dit kan een werkgever heel makkelijk verhelpen door tegemoet te komen met de bonden en werknemers. voelt het bedrijf zich echt verbonden met de schade dan wil je toch niet het risico lopen om schade op te lopen. Jouw werknemers verdienen het respect dat hun toebehoort en het uitvechten via de rechter komt bij mij niet over als respect hebben voor je werknemers. Geld is dan blijkbaar belangrijker dan veiligheid, overlast of schade.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Staken veroorzaakt altijd ernstige overlast. Zelfs als de metaal staakt lijden toeleveranciers etc. enorme schade. En dan noem je het nog een alvast goed begin.
Bovendien hebben we nu ook al een rechter die daar een oordeel over geeft.
Dat ik er toen geen gebruik van maakte wil niet zeggen dat ik dat nu ook niet doe. En wat jij wel of niet gelooft boeit me vrij weinig, elke vorm van discussie slaat dood tegen zoveel eigenwijsheid en gebrek aan inzicht.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:54 schreef Cherni het volgende:
Alsof je daadwerkelijk zo begaan bent met een ander. Ik geloof er helaas niets van.
Als dat werkelijk je enige redmiddel is dan heb je het als arbeider sowieso slecht geregeld.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom de arbeiders compleet machteloos maken en elk protest de nek omdraaien...
Wat een onzin, ik ken werkelijk niemand die mak achter een werkgever aanloopt. Een goede werkgever staat open voor discussie en is bereid beleid aan te passen als dat beter is. In dit geval is de staking gericht tegen de wetgever, niet tegen de werkgever. Maar het normale publiek heeft er last van, nou ja lekker belangrijk als de staker zijn punt maar kan maken.quote:Toch is het bizar om te zien hoe in relatief korte tijd iedereen zo geindoctrineerd is dat ze als makke schapen achter de werkgever(s) aanhobbelen en er totaal geen inlevingsvermogen meer bestaat. Nee, als IK er last van heb dient het verboden te worden...
Ik weet dat je sarcastisch bent, maar dit is gewoon absoluut het punt.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:01 schreef karr-1 het volgende:
Maar het normale publiek heeft er last van, nou ja lekker belangrijk als de staker zijn punt maar kan maken.
Daar komt nog eens bij dat ik persoonlijk in die 17 jaar 1 dag staken heb meegemaakt en as dinsdag zou dan dag 2 worden. Het spoor is ook wel eens een paar uur regionaal plat gegaan maar dat was niet landelijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom de arbeiders compleet machteloos maken en elk protest de nek omdraaien...
Toch is het bizar om te zien hoe in relatief korte tijd iedereen zo geindoctrineerd is dat ze als makke schapen achter de werkgever(s) aanhobbelen en er totaal geen inlevingsvermogen meer bestaat. Nee, als IK er last van heb dient het verboden te worden...
Nou het geklaag en het niet kunnen bedenken van een oplossing bij een tegenslag getuigd anders ook niet van een portie inzicht.quote:Op zondag 26 mei 2019 09:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ik er toen geen gebruik van maakte wil niet zeggen dat ik dat nu ook niet doe. En wat jij wel of niet gelooft boeit me vrij weinig, elke vorm van discussie slaat dood tegen zoveel eigenwijsheid en gebrek aan inzicht.
Helemaal mee eens. Voor iedereen die roept dat staken "altijd ernstige gevolgen heeft" omdat het 't laatste redmiddel is:quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Minder makkelijk maken om het in te zetten, verboden als het een onevenredige overlast veroorzaakt voor mensen die geen partij zijn in het conflict, strafbaar maken als het onterecht en te lang ingezet wordt.
Dat lijkt me alvast een goed begin.....
Zoals je had kunnen lezen noemde ik het ook het "laatste redmiddel" (niet het enige) als alle andere exercities geen effect hebben gesorteerd...quote:Op zondag 26 mei 2019 10:01 schreef karr-1 het volgende:
Als dat werkelijk je enige redmiddel is dan heb je het als arbeider sowieso slecht geregeld.
Nogmaals, lekker belangrijk. Staken is een recht, daar kun je het wel of niet mee eens zijn.quote:Maar het normale publiek heeft er last van, nou ja lekker belangrijk als de staker zijn punt maar kan maken.
Dat bedoel ik, in 17 jaar tijd twee dagen... Het OV heeft netto meer last van weersomstandigheden dan van stakingen... Maar goed, de afgunstige onderbuik van Fok! is weer eens aan het woord...quote:Op zondag 26 mei 2019 10:23 schreef Cherni het volgende:
Daar komt nog eens bij dat ik persoonlijk in die 17 jaar 1 dag staken heb meegemaakt en as dinsdag zou dan dag 2 worden. Het spoor is ook wel eens een paar uur regionaal plat gegaan maar dat was niet landelijk.
Precies.quote:Het is bizar om te denken dat vakbonden alleen staken gebruiken. Die tijd is sinds de jaren 80 al niet meer. Ik heb niet meer meegemaakt dat er dusdanig gestaakt is in een vorm dat men zolang blijft staken dat het doel bereikt is. Dat was in de jaren 80 en begin jaren 90 wel anders.
Of je neemt lekker vrij of verzin een andere oplossing... Je weet gvd weken van tevoren dat er gestaakt gaat worden en het lijkt me dat jullie kantoortijgers slim genoeg zijn om iets te regelen. Of moet de overheid ook dit voor jullie gaan oplossen?quote:Op zondag 26 mei 2019 11:06 schreef Bot13 het volgende:
Helemaal mee eens. Voor iedereen die roept dat staken "altijd ernstige gevolgen heeft" omdat het 't laatste redmiddel is:
- Als vakkenvullers staken zijn de supermarkten een rommeltje
- Als loodgieters staken is je lekkage een dag later verholpen
- Als docenten staken hebben de leerlingen een dag studie/schoolvertraging
- Als het openbaar vervoer staakt kunnen miljoenen mensen niet naar hun werk, tenzij ze de auto pakken, maar de wegen zullen ook wel dichtslibben, dus ze kunnen ook wel met een luchtbed op kantoor slapen de dag vantevoren, dus 2 dagen in totaal want savonds komen ze ook niet thuis, of misschien voor 2 dagen een hotel, of alle bedrijven verzetten al hun vergaderingen een dag.
De vergelijking met bv. een vakkenvuller klopt natuurlijk niet helemaal, het zijn bij het OV ook niet alleen de conducteurs die staken... Als je het vergelijkt met de complete detailhandel zou het eerlijker zijn en als die alles een paar dagen dicht gooien heb je de poppen ook aan het dansen.quote:Hoe blind en kortzichtig ben je als je niet inziet dat niet elk vakgebied dezelfde impact heeft als ze staken? Is dat eerlijk? Verdient het OV significant meer macht dan onze docenten, loodgieters, vakkenvullers? Waarom?
Niemand zegt dat een staking in elk vakgebied eenzelfde impact heeft.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:06 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Voor iedereen die roept dat staken "altijd ernstige gevolgen heeft" omdat het 't laatste redmiddel is:
- Als vakkenvullers staken zijn de supermarkten een rommeltje
- Als loodgieters staken is je lekkage een dag later verholpen
- Als docenten staken hebben de leerlingen een dag studie/schoolvertraging
- Als het openbaar vervoer staakt kunnen miljoenen mensen niet naar hun werk, tenzij ze de auto pakken, maar de wegen zullen ook wel dichtslibben, dus ze kunnen ook wel met een luchtbed op kantoor slapen de dag vantevoren, dus 2 dagen in totaal want savonds komen ze ook niet thuis, of misschien voor 2 dagen een hotel, of alle bedrijven verzetten al hun vergaderingen een dag.
Hoe blind en kortzichtig ben je als je niet inziet dat niet elk vakgebied dezelfde impact heeft als ze staken? Is dat eerlijk? Verdient het OV significant meer macht dan onze docenten, loodgieters, vakkenvullers? Waarom?
Kort geding is geschorst, er wordt nu een ultieme poging gedaan om tot een beperkte dienstregeling te komen.quote:
Niet iedereen kan lekker vrijnemen of heeft de luxe om een heel assortiment aan oplossingen te hebben voor problemen die anderen hebben bedacht. Maar okay. Ik geef bij deze aan dat ik over 2 weken de ruiten van jouw huis in ga slaan. Hup, ga maar even aan het werk. Misschien iets met houten planken voor je ramen? Ik geef het immers toch "gvd" 2 weken vantevoren aan? Ga jij maar zorgen dat je geen schade hebt van mijn acties. Het lijkt de scene met de joker wel in the Dark Knight die over "according to plan" praat. "As long as everything is going to plan, nobody panics, even if it's a shit plan". Wat een schaapje ben je toch ook.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of je neemt lekker vrij of verzin een andere oplossing... Je weet gvd weken van tevoren dat er gestaakt gaat worden en het lijkt me dat jullie kantoortijgers slim genoeg zijn om iets te regelen. Of moet de overheid ook dit voor jullie gaan oplossen?
Dus je ziet iig wel een verschil in impact tussen een hele arbeidstak die stopt, of een groepje werknemers daarbinnen? Mooi! Dan kunnen we het eens zijn dat er verschillen zijn in impact, terwijl dat niet eerlijk is.quote:De vergelijking met bv. een vakkenvuller klopt natuurlijk niet helemaal, het zijn bij het OV ook niet alleen de conducteurs die staken... Als je het vergelijkt met de complete detailhandel zou het eerlijker zijn en als die alles een paar dagen dicht gooien heb je de poppen ook aan het dansen.
Het is ook een misvatting om te denken dat de klant / consument degene is die onder druk wordt gezet. Het is de werkgever. In die zin is de druk in de private sector veel hoger. Als het personeel van een supermarktketen een week staakt, dan loopt die flink wat omzet mis en komen er hier en daar wat bonussen in gevaar. In de publieke sector wordt er uiteraard wel gemekkerd en zal men druk proberen uit te oefenen om wat te doen, maar de urgentie aan de werkgeverskant zal minder zijn.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niemand zegt dat een staking in elk vakgebied eenzelfde impact heeft.
Iedereen heeft het recht tot staken. Soms merkt de gewone mens daar meer van, soms minder, dat kan je oneerlijk vinden maar daar ontkom je niet aan.
Het hele probleem zit hem in de keuringen voor spoor personeel. Je komt doodeenvoudig niet meer door de keuring al zou je nog graag je functie willen blijven uitvoeren. En het is onmogelijk om te denken dat je nog op 67-68 nog voor 2 jaar ander werk kunt vinden voor die groep. Dat snapt zelfs de directie van NS die met de handen in het haar zit, hoe ze afgekeurde ouderen van 64 en straks nog ouder aan het werk moeten behouden. Dat kost een werkgever een godsvermogen aan een 2 jarig sociaal traject etc.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of je neemt lekker vrij of verzin een andere oplossing... Je weet gvd weken van tevoren dat er gestaakt gaat worden en het lijkt me dat jullie kantoortijgers slim genoeg zijn om iets te regelen. Of moet de overheid ook dit voor jullie gaan oplossen?
[..]
De vergelijking met bv. een vakkenvuller klopt natuurlijk niet helemaal, het zijn bij het OV ook niet alleen de conducteurs die staken... Als je het vergelijkt met de complete detailhandel zou het eerlijker zijn en als die alles een paar dagen dicht gooien heb je de poppen ook aan het dansen.
Absoluut. En aangezien het in dit geval inderdaad om de overheid gaat, is de beste manier juist sociale onrust creëeren.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook een misvatting om te denken dat de klant / consument degene is die onder druk wordt gezet. Het is de werkgever. In die zin is de druk in de private sector veel hoger. Als het personeel van een supermarktketen een week staakt, dan loopt die flink wat omzet mis en komen er hier en daar wat bonussen in gevaar. In de publieke sector wordt er uiteraard wel gemekkerd en zal men druk proberen uit te oefenen om wat te doen, maar de urgentie aan de werkgeverskant zal minder zijn.
Okay dus je geeft toe dat de impact verschillend is. Mooi. Want we hebben namelijk een paar hele goede methodes om dingen in dit land eerlijker te maken, en dus WEL te ontkomen aan structurele oneerlijkheden: wetsvoorstellen!quote:Op zondag 26 mei 2019 11:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niemand zegt dat een staking in elk vakgebied eenzelfde impact heeft.
Iedereen heeft het recht tot staken. Soms merkt de gewone mens daar meer van, soms minder, dat kan je oneerlijk vinden maar daar ontkom je niet aan.
De militairen zitten een beetje met hetzelfde probleem, de teller staat voor ons nu op 63 (5 jaar voor de AOW leeftijd en beweegt mee met het eventuele verhogen van de AOW leeftijd). Maar er wordt nog wel van ons verwacht dat we met 60+ nog ff alle fysieke testen gaan afleggen...quote:Op zondag 26 mei 2019 11:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het hele probleem zit hem in de keuringen voor spoor personeel. Je komt doodeenvoudig niet meer door de keuring al zou je nog graag je functie willen blijven uitvoeren. En het is onmogelijk om te denken dat je nog op 67-68 nog voor 2 jaar ander werk kunt vinden voor die groep. Dat snapt zelfs de directie van NS die met de handen in het haar zit, hoe ze afgekeurde ouderen van 64 en straks nog ouder aan het werk moeten behouden. Dat kost een werkgever een godsvermogen aan een 2 jarig sociaal traject etc.
En zit je met een grote groep afgekeurd personeel en gaat een baantje creëeren voor personen krijg je een gigantische onvrede. Bovendien heb je niet voor iedereen een ander baantje en is het de vraag welk afgekeurd personeelslid gun je nog voor 2 jaar een ander baantje.
En val je af op 64 jarige leeftijd krijg je dus een 2 jarig traject. Ondertussen ben je 66. Hebben ze geen ander werk volgt ontslag met een ontslagvergoeding en daarna 2 tot 3 jaar ww. Tel uit je winst.
Ik vind het helemaal niet belangrijk dat elke staking exact dezelfde impact heeft. Ik vind het juist belangrijk dat iedereen het stakingsmiddel in kan zetten, ongeacht de impact.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:46 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Okay dus je geeft toe dat de impact verschillend is. Mooi. Want we hebben namelijk een paar hele goede methodes om dingen in dit land eerlijker te maken, en dus WEL te ontkomen aan structurele oneerlijkheden: wetsvoorstellen!
Hopelijk komt er snel een aanpassing in de wet om het stakingsrecht, zoals je zelf al zegt, een eerlijkere verdeling qua impact te geven, onafhankelijk van de maatschappelijke positie van de groep die staakt.
quote:Op zondag 26 mei 2019 11:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar er wordt nog wel van ons verwacht dat we met 60+ nog ff alle fysieke testen gaan afleggen...
quote:Op zondag 26 mei 2019 11:31 schreef AchJa het volgende:
Of je neemt lekker vrij gaat gewoon elke dag trainen met personal coach en een streng dieet of verzin een andere oplossing... Je weet gvd weken jaren van tevoren dat er gestaakt gaat worden een latere pensioenleeftijd aankomt en het lijkt me dat jullie kantoortijgers legertijgers slim genoeg zijn om iets te regelen. Of moet de overheid ook dit voor jullie gaan oplossen?
Ik lees hier regelmatig debiele vergelijkingen maar deze komt zeker in de top 5...quote:Op zondag 26 mei 2019 11:40 schreef Bot13 het volgende:
Niet iedereen kan lekker vrijnemen of heeft de luxe om een heel assortiment aan oplossingen te hebben voor problemen die anderen hebben bedacht. Maar okay. Ik geef bij deze aan dat ik over 2 weken de ruiten van jouw huis in ga slaan. Hup, ga maar even aan het werk. Misschien iets met houten planken voor je ramen? Ik geef het immers toch "gvd" 2 weken vantevoren aan? Ga jij maar zorgen dat je geen schade hebt van mijn acties. Het lijkt de scene met de joker wel in the Dark Knight die over "according to plan" praat. "As long as everything is going to plan, nobody panics, even if it's a shit plan". Wat een schaapje ben je toch ook.
Dus jij gaat bepalen wat belangrijk is voor een ander... Goed bezig...quote:Dus je ziet iig wel een verschil in impact tussen een hele arbeidstak die stopt, of een groepje werknemers daarbinnen? Mooi! Dan kunnen we het eens zijn dat er verschillen zijn in impact, terwijl dat niet eerlijk is.
Of verdienen grote/belangrijke bedrijven meer/effectiever stakingsrecht dan kleinere bedrijven?
Ik heb een beter idee waar daadwerkelijk een beetje intelligentie achter zit: misschien gewoon niet staken als de consequenties te veel mensen in onze maatschappij raken? Als miljoenen mensen alternatieve plannen moeten maken omdat jij te beroerd bent om rekening met ze te houden omdat je te druk bezig bent met janken over 1 jaar langer doorwerken tot je pensioen in 2025?
Ah. Dus beetje zoals met het stemrecht, en dat dan de stem van mannen 2 keer zwaarder weegt dan die van vrouwen, ofzo?quote:Op zondag 26 mei 2019 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vind het juist belangrijk dat iedereen het stakingsmiddel in kan zetten, ongeacht de impact.
Boehoe mijn stem stelt niet zo zwaar als die van een ander, kleuter die je bent...quote:Op zondag 26 mei 2019 11:57 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ah. Dus beetje zoals met het stemrecht, en dat dan de stem van mannen 2 keer zwaarder weegt dan die van vrouwen, ofzo?
Want het gaat om het recht blijkbaar, niet om de impact van dat recht. De impact mag gewoon verschillen op basis van ongerelateerde dingen zoals de grootte van je bedrijf, of je toevallig een nutsvoorziening bent, etc.
Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga. En hoe oud ben jij, en wat is je lievelingskleur?quote:Op zondag 26 mei 2019 11:56 schreef Ringo het volgende:
@:Bot13 Vind je nu echt dat jouw “probleem” van één stakingsdag in verhouding staat tot een arbeidsperspectief van meerdere jaren? Hoe oud ben je eigenlijk?
Dit dus, ik mag dan wel niet staken maar iedereen mag van mij naar dat middel grijpen.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
Ik vind het helemaal niet belangrijk dat elke staking exact dezelfde impact heeft. Ik vind het juist belangrijk dat iedereen het stakingsmiddel in kan zetten, ongeacht de impact.
Boehoe ik kan een dag niet naar mijn werk, ik ben zielig...quote:Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Bot13 het volgende:
Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga. En hoe oud ben jij, en wat is je lievelingskleur?
En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijnquote:Op zondag 26 mei 2019 11:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Boehoe ik kan een dag niet naar mijn werk, ik ben zielig...
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:57 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ah. Dus beetje zoals met het stemrecht, en dat dan de stem van mannen 2 keer zwaarder weegt dan die van vrouwen, ofzo?
Want het gaat om het recht blijkbaar, niet om de impact van dat recht. De impact mag gewoon verschillen op basis van ongerelateerde dingen zoals de grootte van je bedrijf, of je toevallig een nutsvoorziening bent, etc.
Goed voorbeeld doet volgen...quote:Op zondag 26 mei 2019 12:00 schreef Bot13 het volgende:
En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijn
Wat mij betreft ook. Of het nu om de metaal of onderwijs gaat, moet iedereen dat laatste redmiddel kunnen grijpen als de rechter het niet verbied.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, ik mag dan wel niet staken maar iedereen mag van mij naar dat middel grijpen.
Preciesquote:Op zondag 26 mei 2019 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.
In de publieke sector, of als je tegen de overheid ageert, helpt het vaak om publieke onvrede te creëeren. Bij een meer commercieel bedrijf zullen je acties meer gericht zijn op het creëeren van omzetderving. En of dat nou een staking is, of stiptheidsacties, of een flyeractie, etc, dat ligt helemaal aan de situatie en de mate van escalatie. Het draait niet altijd om de grootste publieke impact.
Dit.quote:Op zondag 26 mei 2019 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.
In de publieke sector, of als je tegen de overheid ageert, helpt het vaak om publieke onvrede te creëeren. Bij een meer commercieel bedrijf zullen je acties meer gericht zijn op het creëeren van omzetderving. En of dat nou een staking is, of stiptheidsacties, of een flyeractie, etc, dat ligt helemaal aan de situatie en de mate van escalatie. Het draait niet altijd om de grootste publieke impact.
De wereld draait niet om jou alleen, daar zul je mee moeten leren leven. Alle dagen van het jaar stellen andere mensen jou in staat om van A naar B te reizen, jij neemt dat aan als een vanzelfsprekend gegeven, als een kind dat gewend is om zʼn zin te krijgen, maar er is dus een grens aan die vanzelfsprekendheid.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Bot13 het volgende:
Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga.
quote:Op zondag 26 mei 2019 13:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
De wereld draait niet om jou alleen, daar zul je mee moeten leren leven. Alle dagen van het jaar stellen andere mensen jou in staat om van A naar B te reizen, jij neemt dat aan als een vanzelfsprekend gegeven, als een kind dat gewend is om zʼn zin te krijgen, maar er is dus een grens aan die vanzelfsprekendheid.
Het zou je sieren als je je daar gewoon bij neer kon leggen, die ene godvergeten dag, in plaats van te doen alsof jouw “probleem” het belangrijkste probleem ter wereld is.
Sorry, maar ik vind je voorbeelden bijzonder slecht gekozen wat betreft stakings-impact.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:06 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Voor iedereen die roept dat staken "altijd ernstige gevolgen heeft" omdat het 't laatste redmiddel is:
- Als vakkenvullers staken zijn de supermarkten een rommeltje
- Als loodgieters staken is je lekkage een dag later verholpen
- Als docenten staken hebben de leerlingen een dag studie/schoolvertraging
- Als het openbaar vervoer staakt kunnen miljoenen mensen niet naar hun werk, tenzij ze de auto pakken, maar de wegen zullen ook wel dichtslibben, dus ze kunnen ook wel met een luchtbed op kantoor slapen de dag vantevoren, dus 2 dagen in totaal want savonds komen ze ook niet thuis, of misschien voor 2 dagen een hotel, of alle bedrijven verzetten al hun vergaderingen een dag.
Hoe blind en kortzichtig ben je als je niet inziet dat niet elk vakgebied dezelfde impact heeft als ze staken? Is dat eerlijk? Verdient het OV significant meer macht dan onze docenten, loodgieters, vakkenvullers? Waarom?
Geen idee, dat is onderdeel van de gesprekken denk ik. Reken in het geval dat ze eruit komen op een zeer beperkte inzet, wellicht enkel op en neer naar Amsterdam Centraal, en misschien Rotterdam.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:22 schreef DaveDave09 het volgende:
Hoe denken jullie dat het overleg gaat?
Stel Schiphol krijgt zijn zin en er moeten treinen van en naar Schiphol hoe gaat dat dan in zijn werk? tot waar gaan die treinen dan?
Zeer goed opgemerkt. Daar had ik nog niet aan gedacht. Zo kun je het ook bekijken.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Aan de andere kant, is het maar goed dat er klagers zijn zoals @:karr-1 en @:Bot13, anders zou de staking weinig effect sorteren. Er moet immers publieke onvrede zijn om de overheid in beweging te krijgen.
Enkel Amsterdam en dan alleen van Schiphol naar Amsterdam. Dus treinen rijden leeg naar Schiphol om Schiphol te ontlasten. Maar het is geschorst omdat Schiphol ook de reizigers naar Schiphol wil laten komen. En daar is het vooralsnog op geschorst en is er weer opnieuw overleg.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen idee, dat is onderdeel van de gesprekken denk ik. Reken in het geval dat ze eruit komen op een zeer beperkte inzet, wellicht enkel op en neer naar Amsterdam Centraal, en misschien Rotterdam.
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schipholquote:Op zondag 26 mei 2019 13:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Enkel Amsterdam en dan alleen van Schiphol naar Amsterdam. Dus treinen rijden leeg naar Schiphol om Schiphol te ontlasten. Maar het is geschorst omdat Schiphol ook de reizigers naar Schiphol wil laten komen. En daar is het vooralsnog op geschorst en is er weer opnieuw overleg.
Precies en dat is wat de vakbonden ook aandragen. Als het Schiphol werkelijk om de veiligheid gaat dan laat je alleen reizigers daar weghalen.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schiphol
Het is denk ik vooral dat passagiers ook weg kunnen, en het aantal kilometers file iets beperken.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schiphol
Hoe groter en onoverzichtelijker de mensenmassa wordt, des te lastiger is het om de veiligheid te garanderen.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop. Maar dat schiphol dan ook durft te stellen dat mensen naar schiphol moeten kunnen... schiet nou niet in je eigen voet denk ik.
Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat je Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop.
Fix gewoon een pendelbus van 5 euro naar Amsterdam.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat je Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop. Maar dat schiphol dan ook durft te stellen dat mensen naar schiphol moeten kunnen... schiet nou niet in je eigen voet denk ik.
Wat ik wilde zeggen is dit, ik kan begrip hebben voor Schiphol dat de mensen daar wel weg moeten kunnen. Maar dat Schiphol ook gaat eisen dat mensen naar Schiphol moeten , als dat gebeurt, dan gaat de intentie van de staking verloren.quote:Op zondag 26 mei 2019 15:56 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.
Ah, daar hebben we meneer "zo flexibel als een loden deur" ook weer...quote:Op zondag 26 mei 2019 15:56 schreef Bot13 het volgende:
Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.
Als je ff kritisch gelezen had had je kunnen weten dat er iets gaat rijden maar niet bijster veel:quote:Op zondag 26 mei 2019 17:08 schreef Loekie1 het volgende:
Rechter verbiedt OV-staking bij Schiphol: NS zet dinsdag noodpendel in
UPDATEEr mag dinsdag niet gestaakt worden rond Schiphol. De luchthaven moet bereikbaar blijven met het openbaar vervoer, besloot de rechter in een door Schiphol aangespannen kort geding. Schiphol was bang voor de openbare orde als reizigers niet met de trein naar het vliegveld kunnen komen of dat kunnen verlaten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)dpendel-in~a8f36875/
Helemaal terecht.
quote:Tijdens de landelijke stakingsdag van dinsdag moet luchthaven Schiphol bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Dat heeft de rechter beslist in een kort geding. De rechter heeft bevolen dat er vier keer per uur een trein moet rijden tussen Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Lelylaan, Schiphol en Hoofddorp.
Wel moeten luchtvaartmaatschappijen op dinsdag het aantal vluchten naar Schiphol beperken. Het aantal treinen dat zal rijden, zal veel minder dan normaal zijn.
De uitspraak gaat alleen over Schiphol, niet de rest van het land, benadrukt de rechter.
Schiphol-topman Benschop is blij met de uitspraak. Hij ziet het besluit om de treinen te laten rijden als "een belangrijke bouwsteen" en zegt dat de luchthaven zelf ook maatregelen neemt. Hij adviseert reizigers contact op te nemen met hun luchtvaartmaatschappij. "Het zal geen normale dinsdag worden", zegt hij.
Ook de NS waarschuwt reizigers alvast. "Vier keer per uur een trein is een fractie van wat er normaal rijdt", zegt een woordvoerder. Hij zegt dat de het aantal treinen bij lange na niet genoeg is voor normale reizigersaantallen en alleen is bedoeld voor "noodzakelijke Schipholreizen".
Moet toch heerlijk zijn als de inhoudelijke argumenten op zijn en je gewoon terug kunt grijpen op ad hominem. Jammer, maar jaquote:Op zondag 26 mei 2019 12:00 schreef Bot13 het volgende:
[..]
En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijn
Ho ho, het probleem van vele tienduizenden mensen die niet kunnen komen waar ze willen zijn dinsdag. Het is niet dat er slechts een paar mensen last van hebben.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:09 schreef Ringo het volgende:
Het zou je sieren als je je daar gewoon bij neer kon leggen, die ene godvergeten dag, in plaats van te doen alsof jouw “probleem” het belangrijkste probleem ter wereld is.
Wij moeten flexibel zijn, maar het complete land plat leggen moeten we dan maar begrijpen?quote:Op zondag 26 mei 2019 16:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we meneer "zo flexibel als een loden deur" ook weer...
Als je daar 1 dag niet mee om weet te gaan (nb. 3 weken van tevoren aangekondigd) is er weinig flexibels te bespeuren.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:29 schreef karr-1 het volgende:
Wij moeten flexibel zijn, maar het complete land plat leggen moeten we dan maar begrijpen?
Ik hoef niet flexibel te zijn omdat een ander een probleem heeft waar ik part noch deel aan heb maar wel overlast van ondervind. Als ik mijn werk niet doe krijgen andere mensen daar ook last van en word ik er ook op aangesproken en terecht ook.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je daar 1 dag niet mee om weet te gaan (nb. 3 weken van tevoren aangekondigd) is er weinig flexibels te bespeuren.
Het enige argument wat ik van jou en je medestrijders hoor is: "Ik word beperkt in mijn bewegingsvrijdheid!" en dat was het wel zo'n beetje...quote:Op zondag 26 mei 2019 18:27 schreef karr-1 het volgende:
Moet toch heerlijk zijn als de inhoudelijke argumenten op zijn en je gewoon terug kunt grijpen op ad hominem. Jammer, maar ja
Een baas die niet blij is, klanten die wachten op zaken, werk wat blijft liggen en ga zo maar even door. En ja ik wordt beperkt in mijn bewegingsvrijheid omdat iemand anders een probleem heeft. Daar mag ik gewoon wat van vinden.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige argument wat ik van jou en je medestrijders hoor is: "Ik word beperkt in mijn bewegingsvrijdheid!" en dat was het wel zo'n beetje...
En hoe krijg jij er last van? En wat voor last hebben anderen daar dan weer van? Jij bent de meest onmisbare en belangrijkste schakel in het Nederlandse bedrijfsleven of wat?quote:Op zondag 26 mei 2019 18:32 schreef karr-1 het volgende:
Als ik mijn werk niet doe krijgen andere mensen daar ook last van en word ik er ook op aangesproken en terecht ook.
Nee natuurlijk niet maar daar gaat het niet om. Dat jij niet in wilt zien dat normale mensen een probleem hebben hier mee is niet aan mij te wijten maar aan jou beperkte vorm van inzicht. Ik en vele tienduizenden anderen worden betrokken in een conflict waar we niets aan kunnen doen, geen onderdeel van zijn maar wel last van hebben. Waarom?quote:Op zondag 26 mei 2019 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hoe krijg jij er last van? En wat voor last hebben anderen daar dan weer van? Jij bent de meest onmisbare en belangrijkste schakel in het Nederlandse bedrijfsleven of wat?
Omdat het simpel weg een recht is wat ze hebben, net zoals jij ook het recht hebt om te staken. Wie ben jij om te bepalen dat dat recht alleen maar van toepassing is op door jou geselecteerde beroepsgroepen.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:35 schreef karr-1 het volgende:
Nee natuurlijk niet maar daar gaat het niet om. Dat jij niet in wilt zien dat normale mensen een probleem hebben hier mee is niet aan mij te wijten maar aan jou beperkte vorm van inzicht. Ik en vele tienduizenden anderen worden betrokken in een conflict waar we niets aan kunnen doen, geen onderdeel van zijn maar wel last van hebben. Waarom?
Dus komen we weer terug op het feit dat het stakingsrecht aan een flinke update toe is. Ik mag vast ook staken, maar ik zou niet weten waarom ik dat zou doen.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat het simpel weg een recht is wat ze hebben, net zoals jij ook het recht hebt om te staken. Wie ben jij om te bepalen dat dat recht alleen maar van toepassing is op door jou geselecteerde beroepsgroepen.
Jij niet maar in veel andere sectoren is die behoefte er wel.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus komen we weer terug op het feit dat het stakingsrecht aan een flinke update toe is. Ik mag vast ook staken, maar ik zou niet weten waarom ik dat zou doen.
Prima, maar niet als niet betrokken partijen er overlast van ondervinden.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Jij niet maar in veel andere sectoren is die behoefte er wel.
Dat jij niet weet waarom je zou moeten staken is natuurlijk geen argument, anderen hebben hun redenen daar wel voor. En nogmaals, wie ben jij om te bepalen wie er wel en niet mag staken en onder welke voorwaarden dat gaat gebeuren. Het is een basisrecht wat zelfs vastgelegd is in allerlei verschillende Europese verdragen dus veel succes ermee.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:38 schreef karr-1 het volgende:
Dus komen we weer terug op het feit dat het stakingsrecht aan een flinke update toe is. Ik mag vast ook staken, maar ik zou niet weten waarom ik dat zou doen.
Tsja, helaas voor je. 1 Dagje niet met het OV kunnen, dikke ellende hoor...quote:Op zondag 26 mei 2019 18:40 schreef karr-1 het volgende:
Prima, maar niet als niet betrokken partijen er overlast van ondervinden.
Dat is altijd het geval. Daarom ook dat staken het laatste redmiddel is. Als de bouw staakt zijn er ook partijen die er last van hebben.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Prima, maar niet als niet betrokken partijen er overlast van ondervinden.
Zolang het maar partijen zijn waar de individuele Fokker geen last van heeft dan krijgt het de goedkeuring van de ballotagecommissie...quote:Op zondag 26 mei 2019 18:45 schreef Cherni het volgende:
Dat is altijd het geval. Daarom ook dat staken het laatste redmiddel is. Als de bouw staakt zijn er ook partijen die er last van hebben.
Gelukkig maak ik vaker mee de reiziger wel begrip heeft voor bepaalde situaties. En zo nu en dan heb je een agressieve reiziger die bij een vertraging al compleet los gaat. Wat dat betreft heb ik nog wel vertrouwen in de maatschappij.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang het maar partijen zijn waar de individuele Fokker geen last van heeft dan krijgt het de goedkeuring van de ballotagecommissie...
De hele wereld draait nl. om karr-1 en Bot13...
Tadaaquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ah, oke
Ik acht het nog best wel plausibel dat de rechter zegt: grote lijnen naar Schiphol moeten rijden. Oid (al zal dat ook voor chaos zorgen, want de halve Randstad gaat daar natuurlijk op meeliften.
Met die poortjes op stations heeft dat niet veel zin, maar ook:quote:Op maandag 27 mei 2019 00:47 schreef raptorix het volgende:
Wat ik niet snap is waarom het NS personeel niet gewoon kaartcontrole gaat weigeren een weekje lang, veel sympathieker en daar zet je de NS directie pas echt mee onder druk.
quote:We hebben in het verleden vaker publieksvriendelijke acties gehouden, door bijvoorbeeld gratis reizen aan te bieden. Maar dat is strafbaar. De rechter oordeelt dan dat buschauffeurs schuldig zijn aan diefstal. Die chauffeurs zijn destijds ook zwaar beboet.'
https://www.omroepgelderl(...)s-niet-gratis-reizen
Er is geen conflict met de werkgever, en verder wat Aether zegt.quote:Op maandag 27 mei 2019 00:47 schreef raptorix het volgende:
Wat ik niet snap is waarom het NS personeel niet gewoon kaartcontrole gaat weigeren een weekje lang, veel sympathieker en daar zet je de NS directie pas echt mee onder druk.
quote:Op maandag 27 mei 2019 12:06 schreef Nikonlover het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)n-tijdens-ov-staking
Hoe kan het zo zijn dat je met de auto wel weg kan, maar op de fiets niet?quote:Op maandag 27 mei 2019 12:06 schreef Nikonlover het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)n-tijdens-ov-staking
twitter:SjakoBenidormo twitterde op maandag 27-05-2019 om 13:48:23Die @dijkhoff toch. Punt is duidelijk? Maar eh, wat gaat u eraan doen dan? Op naar de 75 is toch het doel? En fondsen slopen ten gunste van verzekeringsmaatschappijen? De internationale van het kapitaal is nog altijd veel sterker dan die van de arbeid.https://t.co/BVB85XNsLc reageer retweet
quote:Op maandag 27 mei 2019 01:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Met die poortjes op stations heeft dat niet veel zin, maar ook:
[..]
Autotunnels zonder fietspad.quote:Op maandag 27 mei 2019 13:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Hoe kan het zo zijn dat je met de auto wel weg kan, maar op de fiets niet?
Niet al het OV is van de overheid. Meeste streekvervoer niet zelfs.quote:Op maandag 27 mei 2019 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Zo zie je maar weer dat stelen mag in dit land, zolang je maar niet van de overheid steelt.
Nee.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:04 schreef Hallojo het volgende:
Gaan de stakers de schade die ze veroorzaken ook vergoeden?
Lekker danquote:
Veel mensen die kunnen zullen uit voorzorg thuis werken of een dagje opnemen, maar het gaat zeker merkbaar zijn ja.quote:
Een paar handen vol vijftigplussers die denken dat de arbeidsmarkt nog hetzelfde werkt als in 1980.quote:
En daar moet je begrip voor hebben!quote:Op maandag 27 mei 2019 18:41 schreef xzaz het volgende:
Ik zie het al babyboomers willen weer eerder met pensioen en het aan de volgende generatie overlaten.
Als je betaalbaarheid weglaat uit de vraagstelling is dat natuurlijk niet zo heel raar.quote:Op maandag 27 mei 2019 18:44 schreef Bocaj het volgende:
69% van het EenVandaag panel wil 66 jaar.....
Wat klein gedacht, waarom niet meteen terug naar 50?quote:Op maandag 27 mei 2019 18:44 schreef Bocaj het volgende:
69% van het EenVandaag panel wil 66 jaar.....
De "volgende generatie" heeft het toch allemaal voor zichzelf geregeld? Althans dat lees ik hier altijd dus waar maak je je druk om?quote:Op maandag 27 mei 2019 18:41 schreef xzaz het volgende:
Ik zie het al babyboomers willen weer eerder met pensioen en het aan de volgende generatie overlaten.
Dit. Typisch 'na mij de zondvloed'-houding. Redelijk asociaal, eigenlijk.quote:Op maandag 27 mei 2019 18:41 schreef xzaz het volgende:
Ik zie het al babyboomers willen weer eerder met pensioen en het aan de volgende generatie overlaten.
Laten we het eens over de betaalbaarheid van de werkgever hebben. Maar daar heeft een overheid het nooit over.quote:Op maandag 27 mei 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je betaalbaarheid weglaat uit de vraagstelling is dat natuurlijk niet zo heel raar.
Ik vraag mij af of de betaalbaarheid echt een issue is...quote:Op maandag 27 mei 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je betaalbaarheid weglaat uit de vraagstelling is dat natuurlijk niet zo heel raar.
Zit jij in mijn pensioenfonds? Weet jij wat ik in al die jaren zelf heb ingelegd?quote:Op maandag 27 mei 2019 19:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit. Typisch 'na mij de zondvloed'-houding. Redelijk asociaal, eigenlijk.
Duh! Spreekt voor zich. Maar nu gaan alle sloebers de weg op met hun Dacia, Opel of Renault en kan ik niet met 220km/h naar mijn werk knallen.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:20 schreef Ringo het volgende:
Ik dacht dat al die neoliberalen hier op Fok! sowieso uit principe nooit met het onrendabelenvervoer naar hun werk gingen?
Say no morequote:
Ik kan hier rustig ik van maken omdat het iets is tussen mij en mijn werkgever waar jij niets mee te maken hebt. Jij gaat immers ook niet over mijn loon.quote:
Val mij er dan ook niet mee lastig. Overigens heb je een leuk verhaal, maar de staking zou over de AOW-leeftijd gaan. Zo werd het in ieder geval in de media gebracht. Als de staking alleen gaat over jouw pensioen, dan is het helemaal asociaal.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:45 schreef Cherni het volgende:
Ik kan hier rustig ik van maken omdat het iets is tussen mij en mijn werkgever waar jij niets mee te maken hebt. Jij gaat immers ook niet over mijn loon.
Dus omdat wij er niets mee te maken hebben moeten jij en en je collega's allemaal mensen lastig vallen?quote:Op maandag 27 mei 2019 19:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik kan hier rustig ik van maken omdat het iets is tussen mij en mijn werkgever waar jij niets mee te maken hebt. Jij gaat immers ook niet over mijn loon.
Ik betaal belasting voot het algemene doel. En dat is prima.
Val mij dan ook niet lastig met die mantra van 50 plussers na mij de zondvloed. Ja zo word het in de media gebracht maar dat is maar een onderdeel.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Val mij er dan ook niet mee lastig. Overigens heb je een leuk verhaal, maar de staking gaat over de AOW-leeftijd. Zo werd het in ieder geval in de media gebracht. Als de staking alleen gaat over jouw pensioen, dan is het helemaal asociaal.
Zoals ik zei, dan is het helemaal asociaal om de hele samenleving plat te leggen. Jullie moeten je schamen.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:50 schreef Cherni het volgende:
Ja zo word het in de media gebracht maar dat is maar een onderdeel.
quote:Op maandag 27 mei 2019 19:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dan is het helemaal asociaal om de hele samenleving plat te leggen. Jullie moeten je schamen.
Het is een staking tegen de overheid.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dus omdat wij er niets mee te maken hebben moeten jij en en je collega's allemaal mensen lastig vallen?![]()
Als je anderen lastig valt, dan bemoeien wij ons ermee. Wil je dat niet, ga dan gewoon lekker werken en laat ons met rust.
Maar het gewone volk is de overheid niet. Verzin een actie waarmee je de overheid treft en niet de gewone burger.quote:
Tja jij die altijd Rusland als voorbeeld aandraagt dan weet ik het wel.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:52 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar het gewone volk is de overheid niet.
Maar jullie 'pakken' de hele samenleving. Stelletje aso's.quote:
Wat heeft dat ermee te maken?quote:Op maandag 27 mei 2019 19:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja jij die altijd Rusland als voorbeeld aandraagt dan weet ik het wel.
Zie: NWS / Dinsdag 28 mei landelijke staking OVquote:Op maandag 27 mei 2019 18:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik had liever een publieksvriendelijke actie gehad. Geen kaartjes controleren en mensen gratis laten reizen.
Is dit tegenwoordig echt een argument?quote:of mensen die vinden dat je voor de planeet dient te zorgen en uit principe geen auto hebben.
Om de overheid in beweging te krijgen. Dat Koolmees tot een akkoord komt.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar jullie 'pakken' de hele samenleving. Stelletje aso's.
quote:
Typisch gevalletje van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan de finketering krijgen!'quote:Op maandag 27 mei 2019 19:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Om de overheid in beweging te krijgen. Dat Koolmees tot een akkoord komt.
En jij, ga je de hele dag de streams volgen en hopen op rellen?quote:Op maandag 27 mei 2019 19:58 schreef Nikonlover het volgende:
Gaan jullie ook dit arbeiderslied afspelen morgen?
Ik hoop dat de ME al die asociale stakers weer aan het werk zet.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
En jij, ga je de hele dag de streams volgen en hopen op rellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |