Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga. En hoe oud ben jij, en wat is je lievelingskleur?quote:Op zondag 26 mei 2019 11:56 schreef Ringo het volgende:
@:Bot13 Vind je nu echt dat jouw “probleem” van één stakingsdag in verhouding staat tot een arbeidsperspectief van meerdere jaren? Hoe oud ben je eigenlijk?
Dit dus, ik mag dan wel niet staken maar iedereen mag van mij naar dat middel grijpen.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
Ik vind het helemaal niet belangrijk dat elke staking exact dezelfde impact heeft. Ik vind het juist belangrijk dat iedereen het stakingsmiddel in kan zetten, ongeacht de impact.
Boehoe ik kan een dag niet naar mijn werk, ik ben zielig...quote:Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Bot13 het volgende:
Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga. En hoe oud ben jij, en wat is je lievelingskleur?
En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijnquote:Op zondag 26 mei 2019 11:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Boehoe ik kan een dag niet naar mijn werk, ik ben zielig...
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:57 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ah. Dus beetje zoals met het stemrecht, en dat dan de stem van mannen 2 keer zwaarder weegt dan die van vrouwen, ofzo?
Want het gaat om het recht blijkbaar, niet om de impact van dat recht. De impact mag gewoon verschillen op basis van ongerelateerde dingen zoals de grootte van je bedrijf, of je toevallig een nutsvoorziening bent, etc.
Goed voorbeeld doet volgen...quote:Op zondag 26 mei 2019 12:00 schreef Bot13 het volgende:
En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijn
Wat mij betreft ook. Of het nu om de metaal of onderwijs gaat, moet iedereen dat laatste redmiddel kunnen grijpen als de rechter het niet verbied.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, ik mag dan wel niet staken maar iedereen mag van mij naar dat middel grijpen.
Preciesquote:Op zondag 26 mei 2019 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.
In de publieke sector, of als je tegen de overheid ageert, helpt het vaak om publieke onvrede te creëeren. Bij een meer commercieel bedrijf zullen je acties meer gericht zijn op het creëeren van omzetderving. En of dat nou een staking is, of stiptheidsacties, of een flyeractie, etc, dat ligt helemaal aan de situatie en de mate van escalatie. Het draait niet altijd om de grootste publieke impact.
Dit.quote:Op zondag 26 mei 2019 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.
In de publieke sector, of als je tegen de overheid ageert, helpt het vaak om publieke onvrede te creëeren. Bij een meer commercieel bedrijf zullen je acties meer gericht zijn op het creëeren van omzetderving. En of dat nou een staking is, of stiptheidsacties, of een flyeractie, etc, dat ligt helemaal aan de situatie en de mate van escalatie. Het draait niet altijd om de grootste publieke impact.
De wereld draait niet om jou alleen, daar zul je mee moeten leren leven. Alle dagen van het jaar stellen andere mensen jou in staat om van A naar B te reizen, jij neemt dat aan als een vanzelfsprekend gegeven, als een kind dat gewend is om zʼn zin te krijgen, maar er is dus een grens aan die vanzelfsprekendheid.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Bot13 het volgende:
Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga.
quote:Op zondag 26 mei 2019 13:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
De wereld draait niet om jou alleen, daar zul je mee moeten leren leven. Alle dagen van het jaar stellen andere mensen jou in staat om van A naar B te reizen, jij neemt dat aan als een vanzelfsprekend gegeven, als een kind dat gewend is om zʼn zin te krijgen, maar er is dus een grens aan die vanzelfsprekendheid.
Het zou je sieren als je je daar gewoon bij neer kon leggen, die ene godvergeten dag, in plaats van te doen alsof jouw “probleem” het belangrijkste probleem ter wereld is.
Sorry, maar ik vind je voorbeelden bijzonder slecht gekozen wat betreft stakings-impact.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:06 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Voor iedereen die roept dat staken "altijd ernstige gevolgen heeft" omdat het 't laatste redmiddel is:
- Als vakkenvullers staken zijn de supermarkten een rommeltje
- Als loodgieters staken is je lekkage een dag later verholpen
- Als docenten staken hebben de leerlingen een dag studie/schoolvertraging
- Als het openbaar vervoer staakt kunnen miljoenen mensen niet naar hun werk, tenzij ze de auto pakken, maar de wegen zullen ook wel dichtslibben, dus ze kunnen ook wel met een luchtbed op kantoor slapen de dag vantevoren, dus 2 dagen in totaal want savonds komen ze ook niet thuis, of misschien voor 2 dagen een hotel, of alle bedrijven verzetten al hun vergaderingen een dag.
Hoe blind en kortzichtig ben je als je niet inziet dat niet elk vakgebied dezelfde impact heeft als ze staken? Is dat eerlijk? Verdient het OV significant meer macht dan onze docenten, loodgieters, vakkenvullers? Waarom?
Geen idee, dat is onderdeel van de gesprekken denk ik. Reken in het geval dat ze eruit komen op een zeer beperkte inzet, wellicht enkel op en neer naar Amsterdam Centraal, en misschien Rotterdam.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:22 schreef DaveDave09 het volgende:
Hoe denken jullie dat het overleg gaat?
Stel Schiphol krijgt zijn zin en er moeten treinen van en naar Schiphol hoe gaat dat dan in zijn werk? tot waar gaan die treinen dan?
Zeer goed opgemerkt. Daar had ik nog niet aan gedacht. Zo kun je het ook bekijken.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Aan de andere kant, is het maar goed dat er klagers zijn zoals @:karr-1 en @:Bot13, anders zou de staking weinig effect sorteren. Er moet immers publieke onvrede zijn om de overheid in beweging te krijgen.
Enkel Amsterdam en dan alleen van Schiphol naar Amsterdam. Dus treinen rijden leeg naar Schiphol om Schiphol te ontlasten. Maar het is geschorst omdat Schiphol ook de reizigers naar Schiphol wil laten komen. En daar is het vooralsnog op geschorst en is er weer opnieuw overleg.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen idee, dat is onderdeel van de gesprekken denk ik. Reken in het geval dat ze eruit komen op een zeer beperkte inzet, wellicht enkel op en neer naar Amsterdam Centraal, en misschien Rotterdam.
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schipholquote:Op zondag 26 mei 2019 13:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Enkel Amsterdam en dan alleen van Schiphol naar Amsterdam. Dus treinen rijden leeg naar Schiphol om Schiphol te ontlasten. Maar het is geschorst omdat Schiphol ook de reizigers naar Schiphol wil laten komen. En daar is het vooralsnog op geschorst en is er weer opnieuw overleg.
Precies en dat is wat de vakbonden ook aandragen. Als het Schiphol werkelijk om de veiligheid gaat dan laat je alleen reizigers daar weghalen.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schiphol
Het is denk ik vooral dat passagiers ook weg kunnen, en het aantal kilometers file iets beperken.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schiphol
Hoe groter en onoverzichtelijker de mensenmassa wordt, des te lastiger is het om de veiligheid te garanderen.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop. Maar dat schiphol dan ook durft te stellen dat mensen naar schiphol moeten kunnen... schiet nou niet in je eigen voet denk ik.
Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat je Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop.
Fix gewoon een pendelbus van 5 euro naar Amsterdam.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat je Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop. Maar dat schiphol dan ook durft te stellen dat mensen naar schiphol moeten kunnen... schiet nou niet in je eigen voet denk ik.
Wat ik wilde zeggen is dit, ik kan begrip hebben voor Schiphol dat de mensen daar wel weg moeten kunnen. Maar dat Schiphol ook gaat eisen dat mensen naar Schiphol moeten , als dat gebeurt, dan gaat de intentie van de staking verloren.quote:Op zondag 26 mei 2019 15:56 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.
Ah, daar hebben we meneer "zo flexibel als een loden deur" ook weer...quote:Op zondag 26 mei 2019 15:56 schreef Bot13 het volgende:
Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.
Als je ff kritisch gelezen had had je kunnen weten dat er iets gaat rijden maar niet bijster veel:quote:Op zondag 26 mei 2019 17:08 schreef Loekie1 het volgende:
Rechter verbiedt OV-staking bij Schiphol: NS zet dinsdag noodpendel in
UPDATEEr mag dinsdag niet gestaakt worden rond Schiphol. De luchthaven moet bereikbaar blijven met het openbaar vervoer, besloot de rechter in een door Schiphol aangespannen kort geding. Schiphol was bang voor de openbare orde als reizigers niet met de trein naar het vliegveld kunnen komen of dat kunnen verlaten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)dpendel-in~a8f36875/
Helemaal terecht.
quote:Tijdens de landelijke stakingsdag van dinsdag moet luchthaven Schiphol bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Dat heeft de rechter beslist in een kort geding. De rechter heeft bevolen dat er vier keer per uur een trein moet rijden tussen Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Lelylaan, Schiphol en Hoofddorp.
Wel moeten luchtvaartmaatschappijen op dinsdag het aantal vluchten naar Schiphol beperken. Het aantal treinen dat zal rijden, zal veel minder dan normaal zijn.
De uitspraak gaat alleen over Schiphol, niet de rest van het land, benadrukt de rechter.
Schiphol-topman Benschop is blij met de uitspraak. Hij ziet het besluit om de treinen te laten rijden als "een belangrijke bouwsteen" en zegt dat de luchthaven zelf ook maatregelen neemt. Hij adviseert reizigers contact op te nemen met hun luchtvaartmaatschappij. "Het zal geen normale dinsdag worden", zegt hij.
Ook de NS waarschuwt reizigers alvast. "Vier keer per uur een trein is een fractie van wat er normaal rijdt", zegt een woordvoerder. Hij zegt dat de het aantal treinen bij lange na niet genoeg is voor normale reizigersaantallen en alleen is bedoeld voor "noodzakelijke Schipholreizen".
Moet toch heerlijk zijn als de inhoudelijke argumenten op zijn en je gewoon terug kunt grijpen op ad hominem. Jammer, maar jaquote:Op zondag 26 mei 2019 12:00 schreef Bot13 het volgende:
[..]
En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijn
Ho ho, het probleem van vele tienduizenden mensen die niet kunnen komen waar ze willen zijn dinsdag. Het is niet dat er slechts een paar mensen last van hebben.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:09 schreef Ringo het volgende:
Het zou je sieren als je je daar gewoon bij neer kon leggen, die ene godvergeten dag, in plaats van te doen alsof jouw “probleem” het belangrijkste probleem ter wereld is.
Wij moeten flexibel zijn, maar het complete land plat leggen moeten we dan maar begrijpen?quote:Op zondag 26 mei 2019 16:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we meneer "zo flexibel als een loden deur" ook weer...
Als je daar 1 dag niet mee om weet te gaan (nb. 3 weken van tevoren aangekondigd) is er weinig flexibels te bespeuren.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:29 schreef karr-1 het volgende:
Wij moeten flexibel zijn, maar het complete land plat leggen moeten we dan maar begrijpen?
Ik hoef niet flexibel te zijn omdat een ander een probleem heeft waar ik part noch deel aan heb maar wel overlast van ondervind. Als ik mijn werk niet doe krijgen andere mensen daar ook last van en word ik er ook op aangesproken en terecht ook.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je daar 1 dag niet mee om weet te gaan (nb. 3 weken van tevoren aangekondigd) is er weinig flexibels te bespeuren.
Het enige argument wat ik van jou en je medestrijders hoor is: "Ik word beperkt in mijn bewegingsvrijdheid!" en dat was het wel zo'n beetje...quote:Op zondag 26 mei 2019 18:27 schreef karr-1 het volgende:
Moet toch heerlijk zijn als de inhoudelijke argumenten op zijn en je gewoon terug kunt grijpen op ad hominem. Jammer, maar ja
Een baas die niet blij is, klanten die wachten op zaken, werk wat blijft liggen en ga zo maar even door. En ja ik wordt beperkt in mijn bewegingsvrijheid omdat iemand anders een probleem heeft. Daar mag ik gewoon wat van vinden.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige argument wat ik van jou en je medestrijders hoor is: "Ik word beperkt in mijn bewegingsvrijdheid!" en dat was het wel zo'n beetje...
En hoe krijg jij er last van? En wat voor last hebben anderen daar dan weer van? Jij bent de meest onmisbare en belangrijkste schakel in het Nederlandse bedrijfsleven of wat?quote:Op zondag 26 mei 2019 18:32 schreef karr-1 het volgende:
Als ik mijn werk niet doe krijgen andere mensen daar ook last van en word ik er ook op aangesproken en terecht ook.
Nee natuurlijk niet maar daar gaat het niet om. Dat jij niet in wilt zien dat normale mensen een probleem hebben hier mee is niet aan mij te wijten maar aan jou beperkte vorm van inzicht. Ik en vele tienduizenden anderen worden betrokken in een conflict waar we niets aan kunnen doen, geen onderdeel van zijn maar wel last van hebben. Waarom?quote:Op zondag 26 mei 2019 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hoe krijg jij er last van? En wat voor last hebben anderen daar dan weer van? Jij bent de meest onmisbare en belangrijkste schakel in het Nederlandse bedrijfsleven of wat?
Omdat het simpel weg een recht is wat ze hebben, net zoals jij ook het recht hebt om te staken. Wie ben jij om te bepalen dat dat recht alleen maar van toepassing is op door jou geselecteerde beroepsgroepen.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:35 schreef karr-1 het volgende:
Nee natuurlijk niet maar daar gaat het niet om. Dat jij niet in wilt zien dat normale mensen een probleem hebben hier mee is niet aan mij te wijten maar aan jou beperkte vorm van inzicht. Ik en vele tienduizenden anderen worden betrokken in een conflict waar we niets aan kunnen doen, geen onderdeel van zijn maar wel last van hebben. Waarom?
Dus komen we weer terug op het feit dat het stakingsrecht aan een flinke update toe is. Ik mag vast ook staken, maar ik zou niet weten waarom ik dat zou doen.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat het simpel weg een recht is wat ze hebben, net zoals jij ook het recht hebt om te staken. Wie ben jij om te bepalen dat dat recht alleen maar van toepassing is op door jou geselecteerde beroepsgroepen.
Jij niet maar in veel andere sectoren is die behoefte er wel.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus komen we weer terug op het feit dat het stakingsrecht aan een flinke update toe is. Ik mag vast ook staken, maar ik zou niet weten waarom ik dat zou doen.
Prima, maar niet als niet betrokken partijen er overlast van ondervinden.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Jij niet maar in veel andere sectoren is die behoefte er wel.
Dat jij niet weet waarom je zou moeten staken is natuurlijk geen argument, anderen hebben hun redenen daar wel voor. En nogmaals, wie ben jij om te bepalen wie er wel en niet mag staken en onder welke voorwaarden dat gaat gebeuren. Het is een basisrecht wat zelfs vastgelegd is in allerlei verschillende Europese verdragen dus veel succes ermee.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:38 schreef karr-1 het volgende:
Dus komen we weer terug op het feit dat het stakingsrecht aan een flinke update toe is. Ik mag vast ook staken, maar ik zou niet weten waarom ik dat zou doen.
Tsja, helaas voor je. 1 Dagje niet met het OV kunnen, dikke ellende hoor...quote:Op zondag 26 mei 2019 18:40 schreef karr-1 het volgende:
Prima, maar niet als niet betrokken partijen er overlast van ondervinden.
Dat is altijd het geval. Daarom ook dat staken het laatste redmiddel is. Als de bouw staakt zijn er ook partijen die er last van hebben.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Prima, maar niet als niet betrokken partijen er overlast van ondervinden.
Zolang het maar partijen zijn waar de individuele Fokker geen last van heeft dan krijgt het de goedkeuring van de ballotagecommissie...quote:Op zondag 26 mei 2019 18:45 schreef Cherni het volgende:
Dat is altijd het geval. Daarom ook dat staken het laatste redmiddel is. Als de bouw staakt zijn er ook partijen die er last van hebben.
Gelukkig maak ik vaker mee de reiziger wel begrip heeft voor bepaalde situaties. En zo nu en dan heb je een agressieve reiziger die bij een vertraging al compleet los gaat. Wat dat betreft heb ik nog wel vertrouwen in de maatschappij.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang het maar partijen zijn waar de individuele Fokker geen last van heeft dan krijgt het de goedkeuring van de ballotagecommissie...
De hele wereld draait nl. om karr-1 en Bot13...
Tadaaquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ah, oke
Ik acht het nog best wel plausibel dat de rechter zegt: grote lijnen naar Schiphol moeten rijden. Oid (al zal dat ook voor chaos zorgen, want de halve Randstad gaat daar natuurlijk op meeliften.
Met die poortjes op stations heeft dat niet veel zin, maar ook:quote:Op maandag 27 mei 2019 00:47 schreef raptorix het volgende:
Wat ik niet snap is waarom het NS personeel niet gewoon kaartcontrole gaat weigeren een weekje lang, veel sympathieker en daar zet je de NS directie pas echt mee onder druk.
quote:We hebben in het verleden vaker publieksvriendelijke acties gehouden, door bijvoorbeeld gratis reizen aan te bieden. Maar dat is strafbaar. De rechter oordeelt dan dat buschauffeurs schuldig zijn aan diefstal. Die chauffeurs zijn destijds ook zwaar beboet.'
https://www.omroepgelderl(...)s-niet-gratis-reizen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |