abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187095722
quote:
7s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:56 schreef Ringo het volgende:
@:Bot13 Vind je nu echt dat jouw “probleem” van één stakingsdag in verhouding staat tot een arbeidsperspectief van meerdere jaren? Hoe oud ben je eigenlijk?
Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga. En hoe oud ben jij, en wat is je lievelingskleur?
  zondag 26 mei 2019 @ 11:58:52 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187095734
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:48 schreef Drekkoning het volgende:

Ik vind het helemaal niet belangrijk dat elke staking exact dezelfde impact heeft. Ik vind het juist belangrijk dat iedereen het stakingsmiddel in kan zetten, ongeacht de impact.
Dit dus, ik mag dan wel niet staken maar iedereen mag van mij naar dat middel grijpen.
  zondag 26 mei 2019 @ 11:59:20 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187095738
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Bot13 het volgende:

Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga. En hoe oud ben jij, en wat is je lievelingskleur?
Boehoe ik kan een dag niet naar mijn werk, ik ben zielig... _O-
pi_187095762
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Boehoe ik kan een dag niet naar mijn werk, ik ben zielig... _O-
En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijn :)
  zondag 26 mei 2019 @ 12:01:09 #205
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187095770
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:57 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ah. Dus beetje zoals met het stemrecht, en dat dan de stem van mannen 2 keer zwaarder weegt dan die van vrouwen, ofzo?

Want het gaat om het recht blijkbaar, niet om de impact van dat recht. De impact mag gewoon verschillen op basis van ongerelateerde dingen zoals de grootte van je bedrijf, of je toevallig een nutsvoorziening bent, etc.
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.

In de publieke sector, of als je tegen de overheid ageert, helpt het vaak om publieke onvrede te creëeren. Bij een meer commercieel bedrijf zullen je acties meer gericht zijn op het creëeren van omzetderving. En of dat nou een staking is, of stiptheidsacties, of een flyeractie, etc, dat ligt helemaal aan de situatie en de mate van escalatie. Het draait niet altijd om de grootste publieke impact.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 26 mei 2019 @ 12:01:40 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187095777
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:00 schreef Bot13 het volgende:

En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijn :)
Goed voorbeeld doet volgen...
pi_187095857
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus, ik mag dan wel niet staken maar iedereen mag van mij naar dat middel grijpen.
Wat mij betreft ook. Of het nu om de metaal of onderwijs gaat, moet iedereen dat laatste redmiddel kunnen grijpen als de rechter het niet verbied.
pi_187095908
Ga denk ik Amsterdam Utrecht fietsen. 🙃
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187096129
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.

In de publieke sector, of als je tegen de overheid ageert, helpt het vaak om publieke onvrede te creëeren. Bij een meer commercieel bedrijf zullen je acties meer gericht zijn op het creëeren van omzetderving. En of dat nou een staking is, of stiptheidsacties, of een flyeractie, etc, dat ligt helemaal aan de situatie en de mate van escalatie. Het draait niet altijd om de grootste publieke impact.
Precies
  zondag 26 mei 2019 @ 12:29:29 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187096169
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.

In de publieke sector, of als je tegen de overheid ageert, helpt het vaak om publieke onvrede te creëeren. Bij een meer commercieel bedrijf zullen je acties meer gericht zijn op het creëeren van omzetderving. En of dat nou een staking is, of stiptheidsacties, of een flyeractie, etc, dat ligt helemaal aan de situatie en de mate van escalatie. Het draait niet altijd om de grootste publieke impact.
Dit. ^O^
  zondag 26 mei 2019 @ 13:09:58 #211
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187096633
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Bot13 het volgende:
Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga.
De wereld draait niet om jou alleen, daar zul je mee moeten leren leven. Alle dagen van het jaar stellen andere mensen jou in staat om van A naar B te reizen, jij neemt dat aan als een vanzelfsprekend gegeven, als een kind dat gewend is om zʼn zin te krijgen, maar er is dus een grens aan die vanzelfsprekendheid.
Het zou je sieren als je je daar gewoon bij neer kon leggen, die ene godvergeten dag, in plaats van te doen alsof jouw “probleem” het belangrijkste probleem ter wereld is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 26 mei 2019 @ 13:21:11 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187096802
quote:
7s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

De wereld draait niet om jou alleen, daar zul je mee moeten leren leven. Alle dagen van het jaar stellen andere mensen jou in staat om van A naar B te reizen, jij neemt dat aan als een vanzelfsprekend gegeven, als een kind dat gewend is om zʼn zin te krijgen, maar er is dus een grens aan die vanzelfsprekendheid.
Het zou je sieren als je je daar gewoon bij neer kon leggen, die ene godvergeten dag, in plaats van te doen alsof jouw “probleem” het belangrijkste probleem ter wereld is.
^O^

Aan de andere kant, is het maar goed dat er klagers zijn zoals @karr-1 en @Bot13, anders zou de staking weinig effect sorteren. Er moet immers publieke onvrede zijn om de overheid in beweging te krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187096830
Hoe denken jullie dat het overleg gaat?
Stel Schiphol krijgt zijn zin en er moeten treinen van en naar Schiphol hoe gaat dat dan in zijn werk? tot waar gaan die treinen dan?
hhhhh
pi_187096836
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:06 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Voor iedereen die roept dat staken "altijd ernstige gevolgen heeft" omdat het 't laatste redmiddel is:

- Als vakkenvullers staken zijn de supermarkten een rommeltje

- Als loodgieters staken is je lekkage een dag later verholpen

- Als docenten staken hebben de leerlingen een dag studie/schoolvertraging

- Als het openbaar vervoer staakt kunnen miljoenen mensen niet naar hun werk, tenzij ze de auto pakken, maar de wegen zullen ook wel dichtslibben, dus ze kunnen ook wel met een luchtbed op kantoor slapen de dag vantevoren, dus 2 dagen in totaal want savonds komen ze ook niet thuis, of misschien voor 2 dagen een hotel, of alle bedrijven verzetten al hun vergaderingen een dag.

Hoe blind en kortzichtig ben je als je niet inziet dat niet elk vakgebied dezelfde impact heeft als ze staken? Is dat eerlijk? Verdient het OV significant meer macht dan onze docenten, loodgieters, vakkenvullers? Waarom?
Sorry, maar ik vind je voorbeelden bijzonder slecht gekozen wat betreft stakings-impact.

Het hangt tenslotte allemaal af van de stakingsduur:

- Als vakkenvullers over het gehele land wekenlang zullen staken dan worden er geen schappen meer gevuld en komen consumenten moeilijker aan hun voedsel. Hoe urgent is dat?

Ja, in dat geval kan een consument naar een bakker of groentenboer, maar een reiziger kan met een OV staking ook kiezen voor alternatieven.

- Als loodgieters wekenlang staken dan ontstaan er waarschijnlijk op grote schaal hygiëne problemen. Lijkt me ook nogal urgent niet waar?

- Als docenten wekenlang staken dan komt het studiejaar van leerlingen in gevaar waardoor zij mogelijk een jaar studievertraging oplopen.

Kortom, er zijn betere voorbeelden te bedenken van stakingen die weinig impact maken. Bijvoorbeeld als accountants wekenlang zullen staken dan zal dat niet persé een onoverkomelijk probleem opleveren, of handelaren op de effectenbeurs, of topmannen in de bankiere sector. Allemaal mensen die niet direct bijdragen aan de reëele economie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 26 mei 2019 @ 13:25:43 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187096876
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:22 schreef DaveDave09 het volgende:
Hoe denken jullie dat het overleg gaat?
Stel Schiphol krijgt zijn zin en er moeten treinen van en naar Schiphol hoe gaat dat dan in zijn werk? tot waar gaan die treinen dan?
Geen idee, dat is onderdeel van de gesprekken denk ik. Reken in het geval dat ze eruit komen op een zeer beperkte inzet, wellicht enkel op en neer naar Amsterdam Centraal, en misschien Rotterdam.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187096885
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

^O^

Aan de andere kant, is het maar goed dat er klagers zijn zoals @:karr-1 en @:Bot13, anders zou de staking weinig effect sorteren. Er moet immers publieke onvrede zijn om de overheid in beweging te krijgen.
Zeer goed opgemerkt. Daar had ik nog niet aan gedacht. Zo kun je het ook bekijken.
pi_187097010
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geen idee, dat is onderdeel van de gesprekken denk ik. Reken in het geval dat ze eruit komen op een zeer beperkte inzet, wellicht enkel op en neer naar Amsterdam Centraal, en misschien Rotterdam.
Enkel Amsterdam en dan alleen van Schiphol naar Amsterdam. Dus treinen rijden leeg naar Schiphol om Schiphol te ontlasten. Maar het is geschorst omdat Schiphol ook de reizigers naar Schiphol wil laten komen. En daar is het vooralsnog op geschorst en is er weer opnieuw overleg.
  zondag 26 mei 2019 @ 13:36:17 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187097045
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Enkel Amsterdam en dan alleen van Schiphol naar Amsterdam. Dus treinen rijden leeg naar Schiphol om Schiphol te ontlasten. Maar het is geschorst omdat Schiphol ook de reizigers naar Schiphol wil laten komen. En daar is het vooralsnog op geschorst en is er weer opnieuw overleg.
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schiphol :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187097071
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schiphol :')
Precies en dat is wat de vakbonden ook aandragen. Als het Schiphol werkelijk om de veiligheid gaat dan laat je alleen reizigers daar weghalen.
pi_187097076
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schiphol :')
Het is denk ik vooral dat passagiers ook weg kunnen, en het aantal kilometers file iets beperken.
pi_187097108
Dan denk je dat je Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop. Maar dat schiphol dan ook durft te stellen dat mensen naar schiphol moeten kunnen... schiet nou niet in je eigen voet denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Attitude op 26-05-2019 13:48:58 ]
pi_187097170
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop. Maar dat schiphol dan ook durft te stellen dat mensen naar schiphol moeten kunnen... schiet nou niet in je eigen voet denk ik.
Hoe groter en onoverzichtelijker de mensenmassa wordt, des te lastiger is het om de veiligheid te garanderen.

Moeten ook niet vergeten dat een grote luchthaven de natte droom is voor terroristische organisaties.
pi_187099616
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat je Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop.
Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.
pi_187099633
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat je Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop. Maar dat schiphol dan ook durft te stellen dat mensen naar schiphol moeten kunnen... schiet nou niet in je eigen voet denk ik.
Fix gewoon een pendelbus van 5 euro naar Amsterdam.

Of desnoods een paar pendelbussen

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2019 15:58:25 ]
pi_187099705
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 15:56 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.
Wat ik wilde zeggen is dit, ik kan begrip hebben voor Schiphol dat de mensen daar wel weg moeten kunnen. Maar dat Schiphol ook gaat eisen dat mensen naar Schiphol moeten , als dat gebeurt, dan gaat de intentie van de staking verloren.

Nu Schiphol dit ook eist, zijn de gesprekken opgeschort. Dan denk ik, tja, nu heb je niets bereikt en wordt het een puinhoop met aankomende vliegtuigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')