Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga. En hoe oud ben jij, en wat is je lievelingskleur?quote:Op zondag 26 mei 2019 11:56 schreef Ringo het volgende:
@:Bot13 Vind je nu echt dat jouw “probleem” van één stakingsdag in verhouding staat tot een arbeidsperspectief van meerdere jaren? Hoe oud ben je eigenlijk?
Dit dus, ik mag dan wel niet staken maar iedereen mag van mij naar dat middel grijpen.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
Ik vind het helemaal niet belangrijk dat elke staking exact dezelfde impact heeft. Ik vind het juist belangrijk dat iedereen het stakingsmiddel in kan zetten, ongeacht de impact.
Boehoe ik kan een dag niet naar mijn werk, ik ben zielig...quote:Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Bot13 het volgende:
Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga. En hoe oud ben jij, en wat is je lievelingskleur?
En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijnquote:Op zondag 26 mei 2019 11:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Boehoe ik kan een dag niet naar mijn werk, ik ben zielig...
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:57 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ah. Dus beetje zoals met het stemrecht, en dat dan de stem van mannen 2 keer zwaarder weegt dan die van vrouwen, ofzo?
Want het gaat om het recht blijkbaar, niet om de impact van dat recht. De impact mag gewoon verschillen op basis van ongerelateerde dingen zoals de grootte van je bedrijf, of je toevallig een nutsvoorziening bent, etc.
Goed voorbeeld doet volgen...quote:Op zondag 26 mei 2019 12:00 schreef Bot13 het volgende:
En daar is de ad hominem weer. Dat vind ik altijd wel fijn, want dan weet ik zeker dat de inhoudelijke argumenten aan de andere kant op zijn
Wat mij betreft ook. Of het nu om de metaal of onderwijs gaat, moet iedereen dat laatste redmiddel kunnen grijpen als de rechter het niet verbied.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, ik mag dan wel niet staken maar iedereen mag van mij naar dat middel grijpen.
Preciesquote:Op zondag 26 mei 2019 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.
In de publieke sector, of als je tegen de overheid ageert, helpt het vaak om publieke onvrede te creëeren. Bij een meer commercieel bedrijf zullen je acties meer gericht zijn op het creëeren van omzetderving. En of dat nou een staking is, of stiptheidsacties, of een flyeractie, etc, dat ligt helemaal aan de situatie en de mate van escalatie. Het draait niet altijd om de grootste publieke impact.
Dit.quote:Op zondag 26 mei 2019 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, iedereen heeft evenveel recht op staken. Welk pressiemiddel het beste werkt tijdens een conflict ligt overigens helemaal aan de bedrijfstak, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.
In de publieke sector, of als je tegen de overheid ageert, helpt het vaak om publieke onvrede te creëeren. Bij een meer commercieel bedrijf zullen je acties meer gericht zijn op het creëeren van omzetderving. En of dat nou een staking is, of stiptheidsacties, of een flyeractie, etc, dat ligt helemaal aan de situatie en de mate van escalatie. Het draait niet altijd om de grootste publieke impact.
De wereld draait niet om jou alleen, daar zul je mee moeten leren leven. Alle dagen van het jaar stellen andere mensen jou in staat om van A naar B te reizen, jij neemt dat aan als een vanzelfsprekend gegeven, als een kind dat gewend is om zʼn zin te krijgen, maar er is dus een grens aan die vanzelfsprekendheid.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Bot13 het volgende:
Ik vind dat welk probleem dan ook qua arbeidsperspectief er geen ene reet mee te maken heeft of ik naar mijn werk ga.
quote:Op zondag 26 mei 2019 13:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
De wereld draait niet om jou alleen, daar zul je mee moeten leren leven. Alle dagen van het jaar stellen andere mensen jou in staat om van A naar B te reizen, jij neemt dat aan als een vanzelfsprekend gegeven, als een kind dat gewend is om zʼn zin te krijgen, maar er is dus een grens aan die vanzelfsprekendheid.
Het zou je sieren als je je daar gewoon bij neer kon leggen, die ene godvergeten dag, in plaats van te doen alsof jouw “probleem” het belangrijkste probleem ter wereld is.
Sorry, maar ik vind je voorbeelden bijzonder slecht gekozen wat betreft stakings-impact.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:06 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Voor iedereen die roept dat staken "altijd ernstige gevolgen heeft" omdat het 't laatste redmiddel is:
- Als vakkenvullers staken zijn de supermarkten een rommeltje
- Als loodgieters staken is je lekkage een dag later verholpen
- Als docenten staken hebben de leerlingen een dag studie/schoolvertraging
- Als het openbaar vervoer staakt kunnen miljoenen mensen niet naar hun werk, tenzij ze de auto pakken, maar de wegen zullen ook wel dichtslibben, dus ze kunnen ook wel met een luchtbed op kantoor slapen de dag vantevoren, dus 2 dagen in totaal want savonds komen ze ook niet thuis, of misschien voor 2 dagen een hotel, of alle bedrijven verzetten al hun vergaderingen een dag.
Hoe blind en kortzichtig ben je als je niet inziet dat niet elk vakgebied dezelfde impact heeft als ze staken? Is dat eerlijk? Verdient het OV significant meer macht dan onze docenten, loodgieters, vakkenvullers? Waarom?
Geen idee, dat is onderdeel van de gesprekken denk ik. Reken in het geval dat ze eruit komen op een zeer beperkte inzet, wellicht enkel op en neer naar Amsterdam Centraal, en misschien Rotterdam.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:22 schreef DaveDave09 het volgende:
Hoe denken jullie dat het overleg gaat?
Stel Schiphol krijgt zijn zin en er moeten treinen van en naar Schiphol hoe gaat dat dan in zijn werk? tot waar gaan die treinen dan?
Zeer goed opgemerkt. Daar had ik nog niet aan gedacht. Zo kun je het ook bekijken.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Aan de andere kant, is het maar goed dat er klagers zijn zoals @:karr-1 en @:Bot13, anders zou de staking weinig effect sorteren. Er moet immers publieke onvrede zijn om de overheid in beweging te krijgen.
Enkel Amsterdam en dan alleen van Schiphol naar Amsterdam. Dus treinen rijden leeg naar Schiphol om Schiphol te ontlasten. Maar het is geschorst omdat Schiphol ook de reizigers naar Schiphol wil laten komen. En daar is het vooralsnog op geschorst en is er weer opnieuw overleg.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen idee, dat is onderdeel van de gesprekken denk ik. Reken in het geval dat ze eruit komen op een zeer beperkte inzet, wellicht enkel op en neer naar Amsterdam Centraal, en misschien Rotterdam.
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schipholquote:Op zondag 26 mei 2019 13:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Enkel Amsterdam en dan alleen van Schiphol naar Amsterdam. Dus treinen rijden leeg naar Schiphol om Schiphol te ontlasten. Maar het is geschorst omdat Schiphol ook de reizigers naar Schiphol wil laten komen. En daar is het vooralsnog op geschorst en is er weer opnieuw overleg.
Precies en dat is wat de vakbonden ook aandragen. Als het Schiphol werkelijk om de veiligheid gaat dan laat je alleen reizigers daar weghalen.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schiphol
Het is denk ik vooral dat passagiers ook weg kunnen, en het aantal kilometers file iets beperken.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat voegt het aanvoeren van passagiers naar Schiphol toe aan de veiligheid op Schiphol
Hoe groter en onoverzichtelijker de mensenmassa wordt, des te lastiger is het om de veiligheid te garanderen.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop. Maar dat schiphol dan ook durft te stellen dat mensen naar schiphol moeten kunnen... schiet nou niet in je eigen voet denk ik.
Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat je Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop.
Fix gewoon een pendelbus van 5 euro naar Amsterdam.quote:Op zondag 26 mei 2019 13:40 schreef Attitude het volgende:
Dan denk je dat je Schiphol wel begrijpt, die mensen moeten daar weg. Er landen veel vliegtuigen en als mensen niet wegkunnen is het een puinhoop. Maar dat schiphol dan ook durft te stellen dat mensen naar schiphol moeten kunnen... schiet nou niet in je eigen voet denk ik.
Wat ik wilde zeggen is dit, ik kan begrip hebben voor Schiphol dat de mensen daar wel weg moeten kunnen. Maar dat Schiphol ook gaat eisen dat mensen naar Schiphol moeten , als dat gebeurt, dan gaat de intentie van de staking verloren.quote:Op zondag 26 mei 2019 15:56 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Het argument in dit topic: die mensen hebben al weken de kans om iets te regelen. Desnoods hun vlucht omboeken om een dag later aan te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |