Gelukkig niet nee, dan zou een normaal gesprek helemaal niet meer mogelijk zijnquote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Fok! is dan ook echt geen representatieve afspiegeling van de maatschappij...
Gaan we hier nu ook een PVV of Islam discussie van maken?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:30 schreef john2406 het volgende:
Ik heb het idee dat het gros hier is voor een partij, ik kan mij vergissen maar als ik goed lees denk ik dat toch echt wel.
Ik niet hoor, maar als je wil? Ik begin er niet over.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gaan we hier nu ook een PVV of Islam discussie van maken?
Staken veroorzaakt altijd ernstige overlast. Zelfs als de metaal staakt lijden toeleveranciers etc. enorme schade. En dan noem je het nog een alvast goed begin.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Minder makkelijk maken om het in te zetten, verboden als het een onevenredige overlast veroorzaakt voor mensen die geen partij zijn in het conflict, strafbaar maken als het onterecht en te lang ingezet wordt.
Dat lijkt me alvast een goed begin.....
Kortom de arbeiders compleet machteloos maken en elk protest de nek omdraaien...quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Minder makkelijk maken om het in te zetten, verboden als het een onevenredige overlast veroorzaakt voor mensen die geen partij zijn in het conflict, strafbaar maken als het onterecht en te lang ingezet wordt.
Ik snap je punten, en ik snap ook dat het heel vervelend is voor mensen die afhankelijk zijn van het OV... maar stakingen zijn nu juist effectief als drukmiddel juist als je mensen overlast veroorzaakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hee, wij zijn het een keer eensquote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom de arbeiders compleet machteloos maken en elk protest de nek omdraaien...
Toch is het bizar om te zien hoe in relatief korte tijd iedereen zo geindoctrineerd is dat ze als makke schapen achter de werkgever(s) aanhobbelen en er totaal geen inlevingsvermogen meer bestaat. Nee, als IK er last van heb dient het verboden te worden...
Is al lang aan de gang in NL.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom de arbeiders compleet machteloos maken en elk protest de nek omdraaien...
Toch is het bizar om te zien hoe in relatief korte tijd iedereen zo geindoctrineerd is dat ze als makke schapen achter de werkgever(s) aanhobbelen en er totaal geen inlevingsvermogen meer bestaat. Nee, als IK er last van heb dient het verboden te worden...
Ik denk inderdaad dat het probleem is dat de vakbonden totaal geen inlevingsvermogen hebben.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Staken is dan ook het laatste redmiddel he. Als al het andere mislukt is blijft staken over. En "het hele land" moet zich realiseren dat juist de werkgever de schuldige is, niet de stakers.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het probleem is dat de vakbonden totaal geen inlevingsvermogen hebben.
In plaats van dat ze zich afvragen hoe ze de werkgevers kunnen raken, lijken ze zich er vooral op te richten hoe ze het hele land kunnen treiteren. Daarbij zouden ze zich toch kunnen realiseren dat je daarmee geen sympathie kweekt.
Heb je eigenlijk überhaupt een idee waar de staking over gaat?quote:Op zondag 26 mei 2019 00:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Staken is dan ook het laatste redmiddel he. Als al het andere mislukt is blijft staken over. En "het hele land" moet zich realiseren dat juist de werkgever de schuldige is, niet de stakers.
Nu moet ik hierin gelijk geven, dat ik soms mijn twijfels heb bij landelijke vakbonden die in vele branches werkzaam zijn en vooral afhankelijk van het aantal leden (FNV, bijvoorbeeld)quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het probleem is dat de vakbonden totaal geen inlevingsvermogen hebben.
In plaats van dat ze zich afvragen hoe ze de werkgevers kunnen raken, lijken ze zich er vooral op te richten hoe ze het hele land kunnen treiteren. Daarbij zouden ze zich toch kunnen realiseren dat je daarmee geen sympathie kweekt.
Yup. En ik reageerde op de opmerking van karr-1 die staken in zijn algemeen zo'n beetje wil verbieden en strafbaar wil stellen. Derhalve is mijn reactie meer algemeen dan specifiek voor deze staking.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Heb je eigenlijk überhaupt een idee waar de staking over gaat?
Maar ook in dit geval, waar de staking zich tegen de wetgever richt, is de werkgever de schuldige dus moet het hele land boeten?quote:Op zondag 26 mei 2019 00:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup. En ik reageerde op de opmerking van karr-1 die staken in zijn algemeen zo'n beetje wil verbieden en strafbaar wil stellen. Derhalve is mijn reactie meer algemeen dan specifiek voor deze staking.
Tsja, dat heb je soms met stakingen. Ik kan me er verder niet zo druk om maken.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Maar ook in dit geval, waar de staking zich tegen de wetgever richt, is de werkgever de schuldige dus moet het hele land boeten?
Wat op zich een begrijpelijke reactie is als JIJ er geen last van hebt, het plaatst alleen je eerdere reactie (#157) natuurlijk wel in een andere context.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, dat heb je soms met stakingen. Ik kan me er verder niet zo druk om maken.
Je reacties zijn zo verzuurd dat het die indruk gaat geven. Het valt mij gewoon op als het om staken en pensioenen gaat je compleet in de stuip schiet. En dat in iedere draad als het om dit onderwerp gaat. En dan te bedenken dat je mij ooit vertelde zelf geen gebruik maakt van het OV. Alsof je daadwerkelijk zo begaan bent met een ander. Ik geloof er helaas niets van.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja echt, ik ben ontzettend jaloers, dat zal het zijn
Ik zeg dat ik me er niet druk om maak, dat ik er geen last van heb verzin je zelf voor het gemak.quote:Op zondag 26 mei 2019 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat op zich een begrijpelijke reactie is als JIJ er geen last van hebt, het plaatst alleen je eerdere reactie (#157) natuurlijk wel in een andere context.
Maar heb ik gelijk of heb ik gelijk?quote:Op zondag 26 mei 2019 00:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik me er niet druk om maak, dat ik er geen last van heb verzin je zelf voor het gemak.
Iedereen die de weg op moet krijgt hier last van dus ook ik. Ik maak me er alleen niet druk om, misschien neem ik wel vrij.quote:
Ik vind het altijd tegenstrijdig als bedrijven, gemeenten of organisaties een kort geding aanspannen omdat de veiligheid of overlast of schade wordt veroorzaakt. Immers dit kan een werkgever heel makkelijk verhelpen door tegemoet te komen met de bonden en werknemers. voelt het bedrijf zich echt verbonden met de schade dan wil je toch niet het risico lopen om schade op te lopen. Jouw werknemers verdienen het respect dat hun toebehoort en het uitvechten via de rechter komt bij mij niet over als respect hebben voor je werknemers. Geld is dan blijkbaar belangrijker dan veiligheid, overlast of schade.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Staken veroorzaakt altijd ernstige overlast. Zelfs als de metaal staakt lijden toeleveranciers etc. enorme schade. En dan noem je het nog een alvast goed begin.
Bovendien hebben we nu ook al een rechter die daar een oordeel over geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |