SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
poedersuiker en bosbessenquote:Op donderdag 9 mei 2019 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
Pannenkoeken zijn niet erg, wat er op gaat des te meer!
Neequote:Op donderdag 9 mei 2019 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De laatsten zijn niet zo erg, toch?
Alleen hoofdgerecht, geen voor/naquote:Op donderdag 9 mei 2019 13:50 schreef Stormqueen het volgende:
Uit eten voor 800 kcal lijkt me een fikse uitdaging hoor, ik durf er wat om te verwedden dat bijna al het uiteten-eten ruim boven de 1000 uit komtDesalniettemin lekker van genieten!
quote:Op donderdag 9 mei 2019 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag geen lijstje gemaakt en gaat ineens veel gemakkelijker. Ik maak lijstjes achteraf nu
huh?quote:Vandaag
O. 2 boterhammen pindakaas
L. 3 boterhammen pindakaas
D.? (dat dit elke dag een vraagteken is, is heel irritant)
T. 2x fruit
(ooooh en ik heb de halve middag in bed gelegen, zodoende dit lijstje)
Ik denk dat ze bedoelt dat je eerst zegt dat je geen lijstjes meer maakt maar pas achteraf maar je vervolgens wel een lijstje plaatst terwijl de dag nog niet om is (en D en T na de D dus nog niet geweest zijn). Dus toch niet achterafquote:Op donderdag 9 mei 2019 16:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat ik 's middags tussen lunch en avondeten niks eet
Oh... ik ben dom, sorryquote:Op donderdag 9 mei 2019 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat je eerst zegt dat je geen lijstjes meer maakt maar pas achteraf maar je vervolgens wel een lijstje plaatst terwijl de dag nog niet om is (en D en T na de D dus nog niet geweest zijn). Dus toch niet achteraf.
Sollicitatie was leuk, ben benieuwd of ik naar de volgende ronde mag. Is iets heel anders dan wat ik nu doe dus ook wel spannend en ik voel me vrij incapabel en alsof ik me er doorheen heb lopen bluffen, maargoed. We shall see.
Ten eerste maakt dat je niet meteen dom en ten tweede hoef je daar ook geen sorry voor te zeggenquote:Op donderdag 9 mei 2019 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh... ik ben dom, sorry
Nee, naja... ik bedoel niet in de ochtend, maar aan het einde van de middag ergens.
Richtigquote:Op donderdag 9 mei 2019 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat je eerst zegt dat je geen lijstjes meer maakt maar pas achteraf maar je vervolgens wel een lijstje plaatst terwijl de dag nog niet om is (en D en T na de D dus nog niet geweest zijn). Dus toch niet achteraf.
Oh maar dat gevoel heb ik nog steeds elke dag op mijn werk hoorquote:Sollicitatie was leuk, ben benieuwd of ik naar de volgende ronde mag. Is iets heel anders dan wat ik nu doe dus ook wel spannend en ik voel me vrij incapabel en alsof ik me er doorheen heb lopen bluffen, maargoed. We shall see.
Hey! Wat goed dat je hier mee gaat doen! Veel succes met je doelquote:Op donderdag 9 mei 2019 21:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hoi allemaal,
Ik hoop dat ik hier goed ben.![]()
In de afgelopen twee jaar ben ik door burnout en stil komen te zitten door ziekte zo'n tien kilo aangekomen, en daarnaast ben ik veel spiermassa kwijtgeraakt. Kort samengevat was ik fysiek niet goed in staat te sporten en daarnaast had ik psychische klachten waardoor ik weinig ruimte had op mijn gewicht te letten.
Dat is nu minder, ik heb meer mentale ruimte en die wil ik gebruiken om mijn dieet aan te passen. Uiteindelijk wil ik graag 15 kilo afvallen. Dat is een gezond gewicht voor mij lengte. Belangrijker vind ik eigenlijk om mijn eetgewoonten aan te passen zodat ik ook geen overgewicht meer krijg later.
Calorieen tellen heb ik een tijdje gedaan, maar daar krijg ik vreselijke snaaibuien van. Helaas heb ik ook medicatie die als bijwerking trek in zoetigheid geeft. Ik wil nu kijken of een koolhydraatarm dieet beter werkt.
Ik zoek momenteel nog naar eenvoudige ontbijtjes en lunches. Ontbijten doe ik vaak met gekookt ei, of kwark met wat fruit en lunch een omelet met soepgroenten. Andere recepten heb ik nog niet.
Welkom!quote:Op donderdag 9 mei 2019 21:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik zoek momenteel nog naar eenvoudige ontbijtjes en lunches. Ontbijten doe ik vaak met gekookt ei, of kwark met wat fruit en lunch een omelet met soepgroenten. Andere recepten heb ik nog niet.
Succes!quote:Op donderdag 9 mei 2019 21:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Dankjewel!quote:Op donderdag 9 mei 2019 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hey! Wat goed dat je hier mee gaat doen! Veel succes met je doel
Erg nuttige tips heb ik helaas niet (broodvreter ben ik)
Skyr heb ik laatst geprobeerd. Voelde als 'n blok beton zo vullend. Ik ben morgen in de buurt van Lidl, zal 't eens uitproberen. Die van Aldi vond ik erg zuur.quote:Op donderdag 9 mei 2019 21:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Welkom!
Ontbijttips:
- potje skyr (lidl aardbei is mijn favoriet)
- maak een pannekoekje van 1 eetl haverzemelen, 1 eetl kwark en 1 ei (evt kan je er wat stevia door doen als je van zoet houdt)
Is grapefruit heftig qua smaak? Ik heb 't nog nooit zo gegeten.quote:Op donderdag 9 mei 2019 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Succes!
Wat ik bij het ontbijt ook lekker vind, is een grapefruit. Dwars doormidden snijden en de partjes eruit lepelen.
Voor de lunch scrambled egg met gerookte zalm, al dan niet op brood.
En voor het gemakkelijke koop ik ook wel kant-en-klare salades bij Ah, zodat ik echt niets hoef te doen, alleen uit de koelkast halen en opeten.
Grapefruit moet je van houden. Ik vind de smaak niet heftig. Dochter van bijna tien eet het ook graag.quote:Op donderdag 9 mei 2019 22:46 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Is grapefruit heftig qua smaak? Ik heb 't nog nooit zo gegeten.
Scrambled egg met zalm ga ik zeker eens uitproberen. Ik vind 't niet erg zelf salades te bouwen. Alleen heb ik erna altijd vrij snel weer trek.hoe doe jij dat?
Ik ga grapefruit eens uitproberen. Heb al een leuk boodschappenlijstje bij elkaar.quote:Op donderdag 9 mei 2019 22:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Grapefruit moet je van houden. Ik vind de smaak niet heftig. Dochter van bijna tien eet het ook graag.
Bij salade veel ska en andere groente en minstens een gekookt ei. Je kunt natuurlijk bij je scrambled egg ook salade eten. Of gerookte zalm bij je salade, of tonijn, makreel. Eiwitten dus, dan blijf je langer een vol gevoel houden.
Dat maakt 't makkelijk. Ik eet qua lunch en ontbijt vaak dezelfde soort dingen en dan vind ik wat meer opties wel fijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom mvj!
Geen tips, ik heb maar een paar ontbijtopties en die zijn voldoende
Mijn strafkilo zat er gewoon nog aan na een dag netjes doen. Hoe moet ik nou gemotiveerd blijven op deze manier??
Tsssk!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom mvj!
Mijn strafkilo zat er gewoon nog aan na een dag netjes doen. Hoe moet ik nou gemotiveerd blijven op deze manier??
Thank you, captain obviousquote:Op vrijdag 10 mei 2019 09:00 schreef LuNaTiC het volgende:
Gewoon minder focussen op zo korte termijn en een aantal honderd grammetjes. Als je daar zoveel nadruk op legt en waarde aan hecht dan is dat idd niet goed voor je motivatie
hahaha soms weet ik niet meer wat echt en met een knipoog is! Van sommigen (zoals jijquote:Op vrijdag 10 mei 2019 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Thank you, captain obviousik zal er voortaan weer disclaimers en pi's bij zetten
Haha gelukkig maar, hoeft geen belemmering te zijn dus om de baan wel te krijgen haha. Nee het lijkt me ook wel echt heel leuk en ik denk ook echt wel dat het iets is waar ik goed in zou zijn. Als ik het eenmaal doe en wat meer ervaring heb opgedaan haha. Nu zij nog!quote:Op donderdag 9 mei 2019 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
Oh maar dat gevoel heb ik nog steeds elke dag op mijn werk hoor![]()
![]()
Spannend en leuk!
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom mvj!
Is yoghurt voor ontbijt en lunch niet heel erg mager?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Klopt.
Zo.. alles om minder brood te eten gekocht zojuist. Ik ga voor het ontbijt en de lunch over op yoghurt met zaden (vooral om niet telkens in de verleiding te komen voor zoet beleg)
Elke dag, sta dus ook niet van schommelingen te kijken.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:56 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hoevaak staan jullie eigenlijk op de weegschaal?
Ikzelf wisselen. Soms twee keer per week, en als ik veel gesnoept heb een paar weken niet.
Ik wil daar nu een goeie regelmaat in brengen.
Omdat wegen sowieso niet voor resultaat zorgt. Duh.quote:
Flauw, want je weet heus wel wat ie bedoeltquote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:08 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Omdat wegen sowieso niet voor resultaat zorgt. Duh.
Heel vaak de weegschaal op en af achter elkaar, cardiooo.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:08 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Omdat wegen sowieso niet voor resultaat zorgt. Duh.
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Heel vaak de weegschaal op en af achter elkaar, cardiooo.
Wat houdt dat nou eigenlijk in? Betekent dat dat jullie iedere week een keer friet eten?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vrijdag snackdag hier, dus een dag de teugels een beetje laten vieren en dan weer braaf zijn
Iedereen krijgt drie euro om eigen eten te regelen voor die avond. Dus ik heb wat luxebroodjes gehaald voor vanavond en een zakje snoep voor overdagquote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat houdt dat nou eigenlijk in? Betekent dat dat jullie iedere week een keer friet eten?
Dat is volgens mij een heel goede manierquote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik weeg praktisch nooit. Ik heb geen betrouwbare weegschaal. Laatst wel op de weegschaal gestaan bij de dokter, was een positieve verrassing
Ik probeer te letten op hoe m'n kleren zitten en hoe m'n lijf voelt om te meten hoe het gaat
Oh, dat is wel leuk!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Iedereen krijgt drie euro om eigen eten te regelen voor die avond. Dus ik heb wat luxebroodjes gehaald voor vanavond en een zakje snoep voor overdag
Dit. En heel soms als ik denk dat ik heeeeel goed bezig ben nog een keertje tussendoor als ik toevallig in de badkamer ben.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
ik weeg voor en na het slapen, twee keer per dag dus
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:33 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, ik wil ook nog wel eens wegen als ik het idee heb dat ik een kilo ga verliezen op het toilet. Maar dat heeft niet perse met afvallen te maken.
Dat zijn juist de momenten dat ik het voor en na toilet wil weten.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]#metoo
En als ik een paar dagen geen stoelgang heb gehad, weeg ik me nietwant dat vind ik dan gemeen. En ja! Dat slaat helemaal nergens op, ik lach mezelf erom uit, maar toch doe ik het
Hahahaha, ik heb een analoge weegschaal, en gezien ik echt geen kilo uitpoep en -plas is de teleurstelling dan grootsquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat zijn juist de momenten dat ik het voor en na toilet wil weten.![]()
Full of shit, ik ben het. (In ieder geval op dat soort momenten.)
Goed punt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahahaha, ik heb een analoge weegschaal, en gezien ik echt geen kilo uitpoep en -plas is de teleurstelling dan groots
Digitaal vind ik een beetje stom (ik snap waarom mensen het beter vinden hoor, preciezer) alleen dan heb je elke dag schommelingen. Houd ik niet zo vanquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Goed punt.Hier wel een digitale inderdaad.
Ik weeg mezelf ook wel eens voor en na het toiletquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:33 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, ik wil ook nog wel eens wegen als ik het idee heb dat ik een kilo ga verliezen op het toilet. Maar dat heeft niet perse met afvallen te maken.
Eh, d'n vent had al een digitale staan, mij persoonlijk boeit het niet heel veel wat voor soort weegschaal het is. Al maakt het getal achter de komma het wel interessanter om dagelijks te wegen dankzij die schommelingen, dat dan wel weer. Mijn voordeel is dat een hogere schommel geen direct gevolg heeft voor m'n gedrag/acties. Als het geschommel te lang de hogere getallen opzoekt, is het een ander verhaal, dan ben ik waarschijnlijk teveel onzin aan het eten of zit ik teveel op m'n kont.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Digitaal vind ik een beetje stom (ik snap waarom mensen het beter vinden hoor, preciezer) alleen dan heb je elke dag schommelingen. Houd ik niet zo van
Check.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:17 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik weeg mezelf ook wel eens voor en na het toiletmijn vriend ook. En dan een wedstrijdje houden he
Vliegende start!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 19:02 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik denk dat ik het wegen voorlopig maar op een a twee keer per week laat. Bij dagelijks wordt 't zo'n obsessie.
Ik heb vandaag wat inkopen gedaan voor de komende week. Een aantal van de recepten ga ik uitproberen. Ik ben vooral benieuwd naar het kwark, ei en zemelenpannekoekje.
Maar ook ga ik proberen om bloemkoolrijst te maken, ben benieuwd of ik er risotto mee kan maken.
Ook heb ik de Skyr van Lidl in drie smaken gehaald.
Ik heb nu veel gezond spul in huis. En een halve pot Nutella maar weggegooid.
Die is lekkerquote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:36 schreef Tele6 het volgende:
Ik koop een grote pot gele currypasta bij de toko. Het merk is Mae Ploy.
Ik gebruik ‘milde curry’ of ‘tikka massala’ van Patak’s. Paarsige potjes, hebben ze bij de jumbo en ah iig.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Tele6 en Brighteyes, ik heb nog nooit curry gemaakt. Mag ik weten welke pasta jullie ervoor gebruiken?
Of kokosmelkquote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik gebruik ‘milde curry’ of ‘tikka massala’ van Patak’s. Paarsige potjes, hebben ze bij de jumbo en ah iig.
En dan doe ik een of twee eetlepels van dat spul door de groente/vleesmix even sudderen en wat creme fraiche erdoor voor een beetje romig idee.
Ow...quote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat doet een vriendinnetje idd, maar is wel meer kcals denk ik.
Oh, nou, zo erg zal het ook niet zijn hoor! Als het in de rest van je planning past, toch?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ow...
Ach... ik eet niet zo vaak curry, eens per maand oid... dus dan kan het wel denk ik
De diëtist zei tegen mij dat ik rond de 600-700 moest zitten en dat red ik bijna nooitquote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:29 schreef Sarabi het volgende:
Ik gebruik ook altijd kokosmelk
Maar schrik niet van avondeten rond de 700-800kcal.
Ik heb het tellen afgeleerd om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, nou, zo erg zal het ook niet zijn hoor! Als het in de rest van je planning past, toch?
En er is ook light kokosmelk!
Dan kan je mijn opmerking dus gewoon negeren en lekker van jouw curry genieten!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De diëtist zei tegen mij dat ik rond de 600-700 moest zitten en dat red ik bijna nooit
[..]
Ik heb het tellen afgeleerd om eerlijk te zijnveel meer rust in mijn hoofd. Alleen ik let er wel op dat ik na zoiets iets gezonds eet (dus dag A curry en dag B VGA oid)
Komt goedquote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan kan je mijn opmerking dus gewoon negeren en lekker van jouw curry genieten!
Het is gewoon normaal eten (juist gezond want er kan veel groente in)quote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ow...
Ach... ik eet niet zo vaak curry, eens per maand oid... dus dan kan het wel denk ik
Nee hoorquote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is gewoon normaal eten (juist gezond want er kan veel groente in)
Nu niet dit ook weer gaan vermijden he
Hč, je hebt het tellen afgeleerd maar moet wel binnen een bepaalde hoeveelheid blijven? Dat werkt dan toch averechts?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De diëtist zei tegen mij dat ik rond de 600-700 moest zitten en dat red ik bijna nooit
[..]
Ik heb het tellen afgeleerd om eerlijk te zijnveel meer rust in mijn hoofd. Alleen ik let er wel op dat ik na zoiets iets gezonds eet (dus dag A curry en dag B VGA oid)
Omdat ik dit heb geleerd toen ik nog wel teldequote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:56 schreef Meke het volgende:
[..]
Hč, je hebt het tellen afgeleerd maar moet wel binnen een bepaalde hoeveelheid blijven? Dat werkt dan toch averechts?
Dat ga ik ook eens uitproberenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Jullie maken me nieuwsgierig. Hoewel ik over het algemeen geen grote fan van de Thaise keuken ben. Ik ben meer van Indian curries.
[..]
Ik gebruik ‘milde curry’ of ‘tikka massala’ van Patak’s. Paarsige potjes, hebben ze bij de jumbo en ah iig.
En dan doe ik een of twee eetlepels van dat spul door de groente/vleesmix even sudderen en wat creme fraiche erdoor voor een beetje romig idee.
Oef dat wist ik niet. Ik gebruik 't regelmatig voor in soepen. Ga ik 't voortaan zelf wel verdunnen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 22:24 schreef Tele6 het volgende:
Tip over kokosmelk light: het is simpelweg gewone kokosmelk met meer water erin. Ik koop bij de toko een goedkope 6-pack van 200-ml-pakjes gewone kokosmelk, en dan kiep ik er gewoon nog 200-400 ml water bij
Ik eet mijn zuivel ook in de middag, maar meer om praktische redenen. Een bak kwark is lekker makkelijk meenemen, en alles wat ik nodig heb is een lepel. Daarnaast neem ik 's ochtends ijzersupplementen (want veel (duur-)sporten en wil blijven bloed doneren), en zuivel en ijzeropname is geen ideale combinatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 16:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij eet ik verkeerd om. Mijn moeder heeft me een tosti-ijzer gegeven voor mijn ontbijt (ik wil brood en warm in de ochtend). En ik eet yoghurt als lunchandersom vind ik het niet lekker
Vandaag:
O. volle yoghurt (er was geen mager) met chiazaad en lijnzaad (bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh zo vies in de ochtend)
L. 6 kleine creamcrackers en 2 plakken kaas
T. Gebakje
D. Stoofpeertjes met aardappelen
T. Fruit
Geen topdag dus. Beetje ongezond allemaal
Oh waarom kan zuivel niet samen met ijzer? Ik gebruik het niet hoor, maar ben even nieuwsgierigquote:Op zaterdag 11 mei 2019 18:51 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik eet mijn zuivel ook in de middag, maar meer om praktische redenen. Een bak kwark is lekker makkelijk meenemen, en alles wat ik nodig heb is een lepel. Daarnaast neem ik 's ochtends ijzersupplementen (want veel (duur-)sporten en wil blijven bloed doneren), en zuivel en ijzeropname is geen ideale combinatie.
Ongezonde in je lijst valt wel mee toch? Misschien 't gebakje, maar de rest van je lijst klinkt ook niet als heel veel.
Afgezien van de taart (en het was een kleintje, aangezien je het gebakje noemt) valt alles in de categorie gezond. Meer dan prima dag.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 16:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij eet ik verkeerd om. Mijn moeder heeft me een tosti-ijzer gegeven voor mijn ontbijt (ik wil brood en warm in de ochtend). En ik eet yoghurt als lunchandersom vind ik het niet lekker
Vandaag:
O. volle yoghurt (er was geen mager) met chiazaad en lijnzaad (bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh zo vies in de ochtend)
L. 6 kleine creamcrackers en 2 plakken kaas
T. Gebakje
D. Stoofpeertjes met aardappelen
T. Fruit
Geen topdag dus. Beetje ongezond allemaal
Nou... dat was geen klein ding hoor. Chocola, room en advocaat erinquote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Afgezien van de taart (en het was een kleintje, aangezien je het gebakje noemt) valt alles in de categorie gezond. Meer dan prima dag.
Jij nam 'Eet wat je wilt'-dag heel serieus?quote:Op zondag 12 mei 2019 09:14 schreef emmyemmy2 het volgende:
Lijstje van gisteren
O: Hotdog
T: Taart
L: Niks
D: Friet
T: Bier, tosti's, chips, chocolade
Trots op mezelf.
Feestje met veel wietquote:Op zondag 12 mei 2019 09:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij nam 'Eet wat je wilt'-dag heel serieus?![]()
Iets in zuivel blokkeert de opname van ijzer in het bloed. Hetzelfde geldt voor caffeine.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh waarom kan zuivel niet samen met ijzer? Ik gebruik het niet hoor, maar ben even nieuwsgierig
Oh, okequote:Op zondag 12 mei 2019 14:02 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Iets in zuivel blokkeert de opname van ijzer in het bloed. Hetzelfde geldt voor caffeine.
Jumbo heeft van die maaltijdsalades in allerlei soorten en maten, zag er zelfs vegan opties tussen.quote:Op zondag 12 mei 2019 20:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke, vandaag een keurige dag
Even een tip gevraagd: heeft iemand een goed vegarecept, die gezond en gemakkelijk is en voor 1x voor 1 persoon? Zonder restjes? 's Maandags eet ik thuis en ik kan geen restjes opmaken omdat ik er maar eens per week kom
Dank je welquote:Op maandag 13 mei 2019 08:24 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Jumbo heeft van die maaltijdsalades in allerlei soorten en maten, zag er zelfs vegan opties tussen.
Dat kan zo zijn als tomaat een groente was geweest, maar tomaat is een fruit.quote:Op maandag 13 mei 2019 08:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Die zijn inderdaad lekker, alleen ik wil graag wat meer groentes eten vandaag. Gezien de mensen hier nogal een bijzondere kijk hebben op genoeg groente (voorbeeldje, denken dat zes tomaten voldoende zijn voor vier man en dan wordt er alsnog gemiept over teveel groente). Ze vinden dat ik te groenterijk kook
Klopt van de groente/fruit. Alleen wanneer ik kook voor mezelf gebruik ik een pond groente. , maar hier houd ik het om 300gr. pp en dat wordt als veel ervarenquote:Op maandag 13 mei 2019 08:46 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn als tomaat een groente was geweest, maar tomaat is een fruit.
En ja, voor mij eten de meeste vegetariërs ook te groenterijk.
Dacht juist dat in die salades altijd wel 200gr+ zat aan groenten.
Zonder leftovers kun je ook een kleine bataat 4/5 minuten in de magnetron gooien. Doorsnijden, zout en peper erop, beetje geitenkaas ofzo erop. Salade of groenten on the side. Best eetbaar.
Je kan het! Ik vind het zo knap hoe je het aanpaktquote:Op maandag 13 mei 2019 09:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Dag vier is aangebroken. Eigenlijk wilde ik het rustig aandoen qua diëten maar het gaat me goed af om rond de 1500 calorieën te eten en koolhydraatarm.
Naast dat ik soms wel trek heb ik zoetigheid, zijn mijn buikklachten een stuk minder geworden. Ik heb al een jaar of twintig prikkelbare darmsyndroom, en zo rustig is het in tijden niet geweest. Fijne bijkomstigheid. Ik ga ervan uit dat nu de nieuwigheid eraf is het diëten wel wat lastiger gaat worden. Maar we gaan 't zien in de komende dagen.
300 g per persoon is voor veel mensen ook rijkelijk. Eerst was 200 g de aanbevolen hoeveelheid, geloof ik, nu is het 250 g en dat halen veel mensen niet.quote:Op maandag 13 mei 2019 08:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt van de groente/fruit. Alleen wanneer ik kook voor mezelf gebruik ik een pond groente. , maar hier houd ik het om 300gr. pp en dat wordt als veel ervaren
Naja... het is meer koolhydraten dan groente vaak
Klinkt als een goed gerecht! En geitenkaas
Van blikken en potten weet ik dat er veel suiker en zout wordt toegevoegd (smaak ook afschuwelijk), is dat niet zo met voorgesneden dingen?quote:Op maandag 13 mei 2019 12:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Voor dat soort momenten zijn die zakjes/pakjes voorgesneden groente wel echt een uitkomst trouwens. Redelijk wat variatie mogelijk en geen gedoe met dingen overhouden. En dan inderdaad iets van pasta/rijst erbij, want lekker lang houdbaar.
Dat zijn gewoon vers gesneden/gewassen groente, dus geen malle toevoegingen. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.jumbo.com/jumbo-italiaanse-roerbakmix-400g/211728STK/ Zijn verschillende soorten van, lidl en aldi hebben ze volgens mij ook gewoon in de koeling liggen.quote:Op maandag 13 mei 2019 13:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Van blikken en potten weet ik dat er veel suiker en zout wordt toegevoegd (smaak ook afschuwelijk), is dat niet zo met voorgesneden dingen?
Oh en trouwens, diepvriesfruit; bevat dat extra suiker? Het is zoveel goedkoper dat ik dat soms wel even doe als ik krap zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |