abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186717605
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186719356
Dank voor alle wensen voor de enkel, het lijkt inderdaad alles mee te vallen. Zondag even geen hockey als veldspeler maar als keeper en dan zou ik daarna wel weer good to go moeten zijn. Pfiew!!

Daarnaast zag ook ik een .9 vanmorgen dus dat was ook fijn. 4.0kg gehad, nog 7.9kg te gaan. Over 1/3!

Nu op weg naar een sollicitatie, spannend. Lijst vandaag:
O: kwark, muesli/gedroogd fruit/pitten/zaden
L: 3 volkoren boterhammen kipfilet
T: appel
D: uit eten met vriendinnen

Heb 800+kcal voor het uit eten dus dat zou wel moeten lukken!
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:37:14 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186720048
Pannenkoeken zijn niet erg, wat er op gaat des te meer! :+

Had net een afspraak met iemand die ik jaren niet gezien had. 60 kilo lichter na een gbp. :o Ik herkende hem gewoon niet! Bizar hoor, maar hij zag er echt goed uit! Zei wel dat heen kattepis was. ;)

SQ en Sauv, irritant!!!! :o
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:50:45 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_186720295
Uit eten voor 800 kcal lijkt me een fikse uitdaging hoor, ik durf er wat om te verwedden dat bijna al het uiteten-eten ruim boven de 1000 uit komt ;) Desalniettemin lekker van genieten!

BE, fijn van je .9!

Ik ben niet heel erg onder de indruk van mijn +1,1 overigens, ik vermoed dat ik rond mijn eisprong zit en dan ben ik altijd wat zwaarder ;)

Lijstje:
O: maisboterham met kipfilet, sneetje fries rogge met kaas, 2 koffie met suiker
T: Appel
L: Leftover couscous met granaatappelpitjes ( Appelgarnaaltjes, aldus mijn kleuter) en munt
T: Komkommer, tomaatjes, worteltjes
D: Asperges met ei en ham
disclaimer
pi_186720789
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
Pannenkoeken zijn niet erg, wat er op gaat des te meer! :+
poedersuiker en bosbessen :9
pi_186720923
Lijstje:

O: Krentenbol kaas
L: focaccia en een bakje kerriesoep
D: pannekoeken met bosbessen en poedersuiker
B: 10k stappen

Beetje mwah dagje :)

[ Bericht 18% gewijzigd door emmyemmy2 op 09-05-2019 14:30:36 ]
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:29:13 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186721029
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:18 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

poedersuiker en bosbessen :9
De laatsten zijn niet zo erg, toch?
pi_186721064
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De laatsten zijn niet zo erg, toch?
Nee :s) maar de boter en poedersuiker wel :9 Maar das niet erg
pi_186722065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 13:50 schreef Stormqueen het volgende:
Uit eten voor 800 kcal lijkt me een fikse uitdaging hoor, ik durf er wat om te verwedden dat bijna al het uiteten-eten ruim boven de 1000 uit komt ;) Desalniettemin lekker van genieten!
Alleen hoofdgerecht, geen voor/na :) . En ik drink geen alcohol haha dat scheelt ook, dus alleen cola zero's. En ik zag dat ze een lekkere salade op de kaart hebben staan dus ik ga daarvoor denk ik. Of voor een pasta. Waar ik straks zin in heb. En dan doe ik gewoon net alsof dat 800kcal was ;) .

Haha @ de appelgarnaaltjes wat een briljante beschrijving
pi_186722524
Vandaag geen lijstje gemaakt en gaat ineens veel gemakkelijker. Ik maak lijstjes achteraf nu

Vandaag
O. 2 boterhammen pindakaas
L. 3 boterhammen pindakaas
D.? (dat dit elke dag een vraagteken is, is heel irritant)
T. 2x fruit

(ooooh en ik heb de halve middag in bed gelegen, zodoende dit lijstje)
  donderdag 9 mei 2019 @ 15:55:17 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_186722605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag geen lijstje gemaakt en gaat ineens veel gemakkelijker. Ik maak lijstjes achteraf nu
^O^
quote:
Vandaag
O. 2 boterhammen pindakaas
L. 3 boterhammen pindakaas
D.? (dat dit elke dag een vraagteken is, is heel irritant)
T. 2x fruit

(ooooh en ik heb de halve middag in bed gelegen, zodoende dit lijstje)
huh? _O-
disclaimer
pi_186722728
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 15:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

^O^
[..]

huh? _O-
Dat ik 's middags tussen lunch en avondeten niks eet ;)
pi_186722802
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat ik 's middags tussen lunch en avondeten niks eet ;)
Ik denk dat ze bedoelt dat je eerst zegt dat je geen lijstjes meer maakt maar pas achteraf maar je vervolgens wel een lijstje plaatst terwijl de dag nog niet om is (en D en T na de D dus nog niet geweest zijn). Dus toch niet achteraf ;) .

Sollicitatie was leuk, ben benieuwd of ik naar de volgende ronde mag. Is iets heel anders dan wat ik nu doe dus ook wel spannend en ik voel me vrij incapabel en alsof ik me er doorheen heb lopen bluffen, maargoed. We shall see.
pi_186722850
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat je eerst zegt dat je geen lijstjes meer maakt maar pas achteraf maar je vervolgens wel een lijstje plaatst terwijl de dag nog niet om is (en D en T na de D dus nog niet geweest zijn). Dus toch niet achteraf ;) .

Sollicitatie was leuk, ben benieuwd of ik naar de volgende ronde mag. Is iets heel anders dan wat ik nu doe dus ook wel spannend en ik voel me vrij incapabel en alsof ik me er doorheen heb lopen bluffen, maargoed. We shall see.
Oh... ik ben dom, sorry

Nee, naja... ik bedoel niet in de ochtend, maar aan het einde van de middag ergens.
pi_186722869
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh... ik ben dom, sorry

Nee, naja... ik bedoel niet in de ochtend, maar aan het einde van de middag ergens.
Ten eerste maakt dat je niet meteen dom en ten tweede hoef je daar ook geen sorry voor te zeggen :) . Fijn als dit voor jou beter werkt!
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:15:12 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_186722984
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Richtig :P
quote:
Oh maar dat gevoel heb ik nog steeds elke dag op mijn werk hoor :D :')
Spannend en leuk!
disclaimer
pi_186723152
Mijn lijstjes zijn behoorlijk saai de laatste dagen, want ik eet iedere dag dezelfde lunch en ontbijt :') en ook dezelfde tussendoortjes, al zijn die optioneel.

Vandaag:
O: havermout, banaan, sojamelk, lijnzaad, rozijnen
L: 3 boterhammen hummus en tomaat
D: volkoren penne met saus van tomaten, koolrabi en kikkererwten
pi_186723192
Succes vlindertje! :*
pi_186726388
Succes vlindertje, ik hoop voor je dat je naar de volgende ronde gaat.
Voor mij begint nu een drukke en spannende tijd aan met de eindexamens en bijbehorende correcties in het vooruitzicht.
Mijn lijstje van vandaag:

O sneetje meergranenbrood met gerookte kipfilet en komkommer
T peer, druiven
L tosti ham/kaas en een spiegelei
D lasagne met gehakt en zelfgemaakte bolognesesaus
T kwark met granola, hennepzaad, haverzemelen en cranberries
B 13000 stappen
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:29:17 #20
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_186726474
Ik ga maar weer eens lijstjes meeposten ipv lurken.
Weegschaal zei vanmorgen 85 🙈. Zonde, ik zat rond de 80.

Lijstje:
O: aardbeien ❤, muesli, yoghurt
T: banaan
L: tosti met curry ketchup
T: gekookt ei, 6 likkoekjes
D: pittige roerbakgehakt met paprika, spinazie, basilicum, basmati rijst
T: Dubbellikker
B: naar school heen en weer fietsen + achter 2 fietsende kinderen aanrennen naar de speeltuin.
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:23:02 #21
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_186729953
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik hier goed ben. :)
In de afgelopen twee jaar ben ik door burnout en stil komen te zitten door ziekte zo'n tien kilo aangekomen, en daarnaast ben ik veel spiermassa kwijtgeraakt. Kort samengevat was ik fysiek niet goed in staat te sporten en daarnaast had ik psychische klachten waardoor ik weinig ruimte had op mijn gewicht te letten.

Dat is nu minder, ik heb meer mentale ruimte en die wil ik gebruiken om mijn dieet aan te passen. Uiteindelijk wil ik graag 15 kilo afvallen. Dat is een gezond gewicht voor mij lengte. Belangrijker vind ik eigenlijk om mijn eetgewoonten aan te passen zodat ik ook geen overgewicht meer krijg later.

Calorieen tellen heb ik een tijdje gedaan, maar daar krijg ik vreselijke snaaibuien van. Helaas heb ik ook medicatie die als bijwerking trek in zoetigheid geeft. Ik wil nu kijken of een koolhydraatarm dieet beter werkt.

Ik zoek momenteel nog naar eenvoudige ontbijtjes en lunches. Ontbijten doe ik vaak met gekookt ei, of kwark met wat fruit en lunch een omelet met soepgroenten. Andere recepten heb ik nog niet.
pi_186730251
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik hier goed ben. :)
In de afgelopen twee jaar ben ik door burnout en stil komen te zitten door ziekte zo'n tien kilo aangekomen, en daarnaast ben ik veel spiermassa kwijtgeraakt. Kort samengevat was ik fysiek niet goed in staat te sporten en daarnaast had ik psychische klachten waardoor ik weinig ruimte had op mijn gewicht te letten.

Dat is nu minder, ik heb meer mentale ruimte en die wil ik gebruiken om mijn dieet aan te passen. Uiteindelijk wil ik graag 15 kilo afvallen. Dat is een gezond gewicht voor mij lengte. Belangrijker vind ik eigenlijk om mijn eetgewoonten aan te passen zodat ik ook geen overgewicht meer krijg later.

Calorieen tellen heb ik een tijdje gedaan, maar daar krijg ik vreselijke snaaibuien van. Helaas heb ik ook medicatie die als bijwerking trek in zoetigheid geeft. Ik wil nu kijken of een koolhydraatarm dieet beter werkt.

Ik zoek momenteel nog naar eenvoudige ontbijtjes en lunches. Ontbijten doe ik vaak met gekookt ei, of kwark met wat fruit en lunch een omelet met soepgroenten. Andere recepten heb ik nog niet.
Hey! Wat goed dat je hier mee gaat doen! Veel succes met je doel :*

Erg nuttige tips heb ik helaas niet (broodvreter ben ik)
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:44:56 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186730549
quote:

Welkom!

Ontbijttips:
- potje skyr (lidl aardbei is mijn favoriet)
- maak een pannekoekje van 1 eetl haverzemelen, 1 eetl kwark en 1 ei (evt kan je er wat stevia door doen als je van zoet houdt)
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 22:12:32 #24
5428 crew  miss_sly
pi_186731401
quote:

Succes!
Wat ik bij het ontbijt ook lekker vind, is een grapefruit. Dwars doormidden snijden en de partjes eruit lepelen.
Voor de lunch scrambled egg met gerookte zalm, al dan niet op brood.
En voor het gemakkelijke koop ik ook wel kant-en-klare salades bij Ah, zodat ik echt niets hoef te doen, alleen uit de koelkast halen en opeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:43:18 #25
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_186732349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hey! Wat goed dat je hier mee gaat doen! Veel succes met je doel :*

Erg nuttige tips heb ik helaas niet (broodvreter ben ik)
Dankjewel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')