abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 april 2019 @ 12:39:31 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186474931
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carričrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laffe huichelaar
  zondag 28 april 2019 @ 12:41:17 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186474955
Ik vind het optreden van Hiddema echt stuitend.

Ze hebben ten onrechte gedaan of Otten de boel bestolen heeft, een greep uit de kas is gewoonweg niet waar. En daar heeft Hiddema dan een deal voor: Otten moet weg uit de EK, TK-fractiemedewerker en uit het partijbestuur en dan rectificeren ze dat.

Met andere woorden: Hiddema weet dat het BS is wat ze zeggen, maar ze gebruiken het toch om Otten zo te chanteren dat hij doet wat ze willen. Bah bah bah
Laffe huichelaar
pi_186475084
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 12:41 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het optreden van Hiddema echt stuitend.

Ze hebben ten onrechte gedaan of Otten de boel bestolen heeft, een greep uit de kas is gewoonweg niet waar. En daar heeft Hiddema dan een deal voor: Otten moet weg uit de EK, TK-fractiemedewerker en uit het partijbestuur en dan rectificeren ze dat.

Met andere woorden: Hiddema weet dat het BS is wat ze zeggen, maar ze gebruiken het toch om Otten zo te chanteren dat hij doet wat ze willen. Bah bah bah
Forum

voor Democratie

gesloten leuter-opmeetpartijtje; samen voor ons eigen.
  zondag 28 april 2019 @ 13:04:18 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186475318
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 12:41 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het optreden van Hiddema echt stuitend.

Ze hebben ten onrechte gedaan of Otten de boel bestolen heeft, een greep uit de kas is gewoonweg niet waar. En daar heeft Hiddema dan een deal voor: Otten moet weg uit de EK, TK-fractiemedewerker en uit het partijbestuur en dan rectificeren ze dat.

Met andere woorden: Hiddema weet dat het BS is wat ze zeggen, maar ze gebruiken het toch om Otten zo te chanteren dat hij doet wat ze willen. Bah bah bah
Hiddema zegt nu dat die woorden over die greep te hard waren en dat hij niet gelooft in kwade opzet van Otten.

https://www.telegraaf.nl/(...)otten-senaat-onzeker

Eerlijk gezegd vind ik nog steeds dat Otten, na het toeeigenen van dat geld plus het bekritiseren van Baudet vlak na de verkiezingen zijn eigen graf aan het graven was. Zo'n financieel akkefietje met je penningmeester is serieus. Dan gelijk aan de stoelpoten van degene waar je vam hebt gestolen zagen is best... brutaal. En zet kwaad bloed.

Natuurlijk mag kritiek op Baudet in de media, FVD is een echte partij en geen Wilders achtige moloch, maar de timing, inhoud en toon waren niet handig voor iemand die net zelf de partij flink heeft benadeeld!

Overigens geweldig dat alles wat Hiddema zegt nu voorpaginanieuws is. :D De media aandacht is flink verschoven sinds de laatste TK verkiezingen.
pi_186475441
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 13:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hiddema zegt nu dat die woorden over die greep te hard waren en dat hij niet gelooft in kwade opzet van Otten.

https://www.telegraaf.nl/(...)otten-senaat-onzeker

Eerlijk gezegd vind ik nog steeds dat Otten, na het toeeigenen van dat geld plus het bekritiseren van Baudet vlak na de verkiezingen zijn eigen graf aan het graven was. Zo'n financieel akkefietje met je penningmeester is serieus. Dan gelijk aan de stoelpoten van degene waar je vam hebt gestolen zagen is best... brutaal. En zet kwaad bloed.

Natuurlijk mag kritiek op Baudet in de media, FVD is een echte partij en geen Wilders achtige moloch, maar de timing, inhoud en toon waren niet handig voor iemand die net zelf de partij flink heeft benadeeld!

Overigens geweldig dat alles wat Hiddema zegt nu voorpaginanieuws is. :D De media aandacht is flink verschoven sinds de laatste TK verkiezingen.
Als het bij DENK rommelt en een soap wordt zal dat ook gebeuren.
pi_186475446
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 13:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Overigens geweldig dat alles wat Hiddema zegt nu voorpaginanieuws is. :D De media aandacht is flink verschoven sinds de laatste TK verkiezingen.
Hommeles binnen een landelijke fractie is altijd nieuws. En aangezien de communicatie richting de buitenwereld ronduit rommelig is, zijn nieuwe uitlatingen van Hiddema natuurlijk gewoon een prominent bericht waard.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 april 2019 @ 13:11:43 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186475453
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 13:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als het bij DENK rommelt en een soap wordt zal dat ook gebeuren.
Niemand boeit DENK.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186475466
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 13:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niemand boeit DENK.
Dat hebben we toen met Sylvana wel gezien.
  zondag 28 april 2019 @ 13:22:33 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186475633
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 13:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hiddema zegt nu dat die woorden over die greep te hard waren en dat hij niet gelooft in kwade opzet van Otten.

https://www.telegraaf.nl/(...)otten-senaat-onzeker

Eerlijk gezegd vind ik nog steeds dat Otten, na het toeeigenen van dat geld plus het bekritiseren van Baudet vlak na de verkiezingen zijn eigen graf aan het graven was. Zo'n financieel akkefietje met je penningmeester is serieus. Dan gelijk aan de stoelpoten van degene waar je vam hebt gestolen zagen is best... brutaal. En zet kwaad bloed.

Natuurlijk mag kritiek op Baudet in de media, FVD is een echte partij en geen Wilders achtige moloch, maar de timing, inhoud en toon waren niet handig voor iemand die net zelf de partij flink heeft benadeeld!

Overigens geweldig dat alles wat Hiddema zegt nu voorpaginanieuws is. :D De media aandacht is flink verschoven sinds de laatste TK verkiezingen.
Klopt, dat zegt hij in WNL ook. Wat hij ook zegt is dat hij Otten de deal heeft voorgesteld dat Baudet en de penningmeester die beschuldiging publiekelijk terugnemen áls hij geen geruisloos terugtreed uit het partijbestuur en als tweedekamermedewerker en 'nog eens goed nadenkt over die eerste kamer'

Chantage dus over een beschuldiging waarvan je zelf al zegt dat ie niet deugt. Da's wel een beetje vies toch?
Laffe huichelaar
pi_186476261
pi_186478183
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 13:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Klopt, dat zegt hij in WNL ook. Wat hij ook zegt is dat hij Otten de deal heeft voorgesteld dat Baudet en de penningmeester die beschuldiging publiekelijk terugnemen áls hij geen geruisloos terugtreed uit het partijbestuur en als tweedekamermedewerker en 'nog eens goed nadenkt over die eerste kamer'

Chantage dus over een beschuldiging waarvan je zelf al zegt dat ie niet deugt. Da's wel een beetje vies toch?
Volgens de tweet wilt Hiddema niet dat Otten opstapt als EK lid.
  zondag 28 april 2019 @ 15:27:44 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186478334
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:23 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Volgens de tweet wilt Hiddema niet dat Otten opstapt als EK lid.
Ik vertel je enkel wat hij in WNL zegt. Je kan het terugkijken als je wil
Laffe huichelaar
pi_186478355
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vertel je enkel wat hij in WNL zegt. Je kan het terugkijken als je wil
Ik vertel je wat in de tweet staat. Die staat hierboven ergens mooi gequote.
  zondag 28 april 2019 @ 15:29:39 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186478380
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:28 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik vertel je wat in de tweet staat. Die staat hierboven ergens mooi gequote.
Het kan niet allebei waar zijn, dus lult ie in ieder geval in een van de twee onzin
Laffe huichelaar
pi_186479067
quote:
Hiddema wil ook dat Otten met een schriftelijke verklaring zijn excuses aanbiedt aan Baudet. "Dat je die in deze positie hebt gebracht, in de gordijnen hebt gejaagd en vanwege de commotie die teweeg is gebracht.
Hoezo excuses? Waarvoor ?
Otten voelt de bekendmaking en formulering van "greep in de kas" als een mes in de rug van Baudet.
Moet Hiddema wel kletsen en public zo ? Zeg niks en bemiddel face-to-face in alle stilte.

Een van de fouten van de LPF-toppers is dat ze teveel lulden op radio, tv, krant.
Houd de shit binnenkamers. Veel simpeler.
  zondag 28 april 2019 @ 15:59:57 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186479098
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo excuses? Waarvoor ?
Otten voelt de bekendmaking en formulering van "greep in de kas" als een mes in de rug van Baudet.
Moet Hiddema wel kletsen en public zo ? Zeg niks en bemiddel face-to-face in alle stilte.
dat 'bemiddelen' is gewoon het gezicht van de partij redden. Otten kan Hiddema niet zoveel schelen vermoed ik
Laffe huichelaar
pi_186479183
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het kan niet allebei waar zijn, dus lult ie in ieder geval in een van de twee onzin
Of je interpreteerde het fout?
  zondag 28 april 2019 @ 16:06:31 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186479265
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 16:03 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Of je interpreteerde het fout?
Wat ben jij toch een walgelijk irritante gast. Eenieder mag van mij vinden wat ie wil want daarom is dit een discussieforum, maar als je te simpel of te lui bent om die discussie te voeren vraag ik me af wat je hier in 's hemelsnaam doet.

Kijk zelf dat interview dan terug
Laffe huichelaar
  zondag 28 april 2019 @ 17:26:44 #19
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186480976
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

dat 'bemiddelen' is gewoon het gezicht van de partij redden. Otten kan Hiddema niet zoveel schelen vermoed ik
Ik zal het nog maar een keer zeggen, het verbaast mij altijd hoe men hier altijd weet wat anderen denken, wat hun ware motieven zijn, bla bla bla. Het is pure speculatie natuurlijk.
pi_186481094
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik zal het nog maar een keer zeggen, het verbaast mij altijd hoe men hier altijd weet wat anderen denken, wat hun ware motieven zijn, bla bla bla. Het is pure speculatie natuurlijk.
Huh, heb je het nou over Baudet die continu claimt de ware motieven te kennen van Rutte, omdat hij volgens Baudet een EU-baan ambieert?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186481145
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Huh, heb je het nou over Baudet die continu claimt de ware motieven te kennen van Rutte, omdat hij volgens Baudet een EU-baan ambieert?
Die van de complete EU zelfs. Intenties, tactieken, alles.
pi_186481187
Het is gewoon stuitend dat veel FvD'ers (wie de schoen past, trekke hem aan...) over jan en alleman lopen te kankeren, maar als het over de eigen politici gaat, ligt alles opeens veel genuanceerder, is 'het niet daadwerkelijk zo gezegd' of nog erger 'maar hij bedoelde wat anders'. :{
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 april 2019 @ 17:48:13 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186481380
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Het is gewoon stuitend dat veel FvD'ers (wie de schoen past, trekke hem aan...) over jan en alleman lopen te kankeren, maar als het over de eigen politici gaat, ligt alles opeens veel genuanceerder, is 'het niet daadwerkelijk zo gezegd' of nog erger 'maar hij bedoelde wat anders'. :{
Dat Otten gewoon een doodzonde heeft gedaan en dacht daarna nog even aan de stoelpoten van de man die hem beschermde te kunnen zagen? Hoe zeer ik het ook met Otten eens was, dat was gewoon een domme actie.

Dat de sensatiezoekers met hun LPF toestanden weggenuanceerd worden is niet meer dan terecht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186481437
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat Otten gewoon een doodzonde heeft gedaan en dacht daarna nog even aan de stoelpoten van de man die hem beschermde te kunnen zagen? Hoe zeer ik het ook met Otten eens was, dat was gewoon een domme actie.

Dat de sensatiezoekers met hun LPF toestanden weggenuanceerd worden is niet meer dan terecht.
Nou ja, het geeft een inkijkje in het leiderschap van Baudet. Dat Otten's 'greep in de partijkas' pas problematisch werd op het moment dat hij kritiek had op Baudet, is natuurlijk veelzeggend. Het is de vraag wat dit betekent voor de toekomst van het FvD. Tot dusver worden 'dissidenten' gelijk op een zijspoor gezet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186481439
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat de sensatiezoekers met hun LPF toestanden weggenuanceerd worden is niet meer dan terecht.
Alles aan deze toestanden is vergelijkbaar met het begin van de desintegratie van de LPF destijds. En iedereen die dat ontkent, wil het gewoon niet zien. Niemand die beweert dat FvD ook daadwerkelijk de LPF achterna gaat, maar de vergelijking kan gewoon gemaakt worden.

Toch wel ironisch dat FvD'ers vaak niet in staat zijn het verschil tussen VVD en GL te zien, maar op dit vlak blijkbaar de nuance zelve beweren te zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 28 april 2019 @ 17:55:11 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_186481470
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]


Toch wel ironisch dat FvD'ers vaak niet in staat zijn het verschil tussen VVD en GL te zien, maar op dit vlak blijkbaar de nuance zelve beweren te zijn.
Allemaal linkse eurofiele oikofoben. Wat valt daaraan te nuanceren?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_186481493
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 12:41 schreef timmmmm het volgende:
Ze hebben ten onrechte gedaan of Otten de boel bestolen heeft, een greep uit de kas is gewoonweg niet waar.
Wat is jezelf een bonus uitkeren zonder voorafgaande goedkeuring of zelfs maar medeweten van het bestuur dan wel precies?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 april 2019 @ 17:59:52 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186481555
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alles aan deze toestanden is vergelijkbaar met het begin van de desintegratie van de LPF destijds. En iedereen die dat ontkent, wil het gewoon niet zien. Niemand die beweert dat FvD ook daadwerkelijk de LPF achterna gaat, maar de vergelijking kan gewoon gemaakt worden.

Toch wel ironisch dat FvD'ers vaak niet in staat zijn het verschil tussen VVD en GL te zien, maar op dit vlak blijkbaar de nuance zelve beweren te zijn.
Dus één iemand die tegen schenen gaat zitten schoppen en terecht uit het bestuur wordt gezet = implosie van de partij?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186481598
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 13:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
erlijk gezegd vind ik nog steeds dat Otten, na het toeeigenen van dat geld plus het bekritiseren van Baudet vlak na de verkiezingen zijn eigen graf aan het graven was. Zo'n financieel akkefietje met je penningmeester is serieus. Dan gelijk aan de stoelpoten van degene waar je vam hebt gestolen zagen is best... brutaal. En zet kwaad bloed.

Wat Otten heeft gedaan was schijnbaar vrij normaal binnen het FVD en baudet wist daarvan. andere bestuursleden deden hetzelfde. Dus het roepen dat Otten een greep uit de kast heeft gedaan nadat hij kritiek had geuit op Baudet en de partij is gewoon karaktermoord. en laad wat mij betreft zien dat Baudet totaal niet geschikt is als politicus omdat hij niet samen kan werken. Op het moment dat je iets doet waar hij het niet mee eens is dan zal hij je eruit werken.

wat mijn ook verbaasd is dat er van die hoge bedragen rondgaan binnen FVD

30.000 euro voor "adviseurs" werk
26.000 euro voor het "hosten" van een website
15.000 euro als "mantelzorg vergoeding" voor het verzorgen van Hiddema

Ik vraag mij af waar ze dat geld allemaal vandaan halen. want bij "normale" politieke partijen zijn dit soort bedragen echt niet gangbaar. en kun je die niet zo maar even weghalen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_186481719
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus één iemand die tegen schenen gaat zitten schoppen en terecht uit het bestuur wordt gezet = implosie van de partij?
Dat zal moeten blijken. Nogmaals, het geeft een (verontrustend) inkijkje in het leiderschap van Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186481734
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 18:03 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Wat Otten heeft gedaan was schijnbaar vrij normaal binnen het FVD en baudet wist daarvan. andere bestuursleden deden hetzelfde. Dus het roepen dat Otten een greep uit de kast heeft gedaan nadat hij kritiek had geuit op Baudet en de partij is gewoon karaktermoord. en laad wat mij betreft zien dat Baudet totaal niet geschikt is als politicus omdat hij niet samen kan werken. Op het moment dat je iets doet waar hij het niet mee eens is dan zal hij je eruit werken.

wat mijn ook verbaasd is dat er van die hoge bedragen rondgaan binnen FVD

30.000 euro voor "adviseurs" werk
26.000 euro voor het "hosten" van een website
15.000 euro als "mantelzorg vergoeding" voor het verzorgen van Hiddema

Ik vraag mij af waar ze dat geld allemaal vandaan halen. want bij "normale" politieke partijen zijn dit soort bedragen echt niet gangbaar. en kun je die niet zo maar even weghalen.
Donaties vermoed ik

Waaraan worden deze baten besteed?
Forum voor Democratie investeert de meeste baten direct weer in verdere groei en campagnes - met name online. Hierdoor zijn we in korte tijd uitgegroeid tot de grootste politieke beweging op social media. Forum voor Democratie huurt een compact kantoor in Amsterdam waar met een compact en slagvaardig team gewerkt wordt aan de verdere gecontroleerde uitbouw van de partij, de contacten met de leden worden onderhouden en diverse administratieve werkzaamheden plaatsvinden. Ook maken we momenteel vrij veel kosten voor de landelijke selectie van goede kandidaten voor de Provinciale Staten via recruiting, politieke activiteiten en trainingen. Ook besteden we het aan onze jaarlijkse Algemene Vergadering waar de leden kunnen meebeslissen over de koers van de partij en - last but not least - moeten we aanzienlijke kosten maken voor beveiliging.


De website wordt goed beveiligd.
pi_186481770
Ben vooral benieuwd waar de donaties vandaan komen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186482082
Ook aan ledengeld moet er wel een paar ton binnen gekomen zijn, dus geld is er wel vermoed ik.
٩๏̯͡๏)۶
pi_186482125
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus één iemand die tegen schenen gaat zitten schoppen en terecht uit het bestuur wordt gezet = implosie van de partij?
Dat is inderdaad precies wat ik beweerde. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186482152
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186482423
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 18:03 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

30.000 euro voor "adviseurs" werk
26.000 euro voor het "hosten" van een website
15.000 euro als "mantelzorg vergoeding" voor het verzorgen van Hiddema

Ik vraag mij af waar ze dat geld allemaal vandaan halen. want bij "normale" politieke partijen zijn dit soort bedragen echt niet gangbaar. en kun je die niet zo maar even weghalen.
Dit vind ik dan weer echt stierenstront.
Ten eerste zijn dit zakelijk peanuts bedragen.
Ik denk dat Otten met zijn advies bedrijf echt wel kosten had gemaakt.
Voor hosting ook helemaal geen rare kosten.
En Hiddema’s heup, tja die man is al half dood en werkt dag en nacht voor die hobbyclub, tuurlijk ga je wat vergoeden.
Laat ze dat beter binnenkamers houden.
Vakman pur sang
pi_186482511
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 18:03 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Wat Otten heeft gedaan was schijnbaar vrij normaal binnen het FVD en baudet wist daarvan. andere bestuursleden deden hetzelfde. Dus het roepen dat Otten een greep uit de kast heeft gedaan nadat hij kritiek had geuit op Baudet en de partij is gewoon karaktermoord.
Nee, hij was penningmeester en kon dus zonder akkoord van het bestuur mensen uitbetalen. Dat heeft hij gedaan en hij heeft ook zichzelf betaald. Dat kan natuurlijk niet, juist omdat het om geld aan hemzelf ging had dat door het bestuur besloten moeten worden en had hij zelf geen partij moeten zijn bij die bestuursbeslissing.

Omdat hij het openlijk heeft gedaan en het heeft teruggestort is het buiten dat kader niet ernstig en is de omschrijving 'greep uit de kas' insinuerend. Ook niet handig voor het imago van de partij. Maar hij is wel de hand boven het hoofd gehouden en nu hij dankzij Baudet met een grote fractie in de 1e kamer verkozen is blijkt hij zelf niet zo loyaal. Ja, dan krijg je ruzie natuurlijk.

quote:
en laad wat mij betreft zien dat Baudet totaal niet geschikt is als politicus omdat hij niet samen kan werken. Op het moment dat je iets doet waar hij het niet mee eens is dan zal hij je eruit werken.
Och wat jammer. Had je eindelijk je partij gevonden en nu dit.

quote:
wat mijn ook verbaasd is dat er van die hoge bedragen rondgaan binnen FVD

30.000 euro voor "adviseurs" werk
26.000 euro voor het "hosten" van een website
15.000 euro als "mantelzorg vergoeding" voor het verzorgen van Hiddema

Ik vraag mij af waar ze dat geld allemaal vandaan halen. want bij "normale" politieke partijen zijn dit soort bedragen echt niet gangbaar. en kun je die niet zo maar even weghalen.
Andere partijen leven van een door hen zelf geregelde subsidie van belastinggeld. Maar die is afhankelijk van het aantal leden, en die partijen slagen er al tijden niet in om mensen enthousiast te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186482523
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer echt stierenstront.
Ten eerste zijn dit zakelijk peanuts bedragen.
Ik denk dat Otten met zijn advies bedrijf echt wel kosten had gemaakt.
Voor hosting ook helemaal geen rare kosten.
En Hiddema’s heup, tja die man is al half dood en werkt dag en nacht voor die hobbyclub, tuurlijk ga je wat vergoeden.
Laat ze dat beter binnenkamers houden.
het kunnen dan zakelijk "peanuts" bedragen zijn voor een normale politiek partij zijn dit soort bedragen serieus geld. wat ze echt niet zomaar gaan uitdelen

en hiddema hoeft met het inkomen van een kamerlid en wat hij heeft verdiend met zijn advocaten praktijk niet echt op een houtje te bijten. en hij is prima in staat om zijn eigen zorgkosten te betalen. ik zou niet weten waarom een politieke partij dat zou moeten doen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zondag 28 april 2019 @ 18:59:01 #39
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186482535
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer echt stierenstront.
Ton Elias verbaasde zich ook al over de bedragen...

https://eenvandaag.avrotr(...)ibi-om-hem-te-lozen/

Ach, het is duidelijk een partij voor en door de rijken (van het dubieuze type)

Voor en door Moskou.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186482684
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Andere partijen leven van een door hen zelf geregelde subsidie van belastinggeld. Maar die is afhankelijk van het aantal leden, en die partijen slagen er al tijden niet in om mensen enthousiast te krijgen.
Wat een onzin.

FvD krijgt evengoed geld vanuit die subsidie. ¤300k op ¤1200k, 25% dus.

Ter vergelijking:
D66 krijgt ¤930k aan subsidie op ¤4500k, zo'n 20% dus.
CDA krijgt ¤1200k aan subsidie op ¤4700k, zo'n 25% dus.
GL krijgt ¤1400k aan subsidie op ¤5300k, zo'n 25% dus.

De SGP kon ik niet vinden, want hun site heeft zondagsrust. :D

Toevoeging: dit zijn trouwens de totale subsidies vanuit BZK, die zijn gebaseerd op zowel de basissubsidie, de subsidie per kamerzetel, en de subsidie per lid. Iets waar de VVD overigens heel open in is:Het op het aantal leden gebaseerde deel waar jij het over hebt, is maar een fractie (pun not intended) van de daadwerkelijke inkomsten.

[ Bericht 17% gewijzigd door DireStraits7 op 28-04-2019 19:13:25 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186482774
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer echt stierenstront.
Ten eerste zijn dit zakelijk peanuts bedragen.
Ik denk dat Otten met zijn advies bedrijf echt wel kosten had gemaakt.
Voor hosting ook helemaal geen rare kosten.
En Hiddema’s heup, tja die man is al half dood en werkt dag en nacht voor die hobbyclub, tuurlijk ga je wat vergoeden.
Laat ze dat beter binnenkamers houden.
Ik dacht dat nieuwe politiek niet van de achterkamertjes was en dat forum volledige transparantie nastreefde? :)
pi_186482800
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik dacht dat nieuwe politiek niet van de achterkamertjes was en dat forum volledige transparantie nastreefde? :)
Ja dat doen ze nu.
Maar ja de regel. Shit in, shit out, geldt ook voor het Forum. :')
Vakman pur sang
  Moderator zondag 28 april 2019 @ 20:08:17 #43
236264 crew  capricia
pi_186483814
JaapJansen twitterde op zondag 28-04-2019 om 11:53:50 Hiddema heeft ruzie met Harry Mens sinds hij zaterdag in Telegraaf dit👇zei. Hiddema: ‘Ik zeg: hoe weet jij dat? Dat zeg je zomaar niet. Als je dit over mij had gezegd, zat ik nu op de Lijnbaansgracht aangifte te doen. Ik denk: man, waar bemoei jij je mee?’ @WNLOpZondag https://t.co/M6oBm4SBBQ reageer retweet
Definitely not CIA
  zondag 28 april 2019 @ 20:17:37 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186484082
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 20:08 schreef capricia het volgende:
JaapJansen twitterde op zondag 28-04-2019 om 11:53:50 Hiddema heeft ruzie met Harry Mens sinds hij zaterdag in Telegraaf dit👇zei. Hiddema: ‘Ik zeg: hoe weet jij dat? Dat zeg je zomaar niet. Als je dit over mij had gezegd, zat ik nu op de Lijnbaansgracht aangifte te doen. Ik denk: man, waar bemoei jij je mee?’ @:WNLOpZondag https://t.co/M6oBm4SBBQ reageer retweet
[ afbeelding ]
Mens is sympathisant en komt dan met deze dolksteek. Als Harry zulke zware beschuldigingen uit moet hij ook met bewijzen komen.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 28 april 2019 @ 20:19:01 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186484125
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2019 17:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat is jezelf een bonus uitkeren zonder voorafgaande goedkeuring of zelfs maar medeweten van het bestuur dan wel precies?
Volgens Otten is dit in een bestuursvergadering besproken dus ik weet niet wie daarin de waarheid spreekt
Laffe huichelaar
  zondag 28 april 2019 @ 20:28:35 #46
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186484356
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 20:08 schreef capricia het volgende:
JaapJansen twitterde op zondag 28-04-2019 om 11:53:50 Hiddema heeft ruzie met Harry Mens sinds hij zaterdag in Telegraaf dit👇zei. Hiddema: ‘Ik zeg: hoe weet jij dat? Dat zeg je zomaar niet. Als je dit over mij had gezegd, zat ik nu op de Lijnbaansgracht aangifte te doen. Ik denk: man, waar bemoei jij je mee?’ @:WNLOpZondag https://t.co/M6oBm4SBBQ reageer retweet
[ afbeelding ]
Mens is team Otten blijkbaar, schijnt dat de FvD stemmer juist in meerderheid team Baudet is.

An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 april 2019 @ 20:57:03 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186485026
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 20:08 schreef capricia het volgende:
JaapJansen twitterde op zondag 28-04-2019 om 11:53:50 Hiddema heeft ruzie met Harry Mens sinds hij zaterdag in Telegraaf dit👇zei. Hiddema: ‘Ik zeg: hoe weet jij dat? Dat zeg je zomaar niet. Als je dit over mij had gezegd, zat ik nu op de Lijnbaansgracht aangifte te doen. Ik denk: man, waar bemoei jij je mee?’ @:WNLOpZondag https://t.co/M6oBm4SBBQ reageer retweet
[ afbeelding ]
deze soap wordt met de dag beter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186485313
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2019 20:28 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Mens is team Otten blijkbaar, schijnt dat de FvD stemmer juist in meerderheid team Baudet is.

[ afbeelding ]
Zoals het nu in de media gebracht is kun je ook moeilijk vóór team Otten zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186485513
Otten en Baudet moeten even samen een wijntje doen, alles klaar basta
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 april 2019 @ 21:18:55 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186485555
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 21:16 schreef Doublepain het volgende:
Otten en Baudet moeten even samen een wijntje doen, alles klaar basta
dat zou de geloofwaardigheid van de partij enorm goed doen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186486768
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 21:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zoals het nu in de media gebracht is kun je ook moeilijk vóór team Otten zijn.
Dat was die karaktermoord, wat Otten terecht zei.
pi_186490748
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 22:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat was die karaktermoord, wat Otten terecht zei.
En nu ben jij opeens zijn fan :)
pi_186491515
Harry Mens kwijt, dat is toch wel een groot verlies hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 08:39:49 #54
236264 crew  capricia
pi_186491660
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 08:12 schreef Ludachrist het volgende:
Harry Mens kwijt, dat is toch wel een groot verlies hoor.
Dat is een stukje van de financieringsclub die Otten met zich mee bracht. Deze mensen staan achter de koers die Otten de partij gaf.
Definitely not CIA
  maandag 29 april 2019 @ 08:46:22 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186491716
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 03:07 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

En nu ben jij opeens zijn fan :)
Hier hebben we het toevallig gisteren over gehad. Als je hier niet komt voor een discussie maar gewoon om te roepen, blijf dan weg.

A) Herhalen wat iemand zegt, maakt je geen fan
B) Beargumenteerd constateren dat iemand in een bepaalde situatie benadeeld wordt maakt je geen fan

Dit soort dingen roepen in plaats van ingaan op wat gezegd wordt maakt je vooral heel simpel. Ik zit me zelfs te bedenken of ik jou ooit op een inhoudelijke post heb betrapt, dat ik daar zo lang over na moet denken zegt eigenlijk al genoeg
Laffe huichelaar
pi_186491989
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 08:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hier hebben we het toevallig gisteren over gehad. Als je hier niet komt voor een discussie maar gewoon om te roepen, blijf dan weg.

A) Herhalen wat iemand zegt, maakt je geen fan
B) Beargumenteerd constateren dat iemand in een bepaalde situatie benadeeld wordt maakt je geen fan

Dit soort dingen roepen in plaats van ingaan op wat gezegd wordt maakt je vooral heel simpel. Ik zit me zelfs te bedenken of ik jou ooit op een inhoudelijke post heb betrapt, dat ik daar zo lang over na moet denken zegt eigenlijk al genoeg
Dat laatste geldt ook zeer regelmatig voor jou in dit topic hoor.
pi_186492055
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 21:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zou de geloofwaardigheid van de partij enorm goed doen
Zeker. Conflicten moet je uitspreken en als het even kan oplossen.
Zo werkt het in de 'echte' wereld ook.
pi_186492113
Ik denk niet dat Otten er momenteel op zit te wachten om onder het genot van een wijntje van Baudet te horen te krijgen dat hij zijn bek voortaan moet houden als hij nog iets in de partij wil blijven doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186492292
Net bij Radio 1: Otten is welkom als Eerste Kamerlid, maar voorlopig niet als fractievoorzitter. Ben benieuwd naar zijn reactie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 29 april 2019 @ 09:50:22 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186492481
Ter bevestiging.
Verrassend wel...
https://www.telegraaf.nl/(...)ter-fv-d?utm_source=(direct)&utm_medium=webpush
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_186492622
Ik neem aan dat Otten dan wel de eer aan zichzelf gaat houden.

Zie je het voor je, Otten die nederig knielt voor de grote Baudet en snikkend z'n excuses aanbiedt?

thierrybaudet twitterde op maandag 29-04-2019 om 09:10:54 Mooie verklaring EK-lijst #FVD: nu Otten oprechte excuses heeft aangeboden krijgt hij kans om vertrouwen te herstellen als EK-lid. Paul Cliteur nieuwe ad-interim woordvoerder. Hoop het nu achter ons te kunnen laten en blik weer te richten op de toekomst! https://t.co/eGmKge9jz1 reageer retweet


[ Bericht 91% gewijzigd door Ronald op 29-04-2019 10:11:36 ]
٩๏̯͡๏)۶
pi_186492648
Langzaam wordt Henkie de partij uitgewerkt :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 10:23:00 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186492863
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:21 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Zeker. Conflicten moet je uitspreken en als het even kan oplossen.
Zo werkt het in de 'echte' wereld ook.
Als je iemand via twitter ontslaat, beschuldigd van een greep in de kas (dus diefstal/fraude/oplichting) dan kan zo iemand niet geloofwaardig teruggehaald worden. Zo werkt dat niet in de echte wereld.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186492884
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Als je iemand via twitter ontslaat, beschuldigd van een greep in de kas (dus diefstal/fraude/oplichting) dan kan zo iemand niet geloofwaardig teruggehaald worden. Zo werkt dat niet in de echte wereld.
In de echte wereld wordt ook het functioneren van degene die iemand per tweet ontslaat ter discussie gesteld...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 10:26:05 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186492902
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik neem aan dat Otten dan wel de eer aan zichzelf gaat houden.

Zie je het voor je, Otten die nederig knielt voor de grote Baudet en snikkend z'n excuses aanbiedt?

thierrybaudet twitterde op maandag 29-04-2019 om 09:10:54 Mooie verklaring EK-lijst #FVD: nu Otten oprechte excuses heeft aangeboden krijgt hij kans om vertrouwen te herstellen als EK-lid. Paul Cliteur nieuwe ad-interim woordvoerder. Hoop het nu achter ons te kunnen laten en blik weer te richten op de toekomst! https://t.co/eGmKge9jz1 reageer retweet
De financiën zijn in goede handen bij FvD...... Hiddema vangt rustig bergen geld waar hij geen recht op heeft en speelt de vermoorde onschuld. Otten graait in de kas en mag vervolgens op één van de meest cruciale plekken gaan zitten voor FvD.
Geen wonder dat er nooit enige financiële onderbouwing van plannen is bij Forum
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 10:27:08 #66
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186492916
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

In de echte wereld wordt ook het functioneren van degene die iemand per tweet ontslaat ter discussie gesteld...
Die beste man heb ik de afgelopen week nergens in de media gezien, of ligt dat aan mij? Hiddema zit over de kastanjes uit het vuur te halen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186492973
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Die beste man heb ik de afgelopen week nergens in de media gezien, of ligt dat aan mij? Hiddema zit over de kastanjes uit het vuur te halen
Hiddema heeft wat meer plausible deniability dan Baudet.

'Geld uit de kas? Ja, zou kunnen, daar weet ik het fijne helemaal niet van maar dat is natuurlijk niet goed en dat moet wel opgelost worden, maar daar komen we wel uit, bedragen weet ik niet precies en het tijdstip ook niet echt en of het in het bestuur besproken is zou ik niet durven zeggen'.

Dat werkt anders voor een Baudet die ook gewoon in het bestuur zit en al die dingen niet zomaar vaag kan laten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 29 april 2019 @ 10:34:26 #68
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186493008
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2019 09:16 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat laatste geldt ook zeer regelmatig voor jou in dit topic hoor.
Wijs me er dan vooral op en dan zal ik de gemaakte post met alle liefde onderbouwen
Laffe huichelaar
pi_186493051
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wijs me er dan vooral op en dan zal ik de gemaakte post met alle liefde onderbouwen
Dat is zoekwerk en ik maak mij er net zo hard schuldig aan. Het maakt de tongen nogal los hier en de emoties lopen nog wel eens op. Hoort er bij.
  maandag 29 april 2019 @ 10:38:18 #70
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186493067
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is zoekwerk en ik maak mij er net zo hard schuldig aan. Het maakt de tongen nogal los hier en de emoties lopen nog wel eens op. Hoort er bij.
Ik bedoelde meer in de toekomst. En jij probeert over het algemeen in ieder geval meestal nog op andermans post in te gaan of met argumenten te komen toch?
Laffe huichelaar
pi_186493125
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Net bij Radio 1: Otten is welkom als Eerste Kamerlid, maar voorlopig niet als fractievoorzitter. Ben benieuwd naar zijn reactie.
Baudet en Rooken bepalen die welkomheid .
Ze dicteren de gekozen volksvertegenwoordigers wat ze moeten vinden ?
pi_186493140
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer in de toekomst. En jij probeert over het algemeen in ieder geval meestal nog op andermans post in te gaan of met argumenten te komen toch?
Meestal wel, maar ik emo.gif ook regelmatig en 9 van de 10 keer post ik ook niet, omdat het altjjd eindigt in modder gooien of eindeloze zinloze discussies.
  maandag 29 april 2019 @ 10:43:35 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186493146
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 08:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is een stukje van de financieringsclub die Otten met zich mee bracht. Deze mensen staan achter de koers die Otten de partij gaf.
Nederland is niet voor niets een plutocratie

tomlouwerse twitterde op maandag 29-04-2019 om 09:06:56 Belangrijk en interessant onderzoek van Wouter Schakel (UvA) naar vertegenwoordiging van inkomensgroepen: hogere inkomens zien hogere kans dat hun voorkeuren in beleid worden vertaald. (Zelfs) in Nederland. https://t.co/AMyeKoG4oJ reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186493154
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik neem aan dat Otten dan wel de eer aan zichzelf gaat houden.

Zie je het voor je, Otten die nederig knielt voor de grote Baudet en snikkend z'n excuses aanbiedt?

Ik denk dat Otten wel in de Kamer gaat zitten, maar kan me niet voorstellen dat dat bij FvD is. Misschien dat hij een eigen partij wil op gaan richten, met een hoop van de financiers van FvD?

Dat zou een reden zijn om zich stil te houden tot aan het moment dat hij zijn zetel heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186493178
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet en Rooken bepalen die welkomheid .
Ze dicteren de gekozen volksvertegenwoordigers wat ze moeten vinden ?
Inderdaad, de fractie gaat over het kiezen van hun voorzitter, daar heeft Baudet niks mee te maken...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 10:48:20 #76
236264 crew  capricia
pi_186493199
Overigens is er wel een probleem als Otten echt uit het bestuurd stapt. In de statuten staat namelijk dat het bestuur uit 3 leden moet bestaan.
Mocht het bestuur uit 2 leden gaan bestaan, dan zijn de beslissingen van dat bestuur ongeldig.

Ik heb overigens nog geen ontslagbrief van Otten gezien.
Definitely not CIA
pi_186493219
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 10:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat Otten wel in de Kamer gaat zitten, maar kan me niet voorstellen dat dat bij FvD is. Misschien dat hij een eigen partij wil op gaan richten, met een hoop van de financiers van FvD?

Dat zou een reden zijn om zich stil te houden tot aan het moment dat hij zijn zetel heeft.
Dit zou me niets verbazen ja...

Normaal kiest een fractie zelf toch altijd een nieuwe fractieleider? Maar nu is het dus blijkbaar door Thierry en cs. bepaald dat Cliteur die baan krijgt, mooi zulke democratische besluitvorming :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186493238
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik neem aan dat Otten dan wel de eer aan zichzelf gaat houden.

Zie je het voor je, Otten die nederig knielt voor de grote Baudet en snikkend z'n excuses aanbiedt?

thierrybaudet twitterde op maandag 29-04-2019 om 09:10:54 Mooie verklaring EK-lijst #FVD: nu Otten oprechte excuses heeft aangeboden krijgt hij kans om vertrouwen te herstellen als EK-lid. Paul Cliteur nieuwe ad-interim woordvoerder. Hoop het nu achter ons te kunnen laten en blik weer te richten op de toekomst! https://t.co/eGmKge9jz1 reageer retweet
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Langzaam wordt Henkie de partij uitgewerkt :P
Klopt, de man z'n ballen zijn er in een week tijd driemaal afgeschroefd. Het is een pure judaskus, die bovenstaande tweet van Baudet. Afwachten tot Henkie een vierde maal door de knietjes gaat. Reken maar dat FvD nog meer rotzooi over hem heeft. Het imago van Big Henk als harde zakenman en grote dealmaker is nu wel door het putje gespoeld. Lekker weer gaan graaien in de zakenwereld zou ik zeggen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186493251
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit zou me niets verbazen ja...

Normaal kiest een fractie zelf toch altijd een nieuwe fractieleider? Maar nu is het dus blijkbaar door Thierry en cs. bepaald dat Cliteur die baan krijgt, mooi zulke democratische besluitvorming :D
NRC: Otten niet langer beoogd fractievoorzitter Eerste Kamer voor FVD

"Henk Otten is niet langer de beoogde fractievoorzitter voor de Eerste Kamer voor Forum voor Democratie (FVD). Dat heeft de politieke partij maandag bekend gemaakt. Volgens FVD is zondag „de gehele Eerste Kamerlijst - met uitzondering van Henk Otten zelf - samengekomen”. De beoogde senatoren hebben „in het licht van de gerezen vertrouwensbreuk” besloten dat Otten geen geschikte kandidaat meer is voor het „lijstwoordvoerderschap”. Otten blijft wel onderdeel uitmaken van de Eerste Kamerfractie van FVD."
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186493266
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:48 schreef capricia het volgende:
Overigens is er wel een probleem als Otten echt uit het bestuurd stapt. In de statuten staat namelijk dat het bestuur uit 3 leden moet bestaan.
Mocht het bestuur uit 2 leden gaan bestaan, dan zijn de beslissingen van dat bestuur ongeldig.

Ik heb overigens nog geen ontslagbrief van Otten gezien.
Benieuwd of ze Cliteur ook naar voren schuiven als bestuurder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186493273
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 10:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Benieuwd of ze Cliteur ook naar voren schuiven als bestuurder.
Ik verwacht dat ze Paul Frentrop binnenkort naar voren schuiven.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186493278
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:52 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

NRC: Otten niet langer beoogd fractievoorzitter Eerste Kamer voor FVD

"Henk Otten is niet langer de beoogde fractievoorzitter voor de Eerste Kamer voor Forum voor Democratie (FVD). Dat heeft de politieke partij maandag bekend gemaakt. Volgens FVD is zondag „de gehele Eerste Kamerlijst - met uitzondering van Henk Otten zelf - samengekomen”. De beoogde senatoren hebben „in het licht van de gerezen vertrouwensbreuk” besloten dat Otten geen geschikte kandidaat meer is voor het „lijstwoordvoerderschap”. Otten blijft wel onderdeel uitmaken van de Eerste Kamerfractie van FVD."
Ah ok, dat had ik nog niet goed gelezen, dat valt dan nog mee :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186493303
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:48 schreef capricia het volgende:
Overigens is er wel een probleem als Otten echt uit het bestuurd stapt. In de statuten staat namelijk dat het bestuur uit 3 leden moet bestaan.
Mocht het bestuur uit 2 leden gaan bestaan, dan zijn de beslissingen van dat bestuur ongeldig.

Ik heb overigens nog geen ontslagbrief van Otten gezien.
Er zijn toch al een hoop adviseurs van het bestuur, die feitelijk mee beslissen maar geen beslissingsbevoegdheid hebben? Eén van hen zal dus wel doorschuiven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186493323
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:53 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ze Paul Frentrop binnenkort naar voren schuiven.
Dat is wel het meest logisch, die man is toch ook al interim partijvoorzitter geweest?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186493339
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wel het meest logisch, die man is toch ook al interim partijvoorzitter geweest?
Ja, nu ook weer bestuursadviseur. Volgens mij is hij indertijd geblokkeerd als bestuursvoorzitter door, jawel, Henk Otten. Bovendien is Frentrop iemand met een goed CV en ruime bestuurlijke ervaring.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 29 april 2019 @ 11:11:36 #86
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186493535
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik neem aan dat Otten dan wel de eer aan zichzelf gaat houden.

Zie je het voor je, Otten die nederig knielt voor de grote Baudet en snikkend z'n excuses aanbiedt?

thierrybaudet twitterde op maandag 29-04-2019 om 09:10:54 Mooie verklaring EK-lijst #FVD: nu Otten oprechte excuses heeft aangeboden krijgt hij kans om vertrouwen te herstellen als EK-lid. Paul Cliteur nieuwe ad-interim woordvoerder. Hoop het nu achter ons te kunnen laten en blik weer te richten op de toekomst! https://t.co/eGmKge9jz1 reageer retweet
Um, als ik het zo lees is dat min of meer wat hij al gedaan heeft?

Eerlijk gezegd mag Otten blij zijn dat hij uberhaupt bij FVD betrokken mag blijven. En Henk beseft ook wel dat zonder FVD een einde komt aan zijn politieke carričre. Letterlijk 96% van de partij staat achter Baudet.

Meneer de dealmaker met zijn ondernemerspartij heeft zich lelijk vergist.

Maargoed, jullie mogen natuurlijk altijd blijven hopen op LPF praktijken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 11:17:57 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186493651
Mooi hoe Otten tijden lang belangrijk was binnen de partij en nu wordt afgeserveerd als iemand die slechts een bepaalde stroming binnen de partij vertegenwoordigd en best gemist kan worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186493683
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:17 schreef rubbereend het volgende:
Mooi hoe Otten tijden lang belangrijk was binnen de partij en nu wordt afgeserveerd als iemand die slechts een bepaalde stroming binnen de partij vertegenwoordigd en best gemist kan worden
Het mooiste vind ik de naďviteit van de Baudet fans, die vinden dat het mooi en snel afgewikkeld is. Zo doe je dat een politieke crisis oplossen!!

De Greep Uit de Kas, heet nu trouwens ineens een verkeerde transactie

fvdemocratie twitterde op maandag 29-04-2019 om 11:04:06 De verkeerde transactie is rechtgezet. Wat ons betreft is de kwestie met Otten nu opgelost. FVD stopt vanaf vandaag weer alle energie in de EP/EU verkiezingen van 23 mei. #FVD reageer retweet
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 11:27:01 #89
236264 crew  capricia
pi_186493778
Van "een greep uit de kas" naar "gecorrigeerde banktransactie".
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 11:32:00 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186493831
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:27 schreef capricia het volgende:
Van "een greep uit de kas" naar "gecorrigeerde banktransactie".
_O- Otten zal intern gewoon gezegd hebben dat hij aan zijn zetel vasthoudt. Dat is niet zo gek hij heeft zelf snel die kieslijsten ingeleverd voor het beruchte interview, dus hij heeft al rekening gehouden met problemen.

FvD wil de machtspositie in de Eerste Kamer vasthouden en dus alle zetels behouden dus moet Otten binnen boord blijven. FvD begint al een normale reguliere partij te worden qua gedrag
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186493891
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:27 schreef capricia het volgende:
Van "een greep uit de kas" naar "gecorrigeerde banktransactie".
_O-

En Ome Theo blijft ondertussen ook gewoon zijn onkostenvergoeding houden gok ik zo :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 11:40:02 #92
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186493932
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

_O-

En Ome Theo blijft ondertussen ook gewoon zijn onkostenvergoeding houden gok ik zo :7
die is blij dat deze storm zijn rel naar de achtergrond heeft geblazen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186493988
Zéér teleurstellend hoe Baudet met interne kritiek en andere meningen omgaat. We zagen het al eind 2017 en nu weer. Het interview van Henk en de timing daarvan waren niet handig maar ook weer niet dusdanig om hem helemaal te degraderen en buitenspel te zetten. Baudet moet een keer die alleenheerschap loslaten anders heeft de partij geen toekomst maar ik ben bang dat hij het te lang wil vasthouden en er straks geen fundament is om op terug te vallen. De partij landelijk uitbouwen (zoals die geroyeerde FvDers eind 2017 wilden) hoort erbij en was je nu al een stuk verder geweest. Andere meningen binnen een partij zonder écht met elkaar overhoop te liggen hoort erbij. De huidige koers gaat op de langere termijn mis, dat kan niet anders. Alles valt of staat bij Baudet op dit moment.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_186494020
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wel het meest logisch, die man is toch ook al interim partijvoorzitter geweest?
Lijkt me link, iemand met bestuurlijke ervaring die ook wel eens een mening zou kunnen hebben over hoe de partij geleid moet worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186494022
Ik gok dat er binnenkort nog een tegenactie van Otten komt om Baudet onderuit te halen, waarschijnlijk nadat de Eerste Kamer is geďnstalleerd :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 11:48:23 #96
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186494052
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat er binnenkort nog een tegenactie van Otten komt om Baudet onderuit te halen, waarschijnlijk nadat de Eerste Kamer is geďnstalleerd :Y
KAn ook zijn dat hij zich koest gaat houden en zijn misschien belangrijke positie uit gaat spelen als hij het moment daar acht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186494140
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

KAn ook zijn dat hij zich koest gaat houden en zijn misschien belangrijke positie uit gaat spelen als hij het moment daar acht
Ik denk dat Henk volledig gemarginaliseerd is en je buiten een kleine steek onder water in een interview weinig spectaculaire onthullingen hoeft te verwachten.

Het is nu gewoon weer kalm water totdat er weer een andere prominent is die een probleem heeft met de alleenheerschappij van Baudet en die uit de partij wordt geknikkerd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186494208
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2019 11:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat Henk volledig gemarginaliseerd is en je buiten een kleine steek onder water in een interview weinig spectaculaire onthullingen hoeft te verwachten.

Het is nu gewoon weer kalm water totdat er weer een andere prominent is die een probleem heeft met de alleenheerschappij van Baudet en die uit de partij wordt geknikkerd.
Ik neem aan dat het ego van Otten nog wel flink gekrenkt is, dus er komt nog wel een moment dat hij echt de vuile was buiten gaat hangen verwacht ik.

Van de 'grote man achter de partij' naar de onbetekenende schlemiel die niks meer te vertellen heeft, dat moet wel iets doen met zo'n man.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 12:02:21 #99
236264 crew  capricia
pi_186494278
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:58 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het ego van Otten nog wel flink gekrenkt is, dus er komt nog wel een moment dat hij echt de vuile was buiten gaat hangen verwacht ik.

Van de 'grote man achter de partij' naar de onbetekenende schlemiel die niks meer te vertellen heeft, dat moet wel iets doen met zo'n man.
Dat lijkt mij ook.
Maar hij retweet zojuist Thierry en FvD berichten dat alles opgelost zou zijn. Hij lijkt zich voorlopig te schikken in de situatie.
Definitely not CIA
pi_186494290
Het klinkt alsof Hiddema zijn zin heeft gekregen. Ik las in een inteview met hem door de Volkskrant precies het scenario dat zich nu ontvouwt. Hij heeft Otten hoog zitten, zou het niet een greep uit de kas willen noemen, wil Otten en Baudet graag samenbrengen om het uit te praten en ervoor te zorgen dat Otten verder kan in de Eerste Kamer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186494345
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 14:01 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit Hiddema als meneer De Uil?
pi_186494390
Belangrijker is de vraag: wie neemt de taken van Otten over? Naar ik begrijp is hij de persoon binnen het FvD die de lijnen en organisatie uitzet. Een Baudet of Hiddema gaat dat niet doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186494412
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo excuses? Waarvoor ?
Otten voelt de bekendmaking en formulering van "greep in de kas" als een mes in de rug van Baudet.
Moet Hiddema wel kletsen en public zo ? Zeg niks en bemiddel face-to-face in alle stilte.

Een van de fouten van de LPF-toppers is dat ze teveel lulden op radio, tv, krant.
Houd de shit binnenkamers. Veel simpeler.
De fout van de LPF-toppers was niet hun onderlinge gekrakeel, maar dat ze hebben onderschat dat Balkenende en Zalm op het geschikte moment zaten te wachten om de partij te wippen, zodra de LPF laag in de peiling zou komen.
De LPF heeft echter nooit iets geblokkeerd in het kabinet waaraan ze deelnamen, ondanks hun onderlinge verdeeldheid, in tegenstelling tot Geert Wilders later.
pi_186494462
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Belangrijker is de vraag: wie neemt de taken van Otten over? Naar ik begrijp is hij de persoon binnen het FvD die de lijnen en organisatie uitzet. Een Baudet of Hiddema gaat dat niet doen.
Nu de organisatie staat is hij een stuk minder noodzakelijk op dat vlak.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186494620
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 12:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nu de organisatie staat is hij een stuk minder noodzakelijk op dat vlak.
En wie overziet en onderhoudt contacten met provinciale (en later wellicht lokale) afdelingen? Ik moet nog maar zien in hoeverre het verstandig is om Otten buitenspel te zetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186494630
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wie overziet en onderhoudt contacten met provinciale (en later wellicht lokale) afdelingen? Ik moet nog maar zien in hoeverre het verstandig is om Otten buitenspel te zetten.
Zijn opvolger, die neemt gewoon een takenpakket over natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 12:45:25 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186494903
Drie man bestuur is ook niet heel veel. En dan zit Baudet ook in de 2e kamer........ Besturen van een partij kost veel tijd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 29 april 2019 @ 12:51:32 #108
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186495021
Nog even voor alle ''Boreaal'' complotdenkers: nee, het is geen extreem-rechtse dogwhistle.

MGoudzwaard058 twitterde op maandag 29-04-2019 om 12:02:10 Dagenlang was de term “boreaal” besmet volgens de linkse media. Heel erg fascistisch, heel erg fout. En wat staat hier nota bene in een onderzoekrapport van maart 2019 van onze eigen Friese ambtelijke organisatie? #FVD https://t.co/jI9y6aZrwx reageer retweet
pi_186495073
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nog even voor alle ''Boreaal'' complotdenkers: nee, het is geen extreem-rechtse dogwhistle.

MGoudzwaard058 twitterde op maandag 29-04-2019 om 12:02:10 Dagenlang was de term “boreaal” besmet volgens de linkse media. Heel erg fascistisch, heel erg fout. En wat staat hier nota bene in een onderzoekrapport van maart 2019 van onze eigen Friese ambtelijke organisatie? #FVD https://t.co/jI9y6aZrwx reageer retweet
Ik vind het heel vriendelijk van Baudet dat hij Noorwegen, Zweden, Finland, grote delen van Rusland en Canada probeert te behoeden van de ondergang.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186495130
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nog even voor alle ''Boreaal'' complotdenkers: nee, het is geen extreem-rechtse dogwhistle.

MGoudzwaard058 twitterde op maandag 29-04-2019 om 12:02:10 Dagenlang was de term “boreaal” besmet volgens de linkse media. Heel erg fascistisch, heel erg fout. En wat staat hier nota bene in een onderzoekrapport van maart 2019 van onze eigen Friese ambtelijke organisatie? #FVD https://t.co/jI9y6aZrwx reageer retweet
Aha, Baudet refereerde in zijn speech naar een klimaatzone? Goed verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 13:10:31 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186495245
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, Baudet refereerde in zijn speech naar een klimaatzone? Goed verhaal.
Ze zijn ofwel erg goedgelovig ofwel ontiegelijk dom bij de FvD aanhang. Of beiden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186495260
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nog even voor alle ''Boreaal'' complotdenkers: nee, het is geen extreem-rechtse dogwhistle.
Dat is het hele concept achter een dog whistle hč, dat het niet zo opvalt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186495272
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
En wie overziet en onderhoudt contacten met provinciale (en later wellicht lokale) afdelingen? Ik moet nog maar zien in hoeverre het verstandig is om Otten buitenspel te zetten.
maar dat is toch niet zo nodig, uit heel deze rel met Otten is duidelijk geworden dat er maar 1 lijn is in het FVD en dat is de lijn baudet. als je daar tegenin gaat dan wordt je uit de partij gewerkt. Lijkt een duidelijke boodschap naar de nieuw gekozen statenleden en eerste kamer leden die straks voor het FvD gekozen worden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_186495273
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt alsof Hiddema zijn zin heeft gekregen. Ik las in een inteview met hem door de Volkskrant precies het scenario dat zich nu ontvouwt. Hij heeft Otten hoog zitten, zou het niet een greep uit de kas willen noemen, wil Otten en Baudet graag samenbrengen om het uit te praten en ervoor te zorgen dat Otten verder kan in de Eerste Kamer.
De man met een weeffout in zijn geweten (eigen woorden) als bemiddelaar die het redelijke midden van de partij moet spelen. Die man heeft natuurlijk geen probleem met grepen in de kas en ook geen probleem met karaktermoorden en mensen ontslaan via twitter (met ook nog een leugen in die tweet). Handig, zo iemand als fikser.

Of je aan zo'n groep de regering van je land moet overlaten is dan weer een tweede, ik zou ze nog niet eens vertrouwen met de kassa van een winkel...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 13:19:38 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186495372
Er wil dus niemand van de partij voor de microfoons van de pers verschijnen. Er wordt alleen gecommuniceerd via Twitter en persberichten en als er iemand in de media komt is het Hiddema zoals afgelopen weekend.... Niet echt een sterk transparant optreden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186495415
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:19 schreef rubbereend het volgende:
Er wil dus niemand van de partij voor de microfoons van de pers verschijnen. Er wordt alleen gecommuniceerd via Twitter en persberichten en als er iemand in de media komt is het Hiddema zoals afgelopen weekend.... Niet echt een sterk transparant optreden
Als je geschoren wordt, moet je stilzitten.
pi_186495472
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:12 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

maar dat is toch niet zo nodig, uit heel deze rel met Otten is duidelijk geworden dat er maar 1 lijn is in het FVD en dat is de lijn baudet. als je daar tegenin gaat dan wordt je uit de partij gewerkt. Lijkt een duidelijke boodschap naar de nieuw gekozen statenleden en eerste kamer leden die straks voor het FvD gekozen worden.
Nou zijn die allemaal al gekozen... door Otten. Wat als daar mensen tussen zitten, zoals wel meer FvD stemmers, die sinds de beruchte toespraak al weinig meer hadden met Baudet en nu meer met Otten hebben? Steeds mensen met zetels uit je partij werken is niet handig...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186495503
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:19 schreef rubbereend het volgende:
Er wil dus niemand van de partij voor de microfoons van de pers verschijnen. Er wordt alleen gecommuniceerd via Twitter en persberichten en als er iemand in de media komt is het Hiddema zoals afgelopen weekend.... Niet echt een sterk transparant optreden
Blijkbaar is dit wat verkoopt. Blaten over verandering en dingen die je zelf niet brengt.
pi_186495505
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:45 schreef rubbereend het volgende:
Drie man bestuur is ook niet heel veel. En dan zit Baudet ook in de 2e kamer........ Besturen van een partij kost veel tijd
Het mooiste vind ik nog dat ze zo tegen een baantjescarrousel ageren, maar ondertussen zit zo'n Annabel Nanninga in de gemeenteraad, provinciale staten en de Eerste Kamer... en ze is bij lange na niet de enige :D _O-

Haar werk doet ze natuurlijk op alle drie de vlakken echt fantastisch :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 13:43:50 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186495658
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het mooiste vind ik nog dat ze zo tegen een baantjescarrousel ageren, maar ondertussen zit zo'n Annabel Nanninga in de gemeenteraad, provinciale staten en de Eerste Kamer... en ze is bij lange na niet de enige :D _O-

Haar werk doet ze natuurlijk op alle drie de vlakken echt fantastisch :+
en daarnaast nog lekker stukjes typen.Alleen al die gekozen baantjes leveren ruim meer dan 5k per maand op + onkonstenvergoedingen die oplopen tot vele duizenden euro's
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 14:15:49 #121
236264 crew  capricia
pi_186496139
Wie heeft Cliteur eigenlijk als opvolger van Otten aangewezen?
Daar is toch geen ledenreferendum of zo over geweest?
Definitely not CIA
pi_186496205
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:15 schreef capricia het volgende:
Wie heeft Cliteur eigenlijk als opvolger van Otten aangewezen?
Daar is toch geen ledenreferendum of zo over geweest?
De rest van de Eerste Kamerlijst.

https://forumvoordemocrat(...)r-positie-henk-otten
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 14:21:25 #123
236264 crew  capricia
pi_186496233
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 14:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De rest van de Eerste Kamerlijst.

https://forumvoordemocrat(...)r-positie-henk-otten
Dank!
Definitely not CIA
pi_186496638
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mens is sympathisant en komt dan met deze dolksteek. Als Harry zulke zware beschuldigingen uit moet hij ook met bewijzen komen.
Zeker, hij moet gewoon met die bewijzen komen of anders z'n mond houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 29-04-2019 14:58:17 ]
  maandag 29 april 2019 @ 14:54:20 #125
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186496841
Inmiddels heeft Otten de tweet van Baudet geretweet, dus het lijkt erop dat hij straks gewoon voor FVD in de EK gaat en zich neerlegt bij zijn "lot".
pi_186496907
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:15 schreef capricia het volgende:
Wie heeft Cliteur eigenlijk als opvolger van Otten aangewezen?
Daar is toch geen ledenreferendum of zo over geweest?
Baudet en Otten hebben een hekel aan referenda van partijleden. Ze vertrouwen de eigen leden niet en willen die bestuursmacht niet delen.
pi_186497086
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Inmiddels heeft Otten de tweet van Baudet geretweet, dus het lijkt erop dat hij straks gewoon voor FVD in de EK gaat en zich neerlegt bij zijn "lot".
Ik pak alvast een bak popcorn voor de wraak van Otten, want die gaat hoe dan ook een keertje komen :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186497744
„Ik ga gewoon de Eerste Kamer in voor Forum”, zegt hij tijdens het korte gesprek. Otten zegt zich te schikken in de rol die de andere Forum-senatoren voor hem bedenken. Of hij straks zal proberen om alsnog fractievoorzitter te worden? „Dat zien we dan wel weer.”

De vraag is wel of Baudet en Otten, die straks als senator voor Forum politicus is, ooit nog echt door één deur zullen kunnen. Otten lijkt het gedoe achter zich te willen laten en zegt daar slechts op: „Joh, dat komt allemaal goed.”

Telegraaf
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 29 april 2019 @ 16:15:10 #129
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186498069
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 15:56 schreef nostra het volgende:
„Ik ga gewoon de Eerste Kamer in voor Forum”, zegt hij tijdens het korte gesprek. Otten zegt zich te schikken in de rol die de andere Forum-senatoren voor hem bedenken. Of hij straks zal proberen om alsnog fractievoorzitter te worden? „Dat zien we dan wel weer.”

De vraag is wel of Baudet en Otten, die straks als senator voor Forum politicus is, ooit nog echt door één deur zullen kunnen. Otten lijkt het gedoe achter zich te willen laten en zegt daar slechts op: „Joh, dat komt allemaal goed.”

Telegraaf
Precies wat we al dachten. Otten is tevreden met de gang van zaken zo. Geen wraak, geen LPF toestanden, sorry jongens! FVD gaat gewoon op volle kracht vooruit. Mét Henk Otten.
pi_186498096
Het lijkt dan toch met een voorlopige sisser af te lopen... maar wel tot de volgende toespraak van Baudet met gekke uitspraken, als ik journalist was zou ik dan gelijk naar de mening van Otten vragen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186498275
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies wat we al dachten. Otten is tevreden met de gang van zaken zo. Geen wraak, geen LPF toestanden, sorry jongens! FVD gaat gewoon op volle kracht vooruit. Mét Henk Otten.
Geloof je het zelf? Een paar dagen geleden: 'de waarheid zal ik vertellen wanneer de tijd rijp is' en nu is het allemaal koek en ei?

En de LPF had ook niet direct een grote bestuurscrisis. Dat begon ook met kleine brandjes. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186498284
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies wat we al dachten. Otten is tevreden met de gang van zaken zo. Geen wraak, geen LPF toestanden, sorry jongens! FVD gaat gewoon op volle kracht vooruit. Mét Henk Otten.
Natuurlijk zijn het LPF toestanden, je wanhopige pogingen om dit weg te wuiven gaan nergens over. De tweede man van de partij is op een totaal zijspoor gezet. Geklooi met de financien dat een jaar na dato pas wordt geopenbaard. Partijleider die duikt op het moment dat het fout gaat.
Lekken vanuit de partij terwijl Baudet en HIddema liegen niet te weten wie het lek is. De partij als vehikel om de zakken te vullen. Etcetera etcetera.
pi_186498577
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn het LPF toestanden, je wanhopige pogingen om dit weg te wuiven gaan nergens over. De tweede man van de partij is op een totaal zijspoor gezet. Geklooi met de financien dat een jaar na dato pas wordt geopenbaard. Partijleider die duikt op het moment dat het fout gaat.
Lekken vanuit de partij terwijl Baudet en HIddema liegen niet te weten wie het lek is. De partij als vehikel om de zakken te vullen. Etcetera etcetera.
Hou de moed erin!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 april 2019 @ 17:08:13 #134
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186498959
JoshuaLivestro twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:23:51 Nieuw dieptepunt. De bedreigingen aan het adres van Kamp Westerbork (kan nauwelijks geloven dat ik die woorden moet uittikken) volgen op ophitserij door Baudet: https://t.co/PXFrK5l2zc https://t.co/UE2JnPpMWB reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186498973
Hiddema en Baudet zijn het in elk geval niet helemaal eens:

https://nos.nl/artikel/22(...)s-achter-de-rug.html


Hiddema lijkt me in dit geval eerlijker. Natuurlijk ging het om dat NRC interview. Dat moet Baudet ook helemaal niet ontkennen, dat maakt hemzelf alleen maar belachelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186499006
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
JoshuaLivestro twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:23:51 Nieuw dieptepunt. De bedreigingen aan het adres van Kamp Westerbork (kan nauwelijks geloven dat ik die woorden moet uittikken) volgen op ophitserij door Baudet: https://t.co/PXFrK5l2zc https://t.co/UE2JnPpMWB reageer retweet
Voor radicaal rechts is elke vorm van niet-negatieve aandacht voor vluchtelingen schandalig.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 17:11:22 #137
236264 crew  capricia
pi_186499018
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:09 schreef Hanca het volgende:
Hiddema en Baudet zijn het in elk geval niet helemaal eens:

https://nos.nl/artikel/22(...)s-achter-de-rug.html


Hiddema lijkt me in dit geval eerlijker. Natuurlijk ging het om dat NRC interview. Dat moet Baudet ook helemaal niet ontkennen, dat maakt hemzelf alleen maar belachelijk.
Otten is in elk geval uit het partijbestuur.
Lijkt me niet onbelangrijk.

Hij was ook echt in 5 min van die FvD website af.
Definitely not CIA
pi_186499044
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 17:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Otten is in elk geval uit partijbestuur.
Lijkt me niet onbelangrijk.

Hij was ook echt in 5 min van die FvD website af.
Snelle webhosting. Kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat.
pi_186499058
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
JoshuaLivestro twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:23:51 Nieuw dieptepunt. De bedreigingen aan het adres van Kamp Westerbork (kan nauwelijks geloven dat ik die woorden moet uittikken) volgen op ophitserij door Baudet: https://t.co/PXFrK5l2zc https://t.co/UE2JnPpMWB reageer retweet
Ach ja, Westerbork aanvallen... ik denk niet dat je heel veel dieper kunt zinken als politicus. Zijn er nou echt mensen die hopen dat deze idioot minister-president wordt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186499140
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Snelle webhosting. Kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat.
:D
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186499647
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
JoshuaLivestro twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:23:51 Nieuw dieptepunt. De bedreigingen aan het adres van Kamp Westerbork (kan nauwelijks geloven dat ik die woorden moet uittikken) volgen op ophitserij door Baudet: https://t.co/PXFrK5l2zc https://t.co/UE2JnPpMWB reageer retweet
Wat een hysterie weer van gekkie Livestro. Sowieso is dit nogal een dubieus figuur om op te dragen als bron hier.
  maandag 29 april 2019 @ 17:58:59 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186499726
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies wat we al dachten. Otten is tevreden met de gang van zaken zo. Geen wraak, geen LPF toestanden, sorry jongens! FVD gaat gewoon op volle kracht vooruit. Mét Henk Otten.
Een beetje als Bomhoff en Heinsbroek waartussen echt alles uitgesproken was _O-
pi_186499920
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:09 schreef Hanca het volgende:
Hiddema lijkt me in dit geval eerlijker. Natuurlijk ging het om dat NRC interview. Dat moet Baudet ook helemaal niet ontkennen, dat maakt hemzelf alleen maar belachelijk.
Uiteraard. Typische FvD-tactiek, dat zagen we toen ook met Yernaz R. Toen hij in opspraak kwam werden er opeens spookverhalen verteld aan de media dat hij familieleden in het criminele milieu zou hebben en dat hij financieel chantabel zou zijn.

Karaktermoord plegen op dissidenten binnen de partij lijkt de tactiek te zijn.
  maandag 29 april 2019 @ 18:14:53 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186499964
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:12 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Uiteraard. Typische FvD-tactiek, dat zagen we toen ook met Yernaz R. Toen hij in opspraak kwam werden er opeens spookverhalen verteld aan de media dat hij familieleden in het criminele milieu zou hebben en dat hij financieel chantabel zou zijn.

Karaktermoord plegen op dissidenten binnen de partij lijkt de tactiek te zijn.
Heeft ongetwijfeld ook als doel om afschrikkend te werken op al die andere goudzoekers die de partij heeft binnengehengeld omdat ze zo snel aan het groeien waren. Vooral niet op het idee komen om je eigen plan te gaan trekken, want dan nagelt Thierry je aan zijn publieke schandpaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186499965
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 17:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat een hysterie weer van gekkie Livestro. Sowieso is dit nogal een dubieus figuur om op te dragen als bron hier.
Als het een dubieus figuur is dan kun je 'm wel aanmelden voor FvD.
pi_186499992
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:12 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Uiteraard. Typische FvD-tactiek, dat zagen we toen ook met Yernaz R. Toen hij in opspraak kwam werden er opeens spookverhalen verteld aan de media dat hij familieleden in het criminele milieu zou hebben en dat hij financieel chantabel zou zijn.

Karaktermoord plegen op dissidenten binnen de partij lijkt de tactiek te zijn.
Wtf. Sauce?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 29 april 2019 @ 18:21:00 #147
408813 crew  trein2000
pi_186500045
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:12 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Uiteraard. Typische FvD-tactiek, dat zagen we toen ook met Yernaz R. Toen hij in opspraak kwam werden er opeens spookverhalen verteld aan de media dat hij familieleden in het criminele milieu zou hebben en dat hij financieel chantabel zou zijn.

Karaktermoord plegen op dissidenten binnen de partij lijkt de tactiek te zijn.
Yep, heel erg eng.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_186500054
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Yep, heel erg eng.
Ben je net zo kritisch op andere partijen met hun corruptie?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 29 april 2019 @ 18:22:56 #149
408813 crew  trein2000
pi_186500064
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 18:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ben je net zo kritisch op andere partijen met hun corruptie?
Incidenten, die ik overigens niet goedpraat, zijn natuurlijk anders dan een patroon van intimidatie. Kritiek op Baudet wordt niet gepikt en geen middel wordt geschuwd...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_186500090
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:12 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Uiteraard. Typische FvD-tactiek, dat zagen we toen ook met Yernaz R. Toen hij in opspraak kwam werden er opeens spookverhalen verteld aan de media dat hij familieleden in het criminele milieu zou hebben en dat hij financieel chantabel zou zijn.

Karaktermoord plegen op dissidenten binnen de partij lijkt de tactiek te zijn.
Dit is echt bullshit, dat Yernaz criminelen in de familie zou hebben was al in januari 2017 bekend gemaakt door het NRC

Yernaz kwam pas een jaar later (februari 2018) in opspraak bij FvD..
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 april 2019 @ 18:25:22 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186500100
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:24 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Dit is echt bullshit, dat Yernaz criminelen in de familie zou hebben was al in januari 2017 bekend gemaakt door het NRC

Yernaz kwam pas een jaar later (februari 2018) in opspraak bij FvD..
Eerder bij iedereen buiten het FvD dan daarbinnen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 april 2019 @ 18:37:12 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186500256
Wie zou de volgende zijn die weggerangeerd wordt. Hiddema, Cliteur of Rooken?
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 18:41:33 #153
236264 crew  capricia
pi_186500327
geen persoonlijke aanvallen op users
Definitely not CIA
  maandag 29 april 2019 @ 18:43:38 #154
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186500359
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:37 schreef Hexagon het volgende:
Wie zou de volgende zijn die weggerangeerd wordt. Hiddema, Cliteur of Rooken?
Cliteur niet, die is idolaat van zijn sterstudent.
  maandag 29 april 2019 @ 18:43:48 #155
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186500365
En Rooken moet de site in de lucht houden.
pi_186500436
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:28 schreef Hanca het volgende:
Nou zijn die allemaal al gekozen... door Otten. Wat als daar mensen tussen zitten, zoals wel meer FvD stemmers, die sinds de beruchte toespraak al weinig meer hadden met Baudet en nu meer met Otten hebben? Steeds mensen met zetels uit je partij werken is niet handig...
zolang ze binnenkort op de FvD stemmen in de eerste kamer verkiezingen zal het daarna niet zo heel veel kunnen schelen. beetje zoals bij de PVV Wilders boeit het ook niet zoveel wat zijn statenleden doen
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_186500445
De 75 jarige Hiddema hoeven ze echt niet weg te rangeren. Die is straks 77 bij de volgende verkiezingen, gaat zich echt niet tot zijn 81e laten verkiezen. Hij kan het nu al vaak niet volgen. Geen schande, niet iedereen is zo kwiek als Van Rooijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186500455
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies wat we al dachten. Otten is tevreden met de gang van zaken zo. Geen wraak, geen LPF toestanden, sorry jongens! FVD gaat gewoon op volle kracht vooruit. Mét Henk Otten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186500501
@KoosVogels.

Dat is eerder van toepassing op degenen die op het patijkartel stemmen en blijven stemmen en blijven stemmen ongeacht, en goedpraten. En houden van al dat wanbeleid, eindeloze immigratie, verkwanselen van gezondheidszorg ectcetera

Jullie zouden FvD moeten omarmen. Op wie ga je anders stemmen dan? Zeggen jullie weer niet. Durven jullie niet.
pi_186500603
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:37 schreef Hexagon het volgende:
Wie zou de volgende zijn die weggerangeerd wordt. Hiddema, Cliteur of Rooken?
Van die 3 zeker Hiddema, die geeft nu eigenlijk ook toe dat Thierry op zijn pik was getrapt door Otten en daarom het verhaal van de declaratie is gelekt om Otten onder de bus te gooien..
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186500619
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 18:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
@:KoosVogels.

Dat is eerder van toepassing op degenen die op het patijkartel stemmen en blijven stemmen en blijven stemmen ongeacht, en goedpraten. En houden van al dat wanbeleid, eindeloze immigratie, verkwanselen van gezondheidszorg ectcetera

Jullie zouden FvD moeten omarmen. Op wie ga je anders stemmen dan? Zeggen jullie weer niet. Durven jullie niet.
GL *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_186500636
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 18:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
@:KoosVogels.

Dat is eerder van toepassing op degenen die op het patijkartel stemmen en blijven stemmen en blijven stemmen ongeacht, en goedpraten. En houden van al dat wanbeleid, eindeloze immigratie, verkwanselen van gezondheidszorg ectcetera

Jullie zouden FvD moeten omarmen. Op wie ga je anders stemmen dan? Zeggen jullie weer niet. Durven jullie niet.
Vrees dat wij een ander beeld hebben van wat moet worden beschouwd als 'wanbeleid'.

Maar ik stemde twee jaar geleden en vorige maand VVD. Denk dat ik bij de Europese verkiezingen Timmermans stem. Indien we weer mogen stemmen voor de Tweede Kamer wordt het waarschijnlijk Dijkhoff of Hoekstra.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 29 april 2019 @ 18:59:30 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186500680
Misschien kunnen we bij de Tweede Kamerverkiezingen voor de overzichtelijkheid gewoon maar 2 lijsten op het stemformulier zetten. Lijst 1, Forum voor Democratie. Lijst 2, Het Partijkartel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186500783
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 18:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
@:KoosVogels.

Dat is eerder van toepassing op degenen die op het patijkartel stemmen en blijven stemmen en blijven stemmen ongeacht, en goedpraten. En houden van al dat wanbeleid, eindeloze immigratie, verkwanselen van gezondheidszorg ectcetera

Jullie zouden FvD moeten omarmen. Op wie ga je anders stemmen dan? Zeggen jullie weer niet. Durven jullie niet.
Van het grootste deel van de leden die hier vaker posten is wel bekend wat ze stemmen. Dus dat durft iedereen prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186500902
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een beetje als Bomhoff en Heinsbroek waartussen echt alles uitgesproken was _O-
Bomhoff, was dat die shagrokende minister van VWS, of was dat Remkes? Toegegeven, dat was allemaal wel mooie televisie hoor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186500937
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrees dat wij een ander beeld hebben van wat moet worden beschouwd als 'wanbeleid'.

Maar ik stemde twee jaar geleden en vorige maand VVD. Denk dat ik bij de Europese verkiezingen Timmermans stem. Indien we weer mogen stemmen voor de Tweede Kamer wordt het waarschijnlijk Dijkhoff of Hoekstra.
VVD heeft in de zorg de macht aan de zorgverzekeraar gegeven. Instellingen, managers, artsen graaien bij het leven. Kwaliteit vd zorg is achteruit gegaan want er is geen prikel om betere zorg te leveren aan patienten. Dat noem ik wanbeleid. Daar ben jij oa. dus voor. Weten we dat ook weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 29-04-2019 19:16:26 ]
pi_186500987
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

Indien we weer mogen stemmen voor de Tweede Kamer wordt het waarschijnlijk Dijkhoff of Hoekstra.
Dijkhoff? Als je dan toch op een rechtspopulist wil stemmen, waarom dan op zo'n matige?
pi_186501013
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:10 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

VVD heeft in de zorg de macht aan de zorgverzekeraar gegeven. Instellingen, managers, artsen graaien bij het leven. Kwaliteit vd zorg is achteruit gegaan want er is geen prikel om betere zorg te leveren aan patienten. Dat noem ik wanbeleid. Daar ben jij oa. dus voor.
Ehm, jij ook...
pi_186501061
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 19:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Bomhoff, was dat die shagrokende minister van VWS, of was dat Remkes? Toegegeven, dat was allemaal wel mooie televisie hoor.
Bomhoff was die met dat belletje.
pi_186501137
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dijkhoff? Als je dan toch op een rechtspopulist wil stemmen, waarom dan op zo'n matige?
Dijkhof is net zoals Rutte. Voor wanbeleid stemmen zoals het klimaatakkoord. En vervolgens via de media zogenaamd de nuchtere jongen spelen en doen alsof het niet zo hoeft. Gewoon ook een leugenaar. Baudet is tenminste oprecht.
pi_186501154
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

Baudet is tenminste oprecht.
Hmja. En knettergestoord.
pi_186501289
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dijkhof is net zoals Rutte. Voor wanbeleid stemmen zoals het klimaatakkoord. En vervolgens via de media zogenaamd de nuchtere jongen spelen en doen alsof het niet zo hoeft. Gewoon ook een leugenaar. Baudet is tenminste oprecht.
Ja haha dat is politiek bedrijven. Als je dat niet snapt kun je idd beter de Telegraaf lezen. :')
Vakman pur sang
  Redactie Games maandag 29 april 2019 @ 19:26:12 #173
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_186501331
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dijkhof is net zoals Rutte. Voor wanbeleid stemmen zoals het klimaatakkoord. En vervolgens via de media zogenaamd de nuchtere jongen spelen en doen alsof het niet zo hoeft. Gewoon ook een leugenaar. Baudet is tenminste oprecht.
Oprecht in z'n ontkenning van de wetenschap, dat wel. Je moet respect hebben voor zoveel pragmatisme (of stupiditeit, volgens 97 procent van alle wetenschappers die er een greintje verstand van hebben).
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_186501412
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:26 schreef Puddington het volgende:

[..]

Oprecht in z'n ontkenning van de wetenschap, dat wel. Je moet respect hebben voor zoveel pragmatisme (of stupiditeit, volgens 97 procent van alle wetenschappers die er een greintje verstand van hebben).
Als je wat betreft wetenschap doelt op die zogenaamde 97% concensus over co2 en mens leugen..
pi_186501523
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bomhoff was die met dat belletje.
Oh ja, verdomme. _O-
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186504015
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:12 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Uiteraard. Typische FvD-tactiek, dat zagen we toen ook met Yernaz R. Toen hij in opspraak kwam werden er opeens spookverhalen verteld aan de media dat hij familieleden in het criminele milieu zou hebben en dat hij financieel chantabel zou zijn.

Karaktermoord plegen op dissidenten binnen de partij lijkt de tactiek te zijn.
Het lijkt me dan ook oprecht ontzettend moeilijk om een nieuwe politieke partij op te zetten en te laten groeien. Ik heb wel eens mensen moeten aannemen voor het uitvoeren van mijn ideeën. Dat was niet eenvoudig: hoe weet je dat iemand recht doet aan je ideeën? Hoeveel zelfstandigheid en vrijheid geef je voor een eigen interpretatie? En dat is nog los van vragen zoals of iemand een prettig persoon is en goed en integer werkt. Hoe kun je dat nu na een paar sollicitatiegesprekken weten?

Ik moet er niet aan denken om aan het hoofd van een politieke partij te staan, want het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om te balanceren tussen een dictatoriaal en democratisch regime. In je eentje ben je geen partij, maar democratie in de eigen partij kan het begin zijn van het einde van je eigen ideeën.

Het ergste is misschien nog wel dat blijvend succes van een partij als FvD een opgaan in het partijkartel betekent. Eigenlijk valt er alleen maar te verliezen. Leve de democratie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186504434
quote:
9s.gif Op maandag 29 april 2019 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het lijkt me dan ook oprecht ontzettend moeilijk om een nieuwe politieke partij op te zetten en te laten groeien. Ik heb wel eens mensen moeten aannemen voor het uitvoeren van mijn ideeën. Dat was niet eenvoudig: hoe weet je dat iemand recht doet aan je ideeën? Hoeveel zelfstandigheid en vrijheid geef je voor een eigen interpretatie? En dat is nog los van vragen zoals of iemand een prettig persoon is en goed en integer werkt. Hoe kun je dat nu na een paar sollicitatiegesprekken weten?

Ik moet er niet aan denken om aan het hoofd van een politieke partij te staan, want het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om te balanceren tussen een dictatoriaal en democratisch regime. In je eentje ben je geen partij, maar democratie in de eigen partij kan het begin zijn van het einde van je eigen ideeën.

Het ergste is misschien nog wel dat blijvend succes van een partij als FvD een opgaan in het partijkartel betekent. Eigenlijk valt er alleen maar te verliezen. Leve de democratie.
Ja maar, wat vond je van de naaktfoto van Baudet?
Vakman pur sang
pi_186505156
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien kunnen we bij de Tweede Kamerverkiezingen voor de overzichtelijkheid gewoon maar 2 lijsten op het stemformulier zetten. Lijst 1, Forum voor Democratie. Lijst 2, Het Partijkartel.
Je kunt de SP moeilijk onder Het Partijkartel scharen. Daarom zou een stemformulier met 3 lijsten beter zijn. Dan kies je Forum als je rechts bent, de SP als je links bent en als je voorstander bent van allerlei kontneuk-verdragen zoals het Marrakech pact, de export-WW en de uploadfilter/linktaks dan kies je Het Partijkartel.
pi_186505512
Hiddema wel opvallend mild over Otten, sterker nog hij vond Otten’s kritiek deels wel juist alleen de manier waarop hij dat deed niet.

Edit: Dit dus inderdaad:
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:09 schreef Hanca het volgende:
Hiddema en Baudet zijn het in elk geval niet helemaal eens:

https://nos.nl/artikel/22(...)s-achter-de-rug.html

Hiddema lijkt me in dit geval eerlijker. Natuurlijk ging het om dat NRC interview. Dat moet Baudet ook helemaal niet ontkennen, dat maakt hemzelf alleen maar belachelijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_186505800
Dat NRC interview zou ik welleens een geluidsopname van willen horen. Veel mensen lezen de interview gaarne als scherpe kritiek op Baudet en mischien viel dat helemaal mee. Als Otten zijn kritiek met een lach deed dan wordt de context opeens anders.
pi_186505840
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:17 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Dat NRC interview zou ik welleens een geluidsopname van willen horen. Veel mensen lezen de interview gaarne als scherpe kritiek op Baudet en mischien viel dat helemaal mee. Als Otten zijn kritiek met een lach deed dan wordt de context opeens anders.
Ja, of zingend, rappend, dansend, je weet het niet.
pi_186505855
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:17 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Dat NRC interview zou ik welleens een geluidsopname van willen horen. Veel mensen lezen de interview gaarne als scherpe kritiek op Baudet en mischien viel dat helemaal mee. Als Otten zijn kritiek met een lach deed dan wordt de context opeens anders.
Otten heeft nog geen woord ontkend, misschien dat dat je helpt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186505879
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, of zingend, rappend, dansend, je weet het niet.
Overdrijf het, en verwerp het. Een tactiek van links ^O^
pi_186505915
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Overdrijf het het, en verwep het. De tactiek van links ^O^
Ja, kom op. Je vindt het bij nader inzien zelf toch ook geen erg sterke opmerking?
pi_186505948
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Otten heeft nog geen woord ontkend, misschien dat dat je helpt?
Heeft hij na dat interview in de NRC commentaar geleverd op de situatie?
Waar?
pi_186505963
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, kom op. Je vindt het bij nader inzien zelf toch ook geen erg sterke opmerking?
+r wel.
(en extra het moest ook weg)
pi_186505987
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:23 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

+r wel.
Eh... Wat?
pi_186506000
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:23 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Heeft hij na dat interview in de NRC commentaar geleverd op de situatie?
Waar?
Hij heeft vanalles gezegd de afgelopen dagen in de pers en niets teruggenomen van dat interview. Echt, dat moet toch genoeg voor je zijn?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186506031
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij heeft vanalles gezegd de afgelopen dagen in de pers en niets teruggenomen van dat interview. Echt, dat moet toch genoeg voor je zijn?
Oh dan ga ik even youtuben.

Overigens het gaat niet meer om dat NRC stuk. Dat maakt de media ervan. Het gaat om de zogenoemde greep uit de kas. En Otten zou sowieso terugtreden uit het een en ander.
pi_186506144
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:26 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Overigens het gaat niet meer om dat NRC stuk. Dat maakt de media ervan. Het gaat om de zogenoemde greep uit de kas. En Otten zou sowieso terugtreden uit het een en ander.
Hiddema is het niet met je eens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186506230
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hiddema is het niet met je eens.
Hiddema treedt op als bemiddelaar en vraagt Otten zijn excuus te doen aan adres Thierry Baudet. Omdat zijn interview in NRC zoveel commotie heeft doen opwaaien. Dit betekent niet dat dit de reden is van Otten's terugtreden. De vertouwensbreuk kwam door die toeeigening van dat geldbedrag door Otten.

Weetjewat who f cares. Ze zijn nog nieteens begonnen en iedereen zit als energiezuiger op hun huid om zaken die niets met beleidvoeren te maken heeft. Het is een en al zwartmaking wat ik lees.
pi_186506318
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:34 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Hiddema treedt op als bemiddelaar en vraagt Otten zijn excuus te doen aan adres Thierry Baudet. Omdat zijn interview in NRC zoveel commotie heeft doen opwaaien. Dit betekent niet dat dit de reden is van Otten's terugtreden. De vertouwensbreuk kwam door die toeeigening van dat geldbedrag door Otten.
Lees dat NOS artikel van vandaag nou eens.

quote:
Hij ziet de hele kwestie toch een beetje anders, blijkt later op een terrasje aan de gracht. Het NRC-interview heeft volgens hem wel degelijk een rol gespeeld. "Een tikkeltje wel. Meneer Baudet was natuurlijk niet zo gecharmeerd van dat artikel. Otten had kunnen weten dat het zou kunnen worden opgevat als een richtingenstrijd."
https://nos.nl/artikel/22(...)nden-dat-blijft.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186506329
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:34 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]
De vertouwensbreuk kwam door die toeeigening van dat geldbedrag door Otten.
Die greep uit kas was al in 2018, niemand gaf er een fuck om totdat Baudet een stok nodig had om mee te slaan, hoe doorzichtig wil je het hebben?
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 22:43:32 #194
236264 crew  capricia
pi_186506471
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:38 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Die greep uit kas was al in 2018, niemand gaf er een fuck om totdat Baudet een stok nodig had om mee te slaan, hoe doorzichtig wil je het hebben?
HP de Tijd geeft ook nog een tweede scenario (naast die jij hier schrijft):
quote:
Het tweede scenario is ook plausibel.
De openlijke kritiek op Baudet, was in feite de grote vlucht naar voren van Otten. De interne discussie over een onrechtmatige betaling aan zichzelf had hem in existentiële politieke problemen gebracht. Zozeer zelfs dat een openlijk conflict met Baudet onvermijdelijk was geworden. En dus besloot Otten dat de eerste klap van hem zou komen.

De kritiek op Baudets boreale politiek kwam naar buiten omdat Otten het onvermijdelijke conflict over de betaling wilde plaatsen in de context van een politieke richtingenstrijd in plaats van een door hem gepleegd strafbaar feit in de vorm van een ‘greep in de kas’.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)een-politieke-moord/
Definitely not CIA
pi_186506507
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:38 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Die greep uit kas was al in 2018, niemand gaf er een fuck om totdat Baudet een stok nodig had om mee te slaan, hoe doorzichtig wil je het hebben?
"Greep uit de kas" vind ik sowieso een kutterm. Die man heeft een factuur betaald aan zijn buro zonder te overleggen. Neem aan werkelijke kosten met een vleugje extra. Das geen greep uit de kas. :')
Vakman pur sang
pi_186506535
Veel meer gaan we er niet over weten. Ze hebben ongetwijfeld afgesproken er geen uitspraken meer over te doen in de media.
pi_186506859
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

"Greep uit de kas" vind ik sowieso een kutterm. Die man heeft een factuur betaald aan zijn buro zonder te overleggen. Neem aan werkelijke kosten met een vleugje extra. Das geen greep uit de kas. :')
Inderdaad. Zonder overleg naar je eigen bedrijf betalen als penningmeester is een doodzonde voor een penningmeester, maar gezien de losse financiële moraal daar denk ik dat hij gewoon toestemming had gekregen als hij het had gevraagd. Dus dan kun je het moeilijk als een soort diefstal bestempelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 23:13:14 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186507311
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien kunnen we bij de Tweede Kamerverkiezingen voor de overzichtelijkheid gewoon maar 2 lijsten op het stemformulier zetten. Lijst 1, Forum voor Democratie. Lijst 2, Het Partijkartel.
Is wel wat veel gevraagd voor de FvD aanhang, denk ik, een multiple choice optie ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186507403
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Inderdaad. Zonder overleg naar je eigen bedrijf betalen als penningmeester is een doodzonde voor een penningmeester, maar gezien de losse financiële moraal daar denk ik dat hij gewoon toestemming had gekregen als hij het had gevraagd. Dus dan kun je het moeilijk als een soort diefstal bestempelen.
Wauw, kun je dit onderbouwen met meer dan 1 (recente) voorbeeld of?
pi_186507460
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is wel wat veel gevraagd voor de FvD aanhang, denk ik, een multiple choice optie ;)
Dat dan weer niet. Ze zijn juist groot voorstander van verkiezingen met slechts twee opties.
  maandag 29 april 2019 @ 23:20:06 #201
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186507473
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat dan weer niet. Ze zijn juist groot voorstander van verkiezingen met slechts twee opties.
Willen jullie meer of minder...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186507484
quote:
15s.gif Op maandag 29 april 2019 23:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Willen jullie meer of minder...
Dat was de electorale concurrent.
pi_186507498
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:46 schreef Jigzoz het volgende:
Veel meer gaan we er niet over weten. Ze hebben ongetwijfeld afgesproken er geen uitspraken meer over te doen in de media.
Otten gaat echt niet anoniem in die Eerste Kamer-fractie zitten... ik gok dat ie wacht tot de boel is geďnstalleerd om dan Baudet nog eens onder vuur te nemen en de karaktermoord te wreken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 29 april 2019 @ 23:21:40 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186507516
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat was de electorale concurrent.
Shit, 2 demagogen door elkaar gehaald. Sorry.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186507553
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]

HP de Tijd geeft ook nog een tweede scenario (naast die jij hier schrijft):
[..]

https://www.hpdetijd.nl/2(...)een-politieke-moord/
Die uitleg kan toch nooit kloppen. Dan zou Otten een jaar hebben gewacht voor hij een vlucht naar voren deed? Mits zijn positie onhoudbaar was zoals HP stelt, dan zou hij toch ook in 2018 al de clash met Baudet hebben moeten aangaan.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 23:27:15 #206
236264 crew  capricia
pi_186507655
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Die uitleg kan toch nooit kloppen. Dan zou Otten een jaar hebben gewacht voor hij een vlucht naar voren deed? Mits zijn positie onhoudbaar was zoals HP stelt, dan zou hij toch ook in 2018 al de clash met Baudet hebben moeten aangaan.
Die wrevel kan natuurlijk opgelopen zijn in de loop van het jaar.
Maar ik ga ook voor scenario 1.
Definitely not CIA
pi_186507697
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat dan weer niet. Ze zijn juist groot voorstander van verkiezingen met slechts twee opties.
Oke, wat voor opties heb je nu, eerlijk?

Je kreeg altijd al maar 1 optie. SP en PvDD werden altijd buitengesloten. Doen ze nu ook met FvD.
pi_186507733
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:29 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Oke, wat voor opties heb je nu, eerlijk?
Moet ik nu de verschillende partijen die meedoen aan de verkiezingen en al hun verkiezingsprogramma's gaan copy-pasten?
pi_186507746
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Moet ik nu de verschillende partijen die meedoen aan de verkiezingen en al hun verkiezingsprogramma's gaan copy-pasten?
Je kreeg altijd al maar 1 optie. SP en PvDD werden altijd buitengesloten. Doen ze nu ook met FvD.
pi_186507807
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Je kreeg altijd al maar 1 optie. SP en PvDD werden altijd buitengesloten. Doen ze nu ook met FvD.
Hm. Als ik ging stemmen waren er altijd behoorlijk veel opties. En ja, toen ik SP stemde, wist ik dat ik op een oppositiepartij stemde. Dat heb je met een coalitiestelsel. De extremen zullen er altijd buiten vallen.

Ik heb nog nooit op een regeringspartij gestemd, geloof ik. Ja, een keer op D66, maar die kwamen toen niet in het kabinet.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 23:35:31 #211
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186507853
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat dan weer niet. Ze zijn juist groot voorstander van verkiezingen met slechts twee opties.
Ze overschatten zichzelf, ja, dat is wel duidelijk geworden :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 23:37:10 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186507888
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:29 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Oke, wat voor opties heb je nu, eerlijk?

Je kreeg altijd al maar 1 optie. SP en PvDD werden altijd buitengesloten. Doen ze nu ook met FvD.
Wat lul je nou raar, man, zelfs de PVV heeft feitelijk meegeregeerd en de LPF zat ook in de regering. Was een fiasco maar ondertussen.

Feiten en FvD'ers, het gaat ook echt nooit samen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 23:38:34 #213
236264 crew  capricia
pi_186507922
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Je kreeg altijd al maar 1 optie. SP en PvDD werden altijd buitengesloten. Doen ze nu ook met FvD.
Welnee. Een oud minister is zelfs lid van Forum.

JaapJansen twitterde op maandag 29-04-2019 om 23:15:02 Hilbrand Nawijn, oud-minister van de LPF en oud-Kamerlid Groep-Nawijn, blijkt lid van @fvdemocratie, lees ik in @nrc van dinsdag https://t.co/UJ3htFe4TP reageer retweet
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2019 @ 23:39:06 #214
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186507934
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:16 schreef Hanca het volgende:
Het lijkt dan toch met een voorlopige sisser af te lopen... maar wel tot de volgende toespraak van Baudet met gekke uitspraken, als ik journalist was zou ik dan gelijk naar de mening van Otten vragen...
het is natuurlijk ook wachten tot Baudet een keer kritisch bevraagd wordt over de gang van zaken. Hiddema heeft straffe dingen geroepen als greep uit de kas en onhoudbare situatie. Baudet heeft Otten min of meer via Twitter ontslagen. Daar liggen best wat vragen open.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 29 april 2019 @ 23:40:26 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186507970
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Welnee. Een oud minister is zelfs lid van Forum.
Henk "Twente-PSV, ik geef het je op een briefje" Bleker?
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 23:41:16 #216
236264 crew  capricia
pi_186507990
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Henk "Twente-PSV, ik geef het je op een briefje" Bleker?
Hilbrand Nawijn.
Definitely not CIA
pi_186507997
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Welnee. Een oud minister is zelfs lid van Forum.

JaapJansen twitterde op maandag 29-04-2019 om 23:15:02 Hilbrand Nawijn, oud-minister van de LPF en oud-Kamerlid Groep-Nawijn, blijkt lid van @:fvdemocratie, lees ik in @:nrc van dinsdag https://t.co/UJ3htFe4TP reageer retweet
Oe. Nóg een politiek zwaargewicht.
  maandag 29 april 2019 @ 23:42:37 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186508032
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Hilbrand Nawijn.
Ah, logisch, als je jumpstylecarriere niet helemaal loopt zoals je had verwacht kun je het altijd nog bij FvD proberen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_186508045
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat lul je nou raar, man, zelfs de PVV heeft feitelijk meegeregeerd en de LPF zat ook in de regering. Was een fiasco maar ondertussen.

Feiten en FvD'ers, het gaat ook echt nooit samen.
PVV is in mijn ogen zoiets als de partij DENK. PvdA verloor de allochtoonse stemmen dus splitste het zich in twee partijen om die stemmen terug te winnen via DENK. Hetzelfde zie ik bij de PVV als afsplitsing van VVD.


Mensen die Groenlinks stemmen of VVD en denken dat de een anders is dan de ander kan ik niet serieus nemen. Erger mensen die springen van CDA naar VVD dan weer Groenslinks en PVV. Die mensen begrijpen het niet. En logisch ook.
  maandag 29 april 2019 @ 23:43:31 #221
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186508054
Nawijn heeft eigenhandig jumpstyle gesloopt, dat is toch wel zijn grootste verdienste.
  maandag 29 april 2019 @ 23:44:36 #222
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186508081
Deze was ook niet te versmaden.

  Moderator maandag 29 april 2019 @ 23:45:25 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508100
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:43 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

PVV is in mijn ogen zoiets als de partij DENK. PvdA verloor de allochtoonse stemmen dus splitste het zich in twee partijen om die stemmen terug te winnen via DENK. Hetzelfde zie ik bij de PVV als afsplitsing van VVD.
En de FvD is dus een afsplitsing van de PVV en de VVD volgens jouw redenering dus. Logica, probeer het eens?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186508118
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:44 schreef Nibb-it het volgende:
Deze was ook niet te versmaden.

Godverdomme. De overige partijen kunnen wel inpakken nu.
pi_186508119
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En de FvD is dus een afsplitsing van de PVV en de VVD volgens jouw redenering dus. Logica, probeer het eens?
Nee ik zie FvD niet als afsplitsing van VVD. Dat is PVV al.
  maandag 29 april 2019 @ 23:46:54 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186508138
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:44 schreef Nibb-it het volgende:
Deze was ook niet te versmaden.

Had vooral de pech dat 'ie het toentertijd zonder autotune moest stellen.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 23:47:24 #227
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508148
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:46 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee ik zie FvD niet als afsplitsing van VVD. Dat is PVV al.
Wel gek dan dat de zetels die de PVV verliest linea recta naar de FvD gaan. Of was je dat ontgaan?

FvD is de PVV met minder tokkies. Althans, dat is de facade.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186508179
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wel gek dan dat de zetels die de PVV verliest linea recta naar de FvD gaan. Of was je dat ontgaan?

FvD is de PVV met minder tokkies. Althans, dat is de facade.
Moeten we nog zien.

PVV heeft op veel punten altijd gedraaid en toch met Rutte meegespeeld. Of Thierry dit gaat doen?
  maandag 29 april 2019 @ 23:49:43 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186508191
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:49 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Moeten we nog zien.

PVV heeft op veel punten altijd gedraaid en toch met Rutte meegespeeld. Of Thierry dit gaat doen?
Met wie dacht jij eigenlijk dat Baudet van plan was te regeren?
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 23:50:22 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508209
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:49 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Moeten we nog zien.

PVV heeft op veel punten altijd gedraaid en toch met Rutte meegespeeld.
Nee, dat hebben we net gezien of heb je de PS verkiezingen gemist?

Zetels die VVD en PVV verloren gingen naar de FvD wat dus, in jouw logica, de FvD een VVD/PVV afsplitsing maakt. Dus of je begrijpt je eigen posts niet of je lult maar wat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 29 april 2019 @ 23:50:41 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186508222
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Met wie dacht jij eigenlijk dat Baudet van plan was te regeren?
Hij haalt 76 zetels. En zo niet, dan is er gefraudeerd met de verkiezingen door het partijkartel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 april 2019 @ 23:53:31 #232
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186508281
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij haalt 76 zetels. En zo niet, dan is er gefraudeerd met de verkiezingen door het partijkartel.
100, dan kan ie meteen even de grondwet herschrijven. Ben alleen wel bang dat de inleiding alleen al langdradiger wordt dan Oorlog en Vrede.
We have always been at war with Eastasia.
pi_186508410
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij haalt 76 zetels. En zo niet, dan is er gefraudeerd met de verkiezingen door het partijkartel.
Wat het kartel met de SP geflikt hebben is ook niet leuk. Dat is een voorbeeld van de macht van een politiek kartel. Die kartel moet dus kapot. Wat men van Thierry zijn excentrieke persoon ook vindt maakt eigenlijk niet uit. Hij flikt het em tot nu toe. Dus moeten mensen die houden van vrijheid hem steunen.
pi_186508469
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:59 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat het kartel met de SP geflikt hebben is ook niet leuk. Dat is een voorbeeld van de macht van een politiek kartel. Die kartel moet dus kapot. Wat men van Thierry zijn excentrieke persoon ook vindt maakt eigenlijk niet uit. Hij flikt het em tot nu toe. Dus moeten mensen die houden van vrijheid hem steunen.
Even eerlijk: je hebt echt geen idee van hoe democratie werkt hč?
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:02:30 #235
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508472
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:59 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat het kartel met de SP geflikt hebben is ook niet leuk. Dat is een voorbeeld van de macht van een politiek kartel. Die kartel moet dus kapot. Wat men van Thierry zijn excentrieke persoon ook vindt maakt eigenlijk niet uit. Hij flikt het em tot nu toe. Dus moeten mensen die houden van vrijheid hem steunen.
Wat heeft men de SP dan wel geflikt? Volgens mij wilde de SP nooit regeren en stelde het dusdanige eisen dat ze heel goed wisten dat de andere partijen daar niet in mee konden gaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 april 2019 @ 00:06:54 #236
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186508533
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat heeft men de SP dan wel geflikt? Volgens mij wilde de SP nooit regeren en stelde het dusdanige eisen dat ze heel goed wisten dat de andere partijen daar niet in mee konden gaan.
buiten dat regeren ze op alle andere niveaus wel gewoon mee.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186508545
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat heeft men de SP dan wel geflikt? Volgens mij wilde de SP nooit regeren en stelde het dusdanige eisen dat ze heel goed wisten dat de andere partijen daar niet in mee konden gaan.
Nee dat is wat de kartel-media ervan hebben gemaakt. Als je de verkiezingen en campagne en de reutemeteut had gevolgd weet je dat die andere partijen al voor de uitslag handjeklap deden wie met wie etcetera. Ze hebben SP altijd buitengesloten. Er was een grote goede reden dat SP ineens van wat was het 9 zetels naar 25 ging. SP zei toen zelf weetjewat we kunnen ook veel in de oppositie. Ja dat was grootspraak. De media zeiden toen, ze willen geen verantwoording. En dit is blijven hangen bij de domme kiezers. Conclusie: Kartel rules again.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:08:13 #238
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508562
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

buiten dat regeren ze op alle andere niveaus wel gewoon mee.
Klopt en op lokaal nivo kunnen ze dus wel comprissen sluiten maar landelijk weigeren ze dat, imago dingetje volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:08:58 #239
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508575
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:07 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee dat is wat de kartel-media ervan hebben gemaakt. Als je de verkiezingen en campagne en de reutemeteut had gevolgd weet je dat die andere partijen al voor de uitslag handjeklap deden wie met wie etcetera. Ze hebben SP altijd buitengesloten. Er was een grote goede reden dat SP ineens van wat was het 9 zetels naar 25 ging. SP zei toen zelf weetjewat we kunnen ook veel in de oppositie. Ja dat was grootspraak. De media zeiden toen, ze willen geen verantwoorsing. En dit is blijven hangen bij de domme kiezers. Kartel rules again.
Oh, de kartel media? Ja, natuurlijk. *proest*

Ok, wat jij wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 30-04-2019 00:14:18 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186508582
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt en op lokaal nivo kunnen ze dus wel comprissen sluiten maar landelijk weigeren ze dat, imago dingetje volgens mij.
Op lokaal niveau spelen hele andere zaken wellicht?
  dinsdag 30 april 2019 @ 00:11:40 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186508630
De reden dat de SP niet kan regeren is omdat de PvdA ze niet salonfähig wil hebben. Voor de VVD is de PvdA altijd een veel aantrekkelijker partner dus zal de SP het moeten hebben van een groot CDA, en dan moeten ze zelf ook groot genoeg zijn.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:12:11 #242
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508640
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:09 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Op lokaal niveau spelen hele andere zaken wellicht?
Oh...daar bestaat het kartel niet? Wow...nou...dat is dan wel een raar kartel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186508646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, de kartel media? Ja, natuurlijk. *proest*

Ok, jochie, wat jij wil.
Hoe wil jij dat dan noemen. De linkse NPO die altijd voucht voor een rechtse Rutte bijvoorbeeld. Wat de f die man ook bijmekaar corrunpeert. Ze steken bij elke praaatprogramma een veer in zijn kont. Ja hij doet het zo goed he wat moedig van hem in deze moeilijke tijden. Ik word daar altijd een beetje misselijk van.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:13:54 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:12 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Hoe wil jij dat dan noemen. De linkse NPO die altijd voucht voor een rechtse Rutte bijvoorbeeld. Sat de f die man okk bijmekaar corrunpeert. Ze steken bij elke praaatprogramma een veer in zijn kont. Ja hij doet het zo goed he wat moedig van hem in deze moeilijke tijden. Ik word daar altijd een beetje misselijk van.
Ach gossie. Maar jullie hebben Jensen toch? Baudetje is altijd bij Jensen te gast, of niet? En daar kijkt toch zeker heel Nederland naar want die hebben genoeg van de linkse NPO, toch?

Stop nou gewoon, je maakt jezelf met iedere post belachelijker.

De SP gokte gewoon dat in de oppositie zitten ze groter zou maken en helaas kreeg de kiezer daar een beetje genoeg van.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186508679
Goed, dan heb je op gegeven moment verkiezingen gehad, maar de partijen die het eens zijn hebben nog geen meerderheid. Daarvoor hebben ze GroenLinks nodig, maar die eisen dan wel meer windmolens en een ruimhartiger vluchtelingenbeleid, of FvD, maar die eisen dan wel dat er geen subsidie meer gaat naar klimaatmaatregelen en dat er een bindend referendum ingevoerd wordt.

- Keuze voor GroenLinks: wel kartelpolitiek;
- Keuze voor FvD: geen kartelpolitiek.

Hoe?
pi_186508683
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:59 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

. Wat men van Thierry zijn excentrieke persoon ook vindt maakt eigenlijk niet uit. Hij flikt het em tot nu toe. Dus moeten mensen die houden van vrijheid hem steunen.
Baudet zei laatst de voorzitter van een werkgeversorganisatie te ontslaan als "hij de grootste partij" zou zijn. Nogal anti-vrijheid ..
Ook vond Baudet dat een weerman die hem tegensprak ontslagen moet worden.
Best wel anti-vrijheid
https://www.thebestsocial(...)in-discussie-is-aan/
  dinsdag 30 april 2019 @ 00:14:39 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186508691
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach gossie. Maar jullie hebben Jensen toch? Baudetje is altijd bij Jensen te gast, of niet? En daar kijkt toch zeker heel Nederland naar want die hebben genoeg van de linkse NPO, toch?
Hij heeft wel gelijk over Rutte. Nieman interviewt hem altijd kritiekloos. Kutlinks!
We have always been at war with Eastasia.
pi_186508718
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet zei laatst de voorzitter van een werkgeversorganisatie te ontslaan als "hij de grootste partij" zou zijn. Nogal anti-vrijheid ..
Ook vond Baudet dat een weerman die hem tegensprak ontslagen moet worden.
Best wel anti-vrijheid
https://www.thebestsocial(...)in-discussie-is-aan/
En was er ook context?
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:16:29 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508726
quote:
8s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk over Rutte. Nieman interviewt hem altijd kritiekloos. Kutlinks!
En Baudet laat zich alleen door hem welgevallige interviewers ondervragen. Ik zie het verschil niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186508782
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach gossie. Maar jullie hebben Jensen toch? Baudetje is altijd bij Jensen te gast, of niet? En daar kijkt toch zeker heel Nederland naar want die hebben genoeg van de linkse NPO, toch?

Stop nou gewoon, je maakt jezelf met iedere post belachelijker.

De SP gokte gewoon dat in de oppositie zitten ze groter zou maken en helaas kreeg de kiezer daar een beetje genoeg van.
Nee SP. werd in de oppositie gedrukt. Dat is wat anders. De media maakte ervan dat ze dit zelf wilden. Maar dat is een leugen. Geen van de kartel-partijen wilden samenwerken met de SP. Zogenaamd linkse Groenlinks en PvdA werkten altijd liever samen met rechts. Wat al verraadt wat ze zelf werkelijk zijn. Namelijk een farce. Weetje ik hoef helemaal geen ene woord uit te leggen eigenlijk. Het bewijs, als je kritisch kunt denken, staat al in de geschiedenis geschreven en is terug te lezen en zien via allerlei media.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:21:37 #251
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508797
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee SP. werd in de oppositie gedrukt. Dat is wat anders. De media mAkte ervan dat ze dit zelf wilden. Geen van de kartel-partijen wilden samenwerken met de SP. Zogenaamd linkse Groenlinks, PvdA werken altijd liever samen met rechts. Wat al verraadt wat ze werkelijk zijn. Namelijk een farce. Weetje ik hoef helemaal geen ene woord uit te leggen eigenlijk. Het bewijs, als je kritisch kunt denken, staat al in de geschiedenis geschreven en is terug te zien via allerlei media.
Oh, ja, kritisch nadenken, HET handelsmerk van de enige partij die wetenschap ontkent zonder zelf met enig bewijs te komen en een budget opstelt met een tekort van meer dan 80 miljard. :+
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186508815
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En Baudet laat zich alleen door hem welgevallige interviewers ondervragen. Ik zie het verschil niet.
Bij nieuwsuur met Jetten En Klaver tegenover zich over de onzinnige klinaatdoelen bijvoorbeeld. Hij heeft zich altijd in de hol van de leeuw moeten verdedigen.
pi_186508829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, ja, kritisch nadenken, HET handelsmerk van de enige partij die wetenschap ontkent zonder zelf met enig bewijs te komen en een budget opstelt met een tekort van meer dan 80 miljard. :+
Nogmaals, waarheb je het over. Die 97% concensus over de opwarming door mensen en CO2? Dat is een opiniestuk van het IPCC. Dat is geen wetenschap maar lobby/politiek.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:27:06 #254
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508889
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:24 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nogmaals, waarheb je het over. Die 97% concensus over de opwarming door mensen en CO2? Dat is een opiniestuk van het IPCC. Dat is geen wetenschap maar lobby/politiek.
Kom eens met bewijs? En lobby voor wat?

Waarom is iets simpels als CO2 uitstoot zo moeilijk voor jou? Het is al aangetoond in het midden van de 19e eeuw hoe dat werkt. Je kan het thuis zelfs reproduceren als je dat wil.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 30 april 2019 @ 00:29:05 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186508914
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee SP. werd in de oppositie gedrukt. Dat is wat anders. De media maakte ervan dat ze dit zelf wilden. Maar dat is een leugen. Geen van de kartel-partijen wilden samenwerken met de SP. Zogenaamd linkse Groenlinks en PvdA werkten altijd liever samen met rechts. Wat al verraadt wat ze zelf werkelijk zijn. Namelijk een farce. Weetje ik hoef helemaal geen ene woord uit te leggen eigenlijk. Het bewijs, als je kritisch kunt denken, staat al in de geschiedenis geschreven en is terug te lezen en zien via allerlei media.
WNLVandaag twitterde op zondag 14-04-2019 om 12:28:03 Baudet: Fascisme is een linkse stroming, heb ik niks mee. #wnl https://t.co/v5dYNqcFML reageer retweet
Baudet en de SP gaat 'm ook niet worden.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 30 april 2019 @ 00:30:20 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186508933
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:24 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nogmaals, waarheb je het over. Die 97% concensus over de opwarming door mensen en CO2? Dat is een opiniestuk van het IPCC. Dat is geen wetenschap maar lobby/politiek.
Ah, wetenschappers zijn eigenlijk stiekem politici en politici zijn tegenwoordig de echte wetenschappers?
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:30:20 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508934
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

WNLVandaag twitterde op zondag 14-04-2019 om 12:28:03 Baudet: Fascisme is een linkse stroming, heb ik niks mee. #wnl https://t.co/v5dYNqcFML reageer retweet
Baudet en de SP gaat 'm ook niet worden.
Ja maar nu is de SP onderdeel van het kartel! Of zo?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:31:04 #258
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186508939
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ah, wetenschappers zijn eigenlijk stiekem politici en politici zijn tegenwoordig de echte wetenschappers?
Alleen als ze Baudet heten natuurlijk, die is expert in alles inclusief luchtvaart en luchtdoelraketten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186508966
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:24 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nogmaals, waarheb je het over. Die 97% concensus over de opwarming door mensen en CO2? Dat is een opiniestuk van het IPCC. Dat is geen wetenschap maar lobby/politiek.
En de kosten?

pi_186508979
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:17 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wauw, kun je dit onderbouwen met meer dan 1 (recente) voorbeeld of?
Hiddema en zijn reiskostenvergoeding nu al vergeten?
  dinsdag 30 april 2019 @ 00:35:52 #261
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186509002
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alleen als ze Baudet heten natuurlijk, die is expert in alles inclusief luchtvaart en luchtdoelraketten.
Wist je trouwens dat Thierry ook een zeer aardig potje golft? Ik heb vernomen dat hij op een 18 holes baan 18 keer een hole-in-one heeft geslagen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_186509004
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:34 schreef archito het volgende:

[..]

Hiddema en zijn reiskostenvergoeding nu al vergeten?
Hij heeft daar zelf uitleg aan gegeven. Vind het plausibel.
pi_186509023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:36 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Hij heeft daar zelf uitleg aan gegeven. Vind het plausibel.
Het gaat er niet om of hij het wist maar of hij het had moeten weten. Blijkbaar gaat hij er nogal klakkeloos mee om.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:37:57 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186509025
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wist je trouwens dat Thierry ook een zeer aardig potje golft? Ik heb vernomen dat hij op een 18 holes baan 18 keer een hole-in-one heeft geslagen.
Niet verassend, ik heb begrepen dat hij onderlaatst een nieuw wereldrecord op de 100m heeft gelopen maar dat uit bescheidenheid niet aan de IAAF heeft laten weten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186509037
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En de kosten?

[ afbeelding ]
Het is wetenschappelijk totaal niet onderbouwd dat mensen de oorzaak zjn van eventuele klimaatopwarming.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:39:25 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186509048
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:36 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Hij heeft daar zelf uitleg aan gegeven. Vind het plausibel.
Heb je de bewijzen al gevonden om aan te tonen dat het IPCC rapport en de CO2 stijging slechts een opinie is of kan ik eerst nog even de honden gaan uitlaten? Neem je tijd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186509053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:37 schreef archito het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of hij het wist maar of hij het had moeten weten. Blijkbaar gaat hij er nogal klakkeloos mee om.
Ik heb geen idee hoe zulke mensen met geldzaken omgaan. Hij is advocaat en daar gaat veel geld in om. Mischien heeft hij mensen die dit voor hem bijhouden.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:40:24 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186509057
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:38 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk totaal niet onderbouwd dat mensen de oorzaak zjn van eventuele klimaatopwarming.
Oh. Dat is nieuws. Groot nieuws. Mag ik weten waar jij die mening op baseert? Neem je tijd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 00:41:08 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186509063
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:39 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe zulke mensen met geldzaken omgaan. Hij is advocaat en daar gaat veel geld in om. Mischien heeft hij mensen die dit voor hem bijhouden.
Heten dat in de politiek geen "fractie medewerkers"? Krijg de FvD geld voor, hoor, dus zeg het maar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186509090
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heten dat in de politiek geen "fractie medewerkers"? Krijg de FvD geld voor, hoor, dus zeg het maar.
Hiddema zei dat hij niet neer in Zuid-Oosten van NL. Woont maar al een tijd in Amsterdam het rijk heeft hem wel die onkosten gegeven.

Dat mensen zich niet afvragen waarom politici al die hoge onkosten uberhaupt krijgen zeg.
  dinsdag 30 april 2019 @ 00:43:48 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186509091
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/

NASA, ook al zo'n linkse organisatie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_186509097
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:43 schreef -XOR- het volgende:
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/

NASA, ook al zo'n linkse organisatie.
Het ruimtevaartkartel.
pi_186509100
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:39 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe zulke mensen met geldzaken omgaan. Hij is advocaat en daar gaat veel geld in om. Mischien heeft hij mensen die dit voor hem bijhouden.
Dan is het een valide voorbeeld dat FvD losbandig met geld omgaat. Fijn dat we dat hebben kunnen vaststellen.
pi_186509112
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:44 schreef archito het volgende:

[..]

Dan is het een valide voorbeeld dat FvD losbandig met geld omgaat. Fijn dat we dat hebben kunnen vaststellen.
Nee dat is op zijn hoogste onduidelijk. Ik denk dat Hiddema gewoon een dikke bankrekening heeft en van die 3000 per jaar geen weet had.
pi_186509135
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het ruimtevaartkartel.
En nu dat de mens daar de schuldige van is. Kom maar op. Overigens was dat 97% consensus verhaal van een opiniestuk van het IPCC wat gebruikmaakte van een handvol studies die zij zelf uitkozen uit hun archief en zelf interpreteerden. Dat is geen wetenschap.
  dinsdag 30 april 2019 @ 00:50:00 #276
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186509159
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee dat is op zijn hoogste onduidelijk. Ik denk dat Hiddema gewoon een dikke bankrekening heeft en van die 3000 per jaar geen weet had.
Wel een beetje elitair van hem.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 april 2019 @ 00:51:28 #277
408813 crew  trein2000
pi_186509178
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee dat is op zijn hoogste onduidelijk. Ik denk dat Hiddema gewoon een dikke bankrekening heeft en van die 3000 per jaar geen weet had.
Goh dat zal best. Maar onwetendheid is geen excuus, de vraag is of ie er van had moeten/kunnen weten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 30 april 2019 @ 06:35:14 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186510057
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee dat is op zijn hoogste onduidelijk. Ik denk dat Hiddema gewoon een dikke bankrekening heeft en van die 3000 per jaar geen weet had.
¤ 3000 per jaar?! Volgens mij was het ietsje meer....

In totaal ¤ 24.000 per jaar, wat ¤ 15.000 teveel zou zijn. Dat is respectievelijk 8 x zoveel en 5x zoveel als jij beweert.

Over fake news/feiten verdraaien gesproken...

[ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 30-04-2019 08:44:54 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_186510151
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 18:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
@:KoosVogels.

Dat is eerder van toepassing op degenen die op het patijkartel stemmen en blijven stemmen en blijven stemmen ongeacht, en goedpraten. En houden van al dat wanbeleid, eindeloze immigratie, verkwanselen van gezondheidszorg ectcetera

Jullie zouden FvD moeten omarmen. Op wie ga je anders stemmen dan? Zeggen jullie weer niet. Durven jullie niet.
Wat van toepassing is is dat die mensen die op de FvD hebben gestemd eens even goed moeten nadenken wat ze dan in jullie ogen zo "goed" (wat "goed" in jullie ogen ook mogen zijn) zouden gaan doen??? Stemt er iemand op de FvD?? Werkelijk??

En jawel, iedereen durft te zeggen hier waar ze op stemmen. Voor EU stem ik waarschijnlijk weer GroenLinks. Ik zat nog te twijfelen of ik D66 zou stemmen maar na het Maastricht Debat gisteren en gezien te hebben waar Alde voor staat gaat dat niet meer op. Als D66 zich voegt bij SD van Frans Timmermans echter...., dan maakten ze een serieuzere kans.

Op de FvD stemmen... ja ik ben gek. Nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit zal ik op die FvD stemmen.
pi_186510259
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:43 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

PVV is in mijn ogen zoiets als de partij DENK. PvdA verloor de allochtoonse stemmen dus splitste het zich in twee partijen om die stemmen terug te winnen via DENK. Hetzelfde zie ik bij de PVV als afsplitsing van VVD.


Mensen die Groenlinks stemmen of VVD en denken dat de een anders is dan de ander kan ik niet serieus nemen.
Geloof je dit allemaal echt? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186510937
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee dat is op zijn hoogste onduidelijk. Ik denk dat Hiddema gewoon een dikke bankrekening heeft en van die 3000 per jaar geen weet had.
Losbandig betekent ook lichtzinnig en ongeregeld.

Hiddema had zijn zaakjes niet goed geregeld en deed over die onterechte vergoeding ook nog eens lichtzinnig. Dus is het een prima voorbeeld.
pi_186511534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:34 schreef archito het volgende:

[..]

Hiddema en zijn reiskostenvergoeding nu al vergeten?
Het is geen reiskostenvergoeding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 09:42:47 #283
236264 crew  capricia
pi_186511708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Geloof je dit allemaal echt? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen...
Hell. Zelfs de VVD is van oudsher een afsplitsing van de PvdA. :D
Definitely not CIA
pi_186511828
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 07:21 schreef Hawk123 het volgende:

[..]

Wat van toepassing is is dat die mensen die op de FvD hebben gestemd eens even goed moeten nadenken wat ze dan in jullie ogen zo "goed" (wat "goed" in jullie ogen ook mogen zijn) zouden gaan doen??? Stemt er iemand op de FvD?? Werkelijk??

En jawel, iedereen durft te zeggen hier waar ze op stemmen. Voor EU stem ik waarschijnlijk weer GroenLinks. Ik zat nog te twijfelen of ik D66 zou stemmen maar na het Maastricht Debat gisteren en gezien te hebben waar Alde voor staat gaat dat niet meer op. Als D66 zich voegt bij SD van Frans Timmermans echter...., dan maakten ze een serieuzere kans.

Op de FvD stemmen... ja ik ben gek. Nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit zal ik op die FvD stemmen.
Gelukkig hebben we in Nederland de vrijheid te mogen stemmen op de partij naar eigen keuze.

De ander dwingelanden om te moeten stemmen op een partij die niet zijn keuze geniet heeft nog nooit zijn vruchten weten af te werpen.

Kijk maar naar de uitkomst van de laatste verkiezingen.

Tja, stemmen voor de Europese Verkiezingen. De Nederlandse invloed is daar haast zo verwaarloosbaar bezien de verhoudingen van het aantal te behalen stemmen. Moet hier nog echt even over gaan nadenken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 11:11:10 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186513227
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 april 2019 @ 11:21:14 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186513353
quote:
Het klopt gewoon hoor. De fascistische partij was socialistisch.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186513355
quote:
Zwarte vrouw met mening. Dat wordt rellen op rechts.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 april 2019 @ 11:24:38 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186513391
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zwarte vrouw met mening. Dat wordt rellen op rechts.
Is het nou zo lastig om niet naar huidskleur te kijken voor je?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186513413
We hoefden maar 1 post te wachten _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_186513414
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Is het nou zo lastig om niet naar huidskleur te kijken voor je?
Ga je nu achter bedelen om een ban?
pi_186513419
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het klopt gewoon hoor. De fascistische partij was socialistisch.
Uiteraard kan je dit ook beter uitleggen dan 'het klopt gewoon'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 11:27:10 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_186513425
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het klopt gewoon hoor. De fascistische partij was socialistisch.
Nazi's hadden een hekel aan socialisten. Nazisme was juist een poging het toen heersende socialisme te herdefiniëren tot een radicale nationalistische stroming.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_186513454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nazi's hadden een hekel aan socialisten.
Ooit heb ik eens een poging gewaagd om Mein Kampf te lezen, maar na een bladzijde of 70 aan gezanik over wat er allemaal zo verschrikkelijk is aan het socialisme, ben ik afgehaakt.

Maar goed, wat wist Hitler nou helemaal van het nazisme...
pi_186513460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nazi's hadden een hekel aan socialisten. Nazisme was juist een poging het toen heersende socialisme te herdefiniëren tot een radicale nationalistische stroming.
Nazisme is wel een bepaalde streng van het fascisme, in Italië waren ze iets ambivalenter ten opzichte van socialisten aan het begin.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 april 2019 @ 11:35:09 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186513562
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nazi's hadden een hekel aan socialisten. Nazisme was juist een poging het toen heersende socialisme te herdefiniëren tot een radicale nationalistische stroming.
De nazi's en de fascisten waren in het begin gewoon twee totaal los van elkaar staande groeperingen. En ja, uiteindelijk is het socialisme wel verdwenen uit de fascistische partij, maar dat neemt niet weg dat het van oorsprong wel een socialistische partij was.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186513570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De nazi's en de fascisten waren in het begin gewoon twee totaal los van elkaar staande groeperingen. En ja, uiteindelijk is het socialisme wel verdwenen uit de fascistische partij, maar dat neemt niet weg dat het van oorsprong wel een socialistische partij was.
Totaal niet, het is opgezet als derde weg tussen socialisme en kapitalisme in.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 april 2019 @ 11:40:30 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186513649
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Totaal niet, het is opgezet als derde weg tussen socialisme en kapitalisme in.
quote:
Hun programma richtte zich eerst en vooral tegen de bestaande regering. Binnen hun land leken ze enkel socialistische maatregelen te willen invoeren, maar omwille van hun interventionistisch standpunt – ze wilden tijdens de Eerste Wereldoorlog zij aan zij vechten met de geallieerden, in tegenstelling tot de rest van de Italiaanse socialisten die weigerden mee te vechten in de oorlog – onderscheidden ze zich van het internationale communisme.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186513795
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

Een wiki-pagina van 2 alinea's, dat kan alleen maar recht doen aan een hele gecompliceerde werkelijkheid. Fijn dat je je bronnenonderzoek serieus hebt genomen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 april 2019 @ 11:53:30 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186513902
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een wiki-pagina van 2 alinea's, dat kan alleen maar recht doen aan een hele gecompliceerde werkelijkheid. Fijn dat je je bronnenonderzoek serieus hebt genomen.
Het staat je vrij om de bron op de Engelse wikipedia af te kraken. Denk alleen niet dat die bron makkelijk op te halen is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 30 april 2019 @ 11:55:25 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186513943
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een wiki-pagina van 2 alinea's, dat kan alleen maar recht doen aan een hele gecompliceerde werkelijkheid. Fijn dat je je bronnenonderzoek serieus hebt genomen.
Een wikipedia zonder bronvermelding bovendien.

In werkelijkheid verwierp het fascisme zowel het socialisme als de liberale democratie, probeerde het volkse met het aristocratische te verbinden (niet in de laatste plaats middels een charismatisch leider die, hoe elitair ook, de indruk wist te wekken in de naam van het Italiaanse volk te spreken). Bedrijven kregen veel libertarisch en laissez-faire aandoende voordelen maar stonden wel in dienst van de staat (en indirect ten dienste van het volk). Er was een grote nadruk op het cultureel eigene en het belang van culturele eenvormigheid. Volksvreemde elementen en de oude elite werden gewantrouwd.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')