Het is dan ook een zeldzame gebeurtenis.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wel raar als jij opeens piemelgrappen maakt hoor
quote:
Dat is een hele geruststelling.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:53 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Het is dan ook een zeldzame gebeurtenis.
Nou ik ben benieuwd naar je zolderquote:
Het is watquote:
Die plamuurlul is nog niet geweest.quote:
Ik heb geen zolder en de plamuurlul is afgelopen weekend niet langsgekomen.quote:
Zitten?quote:Op woensdag 24 april 2019 21:59 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb geen zolder en de plamuurlul is afgelopen weekend niet langsgekomen.
Mijn hobbiekamer kan ik dus niet afwerken. Wel de andere ruimtes vol met zut waar ik dus nog in mag zitten.
Berichtje dat hij donderdag kan maar dat komt mij natuurlijk niet uit.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:56 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Die plamuurlul is nog niet geweest.
Mooi lullig dan....quote:Op woensdag 24 april 2019 21:59 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb geen zolder en de plamuurlul is afgelopen weekend niet langsgekomen.
Mijn hobbiekamer kan ik dus niet afwerken. Wel de andere ruimtes vol met zut waar ik dus nog in mag zitten.
quote:Op woensdag 24 april 2019 22:01 schreef BoonDockSaint het volgende:
Plamuurlul geen zoekresultaten in google of afbeeldingen
Waarom doe je dat zelf niet paar uurtjes werkquote:Op woensdag 24 april 2019 22:01 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Berichtje dat hij donderdag kan maar dat komt mij natuurlijk niet uit.
Ik heb het iig zo kunnen organiseren da het niet in mijn woon- en slaapkamer staat.quote:
Ik vind dat een hele opluchting?quote:Op woensdag 24 april 2019 22:01 schreef BoonDockSaint het volgende:
En veegkut?quote:Op woensdag 24 april 2019 22:01 schreef BoonDockSaint het volgende:
Snap jij het ?quote:
Nope iemand van mp, hij is langsgekomen om te bekijken. Afspraken gemaakt maar tja het was een Griek.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Mooi lullig dan....
het was toch een Fokker? ráár.........
Nuff said.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:06 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nope iemand van mp, hij is langsgekomen om te bekijken. Afspraken gemaakt maar tja het was een Griek.
quote:Op woensdag 24 april 2019 22:06 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
sacha ligt te slapen waarschijnlijk.
Omdat je moest lachen, ik begreep het niet jij welquote:
Oh... dan kan je het wel schudden....quote:Op woensdag 24 april 2019 22:06 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nope iemand van mp, hij is langsgekomen om te bekijken. Afspraken gemaakt maar tja het was een Griek.
ik vond het grappig.... een herseninfarct wil nog niet zeggen dat je meteen debiel bent hoor .......quote:Op woensdag 24 april 2019 22:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Omdat je moest lachen, ik begreep het niet jij wel
25 m2 meter aan muur, ik heb de spullen er niet voor en er ook nog eens nauwelijks ervaring in.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:03 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Waarom doe je dat zelf niet paar uurtjes werk
Stucadoors hebben het te druk en komen niet voor een muurtje van 25 m2 als ze ook een hele woning kunnen doen.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:10 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
25 m2 meter aan muur, ik heb de spullen er niet voor en er ook nog eens nauwelijks ervaring in.
Mo en eend noemen iemand die zou komen plamuren al een paar dagen plamuurlulquote:Op woensdag 24 april 2019 22:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Omdat je moest lachen, ik begreep het niet jij wel
Het is een gast van MP, misschien niet eens een prof.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:11 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Stucadoors hebben het te druk en komen niet voor een muurtje van 25 m2 als ze ook een hele woning kunnen doen.
Precies......quote:Op woensdag 24 april 2019 22:12 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Mo en eend noemen iemand die zou komen plamuren al een paar dagen plamuurlul
Uhh ok Koekkoek. Wat was dan grappig kan ik zeggenquote:Op woensdag 24 april 2019 22:09 schreef FANN het volgende:
[..]
ik vond het grappig.... een herseninfarct wil nog niet zeggen dat je meteen debiel bent hoor .......
Nee van hier zelfsquote:Op woensdag 24 april 2019 22:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het is een gast van MP, misschien niet eens een prof.
Ik niet, SBE noemde hem zo, en wie ben ik.....om daar tegenin te gaan?quote:Op woensdag 24 april 2019 22:12 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Dat was handigquote:
Een lulquote:Op woensdag 24 april 2019 22:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
ik denk dat jij het niet snapt...quote:Op woensdag 24 april 2019 22:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Uhh ok Koekkoek. Wat was dan grappig kan ik zeggen
.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:12 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik snap hetquote:Op woensdag 24 april 2019 22:14 schreef FANN het volgende:
[..]
ik denk dat jij het niet snapt...
[..]
.
Al die zooi is nu nat, dat moet er allemaal weer af anders krijg je het hele huis onder de schimmels.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:15 schreef Mo_Muffin het volgende:
Mijn dakmensen zijn iig vakmensen, dat waren die gasten van de kozijnen overigens ook.![]()
Ze maken alleen veel herrie en rommel.
Dat wel, hij wist waarover hij praatte. Zaten ook fots's bij van zijn werk. Naar wat ik begrepen heb is hij dagelijks een stucadoor die in het weekend graag wat bijklust.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ja dat is wel een dingetjequote:Op woensdag 24 april 2019 22:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Al die zooi is nu nat, dat moet er allemaal weer af anders krijg je het hele huis onder de schimmels.
quote:Op woensdag 24 april 2019 22:17 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat wel, hij wist waarover hij praatte. Zaten ook fots's bij van zijn werk. Naar wat ik begrepen heb is hij dagelijks een stucadoor die in het weekend graag wat bijklust.
Pessimist, de komende dagen schijnt de zon weer lekker en komende week leggen ze de pannen.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Al die zooi is nu nat, dat moet er allemaal weer af anders krijg je het hele huis onder de schimmels.
Daarom hebben ze gaten in de muur geboord, zodat het straks kan luchten en het vocht eruit kan.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Paashazenquote:
Die foto's pluk ik zo van het net.quote:
Daar geldt hetzelfde voor, er is momenteel bijna geen stukadoor, schilder of wat dan ook te vinden.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Jawel hoorquote:Op woensdag 24 april 2019 22:19 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar geldt hetzelfde voor, er is momenteel bijna geen stukadoor, schilder of wat dan ook te vinden.
Hier heel veel Duitsers al voorman met enkele buitenlanders als handlangers.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:19 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar geldt hetzelfde voor, er is momenteel bijna geen stukadoor, schilder of wat dan ook te vinden.
Mooi, zo'n zwarte muur!quote:Op woensdag 24 april 2019 22:17 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat wel, hij wist waarover hij praatte. Zaten ook fots's bij van zijn werk. Naar wat ik begrepen heb is hij dagelijks een stucadoor die in het weekend graag wat bijklust.
Nee, dat trekt in. Als ze daar zomaar pannen over gaan leggen ben je nog niet jarig.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:18 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Pessimist, de komende dagen schijnt de zon weer lekker en komende week leggen ze de pannen.
Zelfs geen beunhazen.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:19 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Komt wel goed, bedankt voor je wijze raad.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, dat trekt in. Als ze daar zomaar pannen over gaan leggen ben je nog niet jarig.
Je pesten je maar.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:21 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Komt wel goed, bedankt voor je wijze raad.
Dan heb je wel veel gaten nodig.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Daarom hebben ze gaten in de muur geboord, zodat het straks kan luchten en het vocht eruit kan.
En schimmel is zo hardnekkig, dat heb je er niet zomaar uit.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, dat trekt in. Als ze daar zomaar pannen over gaan leggen ben je nog niet jarig.
Ik doe even zelf niks meerquote:Op woensdag 24 april 2019 22:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij Superbadeend stuccen
Ja, ik denk dat ze morgen verder gaan met borenquote:Op woensdag 24 april 2019 22:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan heb je wel veel gaten nodig.
Als er sprake van schimmel of een boom in de dakgoot zou zijn wel.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En schimmel is zo hardnekkig, dat heb je er niet zomaar uit.
Ja, dat wordt één grote ellende. Dat nieuwe raam gaat ook nooit passen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En schimmel is zo hardnekkig, dat heb je er niet zomaar uit.
Neequote:
Dat gaat geen succes worden.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij Superbadeend stuccen
Drama, want het is al besteld.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, dat wordt één grote ellende. Dat nieuwe raam gaat ook nooit passen natuurlijk.
Redden wat er te redden valt.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ze morgen verder gaan met boren
Ik tief je er zo af om te kokenquote:Op woensdag 24 april 2019 22:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat gaat geen succes worden.Dan blijven we gezamenlijk op mijn bank hier narren.
Begin maar vast met inpakken, Mo. Ik denk dat je binnenkort een nieuw huis krijgt. Dit gaat nooit meer goed komenquote:
Het gaat de komende dagen nog erg veel regen vallen, dus de kans op schimmel is dan wel groot.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:24 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als er sprake van schimmel of een boom in de dakgoot zou zijn wel.
Gaat niet gebeuren, ik woon in een waar kunstwerk.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Begin maar vast met inpakken, Mo. Ik denk dat je binnenkort een nieuw huis krijgt. Dit gaat nooit meer goed komen
Nee, want dan zet alles ontzettend uit en omdat het raam als besteld is moet hij dan wachten tot alles weer kurkdroog is. Maar ja dan heb je de schimmel al binnen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, dat wordt één grote ellende. Dat nieuwe raam gaat ook nooit passen natuurlijk.
Nou het geplaag is wel genoeg.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee, want dan zet alles ontzettend uit en omdat het raam als besteld is moet hij dan wachten tot alles weer kurkdroog is. Maar ja dan heb je de schimmel al binnen natuurlijk.
Ja om trots op te zijnquote:Op woensdag 24 april 2019 22:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, ik woon in een waar kunstwerk.![]()
Schimmels kunnen er vaak erg kunstig uitzien, jaquote:Op woensdag 24 april 2019 22:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, ik woon in een waar kunstwerk.![]()
quote:Op woensdag 24 april 2019 22:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Schimmels kunnen er vaak erg kunstig uitzien, ja
[ afbeelding ]
Ik stel voor dat Scrut gezellig bij SBE gaat stuccen, vakmannen zijn schaars.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee, want dan zet alles ontzettend uit en omdat het raam als besteld is moet hij dan wachten tot alles weer kurkdroog is. Maar ja dan heb je de schimmel al binnen natuurlijk.
Ik tief dan een pizza in de oven en jij mag ervoor zorgen dat die er uit wordt gehaald voordat het brandalarm aangaat.quote:
dat is best mooi eigenlijkquote:Op woensdag 24 april 2019 22:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Schimmels kunnen er vaak erg kunstig uitzien, ja
[ afbeelding ]
Ik denk dat het nooit gaat gebeurenquote:Op woensdag 24 april 2019 22:30 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik tief dan een pizza in de oven en jij mag ervoor zorgen dat die er uit wordt gehaald voordat het brandalarm aangaat.
Ik heb alleen verstand van daken.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:30 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Scrut gezellig bij SBE gaat stuccen, vakmannen zijn schaars.
En bomen.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb alleen verstand van daken.
Kwallen zijn ook mooi.quote:
Ja ja ik haal de pizza wel zelf uit de oven terwijl jij zit te wachten.quote:
Niet als je in hun gebied komt, zo ja dan jammerquote:
Portugees oorlogsschip.quote:
Haaien ook. Ohh sorry ik woon hierquote:
Tering.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dit was 2 weken na de beet, Spaanse rotkwal!
[ afbeelding ]
Tjaquote:Op woensdag 24 april 2019 22:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
auw...quote:Op woensdag 24 april 2019 22:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat denk je hoe vaak ik hier een kwal of meeuw zie?quote:
Ben je lekker aan het snorkelen, hangt er ineens iets aan je hand.quote:
quote:Op woensdag 24 april 2019 22:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen op vakantie ?quote:Op woensdag 24 april 2019 22:39 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Wat denk je hoe vaak ik een kwal of meeuw zie?
2 maanden later had ik er nog last van, duurde best lang.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:39 schreef FANN het volgende:
[..]
auw...ja ik heb ook zoiets gehad als kind.... deed best pijn....
Jij bent beperkt in dat soort dingen.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:39 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Wat denk je hoe vaak ik een kwal of meeuw zie?
Fazanten, konijnen en eekhoorns wel.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Jij woont er nietquote:Op woensdag 24 april 2019 22:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ben je lekker aan het snorkelen, hangt er ineens iets aan je hand.
oh... nee bij mij was het minder erg hoor.... maar je zal wel heel veel soorten hebben...quote:Op woensdag 24 april 2019 22:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
2 maanden later had ik er nog last van, duurde best lang.
Ben bang dat het andersom is, heb helemaal niks met de zee.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Jij bent beperkt in dat soort dingen.
ohquote:Op woensdag 24 april 2019 22:41 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Er ontbrak een woordje.
Zie edit.
Ik ook niet, ik loop liever de bossen en de duinen in.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ben bang dat het andersom is, heb helemaal niks met de zee.
En dan duinen zonder zee?quote:Op woensdag 24 april 2019 22:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik loop liever de bossen en de duinen in.
Kwallenquote:
Jep.quote:
In de duinenquote:
Ik had het vroeger allemaal in de buurt.quote:
Of aan het strand. Ik hou zo van de geluiden. Je hoort van alles maar je verstaat niets omdat alle geluid verwaaid. Heerlijk.quote:
quote:
Alsof je hier in de buurt geen strand vindt, geen zee, maar wel water, zand en strand, maar vooral, zon, en lekker, geen meeuwen en/of kwallen.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:53 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]Soesterduinen, welke kant je op ging je had het natuurgebied voor je
Ah, okee. Hier in de buurt heb je ze ook, de Loonse en Drunense duinen.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:53 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]Soesterduinen, welke kant je op ging je had het natuurgebied voor je
En de IJzeren Man joh.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, okee. Hier in de buurt heb je ze ook, de Loonse en Drunense duinen.
De Bokkenrijdersquote:Op woensdag 24 april 2019 22:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, okee. Hier in de buurt heb je ze ook, de Loonse en Drunense duinen.
Ja, maar die is niet natuurlijk. Die is gegraven door de ijzeren manquote:
Nee joh, die zaten hier in Zuid-Limburg.quote:
Die van jou is leukerderquote:
Tja elke woonplek heeft zijn voor en nadelen.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:55 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Alsof je hier in de buurt geen strand vindt, geen zee, maar wel water, zand en strand, maar vooral, zon, en lekker, geen meeuwen en/of kwallen.
Weet ik, maar wij hebben hier net zoiets, door zandafgraving.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar die is niet natuurlijk. Die is gegraven door de ijzeren man
(nee, geen familie van me)
Nooit in de Efteling geweest?quote:Op woensdag 24 april 2019 22:58 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nee joh, die zaten hier in Zuid-Limburg.
De legende van...quote:
Ik volg.quote:
Ken je Ton Van Reen?quote:Op woensdag 24 april 2019 22:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Bokkenrijders zaten in de kempen, iets zuidelijker.
Nee, maar hij 'gaat' over de Bokkenrijders, heb wel eens een lezing bijgewoond.quote:
Dat niet, maar mijn kinderen vonden het altijd heel indrukwekkend.quote:
De Ijzeren man dankt zijn naam aan de graafmachine, die daar het zand voor de eerste uitbreiding van Den Bosch uitgegraven heeft. Zo zijn later in wat nu Den Bosch is ook nog de ijzeren vrouw en het ijzeren kind ontstaanquote:Op woensdag 24 april 2019 22:59 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Weet ik, maar wij hebben hier net zoiets, door zandafgraving.
Mijn zoon kent het hele verhaal nog steeds van buitenquote:Op woensdag 24 april 2019 23:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat niet, maar mijn kinderen vonden het altijd heel indrukwekkend.
Hier graven ze nog steeds, maar ik ging er vroeger als jochie al zwemmen, is nu alleen veel groter, en als ze klaar zijn dan maken ze er een recreatiegebied van.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:05 schreef cafca het volgende:
[..]
De Ijzeren man dankt zijn naam aan de graafmachine, die daar het zand voor de eerste uitbreiding van Den Bosch uitgegraven heeft. Zo zijn later in wat nu Den Bosch is ook nog de ijzeren vrouw en het ijzeren kind ontstaan
Ja ik wou een rondje lopen, maar dikke druppels kolere zegquote:Op woensdag 24 april 2019 23:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Je hoort ze heel zachtjes juichen als je goed luistert.
quote:
Ja, jij zit er nog midden in, zie ik op Buienradar.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:14 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja ik wou een rondje lopen, maar dikke druppels kolere zeg
Ik zal eens kijken of je goed zitquote:Op woensdag 24 april 2019 23:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, jij zit er nog midden in, zie ik op Buienradar.
Hier alweer droog poffer.quote:
Brabantquote:
Hier is amper wat gevallen, die drie druppels tel ik gemakshalve niet mee.quote:
Brabantse nachten zijn lang en gezellig.quote:
Ze komen wat langzaam op gang, begreep ik.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:26 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Brabantse nachten zijn lang en gezellig.
Ligt aan welk deel denk ik. West is wat langzamer dan Oost misschienquote:Op woensdag 24 april 2019 23:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze komen wat langzaam op gang, begreep ik.
Ja, maar dan.....quote:Op woensdag 24 april 2019 23:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze komen wat langzaam op gang, begreep ik.
Met de miljarden airco's die warme lucht in de atmosfeer pompen.... Je zegt zelf dat het lokaal in een stad effect kan hebben maar met de grote steden die er tegenwoordig zijn met miljoenen inwoners zijn er dus exclusief de auto's miljarden airco's... Denk je niet dat dat dan op langer termijn ook een invloed kan hebben op de globale atmosfeer? Die warmte uit de stad die jij bedoelde moet toch ergens heen...quote:Op woensdag 24 april 2019 02:14 schreef Recce het volgende:
[..]
Die warme lucht heeft een nauwelijks meetbaar effect inderdaad. Lokaal in een stad wel, maar globaal gezien is het effect te verwaarlozen. Indirect, door het energieverbruik van de airco's en de daarbij behorende uitstoot van broeikasgassen, is er een honderd keer zo groot effect op het klimaat. Ik kan er niets anders van maken.
Ik ben niet eigenwijs.quote:Op woensdag 24 april 2019 02:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Doe s niet zo eigenwijs![]()
Airco's belasten het milieu op verschillende manieren. Allereerst hebben ze veel elektriciteit nodig om de lucht in jouw huis te kunnen koelen; bij de productie van elektriciteit komen veel broeikasgassen vrij en dat draagt bij aan klimaatverandering. Verder kost het grondstoffen om een airco te maken, vooral kunststof en metalen. Tot slot zitten er koelmiddelen in airco's, die vaak HFK's bevatten. Als die vrijkomen, dragen ze sterk bij aan het broeikaseffect.
Bron
Och jee. Ik heb zonnepanelen, ben zelfvoorzienend.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:30 schreef Outpost76 het volgende:
Sorry daar is ie weer, ik wil het achter me laten maar ik vond het nodig om hier nog op reageren...
[..]
Met de miljarden airco's die warme lucht in de atmosfeer pompen.... Je zegt zelf dat het lokaal in een stad effect kan hebben maar met de grote steden die er tegenwoordig zijn met miljoenen inwoners zijn er dus exclusief de auto's miljarden airco's... Denk je niet dat dat dan op langer termijn ook een invloed kan hebben op de globale atmosfeer? Die warmte uit de stad die jij bedoelde moet toch ergens heen...
En jij gelooft ook in het fabeltje dat roken geen kwaad kan?
[..]
Ik ben niet eigenwijs.
Waar heb ik ooit gezegd dat dat niet zo is? Ik weet dat dat een belasting is maar in mijn ogen vergeet men de warme lucht die massaal naar buiten word gepompt door die miljarden airco's.
Een huis wat verwarmd word door de zon en dan gekoeld word door een airco, ok dat kan nog enig sinds overeen komen met de normale warmte die vrij komt als de aarde daar normaal de aarde opwarmt zonder huis (klopt niet maar stel) maar al die miljarden auto's die rondrijden met airco en alle hotels, al die airco's moesten gemaakt worden en kosten stroom ja maar ze stoten ook allemaal warmte uit die er nooit was geweest als de mens er niet was geweest! Dat is wat ik bedoel.
Een hotel van weet ik veel 20 verdiepingen oid was nooit op aarde geweest als de mens er niet was geweest dus in mijn ogen stoten al die airco's meer warmte uit dan wanneer er geen hotel was geweest. Een kaal stuk grond met weet ik veel, gras stoot serieus minder warmte uit dan wanneer er een gebouw staat met airco's! Door dat er een gebouw staat is het oppervlakte wat de zon verwarmt groter en daarnaast blaast de airco ook nog eens de warmte uit het hotel de atmosfeer in....
Laat staan alle auto's die tegenwoordig rondrijden, warmte produceren en een airco hebben...
Je kunt mij eigenwijs noemen maar je kan me ook nooit wijs maken dat dat geen invloed heeft op de opwarming, naast het gebruik van stroom en de productie.
Ik voel mij helemaal niet aangevallen. Ik licht iets toe.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als jij zo goed bezig bent met zonnepanelen ed, waarom voel je je dan aangevallen?![]()
I second that !quote:Op woensdag 24 april 2019 23:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ga dat niet lezen. Recce heeft altijd gelijk, zo simpel is het.
Prima, het lijkt alleen alsof je excuses zoekt waarom jij wel een airco hebt.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:34 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Ik voel mij helemaal niet aangevallen. Ik licht iets toe.
Ik ga op deze stelling niet in.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:35 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Prima, het lijkt alleen alsof je excuses zoekt waarom jij wel een airco hebt.
Ontvochtigenquote:
Dweilenquote:
Ja zo is datquote:Op woensdag 24 april 2019 23:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Tenzij het over mieren gaatquote:Op woensdag 24 april 2019 23:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Of wespenquote:
Geen ideequote:
Vissenquote:
doe je een Petz?quote:Op woensdag 24 april 2019 23:41 schreef Outpost76 het volgende:
Mag ik een vraag stellen aan jullie allemaal?
Dinky Toys konden daar wel tegen.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Modelbouw vond ik vroeger alleen maar leuk om kapot te maken en in brand te steken. M'n autootjes kregen vroeger ook altijd 'ongelukken'. Gooide ze van het dak op de stenen.
Aha, nog een met het paasvuurgenquote:Op woensdag 24 april 2019 23:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Modelbouw vond ik vroeger alleen maar leuk om kapot te maken en in brand te steken. M'n autootjes kregen vroeger ook altijd 'ongelukken'. Gooide ze van het dak op de stenen.
Ja, je moest wel een paar keer gooien voor een total loss.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:46 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Dinky Toys konden daar wel tegen.
Geen idee wat een Petz isquote:
Woon jij in Spanje?? Het is hier 11,5 graden...quote:Op woensdag 24 april 2019 23:48 schreef Ghostbuster het volgende:
Het is hier fucking 24 graden geef mij maar een airco
Een ventilator 24/7 aan is vast ook niet heel goed voor het milieuquote:Op woensdag 24 april 2019 23:48 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik ookquote:Op woensdag 24 april 2019 23:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik het meeste ook wel, eerlijk gezegd. Af en toe sla ik wel eens een deeltje over.
25,5 hier. Heerlijkquote:Op woensdag 24 april 2019 23:48 schreef Ghostbuster het volgende:
ik zie het anders en heb geen zin in gezeverquote:Op woensdag 24 april 2019 23:49 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Geen idee wat een Petz is
Waarom, terwijl het milieu zo "urgent" word beschouwd tegenwoordig zijn jullie bijna allemaal zo fel tegen mijn punt? Het is in mijn ogen een legitiem punt maar iedereen hier veroordeeld het zonder dat er ook maar over na gedacht word....
omgquote:Op woensdag 24 april 2019 23:51 schreef Amphorapotje het volgende:
Ik moet even mijn vrouw redden, een kat heeft een levende muis losgelaten in de keuken......
Als ik lieg mag ik doodvallen.
Geen zin in een discussie en je houd het liever op een onz niveau hier. Ok duidelijk...quote:Op woensdag 24 april 2019 23:50 schreef sacha het volgende:
[..]
ik zie het anders en heb geen zin in gezever
ik moet elke dag een samenvatting voor Danny schrijven hèquote:Op woensdag 24 april 2019 23:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik het meeste ook wel, eerlijk gezegd. Af en toe sla ik wel eens een deeltje over.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:51 schreef Amphorapotje het volgende:
Ik moet even mijn vrouw redden, een kat heeft een levende muis losgelaten in de keuken......
Stuur maar door naar mousestore.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:51 schreef Amphorapotje het volgende:
dat schreef ik dus nietquote:Op woensdag 24 april 2019 23:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Geen zin in een discussie en je houd het liever op een onz niveau hier. Ok duidelijk...
Was vanavond het Grote Wekelijkse Moderators Overleg, of is dat op donderdag tegenwoordig?quote:Op woensdag 24 april 2019 23:52 schreef sacha het volgende:
[..]
ik moet elke dag een samenvatting voor Danny schrijven hè
vind ik ook jammerquote:Op woensdag 24 april 2019 23:55 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt, dat is mijn conclusie na jouw post. Jammer wel...
kak, vergetenquote:Op woensdag 24 april 2019 23:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Was vanavond het Grote Wekelijkse Moderators Overleg, of is dat op donderdag tegenwoordig?
Oh ja, maar ik ben gelukkig Amp's vrouw niet dus ik kon dat idee meteen weer verdringen.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nou, een muis in de keuken leek me wel genoeg voor een hartverzakking bij jou.
quote:Op woensdag 24 april 2019 23:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Stuur maar door naar mousestore.
nee, jouw conclusiequote:Op woensdag 24 april 2019 23:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Tja, het zijn je eigen woorden....
Gelukkig maar, ik wil niet dat je naar gaat dromen.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:59 schreef TillyB het volgende:
[..]
Oh ja, maar ik ben gelukkig Amp's vrouw niet dus ik kon dat idee meteen weer verdringen.
ik denk dat ik dat ga vergetenquote:Op woensdag 24 april 2019 23:59 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nou ja, volgende week is er weer een.
Hoe gaat het met de mierengenocide, de bloemoorlog?quote:Op woensdag 24 april 2019 23:59 schreef TillyB het volgende:
[..]
Oh ja, maar ik ben gelukkig Amp's vrouw niet dus ik kon dat idee meteen weer verdringen.
Staat je vrouw nu te gillen op de tafel?quote:Op donderdag 25 april 2019 00:00 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Gelukkig maar, ik wil niet dat je naar gaat dromen.
Ja, wat is erger, 1000 mieren of één muis?quote:Op donderdag 25 april 2019 00:01 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de mierengenocide, de bloemoorlog?
Klopt, sorry... Maar als modje zou je toch meer open moeten staan in een General chat slowchat in mijn ogen....quote:
Nee die zit nu haar rapportage te maken in de huiskamer. Maar ze kon wel naar toilet toe.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:02 schreef TillyB het volgende:
[..]
Staat je vrouw nu te gillen op de tafel?
Begin van de avond zag ik er nog een paarquote:Op donderdag 25 april 2019 00:01 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de mierengenocide, de bloemoorlog?
Ik kan je er ook niet aan herinneren omdat ik die naam waarschijnlijk geen week kan onthouden.quote:
een muis!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 25 april 2019 00:03 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Ja, wat is erger, 1000 mieren of één muis?
Zal ik vertellen wat ik deed, of liever niet....quote:
Lijkt me een goede vraag voor Recce en Outpost76.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:03 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Ja, wat is erger, 1000 mieren of één muis?
Ik leef met 'r meequote:Op donderdag 25 april 2019 00:04 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Nee die zit nu haar rapportage te maken in de huiskamer. Maar ze kon wel naar toilet toe.
Zo werkt het niet afdoende. Het is de bedoeling dat je er een brood van bakt en daarmee die mieren aan flarden hengst.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:04 schreef TillyB het volgende:
[..]
Begin van de avond zag ik er nog een paarmaar een uur terug niet meer.. Weer schoongemaakt en bloem gestrooid en hopen dat ze echt wegblijven nu.
Uhm ligt eraan.. vertel maarquote:Op donderdag 25 april 2019 00:05 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Zal ik vertellen wat ik deed, of liever niet....
quote:Op donderdag 25 april 2019 00:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Zo werkt het niet afdoende. Het is de bedoeling dat je er een brood van bakt en daarmee die mieren aan flarden hengst.
Bij mijn ex zat er ooit een muisje in de stal, mijn schoonpa van toen zei me, dat hij de kast waar de muis vermoedelijk zat weg zou schuiven en ik de muis een klap moest geven.... Toen heb ik gewisseld! Ik til die kast wel op maar ik ga geen muis vermoorden. Toen ik de kast vertilde zat de muis klem tussen de vloer en de kast en daarmee heb ik m alsnog vermoord.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Lijkt me een goede vraag voor Recce en Outpost76.
Robèrt is disappointedquote:Op donderdag 25 april 2019 00:08 schreef TillyB het volgende:
[..]Ik kan geen brood bakken
Naja misschien maar beter, zo'n keihard mislukt baksel slaat beter
quote:Op donderdag 25 april 2019 00:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Robèrt is disappointed
[ afbeelding ]
De beste tijd om ze te verdrijven, is vanaf het eerste moment dat je een mier in je huis vindt! Zodra de mieren een ware plaag geworden zijn, is verdrijven niet meer genoeg. Dan zit er niets anders op dan de mieren te bestrijden.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:10 schreef Gooddeal het volgende:
Je kunt mieren zelfs verdrijven met een krijtje, of babypoeder.![]()
Niet nodig om ze gelijk om zeep te helpen.
http://www.mierenbestrijden.com/mieren-verdrijven/
quote:Op donderdag 25 april 2019 00:14 schreef TillyB het volgende:
[..]
De beste tijd om ze te verdrijven, is vanaf het eerste moment dat je een mier in je huis vindt! Zodra de mieren een ware plaag geworden zijn, is verdrijven niet meer genoeg. Dan zit er niets anders op dan de mieren te bestrijden.
Denk dat het wel een plaag is als ze all over de keuken zitten, tot in de vaatwasser en koelkast aan toe. En ik ben al weken bezig met van dat mierenspul bezig geweest toen het er één of twee bij de deur waren, maar daar komen ze gewoon doorheen. Tsja jammer dan, RIP mieren!
Groot gelijk. Aanpakken die handel.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:14 schreef TillyB het volgende:
[..]
De beste tijd om ze te verdrijven, is vanaf het eerste moment dat je een mier in je huis vindt! Zodra de mieren een ware plaag geworden zijn, is verdrijven niet meer genoeg. Dan zit er niets anders op dan de mieren te bestrijden.
Denk dat het wel een plaag is als ze all over de keuken zitten, tot in de vaatwasser en koelkast aan toe. En ik ben al weken bezig met van dat mierenspul bezig geweest toen het er één of twee bij de deur waren, maar daar komen ze gewoon doorheen. Tsja jammer dan, RIP mieren!
Aww ik mis HHBquote:Op donderdag 25 april 2019 00:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Robèrt is disappointed
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 april 2019 00:14 schreef TillyB het volgende:
[..]
ècht?quote:Op donderdag 25 april 2019 00:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt, sorry... Maar als modje zou je toch meer open moeten staan in een General chat slowchat in mijn ogen....
Maar goed, genoeg gezeik over deze shit.
Laten we er maar over op houden. We gaan het toch nooit eens worden.
Ligt er aan hoe laat je begonnen bent.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:14 schreef Amphorapotje het volgende:
Wat een job, als je om 22.00 uur klaar bent met werk en om 22.20 uur thuis bent en tot nu toe bezig met rapporteren. Met een muizenpauze ertussen. Respect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |