Het moet ergens beginnen! Ik ben van mening dat we al veel te laat zijn maar dat betekend niet dat ik gelijk heb. Kijk de aarde hersteld wel, met of zonder ons dat is aan ons. Gaan we door met onze CO2 en Airco's of passen we ons gedrag aan?quote:Op woensdag 24 april 2019 01:09 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja ik ben wel voor maatregelen, maar aan de andere kant is het vrij zinloos als dwerglandje
Vergeet de terrasverwarming niet.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:13 schreef Outpost76 het volgende:
Duurde fucking lang....
[..]
Het moet ergens beginnen! Ik ben van mening dat we al veel te laat zijn maar dat betekend niet dat ik gelijk heb. Kijk de aarde hersteld wel, met of zonder ons dat is aan ons. Gaan we door met onze CO2 en Airco's of passen we ons gedrag aan?
Neophyte.quote:
Ah, dat liedje ken ik niet. Zal ik eens luisteren als ik niet andere muziek aan heb staan.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:08 schreef TillyB het volgende:
[..]![]()
De B is random want Tilly was al bezet dus ging ik het alfabet af maar TillyA klinkt niet. En Til komt van een liedje van Waardenberg en de Jong
Zelfrijzend bakmeel is het beste middel.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:14 schreef sly-nl het volgende:
@:tilly
Het beste werkte voorgaande jaren die groene lokdoosjes van vapona.
quote:Op woensdag 24 april 2019 01:15 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik ben tegen de Airco, zodat ze allemaal voor 50 euro op MP komen
Slaat ook totaal niet op mij maarja je moet watquote:Op woensdag 24 april 2019 01:13 schreef FreshFruit72 het volgende:
Die tekst doet je geen goed Tilly.
Ok, thnks.. maar ik wil ook weer niet dat al die mieren buikpijn krijgen.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zelfrijzend bakmeel is het beste middel.
Ben je al gewend aan de helm en op de weg rijden?quote:Op woensdag 24 april 2019 01:17 schreef TillyB het volgende:
[..]
Slaat ook totaal niet op mij maarja je moet wat
Dat zei ik eerder al, als je het medisch nodig hebt uiteraard maar het is een wereld probleem atm geen medisch.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:17 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Mogen de chronische kneuzen wel een airco?
Airco's zijn inderdaad slecht voor het klimaat. Niet omdat ze warmte uitstoten trouwens, dat effect is verwaarloosbaar, maar omdat ze zoveel energie verbruiken en dus uitstoot van veel broeikasgassen veroorzaken.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:16 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat ook maar dat is in het vergelijk met airco's maar een klein percentage in mijn ogen.
Elvis flies!quote:Op woensdag 24 april 2019 01:14 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat klinkt als de ratten uit de lucht dus nee, jij verliest.
Thanks, hoop dat ze allemaal doodvermoord gaan zijn door de blüm. Maar jij hebt dus al mieren en je laat ze gewoon nog ff lopen?quote:Op woensdag 24 april 2019 01:14 schreef sly-nl het volgende:
@:tilly
Het beste werkte voorgaande jaren die groene lokdoosjes van vapona.
quote:Op woensdag 24 april 2019 01:15 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik ben tegen de Airco, zodat ze allemaal voor 50 euro op MP komen
Als een malle,en helemaal in lokdoosjes.quote:
Das alleen in Amsterdam gelukkigquote:Op woensdag 24 april 2019 01:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ben je al gewend aan de helm en op de weg rijden?
Ik vind het eigenlijk minder erg dan voorgaande jaren. Nog niet in eten gevonden of zow. Byeeee!@!@#quote:Op woensdag 24 april 2019 01:19 schreef TillyB het volgende:
[..]
Thanks, hoop dat ze allemaal doodvermoord gaan zijn door de blüm. Maar jij hebt dus al mieren en je laat ze gewoon nog ff lopen?
Dus jij denkt dat alle warmte die ze uitstoten niet zorgt voor verwarming van de atmosfeer? Denk dan eens globaal, stel dat ze allemaal op groene energie draaien, al die airco's in heel de wereld, allemaal op volle toeren warme lucht uitblazen, zoals bv het wk in Dubai waar elke stoel zn eigen airco heeft en warme lucht de atmosfeer in blaast....quote:Op woensdag 24 april 2019 01:18 schreef Recce het volgende:
[..]
Airco's zijn inderdaad slecht voor het klimaat. Niet omdat ze warmte uitstoten trouwens, dat effect is verwaarloosbaar, maar omdat ze zoveel energie verbruiken en dus uitstoot van veel broeikasgassen veroorzaken.
W&T.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat alle warmte die ze uitstoten niet zorgt voor verwarming van de atmosfeer? Denk dan eens globaal, stel dat ze allemaal op groene energie draaien, al die airco's in heel de wereld, allemaal op volle toeren warme lucht uitblazen, zoals bv het wk in Dubai waar elke stoel zn eigen airco heeft en warme lucht de atmosfeer in blaast....
Dat is niet bepalend mbt hoe warm de atmosfeer is?
In een normale natuurlijke omgeving gebeurt dit niet en door onze gebouwen die warm worden komt er meer warmte die door de airco's in de atmosfeer word geblazen...
Trusten,quote:Op woensdag 24 april 2019 01:23 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk minder erg dan voorgaande jaren. Nog niet in eten gevonden of zow. Byeeee!@!@#
Ik denk inderdaad dat dat effect verwaarloosbaar is. Alleen lokaal in een stad kan de temperatuur wel wat stijgen door airco's, maar het echte effect komt door het enorme elektriciteitsverbruik en de uitstoot van broeikasgassen die daarbij hoort. Als het effect van airco's door verwarming een factor was, zou je die in één keer oplossen door alle deuren open te zetten, dan zou de atmosfeer weer afkoelen.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat alle warmte die ze uitstoten niet zorgt voor verwarming van de atmosfeer? Denk dan eens globaal, stel dat ze allemaal op groene energie draaien, al die airco's in heel de wereld, allemaal op volle toeren warme lucht uitblazen, zoals bv het wk in Dubai waar elke stoel zn eigen airco heeft en warme lucht de atmosfeer in blaast....
Dat is niet bepalend mbt hoe warm de atmosfeer is?
In een normale natuurlijke omgeving gebeurt dit niet en door onze gebouwen die warm worden komt er meer warmte die door de airco's in de atmosfeer word geblazen...
Ik hou ook van jou Piet! Ik post net in het vorige topic dat jij vol mag door gaan over je hoop schroot. Dat ik het fout had.quote:
Daarom Macbook. Pro, babyquote:Op woensdag 24 april 2019 01:29 schreef Ghostbuster het volgende:
Misschien ooit een keer ruzie met een airco gehad? ik heb dat met Acer laptops
Miste je die krentenbol al?quote:Op woensdag 24 april 2019 01:30 schreef Ghostbuster het volgende:
Kut Elvis geef ik hem kleinere hondenkoekjes, heeft die weer een krentenbol verstopt liggen
Nee maar ik had die afgepakt, maar hij had die van zijn broer ook verstopt schijnbaarquote:
Die zijn kut inderdaad.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:29 schreef Ghostbuster het volgende:
Misschien ooit een keer ruzie met een airco gehad? ik heb dat met Acer laptops
Voor zo'n rat telt elke maand!quote:Op woensdag 24 april 2019 01:31 schreef Ghostbuster het volgende:
Beetje hopeloos om een dier met een lifespan van 2 jaar op dieet te zetten wel
Natuurlijk niet, de airco's zelf wekken ook warmte op, dus door ze te gebruiken krijg je een + in warmte en al die warmte komt in de atmosfeer en zo warmen we de aarde nog meer op. Wij hier in Nederland gebruiken het gelukkig nog niet veel maar ga eens kijken in Amerika, in het midden oosten (de rijke landen that is) in China en alle andere toeristische plekken die warm zijn. Altijd een airco! Dat zijn er serieus miljarden inmiddels en dat is in mijn ogen een serieus probleem!quote:Op woensdag 24 april 2019 01:28 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat dat effect verwaarloosbaar is. Alleen lokaal in een stad kan de temperatuur wel wat stijgen door airco's, maar het echte effect komt door het enorme elektriciteitsverbruik en de uitstoot van broeikasgassen die daarbij hoort. Als het effect van airco's door verwarming een factor was, zou je die in één keer oplossen door alle deuren open te zetten, dan zou de atmosfeer weer afkoelen.
Bomen zijn een nog erg onderbelichte factor in het geheel.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:28 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat dat effect verwaarloosbaar is. Alleen lokaal in een stad kan de temperatuur wel wat stijgen door airco's, maar het echte effect komt door het enorme elektriciteitsverbruik en de uitstoot van broeikasgassen die daarbij hoort. Als het effect van airco's door verwarming een factor was, zou je die in één keer oplossen door alle deuren open te zetten, dan zou de atmosfeer weer afkoelen.
1 arico tegen 10 bomen en je hebt misschien gelijk maar hoeveel auto's rijden er met airco rond? Hoeveel hotel kamers zijn er wereld wijd met airco?? Hoeveel bedrijven heben airco??? Hoeveel mensen hebben prive een airco?quote:Op woensdag 24 april 2019 01:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Bomen zijn een nog erg onderbelichte factor in het geheel.
Alle energie die wordt opgewekt, wordt uiteindelijk in warmte omgezet en toch is het effect daarvan op de temperatuur verwaarloosbaar. Die hoeveelheid energie valt gewoon in het niet bij de hoeveelheid energie die de zon instraalt op de aarde. Wat niet verwaarloosbaar is, zijn de effecten van broeikasgassen, die zorgen ervoor dat de warmte van het zonlicht wordt vastgehouden.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, de airco's zelf wekken ook warmte op, dus door ze te gebruiken krijg je een + in warmte en al die warmte komt in de atmosfeer en zo warmen we de aarde nog meer op. Wij hier in Nederland gebruiken het gelukkig nog niet veel maar ga eens kijken in Amerika, in het midden oosten (de rijke landen that is) in China en alle andere toeristische plekken die warm zijn. Altijd een airco! Dat zijn er serieus miljarden inmiddels en dat is in mijn ogen een serieus probleem!
Welterusten!quote:Op woensdag 24 april 2019 01:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik moet naar bed. Morgen wordt vast een mooie dag.
[ afbeelding ]
Trusten
...
Slaap gloriousquote:Op woensdag 24 april 2019 01:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik moet naar bed. Morgen wordt vast een mooie dag.
[ afbeelding ]
Trusten
...
Is dat zoquote:Op woensdag 24 april 2019 01:34 schreef Ghostbuster het volgende:
Wel ironisch dat een warmtepomp eigenlijk een airco is
Een airco is een warmtepomp.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:34 schreef Ghostbuster het volgende:
Wel ironisch dat een warmtepomp eigenlijk een airco is
Klopt en we hebben daar heel veel van uitgekotst de afgelopen decennia, die gassen zitten nog steeds in de atmosfeer en zorgen dat de aarde warmer word. Dus als wij als mens dan dicht op de aardkorst nog extra warmte uitstoten door massaal een airco te gebruiken word de temperatuur nog hoger, hoe tijdelijk ook maar dat kan wel gevolgen hebben voor een langer termijn! Hoe meer en meer warmte er in de atmosfeer word gegooid, daar komt een reactie op van moeder aarde! Wij warmen de aarde lekker op door onze airco's, als we het maar koel hebben in ons huis! Ego Ego Egoquote:Op woensdag 24 april 2019 01:40 schreef Recce het volgende:
[..]
Alle energie die wordt opgewekt, wordt uiteindelijk in warmte omgezet en toch is het effect daarvan op de temperatuur verwaarloosbaar. Die hoeveelheid energie valt gewoon in het niet bij de hoeveelheid energie die de zon instraalt op de aarde. Wat niet verwaarloosbaar is, zijn de effecten van broeikasgassen, die zorgen ervoor dat de warmte van het zonlicht wordt vastgehouden.
Je moet echt vergeten dat het uitstoten van warmte door airco's of door energieverbruik in het algemeen een grote factor is. Ik heb dat net opgezocht en de bijdrage van warmte door het gebruik van alle energie op de aarde (inclusief airco's) is 1% van de totale opwarming.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt en we hebben daar heel veel van uitgekotst de afgelopen decennia, die gassen zitten nog steeds in de atmosfeer en zorgen dat de aarde warmer word. Dus als wij als mens dan dicht op de aardkorst nog extra warmte uitstoten door massaal een airco te gebruiken word de temperatuur nog hoger, hoe tijdelijk ook maar dat kan wel gevolgen hebben voor een langer termijn! Hoe meer en meer warmte er in de atmosfeer word gegooid, daar komt een reactie op van moeder aarde! Wij warmen de aarde lekker op door onze airco's, als we het maar koel hebben in ons huis! Ego Ego Ego
Ja en vroeger bleek uit onderzoeken dat roken niet kankerverwekkend was.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:52 schreef Recce het volgende:
[..]
Je moet echt vergeten dat het uitstoten van warmte door airco's of door energieverbruik in het algemeen een grote factor is. Ik heb dat net opgezocht en de bijdrage van warmte door het gebruik van alle energie op de aarde (inclusief airco's) is 1% van de totale opwarming.
Ik zeg niet dat airco's niet slecht zijn, ik geef alleen aan dat de directe warmte-uitstoot van een airco nauwelijks bijdraagt aan klimaatopwarming, maar dat er wel een groot effect is door het energieverbruik dat leidt tot de uitstoot van broeikasgassen. Alle reden om kritisch te zijn op het gebruik van airco's dus.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja en vroeger bleek uit onderzoeken dat roken niet kankerverwekkend was.
Nogmaals, dat zou ik ook zeggen als ik een airco verkoop. Ja uiteraard moeten we wat doen aan de CO2 gassen maar in mijn mening zijn we daar al veel te laat mee en voor dat de airco's warme lucht de 2e stap gaan nemen moeten we slim zijn en de 2e stap nemen voor dat dat ook te laat is....quote:Op woensdag 24 april 2019 01:58 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat airco's niet slecht zijn, ik geef alleen aan dat de directe warmte-uitstoot van een airco nauwelijks bijdraagt aan klimaatopwarming, maar dat er wel een groot effect is door het energieverbruik dat leidt tot de uitstoot van broeikasgassen. Alle reden om kritisch te zijn op het gebruik van airco's dus.
Nogmaals, die warme lucht van een airco doet er nauwelijks toe. De broeikasgassen die worden uitgestoten ten gevolge van het energiegebruik van die airco zijn 100 keer erger. Dat is hoe het natuurkundig werkt. Als je daar aan twijfelt, moet je het maar in het W&T-forum vragen.quote:Op woensdag 24 april 2019 02:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat zou ik ook zeggen als ik een airco verkoop. Ja uiteraard moeten we wat doen aan de CO2 gassen maar in mijn mening zijn we daar al veel te laat mee en voor dat de airco's warme lucht de 2e stap gaan nemen moeten we slim zijn en de 2e stap nemen voor dat ook te laat is....
Misschien moet jij het maar eens gaan na vragen. Warme lucht word door miljoenen en misschien wel mijarden aico's over de hele wereld de atmosfeer in geblazen maar jij denkt dat dat geen effect heeft op het millieu?quote:Op woensdag 24 april 2019 02:06 schreef Recce het volgende:
[..]
Nogmaals, die warme lucht van een airco doet er nauwelijks toe. De broeikasgassen die worden uitgestoten ten gevolge van het energiegebruik van die airco zijn 100 keer erger. Dat is hoe het natuurkundig werkt. Als je daar aan twijfelt, moet je het maar in het W&T-topic vragen.
Die warme lucht heeft een nauwelijks meetbaar effect inderdaad. Lokaal in een stad wel, maar globaal gezien is het effect te verwaarlozen. Indirect, door het energieverbruik van de airco's en de daarbij behorende uitstoot van broeikasgassen, is er een honderd keer zo groot effect op het klimaat. Ik kan er niets anders van maken.quote:Op woensdag 24 april 2019 02:09 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Misschien moet jij het maar eens gaan na vragen. Warme lucht word door miljoenen en misschien wel mijarden aico's over de hele wereld de atmosfeer in geblazen maar jij denkt dat dat geen effect heeft op het millieu?
Slaap wel!quote:Op woensdag 24 april 2019 02:11 schreef Outpost76 het volgende:
2 uur geweest, bed tijd hier voor ze me snappen.
Slaap lekker
Doe s niet zo eigenwijsquote:Op woensdag 24 april 2019 02:09 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Misschien moet jij het maar eens gaan na vragen. Warme lucht word door miljoenen en misschien wel mijarden aico's over de hele wereld de atmosfeer in geblazen maar jij denkt dat dat geen effect heeft op het millieu?
Sterkte, niets ernstigs mag ik hopen?quote:Op woensdag 24 april 2019 07:52 schreef cafca het volgende:
Ziekenhuisdagje hier vandaag.... 9 uur melden, 11:15 operatie.
Thx. Niks ernstigs, ze gaan twee metalen platen uit mijn arm halen.quote:Op woensdag 24 april 2019 08:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Sterkte, niets ernstigs mag ik hopen?
Ok sterkte en hopen dat het snel voorbij gaatquote:Op woensdag 24 april 2019 08:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Thx. Niks ernstigs, ze gaan twee metalen platen uit mijn arm halen.
Wordt vooral een lange dag, veel wachten, en ik moet onder narcose, dus nuchter blijven. Ook geen koffie
niet meer piepen in het poortjequote:Op woensdag 24 april 2019 08:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, na vandaag dus niet meer. My bionic days are over
Ik moet in mei voor een laatste controle mar bij mij blijft de ijzerwinkel zitten.quote:
Dat zou bij mij ook zo zijn als ik er geen last van had. Maar dat heb ik dus wel.quote:Op woensdag 24 april 2019 08:55 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik moet in mei voor een laatste controle mar bij mij blijft de ijzerwinkel zitten.
Sterkte...quote:Op woensdag 24 april 2019 08:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Thx. Niks ernstigs, ze gaan twee metalen platen uit mijn arm halen.
Wordt vooral een lange dag, veel wachten, en ik moet onder narcose, dus nuchter blijven. Ook geen koffie
alle kleine beestjes helpenquote:Op woensdag 24 april 2019 09:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Maar alle kleine beetjes helpen
Nu nog volop zonquote:Op woensdag 24 april 2019 09:58 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Misschien later op de dag, maar dit gaat 'm niet worden.
Hip manquote:Op woensdag 24 april 2019 10:00 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Heb een kei mooie spiekerbokse met gaats erin.
voor op de homotrainer?quote:Op woensdag 24 april 2019 09:59 schreef chufi het volgende:
Dan trek ik gewoon mn zomerkleertjes aan zo ipv mn regenpak
Lolquote:Op woensdag 24 april 2019 09:59 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Pag shag ligt weg te bakken hierzoot.
quote:Op woensdag 24 april 2019 10:04 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik doe vandaag rustig aan.
Spaar mezelf voor de volgende ronde.
opsluitbanden of banden banden?quote:Op woensdag 24 april 2019 10:05 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Bandjes zetten vandaag. Langs de hele schutting.![]()
![]()
Kan die Kaktus niet meer zien, die heeft zich wel vies laten kennen, de zogenaamde kindervriend.quote:
Hoe is het met de bouwvakkers op je dak?quote:Op woensdag 24 april 2019 10:04 schreef Mo_Muffin het volgende:
Doe je anders nooitquote:Op woensdag 24 april 2019 10:04 schreef Mo_Muffin het volgende:
1e. Die veegkut ernaast bezemt iedere keer haar zooi door de schutting het pad op.quote:
Die heeft wel wat duistere kanten ja.quote:Op woensdag 24 april 2019 10:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Kan die Kaktus niet meer zien, die heeft zich wel vies laten kennen, de zogenaamde kindervriend.
Stonden zojuist op balkon gaten te boren, heb alleen nog geen idee waarom.quote:Op woensdag 24 april 2019 10:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoe is het met de bouwvakkers op je dak?
quote:Op woensdag 24 april 2019 10:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
1e. Die veegkut ernaast bezemt iedere keer haar zooi door de schutting het pad op.
Da's een prima team.quote:Op woensdag 24 april 2019 10:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooi woord, bijna net zo mooi als plamuurlul
Voor wat?quote:Op woensdag 24 april 2019 10:26 schreef chufi het volgende:
[..]
Heb je je excuses al aan geboden aan Lyza?
Ik vermoed dat ze ter bevestiging van een nieuwe regenpijp zijn.quote:
Nu maar hopen dat het een spouwmuur is .. anders liggen die korrels straks gewoon binnen naast de kattenbakquote:
wat heb ik nu weer gedaanquote:Op woensdag 24 april 2019 10:26 schreef chufi het volgende:
[..]
Heb je je excuses al aan geboden aan Lyza?
quote:Op woensdag 24 april 2019 10:27 schreef chufi het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat het een spouwmuur is .. anders liggen die korrels straks gewoon binnen naast de kattenbak
Of voor de trap naar je dakterras/tuinquote:Op woensdag 24 april 2019 10:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze ter bevestiging van een nieuwe regenpijp zijn.
quote:Op woensdag 24 april 2019 10:29 schreef chufi het volgende:
[..]
Of voor de trap naar je dakterras/tuin
Dat lijkt mij wel aangenaam, maar goed zojuist gesproken met een van die gasten, mijn raam komt deze week dus nog niet, dat werd eerder wel beweerd, en de pannen ook niet, ze zijn nog steeds met het voorbereidend werk bezig.quote:Op woensdag 24 april 2019 10:29 schreef chufi het volgende:
[..]
Of voor de trap naar je dakterras/tuin
beetjequote:Op woensdag 24 april 2019 10:33 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Heb je wel beetje kunnen slapen afgelopen tijd, Sas?
Voor je het weet krijgen ze een extra ingelastte bouwvak vakantiequote:Op woensdag 24 april 2019 10:33 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel aangenaam, maar goed zojuist gesproken met een van die gasten, mijn raam komt deze week dus nog niet, dat werd eerder wel beweerd, en de pannen ook niet, ze zijn nog steeds met het voorbereidend werk bezig.
voorbereiden is het meeste werk en geeft de meeste troepquote:Op woensdag 24 april 2019 10:33 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel aangenaam, maar goed zojuist gesproken met een van die gasten, mijn raam komt deze week dus nog niet, dat werd eerder wel beweerd, en de pannen ook niet, ze zijn nog steeds met het voorbereidend werk bezig.
Wat zijn de 'normale' temperaturen in april in dat gebied?quote:Op woensdag 24 april 2019 10:46 schreef chufi het volgende:
3 graden in Spanje en storm sneeuw en meer pokkenweer
Punt is dat ik vind dat ze beter moeten communiceren met de betreffende bewoners.quote:Op woensdag 24 april 2019 10:44 schreef sacha het volgende:
[..]
voorbereiden is het meeste werk en geeft de meeste troep
Ja eh ... het verschilt natuurlijk wel van Noord naar Zuid, maar 15+ sws wel... maar de laatste tijd is het erg wisselvallig, eerst weken droogte en bosbranden en nu komt het met bakken uit de lucht vallen met overstromingen tot gevolg ...quote:Op woensdag 24 april 2019 10:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Wat zijn de 'normale' temperaturen in april in dat gebied?
Hm, het begint nu wel erg vaak voor te komen. Sneeuw in gebieden waar het nooit viel, bizarre temperaturen en overstromingen. Het is hier zo gek nog niet.quote:Op woensdag 24 april 2019 10:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja eh ... het verschilt natuurlijk wel van Noord naar Zuid, maar 15+ sws wel... maar de laatste tijd is het erg wisselvallig, eerst weken droogte en bosbranden en nu komt het met bakken uit de lucht vallen met overstromingen tot gevolg ...
Eens kijken voor hoe lang nogquote:Op woensdag 24 april 2019 10:58 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hm, het begint nu wel erg vaak voor te komen. Sneeuw in gebieden waar het nooit viel, bizarre temperaturen en overstromingen. Het is hier zo gek nog niet.
Amuseer je.quote:Op woensdag 24 april 2019 11:03 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Je kan hier ook wachten op zwaardere stormen e.d., chufi.
Sja, ik ga wat ondernemen en hoop op goed nieuws bij terugkomst.
Dat we maar lang met z'n allen kunnen blijven wauwelen hier.![]()
Mensen, goede dag!
Datquote:Op woensdag 24 april 2019 11:03 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Je kan hier ook wachten op zwaardere stormen e.d., chufi.
Sja, ik ga wat ondernemen en hoop op goed nieuws bij terugkomst.
Dat we maar lang met z'n allen kunnen blijven wauwelen hier.![]()
Mensen, goede dag!
Dat wordt zweten.quote:Op woensdag 24 april 2019 11:19 schreef chufi het volgende:
Wat ben jij goed ingepakt straks als alles achter de rug is
mijn grote zus zegt dat sinds haar quinta in Portugal klaar is, het klimaat is omgedraaidquote:Op woensdag 24 april 2019 10:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja eh ... het verschilt natuurlijk wel van Noord naar Zuid, maar 15+ sws wel... maar de laatste tijd is het erg wisselvallig, eerst weken droogte en bosbranden en nu komt het met bakken uit de lucht vallen met overstromingen tot gevolg ...
Nerd alert!quote:Op woensdag 24 april 2019 11:41 schreef Prisha het volgende:
nog 4 (VIER!!!!!) uurtjes....#kanniewachten #AvengersEndgameobsession![]()
![]()
quote:Op woensdag 24 april 2019 11:41 schreef Prisha het volgende:
nog 4 (VIER!!!!!) uurtjes....#kanniewachten #AvengersEndgameobsession![]()
![]()
da's lulligquote:Op woensdag 24 april 2019 12:11 schreef sacha het volgende:
[..]
mijn grote zus zegt dat sinds haar quinta in Portugal klaar is, het klimaat is omgedraaid
ik was even op mijnYouTube en dan zie je die YouTube suggesties en allemaal reviews al...ik denk NIET opklikken NIET DOEN NIET DOEN!!!!!quote:
top!!!!!!quote:Op woensdag 24 april 2019 12:17 schreef TillyB het volgende:
[..]![]()
Yay voor jou en yay voor mij want de mieren zijn weg! Er komen er alleen nog wel uit de koelkast en vriezer die daar tussen rubbertjes en kiertjes zaten GATVERDAMME
![]()
Ah, heb je het boetekleed overgedragenquote:Op woensdag 24 april 2019 12:18 schreef sacha het volgende:
opeens weet je het, het is allemaal de schuld van mijn zus
quote:Op woensdag 24 april 2019 12:17 schreef TillyB het volgende:
[..]![]()
Yay voor jou en yay voor mij want de mieren zijn weg! Er komen er alleen nog wel uit de koelkast en vriezer die daar tussen rubbertjes en kiertjes zaten GATVERDAMME
![]()
geen geesten door de bloem gelopen, of inbrekers?quote:Op woensdag 24 april 2019 12:17 schreef TillyB het volgende:
[..]![]()
![]()
I KNOWquote:Op woensdag 24 april 2019 12:19 schreef Prisha het volgende:
[..]
top!!!!!!![]()
![]()
maar....IN de koelkast??? Getverdegetverdegetver ieuw!!!!
Je bent ook helemaal niet hyper!quote:Op woensdag 24 april 2019 12:18 schreef Prisha het volgende:
[..]
ik was even op mijnYouTube en dan zie je die YouTube suggesties en allemaal reviews al...ik denk NIET opklikken NIET DOEN NIET DOEN!!!!!
Kan me nét inhouden. Maar dan ook maar net. Pfffffff.
Die durven hier niet te komen met al die mieronquote:Op woensdag 24 april 2019 12:19 schreef sacha het volgende:
[..]
geen geesten door de bloem gelopen, of inbrekers?
helemaal uitsoppen....en alles nakijken of er geen mieren op/in/aanzitten....maar waar kwamen ze ineens allemaal vandaan johquote:Op woensdag 24 april 2019 12:20 schreef TillyB het volgende:
[..]
I KNOWmisschien moet ik ook maar IN de koelkast bl00m strooien?
Ze houden het lang vol in de koelkast. Daar worden ze heel sloom en verbruiken ze bijna geen energie, waardoor ze heel lang zonder eten kunnen.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:20 schreef TillyB het volgende:
[..]
nee, in de fik steken!quote:Op woensdag 24 april 2019 12:20 schreef TillyB het volgende:
[..]
Ja gister al gedaan maar ze er zitten een paar van die kiertjes omheen enzo daar kan je gewoon niet bijquote:Op woensdag 24 april 2019 12:21 schreef Prisha het volgende:
[..]
helemaal uitsoppen....en alles nakijken of er geen mieren op/in/aanzitten....maar waar kwamen ze ineens allemaal vandaan joh
Kutzooiquote:Op woensdag 24 april 2019 12:21 schreef Recce het volgende:
[..]
Ze houden het lang vol in de koelkast. Daar worden ze heel sloom en verbruiken ze bijna geen energie, waardoor ze heel lang zonder eten kunnen.
i dunno Truus, you tell mequote:Op woensdag 24 april 2019 12:23 schreef Recce het volgende:
[..]Je hebt de laatste tijd wel je lolbroek aan, of niet?
Sneeuwt het daar ook?quote:Op woensdag 24 april 2019 12:25 schreef sacha het volgende:
[..]
jaartje of 12 ongeveer of zo pak hem beet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Redenen temeer om te verhuizon.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:22 schreef TillyB het volgende:
[..]
Ja gister al gedaan maar ze er zitten een paar van die kiertjes omheen enzo daar kan je gewoon niet bijIk weet niet maar ik hoor van meer dorpsgenoten dat ze mierenoverlast hebben
quote:Op woensdag 24 april 2019 12:26 schreef chufi het volgende:
[..]
Sneeuwt het daar ook?nee, het regentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
Nou, genieten geblazen, kutlulquote:Op woensdag 24 april 2019 12:26 schreef Recce het volgende:
[..]Het is ook wel mooi dat uitgerekend jij een insectenplaag moet krijgen.
Meestal heb ik hier juist minder last van insectenquote:
ik heb nu 4x een wesp in huis gehad, kort achter elkaar. Dat heb ik nooit. Zit al te turen of ik ergens buiten een nest zie maar kan nog niets ontdekken. Ben er niet blij mee. De laatste was paar dagen geleden dus ik hoop toch op een incident.....en een joekels....vreselijk.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:35 schreef TillyB het volgende:
[..]
Meestal heb ik hier juist minder last van insectenDit heb ik nog nooit meegemaakt en zo vroeg in het jaar ook
Moet jij niet werken?quote:Op woensdag 24 april 2019 12:36 schreef Recce het volgende:
[..]
Heb je flink moeten wapperen toen je de miertjes ontdekte?
Je had toch ook een keer zo'n heel nest ofzo zitten bij je slaapkamerraam?quote:Op woensdag 24 april 2019 12:37 schreef Prisha het volgende:
[..]
ik heb nu 4x een wesp in huis gehad, kort achter elkaar. Dat heb ik nooit. Zit al te turen of ik ergens buiten een nest zie maar kan nog niets ontdekken. Ben er niet blij mee. De laatste was paar dagen geleden dus ik hoop toch op een incident.....en een joekels....vreselijk.
Als het echt joekels waren, zouden het koninginnen geweest kunnen zijn die op zoek zijn naar een plaats om te nestelen.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:37 schreef Prisha het volgende:
[..]
ik heb nu 4x een wesp in huis gehad, kort achter elkaar. Dat heb ik nooit. Zit al te turen of ik ergens buiten een nest zie maar kan nog niets ontdekken. Ben er niet blij mee. De laatste was paar dagen geleden dus ik hoop toch op een incident.....en een joekels....vreselijk.
ja vorig jaarquote:Op woensdag 24 april 2019 12:38 schreef TillyB het volgende:
[..]
Je had toch ook een keer zo'n heel nest ofzo zitten bij je slaapkamerraam?
quote:Op woensdag 24 april 2019 12:42 schreef TillyB het volgende:
[..]
Fijn dat ik je pauze heb kunnen opfleuren met mijn misère
Op mijn verjaardag!quote:Op woensdag 24 april 2019 12:41 schreef Prisha het volgende:
Voorbereidingingen zijn begonnen![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't be quick to jump to conclusions....................
it's a total eclipse of the heart. https://www.youtube.com/watch?v=lcOxhH8N3Bo
OMG tha best verjaardag evahquote:
quote:Op woensdag 24 april 2019 12:43 schreef Amphorapotje het volgende:
moet dat nouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TEAM BAKSTEEN
Ja mn dochter was ook al aan het klagen dat het een omgekeerde wereld wasquote:Op woensdag 24 april 2019 12:42 schreef sacha het volgende:
[..]
het is daar nu Nederlands voorjaar weer
maar die kwamen via het raam naar binnen. Nu had ik ze binnen zitten terwijl ramen en deuren dicht waren. Dacht ik. Waar komen die vandaan dan. Ik heb dat nooit gehad. Bah bah.quote:
Die kun je makkelijk weg laten halenquote:
Ik had vorig jaar toen het zo warm was steeds een soort vieze minimaden onder de rand van m'n vuilnisbak. Wat dat waren, weet ik niet, ik weet wel dat ik elke dag stond te schrobben.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:42 schreef TillyB het volgende:
[..]
Fijn dat ik je pauze heb kunnen opfleuren met mijn misère
ja mierenfanboy het kan altijd ergerquote:Op woensdag 24 april 2019 12:45 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar toen het zo warm was steeds een soort vieze minimaden onder de rand van m'n vuilnisbak. Wat dat waren, weet ik niet, ik weet wel dat ik elke dag stond te schrobben.Dan heb ik liever wat miertjes hoor.
Dan hebben er wat vliegen op wat restafval eitjes gelegd in je vuilnisbak.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:45 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar toen het zo warm was steeds een soort vieze minimaden onder de rand van m'n vuilnisbak. Wat dat waren, weet ik niet, ik weet wel dat ik elke dag stond te schrobben.Dan heb ik liever wat miertjes hoor.
Ik heb die vliegen nooit gezien en ik verving steeds de vuilniszak en heb de vuilnisbak een paar keer helemaal schoongemaakt. Toch kwamen ze steeds terug. Dat moet de grootste nachtmerrie van TillyBeestjes zijn.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:48 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Dan hebben er wat vliegen op wat restafval eitjes gelegd in je vuilnisbak.
Ja, dat is dan best moeilijk tegen te gaan, als je al zoveel gedaan had.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:50 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik heb die vliegen nooit gezien en ik verving steeds de vuilniszak en heb de vuilnisbak een paar keer helemaal schoongemaakt. Toch kwamen ze steeds terug. Dat moet de grootste nachtmerrie van TillyBeestjes zijn.
dat dus, tijd om palmbomen te plantenquote:Op woensdag 24 april 2019 12:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja mn dochter was ook al aan het klagen dat het een omgekeerde wereld was
Werk zequote:
Strand heb je alquote:Op woensdag 24 april 2019 12:51 schreef sacha het volgende:
[..]
dat dus, tijd om palmbomen te planten
Die dingen kom je steeds meer tegen in tuincentra.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:51 schreef sacha het volgende:
[..]
dat dus, tijd om palmbomen te planten
het is een teken!quote:Op woensdag 24 april 2019 12:52 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Die dingen kom je steeds meer tegen in tuincentra.
Lymequote:
Ik dacht dat het aan mij lagquote:Op woensdag 24 april 2019 12:55 schreef chufi het volgende:
Doe ik een dagje rustig aan, houdt de rest zich ook op de achtergrond
Allemaal helmen opquote:Op woensdag 24 april 2019 12:56 schreef chufi het volgende:
Straks moeten we hier nog gaan uitkijken dat we onze tenen niet stoten aan de kokosnoten ..
dat zou ik helemaal niet erg vindenquote:Op woensdag 24 april 2019 12:56 schreef chufi het volgende:
Straks moeten we hier nog gaan uitkijken dat we onze tenen niet stoten aan de kokosnoten ..
reservebankquote:Op woensdag 24 april 2019 12:53 schreef Deisyy het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor de 40+ SC van 23-04-2019
nr / aantal posts / gebruiker
01 94 chufi
02 86 Lucky2Bastard
03 81 Scrutinizer
04 58 sig000
04 58 TillyB
06 57 FANN
07 54 Deisyy
08 52 FreshFruit72
09 51 Mo_Muffin
10 49 mario390
11 48 Ghostbuster
12 41 sacha
13 35 Disana
14 29 cafca
14 29 Voxs
16 27 D.
17 26 haags_kwartiertje
17 26 sly-nl
17 26 Lyza666
20 25 Recce
21 21 Soury
22 19 Amphorapotje
23 15 Marsani
24 12 Charmian
25 08 Prisha
26 06 BoonDockSaint
27 05 sararaats
28 04 Superbadeendje
29 03 Soulraven
30 02 Mrsloveable
30 02 Gooddeal
32 01 Outpost76
klik hier voor meer stats
Dat is wel een kekke, en dan nog draadjes met kurk eraan.quote:
Fiets ze !!quote:
Dat is wel lekker !quote:
Mijn nichtje (29) is al een half jaar ontzettend ziek, vorige week heeft ze eindelijk een diagnose gekregen, lyme!quote:
Nog best snel dat ze het ontdekt hebben. Je hoort ook van mensen die jaren rondlopen met klachten.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mijn nichtje (29) is al een half jaar ontzettend ziek, vorige week heeft ze eindelijk een diagnose gekregen, lyme!
Wat is het slecht gesteld met de Nederlandse richtlijnen voor de behandeling van die ziekte.
Erg ! Idd, was 8 jaar geleden bijna niet aan te tonen (medisch objectiveerbaar) en die mensen vielen tussen wal en schip. Net als FM. Jammer dat het zo moet gaan. Er is wat vooruigang, sterkte met je nichtje !quote:Op woensdag 24 april 2019 13:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mijn nichtje (29) is al een half jaar ontzettend ziek, vorige week heeft ze eindelijk een diagnose gekregen, lyme!
Wat is het slecht gesteld met de Nederlandse richtlijnen voor de behandeling van die ziekte.
Zeker voor de tuin, gortdroog is het.quote:
Ja niet normaal.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:08 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Zeker voor de tuin, gortdroog is het.
Ja echt ellende, de hortensia's heb ik al water gegeven zo droogquote:Op woensdag 24 april 2019 13:08 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Zeker voor de tuin, gortdroog is het.
Ik dacht dat de naam hortensia was afgeleid en staat voor -veel water nodig- oid.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:09 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja echt ellende, de hortensia's heb ik al water gegeven zo droog
Inderdaad, het is heel slecht aan te tonen door de Nederlandse onderzoeken, waardoor mensen jarenlang met klachten lopen.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:06 schreef Marsani het volgende:
[..]
Nog best snel dat ze het ontdekt hebben. Je hoort ook van mensen die jaren rondlopen met klachten.
Zelf ook twee keer een teek gehad maar direct eruit gehaald. Vieze dingen.
Dat klopt welquote:Op woensdag 24 april 2019 13:10 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Ik dacht dat de naam hortensia was afgeleid en staat voor -veel water nodig- oid.
Bij haar kwam er niets uit de Nederlandse onderzoeken, ze is bij een arts gespecialiseerd in Lyme terecht gekomen die in Duitsland het bloed laat testen.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:06 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Erg ! Idd, was 8 jaar geleden bijna niet aan te tonen (medisch objectiveerbaar) en die mensen vielen tussen wal en schip. Net als FM. Jammer dat het zo moet gaan. Er is wat vooruigang, sterkte met je nichtje !
Des te meer water je ze geeft, des te luier ze worden, zei mijn pa altijd.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:12 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Dat klopt welzijn echt zuupers
Ik legde altijd de tuinslang onder de hortensia en liet het water een tijdje lopen, zuipschuiten!quote:Op woensdag 24 april 2019 13:12 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Dat klopt welzijn echt zuupers
Is het ook, is met CVS exact hetzelfde verhaal echt droevenisquote:Op woensdag 24 april 2019 13:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja die gaan na een dag al hangen soort 40 plus piemelsquote:Op woensdag 24 april 2019 13:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik legde altijd de tuinslang onder de hortensia en liet het water een tijdje lopen, zuipschuiten!
Kloptquote:Op woensdag 24 april 2019 13:14 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Bij haar kwam er niets uit de Nederlandse onderzoeken, ze is bij een arts gespecialiseerd in Lyme terecht gekomen die in Duitsland het bloed laat testen.
Het gevolg daarvan is wel dat de ziektekostenverzekering niets van de behandelingen betaald, die lopen in de duizenden euro's en mocht ze arbeidsongeschikt raken dan hoeft ze ook niet bij het UWV aan te kloppen, want het wordt niet erkent volgens de Nederlandse richtlijnen.
Thanks!
Daar ging wel vier jaar overheen, beter worden en nieuw werk, bij hem dus.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:16 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
KloptEen vriend van mij ook. Baan kwijt, toch weer beter geworden en nieuw werk. Maar geen enkele hulp van een instantie, zo jammer.
Ik dacht altijd dat ze Lyme nog niet kunnen genezen. Gelukkig voor je vriend en belachelijk dat er geen hulp was.quote:Op woensdag 24 april 2019 13:16 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
KloptEen vriend van mij ook. Baan kwijt, toch weer beter geworden en nieuw werk. Maar geen enkele hulp van een instantie, zo jammer.
Het is te zot voor woordenquote:Op woensdag 24 april 2019 13:20 schreef Marsani het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat ze Lyme nog niet kunnen genezen. Gelukkig voor je vriend en belachelijk dat er geen hulp was.
Vind het sowieso schrijnend hoe sommige dingen in de zorg geregeld zijn. Mijn zus krijgt Fampyra niet meer vergoed omdat het medicijn maar werkt bij ongeveer 2000 MS patienten. Bij haar ook. Het is voor haar het verschil tussen nog een beetje kunnen lopen en een rolstoel. Godzijdank kunnen we het nu zelf nog betalen maar het blijft wrang.
Echt ongelooflijk dit!quote:Op woensdag 24 april 2019 13:20 schreef Marsani het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat ze Lyme nog niet kunnen genezen. Gelukkig voor je vriend en belachelijk dat er geen hulp was.
Vind het sowieso schrijnend hoe sommige dingen in de zorg geregeld zijn. Mijn zus krijgt Fampyra niet meer vergoed omdat het medicijn maar werkt bij ongeveer 2000 MS patienten. Bij haar ook. Het is voor haar het verschil tussen nog een beetje kunnen lopen en een rolstoel. Godzijdank kunnen we het nu zelf nog betalen maar het blijft wrang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |