Een airco is een warmtepomp.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:34 schreef Ghostbuster het volgende:
Wel ironisch dat een warmtepomp eigenlijk een airco is
Klopt en we hebben daar heel veel van uitgekotst de afgelopen decennia, die gassen zitten nog steeds in de atmosfeer en zorgen dat de aarde warmer word. Dus als wij als mens dan dicht op de aardkorst nog extra warmte uitstoten door massaal een airco te gebruiken word de temperatuur nog hoger, hoe tijdelijk ook maar dat kan wel gevolgen hebben voor een langer termijn! Hoe meer en meer warmte er in de atmosfeer word gegooid, daar komt een reactie op van moeder aarde! Wij warmen de aarde lekker op door onze airco's, als we het maar koel hebben in ons huis! Ego Ego Egoquote:Op woensdag 24 april 2019 01:40 schreef Recce het volgende:
[..]
Alle energie die wordt opgewekt, wordt uiteindelijk in warmte omgezet en toch is het effect daarvan op de temperatuur verwaarloosbaar. Die hoeveelheid energie valt gewoon in het niet bij de hoeveelheid energie die de zon instraalt op de aarde. Wat niet verwaarloosbaar is, zijn de effecten van broeikasgassen, die zorgen ervoor dat de warmte van het zonlicht wordt vastgehouden.
Je moet echt vergeten dat het uitstoten van warmte door airco's of door energieverbruik in het algemeen een grote factor is. Ik heb dat net opgezocht en de bijdrage van warmte door het gebruik van alle energie op de aarde (inclusief airco's) is 1% van de totale opwarming.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt en we hebben daar heel veel van uitgekotst de afgelopen decennia, die gassen zitten nog steeds in de atmosfeer en zorgen dat de aarde warmer word. Dus als wij als mens dan dicht op de aardkorst nog extra warmte uitstoten door massaal een airco te gebruiken word de temperatuur nog hoger, hoe tijdelijk ook maar dat kan wel gevolgen hebben voor een langer termijn! Hoe meer en meer warmte er in de atmosfeer word gegooid, daar komt een reactie op van moeder aarde! Wij warmen de aarde lekker op door onze airco's, als we het maar koel hebben in ons huis! Ego Ego Ego
Ja en vroeger bleek uit onderzoeken dat roken niet kankerverwekkend was.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:52 schreef Recce het volgende:
[..]
Je moet echt vergeten dat het uitstoten van warmte door airco's of door energieverbruik in het algemeen een grote factor is. Ik heb dat net opgezocht en de bijdrage van warmte door het gebruik van alle energie op de aarde (inclusief airco's) is 1% van de totale opwarming.
Ik zeg niet dat airco's niet slecht zijn, ik geef alleen aan dat de directe warmte-uitstoot van een airco nauwelijks bijdraagt aan klimaatopwarming, maar dat er wel een groot effect is door het energieverbruik dat leidt tot de uitstoot van broeikasgassen. Alle reden om kritisch te zijn op het gebruik van airco's dus.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja en vroeger bleek uit onderzoeken dat roken niet kankerverwekkend was.
Nogmaals, dat zou ik ook zeggen als ik een airco verkoop. Ja uiteraard moeten we wat doen aan de CO2 gassen maar in mijn mening zijn we daar al veel te laat mee en voor dat de airco's warme lucht de 2e stap gaan nemen moeten we slim zijn en de 2e stap nemen voor dat dat ook te laat is....quote:Op woensdag 24 april 2019 01:58 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat airco's niet slecht zijn, ik geef alleen aan dat de directe warmte-uitstoot van een airco nauwelijks bijdraagt aan klimaatopwarming, maar dat er wel een groot effect is door het energieverbruik dat leidt tot de uitstoot van broeikasgassen. Alle reden om kritisch te zijn op het gebruik van airco's dus.
Nogmaals, die warme lucht van een airco doet er nauwelijks toe. De broeikasgassen die worden uitgestoten ten gevolge van het energiegebruik van die airco zijn 100 keer erger. Dat is hoe het natuurkundig werkt. Als je daar aan twijfelt, moet je het maar in het W&T-forum vragen.quote:Op woensdag 24 april 2019 02:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat zou ik ook zeggen als ik een airco verkoop. Ja uiteraard moeten we wat doen aan de CO2 gassen maar in mijn mening zijn we daar al veel te laat mee en voor dat de airco's warme lucht de 2e stap gaan nemen moeten we slim zijn en de 2e stap nemen voor dat ook te laat is....
Misschien moet jij het maar eens gaan na vragen. Warme lucht word door miljoenen en misschien wel mijarden aico's over de hele wereld de atmosfeer in geblazen maar jij denkt dat dat geen effect heeft op het millieu?quote:Op woensdag 24 april 2019 02:06 schreef Recce het volgende:
[..]
Nogmaals, die warme lucht van een airco doet er nauwelijks toe. De broeikasgassen die worden uitgestoten ten gevolge van het energiegebruik van die airco zijn 100 keer erger. Dat is hoe het natuurkundig werkt. Als je daar aan twijfelt, moet je het maar in het W&T-topic vragen.
Die warme lucht heeft een nauwelijks meetbaar effect inderdaad. Lokaal in een stad wel, maar globaal gezien is het effect te verwaarlozen. Indirect, door het energieverbruik van de airco's en de daarbij behorende uitstoot van broeikasgassen, is er een honderd keer zo groot effect op het klimaat. Ik kan er niets anders van maken.quote:Op woensdag 24 april 2019 02:09 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Misschien moet jij het maar eens gaan na vragen. Warme lucht word door miljoenen en misschien wel mijarden aico's over de hele wereld de atmosfeer in geblazen maar jij denkt dat dat geen effect heeft op het millieu?
Slaap wel!quote:Op woensdag 24 april 2019 02:11 schreef Outpost76 het volgende:
2 uur geweest, bed tijd hier voor ze me snappen.
Slaap lekker
Doe s niet zo eigenwijsquote:Op woensdag 24 april 2019 02:09 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Misschien moet jij het maar eens gaan na vragen. Warme lucht word door miljoenen en misschien wel mijarden aico's over de hele wereld de atmosfeer in geblazen maar jij denkt dat dat geen effect heeft op het millieu?
Sterkte, niets ernstigs mag ik hopen?quote:Op woensdag 24 april 2019 07:52 schreef cafca het volgende:
Ziekenhuisdagje hier vandaag.... 9 uur melden, 11:15 operatie.
Thx. Niks ernstigs, ze gaan twee metalen platen uit mijn arm halen.quote:Op woensdag 24 april 2019 08:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Sterkte, niets ernstigs mag ik hopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |