Trusten,quote:Op woensdag 24 april 2019 01:23 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk minder erg dan voorgaande jaren. Nog niet in eten gevonden of zow. Byeeee!@!@#
Ik denk inderdaad dat dat effect verwaarloosbaar is. Alleen lokaal in een stad kan de temperatuur wel wat stijgen door airco's, maar het echte effect komt door het enorme elektriciteitsverbruik en de uitstoot van broeikasgassen die daarbij hoort. Als het effect van airco's door verwarming een factor was, zou je die in één keer oplossen door alle deuren open te zetten, dan zou de atmosfeer weer afkoelen.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat alle warmte die ze uitstoten niet zorgt voor verwarming van de atmosfeer? Denk dan eens globaal, stel dat ze allemaal op groene energie draaien, al die airco's in heel de wereld, allemaal op volle toeren warme lucht uitblazen, zoals bv het wk in Dubai waar elke stoel zn eigen airco heeft en warme lucht de atmosfeer in blaast....
Dat is niet bepalend mbt hoe warm de atmosfeer is?
In een normale natuurlijke omgeving gebeurt dit niet en door onze gebouwen die warm worden komt er meer warmte die door de airco's in de atmosfeer word geblazen...
Ik hou ook van jou Piet! Ik post net in het vorige topic dat jij vol mag door gaan over je hoop schroot. Dat ik het fout had.quote:
Daarom Macbook. Pro, babyquote:Op woensdag 24 april 2019 01:29 schreef Ghostbuster het volgende:
Misschien ooit een keer ruzie met een airco gehad? ik heb dat met Acer laptops
Miste je die krentenbol al?quote:Op woensdag 24 april 2019 01:30 schreef Ghostbuster het volgende:
Kut Elvis geef ik hem kleinere hondenkoekjes, heeft die weer een krentenbol verstopt liggen
Nee maar ik had die afgepakt, maar hij had die van zijn broer ook verstopt schijnbaarquote:
Die zijn kut inderdaad.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:29 schreef Ghostbuster het volgende:
Misschien ooit een keer ruzie met een airco gehad? ik heb dat met Acer laptops
Voor zo'n rat telt elke maand!quote:Op woensdag 24 april 2019 01:31 schreef Ghostbuster het volgende:
Beetje hopeloos om een dier met een lifespan van 2 jaar op dieet te zetten wel
Natuurlijk niet, de airco's zelf wekken ook warmte op, dus door ze te gebruiken krijg je een + in warmte en al die warmte komt in de atmosfeer en zo warmen we de aarde nog meer op. Wij hier in Nederland gebruiken het gelukkig nog niet veel maar ga eens kijken in Amerika, in het midden oosten (de rijke landen that is) in China en alle andere toeristische plekken die warm zijn. Altijd een airco! Dat zijn er serieus miljarden inmiddels en dat is in mijn ogen een serieus probleem!quote:Op woensdag 24 april 2019 01:28 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat dat effect verwaarloosbaar is. Alleen lokaal in een stad kan de temperatuur wel wat stijgen door airco's, maar het echte effect komt door het enorme elektriciteitsverbruik en de uitstoot van broeikasgassen die daarbij hoort. Als het effect van airco's door verwarming een factor was, zou je die in één keer oplossen door alle deuren open te zetten, dan zou de atmosfeer weer afkoelen.
Bomen zijn een nog erg onderbelichte factor in het geheel.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:28 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat dat effect verwaarloosbaar is. Alleen lokaal in een stad kan de temperatuur wel wat stijgen door airco's, maar het echte effect komt door het enorme elektriciteitsverbruik en de uitstoot van broeikasgassen die daarbij hoort. Als het effect van airco's door verwarming een factor was, zou je die in één keer oplossen door alle deuren open te zetten, dan zou de atmosfeer weer afkoelen.
1 arico tegen 10 bomen en je hebt misschien gelijk maar hoeveel auto's rijden er met airco rond? Hoeveel hotel kamers zijn er wereld wijd met airco?? Hoeveel bedrijven heben airco??? Hoeveel mensen hebben prive een airco?quote:Op woensdag 24 april 2019 01:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Bomen zijn een nog erg onderbelichte factor in het geheel.
Alle energie die wordt opgewekt, wordt uiteindelijk in warmte omgezet en toch is het effect daarvan op de temperatuur verwaarloosbaar. Die hoeveelheid energie valt gewoon in het niet bij de hoeveelheid energie die de zon instraalt op de aarde. Wat niet verwaarloosbaar is, zijn de effecten van broeikasgassen, die zorgen ervoor dat de warmte van het zonlicht wordt vastgehouden.quote:Op woensdag 24 april 2019 01:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, de airco's zelf wekken ook warmte op, dus door ze te gebruiken krijg je een + in warmte en al die warmte komt in de atmosfeer en zo warmen we de aarde nog meer op. Wij hier in Nederland gebruiken het gelukkig nog niet veel maar ga eens kijken in Amerika, in het midden oosten (de rijke landen that is) in China en alle andere toeristische plekken die warm zijn. Altijd een airco! Dat zijn er serieus miljarden inmiddels en dat is in mijn ogen een serieus probleem!
Welterusten!quote:Op woensdag 24 april 2019 01:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik moet naar bed. Morgen wordt vast een mooie dag.
[ afbeelding ]
Trusten
...
Slaap gloriousquote:Op woensdag 24 april 2019 01:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik moet naar bed. Morgen wordt vast een mooie dag.
[ afbeelding ]
Trusten
...
Is dat zoquote:Op woensdag 24 april 2019 01:34 schreef Ghostbuster het volgende:
Wel ironisch dat een warmtepomp eigenlijk een airco is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |