abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_186325824


laatste update 17/08/2015

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroļden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroļden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteļnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteļnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

AOD9604 (Lipotropin) Vetverbander is gebaseerd op een stuk van de menselijke molecule van het de groeihormoon. Dit hormoon, dat natuurlijk in het lichaam voorkomt en dat vet metabolisme bevordert, wordt onderdrukt in het lichaam.

- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiėnten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoėtine, rhEPO, Darbepoėtine alfa (Aranesp), epoėtine delta (Dynepo), CERA

FG-4592 (zuurstof in een pil) is bedoeld voor mensen die een tekort hebben aan rode bloedlichaampjes, zoals mensen met nierproblemen. Het middel stimuleert de aanmaak van rode bloedlichaampjes en werkt dus als epo, maar dan in pilvorm. Het is dus makkelijker toe te dienen dan epo zelf, dat werkt met een spuit."
FG-4592 alleen beschikbaar voor deelnemers aan klinische proeven. Het geneesmiddel bevindt zich in de laatste testfase, maar is nog niet goedgekeurd voor de markt. Toch kan het al op verschillende websites besteld worden, als de koper tenminste kan laten zien dat hij onderzoeker is.

Mechano groeifactor (Mechano Growth Factor) (MGF) is een variant van de spier insuline-achtige groeifactor-1 (IGF-1) die op strikte lichaamsbeweging en spierschade. Structureel anders dan andere groeifactoren, zoals IGF-1, dat wordt gesynthetiseerd door de lever, MGF gaat spiervezels skeletspier weefsel te herstellen en voorkomt beschadigde cellen sterven af. Het voegt stamcellen in de spier en wordt geactiveerd door een puls van stimulatie na spierweefsel belangrijke mechanische belasting ondergaan. Genen voor MGF getranscribeerd in mindere mate het ouder daarom spiermassa afneemt bij ouderen en bepaalde ziekten ook interfereren met de productie ervan

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaļne, cafeļne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://vimeo.com/101032213






Gouden deal voor elke liefhebber: https://www.willhaben.at/(...)ch-doping-301055156/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186325830
quote:
‘Badr Hari accepteert dopingschorsing na positieve test’
Badr Hari mag voorlopig niet in actie komen. De 34-jarige kickbokser testte begin dit jaar positief op het gebruik van verboden middelen en heeft na overleg met de Dopingautoriteit een sanctie geaccepteerd, laat voorzitter Herman Ram weten aan de NOS. Het is niet bekend hoe lang hij niet in wedstrijden voor promotor Glory uit mag komen.
https://www.ad.nl/andere-(...)tieve-test~af66c7ae/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186326718
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vond Hari als kickboxer echt geweldig, met vooral die ko tegen Leko in 2005 en zijn partijen in 2009 tegen Schilt (die in Amsterdam) en Overeem als hoogtepunten. Zelfs na al die schandalen vond ik het tof dat hij weer ging kickboxen na zijn gevangenisstraf... maar het blijft maar doorgaan met gezeik en incidenten. Een kickboxgevecht met Hari zal veel geld opleveren, maar zulke figuren zijn heel slecht voor de reputatie van het kickboxen in het algemeen. Het zegt veel over het gebrek aan goede super zwaargewicht kickboxers dat Glory hem zo graag zo snel mogelijk weer wil laten vechten, hij heeft genoeg kansen gehad en ze moeten hem dumpen (en Mike Passeniers moet Hari ook dumpen).
pi_186327000
quote:
Kickbokser Badr Hari is geschorst na het gebruik van verboden middelen. Dat stelt Herman Ram, voorzitter van de Dopingautoriteit, die na overleg de Amsterdammer een sanctie heeft opgelegd. Gedurende zijn straf mag hij niet in wedstrijden van promotor Glory uitkomen.

Ook de Braziliaanse vechter Ariel Machado en de Kroaat Mladen Brestovac accepteerden een straf nadat zij verleden jaar betrapt werden door controleurs. Onduidelijk is hoelang Hari en consorten uit de running zijn en welke dopingmiddelen zij precies namen.

Wel werd eerder bekend dat kickbokspromotor Glory, de Dopingautoriteit en het Instituut Sportrechtspraak afgelopen periode achter de schermen hebben gewerkt aan een nieuw dopingreglement waar deze kickboksers onder vallen. Daarin zijn de maximale straffen van vier jaar gehalveerd.
Schrikbeeld

Voor de commerciėle kickboksorganisatie Glory is een langdurige dopingschorsing voor de grote ster Hari (34) altijd een schrikbeeld geweest. Zijn partijen leveren volle stadions, maximale PR en veel geld in het laatje op. Door aanpassingen in het dopingreglement is die angst wat afgezwakt. Inmiddels is Hari al een jaar niet meer in de ring verschenen. Wel is hij, getuige posts op sociale media, vol in training voor toekomstige partijen.

pi_186329358
Schandalig dat de Dopingautoriteit en het Instituut Sportrechtspraak zich hier voor lenen.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:21:15 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_186329716
Ik snap ook niet dat Glory niet gewoon stopt met anti-doping-beleid.
pi_186330611
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik snap ook niet dat Glory niet gewoon stopt met anti-doping-beleid.
hebben ze mee gedreigd
  zaterdag 20 april 2019 @ 18:59:57 #8
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186331344
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik snap ook niet dat Glory niet gewoon stopt met anti-doping-beleid.
Omdat je dan pas echte freaks gaat krijgen en er doden gaan vallen?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_186337515
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:38 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Een kickboxgevecht met Hari zal veel geld opleveren, maar zulke figuren zijn heel slecht voor de reputatie van het kickboxen in het algemeen. Het zegt veel over het gebrek aan goede super zwaargewicht kickboxers dat Glory hem zo graag zo snel mogelijk weer wil laten vechten, hij heeft genoeg kansen gehad en ze moeten hem dumpen (en Mike Passeniers moet Hari ook dumpen).
Badr is 36 als hij weer voor Glory mag vechten. Kans is aanwezig dat zijn laatste gevecht al geweest is. Maar het was beter geweest als ze hem definitief hadden laten vallen. En eerder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186339441
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Badr is 36 als hij weer voor Glory mag vechten. Kans is aanwezig dat zijn laatste gevecht al geweest is. Maar het was beter geweest als ze hem definitief hadden laten vallen. En eerder.
Dat hoeft in principe echt niet. Bijvoorbeeld Aerts, Schilt of Hoost hoorden op hun 40ste nog bij de beste kickboxers van de wereld. Ook in de MMA zijn veel top zwaargewichten wat ouder, de huidige UFC zwaargewicht kampioen (Cormier) is ook 40.
pi_186373409
jarlinsonpantan twitterde op maandag 22-04-2019 om 23:36:00 Hola mi gente solo palabras de agradecimiento por el apoyo en estos momentos💪💪💪💪 acį estamos esperando ando, con ganas de que todo se solucione, de verdad mil y mil gracias por creer en mi y confiar..Dios los bendiga reageer retweet
Hallo mijn mensen, gewoon dankwoorden voor de steun op deze momenten💪💪💪💪 hier wachten we op, willen dat alles wordt opgelost, echt duizend en duizend dank voor het geloof in mij en het vertrouwen ... God zegene u
pi_186376790
Betrapt worden op EPO anno 2019 en dan zo'n tweet de wereld in sturen. :')
  dinsdag 23 april 2019 @ 15:25:50 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186380543
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:38 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Ik vond Hari als kickboxer echt geweldig, met vooral die ko tegen Leko in 2005 en zijn partijen in 2009 tegen Schilt (die in Amsterdam) en Overeem als hoogtepunten. Zelfs na al die schandalen vond ik het tof dat hij weer ging kickboxen na zijn gevangenisstraf... maar het blijft maar doorgaan met gezeik en incidenten. Een kickboxgevecht met Hari zal veel geld opleveren, maar zulke figuren zijn heel slecht voor de reputatie van het kickboxen in het algemeen. Het zegt veel over het gebrek aan goede super zwaargewicht kickboxers dat Glory hem zo graag zo snel mogelijk weer wil laten vechten, hij heeft genoeg kansen gehad en ze moeten hem dumpen (en Mike Passeniers moet Hari ook dumpen).
Je maakt mij niet wijs dat Passeniers er niks vanaf heeft geweten. Alsof die niet direct in de gaten heeft dat Badr stiekem loopt te snoepen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 23 april 2019 @ 15:55:32 #14
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186381005
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2019 23:59 schreef showtimer het volgende:
jarlinsonpantan twitterde op maandag 22-04-2019 om 23:36:00 Hola mi gente solo palabras de agradecimiento por el apoyo en estos momentos💪💪💪💪 acį estamos esperando ando, con ganas de que todo se solucione, de verdad mil y mil gracias por creer en mi y confiar..Dios los bendiga reageer retweet
Hallo mijn mensen, gewoon dankwoorden voor de steun op deze momenten💪💪💪💪 hier wachten we op, willen dat alles wordt opgelost, echt duizend en duizend dank voor het geloof in mij en het vertrouwen ... God zegene u
Ik kan geen Spaans maar ik ga er gemakshalve vanuit dat al die Colombiaanse halfjes in de reacties hem 100% steunen en geloven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator dinsdag 23 april 2019 @ 15:56:29 #15
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186381020
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:55 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik kan geen Spaans maar ik ga er gemakshalve vanuit dat al die Colombiaanse halfjes in de reacties hem 100% steunen en geloven.
Ja, dat klopt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 23 april 2019 @ 16:05:29 #16
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186381163
JhonatanRVal twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 08:34:40 @jarlinsonpantan Fuerza miso! Que somos mįs los que estamos con ud! 💪🏻🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼💪🏻💪🏻💪🏻🙏🏼🙏🏼🙏🏼 reageer retweet
Jhonatan Restrepo (zelf sinds kort weer in een schroeivorm) staat volledig achter Jarlinson.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  dinsdag 23 april 2019 @ 16:06:51 #17
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186381192
Het blijft toch een "speciaal" volk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_186381196
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 16:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
JhonatanRVal twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 08:34:40 @:jarlinsonpantan Fuerza miso! Que somos mįs los que estamos con ud! 💪🏻🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼💪🏻💪🏻💪🏻🙏🏼🙏🏼🙏🏼 reageer retweet
Jhonatan Restrepo (zelf sinds kort weer in een schroeivorm) staat volledig achter Jarlinson.
J_Per_ twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 11:52:37 @JhonatanRVal @jarlinsonpantan Tś también te dopas? reageer retweet
  Moderator dinsdag 23 april 2019 @ 16:11:42 #19
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186381257
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2019 16:07 schreef showtimer het volgende:

[..]

J_Per_ twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 11:52:37 @:JhonatanRVal @:jarlinsonpantan Tś también te dopas? reageer retweet
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_186385051
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat Passeniers er niks vanaf heeft geweten. Alsof die niet direct in de gaten heeft dat Badr stiekem loopt te snoepen.
Ik heb geen idee, het zou wel dodelijk voor zijn reputatie zijn als dat bekend wordt. Maar kennelijk gaan ze in de vechtsport/kickboxen toch wat soepeler om met doping en geven er weinig om. Glory zelf heeft nou ook niet echt signaal af gegeven dat ze dopingzondaars uit de sport willen weren.
Overigens heeft Passenier ook Overeem getraint om weer fit te worden tijdens zijn dopingschorsing. Ik krijg het idee dat de fans, coaches en organisatie's er allemaal weinig om geven als er doping wordt gebruikt.
  dinsdag 23 april 2019 @ 22:41:11 #21
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186389083
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat Passeniers er niks vanaf heeft geweten. Alsof die niet direct in de gaten heeft dat Badr stiekem loopt te snoepen.
die is er zelf mee aan komen zetten
SPT / [Bodybuilding] (#287) Wij houden van squattende vrouwen
http://www.mixfight.nl/fo(...)rdachte-dopinghandel
pi_186449493
quote:
11s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat was toch wel een scherp record van Tadese, niet verwacht dat een relatief onbekende loper dat zou verbreken (derde in Amsterdam vorig jaar en 59:36 als PR op de halve).
aiu_athletics twitterde op vrijdag 26-04-2019 om 19:15:04 The AIU confirms a Provisional Suspension against Kenyan long-distance runner Abraham Kiptum for an Athlete Biological Passport (ABP) violation under the @iaaforg Anti-Doping Rules. Find out more ➡ https://t.co/opInfkVlnV#CleanSport https://t.co/cYfRgWoFkW reageer retweet
pi_186454272
Je verwacht het gewoon écht niet he!
Jack does it in real time...
  zaterdag 27 april 2019 @ 12:23:55 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186456201
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 april 2019 11:08 schreef DeeBee het volgende:
Je verwacht het gewoon écht niet he!
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_186458127
quote:
Ik had dit verhaal niet eerder gehoord, maar er staat in dat artikel niet dat Mike Passenier hier iets mee te maken had of dit wist. Dit gaat over Özden Tekcandan, de krachttrainer van Hari die tevens een eigen sportschool heeft in Apeldoorn.
Ik denk overigens ook dat Passenier dit wel wist. Jammer en slecht voor de sport dat buiten Glory er ook maar weinig bekende vechters of coaches/vechtscholen het dopinggebruik en de betrapte sporters duidelijk veroordelen, of misschien dat ik reacties heb gemist.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:49:23 #26
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186462894
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:03 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Ik had dit verhaal niet eerder gehoord, maar er staat in dat artikel niet dat Mike Passenier hier iets mee te maken had of dit wist. Dit gaat over Özden Tekcandan, de krachttrainer van Hari die tevens een eigen sportschool heeft in Apeldoorn.
Ik denk overigens ook dat Passenier dit wel wist. Jammer en slecht voor de sport dat buiten Glory er ook maar weinig bekende vechters of coaches/vechtscholen het dopinggebruik en de betrapte sporters duidelijk veroordelen, of misschien dat ik reacties heb gemist.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:03 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Ik had dit verhaal niet eerder gehoord, maar er staat in dat artikel niet dat Mike Passenier hier iets mee te maken had of dit wist. Dit gaat over Özden Tekcandan, de krachttrainer van Hari die tevens een eigen sportschool heeft in Apeldoorn.
Ik denk overigens ook dat Passenier dit wel wist. Jammer en slecht voor de sport dat buiten Glory er ook maar weinig bekende vechters of coaches/vechtscholen het dopinggebruik en de betrapte sporters duidelijk veroordelen, of misschien dat ik reacties heb gemist.
Ze weten het allemaal van elkaar, maar het geld wat ze verliezen met testen en schorsen van vechters, verdelen ze liever onderling.
Als glory het serieus wilde aanpakken hadden ze het via de boksbond moeten spelen, daar wordt WADA olympisch getest.
pi_186469224
https://www.reuters.com/a(...)ping-idUSKCN1S30HJ

Fenlator - Victorian een jaartje aan de kant, clenbuterol.
pi_186469246
Ze beweert overigens dat het gaat om een vervuild voedingssupplement.
  zaterdag 27 april 2019 @ 23:55:13 #29
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186469434
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 23:42 schreef Ginettaccio_ het volgende:
Ze beweert overigens dat het gaat om een vervuild voedingssupplement.
of vlees
pi_186527368
Jullie moeten Sportlab Sedoc eens terugkijken. Bram Som die zonder blikken of blozen uit de doeken doet dat hij 50 supplementen per dag nam en hierdoor harder rende :') . Pillen waarvan hij niet wist wat het was.

Niks aan de hand mensen.
U MAD?
pi_186531515
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 23:41 schreef Ginettaccio_ het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)ping-idUSKCN1S30HJ

Fenlator - Victorian een jaartje aan de kant, clenbuterol.
In dat artikel waarnaar je linkt staat:
quote:
“The IBSF concluded that the athlete had committed an anti-doping rule violation but established no significant fault, given that (a) the detected prohibited substance came from a contaminated supplement, (b) she checked the product information/ingredients before use, and (c) she declared the product on the doping control form,” it said.
Dus voor ze een voedingssupplement nam las ze op de verpakking wat er in zit en kwam er (ongetwijfeld mede dankzij Contador) achter dat clenbutanol op de dopinglijst staat. Vervolgens heeft ze zelfs netjes gemeld op een formulier dat ze dit ingenomen heeft, maar hoe dom is ze dat het voedingssupplement toch genomen heeft.. 😖
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:29:19 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186531648
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 21:54 schreef de_boswachter het volgende:
Jullie moeten Sportlab Sedoc eens terugkijken. Bram Som die zonder blikken of blozen uit de doeken doet dat hij 50 supplementen per dag nam en hierdoor harder rende :') . Pillen waarvan hij niet wist wat het was.

Niks aan de hand mensen.
Uiteindelijk ging hij vooral zo hard door die sokken.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 07:01:58 #33
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186579221
Een Belgische prof publiceerde recent een onderzoek naar het effect van ketonen (nu nog legaal):

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/03/peter-hespel-1/

En er wordt rechtstreeks het verband gezocht met recente successen in het wielrennen van bv Quickstep:

https://sporza.be/nl/2019/03/27/ketonen/

[ Bericht 32% gewijzigd door Joost-mag-het-weten op 03-05-2019 07:07:20 ]
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 3 mei 2019 @ 09:01:28 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186580215
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 07:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een Belgische prof publiceerde recent een onderzoek naar het effect van ketonen (nu nog legaal):

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/03/peter-hespel-1/

En er wordt rechtstreeks het verband gezocht met recente successen in het wielrennen van bv Quickstep:

https://sporza.be/nl/2019/03/27/ketonen/
Lekker met de meiden keto.
pi_186580592
Sky schijnt er ook al jaren aan te zitten.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 11:49:01 #36
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_186582954
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 21:54 schreef de_boswachter het volgende:
Jullie moeten Sportlab Sedoc eens terugkijken. Bram Som die zonder blikken of blozen uit de doeken doet dat hij 50 supplementen per dag nam en hierdoor harder rende :') . Pillen waarvan hij niet wist wat het was.

Niks aan de hand mensen.
Vrees dat dit voor heel veel sporters geldt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 3 mei 2019 @ 13:07:57 #37
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186584198
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:26 schreef Sloggi het volgende:
Sky schijnt er ook al jaren aan te zitten.
In Belgiė is dit nu wel groot nieuws blijkbaar, was net zelfs de opener op het vrt middagjournaal.

Het zou natuurlijk wel veel kunnen verklaren over wat we dit voorjaar in de koers gezien hebben ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 3 mei 2019 @ 13:15:16 #38
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186584316
José Ibarguren Taus glimlacht nu
pi_186585773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In Belgiė is dit nu wel groot nieuws blijkbaar, was net zelfs de opener op het vrt middagjournaal.

Het zou natuurlijk wel veel kunnen verklaren over wat we dit voorjaar in de koers gezien hebben ...
Dit is toch jaren terug al groot in het nieuws geweest?
  vrijdag 3 mei 2019 @ 17:31:56 #40
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186588593
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:54 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit is toch jaren terug al groot in het nieuws geweest?
idd, maar die ketonen maken niet zo groot verschil
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:11:22 #41
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186589282
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, maar die ketonen maken niet zo groot verschil
Dat is nu feitelijk het nieuws. Die prof toont met zijn onderzoek aan dat dit je wél makkelijk tot 15% beter maakt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:16:43 #42
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186589361
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is nu feitelijk het nieuws. Die prof toont met zijn onderzoek aan dat dit je wél makkelijk tot 15% beter maakt ...
15 WTF?? dat is meer dan EPO 8)7
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:20:24 #43
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186589414
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

15 WTF?? dat is meer dan EPO 8)7
Over zijn gesimuleerde "Tour de France" waarbij een groep testpersonen aan de ketonen zat maar dat niet wist zegt hij hetvolgende :

In de slotweek bleek dat de ketonengroep 15 procent meer trainingsvolume kon verwerken. De tijdrit van 30 minuten helemaal op het einde van de sessies, een soort ultieme finale waarbij de sporters alles moesten geven wat ze hadden, viel opvallend positiever uit voor de ketonengroep, die het gemiddeld maar liefst 15 procent beter deed. Ook in een alleenstaande tijdrit van 30 minuten deed de ketonengroep het beter, 2 tot 5 procent.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 3 mei 2019 @ 22:40:56 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186595265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:54 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit is toch jaren terug al groot in het nieuws geweest?
2015 kwam volgens mij de suggestie dat SKY nieuwe legale superbrandstof zou hebben, ketonen.......
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186595424
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is nu feitelijk het nieuws. Die prof toont met zijn onderzoek aan dat dit je wél makkelijk tot 15% beter maakt ...
Ja dat was een groep ongetrainde studenten, niet echt representatief.
Maar lichaamseigen en voedingsmiddel legaal in de U.S. toe tevoegen in elk gerecht dus niet verkeerd. Denk tevens dat elke ploeg dit wel suppleert in de sport drank.
Vakman pur sang
pi_186605488
Cor en Don zijn dus in de VS wezen shoppen? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 14:12:26 #47
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186606140
Wielerarts: "Alle atleten kennen ketonen, maar minderheid gebruikt het"

Uit een onderzoek van de KU Leuven is gebleken dat ketonen renners tot 15% voordeel kunnen geven. Een wondermiddel, zo zou je denken, maar toch maakt slechts een fractie van het peloton er gebruik van, zo zegt wielerarts Ruud Van Thienen.

Ruud Van Thienen werkt als sportarts onder meer met de Belgische nationale wielerploeg en begeleidde ook Victor Campenaerts bij zijn werelduurrecord. Hij werkte ook mee aan het ketonenonderzoek van professor Hespel (KU Leuven).



"We hebben 18 proefpersonen gezocht die bijna nooit fietsen en die dan bewust overtraind. Zo wilden we kijken of je die overtraining kunt tegengaan met ketonen", vertelt Van Thienen over het opzet van het onderzoek.



"Die vermoedens bleken te kloppen. Wie geen ketonen nam, zat er na 3 weken helemaal door. De andere groep presteerde tot 5% beter en in de laatste week konden ze daar zelfs tot 15% meer trainingsarbeid aan."



Er werd altijd aangenomen dat van ketonen je eetlust afneemt, maar het onderzoek laat juist het tegenovergestelde uitschijnen. "De proefpersonen mochten eten wat ze wilden, maar bij de groep die geen ketonen nam, zagen we dat ze tot 500 calorieėn minder aten per dag. Die ketonen houden je eetlust dus tóch op peil."



"Ketonen worden vooral geroemd als brandstof, maar het blijkt ook de hersenen en zenuwcellen te beschermen. Waarschijnlijk verklaart dat waarom je geen vermoeidheid voelt bij de training."



Dat is ook de ervaring van de meeste renners. "Ze recupereren sneller en kunnen dus meer trainingsarbeid aan. Als ze normaal gezien bijvoorbeeld 48 uur nodig hebben tussen 2 intensieve trainingen is dat met ketonen maar 36 uur. Tijdens de koers zou het effect tegenvallen, want het werkt niet bij een demarrage of een sprint, enkel bij een submaximale inspanning (als je niet in het rood gaat, red). Het is dus nog zoeken wanneer je het dan het beste inneemt."

"Ik ben zeker dat de prijs snel zal zakken"

De grote vraag is nu natuurlijk hoe ingeburgerd ketonen zijn in de sport? "Bijna elke atleet kent het en weet hoe het werkt, maar toch denk ik dat het nog altijd een minderheid is die het gebruikt. Ik schat dat zo'n 10 ą 15% het zich maar kan veroorloven, want het kost tot 100 dollar per dag. Er is voorlopig ook geen plan van de overheid om dit aan te bieden aan atleten die naar een WK of de Spelen gaan."

"Maar ik ben zeker dat de prijs snel zal zakken, want de vraag wordt steeds groter. Als er nog een 2e speler op de markt komt en er dus meer concurrentie is, zal de prijs trouwens sowieso zakken.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 4 mei 2019 @ 15:41:01 #48
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186607560
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lekker met de meiden keto.
Doe mij maar keta
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 4 mei 2019 @ 16:18:15 #49
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_186608223
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:37 schreef showtimer het volgende:
Cor en Don zijn dus in de VS wezen shoppen? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Androni?
  zaterdag 4 mei 2019 @ 16:38:00 #50
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186608570
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:37 schreef showtimer het volgende:
Cor en Don zijn dus in de VS wezen shoppen? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als wat in dat artikel staat klopt dat ketonen pas vanaf midden 2018 voor niet-insiders te koop waren, dan klopt dat toch wel met het patroon dat we dit voorjaar in het wielrennen zien. Je zag dit voorjaar echt dingen die vergelijkbaar waren met de eerste EPO jaren, toen het spul in opkomst was maar nog niet iedereen ervan slikte ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 4 mei 2019 @ 16:41:26 #51
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_186608638
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 16:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als wat in dat artikel staat klopt dat ketonen pas vanaf midden 2018 voor niet-insiders te koop waren, dan klopt dat toch wel met het patroon dat we dit voorjaar in het wielrennen zien. Je zag dit voorjaar echt dingen die vergelijkbaar waren met de eerste EPO jaren, toen het spul in opkomst was maar nog niet iedereen ervan slikte ...
Astana heeft iets van 3x zoveel gewonnen als vorig jaar rond deze tijd :') En Bora heeft er nu al net zo veel als heel vorig jaar... Beide teams ook in de breedte heel veel man die mee doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Immerdebestebob op 04-05-2019 16:53:13 ]
pi_186616321
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 16:41 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Astana heeft iets van 3x zoveel gewonnen als vorig jaar rond deze tijd :') En Bora heeft er nu al net zo veel als heel vorig jaar... Beide teams ook in de breedte heel veel man die mee doen.
1 + 1 is 2 zou je zeggen. Ik vraag me af waarom ketonen nog legaal zijn, heeft het WADA nooit onderzoek verricht o.i.d.? Daarnaast inderdaad geruchten dat bijvoorbeeld een Sky hier in 2015 al mee bezig was, niet echt groot nieuws dus.

Als je daadwerkelijk 5 tot 15% voordeel kan behalen is het belachelijk dat het niet op de lijst staat. Het gaat overigens nu over wielrennen maar dit zal in andere duursporten ook wel aan de orde van de dag zijn.

100 euro per persoon per dag vind ik trouwens nog wel meevallen, 50 tot 60% van de WT ploegen kunnen dat voor de kopmannen echt wel ophoesten, helemaal als het die 5 tot 15% scheelt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 4 mei 2019 @ 23:08:28 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186616569
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 23:00 schreef Ginettaccio_ het volgende:

[..]

1 + 1 is 2 zou je zeggen. Ik vraag me af waarom ketonen nog legaal zijn, heeft het WADA nooit onderzoek verricht o.i.d.?
schijnbaar wel

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186621432
quote:
Niet op de lijst omdat niet schadelijk dus, wel prestatiebevorderend en niet voor een ieder te betalen...
  zondag 5 mei 2019 @ 08:24:33 #55
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_186621475
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is nu feitelijk het nieuws. Die prof toont met zijn onderzoek aan dat dit je wél makkelijk tot 15% beter maakt ...
Bij ongetrainde mensen toch? Bij topsporters lijkt me dat onhaalbaar.

Overigens ben ik benieuwd naar de onderzoeksmethode en het aantal personen dat meedeed. Het menselijke lichaam is zo complex dat het best lastig is om bij kleine aantallen goede conclusies te trekken.
  zondag 5 mei 2019 @ 09:31:55 #56
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186622050
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 08:24 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Bij ongetrainde mensen toch? Bij topsporters lijkt me dat onhaalbaar.

Overigens ben ik benieuwd naar de onderzoeksmethode en het aantal personen dat meedeed. Het menselijke lichaam is zo complex dat het best lastig is om bij kleine aantallen goede conclusies te trekken.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het waarom van dit onderzoek en waarom dit zo naar buiten komt. Die prof was ook werkzaam voor het Baklava-institute, dat instaat voor de begeleiding van topsporters maar dat we toch ook vooral kennen voor hun begeleiding van Quick-Step. Dus op dat vlak is het vreemd dat hij zijn eigen opdrachtgever in verlegenheid brengt. Tenzij hij er goeie redenen voor heeft ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_186624142
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 23:00 schreef Ginettaccio_ het volgende:

[..]

1 + 1 is 2 zou je zeggen. Ik vraag me af waarom ketonen nog legaal zijn, heeft het WADA nooit onderzoek verricht o.i.d.? Daarnaast inderdaad geruchten dat bijvoorbeeld een Sky hier in 2015 al mee bezig was, niet echt groot nieuws dus.

Als je daadwerkelijk 5 tot 15% voordeel kan behalen is het belachelijk dat het niet op de lijst staat. Het gaat overigens nu over wielrennen maar dit zal in andere duursporten ook wel aan de orde van de dag zijn.

100 euro per persoon per dag vind ik trouwens nog wel meevallen, 50 tot 60% van de WT ploegen kunnen dat voor de kopmannen echt wel ophoesten, helemaal als het die 5 tot 15% scheelt.
Je moet wel kijken waarop dat percentage het voordeel is. Het is niet dat ze 15% harder rijden.

Daarbij, als je de ene groep vetten als brandstof geeft, en de andere koolhydraten, zullen de verschillen ook groot zijn. Kan me deze onderzoeksresultaten dus wel enigszins voorstellen.

Dit draagt ook bij aan het idee dat toppers in potentie inderdaad geen "doping" gebruiken, aangezien er een scala aan legale producten beschikbaar is. Dit kan zelfs gelden voor de koning der matamorfoses, Chris Froome.
  zondag 5 mei 2019 @ 13:31:44 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186626206
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 09:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het waarom van dit onderzoek en waarom dit zo naar buiten komt. Die prof was ook werkzaam voor het Baklava-institute, dat instaat voor de begeleiding van topsporters maar dat we toch ook vooral kennen voor hun begeleiding van Quick-Step. Dus op dat vlak is het vreemd dat hij zijn eigen opdrachtgever in verlegenheid brengt. Tenzij hij er goeie redenen voor heeft ...
miss aandelen in het bedrijf wat nu voor iedereen ketonen verkoopt?
pi_186627147
Of hij pakt gewoon zijn rol als wetenschapper
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 7 mei 2019 @ 20:59:04 #60
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_186680850
swimvortex twitterde op dinsdag 07-05-2019 om 19:33:08 Ruta Meilutyte, of Lithuania, is said to have missed 3 out of comp tests and is therefore facing a two-year ban. Is she the latest in a series of big names finding it hard to stick to the discipline that 1000s of others must stick to each day as elite athletes? Details will tell reageer retweet
Meer info: https://www.swimmingworld(...)accessibility-rules/
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:01:27 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186680951
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:59 schreef Pino112 het volgende:
swimvortex twitterde op dinsdag 07-05-2019 om 19:33:08 Ruta Meilutyte, of Lithuania, is said to have missed 3 out of comp tests and is therefore facing a two-year ban. Is she the latest in a series of big names finding it hard to stick to the discipline that 1000s of others must stick to each day as elite athletes? Details will tell reageer retweet
Meer info: https://www.swimmingworld(...)accessibility-rules/
Is al 35 oid toch? Dan vergeet je wel eens wat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 mei 2019 @ 21:14:19 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186681454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Is al 35 oid toch? Dan vergeet je wel eens wat.
22
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 mei 2019 @ 21:15:34 #63
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_186681501
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Is al 35 oid toch?
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:18:12 #64
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_186681592
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Is al 35 oid toch? Dan vergeet je wel eens wat.
Wellicht in de war met Krupeckaitė?
pi_186682164
Dat is niet handig van Meilutyte, 3 keer controle missen toeval of bewust? Zal ongetwijfeld een slap huilie huilie verhaal komen. Ze was ook kritisch op Efimova _O-
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:37:04 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186682195
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wellicht in de war met Krupeckaitė?
Gerasimena. Weet ook niet hoe dit kwam.
pi_186682196
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 23:00 schreef Ginettaccio_ het volgende:

[..]

1 + 1 is 2 zou je zeggen. Ik vraag me af waarom ketonen nog legaal zijn, heeft het WADA nooit onderzoek verricht o.i.d.? Daarnaast inderdaad geruchten dat bijvoorbeeld een Sky hier in 2015 al mee bezig was, niet echt groot nieuws dus.

Als je daadwerkelijk 5 tot 15% voordeel kan behalen is het belachelijk dat het niet op de lijst staat. Het gaat overigens nu over wielrennen maar dit zal in andere duursporten ook wel aan de orde van de dag zijn.

100 euro per persoon per dag vind ik trouwens nog wel meevallen, 50 tot 60% van de WT ploegen kunnen dat voor de kopmannen echt wel ophoesten, helemaal als het die 5 tot 15% scheelt.
Verdiep je eens ergens in voor te roepen van "verboden middel".
Ketonen zijn een brandstof, normaal gemaakt in je lever wanneer je uitgeput bent. Maar een lichaamseigen stof, en voeding.
Je kunt toch ook suiker niet verbieden?
Vakman pur sang
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:46:10 #68
40566 Ericr
Livewrong
pi_186682478
Testosteron en EPO zijn ook verboden.

Exogeen gebruik van lichaamseigen stoffen valt dus te verbieden.

Bij ketonen lijkt het me alleen lastig om op te sporen of misschien wel onmogelijk of er sprake is van exogeen gebruik.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:57:47 #69
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186682839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:46 schreef Ericr het volgende:
Testosteron en EPO zijn ook verboden.

Exogeen gebruik van lichaamseigen stoffen valt dus te verbieden.

Bij ketonen lijkt het me alleen lastig om op te sporen of misschien wel onmogelijk of er sprake is van exogeen gebruik.
EPO is niet lichaamseigen, maar een stof die ervoor zorgt dat er in het lichaam iets veranderd (rode bloedcellen)

Maar de vergelijking met testosteron is wel interessant ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:59:12 #70
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_186682879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:46 schreef Ericr het volgende:
Testosteron en EPO zijn ook verboden.

Exogeen gebruik van lichaamseigen stoffen valt dus te verbieden.

Bij ketonen lijkt het me alleen lastig om op te sporen of misschien wel onmogelijk of er sprake is van exogeen gebruik.
Dat hebben ze met meer stoffen gehad, maar bij ook bij ketonen kan je de producent verplichten moleculen aan toe te voegen zodat je kan zien dat het niet lichaamseigen is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:01:24 #71
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_186682950
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

EPO is niet lichaamseigen, maar een stof die ervoor zorgt dat er in het lichaam iets veranderd (rode bloedcellen)

Maar de vergelijking met testosteron is wel interessant ...
Epo is ook lichaamseigen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 23:13:16 #72
40566 Ericr
Livewrong
pi_186686019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

EPO is niet lichaamseigen, maar een stof die ervoor zorgt dat er in het lichaam iets veranderd (rode bloedcellen)

Maar de vergelijking met testosteron is wel interessant ...
One of the Few haalde het al aan maar alleen rhEPO is niet lichaamseigen. EPO is juist lichaamseigen.

Daarnaast heb je nog groeihormoon, schildklierhormonen, insuline, IGF-1 wat ook allemaal lichaamseigen maar bij gebruik van de synthetische variant verboden is.

Om nog maar niet te spreken over bloed dat in de natuurlijke variant wordt toegediend.

De hoofdmoot van doping is lichaamseigen omdat juist die stoffen bewezen effectief zijn.
pi_186687137
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:59 schreef Pino112 het volgende:
swimvortex twitterde op dinsdag 07-05-2019 om 19:33:08 Ruta Meilutyte, of Lithuania, is said to have missed 3 out of comp tests and is therefore facing a two-year ban. Is she the latest in a series of big names finding it hard to stick to the discipline that 1000s of others must stick to each day as elite athletes? Details will tell reageer retweet
Meer info: https://www.swimmingworld(...)accessibility-rules/
Het altijd cleane en technische zwemmen
Jack does it in real time...
pi_186711663
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Verdiep je eens ergens in voor te roepen van "verboden middel".
Ketonen zijn een brandstof, normaal gemaakt in je lever wanneer je uitgeput bent. Maar een lichaamseigen stof, en voeding.
Je kunt toch ook suiker niet verbieden?
Volgens mij kun je suiker (vrij verkrijgbaar en onderdeel van “normale” voeding) niet echt vergelijken met ketonen. Zoals hierboven ook benoemd is ook o.a. EPO lichaamseigen en verboden.

Het gaat mij om de competitievervalsing (ketonen zijn niet voor een ieder verkrijgbaar, lees: te betalen) en niet per se of het gezond is voor het lichaam of niet.
pi_186713925
quote:
Russische atlete liep onder een valse naam en legde valse documenten voor, maar krijgt nu 12 jaar schorsing

De Russische 800m-loopster Kseniya Savina, die verschillende jaren onder een valse identiteit liep, is veroordeeld tot een schorsing van twaalf jaar. Dat kondigde de Athletics Integrity Unit (AIU) woensdag aan. Ze krijgt de schorsing voor het afleveren van foute documenten om op die manier een positieve EPO-test te rechtvaardigen.

Savina, die een persoonlijk record van 1:59.97 op de 800 meter bezit, was onbekend bij het grote internationaal publiek. Daar maakte ze gebruik van om na de collectieve schorsing van Russische atleten in het buitenland - sinds november 2015 - toch deel te nemen aan wedstrijden buiten de Russische grenzen.

Onderzoek van AFP en de Russische website Match bracht naar voren dat Savina, onder de naam van een Oekraļense vriendin en oud-atlete, meedeed aan wedstrijden in Belgiė, Frankrijk, Portugal en Tsjechiė. Omdat de fysieke gelijkenis met haar Oekraļense collega groot is, viel ze niet door de mand. De fraude wordt momenteel nog onderzocht door de Russische en Oekraļense federaties. Savina zelf ontkent de feiten.

Valse documenten

De schorsing die ze woensdag opliep, houden ook verband met het voorleggen van valse documenten. Nadat ze in mei 2018 op een stage in het Marokkaanse Ifrane positief testte op EPO, kwam Savina met een bizarre uitleg tegenover de onderzoekers van de AIU. De Russische beweerde dat de verboden substantie bedoeld was voor haar man en trainer Alexei Savin, slachtoffer van nierfalen, maar dat de persoon bij wie ze verbleven de behandeling per ongeluk had verwisseld met haar eigen medicijnen tegen rugpijn.

Om hun versie van de feiten te bewijzen legden Savina en haar man een document voor van een kliniek uit Simferopol, maar dat bleek bij controle door de AIU en het Russisch antidopingagentschap (Rusada) vals.

Voor de positieve controle en de valse uitleg krijgt de 29-jarige Savina nu een schorsing van twaalf jaar. Haar man (en coach) Alexei Savin moet vier jaar brommen. Het duo kan nog in beroep gaan, al liet Savina aan haar federatie intussen wel al weten een punt achter haar carričre te zetten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 mei 2019 @ 06:19:15 #76
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_186714511
Samen opgegroeid op de Krim, samen dopingregels omzeilen. BFF's O+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186783902
De schaatser betrokken in de Ertfurt-zaak blijkt de al een tijdje gestopte Robert Lehmann te zijn. Er is nu ook echt een zaak tegen hem gestart.
pi_186786533
Danilo Hondo geeft toe bloeddoping te hebben gebruikt en klant te zijn geweest van Schmidt.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 mei 2019 @ 16:38:24 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_186786738
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:31 schreef TheArt het volgende:
Danilo Hondo geeft toe bloeddoping te hebben gebruikt en klant te zijn geweest van Schmidt.
De eerste renner waar ik ooit een foto mee heb genomen :'(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 12 mei 2019 @ 16:42:27 #80
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186786840
Nee, niet Danilo Hondo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 12 mei 2019 @ 16:46:01 #81
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186786939
In 2011 volgens Hondo, toen heeft hij geen kut gepresteerd, Lehmann heeft ook nooit wat opmerkelijks gedaan. Is deze dokter een oplichter?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 12 mei 2019 @ 17:22:48 #82
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186787913
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:46 schreef Mani89 het volgende:
In 2011 volgens Hondo, toen heeft hij geen kut gepresteerd, Lehmann heeft ook nooit wat opmerkelijks gedaan. Is deze dokter een oplichter?
lol, die anderen nemen gewoon nog twintig peptides tot zich of TUE's
pi_186787956
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:31 schreef TheArt het volgende:
Danilo Hondo geeft toe bloeddoping te hebben gebruikt en klant te zijn geweest van Schmidt.
Een grote ronde is begonnen dus tijd voor een bekentenis.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 mei 2019 @ 19:18:57 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_186790845
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190511_04392466

quote:
Herkende je gedopeerde collega’s?

“Natuurlijk. Die uiterlijke kenmerken kan je moeilijk wegsteken. Waar zal ik beginnen? De overdreven kaakgroei, het grote voorhoofd, de grote mannelijke handen, veel gecentraliseerde acne op de wangen. Maar de grootste weggever is de steeds dieper wordende stem. En natuurlijk de reisschema’s. Cleane atleten reizen topevents af om zich te meten met de besten. Gedopeerde loopsters wilden vooral onder de radar van de controleurs blijven en liepen voor een EK of WK vooral onbeduidende wedstrijden in eigen land. Om nadien vanuit het niets te vlammen op het grootste podium. In het wereldje wordt er zelden of nooit over gesproken omdat je zeker moet zijn van je zaak. Je draait mee in het circus en wil niemand vals beschuldigen. Ik heb weleens een Turkse gezien die echt helemaal gepimpt was met old school anabolen. Dat was er zo ver over dat al de andere atleten in de lach schoten toen ze haar zagen passeren. Na een toevallige valse start moest ze de wedstrijd zogezegd geblesseerd verlaten. Wij hebben in ieder geval alle medailles puur en zuiver behaald. Ook iets om fier op te zijn.”
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186791213
Elodie O+ :9
  zondag 12 mei 2019 @ 19:38:08 #86
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186791406
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator zondag 12 mei 2019 @ 19:40:30 #87
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186791487
quote:
Groente en fruit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  zondag 12 mei 2019 @ 20:05:26 #88
14505 OProg
A Life in Music
pi_186792206
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:46 schreef Mani89 het volgende:
In 2011 volgens Hondo, toen heeft hij geen kut gepresteerd, Lehmann heeft ook nooit wat opmerkelijks gedaan. Is deze dokter een oplichter?
Of hij is gewoon vrolijk verder gegaan waar hij mee bezig was nadat het in 2010 in Mantova waar hij met zijn vriendjes van Lampre zat te heet onder de voeten werd.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 12 mei 2019 @ 20:13:25 #89
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186792410
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Groente en fruit.
_O- _O- _O-
pi_186792575
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Elodie O+ :9
Ze is ook erg grappig. Heb je de uitzending bij de slimste mens met haar en Jeroom gezien?
pi_186792757
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ze is ook erg grappig. Heb je de uitzending bij de slimste mens met haar en Jeroom gezien?
:Y Vanwege die uitzending vind ik haar :9 O+ :9


_O_
  zondag 12 mei 2019 @ 21:22:44 #92
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186794782
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ze is ook erg grappig. Heb je de uitzending bij de slimste mens met haar en Jeroom gezien?
In Belgiė presenteerde ze recent ook "Cafe de Mol" een soort talkshow over "Wie is de Mol" ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 12 mei 2019 @ 22:34:26 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186797279
Schippers rent meer Diamond Leagues dan de Jamaicanen en Verenigde Stateners. Maar iedereen was alweer getriggerd op acné natuurlijk.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 14 mei 2019 @ 20:46:10 #94
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_186839083
thijszonneveld twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 20:10:46 Petacchi zou ook klant zijn geweest bij Schmidt. https://t.co/GsZvw0obHE reageer retweet
pi_186850975
Huidige namen, interessant.
inrng twitterde op woensdag 15-05-2019 om 08:53:58 After Denifl and Preidler, today's La Gazzetta Dello Sport says Kristijan Koren (Bahrain-Merida), currently riding the Giro, linked to Operation Aderlass, also Kristijan Đurasek (UAE Emirates) riding in California + Borut Boøič, recently from Bahrain-Merida. reageer retweet
pi_186851258
Die dokter heeft er niet echt voor gezorgd dat ze harder ging fietsen dus..
pi_186851273
Boefjesploeg:
DigitalNomadPCS twitterde op woensdag 15-05-2019 om 09:15:33 @thijszonneveld Alle drie reden voorheen bij Perutnina Ptuj (CT)Kristijan Koren (2008)Borut Bozic (2004-2006)Kristijan Durasek (2006-2008)ook de al tot 2020 geschorste Kristjan Fajt reed daar in 2008en de geschorste Matija Kvasina (2004-2008) en Jure Kocjan (geschorst tot 2020) in 2008 reageer retweet
  woensdag 15 mei 2019 @ 10:11:14 #98
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186852090
Wat een waardeloze dokter inderdaad.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_186852101
UCI is er snel bij. Koren, Durasek, Bozic en Petacchi voorlopig geschorst.

https://www.uci.org/insid(...)n-operation-aderlass
  woensdag 15 mei 2019 @ 10:30:59 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186852315
Bozic van het altijd betrouwbare Vacansoleil.
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:28:26 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186863041
dit is wel een mooie, die stof kon ik iig niet.

.
pi_186863817
Alweer een UFC'er.....
U MAD?
pi_186863870
quote:
Ik dacht hetzelfde _O-
U MAD?
pi_186863910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 10:30 schreef VoMy het volgende:
Bozic van het altijd betrouwbare Vacansoleil.
Toen kon ie nog sprinten, nu kan hij er geen reet meer van.
U MAD?
pi_186864339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Toen kon ie nog sprinten, nu kan hij er geen reet meer van.
Oh hij is al coach _O-
U MAD?
  donderdag 16 mei 2019 @ 16:58:41 #106
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_186883838
sporza_koers twitterde op donderdag 16-05-2019 om 16:51:31 Ook B-staal van Betsema is positief, veldrijdster blijft op non-actiefhttps://t.co/JhMbZT8Y1l https://t.co/rzM0Ycc3rr reageer retweet
  donderdag 16 mei 2019 @ 18:23:51 #107
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186885594
Zet haar man neer bij rechtbank en rechter spreekt haar gelijk vrij vanwege het per ongeluk verwisselen van supplementen
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:31:17 #108
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186909667
Bellator Birmingham co-headliner Falco Neto receives six-month suspension for failed drug test

https://www.mmafighting.c(...)l&utm_source=twitter

6 maanden is wel erg weinig
pi_186924152
quote:
'There was absolutely no way I was going to pass. I’d been smoking weed every day that summer. Panic set in.'

'We started googling 'fake penises' and studied different ways to beat a drug test,' he writes.

'After an exhaustive search we ordered a giant, rubber, black c*** to arrive the next day.' using his trainer's drug-free urine to pass a drugs test.

The former Dallas Mavericks player then got his drug-free trainer 'to urinate into the reservoir of the phallus, which was hidden in the balls,' as the tester arrived at his home.

'He handed me the rubber penis and left the bathroom as I strapped it on,' Odom writes about his trainer.

A security official later entered the bathroom and looked on as Odom squeezed out his trainer’s urine from the prosthetic.

'I unzipped my pants and carefully slid the fake penis through the zipper hole. To get the pee to come out of the tip, I had to squeeze the shaft repeatedly,' Odom writes.

He later learned that he passed the test after he handed the official the warm cup of his trainer’s urine.
Lamar Odomgod.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 16:08:35 #110
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_186929297
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lamar Odomgod.
OMG _O-
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 19:09:09 #111
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186988211
Manzana Postobom heeft een groot probleem, ook Juan José Amador is betrapt. @Koffieplanter

Saldarriaga heeft ons al die jaren in de maling genomen, wat een sjacheraar.

Overigens is ook Alex Cano de lul, zijn bloedpaspoort zag er blijkbaar zo absurd uit dan men niet anders kon dan hem schorsen. Lekker man, op 36-jarige leeftijd jezelf nog even helemaal volgooien.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  maandag 20 mei 2019 @ 20:19:17 #112
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186989660
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lamar Odomgod.
Jezus :D :'(
pi_186989723
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lamar Odomgod.
wtf :D
pi_186991359
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Manzana Postobom heeft een groot probleem, ook Juan José Amador is betrapt. @:Koffieplanter

Saldarriaga heeft ons al die jaren in de maling genomen, wat een sjacheraar.

Overigens is ook Alex Cano de lul, zijn bloedpaspoort zag er blijkbaar zo absurd uit dan men niet anders kon dan hem schorsen. Lekker man, op 36-jarige leeftijd jezelf nog even helemaal volgooien.
jarlinsonpantan twitterde op maandag 20-05-2019 om 20:50:07 La @UCI_cycling se enamoro de nosotros los colombianos 👏👏👏👏👏 muchas gracias reageer retweet
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 21:16:50 #115
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186991410
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:14 schreef showtimer het volgende:

[..]

jarlinsonpantan twitterde op maandag 20-05-2019 om 20:50:07 La @:UCI_cycling se enamoro de nosotros los colombianos 👏👏👏👏👏 muchas gracias reageer retweet
[ afbeelding ]
Jarlinson gaat voor de levenslange schorsing.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  maandag 20 mei 2019 @ 21:29:40 #116
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_186991817
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Manzana Postobom heeft een groot probleem, ook Juan José Amador is betrapt. @:Koffieplanter

Saldarriaga heeft ons al die jaren in de maling genomen, wat een sjacheraar.

Overigens is ook Alex Cano de lul, zijn bloedpaspoort zag er blijkbaar zo absurd uit dan men niet anders kon dan hem schorsen. Lekker man, op 36-jarige leeftijd jezelf nog even helemaal volgooien.
Pray for Jetse Bol, die heeft gelukkig nooit wat gezien.
pi_186992587
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Jarlinson gaat voor de levenslange schorsing.
Reacties zijn dit keer gelukkig wel iets realistischer. Zelfs Zonnegod is in Google Translate gedoken.
  maandag 20 mei 2019 @ 21:54:13 #118
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186992643
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:14 schreef showtimer het volgende:

[..]

jarlinsonpantan twitterde op maandag 20-05-2019 om 20:50:07 La @:UCI_cycling se enamoro de nosotros los colombianos 👏👏👏👏👏 muchas gracias reageer retweet
[ afbeelding ]
:')
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 21:56:58 #119
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186992716
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:52 schreef showtimer het volgende:

[..]

Reacties zijn dit keer gelukkig wel iets realistischer. Zelfs Zonnegod is in Google Translate gedoken.
Tweetje is weg ondertussen. :D

Jarlinson heeft een tik op de vingers gehad.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  maandag 20 mei 2019 @ 22:36:37 #120
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186993826
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:14 schreef showtimer het volgende:

[..]

jarlinsonpantan twitterde op maandag 20-05-2019 om 20:50:07 La @:UCI_cycling se enamoro de nosotros los colombianos 👏👏👏👏👏 muchas gracias reageer retweet
[ afbeelding ]
Wat een achterlijke baviaan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 20 mei 2019 @ 22:37:36 #121
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186993856
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:29 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Pray for Jetse Bol, die heeft gelukkig nooit wat gezien.
Ja, toevallig fietste Jetse een tijdje opvallend goed bij die ploeg en komt hij bij Burgos geen centimeter meer vooruit.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_186993947
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lamar Odomgod.
:')
U MAD?
  dinsdag 21 mei 2019 @ 07:16:33 #123
40566 Ericr
Livewrong
pi_186997945
--dubbel
  dinsdag 21 mei 2019 @ 07:17:07 #124
40566 Ericr
Livewrong
pi_186997951
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2285609

Clement probeert Roglic onder de bus te gooien. Maar goed dat Clement zo'n evenwichtige carričre had zonder opvallende uitschieters.
pi_186998079
Rare actie van Clement. Hij doet toch nog wat PR dingetjes voor Jumbo Visma?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 mei 2019 @ 08:48:00 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_186998652
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 07:17 schreef Ericr het volgende:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2285609

Clement probeert Roglic onder de bus te gooien. Maar goed dat Clement zo'n evenwichtige carričre had zonder opvallende uitschieters.
Zo slecht is zijn punt verder niet. Als Roglic bij een algemeen erkende boevenploeg had gereden waren de geluiden inderdaad anders.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:49:56 #127
40566 Ericr
Livewrong
pi_186998657
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 07:36 schreef Evertjan het volgende:
Rare actie van Clement. Hij doet toch nog wat PR dingetjes voor Jumbo Visma?
Noodgedwongen nadat hij moest stoppen. Hij werkt 2 jaar lang 150 dagen per jaar als ZZP-er voor Jumbo-Visma.
pi_186998746
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo slecht is zijn punt verder niet. Als Roglic bij een algemeen erkende boevenploeg had gereden waren de geluiden inderdaad anders.
Ik denk ook niet dat ie Roglic indirect van doping wil beschuldigen, maar meer wil aangeven hoe hypocriet de gemiddelde Nederlandse wielervolger is als het gaat om renners beschuldigen van doping omdat ze niet Nederlands zijn of niet voor ene Nederlandse ploeg rijden.

Yates en Froome werden vorig jaar in de Giro ook best vaak beschuldigd, maar over ONZE Tom hoorde je dan weer geen slecht woord terwijl zijn prestaties net zo lachwekkend waren.
pi_186998889
Het rijden van De Roog is ook wel ontzettend lachwekkend, inclusief eeuwig durende vormpiek enzovoort.

Best leuk dat Clement dat gewoon aankaart als commentator en verder ook niet hem specifiek veroordeelt, maar ook wel even de w/-brigade een spiegel voorhoudt. @forzaudinese
Jack does it in real time...
  dinsdag 21 mei 2019 @ 09:17:57 #130
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186998917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:49 schreef Ericr het volgende:

[..]

Noodgedwongen nadat hij moest stoppen. Hij werkt 2 jaar lang 150 dagen per jaar als ZZP-er voor Jumbo-Visma.
Dat is nu wel voorbij dan :P
  dinsdag 21 mei 2019 @ 09:35:53 #131
56724 Wombcat
rent wiel
pi_186999125
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 09:14 schreef DeeBee het volgende:
Het rijden van De Roog is ook wel ontzettend lachwekkend, inclusief eeuwig durende vormpiek enzovoort.

Als 'ie bij Astana had gereden was 'ie allang tot de grond afgebrand hier en omgedoopt tot Rogloller oid.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 21 mei 2019 @ 09:38:28 #132
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186999149
Astana zit dit seizoen keihard te schroeien maar volgens mij valt het wel mee met kritiek hier
  dinsdag 21 mei 2019 @ 09:53:49 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186999292
De Roog heeft nog geen berg hoeven beklimmen en 1 minuut pakken op Bauke Mollema in 50 minuten heeft nog nooit tot gefronste wenkbrauwen geleid. De vragen komen vanzelf als hij 3 bergetappes op rij wint, Clement probeert de criticasters hier snel wat vliegen af te vangen.
pi_186999410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 09:01 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ie Roglic indirect van doping wil beschuldigen, maar meer wil aangeven hoe hypocriet de gemiddelde Nederlandse wielervolger is als het gaat om renners beschuldigen van doping omdat ze niet Nederlands zijn of niet voor ene Nederlandse ploeg rijden.

Yates en Froome werden vorig jaar in de Giro ook best vaak beschuldigd, maar over ONZE Tom hoorde je dan weer geen slecht woord terwijl zijn prestaties net zo lachwekkend waren.
Ons Tom net zo lachwekkend als Froomey?
Ik wist niet dat Tom achteruit fietste en een belediging voor medeprofs was. Bedankt voor het delen, interessante zienswijze
pi_186999504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 09:01 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ie Roglic indirect van doping wil beschuldigen, maar meer wil aangeven hoe hypocriet de gemiddelde Nederlandse wielervolger is als het gaat om renners beschuldigen van doping omdat ze niet Nederlands zijn of niet voor ene Nederlandse ploeg rijden.

Yates en Froome werden vorig jaar in de Giro ook best vaak beschuldigd, maar over ONZE Tom hoorde je dan weer geen slecht woord terwijl zijn prestaties net zo lachwekkend waren.
Hier op FOK werd Dumoulin ook genoeg beschuldigd :D

Maar goed, dat gebeurt bij iedereen die iets harder fietst dan een week eerder..
pi_187001276
Dat artikel van de NOS is ook gigantisch uit zijn verband gerukt. Het lijkt nu alsof Clement Roglic openlijk heeft beschuldigd, maar als je dat fragment terugluistert, is dat zeker niet het geval.
pi_187001470
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 09:01 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ie Roglic indirect van doping wil beschuldigen, maar meer wil aangeven hoe hypocriet de gemiddelde Nederlandse wielervolger is als het gaat om renners beschuldigen van doping omdat ze niet Nederlands zijn of niet voor ene Nederlandse ploeg rijden.

Yates en Froome werden vorig jaar in de Giro ook best vaak beschuldigd, maar over ONZE Tom hoorde je dan weer geen slecht woord terwijl zijn prestaties net zo lachwekkend waren.
Niet met ONZE Tom hč, niet met ONZE Tom.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 18:30:50 #138
40566 Ericr
Livewrong
pi_187007551
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2285711

Ze zijn niet blij met Clement bij Jumbo-Visma
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 mei 2019 @ 18:42:51 #139
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187007840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 18:30 schreef Ericr het volgende:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2285711

Ze zijn niet blij met Clement bij Jumbo-Visma
Paul Martens leek de opmerkingen dan juist weer prima te begrijpen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 18:52:31 #140
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_187008242
De NOS probeert maar weer wat ophef te creėren door wat uitspraken van Clement uit zijn verband te rukken.

Ze moeten toch wat nu ze niet meer dagelijks over Dumoulin kunnen schrijven.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 mei 2019 @ 19:02:45 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187008343
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 18:52 schreef Slobeend het volgende:
Wat een ophef om niks.
Gelukkig is er ook echt nieuws. Eunice Kirwa, olympisch zilver op de marathon in Rio.

aiu_athletics twitterde op dinsdag 21-05-2019 om 17:52:30 The AIU confirms Provisional Suspensions against Indian sprinter Gomathi Marimuthu and Bahraini long-distance runner Eunice Jepkirui Kirwa, both for a violation of the @iaaforg Anti-Doping Rules.Find out more ➡ https://t.co/opInfkVlnV#AIUNews #CleanSport https://t.co/teT6llQDrO reageer retweet
De winnares van goud, Jemima Sumgong, werd in 2017 al betrapt. Voor de tweede keer. Waarna ze alles bij elkaar loog en haar schorsing van vier jaar verdubbeld zag worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187008464
Gekocht Afrikaantjes uit Bahrein, dat verwacht je ook écht niet, ook pas de tiende betrapte ofzo...

Echt moeilijk chanant, laatst op de Afrikaanse Aziatische kampioenschappen is er een heel leger aan Ethiopiers en Keniaantjes die voor Bahrein lopen, gaat nergens over. Dan nog lekker trainers als Jama AdenGod erbij, onbereikbaar trainen in óf Ethiopiė óf Bahrein waar alles via visums enzo geregeld moet dus controleurs ook niet makkelijk komen, is toch mooi man.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 mei 2019 @ 19:08:56 #144
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187008516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 19:07 schreef DeeBee het volgende:
Gekocht Afrikaantjes uit Bahrein, dat verwacht je ook écht niet, ook pas de tiende betrapte ofzo...

Echt moeilijk chanant, laatst op de Afrikaanse Aziatische kampioenschappen is er een heel leger aan Ethiopiers en Keniaantjes die voor Bahrein lopen, gaat nergens over. Dan nog lekker trainers als Jama AdenGod erbij, onbereikbaar trainen in óf Ethiopiė óf Bahrein waar alles via visums enzo geregeld moet dus controleurs ook niet makkelijk komen, is toch mooi man.
Toch meer respect voor Qatar dan, die leiden tenminste veel atleten nog zelf op, ook als ze uit het buitenland komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 mei 2019 @ 19:10:53 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187008552
Ook lekker, tien positieve atleten tijdens het trainingskamp van de Indiase gewichthefploeg.
https://www.weightlifting(...)ndian-national-camp/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187008604
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 19:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Toch meer respect voor Qatar dan, die leiden tenminste veel atleten nog zelf op, ook als ze uit het buitenland komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow, Qatar doet er net zo vrolijk aan mee, het is wel een beetje genant. Al zijn er meer atleten al sinds jongsaf aan in het land óf mixed huwelijken, maar jongens als BarshimGod zijn wel Qatari en een groot pak van de voetballers die het Aziatisch kampioenschap wonnen ook.

Handbal heeft lachwekkende regels, dat was gewoon een team van de Balkan. :D _O-
Overigens is het compleet nietszeggend verder, want de locals vinden er ook geen zak aan dat random Afrikaantjes wat winnen voor het land, Barshim is dan wel weer mateloos populair. Wel een grote ergernis dat er niet echt universele regels zijn en het zo'n zooitje is bij welke sporten mensen wel / niet later genaturaliseerd kunnen worden...

En ik moet zeggen, er worden wel wat namen gepakt in de atletiek tenminste. ^O^ Maar Kenia moet ondertussen maar eens een ban van 1 of 2 jaar krijgen, want die zijn compleet niet meer serieus te nemen... Ze doen het ietsje beter qua controle en hebben ondertussen wel weer een geaccrediteerd lab, maar de hoeveelheid positieve tests is idioot. Vanwege dat lab en strengere controles trainen nu meer en meer mensen dan weer lekker ver weg in Ethiopie, maar dat geheel terzijde...
Jack does it in real time...
pi_187011397
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 18:30 schreef Ericr het volgende:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2285711

Ze zijn niet blij met Clement bij Jumbo-Visma
Prima genuanceerde reactie van Jumbo.
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:34:05 #148
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187021809
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:59 schreef Pino112 het volgende:
swimvortex twitterde op dinsdag 07-05-2019 om 19:33:08 Ruta Meilutyte, of Lithuania, is said to have missed 3 out of comp tests and is therefore facing a two-year ban. Is she the latest in a series of big names finding it hard to stick to the discipline that 1000s of others must stick to each day as elite athletes? Details will tell reageer retweet
Meer info: https://www.swimmingworld(...)accessibility-rules/
Voormalig olympisch kampioene Ruta Meilutyte beėindigt haar zwemloopbaan.

Op 15-jarige leeftijd pakte Meilutyte tijdens de Olympische Spelen in Londen goud op de 100 meter rugslag. Een jaar later werd ze ook wereldkampioene op die afstand. Bij de Spelen van 2016 in Rio de Janeiro viel ze buiten de medailles en sindsdien zijn haar prestaties wisselvallig.

"Ik heb van jongs af aan voor deze sport geleefd. Door alle trainingen heb ik mijn studie vooruitgeschoven, maar nu wil ik me daarop concentreren. Ik wil eenvoudige dingen ervaren en mezelf en de wereld om me heen beter leren begrijpen", zegt Meilutyte in een verklaring.
pi_187022120
ringsau twitterde op woensdag 22-05-2019 om 12:10:31 The head of the Kenyan athletics team at the Rio found guilty of ethics breaches over anti doping rules.Offering to tip off his own athletes of tests to allow more time for PED’s to flush clear in exchange for money. Kenyan athletics has zero credibility. None. 10 yr ban https://t.co/Y6lCvM2iuB reageer retweet
pi_187022208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Voormalig olympisch kampioene Ruta Meilutyte beėindigt haar zwemloopbaan.

Op 15-jarige leeftijd pakte Meilutyte tijdens de Olympische Spelen in Londen goud op de 100 meter rugslag. Een jaar later werd ze ook wereldkampioene op die afstand. Bij de Spelen van 2016 in Rio de Janeiro viel ze buiten de medailles en sindsdien zijn haar prestaties wisselvallig.

"Ik heb van jongs af aan voor deze sport geleefd. Door alle trainingen heb ik mijn studie vooruitgeschoven, maar nu wil ik me daarop concentreren. Ik wil eenvoudige dingen ervaren en mezelf en de wereld om me heen beter leren begrijpen", zegt Meilutyte in een verklaring.
Op Sporza staat een uitgebreider artikel. Ze zat al een hele tijd in een zware depressie
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 22 mei 2019 @ 12:55:41 #151
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_187022234
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Op Sporza staat een uitgebreider artikel. Ze zat al een hele tijd in een zware depressie
Verklaart dan ook de 'gemiste' dopingcontroles denk ik.
pi_187022400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:50 schreef wimderon het volgende:
ringsau twitterde op woensdag 22-05-2019 om 12:10:31 The head of the Kenyan athletics team at the Rio found guilty of ethics breaches over anti doping rules.Offering to tip off his own athletes of tests to allow more time for PED’s to flush clear in exchange for money. Kenyan athletics has zero credibility. None. 10 yr ban https://t.co/Y6lCvM2iuB reageer retweet
KeniaGoden. _O_

Schorsen die bende als zelfs de bondsmensen er actief aan meedoen, dit is staatsgeorganiseerd net als in Rusland.
Jack does it in real time...
  donderdag 23 mei 2019 @ 13:16:36 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187045915
https://sporza.be/nl/2019(...)en-nauwe-schoentjes/

quote:
De UCI onderzoekt of er een connectie is tussen de Sloveense wielerwereld en Operatie Aderlass, de bloeddopingaffaire rond een Duitse dokter. Milan Erzen, manager bij Bahrein-Merida, wordt op dit moment geviseerd. "Alle insinuaties over een link tussen mij en Aderlass zijn ongegrond en onjuist", beweert hij zelf.

Operatie Aderlass kwam aan het licht toen een Oostenrijkse langlaufer op heterdaad betrapt werd op bloeddoping. Ondertussen heeft het schandaal zich uitgebreid naar het wielrennen. Ook tijdens deze Giro werd al een renner geschorst: de Sloveen Kristijan Koren van Bahrein-Merida. Ook ploegleider Borut Bozic werd op non-actief gezet.



Maar binnen die wielerploeg blijken Koren en Bozic niet de enigen te zijn die gevolgd worden door de UCI. De Internationale Wielerunie onderzoekt ook de rol van manager Milan Erzen, ook een Sloveen. Dat heeft de UCI aan Cyclingnews bevestigd.



Erzen wordt gezien als de baas van het wielrennen in Sloveniė. Hij heeft de wielerploeg Bahrein-Merida samen met prins Nadder bin Hamad Al Khalifa opgericht en heeft dus een belangrijke rol binnen het team. Er rijden 6 Slovenen in zijn ploeg. "Alle insinuaties over een mogelijke link tussen mij en Operatie Aderlass zijn ongegrond en onjuist", reageerde hij kort bij Cyclingnews.



Al sinds 2015 houdt de UCI trouwens verschillende Sloveense renners, ploegleiders en verzorgers in de gaten. "Sloveniė en Kroatiė worden van dichtbij gevolgd", gaf voorzitter David Lappartient toe.



Nu steeds meer Slovenen uit de wielerwereld onder vuur komen te liggen, wordt er ook al snel gewezen naar huidig Giro-favoriet Primoz Roglic. Die reed tussen 2013 en 2015 voor Adria Mobil Continental, een ploeg van Erzen. Aanwijzingen over dopinggebruik van Roglic zijn er voor alle duidelijkheid niet. "Dit is slecht voor het Sloveense wielrennen, maar de nieuwe generatie is anders", zei hij zelf begin deze week.
Operation Aderlass, het begon met wintersporters maar na een paar maanden lijkt de resterende impact vooral aan te komen in het wielrennen. Zoals zovaak met grote dopingoperaties.
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 12:11:42 #154
362868 crew  Slobeend
of all places
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:12:33 #155
333483 Aguero
oooooooo
pi_187062202
Ik geloof er niks van, W52 is schoon.
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 12:12:51 #156
362868 crew  Slobeend
of all places
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 12:12:57 #157
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_187062211
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 12:11 schreef Slobeend het volgende:
laflammerouge16 twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 12:07:44 BREAKING - Raul Alarcon caught with anomalies in his biopassport. https://t.co/icIZ3wrTZz reageer retweet
@:Mani89
Ik verwacht dat Raul hier net als Vicente Garcia de Mateos gewoon schijt aan gaat hebben.

Overigens is ook Alejandro Marque de lul dus. Dat werd na al die jaren wel eens tijd.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:12:57 #158
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_187062212
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 12:11 schreef Slobeend het volgende:
laflammerouge16 twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 12:07:44 BREAKING - Raul Alarcon caught with anomalies in his biopassport. https://t.co/icIZ3wrTZz reageer retweet
@:Mani89
Anomalies bij Raul? Zijn z'n bloedwaarden te constant? Dat zou wel heel verdacht zijn ja!
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 12:14:06 #159
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187062227
Daar gaat mijn Premjur Liek pool
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:14:09 #160
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187062228
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 12:11 schreef Slobeend het volgende:
laflammerouge16 twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 12:07:44 BREAKING - Raul Alarcon caught with anomalies in his biopassport. https://t.co/icIZ3wrTZz reageer retweet
@:Mani89
Verrassing haha
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:14:12 #161
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187062230
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 12:11 schreef Slobeend het volgende:
laflammerouge16 twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 12:07:44 BREAKING - Raul Alarcon caught with anomalies in his biopassport. https://t.co/icIZ3wrTZz reageer retweet
@:Mani89
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 mei 2019 @ 12:14:13 #162
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187062231
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:14:39 #163
14505 OProg
A Life in Music
pi_187062234
Zwarte dag.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:15:35 #164
194695 franklop
Fran knock
pi_187062251
Als ik had gedacht dat iemand in het peloton wel schoon zou zijn....
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 mei 2019 @ 12:15:46 #165
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187062254
Mogen we hoogtepuntfilmpjes van Alarcon? Die sprintte toch zo mooi de berg op?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:39:24 #166
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_187062586
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 12:14 schreef Mani89 het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ik kondig een dag van internationale rouw aan.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:40:40 #167
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_187062601
Patjepeeėrs die nu proberen te scoren over de rug van ONZE Volta, walgelijk.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:43:46 #168
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187062646
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 12:39 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik kondig een dag van internationale rouw aan.
Een dag?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_187063300
Tevens beweert men dat de Portugese bond positieve gevallen weggemoffeld heeft.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 mei 2019 @ 18:42:17 #170
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187118790
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187169642
JoaoM_Crespo twitterde op donderdag 30-05-2019 om 13:32:35 Luis Mendonēa, vencedor da Volta ao Alentejo 2018 e 2ŗ na mesma competiēćo este ano estį suspenso preventivamente após controlo positivo a betametasona. Pela velocidade dos processos em Portugal pode nćo competir mais este ano. #ciclismo https://t.co/bFggDcbSI2 reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 mei 2019 @ 20:11:09 #172
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187188547
Oh oh.

hajoseppelt twitterde op vrijdag 31-05-2019 om 11:58:36 Nach Informationen der ARD-Dopingredaktion führen die Spuren bei der Operation Aderlass in Sachen Biathlon nach Italien. Weitere Person im Verdacht, mit dem Erfurter Arzt Mark Schmidt kooperiert zu haben. reageer retweet
Schijnbaar langer dan vijf, korter dan tien jaar geleden. Ik teken voorzichtig de naam Daniel Taschler op.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187188630
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:11 schreef heywoodu het volgende:
Oh oh.

hajoseppelt twitterde op vrijdag 31-05-2019 om 11:58:36 Nach Informationen der ARD-Dopingredaktion führen die Spuren bei der Operation Aderlass in Sachen Biathlon nach Italien. Weitere Person im Verdacht, mit dem Erfurter Arzt Mark Schmidt kooperiert zu haben. reageer retweet
Schijnbaar langer dan vijf, korter dan tien jaar geleden. Ik teken voorzichtig de naam Daniel Taschler op.
Ferrari en Schmidt? Respect.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 mei 2019 @ 20:20:26 #174
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187188653
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ferrari en Schmidt? Respect.
Als je als baas van een World Cup-evenement je zoon aan een dopingdokter helpt, waarna hij er alsnog helemaal niks van kan, is het een kleine stap om een andere dopingdokter te proberen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 31 mei 2019 @ 20:28:30 #175
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187188758
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:24 schreef wimderon het volgende:
JoaoM_Crespo twitterde op donderdag 30-05-2019 om 13:32:35 Luis Mendonēa, vencedor da Volta ao Alentejo 2018 e 2ŗ na mesma competiēćo este ano estį suspenso preventivamente após controlo positivo a betametasona. Pela velocidade dos processos em Portugal pode nćo competir mais este ano. #ciclismo https://t.co/bFggDcbSI2 reageer retweet
Nou die was ook niet erg verrassend.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 20:30:30 #176
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_187188791
Het verhaal van voormalig barman en model Luis was ook wel iets te mooi om waar te zijn ja.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_187211700
Amerikaans verspringertje Lawson (o.a. WK zilver) beweer positief getest te hebben op anabolen (!) door verkeerd vlees te eten.

Hahahahaha. Dat clen excuus was al matig, maar dit begint gewoon hilarisch te worden die excuses...
Jack does it in real time...
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 02:38:01 #178
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_187232053
http://www.lapatria.com/d(...)ta-de-control-438191

Achtergrondartikeltje over de praktijken in Colombia. Lekker man, niks mis mee. Tijdens de koers even wat doping kopen bij een gozer die met z'n caravan van wedstrijd naar wedstrijd gaat. _O_

Gaat overigens niet alleen over wielrennen, in het Colombiaanse voetbal hebben ze al 450 wedstrijden achter elkaar niemand meer gecontroleerd. Goed man.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_187232728
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 02:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
http://www.lapatria.com/d(...)ta-de-control-438191

Achtergrondartikeltje over de praktijken in Colombia. Lekker man, niks mis mee. Tijdens de koers even wat doping kopen bij een gozer die met z'n caravan van wedstrijd naar wedstrijd gaat. _O_

Gaat overigens niet alleen over wielrennen, in het Colombiaanse voetbal hebben ze al 450 wedstrijden achter elkaar niemand meer gecontroleerd. Goed man.
We wachten op het uitblijven van een reactie van Koffieplanter.
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:50:28 #180
14505 OProg
A Life in Music
pi_187287773
quote:
Op 24 mei had het er alle schijn van dat Alarcón en ook Alejandro Marque in een lastig pakket terechtkwamen. Volgens de Portugese krant Record waren onregelmatigheden aangetroffen in het biologisch paspoort van de twee Spanjaarden. Er volgde echter geen reactie van de UCI op deze berichtgeving.

Aan de Portugese sportkrant O Jogo vertelde Alarcón: “Het is allemaal een leugen, ik deed niets verkeerd. Ik nam al contact op met het Spaanse antidopingagentschap en daar zei men dat er geen onderzoek tegen me loopt. Ik verwacht zij een schriftelijke bevestiging sturen, zodat ik dit kan voorleggen aan een advocaat. Er mogen geen onterechte vermoedens worden gecreėerd.”
Ze proberen onze Alarcón te besodeflikkeren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_187310271
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 02:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
http://www.lapatria.com/d(...)ta-de-control-438191

Achtergrondartikeltje over de praktijken in Colombia. Lekker man, niks mis mee. Tijdens de koers even wat doping kopen bij een gozer die met z'n caravan van wedstrijd naar wedstrijd gaat. _O_

Caravanman _O_
pi_187380995
quote:
Betrapte Pantano stopt met wielrennen
Wielrenner Jarlinson Pantano zet een punt achter zijn carričre. De 30-jarige Colombiaanse klimmer, in 2016 winnaar van een bergrit in de Tour de France, werd op 15 april door zijn ploeg Trek-Segafredo geschorst.

Op 26 februari werd Pantano bij een dopingcontrole positief bevonden op het gebruik van epo. Pantano ontkent ooit in aanraking te zijn geweest met verboden middelen, maar heeft besloten de strijd om zijn onschuld te bewijzen niet aan te gaan.

Tegen Colombiaanse media noemt Pantano de kosten van een juridische strijd met de UCI als reden."Ik wil mijn familie niet hierin meeslepen. Ik hoef niets te bewijzen en koester geen wrok."
https://nos.nl/artikel/22(...)-met-wielrennen.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 11 juni 2019 @ 23:56:59 #183
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187381034
pi_187390495
quote:
Na zijn zus krijgt ook Keniaanse marathonloper Felix Kirwa een dopingschorsing

De Keniaanse marathonloper Felix Kirwa heeft van de Athletics Integrity Unit (AIU) van de Internationale Atletiekfederatie IAAF een schorsing van negen maanden gekregen voor het gebruik van het verboden product strychnine, zo maakte de IAAF woensdag bekend.
De schorsing loopt op 14 november af. Daarnaast moet de Keniaan zijn begin december behaalde zilveren medaille in de marathon van Singapore inleveren. In de lente van 2016 was Kirwa nog de beste in de marathon van Antwerpen.

Het is echter vooral opvallend dat Kirwa’s zus Eunice Jepkirui Kirwa een drietal weken geleden eveneens een bestraffing kreeg wegens dopinggebruik. De voor Bahrein uitkomende atlete werd betrapt op het gebruik van epo en kreeg daarvoor een voorlopige schorsing. Eunice Kirwa is de zilverenmedaillewinnares van de olympische marathon in Rio de Janeiro in 2016.
pi_187407482
Ongelooflijk, zelfs zwaargewond in het ziekenhuis harkt Froome de grote rondes nog binnen.

https://www.nu.nl/wielren(...)o-mollema-derde.html

Foei Cobo!
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:47:03 #186
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187407628
We feliciteren Bauke met de eerste podiumplaats voor een Nederlander in een Grote Ronde sinds Breukink.
pi_187407665
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:47 schreef VoMy het volgende:
We feliciteren Bauke met de eerste podiumplaats voor een Nederlander in een Grote Ronde sinds Breukink.
Twan Poels krijgt de zege op de Angliru.
pi_187408410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:47 schreef VoMy het volgende:
We feliciteren Bauke met de eerste podiumplaats voor een Nederlander in een Grote Ronde sinds Breukink.
daanhakkenberg twitterde op donderdag 13-06-2019 om 18:47:20 Sprak net Bauke Mollema ivm de schorsing en schrappen van Vuelta-zege Cobo. ,,Het ziet er naar uit dat ik een podiumplek op mijn palmares heb. dat is mooi. En je mag er van uit gaan dat die in mijn geval blijft staan.'' reageer retweet
#CalvePindakaas
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 juni 2019 @ 23:05:22 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_187412766
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Twan Poels krijgt de zege op de Angliru.
reed hij toen bij de vakantieploeg?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 13 juni 2019 @ 23:09:02 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187412820
WTF, vuelta 2011 gewonnen door de understudy van Lars-Petter Nordhaug?
We have always been at war with Eastasia.
pi_187413528
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:46 schreef wimderon het volgende:

[..]

Positief op rattengifgenot overigens. KeniaGoden. _O_
Jack does it in real time...
pi_187414096
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]

reed hij toen bij de vakantieploeg?
https://www.procyclingsta(...)espana/2011/stage-15

:Y Staan een paar mooie namen tussen _O-
  vrijdag 14 juni 2019 @ 07:45:47 #193
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_187415218
Ik kan niet wachten tot Monfort de Vuelta gewonnen heeft.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_187416946
JeuneGuillou twitterde op vrijdag 14-06-2019 om 10:00:56 Le laboratoire de Chātenay-Malabry sait désormais repérer les micro-doses d'EPO jusqu'ą 48 heures aprčs la prise. Méthode validée sans doute en 2020 mais les échantillons prélevés d'ici lą pourront źtre retestés avec la nouvelle méthode. #dopage https://t.co/I0wcXYtHlS reageer retweet
Er schijnt een manier te zijn gevonden die micro-doses EPO kan opsporen.
pi_187417030
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 01:11 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

https://www.procyclingsta(...)espana/2011/stage-15

:Y Staan een paar mooie namen tussen _O-
Blij dat de dagzege nu naar het altijd cleane Vacansoleil gaat!

quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:59 schreef wimderon het volgende:
JeuneGuillou twitterde op vrijdag 14-06-2019 om 10:00:56 Le laboratoire de Chātenay-Malabry sait désormais repérer les micro-doses d'EPO jusqu'ą 48 heures aprčs la prise. Méthode validée sans doute en 2020 mais les échantillons prélevés d'ici lą pourront źtre retestés avec la nouvelle méthode. #dopage https://t.co/I0wcXYtHlS reageer retweet
Er schijnt een manier te zijn gevonden die micro-doses EPO kan opsporen.
Dat zou uitstekend nieuws zijn! Eens zien wie er geen poot vooruit gaat (durven) komen tijdens de Tour.
Jack does it in real time...
pi_187417043
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:59 schreef wimderon het volgende:
JeuneGuillou twitterde op vrijdag 14-06-2019 om 10:00:56 Le laboratoire de Chātenay-Malabry sait désormais repérer les micro-doses d'EPO jusqu'ą 48 heures aprčs la prise. Méthode validée sans doute en 2020 mais les échantillons prélevés d'ici lą pourront źtre retestés avec la nouvelle méthode. #dopage https://t.co/I0wcXYtHlS reageer retweet
Er schijnt een manier te zijn gevonden die micro-doses EPO kan opsporen.
binnenkort zullen er dus een aantal toprenners van begin 30 vrij plotseling gaan stoppen :Y
pi_187417058
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:06 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dat zou uitstekend nieuws zijn! Eens zien wie er geen poot vooruit gaat (durven) komen tijdens de Tour.
Ook mijn eerste gedachte.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:41:42 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187417556
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:59 schreef wimderon het volgende:
JeuneGuillou twitterde op vrijdag 14-06-2019 om 10:00:56 Le laboratoire de Chātenay-Malabry sait désormais repérer les micro-doses d'EPO jusqu'ą 48 heures aprčs la prise. Méthode validée sans doute en 2020 mais les échantillons prélevés d'ici lą pourront źtre retestés avec la nouvelle méthode. #dopage https://t.co/I0wcXYtHlS reageer retweet
Er schijnt een manier te zijn gevonden die micro-doses EPO kan opsporen.
is toch al eerder aangegeven
http://www.leparisien.fr/(...)-07-2016-5932163.php
pi_187417856
quote:
Er schijnt een manier te zijn gevonden die micro-doses EPO kan opsporen.
gaan we mierenneuken
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_187420109
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is toch al eerder aangegeven
http://www.leparisien.fr/(...)-07-2016-5932163.php
Misschien moet je het even lezen.
pi_187449662
YBFroomed twitterde op zaterdag 15-06-2019 om 17:04:45 There it is, the thumbs up hospital bed photo. I've been trying not to be sceptical but▪Sparse equipment for a standard hospital bed let alone Intensive Care.▪No neck brace for fractured C7 vertebra.▪Not cast on broken elbow.▪No sign of a drip or cannula for pain relief. https://t.co/Ua4CpNwMF7 reageer retweet
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 09:35:55 #202
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187449771
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:27 schreef kikoooooo het volgende:
YBFroomed twitterde op zaterdag 15-06-2019 om 17:04:45 There it is, the thumbs up hospital bed photo. I've been trying not to be sceptical but▪Sparse equipment for a standard hospital bed let alone Intensive Care.▪No neck brace for fractured C7 vertebra.▪Not cast on broken elbow.▪No sign of a drip or cannula for pain relief. https://t.co/Ua4CpNwMF7 reageer retweet
Gaat wel ver he om te denken dat Froome en zijn team enkele van deze blessures zou bedenken, maar moet eerlijk zeggen na alle berichten verbaasde ik mij als medische n00b ook wel over hoe weinig slangetjes en apparaten er waren na zon harde val.
pi_187450053
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:59 schreef wimderon het volgende:
JeuneGuillou twitterde op vrijdag 14-06-2019 om 10:00:56 Le laboratoire de Chātenay-Malabry sait désormais repérer les micro-doses d'EPO jusqu'ą 48 heures aprčs la prise. Méthode validée sans doute en 2020 mais les échantillons prélevés d'ici lą pourront źtre retestés avec la nouvelle méthode. #dopage https://t.co/I0wcXYtHlS reageer retweet
Er schijnt een manier te zijn gevonden die micro-doses EPO kan opsporen.
Niet een artikel waar je heel blij van wordt. Oké, epo kan iets beter opgespoord - als/wanneer WADA de test erkent - maar het vermoeden wordt ook bevestigd dat ipv EPO nu een rits aan andere producten gebruikt wordt. Dat moet ook wel, gezien de klimtijden die gehaald worden. Er wordt bijna nooit een topper gepakt, en als er eentje wordt gepakt (Froome) proberen ze het eerst in de doofpot te stoppen en als dat niet lukt wordt hij alsnog vrijgesproken. Voorts wordt er nooit iemand gepakt op testosteron en hgh (nouja, alleen die gekke Landis), terwijl Armstrong dat al gebruikte. Er is nog nooit iemand gepakt op verdunningsmiddelen, terwijl iedereen tegenwoordig als anorexiapatiėnt rondrijdt. Sterker nog, corticosteroiden zijn nog steeds toegestaan buiten competitie (?).

Nee, er is vrij weinig om vrolijk van te worden.
pi_187490028
freddreier twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 16:03:34 Gran Fondo New York has suspended two riders for life following positive tests for recombinant EPO during out-of-competition tests. One rider tried to hide his identity and damage his identity wristband: https://t.co/Qao2r6gStp reageer retweet
De renner die z'n identiteit probeerde te verbergen was een Columbiaantje, dat verwacht je toch ook niet!
pi_187494693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:25 schreef wimderon het volgende:
freddreier twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 16:03:34 Gran Fondo New York has suspended two riders for life following positive tests for recombinant EPO during out-of-competition tests. One rider tried to hide his identity and damage his identity wristband: https://t.co/Qao2r6gStp reageer retweet
De renner die z'n identiteit probeerde te verbergen was een Columbiaantje, dat verwacht je toch ook niet!
Hier staan ook een paar grappenmakers tussen joh. Oa een 68-jarige Fransman/Canadees _O- :')

https://t.co/54o6GRkv8r
  zaterdag 22 juni 2019 @ 00:24:46 #206
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_187545284
FXavierVidela twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 23:52:39 #ŚLTIMAHORA Nuevo caso de un resultado analķtico adverso (AAF) en el ciclismo latinoamericano. Aśn no ha sido publicado por la Unión Ciclista Internacional.Toda la información, en las próximas horas en @CiclismoInter. reageer retweet
Spann0nd.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 00:27:18 #207
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_187545321
De Chileens kampioen tijdrijden bij de vrouwen. Dit boeit echt niemand.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_187631771
quote:
Das von der ÖADR durchgeführte Verfahren ergab unter Berücksichtigung der vorgelegten Beweise, dass Georg PREIDLER zumindest in der Zeit von 1. Februar 2018 bis zum 23. Dezember 2018 die verbotene Methode “Eigenblutdoping” (Klasse M1.1 Manipulation von Blut und Blutbestandteilen) angewendet hat. Daher wurde Georg PREIDLER für die Dauer von 4 Jahren ab dem Zeitpunkt der vorläufigen Suspendierung von der Teilnahme an Sportveranstaltungen jeglicher Art gesperrt.

Die Laufzeit der Sperre beginnt daher mit dem 05.03.2019 und endet am 04.03.2023 um 24:00 Uhr.

Weiters wurden alle Ergebnisse von Rennen, an denen Georg PREIDLER nach dem 01.02.2018 teilgenommen hat, gestrichen, Titel, Medaillen, Preise und Preisgelder aberkannt und Georg PREIDLER zur Rückzahlung aller in dieser Zeit erhaltenen Startgelder und Preisgelder verpflichtet.
Iwan kan weer rustig ademhalen. :) En Emoe wint een ritje in Polen, hoera.
  donderdag 4 juli 2019 @ 17:27:45 #209
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187753349
Mehdi Sohrabi is betrapt, op iets. Iraanse wielrennen is echt dood en begraven. ;(
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_187797760
DavidWalshST twitterde op zondag 07-07-2019 om 17:22:35 Very soon I'm going to put up a short video that tells of arguably the greatest doping scandal in the history of the Tour de France. #notLanceArmstrong reageer retweet
  zondag 7 juli 2019 @ 17:32:50 #211
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187797775
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
DavidWalshST twitterde op zondag 07-07-2019 om 17:22:35 Very soon I'm going to put up a short video that tells of arguably the greatest doping scandal in the history of the Tour de France. #notLanceArmstrong reageer retweet
RIP FROOME
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_187797796
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2019 17:32 schreef Falco het volgende:

[..]

RIP FROOME
Of het is iets uit de oude doos? Wat weten de Britten nou van wielrennen.
  zondag 7 juli 2019 @ 17:35:27 #213
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187797817
Oke David.
  zondag 7 juli 2019 @ 17:36:20 #214
40566 Ericr
Livewrong
pi_187797835
Indurain maar dat is gewoon 1 + 1 gelet op het tijdframe
pi_187797899
Of hij gaat Eddy in z'n eigen achtertuin zwart maken.
  Moderator zondag 7 juli 2019 @ 17:57:40 #216
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187798450
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
DavidWalshST twitterde op zondag 07-07-2019 om 17:22:35 Very soon I'm going to put up a short video that tells of arguably the greatest doping scandal in the history of the Tour de France. #notLanceArmstrong reageer retweet
Nou...Ben benieuwd
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 juli 2019 @ 17:58:32 #217
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187798476
Dodemus.jpg
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 7 juli 2019 @ 18:06:21 #218
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_187798725
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 17:57 schreef Momo... het volgende:

[..]

Nou...Ben benieuwd
't schijnt dat er eentje in 1904 de trein nam ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_187799341
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

't schijnt dat er eentje in 1904 de trein nam ...
Dat waren er minimaal vier. Want de nummer vijf werd uiteindelijk als winnaar verklaard.
pi_187800116
DavidWalshST twitterde op zondag 07-07-2019 om 18:39:50 Here it is: The credit for this goes to @AmeliaJabry https://t.co/63ItsaXydq reageer retweet
Pollentier dus. :')
  zondag 7 juli 2019 @ 19:17:57 #221
56724 Wombcat
rent wiel
pi_187801204
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:23 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat waren er minimaal vier. Want de nummer vijf werd uiteindelijk als winnaar verklaard.
Is wel de ultieme mechanische doping.
in a crowd you lose humanity
  zondag 7 juli 2019 @ 19:52:35 #222
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_187801817
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
DavidWalshST twitterde op zondag 07-07-2019 om 18:39:50 Here it is: The credit for this goes to @:AmeliaJabry https://t.co/63ItsaXydq reageer retweet
Pollentier dus. :')
:D

En Walsh verloor zo meteen al zijn geloofwaardigheid
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 10 juli 2019 @ 02:16:31 #223
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187840811
Guruscience twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 23:57:12 Another way to cheat in sports is to micro dose and have hypoxia simulator rooms or tends..Did you know that? reageer retweet
  woensdag 10 juli 2019 @ 06:54:04 #224
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_187841188
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

:D

En Walsh verloor zo meteen al zijn geloofwaardigheid
Dat was al zo toen ie zich inlikte bij Sky
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 12 juli 2019 @ 06:56:23 #225
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_187876158
Cyclingnewsfeed twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 05:26:01 WADA nearly done with DNA analysis of Operacion Puerto samples, but names will not be made publicAccording to report, links to athletes to remain under wrapshttps://t.co/zXWiqP1Ijk https://t.co/CTDmw2hrJj reageer retweet
pi_187876275
Johan Bruyneel staat vandaag op de voorkant van De Telegraaf, plus 2 hele pagina´s over dat hij zijn stilzwijgen verbreekt. Op blad T6 en T7. Morgen komt er nog een vervolgstuk.

Is dit nog nieuws?
Het belangrijkste stuk in mijn ogen is dat Johan Bruyneel denkt als Lance Armstrong geen comeback in 2009 had gemaakt, dat er dan nooit een Usada-rapport was geweest. Citaat: "Door nogmaals op het hoogste niveau terug te keren heeft hij heel veel mensen getergd. Ik vraag me nu wel vaker af waarom die comeback nog moest? ….".

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 12-07-2019 10:57:51 (stilzwijgen) ]
pi_187877248
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 07:30 schreef Idisrom het volgende:
Johan Bruyneel staat vandaag op de voorkant van De Telegraaf, plus 2 hele pagina´s over dat hij zijn stilzijgen verbreekt. Op blad T6 en T7. Morgen komt er nog een vervolgstuk.

Is dit nog nieuws?
Het belangrijkste stuk in mijn ogen is dat Johan Bruyneel denkt als Lance Armstrong geen comeback in 2009 had gemaakt, dat er dan nooit een Usada-rapport was geweest. Citaat: "Door nogmaals op het hoogste niveau terug te keren heeft hij heel veel mensen getergd. Ik vraag me nu wel vaker af waarom die comeback nog moest? ….".
’Epo kon je zo bij de apotheek krijgen’

Bruyneel onthult: ’’Nee’ was geen antwoord’
Door RAYMOND KERCKHOFFS
Updated 29 min geleden
3 uur geleden in WIELRENNEN


Johan Bruyneel
Johan BruyneelⒸ RAYMOND KERCKHOFFS

Zeven jaar lang was de Tour de France dé speeltuin van Lance Armstrong. De architect achter zijn zeven Tour-zeges was ploegleider Johan Bruyneel. Na de val van de Amerikaan door het Usada-rapport, waarin een jarenlang structureel dopingnetwerk in de ploeg werd blootgelegd, werd ook Bruyneel afgeschilderd als een van de grootste duivels van de wielersport. Bijna zeven jaar lang zweeg hij over het rapport dat de hele sportwereld op zijn kop zette. Nu hij levenslang geschorst is, wil hij wel praten over de roemruchte jaren. Aan deze krant geeft hij voor het eerst tekst en uitleg over zijn rol.

Het waren bedorven jaren in de wielersport. In 1998 stond het hele peloton in brand, nadat vlak voor de Tourstart nabij de Frans-Belgische grens. Festina-verzorger Willy Voet met een kofferbak vol dopingproducten werd aangehouden. Het was het begin van een jarenlange heksenjacht waarin steeds duidelijker werd dat de wielersport behoorlijk verrot was.

Valpartij

Een week lang fietste Bruyneel mee in deze roemruchte ’Tour de Dopage’. Door de blessures die hij bij een valpartij in de derde rit had opgelopen, was hij genoodzaakt om in de Pyreneeėn op te geven. Welgeteld twee dagen nadat de volledig Festina-ploeg vanwege alle dopingperikelen uit koers was gehaald, stapte Bruyneel van de fiets. Nog geen maand later bereikte de West-Vlaming een akkoord om in 1999 in dienst te treden als ploegleider van de pas genezen kankerpatiėnt Lance Armstrong bij US Postal. Een mooier moment om een grote schoonmaak door te voeren leek er niet te zijn.

"’Wielerartsen worden vaak afgeschilderd als Frankensteins’"
„In die Vuelta, een maand na de doping-Tour, hadden wij echter al in de gaten dat er in het peloton niets was veranderd”, kijkt Bruyneel terug. „De Festina-Tour had de verboden producten niet uit het peloton verbannen. Het had er alleen voor gezorgd dat er geen doping meer werd gebruikt in Frankrijk. In Spanje hoefde je je daarentegen geen zorgen te maken. Daar was het bezit en gebruik van doping niet strafbaar.”

Proces

„Als renner wist ik van de hoed en de rand. Ik was zelf immers jaren prof in het epotijdperk. Ik praat dus uit ervaring. Als jonge renner doorloop je een proces. Voordat je prof wordt, heb je vele opofferingen moeten doen. Je moet zelfs je studie opgeven om die ene droom na te streven. Dan kom je bij de grote jongens, en ontdek je dat daar bepaalde zaken gebeuren. Je ziet dat mannen die bij de amateurs uit je wiel losten, nu ineens vijf kilometer per uur sneller rijden. Wanneer je gaat rondvragen, krijg je te horen welke producten dat verschil maken. Nee, er was in die jaren geen enkel taboe over epo. Het was een onopspoorbaar product en op genoeg plekken eenvoudig te verkrijgen. Dan is het vrij simpel om in het gebruik van epo te rollen.”

„Het was ook niks nieuws in het wielrennen. Elk tijdperk kent zijn eigen systemen. Van alcohol, amfetamines, hormonen, anabolica, bloedtransfusies, corstisonen naar epo en weer terug naar de bloedtransfusies. Alle Tourwinnaars namen de middelen die in hun tijdperk voorhanden waren en die in die jaren niet traceerbaar waren. De laatste jaren heb ik voor het eerst het gevoel dat er daadwerkelijk een andere cultuur en mentaliteit heersen. Wanneer er nu weer een nieuw onopspoorbaar wondermiddel komt, zullen er altijd weer sporters naar grijpen. Maar de omvang zal door het mentaliteitsverschil nooit meer zo groot zijn als in de epojaren.”

Johan Bruyneel proost met Lance Armstrong
Johan Bruyneel proost met Lance ArmstrongⒸ EPA
„Uit eigen ervaring wist ik welke wegen renners bewandelen om aan epo te geraken. Ik snapte de vraag van de renners die bij ons aanklopten. Deed je niet mee aan deze medische begeleiding, dan werd je als een bal in een flipperkast alle kanten op gereden. Als de renners in die jaren niet de vraag om medische begeleiding bij de ploeg konden neerleggen, gingen ze zelf op zoek. Dan kwam je bij kwakzalvers als Eufemiano Fuentes terecht of begon je op eigen houtje epo te injecteren. Daarom heb ik ook zo’n probleem met de conclusie dat er binnen onze ploeg een dopingprogramma was. Epo kon je in veel landen zo bij de apotheek krijgen en iedereen kon dat eigenlijk gewoon zelf injecteren. Het was niks ingewikkelds.”

„Als de vraag van een renner kwam, wist je dat ’nee’ geen antwoord was. Wanneer renners zelf aan de slag gaan, beginnen immers pas echt de problemen. De toekomst van de ploeg kwam in gevaar wanneer we met een positieve dopingtest te maken kregen. Zeker met een Amerikaans overheidsbedrijf als US Postal als sponsor. Voor ons waren er twee basisprincipes. De gezondheid van de renners mocht nooit in gevaar komen en er mocht nooit een renner positief testen. Daarom stelden wij onze hematocrietgrens niet op 50 zoals de UCI deed, maar een stuk lager op 48.”

Trots

„De enige arts die wij kenden die hier borg voor stond, was Michele Ferrari. Ik ben er trots op dat ik kan zeggen dat in al die besmette jaren nooit iemand in onze ploeg enig gezondheidsrisico heeft gelopen. Wielerartsen worden vaak afgeschilderd als Frankensteins. Maar de artsen die ik ken, waakten in die jaren juist dat hun renners geen rare dingen deden.”

"’Als je als ploeg niks deed, gebeurde het achter je rug’"
„Het is moeilijk voor de buitenwacht om een voorstelling te maken van de cultuur die in die jaren in de wielersport heerste. Er waren jonge renners die bij ons letterlijk kwamen smeken om deel te mogen nemen aan het medische programma. Ik wil een verhaal uit het Usada-rapport weerleggen, omdat dit mij persoonlijk beschadigde. Op emotionele wijze stelt David Zabriskie dat ik hem geforceerd heb om epo te gebruiken. Dat is grote bullshit! Ik heb getuigen die dit kunnen bevestigen. Zabriskie was in 2004 nog een talentvolle renner toen ik met hem in de Eneco Tour over een contractverlenging sprak. In de Ronde van Spanje riep hij mij nog eens op zijn kamer. Hij wilde over het volgende seizoen spreken. Ik gaf aan dat ik al eerder toegezegd had dat ik zijn contract wilde verlengen. ’Nee, nee’, antwoordde hij. ’Hij moest boem-boem, de spullen net als de big boys in de ploeg’, terwijl hij naar de aderen aan de binnenkant van zijn arm wees. Dat is de man die ons later verwijt dat wij hem iets verplicht hebben.”

Lance Armstrong met Johan Bruyneel
Lance Armstrong met Johan BruyneelⒸ EPA
Dat er in het Usada-rapport staat dat je binnen de US Postalploeg aan het dopingprogramma moest meedoen om in aanmerking te komen voor een plek in de Tourselectie, ontkent Bruyneel ten stelligste. „De grote jongens die van andere ploegen kwamen, wisten hoe de top in het wielrennen in elkaar zat. Niemand schrok van wat er bij ons gebeurde. Met de hand op mijn hart kan ik zeggen dat ik nooit iemand verplicht of aangespoord heb om iets te doen of te nemen. De renners zijn altijd de smekende partij geweest. Wij hebben nooit iemand een revolver tegen zijn hoofd gezet.”

Wie was er dan verantwoordelijk binnen de ploeg voor die medische begeleiding? Kopman Lance Armstrong, de doktoren of toch jij als eerste ploegleider?

„Die verantwoordelijkheid lag niet bij één persoon. Het speelde binnen het hele begeleidingsteam en iedereen ging daar op een verantwoorde manier mee om. Ik wist wat er gebeurde, maar ga niet over anderen spreken. Iedereen moet zelf bepalen wat hij wil zeggen en zijn eigen verantwoordelijkheid dragen. Het is tegen mijn principes om anderen te verklikken.”

Maar had je dan niet zelf de klok moeten luiden over die toestanden in het peloton? Had je geen instanties moeten waarschuwen?

„De klokkenluiders? Wie zijn dat? Dat zijn de mannen die zelf gepakt zijn en daarna met frustraties rondlopen. Floyd Landis, Tyler Hamilton en David Millar begonnen te praten nadat ze zelf tegen de lamp waren gelopen. Nogmaals, het ligt niet in mijn aard om naar anderen te verwijzen.”

Je kunt niet ontkennen dat jullie de wielersport enorme schade hebben berokkend. Heb je daar dan geen spijt van?

„Het klopt dat we schade aan de wielersport hebben toegebracht. Maar dat kwam omdat we deel uitmaakten van een generatie. Een generatie die zelf niet heeft gekozen om te fietsen in het epotijdperk. Iedereen werd geconfronteerd met dit jarenlang onoplosbare probleem. We hadden te maken met dit onopspoorbare product en moesten daar een weg mee zie te vinden. Zoals iedereen dat in die jaren moest. Van renners tot dokters tot managers. Iedereen. Indien er een keuze was, had echt niemand voor epo gekozen. Maar als je op het hoogste niveau wilde blijven fietsen, kon je niet anders dan hier aan mee te doen. Het is heel moeilijk om uit te leggen in welke innerlijke strijd je zat. Daarom ben ik nu ook een boek aan het schrijven waarin ik probeer uit te leggen wat er zich in die jaren in het hoofd van een jonge atleet allemaal afspeelde.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 12:24:00 #228
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_187879729
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 09:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

’Epo kon je zo bij de apotheek krijgen’

etc. enz.
Wat een jankverhaal van dhr. Bruyneel. Het systeem is de schuld, zo ging dat al jarenlang, iedereen deed het, wat moesten we dan, nu was er tenminste nog controle op de gezondheid, anders deden ze het zelf wel, de rest was nog veel erger, boe-fucking-hoe. En ondertussen het eigen straatje zo veel mogelijk schoonvegen en verantwoordelijkheid afschuiven.

En dan z'n non-antwoord op de vraag of hij niet zelf een klokje had moeten luiden...alleen maar boosheid over anderen die betrapt zijn en de Omerta doorbreken. De beroepseer was, is en blijft heilig. We zijn allemaal zielige slachtoffers van het onmenselijk wrede systeem, maar o wee als je erover uit de school klapt. 'Meine Ehre heißt Treue.' Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Het grootste probleem met professioneel wielrennen lijkt me dat je het alleen lijkt te kunnen redden als je van jongs af aan je hele leven dag en nacht aan de wielersport wijdt, geen echt vak leert of een studie doet, en je gaandeweg zo erg in het wielerwereldje verstrikt raakt dat je ook na je actieve carričre, met of zonder doping, er met geen mogelijkheid meer uit wegkomt. En dan word je dus ploegleider, chauffeur, wielerfotograaf, wielerjournalist, remblokjespoetser of wat voor wielerbaantje er ook maar geschikt is. Zelfs betrapten en uitgestotenen lijken maar niet uit die wielerwereld weg te kunnen komen (Lance Armstrong, Michael Rasmussen, Thomas Dekker, Bruyneel zelf).
pi_187880176
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:24 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Wat een jankverhaal van dhr. Bruyneel.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 13:55:12 #230
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_187881442
Bruyneel zou beter eens uitleggen waarom Lance en hij als enigen als gangsters te keer gingen om de onschuld van Lance te blijven volhouden.

Bekijk eens de documentaire "Stop at nothing: the Lance Armstrong story". (staat nog op Netflix)
Lance ging op paden waar nog geen renner geweest was, niet zozeer qua gebruik, maar qua middelen om het te verdoezelen: omkoping van de uci-voorzitter, bedreiging van collega's, afpersing van journalisten en ex-renners, tot het doelbewust kapot laten maken van de fietsenhandel van Lemond toe, ...

Dat hij een dopinggebruiker was is eigenlijk maar een voetnoot, die mens is een gangster ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juli 2019 @ 14:05:34 #231
426493 crew  PippenScottie
pi_187881575
Raymond Kerckhoffs moest ook maar eens met pensioen.
pi_187883286
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:05 schreef PippenScottie het volgende:
Raymond Kerckhoffs moest ook maar eens met pensioen.
Vooral dat 'ie dan denkt dat Armstrong ook had gewonnen als niemand aan de epo had gezeten. Dan heb je er werkelijk waar niets van begrepen. En dat is dan een van de belangrijkste wielerjournalisten in Nederland man man man.
pi_187883854
Als hij echt een boekje open wilde doen had hij moeten vertellen over zijn eigen tijd bij Once en Rabo.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 17:04:24 #234
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_187884831
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Als hij echt een boekje open wilde doen had hij moeten vertellen over zijn eigen tijd bij Once en Rabo.
Hoe zou het eigenlijk nog met Manolo Saiz zijn?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_187895828
EXTRA
Het beste van De Telegraaf
Bruyneel: ’Wij waren klootzakken’
Door RAYMOND KERCKHOFFS
Updated 21 min geleden
2 uur geleden in WIELRENNEN


Johan Bruyneel
Johan BruyneelⒸ FOTO RAYMOND KERCKHOFFS

Hij is de man achter Lance Armstrong. De regisseur achter de zeven Tour de France-zeges, maar ook de man van het bedrog achter die successen. Sinds het Usada-rapport eind 2012 de grote kampioen Armstrong ontmaskerde als notoire valsspeler, zweeg zijn ploegleider Johan Bruyneel over de hele affaire. Bijna zeven jaar later vindt hij dat het tijd is om uitleg te geven en de gebeurtenissen in de juiste context te plaatsen.

In de drukte van Londen en Madrid kon Johan Bruyneel de afgelopen jaren een anoniem leven leiden. Gevangen in twee gerechtelijke onderzoeken kon hij jarenlang niks zeggen. Totdat hij vorig jaar op 24 oktober door het sporttribunaal CAS levenslang werd geschorst. Nu wil hij openheid van zaken geven, zoals later zijn boek dat hij momenteel schrijft over de affaire, meer inzicht in de dopingproblematiek van de epo-generatie moet geven. Direct nadat het schokkende Usada-rapport openbaar werd en na de bekentenis van Armstrong bij Oprah Winfrey achtte Bruyneel de tijd niet rijp om te praten. Voor het oog van de wereld bekende Armstrong dat hij tijdens zijn zeven Tour-zeges epo, bloeddoping, bloedtransfusies en testosteron had gebruikt.

BEKIJK OOK:
’Dubieuze praktijken bij anti-dopinginstanties’
BEKIJK OOK:
Bruyneel onthult: ’Nee was geen antwoord’
„Het was een bom”, kijkt Bruyneel terug. „Armstrong, Bruyneel en US Postal, wij waren het enige kwaad dat de wielersport ooit had gekend. Later zijn er tal van bekentenissen geweest van mensen als Michael Boogerd en Michael Rasmussen en was er in Nederland het rapport van de commissie Sorgdrager dat aangaf dat tot 95 procent van het peloton bloeddoping gebruikte. Een Deens dopingonderzoek en het CIRC-rapport van de UCI bevestigden later nog eens hoe groot het epo-probleem in het wielrennen was. Die zaken geven inzicht in de problematiek waar wij in die jaren mee te handelen hadden.”

„Wij hebben geen systeem uitgevonden, wij zijn in een systeem gerold. Al het kwaad van een hele generatie kwam op onze schouders. Maar wij zijn niet de uitvinders van doping. Als ik er nu op terugkijk heeft het publiek ons niet zo zeer veroordeeld op het gebruik van verboden middelen, maar vooral op ons gedrag. Ja, ik besef nu hoe arrogant we ons hebben opgesteld. Ons gedrag, onze houding was niet juist. Daar wil ik me zoveel jaren later oprecht voor verontschuldigen. Daar heb ik echt spijt van. Ik vraag me vaker af hoe dat zover heeft kunnen komen. We hebben ons beetje bij beetje laten meeslepen in de roes van het succes. En op een bepaald moment voel je je ongenaakbaar en onverslaanbaar.”

De renners van US Postal in 2004.
De renners van US Postal in 2004.Ⓒ DPA
„In 1999 verrasten we onszelf nog met de eerste Tour-zege, vervolgens kwamen we in een denkwijze waarin we alleen bezig waren met winnen. Onze ploeg veranderde in een gang, een bende. Er heerste een gevoel dat we boven iedereen verheven waren. Wij zijn de mannen hier. Wij gaan die Tour hier winnen. Het fenomeen Armstrong was veel meer dan alleen wielrennen. Tour-baas Jean-Marie Leblanc zei me ooit dat Lance zelfs groter was dan de Tour. Volgens mij was dat ook zo.”

„In onze relaties richting instanties, organisatoren en zeker naar bepaalde journalisten hebben we ons als klootzakken gedragen. Ja, we waren selectief richting media. We wezen vanuit de bus journalisten aan waarvan we liever hadden dat niemand met ze sprak. Journalisten die kritisch waren, vielen we in het openbaar aan. Wij hebben met onze leugens veel mensen verkeerd behandeld.”

„Het is een evolutie. Je gaat je verdedigen tegen alle aanvallen en beschuldigingen. Toegeven dat we epo gebruikten was geen optie. En dus ga je je steeds meer afzetten tegen de mensen die je met beperkte bewijzen aanvallen. Wat moest Lance op de persconferenties anders doen? Moest hij zeggen: ja, het is waar? Dat kon niet. Er was geen weg meer terug.”

„Dus ga je leven in vijandigheid. Wij en de boze buitenwereld, dat wordt je nieuwe denkwijze die je al snel heel normaal gaat vinden. Het maakte deel uit van onze dagelijkse routine. Want alles en iedereen die ons maar stoorde om onze focus op het winnen van de Tour te verstoren, zagen we als de vijand.”

„Natuurlijk hadden we in de gaten dat we steeds meer tegenstanders kregen. Er kwamen nieuwe beschuldigingen. Het werd steeds meer hun verhaal tegen ons verhaal. Ondertussen bleven de successen zich opstapelen. Iemand die onverslaanbaar is, is niet geliefd bij zijn tegenstanders en bij het grote publiek. Ons succes was té groot. Achteraf was het slimmer geweest om misschien na de vijfde Tour-zege te stoppen of was het een ander verhaal geweest wanneer Lance een of twee keer verslagen zou worden. Maar verliezen kwam niet voor in onze gedachten. Dat zou verschrikkelijk zijn geweest, dan was onze wereld ingestort.”

Het arrogante gedrag is echter geen reden om het dopinggebruik achteraf goed te praten. In het Usada-rapport wordt zelfs gesproken over ’het meest geavanceerde dopingprogramma dat de sport ooit heeft gezien’.

„De heilige Travis Tygart (directeur van Amerikaans anti-dopingagentschap Usada, red.) spreekt inderdaad over het meest geavanceerde dopingprogramma. Komaan, dat is een grove leugen. Dat was een titel om het rapport sensationeel te maken. Als je kijkt hoe Operacion Puerto werd gerund. Veel van onze concurrenten waren daar klant. Ullrich, Basso, Botero, Valverde, Hamilton, noem maar op. Toen in 2006 de informatie van Operacion Puerto naar buiten kwam, stond ik echt versteld van wat er allemaal in het bloedlaboratorium van Eufemiano Fuentes in Madrid gebeurde. Ik schrok zelfs. Bloed invriezen, het groeihormoon IGF, insuline, synthetische hemaglobine, producten om controles te maskeren, dat waren allemaal zaken die wij niet deden.”

„Dit was een van de vele bewijzen dat wij een heel beperkt dopingprogramma ten opzichte van onze concurrenten hadden. Fuentes runde een fabriek en wist op het laatst niet meer waar hij mee bezig was. Daar kwamen wielrenners, voetballers en atleten elkaar in de wachtruimte tegen. Het was op het laatst zo’n warboel dat er veel fouten werden gemaakt. Zo is het voorgekomen dat een sporter de bloedzak van een ander meekreeg. Het is bekend dat Jesus Manzano zelfs in levensgevaar kwam na een bloedtransfusie door Fuentes. Denk ook aan de verhalen die ik gelezen heb over bijvoorbeeld het dopingnetwerk rond de Spaanse arts Jesus Losa en de Weense bloedbank van Stefan Matschiner. Dat ging veel verder dan de toediening van enkele producten, wat wij heel gecontroleerd deden.”

Jullie werkten met de omstreden Italiaanse dopingarts Michele Ferrari.

„Ik weet dat veel mensen het anders willen horen, maar over Michele Ferrari ga ik geen slecht woord zeggen. Door zijn uitspraak dat epo niet gevaarlijker is dan tien liter jus d’orange heeft hij zich impopulair gemaakt. Mijn ervaring is dat Ferrari heel conservatief was. Hij nam nooit een risico, deed geen gekke experimenten, was zeer voorzichtig en de gezondheid van de renner stond altijd voorop. Ik heb vaker renners horen wijzen naar andere producten, hij wees alles wat hij té gevaarlijk vond direct en zonder discussie af.”

„Bij ons heeft in die jaren nooit iemand positief getest. Alleen Benoit Joachim kwam in opspraak voor het gebruik van nandrolon, maar werd door zijn federatie vrijgepleit. In de jaren dat er gezondheidscontroles waren (de hematocrietgrens werd op 50 gesteld, red.) werd er nooit een renner van ons door de UCI aan de kant gezet. Ik zou wel eens een lijst willen hebben van alle ploegen die renners in die periode vanwege deze hematocriettest twee weken buiten de wedstrijden moesten houden.”

„Ja, ik durf te stellen dat wij binnen onze ploeg altijd heel voorzichtig en terughoudend zijn geweest. Wij hebben het vaak genoeg meegemaakt dat jonge renners die pas bij onze ploeg zaten op eigen houtje al met epo bezig waren. In Spanje, Duitsland en Zwitserland was dit product vrij verkrijgbaar in iedere apotheek. Zo had Tom Danielson voor de Ronde van Cataloniė van 2007 ineens een hematocriet van 49. Wij wisten wel wat hij achter onze rug had gedaan en hebben hem direct uit koers genomen. Wij stelden een bovengrens van 48 en waren daarmee strenger dan de UCI die 50 aanhield. Niet alle ploegen controleerden in die jaren hun renners en gingen zo preventief te werk.”

„Daarom heb ik het er technisch gezien moeilijk mee dat wij worden afgeschilderd als de duivels van het wielrennen. Op basis van de verboden producten die wij gebruikten, kan dat niet. Dat dit wegens slecht en arrogant gedrag is, kan ik wel begrijpen. Het Deens dopingrapport bevestigt dat binnen de ploeg van Bjarne Riis hetzelfde gebeurde, maar die personen kregen geen sancties opgelegd. Is het dan terecht dat je op basis van gedrag een levenslange schorsing krijgt?”
  zaterdag 13 juli 2019 @ 09:34:00 #236
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187895960
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vooral dat 'ie dan denkt dat Armstrong ook had gewonnen als niemand aan de epo had gezeten. Dan heb je er werkelijk waar niets van begrepen. En dat is dan een van de belangrijkste wielerjournalisten in Nederland man man man.
Waarom denk je dat het niet zo is dan? Je kunt een hoop vinden van Armstrong, maar je moet ook toegeven dat het een uitzonderlijk talent was.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 09:36:54 #237
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_187895985
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 09:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het niet zo is dan? Je kunt een hoop vinden van Armstrong, maar je moet ook toegeven dat het een uitzonderlijk talent was.
Dan snap je niet hoe epo werkt. Epo heeft op de een een heel andere uitwerking dan op de ander. Dus zeggen dat Armstrong zonder epo ook had gewonnen is gewoon dom.
pi_187896519
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 09:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het niet zo is dan? Je kunt een hoop vinden van Armstrong, maar je moet ook toegeven dat het een uitzonderlijk talent was.
Armstrong werd juist de golden boy van Ferrari omdat hij een enorm laag natuurlijk hematocriet had. Mensen met een laag hematocriet gaan efficiėnter met zuurstof om om dit te compenseren, dus dat levellt uit tegen mensen met een hoog hematocriet. Maar dit gaf men met Armstrong zeer veer speelruimte voor verhoging van het hematocriet, met behoud van efficiėntie.

De wattages die je nodig zou hebben voor iemand met de bouw en het gewicht van Armstrong om van die pocket klimmers eraf te knallen zijn erg onwaarschijnlijk te behalen zonder zeer effectieve doping. Dat is specifiek iets van EPO: zwaargewichten die de beste kunnen zijn bergop (zie ook Indurain en Riis)
  zaterdag 13 juli 2019 @ 11:01:20 #239
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187896905
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 09:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dan snap je niet hoe epo werkt. Epo heeft op de een een heel andere uitwerking dan op de ander. Dus zeggen dat Armstrong zonder epo ook had gewonnen is gewoon dom.
hij had nooit gewonnen, met maar een teelbal, produceer je maar 70% test dan een normaal mens, dus aan de start had lance verloren, test is veel belangrijker dan EPO
pi_187897069
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 11:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hij had nooit gewonnen, met maar een teelbal, produceer je maar 70% test dan een normaal mens, dus aan de start had lance verloren, test is veel belangrijker dan EPO
Google translate lukte het niet om dit te vertalen naar Nederlands.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 13 juli 2019 @ 16:59:22 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187902213
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 11:21 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Google translate lukte het niet om dit te vertalen naar Nederlands.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Testosteron
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 juli 2019 @ 17:09:08 #242
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187902410
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 11:21 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Google translate lukte het niet om dit te vertalen naar Nederlands.
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187930137
Aicar poeder, Ketonen bij Jumbo, telegraaf is lekker bezig, maar concreet is het allemaal niet

[ Bericht 0% gewijzigd door JopJuh op 15-07-2019 09:13:21 ]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2019 @ 09:11:42 #244
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187930338
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 08:42 schreef JopJuh het volgende:
Aicar poeder, Kentonen bij Jumbo, telegraaf is lekker bezig, maar concreet is het allemaal niet
'Het wonderdrankje ketonen'. Wat Jumbo ook gewoon bevestigd. Lekker doen alsof ze iets ontdekt hebben, die Ray :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187931051
Ketonen valt gewoon onder voedingssupplementen en is toegestaan dus waar hebben we het over?Dat niet iedere ploeg het kan betalen dat is een ander verhaal maar de sensatie krant telegraaf wil tuurlijk weer goedkoop scoren zodat veel mensen op het artikel klikken.
pi_188086015
quote:
Na zijn olympische titel op de Spelen van Peking in 2008, moet de Oezbeekse worstelaar Artur Taymazov nu ook zijn gouden medaille op de Olympische Spelen van Londen in 2012 afstaan. Uit analyses van oude bloedstalen blijkt dat Taymazov destijds doping gebruikte, zo bevestigde het Internationaal Olympisch Comité (IOC) dinsdag.

Uit nieuwe testen van stalen uit 2012 bleken er anabole steroļden in het bloed te zitten van de Oezbeekse worstelaar. Het ontdekte dopingproduct werd vorige eeuw heel vaak aangetroffen bij atleten uit de Duitse Democratische Republiek (DDR).

In april 2017 had een hertest bij Taymazov al de aanwezigheid van andere anabole steroļden aan het licht gebracht tijdens de Spelen van Peking. Ook toen nam het IOC zijn gouden worstelmedaille af. De Oezbeek behoudt wel zijn olympische titel in het vrij worstelen op de Spelen van Athene in 2004, alsook zijn zilveren medaille in het worstelen van de Spelen in Sydney (2000). De bloedstalen van 2000 en 2004 kunnen niet meer onderzocht worden, aangezien de termijnen daarvoor verstreken zijn.

Sinds 2004 houdt het IOC bloedstalen bij om ze regelmatig te laten hertesten. De samples die bijgehouden werden van de Spelen in Londen zullen in 2020 hun houdbaarheidsdatum overschrijden. Via deze methode zijn al zestig dopinggevallen op de Spelen in Londen ontdekt en werden 24 medailles afgenomen.
pi_188086359
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 09:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het niet zo is dan? Je kunt een hoop vinden van Armstrong, maar je moet ook toegeven dat het een uitzonderlijk talent was.
Bruyneel zegt het zelf al in zijn interview. Fuentes was een cowboy die zonder beleid in het rond spoot. En zijn Ferrari deed alles volgens het boekje, goed gestructureerd, en met beleid. Hij zegt dus zelf al dat de Ullrichs van deze wereld op dat gebied al een achterstand hadden op Armstrong.
pi_188086438
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vooral dat 'ie dan denkt dat Armstrong ook had gewonnen als niemand aan de epo had gezeten. Dan heb je er werkelijk waar niets van begrepen. En dat is dan een van de belangrijkste wielerjournalisten in Nederland man man man.
Amstrong had 100% ook gewonnen zonder de dope. Probleem was dat ie obsessief bezig was de beste te zijn met alles, ook dope gebruiken.
Geen enkele doping maakt je meer dan 2% beter t.o.v. de dan geldende grenzen.
En die grenzen worden altijd opgezocht.
Vakman pur sang
  woensdag 24 juli 2019 @ 09:35:08 #249
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_188088836
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 00:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Amstrong had 100% ook gewonnen zonder de dope. Probleem was dat ie obsessief bezig was de beste te zijn met alles, ook dope gebruiken.
Geen enkele doping maakt je meer dan 2% beter t.o.v. de dan geldende grenzen.
En die grenzen worden altijd opgezocht.
en daarvoor 3x uitgevallen in de Tour.
Hij had nooit gewonnen clean, hij heeft maar een teelbal ipv twee
  woensdag 24 juli 2019 @ 10:21:14 #250
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188089469
Raymond Kerckhoffs is altijd al een vriendje van Armstrong geweest. Kan me de uitzending nog goed herinneren bij Smeets waar hij hem zat te verdedigen ("jaloerse Fransen") en Eva Jinek zat er ook bij die letterlijk zei "waarom je eigen helden kapot maken".
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 24 juli 2019 @ 10:30:55 #251
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188089618
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vooral dat 'ie dan denkt dat Armstrong ook had gewonnen als niemand aan de epo had gezeten. Dan heb je er werkelijk waar niets van begrepen. En dat is dan een van de belangrijkste wielerjournalisten in Nederland man man man.
Ik weet dat elk lichaam anders reageert op EPO en sommigen een natuurlijk voordeel hebben, maar waarom zou Armstrong dan geen kans hebben?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 24 juli 2019 @ 11:14:01 #252
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_188090122
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik weet dat elk lichaam anders reageert op EPO en sommigen een natuurlijk voordeel hebben, maar waarom zou Armstrong dan geen kans hebben?
Omdat testosteron het belangrijkste is tijdens een 3 weeks Grand tour, om te herstellen
  donderdag 25 juli 2019 @ 01:12:22 #253
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_188105383
even weer wat corruptie, positief testen en toch door laten gaan.

quote:
Dillian Whyte Tests Positive For Banned Substance


By Thomas Hauser

Multiple sources have confirmed that an "A" sample taken from Dillian Whyte tested positive for one or more banned substances prior to Whyte's July 20 fight in London against Oscar Rivas. Although Whyte is in the World Boxing Council Clean Boxing Program which is administered by the Voluntary Anti-Doping Association (VADA), the test in question was administered by UK Anti-Doping (UKAD).

The positive test result is believed to have come back on July 17. A knowledgeable source says that it was reported to the Whyte camp (including promoter Matchroom Boxing) and the British Boxing Board of Control by UKAD prior to Whyte-Rivas. However, the BBBC allowed the fight to proceed as scheduled.

Under rules in place in the United Kingdom, Whyte has a right of appeal. UKAD takes the position that, until the adjudication process is over and due process is complete, there has not been a finding that a fighter is in breach of its PED protocols and no sanctions can be put in place by the British Boxing Board of Control.



The adjudication process often begins with the testing of a fighter's "B" sample, which can generally be done in 24 to 48 hours. But it often drags on for more than a year. The National Anti-Doping Panel (NADP), an independent entity, is responsible for the final adjudication of PED disputes.

Whyte was previously suspended from competition for two years after testing positive for Methylhexaneamine following his fourth-round knockout of Sandor Balogh on October 13, 2012.

pi_188120825
quote:
De Braziliaanse tennisspeelster Beatriz Haddad Maia is voorlopig geschorst na een positieve dopingtest op 4 juni tijdens het Kroatiė Open.
Een maandje later op Wimbledon 2e ronde gehaald. Ik hoop dat ze ervan geleerd heeft.
Bij Hoevelaken linksaf
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:35:09 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188150330
https://www.ad.nl/andere-(...)t-positief~ae2038aa/

Technische sport, gewoon doorlopen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188229532
Wellicht een repost, maar ik kwam toevallig deze prachtige site tegen over het percentage (mogelijke) dopinggebruikers in de Tour. Ik post hier even het interessantste figuur. Er valt een hoop af te dingen op dit figuur, zoals dat bij de 2019 Tour oa Valverde alvast bij de dopinggebruikers wordt gerekend omdat hij ooit geschorst is, maar wel leuk om naar te kijken.
Bron: http://www.cyclisme-dopage.com/chiffres/tdf-en.png
pi_188229548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 00:05 schreef Coppi het volgende:
Wellicht een repost, maar ik kwam toevallig deze prachtige site tegen over het percentage (mogelijke) dopinggebruikers in de Tour. Ik post hier even het interessantste figuur.
Bron: http://www.cyclisme-dopage.com/chiffres/tdf-en.png
[ afbeelding ]
Welke site? Wanneer ie iemand pinned in de grafiek?
U MAD?
  donderdag 1 augustus 2019 @ 08:28:03 #258
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188230999
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 00:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Amstrong had 100% ook gewonnen zonder de dope. Probleem was dat ie obsessief bezig was de beste te zijn met alles, ook dope gebruiken.
Geen enkele doping maakt je meer dan 2% beter t.o.v. de dan geldende grenzen.
En die grenzen worden altijd opgezocht.
Lance had voor zijn kanker nooit enige blijk gegeven van GC capaciteiten, met name omdat zijn bouw daarvoor veel te zwaar was. Prima coureur voor eendaagse wedstrijden (gedopeerd), maar verder?
pi_188231323
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:28 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Lance had voor zijn kanker nooit enige blijk gegeven van GC capaciteiten, met name omdat zijn bouw daarvoor veel te zwaar was. Prima coureur voor eendaagse wedstrijden (gedopeerd), maar verder?
Door de kanker is hij erg afgevallen, met minder gewicht bleek hij een goede te zijn voor de grote rondes.
Vakman pur sang
  donderdag 1 augustus 2019 @ 09:21:22 #260
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188231362
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Door de kanker is hij erg afgevallen, met minder gewicht bleek hij een goede te zijn voor de grote rondes.
"Bleek" _O-

Lance is een geconstrueerd atleet. Met vanuit zijn ziekte en herstel alle speelruimte om alle beschikbare middelen ruimschoots tot zich te nemen en zo het optimale lichaam voor rondewerk te creėren. Dit in combinatie met zijn superbe mentale kracht brachten 7 Tours.
pi_188231513
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:21 schreef Bugno2 het volgende:

[..]
Dit in combinatie met zijn superbe mentale kracht brachten 7 Tours.
_O_
Vakman pur sang
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:15:54 #262
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_188234021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:21 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

"Bleek" _O-

Lance is een geconstrueerd atleet. Met vanuit zijn ziekte en herstel alle speelruimte om alle beschikbare middelen ruimschoots tot zich te nemen en zo het optimale lichaam voor rondewerk te creėren. Dit in combinatie met zijn superbe mentale kracht brachten 7 Tours.
En in feite had hij zelfs dan nooit kunnen winnen van Ullrich, die door de DDR nog fysiek perfect gecreėerd was als wielrenner, ware het niet dat die enkel met het aspect dat die jongen niet graag fietste geen rekening had gehouden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_188234239
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 00:07 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Welke site? Wanneer ie iemand pinned in de grafiek?
Sorry, verkeerde link. Dit is de goede link. http://www.cyclisme-dopage.com/chiffres/tdf-vraischiffres-en.htm
pi_188265332


Ik heb hier zojuist met stij-gen-de verbazing naar zitten luisteren.
pi_188265816
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 14:01 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb hier zojuist met stij-gen-de verbazing naar zitten luisteren.
Ik heb het ook gehoord, maar ik was ook bezig met andere dingen.
Wat verbaasde jou het meest?

Ik meende dat de conclusie was, dat er een groter deel van het sportbudget aan dopingcontroles moet worden besteed.
pi_188276125
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 14:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik heb het ook gehoord, maar ik was ook bezig met andere dingen.
Wat verbaasde jou het meest?

Ik meende dat de conclusie was, dat er een groter deel van het sportbudget aan dopingcontroles moet worden besteed.
Dat er allerlei middelen, zoals epo, geen voordeel geven volgens deze knakker.
pi_188287092
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 01:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat er allerlei middelen, zoals epo, geen voordeel geven volgens deze knakker.
Zijn conclusie is een beetje hoe ik ook over doping denk. 1. Het effect is niet zo groot als we denken. 2. Een top wielrenner in de dopejaren had ook (dikwijls)gewonnen zonder.
3. Bewijzen wat echt iets doet en alleen dat nog verbieden en testen.
4. Haal het overdrevene over doping weg, het is niet hetzelfde als zware criminaliteit alleen een poginkje tot meer succes.

Conclusie knakker:
Goed voor sport, sporter en liefhebber
De WADA-code zal niet van de ene op de andere dag op de schop gaan, beseft ook Heuberger. Maar hij hoopt dat zijn proefschrift meer mensen doet inzien dat het belangrijk is de effecten van doping daadwerkelijk te meten. ‘Nu mag een middel op de dopinglijst als het mogelijk de prestatie kan bevorderen. Ik zou dat criterium wel willen veranderen: als iets op basis van onze huidige kennis waarschijnlijk de prestatie bevordert, mag het op de lijst. Dan wordt getest of dat inderdaad zo is. Blijkt het middel een positief effect te hebben, dan blijft het op de lijst. Zo niet, dan kan het er weer af – als het ook geen grote gezondheidsrisico’s geeft.’ Zo kan de dopinglijst een stuk korter en effectiever worden. ‘En dat is goed voor de sport, voor de sporter en voor de liefhebber.’

Artikel nrc:
https://www.universiteitl(...)les-heuberger-doping
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 augustus 2019 @ 19:56:18 #268
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188287284
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zijn conclusie is een beetje hoe ik ook over doping denk. 1. Het effect is niet zo groot als we denken. 2. Een top wielrenner in de dopejaren had ook (dikwijls)gewonnen zonder.
3. Bewijzen wat echt iets doet en alleen dat nog verbieden en testen.
4. Haal het overdrevene over doping weg, het is niet hetzelfde als zware criminaliteit alleen een poginkje tot meer succes.
En onder meer diefstal en fraude.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188287594
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En onder meer diefstal en fraude.
Als ze erg grote uitwerking hadden, wel ja. Maar er is nauwelijks een middel met een te meten uitwerking.
Vakman pur sang
  zondag 4 augustus 2019 @ 20:21:40 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188287667
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 01:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat er allerlei middelen, zoals epo, geen voordeel geven volgens deze knakker.
Is er wetenschappelijk bewijs dat het gebruik van epo voordelen oplevert voor een duursporter?
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 4 augustus 2019 @ 21:36:50 #271
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_188289040
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 20:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Is er wetenschappelijk bewijs dat het gebruik van epo voordelen oplevert voor een duursporter?
Ja dat bewijs heet Gewiss, Bjarne Riis, Telekom, ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_188289671
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja dat bewijs heet Gewiss, Bjarne Riis, Telekom, ...
Is er een vergelijk zonder de doping bij Gewiss, Bjarne Riis, Telekom.
Dan is het pas (beginnend) bewijs.
Vakman pur sang
  zondag 4 augustus 2019 @ 23:04:57 #273
40566 Ericr
Livewrong
pi_188290852
Niet zo groot als we denken? Waarom zouden bepaalde records zo lang staan zoals in de atletiek? Waren zeker allemaal een stuk getalenteerdere atleten dan nu?

Die records zijn vooral te danken aan old school anabolengebruik. Middelen die nu nog steeds in zwang zijn maar op andere wijze worden gebruikt i.v.m. de traceerbaarheid.

Er zijn genoeg middelen met een meetbare werking. Of het nou een anabole werking is of een aerobe werking, middelen waarmee je voorbij je natuurlijke limiet gaat zijn hoe dan ook meetbaar qua werking.
  zondag 4 augustus 2019 @ 23:15:19 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188291002
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 23:04 schreef Ericr het volgende:
Niet zo groot als we denken? Waarom zouden bepaalde records zo lang staan zoals in de atletiek? Waren zeker allemaal een stuk getalenteerdere atleten dan nu?

Die records zijn vooral te danken aan old school anabolengebruik. Middelen die nu nog steeds in zwang zijn maar op andere wijze worden gebruikt i.v.m. de traceerbaarheid.

Er zijn genoeg middelen met een meetbare werking. Of het nou een anabole werking is of een aerobe werking, middelen waarmee je voorbij je natuurlijke limiet gaat zijn hoe dan ook meetbaar qua werking.
Heuberger is medisch onderzoeker, heeft experimenteel onderzoek gedaan en uit zijn waarneming blijkt dat epo geen significante voordelen oplevert. Wat hij waarneemt kan hij niet tegenspreken in zijn conclusies. Nu kan het zijn dat zijn onderzoek niet goed is opgezet of dat hij een variabele over het hoofd ziet en zijn onderzoek is niet het end-all van alle epo-onderzoek. Zoals hij zelf ook zegt staat dat pas in de kinderschoenen. Ik geloof zelf ook niet dat epo geen allesbeslissend voordeel zou opleveren maar de man kan moeilijk zijn gut-feeling als onderzoeksconclusie presenteren.

Overigens verklaart hij dat anabolica weldegelijk meetbare effecten in spierkracht sorteren en beta-blockers een vaste hand bevorderen.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 4 augustus 2019 @ 23:24:37 #275
40566 Ericr
Livewrong
pi_188291163
Toch wel benieuwd dan welk wondermiddel er in de jaren 90 gebruikt werd waardoor vooral in duursporten enorme stappen werden gezet. Als EPO of gelijkende middelen amper werken en je er vanuit kan gaan dat het vooral de zuurstofopname bevordererende middelen zijn die duurprestaties verbeteren moet er toch iets wonderbaarlijks gebeurd zijn om bijvoorbeeld de Alpe d'Huez op te knallen ruim boven de 40 minuten eind jaren 80 naar 37-38 minuten vanaf half jaren 90.

Lichtere fietsen zijn een mogelijkheid maar die fietsen hebben ze nu ook en tegenwoordig is het al uitzonderlijk als een topwielrenner sub 40 minuten gaat.
  maandag 5 augustus 2019 @ 06:22:12 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188292879
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 23:24 schreef Ericr het volgende:
Toch wel benieuwd dan welk wondermiddel er in de jaren 90 gebruikt werd waardoor vooral in duursporten enorme stappen werden gezet. Als EPO of gelijkende middelen amper werken en je er vanuit kan gaan dat het vooral de zuurstofopname bevordererende middelen zijn die duurprestaties verbeteren moet er toch iets wonderbaarlijks gebeurd zijn om bijvoorbeeld de Alpe d'Huez op te knallen ruim boven de 40 minuten eind jaren 80 naar 37-38 minuten vanaf half jaren 90.

Lichtere fietsen zijn een mogelijkheid maar die fietsen hebben ze nu ook en tegenwoordig is het al uitzonderlijk als een topwielrenner sub 40 minuten gaat.
Het zal ongetwijfeld gewoon EPO zijn: zelf denk ik dat de geteste doses te laag zijn, simpelweg omdat hogere doses stuiten op ethische bezwaren. eigenlijk zou je door uitgebeide enquetes onder ploegartsen, teamleiders en renners in kaart moeten brengen wat wanneer in zwang kwam, dat naast de klimtijden en V02 max data over de jaren houden en dan statistisch berekenen welk product hoeveel voordeel opleverde. Meer econometrisch dan medisch onderzoek dus.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188294212
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 06:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld gewoon EPO zijn: zelf denk ik dat de geteste doses te laag zijn, simpelweg omdat hogere doses stuiten op ethische bezwaren. eigenlijk zou je door uitgebeide enquetes onder ploegartsen, teamleiders en renners in kaart moeten brengen wat wanneer in zwang kwam, dat naast de klimtijden en V02 max data over de jaren houden en dan statistisch berekenen welk product hoeveel voordeel opleverde. Meer econometrisch dan medisch onderzoek dus.
Ja gewoon een verdubbeling van de hermocrodiet waarde moet je meten.
Vakman pur sang
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:00:30 #278
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_188294369
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Is er een vergelijk zonder de doping bij Gewiss, Bjarne Riis, Telekom.
Dan is het pas (beginnend) bewijs.
Ja dat vergelijk is er , kijk gewoon eens naar de prestaties van Riis en Gewiss voor hun EPO gebruik en vanaf het moment dat iedereen het begon te gebruiken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:38:26 #279
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_188294775
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja gewoon een verdubbeling van de hermocrodiet waarde moet je meten.
En ook anaalbollen! En tostisteroon!
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:18:33 #280
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_188302311
RulingSports twitterde op maandag 05-08-2019 om 18:22:29 Crazy drug testing story: Former Ohio U and current European professional basketball player, D.J. Cooper, has been suspended by FIBA for two-years after a urine sample he provided showed signs of hCG, the pregnancy hormone. Cooper allegedly provided a sample from his girlfriend. reageer retweet
pi_188302354
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:18 schreef THEFXR het volgende:
RulingSports twitterde op maandag 05-08-2019 om 18:22:29 Crazy drug testing story: Former Ohio U and current European professional basketball player, D.J. Cooper, has been suspended by FIBA for two-years after a urine sample he provided showed signs of hCG, the pregnancy hormone. Cooper allegedly provided a sample from his girlfriend. reageer retweet
Basketballer geschorst, 'want zwanger'
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:38:49 #282
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:49:50 #283
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188420050
Badmintonster Kate Foo Kune uit Mauritius blijkt al sinds juli geschorst te zijn.
https://sport.tv2.dk/badm(...)positiv-dopingproeve

Badmintonbond BWF heeft ondanks haar schorsing de loting voor het WK van deze maand verricht inclusief Kune, maar die mag dus niet spelen en daarom hebben ze de hele loting onlangs opnieuw moeten doen :')

Vrij kut voor Mauritius wel, in Rio was ze nog de vlagdraagster tijdens de openingsceremonie en ze is zo ongeveer hun enige sporter van degelijk niveau.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:46:32 #284
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188420801
Vijf Russische gewichtheffers geschorst ivm het McLaren-gebeuren. Dat zijn weer flink wat medailles bij elkaar.
https://www.iwf.net/2019/08/13/public-disclosure-147/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188457508
Alvaro Duarte, het broertje van, is gesnapt. Jawel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 augustus 2019 @ 12:02:55 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188457553
Een van de Chinese volleybalsters die in Rio goud pakten is gepakt op EPO.
https://www.freemalaysiat(...)r-banned-for-doping/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 augustus 2019 @ 09:18:53 #287
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188551814
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 augustus 2019 @ 09:58:19 #288
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188568946
alanabrahamson twitterde op woensdag 21-08-2019 om 20:42:37 Rumors are furiously swirling in track and field circles about US sprinters — up to three — and potential doping-related matters. Details yet to be confirmed. Stay tuned. reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188568994
Wij bidden dat de altijd sympathieke Justin Gatlin een van de drie is!
Jack does it in real time...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2019 @ 11:44:15 #290
426493 crew  PippenScottie
pi_188570151
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:58 schreef heywoodu het volgende:
alanabrahamson twitterde op woensdag 21-08-2019 om 20:42:37 Rumors are furiously swirling in track and field circles about US sprinters — up to three — and potential doping-related matters. Details yet to be confirmed. Stay tuned. reageer retweet
Popcorn pakt!
pi_188570581
Stay tuned

16 uur later....

  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 augustus 2019 @ 12:13:23 #292
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188570583
Drie gemiste tests voor....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door heywoodu op 22-08-2019 12:22:29 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 22 augustus 2019 @ 12:21:22 #293
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_188570698
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 12:55:07 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188571062
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:13 schreef heywoodu het volgende:
Drie gemiste tests voor....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt ie wel mee weg.
pi_188571153
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Komt ie wel mee weg.
Jarrion Lawson onlangs ook gepakt, maar natuurlijk lag het gelijk weer aan besmet vlees. :')

3x zo hard glowen dat je de deurbel zogenaamd niet hoort (Mo Farah vindt dit leuk) betekent dat Coleman echt een mokerdomme pakhaas is overig
Jack does it in real time...
pi_188571154
(dubbel)
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 augustus 2019 @ 13:19:20 #297
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188571284
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188574335
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:06 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Jarrion Lawson onlangs ook gepakt, maar natuurlijk lag het gelijk weer aan besmet vlees. :')

3x zo hard glowen dat je de deurbel zogenaamd niet hoort (Mo Farah vindt dit leuk) betekent dat Coleman echt een mokerdomme pakhaas is overig
normaal is dat 2 jaar en CAS maakt er meestal 1 jaar van
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:36:17 #299
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188651225
NOSsport twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 15:26:12 Atlete Marina Arzamasova is voorlopig geschorst na een positieve dopingtest. Bij haar is het middel Ligandrol aangetroffen. Het middel is vooral bekend uit het bodybuilden. De Wit-Russin veroverde in 2015 in Peking de wereldtitel op de 800 meter. https://t.co/gtOcP6b9HB reageer retweet
pi_188651728
quote:
zie je wel, die vieze snelwandelaars. :D
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:08:28 #301
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188655315
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:36 schreef Pino112 het volgende:
NOSsport twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 15:26:12 Atlete Marina Arzamasova is voorlopig geschorst na een positieve dopingtest. Bij haar is het middel Ligandrol aangetroffen. Het middel is vooral bekend uit het bodybuilden. De Wit-Russin veroverde in 2015 in Peking de wereldtitel op de 800 meter. https://t.co/gtOcP6b9HB reageer retweet
Ligandrol is wel echt het nieuwe dingetje van de laatste paar maanden :D

En Arzamasova, jeetje wat een verrassing!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')