abonnement Unibet Coolblue
pi_186206437
Uitgerekende data:

18 april: Rebubbled
19 april: Flav

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***

18 oktober: Kleurdoos

11 november: June.

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186206466
Sisu, ik ben inderdaad super gemiddeld qua lengte. Het bed is echt hoog zo haha. En inderdaad de eerste zwangere in beide vriendenclubs. Twee van mijn vriendinnen begrepen het van de week wel en terwijl ik wippend op mijn bal in de keuken zat te kletsen waren zij in mijn huis aan het koken. Twee van de vier vrienden van gisteren hadden sowieso zichzelf uitgenodigd toen ze hoorde dat de andere twee kwamen, wat ik al irritant vond. En ze hadden zelfs nog gevraagd of er een vijfde persoon mee kon de dag van te voren, maar dat heeft boyfriend afgewezen. Waar ik de bitch niet uit wilde hangen en dacht 6 of 7, het is sowieso teveel werk, kom maar. :')

Ik herken je kleertjesstress. Ik heb dus echt voldoende voor een weeshuis. Gelukkig veel gehad van collega's die al kinderen hebben en dat aangevuld. Voornamelijk met lange mouwen verslag rompers ivm de zon op het babyhuidje. En veel outfits zijn gelaagd. Romper, truitje, broekje, vestje. Verschillende diktes, zodat ik het op de temperatuur kan afstemmen. Het is immers van 20 graden naar 3 graden gegaan in een paar dagen tijd en ik weet echt niet wat ik kan verwachten qua weer. Wel veel katoen, want dat kan flink heet gewassen.

Stroopwafel, wat fijn dat hij het zo goed doet! Ik zie je snel aan de andere kant. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186206499
Overigens denk ik dat ik gewoon ziek ben. Mijn neus is zojuist begonnen met lopen. Feest. Ik geef baby toch wel de antistoffen mee hè? Of stel dat ik vanavond beval, kan ik dan beter niet bij mijn eigen baby zijn ivm infectiegevaar?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186206589
Trip down memory lane:

Morgen is mijn grote dochter jarig.

Zes jaar geleden was het vandaag ook een zondag en maakte ik een wandelingetje door de stad (we woonden toen in het 'centrum' van een kleine stad). In mijn pyjamabroek notabene! :D Ik ga echt nooit in m'n pyjamabroek of joggingbroek naar buiten, het was de eerste keer (en laatste so far) in mijn leven dat ik dat deed. :o :D

Het was vandaag 3 dagen na de uitgerekende datum en ik had het idee dat het nog wel een week of 2 ging duren voordat mijn baby'tje zou komen. Op het forum was het vandaag in de avond dat van Suikertante haar vliezen braken en ik er helemaal opgewonden van werd. Ikzelf was nog fijn aan het nestelen en zo, nog geen vermoeden dat de volgende ochtend ik wakker zou worden met weeën en tegen het avondeten een baby'tje in mijn armen zou hebben.

Vandaag in het heden bak ik taarten en traktaties. Probeer ik te helpen met opruimen ;) en een bed in elkaar te zetten. Ga ik straks ook even naar de stad om nog wat laatste dingetjes te verzamelen voor het verjaardagsfeestje morgen. Zes hele jaren een mama, wow, wat is dat snel gegaan! En wat is mijn dochter groot! Maar tegelijk kan ik me er nog niets bij voorstellen dat ze nóg groter gaat groeien, op een dag een tiener is, een puber, een twintiger, het huis uit gaat, zelf misschien wel een kindje krijgt... En toch, die eerste zes jaren was anderhalf keer knipperen met mijn ogen. Dus heel lang zal het vast allemaal niet gaan duren. O+

Dus de komende weken ga ik nog zo hard genieten van mijn buik en (ietwat onhandige gevulde) lichaam. O+ De tijd gaat al zo vlug! Koesteren deze tijd. Dat wil ik. Nestelen, zo goed en kwaad als het gaat. Want voor ik het weet is deze baby een dreumes, peuter, kleuter, tiener, puber, het huis uit... Stel je voor! Dit is nog even zo bijzonder, helemaal samen één.

[ Bericht 5% gewijzigd door elamanilo op 14-04-2019 10:46:50 ]
pi_186206618
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 10:36 schreef Rebubbled het volgende:
Overigens denk ik dat ik gewoon ziek ben. Mijn neus is zojuist begonnen met lopen. Feest. Ik geef baby toch wel de antistoffen mee hè? Of stel dat ik vanavond beval, kan ik dan beter niet bij mijn eigen baby zijn ivm infectiegevaar?
Je baby'tje krijgt jouw antistoffen mee, als je nog niet genoeg hebt aangemaakt, dan wel via de borstvoeding (als je daarvoor gaat). Je lichaam is bovendien ingenieus genoeg dat je waarschijnlijk opeens toch weer beter bent als de echte bevalling begint! :*

Juist jouw lichaam helpt, ook na de geboorte, om je baby's immuunsysteem op te bouwen. Geen zorgen om maken dus, komt helemaal goed.
pi_186206791
@ kleding, ik heb hier een basis-voorraadje liggen in verschillende diktes en mouwlengte. Kort, lang, dikkere stof, dunnere stof etc. Ben nu ook nog druk een deken aan het breien O+ en heb ook vooral verschillende dekentjes/hydrofielen etc.

Oef Rebubbled, bed op klossen en trapje nodig, dat gaat mij dus straks ook gebeuren denk ik. Ik kom nu regelmatig al met moeite mijn bed uit en dan moet het straks ook nog 'even' 25 cm omhoog. Geen zin in, want ik zie geen diepte dus ik vraag mij af hoe veilig het is voor mij als zwangere :X.

Zo maar eens aankleden en richting Alkmaar :). Ben nog een beetje slaperig.
  zondag 14 april 2019 @ 11:05:24 #7
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186207004
Ohh beh. Dat bed op klossen heb ik zo geen zin in! Bij peuter heeft dat gelukkig maar een weekje geduurd :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186207573
Ela O+ Kan me voorstellen dat elke verjaardag ineens zoveel meer betekenis heeft. 6 alweer joh, wat zijn ze dan al groot met een eigen leventje.

Thnx. Het leek me ook logisch dat alles wat ik nu in mijn lichaam huisvest aan virussen, enkel positief voor haar kan zijn, want dan heeft ze die antistoffen maar vast. Ik hoop echt dat ik geen koortslip ofzo krijg. Dan zet ik mezelf echt in quarantaine. Zijn daar protocollen voor? Hoe daarmee om te gaan?

Oh shit D-E, dat wordt dan helemaal klimmen straks haha. Het heeft wel wat, zo'n hoog bed. Ik kan uit het raam in de tuin van de buren gluren nu. Geeft me tenminste iets te doen.

Ik verloor zojuist ook elders een lading slijm. Zal het mijn slijmprop zijn geweest? Omg. TMI sunday. Sorry.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 14 april 2019 @ 12:09:49 #9
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208060
Koortslip is echt bagger idd. Heb je het tijdens de zwangerschap gehad toevallig? Dan is er als ht goed is ook wel wat bescherming. Ik had zelf de 3e babyweek ofzo koortslip. Echt constant lip en handen aan het ontsmetten geweest, zo bagger. En geen kusjes :'( gelukkig duurde het door al 't ontsmetten niet lang.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 14 april 2019 @ 12:10:13 #10
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208064
Slijmprop kan! Hoeft alleen niks te betekenen helaas :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 14 april 2019 @ 12:13:01 #11
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208141
Ik heb al een aantal dagen een zwaar gevoel onderin. Zo'n gevoel dat als je dus niest of hoest je vliezen breken en je baby op de badkamervloer ligt :+ Het voelt rottig, zeker in combinatie met volle blaas + harde buik. Brrr.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 14 april 2019 @ 12:16:28 #12
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186208216
Lekker laag al dus, je baby! Met welke termijn ben je vorige keer bevallen Pinq?

rebubbled, slijmprop zou best kunnen! Teken dat er wel iets gebeurd in je lichaam, maar het kan nog best ook even duren voordat de echte bevalling begint... spannend!
pi_186208225
Slijmprop kan indd, maar die kan ook weer aangroeien :P
Hier nog altijd rustig. Merk dat als ik een bepaalde houding op de bank heb ik harde buiken krijg.
In het ziekenhuis zeiden ze dat dat niet kon maar heb het nu al 3 avonden achter elkaar :') en zodra ik anders ga zitten is het voorbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 april 2019 @ 12:19:15 #14
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208275
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:16 schreef elamanilo het volgende:
Lekker laag al dus, je baby! Met welke termijn ben je vorige keer bevallen Pinq?

rebubbled, slijmprop zou best kunnen! Teken dat er wel iets gebeurd in je lichaam, maar het kan nog best ook even duren voordat de echte bevalling begint... spannend!
37+4 dus het zou best kunnen dat ze er alvast voor gaat klaar liggen ;)
Al houd ik er ook rekening mee dat dit nog 7 weken zo kan blijven.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 14 april 2019 @ 12:24:56 #15
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186208389
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:19 schreef pinquit het volgende:

[..]

37+4 dus het zou best kunnen dat ze er alvast voor gaat klaar liggen ;)
Al houd ik er ook rekening mee dat dit nog 7 weken zo kan blijven.
😮 Ik ben benieuwd!
  zondag 14 april 2019 @ 12:26:14 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186208417
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 11:05 schreef pinquit het volgende:
Ohh beh. Dat bed op klossen heb ik zo geen zin in! Bij peuter heeft dat gelukkig maar een weekje geduurd :P
Ik doe het dit keer niet. Ten eerste al veel gedoe ivm een boxspring (2 losse). En ik vond het waardeloos om na de bevalling in en uit bed te klimmen. Mijn man mag het bed lekker verschonen en voor de controles gooi ik wel een matrasje op de eettafel. En als ik geluk heb, krijg ik een kleine kraamverzorgster, dan kan het gewoon op eigen bed. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 14 april 2019 @ 12:31:17 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186208524
Ik 'schrok' gisteren van een klein beetje bloedverlies en harde buiken. Ik heb echt nog even tijd nodig (voor mijzelf). De 19e mag het op z'n vroegst. :P Blijf nog maar even binnen, baby. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 14 april 2019 @ 12:35:47 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208606
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:31 schreef Mariposas het volgende:
Ik 'schrok' gisteren van een klein beetje bloedverlies en harde buiken. Ik heb echt nog even tijd nodig (voor mijzelf). De 19e mag het op z'n vroegst. :P Blijf nog maar even binnen, baby. O+
Oooeeeh spannend joh!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186209100
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:09 schreef pinquit het volgende:
Koortslip is echt bagger idd. Heb je het tijdens de zwangerschap gehad toevallig? Dan is er als ht goed is ook wel wat bescherming. Ik had zelf de 3e babyweek ofzo koortslip. Echt constant lip en handen aan het ontsmetten geweest, zo bagger. En geen kusjes :'( gelukkig duurde het door al 't ontsmetten niet lang.
Ja twee of drie maanden geleden gelukkig. Hopelijk heeft ze daar wat van opgedaan. Baal echt van zulke dingen nu. Ik heb ook HPV, incl PAP 3b, maar de artsen hebben me verzekerd dat er echt een nihile kans is dat ik het aan haar doorgeef tijdens de bevalling. En de kans is zeer groot dat de HPV en PAP na de bevalling spontaan herstellen door alle 'trauma'.

Ik weet dat het verlies van de slijmprop geen startsignaal is. Maar er gebeurt iets en daar ben ik best blij mee. :D Het voelt soms alsof ik voor eeuwig zwanger zal zijn.

Mariposas en Pinq, jullie gaan Flav en mij niet inhalen toch? :P Nog even!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 14 april 2019 @ 13:30:32 #20
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186209852
Nee hoor, ik heb een sterk voorgevoel dat ik tussen 23 en 27 april beval (precies als mijn eigen vk er niet is en ik hoop echt niet dat het op Koningsdag gebeurt. En anders ga ik gewoon niet persen tot het de 28e is. Tenslotte kreeg ik de vorige keer ook geen persweeën. :+ ).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 14 april 2019 @ 14:28:58 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186211117
Neejoh, ik wil heel graag thuis bevallen, dus ik hou dr nog wel ff binnen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186211532
Ja de 27ste is ook mijn angst haha. Maar ik ga ervan uit dat ze er dan wel uit is. Ik denk zelf 22. Net over UD.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 14 april 2019 @ 14:59:51 #23
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186211737
Als ik dezelfde termijn aanhoud als vorige keer dan wordt het hier 'pas' 29 mei. Maar wellicht is dit een eigenwijsje (meestal bij derde kindjes toch?) en komt het opeens al voor de UD of zo.
pi_186214252
Kiind festival was fijn O+. Wat een verademing als je een keer op de 9maandenmassa-hysterie bent geweest, dit was zo relaxed en meer mijn ding. Nuttige lezingen, fijne winkeltjes, veel informatie gehad. Oa cordrings, wolzijde strikmutsjes, leren slofjes en het nieuwe borstvoedingsboek gekocht :s)
  zondag 14 april 2019 @ 22:16:31 #25
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186222111
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:51 schreef Rebubbled het volgende:
Ja de 27ste is ook mijn angst haha. Maar ik ga ervan uit dat ze er dan wel uit is. Ik denk zelf 22. Net over UD.
Of wat dacht je van 4 mei? Dat lijkt me ook niks. :{
Dat is wel een week waarin ik mn benen goed dicht ga houden uit voorzorg. :D
Zonder hoop geen leven.
pi_186222252
Wij hebben met onze kraamverzorgster al besproken dat het bed niet verhoogd gaat worden.

Bij wurm lag ik 60 cm onder het plafond ofzo. Ons bed was al hoog, maar die 5 cm tekort voor het vereiste kon echt niet volgens de eerste kraamzorg. Ik kon het plafond aanraken.. Ik had een 3 tree trapje nodig om in en bed te komen... lekker als je er 'snachts 100 keer uit moet om te plassen. Ons bed had ook een tik gehad van het liften en dalen. :( de grootste grap was nog dat de kraamverzorgster er dus ook niet bij kon :')

Met een cosleeper ook echt niet handig.. of je moet die ook mee kunnen liften.
Schudden voor gebruik
  zondag 14 april 2019 @ 22:23:20 #27
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186222273
quote:
17s.gif Op zondag 14 april 2019 16:49 schreef douche-eendje het volgende:
Kiind festival was fijn O+. Wat een verademing als je een keer op de 9maandenmassa-hysterie bent geweest, dit was zo relaxed en meer mijn ding. Nuttige lezingen, fijne winkeltjes, veel informatie gehad. Oa cordrings, wolzijde strikmutsjes, leren slofjes en het nieuwe borstvoedingsboek gekocht :s)
Klinkt heel fijn.
Voor mijn gevoel is het altijd zo aan het einde van de wereld.
Ik heb een abonnement op kiind, maar betrap mezelf ook redelijk vaak op het rollen met Mn ogen. << dit klinkt zo naar, maar zo bedoel ik het niet.
Het gaat me soms nét iets te ver of net iets te dromerig. Ze lijken ook zo vreselijk veel extra tijd in hun dag te hebben. :@
Plus: ze spreken zichzelf vaak tegen. Ene keer is het vol lof over oa. De vrije school. Een editie later schrijven ze over het belang van verticale lesgroepen. Ja eh, geef mij portie dan maar aan fikkie. Maar goed. Toch probeer ik elke keer weer rustig Mn kiind te lezen. Komt er alleen vrijwel nooit van. Hopelijk kan ik aankomende week eens relaxen met een paar tijdschriften op schoot. al is Mn eerste week verlof vrij druk met afspraken en het huishouden wat een beetje achter loopt :@
Zonder hoop geen leven.
pi_186222364
Ik voel de baby al een hele poos ontzettend actief zijn. Maar vandaag voelde ik het ook duidelijk aan de buitenkant O+

En dat door mijn speklaag heen :@

Wurm was helemaal in de wolken. Ik moet geregeld mijn mond open doen zodat hij wat daar doorheen naar de baby kan gillen. Hij denkt dat het via de spijsvertering daar sneller komt :D

Hij heeft het er zelf steeds over dat hij de baby geboren wil zien worden.. "ook al komt mijn zusje uit je billen, mama! O+ "
(Hij is heilig overtuigd dat het een meisje is)

Ik hoop dat een thuisbevalling dit keer echt gaat lukken *vingers gekruisd*
Schudden voor gebruik
  zondag 14 april 2019 @ 23:07:45 #29
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186223226
@Stippelrientje wat een rare eisen :') heel irritant, de enige reden lijkt dan te zijn dat het protocol is ofzo. Bed hier is 65 cm en dat vond de kraam hoog genoeg (en de vk gaat mee met de kraam). Mooi want ik zag het niet zo zitten om het bed te verhogen.
Mag je zoontje trouwens bij de bevalling zijn? Leuk dat hij al zo betrokken is O+

Hier hebben we eindelijk een babykamer in elkaar gezet (de meubels dan), dus ik kan nu kleertjes wassen en opruimen en een vluchttas vullen.
Ik lees wel mee maar ik ben zo moe dat het van reageren niet echt meer komt. Ben al 2 weken met verlof en heb echt gevoel dat ik niks gedaan heb in die tijd behalve slapen, dutjes en op de bank liggen. Geeft verder niks want daar is het verlof voor (en ook wel begrijpelijk aangezien de baby nog behoorlijk aan het groeien is) maar gek genoeg had ik het toch anders voor me gezien :')
pi_186224130
Precies, daar is verlof o.a. voor.

Bij thuisbevalling dan mag hij erbij zijn als hij dat wil. Hij kan altijd nog naar een vriendin verderop in de straat.

Maar we zien wel hoe het tegen die tijd gaat. Van mij mag het. Hij is dan net 4 geworden.
Hij heeft het wel vaak over het proces. En wat er dan met mij gebeurd. "Pijn in je buik, goed ademen, rustig aan, papa vasthouden, soms beetje gillen, beetje lopen en meer dingen. Dan komt hoofdje en dan de rest.

Als baby groter is dan draag ik haar wel in de doek! O+ "

Nou dan kan je mij opdweilen.

We lezen wel eens boekjes over bevallingen en hij stelt veel vragen. Ook aan de verloskundige als we die zien.

De wijsneus O+
Schudden voor gebruik
pi_186224212
Stippel wat ontzettend cute dat hij zo betrokken is! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186225534
Ja, he? O+
Schudden voor gebruik
pi_186225535
Wakker voor de miljardste keer om te plassen :') en dan gelijk kei wakker zijn!
Schudden voor gebruik
  maandag 15 april 2019 @ 05:28:04 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186225537
Wakkerboks stippel! Ohh wat zou een volledige nacht slaap fijn zijn!
Ik kan me de laatste keer niet eens herinneren.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186225549
Oh nee... voor mij is dat dik 4 jaar geleden... meer dan 4 uur achter elkaar slapen :)

Ik zou er denk ik mega koppijn van krijgen als ik nu langer zou slapen. Gek dat zich dat Zo ontwikkeld.

Ik hoop dat je snel weer in slaap valt! Hier ga ik het weer pogen.
Schudden voor gebruik
pi_186226377
quote:
17s.gif Op zondag 14 april 2019 16:49 schreef douche-eendje het volgende:
Kiind festival was fijn O+. Wat een verademing als je een keer op de 9maandenmassa-hysterie bent geweest, dit was zo relaxed en meer mijn ding. Nuttige lezingen, fijne winkeltjes, veel informatie gehad. Oa cordrings, wolzijde strikmutsjes, leren slofjes en het nieuwe borstvoedingsboek gekocht :s)
Hey! Ik was daar aan het fotograferen! Beide dagen!! Misschien heb ik je wel op de foto gezet 😂
  maandag 15 april 2019 @ 09:04:57 #37
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186226625
Niet doorslapen. Inderdaad bijzonder hoe je lijf zich daar op aanpast.
Al heb ik altijd een mega dip na de eerste ochtendrituelen. Bijv net Mn dochter naar school gebracht en nu uitgeteld op de bank. Ik heb 101 plannen voor vandaag, maar zzzzzz.


Ela,
Ik vergat je helemaal te feliciteren met dochter! Is alles nog gelukt met versieren ? Voelde ze zich jarig?


Tics: ik heb sinds 2 weken zo’n trek in Citroen -gemberthee. Crazy, want ik had het tot 2 weken geleden nog nooit op. In de supermarkt móest ik het geven en Nu kan ik niet meer zonder.
Net als Citroen limonade. Liters gaan er doorheen.

Zometeen Mn laatste glucosetest. Vraag me af waar ik het voor doe, maar ach.. kleine moeite en ik stel er de vk zo gerust mee :') |:(
Zonder hoop geen leven.
pi_186226744
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 22:23 schreef Sisu het volgende:

[..]

Klinkt heel fijn.
Voor mijn gevoel is het altijd zo aan het einde van de wereld.
Ik heb een abonnement op kiind, maar betrap mezelf ook redelijk vaak op het rollen met Mn ogen. << dit klinkt zo naar, maar zo bedoel ik het niet.
Het gaat me soms nét iets te ver of net iets te dromerig. Ze lijken ook zo vreselijk veel extra tijd in hun dag te hebben. :@
Plus: ze spreken zichzelf vaak tegen. Ene keer is het vol lof over oa. De vrije school. Een editie later schrijven ze over het belang van verticale lesgroepen. Ja eh, geef mij portie dan maar aan fikkie. Maar goed. Toch probeer ik elke keer weer rustig Mn kiind te lezen. Komt er alleen vrijwel nooit van. Hopelijk kan ik aankomende week eens relaxen met een paar tijdschriften op schoot. al is Mn eerste week verlof vrij druk met afspraken en het huishouden wat een beetje achter loopt :@
Het was nu in Alkmaar, is ook soort van einde van de wereld afhankelijk van waar je woont. Voor mij slechts 17 km, dus ach ;) (wel een beetje jammer dat mijn auto op de terugweg toen ik bijna thuis was kuren begon te geven, maar gelukkig heb ik nog garantie. Waarschijnlijk weer een defecte bobine }:| ) . Tijdschriften heb ik (nog) niet van ze, heb wel wat ouders van nu liggen maar ik heb daar al amper tijd voor.
Wat je benoemt over onderwijs, ik denk dat het allebei belangrijk is. Verticale groepen voor contact met leeftijdsgroepen voor het echt leeftijds-eigene, maar horizontaal is ook erg prettig omdat je merkt dat kinderen ook veel van elkaar kunnen leren en daardoor makkelijk aansluiting kunnen vinden. Maar dat hoeft niet (altijd) in een school-setting te zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 08:37 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Hey! Ik was daar aan het fotograferen! Beide dagen!! Misschien heb ik je wel op de foto gezet 😂
Ja volgens mij zag ik je gisteren maar hey, socially akward persoon ben ik soms dus dan durf ik niet op een 'vreemde' af te stappen _O-.

Ik werd vannacht om de haverklap wakker omdat iemand echt een goed verbouwingsfeestje aan het geven was in mijn buik, jeetje. Echt, ik voelde mijn hele buik alle kanten op bewegen. Normaal kan ik het al aan de buitenkant zien en voelen ondanks de isolatielaag, maar het is nu wel echt heel mooi en duidelijk O+
pi_186226817
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 09:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het was nu in Alkmaar, is ook soort van einde van de wereld afhankelijk van waar je woont. Voor mij slechts 17 km, dus ach ;) (wel een beetje jammer dat mijn auto op de terugweg toen ik bijna thuis was kuren begon te geven, maar gelukkig heb ik nog garantie. Waarschijnlijk weer een defecte bobine }:| ) . Tijdschriften heb ik (nog) niet van ze, heb wel wat ouders van nu liggen maar ik heb daar al amper tijd voor.
Wat je benoemt over onderwijs, ik denk dat het allebei belangrijk is. Verticale groepen voor contact met leeftijdsgroepen voor het echt leeftijds-eigene, maar horizontaal is ook erg prettig omdat je merkt dat kinderen ook veel van elkaar kunnen leren en daardoor makkelijk aansluiting kunnen vinden. Maar dat hoeft niet (altijd) in een school-setting te zijn.
[..]

Ja volgens mij zag ik je gisteren maar hey, socially akward persoon ben ik soms dus dan durf ik niet op een 'vreemde' af te stappen _O-.

Ik werd vannacht om de haverklap wakker omdat iemand echt een goed verbouwingsfeestje aan het geven was in mijn buik, jeetje. Echt, ik voelde mijn hele buik alle kanten op bewegen. Normaal kan ik het al aan de buitenkant zien en voelen ondanks de isolatielaag, maar het is nu wel echt heel mooi en duidelijk O+
Haha! Zwart haar, witte kop, en een luipaardjas? Oh. En camera ;) en Elin was mee!
pi_186226889
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 09:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Haha! Zwart haar, witte kop, en een luipaardjas? Oh. En camera ;) en Elin was mee!
Yep. En je vroeg of wie er op zoek was naar een borstvoedingsfotograaf :+.

Die frietjes daar waren trouwens episch :9
pi_186227244
Wakkerboks.
Van 02.30 tot 06.30 wakker gelegen.
Toen wilde V drinken en zijn we weer in slaap gevallen tot 9.15. Pff ben kapot en heb hoofdpijn.
pi_186227724
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 09:28 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Yep. En je vroeg of wie er op zoek was naar een borstvoedingsfotograaf :+.

Die frietjes daar waren trouwens episch :9
Ja, de oude viel uit :’) er stond iemand ‘ergens’ oo me te wachten :’)
pi_186227874
@Stippelrientje: smelt, wat lief die betrokkenheid O+ Tof dat jullie hem ook betrekken bij de bevalling, mooi dat hij het in zijn eigen woorden zo best goed samenvat allemaal :D

Hier súperdrukke weken achter de rug, nu een periode vrij en bijna op vakantie, heerlijk! Was er ook echt wel aan toe, mijn laatste tentamen heb ik bijna huilend van vermoeidheid gemaakt. Blij dat het erop zit, hierna is het allemaal was beter gedoseerd qua belasting. Nu nog even de achterstallige administratie bijwerken en vast voorbereiden op de komende verbouwing, superfijn om een beetje in en om het huis te kunnen rommelen op kdv-dagen. Stukje bij beetje ben ik ook bezig met het uitruimen van de toekomstige babykamer, spullen op mp en dozen uitzoeken enzo. En vast wat nadenken over de inrichting..

Afgelopen weekend konden we weer even babyspieken, we krijgen een zoon O+
pi_186228131
Hoi dames, daar ben ik weer :)
Bedankt voor alle felicitaties! Ik heb eindelijk de tijd gevonden om mijn bevallingsverhaal uit te typen voor de geïnteresseerden. Let op, lang verhaal :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186228351
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 09:04 schreef Sisu het volgende:
Tics: ik heb sinds 2 weken zo’n trek in Citroen -gemberthee. Crazy, want ik had het tot 2 weken geleden nog nooit op. In de supermarkt móest ik het geven en Nu kan ik niet meer zonder.
Net als Citroen limonade. Liters gaan er doorheen.
Ik had gisteren de meest rare craving tot nog toe. Toen ik 12 was hebben we op school een keer macaroni met smac gemaakt, van dat vlees uit blik. Als hongerige tiener die elke dag 30km naar school fietste, vond ik het echt heel lekker. Echter, het meest populaire meisje van de klas vond het vies en predicte dit, en dus vond iedereen het vies, en dus ik ook, en dus heb ik mijn portie niet opgegeten. Gisteren sprong ineens die smac in mijn hoofd en ging er niet meer uit. 20 jaar later heb ik daarom eindelijk dat macaronirecept nagemaakt, incl. smac. :') Boyfriend keek met gepaste walging naar het blok blikvlees. Smac is weer uit mijn systeem voor de komende 20 jaar. :Y
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 15 april 2019 @ 11:06:14 #46
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228418
Mac&smac O+ mijn ultieme comfortfood. Zo lekker ranzig O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 15 april 2019 @ 11:06:54 #47
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228433
Net besloten dat we dat vanavond eten :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186228476
Cava, wat een ontzettend dropje! O+ Zo fijn dat ze zo in sync met je was en besloot maar gewoon te komen. Hoe is het om moeder te zijn?

Onomatopee, een kerel. Wat super leuk!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186228495
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:06 schreef pinquit het volgende:
Net besloten dat we dat vanavond eten :P
Hahhahahaha! Fijn van die aanstekelijke cravings hè :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186228587
Wow CavaBien, wat een avontuur! Nu fijn in een rustiger vaarwater, aan elkaar wennen, knuffelen O+ Geniet van je prachtige popje! O+

Sisu, lief dat je er naar vroeg! Dochter is echt zo ontzettend jarig! We hebben haar net naar d'r schooltje gebracht, met traktaties (dadelballetjes met chocolade laagje, als een lollie op een stokje, mmmm, erg geslaagd!) en ze heeft al een paar kleine cadeautjes gekregen (eenhoorn van schleich, eenhoornkettinkje, zwaan knuffel). Vanmiddag uit school komen de opa's en oma's en krijgt ze een nieuwe fiets + hebben we het extra bed klaar incl hemel (als het goed is haha) en de taart versiert en kaarsjes erop en zo.

Gisteren verloor ze haar eerste voor- boventand ook nog eens! Een jaar erbij, een tandje minder. ;) Dus ze heeft meteen een hele nieuwe lach vandaag. En ze is al 1.18m groot, dat moest vanmorgen natuurlijk meteen gemeten worden. Kortom, tot nu toe heel geslaagd. Wij hebben nog wat werk vandaag (taart versieren, hemel bouwen, fiets inpakken, woonkamer beetje toonbaar maken).

En zoals meer hier heb ik vannacht nog een nachtje doorgehaald, dus ik rol op m'n wallen vandaag. ;) :P Misschien kan ik straks nog even een half uurtje powernappen. En zo niet, dan niet. :D

Het is in ieder geval echt genieten om te zien hoe bewust ze jarig is en dat ze er zo van geniet om verwend te worden. O+ Mijn lieve kleine pluisje. Ze wordt er telkens zo verlegen van, al die aandacht, ze had echt zo'n verlegen-giecheltje net op schooltje. O+
pi_186228651
Smac, noooooit van gehoord, maar ik eet het allergrootste gedeelte van mijn leven geen vlees en het klinkt als iets dat voor vlees door moet gaan. ;) :P Oh en pasta/macaronie lust ik ook al niet, dus ook daar geen affiniteit mee. :P

Ik eet tegenwoordig 's avonds op de bank heel graag een wortel, vers afgeraspt onder koud water, mmmmmmmm. O+ :P En kalk.... kalk kalk kalk kalk....kalk dus.

Vanavond eten wij denk ik frietjes. Dat is een beetje standaard bij ons (van mij van huis uit) bij een verjaardag, lekker eenvoudig, niemand hoeft te koken. ;) Dochter mag dan nog wel kiezen of we ze zelf maken of bij de snackbar halen.

Ik kan tegenwoordig trouwens echt beduidend kleinere porties op, m'n buik zit echt vol met baby en aanverwante artikelen!
  maandag 15 april 2019 @ 11:29:27 #52
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228778
Smac is zo'n beetje het vieste wat er bestaat :P het is ingeblikte worst. Soort boterhamworst maar dan anders. Het is dus een groot blok samengeperste diermateriaal, ik zou het niet eens vlees noemen :')

Ik eet opzich vanalles nog, maar zeer zeker veel minder. Of nouja minder.. Veel kleine porties ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 15 april 2019 @ 11:30:28 #53
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228795
Met verjaardagen mag de jarige altijd kiezen! Maar meestal zet ik rond 5 zoutjes op tafel, en meer lekkers om te borrelen, en zitten we tegen avondetenstijd vol :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186229104
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:21 schreef elamanilo het volgende:
Smac, noooooit van gehoord, maar ik eet het allergrootste gedeelte van mijn leven geen vlees en het klinkt als iets dat voor vlees door moet gaan. ;) :P Oh en pasta/macaronie lust ik ook al niet, dus ook daar geen affiniteit mee. :P

Ik eet tegenwoordig 's avonds op de bank heel graag een wortel, vers afgeraspt onder koud water, mmmmmmmm. O+ :P En kalk.... kalk kalk kalk kalk....kalk dus.

Vanavond eten wij denk ik frietjes. Dat is een beetje standaard bij ons (van mij van huis uit) bij een verjaardag, lekker eenvoudig, niemand hoeft te koken. ;) Dochter mag dan nog wel kiezen of we ze zelf maken of bij de snackbar halen.

Ik kan tegenwoordig trouwens echt beduidend kleinere porties op, m'n buik zit echt vol met baby en aanverwante artikelen!
Ik ben een flexetariër en als we vlees eten vind ik het belangrijk dat het echt wat bijdraagt qua voedingswaarde en dus zo onbewerkt mogelijk. Ik vind koken ook heel leuk, dus van een goed stuk vlees kan ik heel blij worden. Smac daarentegen is een soort binnenkant van een knakworstje meets boterhamworst, wat God weet waarvan gemaakt wordt. Vroegahh bij ons thuis kwam het de deur niet in, mijn moeder was anti. Vandaar dat het voor mij zo'n zondedingetje is haha.

Wat fijn dat je dochter het zo naar haar zo'n heeft vandaag en jullie alles zo goed als klaar hebben voor de verjaardag. Hopelijk vind je nog even een momentje rust.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186229204
Hier trouwens gek genoeg geen moeite met normale porties eten en ook geen maagzuurklachten. Misschien ligt mijn baby net wat gunstiger voor mijn maag? Ze ligt al de hele zwangerschap hetzelfde, soms rolt ze even op de andere zij voor een uurtje en dat ligt dan oncomfortabel voor mij en wellicht voor haar, want het is altijd van korte duur. Ik ben er blij mee dat ik nog gewoon kan eten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186229302
Hihi, ik had al een beetje zo'n vermoeden inderdaad, van wat smac is/was/zou moeten zijn. Ik heb ooit, na jaaaaaren geen vlees, een hapje van een frikandel geproefd. Of nou ja, in mijn mond genomen. Maar dat smaakte zoooo ontzettend vies, dat ik het meteen weer uitspuugde. Het smaakte echt helemaal niet (meer) naar hoe ik dacht dat het smaakte/hoe het ruikt of zo. Dus toen was ik ook meteen genezen.

Ik ben vroeger trouwens als eerst gestopt met vlees eten omdat ik er niet van hield, ik was nog een kindje toen. En pas wat later werd het ook principieel, ging ik ook op school mijn betogen over dierenleed (bio-industrie, dierproeven etc) houden. Ik mis het verder totaal niet om het niet te eten. Mijn lief at nog vlees toen wij samen iets kregen, maar hij is er vrij vlot ook mee gestopt (eerst ook flexitarier) en mist er ook niets (meer) van. Denk dat hij inmiddels ook al zo'n 12 jaar of zo geen vlees/vis meer eet.

Dochter heeft naar eigen zeggen 1 keer van iemand vis gekregen (haring op een broodje volgens mij), maar ik twijfel aan het waarheidsgehalte, want ze eet/proeft echt niets, laat staan iets wat ze niet kent. :') Later als ze groot genoeg is om te begrijpen wat het inhoud om vlees/vis te eten, dan mag ze uiteraard zelf kiezen of ze het (eens) wil eten. Voor zoon hetzelfde.

Als we nu heel soms een vleesvervanger hebben, dan talen ze daar beide niet naar. Zelfgemaakte groenteburgers en falafel balletjes vinden ze trouwens wel heel lekker.
pi_186229723
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ja, de oude viel uit :’) er stond iemand ‘ergens’ oo me te wachten :’)
Ach, 3x hard roepen in die hal en je had degene wel gevonden :+

Cava O+ . Wat een verhaal zeg, en wat fijn dat M. gewoon zelf besloten heeft om die inleiding waar mama geen zin in had lekker te omzeilen. Topkind ;).

Ow god, jullie smac-cravings. Doe normaal! :P Smac is bij mij nogal geassocieerd aan vroeger en de ' het geld is op maar we moeten toch eten' -situatie die we regelmatig hadden. Macaroni met smac en slasaus van dit type:
.
Valt voor mij in hetzelfde rijtje als rijst met ragout. Of rijst met rozijnen, boter en suiker. Ow en spaghetti met instant-tomatensaus en doperwten ^O^ . Oftewel, dingen die ik nooit meer zal eten.

Mijn craving blijkt naast crodino toch echt te bestaan uit kaas :9~ . Er ligt op dit moment in de koelkast:
- oude kaas
- belegen kaas
- tuinkruidenkaas
- rookkaas
- zachte geitenkaas
- een blok feta
- een blok pecorino

De afgelopen dagen werden ze nog vergezeld door een stuk brie en een stuk rochebaron, maar die zijn gesneuveld in mijn mond :+ en ik lunchte net met een zelfgemaakte volkorentarwemeel-pannekoek met oude kaas en stroop. Verder maak je mij ook blij met dadels gevuld met roomkaas, of zoete pepertjes gevuld met kaas, maar nog het allerliefste zo'n heerlijke blauwschimmelkaas. Bwoh :9.
Aangezien ik ook zelf brood bak, bak ik nu allemaal brood wat lekker kan combineren met kaas.
Afgelopen week semolinabrood met rozijnen en rozemarijn, nu een walnotenbrood met stukjes zongedroogde tomaat.

Vlees eten wij sowieso al weinig (ik heb jarenlang vegetarisch gegeten), maar merk dat ik veel vormen van vlees gewoon echt niet lekker meer vind. Witvis krijg ik brandend maagzuur van, heel af en toe eens een goed stukje zalm maar dat is het ook wel momenteel. Garnalen vind ik dan wel weer heel lekker.

Ela, wat klinkt ze heerlijk jarig, je grote O+
  maandag 15 april 2019 @ 12:32:51 #58
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186229928
Ooh Cavabien wat n prachtig kindje heb je gemaakt zeg! O+

Over kiind magazine, ik lees het heel graag bij de verloskundige in de wachtkamer en volg ze ook op sociale media. Vind het een fijne afwisseling op het gangbare omtrent zwangerschap/ geboorte/ opvoeding. Maar ik snap best dat niet iedereen zich er altijd in kan vinden. Heb pas nog contact met ze gehad over het verzorgen van catering bij hun evenementen en volgens mij zijn het ook hartstikke fijne mensen die die boel runnen. De festivals etc. zijn voor mij ook wat te ver weg om gewoon heen te gaan, maar ik hoop in de toekomst met ze samen te kunnen werken.

Haha Smac, stelletje viezerikken :P
Mijn meest recente craving is bier. Ik drink nu zeer geregeld alcoholvrij bier, terwijl ik voor de zwangerschap eigenlijk nauwelijks bier (of alcohol) dronk. Ben nu echt gek op drankjes met bubbels, maar niet op zoete, dus dan is bier perfect. Nog liever heb ik kombucha (gefermenteerde ijsthee) maar dat is heel duur. Al ga ik het deze week eindelijk weer zelf maken. Zit ook nog eens vol probiotica.

Ik vergeet steeds dat ik geen normale porties meer kan eten omdat er geen ruimte meer voor is. Het voelt dan echt alsof ik uit elkaar plof en kan dan totaal geen comfortabele houding meer vinden. En dan zit ik echt te zuchten en steunen op de bank met m'n nu nog best bescheiden buik.

Gefeliciteerd met je dochter Ela! En die dadelballetjes op n stokje klinken echt als een leuke/lekkere traktatie.

Voor mij is de drukke periode met werk aangebroken dus ik ben hier ook niet meer zo veel, maar lees nog wel alles (vluchtig).
Mijn zwangerschap verloopt nu sinds een aantal weken wel voorbeeldig. Ik heb echt nergens echt last van en voel me lekker en energiek. Ik hoop dat dit nog lang aanhoudt zo.
Van het weekend was mijn babyshower, georganiseerd door een vriendin. Ondanks dat ik het idee totaal corny vond was het gewoon een heel gezellig samen zijn met vrienden, familie, thee en taart. De baby van een vriendin was er ook en dat is zooo'n schatje dat ik ook echt niet kan wachten tot ik er zelf een heb O+

Wat gaat het enorm snel ook zeg. Nog 17 weken te gaan, maar mogelijk heb ik over 3,5 maand gewoon een baby! Ik kan het me nog helemaal niet voorstellen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186229931
Hahaha jaa ik weet dat het echt de ranzigste craving is die ik kon hebben. :') Dat maakt hem hilarisch. Ik ga zo de leftovers eten en dan is het weer gedaan met de smac.

Maar even hoor, smac met macaroni en slasaus? Wtf. Wtf wtf. Die combi lijkt me echt vreselijk hahaha. Je broodrecepten klinken super chill. Heb je een machine? Ik wel namelijk en als het daarmee kan, zou ik heel graag je recepten ontvangen! En kaas is sowieso de beste uitvinding ooit. Alle soorten kaas.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186229968
Om een beetje tegengas te geven, het wordt van de week super goed weer dus er gaat met pasen een dikke steak op de bbq hier.

Heerlijk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 april 2019 @ 12:38:06 #61
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186230022
Ooh douche-eendje, die pannekoek van je! Ik wil het! Kaas en stroop op de pannekoek is ook een van mijn favo's. Maar ik probeer al een paar jaar ( tevergeefs) zuivel ook uit mijn dieet te halen, dus het gebeurd niet zo veel.

Hier ook weer lekker aan de broodbak sinds ik een oven heb in ons nieuwe huis. Met n zelf gekweekte desemcultuur O+ Vooral veel volkorenbroden met heel veel verschilende soorten zaden en pitten. Weinig maakt me blijer omtrent voedsel :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186230024
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:33 schreef Rebubbled het volgende:
Hahaha jaa ik weet dat het echt de ranzigste craving is die ik kon hebben. :') Dat maakt hem hilarisch. Ik ga zo de leftovers eten en dan is het weer gedaan met de smac.

Maar even hoor, smac met macaroni en slasaus? Wtf. Wtf wtf. Die combi lijkt me echt vreselijk hahaha. Je broodrecepten klinken super chill. Heb je een machine? Ik wel namelijk en als het daarmee kan, zou ik heel graag je recepten ontvangen! En kaas is sowieso de beste uitvinding ooit. Alle soorten kaas.
Hahaha, succes met je leftovers :P. Ja, er waren wel meer rare combinaties waarmee ik ben opgegroeid, maar deze spant wel zo ongeveer de kroon.
Ik weet niet of deze recepten het ook doen in een broodbakmachine, ik kneed alles met een kitchenaid heavy duty en brood ligt nu voor mij in een rijsdoek te rijzen om straks de oven in te mogen. Kneden moet wel lukken met een broodbakmachine, maar verder zal je denk ik ook gewoon aan de slag moeten met gewoon rijzen, vormen en bakken in een oven.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:34 schreef Ticootje het volgende:
Om een beetje tegengas te geven, het wordt van de week super goed weer dus er gaat met pasen een dikke steak op de bbq hier.

Heerlijk!
Ja leuk, nu heb ik zin in halloumi van de bbq }:|
pi_186230086
Ik droom al maanden van een bloederige ribeye. Zodra deze baby uit me is en ik in staat ben er zelf een te bakken of ergens heen te gaan om er een te laten bakken, dan ga ik los. Ook gerookte zalm wordt de eerste week mijn go to voedsel denk ik. God wat snak ik daar al maanden naar. De verboden cravings vind ik een van de lastigste dingen aan de zwangerschap denk ik.

En ik ben zo blij met het weer en mijn nieuwe schutting. Ik kan eindelijk de hele dag in de tuin crashen in mijn pyjama outfit.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186230143
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:42 schreef Rebubbled het volgende:
Ik droom al maanden van een bloederige ribeye. Zodra deze baby uit me is en ik in staat ben er zelf een te bakken of ergens heen te gaan om er een te laten bakken, dan ga ik los. Ook gerookte zalm wordt de eerste week mijn go to voedsel denk ik. God wat snak ik daar al maanden naar. De verboden cravings vind ik een van de lastigste dingen aan de zwangerschap denk ik.

En ik ben zo blij met het weer en mijn nieuwe schutting. Ik kan eindelijk de hele dag in de tuin crashen in mijn pyjama outfit.
Ik ging laatst uit eten en daar hadden ze dagvers gerookte zalm. Helemaal nagevraagd bij de kok of het echt veilig was, bleek dat zijn vrouw recent bevallen was en dat hij nu zalm kon roken had een reden :').
pi_186230171
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 12:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha, succes met je leftovers :P. Ja, er waren wel meer rare combinaties waarmee ik ben opgegroeid, maar deze spant wel zo ongeveer de kroon.
Ik weet niet of deze recepten het ook doen in een broodbakmachine, ik kneed alles met een kitchenaid heavy duty en brood ligt nu voor mij in een rijsdoek te rijzen om straks de oven in te mogen. Kneden moet wel lukken met een broodbakmachine, maar verder zal je denk ik ook gewoon aan de slag moeten met gewoon rijzen, vormen en bakken in een oven.
[..]

Ja leuk, nu heb ik zin in halloumi van de bbq }:|
Ah vormen en bakken is de grootste issue niet. Wil je ze me sturen?

Heb je weleens halloumifrietjes geprobeerd? Halloumireepjes door wat bloem met kruiden halen, ik gebruik altijd de baharat van Jannie de Boer aangezien dat zonder toegevoegd zout is en halloumi al zout genoeg is. En dan bakken in een laagje olie tot ze bruin zijn. Heerlijk met een sausje van yofresh met harissa erdoor en tuinerwtjes met munt en feta salade erbij als frisse zurige tegenhanger. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186230192
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 12:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik ging laatst uit eten en daar hadden ze dagvers gerookte zalm. Helemaal nagevraagd bij de kok of het echt veilig was, bleek dat zijn vrouw recent bevallen was en dat hij nu zalm kon roken had een reden :').
Hahahaha doe mij zo'n man! Ik had inderdaad gelezen dat vers bij de visboer vandaan een optie is, maar ik waag het er liever niet op. Alhoewel ik een keer heb gezondigd tijdens een high tea, maar daarna voelde ik me zo ontzettend schuldig..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 15 april 2019 @ 12:52:15 #67
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186230210
Guuuuys! Hongeeerr! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186230534
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:49 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah vormen en bakken is de grootste issue niet. Wil je ze me sturen?

Heb je weleens halloumifrietjes geprobeerd? Halloumireepjes door wat bloem met kruiden halen, ik gebruik altijd de baharat van Jannie de Boer aangezien dat zonder toegevoegd zout is en halloumi al zout genoeg is. En dan bakken in een laagje olie tot ze bruin zijn. Heerlijk met een sausje van yofresh met harissa erdoor en tuinerwtjes met munt en feta salade erbij als frisse zurige tegenhanger. O+
Ze komen zo je kant op via pm :). Nee, nog geen halloumifrietjes geprobeerd maar ik denk dat dat niet al te lang op zich laat wachten O-). Het klinkt te lekker!
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:38 schreef -Mellow- het volgende:
Ooh douche-eendje, die pannekoek van je! Ik wil het! Kaas en stroop op de pannekoek is ook een van mijn favo's. Maar ik probeer al een paar jaar ( tevergeefs) zuivel ook uit mijn dieet te halen, dus het gebeurd niet zo veel.

Hier ook weer lekker aan de broodbak sinds ik een oven heb in ons nieuwe huis. Met n zelf gekweekte desemcultuur O+ Vooral veel volkorenbroden met heel veel verschilende soorten zaden en pitten. Weinig maakt me blijer omtrent voedsel :D
Ow jouw broodbakken klinkt ook fantatisch. Ik heb al tijden de puf niet om met desem weer aan de slag te gaan dus bak met gist. Mijn favoriete tripje momenteel is die naar de molen om dan van die heerlijke bruine papieren zakken gevuld met allemaal soorten bloem en meel te halen O+.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:52 schreef pinquit het volgende:
Guuuuys! Hongeeerr! :D
Sorry schat :*. Heb je nu meer opties naast smac?
  maandag 15 april 2019 @ 13:10:31 #69
208890 June.
Seriously?
pi_186230573
Al die eetverhalen haha. Nice. Ik heb nu zin in een kroket. En kaas.
Shine bright like a diamond.
  maandag 15 april 2019 @ 13:11:03 #70
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186230589
Koekjes :P

Ik ga zo even naar Albert Heijn denk ik ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186230867
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:42 schreef Rebubbled het volgende:
Ik droom al maanden van een bloederige ribeye. Zodra deze baby uit me is en ik in staat ben er zelf een te bakken of ergens heen te gaan om er een te laten bakken, dan ga ik los. Ook gerookte zalm wordt de eerste week mijn go to voedsel denk ik. God wat snak ik daar al maanden naar. De verboden cravings vind ik een van de lastigste dingen aan de zwangerschap denk ik.

En ik ben zo blij met het weer en mijn nieuwe schutting. Ik kan eindelijk de hele dag in de tuin crashen in mijn pyjama outfit.
Die ribeye gewoon diepvriezen 2 dagen en daarna bloedend verslinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186231188
:') Allemaal hongerige zwangere vrouwen in een topic. Heerlijk dit. Ik ga zo ook nog een broodje met nutella en aardbeien maken. Boyfriend kwam net thuis met een super vers witbrood. Precies wat ik nodig heb in mijn leven.

Net met een plant met beginnend spint onder de douche gestaan. Ik doe mijn best om bezig te blijven deze laatste dagen haha.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf maandag 15 april 2019 @ 14:03:11 #73
148247 taxibabe
pi_186231497
Nutella! Sinds een week wil ik dat ook elke dag op brood! :9
pi_186231790
Een bekertje met hagelslag en een lepel :') _O_
pi_186231852
Nog even de traktatie van m'n dochter showen ;) O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186231872
Oh ziet er super uit Ela! Love de tafel met verfspetters. Een tafel met verhalen van liefde en avonturen. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186231973
Ela nog gefeliciteerd met jullie dochter! *O* Wat ziet het er mooi uit. 6 jaar alweer (Als ik het goed heb onthouden. :@ ) O+
  maandag 15 april 2019 @ 14:45:01 #78
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186232057
Ziet er lekker uit, ela! En gefeliciteerd met je grote dochter!

Ik verlang heel erg naar een groot glas versgeperste jus, naar een bosbessenmuffin, verse fruitsalade en naar chocoladekokosbolletjes, maar ik eet nu suikervrij (alle varianten van) en koolhydraatarm. Op mijn kraambed wil ik dit wel allemaal. :9~
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 15 april 2019 @ 14:49:00 #79
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186232101
Over traktatie gesproken, ik ben nog op zoek naar ideeen voor iets dat mijn zoon kan trakteren op de opvang als de baby er is. Maar het moet suikervrij zijn en vrij van plastic. Het enige wat ik tot nu toe heb bedacht is een kartonnen Nijntje of ooievaar op een doosje rozijntjes plakken. Nu alleen nog moed verzamelen om dat te gaan knutselen. :O Kant en klaar kopen kan ook, maar ik vind het een beetje idioot om voor zoiets geknutseld geld uit te geven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186232107
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:52 schreef pinquit het volgende:
Guuuuys! Hongeeerr! :D misselijk :X
Ela gefeliciteerd met je grote! Wat een geniale traktatie O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_186232682
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:27 schreef elamanilo het volgende:
Nog even de traktatie van m'n dochter showen ;) O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd met je oudste! *O*
pi_186232814
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:49 schreef Mariposas het volgende:
Over traktatie gesproken, ik ben nog op zoek naar ideeen voor iets dat mijn zoon kan trakteren op de opvang als de baby er is. Maar het moet suikervrij zijn en vrij van plastic. Het enige wat ik tot nu toe heb bedacht is een kartonnen Nijntje of ooievaar op een doosje rozijntjes plakken. Nu alleen nog moed verzamelen om dat te gaan knutselen. :O Kant en klaar kopen kan ook, maar ik vind het een beetje idioot om voor zoiets geknutseld geld uit te geven.
Rozijntjes zitten toch ook gewoon suikers in?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186232969
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:49 schreef Mariposas het volgende:
Over traktatie gesproken, ik ben nog op zoek naar ideeen voor iets dat mijn zoon kan trakteren op de opvang als de baby er is. Maar het moet suikervrij zijn en vrij van plastic. Het enige wat ik tot nu toe heb bedacht is een kartonnen Nijntje of ooievaar op een doosje rozijntjes plakken. Nu alleen nog moed verzamelen om dat te gaan knutselen. :O Kant en klaar kopen kan ook, maar ik vind het een beetje idioot om voor zoiets geknutseld geld uit te geven.
Lange vingers met boter en roze/blauwe muisjes?
  maandag 15 april 2019 @ 15:56:58 #84
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186232999
Mariposas, een bak blauwe bessen? :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186233012
Owja, alternatief voor beschuit met muisjes moet ik nog zoeken. Al het beschuit kan sesam bevatten/sporen van sesam bevatten en dat spul wil ik dan gewoon niet in huis. Wel een merk glutenvrij/allergenenvrij beschuit gevonden, maar 3,65 voor een pakje beschuit vind ik wat te dol :')
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:56 schreef pinquit het volgende:
Mariposas, een bak blauwe bessen? :')
Hehehe, of aardbeien. Wel episch inderdaad.
  maandag 15 april 2019 @ 15:58:09 #86
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186233017
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Rozijntjes zitten toch ook gewoon suikers in?
Mja, voor de opvang geldt vooral geen bewerkte producten met suikers, dus geen koekjes, snoepjes en chocolade zeg maar. Dat past niet in hun visie. Fruit kan zeker wel. :)
Overigens maken ze met feestdagen wel eens dingen met kokosbloesemsuiker, dus mja. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186233041
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:58 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mja, voor de opvang geldt vooral geen bewerkte producten met suikers, dus geen koekjes, snoepjes en chocolade zeg maar. Dat past niet in hun visie. Fruit kan zeker wel. :)
Overigens maken ze met feestdagen wel eens dingen met kokosbloesemsuiker, dus mja. :')
Mandarijnen met een gezichtje erop en een vlaggetje met "hoera er is een baby geboren" ofzo.
pi_186234214
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:58 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mja, voor de opvang geldt vooral geen bewerkte producten met suikers, dus geen koekjes, snoepjes en chocolade zeg maar. Dat past niet in hun visie. Fruit kan zeker wel. :)
Overigens maken ze met feestdagen wel eens dingen met kokosbloesemsuiker, dus mja. :')
Ah!
Ik knutselde toendertijd wel wat met rijstwafels en dan een plaatje. Maar zonder plastic ook weer lastig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186234608
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 15:57 schreef douche-eendje het volgende:
Owja, alternatief voor beschuit met muisjes moet ik nog zoeken. Al het beschuit kan sesam bevatten/sporen van sesam bevatten en dat spul wil ik dan gewoon niet in huis. Wel een merk glutenvrij/allergenenvrij beschuit gevonden, maar 3,65 voor een pakje beschuit vind ik wat te dol :')
[..]

Hehehe, of aardbeien. Wel episch inderdaad.
Soepstengels door de witte chocolade rollen en daarna door de muizen?

Mariposas, een roze of blauw bakje met popcorn en de naam van de baby erop? Yoghurtijsjes met vers fruit maken?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186234866
Ik ben echt super misselijk nu door het lezen van dit steeds handiger geworden topic...
Schudden voor gebruik
pi_186235397
Cavabien... bedankt voor het delen van het begin van het nieuwe hoofdstuk O+
Schudden voor gebruik
  maandag 15 april 2019 @ 18:36:38 #92
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186235623
@douche-eendje
Serieus? Mogen al die kazen? Zit ik me nou voor niks zo in te houden? :o

Ik weet niet meer wie er af gaf op rijst,boter en suiker, maar rijstebrij behoort hands down tot 1 van mijn 5 (tevens mijn man’s) lievelingsgerechten ooit. :9
Je kunt me er echt voor wakker maken.
Kleffe natte rijst, suiker, boter en kaneel in de pan en dan uren onder een dekbed garen. Mmm.
Overmorgen maar eens maken :9

Ik werd net gebeld door Mn vk dat Mn glucosewaarde niet goed was. 7.0.
Plotseling bedacht ik me dat ik halverwege die 2 uur na de lunch ook nog een handje winegums en 2 choc koekjes op had. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben :Y) Hoe kon ik zo stom zijn.
Dus nu moet ik weer terug. Ach.. houdt me op straat. Lekker weer om te fietsen dus geen probleem.
Vergat vandaag wel meer. Een dure ketting bij de bloemenwinkel. Nog voor gebeld, maar ze hebben hem niet gevonden dus ik heb echt dikke pech.

Ik heb me een beetje laten gaan en ga zo 4 witlofjes eten. Was vergeten dat niemand het lekker vind in huis en opbakken vind ik echt niet lekker meer na bereiden. Dan maar met niks erbij :)

Vandaag lekker in de tuin bezig geweest. Mn blauwe regen weer geleid, net als de druif.
En de blauwe bessen eindelijk in zure grond gezet. Een klusje dat al 9 weken op me lag te wachten. Eetbare tuin. Love it. Kan niet waxhten tot Mn andijvie en andere stekken groot genoeg zijn voor in de tuin. O+
Zonder hoop geen leven.
  maandag 15 april 2019 @ 18:52:04 #93
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186235871
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 15:57 schreef douche-eendje het volgende:
Owja, alternatief voor beschuit met muisjes moet ik nog zoeken. Al het beschuit kan sesam bevatten/sporen van sesam bevatten en dat spul wil ik dan gewoon niet in huis. Wel een merk glutenvrij/allergenenvrij beschuit gevonden, maar 3,65 voor een pakje beschuit vind ik wat te dol :')
[..]

Hehehe, of aardbeien. Wel episch inderdaad.
Rijstwafels een optie? Of misschien levert dat hetzelfde probleem op....
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 15 april 2019 @ 18:55:05 #94
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186235931


Ik kocht net weer deze. Zuur, beetje bitter, bubbels O+ Ik was er al verslingerd aan, maar nu al zwangerend nog meer
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186237339
Sisu, ik kan ook echt niet wachten tot deze baby eruit is en ik weer mijn tuintje in kan. Hoe heb je de grond verzuurd? Ik wil frambozen planten en die gaan daar ook lekker op. Verder wacht ik braaf op ijsheiligen voor de pepers en tomaten de tuin in gaan. En ik wil een aardbeienbak maken.

Als ik dan een tuin moet bijhouden, moet het me ook wat opleveren.

Balen van je suikerwaardes.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186238029
Hier deden ze het allebei nog steeds. Ik vond het heel leuk om te zien dat de ervaren gynaecoloog zo met de echo alles vond, overal zo heen navigeerde wat ze maar wilde zien en toen de co assistent mocht oefenen dat het toch een heel vak apart lijkt. En dan zijn het er ook nog eens twee dus het was voor haar toch vrij lastig om in 1x 1 opdracht uit te voeren want die 2 zijn nu al eigenwijs natuurlijk.
Wat ons op de discussie bracht, dat je tegenwoordig echo apparaten kan huren en dus thuis een echo kan maken. Als leek gaat het je waarschijnlijk toch echt niet lukken om die mooie echo foto’s te maken, dus waarom doen mensen dat?

In elk geval gaan de twins aardig gelijk op, 1 loopt wat voor op de meting wat betreft zn buik (dikke), en of ik de suikertest toch wel deze week wilde inplannen. Ik heb thuis ook nog teststrips en zit 2 uur na eten toch echt nog dik boven de 7, al een paar metingen. De gynaecoloog dacht zelf wel dat er nu al wel uit zou komen dat er weer diabetus is, maar anders zou dat wel over 6 weken zijn. Ze achtte de kans blijkbaar nihil dat het niet terug zou komen.

Oh en het geslacht dat de verloskundige zag bij 13 weken, 3 dagen klopte inderdaad. Best tof dat ze dat zo vroeg zag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186238380
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 18:36 schreef Sisu het volgende:
@:douche-eendje
Serieus? Mogen al die kazen? Zit ik me nou voor niks zo in te houden? :o

Jup. Geen rauwmelkse kazen eten, de rest kan echt geen kwaad. Bij AH zit er duidelijk een zwarte ronde sticker op als het rauwmelks is.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:52 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Rijstwafels een optie? Of misschien levert dat hetzelfde probleem op....
Vaak hetzelfde probleem en tsja, rijstwafels :P
pi_186239337
Flav waar hang je uit? :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186239954
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 21:01 schreef Rebubbled het volgende:
Flav waar hang je uit? :D
Chillend op de bank :')
Geen tekenen van een naderende bevalling haha.
pi_186242001
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 19:48 schreef Rebubbled het volgende:
Sisu, ik kan ook echt niet wachten tot deze baby eruit is en ik weer mijn tuintje in kan. Hoe heb je de grond verzuurd? Ik wil frambozen planten en die gaan daar ook lekker op. Verder wacht ik braaf op ijsheiligen voor de pepers en tomaten de tuin in gaan. En ik wil een aardbeienbak maken.

Als ik dan een tuin moet bijhouden, moet het me ook wat opleveren.

Balen van je suikerwaardes.
Dennennaalden in je aarde stoppen
Schudden voor gebruik
pi_186242012
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 20:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jup. Geen rauwmelkse kazen eten, de rest kan echt geen kwaad. Bij AH zit er duidelijk een zwarte ronde sticker op als het rauwmelks is.
[..]

Vaak hetzelfde probleem en tsja, rijstwafels :P
Gepastauriseerd is het prima.
Schudden voor gebruik
pi_186242638
Lang leve de zwangere neus....

Ik voelde mij een beetje bezwaard om te bellen naar de centrale met mijn zorgen. Nadat ik eerst over de schuttingen had gehangen van de buren om te kijken of het daar vandaan kwam...

Een irriterende brandlucht buiten.

Door mijn melding gaan ze het opschalen, begreep ik. Ik was er snel bij dat er een boel verderop brand is. (Ik bedoel dan niet de horror in Parijs)

Nu vroeg ik mij af... zijn er meer die nu zoveel meer ruiken nu ze zwanger zijn?
Schudden voor gebruik
pi_186243242
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 21:23 schreef Flav het volgende:

[..]

Chillend op de bank :')
Geen tekenen van een naderende bevalling haha.
Aight. Hier ook niet. Wel is ze echt zwaar aan het worden haha.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 15 april 2019 @ 23:26:35 #104
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186243340
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 22:54 schreef Stippelrientje het volgende:
Lang leve de zwangere neus....

Ik voelde mij een beetje bezwaard om te bellen naar de centrale met mijn zorgen. Nadat ik eerst over de schuttingen had gehangen van de buren om te kijken of het daar vandaan kwam...

Een irriterende brandlucht buiten.

Door mijn melding gaan ze het opschalen, begreep ik. Ik was er snel bij dat er een boel verderop brand is. (Ik bedoel dan niet de horror in Parijs)

Nu vroeg ik mij af... zijn er meer die nu zoveel meer ruiken nu ze zwanger zijn?
Alleen de zweetvoeten van m'n vriend :') als hij thuiskomt uit werk gaat hij nu eerst z'n voeten wassen. De lieverd O+
Maar verder is het me niet opgevallen eigenlijk.
Maar voor jouw omgeving nu wel erg nuttig ^O^
pi_186244260
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 23:26 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Alleen de zweetvoeten van m'n vriend :') als hij thuiskomt uit werk gaat hij nu eerst z'n voeten wassen. De lieverd O+
Maar verder is het me niet opgevallen eigenlijk.
Maar voor jouw omgeving nu wel erg nuttig ^O^
:D

Mijn meneer moet op zijn werk poepen:r :')

Wat lief dat hij ze gelijk wast!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 16-04-2019 04:12:35 ]
Schudden voor gebruik
pi_186245490
De hypnobirthing cursus hier is afgerond. Gisteravond was de laatste bijeenkomst. Ergens jammer, maar ergens ook erg fijn om de maandagavond weer vrij te hebben. Het was best slopend om tot na 22.00 uur nog op pad te zijn. Ik ben echt blij dat ik er voor gekozen heb de cursus te doen. Ik heb er nu meer vertrouwen in dat ik mezelf in ontspanning kan helpen, eventueel met hulp van mijn man. Al moet er nog wel flink geoefend worden. En de man heeft een mooie positievere kijk op bevallingen gekregen, waar hij eerst echt het klassieke film-idee had (vliezen breken onverwachts, direct gestresst in een auto, schreeuwend op bed bevallen met allerhande medisch personeel er omheen).

Ela, gefeliciteerd met je grootste! 6 jaar alweer. Ik blijf dat maar zeggen.. het is zo'n gek idee dat we samen in het rammelaars-topic hebben geschreven :o .

Tico, wat fijn dat je tweeling het goed doet. Jij had bij je voorgaande zwangerschappen ook zwangerschapsdiabetes?
pi_186245602
Volgens mij is m’n schaambot gebroken.
Wat een pijn! Zelfs ademen doet pijn down under.
Als hij nu niet is ingedaald weet ik het ook niet meer :')
Straks weer op controle, als hij er niet al is uitgevallen.
  dinsdag 16 april 2019 @ 08:06:07 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186245879
Flav :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 16 april 2019 @ 08:57:17 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186246324
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 07:09 schreef BobbyMcGee het volgende:


Tico, wat fijn dat je tweeling het goed doet. Jij had bij je voorgaande zwangerschappen ook zwangerschapsdiabetes?
Yep!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186247066
Sterkte Flav! Hopelijk valt je baby er snel uit!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 16 april 2019 @ 10:33:23 #111
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186247552
Tico, wat tof dat alles goed gaat daar binnen! Houden jullie het geslacht geheim? Of heb ik het per ongeluk gemist. ;) (Nieuwsgierig!) En niet leuk van de zwangerschapsdiabetes, maar je hebt al ervaring, dus hopelijk is het goed te doen, ook met een tweeling in je buik.

Bobby, fijn dat je lief nu een andere (realistischere?!) kijk op de bevalling heeft gekregen. Goed dat je het aanhaalt, ik ga m'n hypnobirthing CD ook weer opzoeken om weer even te oefenen/het weer op te pikken. En bizar he, dat we samen in het rammelaars topic zaten. En dan te bedenken dat ik ook 7 jaar heb gerammeld voordat m'n grote dochter er eindelijk kwam. Ik ben benieuwd wie er bij jullie komt. O+

Flav, au! Ik was laatst aan het aankleden ( :') ) en toen 'brak' ik ook m'n schaambot. :o Zooooveel pijn, ik moest er instant van huilen en kon echt niet meer bewegen een poosje... Ik voelde me toen ook echt even super zielig en gehandicapt. Maar hier is er nog niets ingedaald, ik was gewoon echt zelf heel moeilijk bezig of zo... Bij jou zijn het echt die laatste loodjes, ik ben benieuwd wat er allemaal gaande is. Succes straks! Wat Stippel zegt ;) :D O+
  dinsdag 16 april 2019 @ 10:42:45 #112
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186247669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:33 schreef elamanilo het volgende:
Tico, wat tof dat alles goed gaat daar binnen! Houden jullie het geslacht geheim? Of heb ik het per ongeluk gemist. ;) (Nieuwsgierig!) En niet leuk van de zwangerschapsdiabetes, maar je hebt al ervaring, dus hopelijk is het goed te doen, ook met een tweeling in je buik.

Bobby, fijn dat je lief nu een andere (realistischere?!) kijk op de bevalling heeft gekregen. Goed dat je het aanhaalt, ik ga m'n hypnobirthing CD ook weer opzoeken om weer even te oefenen/het weer op te pikken. En bizar he, dat we samen in het rammelaars topic zaten. En dan te bedenken dat ik ook 7 jaar heb gerammeld voordat m'n grote dochter er eindelijk kwam. Ik ben benieuwd wie er bij jullie komt. O+

Flav, au! Ik was laatst aan het aankleden ( :') ) en toen 'brak' ik ook m'n schaambot. :o Zooooveel pijn, ik moest er instant van huilen en kon echt niet meer bewegen een poosje... Ik voelde me toen ook echt even super zielig en gehandicapt. Maar hier is er nog niets ingedaald, ik was gewoon echt zelf heel moeilijk bezig of zo... Bij jou zijn het echt die laatste loodjes, ik ben benieuwd wat er allemaal gaande is. Succes straks! Wat Stippel zegt ;) :D O+
Nee het is geen geheim, they’re twin boys.
Maar voor de op vind ik het wat onnodig. Bij bram hielden we het echt geheim, dat werd niet op prijs gesteld. Maar eigenlijk vind ik het niet zo leuk om te delen. Het haalt een beetje het speciale eraf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 april 2019 @ 10:46:01 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186247707
Vooral de reacties: oh wat leuk voor Bram! (Alsof meisjes dus niet leuk zouden zijn)
Gelukkig maar anders werd het wel een meiden huis he? (Pardon wat?)

Maar goed algemene reacties op een tweelingzwangerschap zijn louter niet al te positief, dus ik raak dan extra geirriteerd over dat het dan maar goed is dat het geen meiden zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 april 2019 @ 10:46:10 #114
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186247712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee het is geen geheim, they’re twin boys.
Maar voor de op vind ik het wat onnodig. Bij bram hielden we het echt geheim, dat werd niet op prijs gesteld. Maar eigenlijk vind ik het niet zo leuk om te delen. Het haalt een beetje het speciale eraf.
O+
Mooi gezin wel, twee grote zussen en daarna drie broertjes.
Vreemd dat anderen zich ermee bemoeiden toen jullie het vorige keer geheim hielden.. Kan me voorstellen dat dat wel iets toevoegt om samen te weten en verder nog niemand.
Wel bijzonder dat de echoscopiste het vorige keer zo vroeg al kon zien.

Hoe voel je je verder? Merk je (veel) verschil met de eenling zwangerschappen? Of gaat het nu nog aardig gelijk op?
pi_186248324
@Ticootje ik snap dat ook niet waarom mensen minder positief zijn als het een tweelingzwangerschap is. 2 kindjes die in je buik groeien is toch super bijzonder?
En over dat geheim houden van het geslacht..
Schijnbaar mag je tegenwoordig niks meer voor jezelf houden, werden hier ook stapelgek van al dat gevis.

@elamanilo de pijn is al een heel stuk minder na een bezoekje aan het kleine kamertje :P

Heb zojuist toch maar een cordring besteld, die komt morgen met de post. Dus baby blijf nog even zitten totdat de post is geweest :D
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:36:53 #116
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186248401
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:46 schreef Ticootje het volgende:
Maar goed algemene reacties op een tweelingzwangerschap zijn louter niet al te positief, dus ik raak dan extra geirriteerd over dat het dan maar goed is dat het geen meiden zijn.
Bizar eigenlijk. Ik vind het zwanger zijn van 1 kindje al magisch, laat staan dat je lijf 'gewoon' in staat is om een dubbele topprestatie te leveren door 2 kindjes te dragen en groot te mogen brengen.

Hier ook continu gevis naar het geslacht terwijl wij het echt voor ons zelf willen houden. Alsof het zo ontzettend belangrijk is voor iedereen? Jeetje, ik ben gewoon zwanger, er zijn geen gekke dingen aan de hand met mij en mijn kind, kunnen we de focus even gewoon daarop houden in plaats van in-utero-genderstereotypering?
Ik ben blij dat ik zwanger mocht worden en daar dolgelukkig mee. Het feit dat wij het weten is vooral onromantisch praktisch voor naam en geboortekaartje :P
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:38:46 #117
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186248414
Ha, goed dat je daar alvast wat pijn kon achterlaten Flav. :') :D

Hier trouwens dus een best behoorlijke buik en ik merk deze zwangerschap opeens dat mensen zich daar ook graag mee bemoeien. Zo wil iedereen bij mij juist telkens weten of er soms niet twee inzitten. En mensen zeggen zelfs tegen me dat ze medelijden hebben dat ik met zo'n grote buik rond moet lopen?! :'( Ze willen dan ook graag vertellen dat hun buik ooit al heel groot was, maar dat die van mij toch echt nog wel groter is. En ze schrikken allemaal als ik dan zeg dat ik nog wel een aantal weken te gaan heb...

Vorige zwangerschappen heeft nooit iemand zich met mijn buik bemoeit eigenlijk. Nooit raakte iemand het ongevraagd aan (dat nu gelukkig ook niet trouwens), maar mensen hadden er ook niet een uitgesproken mening over van ohhh wat groot of ohhh nog bescheiden. Ik merkt nu in ieder geval hoe stom het is, dat bemoei. Vooral zo op het einde, als je lekker aan het coconnen bent, maar toch even naar de winkels kuiert. Dat dan die caissières zich allemaal maar laten gaan.

Hier weten we het geslacht niet, dus als iemand het vraagt is dat simpel. ;) Misschien is dat nog een goeie om te zeggen, gewoon dat je het zelf ook niet weet. :P
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:41:19 #118
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186248441
Ja jeetje Ela, wat zielig voor je, die buik!

:') mensen, aaagh. In niet zwangere toestand houd ik me al op gepaste afstand van mensen, nu helemaal :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:44:19 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186248482
En goedemorgen allemaal! Ik ontving zojuist m'n laatste belachelijk nutteloze aankoop voor deze baby (hoop ik) :+


Maar jullie snappen dat ik dit voedingskussen in de vorm van een walvis gewoon echt nodig had. O+
Joe!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 16 april 2019 @ 12:02:39 #120
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186248749
Whehehe Pinq :D. Dat ding is episch!

Ik zou er echt teveel flauwe grapjes over/mee gaan maken _O-
  dinsdag 16 april 2019 @ 12:13:00 #121
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186248867
Woahhh dat is een tof ding Pinq! :D O+
  dinsdag 16 april 2019 @ 12:21:38 #122
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186248998
Ik wil ook een walvis :'(

Ik wil eigenlijk heel veel, maar Mn rekening is op 25 euro na leeg. Staat wel genoeg op Mn ‘flexibele’ spaarrekening hoor, maar daar kom ik liever niet aan. Dus tot de 25e wordt het krap en op Mn handen zitten.

Ik heb vandaag m’n ramen aan de achterkant van het huis gelapt. Én de kozijnen. Wat wordt dat smerig joh. Heerlijk dat ik daar nu de tijd voor heb om het schoon te maken.
Nu zou ik heel graag alle andere ramen willen doen, maar morgen is er nog een dag.

En O+ Happy hormones O+
Het engel wollen pakje is binnen gekomen. Ik twijfelde over de kleur, berry. Of het niet te girly zou zijn, maar het is zó móóí!
Kan niet wachten tot het past. O+
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 16 april 2019 @ 12:27:28 #123
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186249080
Ohh fijn he Sisu O+ alles in je post eigenlijk! Oké, behalve het geld op je rekening, dat is hier nu ook alleen nog voor de boodschappen. Gelukkig zijn we over de helft van de maand :+

Mijn moeder komt vandaag de badkamer poetsen :D normaal doe ik het liefste alles zelf, maar ze vroeg of ze nog iets kon doen en, nouja, zoiets is gewoon toch wel fijn :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186249193
Bobby, hier dezelfde ervaring met de cursus. Het was heel fijn, ook vooral voor hem, om te horen dat het allemaal niet zo hysterisch hoeft en dat er dingen zijn die hij kan doen. Ik raad hem ook aan iedereen aan.

Net terug van VK, mw. is weer ontdaalt.. Deze baby denkt echt dat mijn navel de uitgang is hoor..

Pinq wat super relaxt van je moeder.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 16 april 2019 @ 13:18:57 #125
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186250035
@pinquit _O- wat een topding! Lief dat je moeder komt helpen :)

@Rebubbled ik wist niet dat dat kon, ontdalen :@ is dit je eerste?

En wat een bemoeierige mensen overal joh! Bizar. Vooral als ze denken dat een jongen of meisje wel of niet leuk zou zijn :{ pijnlijk ook, je weet nooit wat eraan vooraf is gegaan.
Ik kan er ook heel slecht tegen als er over grote gezinnen gezegd wordt dat de ouders 'er wel pap van lusten' of 'het erg gezellig hebben' of dat er een vergelijking wordt gemaakt met konijnen }:| nou inderdaad, ze hebben zeker 4 keer seks gehad in 10 jaar, poeh poeh }:|

Zelf gelukkig geen last van bemoeierige mensen, maar wel een hoop voorpiepers in winkels :') heel apart. Maar ik denk dan: als je er zo gelukkig van wordt een minuut eerder buiten te staan, dan moet je dat vooral doen en je niet tegen laten houden door zoiets geks als fatsoen :')
  dinsdag 16 april 2019 @ 13:37:25 #126
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186250385
Ach er zijn ook nog lieve mensen op de wereld hoor :P. Vanmorgen constateerde ik namelijk dat de garage gisteren niet alleen alle bobines had vervangen, maar ook mijn auto door de wasstraat had gehaald en alle zand&troep die op de grond lag was ook magisch verdwenen O+. Dus ik zat met gelukkige hormonen in een schone, werkende auto.
pi_186251991
Ceviche, ja de eerste. Ze hangt al een tijd op het randje van indalen en laatst was het echt zo ver, zelfs gezien op de echo na de CTG. Dus ik sta er ook van te kijken. Advies is nu weer om te gaan liggen in het geval mijn vliezen breken en meteen te bellen om te checken of er enkel baby in het geboortekanaal ligt. Vooral dat vind ik er vervelend aan, dat het risico's met zich meebrengt. Voel ik me meteen een stuk minder veilig om even naar de winkel te lopen.

Ik heb lieve en stomme mensen om me heen. Ontzettend veel mensen in de tram op de prioriteitenstoeltjes die naar je buik kijken en vervolgens naar hun telefoon, zodat je ze weg moet jagen om te kunnen zitten. Een keer vielen echter al mijn pasjes uit mijn telefoonhoesje en uit alle hoeken kwamen mensen pasjes oprapen voor me. O+ En een onbekende mevrouw in de lift die me 'ohnee..' hoorde zuchten terwijl ik naar mijn zojuist losgegane veter keek en spontaan aanbood om hem te strikken. Ik heb maar een iemand in mijn omgeving die elke keer met haar grijpgrage handjes naar mijn buik grabbelt gelukkig.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 16 april 2019 @ 16:24:29 #128
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186252854
Wauw! Zo’n garage wil ik ook douche eendje!
Wat een service O+

Rebubbled,
Wat bijzonder. Wist niet eens dat het kon.
Maar natuurlijk kun je veilig naar de winkel joh!
Ik ken eigenlijk weinig verhalen van vrouwen wiens water brak terwijl ze druk bezig waren. Jij? En al helemaal geen verhalen van vrouwen die een stortvloed hadden zoals op de film. Dat laatste lijkt mij dus juist gaaf om mee te maken O+
Dus het komt echt goed!

Ik heb net het nare prikkelbosje uit de tuin gezaagd. Toen ro nog in de kinderwagen zat moest ik me er altijd zo lastig omheen wurmen. Dat wil ik nu niet meer. Hopelijk wil man de stam en wortels nog verwijderen. Ik wil er een vlinderstruik op gaan plaatsen. Vind ik altijd zo tof. Alles in Mn tuin moet een functie hebben. Een slordige heg voor de egeltjes en schaduw voor de katten. De rest is allemaal geplant voor insecten en vruchten die je kunt eten. Ooit heb ik dus mijn eigen eetbare tuin O+

Mn glucose was weer goed trouwens. 4.7 na ontbijt. 5.7 na de lunch. Verloskundige is weer gerustgesteld. (Wat een onzin he)
Zonder hoop geen leven.
pi_186253178
Sisu, het gevaar schuilt vooral in de navelstreng die als eerste het geboorte kanaal in kan zakken. De baby duwt dan haar eigen zuurstoftoevoer dicht met bevallen. De zus van mijn bff stond te pinnen en had dit. Misschien dat het daarom voor mij als realistische mogelijkheid klinkt, ondanks dat het super zelden voorkomt.

Ik ben ook pro nuttige tuin. Laat momenteel ook alle klavers en paardebloemen groeien, ideaal bijenvoer. Maai ze dadelijk wel weer allemaal om. Ik wil ook graag boontjes planten dit jaar. Kan me van de moestuin van mijn moeder vroeger herinneren dat die ontzettend veel sperziebonen gaven. En sperziebonen zijn mijn go to groente als ik het even niet meer weet haha.

Wat fijn dat je bloedsuiker weer terug naar normaal is!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:25:44 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186253750
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:46 schreef elamanilo het volgende:

[..]

O+
Mooi gezin wel, twee grote zussen en daarna drie broertjes.
Vreemd dat anderen zich ermee bemoeiden toen jullie het vorige keer geheim hielden.. Kan me voorstellen dat dat wel iets toevoegt om samen te weten en verder nog niemand.
Wel bijzonder dat de echoscopiste het vorige keer zo vroeg al kon zien.

Hoe voel je je verder? Merk je (veel) verschil met de eenling zwangerschappen? Of gaat het nu nog aardig gelijk op?
Het is zwaarder. Misschien omdat het er twee zijn of dat jet zwangerschap 4 is en mn lijf gewoon stuk is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 april 2019 @ 18:41:31 #131
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186254981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 16:48 schreef Rebubbled het volgende:
Sisu, het gevaar schuilt vooral in de navelstreng die als eerste het geboorte kanaal in kan zakken. De baby duwt dan haar eigen zuurstoftoevoer dicht met bevallen. De zus van mijn bff stond te pinnen en had dit. Misschien dat het daarom voor mij als realistische mogelijkheid klinkt, ondanks dat het super zelden voorkomt.

Ik ben ook pro nuttige tuin. Laat momenteel ook alle klavers en paardebloemen groeien, ideaal bijenvoer. Maai ze dadelijk wel weer allemaal om. Ik wil ook graag boontjes planten dit jaar. Kan me van de moestuin van mijn moeder vroeger herinneren dat die ontzettend veel sperziebonen gaven. En sperziebonen zijn mijn go to groente als ik het even niet meer weet haha.

Wat fijn dat je bloedsuiker weer terug naar normaal is!
Oh mehn. Nooit geweten. Kan me voorstellen dat je het dan heel spannend vind ja.
Hopelijk daalt ze weer snel.
Sperziebonen , sowieso bonen, zijn prachtigen planten. Vooral de bloesem! En hoe je ze naar boven moet leiden. Prachtig.
Mijn favo boon is een snijboon, maar daar heb ik tot nu toe nog geen zaadjes van kunnen vinden.
Misschien heb ik volgende week geluk op de stekjesruilmarkt O+

Snel Mn dochtertje in bad doen dan kan ik even Mn haren verven.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 16 april 2019 @ 20:59:57 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186258135
Ik ben echt kotsmisselijk nu.

Ik heb deel 1 van 3 klaar voor paas high tea voor school. Maar ik had botercreme over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186258288
Tuinbonen! Zo een mooie plant!
Schudden voor gebruik
pi_186258305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben echt kotsmisselijk nu.

Ik heb deel 1 van 3 klaar voor paas high tea voor school. Maar ik had botercreme over.
:D
Schudden voor gebruik
  dinsdag 16 april 2019 @ 21:08:32 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186258436
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:05 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

:D
Gelukkig heb ik geen regels van school mee gekregen dat het allemaal gezond moest zijn :D

Maar tegenwicht, morgen maak ik nog druiven stokjes die ik in meloen steek.

En deel 3 is “iets” met bladerdeeg. Als iemand een idee heeft?? Misschien mini appelflapjes. Glutenvrij moet het blijven dat wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 april 2019 @ 21:20:06 #136
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186258860
@Sisu, was nog geval garantie. Auto afgelopen december gekocht en nu hebben ze de andere 3 bobines maar vervangen, in januari was er ook al een stuk :P. Maarja, auto is 12 jaar oud en dan kan er wel eens wat mis zijn. Binnenkort komt de nieuwe lease-auto van MeneerEend en daar kijk ik wel naar uit :+.

Ticootje, inderdaad appelflapjes of eventueel een ander type fruit-vulling?

Mijn liefde voor yoga groeit meer en meer met de week O+. Nu alleen 2 weken geen yoga, moet even bedenken wat ik dan ga doen...
pi_186259428
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geen regels van school mee gekregen dat het allemaal gezond moest zijn :D

Maar tegenwicht, morgen maak ik nog druiven stokjes die ik in meloen steek.

En deel 3 is “iets” met bladerdeeg. Als iemand een idee heeft?? Misschien mini appelflapjes. Glutenvrij moet het blijven dat wel.
Knakworst er in.

Altijd succes hier. Lepel mosterd erover, worstje, indraaien, bakken en mond verbanden want wachten is ruk...
Schudden voor gebruik
pi_186259524
Of van die kersenvlaai vulling.

Bladerdeeg (gewenste grootte snijden) gewoon plat en dan van die vulling erop en zo afbakken en afkoelen.
Schudden voor gebruik
pi_186264900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geen regels van school mee gekregen dat het allemaal gezond moest zijn :D

Maar tegenwicht, morgen maak ik nog druiven stokjes die ik in meloen steek.

En deel 3 is “iets” met bladerdeeg. Als iemand een idee heeft?? Misschien mini appelflapjes. Glutenvrij moet het blijven dat wel.
Geitenkaas met honing en tijm? Abrikoos met roomkaas, ook zo'n lekkere combi.

Sisu, ik ben echt dol op stekjesruil. Vandaag een monstera in ontvangst genomen. Ik heb echter een kamerplantenverbod gekregen, aangezien ons huis vol staat.. dus ik moet even kijken hoe ik deze ergens tussen frutsel.. :$
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 17 april 2019 @ 06:02:26 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186266686
Hmz, Mariposas is stil de laatste dagen..

Of nouja gisteren dan :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 17 april 2019 @ 06:07:13 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186266690
Ik heb gister iets teveel gedaan. Vannacht wakker met voorweeen die zo oncomfortabel waren dat ik ze ging timen :X
Maar niks aan de hand, en ben toch ook gewoon weer in slaap gevallen uiteindelijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186266876
Oh balen Pinq. Vandaag dan even goed uitrusten en zo min mogelijk doen. Balansdag voor zwangeren.

Boyfriend heeft al zijn hele leven last van diverse slaapstoornissen, praten in zijn slaap, slaapwandelen en night terrors. Zo erg zelfs dat zijn ouders hem als kind in de kerk hebben geprobeerd te exorcisten, wat ik echt heel sneu voor hem vind. (1 van de redenen dat ik me zeer stellig heb gedistantieerd van hun geloof en drang tot de baby dopen). Vannacht was het 2x raak in de laatste categorie. 1x rond 00.45u toen er een slang in bed zou zijn en 1x een uur later rond 2u, toen het bed vol spinnen zou zitten. Beide keren werd hij krijsend wakker om vervolgens het bed hysterisch schoon te vegen. Ze zijn altijd van hetzelfde soort, altijd iets engs in bed en altijd het hysterische schoon vegen. En hij weet er de volgende dag niks meer van. Ik weet het daarentegen nog zeer goed, haha. Ik ga vanmiddag maar weer voor een middagslaapje denk ik.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 17 april 2019 @ 08:06:39 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186267306
Oi oi wat naar. Iemand die ik ken heeft dit ook en slaapt apart van haar man. Klinkt niet zo gezellig, maar is voor hen de enige oplossing.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186267621
Ik vrees vooral ook voor de baby. Ik heb 3 jaar geleden ook een paar maanden last hiervan gehad en het schijnt redelijk erfelijk te zijn. Met twee ouders die het hebben is de kans best groot denk ik dat ik dadelijk ook een schreeuwende kleuter heb. Zin in. :P Kunnen we lekker tegen elkaar schreeuwen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 17 april 2019 @ 08:57:11 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186267714
Mehehehe! Opzich is het voor peuters niks geks, die night terrors. Leuk is anders, maar volgens mij kan dat altijd voorkomen. Als 't de rest van hun leven blijft is het minder leuk ;(
Ik hoop voor jullie dat 't meevalt!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 17 april 2019 @ 09:05:36 #146
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186267812
Zwangerschapsverloffrustratie
Vroegah kon ik dagen tv kijken met Mn verlof. Ik vind er nu geen zak aan.
Maar om nou elke dag zo Mn best te doen in het huishouden? :D

Wat doen jullie zoal?
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 17 april 2019 @ 09:08:51 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186267845
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:05 schreef Sisu het volgende:
Zwangerschapsverloffrustratie
Vroegah kon ik dagen tv kijken met Mn verlof. Ik vind er nu geen zak aan.
Maar om nou elke dag zo Mn best te doen in het huishouden? :D

Wat doen jullie zoal?
Netflix al uit? Of heb je dat niet? Dan ff abonnement afsluiten en The Umbrella Academy kijken.

Ik doe echt weinig. Beetje internetten, een boodschapje hier en daar, even lekker liggen, puntjes op de i wat betreft geboortekaartje. Maar ik heb ook b of wat afleiding van Peuter om me heen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 17 april 2019 @ 09:10:34 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186267864
Gisteren stond ik lekker lang in de keuken om rijsttafel te maken O+
Koekjes bakken? Of lekkere cakes. Of brood.
Euhmmm. In je eentje lunchen in villa augustus O+ beetje door de tuin struinen, al zal daar nu niet veel in staan.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186268665
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:05 schreef Sisu het volgende:
Zwangerschapsverloffrustratie
Vroegah kon ik dagen tv kijken met Mn verlof. Ik vind er nu geen zak aan.
Maar om nou elke dag zo Mn best te doen in het huishouden? :D

Wat doen jullie zoal?
Herkenbaar. Ik propageer planten, tot grote frustratie van boyfriend aangezien er overal stekjes staan. Ik bak een stuk meer. Brownies, cheesecake, strawberry shortbread. Ik eet meer, brownies, cheesecake, strawberry shortbread. Ik lurk op pinterest naar alle tuin ideeën waar ik momenteel geen geld voor heb, omdat ik allemaal baby dingen heb gekocht. Ik heb een dyson aangeschaft wat levensveranderend is geweest en zuig nu religieus elke dag de bank. Het huis is nu sowieso schoner dan normaal. Soms ga ik mijn benen scheren, omdat dat ineens een dagtaak is geworden en ik niet kan wennen aan jeukerige groeiende haren. Nagellak is een ding. Ik speel weer op mijn ukelele. Soms draai ik van mijn linkerzijde naar mijn rechterzijde op de bank. Ik zit uren in de tuin naar de machtstrijd tussen de 6 maanden oude kitten van de buren en mijn 11 jaar oude besje te kijken. Laatst was er de eerste vlinder van het jaar die langs vloog, dat was eneverend.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186268742
Ik heb nog geen idee wat ik straks ga doen, maar de 3daagse weekenden zijn hier gevuld met broodbakken, babywasjes, breien, slapen, in de tuin zitten en naar mijn konijnen kijken met thee of soms eens een kop koffie etc, dingen lezen over baby's/opvoeding/bevallingen/borstvoeding, op fok! rondhangen :') en nog meer slapen O+. Wellicht dat ik straks als ik er de tijd voor heb mijn harp weer naar de woonkamer ga verhuizen om weer wat te spelen en te ontspannen O+.
Ow en dingen als lijstjes maken, wat moeten we regelen nog voordat kind er is, wat moet er direct / op iets langere termijn na bevalling nog geregeld worden etc. Merk dan ook dat mijn motivatie op werk soms ver te zoeken is want ik heb thuis nog zoveel leuke dingen te doen waar ik van geniet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 april 2019 @ 10:16:11 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186268862
Ohja lijstjes maken O+ O+

Alleen moet ik nu toch wel echt die ziekenhuiskoffer gaan vullen met wat op die lijstjes staat :+ beetje aan 't uitstellen steeds..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 17 april 2019 @ 10:22:38 #152
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186268934
Ik heb Netflix én Videoland (but why tho?) en vind er dus echt niks aan. Geen serie kan Mn aandacht vasthouden. En de series die me wel leuk lijken zijn niet kidsproof dus die kan ik vrijwel nooit kijken ivm kleuter die hier ook rondloopt.
We knuffelen veel. Gordijnen in de wasmachine gestopt. We zijn samen de vensterbank aan het schoonmaken, de kozijnen, de ramen en álles wat in de vensterbank staat (oftewel Mn hele mineralen en gesteente verzameling).
Dat vind ze blijkbaar heel leuk, want ze roept steeds dat ze een ‘super boener’ is O+ En dat ik er ook héél goed in ben. Nu zijn we super boener vriendjes. Gotta love her.
:{ nu ik naar de lege vensterbank en dus ook de erker kijk verbaas ik me eigenlijk over alles wat er in stond. Zó veel! Wil ik dat wel terug?
En dat bakken zou ik wel wíllen, maar ik eet dan ook alles op en gezien ik een ongezond hoog BMI heb begin ik daar niet aan.

Mijn huis is verder dus nog echt niet opgeruimd of schoon. Niet naar hoe ik het zou willen in ieder geval.
Man begon gisteren over de box en of die al in de kamer moet. Ik heb een hekel aan een box, groot onding, maar misschien is het ook wel weer goed? Staat hij al bij jullie? Ro legde ik na 3 maanden voor het eerst in de box, geloof ik :D
En ik heb nog niet eens alles gekocht. Stel het steeds uit. En het geboortekaartje .. ik maak het mezelf te moeilijk. Voorkant is af. Nu de binnenkant nog, maar welke tekst ? Een deel van een liedje? Een gedicht? Ik kom er maar niet uit.

Douche eend: oeh baby knuffelen! O+
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 17 april 2019 @ 10:23:25 #153
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186268945
Ohhhh ik moet ook tijd nodig! Help! De tijd begint zo te dringen, ik heb nog niets gedaan voor m'n gevoel. Het probleem hier is vooral dat overal nog spullen staan die verdonkereduisterd moeten worden, naar een kringloop of zo. Maar eerst moet het dan nog worden uitgezocht. En mijn lief is juist nog hard aan het werk deze laatste weken en ik kan het lichamelijk niet. Dus mijn babywasjes kunnen nog niet... ;(
  woensdag 17 april 2019 @ 10:36:22 #154
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186269133
Ik ben dus vooral aan het schoonmaken en opruimen. Van die dingen die je normaal nooit even meepakt. Ik heb de bank en het kleed gereinigd met een gehuurde tapijt-/meubelreiniger, alles in huis ontkalkt, ramen lappen, achter en onder alle meubels stofzuigen, kasten leeggehaald en opnieuw ingeruimd. Auto bijna elke week gewassen. :') De tuin weer op orde gemaakt. De baby en kamer van oudste geverfd en afgemaakt. Babywasjes natuurlijk. Lunchdates, naar de stad, kapper, kringloop. Klusjes in huis gedaan.
Ik zit tussendoor wel even stil voor thee en wat eten maar verder ben ik de hele dag bezig. Dus ook totaal geen tijd om te bevallen. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186269148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 10:16 schreef pinquit het volgende:
Ohja lijstjes maken O+ O+

Alleen moet ik nu toch wel echt die ziekenhuiskoffer gaan vullen met wat op die lijstjes staat :+ beetje aan 't uitstellen steeds..
Ow ja, die dingen in de koffer die op het lijstje staan zijn zo geregeld inderdaad. Maar ik heb ook een lijstje met alle andere dingen die er niet op staan.
Zoals eten O+, schone kleding voor MeneerEend (want je zult net zien dat ik hem volledig onderkots :P ), maar ik las ook al nuttige dingen als paracetamol/deo/tandpasta&tandenborstel meenemen voor je man want die schijnen nog wel eens vergeten te worden.

En verder nog andere nutteloze dingen. Ik ben een dingetje aan het breien wat ik zo kan vullen met lavendel uit mijn tuin want dat ruikt zo lekker.
  woensdag 17 april 2019 @ 11:29:20 #156
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186269884
Ik probeer het huishouden bij te houden, en verder wat te breien maar daar ben ik vaak te moe voor }:|
Verder veel slapen, Netflix, videoland, et cetera. En elke dag tegen mezelf zeggen dat ik nu toch echt aan de slag moet met een vluchttas, kijken naar geboortekaartjes en andere dingen die nog moeten gebeuren en dat stel ik dan toch weer uit |:(
Ik heb echt geen energie om al die dingen te doen die jullie doen, en als ik toch veel doe kan ik 's avonds nauwelijks meer lopen. Dus ik accepteer mijn Netflixlot :+
pi_186271030
Ik doe wat huishouden en verder bankhangen.
Zou nog zo veel willen doen maar m’n bekken laat dat helaas niet toe.
Ik ga wel komende dagen kleine stukjes lopen buiten, het wordt zon mooi weer! O+

Cordring is binnen *O*
Baby komt u maar!
pi_186272329
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 12:36 schreef Flav het volgende:
Ik doe wat huishouden en verder bankhangen.
Zou nog zo veel willen doen maar m’n bekken laat dat helaas niet toe.
Ik ga wel komende dagen kleine stukjes lopen buiten, het wordt zon mooi weer! O+

Cordring is binnen *O*
Baby komt u maar!
Baby komt u maar inderdaad. Het idee dat dit nog twee weken kan duren is echt irritant. Ze is nog steeds jolig aan het rondrollen alsof morgen niet haar UD is.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 17 april 2019 @ 15:08:38 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186273483
Ik heb dit keer gelukkig totaal niet dat ik het zwanger zijn zat ben! Ik vind het nog steeds zo bijzonder, het leven in mijn buik. En dit is mijn laatste periode als zwangere, het kan nu echt elk moment afgelopen zijn, dus ik koester dit moment nog enorm. O+ O+ En ook heb ik eigenlijk nog steeds niet het gevoel hoogzwanger te zijn en dat ik elk moment kan bevallen.

Eerste zwangerschap was ik er na 39 wel klaar mee hoor. Maar toen keek ik ontzettend uit naar de ervaring van een bevalling en naar een baby. Nu heb ik dat gevoel niet zo. Misschien is het nu wat meer been there, done that?
Eigenlijk, de enige reden dat ik er wel klaar voor/mee ben na 40 weken, is dat die baby dan mogelijk een babysaurus wordt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 17 april 2019 @ 17:28:35 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186275755
Wat heerlijk Mariposas! Ik ben het ook nog laaang niet zat, maar lichamelijk trek ik het wel wat minder allemaal.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186276688
Dat moment dat je een chocoladecraving hebt, de laatste 4 paaseitjes hebt opgegeten en je afvraagt of je zo nog op pad gaat voor meer. Dan het moment dat je man thuiskomt van werk met een chocoladepaashaas van een kilo :') O+ :9.
  woensdag 17 april 2019 @ 19:07:14 #162
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186277572
quote:
17s.gif Op woensdag 17 april 2019 18:27 schreef douche-eendje het volgende:
Dat moment dat je een chocoladecraving hebt, de laatste 4 paaseitjes hebt opgegeten en je afvraagt of je zo nog op pad gaat voor meer. Dan het moment dat je man thuiskomt van werk met een chocoladepaashaas van een kilo :') O+ :9.
:D jouw man weet :D
Ik heb deze zwangerschap 1 keer moeten huilen van geluk, omdat m'n vriend iets van de supermarkt had meegenomen waar ik nota bene om had gevraagd :') dus ik begrijp je gevoel :D
pi_186277807
Ohhh ik heb chocolademousse in de ijskast staan die ik zo soldaat ga maken :P
Eerst even een 2e bord pasta opscheppen, cravings!
pi_186277964
Ik heb vandaag de fruitsalade gemaakt waarbij ik gewoon meloen heb uitgehold en 2 dozen druiven door elkaar terug de meloenen in heb geschept.
En as we speak, mn huis ruikt naar appelflappen. En ze zijn lekker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 17 april 2019 @ 19:23:57 #165
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186278005
Oh wat lekker!

Hebben jullie ook zo’n spierpijn in je bovenbenen?
Ik merk er niks van met Mn dagelijkse bezigheden, maar als ik zit of lig en Mn kleuter rent/staat/klautert er overheen voel ik me echt even heel zielig.
Ik heb vandaag erg veel in het huishouden gedaan. Zelfs de gordijnen gewassen, maar toen ik ze wilde ophangen lukte me dat niet meer.
Man is te moe. ‘Laat me nou even ontspannen. Ik doe het zo wel’. :{
Alleen zijn zometeen is niet in te kaderen binnen een bepaald tijdsbestek. Soms 2 dagen. Soms een week.. of een maand.. en dan wel boos worden dat ik zo vaak over Mn grenzen ga en het rustiger aan moet doen..
lastig lastig. Dus ik zal zometeen wel weer op de huishoudtrap staan terwijl hij op de bank slaapt.
Frustratedhormones jwz.
Net als wanneer je dan zo veel gedaan hebt en niemand zegt: oeehhh wat ruikt het hier lekker/wat is het opgeruimd/schoon.. ik zou zo graag eens een groot applaus willen :@ :9
Zonder hoop geen leven.
pi_186278191
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 19:07 schreef Ceviche het volgende:

[..]

:D jouw man weet :D
Ik heb deze zwangerschap 1 keer moeten huilen van geluk, omdat m'n vriend iets van de supermarkt had meegenomen waar ik nota bene om had gevraagd :') dus ik begrijp je gevoel :D
Ik had er nog niet eens om gevraagd&wist van niks, ik was serieus aan het overwegen om na het avondeten dan nog maar de deur uit te gaan en toen kwam hij binnen lopen met een grijns _O-. En nu staart de MonsterHaas mij aan en voelt het viesdik om zijn oren af te gaan lebberen.

Hiephoi piepeloi de klossen zijn besteld.

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 17-04-2019 19:42:29 ]
  FOK!fotograaf woensdag 17 april 2019 @ 19:56:34 #167
148247 taxibabe
pi_186278710
Vandaag sprak ik een collega op het werk die ik al 2 weken niet had gesproken, ze zei dat je al echt kon zien dat mijn buik gegroeid is! :D

Volgens mij beginnen bij mij de hormonen al een beetje toe te slaan :@ . Vandaag 2 jurken binnen gekomen van N74 :X
En op facebook kwam ik deze pagina tegen: https://www.facebook.com/gehaaktkado/ . Dat is toch uberschattig allemaal!! O+
pi_186278879
Controle gisteren was prima.
Baby iets meer ingedaald maar nog niet vast dus het bel advies geldt nog.
Moet een afspraak in het ziekenhuis maken om bij 40+4 het vruchtwater te controleren en dan kijken wat zij zeggen. Mochten ze me niet te lang willen laten lopen wil de verloskundige me strippen volgende week om de kans op inleiding te verkleinen.
Maar we hopen natuurlijk dat dit kindje vanzelf komt :)
pi_186280215
Morgen echo, ik vind het zooooo spannend! :X
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_186282840
Ohhh nice D-E! Goeie tijd van het jaar voor chococravings. :D

Sisu, hier geen spierpijn gehad. Lijkt me erg vervelend. En zo'n man ook. Hang gewoon even die gordijnen op man.

Taxi, leuk dat het mensen begint op te vallen hè! Merk je het zelf ook al of pas je nog goed in je kleding?

Flav, dinsdag hebben we dus beide een afspraak waarbij strippen en opties besproken gaan worden. Hopelijk zijn de babies er dan gewoon! Voel je je nog oké? Baby nog bewegelijk? Ik ben behoorlijk verkouden nog steeds en dat begint er nu toch wel in te hakken. Qua energie nergens meer.

Sicilia, welke echo? 20 weken?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186283189
Nee allereerste echo! Ben als het goed is morgen 7+5.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_186284445
Spannend sicillia!
Schudden voor gebruik
pi_186284611
Ik heb onze badkamer geschrobt. Tegels van boven naar onder, douchekop ontkalken, spiegels opgepoetst, doucheputje bekeken, kastje uitgezocht en toen ik de vloer had geschrobt vond ik dat ik echt de zwanehals moest losmaken :')

Wurm zei tegen mijn meneer: mama is een superheld!
Oh?
Het putje doet het nu weer O+

O+ morgen mijn cape maar eens wassen :P
Schudden voor gebruik
pi_186285480
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:28 schreef Sicilia het volgende:
Nee allereerste echo! Ben als het goed is morgen 7+5.
Ohh wow, super vers. Leuk! Die eerste knipperende pixels vond ik echt speciaal. Succes.

Stippel, lekker bezig.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 18 april 2019 @ 01:27:03 #175
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186286946
Stippel,
Lekker bezig! Voelt fijn he O+

Sicilia
Wat spannend zo’n eerste echo en bijzonder dat je er eentje krijgt. Meestal wachten ze tot een week of 12 toch ? Hopelijk zien jullie een mooi knipperend hartje O+ Of 2,3,4 :9

Ik ben uit frustratie maar naar bed gegaan om 19:00.
Om 19:50 kwam ro erbij liggen. ‘Mama ik ben ook zo moe’. Man zat nog steeds beneden uit te zonen. Echt. Soms :X

Morgen krijg ik Mn groei echo met 35 weken. Geen idee wat ik daar van moet verwachten.
Als hij te klein of te groot blijkt kun je er verder toch weinig aan doen?
Voor mij is hij gewoon geweldig zoals hij is. O+

Maar goed. Door dat vroege slapen lig ik nu dus weer wakker. :')
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 18 april 2019 @ 06:38:14 #176
208890 June.
Seriously?
pi_186287684
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:28 schreef Sicilia het volgende:
Nee allereerste echo! Ben als het goed is morgen 7+5.
Oh zo leuk! In heb vandaag mijn officiële termijnecho, ben nu 10+4.
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf donderdag 18 april 2019 @ 07:33:23 #177
148247 taxibabe
pi_186288041
@Rebubbled Ja echt leuk! Nou, ik pas sinds week 9/10 al niet meer in de meeste broeken, met elastiekjes pas ik nog 2 broeken. Ben ook al 4 kilo aangekomen, sinds 20 jaar ook eindelijk weer boven de 60 kilo *O*, na mijn groeispurt op mijn 15e nooit boven de 60 kilo geweest.

@Sicilia en @june Veel succes met de echo's! Ik heb ook met 8 weken de 1e echo gehad, dat knippertje is zo mooi! O+ En daarna met 11 weken de termijnecho, ook zo bijzonder en zo'n groot verschil met de 8 wekenecho!
pi_186289172
Ja ik heb er zin in, maar ik vind het ontzettend spannend. Er zijn 0 redenen om aan te nemen dat het niet goed zit, maar dat geeft helaas geen garanties! Als alles goed is gaan we het hier thuis aan de kindjes vertellen. Ik ben zo benieuwd naar hun reactie! Zaterdag vieren we de verjaardag onze dochter en dan vertellen we het ook de rest maar meteen, het valt op als ik niet een wijntje drink haha!

@june jij ook veel plezier straks bij de termijnecho!

Ik ben benieuwd of jullie je afspraak dinsdag nog gaan halen @Flav en @Rebubbled 23 april kindjes zijn hele leuke :Y O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_186289688
@Rebubbled ik voel me nog wel oke.
Dacht gisteravond even dat het ging beginnen maar helaas, alleen wat harde buiken.
M’n buik doet pijn onderin en m’n rug krijg ik ook niet meer ontspannen en dan houd ik me redelijk rustig.
Hij beweegt nog maar ik merk dat ik daar erg op gefocust ben. Zo is hij vanochtend niet zo actief zoals gewoonlijk maar hij beweegt wel.
Dat hij zich maar snel meldt O+

@Sicilia ben ook benieuwd!
Succes vandaag bij de echo.
pi_186289777
280 dagen, 40 weken, 9 maanden zijn officieel om. Ze is super af. Maar ze wacht mijn verkoudheid nog even af denk ik.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 18 april 2019 @ 10:23:04 #181
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186289986
UD voor rebubbled! *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186290632
*O* Wow, mijlpaal der mijlpalen Rebubbled! O+

Als ik uitga van mijn eisprong, dan is het vandaag nog 'precies' 1 maand tot mijn UD. M'n vroedvrouw heeft met een kleine slag om de arm 2 dagen later opgeschreven ;) Ik ben ook benieuwd wanneer deze baby gaat komen. Ik heb net het hangwiegje naar beneden verplaatst zodat er boven ruimte is om speelgoed dozen uit te zoeken. Hoe eerder dat kan, hoe eerder ik Eindelijk een babywasje kan gaan draaien. O+
  donderdag 18 april 2019 @ 11:02:31 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186290700
Yess Rebub! *O* kom nu maar kindje! :P 't is je tijijd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186291978
Succes bij de echo's @Sicilia en @june! En UD voor @Rebubbled! Mooi weer voor een vers kindje O+
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 19:56 schreef taxibabe het volgende:
Vandaag sprak ik een collega op het werk die ik al 2 weken niet had gesproken, ze zei dat je al echt kon zien dat mijn buik gegroeid is! :D
Leuk dat mensen dat nu al zien :D

Hier een buik die ik vorige keer pas had met een week of 20, ik verbaas me er steeds over :o Heb ook het gevoel dat ik het echt merk als ik op mijn buik lig, denk dat het niet lang meer duurt voordat dat oncomfortabel wordt.

Gister naar de verloskundige geweest, alles goed. Deze keer voor een praktijk gekozen die wat verder weg is en heel blij daarmee, fijne vk's :) Wel voor de zekerheid antistoffen prikken voor de vijfde ziekte, het heerst op het kdv en peutermeisje zit ook met hoogrode wangen aan tafel. Geen idee of ik het als kind gehad heb, maar ik ga er vanuit dat het wel los zal lopen.
pi_186293043
@Rebubbled UD mijlpaal *O*

Afspraak staat voor dinsdag 10:30, ctg en daarna gesprek gynaecoloog hoe nu verder.
Vandaag is hij weer rustig maar na een tijdje op m’n zij voel ik hem wel weer.
Bij V had ik geen tijd om zenuwachtig te zijn want hij kwam onverwachts met 39 weken al.
En dat iedereen je dan moet mededelen dat een 2e eerder komt helpt ook niet mee.
Kom moeilijk in m’n bubbel met al die vragen en belangstelling hoe het nu gaat.
M’n subtiele hints om me met rust te laten komen schijnbaar alleen bij mijn ouders aan..
pi_186293140
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:42 schreef Flav het volgende:
@:Rebubbled UD mijlpaal *O*

Afspraak staat voor dinsdag 10:30, ctg en daarna gesprek gynaecoloog hoe nu verder.
Vandaag is hij weer rustig maar na een tijdje op m’n zij voel ik hem wel weer.
Bij V had ik geen tijd om zenuwachtig te zijn want hij kwam onverwachts met 39 weken al.
En dat iedereen je dan moet mededelen dat een 2e eerder komt helpt ook niet mee.
Kom moeilijk in m’n bubbel met al die vragen en belangstelling hoe het nu gaat.
M’n subtiele hints om me met rust te laten komen schijnbaar alleen bij mijn ouders aan..
Mijn foto van buik met 'Ja nog steeds zwanger' op Whatsapp helpt echt enorm. Als mensen me nu iets vragen is het hoe het gaat en of ze iets kunnen doen. *o*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf donderdag 18 april 2019 @ 15:57:45 #187
148247 taxibabe
pi_186294648
Hoe waren de echo's June en Sicilia?
Oh spannend al die UD's en laatste loodjes hier!

Misschien nog een tip: Zojuist 2 zwangerschapsbroeken (1 lang, 1 kort) bij de lidl gekocht voor 13 en 8 euro! Ze zitten best goed.
pi_186294702
Wij zagen een mooie knipper vanmiddag O+ O+ O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  donderdag 18 april 2019 @ 16:03:12 #189
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186294735
Fijn Sicilia!! O+ gefeliciteerd :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186296170
@Sicilia wat fijn! *O*

Hier een hele lekkere middag in de tuin gehad met V O+ Wat een heerlijk kind is het toch!
En dan te bedenken dat er nog eentje bij komt O+
  donderdag 18 april 2019 @ 20:25:19 #191
208890 June.
Seriously?
pi_186298811
Wij zagen ook een mooie bewegende baby O+ Ook voor het eerst het hartje gehoord. Zo bijzonder!

@taxibabe , ik zag ze ook en heb er ook maar eentje besteld omdat het zo goedkoop was. Zit echt perfect idd!
Shine bright like a diamond.
pi_186300129
UD voor Rebubbled *O*

Sicilia en June goede echo's O+.

Ik vond het zelf zo wonderlijk ook om te zien he, ik heb dus echofoto's van 7, 11, 20, 21, 30 en straks ook van 33 weken. Van blobje met knipper tot knap kind met schattig neusje O+, het is gewoon zo mooi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 5 weken werken en dan heb ik verlof. Aaaaaaaah :o *O*
  donderdag 18 april 2019 @ 21:24:20 #193
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186300290
Oohh DE, wat een mooi profieltje O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186300601
Wat fijn June en Sicilia!

Ik heb de vriezer opgeruimd en schoongemaakt en alle diepvriesmaaltijden gelabeld en instructies toegevoegd, of er nog rijst of pasta bij gemaakt moet worden en voor hoeveel personen het is. En alle kruidenpotjes schoongemaakt. Boyfriend had ze uit de vensterbank laten vallen en de komijn was gesneuveld en over alle andere potjes verspreid. Hij had ze in elk geval weer in de vensterbank gezet.. Ze zijn nu weer schoon en geordend. En de wc schoongemaakt, planten verpot, weekboodschappen gedaan en opgeruimd, kip rozemarijn gember tajine gemaakt en het huis opgeruimd, de bank gestofzogen en een aantal dingen afgestoft. En nu doet mijn bekken zeer. Verrassend. Ik wilde ook nog appelflappen maken (dank Tico voor de craving), maar dat komt morgen wel weer.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186300635
Oh D-E je echo! Wat een prachtig kindje! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 18 april 2019 @ 22:03:52 #196
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186301420
Oh de,
Wat een geluk dat je zo’n foto hebt!

De mijne is een trolbaby en heeft zich nul keer zo mooi laten zien. Geen ideeeee hoe hij eruit ziet dus.

Rebubbled
Morgen is het volle maan én goede vrijdag. Betere dag voor een kindje ken ik niet hoor. Zeg je het ook even tegen je buikbaby?

Oh jongens. Ik was vandaag met ro, een vriendin en haar dochtertje naar museum voorlinden en we zijn gewoon 6 uur (!) daar geweest. Kinderen vonden het er zo geweldig. En wij ook. Echt genoten met elkaar. Mooiste dag sinds tijden O+
Aanrader dus.
Zonder hoop geen leven.
pi_186302092
@Sisu hoop dat mijn baby dat ook snapt :P
UD, leuke datum 19-04-19, goede vrijdag en volle maan.
Prachtige dag om geboren te worden toch? Haha.

@Rebubbled onze vriezer ligt voornamelijk vol met bakken eten waarvan ik niet meer weet wat het is :')

Prachtige echo DE!
pi_186302820
Oh wat een mooie echo! Ook mooi knipper nieuws, en hoera voor de laatste loodjes!
Hier zit mijn eerste week verlof er op. Thuis met oudste die al paasvakantie had deze week. Dus even fijn 1-op-1 tijd met hem. Lekker veel knutselen samen, zwemmen, fietsen en dan ergens warme chocomelk drinken.... we genieten echt van elkaar.

Qua nestelen ben ik echt alles aan het sorteren. Ik moet echt systemen hebben in huis en vaste plekken voor alles. Ik heb nu opbergmappen/zakken voor de puzzels gekocht, zodat we niet steeds alle stukjes kwijtraken. Al het speelgoed en knutselspullen gesorteerd in bakken met labels. De keukenkastjes schoongemaakt, de koelkast schoongemaakt en nu de vriezer plankje voor plankje (hij zit te vol met allerhande maaltijden om in een keer helemaal te doen). En als ik straks alleen thuis ben ga ik alle tekeningen en knutselfrutsels sorteren (mooiste inscannen) en dan de foto’s sorteren en albums bijwerken. Dan ben ik weer helemaal georganiseerd. En man en kinderen (vooral man) lappen al mijn georganiseerde systemen dan aan hun laars zodat er overal stapeltjes ontstaan.
Man is ook zo van de ‘ja dat doe ik straks wel’. Er zijn dingen die hij al 2 jaar op zijn ‘ja dat doe ik straks wel’ lijstje heeft. Ik heb hem al een paar keer gezegd dat als dingen niet opgeruimd zijn voor de baby komt, dat ik dan alles in de kliko knikker (hij heeft een flinke berg zooi naast zijn bed die al 2 jaar stof ligt te verzamelen). Maar als ik er dan eindelijk iets aan doe dan is het altijd ‘ oh dat wilde ik net deze week gaan doen’... voelen julli mijn frustratie? Gelukkig is hij voor de rest wel een veel goede vader en doet ook veel in het huishouden, dus dat scheelt.

Ik merk wel dat dit de derde is. Zegt man net dat hij een weekendje weggaat naar een reünie van zijn studentengroep. Hij had al genoemd dat het was maar zij eerst geen interesse te hebben. Ik zeg hem, je weet wel dat ik 6 dagen later ‘full term’ (=37 weken) ben hè? Zijn antwoord: ja dat heb je nooit gezegd ..... flapdrol: alsof we dit niet al 9 maanden lang weten.... het weekend is 3 uur rijden hier vandaan en zijn plan is om, als de bevalling begint, dan maar een taxi naar huis te nemen ivm alcohol.... nogal geld verspilling in mijn ogen.... grrrr. Maar gelukkig ga ik er van uit dat deze kleine tot na 40 weken blijft zitten....
Ik begin echt in mijn bubbel te komen, maar man overduidelijk nog niet....
pi_186303940
Ja 19-04-19 vind ik ook een mooie. Maar ja. Geen oefenwee te bekennen..

Sisu, wat is museum voorlinde?

Flav, dat vriezerprobleem had ik ook. Dus ik heb alle bakjes maar eens eruit gevist en gelabeld. Hoezo heb ik ook echt 3 bakken nasi. :')

Dodoria, ik zou hem echt wurgen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186303960
Wat gek dat hij riskeert alles te missen...

Tijd dat hij mee bubbelt.


Wat een leuke profielecho DE
Schudden voor gebruik
pi_186305635
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 00:43 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat gek dat hij riskeert alles te missen...

Ik denk dat hij zich nu heel erg dom voelt. Hij had gewoon steeds het idee dat het nog zo ver weg was de uitgerekende datum, maar ja, die komt natuurlijk vanzelf dichterbij.... op zich is de kans klein dat hij de geboorte echt zal missen, want is baar altijd nogal lang. maar ik zou het hem niet in dank afnemen als ik een deel alleen zou moeten doen.
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:13:53 #202
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186305859
Goede vrijdag en volle maan baby: check!

Vanochtend iets voor 5 uur geboren in bad. Wow, wat een ervaring! Ik kreeg vlot persweeën die al het werk deden. Met een paar persweeën is hij onder water geboren. En zonder schouderdystocie, mede door mijn geweldige verloskundige die gewoon op de volgende persweeën wachtte nadat het hoofdje geboren was. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:14:10 #203
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186305865
Dodoria, misschien toch nog even rustig met hem over hebben? Het is nog voor de 37 weken. Maar 3 dagen is misschien wel lang om met de andere kindjes alleen te zitten en zo'n dikke buik?! Is er iemand die jou dan kan bijstaan, of red je dat wel alleen? Of is er een optie dat hij maar 1 nachtje weggaat daarheen oid?

Ik vind altijd heel erg dat mijn lief al dat soort sociale dingen moet doen, vooral omdat ik het dan niet hoef te doen (ik stuur hem altijd) en omdat hij dan toch nog (oude) vrienden en zo ziet (hij is ook kluizenaarderig, zoals ik, dus ik push hem een beetje om dan toch onder de mensen te komen en na afloop vond ie het altijd leuk). Als het nog voor de 37 weken is, dan zou ik mijn lief dus wel zomaar wegsturen ;) maar 3 dagen met dikke buik en 2 andere kindjes is op dit moment voor mij niet haalbaar, dus dat zou bij ons het obstakel zijn. Mijn lief ziet dat zelf ook wel in (nog wel meer dan ik denk ik, want alles komt zo'n beetje op hem terecht momenteel). Maar als het niet was omdat ik niet zoveel meer kan, dan zou ik hem nog wel zo'n uitje gunnen als hij dat graag wil denk ik. (Maar ik ben ook zwanger, dus voor het zelfde geld opeens zo'n gril dat ie toch bij me moet blijven omdat ik mezelf anders zo zielig en alleen voel ;) )

Wow D-E, wat een mooie afbeelding! Waarom heb je zoveel echo's laten maken eigenlijk?
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:14:54 #204
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186305875
*O* Mariposas!!! Van harte gefeliciteerd met je zoon! O+ Dat klinkt als een prachtige bevalling! :*
pi_186305885
Gefeliciteerd Mariposas! Klinkt als een fijne bevalling O+
pi_186305931
Wat klinkt dat fijn Mariposas! Gefeliciteerd O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:28:53 #207
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186306016
Mariposas, gefeliciteerd! Wat klinkt je bevalling ontzettend fijn O+

Ela, echo met 7 weken was vanwege medisch traject. 11 weken was termijnecho, 20 weken was SEO en 21 weken was ik lesobject bij de echoscopie-opleiding. Dan met 30 en rond 33 weken nog een groeiecho wegens bmiprotocol.
Ow en ik heb tussendoor nog eens rond een week of 25 op werk even gespiekt wat die bult nou was die telkens zo uitstak :+

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 19-04-2019 10:01:24 ]
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:33:30 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186306079
Suikertest ook weer klaar. Hoeft niet nog een keer, meteen raak.

Ik had gehoopt dat het nog even zonder de extra complicatie kon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186306091
Gefeliciteerd Mariposas!! Klinkt als een heel fijne bevalling O+
pi_186306392
@Mariposas gefeliciteerd! :*

@Ticootje shit.. wat balen.

Ultieme mijlpaal vandaag is m’n UD *O*
Nog geen enkel tegen van een baby helaas..
Dan gaan we maar lekker veel zon opsnuiven O+
pi_186306422
Gefeliciteerd Mariposas! Wat klinkt het ontzettend fijn! O+
pi_186306424
Mari! Een 19-4-19 baby! Wat fijn dat je de badbevalling kon doen die je voor ogen had. Gefeliciteerd! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 19 april 2019 @ 10:01:10 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186306447
Gefeliciteerd mari!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186306487
En Flav, jeej voor luie buikbaby's die het wel prima vinden in het moederschip. *O*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186306994
Mariposas gefeliciteerd! O+ *O*
pi_186307157
Mariposas wat een prachtige bevalling zo! Fijn dat er geen schouderdystocie op trad en je een geduldige verloskundige had. Gefeliciteerd en geniet *O*
pi_186307247
@dodoria: mijn man gaat ook met 37 weken een weekend weg met vrienden. Dit heeft hij wel vooraf overlegd, en het is op ongeveer een uur rijden afstand. Het scenario 'half dronken in de taxi naar huis moeten' hebben we ook al besproken :D Ik sluit me aan bij Elamilano: het lijkt me vooral zwaar om alleen te zijn als je twee anderen kinderen hebt om voor te zorgen. Dat zou ik vooral problematisch vinden.

Ik had ook wel liever gehad dat het weekend wat eerder zou plaatsvinden, maar een maand er voor verwacht één van de andere vrienden een eerste kindje. Ik begrijp dat die het weekend liever niet te vroeg heeft. Ik zou in dat scenario veel meer stampij maken; geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat mijn man zo kort ná de geboorte een paar dagen weg zou gaan om met vrienden te gaan zuipen.


Het genestel van jullie, daar doe ik nog niet echt aan mee. Gisteren een werkdag van 12 uur gehad (inclusief 2 x 2,5 uur in de auto zitten) en ook mijn vrije dagen zijn nog aardig gevuld met dingen afronden van werk en opleiding. Vandaag gelukkig vrij, maar behalve uitrusten hoop ik dus ook nog een paar uurtjes te studeren. De vrouwen van de hypnobirthingcursus hebben haast allemaal de babykamer al volledig af. Wij moeten eerst nog even verhuizen :D Ik ben wel blij dat mijn nesteldrang afwezig is, anders werd ik gek in deze chaos :X :D 't Kind heeft niet zoveel nodig, hou ik mezelf maar voor. Een warme borst om uit te drinken en op te liggen, een veilig slaapplekje, wat schone luiers, wat kleertjes. En een maxicosi in geval van nood. Dat hebben we - op de luiers na - al wel in huis.
  vrijdag 19 april 2019 @ 10:58:51 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186307414
Oooh Mariposas! Klinkt als een topbevalling zo! Wat fijn dat je dat hebt mogen ervaren O+ van harte gefeliciteerd!! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:00:27 #219
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186307445
Ha ja Bobby, dat laatste van weggaan kort na de bevalling! Mijn lief is bij onze eerste ca. 2 weken na de geboorte naar een vrijgezellendag geweest, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, dus daar blijven slapen. Maar dat vond ik echt helemaal niet leuk toen ik alleen thuis zat... Ik had borstontsteking en was alleen aan het kolven, wat heel pijnlijk was dus huilend, met een baby naast me. Ik heb me nog nooit zo alleen en eenzaam gevoeld in mijn leven... Dat mag ie dus echt niet meer, ook al had ik de tweede keer een roze wolk. Dan nog waren er in de weken na de bevalling echt wel kraamtranen en momenten dat ik overspoeld werd door emoties en echt mentale steun van mijn lief nodig had. Plus de nachten waarin je dan voedt en nog een luier verschoont, daar heb ik m'n lief ook hard bij nodig die eerste tijd!

Volgens mij heb ik m'n nesteldrang opgegeven. Ik probeer nog wel her en der iets op te ruimen, maar ik heb geen zin meer in de babywasjes. Sinds gisteren denk ik opeens dat iemand anders het maar doet zodra de baby er is. :')

Het enige wat ik echt nog per se wil regelen, dat is m'n bevalbad weer thuis. Die staat nog bij een vriendin. Maar ik zou nog zo graag voordat de baby er is ook een bad willen nemen, ik mis m'n bad in de badkamer echt zooooo erg!
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:03:30 #220
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186307493
Pff. Ik heb net met m'n warrige hoofd een wolwas van de grote kinders deels verpest ;(
Gelukkig niet van de baby, maar m'n oudste vindt 't wel heel jammer. Nouja hij zou er van de herfst ws toch niet meer in passen :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186307568
Ela, waar is je bad? Waarom kun je niet bij de babywasjes? Ben je onlangs verhuist?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:11:08 #222
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186307603
Hier fluctueert de nesteldrang. Laat ik het erop houden dat MeneerEend bezig is om ons uitbouwtje (tussen woonkamer en tuin in) op te knappen. Deuren van de inbouwkasten zijn geschuurd en geschilderd, sinds gisteren ligt er een andere vloer in. Nu nog wat dingen als een kastunit voor vriezer en combimagnetron kopen en dan kan alles weer terug op de plek waar het hoort in huis. Het knapt er onwijs van op en het is nu echt meer een verlengd stuk van de woonkamer geworden, maar wat een troep overal in huis _O-
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:12:40 #223
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186307631
Ik heb helemaal geen tijd voor nesteldrang. Ben lui ook
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:22:44 #224
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186307754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:12 schreef pinquit het volgende:
Ik heb helemaal geen tijd voor nesteldrang. Ben lui ook
Ik wil gewoon even een jaar geen verbouw en klusmeuk in huis meer zien straks :+

We wonen er nu 2 jaar en we deden dit:
- Woonkamer, hal: laten stucen, nieuwe vloer, alles geschilderd.
- Nieuwe keuken.
- Al het houtwerk binnen en buiten laten schilderen
- Voortuin van alleen tegels naar bij en vlinder-vriendelijk vol met planten en bloemen O+
- Gevelopbouw achter > daardoor onze slaapkamer en babykamer helemaal 'nieuw' aan muren, vloer, meubels etcetcetc. Denk dat dat geintje al 3 maanden heeft geduurd van begin tot klaar.
- Uitbouwtje beneden: lelijke kastdeuren opknappen, nieuwe vloer, andere indeling etc.
En tussendoor nog wat kleine dingen die ongemerkt ook veel tijd kosten. Plintjes leggen, schuur goed indelen etc.

Moet nog:
- Slaapkamer voor.
- Badkamer.
- Zolder: schilderen, andere ramen en/of dakkapel.
- Achtertuin.

Ik denk dat als de 'moet nog' klaar is, we weer terug zijn bij de keuken vervangen oid :') Voor mijn gevoel zijn we nu al 2 jaar continu met IETS bezig in huis.
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:27:36 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186307829
Oooh man wat herkenbaar :D
Wij kwamen hier 4 jaar geleden (weer) wonen, 2mnd voordat Alex geboren werd. Snel het nodige gedaan, de rest verspreid over afgelopen 4 jaar :+
Nu met baby3 op komst hebben we een hele hoop afgemaakt, maar die stomme kleine dingen blijven weer liggen. Plinten enzo :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:28:01 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186307834
Never not verbouwing ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:48:39 #227
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186308108
Plinten zijn overrated :')

Bluh, ik schreef een lang verhaal, maar het voelt als een zeurverhaal, dus ik heb het weer geschrapt.

Ik ben een beetje teleurgesteld dat ik zoveel wil, maar m'n lichaam het niet meer echt kan. M'n prioriteiten zijn nu verschoven van babydingen naar beval- en geboortedingen voorbereiden. Omdat niet alles meer zal lukken.
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:54:39 #228
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186308194
Wij hebben ons nu maar aangeleerd dat als we ergens een vloer in gooien ,we gelijk ook de plinten doen :+. Scheelt een hoop gedoe een half jaar later. Maar voor ooit als we weer eens verhuizen kopen we denk ik geen huis meer waar het laatste onderhoud in 1997 is gedaan _O-

[ Bericht 31% gewijzigd door douche-eendje op 19-04-2019 12:00:50 ]
  vrijdag 19 april 2019 @ 12:17:20 #229
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186308479
Mariposas, gefeliciteerd! Klinkt als een heel fijne bevalling! O+
  FOK!fotograaf vrijdag 19 april 2019 @ 13:37:59 #230
148247 taxibabe
pi_186309642
Gefeliciteerd Mariposas! O+

Ik had vanmorgen steeds forse steken onderin mijn buik en toch maar even de vk gebeld. :( Gelukkig mochten we snel komen. Maar waarschijnlijk is het een blaasontsteking of bandenpijn (ze zei dat mijn buik al mooi hoog zit voor 15 weken). Ik wacht nu op de uitslag voor blaasontsteking. Verder was er gelukkig helemaal niks aan de hand, ik heb nu wel het hartje gehoord plus een heel veel andere herrie O+, de vk zei dat de herrie komt omdat wurm ontzettend druk was en flink aan het boksen of trappen was.

pff.. zat wel ff in de stress, maar ben nu wel weer gerustgesteld.
  vrijdag 19 april 2019 @ 13:39:52 #231
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186309670
Mariposas *O* volle maan, bad, mooie datum, klinkt echt perfect. En ook nog prachtig weer O+ hoop dat je een mooie kraamtijd hebt :)

Wij zijn verhuisd toen ik ongeveer 25 weken was, we hebben niet eens een nieuwe vloer gelegd of behangen ofzo :') maar goed, in het oude huis hadden we niet eens verwarming en ongedierte, dus we zijn allang blij en tevreden :+
  vrijdag 19 april 2019 @ 13:40:37 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186309678
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:48 schreef elamanilo het volgende:
Plinten zijn overrated :')

Bluh, ik schreef een lang verhaal, maar het voelt als een zeurverhaal, dus ik heb het weer geschrapt.

Ik ben een beetje teleurgesteld dat ik zoveel wil, maar m'n lichaam het niet meer echt kan. M'n prioriteiten zijn nu verschoven van babydingen naar beval- en geboortedingen voorbereiden. Omdat niet alles meer zal lukken.
Hier exact hetzelfde. Ben vandaag ook niet zo gezellig merk ik, en snel geïrriteerd. Zo jammer want het is lekker weer en we zijn lekker met z'n allen vrij vandaag.
Maar het gevoel dat ik nog zoveel moet knaagt zo.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 19 april 2019 @ 13:47:07 #233
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186309765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:40 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hier exact hetzelfde. Ben vandaag ook niet zo gezellig merk ik, en snel geïrriteerd. Zo jammer want het is lekker weer en we zijn lekker met z'n allen vrij vandaag.
Maar het gevoel dat ik nog zoveel moet knaagt zo.
:*
pi_186311283
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:13 schreef Mariposas het volgende:
Goede vrijdag en volle maan baby: check!

Vanochtend iets voor 5 uur geboren in bad. Wow, wat een ervaring! Ik kreeg vlot persweeën die al het werk deden. Met een paar persweeën is hij onder water geboren. En zonder schouderdystocie, mede door mijn geweldige verloskundige die gewoon op de volgende persweeën wachtte nadat het hoofdje geboren was. O+
Gefeliciteerd! Klinkt als een fijne bevalling! En nu lekker genieten O+
pi_186312037
Daar zou ik ook van schrikken @taxibabe
De onzekerheid blijft totdat je kleintje is geboren, daarna krijg je weer andere zorgen :P

Hier moet ook nog het nodige gedaan worden in huis, een fatsoenlijke badkamer bijvoorbeeld.
We hebben er een en zijn daar tevreden over dus dat schuiven we steeds verder op haha.
Bij V hebben we nieuwe vloeren gelegd boven en bij deze baby hebben we de gang opnieuw gedaan haha.
Wie weet bij een eventueel volgend kindje komt de badkamer af :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 april 2019 @ 16:25:14 #236
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186312170
Klinkt toch al best wel een beetje spannend Flav. En ook al zakt het weer af, het doet al zeker iets in de voorbereiding op de echte geboorte (hopelijk snel)! Alle beetjes helpen, echt waar! :*
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:43:36 #237
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186313333
Pinq :*

:W vanuit de tuin. In een jurkje met mijn teva's aan. Schoenen :{w
pi_186315407
Mariposas gefeliciteerd!

Klinkt als heel fijn!
Schudden voor gebruik
pi_186315451
Ik heb vandaag bh's gepast..... hmz binnenkort maar naar een speciaalzaak... Ik werd er zo sjago van. niks zit dan ook lekker of leuk.

Ik ga over de cup h nu :(


*cranky*
Schudden voor gebruik
  vrijdag 19 april 2019 @ 20:18:12 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186315701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 20:01 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb vandaag bh's gepast..... hmz binnenkort maar naar een speciaalzaak... Ik werd er zo sjago van. niks zit dan ook lekker of leuk.

Ik ga over de cup h nu :(


*cranky*
Ontlurkt om je een groterdancuph-knuffel te geven. Naron in breda kan je beste vriend zijn, ook voor voedingsbh.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 19 april 2019 @ 21:22:37 #241
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186316964
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 20:01 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb vandaag bh's gepast..... hmz binnenkort maar naar een speciaalzaak... Ik werd er zo sjago van. niks zit dan ook lekker of leuk.

Ik ga over de cup h nu :(

*cranky*
Uch dat is zo irritant he. Paar weken terug dacht ik op donderdagavond wel even snel de livera in te gaan, want volgens de website hadden ze ook wel wat grotere maten. Maar in de winkel hadden ze ' wel t/m een Ecup *). ' . Ja, in niet-zwangere staat had ik al een F. Zit nu in een 85G van Anita, ben bang voor het postpartum-stuwing effect :X
  vrijdag 19 april 2019 @ 22:21:12 #242
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186318204
Baby knuffelen bij mariposas O+
Gefeliciteerd lieverd. Je hebt er lang op moeten wachten, maar nu is het moment daar! Wat een schitterende dag om geboren te worden.

Tetten
Naron heeft veel grote bh’s, maar om eerlijk te zijn lullen ze mij altijd in een te strakke maat, waardoor ik alsnog een extra rekbandje erin zet.
Voedingsbh’s. Ook een goede. Geen idee of Mn oudjes nog passen. Even aantrekken morgen. bedankt voor de tip.

Emotioneel
Door jullie verhalen over jullie mannen en avondjes weg gaan werd ik echt ff emo.
Zo herkenbaar. Bedankt voor het delen. O+

Geboortekaartje
Aargh. Ik kom er niet uit met de afmetingen :'(
Loop vast en kan nu niet verder. Door Mn zwangere hoofd kan ik gewoon ff niet nadenken, maar hulp zoeken betekent iemand Mn kaart laten zien. Moeilijk, moeilijk!
Zonder hoop geen leven.
pi_186318303
Gefeliciteerd Mariposas! *O* O+
pi_186318515
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 20:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ontlurkt om je een groterdancuph-knuffel te geven. Naron in breda kan je beste vriend zijn, ook voor voedingsbh.
ahhh thanks, ik ga binnenkort maar eens op zoek. Ik had ook al in rdam wat gevonden.
Schudden voor gebruik
pi_186318543
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 april 2019 22:21 schreef Sisu het volgende:
Baby knuffelen bij mariposas O+
Gefeliciteerd lieverd. Je hebt er lang op moeten wachten, maar nu is het moment daar! Wat een schitterende dag om geboren te worden.

Tetten
Naron heeft veel grote bh’s, maar om eerlijk te zijn lullen ze mij altijd in een te strakke maat, waardoor ik alsnog een extra rekbandje erin zet.
Voedingsbh’s. Ook een goede. Geen idee of Mn oudjes nog passen. Even aantrekken morgen. bedankt voor de tip.

Emotioneel
Door jullie verhalen over jullie mannen en avondjes weg gaan werd ik echt ff emo.
Zo herkenbaar. Bedankt voor het delen. O+

Geboortekaartje
Aargh. Ik kom er niet uit met de afmetingen :'(
Loop vast en kan nu niet verder. Door Mn zwangere hoofd kan ik gewoon ff niet nadenken, maar hulp zoeken betekent iemand Mn kaart laten zien. Moeilijk, moeilijk!
Met wat voor afmetingen stoei je?
Schudden voor gebruik
  vrijdag 19 april 2019 @ 22:49:10 #246
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186318620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 22:44 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Met wat voor afmetingen stoei je?
Ik lig nu in bed en weet de afmetingen niet echt uit Mn hoofd. Maar laten we zeggen dat ik het heb opgemaakt op +- 25x20.
Maar zo groot wil ik het natuurlijk niet versturen.
Daarbij: wil ik het ook nog dubbelzijdig + gevouwen én het moet ooit in een envelop gaan passen.
Ik ben elke keer van plan om het aan te passen op standaard briefkaart maten (extra grote Witrand en dan zelf afsnijden), maar het komt er niet van.
Steeds verander ik weer wat. Ik zie ook aan de lagen in photoshop dat ik vastgelopen ben. 301 aanpassingen. 14 mappen.. crazy.
Uiteindelijk zal het wel a5 worden ofzo.
Zonder hoop geen leven.
pi_186318863
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 22:49 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ik lig nu in bed en weet de afmetingen niet echt uit Mn hoofd. Maar laten we zeggen dat ik het heb opgemaakt op +- 25x20.
Maar zo groot wil ik het natuurlijk niet versturen.
Daarbij: wil ik het ook nog dubbelzijdig + gevouwen én het moet ooit in een envelop gaan passen.
Ik ben elke keer van plan om het aan te passen op standaard briefkaart maten (extra grote Witrand en dan zelf afsnijden), maar het komt er niet van.
Steeds verander ik weer wat. Ik zie ook aan de lagen in photoshop dat ik vastgelopen ben. 301 aanpassingen. 14 mappen.. crazy.
Uiteindelijk zal het wel a5 worden ofzo.
Waarom maak je geen bestand aan waar je al de standaard enveloppe formaat bij gebruikt (en dan x2 om de dubbelzijde en omvouw) en dan sleep je de lagen over welke je wil?
Kan je in ieder geval schalen en je witrand maken en verder schuiven?

Komt echt wel goed :*
Schudden voor gebruik
pi_186318898
Hoef je alleen te bedenken...


Staand of liggend :P
Schudden voor gebruik
pi_186318933
Ik zal er binnenkort ook maar eens aan gaan starten :P

Kunnen we ergernissen over en weer gooien ;)
Schudden voor gebruik
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 april 2019 @ 01:03:56 #250
269689 crew  Viv
pi_186321475
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Hoef je alleen te bedenken...

Staand of liggend :P
Of vierkant! *O*
pi_186322352
Dat gaat niet in een standaard enveloppe ;)
Schudden voor gebruik
pi_186322358
Hier echt GRRRRR...

Ik probeer van alles, maar ik lig gewoon niet lekker en kan voor geen meter slapen...
Schudden voor gebruik
pi_186322749
Ik ben nog niet aan het kaartje begonnen. Maar mijn nesteldrang heeft nu wel echt epische proporties bereikt. Ik heb zo juist alle kleurtjes van de kinderen gesorteerd. Stiften die het niet meer doen weggedaan en alle kleirpotloden weer netjes geslepen. En dan heb ik het nog niet over het net geordende en gecategoriseerde knutselpapier, vouwblaadjes, stickers etc😂😂😂😂 echt wat bezielt me! Marie Kondo zou het genant vinden hoe geordend het nu is.... en mijn hormonen worden er heel blij van 😂
  zaterdag 20 april 2019 @ 04:35:06 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186322770
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 04:27 schreef dodoria het volgende:
Ik ben nog niet aan het kaartje begonnen. Maar mijn nesteldrang heeft nu wel echt epische proporties bereikt. Ik heb zo juist alle kleurtjes van de kinderen gesorteerd. Stiften die het niet meer doen weggedaan en alle kleirpotloden weer netjes geslepen. En dan heb ik het nog niet over het net geordende en gecategoriseerde knutselpapier, vouwblaadjes, stickers etc😂😂😂😂 echt wat bezielt me! Marie Kondo zou het genant vinden hoe geordend het nu is.... en mijn hormonen worden er heel blij van 😂
Oooh dat vind ik ook altijd zo'n relaxed werkje O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 20 april 2019 @ 05:52:55 #255
208890 June.
Seriously?
pi_186322966
Gefeliciteerd @Mariposas ! O+

Haha nice dodoria. Wel handig die nesteldrang, zou bij ons ook wel goed uitkomen gezien alle rommel maar ja O-)

Hier team niet meer kunnen slapen. Gedroomd over kaas, kaas en kaas. Dus zit nu een blok kaas te eten :')
Shine bright like a diamond.
pi_186322998
Hier ook al sinds 5 uur wakker.
Helaas namen de krampen af toen ik V met 39 graden koorts uit bed haalde na zijn middagslaapje.
Hopelijk hebben de krampen wel iets gedaan want merk dat het wachten me toch wat doet.
Alsof ik een race tegen de klok aan het houden ben omdat dinsdag de controle in het ziekenhuis is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186323455
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 04:27 schreef dodoria het volgende:
Ik ben nog niet aan het kaartje begonnen. Maar mijn nesteldrang heeft nu wel echt epische proporties bereikt. Ik heb zo juist alle kleurtjes van de kinderen gesorteerd. Stiften die het niet meer doen weggedaan en alle kleirpotloden weer netjes geslepen. En dan heb ik het nog niet over het net geordende en gecategoriseerde knutselpapier, vouwblaadjes, stickers etc😂😂😂😂 echt wat bezielt me! Marie Kondo zou het genant vinden hoe geordend het nu is.... en mijn hormonen worden er heel blij van 😂
Dat is net zoiets als de strijkkralen op kleur sorteren.... O+

Lekker zen!
Schudden voor gebruik
pi_186323470
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 06:23 schreef Flav het volgende:
Hier ook al sinds 5 uur wakker.
Helaas namen de krampen af toen ik V met 39 graden koorts uit bed haalde na zijn middagslaapje.
Hopelijk hebben de krampen wel iets gedaan want merk dat het wachten me toch wat doet.
Alsof ik een race tegen de klok aan het houden ben omdat dinsdag de controle in het ziekenhuis is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap!

Zou strippen dan iets voor je zijn?
Schudden voor gebruik
pi_186323641
Gefeliciteerd, Mariposas!
  zaterdag 20 april 2019 @ 08:57:51 #260
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186323757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 04:27 schreef dodoria het volgende:
Ik ben nog niet aan het kaartje begonnen. Maar mijn nesteldrang heeft nu wel echt epische proporties bereikt. Ik heb zo juist alle kleurtjes van de kinderen gesorteerd. Stiften die het niet meer doen weggedaan en alle kleirpotloden weer netjes geslepen. En dan heb ik het nog niet over het net geordende en gecategoriseerde knutselpapier, vouwblaadjes, stickers etc😂😂😂😂 echt wat bezielt me! Marie Kondo zou het genant vinden hoe geordend het nu is.... en mijn hormonen worden er heel blij van 😂
Ik geef beeldende vorming op een vmbo school en er zitten weleens dagen tussen dat ik alle creatieve materialen als rommel ga zien. Klusjes als dit zorgen ervoor dat ik dan weer helemaal bij kan tanken.
Geldt ook voor overprikkelde leerlingen trouwens.

Opruimwoede
Ik denk dat ik het los moet laten. Het lukt me niet. Heb er elke dag groter oplopende ergernissen over met mijn man. Het liefst zou ik heel Mn huis leeg gooien, schoonmaken, dweilen en per item beslissen of het mag blijven.
Ik ben te moe voor de afwas. Te moe voor de rommeltjes in het huis. En nu heb ik geen schoon bestek of pannen meer.
Man is steeds uit huis. Geeft aan dat hij het doet: gebeurt niet. Uit elkaar gaan komt regelmatig in Mn hoofd op. Echt de schuld van irreële verwachtingen, oververmoeid zijn, hormonen, etc. Etc. Zou hem nooit kwijt willen namelijk.. maar toch.. 🙈

Flav,
En strippen? Ik denk aan je. Hou vol. O+

[ Bericht 18% gewijzigd door Sisu op 20-04-2019 09:04:02 ]
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 20 april 2019 @ 09:11:59 #261
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186323914
Sisu, is er een vriendin in de buurt met wie je aan de slag kan?
:* Als ik niet in hetzelfde schuitje zat kwam ik graag helpen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186324062
@Stippelrientje @Sisu
Dat wil de verloskundige gelukkig wel nog doen mochten ze me willen inleiden :)
Dat zou dan deze week na het gesprek van de gynaecoloog gebeuren. Ze wil het nu ook wel doen maar denkt dat het niet meer dan krampen geeft.
Dus vanavond nog maar een ‘lachfilm’ met vriendlief maken want dat gaf wel goede krampen haha :P
pi_186324229
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 08:18 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als de strijkkralen op kleur sorteren.... O+

Lekker zen!
O+ O+ O+ jij weet het! Man en zoon nestelen lekker mee, want die hebben dus de halve middag alle lego op kleur zitten sorteren ❤

Flav, flink seksen dus! Mocht je er zin in hebben heb ik gehoord dat behalve de seksactiviteiten ook inslikken van sperma kan helpen... mocht je die behoefte hebben...
Hopelijk dat het strippen dan nog iets helpt. Mijn verloskundigen deden dan ook altijd wat acupunctuur. Zou je ook nog kunnen proberen....
pi_186324594
Met al die schoonmaak verhalen wordt ik steeds gelukkiger dat ik gewoon iemand heb die 2x per week mn huis doet. Ongekende luxe en by far het beste besluit ooit.
Was wordt gedaan, bedden worden opgemaakt, stofzuigen, dweilen, keuken, badkamer... allemaal niet mijn zorg.

Als ik thuis ben dan heb ik gewoon echt geen zin om ook nog tig uur mn huishouden te doen.

Gister ging ik shoppen voor wat leuke positiekleding. Maar alles is stom. Dus ik heb een tas vol troost babypakjes gekocht. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186324696
Sisu, als het je stress oplevert kun je het ook maar beter loslaten, want dan werkt het natuurlijk alleen maar averrechts. Kun je eventueel nog hulp inschakelen om d noodzakelijke dingen gedaan te krijgen? Of anders misschien je verwachtingen bijstellen voor je eigen gemoedsrust?
Als je het fysiek niet meer aankunt kun je ook op een niet-fysieke manier nestelen: geboortekaartje ontwerpen, foto’s sorteren, administratie bijwerken, boodschappen bestellijsten maken om het jezelf makkelijker te maken na de bevalling.... kan allemaal vanaf de bank/je bed met een laptop op schoot.

Ik snap je frustratie met je man... die missen echt wat hormonen... en natuurlijk een y chromosoom, dat zal het verklaren!
pi_186324845
@dodoria haha nou nee bedankt! :D
pi_186324955
Flav, je bent 'pas' een dag voorbij je UD, baby heeft gewoon nog even wat tijd nodig in het moederschip :*. Echt, welicht haal je die afspraak dinsdag niet eens omdat je aan het babyknuffelen bent. Is dinsdag gewoon een controle om te zien of baby het nog goed heeft in je buik?
Ik heb zelf wat dingen hierover net in mijn geboorteplan gezet, ik hoop vooral dat bij mij de natuur zijn werk mag gaan doen en dat wat je in je spoiler hebt staan, is voor mij ook een 'angst' . Ik wil hoe dan ook niet mijn bewegingsvrijheid laten beperken.

Hier gisteren weer een hormonale moeheidsbui gehad }:|. Om gek van mezelf te worden zeg, jeetje. Vannacht wel goed geslapen, heb gisteren een brace binnen gekregen waardoor ik niet tig keer per nacht wakker ben geworden omdat mijn hand helemaal doof en gevoelloos is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 april 2019 @ 11:00:22 #268
269689 crew  Viv
pi_186325083
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 02:26 schreef Stippelrientje het volgende:
Dat gaat niet in een standaard enveloppe ;)
Wij hebben ons vierkante ontwerp geüpload naar een geboortekaartjeswebshop (alsof het een foto-kaart was) en kregen er gratis passende vierkante enveloppen bij (wit, andere kleuren tegen meerprijs). :Y)
pi_186325468
@douche-eendje
Ik weet dat het pas 1 dag over datum is maar het voelt als weken. En dat komt vooral door het constant ermee bezig zijn of hij nog wel genoeg beweegt, slopend. Waarschijnlijk heeft hij het nog uitstekend naar zijn zin in mijn buik en dat is ook prima, hoe meer af hij is natuurlijk O+
Dinsdag wordt het vruchtwater gecontroleerd en aan de hand daarvan wordt ‘bepaald’, ik heb nog altijd het laatste woord, wat er met me gaat gebeuren. Afgelopen donderdag is het vruchtwater nog gecontroleerd en het zat nog net boven het minimum.
Ben gewoon bang dat ik de regie over mijn eigen lichaam uit handen moet geven omdat de baby lekker wilt blijven zitten.
Mocht dat van het vruchtwater niet spelen had ik er geen moeite als hij lekker tot 42 weken wilt blijven zitten. :)

Het helpt natuurlijk ook niet mee dat iedereen zegt dat de 2e eerder komt dan de eerste.
Zo niet waar maar je gaat er gewoon in geloven :')
  zaterdag 20 april 2019 @ 12:38:05 #270
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186326062
Flav, zo herkenbaar, dat wachten bij m'n tweede. Die kwam een week later dan m'n eerste, ik was nog nooit zolang zwanger geweest! Alles leek opeens nieuw... Ik voelde me in niemandsland. Maar na 6 dagen gaf ik het wachten op ;) Ik dacht: "Ik maak wel alvast weer een afpsraak bij de tandarts, want die baby moet ik nog maar zien of ie ooit nog komt." :') En tegelijk dacht ik: "Alles doen om het lot een handje te helpen, wandelen schijnt goed te zijn." Dus hop flink gewandeld. En of het toeval is of niet, maar om 12 uur 's nachts begon het opeens toch!

Anyway, ik heb me toen niet laten controleren extra, ik was 41 weken en 4 dagen zwanger, maar ik voelde m'n baby'tje, voelde me goed, en pas na 42 weken ben je 'overtijd'. Maar zelf werd ik pas met 43 weken geboren, dus ik maakte me nog lang geen zorgen over alles. Ik was heel stellig overtuigd dat mijn baby zelf heus wel zou komen als de tijd rijp was. Ik hoop dat je ook meer naar binnen kunt keren en voelen hoe alles voor jou aanvoelt. Want metingen van buitenaf zeggen ook lang niet altijd alles, zelf in verbinding blijven met je lijf en baby is minstens zo belangrijk, je moederinstinct. :* O+

Geboortekaartje:
Ik heb de vorige kaartjes in gulden snede verhouding gemaakt, 13 x 21 cm. En verstuurd in een A5 envelop. Dit keer weer zo, als het me lukt!

Gisteravond heeft onze vaatwasser het begeven.. timing ;) Dus nu is mijn lief hem aan het ontmantelen en gaan we zo naar wat toko's rijden om te zien of we een nieuwe kunnen scoren. Afwassen wil niemand meer (hebben we het eerste half jaar gedaan dat we hier woonden, maar met een baby bijna due lijkt ons dat nu niet tof).

Sisu :* Ik herken precies die nesteldrang dingen en dat het niet (meer) goed lukt... Mijn lief doet erg zijn best, maar wil ook z'n werk doen om een buffertje te hebben om rond de bevalling wel echt vrij te kunnen zijn. Dus z'n tijd is ook beperkt. En ik zou zoveel willen, maar ik kan echt maar 1 dingetje per dag opruimen of zo :') Gisteren heb ik een kledingrek verplaatst bijvoorbeeld haha, dat was het dan weer. Ik hoop dat je het naar je lief een beetje los kunt laten. En/of duidelijke instructies geven? Of misschien met hem over hebben dat je het lastig vindt dat hij zoveel weg is, dat je hem zoveel liever graag dichtbij hebt. Misschien speelt er bij hem ook wel iets (onbewust) en helpt het om dat met jou te bespreken of kunnen jullie tot een oplossing komen die voor beiden fijn is, zoals vaste tijden dat hij iets voor zichzelf kan doen en vaste tijden dat jullie samen zijn?
  zaterdag 20 april 2019 @ 13:13:15 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186326387
Muhhh wij moeten een nieuwe auto, maar ik ben er zoooo klaar mee.
Ik lever allemaal linkjes naar occasions (nachten wakker, toch iets nuttigs doen), en er wordt maar niks opgepakt door m'n vriend.
Ik moet 't allemaal helemaal voor 'm neerleggen ofzo. Wil ik helemaal niet. We hebben allebei de ballen verstand van auto's, dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Dus toen zei ik net dat we 't maar moeten laten, we laten onze auto dan wel maken en gaan gewoon straks nergens met z'n 5en heen. Daahaag!

Toen begon er geloof ik een belletje te rinkelen.
Bluhhh, m'n hoofd wil alleen maar oplossingen, m'n lijf wil alleen maar liggen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 20 april 2019 @ 13:21:14 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186326496
En nu ga ik cinnamon buns maken. Als ze mislukken ga ik huilen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186327010
Flav, zeer herkenbaar allemaal. Baby mag van mij tot 43 weken blijven zitten. Ik wil die polonaise gewoon niet aan mijn lijf. Wat is de uiterste stripdatum als alles verder gewoon goed is, weet iemand dat?

Sisu ik snap je helemaal, heb niet voor niets laatst de erkenningspapieren verscheurd. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 20 april 2019 @ 14:10:56 #274
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186327241
Ik zit nu gewoon te huilen, omdat jullie het direct begrijpen en Mn man niet.

Pinq,
wat jij nu opschrijft dat is precies hoe ik me nu voel. Cake gebakken en mislukt. Bleek die mix een jaar over datum :{
Ik ben gelijk klaar met alles. Flinke woordenwisseling met man. Zo erg dat hij nu naar een verjaardag is met ro en ik alleen thuis blijf.
En morgen weer zo’n dag. Weer naar zijn familie die een verjaardag viert en dat vandaag pas laat weten. :(

Nope. Verloren daagje dit.
Zonder hoop geen leven.
pi_186327666
Wij hadden een 7 persoonsauto, maar door de baanwissel van J rijden we nu een volvo v60. Beetje lastig met 5 kinderen, maar er moest een uitzonderinf worden aangevraagd nu voor een 7 persoonsauto, omdat deze niet voldoen aan het uitstoot beleid van het bedrijf.

Het komt vast wel goed. Ik moet mn cabrio ook wegdoen, want daar passen sowieso maar 4 mensen in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186328408
Flav :*. Wat ik net al postte hoop ik gewoon voor je, dat je die afspraak dinsdag gewoon niet nodig hebt ;).
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 11:37 schreef Flav het volgende:
Afgelopen donderdag is het vruchtwater nog gecontroleerd en het zat nog net boven het minimum.
En als ik dit zo lees, kom ik een stukje tegen wat mij zo af en toe ergernis geeft omtrent zorg krijgen :@. Ik hoop dat ik mijn gevoel nu even goed verwoord, maar bij mij is er nu onderstaande gaande:

- controle bij verloskundige, mijn onderdruk blijkt iets hoger dan de vorige keren. Dus ze meet nog een keer en geeft aan dat het net binnen de marge is, maar dat ze ook geen goede beginwaarde hebben omdat het in het ziekenhuis nooit gemeten is en ik vrij laat pas naar 1e lijn mocht.
* Direct gevolg bij mij: dat ik wat vocht vast begin te houden nu, waardoor ik weer 'bang' begin te worden voor allerhande complicaties etc.

- bmi protocol wegens gewicht: OGTT, groeiecho's.
* Direct gevolg bij mij: wat nou als ik zwangerschapsdiabetes heb? Zullen de groeiecho's wel goed zijn?
* Groeiecho 1 gehad en metingen zijn vergeleken met die van de 20weken echo. Kind volgt p50 lijn, saai gemiddeld=goed. Tijdens groeiecho maakt echoscopiste een onhandige opmerking; 'ja je hebt wel ruim vruchtwater hoor, het zit net binnen de marge'. Ik herinner mij wat er bij de verloskundige is gebeurd en ik trek mijn assertiviteits-modus maar aan: dus ik vraag wat ze daarmee bedoeld te zeggen. Nou, dat het eigenlijk niks zorgwekkends is. Het enige wat ik toen even kon denken was ARGH :( houd je mond dan gewoon dicht .

Ik merk in dit soort situaties dat er onbedoeld/onbewust dingen tegen mij gezegd worden die er indirect voor zorgen dat er een stukje zorgeloosheid weggenomen wordt, terwijl ik juist een hele fijne zwangerschap heb zonder kwaaltjes behalve gewoon, de dingen die horen bij zwanger zijn. Praat erover met je verloskundige of gynaecoloog, durf door te vragen. Of gewoon alleen al, wat bedoel je hiermee te zeggen? Is het goed of niet? En zo niet, wat zijn de opties? Dat geeft voor jou ook vast een stuk meer duidelijkheid en rust :*.

Och en dames met partners die nogal onhandige dingen doen momenteel :*. Ik heb het met jullie te doen en zou het liefst MeneerEend even bij jullie heren langssturen voor een spoedcursus 'hoe behandel je je zwangere vrouw'. Ok, die van mij heeft ook wel eens een zetje in de juiste richting nodig, maar hij weet inmiddels prima in te schatten hoe ik mij momenteel voel en wat er voor kan zorgen dat ik mij beter ga voelen als het even wat minder lekker gaat.

Gisteravond lagen we op bed en ik had gewoon een hele droge, jeukende huid op mijn buik. Normaal zou ik hem zelf insmeren, maar gisteravond dacht ik: heuj, dit is een klusje voor MeneerEend. En terwijl hij bezig was begon baby lekker actief te bewegen tegen zijn handen aan, zo'n iets te romantisch hormonaal geluksjankmoment is het geworden. Het voelde gewoon echt als wij, met zijn 3en O+.
pi_186328544
Geslachtsbepaling gehad!
We krijgen een meisjeeeee! 🎀
Arme Lex
pi_186328568
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Geslachtsbepaling gehad!
We krijgen een meisjeeeee! 🎀
Arme Lex
Meidenhuis <3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186328608
@douche-eendje
Ik begrijp je helemaal. Want wat nou als ze dat niet hadden gezegd? Dan hadden we nu nog een gewone zorgeloze zwangerschap en draag ik gewoon een lui kind die het prima naar z’n zin heeft en jij een baby die lekker in een villa zwemt.
En wie weet had ik bij V ook wel weinig vruchtwater, daar had ik de laatste echo met 33 weken voor de ligging en is het vruchtwater niet gemeten.

Gelukkig is vriendlief degene die nog oplettend genoeg is en tijdens de controles doorvraagt. :)

We gaan gewoon van het weer genieten en proberen de zorgen opzij te zetten :*
pi_186329226
@Flav, ik ben dan ook nu echt gestopt met mij daarvan wat aantrekken. Ik ga er nu gewoon van uit dat als zorgverleners zich zorgen ergens om maken, dat er dan gelijk een duidelijk plan van aanpak gemaakt gaat worden en niet dat je pas over 3 weken weer een keer voor controle hoeft te komen :P. Geeft mijn hoofd veel meer rust :Y

@Kleurdoos, nog een dame! En niks arme Lex als hij straks een jaar of 16 is en achter de meiden aan wilt gaan, die komen gewoon bij hem thuis als vriendinnetje van een van zijn zusjes :+ _O-
pi_186329951
D-E, ik snap je helemaal. Ik ben erg blij met mijn verloskundige daarom. Ze is heel relaxt onder alles en trekt niet aan de paniekbel voor er echt iets moet worden gecheckt. Zoals na 4 weken geen fundusgroei bij mij een groeiecho ingepland. Geen moment heeft ze er voor die tijd iets over gezegd. Suikertest vroeg ze of ik hem wilde of niet, incl. haar mening dat als je suiker hebt er toch weinig aan gedaan kan worden en ze zelf geen redenen bij me zag om hem af te nemen. Dat maakt mij zoveel relaxter.

Ik heb nu wel even een klein dingetje waar ik me een tikkeltje zorgen om maak. Sinds 2 uur zijn mijn voeten van normaal naar maatje olifant gegaan. Ik heb de hele zwangerschap hier nog geen last van gehad. Mijn bloeddruk is constant laag geweest. Reden om de VK te bellen?

Kleurdoos wat leuk nog een meid! :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:40:14 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186330014
Rebub, misschien door de warmte, maar ik zou toch even bellen als het zo plotseling ging.

Of heb je iemand met een bloeddrukmeter in de buurt?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186330201
Ja toch meteen maar even gebeld. Ik heb geen enkel ander symptoom van hoge bloeddruk, dus waarschijnlijk warm weer. Voeten omhoog, koelen, vannacht matras wat ophogen aan voeteneind is het advies.

Vanavond heeft mijn eigen verloskundige dienst, god ik hoop echt dat de baby komt. Anders moet ik weer een paar dagen wachten tot zij dienst heeft.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186330248
@Rebubbled hier ook vochtpootjes.
Liep toch al alleen op slippers omdat lekker makkelijk :P
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:54:56 #285
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186330294
Een meisje voor KD! Wat kunnen ze dat tegenwoordig al snel zien zeg!

Pinq :*

Sisu :*

Iedereen die het nodig heeft :*

Hier ook nog een 'nieuwe' (young timer) auto nodig. We hebben nu wat modellen die in aanmerking komen, maar we moeten toch zelf een knoop doorhakken. Daar zijn we allebei niet zo goed in volgens mij, dus het wordt ook vast zo'n op het laatste moment dingetje. Ach ja, en anders gaan we maar nergens heen met z'n vijven inderdaad. ;) :P

Wel een nieuwe ouwe vaatwasser gescoord net ^O^ Dat hadden we wel vlug voor elkaar. ;)

Rebubbled, als je je zorgen maakt, even bellen. Ik heb het zelf ook in deze zwangerschap al een paar keer gehad, opeens van die dikke voeten en/of handen. Maar verder geen rare dingen en het is de volgende ochtend na het slapen ook wel weer verdwenen. :*

Over protocollen en richtlijnen, ik ben echt zo blij met mijn vroedvrouw(en). Als ik vraag, dan willen ze best dingen uitleggen over dat soort dingen, maar vanuit zichzelf beginnen ze er eigenlijk nooit zomaar over. Ze bekijken echt het unieke, individuele geval en ze laten echt alle beslissingen aan mij over. Dus ze vragen als eerst altijd wat ze voor mij kunnen doen, pas als ik dan vraag naar wat ze routine matig vaak doen, dan vertellen ze daarover en als ik dan vraag of ze inschatten of dat in mijn geval nodig is, dan leggen ze daar nog iets over uit of ze zeggen dat dat geheel afhankelijk is van hoe ik mij erover voel, dat het voor hun geen verschil maakt. Ik vind het zelf erg prettig, omdat ik zelf best wel al van redelijk wat dingen op de hoogte ben en/of weet wat ik zelf graag wil. En als ik aangeef dat ik meer sturing van ze wil, dan geven ze dat ook en/of ze vragen waarom en dan gaan we dieper in op achterliggende onzekerheden of zo. Of het helpt mij om na te denken of het inderdaad werkelijk van belang is.

Zo was ik eens bij een bevalling waar m'n vroedvrouw ook bij was, en die vrouw vroeg tijdens de bevalling of ze haar ontsluiting wilde checken. De vroedvrouw vroeg toen ook waarom ze dat wilde? Want het zou niets veranderen aan hoe haar bevalling verliep en op welk punt in de bevalling ze was. Het zou haar wellicht juist alleen maar meer onzeker maken, zeker als ze dit nu vroeg vanuit onzekerheid. Ze zei ook dat het belangrijker was om te luisteren naar haar lichaam, en te volgen wat ze daar voelde, in plaats van zo'n meting. En ze vertelde ook nog dat ze op andere indicaties, zoals de geluiden die ze maakte, de mate van concentratie en de ademhaling, zeker wist dat de bevalling prima verliep. Toen dacht de barende vrouw erover na en besloot ze om het inderdaad niet te laten controleren, maar te luisteren naar wat ze in haar lichaam voelde. Binnen een half uur kreeg ze persdrang en vlak daarna kwam d'r baby'tje.
pi_186331939
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:52 schreef Flav het volgende:
@:Rebubbled hier ook vochtpootjes.
Liep toch al alleen op slippers omdat lekker makkelijk :P
We gaan nu naar een feestje van vrienden en ik probeerde mijn flipflops aan te krijgen, maar dat was een no go. 😂 Nu enorm oude sneakers op standje olifantenpootje gemaakt en dat gaat net. Ze zien er echter wel heel pauper aan. Dat samen met de zwangerschapsleggings, mijn haar in een staart en een legerjasje, schreeuwt ik ben 40 weken en dont give a fuck anymore. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186333103
KD met haar mooi echo! *O*


Vochtvoetjes... lekker in een koudwater voetenbankje en daarna omhoog met die benen :*

Sowieso is af en toe je voeten lekker met koud water sprayen zo fijn.

Ik merk dat ik echt moeite met zo'n heb. Genieten in de tuin is het zeker, maar zodra ik half in de zon ga zitten voel ik mij niet fijn. Ik bestel mij dan maar weer tegen het huis in de schaduw met een puzzelboek en drinken met ijsklontjes.

Morgen maar een badje wegzetten waar ik zo nu en dan ook in kan afkoelen :P kan ik gelijk de tip volgen van mijn verloskundige om te checken hoe breed een verlosbad voor mij moet zijn.
Schudden voor gebruik
pi_186333144
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 19:28 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

We gaan nu naar een feestje van vrienden en ik probeerde mijn flipflops aan te krijgen, maar dat was een no go. 😂 Nu enorm oude sneakers op standje olifantenpootje gemaakt en dat gaat net. Ze zien er echter wel heel pauper aan. Dat samen met de zwangerschapsleggings, mijn haar in een staart en een legerjasje, schreeuwt ik ben 40 weken en dont give a fuck anymore. :')
Ga je ze ook een live suprise eerste range show geven? :P veel dansen kan ook de boel opwekken ;)

Dat zijn de betere feestjes!
Schudden voor gebruik
pi_186334168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:13 schreef Mariposas het volgende:
Goede vrijdag en volle maan baby: check!

Vanochtend iets voor 5 uur geboren in bad. Wow, wat een ervaring! Ik kreeg vlot persweeën die al het werk deden. Met een paar persweeën is hij onder water geboren. En zonder schouderdystocie, mede door mijn geweldige verloskundige die gewoon op de volgende persweeën wachtte nadat het hoofdje geboren was. O+
Wat fijn! 19 april baby’s zijn zooooo leuk! O+ Alle geluk gewenst!
pi_186336833
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:36 schreef Rebubbled het volgende:
D-E, ik snap je helemaal. Ik ben erg blij met mijn verloskundige daarom. Ze is heel relaxt onder alles en trekt niet aan de paniekbel voor er echt iets moet worden gecheckt. Zoals na 4 weken geen fundusgroei bij mij een groeiecho ingepland. Geen moment heeft ze er voor die tijd iets over gezegd. Suikertest vroeg ze of ik hem wilde of niet, incl. haar mening dat als je suiker hebt er toch weinig aan gedaan kan worden en ze zelf geen redenen bij me zag om hem af te nemen. Dat maakt mij zoveel relaxter.
Ik zit in een praktijk waar 3 verloskundige en 2 waarnemers zitten, maar merk dat ik de meeste klik tot nu toe heb met 1 van de verloskundige en die had ik de laatste keer dus niet :'). Komende donderdag bij de waarnemer.
Het liefst was ik naar de praktijk van mijn tante gegaan, maar zij mag/kan helaas niet meer werken -O-.

Ow en pinq, dankjewel voor mijn cinnamonrolls craving. Het bakken liep wel iets uit de hand hier :X
Slechte kwaliteit foto want avond met prutlicht, maar ach.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chocoladebroodje, kaneelbroodjes en kaasbroodjes O+. Verveling doet rare dingen met mij.
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:13:04 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_186337099
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:13 schreef Mariposas het volgende:
Goede vrijdag en volle maan baby: check!

Vanochtend iets voor 5 uur geboren in bad. Wow, wat een ervaring! Ik kreeg vlot persweeën die al het werk deden. Met een paar persweeën is hij onder water geboren. En zonder schouderdystocie, mede door mijn geweldige verloskundige die gewoon op de volgende persweeën wachtte nadat het hoofdje geboren was. O+
Yay! van harte gefeliciteerd!
Klinkt als een hele fijne bevalling, ik ben blij dat je het ook zo hebt mogen meemaken O+
disclaimer
pi_186337629
Recepten graag!
Schudden voor gebruik
pi_186337645
Ik zat heel de dag aan kaneelbroodjes te denken :@ door een post hier...
Schudden voor gebruik
pi_186337799
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:34 schreef Stippelrientje het volgende:
Recepten graag!
https://rutgerbakt.nl/bro(...)e-hazelnoten-recept/
Die voor de kaneelbroodjes :P Alleen heb ik ze gewoon los gebakken en glazuur moet nog.
Chocoladebroodjes:
https://www.broodbakshop.nl/blog/recepten/chocoladebroodjes/

En kaasbroodjes kan ik online niet vinden, die staan in het boek van Levine.
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:47:17 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186337891
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186338438
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 20:20 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ga je ze ook een live suprise eerste range show geven? :P veel dansen kan ook de boel opwekken ;)

Dat zijn de betere feestjes!
Hahaha nee heb de hele avond in een kringetje met een andere zwangere en alle klapperende eierstokvriendinnetjes van de vrienden van boyfriend gezeten.

Omg D-E dat ziet er echt mega goed uit!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 21 april 2019 @ 08:14:11 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186341650
Paasbabys, kommaardoooorrrr! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186341982
Ik heb me erbij neergelegd dat ik de rest van mijn leven zwanger ben van deze baby. Het is oké. :P Hier nog steeds geen voorwerk te bekennen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186342893
Hier ook #foreverpregnant.
Vannacht kneep ik hem wel even toen ik nare pijnlijke harde buiken had.
Vriendlief was op nachtdienst en dreumes lag lepeltje lepeltje met 39 koorts bij mij in bed.
Was echt geweldige timing geweest van deze trollbaby maar hij zit er nog :P
  zondag 21 april 2019 @ 10:52:35 #300
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186343115
@Kleurdoos wat fijn dat je echo goed was *O*

@Flav @Rebubbled dat wachten lijkt me echt lastig. Aan de andere kant zijn dit wel echt mooie dagen voor een baby om geboren te worden O+
En als ik iets geleerd heb in dit topic is dat het ineens toch ontzettend snel kan gaan :X

Ik ben vandaag 37 weken :o en droomde vannacht dat m'n vliezen braken :')
pi_186343900
Sinds ik gestopt ben met wachten en gewoon weer een leven leid is het een stuk dragelijker. :') Nu in de Gamma om een gordijnroede te halen en cement terug te brengen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')