abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186206437
Uitgerekende data:

18 april: Rebubbled
19 april: Flav

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***

18 oktober: Kleurdoos

11 november: June.

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186206466
Sisu, ik ben inderdaad super gemiddeld qua lengte. Het bed is echt hoog zo haha. En inderdaad de eerste zwangere in beide vriendenclubs. Twee van mijn vriendinnen begrepen het van de week wel en terwijl ik wippend op mijn bal in de keuken zat te kletsen waren zij in mijn huis aan het koken. Twee van de vier vrienden van gisteren hadden sowieso zichzelf uitgenodigd toen ze hoorde dat de andere twee kwamen, wat ik al irritant vond. En ze hadden zelfs nog gevraagd of er een vijfde persoon mee kon de dag van te voren, maar dat heeft boyfriend afgewezen. Waar ik de bitch niet uit wilde hangen en dacht 6 of 7, het is sowieso teveel werk, kom maar. :')

Ik herken je kleertjesstress. Ik heb dus echt voldoende voor een weeshuis. Gelukkig veel gehad van collega's die al kinderen hebben en dat aangevuld. Voornamelijk met lange mouwen verslag rompers ivm de zon op het babyhuidje. En veel outfits zijn gelaagd. Romper, truitje, broekje, vestje. Verschillende diktes, zodat ik het op de temperatuur kan afstemmen. Het is immers van 20 graden naar 3 graden gegaan in een paar dagen tijd en ik weet echt niet wat ik kan verwachten qua weer. Wel veel katoen, want dat kan flink heet gewassen.

Stroopwafel, wat fijn dat hij het zo goed doet! Ik zie je snel aan de andere kant. :D
pi_186206499
Overigens denk ik dat ik gewoon ziek ben. Mijn neus is zojuist begonnen met lopen. Feest. Ik geef baby toch wel de antistoffen mee hč? Of stel dat ik vanavond beval, kan ik dan beter niet bij mijn eigen baby zijn ivm infectiegevaar?
pi_186206589
Trip down memory lane:

Morgen is mijn grote dochter jarig.

Zes jaar geleden was het vandaag ook een zondag en maakte ik een wandelingetje door de stad (we woonden toen in het 'centrum' van een kleine stad). In mijn pyjamabroek notabene! :D Ik ga echt nooit in m'n pyjamabroek of joggingbroek naar buiten, het was de eerste keer (en laatste so far) in mijn leven dat ik dat deed. :o :D

Het was vandaag 3 dagen na de uitgerekende datum en ik had het idee dat het nog wel een week of 2 ging duren voordat mijn baby'tje zou komen. Op het forum was het vandaag in de avond dat van Suikertante haar vliezen braken en ik er helemaal opgewonden van werd. Ikzelf was nog fijn aan het nestelen en zo, nog geen vermoeden dat de volgende ochtend ik wakker zou worden met weeën en tegen het avondeten een baby'tje in mijn armen zou hebben.

Vandaag in het heden bak ik taarten en traktaties. Probeer ik te helpen met opruimen ;) en een bed in elkaar te zetten. Ga ik straks ook even naar de stad om nog wat laatste dingetjes te verzamelen voor het verjaardagsfeestje morgen. Zes hele jaren een mama, wow, wat is dat snel gegaan! En wat is mijn dochter groot! Maar tegelijk kan ik me er nog niets bij voorstellen dat ze nķg groter gaat groeien, op een dag een tiener is, een puber, een twintiger, het huis uit gaat, zelf misschien wel een kindje krijgt... En toch, die eerste zes jaren was anderhalf keer knipperen met mijn ogen. Dus heel lang zal het vast allemaal niet gaan duren. O+

Dus de komende weken ga ik nog zo hard genieten van mijn buik en (ietwat onhandige gevulde) lichaam. O+ De tijd gaat al zo vlug! Koesteren deze tijd. Dat wil ik. Nestelen, zo goed en kwaad als het gaat. Want voor ik het weet is deze baby een dreumes, peuter, kleuter, tiener, puber, het huis uit... Stel je voor! Dit is nog even zo bijzonder, helemaal samen één.

[ Bericht 5% gewijzigd door elamanilo op 14-04-2019 10:46:50 ]
pi_186206618
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 10:36 schreef Rebubbled het volgende:
Overigens denk ik dat ik gewoon ziek ben. Mijn neus is zojuist begonnen met lopen. Feest. Ik geef baby toch wel de antistoffen mee hč? Of stel dat ik vanavond beval, kan ik dan beter niet bij mijn eigen baby zijn ivm infectiegevaar?
Je baby'tje krijgt jouw antistoffen mee, als je nog niet genoeg hebt aangemaakt, dan wel via de borstvoeding (als je daarvoor gaat). Je lichaam is bovendien ingenieus genoeg dat je waarschijnlijk opeens toch weer beter bent als de echte bevalling begint! :*

Juist jouw lichaam helpt, ook na de geboorte, om je baby's immuunsysteem op te bouwen. Geen zorgen om maken dus, komt helemaal goed.
pi_186206791
@ kleding, ik heb hier een basis-voorraadje liggen in verschillende diktes en mouwlengte. Kort, lang, dikkere stof, dunnere stof etc. Ben nu ook nog druk een deken aan het breien O+ en heb ook vooral verschillende dekentjes/hydrofielen etc.

Oef Rebubbled, bed op klossen en trapje nodig, dat gaat mij dus straks ook gebeuren denk ik. Ik kom nu regelmatig al met moeite mijn bed uit en dan moet het straks ook nog 'even' 25 cm omhoog. Geen zin in, want ik zie geen diepte dus ik vraag mij af hoe veilig het is voor mij als zwangere :X.

Zo maar eens aankleden en richting Alkmaar :). Ben nog een beetje slaperig.
  zondag 14 april 2019 @ 11:05:24 #7
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186207004
Ohh beh. Dat bed op klossen heb ik zo geen zin in! Bij peuter heeft dat gelukkig maar een weekje geduurd :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186207573
Ela O+ Kan me voorstellen dat elke verjaardag ineens zoveel meer betekenis heeft. 6 alweer joh, wat zijn ze dan al groot met een eigen leventje.

Thnx. Het leek me ook logisch dat alles wat ik nu in mijn lichaam huisvest aan virussen, enkel positief voor haar kan zijn, want dan heeft ze die antistoffen maar vast. Ik hoop echt dat ik geen koortslip ofzo krijg. Dan zet ik mezelf echt in quarantaine. Zijn daar protocollen voor? Hoe daarmee om te gaan?

Oh shit D-E, dat wordt dan helemaal klimmen straks haha. Het heeft wel wat, zo'n hoog bed. Ik kan uit het raam in de tuin van de buren gluren nu. Geeft me tenminste iets te doen.

Ik verloor zojuist ook elders een lading slijm. Zal het mijn slijmprop zijn geweest? Omg. TMI sunday. Sorry.
  zondag 14 april 2019 @ 12:09:49 #9
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208060
Koortslip is echt bagger idd. Heb je het tijdens de zwangerschap gehad toevallig? Dan is er als ht goed is ook wel wat bescherming. Ik had zelf de 3e babyweek ofzo koortslip. Echt constant lip en handen aan het ontsmetten geweest, zo bagger. En geen kusjes :'( gelukkig duurde het door al 't ontsmetten niet lang.
  zondag 14 april 2019 @ 12:10:13 #10
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208064
Slijmprop kan! Hoeft alleen niks te betekenen helaas :P
  zondag 14 april 2019 @ 12:13:01 #11
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208141
Ik heb al een aantal dagen een zwaar gevoel onderin. Zo'n gevoel dat als je dus niest of hoest je vliezen breken en je baby op de badkamervloer ligt :+ Het voelt rottig, zeker in combinatie met volle blaas + harde buik. Brrr.
  zondag 14 april 2019 @ 12:16:28 #12
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186208216
Lekker laag al dus, je baby! Met welke termijn ben je vorige keer bevallen Pinq?

rebubbled, slijmprop zou best kunnen! Teken dat er wel iets gebeurd in je lichaam, maar het kan nog best ook even duren voordat de echte bevalling begint... spannend!
pi_186208225
Slijmprop kan indd, maar die kan ook weer aangroeien :P
Hier nog altijd rustig. Merk dat als ik een bepaalde houding op de bank heb ik harde buiken krijg.
In het ziekenhuis zeiden ze dat dat niet kon maar heb het nu al 3 avonden achter elkaar :') en zodra ik anders ga zitten is het voorbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 april 2019 @ 12:19:15 #14
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208275
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:16 schreef elamanilo het volgende:
Lekker laag al dus, je baby! Met welke termijn ben je vorige keer bevallen Pinq?

rebubbled, slijmprop zou best kunnen! Teken dat er wel iets gebeurd in je lichaam, maar het kan nog best ook even duren voordat de echte bevalling begint... spannend!
37+4 dus het zou best kunnen dat ze er alvast voor gaat klaar liggen ;)
Al houd ik er ook rekening mee dat dit nog 7 weken zo kan blijven.
  zondag 14 april 2019 @ 12:24:56 #15
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186208389
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:19 schreef pinquit het volgende:

[..]

37+4 dus het zou best kunnen dat ze er alvast voor gaat klaar liggen ;)
Al houd ik er ook rekening mee dat dit nog 7 weken zo kan blijven.
😮 Ik ben benieuwd!
  zondag 14 april 2019 @ 12:26:14 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186208417
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 11:05 schreef pinquit het volgende:
Ohh beh. Dat bed op klossen heb ik zo geen zin in! Bij peuter heeft dat gelukkig maar een weekje geduurd :P
Ik doe het dit keer niet. Ten eerste al veel gedoe ivm een boxspring (2 losse). En ik vond het waardeloos om na de bevalling in en uit bed te klimmen. Mijn man mag het bed lekker verschonen en voor de controles gooi ik wel een matrasje op de eettafel. En als ik geluk heb, krijg ik een kleine kraamverzorgster, dan kan het gewoon op eigen bed. :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  zondag 14 april 2019 @ 12:31:17 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186208524
Ik 'schrok' gisteren van een klein beetje bloedverlies en harde buiken. Ik heb echt nog even tijd nodig (voor mijzelf). De 19e mag het op z'n vroegst. :P Blijf nog maar even binnen, baby. O+
  zondag 14 april 2019 @ 12:35:47 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186208606
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:31 schreef Mariposas het volgende:
Ik 'schrok' gisteren van een klein beetje bloedverlies en harde buiken. Ik heb echt nog even tijd nodig (voor mijzelf). De 19e mag het op z'n vroegst. :P Blijf nog maar even binnen, baby. O+
Oooeeeh spannend joh!
pi_186209100
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:09 schreef pinquit het volgende:
Koortslip is echt bagger idd. Heb je het tijdens de zwangerschap gehad toevallig? Dan is er als ht goed is ook wel wat bescherming. Ik had zelf de 3e babyweek ofzo koortslip. Echt constant lip en handen aan het ontsmetten geweest, zo bagger. En geen kusjes :'( gelukkig duurde het door al 't ontsmetten niet lang.
Ja twee of drie maanden geleden gelukkig. Hopelijk heeft ze daar wat van opgedaan. Baal echt van zulke dingen nu. Ik heb ook HPV, incl PAP 3b, maar de artsen hebben me verzekerd dat er echt een nihile kans is dat ik het aan haar doorgeef tijdens de bevalling. En de kans is zeer groot dat de HPV en PAP na de bevalling spontaan herstellen door alle 'trauma'.

Ik weet dat het verlies van de slijmprop geen startsignaal is. Maar er gebeurt iets en daar ben ik best blij mee. :D Het voelt soms alsof ik voor eeuwig zwanger zal zijn.

Mariposas en Pinq, jullie gaan Flav en mij niet inhalen toch? :P Nog even!
  zondag 14 april 2019 @ 13:30:32 #20
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186209852
Nee hoor, ik heb een sterk voorgevoel dat ik tussen 23 en 27 april beval (precies als mijn eigen vk er niet is en ik hoop echt niet dat het op Koningsdag gebeurt. En anders ga ik gewoon niet persen tot het de 28e is. Tenslotte kreeg ik de vorige keer ook geen persweeën. :+ ).
  zondag 14 april 2019 @ 14:28:58 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186211117
Neejoh, ik wil heel graag thuis bevallen, dus ik hou dr nog wel ff binnen :P
pi_186211532
Ja de 27ste is ook mijn angst haha. Maar ik ga ervan uit dat ze er dan wel uit is. Ik denk zelf 22. Net over UD.
  zondag 14 april 2019 @ 14:59:51 #23
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186211737
Als ik dezelfde termijn aanhoud als vorige keer dan wordt het hier 'pas' 29 mei. Maar wellicht is dit een eigenwijsje (meestal bij derde kindjes toch?) en komt het opeens al voor de UD of zo.
pi_186214252
Kiind festival was fijn O+. Wat een verademing als je een keer op de 9maandenmassa-hysterie bent geweest, dit was zo relaxed en meer mijn ding. Nuttige lezingen, fijne winkeltjes, veel informatie gehad. Oa cordrings, wolzijde strikmutsjes, leren slofjes en het nieuwe borstvoedingsboek gekocht :s)
  zondag 14 april 2019 @ 22:16:31 #25
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186222111
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:51 schreef Rebubbled het volgende:
Ja de 27ste is ook mijn angst haha. Maar ik ga ervan uit dat ze er dan wel uit is. Ik denk zelf 22. Net over UD.
Of wat dacht je van 4 mei? Dat lijkt me ook niks. :{
Dat is wel een week waarin ik mn benen goed dicht ga houden uit voorzorg. :D
Zonder hoop geen leven.
pi_186222252
Wij hebben met onze kraamverzorgster al besproken dat het bed niet verhoogd gaat worden.

Bij wurm lag ik 60 cm onder het plafond ofzo. Ons bed was al hoog, maar die 5 cm tekort voor het vereiste kon echt niet volgens de eerste kraamzorg. Ik kon het plafond aanraken.. Ik had een 3 tree trapje nodig om in en bed te komen... lekker als je er 'snachts 100 keer uit moet om te plassen. Ons bed had ook een tik gehad van het liften en dalen. :( de grootste grap was nog dat de kraamverzorgster er dus ook niet bij kon :')

Met een cosleeper ook echt niet handig.. of je moet die ook mee kunnen liften.
Schudden voor gebruik
  zondag 14 april 2019 @ 22:23:20 #27
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186222273
quote:
17s.gif Op zondag 14 april 2019 16:49 schreef douche-eendje het volgende:
Kiind festival was fijn O+. Wat een verademing als je een keer op de 9maandenmassa-hysterie bent geweest, dit was zo relaxed en meer mijn ding. Nuttige lezingen, fijne winkeltjes, veel informatie gehad. Oa cordrings, wolzijde strikmutsjes, leren slofjes en het nieuwe borstvoedingsboek gekocht :s)
Klinkt heel fijn.
Voor mijn gevoel is het altijd zo aan het einde van de wereld.
Ik heb een abonnement op kiind, maar betrap mezelf ook redelijk vaak op het rollen met Mn ogen. << dit klinkt zo naar, maar zo bedoel ik het niet.
Het gaat me soms nét iets te ver of net iets te dromerig. Ze lijken ook zo vreselijk veel extra tijd in hun dag te hebben. :@
Plus: ze spreken zichzelf vaak tegen. Ene keer is het vol lof over oa. De vrije school. Een editie later schrijven ze over het belang van verticale lesgroepen. Ja eh, geef mij portie dan maar aan fikkie. Maar goed. Toch probeer ik elke keer weer rustig Mn kiind te lezen. Komt er alleen vrijwel nooit van. Hopelijk kan ik aankomende week eens relaxen met een paar tijdschriften op schoot. al is Mn eerste week verlof vrij druk met afspraken en het huishouden wat een beetje achter loopt :@
Zonder hoop geen leven.
pi_186222364
Ik voel de baby al een hele poos ontzettend actief zijn. Maar vandaag voelde ik het ook duidelijk aan de buitenkant O+

En dat door mijn speklaag heen :@

Wurm was helemaal in de wolken. Ik moet geregeld mijn mond open doen zodat hij wat daar doorheen naar de baby kan gillen. Hij denkt dat het via de spijsvertering daar sneller komt :D

Hij heeft het er zelf steeds over dat hij de baby geboren wil zien worden.. "ook al komt mijn zusje uit je billen, mama! O+ "
(Hij is heilig overtuigd dat het een meisje is)

Ik hoop dat een thuisbevalling dit keer echt gaat lukken *vingers gekruisd*
Schudden voor gebruik
  zondag 14 april 2019 @ 23:07:45 #29
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186223226
@Stippelrientje wat een rare eisen :') heel irritant, de enige reden lijkt dan te zijn dat het protocol is ofzo. Bed hier is 65 cm en dat vond de kraam hoog genoeg (en de vk gaat mee met de kraam). Mooi want ik zag het niet zo zitten om het bed te verhogen.
Mag je zoontje trouwens bij de bevalling zijn? Leuk dat hij al zo betrokken is O+

Hier hebben we eindelijk een babykamer in elkaar gezet (de meubels dan), dus ik kan nu kleertjes wassen en opruimen en een vluchttas vullen.
Ik lees wel mee maar ik ben zo moe dat het van reageren niet echt meer komt. Ben al 2 weken met verlof en heb echt gevoel dat ik niks gedaan heb in die tijd behalve slapen, dutjes en op de bank liggen. Geeft verder niks want daar is het verlof voor (en ook wel begrijpelijk aangezien de baby nog behoorlijk aan het groeien is) maar gek genoeg had ik het toch anders voor me gezien :')
pi_186224130
Precies, daar is verlof o.a. voor.

Bij thuisbevalling dan mag hij erbij zijn als hij dat wil. Hij kan altijd nog naar een vriendin verderop in de straat.

Maar we zien wel hoe het tegen die tijd gaat. Van mij mag het. Hij is dan net 4 geworden.
Hij heeft het wel vaak over het proces. En wat er dan met mij gebeurd. "Pijn in je buik, goed ademen, rustig aan, papa vasthouden, soms beetje gillen, beetje lopen en meer dingen. Dan komt hoofdje en dan de rest.

Als baby groter is dan draag ik haar wel in de doek! O+ "

Nou dan kan je mij opdweilen.

We lezen wel eens boekjes over bevallingen en hij stelt veel vragen. Ook aan de verloskundige als we die zien.

De wijsneus O+
Schudden voor gebruik
pi_186224212
Stippel wat ontzettend cute dat hij zo betrokken is! O+
pi_186225534
Ja, he? O+
Schudden voor gebruik
pi_186225535
Wakker voor de miljardste keer om te plassen :') en dan gelijk kei wakker zijn!
Schudden voor gebruik
  maandag 15 april 2019 @ 05:28:04 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186225537
Wakkerboks stippel! Ohh wat zou een volledige nacht slaap fijn zijn!
Ik kan me de laatste keer niet eens herinneren.
pi_186225549
Oh nee... voor mij is dat dik 4 jaar geleden... meer dan 4 uur achter elkaar slapen :)

Ik zou er denk ik mega koppijn van krijgen als ik nu langer zou slapen. Gek dat zich dat Zo ontwikkeld.

Ik hoop dat je snel weer in slaap valt! Hier ga ik het weer pogen.
Schudden voor gebruik
pi_186226377
quote:
17s.gif Op zondag 14 april 2019 16:49 schreef douche-eendje het volgende:
Hey! Ik was daar aan het fotograferen! Beide dagen!! Misschien heb ik je wel op de foto gezet 😂
  maandag 15 april 2019 @ 09:04:57 #37
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186226625
Niet doorslapen. Inderdaad bijzonder hoe je lijf zich daar op aanpast.
Al heb ik altijd een mega dip na de eerste ochtendrituelen. Bijv net Mn dochter naar school gebracht en nu uitgeteld op de bank. Ik heb 101 plannen voor vandaag, maar zzzzzz.

Ela,
Ik vergat je helemaal te feliciteren met dochter! Is alles nog gelukt met versieren ? Voelde ze zich jarig?

Tics: ik heb sinds 2 weken zo’n trek in Citroen -gemberthee. Crazy, want ik had het tot 2 weken geleden nog nooit op. In de supermarkt mķest ik het geven en Nu kan ik niet meer zonder.
Net als Citroen limonade. Liters gaan er doorheen.

Zometeen Mn laatste glucosetest. Vraag me af waar ik het voor doe, maar ach.. kleine moeite en ik stel er de vk zo gerust mee :') |:(
Zonder hoop geen leven.
pi_186226744
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 22:23 schreef Sisu het volgende:

[..]

Klinkt heel fijn.
Voor mijn gevoel is het altijd zo aan het einde van de wereld.
Ik heb een abonnement op kiind, maar betrap mezelf ook redelijk vaak op het rollen met Mn ogen. << dit klinkt zo naar, maar zo bedoel ik het niet.
Het gaat me soms nét iets te ver of net iets te dromerig. Ze lijken ook zo vreselijk veel extra tijd in hun dag te hebben. :@
Plus: ze spreken zichzelf vaak tegen. Ene keer is het vol lof over oa. De vrije school. Een editie later schrijven ze over het belang van verticale lesgroepen. Ja eh, geef mij portie dan maar aan fikkie. Maar goed. Toch probeer ik elke keer weer rustig Mn kiind te lezen. Komt er alleen vrijwel nooit van. Hopelijk kan ik aankomende week eens relaxen met een paar tijdschriften op schoot. al is Mn eerste week verlof vrij druk met afspraken en het huishouden wat een beetje achter loopt :@
Het was nu in Alkmaar, is ook soort van einde van de wereld afhankelijk van waar je woont. Voor mij slechts 17 km, dus ach ;) (wel een beetje jammer dat mijn auto op de terugweg toen ik bijna thuis was kuren begon te geven, maar gelukkig heb ik nog garantie. Waarschijnlijk weer een defecte bobine }:| ) . Tijdschriften heb ik (nog) niet van ze, heb wel wat ouders van nu liggen maar ik heb daar al amper tijd voor.
Wat je benoemt over onderwijs, ik denk dat het allebei belangrijk is. Verticale groepen voor contact met leeftijdsgroepen voor het echt leeftijds-eigene, maar horizontaal is ook erg prettig omdat je merkt dat kinderen ook veel van elkaar kunnen leren en daardoor makkelijk aansluiting kunnen vinden. Maar dat hoeft niet (altijd) in een school-setting te zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 08:37 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Hey! Ik was daar aan het fotograferen! Beide dagen!! Misschien heb ik je wel op de foto gezet 😂
Ja volgens mij zag ik je gisteren maar hey, socially akward persoon ben ik soms dus dan durf ik niet op een 'vreemde' af te stappen _O-.

Ik werd vannacht om de haverklap wakker omdat iemand echt een goed verbouwingsfeestje aan het geven was in mijn buik, jeetje. Echt, ik voelde mijn hele buik alle kanten op bewegen. Normaal kan ik het al aan de buitenkant zien en voelen ondanks de isolatielaag, maar het is nu wel echt heel mooi en duidelijk O+
pi_186226817
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 09:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het was nu in Alkmaar, is ook soort van einde van de wereld afhankelijk van waar je woont. Voor mij slechts 17 km, dus ach ;) (wel een beetje jammer dat mijn auto op de terugweg toen ik bijna thuis was kuren begon te geven, maar gelukkig heb ik nog garantie. Waarschijnlijk weer een defecte bobine }:| ) . Tijdschriften heb ik (nog) niet van ze, heb wel wat ouders van nu liggen maar ik heb daar al amper tijd voor.
Wat je benoemt over onderwijs, ik denk dat het allebei belangrijk is. Verticale groepen voor contact met leeftijdsgroepen voor het echt leeftijds-eigene, maar horizontaal is ook erg prettig omdat je merkt dat kinderen ook veel van elkaar kunnen leren en daardoor makkelijk aansluiting kunnen vinden. Maar dat hoeft niet (altijd) in een school-setting te zijn.
[..]

Ja volgens mij zag ik je gisteren maar hey, socially akward persoon ben ik soms dus dan durf ik niet op een 'vreemde' af te stappen _O-.

Ik werd vannacht om de haverklap wakker omdat iemand echt een goed verbouwingsfeestje aan het geven was in mijn buik, jeetje. Echt, ik voelde mijn hele buik alle kanten op bewegen. Normaal kan ik het al aan de buitenkant zien en voelen ondanks de isolatielaag, maar het is nu wel echt heel mooi en duidelijk O+
Haha! Zwart haar, witte kop, en een luipaardjas? Oh. En camera ;) en Elin was mee!
pi_186226889
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 09:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Haha! Zwart haar, witte kop, en een luipaardjas? Oh. En camera ;) en Elin was mee!
Yep. En je vroeg of wie er op zoek was naar een borstvoedingsfotograaf :+.

Die frietjes daar waren trouwens episch :9
pi_186227244
Wakkerboks.
Van 02.30 tot 06.30 wakker gelegen.
Toen wilde V drinken en zijn we weer in slaap gevallen tot 9.15. Pff ben kapot en heb hoofdpijn.
pi_186227724
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 09:28 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Yep. En je vroeg of wie er op zoek was naar een borstvoedingsfotograaf :+.

Die frietjes daar waren trouwens episch :9
Ja, de oude viel uit :’) er stond iemand ‘ergens’ oo me te wachten :’)
pi_186227874
@Stippelrientje: smelt, wat lief die betrokkenheid O+ Tof dat jullie hem ook betrekken bij de bevalling, mooi dat hij het in zijn eigen woorden zo best goed samenvat allemaal :D

Hier súperdrukke weken achter de rug, nu een periode vrij en bijna op vakantie, heerlijk! Was er ook echt wel aan toe, mijn laatste tentamen heb ik bijna huilend van vermoeidheid gemaakt. Blij dat het erop zit, hierna is het allemaal was beter gedoseerd qua belasting. Nu nog even de achterstallige administratie bijwerken en vast voorbereiden op de komende verbouwing, superfijn om een beetje in en om het huis te kunnen rommelen op kdv-dagen. Stukje bij beetje ben ik ook bezig met het uitruimen van de toekomstige babykamer, spullen op mp en dozen uitzoeken enzo. En vast wat nadenken over de inrichting..

Afgelopen weekend konden we weer even babyspieken, we krijgen een zoon O+
pi_186228131
Hoi dames, daar ben ik weer :)
Bedankt voor alle felicitaties! Ik heb eindelijk de tijd gevonden om mijn bevallingsverhaal uit te typen voor de geīnteresseerden. Let op, lang verhaal :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186228351
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 09:04 schreef Sisu het volgende:
Tics: ik heb sinds 2 weken zo’n trek in Citroen -gemberthee. Crazy, want ik had het tot 2 weken geleden nog nooit op. In de supermarkt mķest ik het geven en Nu kan ik niet meer zonder.
Net als Citroen limonade. Liters gaan er doorheen.
Ik had gisteren de meest rare craving tot nog toe. Toen ik 12 was hebben we op school een keer macaroni met smac gemaakt, van dat vlees uit blik. Als hongerige tiener die elke dag 30km naar school fietste, vond ik het echt heel lekker. Echter, het meest populaire meisje van de klas vond het vies en predicte dit, en dus vond iedereen het vies, en dus ik ook, en dus heb ik mijn portie niet opgegeten. Gisteren sprong ineens die smac in mijn hoofd en ging er niet meer uit. 20 jaar later heb ik daarom eindelijk dat macaronirecept nagemaakt, incl. smac. :') Boyfriend keek met gepaste walging naar het blok blikvlees. Smac is weer uit mijn systeem voor de komende 20 jaar. :Y
  maandag 15 april 2019 @ 11:06:14 #46
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228418
Mac&smac O+ mijn ultieme comfortfood. Zo lekker ranzig O+
  maandag 15 april 2019 @ 11:06:54 #47
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228433
Net besloten dat we dat vanavond eten :P
pi_186228476
Cava, wat een ontzettend dropje! O+ Zo fijn dat ze zo in sync met je was en besloot maar gewoon te komen. Hoe is het om moeder te zijn?

Onomatopee, een kerel. Wat super leuk!
pi_186228495
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:06 schreef pinquit het volgende:
Net besloten dat we dat vanavond eten :P
Hahhahahaha! Fijn van die aanstekelijke cravings hč :')
pi_186228587
Wow CavaBien, wat een avontuur! Nu fijn in een rustiger vaarwater, aan elkaar wennen, knuffelen O+ Geniet van je prachtige popje! O+

Sisu, lief dat je er naar vroeg! Dochter is echt zo ontzettend jarig! We hebben haar net naar d'r schooltje gebracht, met traktaties (dadelballetjes met chocolade laagje, als een lollie op een stokje, mmmm, erg geslaagd!) en ze heeft al een paar kleine cadeautjes gekregen (eenhoorn van schleich, eenhoornkettinkje, zwaan knuffel). Vanmiddag uit school komen de opa's en oma's en krijgt ze een nieuwe fiets + hebben we het extra bed klaar incl hemel (als het goed is haha) en de taart versiert en kaarsjes erop en zo.

Gisteren verloor ze haar eerste voor- boventand ook nog eens! Een jaar erbij, een tandje minder. ;) Dus ze heeft meteen een hele nieuwe lach vandaag. En ze is al 1.18m groot, dat moest vanmorgen natuurlijk meteen gemeten worden. Kortom, tot nu toe heel geslaagd. Wij hebben nog wat werk vandaag (taart versieren, hemel bouwen, fiets inpakken, woonkamer beetje toonbaar maken).

En zoals meer hier heb ik vannacht nog een nachtje doorgehaald, dus ik rol op m'n wallen vandaag. ;) :P Misschien kan ik straks nog even een half uurtje powernappen. En zo niet, dan niet. :D

Het is in ieder geval echt genieten om te zien hoe bewust ze jarig is en dat ze er zo van geniet om verwend te worden. O+ Mijn lieve kleine pluisje. Ze wordt er telkens zo verlegen van, al die aandacht, ze had echt zo'n verlegen-giecheltje net op schooltje. O+
pi_186228651
Smac, noooooit van gehoord, maar ik eet het allergrootste gedeelte van mijn leven geen vlees en het klinkt als iets dat voor vlees door moet gaan. ;) :P Oh en pasta/macaronie lust ik ook al niet, dus ook daar geen affiniteit mee. :P

Ik eet tegenwoordig 's avonds op de bank heel graag een wortel, vers afgeraspt onder koud water, mmmmmmmm. O+ :P En kalk.... kalk kalk kalk kalk....kalk dus.

Vanavond eten wij denk ik frietjes. Dat is een beetje standaard bij ons (van mij van huis uit) bij een verjaardag, lekker eenvoudig, niemand hoeft te koken. ;) Dochter mag dan nog wel kiezen of we ze zelf maken of bij de snackbar halen.

Ik kan tegenwoordig trouwens echt beduidend kleinere porties op, m'n buik zit echt vol met baby en aanverwante artikelen!
  maandag 15 april 2019 @ 11:29:27 #52
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228778
Smac is zo'n beetje het vieste wat er bestaat :P het is ingeblikte worst. Soort boterhamworst maar dan anders. Het is dus een groot blok samengeperste diermateriaal, ik zou het niet eens vlees noemen :')

Ik eet opzich vanalles nog, maar zeer zeker veel minder. Of nouja minder.. Veel kleine porties ;)
  maandag 15 april 2019 @ 11:30:28 #53
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228795
Met verjaardagen mag de jarige altijd kiezen! Maar meestal zet ik rond 5 zoutjes op tafel, en meer lekkers om te borrelen, en zitten we tegen avondetenstijd vol :D
pi_186229104
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:21 schreef elamanilo het volgende:
Smac, noooooit van gehoord, maar ik eet het allergrootste gedeelte van mijn leven geen vlees en het klinkt als iets dat voor vlees door moet gaan. ;) :P Oh en pasta/macaronie lust ik ook al niet, dus ook daar geen affiniteit mee. :P

Ik eet tegenwoordig 's avonds op de bank heel graag een wortel, vers afgeraspt onder koud water, mmmmmmmm. O+ :P En kalk.... kalk kalk kalk kalk....kalk dus.

Vanavond eten wij denk ik frietjes. Dat is een beetje standaard bij ons (van mij van huis uit) bij een verjaardag, lekker eenvoudig, niemand hoeft te koken. ;) Dochter mag dan nog wel kiezen of we ze zelf maken of bij de snackbar halen.

Ik kan tegenwoordig trouwens echt beduidend kleinere porties op, m'n buik zit echt vol met baby en aanverwante artikelen!
Ik ben een flexetariër en als we vlees eten vind ik het belangrijk dat het echt wat bijdraagt qua voedingswaarde en dus zo onbewerkt mogelijk. Ik vind koken ook heel leuk, dus van een goed stuk vlees kan ik heel blij worden. Smac daarentegen is een soort binnenkant van een knakworstje meets boterhamworst, wat God weet waarvan gemaakt wordt. Vroegahh bij ons thuis kwam het de deur niet in, mijn moeder was anti. Vandaar dat het voor mij zo'n zondedingetje is haha.

Wat fijn dat je dochter het zo naar haar zo'n heeft vandaag en jullie alles zo goed als klaar hebben voor de verjaardag. Hopelijk vind je nog even een momentje rust.
pi_186229204
Hier trouwens gek genoeg geen moeite met normale porties eten en ook geen maagzuurklachten. Misschien ligt mijn baby net wat gunstiger voor mijn maag? Ze ligt al de hele zwangerschap hetzelfde, soms rolt ze even op de andere zij voor een uurtje en dat ligt dan oncomfortabel voor mij en wellicht voor haar, want het is altijd van korte duur. Ik ben er blij mee dat ik nog gewoon kan eten.
pi_186229302
Hihi, ik had al een beetje zo'n vermoeden inderdaad, van wat smac is/was/zou moeten zijn. Ik heb ooit, na jaaaaaren geen vlees, een hapje van een frikandel geproefd. Of nou ja, in mijn mond genomen. Maar dat smaakte zoooo ontzettend vies, dat ik het meteen weer uitspuugde. Het smaakte echt helemaal niet (meer) naar hoe ik dacht dat het smaakte/hoe het ruikt of zo. Dus toen was ik ook meteen genezen.

Ik ben vroeger trouwens als eerst gestopt met vlees eten omdat ik er niet van hield, ik was nog een kindje toen. En pas wat later werd het ook principieel, ging ik ook op school mijn betogen over dierenleed (bio-industrie, dierproeven etc) houden. Ik mis het verder totaal niet om het niet te eten. Mijn lief at nog vlees toen wij samen iets kregen, maar hij is er vrij vlot ook mee gestopt (eerst ook flexitarier) en mist er ook niets (meer) van. Denk dat hij inmiddels ook al zo'n 12 jaar of zo geen vlees/vis meer eet.

Dochter heeft naar eigen zeggen 1 keer van iemand vis gekregen (haring op een broodje volgens mij), maar ik twijfel aan het waarheidsgehalte, want ze eet/proeft echt niets, laat staan iets wat ze niet kent. :') Later als ze groot genoeg is om te begrijpen wat het inhoud om vlees/vis te eten, dan mag ze uiteraard zelf kiezen of ze het (eens) wil eten. Voor zoon hetzelfde.

Als we nu heel soms een vleesvervanger hebben, dan talen ze daar beide niet naar. Zelfgemaakte groenteburgers en falafel balletjes vinden ze trouwens wel heel lekker.
pi_186229723
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ja, de oude viel uit :’) er stond iemand ‘ergens’ oo me te wachten :’)
Ach, 3x hard roepen in die hal en je had degene wel gevonden :+

Cava O+ . Wat een verhaal zeg, en wat fijn dat M. gewoon zelf besloten heeft om die inleiding waar mama geen zin in had lekker te omzeilen. Topkind ;).

Ow god, jullie smac-cravings. Doe normaal! :P Smac is bij mij nogal geassocieerd aan vroeger en de ' het geld is op maar we moeten toch eten' -situatie die we regelmatig hadden. Macaroni met smac en slasaus van dit type:
.
Valt voor mij in hetzelfde rijtje als rijst met ragout. Of rijst met rozijnen, boter en suiker. Ow en spaghetti met instant-tomatensaus en doperwten ^O^ . Oftewel, dingen die ik nooit meer zal eten.

Mijn craving blijkt naast crodino toch echt te bestaan uit kaas :9~ . Er ligt op dit moment in de koelkast:
- oude kaas
- belegen kaas
- tuinkruidenkaas
- rookkaas
- zachte geitenkaas
- een blok feta
- een blok pecorino

De afgelopen dagen werden ze nog vergezeld door een stuk brie en een stuk rochebaron, maar die zijn gesneuveld in mijn mond :+ en ik lunchte net met een zelfgemaakte volkorentarwemeel-pannekoek met oude kaas en stroop. Verder maak je mij ook blij met dadels gevuld met roomkaas, of zoete pepertjes gevuld met kaas, maar nog het allerliefste zo'n heerlijke blauwschimmelkaas. Bwoh :9.
Aangezien ik ook zelf brood bak, bak ik nu allemaal brood wat lekker kan combineren met kaas.
Afgelopen week semolinabrood met rozijnen en rozemarijn, nu een walnotenbrood met stukjes zongedroogde tomaat.

Vlees eten wij sowieso al weinig (ik heb jarenlang vegetarisch gegeten), maar merk dat ik veel vormen van vlees gewoon echt niet lekker meer vind. Witvis krijg ik brandend maagzuur van, heel af en toe eens een goed stukje zalm maar dat is het ook wel momenteel. Garnalen vind ik dan wel weer heel lekker.

Ela, wat klinkt ze heerlijk jarig, je grote O+
  maandag 15 april 2019 @ 12:32:51 #58
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186229928
Ooh Cavabien wat n prachtig kindje heb je gemaakt zeg! O+

Over kiind magazine, ik lees het heel graag bij de verloskundige in de wachtkamer en volg ze ook op sociale media. Vind het een fijne afwisseling op het gangbare omtrent zwangerschap/ geboorte/ opvoeding. Maar ik snap best dat niet iedereen zich er altijd in kan vinden. Heb pas nog contact met ze gehad over het verzorgen van catering bij hun evenementen en volgens mij zijn het ook hartstikke fijne mensen die die boel runnen. De festivals etc. zijn voor mij ook wat te ver weg om gewoon heen te gaan, maar ik hoop in de toekomst met ze samen te kunnen werken.

Haha Smac, stelletje viezerikken :P
Mijn meest recente craving is bier. Ik drink nu zeer geregeld alcoholvrij bier, terwijl ik voor de zwangerschap eigenlijk nauwelijks bier (of alcohol) dronk. Ben nu echt gek op drankjes met bubbels, maar niet op zoete, dus dan is bier perfect. Nog liever heb ik kombucha (gefermenteerde ijsthee) maar dat is heel duur. Al ga ik het deze week eindelijk weer zelf maken. Zit ook nog eens vol probiotica.

Ik vergeet steeds dat ik geen normale porties meer kan eten omdat er geen ruimte meer voor is. Het voelt dan echt alsof ik uit elkaar plof en kan dan totaal geen comfortabele houding meer vinden. En dan zit ik echt te zuchten en steunen op de bank met m'n nu nog best bescheiden buik.

Gefeliciteerd met je dochter Ela! En die dadelballetjes op n stokje klinken echt als een leuke/lekkere traktatie.

Voor mij is de drukke periode met werk aangebroken dus ik ben hier ook niet meer zo veel, maar lees nog wel alles (vluchtig).
Mijn zwangerschap verloopt nu sinds een aantal weken wel voorbeeldig. Ik heb echt nergens echt last van en voel me lekker en energiek. Ik hoop dat dit nog lang aanhoudt zo.
Van het weekend was mijn babyshower, georganiseerd door een vriendin. Ondanks dat ik het idee totaal corny vond was het gewoon een heel gezellig samen zijn met vrienden, familie, thee en taart. De baby van een vriendin was er ook en dat is zooo'n schatje dat ik ook echt niet kan wachten tot ik er zelf een heb O+

Wat gaat het enorm snel ook zeg. Nog 17 weken te gaan, maar mogelijk heb ik over 3,5 maand gewoon een baby! Ik kan het me nog helemaal niet voorstellen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186229931
Hahaha jaa ik weet dat het echt de ranzigste craving is die ik kon hebben. :') Dat maakt hem hilarisch. Ik ga zo de leftovers eten en dan is het weer gedaan met de smac.

Maar even hoor, smac met macaroni en slasaus? Wtf. Wtf wtf. Die combi lijkt me echt vreselijk hahaha. Je broodrecepten klinken super chill. Heb je een machine? Ik wel namelijk en als het daarmee kan, zou ik heel graag je recepten ontvangen! En kaas is sowieso de beste uitvinding ooit. Alle soorten kaas.
pi_186229968
Om een beetje tegengas te geven, het wordt van de week super goed weer dus er gaat met pasen een dikke steak op de bbq hier.

Heerlijk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 april 2019 @ 12:38:06 #61
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186230022
Ooh douche-eendje, die pannekoek van je! Ik wil het! Kaas en stroop op de pannekoek is ook een van mijn favo's. Maar ik probeer al een paar jaar ( tevergeefs) zuivel ook uit mijn dieet te halen, dus het gebeurd niet zo veel.

Hier ook weer lekker aan de broodbak sinds ik een oven heb in ons nieuwe huis. Met n zelf gekweekte desemcultuur O+ Vooral veel volkorenbroden met heel veel verschilende soorten zaden en pitten. Weinig maakt me blijer omtrent voedsel :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186230024
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:33 schreef Rebubbled het volgende:
Hahaha jaa ik weet dat het echt de ranzigste craving is die ik kon hebben. :') Dat maakt hem hilarisch. Ik ga zo de leftovers eten en dan is het weer gedaan met de smac.

Maar even hoor, smac met macaroni en slasaus? Wtf. Wtf wtf. Die combi lijkt me echt vreselijk hahaha. Je broodrecepten klinken super chill. Heb je een machine? Ik wel namelijk en als het daarmee kan, zou ik heel graag je recepten ontvangen! En kaas is sowieso de beste uitvinding ooit. Alle soorten kaas.
Hahaha, succes met je leftovers :P. Ja, er waren wel meer rare combinaties waarmee ik ben opgegroeid, maar deze spant wel zo ongeveer de kroon.
Ik weet niet of deze recepten het ook doen in een broodbakmachine, ik kneed alles met een kitchenaid heavy duty en brood ligt nu voor mij in een rijsdoek te rijzen om straks de oven in te mogen. Kneden moet wel lukken met een broodbakmachine, maar verder zal je denk ik ook gewoon aan de slag moeten met gewoon rijzen, vormen en bakken in een oven.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:34 schreef Ticootje het volgende:
Om een beetje tegengas te geven, het wordt van de week super goed weer dus er gaat met pasen een dikke steak op de bbq hier.

Heerlijk!
Ja leuk, nu heb ik zin in halloumi van de bbq }:|
pi_186230086
Ik droom al maanden van een bloederige ribeye. Zodra deze baby uit me is en ik in staat ben er zelf een te bakken of ergens heen te gaan om er een te laten bakken, dan ga ik los. Ook gerookte zalm wordt de eerste week mijn go to voedsel denk ik. God wat snak ik daar al maanden naar. De verboden cravings vind ik een van de lastigste dingen aan de zwangerschap denk ik.

En ik ben zo blij met het weer en mijn nieuwe schutting. Ik kan eindelijk de hele dag in de tuin crashen in mijn pyjama outfit.
pi_186230143
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:42 schreef Rebubbled het volgende:
Ik droom al maanden van een bloederige ribeye. Zodra deze baby uit me is en ik in staat ben er zelf een te bakken of ergens heen te gaan om er een te laten bakken, dan ga ik los. Ook gerookte zalm wordt de eerste week mijn go to voedsel denk ik. God wat snak ik daar al maanden naar. De verboden cravings vind ik een van de lastigste dingen aan de zwangerschap denk ik.

En ik ben zo blij met het weer en mijn nieuwe schutting. Ik kan eindelijk de hele dag in de tuin crashen in mijn pyjama outfit.
Ik ging laatst uit eten en daar hadden ze dagvers gerookte zalm. Helemaal nagevraagd bij de kok of het echt veilig was, bleek dat zijn vrouw recent bevallen was en dat hij nu zalm kon roken had een reden :').
pi_186230171
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 12:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha, succes met je leftovers :P. Ja, er waren wel meer rare combinaties waarmee ik ben opgegroeid, maar deze spant wel zo ongeveer de kroon.
Ik weet niet of deze recepten het ook doen in een broodbakmachine, ik kneed alles met een kitchenaid heavy duty en brood ligt nu voor mij in een rijsdoek te rijzen om straks de oven in te mogen. Kneden moet wel lukken met een broodbakmachine, maar verder zal je denk ik ook gewoon aan de slag moeten met gewoon rijzen, vormen en bakken in een oven.
[..]

Ja leuk, nu heb ik zin in halloumi van de bbq }:|
Ah vormen en bakken is de grootste issue niet. Wil je ze me sturen?

Heb je weleens halloumifrietjes geprobeerd? Halloumireepjes door wat bloem met kruiden halen, ik gebruik altijd de baharat van Jannie de Boer aangezien dat zonder toegevoegd zout is en halloumi al zout genoeg is. En dan bakken in een laagje olie tot ze bruin zijn. Heerlijk met een sausje van yofresh met harissa erdoor en tuinerwtjes met munt en feta salade erbij als frisse zurige tegenhanger. O+
pi_186230192
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 12:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik ging laatst uit eten en daar hadden ze dagvers gerookte zalm. Helemaal nagevraagd bij de kok of het echt veilig was, bleek dat zijn vrouw recent bevallen was en dat hij nu zalm kon roken had een reden :').
Hahahaha doe mij zo'n man! Ik had inderdaad gelezen dat vers bij de visboer vandaan een optie is, maar ik waag het er liever niet op. Alhoewel ik een keer heb gezondigd tijdens een high tea, maar daarna voelde ik me zo ontzettend schuldig..
  maandag 15 april 2019 @ 12:52:15 #67
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186230210
Guuuuys! Hongeeerr! :D
pi_186230534
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:49 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah vormen en bakken is de grootste issue niet. Wil je ze me sturen?

Heb je weleens halloumifrietjes geprobeerd? Halloumireepjes door wat bloem met kruiden halen, ik gebruik altijd de baharat van Jannie de Boer aangezien dat zonder toegevoegd zout is en halloumi al zout genoeg is. En dan bakken in een laagje olie tot ze bruin zijn. Heerlijk met een sausje van yofresh met harissa erdoor en tuinerwtjes met munt en feta salade erbij als frisse zurige tegenhanger. O+
Ze komen zo je kant op via pm :). Nee, nog geen halloumifrietjes geprobeerd maar ik denk dat dat niet al te lang op zich laat wachten O-). Het klinkt te lekker!
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:38 schreef -Mellow- het volgende:
Ooh douche-eendje, die pannekoek van je! Ik wil het! Kaas en stroop op de pannekoek is ook een van mijn favo's. Maar ik probeer al een paar jaar ( tevergeefs) zuivel ook uit mijn dieet te halen, dus het gebeurd niet zo veel.

Hier ook weer lekker aan de broodbak sinds ik een oven heb in ons nieuwe huis. Met n zelf gekweekte desemcultuur O+ Vooral veel volkorenbroden met heel veel verschilende soorten zaden en pitten. Weinig maakt me blijer omtrent voedsel :D
Ow jouw broodbakken klinkt ook fantatisch. Ik heb al tijden de puf niet om met desem weer aan de slag te gaan dus bak met gist. Mijn favoriete tripje momenteel is die naar de molen om dan van die heerlijke bruine papieren zakken gevuld met allemaal soorten bloem en meel te halen O+.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:52 schreef pinquit het volgende:
Guuuuys! Hongeeerr! :D
Sorry schat :*. Heb je nu meer opties naast smac?
  maandag 15 april 2019 @ 13:10:31 #69
208890 June.
Seriously?
pi_186230573
Al die eetverhalen haha. Nice. Ik heb nu zin in een kroket. En kaas.
Shine bright like a diamond.
  maandag 15 april 2019 @ 13:11:03 #70
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186230589
Koekjes :P

Ik ga zo even naar Albert Heijn denk ik ;)
pi_186230867
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:42 schreef Rebubbled het volgende:

Die ribeye gewoon diepvriezen 2 dagen en daarna bloedend verslinden.
pi_186231188
:') Allemaal hongerige zwangere vrouwen in een topic. Heerlijk dit. Ik ga zo ook nog een broodje met nutella en aardbeien maken. Boyfriend kwam net thuis met een super vers witbrood. Precies wat ik nodig heb in mijn leven.

Net met een plant met beginnend spint onder de douche gestaan. Ik doe mijn best om bezig te blijven deze laatste dagen haha.
  FOK!fotograaf maandag 15 april 2019 @ 14:03:11 #73
148247 taxibabe
pi_186231497
Nutella! Sinds een week wil ik dat ook elke dag op brood! :9
pi_186231790
Een bekertje met hagelslag en een lepel :') _O_
pi_186231852
Nog even de traktatie van m'n dochter showen ;) O+
SPOILER
pi_186231872
Oh ziet er super uit Ela! Love de tafel met verfspetters. Een tafel met verhalen van liefde en avonturen. O+
pi_186231973
Ela nog gefeliciteerd met jullie dochter! *O* Wat ziet het er mooi uit. 6 jaar alweer (Als ik het goed heb onthouden. :@ ) O+
  maandag 15 april 2019 @ 14:45:01 #78
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186232057
Ziet er lekker uit, ela! En gefeliciteerd met je grote dochter!

Ik verlang heel erg naar een groot glas versgeperste jus, naar een bosbessenmuffin, verse fruitsalade en naar chocoladekokosbolletjes, maar ik eet nu suikervrij (alle varianten van) en koolhydraatarm. Op mijn kraambed wil ik dit wel allemaal. :9~
  maandag 15 april 2019 @ 14:49:00 #79
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186232101
Over traktatie gesproken, ik ben nog op zoek naar ideeen voor iets dat mijn zoon kan trakteren op de opvang als de baby er is. Maar het moet suikervrij zijn en vrij van plastic. Het enige wat ik tot nu toe heb bedacht is een kartonnen Nijntje of ooievaar op een doosje rozijntjes plakken. Nu alleen nog moed verzamelen om dat te gaan knutselen. :O Kant en klaar kopen kan ook, maar ik vind het een beetje idioot om voor zoiets geknutseld geld uit te geven.
pi_186232107
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:52 schreef pinquit het volgende:
Guuuuys! Hongeeerr! :D misselijk :X
Ela gefeliciteerd met je grote! Wat een geniale traktatie O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_186232682
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:27 schreef elamanilo het volgende:
Nog even de traktatie van m'n dochter showen ;) O+
SPOILER
Gefeliciteerd met je oudste! *O*
pi_186232814
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:49 schreef Mariposas het volgende:
Over traktatie gesproken, ik ben nog op zoek naar ideeen voor iets dat mijn zoon kan trakteren op de opvang als de baby er is. Maar het moet suikervrij zijn en vrij van plastic. Het enige wat ik tot nu toe heb bedacht is een kartonnen Nijntje of ooievaar op een doosje rozijntjes plakken. Nu alleen nog moed verzamelen om dat te gaan knutselen. :O Kant en klaar kopen kan ook, maar ik vind het een beetje idioot om voor zoiets geknutseld geld uit te geven.
Rozijntjes zitten toch ook gewoon suikers in?
pi_186232969
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:49 schreef Mariposas het volgende:
Lange vingers met boter en roze/blauwe muisjes?
  maandag 15 april 2019 @ 15:56:58 #84
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186232999
Mariposas, een bak blauwe bessen? :')
pi_186233012
Owja, alternatief voor beschuit met muisjes moet ik nog zoeken. Al het beschuit kan sesam bevatten/sporen van sesam bevatten en dat spul wil ik dan gewoon niet in huis. Wel een merk glutenvrij/allergenenvrij beschuit gevonden, maar 3,65 voor een pakje beschuit vind ik wat te dol :')
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:56 schreef pinquit het volgende:
Mariposas, een bak blauwe bessen? :')
Hehehe, of aardbeien. Wel episch inderdaad.
  maandag 15 april 2019 @ 15:58:09 #86
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186233017
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Rozijntjes zitten toch ook gewoon suikers in?
Mja, voor de opvang geldt vooral geen bewerkte producten met suikers, dus geen koekjes, snoepjes en chocolade zeg maar. Dat past niet in hun visie. Fruit kan zeker wel. :)
Overigens maken ze met feestdagen wel eens dingen met kokosbloesemsuiker, dus mja. :')
pi_186233041
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:58 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mja, voor de opvang geldt vooral geen bewerkte producten met suikers, dus geen koekjes, snoepjes en chocolade zeg maar. Dat past niet in hun visie. Fruit kan zeker wel. :)
Overigens maken ze met feestdagen wel eens dingen met kokosbloesemsuiker, dus mja. :')
Mandarijnen met een gezichtje erop en een vlaggetje met "hoera er is een baby geboren" ofzo.
pi_186234214
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:58 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ah!
Ik knutselde toendertijd wel wat met rijstwafels en dan een plaatje. Maar zonder plastic ook weer lastig.
pi_186234608
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 15:57 schreef douche-eendje het volgende:
Owja, alternatief voor beschuit met muisjes moet ik nog zoeken. Al het beschuit kan sesam bevatten/sporen van sesam bevatten en dat spul wil ik dan gewoon niet in huis. Wel een merk glutenvrij/allergenenvrij beschuit gevonden, maar 3,65 voor een pakje beschuit vind ik wat te dol :')
[..]

Soepstengels door de witte chocolade rollen en daarna door de muizen?

Mariposas, een roze of blauw bakje met popcorn en de naam van de baby erop? Yoghurtijsjes met vers fruit maken?
pi_186234866
Ik ben echt super misselijk nu door het lezen van dit steeds handiger geworden topic...
Schudden voor gebruik
pi_186235397
Cavabien... bedankt voor het delen van het begin van het nieuwe hoofdstuk O+
Schudden voor gebruik
  maandag 15 april 2019 @ 18:36:38 #92
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186235623
@douche-eendje
Serieus? Mogen al die kazen? Zit ik me nou voor niks zo in te houden? :o

Ik weet niet meer wie er af gaf op rijst,boter en suiker, maar rijstebrij behoort hands down tot 1 van mijn 5 (tevens mijn man’s) lievelingsgerechten ooit. :9
Je kunt me er echt voor wakker maken.
Kleffe natte rijst, suiker, boter en kaneel in de pan en dan uren onder een dekbed garen. Mmm.
Overmorgen maar eens maken :9

Ik werd net gebeld door Mn vk dat Mn glucosewaarde niet goed was. 7.0.
Plotseling bedacht ik me dat ik halverwege die 2 uur na de lunch ook nog een handje winegums en 2 choc koekjes op had. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben :Y) Hoe kon ik zo stom zijn.
Dus nu moet ik weer terug. Ach.. houdt me op straat. Lekker weer om te fietsen dus geen probleem.
Vergat vandaag wel meer. Een dure ketting bij de bloemenwinkel. Nog voor gebeld, maar ze hebben hem niet gevonden dus ik heb echt dikke pech.

Ik heb me een beetje laten gaan en ga zo 4 witlofjes eten. Was vergeten dat niemand het lekker vind in huis en opbakken vind ik echt niet lekker meer na bereiden. Dan maar met niks erbij :)

Vandaag lekker in de tuin bezig geweest. Mn blauwe regen weer geleid, net als de druif.
En de blauwe bessen eindelijk in zure grond gezet. Een klusje dat al 9 weken op me lag te wachten. Eetbare tuin. Love it. Kan niet waxhten tot Mn andijvie en andere stekken groot genoeg zijn voor in de tuin. O+
Zonder hoop geen leven.
  maandag 15 april 2019 @ 18:52:04 #93
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186235871
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 15:57 schreef douche-eendje het volgende:
[..]

Rijstwafels een optie? Of misschien levert dat hetzelfde probleem op....
  maandag 15 april 2019 @ 18:55:05 #94
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186235931

Ik kocht net weer deze. Zuur, beetje bitter, bubbels O+ Ik was er al verslingerd aan, maar nu al zwangerend nog meer
pi_186237339
Sisu, ik kan ook echt niet wachten tot deze baby eruit is en ik weer mijn tuintje in kan. Hoe heb je de grond verzuurd? Ik wil frambozen planten en die gaan daar ook lekker op. Verder wacht ik braaf op ijsheiligen voor de pepers en tomaten de tuin in gaan. En ik wil een aardbeienbak maken.

Als ik dan een tuin moet bijhouden, moet het me ook wat opleveren.

Balen van je suikerwaardes.
pi_186238029
Hier deden ze het allebei nog steeds. Ik vond het heel leuk om te zien dat de ervaren gynaecoloog zo met de echo alles vond, overal zo heen navigeerde wat ze maar wilde zien en toen de co assistent mocht oefenen dat het toch een heel vak apart lijkt. En dan zijn het er ook nog eens twee dus het was voor haar toch vrij lastig om in 1x 1 opdracht uit te voeren want die 2 zijn nu al eigenwijs natuurlijk.
Wat ons op de discussie bracht, dat je tegenwoordig echo apparaten kan huren en dus thuis een echo kan maken. Als leek gaat het je waarschijnlijk toch echt niet lukken om die mooie echo foto’s te maken, dus waarom doen mensen dat?

In elk geval gaan de twins aardig gelijk op, 1 loopt wat voor op de meting wat betreft zn buik (dikke), en of ik de suikertest toch wel deze week wilde inplannen. Ik heb thuis ook nog teststrips en zit 2 uur na eten toch echt nog dik boven de 7, al een paar metingen. De gynaecoloog dacht zelf wel dat er nu al wel uit zou komen dat er weer diabetus is, maar anders zou dat wel over 6 weken zijn. Ze achtte de kans blijkbaar nihil dat het niet terug zou komen.

Oh en het geslacht dat de verloskundige zag bij 13 weken, 3 dagen klopte inderdaad. Best tof dat ze dat zo vroeg zag.
pi_186238380
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 18:36 schreef Sisu het volgende:
@:douche-eendje
Serieus? Mogen al die kazen? Zit ik me nou voor niks zo in te houden? :o

Jup. Geen rauwmelkse kazen eten, de rest kan echt geen kwaad. Bij AH zit er duidelijk een zwarte ronde sticker op als het rauwmelks is.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:52 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Rijstwafels een optie? Of misschien levert dat hetzelfde probleem op....
Vaak hetzelfde probleem en tsja, rijstwafels :P
pi_186239337
Flav waar hang je uit? :D
pi_186239954
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 21:01 schreef Rebubbled het volgende:
Flav waar hang je uit? :D
Chillend op de bank :')
Geen tekenen van een naderende bevalling haha.
pi_186242001
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 19:48 schreef Rebubbled het volgende:
Sisu, ik kan ook echt niet wachten tot deze baby eruit is en ik weer mijn tuintje in kan. Hoe heb je de grond verzuurd? Ik wil frambozen planten en die gaan daar ook lekker op. Verder wacht ik braaf op ijsheiligen voor de pepers en tomaten de tuin in gaan. En ik wil een aardbeienbak maken.

Als ik dan een tuin moet bijhouden, moet het me ook wat opleveren.

Balen van je suikerwaardes.
Dennennaalden in je aarde stoppen
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')