abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186228651
Smac, noooooit van gehoord, maar ik eet het allergrootste gedeelte van mijn leven geen vlees en het klinkt als iets dat voor vlees door moet gaan. ;) :P Oh en pasta/macaronie lust ik ook al niet, dus ook daar geen affiniteit mee. :P

Ik eet tegenwoordig 's avonds op de bank heel graag een wortel, vers afgeraspt onder koud water, mmmmmmmm. O+ :P En kalk.... kalk kalk kalk kalk....kalk dus.

Vanavond eten wij denk ik frietjes. Dat is een beetje standaard bij ons (van mij van huis uit) bij een verjaardag, lekker eenvoudig, niemand hoeft te koken. ;) Dochter mag dan nog wel kiezen of we ze zelf maken of bij de snackbar halen.

Ik kan tegenwoordig trouwens echt beduidend kleinere porties op, m'n buik zit echt vol met baby en aanverwante artikelen!
  maandag 15 april 2019 @ 11:29:27 #52
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228778
Smac is zo'n beetje het vieste wat er bestaat :P het is ingeblikte worst. Soort boterhamworst maar dan anders. Het is dus een groot blok samengeperste diermateriaal, ik zou het niet eens vlees noemen :')

Ik eet opzich vanalles nog, maar zeer zeker veel minder. Of nouja minder.. Veel kleine porties ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 15 april 2019 @ 11:30:28 #53
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186228795
Met verjaardagen mag de jarige altijd kiezen! Maar meestal zet ik rond 5 zoutjes op tafel, en meer lekkers om te borrelen, en zitten we tegen avondetenstijd vol :D
pi_186229104
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:21 schreef elamanilo het volgende:
Smac, noooooit van gehoord, maar ik eet het allergrootste gedeelte van mijn leven geen vlees en het klinkt als iets dat voor vlees door moet gaan. ;) :P Oh en pasta/macaronie lust ik ook al niet, dus ook daar geen affiniteit mee. :P

Ik eet tegenwoordig 's avonds op de bank heel graag een wortel, vers afgeraspt onder koud water, mmmmmmmm. O+ :P En kalk.... kalk kalk kalk kalk....kalk dus.

Vanavond eten wij denk ik frietjes. Dat is een beetje standaard bij ons (van mij van huis uit) bij een verjaardag, lekker eenvoudig, niemand hoeft te koken. ;) Dochter mag dan nog wel kiezen of we ze zelf maken of bij de snackbar halen.

Ik kan tegenwoordig trouwens echt beduidend kleinere porties op, m'n buik zit echt vol met baby en aanverwante artikelen!
Ik ben een flexetariër en als we vlees eten vind ik het belangrijk dat het echt wat bijdraagt qua voedingswaarde en dus zo onbewerkt mogelijk. Ik vind koken ook heel leuk, dus van een goed stuk vlees kan ik heel blij worden. Smac daarentegen is een soort binnenkant van een knakworstje meets boterhamworst, wat God weet waarvan gemaakt wordt. Vroegahh bij ons thuis kwam het de deur niet in, mijn moeder was anti. Vandaar dat het voor mij zo'n zondedingetje is haha.

Wat fijn dat je dochter het zo naar haar zo'n heeft vandaag en jullie alles zo goed als klaar hebben voor de verjaardag. Hopelijk vind je nog even een momentje rust.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186229204
Hier trouwens gek genoeg geen moeite met normale porties eten en ook geen maagzuurklachten. Misschien ligt mijn baby net wat gunstiger voor mijn maag? Ze ligt al de hele zwangerschap hetzelfde, soms rolt ze even op de andere zij voor een uurtje en dat ligt dan oncomfortabel voor mij en wellicht voor haar, want het is altijd van korte duur. Ik ben er blij mee dat ik nog gewoon kan eten.
pi_186229302
Hihi, ik had al een beetje zo'n vermoeden inderdaad, van wat smac is/was/zou moeten zijn. Ik heb ooit, na jaaaaaren geen vlees, een hapje van een frikandel geproefd. Of nou ja, in mijn mond genomen. Maar dat smaakte zoooo ontzettend vies, dat ik het meteen weer uitspuugde. Het smaakte echt helemaal niet (meer) naar hoe ik dacht dat het smaakte/hoe het ruikt of zo. Dus toen was ik ook meteen genezen.

Ik ben vroeger trouwens als eerst gestopt met vlees eten omdat ik er niet van hield, ik was nog een kindje toen. En pas wat later werd het ook principieel, ging ik ook op school mijn betogen over dierenleed (bio-industrie, dierproeven etc) houden. Ik mis het verder totaal niet om het niet te eten. Mijn lief at nog vlees toen wij samen iets kregen, maar hij is er vrij vlot ook mee gestopt (eerst ook flexitarier) en mist er ook niets (meer) van. Denk dat hij inmiddels ook al zo'n 12 jaar of zo geen vlees/vis meer eet.

Dochter heeft naar eigen zeggen 1 keer van iemand vis gekregen (haring op een broodje volgens mij), maar ik twijfel aan het waarheidsgehalte, want ze eet/proeft echt niets, laat staan iets wat ze niet kent. :') Later als ze groot genoeg is om te begrijpen wat het inhoud om vlees/vis te eten, dan mag ze uiteraard zelf kiezen of ze het (eens) wil eten. Voor zoon hetzelfde.

Als we nu heel soms een vleesvervanger hebben, dan talen ze daar beide niet naar. Zelfgemaakte groenteburgers en falafel balletjes vinden ze trouwens wel heel lekker.
pi_186229723
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ja, de oude viel uit :’) er stond iemand ‘ergens’ oo me te wachten :’)
Ach, 3x hard roepen in die hal en je had degene wel gevonden :+

Cava O+ . Wat een verhaal zeg, en wat fijn dat M. gewoon zelf besloten heeft om die inleiding waar mama geen zin in had lekker te omzeilen. Topkind ;).

Ow god, jullie smac-cravings. Doe normaal! :P Smac is bij mij nogal geassocieerd aan vroeger en de ' het geld is op maar we moeten toch eten' -situatie die we regelmatig hadden. Macaroni met smac en slasaus van dit type:
.
Valt voor mij in hetzelfde rijtje als rijst met ragout. Of rijst met rozijnen, boter en suiker. Ow en spaghetti met instant-tomatensaus en doperwten ^O^ . Oftewel, dingen die ik nooit meer zal eten.

Mijn craving blijkt naast crodino toch echt te bestaan uit kaas :9~ . Er ligt op dit moment in de koelkast:
- oude kaas
- belegen kaas
- tuinkruidenkaas
- rookkaas
- zachte geitenkaas
- een blok feta
- een blok pecorino

De afgelopen dagen werden ze nog vergezeld door een stuk brie en een stuk rochebaron, maar die zijn gesneuveld in mijn mond :+ en ik lunchte net met een zelfgemaakte volkorentarwemeel-pannekoek met oude kaas en stroop. Verder maak je mij ook blij met dadels gevuld met roomkaas, of zoete pepertjes gevuld met kaas, maar nog het allerliefste zo'n heerlijke blauwschimmelkaas. Bwoh :9.
Aangezien ik ook zelf brood bak, bak ik nu allemaal brood wat lekker kan combineren met kaas.
Afgelopen week semolinabrood met rozijnen en rozemarijn, nu een walnotenbrood met stukjes zongedroogde tomaat.

Vlees eten wij sowieso al weinig (ik heb jarenlang vegetarisch gegeten), maar merk dat ik veel vormen van vlees gewoon echt niet lekker meer vind. Witvis krijg ik brandend maagzuur van, heel af en toe eens een goed stukje zalm maar dat is het ook wel momenteel. Garnalen vind ik dan wel weer heel lekker.

Ela, wat klinkt ze heerlijk jarig, je grote O+
  maandag 15 april 2019 @ 12:32:51 #58
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186229928
Ooh Cavabien wat n prachtig kindje heb je gemaakt zeg! O+

Over kiind magazine, ik lees het heel graag bij de verloskundige in de wachtkamer en volg ze ook op sociale media. Vind het een fijne afwisseling op het gangbare omtrent zwangerschap/ geboorte/ opvoeding. Maar ik snap best dat niet iedereen zich er altijd in kan vinden. Heb pas nog contact met ze gehad over het verzorgen van catering bij hun evenementen en volgens mij zijn het ook hartstikke fijne mensen die die boel runnen. De festivals etc. zijn voor mij ook wat te ver weg om gewoon heen te gaan, maar ik hoop in de toekomst met ze samen te kunnen werken.

Haha Smac, stelletje viezerikken :P
Mijn meest recente craving is bier. Ik drink nu zeer geregeld alcoholvrij bier, terwijl ik voor de zwangerschap eigenlijk nauwelijks bier (of alcohol) dronk. Ben nu echt gek op drankjes met bubbels, maar niet op zoete, dus dan is bier perfect. Nog liever heb ik kombucha (gefermenteerde ijsthee) maar dat is heel duur. Al ga ik het deze week eindelijk weer zelf maken. Zit ook nog eens vol probiotica.

Ik vergeet steeds dat ik geen normale porties meer kan eten omdat er geen ruimte meer voor is. Het voelt dan echt alsof ik uit elkaar plof en kan dan totaal geen comfortabele houding meer vinden. En dan zit ik echt te zuchten en steunen op de bank met m'n nu nog best bescheiden buik.

Gefeliciteerd met je dochter Ela! En die dadelballetjes op n stokje klinken echt als een leuke/lekkere traktatie.

Voor mij is de drukke periode met werk aangebroken dus ik ben hier ook niet meer zo veel, maar lees nog wel alles (vluchtig).
Mijn zwangerschap verloopt nu sinds een aantal weken wel voorbeeldig. Ik heb echt nergens echt last van en voel me lekker en energiek. Ik hoop dat dit nog lang aanhoudt zo.
Van het weekend was mijn babyshower, georganiseerd door een vriendin. Ondanks dat ik het idee totaal corny vond was het gewoon een heel gezellig samen zijn met vrienden, familie, thee en taart. De baby van een vriendin was er ook en dat is zooo'n schatje dat ik ook echt niet kan wachten tot ik er zelf een heb O+

Wat gaat het enorm snel ook zeg. Nog 17 weken te gaan, maar mogelijk heb ik over 3,5 maand gewoon een baby! Ik kan het me nog helemaal niet voorstellen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186229931
Hahaha jaa ik weet dat het echt de ranzigste craving is die ik kon hebben. :') Dat maakt hem hilarisch. Ik ga zo de leftovers eten en dan is het weer gedaan met de smac.

Maar even hoor, smac met macaroni en slasaus? Wtf. Wtf wtf. Die combi lijkt me echt vreselijk hahaha. Je broodrecepten klinken super chill. Heb je een machine? Ik wel namelijk en als het daarmee kan, zou ik heel graag je recepten ontvangen! En kaas is sowieso de beste uitvinding ooit. Alle soorten kaas.
pi_186229968
Om een beetje tegengas te geven, het wordt van de week super goed weer dus er gaat met pasen een dikke steak op de bbq hier.

Heerlijk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 april 2019 @ 12:38:06 #61
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186230022
Ooh douche-eendje, die pannekoek van je! Ik wil het! Kaas en stroop op de pannekoek is ook een van mijn favo's. Maar ik probeer al een paar jaar ( tevergeefs) zuivel ook uit mijn dieet te halen, dus het gebeurd niet zo veel.

Hier ook weer lekker aan de broodbak sinds ik een oven heb in ons nieuwe huis. Met n zelf gekweekte desemcultuur O+ Vooral veel volkorenbroden met heel veel verschilende soorten zaden en pitten. Weinig maakt me blijer omtrent voedsel :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186230024
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:33 schreef Rebubbled het volgende:
Hahaha jaa ik weet dat het echt de ranzigste craving is die ik kon hebben. :') Dat maakt hem hilarisch. Ik ga zo de leftovers eten en dan is het weer gedaan met de smac.

Maar even hoor, smac met macaroni en slasaus? Wtf. Wtf wtf. Die combi lijkt me echt vreselijk hahaha. Je broodrecepten klinken super chill. Heb je een machine? Ik wel namelijk en als het daarmee kan, zou ik heel graag je recepten ontvangen! En kaas is sowieso de beste uitvinding ooit. Alle soorten kaas.
Hahaha, succes met je leftovers :P. Ja, er waren wel meer rare combinaties waarmee ik ben opgegroeid, maar deze spant wel zo ongeveer de kroon.
Ik weet niet of deze recepten het ook doen in een broodbakmachine, ik kneed alles met een kitchenaid heavy duty en brood ligt nu voor mij in een rijsdoek te rijzen om straks de oven in te mogen. Kneden moet wel lukken met een broodbakmachine, maar verder zal je denk ik ook gewoon aan de slag moeten met gewoon rijzen, vormen en bakken in een oven.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:34 schreef Ticootje het volgende:
Om een beetje tegengas te geven, het wordt van de week super goed weer dus er gaat met pasen een dikke steak op de bbq hier.

Heerlijk!
Ja leuk, nu heb ik zin in halloumi van de bbq }:|
pi_186230086
Ik droom al maanden van een bloederige ribeye. Zodra deze baby uit me is en ik in staat ben er zelf een te bakken of ergens heen te gaan om er een te laten bakken, dan ga ik los. Ook gerookte zalm wordt de eerste week mijn go to voedsel denk ik. God wat snak ik daar al maanden naar. De verboden cravings vind ik een van de lastigste dingen aan de zwangerschap denk ik.

En ik ben zo blij met het weer en mijn nieuwe schutting. Ik kan eindelijk de hele dag in de tuin crashen in mijn pyjama outfit.
pi_186230143
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:42 schreef Rebubbled het volgende:
Ik droom al maanden van een bloederige ribeye. Zodra deze baby uit me is en ik in staat ben er zelf een te bakken of ergens heen te gaan om er een te laten bakken, dan ga ik los. Ook gerookte zalm wordt de eerste week mijn go to voedsel denk ik. God wat snak ik daar al maanden naar. De verboden cravings vind ik een van de lastigste dingen aan de zwangerschap denk ik.

En ik ben zo blij met het weer en mijn nieuwe schutting. Ik kan eindelijk de hele dag in de tuin crashen in mijn pyjama outfit.
Ik ging laatst uit eten en daar hadden ze dagvers gerookte zalm. Helemaal nagevraagd bij de kok of het echt veilig was, bleek dat zijn vrouw recent bevallen was en dat hij nu zalm kon roken had een reden :').
pi_186230171
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 12:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha, succes met je leftovers :P. Ja, er waren wel meer rare combinaties waarmee ik ben opgegroeid, maar deze spant wel zo ongeveer de kroon.
Ik weet niet of deze recepten het ook doen in een broodbakmachine, ik kneed alles met een kitchenaid heavy duty en brood ligt nu voor mij in een rijsdoek te rijzen om straks de oven in te mogen. Kneden moet wel lukken met een broodbakmachine, maar verder zal je denk ik ook gewoon aan de slag moeten met gewoon rijzen, vormen en bakken in een oven.
[..]

Ja leuk, nu heb ik zin in halloumi van de bbq }:|
Ah vormen en bakken is de grootste issue niet. Wil je ze me sturen?

Heb je weleens halloumifrietjes geprobeerd? Halloumireepjes door wat bloem met kruiden halen, ik gebruik altijd de baharat van Jannie de Boer aangezien dat zonder toegevoegd zout is en halloumi al zout genoeg is. En dan bakken in een laagje olie tot ze bruin zijn. Heerlijk met een sausje van yofresh met harissa erdoor en tuinerwtjes met munt en feta salade erbij als frisse zurige tegenhanger. O+
pi_186230192
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2019 12:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik ging laatst uit eten en daar hadden ze dagvers gerookte zalm. Helemaal nagevraagd bij de kok of het echt veilig was, bleek dat zijn vrouw recent bevallen was en dat hij nu zalm kon roken had een reden :').
Hahahaha doe mij zo'n man! Ik had inderdaad gelezen dat vers bij de visboer vandaan een optie is, maar ik waag het er liever niet op. Alhoewel ik een keer heb gezondigd tijdens een high tea, maar daarna voelde ik me zo ontzettend schuldig..
  maandag 15 april 2019 @ 12:52:15 #67
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186230210
Guuuuys! Hongeeerr! :D
pi_186230534
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:49 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah vormen en bakken is de grootste issue niet. Wil je ze me sturen?

Heb je weleens halloumifrietjes geprobeerd? Halloumireepjes door wat bloem met kruiden halen, ik gebruik altijd de baharat van Jannie de Boer aangezien dat zonder toegevoegd zout is en halloumi al zout genoeg is. En dan bakken in een laagje olie tot ze bruin zijn. Heerlijk met een sausje van yofresh met harissa erdoor en tuinerwtjes met munt en feta salade erbij als frisse zurige tegenhanger. O+
Ze komen zo je kant op via pm :). Nee, nog geen halloumifrietjes geprobeerd maar ik denk dat dat niet al te lang op zich laat wachten O-). Het klinkt te lekker!
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:38 schreef -Mellow- het volgende:
Ooh douche-eendje, die pannekoek van je! Ik wil het! Kaas en stroop op de pannekoek is ook een van mijn favo's. Maar ik probeer al een paar jaar ( tevergeefs) zuivel ook uit mijn dieet te halen, dus het gebeurd niet zo veel.

Hier ook weer lekker aan de broodbak sinds ik een oven heb in ons nieuwe huis. Met n zelf gekweekte desemcultuur O+ Vooral veel volkorenbroden met heel veel verschilende soorten zaden en pitten. Weinig maakt me blijer omtrent voedsel :D
Ow jouw broodbakken klinkt ook fantatisch. Ik heb al tijden de puf niet om met desem weer aan de slag te gaan dus bak met gist. Mijn favoriete tripje momenteel is die naar de molen om dan van die heerlijke bruine papieren zakken gevuld met allemaal soorten bloem en meel te halen O+.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:52 schreef pinquit het volgende:
Guuuuys! Hongeeerr! :D
Sorry schat :*. Heb je nu meer opties naast smac?
  maandag 15 april 2019 @ 13:10:31 #69
208890 June.
Seriously?
pi_186230573
Al die eetverhalen haha. Nice. Ik heb nu zin in een kroket. En kaas.
Shine bright like a diamond.
  maandag 15 april 2019 @ 13:11:03 #70
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186230589
Koekjes :P

Ik ga zo even naar Albert Heijn denk ik ;)
pi_186230867
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:42 schreef Rebubbled het volgende:

Die ribeye gewoon diepvriezen 2 dagen en daarna bloedend verslinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186231188
:') Allemaal hongerige zwangere vrouwen in een topic. Heerlijk dit. Ik ga zo ook nog een broodje met nutella en aardbeien maken. Boyfriend kwam net thuis met een super vers witbrood. Precies wat ik nodig heb in mijn leven.

Net met een plant met beginnend spint onder de douche gestaan. Ik doe mijn best om bezig te blijven deze laatste dagen haha.
  FOK!fotograaf maandag 15 april 2019 @ 14:03:11 #73
148247 taxibabe
pi_186231497
Nutella! Sinds een week wil ik dat ook elke dag op brood! :9
pi_186231790
Een bekertje met hagelslag en een lepel :') _O_
pi_186231852
Nog even de traktatie van m'n dochter showen ;) O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')