Ja, maar daar wordt door de CB uiteraard heel bewust mee gespeeld.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:54 schreef Gehenna het volgende:
Maar wat zitter er veel cringe-sampletjes in zeg
Inmiddels een paar keer geluisterd nu, en best wel prima plaatquote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef EP3 het volgende:
[..]
Ja, maar daar wordt door de CB uiteraard heel bewust mee gespeeld.
En ze vallen na meerdere luisterbeurten vanzelf op hun plaats.
Zo dacht ik er ook over.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:24 schreef Gehenna het volgende:
Hun beste sinds Surrender wat mij betreft.
I'm A Stranger Now is fantastisch.quote:Op vrijdag 19 april 2019 11:44 schreef Slobeend het volgende:
Loyle Carner.
Nieuwe Tallest Man is ook weer mooi.
Ik ben over het algemeen geen hiphop-fan maar de vibe op het album is erg fijn.quote:Op vrijdag 19 april 2019 11:46 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
I'm A Stranger Now is fantastisch.
Loyle Carner ga ik straks even luisteren. Loose Ends was al eerder uit als teaser, smerig goed nummer.
Heb hetzelfde. Normaal niet enorm fan van wat in dat hoekje zit maar Anderson .Paak en Loyle Carner deugt enorm.quote:Op vrijdag 19 april 2019 12:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik ben over het algemeen geen hiphop-fan maar de vibe op het album is erg fijn.
Deugrappers.quote:Op vrijdag 19 april 2019 12:48 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Heb hetzelfde. Normaal niet enorm fan van wat in dat hoekje zit maar Anderson .Paak en Loyle Carner deugt enorm.
Ja dit is geweldigquote:Op woensdag 17 april 2019 19:02 schreef Maxerazzi het volgende:
Deze plaat luister ik al een paar weken met veel plezier en hij staat nu ook op Spotify zag ik: Komachi van Meitei. Hele fijne Japanse ambient.
Wel een erg toffe clipquote:
"Had mijn vrouw maar één zo'n been".quote:
Eens.quote:Op donderdag 25 april 2019 17:30 schreef Norrage het volgende:
Morby
Al vond ik City Music wel minder.
Aldous Harding en Local Natives wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 25 april 2019 14:49 schreef Slobeend het volgende:
Jongens, morgen nieuwe albums van Aldous Harding, Kevin Morby, Josh Ritter en Local Natives.
Releasedagje hoor.
Zit ik nu ook te luisteren. Luistert prima weg inderdaadquote:Op vrijdag 26 april 2019 18:50 schreef tompsv18 het volgende:
Nieuwe album van Josh Ritter is puur genot.
Inderdaad goed, vooral All Some Kind of Dreamquote:Op vrijdag 26 april 2019 18:50 schreef tompsv18 het volgende:
Nieuwe album van Josh Ritter is puur genot.
Ook m’n favoriet ja! Vlak voor Blazing Highway Homequote:Op vrijdag 26 april 2019 19:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Inderdaad goed, vooral All Some Kind of Dream.
Lekker hequote:Op vrijdag 26 april 2019 22:59 schreef EP3 het volgende:
Potverpielekes, die plaat van Kevin is LEKKER, zeg.
Oeh die ga ik checkenquote:Op donderdag 2 mei 2019 20:10 schreef Bosbeetle het volgende:
De nogal saai getitelde nieuwe plaat van Dub Trio, the shape of dub to come is wel erg leuk
Jup hier wel een fan. Luister al een paar dagen niets anders haastquote:Op donderdag 2 mei 2019 20:35 schreef EP3 het volgende:
Zijn er hier mensen die naar Sunn O))) luisteren? Wat n opgave was dat weer, zeg,.
Hard werken inderdaad.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:35 schreef EP3 het volgende:
Zijn er hier mensen die naar Sunn O))) luisteren? Wat n opgave was dat weer, zeg,.
quote:Op donderdag 2 mei 2019 23:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Jup hier wel een fan. Luister al een paar dagen niets anders haast
Vind hem wel oké. Lekker gevarieerd. Sommige nummers zijn wel wennen. Vooral die countrytracks.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 00:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe Vampire Weekend? Was al nooit mijn band en dat wordt het denk ik ook niet. Lang album met weinig interessants imo.
Ik vind het ook vrij vergetelijk, ja. Ben sowieso geen fan van dubbelaars, dus had al mijn twijfels. HAIM is verder een van mijn grootste allergiebands, dus qua luisterplezier stond ik al meteen met 1-0 achter. (Hoe ze bij dat eerste nummer "Why has your heart grown heavy, boy. when things were feeling light?" zingt, ik had meteen de kriebels.)quote:Op vrijdag 3 mei 2019 00:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe Vampire Weekend? Was al nooit mijn band en dat wordt het denk ik ook niet. Lang album met weinig interessants imo.
Nou dat idd, ik zie hun muziek als een soort 'power-ambient'. Klinkt behoorlijk tegenstrijdig, maar zo komt het hier wel binnenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 00:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hard werken? Ik vind zulke drones altijd super chill. Ben er gisteren mee in slaap gevallen.(ik zet het volume dan alleen niet op vol)
Nou, Tony Molina, die doorgaans albums van 15 minuten maakt, zou van mij best wel eens een dubbelalbum mogen makenquote:
Contra vond ik ook matig, maar die vorige plaat was fantastisch. Ik lees nu ook dat de recensies en meningen (MM/RYM) ook wel heel goed zijn. Beetje afwijkend op Fok zo te horenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:49 schreef Gehenna het volgende:
Debuut van Vampire Weekend vond ik wel ok-ish, maar Contra trok ik al niet zo heel goed. Zit zelf niet te springen op een dubbelalbum van dat![]()
Maar lees verderop wel vrij positieve verhalen over deze en die daarvoor. Misschien toch nog eens een kans geven..
Ben het nu een kans aan het geven, maar nog niet overtuigdquote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:49 schreef Gehenna het volgende:
Debuut van Vampire Weekend vond ik wel ok-ish, maar Contra trok ik al niet zo heel goed. Zit zelf niet te springen op een dubbelalbum van dat![]()
Maar lees verderop wel vrij positieve verhalen over deze en die daarvoor. Misschien toch nog eens een kans geven..
Moet hem nog luisteren, ik vind ze vaak op plaat wel okay, live heb ik er veel minder mee, meestal vind ik het wel prettig om 20 minuutjes in het geluid te hangen maar dan heb ik het ook wel weer gehad.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:35 schreef EP3 het volgende:
Tweede indruk, na hem helemaal half geluisterd te hebben: toch wel een interessante plaat. Ik ga hem, nog wel een keer écht luisterenquote:
Ik heb Contra lange tijd mijn allerlaagste MusicMeter rating ooit gegeven, zo kut vond ik die plaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:43 schreef EP3 het volgende:
Ik vind Contra met afstand Vampire's beste plaat. Het is ook de enige plaat die ik nog weleens luister van ze.
Maar goed. Ieder zo zijn afwijkingen.
Prachtig ja.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 08:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuwe Big Thief is wel top. Erg mooi allemaal; zeker ook de bewerkingen van een aantal nummers van Adrianne Lenkers plaat van vorig jaar.
Maar ook echt verschrikkelijke. Typisch Vampire Weekend wel.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 10:28 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het een topplaat. Maar ja, het zijn te veel nummers. Dit ga je nooit in zijn geheel luisteren. Maar er staan geweldieg nummers op.
Jazeker.....quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Maar ook echt verschrikkelijke. Typisch Vampire Weekend wel.
Big Blue vind ik ook erg vermakelijk. Het is een kort nummer, maar klinkt wel heel lekker.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 10:47 schreef El-Stinho het volgende:
Hold You Now en Sympathy zijn bijzondere maar grappige platen vind ik.
This Life // Unbearably White // Harmony Hall staan wel ver boven de rest.
De laatste vijf nummers zijn ook een fijne serie, We Belong Together en Stranger vooral.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 10:47 schreef El-Stinho het volgende:
Hold You Now en Sympathy zijn bijzondere maar grappige platen vind ik.
This Life // Unbearably White // Harmony Hall staan wel ver boven de rest.
Ik kan heel simpel zijn in mijn keuzes.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 10:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De laatste vijf nummers zijn ook een fijne serie, We Belong Together en Stranger vooral.
Sympathy is tekstueel erg goed.
Mij valt de tekst meestal ook niet zo op hoor maar ik zag er een draadje over op Twitterquote:Op dinsdag 7 mei 2019 11:02 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik kan heel simpel zijn in mijn keuzes.
Ik ben er inmiddels achter dat alle nummers prachtig zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 11:01 schreef El-Stinho het volgende:
Tot nu toe pas een nummertje van Big Thief gehoord, maar wat is Cattails goed.
Nu was die Bow Wow Wow hoes natuurlijk ook niet volledig uit de lucht gegrepen.quote:Op donderdag 9 mei 2019 14:10 schreef Z het volgende:
Prachtig plaatje inderdaad.
Leuke cover art ook. Niet helemaal uniek.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 mei 2019 14:10 schreef Z het volgende:
Prachtig plaatje inderdaad.
Leuke cover art ook. Niet helemaal uniek.
[ afbeelding ]
Het is een erg inconsistente plaat geworden. Jammer, want er staan echt een paar fijne nummers op.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuw nummer van de aankomende Mac. Het is misschien ietsjes té ingetogen, maar de contemplatieve lijn die hij de vorige plaat heeft ingezet bevalt me toch wel, moet ik zeggen.
Preoccupied en On The Square vallen me positief op na de eerste luisterbeurt. Nobody blijft dodelijk saai.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 07:58 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het is een erg inconsistente plaat geworden. Jammer, want er staan echt een paar fijne nummers op.
Ik vind de nieuwe plaat van Ludovic Alarie wel tof.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:02 schreef Norrage het volgende:
Verder niet veel interessants uit zover ik zie vandaag
En tel daar dit nog eens bij op!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 19:40 schreef Beregd het volgende:
Ik kom hier zelden nog, maar dit wou ik toch niet alleen vieren
https://pitchfork.com/new(...)ays-bob-nastanovich/
Benieuwd~
Nooit van gehoord maar klinkt fijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 19:00 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vind de nieuwe plaat van Ludovic Alarie wel tof.
Aangezien het geen Silver Jews-werk gaat zijn, hoop ik op een plaat vol met dit moois:quote:Op vrijdag 10 mei 2019 19:40 schreef Beregd het volgende:
Benieuwd~
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 19:40 schreef Beregd het volgende:
Benieuwd~
Sleep Well Beast is mijn favoriete The National denk ikquote:Op vrijdag 17 mei 2019 09:25 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bevalt tot nu toe een stuk beter dan Sleep Well Beast.
Duurt wel wat lang en gaat vervelen...quote:Op vrijdag 17 mei 2019 10:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Sleep Well Beast is mijn favoriete The National denk ik
Maar deze bevalt ook! Wel weer erg rustig. Ik vond die afwisseling van Sleep Well Beast wel fijn.
Duurt te lang inderdaad. Zes nummers minder en je had misschien een topplaat te pakken, want er staan wel echt héle mooie nummers op. So Far So Fast met Lisa Hannigan is prachtig bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 11:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Duurt wel wat lang en gaat vervelen...
Eens. Samen met Rylan het hoogtepunt.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Duurt te lang inderdaad. Zes nummers minder en je had misschien een topplaat te pakken, want er staan wel echt héle mooie nummers op. So Far So Fast met Lisa Hannigan is prachtig bijvoorbeeld.
Komt toch wel overal in het nieuws de laatste tijd, al geef ik je groot gelijk als je je daar niet mee bezig houdt.quote:
Holyteringquote:
Ook gemist. Wow, gaaf!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 20:11 schreef Maxerazzi het volgende:
Was dit nummer al een week uit? Volgens de beschrijving bij het filmpje wel. Helemaal niet geluisterd in ieder geval. Maar oh oh oh, wat komt Berman in stijl terug. Top dit.
Vorige week in Zwolle gezien, erg toffe avond iddquote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:41 schreef Trollscience het volgende:
Gister deze Joy Division tribute live gezien. Zijn stem klinkt dus letterlijk als Ian Curtis zelf. Als je de kans hebt om ze te zien, zeker doen!!
Rylan is idd prachtig, maar het andere absolute hoogtepunt van dit album is Not in Kansas wat mij betreft.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Eens. Samen met Rylan het hoogtepunt.
Ben woensdag gegaan. Het is denk ik het album dat ik het vaakst in mijn hele leven heb gehoord (en ook best veel emoties en herinneringen met zich meedraagt), dus ik had op zich wel vrij hoge verwachtingen die helaas niet helemaal werden ingelost. Kan ook niet helemaal duiden waar het nu eigenlijk tekortschoot.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:21 schreef MaJo het volgende:
Iemand nog naar dEUS geweest deze week? De recensies van de woensdag waren behoorlijk kritisch maar ik vond het gisteren erg goed!Alleen een beetje jammer dat ik niet door had dat ze 1 album integraal gingen spelen en deze nauwelijks kende
![]()
Radio2 heeft het ook al endorsedquote:Op zaterdag 18 mei 2019 14:44 schreef tompsv18 het volgende:
Had er nog nooit gehoord, maar vanochtend toevallig gestuit op Mell & Vintage Future. Op 10 mei hebben ze hun eerste album uitgebracht. Echt een prachtige stem heeft Mell (blijkbaar 5 jaar geleden meegedaan aan The Voice en dus van Nederlandse bodem).
Dit is misschien wel het mooiste nummer van het album
Zag het, ja. Kwam er achter via de Stenders egotips lijst op Spotify die ik volg. Op Radio 2 hebben ze al een aantal keer gespeeld zag ik op Youtube.quote:
Ja, ook Topsong geweest. Stenders' vrijdag de 13 lijstje is ook prima.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 14:55 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Zag het, ja. Kwam er achter via de Stenders egotips lijst op Spotify die ik volg. Op Radio 2 hebben ze al een aantal keer gespeeld zag ik op Youtube.
Ja ik was er woensdag. Was goed. Leuk ook die dansers.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:21 schreef MaJo het volgende:
Iemand nog naar dEUS geweest deze week? De recensies van de woensdag waren behoorlijk kritisch maar ik vond het gisteren erg goed!Alleen een beetje jammer dat ik niet door had dat ze 1 album integraal gingen spelen en deze nauwelijks kende
![]()
Ik vond het erg goed (was er donderdag), maar ben eigenlijk niet eens fan van Ideal Crash. Vind het een vrij eentonig album en het integraal spelen is dan een beetje saai. Maar ja, dat wist ik van tevorenquote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:21 schreef MaJo het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vond het erg goed (was er donderdag), maar ben eigenlijk niet eens fan van Ideal Crash. Vind het een vrij eentonig album en het integraal spelen is dan een beetje saai.
Vergeleken met in a barquote:
Goede plaat hoor, maar The Ideal Crash is wat mij betreft wel echt veel meer een organisch album dan In a Bar.quote:
Ja maar ze hebben bijna allemaal vergelijkbare opbouw eindigend in climaxen. Dat viel me echt op nu, zeker live. En ben het eens dat het organischer is, maar IABUTS is megaveelzijdig en daarom echt mijn favoriet. (Soms wel een beetje té afwisselend)...quote:Op zaterdag 18 mei 2019 23:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Goede plaat hoor, maar The Ideal Crash is wat mij betreft wel echt veel meer een organisch album dan In a Bar.
Dat je TIC overigens eentonig noemt vind ik wel een aparte mening; praktisch geen enkel nummer eindigt bij dezelfde sfeer/klankkleur dan waar deze mee begint.
quote:
Echt he. Not In Kansasquote:Op woensdag 22 mei 2019 11:11 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind de nieuwe van The National toch wel erg sterk; blijf 'm hier draaien en wordt eigenlijk alsmaar beter. Nog steeds een tikkeltje te lang, maar ik kan uiteindelijk geen zwak moment op de plaat aanwijzen.
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:41 schreef #ANONIEM het volgende:
Gister deze Joy Division tribute live gezien. Zijn stem klinkt dus letterlijk als Ian Curtis zelf. Als je de kans hebt om ze te zien, zeker doen!!
quote:Op donderdag 23 mei 2019 09:39 schreef Maxerazzi het volgende:
De eerste zes nummers van de nieuwe Bill Callahan staan op Spotify.
Dat is ook n lekker album, idd. Heb sowieso n zwak voor de accenten, dialecten en het straattaaltje dat veel van die Britse rappers ( - Dizzee Rascal, Kate Tempest, The Streets, etc... - ) gebruiken.quote:
Ik ook maar het is meer dan dat. Het is los daarvan gewoon goed.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:20 schreef EP3 het volgende:
[..]
Dat is ook n lekker album, idd. Heb sowieso n zwak voor de accenten, dialecten en het straattaaltje dat veel van die Britse rappers ( - Dizzee Rascal, Kate Tempest, The Streets, etc... - ) gebruiken.
Little Simz ook al geprobeerd dan? Mag hopen van wel.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:20 schreef EP3 het volgende:
[..]
Dat is ook n lekker album, idd. Heb sowieso n zwak voor de accenten, dialecten en het straattaaltje dat veel van die Britse rappers ( - Dizzee Rascal, Kate Tempest, The Streets, etc... - ) gebruiken.
Wel mooiquote:
Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 19:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Little Simz ook al geprobeerd dan? Mag hopen van wel.
Zeer bedankt voor deze tip!quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:48 schreef EP3 het volgende:
Kan iedereen die van verleidelijke electronica en spannende synthesizers houdt het nieuwe album van Caterina Barbieri van harte aanbevelen. Mij heeft ze met haar mysterieuze melodieën en kristalheldere klanken intussen volledig ingepalmd.
[ afbeelding ]
Goed album hoor. Gaat internationaal ook wel scoren. Ze krijgt al een 9 van The Line of Best Fit.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:14 schreef bartrid het volgende:
Vanavond Pip Blom. Ze zijn ook aangekondigd voor Glastonbury
Ja, ik hoor ze op z'n minst 3 keer per week op de vroege ochtendshow van Radio 6. Ze hebben ook sessies voor Radio 1 gedaan die als bonus bij de cd zitten als je hem via Rough Trade koopt.quote:
Lekker hoor. Net ook de BKS video's gezien. Fijn hoorquote:
Even aangepastquote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:07 schreef Gehenna het volgende:
Bon Iver vind ik misschien we de meest overschatte unieke artiest van de laatste paar jaar. De folk op z'n debuut was enorm afgezaagd precies zoals folk hoort te zijn maar toch spannend, de opvolger te cheesy voor woorden volstrekt anders en vernieuwend (en niet op een leuke manier), en z'n derde plaat is het meest pretentieuze hipster bizar goede en experimentele geneuzel wat ik ooit gehoord heb dat toch nog een geweldig geheel is.
Normaal kan ik er wel inkomen waarom zoveel mensen Gehenna bepaalde muziek niet tof vindent, ondanks dat ik er zelf niets mee heb. Maar bij deze ontgaat me dat gewoon helemaal
Nieuwe nummers nog niet geluisterd btw
quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Even aangepastEn als er iets knap is van hem is dat hij juist niet in dat folky blijft zitten. Die plaat heeft hij gemaakt, en daarna probeert ie elke keer wat nieuws.
Die nieuwe nummers zijn wel weer wat terug naar de roots wel, lijkt.
Ja dat hoorde ik ook pas van iemand. Eton Crop schijnt ook weer live te spelen blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Joh, ik kom er nu pas achter dat Pip Blom de dochter van Erwin Blom is (Eton Crop en voormalig VPRO-DJ). Had die link nog nooit gelegd.
(Die Mell van Vintage Future die vorige week genoemd werd, is trouwens de kleindochter van Piet Veerman)
Ohja, al een tijdje. Stonden 5 jaar geleden al in de Melkweg op het Grauzone-festival.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:50 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik ook pas van iemand. Eton Crop schijnt ook weer live te spelen blijkbaar.
En vorig jaar een UK tour met Sink ya teeth blijkbaar... Kon vroeger vrij weinig met ze trouwens.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ohja, al een tijdje. Stonden 5 jaar geleden al in de Melkweg op het Grauzone-festival.
quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Even aangepastEn als er iets knap is van hem is dat hij juist niet in dat folky blijft zitten. Die plaat heeft hij gemaakt, en daarna probeert ie elke keer wat nieuws.
Die nieuwe nummers zijn wel weer wat terug naar de roots wel, lijkt.
Sowieso een band met meerdere gezichten, begonnen als postpunk en later experimentele dancequote:Op dinsdag 4 juni 2019 14:12 schreef bartrid het volgende:
[..]
En vorig jaar een UK tour met Sink ya teeth blijkbaar... Kon vroeger vrij weinig met ze trouwens.
En het eerste nummertje is zojuist online gekomen:quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:56 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuwe Whitney is aanstaande, alvast een teaser:
Op NPR kun je de hele plaat al streamen, zie ik hier net.quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:56 schreef Z het volgende:
Kennelijk laat Bill Callahan in delen zijn nieuwe plaat beluisteren op Spotify?
quote:Op vrijdag 7 juni 2019 09:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Op NPR kun je de hele plaat al streamen, zie ik hier net.
Heel lekker ja!quote:
quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:00 schreef Norrage het volgende:
En Bill Callahan valt me wat tegen. Beetje meer richting Smog.
Haha, das waar. Ik bedoel daar mee: het is prachtig, maar Smog heeft al 500 albums ofzo, dus dat geluid ken ik wel. Ik vond het Dream River geluid fantastisch, en hoopte dat ie meer doorging op dat spoor.quote:
ah dit is een stuk leuker dan die ambient tracks van hem de laatste tijdquote:
quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:33 schreef Z het volgende:
Ik ben het wel eens met Norrage maar het is (weer) een prachtige plaat die ik helemaal grijs ga draaien.
Ik vind het vlooienmarktkunst. Of ja, kitsch eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:18 schreef Z het volgende:
De plaat heeft wel een wat rare cover. Doet me ergens aan denken, ben er nog niet achter aan wat precies.
Het doet mij inderdaad aan jaren 70 progrock denken. Caravan, of die andere band, waarvan ik nu niet op de naam kom...quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:18 schreef Z het volgende:
De plaat heeft wel een wat rare cover. Doet me ergens aan denken, ben er nog niet achter aan wat precies.
Best aardig is een goede omschrijving, jaquote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:56 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Bruce is ook best aardig; had ik niet verwacht na die slechte singles.
Renaissance?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Het doet mij inderdaad aan jaren 70 progrock denken. Caravan, of die andere band, waarvan ik nu niet op de naam kom...
Ja hij is verrassend groovy.quote:Op maandag 17 juni 2019 15:17 schreef bartrid het volgende:
Da'seen goeie plaat. Deed me meen ik ook erg aan PiL denken.
Eigenlijk vind ik alles na Washing Machine niet zo heel interessant meer qua reguliere platen. Sonic Youth in hun comfort zone zeg maar.. De SYR releases zijn dan wel weer heel fijnquote:Op maandag 17 juni 2019 15:46 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja hij is verrassend groovy.Vandaag ook maar eens een keer NYC Ghosts & Flowers en Experimental Jet Set, Trash and No Star geluisterd, de laatste 2 reguliere studio die ik nog niet gehoord had. Maar daar had ik vrij weinig aan gemist
Gewoon saai op stukjes, en dat is het laatste wat zo'n band als Sonic Youth moet zijn.
Nu blijven alleen een paar SYR releases en wat soundtracks onaangetast over hier
Deze was ook erg nice![]()
Ik hoor alleen maar fantastische verhalenquote:Op maandag 17 juni 2019 15:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Vanavond naar Nick Cave z'n theatershow. Is er iemand hier naar die show geweest in Utrecht? Ben erg benieuwd, weet niet zo goed wat ik kan verwachten.
Ik zat zelfs op het podium, drie meter van z'n piano af.quote:Op maandag 17 juni 2019 15:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Vanavond naar Nick Cave z'n theatershow. Is er iemand hier naar die show geweest in Utrecht? Ben erg benieuwd, weet niet zo goed wat ik kan verwachten.
A Thousand Leaves is nu niet bepaald n veilige plaat. Misschien wel hun meest experimentele werk.quote:Op maandag 17 juni 2019 15:52 schreef bartrid het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik alles na Washing Machine niet zo heel interessant meer qua reguliere platen. Sonic Youth in hun comfort zone zeg maar.. De SYR releases zijn dan wel weer heel fijn
Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik die al jaren niet meer gehoord heb, dus dat ga ik binnenkort maar weer eens down.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:30 schreef EP3 het volgende:
[..]
A Thousand Leaves is nu niet bepaald n veilige plaat. Misschien wel hun meest experimentele werk.
Geen meesterwerk, hoor. Maar het krijgt - vanwege het grillige karakter, denk ik - toch wat weinig liefde.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:00 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik die al jaren niet meer gehoord heb, dus dat ga ik binnenkort maar weer eens down.
A Thousand Leaves, Murray Street, Sonic Nurse, Rather Ripped, The Eternalquote:Op maandag 17 juni 2019 15:52 schreef bartrid het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik alles na Washing Machine niet zo heel interessant meer qua reguliere platen. Sonic Youth in hun comfort zone zeg maar.. De SYR releases zijn dan wel weer heel fijn
Net terug. Was erg de moeite inderdaad (al blijf je natuurlijk wel een x aantal irritante vragenstellers houden, maar soit).quote:Op maandag 17 juni 2019 17:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik zat zelfs op het podium, drie meter van z'n piano af.![]()
En nee, dat was puur geluk, geen VIP-ticket of zo.
Maar inhoudelijk: wel echt de moeite hoor. Drie uur lang is ie vooral heel veel vragen van het publiek aan het beantwoorden, en tussendoor speelt ie solo liedjes op de piano (nadruk ligt wel echt op de Q&A). Dat werkt uiteraard wel iets beperkend op wat ie kan spelen en met welke arrangementen, en sommige liedjes worden ook in ietwat gewijzigde versie gespeeld, maar nog steeds meer dan de moeite. Al was mijn mening mogelijk gekleurd omdat IK het van zo dichtbij heb kunnen meemaken.
Geef eens een voorbeeld van een irritante vraag? Dat zat ook in mijn hoofd, dat mensen genante vragen gaan stellen. Met veel plaatsvervangende schaamte enzo.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:41 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Net terug. Was erg de moeite inderdaad (al blijf je natuurlijk wel een x aantal irritante vragenstellers houden, maar soit).
Gaaf dat je een van die plekken op het podium had! Lijkt me inderdaad een bijzondere beleving geweest dan.
Fixed.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:54 schreef Norrage het volgende:
Wat zijn die platen van Animal Collective toch fijn zeg
Pavillion dinges is nog wel goed, maar de rest vind ik wel te veel van het goede. Zeker de paar laatste platen, daar zijn ze zichzelf echt in verloren.quote:
Iemand die - na een totaal onnodige en superlange inleiding - vroeg of NC een gedicht van haar had gekregen negen jaar geleden na een concert in Manchester. Dat hadden de roadies haar beloofd, dus ze wilde het even checken. (De vraag was volgens mij grappig bedoeld, maar de uitvoering verdiende in dat geval een 1/10.)quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:17 schreef Z het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een irritante vraag? Dat zat ook in mijn hoofd, dat mensen genante vragen gaan stellen. Met veel plaatsvervangende schaamte enzo.
Mijn nekharen gaan er hier zelfs van overeind staan....Pff, dat is inderdaad irritant.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Iemand die - na een totaal onnodige en superlange inleiding - vroeg of NC een gedicht van haar had gekregen negen jaar geleden na een concert in Manchester. Dat hadden de roadies haar beloofd, dus ze wilde het even checken. (De vraag was volgens mij grappig bedoeld, maar de uitvoering verdiende in dat geval een 1/10.)
Iemand die even wilde vermelden dat God in de zaal was en alles met een reden gebeurde, zo ook dat zij een vraag mocht stellen aan NC, waarbij ze uiteindelijk geen vraag stelde, maar vermeldde dat ze ging trouwen.
Iemand wiens partner 40 was geworden, of NC wellicht, zonder werkelijk enige vorm van verdere informatie, wat advies had voor de jaren die gingen komen.
Twee Drie mensen die via verschillende, zéér uitgesponnen omwegen met allemaal persoonlijke trivia uiteindelijk om hetzelfde songwritingadvies vroegen.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Iemand die even wilde vermelden dat God in de zaal was en alles met een reden gebeurde, zo ook dat zij een vraag mocht stellen aan NC, waarbij ze uiteindelijk geen vraag stelde, maar vermeldde dat ze ging trouwen.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Iemand die - na een totaal onnodige en superlange inleiding - vroeg of NC een gedicht van haar had gekregen negen jaar geleden na een concert in Manchester. Dat hadden de roadies haar beloofd, dus ze wilde het even checken. (De vraag was volgens mij grappig bedoeld, maar de uitvoering verdiende in dat geval een 1/10.)
Iemand wiens partner 40 was geworden, of NC wellicht, zonder werkelijk enige vorm van verdere informatie, wat advies had voor de jaren die gingen komen.
Twee Drie mensen die via verschillende, zéér uitgesponnen omwegen met allemaal persoonlijke trivia uiteindelijk om hetzelfde songwritingadvies vroegen.
Zeker! Het gros van de vragen en verhalen was erg interessant. Zoals ik al zei: het was erg de moeite.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:10 schreef EP3 het volgende:
Maar er waren vast ook interessante vragen ( en antwoorden).
Ik was stiekem aan het vissen,quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Zeker! Het gros van de vragen en verhalen was erg interessant. Zoals ik al zei: het was erg de moeite.
Goeien vraag.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:10 schreef EP3 het volgende:
Maar er waren vast ook interessante vragen ( en antwoorden).
Klopt. Hot Chip, maar die valt me niet enorm mee. En Raconteurs maar daar ben ik geen fan van. Oh en Bedouine, maar die valt me ook tegen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:36 schreef Norrage het volgende:
Niet echt boeiende releases vandaag of wat>?
Black Pumas is een leuke release. Beetje in de richting van Michael Kiwanuka. En The Raconteurs, maar die was al genoemd.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:36 schreef Norrage het volgende:
Niet echt boeiende releases vandaag of wat>?
quote:Het HEM is situated in a former bullet factory in a city just north of Amsterdam and is run by Kim Tuin, former general manager of Amsterdam's legendary Trouw club. The venue will function as a multipurpose art space, including gallery exhibition rooms, a library, restaurant and cafe, along with a music bar in the basement that will be programmed by Orpheu The Wizard.
Het HEM will host Edson Sabajo and Guillaume Schmidt as the first artists in residence, with Nicolas Jaar to follow. He'll transform the building into an interactive art installation and "research centre," though exact details are still under wraps. Every three months a new residency will be given to another artist to complete another "chapter" in Het HEM's story
Ja potverdikie, zag dat op insta gisteravond, helemaal gemistquote:Op maandag 24 juni 2019 12:00 schreef Z het volgende:
Ik was gister bij het Loose Ends festival. Dat was leuk. Dat je niet de stad uit hoeft voor een festival is fantastisch. Iceage was vooral heel goed! Fontaines DC daarentegen vond ik maar zeer matig.
Eens, die jongens hebben duidelijk te weinig materiaal en te weinig podiumervaring nog om een show van 50 minuten te draaien. Teveel tijdrekken (lange pauzes tussen nummers, intro's veel te lang rekken), en nog niet echt de vaardigheid om die dode momenten te vullen met stage banter of iets dergelijks.quote:Op maandag 24 juni 2019 12:00 schreef Z het volgende:
Ik was gister bij het Loose Ends festival. Dat was leuk. Dat je niet de stad uit hoeft voor een festival is fantastisch. Iceage was vooral heel goed! Fontaines DC daarentegen vond ik maar zeer matig.
We geven ze nog even de tijd.quote:Op maandag 24 juni 2019 13:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Eens, die jongens hebben duidelijk te weinig materiaal en te weinig podiumervaring nog om een show van 50 minuten te draaien. Teveel tijdrekken (lange pauzes tussen nummers, intro's veel te lang rekken), en nog niet echt de vaardigheid om die dode momenten te vullen met stage banter of iets dergelijks.
Ze hebben wel echt een killer-set van 30 minuten in zich qua materiaal, maar nog echt niet meer dan dat.
Vond je van Sleaford Mods?quote:Op maandag 24 juni 2019 12:00 schreef Z het volgende:
Ik was zelf na een kwartiertje afgetaaid om de veerpont te halen. Kwam het nog een beetje los daarna? De laatste keer dat ik ze zag op BKS een paar jaar terug was er toch een aardig heftige pit, maar tot het moment dat ik wegging was het nog vrij mellow allemaal.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vond je van Sleaford Mods?
Hard gelachen, maar na een half uur ook wel helemaal klaar mee.
Maar een klein stukje van kunnen zien. Moest de oppas aflossen.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vond je van Sleaford Mods?
Hard gelachen, maar na een half uur ook wel helemaal klaar mee.
Ik heb het ook niet helemaal af gezien, maar afgezien van een kleine pit vooraan kwam het niet echt los nee.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik was zelf na een kwartiertje afgetaaid om de veerpont te halen. Kwam het nog een beetje los daarna? De laatste keer dat ik ze zag op BKS een paar jaar terug was er toch een aardig heftige pit, maar tot het moment dat ik wegging was het nog vrij mellow allemaal.
Haar EP van vorig jaar was al erg goed, de singles van het album gaan lekker in dat verlengde door. Gaat denk ik wel hoog komen in mijn jaarljistquote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:50 schreef Maxerazzi het volgende:
En Hatchie - Keepsake bevalt me ook goed. Was voor mij de verrassing van Primavera, hele goede artieste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |