Lekker hoor. Net ook de BKS video's gezien. Fijn hoorquote:
Even aangepastquote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:07 schreef Gehenna het volgende:
Bon Iver vind ik misschien we de meest overschatte unieke artiest van de laatste paar jaar. De folk op z'n debuut was enorm afgezaagd precies zoals folk hoort te zijn maar toch spannend, de opvolger te cheesy voor woorden volstrekt anders en vernieuwend (en niet op een leuke manier), en z'n derde plaat is het meest pretentieuze hipster bizar goede en experimentele geneuzel wat ik ooit gehoord heb dat toch nog een geweldig geheel is.
Normaal kan ik er wel inkomen waarom zoveel mensen Gehenna bepaalde muziek niet tof vindent, ondanks dat ik er zelf niets mee heb. Maar bij deze ontgaat me dat gewoon helemaal
Nieuwe nummers nog niet geluisterd btw
quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Even aangepastEn als er iets knap is van hem is dat hij juist niet in dat folky blijft zitten. Die plaat heeft hij gemaakt, en daarna probeert ie elke keer wat nieuws.
Die nieuwe nummers zijn wel weer wat terug naar de roots wel, lijkt.
Ja dat hoorde ik ook pas van iemand. Eton Crop schijnt ook weer live te spelen blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Joh, ik kom er nu pas achter dat Pip Blom de dochter van Erwin Blom is (Eton Crop en voormalig VPRO-DJ). Had die link nog nooit gelegd.
(Die Mell van Vintage Future die vorige week genoemd werd, is trouwens de kleindochter van Piet Veerman)
Ohja, al een tijdje. Stonden 5 jaar geleden al in de Melkweg op het Grauzone-festival.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:50 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik ook pas van iemand. Eton Crop schijnt ook weer live te spelen blijkbaar.
En vorig jaar een UK tour met Sink ya teeth blijkbaar... Kon vroeger vrij weinig met ze trouwens.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ohja, al een tijdje. Stonden 5 jaar geleden al in de Melkweg op het Grauzone-festival.
quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Even aangepastEn als er iets knap is van hem is dat hij juist niet in dat folky blijft zitten. Die plaat heeft hij gemaakt, en daarna probeert ie elke keer wat nieuws.
Die nieuwe nummers zijn wel weer wat terug naar de roots wel, lijkt.
Sowieso een band met meerdere gezichten, begonnen als postpunk en later experimentele dancequote:Op dinsdag 4 juni 2019 14:12 schreef bartrid het volgende:
[..]
En vorig jaar een UK tour met Sink ya teeth blijkbaar... Kon vroeger vrij weinig met ze trouwens.
En het eerste nummertje is zojuist online gekomen:quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:56 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuwe Whitney is aanstaande, alvast een teaser:
Op NPR kun je de hele plaat al streamen, zie ik hier net.quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:56 schreef Z het volgende:
Kennelijk laat Bill Callahan in delen zijn nieuwe plaat beluisteren op Spotify?
quote:Op vrijdag 7 juni 2019 09:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Op NPR kun je de hele plaat al streamen, zie ik hier net.
Heel lekker ja!quote:
quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:00 schreef Norrage het volgende:
En Bill Callahan valt me wat tegen. Beetje meer richting Smog.
Haha, das waar. Ik bedoel daar mee: het is prachtig, maar Smog heeft al 500 albums ofzo, dus dat geluid ken ik wel. Ik vond het Dream River geluid fantastisch, en hoopte dat ie meer doorging op dat spoor.quote:
ah dit is een stuk leuker dan die ambient tracks van hem de laatste tijdquote:
quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:33 schreef Z het volgende:
Ik ben het wel eens met Norrage maar het is (weer) een prachtige plaat die ik helemaal grijs ga draaien.
Ik vind het vlooienmarktkunst. Of ja, kitsch eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:18 schreef Z het volgende:
De plaat heeft wel een wat rare cover. Doet me ergens aan denken, ben er nog niet achter aan wat precies.
Het doet mij inderdaad aan jaren 70 progrock denken. Caravan, of die andere band, waarvan ik nu niet op de naam kom...quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:18 schreef Z het volgende:
De plaat heeft wel een wat rare cover. Doet me ergens aan denken, ben er nog niet achter aan wat precies.
Best aardig is een goede omschrijving, jaquote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:56 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Bruce is ook best aardig; had ik niet verwacht na die slechte singles.
Renaissance?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Het doet mij inderdaad aan jaren 70 progrock denken. Caravan, of die andere band, waarvan ik nu niet op de naam kom...
Ja hij is verrassend groovy.quote:Op maandag 17 juni 2019 15:17 schreef bartrid het volgende:
Da'seen goeie plaat. Deed me meen ik ook erg aan PiL denken.
Eigenlijk vind ik alles na Washing Machine niet zo heel interessant meer qua reguliere platen. Sonic Youth in hun comfort zone zeg maar.. De SYR releases zijn dan wel weer heel fijnquote:Op maandag 17 juni 2019 15:46 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja hij is verrassend groovy.Vandaag ook maar eens een keer NYC Ghosts & Flowers en Experimental Jet Set, Trash and No Star geluisterd, de laatste 2 reguliere studio die ik nog niet gehoord had. Maar daar had ik vrij weinig aan gemist
Gewoon saai op stukjes, en dat is het laatste wat zo'n band als Sonic Youth moet zijn.
Nu blijven alleen een paar SYR releases en wat soundtracks onaangetast over hier
Deze was ook erg nice![]()
Ik hoor alleen maar fantastische verhalenquote:Op maandag 17 juni 2019 15:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Vanavond naar Nick Cave z'n theatershow. Is er iemand hier naar die show geweest in Utrecht? Ben erg benieuwd, weet niet zo goed wat ik kan verwachten.
Ik zat zelfs op het podium, drie meter van z'n piano af.quote:Op maandag 17 juni 2019 15:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Vanavond naar Nick Cave z'n theatershow. Is er iemand hier naar die show geweest in Utrecht? Ben erg benieuwd, weet niet zo goed wat ik kan verwachten.
A Thousand Leaves is nu niet bepaald n veilige plaat. Misschien wel hun meest experimentele werk.quote:Op maandag 17 juni 2019 15:52 schreef bartrid het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik alles na Washing Machine niet zo heel interessant meer qua reguliere platen. Sonic Youth in hun comfort zone zeg maar.. De SYR releases zijn dan wel weer heel fijn
Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik die al jaren niet meer gehoord heb, dus dat ga ik binnenkort maar weer eens down.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:30 schreef EP3 het volgende:
[..]
A Thousand Leaves is nu niet bepaald n veilige plaat. Misschien wel hun meest experimentele werk.
Geen meesterwerk, hoor. Maar het krijgt - vanwege het grillige karakter, denk ik - toch wat weinig liefde.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:00 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik die al jaren niet meer gehoord heb, dus dat ga ik binnenkort maar weer eens down.
A Thousand Leaves, Murray Street, Sonic Nurse, Rather Ripped, The Eternalquote:Op maandag 17 juni 2019 15:52 schreef bartrid het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik alles na Washing Machine niet zo heel interessant meer qua reguliere platen. Sonic Youth in hun comfort zone zeg maar.. De SYR releases zijn dan wel weer heel fijn
Net terug. Was erg de moeite inderdaad (al blijf je natuurlijk wel een x aantal irritante vragenstellers houden, maar soit).quote:Op maandag 17 juni 2019 17:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik zat zelfs op het podium, drie meter van z'n piano af.![]()
En nee, dat was puur geluk, geen VIP-ticket of zo.
Maar inhoudelijk: wel echt de moeite hoor. Drie uur lang is ie vooral heel veel vragen van het publiek aan het beantwoorden, en tussendoor speelt ie solo liedjes op de piano (nadruk ligt wel echt op de Q&A). Dat werkt uiteraard wel iets beperkend op wat ie kan spelen en met welke arrangementen, en sommige liedjes worden ook in ietwat gewijzigde versie gespeeld, maar nog steeds meer dan de moeite. Al was mijn mening mogelijk gekleurd omdat IK het van zo dichtbij heb kunnen meemaken.
Geef eens een voorbeeld van een irritante vraag? Dat zat ook in mijn hoofd, dat mensen genante vragen gaan stellen. Met veel plaatsvervangende schaamte enzo.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:41 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Net terug. Was erg de moeite inderdaad (al blijf je natuurlijk wel een x aantal irritante vragenstellers houden, maar soit).
Gaaf dat je een van die plekken op het podium had! Lijkt me inderdaad een bijzondere beleving geweest dan.
Fixed.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:54 schreef Norrage het volgende:
Wat zijn die platen van Animal Collective toch fijn zeg
Pavillion dinges is nog wel goed, maar de rest vind ik wel te veel van het goede. Zeker de paar laatste platen, daar zijn ze zichzelf echt in verloren.quote:
Iemand die - na een totaal onnodige en superlange inleiding - vroeg of NC een gedicht van haar had gekregen negen jaar geleden na een concert in Manchester. Dat hadden de roadies haar beloofd, dus ze wilde het even checken. (De vraag was volgens mij grappig bedoeld, maar de uitvoering verdiende in dat geval een 1/10.)quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:17 schreef Z het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een irritante vraag? Dat zat ook in mijn hoofd, dat mensen genante vragen gaan stellen. Met veel plaatsvervangende schaamte enzo.
Mijn nekharen gaan er hier zelfs van overeind staan....Pff, dat is inderdaad irritant.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Iemand die - na een totaal onnodige en superlange inleiding - vroeg of NC een gedicht van haar had gekregen negen jaar geleden na een concert in Manchester. Dat hadden de roadies haar beloofd, dus ze wilde het even checken. (De vraag was volgens mij grappig bedoeld, maar de uitvoering verdiende in dat geval een 1/10.)
Iemand die even wilde vermelden dat God in de zaal was en alles met een reden gebeurde, zo ook dat zij een vraag mocht stellen aan NC, waarbij ze uiteindelijk geen vraag stelde, maar vermeldde dat ze ging trouwen.
Iemand wiens partner 40 was geworden, of NC wellicht, zonder werkelijk enige vorm van verdere informatie, wat advies had voor de jaren die gingen komen.
Twee Drie mensen die via verschillende, zéér uitgesponnen omwegen met allemaal persoonlijke trivia uiteindelijk om hetzelfde songwritingadvies vroegen.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Iemand die even wilde vermelden dat God in de zaal was en alles met een reden gebeurde, zo ook dat zij een vraag mocht stellen aan NC, waarbij ze uiteindelijk geen vraag stelde, maar vermeldde dat ze ging trouwen.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Iemand die - na een totaal onnodige en superlange inleiding - vroeg of NC een gedicht van haar had gekregen negen jaar geleden na een concert in Manchester. Dat hadden de roadies haar beloofd, dus ze wilde het even checken. (De vraag was volgens mij grappig bedoeld, maar de uitvoering verdiende in dat geval een 1/10.)
Iemand wiens partner 40 was geworden, of NC wellicht, zonder werkelijk enige vorm van verdere informatie, wat advies had voor de jaren die gingen komen.
Twee Drie mensen die via verschillende, zéér uitgesponnen omwegen met allemaal persoonlijke trivia uiteindelijk om hetzelfde songwritingadvies vroegen.
Zeker! Het gros van de vragen en verhalen was erg interessant. Zoals ik al zei: het was erg de moeite.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:10 schreef EP3 het volgende:
Maar er waren vast ook interessante vragen ( en antwoorden).
Ik was stiekem aan het vissen,quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Zeker! Het gros van de vragen en verhalen was erg interessant. Zoals ik al zei: het was erg de moeite.
Goeien vraag.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:10 schreef EP3 het volgende:
Maar er waren vast ook interessante vragen ( en antwoorden).
Klopt. Hot Chip, maar die valt me niet enorm mee. En Raconteurs maar daar ben ik geen fan van. Oh en Bedouine, maar die valt me ook tegen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:36 schreef Norrage het volgende:
Niet echt boeiende releases vandaag of wat>?
Black Pumas is een leuke release. Beetje in de richting van Michael Kiwanuka. En The Raconteurs, maar die was al genoemd.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:36 schreef Norrage het volgende:
Niet echt boeiende releases vandaag of wat>?
quote:Het HEM is situated in a former bullet factory in a city just north of Amsterdam and is run by Kim Tuin, former general manager of Amsterdam's legendary Trouw club. The venue will function as a multipurpose art space, including gallery exhibition rooms, a library, restaurant and cafe, along with a music bar in the basement that will be programmed by Orpheu The Wizard.
Het HEM will host Edson Sabajo and Guillaume Schmidt as the first artists in residence, with Nicolas Jaar to follow. He'll transform the building into an interactive art installation and "research centre," though exact details are still under wraps. Every three months a new residency will be given to another artist to complete another "chapter" in Het HEM's story
Ja potverdikie, zag dat op insta gisteravond, helemaal gemistquote:Op maandag 24 juni 2019 12:00 schreef Z het volgende:
Ik was gister bij het Loose Ends festival. Dat was leuk. Dat je niet de stad uit hoeft voor een festival is fantastisch. Iceage was vooral heel goed! Fontaines DC daarentegen vond ik maar zeer matig.
Eens, die jongens hebben duidelijk te weinig materiaal en te weinig podiumervaring nog om een show van 50 minuten te draaien. Teveel tijdrekken (lange pauzes tussen nummers, intro's veel te lang rekken), en nog niet echt de vaardigheid om die dode momenten te vullen met stage banter of iets dergelijks.quote:Op maandag 24 juni 2019 12:00 schreef Z het volgende:
Ik was gister bij het Loose Ends festival. Dat was leuk. Dat je niet de stad uit hoeft voor een festival is fantastisch. Iceage was vooral heel goed! Fontaines DC daarentegen vond ik maar zeer matig.
We geven ze nog even de tijd.quote:Op maandag 24 juni 2019 13:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Eens, die jongens hebben duidelijk te weinig materiaal en te weinig podiumervaring nog om een show van 50 minuten te draaien. Teveel tijdrekken (lange pauzes tussen nummers, intro's veel te lang rekken), en nog niet echt de vaardigheid om die dode momenten te vullen met stage banter of iets dergelijks.
Ze hebben wel echt een killer-set van 30 minuten in zich qua materiaal, maar nog echt niet meer dan dat.
Vond je van Sleaford Mods?quote:Op maandag 24 juni 2019 12:00 schreef Z het volgende:
Ik was zelf na een kwartiertje afgetaaid om de veerpont te halen. Kwam het nog een beetje los daarna? De laatste keer dat ik ze zag op BKS een paar jaar terug was er toch een aardig heftige pit, maar tot het moment dat ik wegging was het nog vrij mellow allemaal.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vond je van Sleaford Mods?
Hard gelachen, maar na een half uur ook wel helemaal klaar mee.
Maar een klein stukje van kunnen zien. Moest de oppas aflossen.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vond je van Sleaford Mods?
Hard gelachen, maar na een half uur ook wel helemaal klaar mee.
Ik heb het ook niet helemaal af gezien, maar afgezien van een kleine pit vooraan kwam het niet echt los nee.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik was zelf na een kwartiertje afgetaaid om de veerpont te halen. Kwam het nog een beetje los daarna? De laatste keer dat ik ze zag op BKS een paar jaar terug was er toch een aardig heftige pit, maar tot het moment dat ik wegging was het nog vrij mellow allemaal.
Haar EP van vorig jaar was al erg goed, de singles van het album gaan lekker in dat verlengde door. Gaat denk ik wel hoog komen in mijn jaarljistquote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:50 schreef Maxerazzi het volgende:
En Hatchie - Keepsake bevalt me ook goed. Was voor mij de verrassing van Primavera, hele goede artieste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |